PDA

Se full versjon : Oktober 2007 skravletråd

Sider : [1] 2

Endelig
20-03-2007, 14:55
Velkommen alle som skal til pers i oktober! :lykke:

labolina
22-04-2007, 14:15
Så flott med en egen oktoberklubb allerede nå! Dette ble jeg glad for å se:klapper:
Vi skal i gang med søskenforsøk til høsten, og det blir uttakk en gang i midten av oktober om syklusen holder seg noenlunde. Er veldig spente, både gleder og gruer.

Forrige gang var dette forumet en stor støtte, var med i februarklubben 2006.

Gleder meg til å bli kjent med dere andre og begynner med å :kryss: for oss alle.

Klem fra Labolina

anna74
07-06-2007, 17:09
Jeg melder meg også inn her, vi er satt opp for uttak/innsetting i Porsgrunn i uke 40. Det er 2 IVF for oss, sist ble jeg kraftig overstimulert og fikk ikke innsetting. 9 egg ble fryst ned, ut av det fikk vi 2 fryseforsøk som begge var negative.

Gleder meg til å bli kjent med dere etterhvert, det er godt å ha noen å skravle med som er i samme situasjon.

labolina
12-06-2007, 10:14
Hei Anna74!

Da skal vi til pers i samme uken, hvis da ikke syklusen min endrer seg noe den allerede har gjort men som jeg håper den ikke gjør igjen!
Tiden :snegle: avgårde her, men prøver å fokusere på sol og sommer..

Så spennende med nytt forsøk, som du ser er jeg på søskenforsøk, men før det klaffet for oss hadde jeg to forsøk hvor jeg ble overstimulert og ikke kom til uttak. I mellom tiden hadde vi IVF i naturlig syklus før det klaffet på tredje ordinære forsøk med medisiner. Kan ta litt tid med å finne den riktige dosen har jeg skjønt.

masse lykke til til deg og nyt sommeren:sol:

anna74
14-06-2007, 18:28
Lykke til du også, labolina.:kryss:

odaskatt
30-06-2007, 12:31
Ser ut som det blir oktober forsøk på meg og, skal begynne på p-piller neste mens:sukk: Er vel for en god grunn, men rart likevel synes jeg.

Yahoo
02-07-2007, 12:46
Heisann jenter :blunke:
"Koselig" at det allerede er noen her! Blir uttak uke 43 på oss, grugleder meg noe så altfor ille... sist gang fikk jeg nesten ingen egg og følte at alt hadde vært forgjeves, men håper at ferien gir oss ny styrke og fulle batterier til å trå til på ny!

Enig med deg Labolina at forumet er en stor støtte!

Ønsker dere ihvertfall en god sommer alle sammen :megaklem:

Toppen
02-07-2007, 14:50
Hallosann

Da blir det kanskje uttakk i uke 40 på oss og innsetting i uke 42, etter sånn ca. utregning fra klinkken.
Da blir det for meg det tredje siste offentlige forsøket, jau, jau me får kryssa så vi får gnagsår.

God sumar jenter :lykkelig:

olaug
16-07-2007, 10:26
Ja da tilhører jeg vell og denn eklubben.
Har spraystart ca 2 september i følge sykehuset. Og da blir det vell oktober på oss og.

Som deg Toppen, så er dette tredje og siste offentlig forsøk på oss og.
Vi får håpe at på det redje skal det skje

God sommer jente!

odaskatt
20-07-2007, 21:19
Jeg har knasket p-piller i noen dager nå, så forsøket er offisielt startet.

Håpefull
22-07-2007, 21:17
Hei jenter.

Her var det en del jenter jeg ikke har "snakket" med før.
Selv er jeg en gammel rev her på "fub".
Har en datter på 19 mnd, og lengter etter søsken.

Melder meg inn her, da fårt planlagte fryseforsøk i august må utsettes.

-Er for øvrig på slankeren før forsøket.....:sukk:

Så ingen:mumse: på meg.

Reductil, og metformin skal hjelpe meg.

Toppen
23-07-2007, 15:52
Da fikk jeg levert inn Resepten på Apoteket :blomstersmil:
Så føler at det ikke er lenge igjænn hær...

Skal til spania den 6 august og avklimatisert meg , så når jeg kommer hæim igjænn da starter morroa. Etter mine utregninger ¨sånn ca. så starter jeg på goo sprayen i uke 37.. Er det ikke 20 dager etter mens da ?? hehe har glemt åssen det her var nå, ikke vært i noe forsøk på 1/2 år...
åsså skal vi brøllupp 6 sept. til 9 sept. til Paris.. herregud hvor jeg gleder meg, når man for en gangs skyld skal til kjærlighets byen, så skal man pokker meg kose seg med hormoner...
Pytt sann sier jeg til mannen det er da ingenting, og han skjelver i buksa når jeg sier det. Toppen mannen hevder at toppenmor har glemt alt med hormoner, men hærrremin hatt jeg var da vel ikke så gal :knegg:
Han grynta noe om å utsette til neste mnd. men nå har jeg utsatt det lenge nok.
Så det får bli Parisbryllup og disneyworld i hormonrus, jeg har egentlig trua på at det er den beste ferien som kommer¨:sprutle:
For da slipper man å fundere så mye på humøret og hormonene.
Jo mæir en har å gjøre å sysselsette seg med dess bedre.
Åsså har vi kjøpt nytt hus som skal innredes, næi det kæinn itte bli bedre.

Ha en riktig God sommer alle sammen, så ses vi snart:cloud9:

Janebabe
26-07-2007, 21:08
HEI alle sammen:)
Da melder jeg meg inn i oktoberklubben. Flott at det er noen inne her allerede. Jeg skal ha uttak i uke 41, så det er ennå rimelig lenge til, men sånn er det jo for alle her inne. Sommeren har vært fint, og vi har heldigvis hatt lite fokus på prøverørs. Vi har nytt ferien, og samlet nye krefte til oktober. Jeg skal ringe inn mens innen 20. august, det er jo ikke så lenge til. Da nærmer det seg jo....
Vi får følge med hverandre, og lykke til. Odaskatt, kjekt å se deg her inne etter at vi var sammen i juni/ juli klubben:)
Fortsatt god sommer, alle sammen

odaskatt
26-07-2007, 21:27
Så fint vi vi får følge hverandre igjen i oktoberklubben, janebabe! Oktober skal bli BLÅ!

Fanny74
05-08-2007, 13:29
Hei jenter!

Eg melder meg inn i klubben. Var medlem i mai-klubben, men har hatt fub-pause i sommer. Skal ha fryseforsøk i midten av oktober hvis alt går etter planen. Har hatt en fin sommer, med bryllup og bryllupsreise og har faktisk klart å legge prøving litt til siden. Det har vært godt for oss, var ganske "ferdige" etter mai-forsøket. Har heldigvis litt tid på oss før nytt forsøk, og skal mane fram positive tanker før den tid. Kjekt at vi er en gjeng her som kan støtte kvarandre, måtte d bli mange blå kryss framover...

Klem Fanny

Fanny74
05-08-2007, 13:33
HEI alle sammen:)
Da melder jeg meg inn i oktoberklubben. Flott at det er noen inne her allerede. Jeg skal ha uttak i uke 41, så det er ennå rimelig lenge til, men sånn er det jo for alle her inne. Sommeren har vært fint, og vi har heldigvis hatt lite fokus på prøverørs. Vi har nytt ferien, og samlet nye krefte til oktober. Jeg skal ringe inn mens innen 20. august, det er jo ikke så lenge til. Da nærmer det seg jo....
Vi får følge med hverandre, og lykke til. Odaskatt, kjekt å se deg her inne etter at vi var sammen i juni/ juli klubben:)
Fortsatt god sommer, alle sammen

Hei Janebabe!
Kjekt at vi skal "klubbe" i lag, det blir spennende tider:kryssfingre: Gleder meg til å snakke med deg igjen, håper du kjem på treffet i august:blunke:
klem

labolina
07-08-2007, 20:22
Er tilbake fra sommerferie og kjemepkjekt å se at det er flere her nå!
Nå begynner det jomen å nærme seg, har klart å skyve det hele unna i ferien og det har vært deilig. Men er klar nå for å sette igang igjen. Det vil si både og... Skal ta blodprøve neste mens, for å sjekke at alt er i orden. Har sett på resepten, men ennå litt tid igjen før sprayingen starter.

Idag har det iallefall vært litt sol og få, ellers har jeg og mannen hatt regntunge dager, men det er vi kanskje ikke alene om. Nye joggesko er optimistisk kjøpt inn i løpet av ferien...samt bikini:daane: Bikinien har ikke vært ute av posen ennå, men sysler med tanken på å lufte joggeskoene. HVor smart det er for egoet vet jeg ikke, men akk, kan jo nøye meg med å gå litt...:knegg:

Nyt sola medsøstre!!!

Klem fra Labolina

Saphire
08-08-2007, 11:19
Hei på dere!
Her var det begynt å samle seg en fin liten gjeng allerede. Jeg melder meg inn her sammen med dere. Har fått tildelt uke 41 til egguttak. Håper virkelig det beste denne gangen,:kryssfingre: siden dette blir det 3. og siste offentlige forsøket vårt.
Har prøvd å nyte sommeren og solen i Frankrike. Det var deilig å komme seg litt bort, da var det ikke fullt så ille når det negative resultatet lyste mot meg i juli.:cry: Hadde i hvertfall sol og sommer å glede meg over, selv om det helst skulle vært noe mer da....men, men....Håper virkelig jeg skal få oppleve å se et lite kryss en gang jeg også.
Ønsker dere alle lykke til:luck:
Klemmer fra Saphire.:flirt:

Saphire
08-08-2007, 17:35
Da blir det nok ikke noe forsøk på oss i oktober allikevel. Vil gjerne forsøke hysteroscopi før det siste forsøket, og dette har de ikke time til før i oktober.....så da får vi se når vi blir satt opp til neste forsøk etter det:sukk:
Lykke til til alle dere andre i oktober-klubben :kryssfingre:

Janebabe
14-08-2007, 18:07
Hei Fanny:)
Så flott at du også er i denne klubben.Vi har nettopp fått beskjed om spraystart 30. august, ikke lenge til:) Fikk fremskøvet en uke, så det blir uttak i uke 40. Jeg er selvsagt klar for treff neste tirsdag, gleder meg masse til å treffe deg igjen:)
Nå venter jeg bare på resepter i posten, så er vi liksom enda et skritt nærmere oppstarten, og krysser fingrer for lite bivirkninger denne gangen,
Vi sees på tirsdag:)
Gleder meg til å følge alle i klubben.
Ha en strålende kveld

odaskatt
14-08-2007, 19:32
:lykke:Her blir det spraystart 2. september og uttak i uke 40.:lykke:

Fanny74
15-08-2007, 09:56
Har akkurat snakka med Haukeland og avtalt nytt fryseforsøk i uke 43. Så nå e da bare til å jobba seg opp og pøse på med akupunktur og babyklister:blunke: Ha ein god dag damer:-)

Klem

olaug
16-08-2007, 13:50
Da har jeg fått bekreftet spraystart 5 september. Blir nok uttak da i uke 41
Skal ha 375 IE med menopur denne gang.... Blir spennende å se kosn det blir.

Nå føler jeg at jeg er litt igang igjen:blomstersmil:

odaskatt
16-08-2007, 14:13
Jeg skal og bruke menopur, første gang, men lavere dose.

lille engel
19-08-2007, 18:02
Hei Funny og Janebabe. Kjekt at vi skal gå gjennom dette sammen denne gang. Jeg skal etter planen ha første forsøk i uke 43 sånn som deg Funny. Gleder meg til treffet på tirsdag. Føler det er lenge siden nå.:ballonger::blomstersmil:

patience
20-08-2007, 19:06
Hei hei

Tror det blir oktober på oss for forsøk #5. Det var noen kjente navn her inne, så koselig!

Patient
21-08-2007, 00:15
Hei :blomstersmil:
Her var det både kjente og ukjente:blomstersmil:
Melder meg inn med dere da jeg har fått bekrefta spraystart
5 september og uttak uke 40.Har bedt om å få prøve menopur denne
gangen,og håper det går greit.Godt å se at vi er noen til å dra lasset sammen i oktober.Sammen er vi jo sterke!:lykke::lykke::lykke:

olaug
21-08-2007, 09:16
Hei Patient!

Ser vi har spraystart på samme dag, og skal gå på menopur begge to.
Blir spennende for oss begge to :jippi:
Nå er det jo bare to uker, så er vi igang igjen

Patient
21-08-2007, 14:28
Hei på dere:blomstersmil:
Olaug:Så koselig å ha noen å slå følge sammen med.
Blir spennende med ny medisin..Så Odaskatt også skulle bruke
menopur for første gang.Det er vanvittig deilig å ha fått nye datoer
å forholde seg til.Jeg kjenner jeg trenger dem for å fokusere fremover!
:lykke::lykke::lykke:

olaug
22-08-2007, 09:17
Noen med erfaring med babyklister?
Hvor får man tak i det?

Har jo lyst å gjøre litt ekstra siden dette er vårt siste offentlige forsøk:neglebit:

anna74
22-08-2007, 20:49
Hei jenter.
Har ikke vært så aktiv her inne, men det tar seg kanskje litt opp nå som forsøket nærmer seg.
Jeg har hentet medisinene mine, og starter på spray 2 september, både gleder og gruer meg til å komme i gang. :vente:

Janebabe
23-08-2007, 15:11
Hei alle sammen, nye og gamle:blomstersmil:

Da er det snart tid for å begynne på ny runde. Reseptene har kommet, og det er bare å hente go`sakene:knegg:
Jeg begynner på spray 30. august, og har fått uttak i uke 40, så da er det bare å sette igang. Grugleder meg til å begynne igjen nå, kjenner det godt i magen. var desverre sykemeldt store deler av forrige forsøk, da medisinene slo meg helt ut. Krysser fingre for at ikke det blir sånn denne gangen.
Lille engel og Fanny: Flott vi er i samme klubb, og nesten samme uker også. Spennende å følge hverandre. Jeg blir mer aktiv innpå her nå,. så da "snakkes" vi, alle sammen:blomstersmil:
Ha en fantastisk dag:spor:

odaskatt
23-08-2007, 16:44
Noen med erfaring med babyklister?
Hvor får man tak i det?

Har jo lyst å gjøre litt ekstra siden dette er vårt siste offentlige forsøk:neglebit:

Aner ikke, men har tenkt på det samme.

odaskatt
23-08-2007, 16:44
Jeg hentet ut endel medisiner på tirsdag, tar resten neste uke, var ikke alt de hadde inne.

olaug
23-08-2007, 16:58
Odaskatt:

Jeg henter min medisin mandag.
Bruker å ha det inne her i Tromsø
Hele Nord Norge hører jo til her, så det er vell en del som skal ha.

Jeg har noe om babyklister i de gamle papirene mine fra første forsøk.
Er jo noe homopatisk medisin, skader nok ikke uansett kan jeg tenke meg.
Skal sjekke det når jeg kommer hjem i kveld eller i morgen.

Ha en fin kveld :)

Fanny74
23-08-2007, 18:45
Heisann!

I dag har eg gjort nåke eg ikkje hadde trudd eg kom til å gjer... eg har kjøpt progesta care (progesteron krem) på helsekostbutikk. Har mistanke om (og sjølvdiagnostisert) at eg ikkje produserer nok progesteron og at det er festeproblematikk vi sliter med. Vi har alltid mange egg og alle blir befrukta hver gang. I følge legen er alle prøver mm fine. Men eg har fått bekjed om at eg har tynn livmorslimhinne og har derfor gått til akupunktur for dette, og det ser ut som det har hatt god effekt. Eg er veldig pms hver måned og spotter før og etter menstruasjon, noko eg har hørt KAN vere teikn på prog. mangel. Har snust litt på nettet og ser at man strides om dette og det er ulike meininger om denne vidunderkremen til 450 kr. Eg har heller ikkje blitt hørt på haukeland når eg har spørt legen min om dette med prog.mangel, tvert om... ho har blåst litt av det.
Men uansett så skal eg nå prøva kremen, det er ingen bivirkninger med det, og kroppen tar kun opp det den trenger, så nå kjører eg på med litt krem 2 gangen daglig:knegg:

Angående babyklister så kan ein nå bestille det på www.netspiren.dk. Søk på babyklister, så kommer det frem. Det var ikke mulig å finne det i produktlisten. Det koster med frakt ca 300 kr.

Ha ein god kveld!

Janebabe
23-08-2007, 18:57
hei
Det høres ut som jeg også burde kjøpe den kremen, for jeg tror vi har samme problemet.....
og nå har jeg akkurat sendt avgårde bestilling til babyklister. Det var jo en enkel prosess:blomstersmil:
Ha en strålende kveld, snakkes snart:blunke:

olaug
23-08-2007, 19:00
Da skal jeg få bestilt klister i løpet av helgen.
Takk fro hjelpa :blomstersmil:

odaskatt
23-08-2007, 19:10
Prøvde den kremen i fjor, jeg, skader i alle fall ikke. Men får du ikke ekstra progestan etter innsetting?

odaskatt
23-08-2007, 19:11
Vet ikke om jeg helt tør å bruke babyklister i tillegg til min nye protokoll, kan det gjøre noe galt? Får vel lese litt om det og evt spørre min akupuntør på torsdag, mulig han har hørt om det.

Fanny74
23-08-2007, 21:15
Prøvde den kremen i fjor, jeg, skader i alle fall ikke. Men får du ikke ekstra progestan etter innsetting?

Odaskatt: EG har fått progesteronstøtte (crinone og progestan)etter innsetting ja, men i forbindelse med fryseforsøket tenkte eg at eg kunne prøve denne kremen, då er det jo naturlig syklus og ingen hormon som skal bygge opp slimhinna mm. Opplevde du ingen forskjell på syklus etc når du brukte kremen?

Eg tok babyklister ved forrige forsøk, begynte et par dagar før uttak og tok det frem til test. For første gang testa eg positivt, har aldri sett blått før, men gjekk dessverre galt. Aner jo ikkje om klisteret virka, men det skader nok ikkje å pøse innpå litt klister, e visst ingen( kjente )bivirkninger med det, og har lest at ved enkelte danske klinikker får kvinnene det ved forsøk. :-)
-klem fanny

Harefrøken
23-08-2007, 22:47
Hei Oktoberjenter.

Ser dere allerede er en god gjeng, jeg hiver meg inn da vi er satt opp til fryseforsøk i uke 42. Vi har ei lita jente som er snart 16 mnd og har lyst til å få en liten søsken. Vi har to egg igjen på frys og håper å få det til med de.
Vi skulle egentlig satt inn denne uka, men det ble avbrutt pga for tynn slimhinne..

Foreløpig virker det leeenge til innsetting, men tiden flyr jo.
Hilsen fra Harefrøken

Drømmer
24-08-2007, 21:27
Ja da hiver jeg meg inn her :blafre: og nå er dagene fulle av forventning og skrekkblandet fryd. Vi begynner med spraying på søndag og har uttak uke 40. Ønsker dere alle lykke til! :lykke:

Hilsen fra Drømmer

Janebabe
27-08-2007, 20:34
Hei Drømmer.
Jeg ser vi har uttak i samme uke. Blir spennende å følge hverandre. Regner med du også er på Haukeland. Jeg begynner på spary på torsdag 30. august. Medisiner hentes i morgen, er veldig spent, nervøs men gleder meg samtidig til å komme igang igjen. Tiden fra sist forsøk har gått veldig fort, og plutselig var det tid for ny runde.
Lykke til, alle sammen. Måtte oktober bli en fantastisk positiv måned :Vinke:

Drømmer
27-08-2007, 23:03
Hei Drømmer.
Jeg ser vi har uttak i samme uke. Blir spennende å følge hverandre. Regner med du også er på Haukeland. Jeg begynner på spary på torsdag 30. august. Medisiner hentes i morgen, er veldig spent, nervøs men gleder meg samtidig til å komme igang igjen. Tiden fra sist forsøk har gått veldig fort, og plutselig var det tid for ny runde.
Lykke til, alle sammen. Måtte oktober bli en fantastisk positiv måned :Vinke:

Hei.

Så kjekt å se at vi har uttak i samme uke. Jeg har faktisk bedt om å bli henvist til Haugesund, så der skal vi.. Er dere på Haukeland???

Når hadde du sist forsøk??

Lykke til i oppstart med spray! :lykke:

Janebabe
28-08-2007, 06:57
Hei
Ja vi skal på Haukeland. Trives godt der . Vi hadde forrige forsøk i juni, og jeg begynner med spray nå på torsdag. Kjenner på kroppen at det nærmer seg, psykisk. Prøver å ikke tenke på det, men gjør nok det....
Var sykemeldt store deler av forrige forsøk, fungerte ikke så godt på jobb i barnehagen. Er veldig spent på hvordan det blir nå.
ser dette er deres første forsøk. Spennende.
klem:Vinke:

Lykke til:):blomstersmil:

olaug
28-08-2007, 08:29
Ser det er flere som nærmer seg spraystart.
Jeg var å hente medisinen mine i går, starter onsdag 5 på spray.
Måtte si til samboern min, at man skulle tro det var en medisin som skulle medisineres ut fra all menopuren jeg hente....

Men uansett blir det spennende for mange av oss jentene.

Ser og at det er flere som skal ha 3 forsøk her. Da er vi i samme båt. Gjør det jo ekstra spennende siden dette blir vårt siste forsøk i det offentlige:neglebit:
Vi får krysse alt som krysses kan :lykke:

Gleder meg til å bli bedre "kjent" med dere. Av erfaring vet jeg at aktiviteten her inne øker når folk starter på medisiner

Ha en fin dag.

Klem

Toppen
28-08-2007, 09:44
Helluen :Vinke:

Tilbake fra ferie, det var deilig å få litt sol på kroppen:blomstersmil:
Mensen kom i dag så jeg får vel ringe klinikken :denstoretelefonen:
Får vel svinge innom apoteket å få ei kanne med fosterklister og det som er jeg oxo :yessir:
Var hos Gynekologen på vanlig sjekk her i forrige uke, der fant vi en sjokoladecyste på ventstre side, men legen sa jeg bare kunne slappe av og begynne på forsøk, men blei lit usikker så ringte klinikken.
Og der sa dem selvfølgelig det samme, at det var ingenting å tenke på..
Hærregud ja det er lett for dem og si :sparke: Dette er det siste offentlige forsøket, og da skal man få besøk at ett sjokolademonster som ligger å trøkker på venstre side, slapper ikke av da :crazy: pokker ta !

Gleder meg osså til å bli kjent med dere, arti at det er flere som holder på med det 3 fosøket. Skremmende og spennede :neglebit::neglebit:

klemmer fra den meget ustabile toppen:sukk:

Drømmer
29-08-2007, 18:19
Hei igjen.

Jeg trives foreløpig kjempe godt på Haugesund. Hvordan går det med bivirkningene så langt Janebabe???:enrose:

Janebabe
29-08-2007, 19:29
Hei Drømmer.
Bivirkninger er ikke her ennå, for jeg begynner først på spray i morgen..... har hentet dem, kjenner det i magen da jeg vet hva jeg går til. Men tenker at det er jo forhåpentligvis for noe godt:)
Skal bli godt å komme igang igjen, selv om alle her inne nok ville vært dette foruten. Sånn er det ikke for alle, det har jeg innsett for mange år siden.
I morgen kl 7 settes det første spray, da er vi igang igjen:neglebit::neglebit:
Hvordan går det ellers for dere her inne? Bivirkninger????:blomstersmil:

olaug
29-08-2007, 19:38
Janebe der var du igang om kun kort tid! E vell godt å være igang eller?

Gud kor eg håpe vi skal lykkes nå i høst. Tenk om vi har vært så heldig, da slipper jeg å tenke på veien videre. Tanken dukker stadig opp, om hva gjør jeg nå, hvis vi ikke lykkes og alle tre offentlige er brukt.

Men men skal ikke trenge å tenke på det, for vi skal jo lykkes.... :lykke::lykke:

Jeg tenker ikke så mye på bivirkningene, tar det heller som det kommer. Hadde en del sist, men trøstet meg med at det var bare midlertidig, og at det kan gi et supert resultat :blomstersmil:

Men regner med det kommer til å bli litt med 375ie menopur, så jeg regner med å få litt hodepine, ja..

Blir spennende å følge dere alle her inne

Ha en fin kveld

Janebabe
29-08-2007, 19:54
Ja bivirkningene tar vi som det kommer. Skal jo merke at kroppen blir stappet full i medisiner, så det går nok helt fint. Tar imot det som kommer.
Jeg har en veldig forståelsesfull mann som sier at " det er medisinene som snakker":blomster:
alle her satser jo på en skikkelig god måned, så det skal bli gøy å følge hverandre. Det blir nok enda mer aktivitet ettersom folk kommer mer inn i forsøkene. Jeg merket i forrige forsøk at jeg ble nesten kronisk avhengig av å være på forum, sjekke hva som skjer. Føler jo at man blir kjent med hverandre her inne, ikke minst vet alle her inne hvordan man har det. Det er jo ikke lett for folk utenfor å kunne forstå alltid.
Klem til alle her inne:blomstersmil:

Patient
29-08-2007, 22:36
Hei jenter :blomstersmil:
Godt vi blir flere som kan holde sammen
gjennom forsøket.
Vi skal nok bli en god og hormonell gjeng :knegg:
Er vel spraystart for mange av oss i disse dager,
lykke til jenter...
Det skal bli en POSITIV høst !:lykke::lykke::lykke:

sola 76
30-08-2007, 14:11
Hei alle sammen:Vinke:

Hadde mitt første IVF forsøk i juni på UNN. Positivt test. Men spontan aborterte:( Er i gang med andre forsøk i sept/okt. 2007. Skal begynne med spray 3 sept og Menopur sprøyter 20 sept. Blir en spennende høst. Håper at spiren sitter denne gangen. Må bare ha positive tanker til dette. Det er det som holder meg oppe i denne hormontiden:) :blomstersmil::)
Ønska alle en fin dag.

lille engel
30-08-2007, 19:28
Hei alle venninner :blomstersmil: Nå kjenner jeg at det kribler i magen av spenning. Føler det som en spent unge på Julaften.Det er jo mitt første forsøk så jeg har jo ikke peiling på hva jeg har i vente. Teller dager , skal begynne å spraye tirsdag 18 sept.:neglebit::Vinke:

sola 76
31-08-2007, 13:33
Hei!

Ja, dette e ei spennende tid for oss alle:) Ønska dæ lykke til med føste forsøket:) Hold motet oppe og vær positiv. Kommer langt med det:)
Ha ei fin hælg:blomstersmil:

Drømmer
31-08-2007, 23:18
Hei folkens. Hvordan er det med bivirkninger? Har de begynt å intreffe?? :blunke:

Janebabe
01-09-2007, 09:13
Hei:blomstersmil:
Er på dag tre på spray, så klarer meg godt ennå, he he.
tett i nesen, men det kan jo også være en helt normal forkjølelse. Nå skal jeg nyte helgen, og tenker at det er lov med et par glass vin. Leser jo litt forskjellig her inne, men sånn som jeg ser det har det ikke noe å si for oppkjøringen at man drikker vin i spray perioden. Stemmer det?????
På forrige forsøk nippet jeg til et glass vin hele kvelden, men i går hadde jeg to store vinglass. Tror dere det gjør noe.?? Må jo ha litt vinkos mens vi sprayer.
Ha en flott helg::blomstersmil:

odaskatt
02-09-2007, 20:02
Nei, jeg tror neppe det gjør noe med et glass vin i ny og ne, drikker det selv.

Begynte å spraye i dag, litt uvant å måtte huske på det, men det skal nok gå greit. Mobilen er satt på, håper den virker som den skal!

Janebabe
03-09-2007, 18:20
:hei her inne...:blomstersmil:
Som jeg har skrevet tidligere tåler jeg dårlig medisinene, særlig sprayen. Har kjent på kroppen hele helgen at den allerede begynte å reagere, og i dag har jeg grått og grått på jobb og hjemme..... vannvittig kjipt. Klarer ikke forholde meg til så mange, og enda verre er det hvis noen spør meg hvordan jeg har det. Helt pyton.
Føler jeg er en belasting for jobben ( barnehage) da jeg ikke klarer å være i jobb under forsøk. Får dårlig samvittighet for de andre som er på jobb, men jeg er helt på felgen allerede. Opphovnet ansikt og smale øyner...... Ikke gøy, men jeg tenker at det er jo bare for en periode.
Måtte bare få det ut et sted, og forumet er et godt sted å være akkurat nå.
Skal til legen på torsdag, heldigvis.

lille engel
03-09-2007, 21:08
Hei hei Janababe:Vinke: Stakkars deg, hørtes ikke kjekt ut i det hele tatt. Men hvis jeg blir så dårlig så sykemelder jeg meg med en gang. Kan ikke ta hensyn til jobben i denne tiden. Hverken du eller dine kolegaer er tjent med at du er dårlig på jobb. Ønsker deg lykke til og håper du kommer på neste treff:ballonger:

sola 76
03-09-2007, 21:23
Hei Janebabe:Vinke:

Nå må du tænk på dæ sjøl. Ikke har dårlig samvittighet over for noen. Ta vare på dæ sjøl. Viktig i denne tid.

Trøste klæm fra Sola:comfort:

olaug
04-09-2007, 21:21
Hei dere!

I morgen er det min tur å starte på sprøyter :jippi:
Endelig min tur!!

Ha en fin kveld jenter :blomstersmil:

Patient
05-09-2007, 05:59
Janebabe:
Ta vare på deg selv nå,
du er den enste som kan gjøre det skikkelig...
Olaug:Lykke til i dag :blomstersmil:

I dag begynte jeg med sprayen !
:jippi::jippi::jippi:
Da er jeg endelig i gang...
Og blir sikkert mere aktiv her etter hvert!

Ha en super dag alle sammen:blomstersmil::blomstersmil::blomstersmil:

venteren
05-09-2007, 11:01
var på forsamtale igår, begynner på spray 17/9, uttak i uke 42, så nå begynner virkelig nedtellingen. er såååå glad for at vi fikk begynne denne syklusen og ikke måtte vente. dette er spennende

sola 76
06-09-2007, 12:23
Heia alle sammen...:Vinke:

Jeg er på spray dag fire... Syns også det er godt å være i gang:) Den 20 sept. begynner jeg på menopur 300 IE. Gruer meg litt til dette. Må blande og trekke opp sprøyten selv:neglebit:. Men får håpe det går bra.Sist brukte jeg ferdig blandet sprøyte Gonal- F. Syns det fungerte kjempe fint:)
Men nå skal jeg ikke klage... Er så glad for at jeg er i gang igjen:blomstersmil:
Lykke til alle sammen med sprayingen:)

Ha en fin dag.:spor:

Klem fra sola.

Janebabe
06-09-2007, 12:38
hei Sola 76 og rsten av gjengen her inne:blomstersmil:
Ja det er fint å være i gang, det vi venter på er gjerne noen skritt nærmere. Jeg er på vei til legen nå, her er det mye tårer og nedstemthet, så jobben har ikke godt av å se meg. Vil jo beholde litt respekt av foreldre, barn og kolleger når jeg kommer tilbake:knegg:
Den første gangen vi var i forsøk blandet jeg sprøyter selv, og det gikk veldig fint. De to siste gangene nå har jeg og skal bruke Gonal-F. Du klarer det helt sikkert fint. Jeg begynner på sprøyter 19. sept, gleder meg, for min erfaring tilsier at de verste bivirkningene fra sprayen avtar da:jippi:
Ellers gleder jeg meg til det blir litt mer aktivitet her inne, når en entter en begynner i forsøk:blomstersmil::blomstersmil:

Ha en fortsatt fin dag:blomstersmil::blomstersmil::blomstersmil:

Tiger`n
06-09-2007, 20:13
Hei Janebabe, lille engel og Fanny74 :Vinke:
Ser dere er i gang eller venter på forsøk. måtte bare inn og ønske dere masse lykke til. :kryssfingre:Håper å snart kunne lese om små spirer.

Tiger`n
06-09-2007, 20:14
det ble lagret litt fort.
Sender masse babystøv til dere alle. :blomstersmil:

Janebabe
06-09-2007, 20:18
tusen hjertelig takk for det. Ja nå satser vi for fullt på at det blir full klaff. Har desverre allrede blitt sykmeldt, men sånn er det bare
Håper du vokser og er i strålende form. Kjekt at du fortsatt følger med her inne.
Klem:blomstersmil:

Tiger`n
06-09-2007, 20:28
det er bedre å være sykemeldt enn å presse seg alt for mye. det er en tøff prosess å gå gjennom.
:hug:

smash
08-09-2007, 11:20
Hei alle oktoberfans, det er vel bare å melde seg inn i klubben først som sist. Vi hadde vårt første icsi-forsøk i august, men det gikk dessverre dårlig. Så nå skal vi i gang med fryseforsøk i oktober en gang. Får vel mensen om 2 uker, og da starter vel knaskingen av østrogen. Spennende det da! Mistet litt motet etter negativ test og skjønner nå at veien kan bli lang, men får vel tro at det klaffer en gang :-)

Vet noen av dere om overstimulering kan ses i sammenheng med mislykket forsøk? Jeg fikk hentet ut totalt 30 egg og var det man kan kalle overstimulert. To dager senere viste det seg at de kun hadde beholdt 3 av de totalt 16 befruktede eggene, hvorav to nå er på frys. Får jammen håpe de tåler opptiningen nå da.....

Tvi-tvi til alle dere andre som enter ruger eller skal i gang med forsøk !!

sola 76
10-09-2007, 12:12
Heia:)

Nå har jeg sprayet meg med synarela i åtte dager. Blir så kvalm av denne:embarassed: Noen som har det på samme måte? Ble ikke det første gangen jeg brukte sprayen. Blir glad for svar:)

Ha en fin dag alle sammen:blomstersmil:

Klæm fra sola 76.

olaug
10-09-2007, 13:00
Jeg er på spraydag 6 jeg. Merker heldigvis ingen bivirkninge.
Har ikke gjort det tidligere heller:blomstersmil:

Lenge til sprlytestart. Ikke før 27 sep.
Men tiden går vell fort.
Håper virkelig vi skal lykkes jenter!:lykke::lykke:

Toppen
10-09-2007, 14:19
Om ikke lenge begynner jeg på go sprayen :blunke:
Bare skulle innom å si det ...:spor:

Ha ein fine dage !

lille engel
11-09-2007, 18:48
I dag har jeg hentet sprayen, og teller ned, bare 6 dager igjen til oppstart!!!!!! :jippi::ballonger:

Thale
11-09-2007, 21:23
:Vinke:

Da er det på'n igjen. har startet på spray, litt andre medisiner denne gangen. Sist var det menopur, denne gangen Gonal-f. Hvorfor vet jeg ikke helt...
Beregne uttak i uke 40.
Kjenner at optimismen ikke er like stor som første gang, men prøver å fortelle meg selv at denne gangen skal det gå fint :blomstersmil:

Lykke til alle sammen!!

Thale

Toppen
14-09-2007, 07:47
Åssen går det med go GJÆNGEN her da ??

Sola76 tror det er forskjellige symtomer for hvert forsøk, det er aldri noe som er helt likt. Så det er jo spennende, noe positivt er det å se frem til :fnise:
Det er ihvertfall det jeg har erfart da.

Ønsker alle sammen en topp dag med elle uten spray!

olaug
14-09-2007, 09:36
Går fint her med meg. Har sprayet i 10 dager nå. Fikk mensen i dag, så da er jeg i rute med slimhinnene, i følge UNN.
Men skal enda spraye i 13 dager før jeg begynner på sprøyter, men det er visstnok helt greit. Skjønner man må spraye lenger kun pga at man kommer i den og den puljen på sykehuset. Derfor ulikt fra gang til gang.

Har ingen bivirkninger av sprayen. Kjenner kun litt i eggstokkene, men det over lever eg glatt :knegg:

Ønsker dere alle en super helg :blomstersmil:

ann t
14-09-2007, 13:31
Da er det vel bare å kaste seg i det og få meldt seg inn her.
Testet positiv på 2. icsi på torsdag for en uke siden.... mistet i går.
1 uke som gravid....dritt kjipt, men nå er jeg klar for fryseorsøk i oktober. Er satt opp til forsøk i uke 43 så får vi se om kroppen er med på det.
Vet jo hvertfall at jeg kan bli gravid nå så nå er det bare å holde på det i ni måneder igjen.....
Håper oktober blir blå for alle.

Klem klem

odaskatt
14-09-2007, 14:17
Å så leit, ann_t. Håper det går greit med deg.:enrose:

Ingen blødning her enda, kjennes ikke ut som den kommer heller. Har slitt med bihulebetennelse en uke og lurer på hvor mye av sprayen jeg egentlig får i meg. Må nok ringe Klinikken på mandag tenker jeg.:sukk:

Janebabe
14-09-2007, 15:07
Så leit, ann t:enrose:

Jeg har nå sprayet siden 31. august, og er ferdig med blødningen. Jeg er en tikkende hormon- bombe som er sykmeldt. Ikke særlig gøy, men bedre enn å være blant masse folk. Hadde vært andreledes om jeg var på et kontor hvor jeg kunne lukket døren.....

Jeg har en fantastisk mann som i forrige uke ko hjem å sa vi skulle pakke kofferten, for vi skulle på langweekwnd til Praha. Det var deilig, og gjett om jeg er stolt av mannen min som gjorde dette for å bedre hverdagen min og vår. helt fantastisk::lykkelig:

Jeg begynner på sprøyter på torsdag, det skal bli veldig greit. Da blir jeg litt mer normal igjen, håper jeg.

God helg alle her inne:blomstersmil::blomstersmil::blomstersmil::

lille engel
17-09-2007, 17:47
:jippi: :Vinke: Da er dagen endelig kommet og jeg begynte og spraye kl 07 i morges. Magen var full av sommerfugler så jeg våknet i god tid før klokken skulle ringe. Lå og ventet på at den skulle bli 07!!!!!!! lurer i den forbindelse på om det hadde gjort noe om jeg hadde sprayet litt før? For da kunne jeg bare lagt meg igjen etterpå. Hvor nøye er tiden egentlig?????:ballonger:

Janebabe
18-09-2007, 10:45
Velkommen som sprayer, kjære lille engel:Vinke:
Vet ikke helt hvor nøye det er, m en prøver selv å være rimelig punktlig. Mobilen ringer tre ganger i døgnet:blomstersmil:
Jeg begynner på sprøyter i morgen, ser frem til det. Er ennå sykmeldt desverre, men regner med at det blir sånn en tid til fremover.
gleder meg til det blir litt mer aktivitet her inne, men det skjer vel litt mer når folk nærmer seg uttak og innsetting, vil jeg tro:blomstersmil::blomstersmil:

lille engel
18-09-2007, 16:39
Hei Janabebe:Vinke: Har ett spørsmål til deg, Hvis vi blir dårlig av sprayen, vil det gi seg når du begynner på sprøyten, eller er vi like dårlig da også?????:kaffepc Det er jo helt nytt for meg dette hvet du.:ballonger:

klukk
18-09-2007, 20:18
:Vinke: Heisann jenter!
Må inn her og si hei til dere for dere kan tro jeg er spent på hvordan det går. Man hører altid de verste hisoriene om hvor dårlig folk blir, men dere skal vite at det er faktisk de ferreste som reagerer noe serlig på medusinene. Ta det som et utgangspunkt, så skal dere se at det går bra.
God bedring til deg janebabe :blomstersmil:

odaskatt
18-09-2007, 20:44
:lykke:Janebabe: Ser vi ligger helt likt an i løypa, sprøytestart i morgen for meg og. Nå skal vi lykkes!
:lykke:

Janebabe
19-09-2007, 07:45
Heisann:):Vinke:
Lille Engel: hvis man er så uheldig å få bivirkninger ( som jeg da er) har de en tendens til å avta når man begynner på sprøyter. I dag har jeg tatt mitt første stikk. Gikk fint det. Det er en god følelse.. For det første vet jeg at bivirkningene på det hormonelle plan forsvinner, men vi er også et stort skritt nærmere. Må si tiden har gått veldig fort. Dagene mine går veldgi fort. Har en hund som får trimmet seg masse. ( kan desverre ikke ha musikk på øret, for på et eller annet vis kan alt relateres til tårekanalene...:sprutle::knegg:)

Vel, er ved godt mot i dag, men har hatt tunge dager. Desverre gikk det ikke bra med Sprett( tenker på deg, vennen), og jeg ble vel ganske motløs noen dager der. Sover fryktelig dårlig om natten, har syke drømmer hele tiden. Hjernen er i full aktivitet. Slitsomt... Men nok klaging: I går delt min mann og jeg en flaske vin, og jeg håper den ble den siste på veldig, veldig lenge:blomstersmil:
Nå skal jeg til legene, så får vi se hvordan det barker i vei. Alle foreldrenen på avdeligen min har fått beskjed om hvorfor jeg er borte, for forrige gang ble det så ekstremt mange spekulasjoner.......

Odaskatt: denne gangen skal det gå vår vei. tenker det blir litt mer aktivitet her inne når vi er i gang med stikking. Lykke til i dag, jeg måtte nok en gang inn å se introduksjonsfilmen, bare for å være på den sikre siden:fnise:
Ha en god dag, alle sammen.
PS Klukk: Gratulerer så veldig masse positiv test: Gleder meg til vi treffes igjen på treff.

olaug
19-09-2007, 13:49
Hei jenter!!

Er det noen som skal bruke "fosterklister" Berberus comp...etc etc
Hvor får jeg tak i det?

Noen med erfaring fra det?

Jeg sprayer og sprayer og sprayer... Og enda er det 8 dager til sprøytestart.
Heldigvis merker jeg ikke noe av sprayen. Kjenner kun litt murring i underliv og pupper. Men det er alt :blomstersmil:

Men tenk jenter, nå er det snart oktoberklubben sin tur!
ENDELIG!!! :jippi:

Stå på, og tenk positivt! :lykke:

minora
19-09-2007, 15:20
Hei!

Jeg tror jeg hører til oktoberklubben.. Starter med primolut 3.oktober og håper deretter det ikke blir så lenge å vente på mens så jeg kan få satt igang med medisiner og fryseforsøk. Her går vi på med ny giv og nye håp på at det skal klaffe i høstmørke og innekos..:vibba:
Håper det går fint med alle dere som driver og dusjer nesa og bruker sprøyter :Vinke:

Patient
20-09-2007, 15:36
Tiden har gått fort denne gangen,og det er andre stikkedag i dag.
Ser jeg er likt med både Odaskatt og Janebabe.Jeg har vært lite aktiv her i det siste,jobbet mye og av og til dobbelt ,for nå å ha fri frem til teste dag.
Så nå blir jeg vel mere aktiv her inne...Håper tiden går like fort videre nå,og at oktober blir en flott måned...
:lykke::lykke::lykke::lykke::lykke:

Janebabe
20-09-2007, 15:46
hei Patient og odaskatt
Ja vi er på likt med sprøyter. Det er jo artig. Jeg har også satt min 2. sprøyte i dag. Går fint dette. Måtte bare se introduksjonsfilmen på nett i går, selv om jeg kan det så godt... Måtte være på den sikre siden, men det gikk veldig fint.
Er fortsatt grinete. Ikke så gøy. I dag gikk jeg en lang lang tur i plask regn, og da kunne tårene bare flomme fritt. Tror nok dette avtrar veldig snsrt, når spørytene nå begynner å virke ( håper jeg...) I kveld lblir det kino og jentekveld. Gleder meg.
ha en flott ettermiddag, jenter:blomstersmil::blomstersmil::blomstersmil:

odaskatt
20-09-2007, 19:35
Janebabe: Håper formen blir bedre!

Janebabe og patient: Morro at vi ligger likt i løypa. Skal snart sette sprøyte nr 2.

Patient
20-09-2007, 19:47
2 sprøyte ligger mikset og klar:blomstersmil:
Jeg har vært heldig denne gangen uten noen plager av sprayen.
Håper det blir bedre for deg også nå som du stikker sprøyter Janebabe.
Du har ikke merket noen plager odaskatt?
Håper vi blir tre gull-høner frem mot uke 40:blomstersmil:

Janebabe
21-09-2007, 14:16
endelig kjenner jeg at bivirkningene slipper taket litt. Jippi:jippi:
Det har vært noen tunge uker, og har heldigvis en tålmodig mann:blomstersmil:
har til og med vært på møte på jobb i dag, klarte å engasjere meg. Noe godt holder på å skje i kroppen, og takk og pris for sprøyter. Dette har vært en god dag, og håper det fortsetter sånn i helgen også. nå satser vi på mange flotte store gull- egg. Gøy, både Odaskatt og patient, at vi følger hverandre så helt likt. Spennende. Dette blir en god måned, det er jeg sikker på:blomstersmil::blomstersmil::blomstersmil:
God helg, alle sammen:blomstersmil:

Patient
21-09-2007, 14:34
Hei på dere jenter:blomstersmil:
Ville bare ønske dere en flott helg !
Måtte det rasle godt i eggstokkene rundt omkring:hehe:

lille engel
21-09-2007, 17:46
hei Janebabe. Så kjekt at du føler deg bedre.Det var på tide:blafre: Håper du får en fin og trivelig helg.Selv merker jeg at jeg erlitt tung i hodet og ikke minst jeg er så ufattelig trøtt. Kjemper med og holde meg våken på jobb, og må gå rett og legge meg når jeg kommer hjem.Jeg som aldri kviler middag ellers:sparke: Får se hvor lenge jeg holder ut før jeg går til legen. For jeg har en del hjemmearbeid på kveldstid.Og det er tunkt når du bare vil sove eller ligge på sofaen. God Helg alle sammen.:ballonger:

Janebabe
21-09-2007, 20:58
ja takk, det samme syntes både jeg og min mann :jippi:
I kveld er det pepsi max i glasset og sprøytesesongen er i full gang. I morgen skal vi på Anne Kath sitt show og påfølgende middag på byen. Gleder meg masse til å komme ut blant folk og le litt.
Ëllers: Var på kino i går, kan abefales. tatt av kvinnen:blomstersmil:
God bedring, lille engel.
Snakkes

Bulle
21-09-2007, 22:12
Hei, har akkurat meldt meg inn på ønskebarn og er helt fersk på dette, men har sprayet i en uke (siden 13.9), skal begynne på sprøyter den 28.9 (hvis jeg er nedregulert nok), og egguttak uke 41 (eller 42), så da hører jeg vel hjemme i oktoberkubben?

Så moro med noen som er i akkurat samme situasjon siden jeg aldri har vært borti dette før (og er ganske usikker.. :hmm:)

Janebabe
21-09-2007, 22:47
hei og velkommen til Oktoberklubben..Kjekt med mange i klubben:jippi: Lykke til med spraying, :blomstersmil:

Patient
22-09-2007, 16:18
Hei Bulle:Vinke:
Velkommen i oktoberklubben:blomstersmil:
Håper dette blir et POSITIVT sted å være.
Godt med noen en kan følge på veien.
Jeg kjenner nå at det jobbes i eggsentralen-
og er kjempe-happy for det !
Nå er det bare å håpe at ultralyd på fredag kan bekrefte
god egghøsting !Så spennende !
En :storklem: til dere,
for hva skulle jeg gjort uten dere alle....

klukk
23-09-2007, 14:05
Heisann alle dere prøvere. Ønsker dere lykke til videre.
Janebabe, så flott og høre du føler deg bedre også den innholdrike helgen. Kan tenke meg det var bra ja. Vi ses snart :jippi:

sarping
23-09-2007, 18:59
:Vinke:Da var det bare å melde seg inn. Er igang med vårt tredje forsøk nå. Begynte med spray 22/9 og skal sette sprøyter fra 11/10, uttak/innsetting beregnet i uke 43. Tenkte jeg skulle tenke minst mulig under dette forsøket og derfor ikke være aktiv på forumet, men ombestemmer meg allerede dag 2 på spray :hehe:
Er rimelig nervøs:neglebit: 3. forsøk i det offentlige uff uff.
Det skal bli hyggelig å bli kjent med dere, men har desverre ikke sett noen fra riksen her.
Ha en flott bivirkningsfri uke:fnise:

Patient
23-09-2007, 19:40
Hei sarping:blomstersmil:
Blir spennende å følge deg også nå.
Det med å holde seg unna forum,funker
ikke for meg:knegg::knegg::knegg:
Spesielt ikke når vi er under behandling...

odaskatt
23-09-2007, 21:20
Patient: Så deilig at du kjenner jobbing i eggsentralen. Jeg kjenner INGENTING, liker det ikke, har jo alltid kjent ting før. Da har jeg brukt andre sprøyter.

olaug
23-09-2007, 21:24
Her skjer det ting i klubben vår :jippi:
Sprøytene er tatt frem og blitt brukt!! Godt er det

Nå skal det bli mange "prior"egg av gullkvalitet som skal produseres.
Vi får håpe dette blir en knakende god måned, jenter:blomstersmil:

Patient
24-09-2007, 07:47
Hei Olaug:blomstersmil:
Ja nå skjer det ting her:lykke:
La oss håpe at vi går prior i næringa
hele gjengen !:knegg::knegg::knegg:
Odaskatt:Jeg håper at det jeg kjenner er positivt,
men har ingen garanti.Tidligere på gonal -f har jeg fått
flere egg når jeg har kjent minst...Men jeg må bare prøve
å fokusere positivt !
Skal bli godt med fredag og ultralyd-da vet vi mere!
:lykke::lykke::lykke::lykke::lykke:

Toppen
24-09-2007, 10:29
Jæg skal begynne med sprøyte den 3 okt. , og kjenner at humøret er i bonn for tia.
Alt er bare ikke noe morro ang. detta siste forsøket.. Og PMS`n sniker i krokene her, og øynene mine vrir seg, og ser stygt på alle

Håper oppturen kommer snart, om ikke blir jeg irritabel her, må jo få den størst oppturen ever.
Hjalp vel kanskje ikke så mye da sivgerinna mi meldte at hun var blitt gravid, å så er vi i prøverørsprosesss, tante toppen ÆSSSSJ :dåne::sukk:

Kanskje jeg burde komme meg ut å le litt slik som Janebabe, å få flira litt ??

Stå på jenter !

klemmer fra en irritabel toppen

StoreMy
24-09-2007, 11:23
Fått uttak i uke 40, begynt på menopur og er blitt et skikkelig humør-troll denne gangen :kone:

Lurer litt på om jeg kan få en sykemelding på 50%, sånn at jeg ikke tar meg helt ut på jobben. For der jobber jeg så fælt med å være blid og hyggelig, og så sprekker jeg toltalt for den minste ting når jeg kommer hjem :sad:

Tenker jo litt på at jeg vil jo gjerne leve med mannen etter at forsøket er ferdig også.....

Noen som har fått sykemelding så tidlig?

Janebabe
24-09-2007, 11:43
Hei:Vinke:
Til Toppen: veldig godt å komme ut å le litt ja. Nå har jeg vel og merke begynt på sprøyter, og livet begynner å bli rimelig levelig igjen ( før ruging...)
StoreMy: Jeg har hatt det sånn som du, kjenner meg igjen. Jeg begynte på spray 30. august, og det gikk en liten uke før jeg måtte ty til det skritt å bli sykmeldt. De på jobb så hvordan jeg hadde det, og de anbefalte det også. Ikke alltid så lett for man vil så gjerne. For meg har det vært det aller beste. Jobber som ped.leder på en småbarnsavdeling, og det er jo ikke noe særlig å gå rundt å grine/ være sint for ingenting. Jeg tenkte også som du at jeg faktisk skal ha et godt liv med mannen min etter forsøket. For meg er det aller best å være alene. Ikke for at jeg sitter å sipper eller skriker dagen lang, men da har jeg sjansen til å være meg selv 100%, ikke måtte gå med en " jeg har det så bra"- maske. Det er slitsomt, det.
Har brukt dagene til å gå lange turer, og nå er det heldigvis andre ting som kjennes på kroppen, nemlig i eggsentralen:jippi:
Lykke til, god bedring:blomstersmil::blomstersmil::blomstersmil:

sola 76
24-09-2007, 13:16
Heia alle i oktoberklubben:Vinke:

Jeg begynte med sprøyter den 20 sept. sprayer fortsatt med sprayen. Så nå er jeg den hormonbomben. Er på jobb om dagene i helsevesnet, men jeg kjenner at jeg blir fort sliten og trøtt. Trenger mer søvn merker jeg. Har også vært plaget med hodepine:( Har blitt forkjølet også. Hoster og nyser som bare det.
Den 28 sept skal jeg på ultralyd. Blir spennende:) Håper alt ser greit ut og at det blir egguthenting i uke 40.

Ha en fin dag:)

Klæm fra sola 76. :blomstersmil:

Drømmer
24-09-2007, 18:38
Hei folkens :jippi:

Nå er vi i gang med sprøytene (Har satt 7ende dose i dag) og jeg begynner å føle meg bedre. Er så utrolig glad for det!!! UL på fredag, veldig spent.

Føler meg desverre litt dårlig i magen, smerter i området rundt eggstokkene, kvalm og diare... Litt redd det kan være overstimulering, men jeg går bare på 125 IE... Håper alt er bra...

Til StoreMy. Jeg ble sykemeldt bare 2 uker etter jeg begynte med spay. Ble da sykemeldt 40% fordi jeg ikke orket å jobbe på ettermiddager (Mest sliten da)

Lykke lykke til folkens! :lykke::lykke::lykke:

Janebabe
25-09-2007, 10:16
hei.
Kan noen hjelpe meg å finne adressen/ linken til den flotte( men sterke) videoen som ligger her ang barnløshet???? Skulle så gjerne vist den til famile og venner, men finner den ikke igjen:lykke:

labolina
25-09-2007, 19:23
Hei!

Nå går det jomen tregt i livet mitt, jeg som skal spraye kortere enn jeg har gjort før også. Dagene sneegler seg avgårde.

Janebabe: Er ikke sikker på hvor linken til videoen ligger, men har sett den nylig. Veldig sterk, håper du finner den og at det går bra å vise den til familie og venner.

Drømmer: Håper du føler deg bedre idag. Om du ikke blir noe bedre, så går det an å få en sjekk av legen, bare for å være på den sikre siden. Det går nemlig an å få satt ned dosen. Noen av oss er litt lett påvirkelige, er visst et bra tegn for fruktbarhet ble jeg fortalt...

Masse lykke til alle sammen, og vi snakkes :blunke:

Klem fra Labolina
1.søskenforsøk ICSI, medlem av oktoberklubben

Janebabe
26-09-2007, 08:29
God morgen, jenter
I dag føler jeg at magen ser ut som en basketball... Føler meg helt stinn i magen, klarer ikke holde den inne en gang:knegg: skal på ultralyd i morgen, så det blir utrolig spennende. Forrige gang gikk det veldig fint, men det er alltid spennende å se om jeg da er klar til mandag. Krysser alt jeg har for det, nå vil jeg at det skal skje noe....
Hvordan er formen ellers til dere som ligger likt med meg, Odaskatt og Pasient????
:blomstersmil::blomstersmil::blomstersmil:

StoreMy
26-09-2007, 13:53
Hei folkens :jippi:

Nå er vi i gang med sprøytene (Har satt 7ende dose i dag) og jeg begynner å føle meg bedre. Er så utrolig glad for det!!! UL på fredag, veldig spent.

Føler meg desverre litt dårlig i magen, smerter i området rundt eggstokkene, kvalm og diare... Litt redd det kan være overstimulering, men jeg går bare på 125 IE... Håper alt er bra...

Til StoreMy. Jeg ble sykemeldt bare 2 uker etter jeg begynte med spay. Ble da sykemeldt 40% fordi jeg ikke orket å jobbe på ettermiddager (Mest sliten da)

Lykke lykke til folkens! :lykke::lykke::lykke:

Ble du sykemeldt hos fastlegen din eller på sykehuset? Jeg fikk ikke sykemelding på sykehuset. De sa jeg måtte ta kontakt med fastlegen min for å få sykemelding....

Drømmer
26-09-2007, 14:17
Hei folkens :blomstersmil:

Labolina: Takk for anbefaling, føler meg litt bedre i dag, men gleder meg til å ta UL på fredag... Kjempe spennende å høre hva de sier. :neglebit:

Janebabe: Hei, ser du skal på UL i morgen kjempe spennende! er du på Haukeland? Jeg skal på UL fredag.. Kjempe spent, første gang og aner ikke hva jeg kan forvente. Se også ut som jeg har en basketball hvor magen min normalt sitter, og er nå konsekvent gått over til å bruke skjørt :fnise:

StoreMy: Jeg måtte til fastlegen for sykemelding, og veldig glad jeg gjorde det. Legen sa han ikke kunne sykemelde meg på bakgrunn av IVF, men på bakgrunn av symptomer. Godt å ha et litt roligere tempo :blafre:

StoreMy
26-09-2007, 14:30
Da får jeg ta en tlf til fastlegen min i morgen, for jeg orker ikke gå sånn som dette. Bare håpe han er i det gode hjørnet, for han er ikke så lett å få sykemelding ut av :sukk:

Ellers har jeg vært på kontroll i dag, fortsette med 4 enheter menopur pr dag tom mandag, og så ny kontroll. Var eggposer der, men de var ikke store nok ennå.

Janebabe
26-09-2007, 14:51
hei
Du må nok ta kontakt med fastlegen, for de vil nok ikke skrive ut sykmelding til deg på sykehuset.
Lykke til :blomstersmil:
Drømmer: ja jeg er veldig spent på ultralyden i morgen. Håper av hele mitt hjerte at de sier det er greit. Vil bare bli ferdig med uttak/ innsetting nå....
Lykke til på fredag. Så gøy at vi ligger helt likt. Skal du på treff neste mandag, kanskje?? tror ikke jeg har truffet deg før??
:blomstersmil:

Fanny74
26-09-2007, 18:05
Hei alle sammen!

Lenge siden eg har vært aktiv her inne, så har måttet oppdatere meg litt på oktoberhønene. Ser at mange er godt i gang med egproduksjonen, det er spennende.

Eg skal i fryseforsøk i uke 43, så var til min første akupunkturtime på lenge i går. Har dessuten skiftet aku. siden forrige forsøk. Hun stakk på andre plasser enn den forrige eg har hatt og var veldig opptatt av at eg har et konstante søtbehov og at eg alltid fryser mm. Sa at i kinesisk medisin ser man en klar sammenheng mlm dette og at en har problemer med å bli gravid. Noen som har hørt det før???Skal for første gang prøve aku samme dag som innsetting, før og etter. Har hatt tynn slimhinne ved fryseforsøkene, så er verdt et forsøk.

Janebabe: Lykke til i morgen, krysser alt for deg, godt at du føler deg bedre til sinns. Eg fant linken til videoen, eg sendte den til søsteren min og en venninne, ble grining både her og der.

http://www.tearsandhope.com/emptyarms_video.html
Ha en god kveld alle sammen!

Fanny74

lille engel
26-09-2007, 19:25
Hei fanny.Kjekt og høre fra deg igjen, har savnet deg her inne og lurt på hvor du ble av:blafre: Gleder meg kjempe masse til neste treff.Synes det er så lenge siden nå. Jeg tåler sprayen heldigvis bra,var jo så spent på det siden det er min første gang. Trøttheten og hodepinen jeg hadde forrige uke er borte nå heldigvis. Nå bare venter jeg på mensen, er så redd den ikke kommer før sprøytestart neste onsdag. Alltid noe og bekymre seg for:neglebit:

Fanny74
26-09-2007, 19:50
Hei fanny.Kjekt og høre fra deg igjen, har savnet deg her inne og lurt på hvor du ble av:blafre: Gleder meg kjempe masse til neste treff.Synes det er så lenge siden nå. Jeg tåler sprayen heldigvis bra,var jo så spent på det siden det er min første gang. Trøttheten og hodepinen jeg hadde forrige uke er borte nå heldigvis. Nå bare venter jeg på mensen, er så redd den ikke kommer før sprøytestart neste onsdag. Alltid noe og bekymre seg for:neglebit:

Hei lille engel! så spennende for deg nå, godt at du har minimalt med bivirkninger! Gleder meg til treff, lenge siden sist. Blødningen kommer nok, eg har fått den til litt ulike tidspunkt ved mine forsøk. Er forresten ikke ofte vi venter utolmodig på en blødning, et lite paradoks oppi det hele...:knegg:

Håpefull
26-09-2007, 20:22
Hei jenter!!

Ja jeg har ikke vært nevneverdig flink å være innom her.
Men det endrer seg jo når det nærmer seg.

Jeg ringte til St.Olav i dag :denstoretelefonen: , og etter å ha fått telefonsvareren minst 100 :dåne: ganger, kom jeg endelig igjennom :jippi: .
Og snakket med en superkoselig skepleier. :sykepleier:
Vi ble enig om at jeg skulle begyne med progynova når mensen kommer, og så
ringer jeg til dem igjen.

Jeg regner med mens omlag 8 oktober.

Vi har 2 egg, nedfrosset i 2 rør.

Tenk hvis......

Noen kjente og flest ukjente for meg her inne.
Harefrøken, Heia heia heia..... du blir vel omtrent en ukes tid forran meg tenker jeg!!

Lykke til jenter.

Patient
26-09-2007, 20:38
Lykke til i morgen Janebabe:blomstersmil:
Her i huset er det en sprøyte igjen før ul
på fredag.Håper det blir den siste før el-sprøyten.
Håper det går greit hos deg også odaskatt:blomstersmil:
Lykke til til dere andre også!
:lykke::lykke::lykke::lykke:

Toppen
26-09-2007, 20:58
Fikk Mensen på tirsdag så da er jeg i rute hepp, heppp... :hehe:
Sitter her å koser meg med bleien min jeg :knegg:

Ha en god kveld jenter :blomstersmil:

olaug
26-09-2007, 21:21
Da var det siste dagen min uten sprøyter.
I morgen tar jeg min første dose :jippi:
Håper ikke jeg får så mye bivirkninger for i helgen skal vi bort.
Men tar det som det kommer

Natta jenter :Vinke:

olaug
26-09-2007, 21:22
Patient:
Hvor lenge har du sprøyta?

Jeg skal bare sprøyte i 5 dager, så UL
Synes det var litt kort, så regner meg jeg får beskjed om å sprøyte mer

Harefrøken
26-09-2007, 22:28
Hei alle sammen..
Har også vært litt i bakgrunnen og venta liksom.. Tar siste dose med primolut i kveld og regner med mensen kommer i løpet av helga..
Da er det bare å finne frem Progynovaen igjen..
Satser på innsetting i uke 42, så ja, jeg blir vel kanskje noen dager før deg Håpefull.. (hvis eggene overlever da og slimhinna blir tykk nok...)
Spennende å følge med her inne, endelig begynner det å nærme seg.
Lykke til alle sammen.
Klem fra Harefrøken

olaug
27-09-2007, 05:53
Noen som kan hjelpe meg?

Jeg starter i dag med 375ie menopur, dvs jeg må ta 2 sprøyter.
Tar jeg det på samme side? Eller tar jeg en dose på hver side?
Skal man sette langt til høyre/venstre?

Ble litt usikker

Ha en fin dag :Vinke:

Patient
27-09-2007, 09:31
Hei Olaug.
Jeg tar 450 ie
I en sprøyte.
Trekker først opp veske fra ett glass,
blander med 3 med tørrstoff,trekker opp
en til med veske og blander med alt...
Så jeg stikker kun en sprøyte...

Janebabe
27-09-2007, 13:04
Nå har jeg vært på ul, og jippi, det så veldig bra ut. Det blir uttak på mandag. Jeg gleder meg, hvis man kan si det... Endelig er vi kommet så langt igjen. Masse flotte store egg, og legen var meget fornøyd. Nå får vi håpe at det går bra videre også....:jippi:

Patient
27-09-2007, 13:12
Dette var jo kjempe nyheter Janebabe !
Vil det si at du allerede har medisinfri dag i morgen,og el sprøyte på lørdag ?
Nå går det virkelig unna hos deg altså:blomstersmil:
Godt å lese så gode nyheter !

:storklem:

Janebabe
27-09-2007, 14:38
Jeg skal ta siste sprøyte i morgen, og nesespray + el- sprøyte på lørdag. Så er vi klare:jippi:
Ble litt usikker ang klokkeslett på el- sprøyten, for i papirene står det kl 23.30 ( det har jeg gjort tidliger også) , mens legen skrev kl 23.00. Kan det være en feil..?? Kanskje jeg bør ta en telefon til Haukeland.
Hvordan ligger dere an Patient og Odaskatt??:blomstersmil:

Drømmer
27-09-2007, 15:31
Hei folkens.

En dag igjen til UL, veldig spendt i mageregionen og litt ubehagelig å gå. Håper virkelig ikke at jeg er overstimulert, vil då gjerne komme i gang nå..

Kjempe spennende å følge med dere alle, er innom nesten hver dag nå :knegg:

Janebabe: Så kjekt å høre at det gikk bra i dag! Jeg er litt usikker på treff. Det skjer mye nå i oktober, og formen min har vært veldig varierende... Når på mandagen skal dere treffes og hvor? Hadde vært kjekt om formen er noen lunde :blafre: Er dere en gjeng som kjenner hverandre godt? :blomstersmil:

Toppen
27-09-2007, 15:43
Åhhh det er så lenge til Onsdag, jæg vil at det skal være onsdag i dag og torsdag kan det være en annen dag.
Jæi vil stikke litt nå...

Helst ville jeg jo ha vært færdig meg uttakk og innsetting og stått med en positiv test i handa.
Og aller helst en stor kulemage, og deretter en fødsel og .... yepp

er det så forbaskade mye å forlange da herr gud, fader den hellige ånds navn...

Isjjjj sitter på jobb, å her skal jeg sitte til klokken 21.00.
Må jobbe da en kollega har reist på cruis til karibien, ikke lite heldig...
Men får unne han kollegaen min litt fri...
så får jeg sitte her i butikken å smile pent :neie:

Så flott janebabe at ting er på stell :jippi:

lille engel
27-09-2007, 18:09
:Vinke: Hei og grattis til deg Janebebe...... Endelig gikk det røde flagget mitt til topp, i dag kom mensen og jeg er da i rute:blomstersmil:

Patient
27-09-2007, 22:10
I dag var jeg uheldig når jeg skulle stikke sprøyten...
Hetten satt så fast at jeg klarte å søle litt av innholdet..
Måtte jo bare stikke det som var igjen å håpe at de dråpene som gikk tapt ikke er uunværlige...
I morgen er ultralyd,og jeg er veldig spent..
Hadde vært fint om alt så bra ut og uttak var nærliggende.
Men her får vi ta nyhetene som de kommer !
Håper alt står bra til med dere alle.
I morgen er fredag-og endelig helg !

Bulle
27-09-2007, 22:43
Hei, så spennende å høre hvordan det går med de forskjellige!
Jeg har satt min aller første sprøyte i hele verden i dag, og er veldig spent på hvordan psyken og fysikken reagerer på Menopur utover i neste uke...

olaug
28-09-2007, 08:57
Hei Bulle!

Da er vi i rute du og jeg.
Satte og min første sprøyte med menopur i går. KL 1900 :jippi:
Jeg har 375ie menopur.
UL tirsdag

E spent!!!!

Bulle
28-09-2007, 10:24
Hei Olaug, så moro at vi er likt!!

Har bare 150ie Menopur og UL på fredag (om en uke) så da kanskje jeg sakker litt akterut, men gleder meg til å høre hvordan det går med deg!

Patient
28-09-2007, 14:43
Ja da er første ultralyd overstått:jippi:
Legen var hyggelig og positiv.
4 eggposer på 13mm på hver side,
og noen litt mindre som kunne henge seg på
med 3 dager til på sprøyter:jippi::jippi:
Jeg er kjempeglad-og håper helgen går fort !
Spennende å høre hvordan det har gått med deg
i dag odaskatt.Jeg håper du også har fått gode nyheter!

Drømmer
28-09-2007, 14:48
Hurra :jippi: Egguthenting på onsdag, innsetting fredag... Alt så bra ut, øker litt opp med Puregon. Er kjempe glad! Neste fredag er det bare å begynne å krysse fingrene :neglebit:

Janebabe
28-09-2007, 16:33
Kjempeflott, både Drømmer og Patient.
la oss håpe at dette er vår måned hvor alt bare klaffer!!!!
jeg vil ønske alle en riktig strålende helg. Solen skinner og jeg er klar til uthenting på MANDAG..... :blomstersmil::blomstersmil::blomstersmil:

Patient
28-09-2007, 17:24
Jeg tror vi har en begivenhetsrik uke foran oss jenter !

Drømmer
28-09-2007, 17:58
Det er jammen sant.. La oss håpe at vi alle kan feire i slutten av Oktober. Krysser fingrene for dere!!! :venner: Lykke til på mandag Janebabe :klem:

labolina
28-09-2007, 20:44
Så bra Drømmer og patient!

Dette blir spennende, gleder meg til å høre mer om hvordan det går.
Håper den gode trenden fortsetter for oss alle, skal starte med sprøyter neste torsdag, skal bli godt å komme "ordentlig" i gang.

Så flott at du også er i rute lille engel!

Ha en flott helg alle sammen!

Klem fra Labolina
1.søskenforsøk ICSI, medlem av oktoberklubben

odaskatt
28-09-2007, 20:48
Min UL gikk også flott, kjempefin slimhinne, mange fine eggposer på hver side, 8-10 stk på hver ca. Noen litt små enda, men de vil nok bli store og fine. Må stikke noen dager til, uttak blir onsdag formiddag.

Jeg er utslitt, trøtt og kvalm, håper det snart gir seg.:lykke:

Drømmer
28-09-2007, 21:24
Hei Odaskatt.

Samme dag for oss :blomstersmil: Kommer til å tenke på deg når jeg skal konsentrere meg om noe annet :knegg:

Ønsker deg lykke til, og krysser fingrene for deg!!! :lykke:

Janebabe
29-09-2007, 09:29
Kjempeflott, Odaskatt. Dette skal gå bra, det kjenner jeg på meg. Vi satser på en oktober. måned hvor vi kan feire.
I kveld skal jeg sette EL- sprøyten. Endelig.... Forrige gang var det min kjære som satte den siste sprøyten, så han har nok lyst til å gjøre det i kveld også. Kan ikke fatte at vi er der allerde. vi fikk beskjed i juni ( etter endt forsøk sist). Da syntes jeg det var veldig lenge siden, men nå har jammen tiden gått ganske fort. Jeg er så veldig klar for uthenting nå, både fysisk og psykisk!!!:blomstersmil::blomstersmil::blomstersmi l:

Fanny74
29-09-2007, 11:40
Så bra at alle stort sett er i rute her.:Vinke:
Eg har høstferie og skal til Berlin med Fannymannen i morgen. Skal være der til torsdag. Ska eta og drikka godt og bare nyte dagane. Det blir siste sprell før 14 dagar med rugeregime!!! Tror det blir ei veke tidligere enn antatt, er nemlig veldig pms, holdt på å eksplodere i går, uten grunn sjølvsagt, e bare så vannvittig sint, veldig ubehagelig følelse. Bedre humør i dag, så då e nok mensen på vei. Då blir det i såfall forøk i uke 42.

Ha ei god helg alle sammen,
Janebabe: lykke til med siste sprøyta, og lykke til på uttak på mandag, eg sender positive vibber fra Berlin:lykke:

KLEM Fanny

Janebabe
29-09-2007, 11:54
Tusen hjertelig takk for det Fanny. kroppen er veldig klar for å få ut alle eggene. Føles som mange kartonger egg som er inni der. Kjenner ubehaget når jg beveger meg, så i dag blir det desverre ingen tur. Det blir sofaliv en stund nå. Kjenner at det er det kroppen trenger, enn så kjedelig det er...
Ha en strålende tur til Berlin, det er en fantastisk by.
Vi snakkes snart. Klem:Vinke:

odaskatt
29-09-2007, 17:21
Janebabe: Lykke til med el sprøyten i kveld og uttak mandag! Er det ikke rart å være der nå? Vi fikk og beskjed i juni, syntes det virket så uendelig lenge, men nå er vi faktisk der!:lykke:

Patient
29-09-2007, 21:12
Lykke til med el-sprøyten Janebabe ! Snart er uttaket unnagjort !

Janebabe
29-09-2007, 22:27
der var el- sprøyten satt! jippi, nå må det bli mandag fort. Ja tiden flyr, men jeg regner ikke med at de neste 14 dagene gjør det...¨God natt, jenter:Vinke:

lille engel
30-09-2007, 09:41
Lykke til i morgen Janebabe!!!!!!! Dette blir spennende:neglebit: Jeg begynner på sprøyter på onsdag. Det blir også spennende for meg:neglebit: Ser at det er få som har meldt seg på treff neste mandag. Håper vi blir flere.Har ikke lyst til og utsette det. Det er så lenge siden nå:ballonger:

Janebabe
30-09-2007, 10:06
Tusen hjertelig tak for det. Ser frem til det!!!
Tenk at det nærmer seg sprøytestart for deg snart. Kjempeflott. Ja jeg håper det er flere som melder seg på. Desverre meldte Fanny avbud, men vi får håpe det kommer flere. Hvis ikke får vi vurdere ny dato, men det hadde vært så kjekt å treffes igjen.
Snakkes. Nyt dagen, så sees vi snart:Vinke:

lille engel
30-09-2007, 18:15
Så kjekt at du har meldt deg på treffet neste mandag,du kan glede deg, vi har det så koselig og det er så lærerikt. Jeg har fått og får fremdeles svar på alt jeg lurer på der i forbindelse med forsøket.Så det er veldig lærerikt. Gleder meg til og møte deg,Velkommen:ballonger:

Janebabe
30-09-2007, 21:02
Hei Odaskatt.
Tusen takk for at du førte meg opp på listen over klar for uttak. Har helt glemt å oppdatere den. Nå er jeg klar, gleder meg faktisk til i morgen. Nå er det leggetid, supertrøtt, og klar for Haukeland i morgen tidlig!!

Patient
01-10-2007, 06:09
Lykke til med uttaket i dag Janebabe !

Janebabe
01-10-2007, 06:16
Tusen takk for det. Nå er vi klar til å kjøre til sykehuset. Er alltid bekymret for at det skal være trafikk o.l, men det går nok bra. Skal bli bra å få dette overstått. Er nok litt overstimulert...
"Snakkes" senere:blomstersmil:

Janebabe
01-10-2007, 10:04
da var vi vel hjemme etter uttak. Gikk greit, det. 15 egg ut. Nå er det rett på sofaen......
Nå har jeg sovet i mange timer....
Var ganske overstimulert da jeg kom til sykehuset i dag, så jeg må faktisk gå noen dager på nesespray nå..
Formen er ok etter forholdene. Merker jo at det har vært uttak, men hva gjør vel det når de gjorde slik en god fangst. Håper bare det blir mange som befruktes.:neglebit:
:blomstersmil::blomstersmil::blomstersmil:

Harefrøken
01-10-2007, 18:09
Gratulerer med mange egg, Janebabe..
Skjønner at det er sofaen resten av dagen..

Her kom mensen i dag og jeg har begynt å knaske progynova..
UL 12 oktober og forhåpentligvis innsetting den 17.

Lykke til alle sammen.
Klem fra Harefrøken

Amy
01-10-2007, 19:42
Hei!
Ser mange er i gang med sine forsøk. Trur eg eg hiver meg med eg også. Skal til med fryseforsøk. Har tre egg som ventar, og håpar på å få satt inn to av dei. Tok siste primolut tab. i går, og ventar nå på å ta neste steg... Startar med menopur på dag 2, og reknar med innsett i siste del av oktober. Kjenner at eg gru-gledar meg til å "hoppa på karusellen" igjen.

Drømmer
01-10-2007, 20:14
Hei Janebabe. Så gøy å høre om den gode fangsten!!! :jippi: Gleder meg til å høre hvor mange som blir befruktet! :blomstersmil:

odaskatt
01-10-2007, 20:19
Kjempeflott, janebabe! God bedring!

Janebabe
02-10-2007, 12:11
Endelig ble klokken ett og jeg har nettopp snakket med sykehuset. Vi fikk jo ut 15 egg i går, og av dem var det hele 14 som ble befruktet!!!! Er kjempefornøyd, og spent til i morgen. Håper de deler seg slik at vi får noen på frys, og at to gullegg kan settes inn i morgen.:lykke::lykke::lykke:
Er i bedre form enn anntatt i dag, men overdrev litt på aktivitetsnivået... Etter en liten handletur kjente jeg at det ikke var det lureste. Fikk grei beskjed fra sykehuset om å bli liggende nå, for jeg kjenner det godt.
Lykke til både Drømmer og Odaskatt med uttak i morgen. Tenker på dere:lykke::lykke::lykke:

ann t
02-10-2007, 12:14
Kjempe bra befruktining Janebabe!
:kryssfingre: for perfekt deling til i morgen og mange på frys!
Lykke til i morgen!

Patient
02-10-2007, 13:13
Gratulerer med flott befruktning Janebabe!
Håper de deler seg fint til i morgen,så du får
2 i magen og fullt opp på frys også !
Til lykke med uttaket i morgen Odaskatt og Drømmer !
Kjenner jeg gleder meg selv på å få morgendagen
overstått !

Janebabe
02-10-2007, 13:17
:lykke:Tusen takk , Patient, og lykke til i morgen!!! Krysser alt for at det går bra med deg:lykke::lykke::lykke:
Lille engel: Lykke til med sprøytestart i morgen. :blomstersmil:

lille engel
02-10-2007, 17:32
Gratulerer Janebabe!!!!!!!!!!!!!!!! Da har jeg vært på apoteket og hentet sprøytene.Og det var en sinnsyk dyr affære. Hvet jo at det ikke er gratis dette, men 11300 for så lite.......:hmm: Har ingen god dag i dag. Slet med og komme igjennom dagen på jobb, er så ufattelig trøtt og tung i hodet. Og for første gang så kjente jeg antydning til at tårene ville komme. Er veldig anspent ang morgendagen.Er så redd for og gjøre noe galt.Så jeg drømte om det i hele natt:neglebit: Har bestemt meg for og ringe fastlegen i morgen og håper på sykemelding. Tar uansett fri på egenmelding resten av uken.Har begynt og lure på om jeg skal til forsøk en uke før jeg trodde,altså i uke 42.... Skal jo bare gå på sprøytene i 10 dager skal jeg ikke det???? Skal til ultralyd på mandag rett før vi skal på treff. Det gleder jeg meg til. Det ble langt dette, men sånn er det når jeg har masse på hjertet fortiden:ballonger:

olaug
02-10-2007, 19:11
Da var første UL gjennomført.
Hadde 4-5 egg på hver side. 10-13 mm
Så nå må jeg bare spraye til fredag, så får jeg håpe på videre beskjed.
Vil jo tro uttak mandag 8/10 og innsetting fredag/lørdag

Er så spent!!
Men er glad vi er kommet så langt

Lykke til i morra Odaskatt

Bra fangst Janebabe! Og masse lykke til i morra Patient :lykke::lykke:

lille engel
03-10-2007, 07:59
Da er første sprøyte satt og det gikk fint heldigvis. Kroppen er full av spenning, våknet kl 06 ig barelå og ventet på at den skulle bli 07 så jeg kunne begynne. Glad det er over nå:ballonger:

Patient
03-10-2007, 09:49
Uttaket er vel overstått!
11 egg ut :blomstersmil:
Da er det bare ventingen igjen...
Får håpe svømmerne er klare til innsats nå !
Håper det har gått like fint med både Odaskatt og Drømmer i dag.
Lykke til med stikking og spraying til dere som kommer etter !

Janebabe
03-10-2007, 12:03
Kjempeflott, Patient!!!
Håper Odaskatt og Drømmer også har fått bra fangst i dag.
Nå har jeg nettopp kommet hjem fra innsetting. Nå er jeg for første gang ruger av 2 gullegg:jippi::jippi:
I tilegg fikk vi 6 egg på frys, så vi er mer enn fornøyd. Forrige gang fikk vi nemlig ingen på frys:jippi:
Nå kommer den langeventetiden.........
Datteren til Janebabe- mannen fyller år i dag, så vi håper det betyr lykke. Hun ønsker seg så veldig en søster eller bror:blomstersmil::lykke::lykke::lykke:
Nå blir det å ta livet med ro, og vente. Får prøve å styre unna symtomjakten, he he....
ha en strålende dag, jenter:blomstersmil::blomstersmil::blomstersmil:

ps: bruker vi samme forum/ oktoberklubben som "rugeforum" eller er vi et annet sted nå...??? prøvde å komme inn på rugeforum i oktoberklubben, men ikke mulig. Må kanskje lagen en egen tråd???

Patient
03-10-2007, 15:39
Gratulerer som ruger Janebabe!
Så heldig du er som fikk 2 !
Vi har også ytret ønske om det,
men de vil vel helst ikke høre på det øret...
Men vi får se på fredag hva det blir til :blomstersmil:
Nå skal jeg hvile resten av dagen:blomstersmil:

lille engel
03-10-2007, 18:15
Hei og grattis Janebabe.Dette var kjempe bra altså!!!!! Jeg har heldigvis en bedre dag i dag enn i går.Lurer på om det er fordi jeg har bestemt meg for og være hjemme noen dager eller om det er fordi jeg er ferdig med spenningen med og ta den første sprøyten?????? Trøtt er jeg men hodet og Psyken er til og leve med i dag. Blir borte fra nettet i helgen, lurer på om jeg klarer og løsrive meg,hehe.Reiser til min mor i stavanger i morgen tidlig,skal bli godt og komme vekk litt.Lykke til alle rugere og prøvere:ballonger:

odaskatt
03-10-2007, 18:53
Janebabe: Grattis som ruger på 2 og med 6 flotte på frys!:jippi::jippi::jippi:

Patient: Flott fangst!

Mitt uttak er og over, fort og greit selv om utstyret nesten streiket litt på slutten:sukk:Tok derfor litt ekstra tid. Fikk ut 15 egg, så veldig fornøyde! Nå er vi spente på svømmerne.....:lykke::lykke:

Håper det har gått fint med Drømmer i dag!

Drømmer
03-10-2007, 19:57
Hei alle sammen :blafre:

Har stort sett sovet i dag, og er derfor litt sen med oppdateringen :flirt: De fikk ut 10 egg, og jeg er lykkelig :jippi: Nå bare venter jeg i spenning for å høre hvordan kvalliteten er, og hvordan resultatet av icsien ble :neglebit:

Janebabe: Grattulerer SÅ masse både med to gullegg, og 6 på frys. Så utrolig!!!! :enrose::enrose::enrose::enrose:

Patient og Odaskatt: Kjekt å høre at dere begge fikk så flott fangst :blomstersmil: Tenker masse på dere, spesielt når vi har de samme dagene for uttak og innsetting. Krysser fingre for god befruktning :blomstersmil:

Ha en flott kveld alle sammen.

En lykkelig hilsen fra Drømmer :cloud9:

odaskatt
03-10-2007, 20:16
Kjempeflott fangst, Drømmer! Nå krysses alt for at dere får god befruktning i morgen!:lykke::lykke:

Janebabe
03-10-2007, 20:27
Hipp hurra både Drømmer og Odaskatt. Så flott fangst. Vi satser jo på at det svømmes for harde livet, og at det blir full klaff. Vi må jo sørge for at det blir en skikkelig god statestikk i oktober:jippi: ( hadde det bare vært opp til oss....:lykke::lykke::lykke:)
God bedring til dere og lykke til med telefonen til sykehuset i morgen, både Drømmer, Patient og Odaskatt:blomstersmil:

klukk
03-10-2007, 21:07
Grattis til dere alle med flotte resultater, flinke jenter. :enrose::enrose: Ønsker dere alle :lykke: til. :smiley:

Patient
04-10-2007, 06:16
I dag fatter jeg ikke hvordan
jeg skal få tiden til å gå...
De ringer jo ikke fra klinikken før etter klokken 13...
og før klokken 15.
En lang dag...
Lurer på om jeg skal ut å se etter julegaver jeg...
Håper på gode nyheter for både Odaskatt,
Drømmer og meg selv..
:lykke::lykke::lykke::lykke:

Janebabe
04-10-2007, 07:18
Kjære Patient.
jeg hadde samme følelsen. Følte meg i fin form, og ble rett og slett litt overivrig. Det fikk jeg feigt igjen, og måtte holde sofaen resten av dagen.... Da de ringte fra sykehuset sa de at det var lurt å slappe av, så kanskje du må prøve å slappe av. Husk at kroppen din har vært igjennom en ganske tøff prosess... Ikke lett å slappe av, men kanskje lurt....

Klukk: Tusen tak for det. Jeg tenker på deg:enrose::enrose::enrose:

odaskatt
04-10-2007, 08:36
Patient: Ja, dagen snegler seg av gårde. Sitter og fub'er litt med en kopp te, nå er det jo slutt på kaffe for min del (og alt annet som er godt også for den saks skyld).

Skal snart ut og kjøpe noen julegaver, jeg, Toys R Us har stort salg. Må og på apoteket og få mer klexane, bare noen få sprøyter igjen. Ellers tar jeg det rolig, kjenner godt de har rotet litt "nedi der". Buksene er trange, magen strammer og er øm og jeg blir fortsatt litt.

Janebabe
04-10-2007, 08:42
Hei Odaskatt.
Dagene som kommer blir nok mye FUB, tenker jeg. Er du i jobb under rugetiden??
Julegaver var kanskje ikke noen dum ide`. De sier vel man skal ha normal aktivitet, men jeg er nå litt utsiker på hvor mye man skal gjøre i forhold itl aktivitet. Dette er 4. innsetting, og vil jo, som alle andre her inne, at det skal klaffe snart.... eVil helst ikke ha noen knagg å henge årsaker på, om dere skjønner.... Hvor aktiv kan man være????
Rugedagene må gå fort!!!:spor::spor::spor:

Drømmer
04-10-2007, 10:25
Hei folkens :blafre:

6 egg er befruktet med ICSI i dag :jippi: Nå er det bare å vente til innsetting i morgen. Føler meg ganske bra i dag, så det å slappe av er ikke så lett :blunke: men merker fort at jeg blir uvell, så jeg legger meg fort ned igjen:blunke: Tror jeg skal holde meg inne i dag ja :knegg:

Patient og Odaskatt: Tenker masse på dere i dag!!! Håper på fantastiske resultater.

Janebabe: Fortsatt lykkelig på dine vegne. Tenker ofte på deg :blomstersmil:

Klem fra Drømmer :enrose:

Amy
04-10-2007, 10:58
Skal begynne på Menopur i dag. Noen som vett om det er viktig å ta den på samme tidspunkt kvar dag??

Janebabe
04-10-2007, 11:01
gratulerer, Drømmer.Kjempeflott. Lykke til på innsettingen i morgen. Det kommer til å gå som en drøm:fnise:
ja det er sikkert lurt å holde roen, men vet... Ikke enkelt, nei...
Ha en strålende dag:blomstersmil:

heike
04-10-2007, 11:33
Hopper inn her litt sent.
Skal ha uttak på lørdag.
Vi er i danmark, så det blir nok ikke så mye skriving etter at vi har kommet ned dit.

Foreløpig er det gode resultater så jeg håper på tidenes uttak.

Sender over mange gode tanker til oktobergjengen.

Janebabe
04-10-2007, 11:50
Lykke lykke til, Heike.
Vi satser på tidenes uttak:lykke::lykke::lykke:

Knitty
04-10-2007, 12:05
Skal begynne på Menopur i dag. Noen som vett om det er viktig å ta den på samme tidspunkt kvar dag??

Sniker meg inn her for å svare Amy: Ja, jeg fikk beskjed om å ta Menopur til samme tid hver kveld. Finne et passe tidspunkt mellom f.eks. kl. 17 og 21 og holde deg til det klokkeslettet hver kveld. Sikkert ikke farlig med +/- en halvtime, men det er noe med å holde hormonnivået så konstant som mulig. Lykke til!! :lykke:

Bulle
04-10-2007, 12:53

Legen min sa mellom 18 og 21 hver dag, og hvis jeg tok den kl 21 den ene dagen kunne jeg godt ta den kl 18 neste dag, men så stort slingringsmonn har ikke jeg turt å ha, jeg har holdt meg innenfor en halvtimes tid.

Lykke til og fortell hvordan det går! :lykke:

Patient
04-10-2007, 15:57
Fikk telefon tidlig i fra klinikken i dag.
Av våre elleve egg var to fallt fra som umodne.
4 var befruktet,og der var 5 etternølere som like
gjerne kunne komme etter:blomstersmil:
Da får vi håpe på det....:lykke::lykke::lykke:
Videre hadde de tydeligvis snakket om 2 inn hos
oss,så det skulle vi få vite mere om i morgen:blomstersmil:

Det er lykke i heimen her nå,
og det håper jeg det er hos dere andre også :blomstersmil:

Janebabe
04-10-2007, 16:16
Kjempeflott, Patient:jippi:
Klart dere må få sette inn to, det sier seg selv. Hos oss var det legen som bare sa at det skulle vi. det var ikke noe å diskutere en gang.
Flott befruktning, så skjønner lykke i heimen nå. Slapp av og lad opp til i morgen.
stor:storklem:

odaskatt
04-10-2007, 18:10
Kjempeflott Patient! Håper du får to inn og lykke til i morgen!

Ble endel julegaver i dag, greit å ha startet.

Mandag er det jobb i en uke, så har jeg ferie i en uke. Greit å ha ferie den uken jeg tester!

Amy
04-10-2007, 18:41
Takk for svar Bulle og Knitty!! Satte stikka kl sju. Har jo gjort detta før, men er alltid så vannvittig nervøs den første dagen. Veit jo at det ikkje er vondt og, men det er noko med det....

olaug
04-10-2007, 19:28
Her er det full action ser jeg :jippi:

Patient: Kor bra!! Du skal se du får flere etternøler som er fin til i morgen

Janebabe: Dette er jo supert

Amy: Jeg har prøvd å holde meg til samme klokkeslett med menopur.
Har tatt den rundt 1830-1900, mest 1830 hver dag.
Lykke til med sprøytinga!

Odaskatt: Du er lur som begynner på julegavene. Det tror jeg er en ide for meg i rugeperioden. Har jobbet mye ved de to forrige forsøk, så nå prøver vi den varianten. legen min anbefaler det og siden jeg ble gravid på første, og testet positiv på dag 12 og 13, for så å ha negativ hcg prøve. Så nå satser jeg på lite aktivitet...

Har siste Ul i morgen, så da får jeg vell dato for uttak. Håper på uttak mandag, og at de venter 5 dager med å sette inn:neglebit:
Da kan de jo velge de beste eggene

Krysser alt for dere jenter i oktoberklubben :lykke::lykke::lykke:

Drømmer
04-10-2007, 20:30
Gratulerer folkens, dette var kjempe kjekt å høre!!! :jippi: For alle dere som har innsettingg i morgen: Ønsker dere lykke til. :lykke::lykke::lykke: Blir en spennende rugetid sammen med dere :neglebit:

labolina
04-10-2007, 21:44
Hei jenter!

Så mye spennende som skjer, masse lykke til til dere alle:Vinke:
Her har jeg startet med sprøyter idag, menopur for første gang.
Blir veldig spennende dette, håper jeg reagerer bedre på menopur enn puregon.

Vi snakkes!

Klem fra Labolina
1. søskenforsøk, medlem av oktoberklubben

Tromsø-pia
04-10-2007, 23:11
Heisan jenter :Vinke:

Er det plass til meg også i oktober-klubben??

Jeg er nettopp ferdig med dag 10 på Progynova. Vært på ul i dag, og slimhinnen hadde vokst seg tjukk og fin (8,5 mm).
Donor skal på ul på mandag, og da får vi vite mer om når det blir uttak og innsetting :jippi::jippi::jippi:

SPENNENDE!!!!!! Snart er jeg ruger for aller første gang :jippi::jippi::jippi:

Lykke til alle sammen! Blir gøy og følge dere :blomstersmil:

Patient
05-10-2007, 06:27
Så spennende Labolina
og Tromsø-pia:blomstersmil::blomstersmil:
Blir spennende å følge dere på veien også !
På hvilke klinikker holder dere til ?
Tromsøpia:Jeg håper donor snart er klar...
Lykke til til dere begge!

Tromsø-pia
05-10-2007, 10:57
Hei Patient :Vinke:

Jeg tror nok vi kjenner hverandre fra et annet forum *smiler*
Synes jeg kjente igjen noe av det du hadde skrevet her.
Jeg hører til på AVA i Tampere, Finland.

Du skal vel ha innsetting i dag, eller?? Masse lykkes til fra meg :lykke:

Klem

olaug
05-10-2007, 12:11
Da var nok en UL over, og da er status 5 på en side og 7 på andre
Men ikke store nok, så sprøyt mer og tilbake mandag :hmm:
Uttak blir nok onsdag
Men alt så bra ut :jippi:

Håper det er anlegg til bebis der !!

God helg til dere, jenter :Vinke:

Bulle
05-10-2007, 13:52
Julegaver?! Dere er sprø! (...Jeg mener flinke-sprø!) :knegg:

Nå har jeg også vært på UL, det ser ganske bra ut, sa de, så det blit uttak tirsdag morgen og tilbakesetting på torsdag... Spennende!
Enda godt det ikke er så lenge til.

Janebabe
05-10-2007, 14:06
Hei både Bulle og Olaug. Bra det nærmer seg uttak / innsetting. Det er en spennende tid vi er inni nå, så det er vel like greit å sysselsette hjernen med noe så sprøtt som julegaver:hehe::hehe:

Ha en strålende helg, alle sammen.
Er veldig spent på hvordan det har gått med innsetting, både Patient, Drømmer og Odaskatt:blomstersmil::blomstersmil::blomstersmil:

Patient
05-10-2007, 14:15
Da er innsetting overstått...
Og verden forandrer seg over natta-
i denne bransjen...
Jeg som skulle få 2 inn og i tillegg frys
hadde bare ett å sette inn i dag:hmm:
I følge lab damen var det perfekt og jevnt 4 delt...
:neglebit::neglebit::neglebit:
Legen sa jeg skulle tilbake til gonal f ved et evt
nytt forsøk.Menopur var vist ikke noe for eggene mine.
Nå må jeg bare samle litt optimisme igjen !
Tromsøpia:Visst kjenner vi hverandre fra et annet forum...:knegg:
Så koselig å finne deg her også da !

Bulle
05-10-2007, 14:18
Janebabe, det er en kjempegod idé med julegaver!
Tror jeg skal begynne på en liste over hva jeg kan sysselsette hjernen min med i rugetiden for ikke å bli helt sprø av forvirrende tanker.

Krysser fingrene for at du selv får en forskuddsjulegave i form av en postitiv test!! :jippi:

Janebabe
05-10-2007, 15:31
:lykke:Patient: Gratulerer så masse som ruger. Nå er vi der begge to, så la oss krysse fingre for hverandre og satse på tidenes oktober:jippi:
Synd du ikke fikk noen på frys men vi satser på at det egget du har satt inn er det egget som virkelig gjelder:lykke::lykke::lykke:
Skal vi fortsette som valig her inne som rugeforum, eller er det vanlig å flytte seg????

ha en fortreffende helg, og ta det med ro i kropp og sjel:blomstersmil:

odaskatt
05-10-2007, 16:38
Patient: Vi satser på at det ble gullegget som ble satt inn, ikke sant?

Fikk inn 2 egg i dag, et 4-delt og et 5-delt. Ingen på frys, resten var fragmenterte. Ja ja, nå får de neste 14 dagene gå fort!:lykke:

Patient
05-10-2007, 17:01
Joda-nå satser vi på
at det er gullegget vi har fått alle sammen :blomstersmil:
Vet ikke om vi skal fortsette her eller om vi flytter til ny tråd...
Men vær snill og meld fra hvor dere går da ?
Jeg vil gjerne være med:knegg::knegg::knegg:

Drømmer
05-10-2007, 19:01
Hei :blomstersmil:

Da var vi i gang med ruge tiden også :jippi: Her snudde også alt seg over natten, og fikk 1 inn, ingen på frys. De sa heldigvis at egget som ble satt inn var kjempe bra, så nå bare håper vi :neglebit:

Ha en strålende helg jenter.

Klem fra drømmer:enrose:

Janebabe
05-10-2007, 19:04
Da er vi i gang, alle fire. Fantastisk flott å være så likt i løypen. Lykke lykke til alle sammen. Vi kommer nok til å følge hverandre nøye, tenker jeg. Spennende tid.
ha en flott og rolig helg, alle sammen:blomstersmil::blomstersmil::blomstersmil:

Drømmer
05-10-2007, 19:19
Kjempe artig at vi er flere :blomstersmil: Nå må vi bare krysse fingrene for at det lykkes med oss alle!!! :lykke::lykke::lykke:

Patient
05-10-2007, 19:40
Det er godt vi alle er i mål
så langt-nemlig med gullegg i magen !
Nå får vi bare håpe at rugetiden går fort...
Og at resultatet blir bra !

smash
05-10-2007, 20:47
Hei alle oktoberjenter!
I går fikk jeg mensen (etter 40 dager siden sist gang, utrolig lenge å vente) og kunne endelig begynne på Progynova. Så nå kan jeg begynne å telle ned dagene til fryseforsøket som blir om et par ukers tid. M en må si det føles VELDIG annerledes denne gangen, siden jeg ikke tar sprøyter og nesespray, så jeg føler vel egentlig ikke at jeg er ordentlig i gang slik som sist. Tar jo bare piller to ganger dagen, som en vitaminpille....

Men får håpe at det fører til noe BRA, selv om jeg vet at man ikke har like store sjanser på fryseforsøk og det kun er 50% sjanse for at embryoet overlever opptiningen. Og at det deretter er 20% sjanse for at det lykkes...

Det jeg nå lurer på er om de tiner opp begge (har to på frys) i fall det ene ikke overlever? Eller kan jeg risikere å komme dit og få høre at det de tok ikke overlevde og at jeg må vente på ny mulighet senere? Aner ikke hvor lang tid denne opptiningen tar.... Noen som vet?

Ønsker dere alle riktig lykke til !

Amy
05-10-2007, 21:28
Smash: Eg skal også igang med frys, og har tre egg i ett strå. Så da tiner de opp alle dei, og setter inn det/dei beste. Er dine fryst ned kvar for seg??
Trur dei begynner opptining dagen før, og ser litt korleis dei utviklar seg. Så om dei ikkje klarar seg så må ein vel i gong med et nytt forsøk.

Var forresten ein dyster statistikk du kom med.... Får håpa me har "lagt" gullegg :blunke: Eg har i alle fall eit bevis på at det kan funka. (Fekk prinsessa vår etter eit fryseforsøk i 2005)

Lykke til!

Fanny74
05-10-2007, 22:23
Hei alle jenter!
Har snakka med Haukeland i dag og fått beskjed om at eg må utsette fryseforsøket ein syklus pga at syklusen min ligger litt forann skjemaet. Skulle hatt forsøk i uke 43, men blir uke 42 utfra min syklus. Legen som skal sette inn egg på meg avspaserer i uke 42, så då hadde eg ikkje stort valg...litt kjipt, men ingenting å gjere med det. Får litt bedre tid til akupunktur, det er jo bra. Så nå flytter eg inn i novemberklubben og innstiller meg på litt meir venting. Men lykke til alle sammen, måtte det bli ein god måned for dåke alle, eg krysser alt!!!!:lykke::lykke::lykke:

Klem Fanny:Vinke:

Harefrøken
05-10-2007, 23:08
Hei alle sammen..
Skal si det er action her om dagene..
Gratulerer som rugere dere som er kommet så langt. Satser på at dere starter den store store blå bølgen om et par ukers tid..

Kjipt med utsatt forsøk da, Fanny.. Håper det hjelper med litt ekstra akupunktur og lykke til i november..

Smash: De tiner opp det andre egget hvis det første ikke klarer seg..
Håper det går bra.. har selv bare to egg igjen på frys, så jeg er rimelig spent..
Nesten alle mine egg har vært bra og tålt tiningen, bare som en liten oppmuntring. Vi ble også gravid på fryseforsøk sist, så det er mulig!!!

Jeg tygger progynova for livet, og er ikke så kvalm denne gangen som sist da forsøket ble avbrutt.. Håper det er en god ting!! Har ikke vært dårlig på noen av de tidligere forsøkene heller..

Vel, lykke til damer og god helg!
Klem fra Harefrøken

Håpefull
07-10-2007, 12:38
Hei oktoberdamer.

Ja, nå begynner det virkelig å bli spennende her inne. Det er jo blitt mange rugere alt jo....
Måtte vi bli en superblå klubb.
Måtte mange mange av oss teste positivt.

Vi er 17 jenter her inne totalt ser jeg. Måtte det lykkes for oss alle!!!!!!!

Jeg begynte med progynova i går, og skal nå knaske i meg 2 mg x 3.
Skal ringe lokalsykehuset i morra, og St.Olav.
Da er jeg i gang.
:neglebit:

Ha en finfin søndag jenter!!

olaug
07-10-2007, 16:56
Her har det vært litt action i helga..
Oppdaga til min store skrekk at jeg hadde fro lite medisin (på respet stpo det 12 sprøyter og doser til 10 dager) Jeg hadde bare sett talet 12..

Joda så her satt jeg på fredag og manglet dose til i dag.
Sykehusapoteket er stengt lørdag, så de sjansene var helt ute.
Sendte meldign til andre IVF damer her i byen, men ingen hadde...

Hva gjør jeg?

Jo lørdag morgen troppet jeg opp på fødeavdeligen, og der var det det jammen Marte (sjefslegen på ivf avd) som var vakthavende.

Mer flaks kan jeg ikke ha. Da ville hun gi meg medisin, men så var nøkkeln til skapet bort.. Men så kunne en jordmor komme å lås opp til meg i dag, og da fikk jeg 5 glass menopur. PUH... Mye styr!! Så jeg hadde kjøpt med kofekt sjokolade til dem begge, og jordmora blei så gla :blomstersmil:

Så ikveld ta jeg altså dosen, for ny UL i morra.
Kjenner det begynner å bli trangt der nede nå.
Har ca 10-12 egg totalt. Regner med uttak onsdag, og innsetting mandag:jippi:

Ser det er blitt flere rugere her nå.
Et stort hurra for det :jippi:

odaskatt
07-10-2007, 17:21
Så flott at det ordnet seg med sprøyter, Olaug! Ingenting er verre enn å ikke ha nok og ikke få tak i.

Smash: På Klinikk Hausken tiner de opp eggene samme morgen som innsetting, så det kan nok variere litt fra sted til sted når det gjøres.
Jeg fikk beskjed av min lokale gyn at sjansen for graviditet ved frosne embryo var noen og tjue prosent og noen og tredve med ferske. Ikke verst synes nå jeg!

Ser vi blir mange i oktoberklubben, den skal bli super super BLÅ, ikke sant jenter?:lykke::lykke::lykke:

sarping
07-10-2007, 19:33
Heisan alle oktoberjenter. Jeg skriver ikke så mye her inne denne gangen, men jeg leser. Om fryseforsøk; på riksen tinte de alle 3 eggene jeg hadde, det måtte de sa de. Var egentlig like greit så slapp jeg masse medisiner uten innsetting. Ett greide seg ikke , men to ble satt inn. Gikk ikke med de heller, men mange blir gravide i fryseforsøk også!!
Nå har bivirkningene av sprayen virkelig satt inn. Våkner 4-5 ganger i løpet av natta og har begynt å få hodepine oftere og oftere. Fordelen er at jeg nå gleder meg til sprøytene, som jeg jo egentlig gruer meg litt til:fnise:
Setter første sprøyte 11/10 så det nærmer seg, først da føler jeg at jeg igang med forsøk !
Ha en fin uke alle sammen:Vinke:

Håpefull
07-10-2007, 21:49
HEi jenter...

Olaug: Så bra at alt ordnet seg da.....Håper dere kan knise litt av det der om en 9 måneders tid.....

Vel, her knaskes progynova, og jeg tenker at "kanskje, kanskje er dette siste mensen på leeeenge...."

Jeg dropper både akupungtur og fosterklister denne gangen.
Vet ikke heilt hvorfor, jeg bare føler for å gjøre det slik.

Føler at ved de andre fryseforsøkene så har jeg styrt med så mye, vitaminer, solvipect, varmeflaske, akupunktur, fosterklister, og ja i det heiletatt.
Pluss at jeg har vert sykemeldt heile rugetiden, eller hatt heilt fri.
Denne gangen blir det ikke noe ekstra, bare forskrevet medisin, og jobben får gå som planlagt.

Men jeg tenker at kanskje jeg skal be om albyl-E??

Tenk om ingen av de to overlever opptininga da....så utrolig trist....

NEi, vekk med alle negative tanker......
Dette skal gå så bra så!!:sukk:

Bulle
08-10-2007, 09:02
Hei alle!
I går kl 22.30 (presis!) satte jeg Ovitrelle, så da er jeg klar for uttak i morgen tidlig! :neglebit:

Har noen av dere mer erfarne noen råd om rugetiden? Er det f.eks. noe jeg ikke bør (eller bør) spise?
Jeg vet at jeg ikke bør trene så hardt, men litt lett trening etter noen dager er vel kanskje mulig? Hva har fungert for dere?
Jeg blir så glad for alle tips og råd, for dette er jeg jo helt grønn på! :neie:

odaskatt
08-10-2007, 14:17
Håpefull: Ingen akupunktur eller fosterklister på meg heller, alltid brukt aku før men orker ikke nå, enda mer stress å måtte rekke det etter jobb.

Tar vitaminer og bruker klexane pga at jeg trenger det, men ellers lever jeg som normalt. Drukket en halv kopp kaffe i dag, det får holde. Kuttet ut sukker som jeg ikke trenger.

odaskatt
08-10-2007, 14:18
Bulle: Klinikk Hausken sier å leve som normalt, tror det er noe i det. Lett trening er nok bare bra, prøver selv å gå litt hver dag. Ellers har jeg kuttet kaffen ned til et minimum, en halv kopp pr dag men lurer på å kutte helt. Prøver å ta livet med ro og ikke stresse.

lille engel
08-10-2007, 17:14
Da har jeg vært på min første ultralyd. Der var bare 7 eggposer så jeg skal øke fra 300 til 375 purugon. men slimhinnen var kjempe fin.Ny kontroll på torsdag og forsøk neste uke.Plutselig så går ukene så fort. Fikk sykemelding i dag heldigvis, for i dag har tårene trillet. Var så anspent før ultralyden.Har så angst for den maskinen. Liv redd at de skal finne noe galt, har det etter alle abortene og den kjemiske graviditeten.Forbinner bare den undersøkelsen med negativt utfall desverre.:ballonger:

Drømmer
08-10-2007, 18:40
Hei Lille engel.

Så trist å høre at du forbinder UL med negative utfall... Godt å høre at alt ser bra ut! Krysser fingrene for videre positive svar :enrose:

olaug
08-10-2007, 19:24
Noen som har uttak onsdag?

labolina
08-10-2007, 20:00
Hei jenter!

Håper at alt står bra til!

Jeg har lest mye men ikke fått skrevet noe i det siste. Litt fullt oppe i hodet merker jeg. Var til ekstra ultralyd i dag, har nemlig blitt overstimulert to ganger før så de vil følge opp litt ekstra. Alt bra men ikke mange egg. Men det skal jo bare ett til:blunke:

Jeg har også dropeet akupunktur denne gangen. Både på grunn av penger men også det å måtte haste dit innimellom alt. Så nå er det bare å leve normalt, med litt ekstra sjokolade for å krydre hverdagen(o;

Høres bra ut med sykemelding lille engel, det er en del å tenke på, kjenner meg igjen der. Så bra at alt var fint. Håper at du snart kan få en positiv erfaring med UL!

Apropos kaffe. Da jeg fortalte sykepleieren hvor mye kaffe jeg drakk, mente hun det ville være mer unaturlig for kroppen min å slutte, enn å fortsette. Fikk beskjed om å drikke mellom 2-3 kopper, men ikke mer. Tror det er noe i det, men så er jeg også glad i kaffe.

Nå er det bare å vente til fredag, da blir det siste ultralyd før uttak.

Me talast jenter, masse lykke til til dere alle:blomstersmil:

Klem fra Labolina
1. søskenforsøk icsi, Aleris, medlem av oktoberklubben

Bulle
09-10-2007, 10:32
Hei, nå har jeg vært til uttak!
7 egg ut og mange tomme eggposer (cyster), men krysser fingrene for at de 7 eggene de fikk ut er av tipptopp kvalitet.
Så nå er det bare å vente på "dommen" når de ringer i morgen og forteller hvor mange som er blitt befruktet.
Dette er mer spennende enn godt er. :vente:

Litt i tvil om jeg skal ta akupunktur under innsettingen, noen som har noen erfaringer med det? (Jeg har aldri tatt akupunktur før, men en gang skal vel være den første?)

Og takk for gode råd angående rugetid!
(Så også den fine tråden du hadde startet om rugetiden under Forsøk og prøving, Odaskatt.)

Lykke til med egguttak i morgen, Olaug! :lykke:

odaskatt
09-10-2007, 13:28
Så flott fangst, Bulle! Krysser for fin befruktning i morgen!:lykke:

Patient
09-10-2007, 13:37
Gratulerer med flott fangst Bulle !
Krysser fingrene for god befruktning!

nita
09-10-2007, 16:12
Heisann Bulle!
Så fint med 7 egg det er samme antall som vi fikk for en stund siden er på rugedag 7 i dag keg da.jeg hadde akupunktur rett før insetting har også hatt en del dager etter skal i morgen også.men har gått der en liten stund i forkant av forsøket.vet ikke om det funker eller ikke ,men jeg tror nok at det er bra.gå inn å les litt om vibeke fjeld,hun holder til i oslo på majorstua.hun er spesialisert innen barnløshet.jeg er veldig trygg på henne ,hun er superflink .klinikk fjeld tror jeg det heter der.bare å søke opp på nettet..lykke til håper du får mange fine egg i morgen at de deler seg rett.vi fikk inn ett ingen i frys desverre.men det vi fikk inn var et flott firedelt egg uten noe særlig fragmenter .så bare å krysse fingre ..nå får du vile deg masse og drømme om mange fine egg...:lykke::lykke::lykke::lykke:

Amy
09-10-2007, 21:39
:lykke: Krysser fingrene for egga deres Bulle!! :kryssfingre: :lykke:

olaug
10-10-2007, 13:04
Da var uttaket over
9 egg med mulighet for at det var noen flere :jippi:

Gikk mye bedre enn sist, da var det fryktelig vondt.
Nå fikk jeg mer medisin, så jeg kjente ikke så mye

Da er det å vente til i morgen å høre på befruktningen

nita
10-10-2007, 16:02
Lykke til håper du far mange fine egg i morgen .:lykke:

Patient
10-10-2007, 17:42
Gratulerer med vel overstått uttak Olaug !
Krysser fingrene for flott befruktning!

eneri
10-10-2007, 17:54
Hei.

Hører egntlig til i september klubben, men nå er jeg litt fortvilet og trenger råd fra andre.

Jeg testet positivt på mandag( skulle egentlig teste i morgen). Men nå i ettermiddag har jeg litt blod ( virker som friskt blod) på papiret når jeg er på do, jeg er kjemperedd for att det har godt galt. Har ikke tørt å nevne noe for min kjæe enda, men burde kansje gjøre det. Jeg har brukt crinone frem til i dag og de siste dagen har det vært mye brunt i papiret ved dobesøk, men på hausken sa de att det var helt vanligt, har og lest att man kan blø når man bruker den så håpe er jo att det er det som gjør det.

Jeg har en test liggende som jeg hadde tenkt å ta i morgen tidlig men har lurt litt på om jeg skal ta den nå i kveld....

Håper noen kan svare meg.. kansje jeg finner roen litt da

Knitty
10-10-2007, 19:12
Hei, eneri :comfort: Jeg hadde innsetting samme dag som deg, 28. september, og testet også positivt, men har nå begynt å blø. Jeg har opplevd dette tidligere, så jeg er rimelig sikker på at løpet er kjørt for min del, selv om man ikke helt kan avskrive forsøket enda.

Jeg vil anbefale deg å få tatt en blodprøve for å måle hcg, helst i morgen og fredag/mandag, så kan de se om hcg'en stiger eller synker. Du kan godt ta graviditetstesten i morgen tidlig i tillegg, og den kan godt være positiv fremdeles hvis hcg-nivået ditt holder seg over utslagsgrensa for testen, men den sier ikke noe om du har høyere eller lavere hcg enn da du tok den første testen. Hcg skal stige veldig de første dagene man er gravid, så hvis den fremdeles gjør det hos deg er det håp. Hvis ikke har du som meg vært "kjemisk gravid", også kalt tidlig spontanabort.... :sukk:

Håper inderlig at det bare er noe "grums" som skal ut, og at spiren din klorer seg fast, men måling av hcg gir et mye mer nøyaktig svar enn hjemmegraviditetstestene i vår situasjon. Lykke, lykke til - håper det går bra likevel :blomstersmil:

eneri
10-10-2007, 19:17
Takker for svaret, jeg har time hos fastlegen min i morgen så jeg får ta en blodprøve da.

Lykke til videre synd du testet negativt..

odaskatt
10-10-2007, 20:25
Lykke til med BP i morgen, Eneri! Krysser fingrene for at dette er en uskyldig liten blødning!:lykke:

Janebabe
10-10-2007, 20:34
Kjære Eneri!
Lykke lyke til med blodprøven i morgen. La oss virkelig håpe at det er falsk alarm, og at spiren din klamrer seg fast!

bulle og olaug: gratulerer med flott uttak. Spent på utviklingen! Lykke lykke til:lykke:

Drømmer
10-10-2007, 20:45
Lykke til Eneri :lykke:

eneri
10-10-2007, 20:46
takker janebabe jeg håper og att den har klort seg fast. Det blir en lang natt med lite søvn regner jeg med.

Amy
10-10-2007, 21:48
Eneri: Tenker på deg. Håpar dette berre er ein bagatell. Lykke til :lykke:

Olaug: Gratulera med flott fangst!! Blir spennande å hørra korleis det går. :lykke:

Bulle
11-10-2007, 12:22
Takk for lykkeønskninger, jeg er sikker på at det har hjulpet, for i dag fikk jeg satt inn to fine egg! :jippi:
Det var bare to som var befruktet, så det ble ingen på frys, dessverre, men bedre med to fjær i magen enn mange høns på frys(...?!) :fnise:

Og LYKKE TIL med blodprøve i dag, eneri!

Janebabe
11-10-2007, 12:46
Gratulerer som ruger, Bulle. Velkommen i Rugeklubben:Vinke:

eneri
11-10-2007, 13:00
Takker for alle lykke ønskene.

Har vært hos legen og tatt blodprøve (hcg) skal ta en ny på tirsdag for se om den går opp eller ned.

Har ikke blødd så mye i natt men litt mere nå.

Lykke til som rugere alle sammen og håper det går bra for dere

Patient
11-10-2007, 13:08
Krysser fingrene for deg Eneri:blomstersmil: