PDA

Se full versjon : Melding som egentlig skal stå under "TREFF UTEN BARN"

hordaland
11-04-2007, 11:11
Jeg legger merke til at det er laget flere treff-grupper for mange av dem innenfor FUB.

Jeg ser at det imidlertid ikke finnes en gruppe / treff-mulighet for dem UTEN barn, og som også med høy sannsynlighet heller ikke vil komme til å få barn - uansett måte.

Noen som tenker dette ville vært ok å etablere? eller som har tanker om dette?

strilejenta
26-04-2007, 18:28
Eg trur dei fleste gruppene oppstår ved at nokon "inivterer" til treff. Så eg foreslår at du set opp eit forslag til tid og stad og inviterer til "utan-barn-treff". Reknar med at det (dessverre) er eit stort behov for dette.

Lykke til
Strila

Jane
03-05-2007, 10:06
kan av betydning at selve interessen for treff for dem uten barn "meldes" for at noen skal "våge" å invitere. Eller?

Brummeline67
05-05-2007, 23:06
Hei hordaland!

Takk for innspillet ditt! :blomster:

I det året som jeg har vært aktiv har :mannen: og jeg selv unnlatt å gå på fub-treffene her i Bergen fordi vi ikke helt føler oss helt hjemme i den rammen. Joda, vi er fub'ere - men vi er hverken i prøverfasen, gravide, adopsjonssøke- eller ventefasen. Er redd det kan bli altfor stor påkjenning og gi meg en følelse av å være "utenfor" når jeg er med på slike treff, å bli konfrontert med voksende mager tett innpå meg, og nybakte mødre osv. Dermed går jeg ikke.

Derfor syntes jeg også det var trist da jeg ble aktiv i fjor, å oppdage at Hordalands-avdelingen (lokallaget) av FUB ikke var aktiv lenger, for da kunne den ha invitert til temamøter e.l. som kunne vært lettere å gå på uansatt hvor på fub-veien man var. Litt mindre "skummelt" i mine øyne, enn et mer privat treff der de fleste kjenner hverandre godt - selv om de er aldri så flinke til å ta i mot nykommere. For det tror jeg absolutt de er! :nikker:

Fra jeg ble aktiv her på forum i fjor april har jeg etterlyst personer på forumet som gikk veien uten barn. De har vært sørgelig fraværende, selv om de faktisk finnes. Etter at FUB på oppfordring etablerte egen tråd for oss som går videre i livet uten barn syntes jeg det har blitt bedre. Har frem til ganske nylig følt at jeg omtrent alene har vært aktiv talsperson for oss som går veien uten barn. For det er viktig at noen "står frem" her på forum, og viser at det faktisk er en vei å gå det også - det å leve uten barn. At ikke alle opplever å få oppfylt sine dypfølte ønsker om egne barn.

Så ja, både meg og :mannen: kunne tenkt oss å delta på et treff med andre fub'ere UTEN barn. :nikker: Det bekreftet :mannen: senest nå da jeg gikk inn i stuen og spurte ham. :) Det er også derfor jeg tipset FUB-sentralt om det, da de kalte inn til et slags interessemøte om å re-etablere Hordalalands-avdelingen, at å treffes/lage en ramme som et "vanlig" treff kanskje ikke vil være det beste. For der er det primært damer og da primært også damer i prøve- eller adopsjonsfasen. Akkurat som jeg har lyst å treffe medsøstre, så har :mannen: lyst å treffe andre menn i samme situasjon som ham, som går veien uten barn.

Hva sier du, hordaland? Skal vi prøve å få det til? Få med oss Jane og andre og lage et treff for fub'ere her i området som ikke har barn? Enten før eller etter sommeren? :blunke:

Maggi60
07-05-2007, 10:15
Hei !

Er så enig, så enig! Dette er en kjempidè !
Blir det treff for oss uten barn, så kommer jeg. Kanskje jeg får mannen med også. Han var litt skeptisk. Vi er ikke helt samkjørt når det gjelder følelsene barnløsheten gir oss. Men det kan kanskje være hyggelig for han å treffe mannfolk som har kvinner i samme situasjon som meg...!?

:rose:
fra Maggi