PDA

Se full versjon : HASTER - soppinfeksjon under forsøk

Birgitte
15-04-2007, 09:05
Hei,

Fant ikke noe underforum hvor jeg føler jeg kan legge dette, derfor prøver jeg meg her.

Er i dag på spraydag 7 og har i løpet av helgen fått en kraftig soppinfeksjon i underlivet. Er nå helt desperat. Alt gjør vondt - sitte, gå, ligge. Tør jo heller ikke å ta noe, for jeg vet ikke hvordan det kan virke inn på behandlingen. I dag kapitulerte jeg og brukte Canesten krem. vet noen om man også kan bruke stikkpillene ? Har fått av en tidligere lege Diflucan piller som skal hjelpe mot dette, men tør ikke å ta dette legemidlet. Kan noen hjelpe meg med råd ? Finne det evnt. noen effektive kjerringråd mot dette ?

Birgitte

Pusen33
15-04-2007, 11:00
Hei Birgitte..
Er nok canestenen som virker best ja....
Vet at etter egginnsetting var det ikke lov..men under spraying er det nok helt sikkert ok...det er jo bare nedeguleringen du holder på med nå..og er sikkert ingen fare med en stikkpille.
Jeg var også plaget av sopp under forsøkene og brukte pille ved nedregulering men ikke etter Uttak/innsetting.
Vist du er usikker,les om medikanentene på felleskatalogen.no kanskje du finner noen svar der:blunke:

Er ikke noe godt å bli plaget av sopp
Lykke til med forsøket
Hei,

Fant ikke noe underforum hvor jeg føler jeg kan legge dette, derfor prøver jeg meg her.

Er i dag på spraydag 7 og har i løpet av helgen fått en kraftig soppinfeksjon i underlivet. Er nå helt desperat. Alt gjør vondt - sitte, gå, ligge. Tør jo heller ikke å ta noe, for jeg vet ikke hvordan det kan virke inn på behandlingen. I dag kapitulerte jeg og brukte Canesten krem. vet noen om man også kan bruke stikkpillene ? Har fått av en tidligere lege Diflucan piller som skal hjelpe mot dette, men tør ikke å ta dette legemidlet. Kan noen hjelpe meg med råd ? Finne det evnt. noen effektive kjerringråd mot dette ?

Birgitte

Navlefeber
15-04-2007, 14:24
Hei igjen Birgitte

Googlet litt og fant denne infoen på helse-bergen, se url nederst:

"Spørsmål: Jeg har fått soppinfeksjon

Svar: Dette kan behandles lokalt med Ekovag eller Canesten, vagitorier eller krem.

( melkesyrebakterier) .

Du kan ikke bruke Diflucan tabl. samtidig med IVF-forsøket."

Her er url:
http://www.helse-bergen.no/avd/assistertbefruktning/faq/FAQ.htm

Lykke til/god bedring!

hormonella
15-04-2007, 14:35
Og et godt kjerringråd er yoghurt naturell.
Smør inn masse om kvelden (gjerne litt opp i skjeden) og sov med truse. Du kan ha litt på dagen også, med truseinnlegg funker det fint.
Jeg lover: det er supereffektivt!
Tvi tvi :kryss:

Sunniva
15-04-2007, 18:18
Hæ?

Er det ikke "lov" å bruke Canesten når man er ruger???
Kan jo bruke det under graviditet også jo!?

Jeg brukte det ved forrige frys jeg, måtte jo bare smøre på noe...
Ellers ble jeg :frustrer:
Yoghurt var ikke i tankene mine engang...

Huff, nå fikk jeg jo litt ekkel følelse i magen her...

Mirmel
15-04-2007, 18:40
Hæ?

Er det ikke "lov" å bruke Canesten når man er ruger???
Kan jo bruke det under graviditet også jo!?

Jeg brukte det ved forrige frys jeg, måtte jo bare smøre på noe...
Ellers ble jeg :frustrer:
Yoghurt var ikke i tankene mine engang...

Huff, nå fikk jeg jo litt ekkel følelse i magen her...

Jeg har hørt at andre som har hatt soppinfeksjon har fått beskejd fra klinikken om at de godt kan bruke Canesten-salven, men ikke vaginator, etter uttak. Det er mulig det har med infeksjonsfare etter uttak å gjøre :vetikke: I så fall skulle det ikke ha noe å si i forhold til frysforsøk.

Og ut fra det Navlefeber skriver er jo alt greit. Så jeg tviler på om du har gjort noe "galt" :klemme:

Birgitte
15-04-2007, 19:31
Tusen takk for alle svar. Var inne på siden som Navlefeber henviste til og fant svaret der. Skal først og fremst kjøpe med yougurt naturell i morgen, så får vi håpe at det hjelper.

Hilsen Birgitte