PDA

Se full versjon : UNN Prøverne 2

Sider : [1] 2 3

Pops
17-04-2007, 12:50
Hei jente!
Da har eg laga en ny tråd sia d e fleire som plages m å åpne den gamle. Satse på at aktiviteten blir så stor at vi må lage enda en ny tråd om ikkje så lenge :D

Snakkes :jippi:

Harmonica
17-04-2007, 12:53
Flott!
Ny tråd, nye muligheter :)

Måtte dette bli en blå tråd! :gravidro:

Pops
17-04-2007, 12:56
Kor bra! Du va raskt ute Harmonica :D
Ja, vi satse på en knallblå tråd!

Harmonica
17-04-2007, 13:14
hehe, ja. Hadde tenkt å starte den selv, men så hadde du kommet meg i forkjøpet :)

-nina-
17-04-2007, 13:20
Ja, detta må bli en skikkeli blå trå!
Nu har æ akkurat snakka me unn, og æ e så heldi at æ får bynne me sprøyte allerede i mårra. trur æ bytta uka me ei som enda ikkje hadde fått mens!
Da e æ ei uka nermare forsøk!:jippi:
grue mæ litt t å blanne menopuren i mårra, d høres avangsert ut, men har læst en del på d nu, og æ fikse d vel!
da e æ helt likt i løypa me Anka og Majita trur æ. Har time t ul. den 23 og den27 apr.

Harmonica
17-04-2007, 13:39
wow, så bra nina! så deilig å få en sånn beskjed :klapper:

oj, må du blande medisinen selv? Jeg som synes det virker avansert å bytte fra gonal til puregon. :lure:
Ja, tenk på alt vi lærer av dette, sette sprøyter osv. Hadde aldri trodd at jeg skulle komme til å gjøre det. Men nå føles det jo helt naturlig. At andre klarer å lage barn bare ved å ha ***, virker nesten litt uvirkelig for meg. Akkurat som science fiction eller noe sånn :blunke:

-nina-
17-04-2007, 14:11
Ja d e sant som du sei! :)

Purgon pænna e vældi lætt å ha med å gjøre , så æ savne den tryggheta litt. men d går vel greit.
Kordan dose ska du ha nu?

Harmonica
17-04-2007, 14:23
Jeg synes hun sa 83 IE. Håper det funker bedre (Hadde 150IE på gonal-f).

Sitter her og prøver å konsentrere meg om en oppgave nå, men blir så fristet til å surfe rundt her på fub. Ikke bra dette altså :fnise:

snowbejbi
17-04-2007, 15:00
Får hoppe over hit æ å da :blunke: va litt enklere å komme inn hær ja!

-nina- så fint at du fikk bynne på sprøyte no :rose: går jo litt fortere da...

katti blir d uttak/ innsetting ca på dåkker?? kjæmpenyskjerri æ... lure på om æ får innsetting omtrent samtidig...:blunke:

:kryss: fingran førr oss alle sammen:kryss:

-nina-
17-04-2007, 15:45
Harmonica: d va bra liten dose? ska du ha ul. tili?
Æ hadde 125 ie purgon på første forsøk. va en anelse overstm. trudde derør at æ sku ha lavar dose denna gangen, men æ ska ha 150 ie menopur. men så ska æ ha ul allerede på 6 sprøytedag, så da rekk de sikkert å ta d i tide dersom d sku være før stor dose regne æ me.

Snowbejbi: første mulihet før utak bli vel mandag 30. apr og da bli vel første mulihet før innsetting torsdag 3 mai. men d kan jo ta længer ti.

Pops
17-04-2007, 17:05
Kor bra at du får starte no Nina :jippi:
Lure på koffør du ska gå over på Menopur, no spesiell grunn?
Og så ska du blande medisin sjøl?!?! Blir jo reine spesialisten før man e ferdig ;)

-nina-
17-04-2007, 17:31
dæm vil vi ska bytte sprøytetype etter negativt forsøk. og æ håpe jo detta vil føre t positivt resultat denna gangen.
må blande væska og nåkka pulver. vi får se i mårra kordan d går!
Kordan går d me dæ pops? merke du nåkka t sprøyten?

Pops
17-04-2007, 17:57
Går bare fint her! Eg e blitt reine skjære eksperten t å sætte sprøyte :D
E kjæmpespent for UL på fredag. Har ikkje kjent så mye i magen/eggstokkan de siste 2 dagan, men eg e ufattelig trøtt :Sove: Trudde d va forbigåanes, men føles ikkje sånn. Kommer meg såvidt heim fra jobb og rætt på sofaen:besvime:

-nina-
17-04-2007, 18:46
Æ kjente ingenting fra eggstokkan sist. va sikker på at æ ikkje hadde reagert på hormonan i d heile tatt, men d hadde æ. fikk utak tirsdagen etter ul.
æ e å kjæmpe trøtt. trur d kjæm av sprayen....

anka
17-04-2007, 19:01
Så spennende vi e 3 som e helt likt i løypa :klapper:

Vi skulle kanskje ha prøvd oss på et treff fredag 27/4 så får vi kanskje pops med ?

-nina-
17-04-2007, 19:59
ja, d kunne æ tengt mæ.

anka
17-04-2007, 19:59
Nina går det bra med ryggen? den blandinga di bi det sånn som på eggløsningssprøyta forden e jo lett og blande, men det e mye triksing og miksing så det tar jo tid ?

Pops du e bare tøff med sprøyten og det e bra - eg e litt pinglat der så det e meir enn ei av dæm :mannen: må sætt førr at eg feiga ut, men eg må jo prøv sjøl sian eg MÅ sætt dæm ætter at eg reis. Huff no gruva eg meg litt tel i morra :neglebit:

Harmonica da har du ikke lenge igjen, og den hær gangen e det vel ikke fare for overstimulering - eller kan det skje igjen?

Snowbejbi ska du ha innsett i naturlig syklus eller styr de det med medisina på fryseforsøk og ? tina de alle 3? eggan dine på dette forsøket - veit du

anka
17-04-2007, 20:02
Pops no e du ikke nykommer lengre :jippi:

-nina-
17-04-2007, 20:09
Joda. ryggen har bedra sæ betrakteli i løpe av dagen i dag. Æ veit ikkje om d e sånn som eggløsningsprøyten du har tatt. den æ tok va ferdi blanna. menipurn ska blandes ved at æ må knekke en sånn glassampull og suge opp væska og blande d i et hætteglass me pulver. når den har blanna sæ må æ suge den opp og ha i et nytt hetteglass me pulver. så sug æ d igjæn opp i sprøyta og skifte spiss og så kan æ sætte den. syns d hørtes vældi invikla ut t å bynne me, men nu trur æ at æ har vænt mæ t tanken, og da går d sikker greit.

anka
17-04-2007, 22:08
Det e nesten sånn ELsprøytan mine ha vært, men det har vært bare to glass som sku blandes - fordeln e at når du bytt spiss etter blandinga ser stikkespissen så liten ut :Skratte:

anka
17-04-2007, 22:29
Maita korsn gikk det med deg på UL i dag - håper alt såg bra ut :klapper:

måtte du sett saltvannsprøyte på deg sjøl ? det sku de ha meg til å gjør i 2002 men eg sa bare at det va helt uaktuellt og ta sprøyte for arti, men at eg endelig sku klar med de eg mått sett.

Huff det e så mye sprøytesnakk på meg i dag, men det e bare for at sprøytestart e så nær og eg grua meg såååå, men :mannen: e forberedt på det verste så han og guttan ska gå ut og sykkel når mammamonstret viser seg :blunke: så det går vel bra dette og

Pops
17-04-2007, 22:41
Åh! Oppdaga først no at eg ikkje e nykommer lengre :jippi: Anka, du e hakk i hæl så stå på!

Pops
17-04-2007, 22:45
D m å sætte sprøyte går helt fint om du bare gjør d fort. Begynne man å fikle og bare "pirke" litt så gjør d ondt -har prøvd d og :Skratte:
Bare å bestemme seg for å få d gjort i en fei :)

Når d gjelder treff i Tromsø så e eg m hvis eg e i Tromsø den 27. Tidligste innsetting blir vel 26. vil eg tru. Egentlig håpe eg på den dagen da eg har billett sørover på fre...
E d nån som ska/ e i Tromsø no på fredag?!?

Natta

anka
17-04-2007, 23:20
Du har vel fullprisbillet så du kan forander den på kort varsel ?

Ja det bi sånn ekkel lyd og vesst eg fommel me sprøyta nesten som et lite smell når den går igjønna huden - nei fort og brutalt e nok det beste

ps har vært og snekke i aprilklubben og vil bare sei at han mannen som e på UNN e kjempeflink - kjente nesten ikke uttaket og enda va det kjempevanskeli og nå eine eggstokken - og så e det litt spennendes så vesst du følg med på det de gjør e det over på et blunk :blunke:

Pops
18-04-2007, 07:25
Har desverre ikkje fullprisbillett :( Blei bestilt for lenge sia og før vi visste at vi sku igang m IVF... Men d får bare våge seg.
Kor bra å høre at dem e flink på UNN :D E d bare han mannen du snakke om som gjør uttakan?

snowbejbi
18-04-2007, 07:32
Anka: vet ikkje helt korsn d e me fryseforsøk, ikkje helt inne på d enda! men ska ringe UNN å si fra om ka æ har bestæmt mæ førr så da får æ væll opplæring over :mobil: trur æ bynne på hormontab. på 2 mensdag! håpe ikkje dæm tine alle eggan, da bør dæm iallefall sætte inn 2 eller kansje bare ALLE 3:Skratte: ALLE GOE TING E 3:Skratte:

snowbejbi
18-04-2007, 07:36
POPS: æ hadde ei dama på uttak/innsetting. ho e kjæmpeflink:blunke:
går d bra me stikkinga? :rose:

Pops
18-04-2007, 07:37
Eg lure på om dåkker veit katti dæm har feriestengt på UNN?

olaug
18-04-2007, 07:57
Dem har nok feriestengt 4 uke i fellesferien. Det hadde dem ihvertfall i fjor. Dvs fra ca 2 juli og 4 uker. Tror jeg..

Mye aktivitet her. Lurt med ny trå, siden dere er så ivrige. Artig å lese.

Tror både Bernt og Marta gjør uttak på UNN. Liker dem begge to. Har bare positive ting å ai om dem. Jeg hadde Bernt. Gikk helt greit!
Jeg starter på spray no mandag. Drar på ferie 29/4, så det blir vell å gå fort for meg. Kommer hjem 13/5, så UL 14/5. Har nok uttak uke 21, hvis alt går eter planen, og det vet man jo aldri....

Lykke til fremover jenter!!

Ha en fin dag! Her i Tromsø er det nå mye snø :frustrer:

anka
18-04-2007, 07:58
Nei dama tok ut på meg i 2002, men da va det andre smertestillende som ble brukt, og eg reager fort med "noia" på sånne medisina, så eg trur like mye det va det som gjorde at det va en verre opplevelse - den gang låg eg på overvåkinga i 2,5 time etter uttak no va eg fit for fight igjen etter 10 minutt så der har de forandra mye

huff no må eg spring på jobb

snowbejbi
18-04-2007, 08:08
anka: ha en fin dag på jobb:blunke:

hei OLAUG:blunke:

Pops
18-04-2007, 08:24
Tenk no e d bare 2 stikk t og så e d UL og den store dommen :neglebit:

Snowbejbi- d går bare fint m stikkinga. Har et par små og fine blåmerker på magen, men syns bare at d e fint :blafre: Da får man liksom et bevis på hva man er i gang med. I tillegg er d greit at :mannen: kanskje skjønner hva vi går igjennom når han ser fysiske merker... ;)

snowbejbi
18-04-2007, 08:41
Pops: hehe... kommer nok mere merka ætter kvært :Skratte: va gul å blå på hele magen når æ va færdig ,men æ tok jo akupunktur i tillægg. har du merka no tell feil på termostatn?? :blunke: har enda hetetokte iblandt æ, :lure: vældi på kor lang ti d egentli tar før kroppen e normal ætter alle hormonan...? :croc:

Pops
18-04-2007, 08:50
Syns egentlig at hetetoktan blei bedre etter nån daga m sprøyte, syns ikkje d e plagsomt lenger :)
Katti va d du sku bestemme deg førr om d blei p-piller eller ikkje?

snowbejbi
18-04-2007, 09:00
må bestæmme mæ fort:Skratte: sånn at æ når å få tab el p-pille før æ får mens... :sukk: ikkje helt enkelt...

no må æ stikke tell tannlægen me lillesøss mi

ha en fin dag:rose:

-nina-
18-04-2007, 09:01
Heisan, hær har d vært aktivitet på mårran! Æ hadde også Bernt, så ingenting t ho dama, selv om d va ho so hadde skreve unner på alle papiran mine.
Kjenne nu at æ bynne å bli stressa av denna nedreguleringa. syns alt e så vanskeli. Oppdaga at æ har lægetime hær samtidi so mæ ska t tromsø på mandag. må vel ringe å få den fløtta, men så e nu ikkje d heller så ænkelt. e jo 40 % sykemelt før tia, men den sykemeldinga går ut i hælga, og æ trur æ træng å vidreføre den. i tillæg kan æ jo ikkje ta egenmelding før mandag når æ e delvis sykemelt og så bi d vel vældi førvirranes før medarbeideran mine dersom æ som har været fult sykemelt nu sia etter påske ska komme på fredag, så bli sykemelt i gjæn, så en tur på onsdag og så bli borte t etter forsøket. egentli burde æ vel bare bli 100% sykemelt fra nu t forsøket. men syns d e så vanskeli å bare si d t fastlægen.
trur som sagt d e sprayen som får mæ t å føle at alt e så vanskeli.
Ok, nok mas og klag
Æ e virkeli klar t å bynne på sprøyten i kveld. Mannen blei kjæmpegla før at æ fikk bytt uka. d passe mykke bedre inn i turnusen hannes. vest æ får utak en av de første mulie dagan slæpp han ta fri...
Ha en fi dag alle hær inne!!!!

Maita
18-04-2007, 09:18
Ja, detta må bli en skikkeli blå trå!
Nu har æ akkurat snakka me unn, og æ e så heldi at æ får bynne me sprøyte allerede i mårra. trur æ bytta uka me ei som enda ikkje hadde fått mens!
Da e æ ei uka nermare forsøk!:jippi:
grue mæ litt t å blanne menopuren i mårra, d høres avangsert ut, men har læst en del på d nu, og æ fikse d vel!
da e æ helt likt i løypa me Anka og Majita trur æ. Har time t ul. den 23 og den27 apr.

kor flott!!! :jippi:
Æ byinn åsså med sprøyte i dag, men skal dennan gangen gå på gonal-f.
I januar prøvd æ kontrollert stimulering og då gikk æ på menopur. Va nokså stressa i begynnelsen,når det gjalt å bland og sånn... men det gikk vældi greit!!!
Æ har time tell ny ul og ta blodprøve den 27. april. Snart bære ei uke tell:jippi:

Pops
18-04-2007, 09:18
Nina- syns du ska ta deg en tlf t fastlegen din og bare få forlenga sykemeldinga. Trur nok han skjønne problemstillinga :)
Katti klokka ska du sett sprøyta?

Maita
18-04-2007, 09:25
Syns åsså du bære skal sykemeld dæ 100%. Det har faktisk æ gjort. Va vældi nervøs førr å gå tell legen og forklar koffer æ trengte sykemelding. Men æ fikk det... trengt det pga æ har hatt en tøff høst på jobben.... mykkje å gjør og tenk på; jobba som pedagogisk leder i barnehage. I tellegg så har æ slette mykkje med følelsan rundt det å ikkje bli gravid.....

men nok om det...

Æ skal sett sprøyte i dag og e nok litt spent.... Veit ikkje heilt katti æ skal sett den, men trur det må bli endten fire eller fem... Tar nesespray kl. 09.00, 16.00 og 23.00. tenkt kanskje at det kuinn vær greit å ta den klokka fire når æ tar nesespray... eller ka dåkker trur???

Pops
18-04-2007, 09:37
Eg e ikkje sykemeldt, men skjønne godt dem som gjør d. Kan ikkje akkurat si at tankan e 100 % fokusert på jobben. I tillegg e eg fortsatt ufattelig trøtt!
Må stadig vekk innom fubben ;) og tankan svirre om spray og sprøyter og egg og uttak og befrukting og baby og barnløshet - og sånn går no dagan :(
Har så sykt løst på :baby2: Føle eg blir passelig gal i flekkan! Alle rundt meg e gravid eller har akkurat fødd eller har både 1 og 2 allerede.

Men, fram t no har eg syns d har vært greit å gå på jobb, tia går så mykje fortar! Hvis eg hadde vært heime har eg sikkert bare sotte og tenkt og grubla...

-nina-
18-04-2007, 09:40
Æ e førskole lærer i barnehage( men fungere som pedleder)
Har snakka me lægesentet og e satt opp på ringelista t lægen i mårra.
Ka e kontrolert stimulering?
Æ fikk beskjed om at sprøyta sku tas på kvelden, så æ tenkte æ sku ta den rundt kl. 20.00, vest æ klare vente så længe i dag.

Pops
18-04-2007, 09:46
Eg lure og på ka kontrollert stimulering e?!?
Fikk beskjed om å sette sprøyta på ettermiddagen, så eg gjør d kl 16.30 (rett etter jobb). D va bare viktig at sprøyta ikkje blei tatt den dagen eg sku på UL, i tilfellet utviklinga av folliklan va kommet langt nok. Kan evt da sette sprøyta på ettermiddagen hvis man treng fleire.

Maita
18-04-2007, 09:51
Æ e førskole lærer i barnehage( men fungere som pedleder)
Har snakka me lægesentet og e satt opp på ringelista t lægen i mårra.
Ka e kontrolert stimulering?
Æ fikk beskjed om at sprøyta sku tas på kvelden, så æ tenkte æ sku ta den rundt kl. 20.00, vest æ klare vente så længe i dag.

Kult, at du åsså e førskolelærer!!!

Kontrollert stimulering på en måte ett forsøk, kor vi gjør jobben sjøl. Æ va tell undersøkelse, og så byint æ på sprøyten, deretter ny undersøkelse i tromsø førr å se kor stor folikkelposen va blitt. Når den blei stor nok, så fikk æ (eller ikkje akkurat fikk... mått jo betal førr den..) ei eggløsningssprøyta som æ tok på turn heim. Og deretter va det bære å hiv sæ i sengevalsen med min kjære samboer. Men så gikk det også galt... så nu e det prøverør førr fulle mugge.

Æ syns det blei tøft på jobb.... hadd leksom ikkje nån plassa og lur mæ bort vess æ blei lei mæ og sånn.. kan jo nesten ikkje bære byinn å gråt så ungan ser på...så æ syns på slutten på jobb (før påske) at æ bære gikk rundt å stressa, førr då va æ jo byint med nesespray. og mått gå å husk på å ta den.

Dåkker skal åsså ta nesespray nu som dåkker tar sprøyte sant?

Æ fikk beskjed om å ta sprøyta på ettermiddagen, så trur nok det blir enten fire eller fem.... ka dåkker trur og syns om det?

-nina-
18-04-2007, 09:58
joda , du har jo rett i d. d viktie e jo at du ikkje tar den på mårran. 4-5 tia høres greit ut. vurdere å gjøre d samme sjøl. e så utolmodi etter å få satt den første. men trur d kansje bli bæst å ta den seint, ellers må æ ta den på båten når æ ska heim fra tromsø på mandag, og trur ikkje helt d e plassen å sette å blanne meisin når æ tænke mæ om.
ska møte søstra mi i byen i dag, og gå å spise lunch på kafe. da går nok dagen litt raskar.

E du i jobb nu Pops?

-nina-
18-04-2007, 10:05
får føræsten ikkje t og oppdatere sia om kor vi e i forsøke verken hær eller i maiklubben. d e nok æ som gjør nåkka galt. får bare beskjed om at æ har før lite tegn. har jo fått d t før, men nu nekte den bare. æ gjør vel nåkka feil. e d nån som knne tenke sæ å gjøre d før mæ? eller førtælle mæ kordan æ ska gjøre d?

Maita
18-04-2007, 10:06
Så koseli at du skal på kafe!!
Æ skal ta å øv på tubaen og deretter far på øvelse i orkesteret. Vi skal ha ei musikalfremføring tell helga.
Nei det e nåkka det å finn rette tidspunktet førr å ta sprøyten..... Når æ gikk på kontrollert stimulering så klart æ ikkje å vent med å sett eggløsningssprøyta tell æ kom heim, men satt den på flyplassen i bodø..... det gikk faktisk bra.

Snakk om å vær utålmodig... æ har funne fram pakken med sprøyten og bære sett å ser på bruksanvisninga om og om igjæn...:Skratte: e man gal eller e man gal?? he he

Maita
18-04-2007, 10:12
kan se ka æ får tell -nina-

Cecilie77
18-04-2007, 10:15
Så mye aktivitet det er her, det er så spennende å følge dere alle:Skratte:

Ser det er blitt diskutert endel om å være sykemeldt eller ikke fra jobb. Jeg var ikke sykemeldt og jobbet endel ekstra før avreise til Tromsø pga dårlig samvittighet for å være lenge borte fra arbeid..Typisk kvinnfolk å ha dårlig samvittighet for det..
Når jeg kom hjem igjen jobbet jeg igjen mye ekstra, flere helger etter hverandre. På en måte var det greit for jeg holdt tankene unna. Men etter 4 uker med kun noen dager fri og jeg fikk vite at jeg var gravid gikk jeg på en smell psykisk og er fortsatt sykemeldt...:sukk:
Men til helga skal jeg prøve meg på jobb, med halve vakter. Er sykepleier med alt som medfølger av press. Gleder meg til å begynne på jobb, og håper det går bra:kryss:

Ønsket egentlig bare å si med alt dette.. at jeg vil anbefale å lytte til kroppen og heller være borte fra jobb enn å presse seg.
Så lykke til alle sammen det er mange det nærmer seg til uttak nå:rose:

Cecilie
:klemmer:

1.ivf jan 07, pos test 2/3

Maita
18-04-2007, 10:16
har skreve dæ inn på stikking nu. va det det du sku... blei plutselig så usikker på om det va i dag du byinn.... men det e det sant?

-nina-
18-04-2007, 10:20
ja d stæmme

Harmonica
18-04-2007, 10:21
Førr en aktivitet!! 5 sida fra i går e ikke verst :D

Snakk om å vær utålmodig... æ har funne fram pakken med sprøyten og bære sett å ser på bruksanvisninga om og om igjæn...:Skratte: e man gal eller e man gal?? he he

Hehe, Maita, forrige gang så måtte e med jevne mellomrom ta sprøytan fram for å se på dem, syns dem va så fin. :mannen: trudd e sku bli gal...

Dåkker, kor lang ti tok det før dåkker fikk medisinan i postn? Forrige gang ringt e inn i jula, så da tok det jo ekstra lang ti. (:Skratte: gleda me sånn tel å se di nye sprøytan)

Pops
18-04-2007, 10:22
joda , du har jo rett i d. d viktie e jo at du ikkje tar den på mårran. 4-5 tia høres greit ut. vurdere å gjøre d samme sjøl. e så utolmodi etter å få satt den første. men trur d kansje bli bæst å ta den seint, ellers må æ ta den på båten når æ ska heim fra tromsø på mandag, og trur ikkje helt d e plassen å sette å blanne meisin når æ tænke mæ om.
ska møte søstra mi i byen i dag, og gå å spise lunch på kafe. da går nok dagen litt raskar.

E du i jobb nu Pops?

Ja eg e i jobb no :)

Maita
18-04-2007, 10:24
Det var utrulig godt at du skreiv det, cecilie!! har slette med dårlig samvittighet førr at æ sykemeldt mæ.... men samtidig så tenk æ at vi nu hell på med dettan... det kosta mykkje og æ e fokusert på det og at det skal gå bra og derførr følt æ at æ ikkje kuinn sløs bort dettan førr å sku press mæ på jobb meir enn det æ har gjort i høst...... Legen sa det tell mæ at nu sku æ gjør ting som æ syns va arti og som gjor mæ i godt humør... så nu skal æ snart gå å spæll tuba:jippi: det e gøy det!!

Maita
18-04-2007, 10:25
ja d stæmme

då har æ årdna det førr dæ nina!!

Pops
18-04-2007, 10:27
Lurte på om man bare ska hive de Gonal F sprøytan når dem e tom? Eller kanskje bare ta vare på dem som souvernir ;)

-nina-
18-04-2007, 10:27
tusen takk, va og så og alt va rætt. sjønne bare ikkje koffer d ikkje går når æ prøve sjøl!

Maita
18-04-2007, 10:28
skal vi se.... æ rengte t tromsø på en mandag og onsdag hadde æ medisinan i posten... kan tru du gleda dæ!! Og de e så fiiiiiiin de sprøyten:Skratte: nån e rød og nån e lyseblå og så va det vel ei farga tell..men det har ikkje æ fått

Maita
18-04-2007, 10:30
Lurte på om man bare ska hive de Gonal F sprøytan når dem e tom? Eller kanskje bare ta vare på dem som souvernir ;)
æ stem førr souvernir:Skratte:

Harmonica
18-04-2007, 10:30

E hadd den siste sprøyta lenge, men så sku foreldran mine hit å hjelp oss med noen greier i leiligheta, og da fant e ut at det va best å få den bort. (Dem veit ikke ka vi hold på med) Hehe

-nina-
18-04-2007, 10:32
Harmonica: ringte inn en mandag og hadde medisinan på torsdag trur æ. første gang ringte æ inn på tirdag og da hadde æ dæm å på torsdag, så d går vanlivis raskt

Pops: veit ikkje kordan de gonal f sprøyten ser ut, men æ har nu tatt vare på pænna æ brukte t purgon. tekt æ kansje måtte ha den en anna gang eller nåkka sånn. bli vel å kaste de sprøyten æ har nu. d e bare engangs sprøyte.

Harmonica
18-04-2007, 10:36
oj, da kan det jo hend at e får dem i dag! :D

Håpa ikke det e noen utenforstående som læs på sia her no. Det høres kanskje litt rart ut å se på fine sprøyte..?

-nina-
18-04-2007, 10:45
ja , du sei nu nåkka, hehe. har sotte å beundra mine å mang en gag. d e jo nesten som du ser håpe når du ser på sæm.

Maita: e d din hund som du har bilde av på sia? æ har bilde av mi katt! e ikkje bane vårres fin?

Maita
18-04-2007, 10:46
he he.... ja det e litt rart.... men litt humor må man jo ha når det gjeld dettan vess ikkje så blir man vel verkelig gal....

Æ har fortalt familien min at vi plages og ka vi hell på med. Og endel utvalgte venna og sjefen på jobb. Syns det e greit, førr då slepp æ å gå å gjøm mæ sånn når æ skal gjør alle dissan tingan. Men det må man jo føl på sjøl ka en syns e bæst. Det e jo ikkje alle som syns det e like greit å prat om det....

Maita
18-04-2007, 10:50
jepp det e min hund!! han e nu så skjønn. Vi fikk han i fjor tell påske. Nu e han jo dog blitt tenåring og prøv ut grense på mange måta:Skratte: .
flott katt du har!!
Vi har åsså katt, og ho e nu åsså vældi fin!

Det e arti å ha dyr, de e mykkje selskap i. Ser hunden vårres han kan finn på å skal kom å trøst mæ vess æ e lei mæ og skrik. Då kommer han oppi fjeset mitt og skal ta bort tåran...

-nina-
18-04-2007, 10:57
Ja hunn din e fin. dyr e helt spessiell sånn. Trur situasjon vårres hadde vert enda vanskeliar vest vi ikkje hadde hatt katta. ho gjør at vi bli en familie og ikkje bare et parr føle æ. æ og mannen har nåkka felles om vi e gla i og opptatt av. og ho e kjæmpeflink og trøste.

Maita
18-04-2007, 11:03
tusen takk nina!!!
nu trur æ at æ må gå å øv litt på tubaen. Har jo ikkje fått gjort det i dag!Og vi skal jo ha konsert tell hælga, så då må det øves!

snowbejbi
18-04-2007, 11:06
oy... hær har d sjedd skikkeli mye sia æ dro førr et par tima sia!
korsn lægg man egentli inn bilde hær? å dagbok snarvei på signaturn? får ikkje tell d æ...

æ har ikkje så mye å jøre om dagan, så hær går d i :snegle: fart...
va i møte me aetat hær om dagen, dæm mene æ e håplaus... :Skratte:

har hund å katt vi :jippi: så hær e d mye liv kvær eneste dag :Skratte:

bare 27 daga tell vi overtar nyhuse:jippi: :jippi: :jippi:

Maita
18-04-2007, 11:07
førr å endre bilde går du inn på kontrollpanel, og så endre avatar. Men det andre du lurt på e æ ikkje sekker på sjøl....

snowbejbi
18-04-2007, 11:12
Hei Cecilie :rose:
går d bra me magen? du va på UL hær om dagen? korsn gikk d? e d mer virkeli no? kjæmpe,kjæmpe nyskjerri æ... sorry vess æ spørr førr mye :rødme:

:megaklem:

Harmonica
18-04-2007, 11:19
Snowbejbi: For å sette inn link til dagboka di, så må du trykke på den jordkloden med ei lenke på (der hvor du forandrer signatur). Også skriver du inn adressen i det feltet. Tror det var sånn jeg gjorde det..

Pops
18-04-2007, 11:21
Må flire eg, godt m litt humor innimella linjen :Skratte:

Ser at en del av dåkker må felle nån tåra, D GJØR EG OG! Tåran trille for ingenting, egentlig litt sykt sia eg vanligvis ikkje gjør d... No kan eg bare se et innslag på tv, treng ikkje være trist - og så bælje eg :gråter:
Kjenne at tåran presse på berre eg tenke på d...
Må nok være hormonan som spælle meg et lite puss :)

snowbejbi
18-04-2007, 12:08
Harmonica: :takker: får prøve d...

pops: fint æ ikkje e aleina om å være bæsate :blunke: hehe...
:mannen: sjønne ingenting... kan sitte å se film i lag, så plutseli trille tåran utn at d egentli e no trist film... litt flaut å se film lamme andre, kino el no sånn... hehe

e ikkje så lei mæ pga neg.test no længer (virke som ei evihet sia 11.april), sikkert pga at vi snart e i gang igjen:klapper:

Maita
18-04-2007, 12:33
ja, tida går fort sjøl om man av og tell føl at den :snegle: sæ avgårde.... Syns æ nettopp satt å klaga mi store nød om at det va så længe tell æ sku start m prøverør... og nu e æ mett oppi det!!! Skal jo byinn med sprøyte i dag....:jippi: det har æ vel sagt... thi hi blir jo litt glømsk åsså a dettan!! Kanskje ikkje førr ingenting at æ har stilla inn mobilen :mobil: på ringing kvær gang æ skal ta nesespray eller sprøyte....

snowbejbi
18-04-2007, 12:41
jah, blir vældi glæmsk av sprayen... no e d længe sia æ slutta,mn hukommelsn min e liksom ikkje blitt no bedre... :lure: på om æ e varig skada. hehe... i færd me å glæmme mæ sjøl å :sukk:

Lykke tell me stikkinga Maita :rose:

snowbejbi
18-04-2007, 15:44
LYKKE TELL ME 1 SPRØYTA -NINA-:blunke:

anka
18-04-2007, 16:42
No e første sprøyta satt (klokka 5) klarte det ikke sjøl så :mannen: mått trø tel, men i morra får eg det sekkert tel (den svei mer enn gonal)

Pops
18-04-2007, 16:45
Grattis m 1.sprøyte!!! Tror aldri eg hadde fått :mannen: min til å sette sprøyte. Litt av en tøffing du har ;)

Cecilie77
18-04-2007, 17:16
Snowbejbi: Bere artig at du spør. Var på UL i uke 7 og så et lite bankende hjerte, er nå i uke 11. Skal til min første svangerskapskontroll i morgen tidlig og tenke veldig på den. Skal bli litt godt å sjekket alt da. Så det kjennes mer og mer virkelig ut, men har ikke helt fått følelsen av at det er liv inni der. Er nå heldigvis mindre kvalm men kveldstrøtt til tusan..:Sove:
Skal til neste planlagte UL i uke 18, hvis ikke noe uforutsett skjer..

Det er så spennende å følge med dere at jeg glemmer nesten at jeg er gravid:Skratte:

Og ja jeg har en gonal-F sprøyte og spray som souvernir.. Det er bare slike som oss som tar vare på slikt:Skratte:

Cecilie

1.IVF jan 07, pos test 3/2

-nina-
18-04-2007, 18:47
Ja, nu har æ satt den første sprøyta. et skikkeli herk me den blanninga. plagdes me å få væska ut av hetteglassan og inn i nåla. brykte 20 min før æ sjønte teknikken. blei en masse fram og t bake og pitte litt søl, så æ håpe nu æ har fått i mæ heile dosen. håpe d går greiar i mårra.

Ja d e en tøff mann du har. min går ut av rommet bare æ hente fram sprøyten. trur ikkje æ ville tort å ha han å stikke mæ heller. bæst å ha kontrollen sjøl. Menopuren svei mykkje meir enn purgon gjor.

Pops
18-04-2007, 19:44
Kor artig å høre at d går bra m deg Cecilie :) Du må holde oss oppdatert, vi treng nån solskinnshistorier :sola:

snowbejbi
18-04-2007, 19:55
hei. grattis me 1.stikk Nina & Anka:rose:

Ikkje min mann som e så tøff at han sætte sprøyta på mæ. tørr ikkje vise han dæm engang, redd førr at han ska besvime...

Cecilie : lykke tell i mårra :rose: du har spennanes tider i vente :blunke:

håpe alle vi andre hær inne å e så heldi å bli gravid no:kryss: :kryss: :kryss:

Pops
18-04-2007, 20:02
Nina- endelig! :jippi: Skjønne at d e meir pæs når man må blande og styre. Syns Gonal F va kjæmpegrei, ikkje svir d heller. Håpe eg slipp å skifte sort...

Pops
18-04-2007, 20:04
Lure på en ting! Jordmora snakka nåkka om testing på dag 21. Skjønne ikkje heilt d der?!? Andre plassa eg har lest snakke dem om dag 14. Veit dåkker?

Lara
18-04-2007, 20:14
Pops: Æ synes også det virka lenge, sia man kainn teste mykje før sjøl og få resultatet, men de vil vel sekkert være sikker i forhold tel HCG-stigninga. Æ veit ikkje. Men du kainn jo teste sjøl før det. Æ testa på dag 10 etter innsetting og fikk kjempeklart blått kryss, men for andre kan det gå lengre tid før HSG'en stig såpass. De si vel at før dag 14 så kainn man får falsk negativ test, men da e det jo "bare" å vente ett par daga før man teste igjen.

Vil også si at det e kjempespennanes å følge dåkker som e i full gang nu! Heie på dåkker! :duskedam: :kryss:

Minne forresten om Harstad-treffet i mårra! Kom, kom!

:klemmer: fra Lara

snowbejbi
18-04-2007, 20:26
hei Lara:rose:

snowbejbi
18-04-2007, 22:10
Pops: du har lagt inn link t dagboka di?? korsn??? slit særiøst... kansje d e pcn min...? huff..

GO NATT JENTE:klemmer:

anka
18-04-2007, 22:37
Eg e helt imponert over aktiviteten her inne så artig :jippi:

:mannen: min e en tøffing ja - men så e han no finnmarking da, og så hadd han ei bestemor med diabetes så heile familien mått på opplæring i fall ho sku få anfall og ikke klar og sætt sprøyta sjøl - de sprøyten funger akkurat som vårres - han sku nokk gjerne ha hatt 4-5 onga så han tar veldig godt vare på meg under forsøkan, han blei irritert når eg ikke ville ha to egg inn så eg trur ho som hadde den samtalen med oss på UNN blei litt overraska (eg e så gammel at eg kan få to)

Snowbejbi de sa til meg at det va en fordel før meg og start så fort på nytt forsøk for da hadd eg enda hormona igjen etter forrige og det va 2 måna kor eg ikke brukte medisin.

ENYA
18-04-2007, 22:54
Lang historie kort...Har nu kommet frem til at vi prøver ny IVF behandling.har hatt en laaang pause og var inne på å hoppe av prøvekarusellen men etter mye om og men bestemmer vi oss for å prøve igjenn.Klarer ikke å gi opp!!!!!Lagt adopsjonstankene på is... mannen min jobber i nordsjøen så det blir spennende å se om vi får det til å klaffe med utak og at han er hjemme da..(noen som har erfaring på det? vil gjerne høre..) Så får vi se om det blir forsøk før ferien eller etter.....

ps kan noen hjelpe meg å sete meg under oversikt over prøverne: ENYA 37 år. 2.IVF. før ferien?

klem fra ENYA

anka
18-04-2007, 23:23
Da har eg lagt deg inn ENYA, så fint at dere har bestemt dere, :kryss: for at det går denne gangen.

Pops
19-04-2007, 08:17
Pops: du har lagt inn link t dagboka di?? korsn??? slit særiøst... kansje d e pcn min...? huff..
GO NATT JENTE:klemmer:

Eg gikk inn på dagboka mi, hovedsia. Der kopierte eg adressen som står i nettleseren http://onskebarn.no/.......... (øverst på sia)

Gikk så inn på endre signatur på kontrollpanelet ditt

Så skreiv eg bare Boka mi, merka ordet Boka mi og trykket på knappen som har en jordklode m no "kjetting" på. Du får da opp en liten rute hvor du kan lime inn den adressen du kopierte. Trykk deretter ok.

Funka m en gång for min del :) Lykke t, bare meld om du ikkje får t!

Pops
19-04-2007, 08:50
Enya! Ønsker dere lykke til m nytt forsøk :)
Vi satser på at alle ender opp m en liten :babyru:

Maita
19-04-2007, 10:19
god dag alle sammen!!!

Nu har åsså æ tatt mi første gonal-f sprøyte... tok den klokka fire i går. Det gikk vældi greit, bortsett fra at æ va usekker på om æ hadde fått nok dose i mæ... fikk jo ikkje trøkt den "knappen" årdntlig inn, men så etterpå at den ikkje går heilt inn. Æ blødde litt, men det va nok sia æ knøvla....
Når æ gikk på kontrollert stimulering så hadd nu samboern min løst tell å sett.. han har nemlig gått på kurs førr å lær sæ sprøytesetting og sånn (pga yrket sett). Men æ vil helst gjør det sjøl, då har æ mest kontroll!

Ellers har æ nåkka hauverk.. men æ trur det må vær førr at æ e litt småstressa inni mæ... ingen grunn tell å vær det, men med kvært har æ en tendens tell å stress mæ sjøl opp:sukk: .

-nina-
19-04-2007, 10:40
Æ har kjent haupine fra sprayen æ å de siste dagan, men satse på at den blir borte når æ har tatt nån sprøyte dosa. det gjor den i allefall sist.
Nu har æ snakka me lægen og ho sykemelte mæ 100% t og me 6 mai. og så fikk æ ny time dagen ætter så vi kunne snakke om evn. ny sykemelding. Kjenne att stressnivået mett lætta betrakteli med en gang.

Pops: har du førsta ul. på mandag? æ har og ul da. kl.1200.
På fredag 27. har æ ul. kl.12.20. da sku vel maita og Anka også ha ul.
Kanskje vi sees på venteromme?

Pops
19-04-2007, 10:48
Nina- håpe at stressnivået ditt går ned no som du e blitt sykemeldt. No må du ta vare på deg sjøl og ta livet m ro :)
Eg har første UL i mårra :D Og da har eg en muligheit førr uttak på mandag. Skal melde nærmar etter mårradagen om vi ha rmulighet t å treffes t uka :)

Maita
19-04-2007, 10:56
kor bra at du blei sykemeldt nina!! Det e vektig å ta vare på sæ sjøl, og stress ned... Då æ blei sykemeldt kjent æ derimot at æ blei litt stressa førr at æ va sykemeldt... men det trur æ va meir den dårlige samvittigheta som kom tell mæ då.

kanskje vi må avtal at vi skal ha ei rød rosa med åss sånn at vi veit kæm vi e... vess vi treffes på venterommet....he he:jippi:
Trur vi må få tell en kafetur kanskje vess det passa førr alle eller?

Maita
19-04-2007, 10:57
æ har time tell ul klokka 12.30 på fredagen den 27. april:jippi:
må reis oppover tell tromsø dagen før, førr æ skal jo ta blodprøve klokka åtte om mårran først. skal dåkker det åsså eller?

-nina-
19-04-2007, 11:03
æ ska ikkje ta bloprøve denna gangen, men d måtte æ sist. trur kanskje d bare e på første forsøk de gjør d. men d kan jo henne dæm finn ut nåkka anna etter ul på mandag. trur æ ska så tili ul sia æ har høger dose enn sist, og at æ va litt overstimulert sa. de vil vel følle litt ækstra me mæ trur æ.

gikk d bra me tubaspællinga i dag?

å nu fikk æ ei skikkeli hetetokt. må vest gå en tur ut på verandaen.

Maita
19-04-2007, 11:12
tubaspællinga gikk det bra med, bortsett fra at æ spælla litt feil... men men vi har jo ikkje konsert før tell hælga, så æ har jo nån daga å rett det på!:Skratte:

Ho jordmora sa det tell mæ at på andre førsøk så tok de ikkje blodprøve, eller på fryseforsøk. førr då vesst de meir korrsn kroppen tell den eksakte personen tok de medisinan og sånn...
Så du skal tell ul på mandagen den 23 åsså? blir du væranes i tromsø då?

Pops
19-04-2007, 11:15
Maita! Vi har time omentrent samtidig på fredag :D ska også ta blodprøve på mårran. Kanskje vi må ta oss en kaffe ilag da?
Kanskje d e flere som ska samtidig m oss?
UPS! Såg feil iht dato.... Eg ska no på fredag og ikkje den 27 :(

Pops
19-04-2007, 11:16
Nina- kjenne meg godt igjen m di hetetoktan, måtte flire litt førr meg sjøl når eg leste om turen på verandan :Skratte: Førr min del gikk d bort når eg hadde stukket i nån daga

Maita
19-04-2007, 11:21
Maita! Vi har time omentrent samtidig på fredag :D ska også ta blodprøve på mårran. Kanskje vi må ta oss en kaffe ilag da?
Kanskje d e flere som ska samtidig m oss?
UPS! Såg feil iht dato.... Eg ska no på fredag og ikkje den 27 :(

ååååå så kjipt!!! Æ som hadde sett førr mæ at vi kuinn ta en kafetur.....

Nu på tirsdagen når æ va der oppe så tenkt æ mykkje på om det kuinn vær nån der som satt på venterommet som æ har truffet her... men det va desverre ikkje så mange der dennan gangen.. bære ett par som kom ut då æ sku gå inn.

E du kommet dæ fra verandaen nina???:Skratte:

Æ hadd åsså en sånn dag i forrige uka, kor æ va heilt uvell, følt nesten så det blei innestengt og dårlig luft inne, så æ mått ut på trappa førr å trekk fresk luft

-nina-
19-04-2007, 11:23
trur æ fær ned mellom mandag og fredag. så slæpp æ å være så kjæmpe længe dær oppe. de på unn sa d va greit. men når æ kjæm på fredag bli æ t alt e færdi, så d bli nu i allefall ei uka.

Nu e æ litt meir avkjølt.
syns vaskemaskinen går i ett, må jo dursje og skifte klea heile tia. hehe.

Maita
19-04-2007, 11:33
ja blir vel ei uka der æ åsså då.

nu trur æ at æ må far på butikken å kjøp litt mat, men æ kjæm tellbake etterpå. Må vel ha litt mat å sjøl om æ går på sprøyte:Skratte:

-nina-
19-04-2007, 11:34
Nu har æ fått fiksa linken t dagboka mi!

Harmonica
19-04-2007, 11:35
Nina, va det UNN som sa at du måtte vær der heile tia (fra fredag av?)

Hadde håpa at e kunn reis hjem noen daga i mellomtia, hvis det ikke kræsja med ul eller nåkka...

-nina-
19-04-2007, 11:37
ja mat ja. vi har ingenting spennanes i kjøleskape. kan du kjøpe ett eller anna godt t mæ og mens du e på butikken?

Nei må vel handle æ å. men trur æ vente t mann kjæm heim. e litt lat i dag.

-nina-
19-04-2007, 11:41
nei, eller, de har vel ikkje sagt at æ må være dær, men trur ikkje æ får dekt heimreisa der i mellom. utaket kan jo bli på mandag, så æ har fått inn trøkk at de vil ha dæ i ommråde. du kan jo ringe å spørre dæm.

Harmonica
19-04-2007, 11:47
nei, eller, de har vel ikkje sagt at æ må være dær, men trur ikkje æ får dekt heimreisa der i mellom. utaket kan jo bli på mandag, så æ har fått inn trøkk at de vil ha dæ i ommråde. du kan jo ringe å spørre dæm.

Ja, ska bærre vent tel e får planen i postn, får ring dem da. Så dumt at alt e så uforutsigbart. Man veit jo egentli ingenting før vi e der oppe.

Maita
19-04-2007, 12:08
harmonica: har du lang reise oppover/nedover tell tromsø då? Det kjæm vel litt an på det åsså trur æ. Æ som må reis såpass langt må vær der oppe. Syns egentli det e en fordel, førr det e slitsomt å reis så mykkje.

Nu har æ vært på butikken nina, de hadde ikkje så mykkje spennanes tell mat, men is hadde de!!!:jippi: så nu sett æ å kosa mæ med is. Send over litt tell dæ!

-nina-
19-04-2007, 12:22
tusen takk, is e vældi godt!

Harmonica
19-04-2007, 12:27
Maita: reiser fra bodø. Tror ikke jeg får det dekket da, men jeg har egentlig et ærend her rundt de tider (hvis det ikke krasjer). Jeg synes det er greit å reise, ble litt kjedelig på hotellet forrige gang.

Maita
19-04-2007, 13:34
æ skjønna harmonica.

Æ førr min del har venna og familie i tromsø, så æ kan besøk... og så hadde æ jo håpa på at vi sku treffes ett gjeng av åss her inne på fub, mens æ va der!!!

Nu har æ vært å leita og funne hunden min. Han sprang etter postmannen når han kom... sprang heilt ned tell butikken... blei nokså redd, men nu går det bra!!

snowbejbi
19-04-2007, 13:36
Hei... hær har d jo skjedd utruli mye sia i går kvell... :Skratte:

skal ut å prøvekjøre dn nye merca, (c kl) snart :jippi:

får læse gjennom hær inne seinare:blunke:

:ringe: tell UNN i dag, sa at æ ville ha vanli fryseforsøk no! så da e d bare å vente på mens... å håpe at æ får komme me på frys i mai :jippi:
men dæm må tine alle tre eggan mine...? d e ikkje helt bra :sukk:
da vill æ iallefall ha inn 2, om dæm overleve tininga :kryss:

Pops
19-04-2007, 16:20
Ser dåkker snakka om is her tidligar i dag. Har vel fått m dåkker at d må være ordentlig fløteis?! Leste her førr ei stund sia at ekte vare som fløteis og heilmelk sku vær bra for fertiliteten. Kan låve dåkker at her har d gått på is, masse is fleire gang i uka :D Dæ d e godt m is :tøff:
Kos dåkker :jippi:

snowbejbi
19-04-2007, 20:39
Hei hei jente!!
har d skjedd no nytt hær inne??

Æ va hos psycolog hær om dagen. måtte spørre ka som va galt sia æ e blitt så sinnsykt glæmsk, bynne å bli skræmt no æ... ho mente d va alle tankan æ har i hode førr tia!!! ikkje sundt å tænke førr mye!! så no vurdere æ særiøst å dra sørover førr tankefeltterapi :Skratte: klare ikkje å finne nån hær som håll på me d...
:sukk: nån som vet om nån hær i nord ?? eller nån som vet nåkka anna som kan hjælpe?? tænke døgne rundt... arbeidsledig, så æ har lixom extremt go ti å tænke...

:baby2: ...:mannen: ...:baby2: ...:mannen:

-nina-
19-04-2007, 21:22
Lure på om æ har hørt at d e nån i Harstad som driv me d. ska spørre mæ litt rundt. har ei væninna som holl på me nåkka tanke greier, men æ huske ikkje om d va d d heite. ska spørre ho!

olaug
19-04-2007, 21:25
Hei Snowbejbi:

Prøv å søk på TFT på nettet og se hva du får opp. Det er forkortelse tankefeltsterapi.
Jeg vet ei som bor sørpå, som heter Trine Elverum. Ho reiser rundt og holder kurs om det. Skal visstnok være det her i Tromsø neste helg.

Ja de tankan kan nok gjøre mye med oss. Eg bruke å si at det er tanka som styre livet mitt. Så det som eg fokuserer på, enten det er positivt eller negativt, så slår det helt klart ut på hvordan jeg har det.
Du skal ikke prøve å møte de andre FUB ene neste fredag? Ser de prøver å få til et lite treff. Jeg kan dessverre ikke komme. Men har skjønt det sånn at du er mye hjemme og er har litt angst for folk du ikke kjenner. men prøv å ta et steg abv gangen. Prøv å gå deg en daglig tur (godt for å lufte hodet) og prøv så smått å nærm deg folk du ikke kjenner. Er veldig trivelig å møte andre fubere. Jeg har møtt noen, og det har vært kjempetrivelig. Har bare positivt å si om det. Og man sier jo ikke til andre at man har møtt dem, alstå hvem de er, og i hvilken sammenheng.

Obs det bl langt det her, men måtte bare prøve å hjelpe deg litt. Har skjønt at du sliter litt. Men tenk positivt. Snart er du igang igjen, og tenk hva resultatet kan bli!! Prøv å ikke ta sorger på forskudd, ta ting som det kommer. Det gjelder oss alle her inne :)

jeg er innom her og leser hva dere skriver, Trivelig å følge med dere alle. Nå begynner det jo å skje ting med mange. No må det no bli litt positive resultat. Vi får tenke som så, at det er positivt å ha forsøk når det begynner å bli lyst og solen er tilbake :jippi:

ha en fin kveld, jenter!!

Goklem fra mæ

snowbejbi
19-04-2007, 21:26
:blafre: Takk... litt nærmere å dra tell harstad... :Skratte:

anka
19-04-2007, 21:36
kor aktiv dåkk e - bi litt misunnelig, dagan flyg av gåre før meg travelt på jobb, og så e eg leder i et ungdoms/idrettslag og no ska vi ha ekstraordinært årsmøte på onsdag så i kveld har vi hatt styremøte og i går kveld styra eg og med det - men eg merk at det e godt førr meg å ha andre ting og tenk på.

Håp du får tak i en sånn terapaut snowbejbi det e ikke nå artig når tankan får for god tid tel å vander - de har så lett for å vander i feil retning - i alle fall hos meg.

Sprøyte 2 mått og settes av :mannen: og det som va rart e :lure:
i går satt eg inn en ampulle på 300IE skrudde på 1 klikk og sprøyta det ut (det skal gjøres for hvær gang) satte så 200IE og har dermed 100IE igjen
MEN så skrudd eg på 200IE i dag (tok ikke det første klikket for de sa på UNN at det va bortkasta medisin) OG VEIT DÅKK KA det va 200IE igjen i sprøyta for det gikk an og trykk den helt inn, etterpå tok et et klikk og enda kom det en liten dråpe, trur dåkk eg har fått dosen min i dag (puregon)

snowbejbi
19-04-2007, 21:49
Tusen takk Olaug! fint me litt hjælp:rose:

jepp, får prøve d... har ikkje funne nåkka enda!
ja, vill nok si at d e tankan som styre mitt liv... bynne å bli skikkeli lei d!!!
går som regel greit å møte folk om d ikkje e så mange, å at æ slæpp å dra aleina tell nye plassa! ja, prøve å mote mæ opp tell å møte fubbera :blunke:
trur d hadde vært bra!

Å gå tur ja... e så ufatteli slitn å lat førr tia at æ bare ikkje klare!
men når d blir varmere om dagen så blir d nok mere tura på mæ å bikkja :blafre: kansje litt enkler om æ får nån me mæ!!

enklere å tænke positivt no når d nærme sæ nytt forsøk:jippi:

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

snowbejbi
19-04-2007, 22:00
Anka: sku ønske æ hadde mye å jøre førr tia... så blir litt missunneli på dæ æ...
mine tanka vandre å som regel i feil retning når æ har førr mange å førr go tid!!!

vess d enda va mere i sprøyta ætter du hadde sætta den, så har du nok fått den dosn du ska ha!! hadde ganke mye igjen i amp. ætter æ hadde tadd 100IE over d som sto på pakken! så d e ganske mye mer enn d står:blunke:
regne me d e førr at man ska få mer enn nok! ikkje bra å få førr lite!

anka
19-04-2007, 22:46
-nina- og Maita eg har ikke time før 13.10 fre.27/4 så eg møt kanskje Maita i døra - eg bi så full av flir i sånne situasjona så møt du nån som flir så e det sekkert meg :Skratte:

Kan nån som e kjent i Tromsø sei kor vi ska møtes, kanskj en litt roli plass så vi ikke bi settan oppå andre ?
Vi e vel enig om fredag 27. april ska vi sei klokka 20.00 ?

anka
20-04-2007, 07:18
:kryss: :kryss: :kryss: for deg i dag pops, håpa de finn mange fine eggposa.
Bi spennandes å hør når du får uttak, og om du kanskje bi med på træff :klapper:

snowbejbi
20-04-2007, 08:23
Hei å go mårn jente!! sitt bare å vente på postn æ, håpe papiran fra IVF kommer :Skratte: bare litt utålmodi førr tia... :vente:

:sukk: lagt på mæ... kansje et halvt KG... dåkker har snakka endel om is hær inne, kansje d hjælpe :jippi:

nån som vet korsn man finn ut BMIèn ?

Maita
20-04-2007, 08:45
God mårn alle sammen!! Mykkje har skjedd her sia sist. Æ har desverre ikkje tid tell å skriv så mykkje,må kjør nu kvært øyeblekk... skal tell akupunktør i dag.. og så har vi konsert i dag!!!:neglebit: :jippi: blanda følelsa dær ja.

Snowbejbi: æ trur du tar høyda og del på vekta eller nåkka sånt... men så skal det finnes ett skjema kor det står om bmièn e normal eller ikkje, og den veit æ desverre ikkje kor du finn. Håpa nån andre kan svar på det!!

fredag klokka 20.00 høres jo ut som en grei plan, vess vi ikkje ska møt litt tidligare, kan jo henn at vi sjabba så mykkje at det blir seint?!? Ka tenk dåkker andre?

Harmonica
20-04-2007, 09:22
snowbejbi: Prøv denne linken http://www.dagbladet.no/dinside/2000/10/14/223712.html

:)

-nina-
20-04-2007, 09:23
Ja, æ kunne tengt mæ å møttes litt tilia, æ bli så fort kvelstrøtt. e litt kjent i byen, men veit ikkje kor d e greit å møtes på kvelstid. Kanskje vi kunne møttes kl. 19.00 da har vi litt længer ti på oss.
d e minst 100 ie meir i pakken enn d står på sa de t mæ.før at mann sku ha litt å søle me.
Da æ regna ut min bmi. søkke æ bare på oret bmi og da kom d opp en bmi kalkulator, den va kjæmpe enkel å bruke!

snowbejbi
20-04-2007, 09:39
:takker: fant d:blunke: 18 i BMI :sukk:

-nina-
20-04-2007, 15:10
E så spent på kordan d har gått me Pops i dag!
Håpe alt gikk greit!

WenRen
20-04-2007, 18:08
Hvor mange egg er det "normalt" å ha..? Har gått på menopur (300iE) siden 11.april og fikk vite på UL i dag at de fant 9 eggposer... :lure:
Det er mer enn sist, hadde bare 5 da...

Skal ha uthenting på tirsdag 24.april og tilbakeføring 26. eller 27.april... :snegle: :kryss: :kryss: :kryss: :kryss: :kryss:

-nina-
20-04-2007, 18:51
Heisan WenRen, e usikker på ka som e vanli. Æ hadde 14 egg på forje forsøk, og fikk høre at d va gjennomsnitte, men har inntrykk av at de fleste hær har færre. De som har hatt mange har ofte hatt dåli kvalitet på eggan, og d har blitt på eller ingen på frys.
Lykke t på tirsdag!

Pops
20-04-2007, 18:54
Halloen damer! Ser at eg e etterlyst :D kommet meg vel heim etter Tromsøturen. Østradiolnivået va heilt fint. Ho Marta fant 5 eggposa på kvær sia, ane ikkje korsn d e ift "normalen"?!? Saken va den at dem ikkje va stor nok enda (13-14mm), ska gå på sprøyte t over helga. Ny UL på mandag :) D som e litt positivt da, e at eg kanskje får treffe nån av dåkker da :blafre:

-nina-
20-04-2007, 20:03
dær va du ja.
Gla før at vi får møte dæ! men synn me reisa di.
Når har du time på mandag?, æ ska jo dit da æ å!
10 eggposa høres jo bra ut!

anka
20-04-2007, 22:24
Pops så bra at det gikk fint i dag - og så utruli bra at det e bare å ta meir medisin så ordne det seg :klapper: veldig koseli at vi mest sansynlig får møt deg og på fredag :jippi:

Vi kan godt møtes klokka sju det e nokk en god ide - eg gleda meg veldi
Men vi må finn oss en møteplass - vanskeli å sei kor sian eg ikke huska så godt kor det e kafea utenom kjøpesentran.

I dag satt eg sprøyta sjøl :jippi: og i morra må eg sian eg e på jobb i den tia, men no ska det gå bra framover det verste e og sett den første sjøl

olaug
21-04-2007, 08:40
Dokker kan jo møtes på Aunegården i sentrum av Tromsø.
Det er en liten koselig kafe som ligger i sjøgata. Det bruker ikke å være så mye folk der, og plasseringen gjør at man ikke sitter "oppå" hvernadre.

Vi hadde treff der sist. Var veldig trivelig!

Jeg er på jobb til kl 23 den kvelden, så jeg kan ikke møte dere.

Gled dere, det er trivelig å treffe de andre her inne

Ha en fin helg!

Klem fra mæ

Maita
21-04-2007, 08:59
Kor bra å se at det går bra med dæ pops!! Spennanes å hør videre kor det går!! Klokka syv høres greit ut førr mæ.
Æ e vældi dårlig kjent, så æ spør nu bære.... aunegården kor blir den? veit kor det kjøpesenteret med havna e, ka heite det igjæn?
Huff, æ e litt grønn på å finn fram på ukjente plassa, så dettan kan bli spennanes!!! Gler mæ masse tell at vi kan møtes:klapper: !
Synd ikkje du kan Olaug, hadde vært koselig å møtt dæ åsså!!!

olaug
21-04-2007, 16:00
Hvis du går til SAS Hotellet, stort hvit bygg midt i sentrum, når du står ved inngangen , men ryggen mot dør, følg gata til høyre.
Da vil du få Aunegården ca 200 meter etter hotellet. I en knapp sving, selv kafene ligger i svingen. Gata det ligger i er sjøgata

anka
21-04-2007, 19:21
Aunegården hørtes bra ut :klapper:

Takk Olaug :blafre: veldig synd du ikke kan komme da men vi lager vel et stortreff i 2018 sånn at ongan vårres kan få se kor de e laga og vi kan mimer om korsn kampen for og få dæm va :Skratte:

Maita
21-04-2007, 20:31
Æ e med på å møtes i 2018 åsså æ!!!!:jippi:

Maita
22-04-2007, 09:38
kor det går med folket her i dag? Samboern og æ har logge på hotell i natt. Fant ut at vi sku bruk litt tid på bære åss. Vi gikk ut å spist god mat i går, og så va vi å kjika litt ute på byen, men det va stille (vi va jo ute så tidlig).

Ellers e æ trøtt i dag, men får ikkje sov. Så derførr tenkt æ at æ sku inn her å se om det va nåkka nytt.

Har dåkker som stekk fått mange merka på magen? æ har fire, første stikket vises best, førr då blei æ litt blå. De andre gangan har det gått greit, men æ knøvla ennu litt syns æ..... Blir vel bedre etterkvært.

Pops
22-04-2007, 10:23
Hei Maita! Kor bra at dåkker kose dåkker ilag, trur d e litt lurt. Blir nesten så man glømme å være kjæresta midt oppi masse hormona, spraying, stikking og tanka.

Har litt merka på magen, et par blå og nån små røde :blafre: Syns dem e fin eg thi hi ;)

Pops
22-04-2007, 10:40
E d så at alle veit at dem blir i Tromsø på fredag? Eg førr min del ane ikkje... Kan man reise heim etter innsettting eller må man være i Tromsø?

-nina-
22-04-2007, 11:25
æ teiste direkte heim etter innsetting sist. så d får nok du å gjøre.
men sånn æ førsto d på dæ etter frdag e vel første mulighet før utak på onsdag og da e jo først mulighet før innsetting på lørdagfør dæ, så æ har nu tru på at vi møtes.
Joda æ har nån små merka etter sprøyten. d etter 3 sprøyta e verst en skikkeli blåfækk. har aldri fått d før. bynte å blø litt når æ tok ut sprøyta. Dissa sprøyten e mykke vanskeliar enn purgon pænna. må sei æ savne den litt. men blanninga bynne å gå greit.
gru glede mæ t i mårra når æ ska på ul. lure på ka dæm finn ut. d e jo tili i stikkinga. Kann dæm finne ut at æ må ha ny ul før fredag? derso æ har reagert rakar enn venta? d e masse å tænke på!
ska være heile dagen i tromsø, og alle æ kjenne e på jobb, så d bli vel litt butikk vandring før og etter timen på unn.

ha en vidre fin søndag og kos dåkker alle sammen. manne min ligg å søv, men nu bynne æ å bli litt sælskaps syk, så æ trur æ må vække han snart!

anka
22-04-2007, 11:29
Nina, Maita og eg veit at vi bi i Tromsø, Snowbejbi bor i Tromsø og vi satse på at du bi der :blafre: Du blir bare sykemeldt tom. den dagen du har innsett så du ska reis heim samme dag og møt på jobb dagen etter - synes ikke det va så kult og fær å bær på kofferten 2 tima etter innsett men de sei at det ikke ska vær nå problem så.......

anka
22-04-2007, 11:34
Puregon penna e en drøm og jobb med, eg e ikke blå eller rød eller nåkka ting.
Ikke e eg hissig heller, men eg e litt lei meg og får fort tåra i øyan - håpe det e ei bivirkning

Pops
22-04-2007, 11:47
Da ser d vel ut som at eg e så heldig å få være m på kafe på fredag :D Leste en plass her at eggposan veks ca 1 mm i døgnet og mine va bare 13-14 mm på fredag...Da kan d jo faktisk hende at d ikkje blir uttak før i slutten av uka. Kanskje man tar seg en kjæresteweekend :Hjerte: i Tromsø da.
Lure på om det e helgeåpent på IVF avd?

olaug
22-04-2007, 11:48
I dag har eg energi så det hold. Har vaska vindu, vaska klær, skitet på senga, skal vaske gulv, og legge sammen en STOR stabel med klær. (Veit man ikke skal gjøre det på saøndag.....) Men må bare gjøre de mens arbeidslysta e der.

Jeg gikk på pyregon sist. Gikk veldig greit. Ikke noe vondt, og ingen blåflekker. Skal nå over på Gonol F, virker som den er lik, så det går vell greit.
I morra er eg igang med spray 3 gang om dagen. Tror nesten ikke at eg er i gang :jippi: Så reiser vi jo på ferie om ei uke. Bare spennende ting å se frem til!

Må bare fortelle om ei vennine av meg som hadde planlagt at hun skulle bli gravid i mars, da tenkte jeg, ja ja du skal se det er ikke så lett å planlegge det. Og jammen kom ho ikke i går å fortalte at ho var gravid. Blei helt satt ut jeg. Hadde ikke trodd jeg skulle reagere sånn. Men gjorde altså det. For å si det sånn juble jeg ikke akkurat... Men det blir vell bedre. Andre med slike reaksjoner?

Ha en fin søndag jenter. Nydelig vær her i Tromsø

Goklem fra mæ

olaug
22-04-2007, 11:49
Pops: Skal ikke si for sikkert, men jeg tror det er innsetting på lørdager. Men om de svarer telefonen skal være usagt. Søndag er de stengt

snowbejbi
22-04-2007, 12:19
Hei,hei jente!! håpe dåkker har hadd ei toppers hælg alle sammen :jippi:

mye som har skjedd hær di siste dagan :blunke:

Olaug: kor flink du e :rose: hadde masse rydde energi æ å i dag! så æ har rydda å støvsugd hele huse å :mannen: har vaska :jippi: ikkje hadd spes mye energi tell nåkka sånn i d siste!! trur d må være sola som kom me all energien:jippi:
Sjønne akkurat korsn du føle d me vænninna di! ikkje helt enkelt å juble akkurat, har d sånn æ å... sikkert mange andre som å føle d sånn... urettfærdi kansje.... :sukk: som regel trille tåran mine...

Pops: så fint at d gikk bra på UL! hadde å ca 10 eggposa, va små ætter UL så æ gikk på sprøyte 5 daga ekstra!! resultate blei 13 egg å fem :befrukt: !!
av å tell har dæm innsetting på lørdagan, ætter som æ har forstådd! men, d bæste e vesst om d blir innsetting på dag 5! :kryss: førr masse brae egg:kryss:

Går d bra me dåkker stikkera?? ikkje så længe tell Tromsøtur/UL /uttak å innsætting no??? :kryss: førr dåkker alle sammen :klemmer:

snowbejbi
22-04-2007, 12:31
Nina: ja, dæm kan nok finne ut at du ska ha ny UL før fredag jænn, kommer ann på korsn eggposan ser ut! d kan være mange grunna trur æ... hadde UL kvær 3.dag æ!!! men d går nok bra :kryss: jør ingenting på dagen æ... kansje vi kan møtes om du vill??

Maita: kor flink dåkker e å ta vare på kværandre :rose: d e jo bra! trur virkelig d trængs :blunke:
kan væll ikkje akkorat si at vi egentli e så flink tell d, men vi prøve no!!

no e d bare 23 daga tell vi fløtte :jippi: nedtælling æ, dagan går jo faktisk vældi fort akkorat no! digg å tænke på litt anna enn bare på katti mens kommer...:Skratte: trur faktisk d e under ei uka tell :jippi:

snowbejbi
22-04-2007, 12:41
Anka: heldi e du som ikkje e blitt hissi... :Skratte: d va æ, vældi, næstn hele tia! når æ ikkje va d så trilla tåran! bynne faktisk å gå over no, termostatn i kroppen bynne vesst å funke som den skall! men d vare væll ikkje så længe, bynner førrhåpentlivis på nye hormona iløpe av næste uka :jippi:

fikk papiran fra UNN i går :jippi: masse masse tab å knaske framover...
å progestan kapsler... oy... mye å hålle styr på :neglebit:

Harmonica
22-04-2007, 13:10
heihei dåkker fine UNN-jente :klemmer:

bærre lura på en ting; kor oppbevara dåkker synarelaen? Forrige gang hadde e den bærre på soveromme, førr der e det relativt kaldt. Men har den i kjøleskapet no. Det blir vel ikke førr kaldt?

Håpa alle har hatt ei go helg på tross av all medisinering og venting :)

Pops
22-04-2007, 13:13
Hellu! Eg hadde Synarelaen på soverommet helt t eg sku bruke den, deretter har den hatt tilholdsted i væska :) Va d ikkje sånn at den ikkje sku stå så veldig kaldt?!?

Harmonica
22-04-2007, 13:23
oj, da må e kanskje plasser dem inn på soveromme da..! Veit bærre at det sku vær under 25 grada, og at den ikke sku frys.

men dåkker har sprøytan i kjøleskape sant?

snowbejbi
22-04-2007, 14:37
sprayen ska ikkje stå så kaldt, men sprøytn ska så i kjøleskape:blunke:

Harmonica
22-04-2007, 16:16
åjja.. bærre trudd det sia dem send me et sånn kjøleelement i pakken. håpa ikke det har gjort skade i kjøleskapet da! :sjokkert:

Pops
22-04-2007, 19:32
Kan ikkje tru at d har gjort så stor skade i kjøleskapet. Eg hadde den sjøl i kjøleskapet i fleire daga før eg leste bruksanvisninga på nytt og oppdaga at eg burde ta den ut... Går heilt sikkert fint! :)

snowbejbi
22-04-2007, 21:11
hellu... no liv hær? ikkje så mye å skrive... bare litt ensom æ... :sukk: alt føles så rart ætter ei hælg me masse folk, når æ plutseli blir helt aleina!

-nina-
23-04-2007, 05:28
Hisan Snowbejbi, ser du kunne tengt dæ å møte mæ. e vel litt tili t at du e oppe nu så vi kan diskutere kor og sånn, så vi får prøve å møtes en anna gag. men høres koseli ut.nu ska æ ringe taxy og ta båten oppover kl. 7.00
e kjæpe spent på ka dæm finn ut.

Maita
23-04-2007, 09:17
åjåj, her har det vært mykkje liv sia æ va her i går mårrest!!! Det e så arti å kom å læs inne her!! Trur æ e blitt avhengig.

Ups, sei æ nu bære når det gjeld nesesprayen, æ har prøvd å hatt den i kjøleskapet heile tida, enkelte ganga har æ måtta hatt den med mæ og dermed ikkje hatt den i kjøleskapet... må kanskje bære ta den ut.

Mein det stod nåkka om at sprøyten kuinn man ha i romtemperatur, etter at man va byint å bruk dem, stem det eller har æ gjort heilt feil der åsså:neglebit: ?

Ja, nu e det ikkje længe før det e mange her som reis tell tromsø! Rart det der,følt leksom når æ byint på nesesprayen at det va jo så længe tell at det byint å skje nåkka, men nu e det plutselig bære nån daga tell så fer æ med fly tell tromsø!! Rengt å bestilt i dag!!

I dag tenkt æ at æ sku få vaska litt hus... må bære finn den rette inspirasjonen først.. og den e ikkje lett å finn skal æ sei dåkker!!!

snowbejbi
23-04-2007, 09:27
Hei Maita! går d bra me sniffinga å stikking??
æ fikk beskjed om å ha sprøytn i kjøleskape hele tia... ikkje sikkert d har så mye å si.

Maita
23-04-2007, 09:36
hei hei snowbejbi!! Joda det går greit med sniffing og stikking. Blir jo litt stressa a det, men det e mest førr at æ e redd førr å gløm det. Sånn sett e æ vældi takknemlig førr å ha mobil, så den kan kime kvær gang æ skal husk nåkka. Har knøvla litt med stikkinga, så det e nån merka på magen min nu, mest egentlig på høyresida æ plages...
humøret mett e litt bedre nu, men det skyldes nok at sola e kommet og at æ e sykemeldt og dermed har tid tell å prioriter dagen min sjøl. Æ tar leksom ting i mett tempo, og det e godt!

Nu kjenn æ nervan byinn å kom førr å reis tell tromsø, men æ gler mæ tell å møt dåkker andre unn-prøvera!! Fredag klokka 19.00 i aunegården, va det så?

Cecilie77
23-04-2007, 09:44
Gurimalla så mye som skjer her inne. Det er så spennende å følge dere:klapper:

Ser det er blitt snakket om å reise hjem direkte etter innsetting. Jeg satte meg i bilen og kjørte 70 mil sørover et kvarter etter innsetting, på en humpete vintervei.. Og er nå i min 12 uke gravid.. Så det går ann det :Skratte:

Olaug: Så artig at du er i gang igjen! Skjønner veldig godt den reaksjonen du fikk da hun venninnen din fortalte at hun var gravid. Slike ting er ikke artig å høre i vår situasjon. Du får ikke til å være glad på andres vegne da når andre bare produserer rundt deg uten noe problemer og har det lett som bare det. Så jeg skjønner veldig godt din reaksjon:rose:

Vil anbefale aunegården som treffpunkt veldig koselig kafe. Lykke til med UL og masse eggposer på dere alle:blunke:

Cecilie

1.ivf feb 07, pos test 2/3.:klemmer:

snowbejbi
23-04-2007, 09:44
ja, måtte ha ringing på :mobil: kvær gang æ... eller så glæmte æ d!
blei no mæst bare trøtt av alle hormonan, å d går liksom ikkje helt over! kan sove 24 tima i døgne æ!! Har du lang reise hit?? d går nok helt fint :rose: Hadde nærva kvær gang æ sku på UL, å førr mæ tar d ca 7min t UNN hjæmmefra.

Bare sundt me litt merka på magen :Skratte:

Ja, d va vesst kl 19.

Vet ikkje helt enda om æ kan komme! ska kansje t haparanda i hælga å kjøpe kjøkken tell ny-huse , på IKEA! langfri pga skolefri på mandag å tirsdag :jippi:

snowbejbi
23-04-2007, 09:49
Hei Cecilie! Håpe d går bra me dæ å magen:rose:

Maita
23-04-2007, 09:53
har nån tima med fly ja..... må mellomland i bodø åsså, så det tar litt tid der...
det æ e mest spent på e om æ har fått i mæ nok gonal-f;kvær dag når æ har tatt den så tenk æ på det: Hm, tru om æ har fått nok idag?!?
Ho jordmora sa jo at man kuinn føl sæ oppblåst og sånn, har ikkje akkurat kjent det æ ennu, og derførr blir æ redd førr at det ikkje går bra inni dær.. men det gjør vel det (får vi håp)

kor bra cecilie77 at alt står bra tell med dæ!!! Nu når vi e inne på sykemeldinge og sånn... så må æ spør: Sykemeldt du dæ etter at du kom fra tromsø eller gikk du rett på jobb?

Du skjønna æ tenk sånn at i min jobb så e det litt bæring, og æ har ikkje løst å resiker at ting går galt bære førr at æ e førr snar å gå på jobb... ka dåkker tenk når det gjeld det?

Maita
23-04-2007, 10:04
æ lura på en ting tell... koffer e det sånn at man får ulike dosa man skal ta?? Æ tar jo "bære" 150IE mens andre som æ læs om her inne tar meir. E det kanskje 150IE som e mest vanlig ved første IVF eller ka?

snowbejbi
23-04-2007, 10:38
Maita: vi får forskellige dose på grunn av vekt blantanna, så ser dæm ætterkvært korsn eggan har reagert, om man træng høyere dose !!! æ bynte på 112 ie så opp t 150 så 200 ie på sluttn pga at eggan ikkje hadde fått nok, ikkje va stor nok!

olaug
23-04-2007, 10:42
Ja jeg har fått øket dose. Hadde 175IE på forrige, nå 225IE, pluss 75IE etter 1 uke. Så det er vell for at de når har sett hvordan kroppen min reagerer. Alder og vekt spiller nok inn på dosene.

Trivelig å høre fra deg Cecilie!! Håper det går bra med deg. Du er jo kommet deg til de masse nevnte 12 ukene :jippi:

Ellers vil eg bare ønske alle velkommen til Tromsø, til dokk som kjem i slutten av uke. Er det noe, bare spør. Jeg er no her :)

Er blitt sprayer i dag :jippi:

snowbejbi
23-04-2007, 10:47
Grattis som sprayer OLAUG:klemmer:

Harmonica
23-04-2007, 11:12
å, der var du i gang Olaug! :klapper: Spennende dette!

Maita: tror 150 er et sånn typisk utgangspunkt (men de regner også ut fra høyde, vekt og alder), ser at de andre har måttet gå opp i dose. Jeg begynte på 150 og måtte gå ned til 112 etter UL. Det ble jo til slutt avbrutt og denne gangen skal jeg ha 83IE. Så vi er alle forskjellige, og det første forsøket må de teste litt ut hva du trenger. Håper du har fått riktig dose!

Nå har jeg fått bestilt time hos gyn her hvor jeg bor, så jeg slipper å reise til Tromsø for å sjekke om jeg er klar for sprøyter (når den tid kommer) :)

Maita
23-04-2007, 11:57
skjønner!! Ja håper det er riktig dose jeg har fått, men det vet jeg jo ikke før på fredag... spennende!

Har nettopp pratet med ei fra jobben, hun skuller bare høre hvordan jeg har det. Det var veldig koselig å høre fra henne, og høre at det går bra på jobben, men fikk en reaksjon på det. Så nå sitter jeg her.. og tårene bare triller.....

snowbejbi
23-04-2007, 12:02
Maita sende dæ en stor :klemmer:

Maita
23-04-2007, 12:17
tusen takk!!

Blir jo litt overgjett a mæ sjøl....trur jo egentlig at det går vældi bra med mæ....men når æ hadde prata med ho fra jobben, så kommer samvittigheta og alle tankan om at æ kanskje egentli sku ha vært på jobb.... e jo ikkje sjuk sånn sett!
huff... men nu e det nu heldigvis bære nån daga igjæn tell æ reis tell tromsø!!! Gler mæ masse tell å treff dåkker i tromsø!!!

Maita
23-04-2007, 12:24
nu trur æ at æ skal koble ut litt med å vask stua.... få tankan bort på nåkka anna...:sukk:

anka
23-04-2007, 16:19
Hei alle sammen.

Endelig i gang Olaug :kryss:

Gleder meg veldig til treff på fredag - gleder meg i grunnen til hele oppholde begynner å bli skikkelig sliten nå, altfor travelt på jobb og hodepina vil ikke slepp den her gangen - men no har eg bare to skift igjen og fri på onsdag så eg får en kosedag med guttan før eg reis :klapper:

Ha en fin kveld da jenter, jeg skal på jobb nå så det blir ikke mer fub på meg i dag :sukk:

Maita
23-04-2007, 16:21
ha en fin dag du åsså anka!!! Håpa haupina går over snart, det e jo så tungt å gå med det!! Spesielt når du må på jobb og sånn!!
Reis du på torsdag eller fredagen oppover?

Pops
23-04-2007, 18:19
Åh dæ førr en aktivitet d har vært i dag :D Får lese igjønna seinar, først en liten situasjonsrapport fra meg. 2. UL overstått og det va berre lækkert! Sætte EL sprøyta i kveld og så e d uttak på onsdag :jippi:
Tia har virkelig flydd ætter at eg begynte på spray :Skratte:

Nydelig vær har vi og, heilt hærlig m sol! Førr en dag :lykkelig:

snowbejbi
23-04-2007, 19:12
Så bra Pops :rose: da blir du jo ruger i løpe av uka :kryss: førr dæ å eggan æ :klapper:

:sukk: I dag fikk vænninna t lillesøstra mi baby... ho e bare 17 år... va ikkje spesielt koseli å sitte hos mamma :sukk: kun bejbi snakk dær..

olaug
23-04-2007, 20:02
Kor spennanes Pops! Krysse fingran

Maita
23-04-2007, 21:45
åj åj!! Så spennanes Pops!!!! Kryssa fengra og tær førr dæ!!!:jippi:

anka
24-04-2007, 01:30
Pops kjempespennandes - da får du vel innsett lørdag eller mandag så da ser vi deg kanskje på aunegården - eller bor du så nært at du aldri overnatt i tromsø kanskje ?

Snowbejbi det e det eg har syntes va verst - når de som e vel ung bi gravid og de som har de her uhellan gjerne etter en fest og mora og farn aldri kommer tel å bo i lag - da syns eg det e himla urettferdig :croc:
Broren min gjorde ei gravid ved et uhell 3 måna før vi reiste tel tromsø i 2002 -de hadde rota lenge i lag men det va langt fra noe seriøst forhold, det gikk bra for dem og de e gift i dag og har barn født i mai 02, oktober 03 og august 05 så enkelte får det litt for lett til og når de da i tillegg klag på kor lite tid de har til seg sjøl da går eg (og broren kommer etter og unskylder kona) :Skratte:

Ellers så har eg hatt en fin dag på jobb haupina holdt seg unna og det va så godt og eg e så spent på ultralyden på fredag om de finn egg , kjenn at eg begyn å bli utålmodi no :utålmodig:

Det blei langt det her, men sånn bi det når eg ikke får rett dose fub for dag så i morra ska eg prioriter fubben trur eg :Skratte:

God natt alle sammen

snowbejbi
24-04-2007, 09:07
Anka:da gikk d jo bra me brordin :blunke: ikkje alle som får d tell, NEI!!
bare ufatteli sykt kor enkelt nån ska ha d :sukk:
nån går å blir gravid hele tia, å tar abort :frustrer:

vet om ei jenta som blei gravid da ho va 16, ho bestæmte sæ førr å beholde! plutseli fikk ho panikk ætter 4,5 mnd... ho fikk ta abort :tårefoss: skjønne ikkje at d e muli!

:tenke: så kommer jo lille "tænkern" mæ... :sukk: ka har æ jort galt? sia æ førrtjæne dettan...?? å dåkker andre hær...??
LIVE E SÅ UFATTELI URETTFÆRDI...

startn på dennan dagen blei skikkeli dåli... måtte bare få litt ut...:rødme:

Harmonica
24-04-2007, 15:18
snowbejbi: ja, sånn tenker jeg også innimellom. Pleier å spørre meg selv (og mannen) hva som egentlig var oddsen for at akkurat VI måtte slite med å få barn. Ser for meg at alle parene står på rekke og rad, også står det noen og peker ut hvem som skal være de uheldige prosentene (er det ikke ett av sju par?). Huff, det er ikke noen gøy tanke. Jeg synes fremdeles det er en helt absurd tanke at vi er ufrivillig barnløse. Jeg godtar det liksom ikke.

Ja, så livet er ikke rettferdig :(
Men hvis jeg skal plukke ut en god ting fra dette her, så er det faktisk at jeg vet hvordan det føles å være barnløs, og dermed kan jeg være til støtte og lytte til andre som sliter. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skulle gjort uten noen som har vært gjennom samme sorgen selv.. Det er godt å vite at noen skjønner.

Pops: Lykke til i mårra!! Dette blir det nok etterlengta :hjerteb: av!

Maita
24-04-2007, 16:43
Jeg har også spurt meg mange ganger; hvorfor akkurat oss? Hva er det vi har gjort galt for å fortjene dette? men får aldri noe svar... Da er det godt å kunne komme inn hit å snakke med dere, som også vet hvordan det er å slite.

Livet er urettferdig.........

men... i dag har jeg måttet skifte sprøyte.. jeg er spent på om jeg fikk for mye dose i meg, eller om det ble akkurat passe. Synes det er litt skummelt når en må skifte dose midt i ei sprøytestikking. Jeg måtte stikke to ganger i dag, og andre gangen var det gruelig vondt:sukk: . Men det går bra nå.

Jeg må vel mote meg opp til å vaske badet i dag, det er jo tross alt bare noen få dager til jeg reiser!!!!!:jippi: :neglebit: gleder og gruver meg!! Er veldig spent på å høre hva de har å si oppe i tromsø på fredagen!!

Maita
24-04-2007, 16:45
LYKKE TIL POPS!!! I mårra e dagen med stor D førr dæ!!!!:kryss:

snowbejbi
24-04-2007, 17:16
ja, :sukk: men d e kjæmpefint å ha dåkker hær på fubben å skrive me :rose: hjælpe særiøst på humøre å alle tankan! fikk ikkje en bra start på dagen akkorat, men blei liksom bedre ætterkvært....:Skratte:
Erfaringa me dettan e jo bra å ha me sæ vidre i live, vess man sku møte på flere som slit me d samme!! kjenne ingen som har problem me å få onga,så kan væll ikkje si at æ har så mange rund mæ som skjønne mæ!
Æ e næst elst i en søskenflokk på 6... så mora mi skjønne mæ iallfall ikkje...
men no e d nok syting :Skratte: bare gått å få ut litt vas...

håpe virkeli at æ får tell å møte nån av dåkker iløpe av uka :rose:

HÅPE VIRKELIG AT ALLE HÆR INNE E SÅ HELDI Å FÅ :hjerteb: PÅ EN ELLER ANNA MÅTE TELL SLUTT :kryss: D førrtjene vi nok alle sammen :klemmer:
sku virkeli ønske at d va like enkelt førr alle... :klemmer: :klemmer:

-nina-
24-04-2007, 18:16
Heisan dåkker! har vert kjæmpe sliten ætter tromsøturen i går. skikkeli iriabel har æ å vorre. og etter ett skikkeli iritabelt øyeblikk, laga mannen sussetrurt t mæ, før å muntre mæ opp, men æ bynte bare å strigaule. men d va bare før at æ va gla. uff skikkeli førivirranese følelsa...
Raport fra i går: ca. 7 eggposa på kvær sia. alså 14 støkk. va selvføgeli vældi små fortsatt, men sku fortsætte me samme dose fram t fredag. ho fant ut at ho ville ha bloprøve av mæ likevæl på fredag, så æ må fære opp på torsdagskvelden. ellers gikk alt greit.
Æ sporte koffør æ va satt på høgere dose enn sist sia æ va litt overstimulert da, og ho sa d va førdi menopuren virka på en anna måte og at d va kjempe skeløden nån blei ovestimulert med den. Æ blei kjæmpe beroliga.

Maita
24-04-2007, 18:57
hei hei Nina!! Huff, ja det e ikkje lett når følelsan løp løpsk!! Kan tru mannen din blei forrvirra?!?

Så då skal du åsså opp tidlig å ta blodprøve på fredagsmårran?? Æ reis åsså oppover på torsdagen!! Glegruva mæ skikkelig!

Maita
24-04-2007, 18:59
wow, snowbejbi!! Du har bra mange søsken!! Det må nu vær litt koseli å ha en så stor familie då!!!??!!

veit dåkker ka... (litt teit det æ har tenkt å sei nu), æ hadde ett stort ønske om å vær trebarnsmor før æ blei 30... ser ut som tida løp i fra mæ nu ja!!

-nina-
24-04-2007, 19:07
Maita: hadde tængt akkutat d samme sjøl. sku ha mange onga og få dæm tili. men.....
Snowbeibe: Æ e elst av 4 søsken, mamma har vært gravid 6 gang. ho møsta en før mæ, bare 3 daga gammel og så hadde ho et svangerskap utafør livmora. de to siste bli ho gravid me med bare en eggleder.
Mannen har fleire ganga sagt at han håpa vi lætt sku bli gravid me ivf, sia alle i familien min har så lætt før å bli gravid, og har så mange unga. trur likevæl han møsta håpe litt da æ ikkje blei gravid på første ivf.

Maita
24-04-2007, 19:13
Det e ikkje så lett det der nei.... Men man har jo opplevd mange ganga at ofte blir det ikkje sånn som man planlegg.... Det e bære så kjipt når folk rundt en får det tell sånn så de planlegg. Lillebrorn min og dama hannes, for eksempel, han venta nr. to tell sommarn....

Maita
24-04-2007, 19:15
må bære spør. Vi skal møtes på aunekafeen på fredagen klokka 19.00? Korrsn veit æ kor æ skal gå å sett mæ??

-nina-
24-04-2007, 19:36
kanskje vi kunne møtes utfør?

Når va d du hadde time t ul?

Maita
24-04-2007, 19:40
12.30 har æ time tell ul. Enn du?
Ja kanskje det e greiast at vi møtes utførr... vess ikkje så må vi vel ha ei rosa i håret eller nåkka førr å vette kæm som e kæm:Skratte:

snowbejbi
24-04-2007, 19:44
Hei Nina: d va jo råbra...? blir masse brae egg på dæ :kryss: :befrukt: = :hjerteb:
mange søsken dåkker å da :blunke: mamma fikk di 4 småsøskenan mine nov.87-oct.91, sku virkeli ikkje sakt nåkka om d hadde vært hallpartn så lætt å få bejbi... :sukk: Lang reise hit tell tromsø??

Maita: ja, fint me stor familie :blafre: men va ganske slitsomt å være elst å fikk skylla førr alt når æ bodde hjæmme...:Skratte: så fløtta tili hjæmmefra, så snart æ va færdi på U.skoln :Skratte:

Æ fortalte d hær om IVF tell han pappa i dag ( har ikkje sånn superkontakt me han, pga at kjærringa hannes e ei HÆKS) han sa no ikkje så mye...egentli sa han INGENTING!!! men, kansje han no ringe mæ en dag når han kommer fram t ka æ egentli sa... burde kansje latt vær å førrtælle d!!?!!
men,men... no slæpp æ no iallfall å ha dåli samvittihet førr at æ ikkje har sagt d tell han!

-nina-
24-04-2007, 19:46
Har time 12.20. så da møtes vi sikkert både på labben og på ventromme. kanskje vi kjenne kværandre igjæn, når vi møtes utafør aunegården. Æ har føresten rø jakke. ser ikkje eldre ut enn æ e, og har mørt hår!

-nina-
24-04-2007, 19:51
snow: ja, mamma va også effektiv.3 av oss + en xu fra jan80- mai83.
Pappaen hannes a heller ingenting da han fikk vite d, absolutt ingenting. Trur mange mannfolk syns d e vanskeli å snakke om sånne ting. spessielt når d gjell ongan dæmmes.
Bor i Harstad, så nesten 3 tima me båten, men den går jo ikkje så ofte.

Cecilie77
24-04-2007, 20:36
Maita: Trur det var du som spurte om dette. Jeg var sykemeldt kun ut uka innsettinga fant sted, det var på en onsdag. Så jobbet jeg full tid og vel så det, tok masse ekstra vakter pga dårlig samvittighet, så etter noen uker stoppet det seg selv.. Jeg er sykepleier så det er litt bering og slikt, men det gikk bra.

Cecilie

1.ivf feb 07, pos test 2/3

snowbejbi
24-04-2007, 20:38
Nina: kan jo være at dæm bare ikkje vet ka dæm ska si!! :sukk: men d fikk mæ iallefall t å angre på at æ sa d tell han!!

tok du båt hit å tellbake i går?? skjønne gått du blir slitn ætter så mye reising...

Håpe virkeli at :mannen: min finn ut at han skal førrtælle d tell førreldran sine... snart... førr d bynner å bli ganske slitsomt at dæm ikkje vet nåkka, førr vi e ganske mye hos dæm + at dæm har campingvogn dær vi har... men sammtidi e d kansje greit om dæm ikkje vet nåkka... førr æ vet at dæm ønske sæ flere barnebarn!!! :mannen: har sagt at æ bare ska førrtælle dæm d... men , blir d helt rætt...?? *tænketænke*

Cecilie77
24-04-2007, 20:39
Pops: Masse lykke til i morgen. Fantastisk, da er du snart ruger på noe fint:jippi:

Cecilie

-nina-
24-04-2007, 21:03
Snow: mannen min sku egentli førtælle d t føreldran sine sjøl, men så e d jo d dær me mannfolk og prating om sånne ting igjæn. ætter nån månda sa han at æ kunne førtælle d før han fikk d ikkje t. æ syntes sjøl d va vanskeli, og d tok 1/2 år før d ente opp me at æ sa d. tengte som du, at d va bæst han sa d, men så fant æ t slutt ut at vi ville få d lættar bare d blei sagt, og da hadde d ikkje nåkka og sei kæm som sa d. men æ sa i fra t mannen dagen før æ førtælte d.

snowbejbi
24-04-2007, 21:07
:sukk: æ får skikkelig panikk når gubben e borte hele tia... Lure litt på om d håll på å klikke førr mæ...? huff.. først blir æ skikkeli hissi, kan finne på å kaste ting! så blir æ bare kjæmpelei mæ... :leiseg: så kommer Alle tankan...

I mårra sku ei som håll på me TANKEFELTTERAPI ringe mæ:jippi: håpe virkeli d hjælpe på alle tankan å sånn...

snowbejbi
24-04-2007, 21:12
Nina: ja, ska ikkje være enkelt... har vurdert å førrtælle d, spes i påska når alt gikk så ufatteli dåli! Men så blir d liksom aldri helt rikti å førrtælle d!! Håpe bare at :mannen: jør d sjøl! han e ganske flink å prate me mamman å førrtælle d mæste... koffør ikkje om IVF da?? :sukk:

Maita
24-04-2007, 21:48
Her har det vært mykkje liv på nån tima nu!!! (som æ ikkje har vært her)

Det e ikkje lett det der med om man skal sei eller ikkje sei det. Vi førr vårres del har sagt det både tell min familie og tell sambo sin familie. Det føles godt, sia at man slepp å kom med kvitløgne. Men samtidig så har æ sagt klart i fra at æ ikkje vil at de skal mas så vældi om dettan... og det respekter de!!!

ja det va nok æ som spurt ang sykemelding etter innsetting. E vældi usekker på det. Har jo ikkje løst å ødelegg vess det e ett lite egg som hell på å klamre sæ fast i livmora mi... skjønna?
Har åsså tenkt å legg tubaen på "hylla" etter at æ kjæm fra tromsø, dettan åsså førr at æ e redd førr å ødelegg førr åss.

anka
25-04-2007, 00:38
Kor flenk dåkk e og håll liv i sia vårres :klapper:

Vi kan godt møtes utenfor aunegården klokka 19 på fredag, eg e ho godt voksne dama som går og flir :Skratte:

Mange ganga så tænke eg at eg ikke har nåkka her og gjør - har jo tross alt to flotte gutta på fire og et halvt men som noen av dåkk andre så ønska vi mange onga, 4 va planen og vi begynnt prøvinga da eg va 25 år og :mannen: va 22 - no e 9 år gått, men heldigvis har vi to.

Bor på en liten plass, så alle veit ka vi gjør, og eg e den som andre tør og kom til når de e redd de må igjønna det samme som oss - fire par har spurt oss til råds. Eg kjenn/veit om så mange som har prøverørsbarn så det har vært lett og være åpen om det. Onkeln og Tanta mi som eg allti har hatt nær kontakt med fikk 2 IVF barn de er nå 12 og 9 år og tanta mi hylbælja bare nån nevnte onga før ho blei gravid - så ho brøyta vel vei for meg. Svigersøstra mi fikk en IVF gutt i desember så dær hadde vi brøyta vei for ho.

Man lær mye i den her prosessen, og det viktigste vi har lært er at barn er ikke en selvfølge så vi har virkelig kost oss med guttan og bruk mye tid i lag med dem - meir tid en de fleste andre og det at vi er så bevisst på kor heldi vi e det e eg til syvende og sist veldi gla for.

Eg slit som dåkk ser enda med at innleggan blir litt lang, men dåkk får stå han av :Skratte:

snowbejbi
25-04-2007, 08:28
Anka: tænke å av å tell at æ egentli heller ikkje har så mye hær å gjøre... har jo en gutt på 7 år æ... men, d e så mye go støtte å mye gode råd å få av dåkker jentn hær inne! Æ træng dåkker :blafre:
Ja, du e vældig heldi som kjenne endel folk som har slette me dettan! mye å lære av andre i samme sitvasjon! no e d bare 1 døgn tell du ska t Tromsø??? :rose: glæde du dæ? grue du dæ? :klemmer:

:kryss: førr at alle sammen hær inne en dag får bejbidrømmen oppfylt:kryss:

snowbejbi
25-04-2007, 08:48
:klapper: fikk time til tankefeltterapi i mårra :jippi: håpe særiøst d funke, ska lære d æ åsså:jippi:

Maita
25-04-2007, 08:56
anka: Du må ikkje beklag at innleggan dine blir førr lang! Æ syns det e koselig at du skriv om dine erfaringe og tanka!!
Snowbejbi og Anka: Klart dåkker hør heime her, sjøl om dåkker har unga!!Dåkker slit jo like mye som åss andre som ikkje har!!

Har æ sagt det før?? I mårra reis æ!!!!:jippi: :neglebit: ja sånn føl æ det... trur æ har sagt det før, men sei det igjæn: æ GLEGRUVA MÆ SINNSYKT

snowbejbi
25-04-2007, 09:12
Hei Maita: går så fint me turn hit i mårra :rose: ingenting å grue sæ tell:blunke: å d kommer t å gå strålende på UL på fredag :lykkelig: ha en finfin dag:klemmer:

anka
25-04-2007, 09:41
God formidag :blafre:

Det e fint og vær her og eg e så gla for å ha dåkker - prøvekarusellen er ikke så ille nå som sist men når man har bestemt for å prøv igjen så går man jo inn i det med nebb og klør og det gjør mye med hode til meg i alle fall - da e det fint og luft ut her til dåkk :klapper:

Glede meg veldig til UL på fredag, på gonal har det føltes som eggstokkan va kjempestor og øm så eg har kjent dem heile tia - den her gangen kjenn eg ingenting så eg e forberedt på å reis fort heim igjen førr at de ikke finn egg, men vi får se - trur jo egentli ikke at det går an, 9 sprøyte til ingen nytte da trur eg at eg går av skafte :Skratte:

Eg og Maita ska no ta samme fly fra Bodø i morra og det kommer eg til å tenk så mye på - at det e ei dama på flye som eg har "prata" masse med men ikke har peiling på kem ho e - kommer til å studer alle som har en sånn gjennomsiktig pose med seg i håndbagasje for å se etter ei gonal sprøyte - det kan bi en artig reise :klapper:

anka
25-04-2007, 09:46
Hei eg plages med å få sendt innleggene mine dette er en test

anka
25-04-2007, 09:47
Der kom begge opp ja - det første ville ikke kom opp når eg sendte det i sta - pussig :blunke:

snowbejbi
25-04-2007, 10:20
hei! no har æ akkurat vært på butikken å kjøpt frokost... hær pizz rægne d :sukk: så blir nok inne dag på mæ... blir væll gøy å ta samme fly? :blunke:
egg e d nok sæll om du ikkje kjenne så mye tell dæm..:kryss: førr at dæm finn masse fine egg på UL på fredag:rose:

æ har bare sykt ont i eggstokkan mine enda, lure litt på om æ kansje sku ring tell UNN å snakka me dæm...? :sukk: håpe særiøst ikkje d e eggeløsning æ har hadd nættopp, da e d jo enda lææææænge tel mens kommer:utålmodig:

Har litt sommerfugla i magen min, førr at æ ska på tankefeltterapi :jippi:

anka
25-04-2007, 10:39
Det blir spennende og prøve tankefeltterapi Snowbejbi, vi må få hør kordan det går.

Eg hadde ømme eggstokka lenge etter forsøket, trodde faktisk ikke eg kun ta det her forsøke pga det men plutselig en dag var det borte - men ring UNN så kan de sikkert berolige deg.

Vi har flott vær i dag - lure veldi på ka eg ska pakk, være kan jo vær så mye forskjelli på den her årstia - bi nok storkofferten

olaug
25-04-2007, 11:03
Hei Anka:
Eg var heller ikke oppblåst på forrige forsøket. Kjente ikke stort heller. Gikk på pyrogon (eller ka det heite..) og det gikk jo greit med våre egg. Blir å gå bra skal du se :) Bernt synes nok man skal kjenne noe, for han spurte meg flere gang, om jeg var sikker på at jeg ikke kjente noe. Så måtte jeg ta sprøyte to dager ekstra, så ble det uttak tirsdag.

Eg skal ha en ny type denne gang, og større dose. 225IE+75E de siste fem dagene. De håper vell på mindre egg, men derimot bedre kvalitet på de eggene som de finner. Vi fikk jo ut 16, 14 befrukta, men bare 2 var god nok.

Er på spraydag 2. Merker ingenting. Gjor ikke det sist heller. Men det er vell for tidlig uansett å merke noe.

I dag er det drittvær i Tromsø. Regn og vind, så ta med dere gode klær og. Ikke bare til pent vær.... Her kan det skifte fort.
Ønske dokker alle god tur!

Har foresten bursdag i dag. Det er koselig det. Kake på jobb, og ut å spise med familie og tanteonga i kveld. Det blir koselig :jippi:

snowbejbi
25-04-2007, 11:19
æ bynnte allerede ætter kun få sprøyte å kjenne d, men smertn i eggstokkan forsvant fort ætter æ slutta me crinone å slutta å blø sist... men har som regel bare sykt ont når æ har eggeløsning...?

ja, har stor tru på tankefeltterapi ætter alt æ har læst å hørt :kryss: å håpe at d funke supert på mæ :jippi:

men, sa jo d samme om akupunktur... blei ikkje gravid,men d hjalp væll på litt andre ting... som tanka, smerte å nærva... blei ganske roli av d!!

ta me regnklær hit Anka :Skratte: trur d trængs...

GRATTIS me dagen OLAUG håpe du får ei super feiring:rose:

snowbejbi
25-04-2007, 11:22
ka sjer me innleggan hær??

anka
25-04-2007, 14:03
Gratulerer med dagen Olaug - det e koselig med bursdag :fest:

Eg ska pass på og sei at eg ikke kjenn nåkka så får vi se ka de gjør.

No MÅ eg pakk - kjedelig, og så ska vi ha yndlingsmiddagen tel guttan i dag - pannkaka så vi har en kosedag i dag eg og guttan har fri så vi kommer nettop inn etter en lang tur med kafestopp grue meg litt tel å reis i fra dem men det går bra - e verst før eg fær :sukk:

olaug
25-04-2007, 14:12
God tur Anka!
Tenk på resultatet, ka det kan bli, da blir det kanskje enklar.

Kos deg mye i Tromsø.
Synd jeg er borte når du er her, hadde vært trivlig å møtt deg/dere

Maita
25-04-2007, 15:19
ja det e kjæmpesynd at du e borte når vi e i tromsø olaug!! Forresten GRATULERE MED DAGEN!!!

HJÆLP!!! Skal man verkelig kjenn nåkka i eggstokkan?? Føl ikkje æ har kjent nåkka, sjøl om æ har gått på gonal-F sia onsdagen i forrige uka!!! Kanskje e det ingenting som skjer der inni?!?!?!

Kan ikkje du anka gå med den gjennomsiktige posen i handa di heile tida, så kan æ gå å se ætter din pose??:Skratte: Kommer nok tell å gå å se ætter dæ åsså... så bære sist gang æ va i tromsø, på tirsdagen i forrige uka. Selv då gikk æ så etter folk som æ har snakka med her på nettet... heilt merkelig det!!
Kanskje vi kan slå a en prat, vess vi ser kværandre på flyplassen? Æ kommer mest sannsynlig å ha en kvit og blå bergansjakke på mæ.

Maita
25-04-2007, 15:20
hm, skjønn ka dåkker mein med innleggan... kor blei det a det æ skreiv????

Maita
25-04-2007, 15:21
åj, der va det plutselig kommet... det va nu ennu godt at æ ikkje byint å sku skriv akkurat det samme som i stad...:Skratte:

WenRen
25-04-2007, 15:45
Jeg er så interessert i å lese om hvordan det går med dere alle sånn at jeg glemmer av å skrive noe selv :Skratte: :Skratte:
Men det er nå ikke så nøye...:blunke:
Har hatt en dårlig dag i dag, fikk vite at av mine 12 fine egg, var det bare 2 som ble :befrukt:
:tårefoss:
Ble en dårlig bursdag for meg dette... :sukk:
Men; e står hain a... :blafre:

WenRen
25-04-2007, 15:48
GRATULERER MED DAGEN OLAUG!!

anka
25-04-2007, 15:53
Stakkars læga vesst vi kommer to støkka uten egg på en dag - da trur eg vi må gje skylda tel for mye internett med farlig stråling :Skratte:

Veldig synd at vi ikke får treff deg Ulaug - men du e vel med i 2018 :blunke:

Vi bi jo settan på en liten gate i bodø Maita eg har grønn jakke og sprøyta i handa :Skratte:

anka
25-04-2007, 17:10
WenRen det var ikke gode nyheter, ekstra trist på bursdagen da - det er jo en slags lykkedag, men det er jo fullt mulig at det er to gode egg du har der da - å få noen i frysern er sevfølgelig utelukket men blir du gravid nå er det langt frem i tid at du vil savne dem :kryss: for at det er to tøffinger som ligger i varmeskapet.

Maita
25-04-2007, 19:19
WenRen GRATULERE MED DAGEN!!!

Trist å høre at det var bare to av i alt tolv egg som ble befruktet:befrukt: . Men vi krysser fingrer og tær for at det er to sterke egg som vil klore seg fast!!!!

Dette skal jo bli DEN BLÅ MÅNEDEN!!!

Kristine68
25-04-2007, 20:09
:klapper: :klapper: Jeg var hos legen på mandag for å sjekke at alt var ok, før jeg ved neste mens i mai skal starte med ED behandlingen. Jeg tok UL som vanlig og til min store glede ser legen 3 follikler i hver eggstokk som er til modning og alle var like store 10mm. Nå har jeg bare en eggleder, men det blir jo spennende å se hvor mange som vinner løpet og om vi klarer det selv denne gangen. Har ikke fått noen stimulering. Var på IVF i Riga tidlig i mars, og ingen egg ble befruktet da. Og forrige gang kom tante rød 4 dager for sent. Hva er det som skjer???? Det kan jo være våren som er i anmarsj som er med meg!
Sist jeg var gravid var og på denne tiden...
Dette blir spennende! da er det bare å vente på positiv EL test i helga og håpe at eggene vokser seg store å friske frem til da...:jippi:

Ellers gratulerer så mye med dagen din i dag, fikk ikke med meg navnet, men det er deg!:rose: :rose: Min dag var på mandag

Jeg vil også ønske alle masse lykke til med forsøkene, modningen,rugingen :baby2:

snowbejbi
26-04-2007, 07:29
Go mårn jente!! I dag e d flere av dåkker som kommer hit tell tromsø :rose: blir spennanes å høre korsn d går me dåkker på UL i mårra :blunke: blir væll ikkje så mye liv hær inne den næste uka...? Go tur !!

:kryss: LYKKE TELL ALLE SAMMEN :kryss:

Maita
26-04-2007, 08:48
god mårn!! Ja nu kan du tru æ sett her med reisefeber!!!
Spekuler sånn på om æ skal ta med mæ sprøyten på flyet, eller om æ skal ha det i kofferten. ka du/dåkker vil ha gjort??

Ellers har æ pakka en stor koffert med alt mulig slags klea, tell og med allværsklean e pakka ned... det kan jo vær at æ skal gå på tur og at det e dårlig ver?!?!? Kæm veit...

snowbejbi
26-04-2007, 09:34
Ja, d trur æ på :blunke:æ har nærva førr at æ ska t byn på TFT snart...
trur æ ville tadd sprøytn me på flye, redd førr bagasjn ska bli borte...

Ikkje sånn supervær hær akkorat no, overskya... satse på sol i dag, men ser ut som regn! så greit å ha masse VÆR klær me hit :blunke: spes om planan e å gå tur :Skratte:

Maita
26-04-2007, 09:47
tusen takk snowbejbi førr svar!!! Nu kan æ snart logg av og byinn mi reisa!!!
Æ skal jo ta sprøyta klokka fire, men landa ikkje før ti over fire. så trur æ må ta den på flyplassen, før æ tar taxi dit æ skal bo!:neglebit:

vi snakkes!!!

Kjenn at æ kommer tell å savn å vær her inne!! Men det kan jo henn at æ får mulighet, vess æ får lånt nettet hos de æ skal bo hos!!

snowbejbi
26-04-2007, 09:56
Go tur Maita:klemmer:

-nina-
26-04-2007, 11:12
ok, æ e avhængi. har hatt store problema me å komme mæ på internett sia i går, og bynte nesten å få apstinensa. nu driv æ å pakke t turen. e livredd før at forsøke ska gå i dass, før lægen på sykehuse i harstad ringte i går å sa de hadde funne nåkka på nån prøva som ikkje va helt bra. men han ønska mæ lykket me forsøke, så æ oppfatta på han at d va greit æ tok d, men han ville æ sku nevne resultatan t de på unn, så æ e litt redd dæm kan finne på å avbryte!, men æ e jo kommen så godt i gang og æ føle mæ ikkje syk. de prøvan va tatt før 6 ukre sia, og masse kann jo ha førandra sæ sia da. må vel kanske ringe t dæm nu når d bli telefonti og sei fra. d e jo ikkje akkurat så masse ti å sankke me lægen dær oppe mens vi e dær. Har dåkker snakka me Pops? e så spent på kordan d gikk me ho i går, og om ho har fått nån resultata i dag?

snowbejbi
26-04-2007, 13:50
Hei Nina! håpe virkeli du slæpp å avbryte... har du fått snakka me dæm på UNN?? har ikkje hørt no fra pops. håpe d gikk bra me ho...

har vært på TFT æ... ja, no har æ iallefall tru på at d kan funke :jippi:

Pops
26-04-2007, 14:46
Heisann!!!
Dåkker har jo vært kjæmpeaktiv her inne :Skratte: Prøve å få læst mest mulig sånn at eg holder meg oppdatert. Mykje som skjer no m oss aille!

Hadde som dåkker vet uttak på onsdag, 14 egg! E superfornøyd :Skratte: Uttaket gikk heilt uten problema, kjente bare litt stikk og press - ikkje ondt! Lurt hvis man greie å slappe av og huske å puste ;) Va ei legedama som hadde opplæring som tok ut mestparten av eggan, ho va flink ho :) Ellers syns eg d va godt å ha jordmora der, skikkelig hønemor:klapper:
I dag ringte vi for resultat og fikk vite at 7 egg va befrukta (trur d va d ho sa, blei så gla at eg ikkje huske heilt...). Skal iallefall ha innsetting på mandag :jippi:
Så no :kryss: for at delinga går fint og at dem overleve...

Ellers e eg veldig oppblåst i magen, supertørst og kjennes nesten ut som eg har luftsmerter. Regner m at d går seg t etterhvert :)

Ønske alle som ska t Tromsø riktig god tur og :Lykketil:

snowbejbi
26-04-2007, 15:39
Hei Pops :rose: d va jo rå bra.. oppblåst mage kan du ha ei stund, men d går over :blunke: :kryss: førr eggan dine! blir kansje nån på frys å :jippi:

lykke tell:klemmer:

Pops
26-04-2007, 17:24
Hei Snowbejbi! Ja vi håpe på nån eskimoa :Skratte: Eg e så oppblåst at :mannen: syns eg ser gravid ut allerede :sukk:

Kor d går m deg og tankefeltterapien, va d nån i Tromsø som holder på m d?
Ska du være m på treff på fredag?

Pops
26-04-2007, 17:29
Kanvol- Ka e ED behandling? Eg berre lure :lure:
Gratulerer m vel overstått bursdag :)

snowbejbi
27-04-2007, 07:49
OY... hær va d ikkje stort me liv.. næstn alle e væll på UNN i dag?

Pops: jepp, fant ei dama som hold på me TFT:jippi: va dær i går en tur, t samtale så testa vi litt tft... har trua på at d funke ja :jippi: Trur ikkje d blir no treff på mæ i kvell! på dæ? e du hær i Tromsø enda?

korsn går d me dæ i dag? bedre i magen?

olaug
27-04-2007, 08:14
Kos dokk på treff i kveld,jente:jippi:

Pops
27-04-2007, 08:25
Go morn t dåkker som ikkje e opptatt på UNN :)

Snowbejbi d blir spennanes å høre utviklinga på tft, eg har ikkje vært borti d. Ellers e ikkje magen heilt go :( Supersprengt! Går seg vel t etterkvært.

D blir ikkje treff på meg i kveld, blir litt langt å reise. Sku gjerne ha vært der!
Ska ikkje t Tromsø før på mandag.

snowbejbi
27-04-2007, 08:46
Pops: skjønne... reise du rætt hjæm ætter innsettinga på mandag?
ikkje så mange månan sia æ fant TFT på nætt, aldri hørt om d før! så e egentli vældi spent på d. har hørt om folk som sir d funka:jippi:

Hei Olaug! håpe d går bra me dæ :rose:

Snart hælg, å kansje tur t HAPARANDA å IKEA :vente: trur d blir kjøkken fra ikea i nyhuse :blunke: da e d greit å ha vært dr å sedd litt.
bare 18 daga t fløtting :jippi:
men, :sukk: værste blir nok å komme sæ på nætt den første tia :sukk: får væll ikkje overfløtta d me en gang, å æ som e helt syyykt hækta på fubben. :lure: på korsn d ska gå...

Harmonica
27-04-2007, 09:13
snowbejbi: du får gå på biblioteket :Skratte: Da jeg var i tromsø måtte jeg bare inn og sjekke. Fungerte fint det :)

-nina-
27-04-2007, 09:14
Ja nu e æ kommen mæ t tromsø. har vært å tatt bloprøve og nu e æ heime hos søskenbarne mett og bare vente på at klokka ska bli så masse at æ kan dra t bake på ul.
da æ venta på bloprøven så æ mæ rundt å lurte vældi på om nån av damen æ møtte va Maita, men ingen av dæm hadde blå og kvit bergansjakke, så æ veit ikkje . så kun ei som så ut t å være i rætte aldern. få vel se i kveld om d kan være ho.

d e så kjedeli å vente, æ får vel gå å læse litt i ei bok...

Håpe magen din bli bedre Pops. æ følte mæ også oppblåst etter forje forsøk, men d kunne ikkje vises på magen min, men så e nu æ litt runnar enn dæ fra starten av, så da vises d kanskje bedre på dæ.

Olaug: e d på søndag du drar på ferie? vest ikkje kunne vi jo ha møttes i nesteuka en gang, sia ikkje du kan komme i kveld?

e su sekker på at du ikkjer ska hive dæ me i kveld Snow? æ e også nervøs, bruke av og t å være vældi skjkenert æ å, når d kjæm over mæ. andre ganga e æ vældi skravlat og ikkje sjenert. Vi ska jo møtes utførr, du kan jo komme å kjike på oss i allefall og se om du tør??

Ja, da kjæm æ ikkje på meir å lire av mæ! ok, vi snakkes!

anka
27-04-2007, 09:16
jippi, eg fant meg en pc i resepsjon på hotelle :jippi:

Så bra Pops de sei vel at det 1. døgnet e mæst kritisk og det kom dåkk jo fint igjønna :kryss: :kryss: :kryss: for perfekt deling og gullegg på plass på mandag. PS eg tar gjerne en kopp kaffe med deg på mandag om du har tid.

Snowbejbi det bi nok rolige daga her inne ja, håpe dåkk kommer dåkk på ikea så går no helga fort og neste uka begynn du vel å vent på mens :klapper:

Olaug god tur håpe dåkk får en fin ferie

Eg e da komme tel Tromsø reisen gikk fint grue meg tel ul i dag - e så redd det ikke e nån egg :neglebit:

ED står for eggdonasjon Pops og det er vel ikke lov i norge enda derfor reiser de utenlands

Harmonica
27-04-2007, 09:33
anka: så bra at du fant en pc! Du får spring dit når du e ferdi på ul og fortell korsen det har gått. :)

snowbejbi
27-04-2007, 09:52
Oy... d va jo plutseli masse liv hær inne!

hihi... bikkja spiste boksn me smertestillanes, som pusn fikk hos d.lægen...
heldigvis va d ikkje så mye jænn!!

Harmonica: joda, d går jo kansje... men, har væll kansje nok av andre ting å jøre når vi fløtte... så håpe at tia t vi får nætt går fort !

Nina: kansje, om vi ikkje drar bort! men æ får ikkje bare litt nærva av å møte masse folk... men extremt mye :neglebit:

Anka: så fint at du fant pc! ja, håpe å d blir tur! ska :ringe: UNN når d e tlf ti, å høre om æ kommer me på frys om æ får mens i hælga... ska ha mens ca søndag ætter mens sist... å GU kor æ håpe den kommer å at æ får være me!!!!!! :kryss: :kryss: :kryss:

d går nok bra på UL i dag:blunke: :kryss: førr dåkker alle sammen :kryss:

GLÆDE mæ tell å høre resultate t alle :klapper:

:jippi: LYKKE TELL JENTE:jippi:

snowbejbi
27-04-2007, 09:57
nån som vet om man kan skrive psycolog å IVF på selvangivelsen??