PDA

Se full versjon : Break Away priser.

Slettet bruker
20-05-2007, 19:12
Martie har mange fine turer vi kan være med på. Man må selv ta kontakt med Martie for å avtale turer - det er ihvertfall vår erfaring.
Prisene er fra april 2007.

Transport til og fra flyplassen:

En vei, pr person R 125,-
Barn gratis.

Sen flygning R 155,-

Besøk til barnehjemmet barnet kommer fra:

Botshabelo R 199,- pr pers.
Acres of Love R 210,- pr pers.
Oasis R 210,- pr pers.
Villa Lubet R 210,- pr pers.
Lambano R 210,- pr pers.
Dor of Hope R 210,- pr pers.
Jackson`s Ridge R 250,- pr pers.
Peacehaven R 260,- pr pers.
Light House R 260,- pr pers.

Barn opptil 10 år gratis.

Korte turer:

Shopping Menlyn eller Brooklyn R 90,- pr pers.
Pretoria Zoo R 90,. pr pers.
Pretoria Botanical Gardens R 90,- pr pers.
Pretoria Museum R 90,- pr pers.
Voortrekker Monument R 90,- pr pers.
Hilcrest Heated Swimming Pool R 90,- pr pers.

Barn opptil 10 år gratis.

Cultural Village

-inkluderer lunsj.
Voksne R 745,- pr pers
Barn 1-4 år R 95,- pr barn
Barn 5-10 år R 130,- pr barn

Hvis man vil kombinere denne turen med marked koster det R 20,- pr pers.

Soweto - Johannesburg

Med guiding og besøk i en kirke, Nelson Mandelas hus og Soweto museum.
Inkl lunsj
R 725,- pr pers
Barn 1-4 år R 95,- pr b.
Barn R 105,- pr b.

Soweto og Cultural Village

Kombinere to turer...
R 1145,- pr pers
B 1-4år R 95,- pr b.
B 5-10år R 150,- pr b.

Mamelodi -East of Pretoria

Inkl lunsj og guiding
R 595,- pr pers
R 75,- pr b.1-4 år
R 95,- pr b. 5-10 år

City of Pretoria

Morgentur, museum og downtown. Pretoria historie.
R 295,-pr pers
R 25,- pr b 5-10år

Tswaing Meteorite Creater

1/2 dagstur
R 380,- pr pers
R 50,- pr b 5-10år

Safari

Tswana for mountain with Hair
Only week days
1 dags safari
R 795,- pr pers
R 110,- pr b 1-4 år
R 165,- pr b 5-10 år

Pilansburg og African Market

inkl lunsj
R 980,- pr pers
R 175,- pr b 1-4 år
R 295,- pr b 5-10 år

Lion Park

inkl lunsj
R 595,- pr pers
R 95,- pr b 1-4 år
R 110,- pr b 5-10 år

An Elephant Experience for life

inkl lunsj
R 825,- pr pers
R 75,- pr b 1-4 år
R 250,- pr b 5-10 år

Løveparken + Elefanparken

inkl lunsj
R 995,- pr pers
R 100,- pr b 1-4 år
R 245,- pr b 5-10 år

Weekend: Pilansburg, African Market and Cultural Village.

1 natt, 2 dager.
inkl. 2 middag, 2 lunsj og 1 frokost
2 x Safari!

Et par, pr pers R 2370,-
To par pr pers R 2205,-
Tre par pr pers R 2120,-
Pr b 1-4 år R 350,-
Pr b 5-10 år R 450,-

Weekend: Pilansburg, African Market

1 natt, 2 dager.
inkl. 1 middag, 2 lunsj og 1 frokost
1 x Safari

Et par, pr pers R 2050,-
To par pr pers R 1865,-
Tre par pr pers R 1760,-
Pr b 1-4 år R 296,-
Pr b 5-10 år R 395,-

SunCity

1 natt, 2 dager
R 1945,- pr pers
R 225,- pr b 1-4 år
R 275,- pr b 5-10 år

African Market

R 275,- pr pers
B - gratis

Wine Estate & Ndebele Village

R 550,- pr pers
R 50,- pr b1-10 år

Zurufa
20-05-2007, 19:45
Tusen takk, Strålende! Selv om det er lenge til vi reiser er det så utrolig kjekt med alt du har å dele med oss. Hva skulle vi gjort uten deg!! :klemmer:

amelia
20-05-2007, 20:41
Tusen takk Strålende:klemmer:
Hva betalte dere for å bo på Elstree og er det forskjell på leilighetene?

Slettet bruker
20-05-2007, 21:00
Tusen takk Strålende:klemmer:
Hva betalte dere for å bo på Elstree og er det forskjell på leilighetene?

Vi betalte R 460,- pr døgn for leiligheten. Vi måtte da ordne frokost selv.
Koster R 560,- for største leiligheten, men da bør dere ha med dere mange på hentereisa, for den er 3 soverom... Det er faktisk det billigste alternativet, men absolutt det fineste syns jeg:blunke: Leilighetene er lyse, pene og rene, og veldig inbydende! Veldig pent er det der!

Vår leilighet hadde to soverom, 4 sengeplasser. Babyen får reiseseng. Romma er Store og fine. Kjøkkenet er godt utstyrt med både micro og vannkoker. Samt alt annet et kjøkken pleier å ha. (ikke oppvaskmaskin da:blafre: )
Bad, wc, gang, kjøkken, stue. Det er godt sikret der, vi må låse opp div dører/porter for å komme inn! En nydelig hage, med inngjerdet svømmebasseng. Personalet er nydelige mennesker som gjør alt for at vi skal trives!
Av The Rose, CC og Elstree, så er det Elstree som ligger best syns jeg. Stille og rolig gate, ikke mye trafikk! Både CC og The Rose ligger i gater med Mye mer trafikkstøy.

På The Rose og CC får man frokost inkl i prisen. De svenskene vi ble litt kjent med, fortalte at de måtte si hva de ville ha til frokost, også fikk de en asjett med det de hadde bestilt. Det var stort sett egg, bacon og pølsesnabber.
Vi kjøpte brød, ost og skinke på butikken + + + vi likte det sånn!
Men andre syns sikkert det er bedre å få frokosten servert...

Det er gåavstand til det meste fra alle tre overnattingstedene. Til de større kjøpesentrene må man ta taxi uansett... Vi brukte Rixitawi istede for Martie til kjøpesenteret...

Jeg vil absolutt anbefale Elstree, men de andre stedene er sikkert ok de også.:blafre:

Mumietrollet
21-05-2007, 17:16
Tusen takk! dette var nyttig info for oss som planlegger tur.

Har noen erfaringer med andre safari arrangører? vi vurderer å ta en safari, men synes Martie er dyr, selvom hun selvfølgelig har alt tilrettelagt for oss med små barn.

Har noen vært i Mosambique?

Lykkelita
21-05-2007, 18:21
Har noen erfaringer med andre safari arrangører? vi vurderer å ta en safari, men synes Martie er dyr, selvom hun selvfølgelig har alt tilrettelagt for oss med små barn.

Har noen vært i Mosambique?

Hei! Jeg synes også dette er i dyreste laget. Særlig når vi vet at vi kan komme ut av det med sikkert 1/5 av prisen... Ser f.eks. at de skal ha R 80-90 for 1 voksen inn til løveparken (normal pris).

Min mann har vært i Mosambique to ganger, hva tenkte du på?
Krugerparken ligger jo på grensa til Mosambique og skal være en flott og diger safari-park. Det tar ca 5-6 timer å kjøre dit fra Pretoria. Han har ikke vært med andre arrangører, men bare dratt dit selv (man trenger ikke arrangør for å dra inn i parken). Han mener det koster ca. R1000 for to netter for ei hytte inne i parken (oktoberpriser). Man kan kjøre selv (det gjorde min mann) eller man kan betale for å bli med en av de som kjører rundt. F.eks får man for R450: 3 voksne personer på en "morningwalk" + en "eveningdrive" i parken.

Min mann sier til meg "vi bare leier en bil" så farter vi litt rundt. Vi har tenkt å komme oss avgårde så fort som mulig etter tildeling og heller få litt tid før tildelingen til safari. Kanskje dra opp til Kruger. Jeg er dog litt :neglebit: - for er det ikke hijacking der da, sier jeg til han. Men han har altså gjort dette (bodd der noen mnd) før og er trygg på det :blafre:

:klemmer:

Mumietrollet
21-05-2007, 19:46
Hei! Jeg synes også dette er i dyreste laget. Særlig når vi vet at vi kan komme ut av det med sikkert 1/5 av prisen... Ser f.eks. at de skal ha R 80-90 for 1 voksen inn til løveparken (normal pris).

Min mann har vært i Mosambique to ganger, hva tenkte du på?
Krugerparken ligger jo på grensa til Mosambique og skal være en flott og diger safari-park. Det tar ca 5-6 timer å kjøre dit fra Pretoria. Han har ikke vært med andre arrangører, men bare dratt dit selv (man trenger ikke arrangør for å dra inn i parken). Han mener det koster ca. R1000 for to netter for ei hytte inne i parken (oktoberpriser). Man kan kjøre selv (det gjorde min mann) eller man kan betale for å bli med en av de som kjører rundt. F.eks får man for R450: 3 voksne personer på en "morningwalk" + en "eveningdrive" i parken.

Min mann sier til meg "vi bare leier en bil" så farter vi litt rundt. Vi har tenkt å komme oss avgårde så fort som mulig etter tildeling og heller få litt tid før tildelingen til safari. Kanskje dra opp til Kruger. Jeg er dog litt :neglebit: - for er det ikke hijacking der da, sier jeg til han. Men han har altså gjort dette (bodd der noen mnd) før og er trygg på det :blafre:

Så gøy! dere har tenkt ganske likt med oss. Så snart som mulig etter tildeling, kaster vi oss på et fly.

Vi har også lyst til å finne på noe spennende, selvom vi må moderere oss så programmet passer for vår 2 år gamle sønn samtidig. 5-6 timers kjøring til Kruger blir en 2 dagers tur for oss. Det er nemlig 3 timer til hytta, og da er minsten ganske så sur før vi er framme :spy: Vet du om et spennende sted å stoppe halvveis evt?

Når jeg nevner Mosambique er det fordi jeg har hørt at det er fantastiske strender der, men trenger litt tips om bra steder og gjerne hotell tips.

Vi leide bil når vi var i SA for 10 år siden og kjørte garden route, Lesotho og Johannesburg uten skumle episoder. Kanskje det var flaks, men absolutt verdt det. En spennende tur i et fasinerende land. Tror dere klarer dere fint med litt norsk bondevett og respekt for menneskene dere møter.

Lykkelita
21-05-2007, 22:30
Vi har også lyst til å finne på noe spennende, selvom vi må moderere oss så programmet passer for vår 2 år gamle sønn samtidig. 5-6 timers kjøring til Kruger blir en 2 dagers tur for oss. Det er nemlig 3 timer til hytta, og da er minsten ganske så sur før vi er framme :spy: Vet du om et spennende sted å stoppe halvveis evt?
Når jeg nevner Mosambique er det fordi jeg har hørt at det er fantastiske strender der, men trenger litt tips om bra steder og gjerne hotell tips.

Hei igjen! Så morsomt at det ikke bare er oss som tenker å utforske litt mer! Mannen sier at Nelsbruit eller Graskop er flotte plasser. Sender med denne (http://www.go2africa.com/kruger-national-park/surrounds/graskop.asp) linken. Han holder en knapp på Graskop, det er et mindre sted en Nesbruit. De ligger ikke langt fra hverandre disse to stedene. Hvor langt det er å kjøre dit vet jeg ikke. Men du finner kart i linken, og det er 3 timer og kjøre fra Johannesburg til Pietersburg - og utifra den lengden skulle jeg tro det var ca 3 timer til f.eks. Graskop fra Pretoria?
Mannen har vært på fine badesteder i Mosambique, men har da tatt fly til øyer. Han var i Maputo, mye "fattigsli" der. Forøvrig sier han at det er like fine strender i SA :blafre: Her (http://www.places.co.za/html/st_lucia.html) er en link til flotte badesteder i SA, dog kanskje 6 timer å kjøre. Tenker du Maputo kan jeg skaffe deg ganske mye info. tror jeg.

Hørt noe fra Bufetat? (hvilken region tilhører dere?)

Mumietrollet
22-05-2007, 09:49
Hei igjen! Så morsomt at det ikke bare er oss som tenker å utforske litt mer! Mannen sier at Nelsbruit eller Graskop er flotte plasser. Sender med denne (http://www.go2africa.com/kruger-national-park/surrounds/graskop.asp) linken. Han holder en knapp på Graskop, det er et mindre sted en Nesbruit. De ligger ikke langt fra hverandre disse to stedene. Hvor langt det er å kjøre dit vet jeg ikke. Men du finner kart i linken, og det er 3 timer og kjøre fra Johannesburg til Pietersburg - og utifra den lengden skulle jeg tro det var ca 3 timer til f.eks. Graskop fra Pretoria?
Mannen har vært på fine badesteder i Mosambique, men har da tatt fly til øyer. Han var i Maputo, mye "fattigsli" der. Forøvrig sier han at det er like fine strender i SA :blafre: Her (http://www.places.co.za/html/st_lucia.html) er en link til flotte badesteder i SA, dog kanskje 6 timer å kjøre. Tenker du Maputo kan jeg skaffe deg ganske mye info. tror jeg.

Hørt noe fra Bufetat? (hvilken region tilhører dere?)

Tusen takk for spennende linker, de skal vi kose oss med å utforske :rose:

Vi har ikke hørt noe fra Bufetat, men regner med at det kan komme når som helst. Vi sendte papirene inn 4 mai, og de har lovet max 1 mnd behandlingstid for 2 gangs søkere, så.......

Vi tilhører Akershus og du?

Lykkelita
22-05-2007, 12:01
Vi tilhører Akershus og du?

Tilhører region sør, så vi fikk behandlet søknaden super-raskt! Bor i Buskerud (40 min fra Oslo). :kryss: for rask behandling for dere i buf! Og håper dere har alt av papirer klare slik at dere får sendt til SA kjapt! Skal dere på treffet kanskje?

Mumietrollet
22-05-2007, 12:52
Tilhører region sør, så vi fikk behandlet søknaden super-raskt! Bor i Buskerud (40 min fra Oslo). :kryss: for rask behandling for dere i buf! Og håper dere har alt av papirer klare slik at dere får sendt til SA kjapt! Skal dere på treffet kanskje?

Jobber på harde livet med profilen og har bestilt engelske politiattester. Engelsk legeerklæring er ok allerede, så da tror jeg kun det er en rett kopi av vigselsattesten som gjenstår. Må bla opp i gamle papirer for å se om noe er glemt, men tror det er alt. Dermed håper jeg ta vi rekker oversettelse osv i god tid innen fellesferien og at papirene er i SA i løpet av juni :jippi:

Vi skal på treffet, det blir vårt 3 treff. Første gang var vi uten barn og på en måte var det nesten det beste treffet for oss. Det var fantastisk å få lov til å være sammen med alle barna og ved det, kom alt liksom så veldig nært for oss. Det var gøy.

Ifjor hadde vi med gutten vår, og det er så gøy å se ham leke med de andre barna. Det varmer at han en gang i blant kan se ut som alle andre, selvom barn nok ikke tenker over det.

Nå blir vi super mange på treffet iår så det blir gøy når det er så mange barn. Skal dere?

Lykkelita
22-05-2007, 17:30
Må bla opp i gamle papirer for å se om noe er glemt, men tror det er alt.
Nå blir vi super mange på treffet iår så det blir gøy når det er så mange barn. Skal dere?

Hei igjen! Ikke glem tydelig kopi av begge passene :blunke: - ellers ser det ut til at du har alt under kontroll! Ja, vi skal på treff :klapper: Gleder oss veldig. Vi har ikke SA barn da (selv om vi håper håper håper vi har), men venter nok veldig i den perioden for da har vi ventet i 4-5 mnd :hjerteb: Jeg må bare si at denne venteperioden er på mange måter utrolig bra. Ja, vi blir jo en kjempemange på treffet!