PDA

Se full versjon : Lite nytt fra colombia.....eller...

pippi
31-08-2007, 13:39
Heisan!:blomstersmil:
Er det bare jeg som ikke får med meg det som skjer eller er det virkelig så lite som skjer nede i colombia.
Syens det stort sett står stille der og at det nå har gjort det lenge....

Så hvis noen av dere andre vet mere enn meg så rop ut(hvis dere kan), alle nyheter motakes med stor takk.

Er bare så uendelig sliten av all denne ventetiden og hadde håpet at høsten kunne bli en fin tid for mange, og da særlig av de(deriblent oss) som har ventet lenge.
Det hadde virkelig vært gøy å få tildeling nå før jul, og kanskje flere av oss kunne reist i lag.....

Vi får krysse alt vi har og sende mange gode vibber nedover så de skjønner at vi venter fælt på våre små gull....

Hilsen en sliten pippi som gjerne vil bli mamma NÅ.....

makjac
31-08-2007, 17:45
Det skjer tildelinger og i Colombia om dagen,men folk tør gjerne ikke skrive om det her. Det er veldig synd-håper vi får mer konkret info fra af i begynnelsen av sept. Den som venter,venter ikke forgjeves. Fattig trøst,men,men

pippi
31-08-2007, 19:40
Ja det er jo trist at folk ikke skal tørre å skrive om tildeling, vi liker jo alle å høre nytt(regner jeg med).
Ja ja, vi får vel nøye oss med den lille infoen vi får fra af, selv om den er nesten ikkeeksisterende til tider.

Håper virkelig det tar seg opp der nede nå snart.
Lykke til alle sammen i uansett stadige i prosessen.

:blomstersmil:pippi

vaks
31-08-2007, 21:14
Vi klarer snart ikke å vente så mye lenger! Har ventet over 800 dager nå fra vi sendte avgårde papirene til Colombia:sukk:

Har fortsatt et håp om at det kommer mange flere tildelinger før juleferien, og håper en av telefonene kommer til oss:denstoretelefonen:

Vi er heldige som allerede har en liten hjerteknuser. Hun spurte her om dagen om hun kunne få seg en kattepus i stedet. Hun er og lei av å vente.

Mvh
Vaks

pippi
31-08-2007, 22:15
Heisan!
Da ligger vi veldig likt i løypa, vi har ventet 806 dager siden vi sente papirene til colombia.
Og ja jeg håper virkelig at vi som har ventet lenge nå kan få før jul, kan ikke tenke meg hvordan det blir hvis vi må vente til etter jul....:sukk:

Vi får krysse alt vi har og håpe på det beste, og ikke minst holde sammen så vi har noen å syte til når alt er bare vanskelig....

Lykke til.
Klem fra Pippi:blomstersmil:

Timka
01-09-2007, 00:59
Det er fint hvis flest mulig kan legge seg inn i Colombialista som er en epost liste kun for Colombiasøkere.

Se tidligere tråd for Colombialista http://www.onskebarn.no/forum/showthread.php?t=14470&highlight=colombialista
Det kommer oppdatering ca. hver 14. dag. Det kan trygt anbefales.

Hr Timka

Sperare
01-09-2007, 11:11
Heisann Colombia-adoptanter,

tittet litt på de andre lands tråder idag, da jeg leste denne inne hos dere ble jeg litt nysgjerrig. Hvorfor tør ikke Colombia adoptanter lenger å fortelle om sine tildelinger? Har ikke fått inntrykk av at søkere på andre land er redde for å skrive at de har fått tildeling så jeg ble litt forbauset da jeg leste dette.

Å lese om andres tildelinger er jo noe av det hyggeligste i denne etterhvert uendelige lange ventetiden. Er liksom et bevis på at "ja det finnes virkelig et barn i enden av all denne ventingen"

Hilsen Sperare

makjac
01-09-2007, 12:00
Hvis du går inn på af sine sider om Colombia ser du oppfordringen fra af om ikke å legge opplysninger ut på nettet da disse lett kan misbrukes av andre lands søkere.

Rusketuska
01-09-2007, 12:24
Hvis du går inn på af sine sider om Colombia ser du oppfordringen fra af om ikke å legge opplysninger ut på nettet da disse lett kan misbrukes av andre lands søkere.

Hva menes med "andre lands søkere"? Er informasjonen om adopsjon fra Colombia mer sårbar enn fra andre land? Jeg spør jeg, for dette forstår jeg rett og slett ikke....

Det må da være mange adopsjonsland enn Colombia som er letter å "spore tilbake til tildelinger", Colombia er jo et av de store landene når det gjelder hvor mange barn som adopteres til Norge.

trk
04-09-2007, 21:54
Nå ble jeg litt i villrede, siden jeg leste noe helt annet av det jeg så på AF sine sider. Jeg kan ikke se at det står at man ikke skal offentliggjøre at man har fått tildeling, eller at det har noe med andre adopsjonsland å gjøre? Jeg tolker det som at info er blitt tolket og analysert på feile måter i offentlige fora, derfor har de nå gjort den mer privat.

Jeg hadde tenkt å glede dere med at det nylig er kommet en tildeling, men jeg får heller la være...;)

Hjertelig hilsen trk, som håper det kommer mange tildelinger fra alle land nå!

Mattias
05-09-2007, 10:22
Hei!

Det står kanskje ikke på AF sin side at man ikke skal opplyse om tildelinger osv, men tror det blir sagt når man får telefon fra AF.

Utenlandske foreninger har brukt info fra AF's hjemmeside til å "presse" ICBF fordi de mener at norske søkere har kortere ventetid enn andre lands søkere så vidt jeg har forstått.
Dette er også årsaken til at detaljert månedlig oppdatering nå kun sendes til søkere i prosessen, og ikke lenger legges ut på nett, og sikkert også grunnen til at vi oppfordres til å ikke legge ut så mye på nettet lenger.

Håper dere forstod litt mer nå (har ikke lyst til å "henge ut" noen utenlandske foreninger med fullt navn her!)?

Vendelin
05-09-2007, 19:19
Vi får ta nyhetene når de kommer, selv om de da kanskje er litt "gammelhet".
Vi gledere oss like mye, selv om vi får vite om ting litt i ettertid. I såfall gjør jeg det. :blunke:

Tiamin
06-09-2007, 11:07
Jeg har heller ikke forstått det slik at vi ikke kan skrive her når vi har fått tildeling :hmm: Men at vi ikke skal skrive om hvor lang tid vi har ventet og sånn tror jeg er hovedpoenget. Som Mattias skrev så er det fordi andre land bruker vår ventetid mot ICBF fordi de mener det er forskjellsbehandling ute og går.

Anbefaler alle Colombiasøkere om å melde seg på Colombialisten. Der får vi vite om tildelinger og godkjenninger og DVA og ventetid og alt som skjer blant alle som er med på listen :blomstersmil: Jeg er kjempeglad hver gang den dumper inn på mailen min, for det SKJER ting i Colombia :sparke:

Rusketuska
10-09-2007, 16:52
Utenlandske foreninger har brukt info fra AF's hjemmeside til å "presse" ICBF fordi de mener at norske søkere har kortere ventetid enn andre lands søkere så vidt jeg har forstått.

Godt å høre at det ikke er på disse informasjonen har blitt missbrukt.

Men synd at man ikke juble over en tildeling, det går jo ann å nevne at man har fått delt en gutt eller jente så og så gammel fra Colombia uten å nevnte hvor lenge man har ventet og fra hvilket område.

Vil dette si at all informasjon om Colombia-adoptanter på listene under "vi som er i adopsjonsprosessen" bør fjernes?

heon
11-09-2007, 10:59
Vil dette si at all informasjon om Colombia-adoptanter på listene under "vi som er i adopsjonsprosessen" bør fjernes?

Mange med meg har jo lagt ut samme info her inne under oversikten "Adoptere fra Colombia - hvem er vi", så vi er ikke så ekstremt hemmelige helt ennå. :fnise:

Må innrømme jeg ikke har fått med meg annet om AF sine fordringer enn at de sender info på mail istedenfor å legge den ut på hjemmesiden.
Dessuten at man ikke skal dele så mye info med medadoptanter om papirinnsamling etc på forhånd fordi de innimellom endrer på ting. Og da er det slitsomt for AF å ha masete adoptanter som "trodde, hadde hørt" osv.

YouLing
11-09-2007, 16:13
Jeg har heller ikke forstått det slik at vi ikke kan skrive her når vi har fått tildeling :hmm: Men at vi ikke skal skrive om hvor lang tid vi har ventet og sånn tror jeg er hovedpoenget. Som Mattias skrev så er det fordi andre land bruker vår ventetid mot ICBF fordi de mener det er forskjellsbehandling ute og går.

Håper vi får se gladmeldinger også fra Colombia her fremover. Det er alltid like koselig, og ikke minst mens man gikk og ventet selv.

Adopsjonsmoderator
21-10-2007, 16:38
Mange med meg har jo lagt ut samme info her inne under oversikten "Adoptere fra Colombia - hvem er vi", så vi er ikke så ekstremt hemmelige helt ennå. :fnise:

Må innrømme jeg ikke har fått med meg annet om AF sine fordringer enn at de sender info på mail istedenfor å legge den ut på hjemmesiden.
Dessuten at man ikke skal dele så mye info med medadoptanter om papirinnsamling etc på forhånd fordi de innimellom endrer på ting. Og da er det slitsomt for AF å ha masete adoptanter som "trodde, hadde hørt" osv.

Er det noen som har hørt noe fra AF om at den oversikten som finnes her på Ønskebarn ikke er heldig i forhold til at AF selv nå har latt være å skrive så mye offentlig om ventetider m.m.? Kan noen av dere Colombia-adoptanter spørre når de er i kontakt med AF?

Lillelaila jubler over sin tildeling i uka som gikk, men har fjernet info i sin signatur. Samtidig ligger "alle data" om hennes og mannens vei til tildelingen i oversikten....

lillelaila
22-10-2007, 09:01
jeg bør vel fjerne den da ??!! eller???

lillelaila
22-10-2007, 09:06
ok, jeg har fjernet det jeg selv skrev inn, men nå er jo det kopiert nedover på listene...og det får jeg ikke bort. hvem kan gjøre det?

Adopsjonsmoderator
22-10-2007, 10:18
Før det gjøres for mange korrigeringer, foreslår jeg at noen av dere Colombia-adoptanter tar kontakt med AF vedr. dette, for å høre om oversikten skaper problemer i forhold til andre land.