PDA

Se full versjon : Ny uke, nye muligheter

Mattias
17-09-2007, 08:49
Hei alle medventere!

Synes det er så stille her inne om dagen, så jeg tenkte bare jeg ville si LYKKE TIL alle sammen, håper denne uken bringer masse gladmeldinger fra Colombia :kryssfingre: :kryssfingre: :kryssfingre:

Ha en strålende uke!!!

heon
17-09-2007, 10:13
Slenger meg på din hilsen Mattias :lykke:

Månedene går liksom, men det skjer jo minimalt..:hmm:
...Så jeg har begynt shoppingen imens.
Den kan jeg nemlig helt kontrollere selv!

:Vinke:

Mattias
19-09-2007, 09:03
...Så jeg har begynt shoppingen imens.
Den kan jeg nemlig helt kontrollere selv!

:Vinke:

Hei!

Bare vent til :denstoretelefonen: kommer, da mistet iallfall jeg kontrollen på bankkortet :fnise:

Bra at det har skjedd litt de siste fjorten dagene iflg oppdateringen på ekstranett, håper det skjer like mye resten av måneden også :lykke:

heon
26-09-2007, 08:53
Enda en ny uke...det humper og går.

Siden sist jeg skrev har jeg bestemt meg for hvilken barnevogn jeg i fremtiden skal kjøpe.
Var litt skeptisk til www.bugaboo.com (http://www.bugaboo.com) en gang for lenge siden når mammamia her inne snakket hellig om bugaboo
..men når jeg så variantene og detaltjene utover første introbildet ble jeg mer og mer forelsket :fnise:
Det beste er at mannen digger denne over de andre.
Og regner med å få den litt billigere i Sverige, for den er ikke billigst i gata.

Mattias
26-09-2007, 11:23
Hei!

Et lite tips når det gjelder vogn; vent med å kjøpe den til du vet hvor gammelt barnet er!
Ser at dere som oss er godkjent for 0-1 år i Colombia, men siden de ofte fraviker denne aldersrammen, kan jo barnet være eldre også (opp til den norske godkjenningen). Dersom barnet er f.eks. opp mot 3 år, er det jo begrenset hva slags (og om i det hele tatt) vogn som kommer til å passe.

Vår sønn var over to år da vi fikk ham, og elsket å bruke vogn (kjøpte en Brio sportstrille), men vet at andre jevnaldrende ikke ville sitte i vogn i det hele tatt (de er ikke alltid vant til det). Faren for at man kjøper en vogn som ikke kan brukes fordi den blir fysisk for liten er jo også tilstede, så mitt råd er å vente lengst mulig (det er jo også en del penger det er snakk om).

Vognene til Bugaboo var forresten kjempefine :nikker:

Håper på litt action her denne uken, nå må det da skje noe mer snart :kryssfingre:

heon
01-10-2007, 13:20
Jeg får vente tålmodig med å kjøpe vogn, det er sikkert også best i forhold til garantiens varighet. Kan jo drøye i det uendelige før man får brukt den..

Har du noen noen gode tips angående sprinkelsenger da Mattias?
Det er få tester på nettet, men de fleste er vel greie..
Stokke sin synes jeg er så gigantisk. Tenkte kanskje bare finne en på IKEA for den saks skyld.
Noen andre som har noe å meddele på sprinkelsengfronten?

:blomstersmil:

Fru EOS
01-10-2007, 13:54
Hei!

Vi kjøpte sprinkelseng en stund etter at vi hadde fått distrikt. Vi kjøpte den på Skeidar, med avtale om at den kunne byttes hvis den var i originalemballasjen. Så sengen ble anskaffet, og esken sto innpakket på rommet inntil tildeling. Så vare det bare å åpne og montere når tildelingen kom, for lille frøkna vår var bare 4 måneder da.

Nå er hun blitt stor jente på 2,5 år, har sluttet med bleie og fått ny, stor seng... Tiden går fort etter tildeling :-)

heon
01-10-2007, 17:54
God idé å beholde den godt pakket inne i orginalemballasjen Fru EOS!
Slik slipper man også å se den tomme sengen :flirt:

Vendelin
01-10-2007, 21:10
Vi har en sprinkelseng som vi kjøpte på IKEA. Den er veldig grei. Sengebunnen kan være på to nivåer. Og den var ikke så veldig dyr. Vi kjøpte den når vi var besøkshjem.
Nå står den til bruk for små tantebarn og barn til venner som er på besøk.

Mattias
02-10-2007, 09:55
Vi kjøpte ikke sprinkelseng, for da vi fikk vår gullgutt var han vant til å ligge i "vanlig" seng i fosterhjemmet. Kjøpte en som kunne reguleres i lengde på Ikea, og den har fungert fint helt til nå (nå har vi kjøpt en køyeseng uten underkøye for å få bedre gulvplass på rommet).

Har ikke kjøpt seng ennå til nr 2, men dersom vi trenger sprinkelseng, synes jeg de har iallfall 1 fin på Ikea! Ellers får nok han/hun arve "voksesengen" så lenge.

Har veldig lyst til å shoppe litt nå også (selv om vi har masse fra storebror), men har i stedet opprettet en egen sparekonto hvor jeg setter av litt hver måned, så jeg virkelig kan gå amok når :denstoretelefonen: en gang kommer :blunke:

heon
02-10-2007, 18:30
Vi må kjøpe to av alt (leilighet i Oslo, hus i Sverige), så tror vi ender opp med IKEA.

Å jeg gleder meg uendelig til å ta helt av! Imens prøver jeg å være flink som Mattias og spare...:yessir:

Mattias
04-10-2007, 07:12
Å jeg gleder meg uendelig til å ta helt av! Imens prøver jeg å være flink som Mattias og spare...:yessir:

Hei igjen!

Er egentlig ikke så veldig flink med sparing akkurat (selv om jeg nå føler glorien lyse :blunke: ), så jeg opprettet en konto i en bank som har høy sparerente, men som jeg ikke bruker til vanlig. Har ikke kort eller noe til den, så pengene ikke blir så lett tilgjengelige som i min vanlige bank.
Satte opp et fast trekk fra lønnskontoen, så jeg ikke "ser" pengene og ergo ikke bruker dem.

Må si jeg gleder meg veeeeldig til de kan tas i bruk, og håper det ikke tar altfor lang tid :nikker:
(men det blir vel neppe før til neste år, dessverre...)

heon
04-10-2007, 16:16
Er egentlig ikke så veldig flink med sparing akkurat (selv om jeg nå føler glorien lyse :blunke: ), så jeg opprettet en konto i en bank som har høy sparerente, men som jeg ikke bruker til vanlig. Har ikke kort eller noe til den, så pengene ikke blir så lett tilgjengelige som i min vanlige bank.
Satte opp et fast trekk fra lønnskontoen, så jeg ikke "ser" pengene og ergo ikke bruker dem.

Det synes jeg var lurt! Finnes det virkelig banker som har høy sparerente nå for tiden? :hmm:
Jeg bruker skandiabanken og har laget en egen adopsjonskonto der, for å skille litt, men renten er like laber der som i dnbNor hvor vi har huslån etc.

hilsener :blomstersmil:

Mattias
05-10-2007, 12:38
Hei igjen!

Den er vel ikke så fantastisk den sparerenten (5,05 % i Landkreditt bank), men høyest av de jeg kunne finne hvor alle kan opprette konto uten å bestille masse ekstra, og hvor renten gjaldt alle innskudd og ikke bare over en viss sum.

Jeg bruker også Skandiabanken til vanlig (og er superfornøyd med det), og har også en reisesparingskonto der, men merker at det blir lettere å ta ut penger om vi trenger det :blunke:

Ellers kan man vel få litt høyere avkastning dersom man sparer i fond, men siden dette er et "prosjekt" jeg ikke aner hvor lang tid tar, tar jeg ingen sjanser med pengene til adopsjonen.

Tar ellers gjerne mot tips om banker med høy rente :nikker: (og som ikke er forbeholdt "lokale" brukere)

Ha en strålende helg!!!