PDA

Se full versjon : Nedtrapping av progestan og progynova v frys?

minora
27-12-2007, 11:02
Hei,

Jeg er gravid etter fryseforsøk, er i uke 11, og lurer på ang nedtrapping av medisiner ift forsøket. Jeg tar progestan, progynova og hcg injeksjoner.

Jeg har fått beskjed fra Porsgrunn om å slutte med medisiner i uke 12, uten å trappe ned i dosering i forkant. Men jeg ser at mange her inne trapper ned dosene med progestan og progynova - er det ulike anbefalinger fra klinikk til klinikk her eller er det mange som trapper ned etter "selvdosering"? Vil nok høre på klinikken min, men syns jo det høres logisk ut med gradvis nedtrapping før en slutter helt. (Hcg injeksjonene er jo greit - trapper ikke ned på den - tar den kun x2 pr uke uansett)

Noen som har sluttet tvert med medisiner slik som jeg skal eller trapper alle ned først?

:Juletre:

Lindynatt
27-12-2007, 17:13
Jeg tror at langsom nedtrappning er best for nervene i allefall.

Det skader jo uansett ikke og man er på den sikre side.

Mirmel
27-12-2007, 19:39
Jeg har en venninne som ble gravid etter fryseforsøk i Porsgrunn. Hun kuttet ut alle medisinene i uke 12 som du har fått beskjed om å gjøre. Det har i hvert fall gått helt fint :)

minora
08-02-2008, 11:41
Tenkte bare å sluttkommentere min egen tråd dersom andre skulle lure på det samme..

Jeg endte opp medå slutte tvert med progynova, men fortsatte på eget ønske med progestan i en uke med 1/3 del av dosen (tok 2 kapsler istedenfor full dose som var 6 om dagen). Det gått fint- er i uke 17 :cloud9:

loqk
05-03-2008, 08:00
Hei.
Jeg kuttet tvert etter anbefaling fra Porsgrunn. Brukte da crinone og progynova. (2005) Det gikk bra. Fikk en sønn. Merket ikke noe ubehag, bortsett fra graviditetssymptomer.
Lykke til, og ikke minst gratulerer!