PDA

Se full versjon : August-rugere

Mibs
05-08-2008, 12:53
............

lillevenn
07-08-2008, 14:11
Heisann

Jeg kan være med å holde deg med selskap her.
Kom nettopp hjem fra innsetting.
Har litt delte følelser for forsøket.
Egget var todelt, men det hadde overlevd opptining og de mente det hadde like god sjanse som et firedelt.

Nå er det bare å vente til testdag.

lillevenn
07-08-2008, 22:08
Innsettinga mi gikk helt fint. Kjente ikke ubehag av noe slag og fulgte med på skjermen at det ble satt inn.
Jeg fikk til og med et bilde av egget innsatt i livmoren min. Snakk om service.

Etter innsettinga hadde jeg en 2 timer lang kjøretur. Her hjemme har jeg vasket hus og jobbet litt. Vi har kjøpt oss nye madrasser og måtte kaste ut de gamle.
Alt er helt vanlig, men jeg går jo og grubler på om det går bra eller ikke.

Jeg fikk beskjed om å teste den 20/8.:lykke:

lillevenn
09-08-2008, 10:21
Hei Mibs

Her er alt fortsatt som vanlig.
Ingen tegn på noe som helst.
Men jeg går jo ikke på noen form for medisiner, så det er kanskje derfor jeg ikke kjenner noe.
Jeg er glad jeg ikke har alle de deilige bivirkningene du har.
Får håpe de gir seg etter hvert.

lillevenn
09-08-2008, 17:15
Hvorfor har vi fått ulik testdag?

Jeg hadde utslag på el-testen på mandag 4/8, da vil det si el på tirdag,
tining og innsetting var på torsdag 7/8.

Testdag 20/8 var det jeg fikk beskjed om.

? ? ?

Cutepai
09-08-2008, 21:07
Heisann.
Jeg har jo ikke blitt ruger ennå,men sniker meg inn for det:fnise:
Jeg har sett filmen og lest boka og jeg synes den var kjempebra,tårene trilla hos meg..
Lykke til i rugeperioden:)

Niffi
12-08-2008, 20:03
Håper med deg, Mibs....og krysser fingrene for dere!!!! :sola::sola::sola:

Gøril
12-08-2008, 20:26
Ble endelig ruger igjen i dag.
To flotte fryseeg. Begge hadde delt seg fint, og jeg håper sånn at det bir en liten frisk tass ut av dette

Nå er det bare å pine seg gjennom 14 dager, og la det stå til.

Lykke til alle sammen. Kommer nok sterke tilbake :neie:

Patient
12-08-2008, 21:06
Gratulerer med 2 flotte egg inn Gøril !
Jeg håper og tror dere skal lykkes nå !
:lykke::lykke::lykke:
Mine beste ønsker til dere andre augustrugere også !

Abfoss
15-08-2008, 16:14
Titt titt, da melder jeg min ankomst her:hyper: er den lykkelige ruger av 2 nydelige egghåp:jippi::jippi:
Nå håper vi så inderlig at dette skal holde helt til begynnelsen av mai......................iallefall at en av de to små gullhåpene våre klorer seg godt fast:lykke::lykke:

Masse lykke til jenter:klemse:

Abfoss
15-08-2008, 16:18
Gratulerer med 2 egg Gøril:heia::heia:

Måtte innom og skrive litt.
I dag har vært en rar dag.Er på rugedag 8.
Jeg er ubeskrivelig rar i hele kroppen.Føler meg sliten,trøtt,lei og dårlig om en annen. Har hatt veldig kvalmedønninger i dag og hetetoktene har tatt seg opp veldig de siste dagene. Mibs-mannen merker en kortere lunte også:fnise:
Håper bare kroppen er sliten og lei av hormoner og at ikke noe er som det ikke skal. Jeg prøver å gjøre noe hver dag og har så langt greid å være veldig aktiv,men i dag har jeg vært sofasliter.
Når jeg setter inn progestanen får jeg veldig mensfølelse når jeg kommer borti tappen.Den er høyt oppe enda og hard inni,myk utapå.
Kjenne rikke om den er åpen eller ikke,for det har jeg aldri greid å kjenne forskjell på.
Tia går så :Snegle:

Så spennende:hyper:er jo ikke så lenge til test på deg nå, så forstår veldig godt at tiden :Snegle: seg sakte nå.................... får håpe det at du føler deg litt "rar" i kroppen er et godt tegn. Mensmurringer kan iallefall like så godt tyde på graviditet, som ikke................så man ikke blir skremt av det!!!!!!!!!!!!!!

lillevenn
15-08-2008, 20:33
Ja nå er det snart test-dag for deg også Mibs.
Greit at det er mindre enn ei uke igjen.
Jeg kjenner fortsatt ingen tegn i noen retning.
Har prøvd å kjenne skikkelig etter og tror jeg kan kjenne noen svake menslignende greier av og til. Men ikke nok til å si hva det skal bety.
Det blir spennende å se til uka.

Ønsker Gøril, abfoss og Mibs lykke til videre med ruginga.

Abfoss
16-08-2008, 10:19
hei hå.
Må inn og skrive en liten oppdatering fra i går.
Ble en dag på sofaen i går og kvalmen ble bedre.Stikkingen i livmora og på høyresiden er nå borte,forsvant i går formiddag.
Har ikke sovet i natt pga vond korsrygg.Puppene er fortsatt ømme,men ikkeså ømme som de har vært.Mensmurring/smerter i morgest som de siste 3 morgnene. Tappen er uforandret,høy,myk utapå og hard inni...virker litt større enn vanlig.

Så slik er symptomjakten her hos meg...virker nesten som det går mot mens.
En får bare vente og se.
Vet ikke om jeg nevte at jeg på rugedag 5,6 og delvis 7 hadde veldige stikksmerter i magen.Måtte legge meg ned.Håper ikke de smertene er grunn i at jeg ikke kjenner noe i dag...:neglebit::neglebit: Har ikke hatt noen form for festeblødning heller.:sparke:

Symptomjakt kan slite en helt ut:fnise:for det som er positive tegn hos en kan være negative tegn hos andre.............så det tryggese er å vente på resultatet av test:fnise:men leiter gjør vi nok alle likevel:fnise:
Menssmerter kan være like positivt som negativt, jeg hadde menssmerter de første mnd av graviditeten min, så det er helt normalt å ha det...........vet om mange som har eller hatt det, og det ble også bekreftet av gynekolog som helt normalt.

Alle har ikke festeblødning for å si det slik:blomstersmil:, jeg så ikke en bloddråpe hos meg, (hadde jeg gjort det så hadde jeg vel fått angst:fnise:) så tror ikke alle har det...............
Så ikke engste deg du for at du ikke har hatt det:klemse:

Tappen har jeg aldri tenkt/kjent så veldig mye på, så symtomjakt ut i fra den kan jeg desverre ikke hjelpe deg med............vet at den skal endre seg, men vet ikke hvordan den er før eller under en graviditet:blomstersmil:

Så du får vente i spenning noen dager til:klemse:

Cutepai
16-08-2008, 23:13
Heia alle sammen.
Jeg må innom og lese hvordan det går med dere jenter:)
Tenker på dere og kos dere masse i rugetiden:blomstersmil:

:klemse:

lillevenn
17-08-2008, 09:40
Jeg tror det nærmer seg slutten for meg som ruger denne gangen.
Jeg kjente idag mensmurringer og har en sterk følelse av at mensen er her snart.
Håper i det lengste at det ikke stemmer, men ...
Svaret vil jeg nok få i løpet av de nærmeste dagene.
Min testdag er jo på onsdag. Tviler på at jeg må vente helt til onsdag før jeg vet resultatet av vårt første fryseforsøk.

Håper det går bedre med dere andre.

Klem fra

Abfoss
17-08-2008, 10:04
Jeg tror det nærmer seg slutten for meg som ruger denne gangen.
Jeg kjente idag mensmurringer og har en sterk følelse av at mensen er her snart.
Håper i det lengste at det ikke stemmer, men ...
Svaret vil jeg nok få i løpet av de nærmeste dagene.
Min testdag er jo på onsdag. Tviler på at jeg må vente helt til onsdag før jeg vet resultatet av vårt første fryseforsøk.

Håper det går bedre med dere andre.

Klem fra

Håper veldig til det motsatte er bevist at du tar feil :klemse: og at mensen ikke kommer:lykke:
Ønsker deg masse lykke til:lykke:

Abfoss
17-08-2008, 10:12
Hei hei, jeg er fortsatt ganske mørbanka i mage regionen:fnise:, kjenner det helt opp mot brystene faktisk:fnise:, men formen ellers er ganske bra:sola:

Men det jeg lurer på er; er det flere av dere som har hatt uttak som er plaga med luft:fnise:, går og raper luft titt og ofte, og det er ikke noe jeg pleier å gjøre for å si det sånn:fnise:ubehagelig er det også...............vet at det har med forsøket å gjøre for jeg hadde det på samme måte ved tidligere forsøk også...........men lurer vel bare på om det er bare meg, må vel legge til her at jeg har tidligere strevd med mageproblemer og lurer på om det kan være derfor eller om det er vanlig or alle............er bare greit å vite!!!!!!!!!!!!!!!:neie:

Anita78
17-08-2008, 20:49
Ja,
da kan jeg melde meg inn her, jeg også :jippi:. Ruger siden i dag kl. 12.10 på et lite gullegg. :lykke: Håper så inderlig at den liker seg i livmora mi og bestemmer seg for å bli. :kryssfingre:

Hei hei, jeg er fortsatt ganske mørbanka i mage regionen:fnise:, kjenner det helt opp mot brystene faktisk:fnise:, men formen ellers er ganske bra:sola:

Men det jeg lurer på er; er det flere av dere som har hatt uttak som er plaga med luft:fnise:, går og raper luft titt og ofte, og det er ikke noe jeg pleier å gjøre for å si det sånn:fnise:ubehagelig er det også...............vet at det har med forsøket å gjøre for jeg hadde det på samme måte ved tidligere forsøk også...........men lurer vel bare på om det er bare meg, må vel legge til her at jeg har tidligere strevd med mageproblemer og lurer på om det kan være derfor eller om det er vanlig or alle............er bare greit å vite!!!!!!!!!!!!!!!:neie:

Abfoss: Føler med deg og kjenner meg litt igjen i det du beskriver. Føler meg ekstrem mørbanka i mageregionen etter uttaket. Når jeg går så er det som om det beveger seg to store ballonger fult med vann i magen min som for øvrig er en stor oppblåst luftballong. Føler jeg går allerede som om jeg er gravid altså :fnise:. Luften vil også ut hele tida - men heller andre veien :fnise: like ubehagelig det. Håper det går over etterhvert, for det gjør det vanskelig å sitte og gå.

lillevenn
18-08-2008, 15:26
Noen melder seg inn og jeg melder meg ut.
Idag kom bekreftelsen på at jeg ikke lengere er ruger.
Ser ut til at neste forsøk kan bli i uke 41.

Lykke til alle dere andre.

Anita78
18-08-2008, 17:27
Nei!
Så trist dette lillevenn :trøste: Det var ikke slik det skulle gå!
Håper du er heldigere i uke 41 :lykke::lykke::lykke:

Abfoss
18-08-2008, 17:37

Å, nei:sukk: Så trist dette var lillevenn:comfort::comfort:

Men veldig godt at du midt i det triste, har satt nye planer:klemse:

Cutepai
18-08-2008, 20:46

Ånei Lillevenn,det var ikke slik det skulle gå.
Tenker på deg:klemse:

Abfoss
20-08-2008, 11:04
Veldig så stille det er her inne om dagen:klemse: er det fordi vi ruger for harde livet og ikke har tid til å skrive:fnise:

Det kommer vel forhåpentligvis noen flere inn i løpet av uka:hyper: så da tar kanskje praten seg litt opp også.

Håper formen din er litt bedre nå Anita78:klemse:

bæææ
20-08-2008, 14:59
Heisann..
Da var jeg også klar til å melde meg inn her,
litt oppdatering; (ser jo jeg har snakket med de fleste, men kan være greit å oppdatere litt)

Jeg og min mann har hatt 5 ICSI forsøk nå, p.g.a dårlige svømmere, ellers sier de at alt skal være i orden.. (3stk haugesund fertilitetsklinikk, 2 hos Hausken)
Jeg har prøvd puregon, menopur og gonal-f, og det ser ut på eggene at gonal-f gav beste resultat der. (selv om ingen har gått helt til topps)
Jeg går på klexane (blodfortynnende) da de fant ut at jeg hadde dårlig blod gjennomstrømning i livmoren.
Som progesteron støtte går jeg på pregnyl, og må derfor ta 2 blodprøver og ingen hjemmetest på meg..

Har i dag blitt ruger på 2 små gullkorn, som jeg håper skal bo der en stund, og skal ta blodprøve 2 og 4 sep.

Håper dere andre også kunne "presentert" dere litt, blir liksom litt kjent selv om vi er ukjent..

snakkes

Abfoss
20-08-2008, 16:17
Velkommen hit inn bæææ:klemse:
Jasså så du ønsker presentasjon du:fnise: Okei,

Min kjære og jeg er "gamle" i prøvegamet, vi nærmer oss faktisk 17 år som prøvere:dåne: (uff, hørtes ut som jeg er veldig gammel:sparke:men jeg er ikke sååååååå gammel altså:fnise:) Jeg har Pcos og Hypotherose de gjør det veldig kronglete å bli gravid, når man da i tillegg har en mann med Morbus Chrons, ja da gjør vi det ekstra vanskelig..............han har i lange perioder brukt medisiner som har "drept" alle svømmerne, eller gjort dem ubrukelige i prøvesammenheng, pga fare for misdannelser...........han har også vært svært svært syk en periode, der prøving var ikke var et tema for å si det slik, men å overleve var det viktigste..............:sukk:
Vi har flere avbrutte forsøk bak oss, deriblant et med 0 egg ut:sukk:, og flere der vi har måttet avbryte pga akutt medisinering av min mann, veldig kjedelig når man nærmer seg uttaksdag......................
Men i fjor kom det endelig solstråler inn i abfoss hjemmet også:sola:, vi ble gravid på det første forsøket der vi fikk egg ut og inn..........vi har aldri følt oss lykkeligere enn da, men desverre så snudde lykken i uke 20, da fostervannet mitt gikk, det var helt tomt for fostervann, og den lille jenta vår var dømt til å tape kampen. Det har vært en fryktelig tung tid, en sorg så stor og tung å bære, men vi har ikke noe annet valg en å prøve å reise oss opp igjen på nytt, kjempe videre, for barneønske vårt ble ikke borte, og de 20 ukene vi fikk ha henne hos oss er de 20 beste ukene i livet vårt:enrose: Og håpet vårt er at vi skal få lov til å være mamma og pappa, ikke bare være en englemamma og englepappa som besøke barnet sitt på gravlunden.
Da tror jeg sorgen over å være barnløs blir om mulig ytterligere forsterket.

Så derfor er vi igang igjen, og nå ruger jeg på 2 potensielle håp, jeg håper virkelig at et av dem klorer seg fast og blir værende der til i begynnelsen på mai:sola:

Masse lykke til allesammen:klemse:

isabel
20-08-2008, 18:15
Bæææ; så flott at du fikk to fine egg inn, Gratulerer :heia:

Jeg ble ruger i dag på 3 egg, et 2 delt, et 4 delt og et fire delt med en del fragmenter. Vi fikk valget om å sette inn alle tre ellers så ble det siste kastet. Fikk beskjed om at de vanligvis ikke gjorde dette, men på bakgrunn av vår anamnese og historikk fikk vi tilbud om det.

Litt om oss; dette er vårt 3. ICsi m/ Tesa og i tillegg har vi hatt 4 fryseforsøk. Sambo har azoospermi etter testikkelkreft. Vi har i mange år ventet på at Tesa skulle bli tillatt i Norge, og har vært i prosessen de 3 siste åra! Så nå får vi se hva høsten bringer... Lykkes vi ikke denne gang blir det nok noen forsøk i privat sektor.

Lykke til videre med ruginga alle sammen:heia:

Anita78
20-08-2008, 19:56
Velkommen i ruger-klubben Isabel og Bæææ. Fint å ha dere her. Håper vi blir enda flere. :blomstersmil:

Her hos meg har jeg allerede 4 dager med ruging bak meg (man teller innsettingsdagen med, gjør man ikke?) Magen min begynner å bli litt mindre oppblåst nå. For to dager siden var den sååå stor at jeg allerede følte meg gravid og jeg hadde ordentlig smerter. Ble ordentlig redd for at jeg ble overstimulert, men det viste seg heldigvis til å ikke være tilfelle :boogie:
Smertene begynner å avta nå og mannen min sier at magen min føles mykere - og jeg merker også at buksene passer bedre igjen. :fnise: Holder på å komme meg over uttaks-bivirkningene og det er bra :rolf:
Men selvfølgelig - når man da plutselig føler noe nytt - så begynner man å tenke. Har vært veldig bestemt på at jeg ikke skulle gå på symptomjakt - og jeg håper at jeg klarer det - men det er nok ikke å unngå å begynne å lure om man plutselig føler noe, merker jeg :blunke:. Siden i dag føler jeg noen stikker i livmors- og korsryggenområde - kankje betyr det noe :lure:? Uff, man blir rart når man ruger :fnise:

Men litt om meg.
Jeg er temmelig fersk i gamet. Jeg har vel PCOS - legen mener det er et grensetilfelle..., men hvert fall har jeg vel aldri i mitt liv har hatt ordenlige regelmessige eggløsninger. Kunne i stedet for gå i månedvis uten å se tegn til menstuasjon. Har dessuten Leiden-Mutasjon, noe som jeg måtte smertelig erfare da jeg fikk blodpropp for to år siden etter mange år på p-pille. Da måtte jeg slutte med p-pillen og mannen min og je bestemte oss for at det var en god anledning til å starte med å prøve å bli gravid. Dette gikk ikke slik vi trodde, så i begynnelsen av 2007 tok jeg en pergokur uten noe suksess. Gynekologen min var heldigvis veldig greit og sa at nå tester vi mannen din først for å se om det er vits å fortsette med disse kurene. Det viste seg da at mannen min hadde tydelig nedsatt sædkvalitet. Så gynekologen min sa at han ikke ser at vi skal kaste bort vår tid med flere pergokurer, men han henviste oss til St. Olav. Etter noen ventetid der - som ytterlig ble forlengret fordi en kromosonprøve var så dårlig at den måtte gjentas fikk vi endelig plass før sommeren. Vi ventet da til etter vi giftet oss i Juni og nå er vi i gang med vårt første ICSI. Går forebyggende på Klexane fordi trombose- og SA-risikoen er tydelig forhøyet pga. Leiden-Mutasjonen. Håper vår første ISCI blir også vår siste :kryssfingre:, mannen min er overbevist, jeg er heller pessimist fra natur. Så vi får sjå.

Anita78
20-08-2008, 20:01
Mibs: Hvordan går det med deg? Håper tiden på hytta var god avledning? Testdagen har kommet veldig nær nå (i morgen tror jeg?) Tenker mye på deg! Ønsker deg masse masse masse lykke til :lykke::lykke::lykke:

Abfoss
20-08-2008, 21:59
Ja vi trenger et blått kryss i august klubben nå:hyper:, har bare vært noen negative tester:sparke:og det blir vi triste av:sukk:så nå trenger vi positiv test for å få opp humøret her:hyper:

Anita78, tror det er litt forskjellig hvordan man regner, men de fleste regner med innsettingsdagen:blomstersmil:

Jeg er på rugedag 6, litt tidlig å leite etter symptomer enda....................men jakta begynner vel neste uke kjenner jeg meg selv rett:fnise: Abfoss mannen er på puppe symptomjakt:fnise:, mente bestemt a de var blitt litt hardere:fnise:og ble "skuffa" da jeg sa at jeg ikke kjent noe i dem enda........................vi får vente å se hva som skjer.
Rart hvor fort man glemmer fra forrige gang:sparke:

Abfoss
21-08-2008, 13:55
Mibs det var veldg leit med negativ test:comfort:
Skulle ikke august være en blå måned da:sukk:

bæææ
21-08-2008, 14:12
Mibs; tenker på dere, vet det kan være uutholdelig. :rose:
Bra dere ser fremover, selv hvor vanskelig det kan være. husk å ta vare på hverandre i denne tiden:klemse:
lykke til i september..

mvh

Charli
21-08-2008, 14:22
Da kan jeg endelig melde min ankomst her jeg også. Ruger på et egg. Har testdato 2. september, så da får vi se hvor lenge jeg klarer å holde meg :fnise:
Trist med disse negative testene og avbrutte forsøk. :klemse:
Dette skulle jo være en knallblå måned....

Abfoss
21-08-2008, 14:40
Velkommen hit charli:heia: og gratulerer som ruger:klemse:

Mikkeline
21-08-2008, 18:33
Etter 9 dager med menopur skal jeg inn på ultralyd i morra og sjekke om jeg har produsert ferdig de eggene jeg forhåpentlig har fått frem:lykke:. Spenningen er stor. Fikk bare 2 sist, så jeg håper på at det vil komme flere denne gangen. Håper på at også jeg vil være ruger før august er omme. :-)
Tro og håp på en hel kartong,( med 6 egg) Tror ikke jeg kan håpe på flere.
Kryss i taket.

Lykke til med dere som ruger.

Veldig lei meg på vegne av de som tester negativt, I know it hurts.

Anita78
21-08-2008, 19:36
Velkommen i klubben Charli :) :kryssfingre: at det er gullegget du ruger på.

Lykke til med ul i morgen Mikkeline.

Og Mibs: Jeg klarer ikke å legge fra meg tanken på at du og meg ikke er sammen på veien lenger. Du har vært en så god støtte for meg som fersking i gamet og St. Olav og jeg var så sikker på at vi kommer til å skravle videre i 9 måneder + . Føler så med deg :GodMed: Håper du og Mibs :mannen: klarer å fordøye dette og ønsker dere lykke til i september. :lykke::lykke: Fra hele mitt hjerte!!!

Anita78
24-08-2008, 21:02
Rolig her om dagen, altså. Kan virke som om vi alle ruger og klekker for oss selv... :fnise: Hvordan går det med dere rugehønene?

Her var det et avslappende helg på fjellet, langt unna hjemmet. Komme seg litt vekk liksom. Jeg prøver å ikke tenke altfor mye om hva som skjer eller ikke skjer i kroppen min, men det er ikke så lett. Jeg føler ingenting uvanlig (bortsett fra ømme bryster som jeg gir Crinone skylden for) og begynner å bli litt bekymret for det. Jeg vet at man ikke nødvendigvis må føle noe forandring men likevel kan være gravid, men jeg blir mer og mer overbevist om at dette ikke blir noe. Anita-:mannen: imidlertid hevder at puppene mine har blitt fullere og tyngre, brystvortene har blitt mørkere og niplene står oppreist hele tida :fnise: :flaut: Han er full av optimismen og snakker med magen min etter vi våkner, før vi legger oss, innimellom midt på dagen. Syns at det er litt søtt og ønsker veldig at han har rett, men føler også press for å ikke skuffe han og er veldig redd for at han snakker med en tom magen. :sukk: 7 dager igjen til vi vet det sikkert. :lykke:

Abfoss
24-08-2008, 21:15
Hei hei, ja her ruger vi med blanding av optimisme:fnise: og pesimisme:sukk:
Fra å være superoptimistisk til å være veldig pesimistisk og det veksler mange ganger om dagen:fnise: hva kjenner jeg bortsett fra det tonnet med sommerfugler som flyr rundt i magen............
kjenner nærmest ikke noe i puppene, abfossmannen mener bestemt at de er litt hardere enn ellers, men men!!
Har litt tyngdefølelse i underlivet, kjenner det liksom hele tiden, en del murringer, men det kan jo være like negativt som positivt:fnise:
Litt hodepine, det hadde jeg også forrige gang
Gjesper mye, men det kan jo være at jeg er en trøtting:fnise:
Veldig mye tørr hud på kroppen, flasser faktisk på bein og armer, det gjorde jeg også sist, så det kan være positivt
litt økt utflod føler jeg, men det kan være positivt, negativt eller crinonen:fnise:

Altså er jeg fram og tilbake og like langt:dåne:
Begynner å tære veldig på tålmodigheten faktisk.......................har veldig lyst til å teste snart, men det er selvfølgelig kun visst testen viser det jeg vil den skal vise:vente:

Ønsker alle rugerne en spennende rugeuke, måtte lykken vise seg å være et blått kryss for oss:blomstersmil:

Anita78
24-08-2008, 21:54
:fnise: Så morsom å kjenne seg såpass igjen i noe noen andre skriver om hvordan di har det. :fnise: Håper på en POSITIV slutt for oss! :blomstersmil:

Abfoss
25-08-2008, 10:39
Da var det slutt på tålmodigheten til abfoss kvinnen:fnise:
og på rugedag 11 blei jeg belønna med et;

:jippi::jippi:BLÅTT KRYSS:jippi::jippi:

Kan nesten ikke tro at det er sant jeg:dåne:
Lykke til alle dere andre, måtte august bli blå resten av måneden.

Anita78
25-08-2008, 10:57
Gratulerer så mye, abfoss!

:bølgen::bølgen::bølgen:

Håper, jeg kommer etter om noen dager! :kryssfingre:

Sol-jenta
25-08-2008, 11:57
Da har jeg omsider fått somla meg til å bli Ønskebarn-medlem:sola:
Jeg har ruga i 8 dager nå..og blir bare mer og mer nervøs for hver dag som går..Har testdato den 31...om jeg greier å vente så lenge.
Gratulerer såå mye til Abfoss med positiv test!!!!:blomstersmil:

Anita78
25-08-2008, 12:46
Velkommen Sol-jenta.
Flott at vi ruger sammen :blomstersmil:
Jeg har også testdag den 31.08. Skal virkelig virkelig prøve å vente så lenge.
Om jeg får det til? Vi får se...

Får jeg spørre hvor det er du sitter og ruger og hvilket sykehus du hører til?
Nysgjerrig av natur - skjønner du ? :lur:

Abfoss
25-08-2008, 12:49
Da har jeg omsider fått somla meg til å bli Ønskebarn-medlem:sola:
Jeg har ruga i 8 dager nå..og blir bare mer og mer nervøs for hver dag som går..Har testdato den 31...om jeg greier å vente så lenge.
Gratulerer såå mye til Abfoss med positiv test!!!!:blomstersmil:

Tusen takk Sol-jenta:klemse:

Velkommen som ønskebarn medlem:enrose:
Ønsker deg masse lykk til videre i ruge prosessen, det er nærvepirrende dager.

haak
25-08-2008, 13:43
:neglebit::neglebit::neglebit:

Er i siste dagene før testen (27.08) og foler meg forfadelig enslig og nybegynner i sanne forum

:tiden: det veldig treg og jeg klarer ikke å konsetrerer på jobb eller hjemme
det er første gang med IVF/ICSI

Hyggelig a ha en sted å dele følerser og meninger lykke til alle

Rugg 1 egg

Anita78
25-08-2008, 13:50
Her melder seg - på rugedag 8 - de første murringer i magen. Ikke så helt svake heller. :neglebit:
Er veldig redd for at det er mensen som melder sin ankomst... :redd:

Abfoss
25-08-2008, 15:04
Her melder seg - på rugedag 8 - de første murringer i magen. Ikke så helt svake heller. :neglebit:
Er veldig redd for at det er mensen som melder sin ankomst... :redd:

En av grunnene til at jeg testa i går, var fordi jeg følte at murringene økte på, og jeg ble engstlig for at mensen var på vei, måtte bare bruke en test før den kom liksom:fnise: men det ble jo blått hos meg så satser på at murringer er bra jeg Anita78:klemse:
Jeg hadde mye murringer ved forrige forsøk også, så det er helt normalt å ha det!!!

Jeg krysser fingrene for deg:lykke::klemse::lykke:

Abfoss
25-08-2008, 15:07
Haak, velkommen hit, skjønner veldig godt at du har nærvepirrende dager:klemse: er et tøfft game dette, og tålmodigheten blir testa det er sikkert............jeg røyk i dag på rugedag 11:fnise:men var jo heldig å få positiv test.

Det er jo ikke lenge igjen før testdagen din da, masse lykke til :lykke:

Irene
25-08-2008, 15:10
Gratulerer med positiv test :D:D

bæææ
25-08-2008, 17:12
WAOOOOOOO!!:heia: abfoss; grattis!! første positive tegn i august.. (?)fantastisk; nå må vi andre også komme etter.. Tenk at det blir maibaby på deg.

haak og Sol-jenta;
Velkommen inn hit. Bare kjekke folk og masse god informasjon/støtte. Ønsker dere begge lykke til i forsøk.

Er på rugedag 6 her, og føler jeg har vært ruger i en evighet.:Snegle::Snegle:
kjenner ingen bivirkning heller hm,, kjennes ikke mye optimistisk ut.

hilsen meg

Abfoss
25-08-2008, 17:22
Takk takk allesammen:klemse:

Ja det er helt utrolig at jeg har blitt belønna med positiv test:jippi::jippi:
Og ganske utrolig at 25 august ble augustklubbens første positive test, nå må jo bare de siste augustdagene slå til :heia::hyper::heia:

bæææ, hvis det er no trøst så har jeg kjent veldig lite jeg også...............først i går at murringene tok på litt, og angsten kom over meg.........så derfor tenkte jeg at det var best å svi av en test før mensen kom:fnise:
Men nå skal den være borte for evig og alltid................iallefall til begynnelsen på mai:sola:

Ønsker alle i august klubben masse lykke til:lykke:

haak
25-08-2008, 18:21
Hei, takk for velkomen!

:heia::boogie: Gratulere så mye ! :klemse::klemse:

Har du tatt en vanlig gravid test hjemme før den blodprøven? føles akkurat som jeg hadde :pms:

Abfoss
25-08-2008, 18:28
Hei haak, har kun testa hjemme jeg!!! Ullevål har ikke blodprøvetesting de.................
Testa med CB, og de er jo regna for å være av de sikreste.........holdt iallefall massevis forrige gang...............

Så du skal ta blodprøve du da?? Hvor holder du til?

haak
25-08-2008, 18:39
Har vært på riksen og de elske å ta blødprøver, og må inromme at jeg hadde ikke tenk på CB, er i rugg 10 så deter kun 2 dager igjen. Blødprøve tar jeg på onsdag kl. 9.00 og får svar kl. 14.00 sammen dag. Er ikke sikker at jeg tåler en negative svar.

Anita78
25-08-2008, 20:48
Her har magen min roet seg ned litt igjen nå :nikker:
:mannen: min (optimisten) har sin forklaring helt klart. Murringene i dag var ikke noe mens-tegn men bare bevis for at lillespiren aktiv klamrer seg fast inne i magen min. Nå er det blitt seint, så selvfølgelig er det da stille - ikke sant - arvingen sover jo. Så klart. :fnise: Ja min søte lille mann :Kysse:. Håper, han har rett. :kryssfingre:

:lure: Hvorfor er det egentlig så forskjellige testdager? :lure: Jeg skal teste med CB den 31.08. sa St. Olavs (det er da 14 dager etter innsetting den 17.08.). Haak snakker om 12 dager. Har noen en forklaring for meg for det?

Abfoss
25-08-2008, 21:37
Her har magen min roet seg ned litt igjen nå :nikker:
:mannen: min (optimisten) har sin forklaring helt klart. Murringene i dag var ikke noe mens-tegn men bare bevis for at lillespiren aktiv klamrer seg fast inne i magen min. Nå er det blitt seint, så selvfølgelig er det da stille - ikke sant - arvingen sover jo. Så klart. :fnise: Ja min søte lille mann :Kysse:. Håper, han har rett. :kryssfingre:

:lure: Hvorfor er det egentlig så forskjellige testdager? :lure: Jeg skal teste med CB den 31.08. sa St. Olavs (det er da 14 dager etter innsetting den 17.08.). Haak snakker om 12 dager. Har noen en forklaring for meg for det?

Er sikker på at din kjære har rett der:klemse:

det er veldig forskjellige testdager på de ulike klinikkene..........på Ullevål der jeg er sier de; ta 2 pakker med crinone og vent en uke, har ikke mensen kommet da så ta en test:dåne:
De fleste klinikkene sier 14 dager, og de aller fleste prøvere begynner å teste rundt dag 10 (tror jeg), man kan få negativt resultat ved å teste tidlig men det kan da endre seg selv bare på en dag til å bli positivt..........så det spørs bare hva du har nerver til for å si det sånn:fnise:vente til 14 dager og være nærmest sikker eller ta sjansen på at du får positvit før..............jeg hadde ikke nerver til å vente:fnise:var heldig og ble lykkelig eier av blått kryss:sola:

De som tar blodprøve tar blodprøve på dag 12 og 14 tror jeg det er, dette for å se stigning av HCG.

Masse lykke til iallefall........
teller du innsetingsdagen som nr 1, det gjorde jeg!!!

Sol-jenta
25-08-2008, 23:16
Hei Antita!
Spennende med samme testdato da!! Jeg bor i Trondheim og hører til St. Olav..:) Enn du?
Må si jeg var litt letta når jeg las om de symtomene du har hatt i dag! Har hatt det akkurat på samme måte jeg og...Tror det er ganske like symtomer om det har festet seg eller ikke.. Jeg kjenner i hvertfall flere som har hatt slike mensen-murringer langt ut i svangerskapet.. Vi får ha troa:)

Anita78
26-08-2008, 06:19
Hei Antita!
Spennende med samme testdato da!! Jeg bor i Trondheim og hører til St. Olav..:) Enn du?

Bor i Ålesund og hører til St. Olavs. Morsom, det. Vi må jo nesten ha vært der på samme dagen for innsetting... :)

Jeg kjenner i hvertfall flere som har hatt slike mensen-murringer langt ut i svangerskapet.. Vi får ha troa:)

Vi får håpe og tolke det som positiv tegn, ja.:lykke:

Anita78
26-08-2008, 06:27
De fleste klinikkene sier 14 dager, og de aller fleste prøvere begynner å teste rundt dag 10 (tror jeg), man kan få negativt resultat ved å teste tidlig men det kan da endre seg selv bare på en dag til å bli positivt..........så det spørs bare hva du har nerver til for å si det sånn:fnise:

Takk for forklaringen. Jeg begynner å bli veldig utalmodig nå, jeg, så spurs nok hva jeg har nerver til, ja. Samtidig er jeg veldig redd for å teste for tidlig og se en minus på testen. Så jeg skal nok prøve å nærme meg den 31.08. (rugedag 15) så langt som mulig. Håper jeg holder hvert fall ut til fredag (rugedag 13)...
Masse lykke til iallefall........
teller du innsetingsdagen som nr 1, det gjorde jeg!!!

Gjør vel det, ja. Har vært litt inkonsistent akkurat ang. dette. Men gjør jeg det, så er det dag 10 i dag. Får håpe det blir en rolig dag :)

Mikkeline
26-08-2008, 16:16
Ble bare 3 ut fra meg + et som så mer ut som et skall , og da blir det vel ikke noe med det. Dårlig, men ett mer enn sist. Får se til torsdagen da om de vil befrukte seg på skikkelig vis.
Huff det syns jeg var litt leit, men det kan jo være de er al righte egg da.

june
26-08-2008, 16:31
Ble bare 3 ut fra meg + et som så mer ut som et skall , og da blir det vel ikke noe med det. Dårlig, men ett mer enn sist. Får se til torsdagen da om de vil befrukte seg på skikkelig vis.

Forstår skuffelsen etter lang og tung hormonkur, men det er som du sier, de kan være bra egg og du skal vel ikke sette inn alle 3? Krysser fingrene for deg for at du får innsetting med ett flott egg (eller 2)..

june
26-08-2008, 16:33
Er nå offisielt ruger!:jippi:
Satte inn 2 flotte egg i dag og håper vi kan skravle litt under rugingen.
Leter nesten allerede etter symptomer :fnise:
Lykke til alle dere flotte damer!!!

Abfoss
26-08-2008, 16:43

Velkommen og gratulerer så masse som ruger:klemse:
Så herlig da med to flotte egg inn:hyper:akkuratt som meg det:fnise: Håper du fortsetter å "herme":fnise:

Masse lykke til som ruger:klemse:

Anita78
26-08-2008, 17:02

Det går sikkert bra, Mikkeline. Husk - du trenger bare det ene gullegget, da spiller det ingen rolle, hvor mange andre de hentet ut. :lykke:

Velkommen som ruger, june. Flott at de satt inn 2 så flotte egg! Dette må bare gå bra. Krysser fingrene mine, jeg! :kryssfingre:

bæææ
26-08-2008, 18:58
Hei:Vinke:

June; Gratulerer som ruger; håper de klorer seg skikkelig fast.. merkelig hvordan vi er som bivirkning søkende i denne perioden. alle følelser teller.. he he

Mikkeline; Vi håper på det beste!! lykke til med telefonen i morgen og innsetting..

Her går rugedagene så sakte som det går an, ikke mer enn det å si.

snakkes.
mvh

Anita78
26-08-2008, 21:15
Alt rolig her igjen. Ingen murringer i magen lenger.
Men er jeg fornøyd med dette? Nei da... :fnise: For er det et godt tegn å ikke føle noe? Tankene kjører karussel... Ingenting blir riktig likevel... :dåne:

Men testdagen nærmer seg - laaaaaaaaaangsomt. :vente:

Mikkeline
27-08-2008, 12:35
Hei allle sammen.
Håper dere har det bra.
2 egg er blitt befruktet over natten, blir spennende å se om det 3 kommer etter.
I morra blir det iallefall 2 inn :-)

Abfoss
27-08-2008, 13:02
Hei allle sammen.
Håper dere har det bra.
2 egg er blitt befruktet over natten, blir spennende å se om det 3 kommer etter.

Så flott da Mikkeline at to var befrukta:heia::klemse::heia:

Masse lykke til i morgen

Abfoss
27-08-2008, 13:05
Må bare heie litt på dere rugere som nærmer dere test nå
:bølgen::duskedame::duskedame::bølgen:

Kom igjen:hyper:gi oss noen flere positive tester nå!!!!!!!!!!!!!!!!

haak
27-08-2008, 14:51
:skjelveleppe::leiseg:

Fikk negative svar...

Heldigvis har jeg 2 nedfrosset egg, Er det noen av dere som vet hva som skjer videre. De sa bare at de skulle sende en resept og jeg måtte vente til neste mens...

Abfoss
27-08-2008, 15:19

Fikk negative svar...

Heldigvis har jeg 2 nedfrosset egg, Er det noen av dere som vet hva som skjer videre. De sa bare at de skulle sende en resept og jeg måtte vente til neste mens...

Å nei Haak, dette var leit:comfort:
Fryktelig leit når det går sånn:sukk:

bæææ
27-08-2008, 15:23

Fikk negative svar...

...

Hei Haak.

sender deg en klem og håper det går bra med dere.
Alltid synd med negative beskjeder/svar..

Lykke til med neste forsøk da (frys)

mvh

june
27-08-2008, 16:51

Fikk negative svar...

Dette var trist..... Ikke lett å takle, men prøve å se fremover allikevel?
Neste er jo nå fryseforsøk og da begynner du nok på Progynova 1 eller 2 mensdag. Etter 10-12 dager skal du på ultralyd for å sjekke slimhinne og at du ikke har eggløsning (det er dette pillene gjør), Så er det innsetting av fryseegget/ eggene! Du skal også ta Crinone under fryseforsøk..
Denne informasjonen kommer i posten med resepten..

Jeg satt inn i går, så dette ligger friskt i minnet.
Skjeønner ting er trist og leit nå, men siden dere er så heldig å ha egg på frys, er dere fort i gang igjen :blomstersmil:

Ønsker deg lykke til....

june
27-08-2008, 17:06
Hei allle sammen.
Håper dere har det bra.

Hurra! Da gikk det veien allikevel...
Lykke lykke til med innsetting og velkommen som ruger
i morgen :blomstersmil:

Sjokolade
27-08-2008, 17:45
*melde meg inn i klubben*

Abfoss
27-08-2008, 18:08

Så supert:klemse: Gratulerer så masse med 2 gullhåp inn:heia:

june
27-08-2008, 18:33

Grattis grattis!!!!!:heia:

Sqatt
27-08-2008, 19:19

:sola:Så bra, gratulerer med det!!:sola:

haak
27-08-2008, 20:01
Dette var trist..... Ikke lett å takle, men prøve å se fremover allikevel?
Neste er jo nå fryseforsøk og da begynner du nok på Progynova 1 eller 2 mensdag. Etter 10-12 dager skal du på ultralyd for å sjekke slimhinne og at du ikke har eggløsning (det er dette pillene gjør), Så er det innsetting av fryseegget/ eggene! Du skal også ta Crinone under fryseforsøk..
Denne informasjonen kommer i posten med resepten..

Jeg satt inn i går, så dette ligger friskt i minnet.
Skjeønner ting er trist og leit nå, men siden dere er så heldig å ha egg på frys, er dere fort i gang igjen :blomstersmil:

Ønsker deg lykke til....

Tusen takk for info, få vente febril for posten :dåne:

Lykke til med rugge tiden til alle , følger med dere i forum en liten stund, deres har vært til stor hjelp for meg .:klemse::klemse::klemse:

bæææ
27-08-2008, 20:04

Velkommen, og gratulerer.
lykke til med en spennende og sikker lang rugetid:klemse:

mvh

Anita78
27-08-2008, 20:22

Velkommen, sjokolade. :vinke:
Må denne rugetiden bli den siste på en god stund :kryssfingre:

Sol-jenta
28-08-2008, 10:14
Hei til dere nye rugere!
Ønsker dere masse lykke til!:blomstersmil: :lykke:

Hvordan går det med deg Anita?
Har du greid å la være å teste?
Jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe test før på lørdag..så jeg ikke faller for fristelsen:)

ingrid81
28-08-2008, 10:24

Fikk negative svar...

Inn og sniker for å svare litt......

Leit dere ikke lyktes nå, men dere har heldigvis flere sjanser foran dere:lykke:

Vi hadde fryseforsøk på Riksen i april :roert:

Startet med Progynova 2mgx2 på første mensdag, var inne til UL på syklusdag 9 (skulle vært 10, men jeg kunne ikke da pga eksamen) og fikk satt inn to vakre eskimoer på syklusdag 13.
Begynte på Progestan 200mg x 3 to dager før innsetting.

Jeg var da heldig å testet positivt og var inne til UL ved 7+3. Fikk da datoer for nedtrapping av medisiner.
Lykke til:lykke:

Riksen tiner eggene samme dag som det blir evt innsetting så du ringer etter kl 10 (0930?) den dagen for å høre hvordan det har gått og avtale tid for evt innsetting. Vi fikk beskjed om at 40-50% av eggene dessverre ikke overlevde opptining. Jeg hadde ingen tro på fryseforsøk eller at eggene i det hele tatt skulle overleve opptining, men de gjorde det begge våre to :roert: Og en av dem er en frisk og fin baby i magen akkurat nå. Håper du er like heldig!

ann t
28-08-2008, 10:48
Jeg vil ogsåvære med her!
Akkurat kommet hjem etter innsetting. Satt inn 2 flotte 4 delte egg idag.
Og vi fikk 11 egg på frys, så veldig glad jente i dag.

Anita78
28-08-2008, 11:20
Hei til dere nye rugere!
Ønsker dere masse lykke til!:blomstersmil: :lykke:

Hvordan går det med deg Anita?
Har du greid å la være å teste?
Jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe test før på lørdag..så jeg ikke faller for fristelsen:)

Har greid det, ja :)
Synes det er vanskelig å la være, men jeg er mer redd for en negativ test nå og så gå i den forhåpningenen etterpå om at det bare var for tidlig o.l. Vil helst vente til søndag, for da er resultatet vært fall såpass sikker at det ikke er noe å lure etterpå. Og er den positiv, så skal jeg glede meg da og er den negativ da skal jeg gråte da. Skal kjøpe test i dag etter jobb - det er lettest for meg, men skal ikke teste før søndag. Er 99% sikker på det. :blomstersmil:

Sol-jenta
28-08-2008, 11:40
Har greid det, ja :)
Synes det er vanskelig å la være, men jeg er mer redd for en negativ test nå og så gå i den forhåpningenen etterpå om at det bare var for tidlig o.l. Vil helst vente til søndag, for da er resultatet vært fall såpass sikker at det ikke er noe å lure etterpå. Og er den positiv, så skal jeg glede meg da og er den negativ da skal jeg gråte da. Skal kjøpe test i dag etter jobb - det er lettest for meg, men skal ikke teste før søndag. Er 99% sikker på det. :blomstersmil:

Sant det du sier om å ta test for tidlig.. Da jeg satt inn sist, hadde jeg i gjen 3 billigtester...Jeg brukte de opp på dag 7, 8 og 9...og på dag 10 kom mensen, så det var ikke mye vits å teste den egentlige test-dagen.
Denne gangen SKAL jeg være flink ;)Har forresten murringene gitt seg hos deg?
Det virker nesten som om de har gitt deg hos meg..bare litt stiking nå og da..
Håper det er et godt tegn:sola:

Sjokolade
28-08-2008, 11:54
Gratulerer som ruger, ann t! :jippi:

Rugedag 1 liksom. Argh. Hva gjør dere andre i rugetida da? Jeg er 50% sykemeldt, så disse første rugedagene har jeg tenkt å ikke gjøre annet enn å slappe av. Jobb igjen på mandag. Og vi har bestemt oss for å ikke teste før rugedag 14. Er egentlig ikke så vanskelig å vente med testen synes jeg.. må være ille å teste negativt for tidlig og "sløse" bort dager på å være lei seg når kanskje testen blir positiv senere?

Abfoss
28-08-2008, 12:43

Gratulerer så masse som ruger på 2 gullhåp:klemse:

Og så 11 på frys:jippi:gir meg helt over jeg...............

Masse lykke til:lykke:

Abfoss
28-08-2008, 12:46
Og til alle dere andre rugere
:heia::bølgen::bølgen::heia:

Dere er jammen flinke som ikke tester før dere skal:blomstersmil:,jeg hadde også det som mål...............men røyk jo på den:fnise:men hadde "flaks" og fikk positivt!!!!!!!!!!

Men jeg heier på dere, og følger veldig spent med:heia:

Anita78
28-08-2008, 13:59
Gratulerer som ruger ann t.

11 egg på frys! Jøss! Må si jeg er litt misunnelig... :blomstersmil:
Håper du ikke få bruk for dem før om kanskje noen år :)

Lykke til med rugingen :lykke:

Anita78
28-08-2008, 14:54
Har forresten murringene gitt seg hos deg?
Det virker nesten som om de har gitt deg hos meg..bare litt stiking nå og da..
Håper det er et godt tegn:sola:

De har faktisk gitt seg, ja. :nikker: Har ikke merket noe særlig i noen dager nå. Det er bra på den ene siden - jeg var redd hver gang jeg skulle på do at jeg ser noe som jeg ikke ville - men på den andre siden føler jeg meg også litt usikker om jeg ikke burde kjenne et eller annet. :sukk: Komplisert dette... :sukk:
I dag meldte seg en av mine velkjente migreneattakkene og mine første tanker... det er et dårlig tegn for migrene skal jo bli bedre om man er gravid. Absolutt tull-tanke dette, men vel... hodet mitt er :crazy:

3 dager igjen...

Hormonsiv
28-08-2008, 15:42
Heisan.

Hiver meg på her, selv om det ikke er lenge igjen av august og jeg skal teste 10. sept.

Fikk satt inn to gullegg i går!! :) hurra :)

Gratulerer til dere alle med rugingen, og lykke til med testingen:)

Krysser fingrene for alle sammen!

Abfoss
28-08-2008, 17:22
De har faktisk gitt seg, ja. :nikker: Har ikke merket noe særlig i noen dager nå. Det er bra på den ene siden - jeg var redd hver gang jeg skulle på do at jeg ser noe som jeg ikke ville - men på den andre siden føler jeg meg også litt usikker om jeg ikke burde kjenne et eller annet. :sukk: Komplisert dette... :sukk:
I dag meldte seg en av mine velkjente migreneattakkene og mine første tanker... det er et dårlig tegn for migrene skal jo bli bedre om man er gravid. Absolutt tull-tanke dette, men vel... hodet mitt er :crazy:

3 dager igjen...

Hei, å være redd for hva man skal se hver gang man går på do forvinner ikke ved positiv test, det kan jeg desverre love deg:sparke:
Så komplisert kan jeg love deg at denne suppa er:fnise:

Og hodepine kan man faktisk ha under graviditet, jeg hadde det de 12-13 første ukene forrige gang, og det var faktisk helt normalt................................sånn at du ikke tenker det verste:sparke:

Det skal gå bra dette:klemse:må det!!!
Og for hver dag mensen ikke har dukket opp så er positiv test på din/deres side!!!

Jeg venter så spent på at noen flere skal teste jeg atte:jippi::hyper:

Anita78
28-08-2008, 18:00
Velkommen i klubben, Hormonsiv. Må rugingen resultere i minst 1 bankende hjerte :lykke:

Takk for de beroligende ord, abfoss. Håper veldig at jeg snart kommer etter til endelig gravid klubben :kryssfingre: Hvordan har du det som ny-gravid? Går det bra med deg?

Abfoss
28-08-2008, 19:05
Takk for de beroligende ord, abfoss. Håper veldig at jeg snart kommer etter til endelig gravid klubben :kryssfingre: Hvordan har du det som ny-gravid? Går det bra med deg?

Har det vel bra tror jeg, men det er vel ikke til å skjule at forhistorien min har satt spor..........tror nok dette vil være et fryktelig langt svangerskap..........der jeg kommer til å veksle mellom enorm glede:jippi: og enorm engstelse:sparke:for om dette kan gå bra!!!!!!!!!!

Men jeg merker at jeg er gravid faktisk:fnise:de siste dagene har sulten tatt meg, jeg er egentlig sånn som kan spise 1-2 ganger om dagen men nå er jeg småsulten hele tiden:fnise:
Litt ømme puppetupper:fnise: har jeg også fått, og så har jeg beynt å bli veldig trøtt midt på dagen, da gjespes det mye!!!!
Var ekstremt trøtt forrige gang, så blir vel det denne også tenker jeg:sola:

Og så har jeg vel svidd av 7 cb tester ja:dåne::sparke: sånn bare for å være sikker:fnise:og ja de viser kryss hver gang:neie:
Har 1 igjen den skal jeg spare til lørdag:fnise:

june
28-08-2008, 19:06

Hei du!
Gratulerer og velkommen som ruger!
Lykke lykke til.
Føler på meg at resten av mnd er BLÅ BLÅ BLÅ!!

june
28-08-2008, 19:10
Har det vel bra tror jeg, men det er vel ikke til å skjule at forhistorien min har satt spor..........tror nok dette vil være et fryktelig langt svangerskap..........der jeg kommer til å veksle mellom enorm glede:jippi: og enorm engstelse:sparke:for om dette kan gå bra!!!!!!!!!!

Men jeg merker at jeg er gravid faktisk:fnise:de siste dagene har sulten tatt meg, jeg er egentlig sånn som kan spise 1-2 ganger om dagen men nå er jeg småsulten hele tiden:fnise:
Litt ømme puppetupper:fnise: har jeg også fått, og så har jeg beynt å bli veldig trøtt midt på dagen, da gjespes det mye!!!!
Var ekstremt trøtt forrige gang, så blir vel det denne også tenker jeg:sola:

Og så har jeg vel svidd av 7 cb tester ja:dåne::sparke: sånn bare for å være sikker:fnise:og ja de viser kryss hver gang:neie:
Har 1 igjen den skal jeg spare til lørdag:fnise:

Kan vel med sikkerhet si at du er gravid, ja.
Er sååå deilig å se at det funker, dette her!

Skjønner godt det du sier med langt svangerskap pga kjedelig referanseramme.
Jeg har ruget i to dager og er engstelig nesten hele tiden.. Men først må det jo bli graviditet her! Håper og tenker på det sort sett hele tiden :fnise:

Kos deg med graviditetssymptomene!!! Det har du fortjent!

june
28-08-2008, 19:12
Heisan.

Hiver meg på her, selv om det ikke er lenge igjen av august og jeg skal teste 10. sept.

Fikk satt inn to gullegg i går!! :) hurra :)

Gratulerer til dere alle med rugingen, og lykke til med testingen:)

Krysser fingrene for alle sammen!

Kysser fingrene tilbake!!!
Gratulerer og velkommen som ruger du også!

Hurra! Nå er vi virkelig mange!!!

bæææ
28-08-2008, 20:52
Velkommen til alle nye rugere, dere har en lang og spennende tid foran dere..
krysser armer og ben for at vi alle skal få en liten krabat i mai 09..

Til dere som skal begynne å teste i helgen så vil jeg ønske dere av hele mitt hjerte at det lyser rett farge mot dere!! Er ikke lenge igjen nå..

Blir en spennende uke for mange dette.. lykke til alle sammen.

Uff jeg er så blå og øm i sprøyte regionen under navlen at jeg må gå i bukser som ikke strammer, det beste er joggebukser.. men kan liksom ikke gå på jobb i det.. det ene blå merke er det blitt en stor kul i som er kjempe vond. Godt det ikke er så lenge igjen før jeg vet om det er verdt det eller at jeg kan slutte med alle disse remediene..

Ha en fin kveld og ikke minst FREDAG i morgen...
mvh

eve
29-08-2008, 13:10
Hey babes!
Da fant jeg veien til denne tråden også :)
Grattis med positiv test abfoss!
Er enda 12 laaaaaaaange dager til o store testdag hos meg....
Ble jo positiv test sist (i mai), men begynte å blø bare timer senere... (argh!).
Får inderlig håpe at det klorer seg ordentlig fast denne gangen!
Noen som har supertips til hva man kan dytte i seg for å bedre sjansene??
(Har hørt at softis skal være bra :ja: )

Sjokolade
29-08-2008, 13:16
Softis? Men da blir det jo så kaldt nedi der! :fnise:

Akupunktøren sa at jeg burde unngå melkeprodukter og lightbrus, men jeg vet ikke helt. Det er så mange meninger om alt, og jeg har vel egentlig mest tro på at man bør spise det man har lyst på bare man unngår alkohol og røyk. :)

Velkommen i klubben forresten. Vi har visst testedag samtidig. Måtte disse 12 dagene gå fort!! Selv om jeg har mine tvil.. :Snegle:

eve
29-08-2008, 13:46
Takk for velkomsthilsen Sjokolade :)
Ja jeg tror også det beste er å spise det man har lyst på :)

Har et spm.:
Hos mange er problemet i frh. til at egget skal feste seg at det er for liten blodgjennomstrømning i livmora... Fikk tilbud om å være med på forsøk med å ta bl.a. blodfortynnende medisin... Det takket vi nei til (skeptisk :hmm:).
Men det finnes kanskje noen urter el.l. som kan ha litt samme virkning???
Noen som har erfaringer rundt dette?

Status: Har vært litt kvalm i dag, men magen føles ganske normal - ikke så oppblåst lenger og det er jo bra :)

Sjokolade
29-08-2008, 14:04
Takk for velkomsthilsen Sjokolade :)
Ja jeg tror også det beste er å spise det man har lyst på :)

Har et spm.:
Hos mange er problemet i frh. til at egget skal feste seg at det er for liten blodgjennomstrømning i livmora... Fikk tilbud om å være med på forsøk med å ta bl.a. blodfortynnende medisin... Det takket vi nei til (skeptisk :hmm:).
Men det finnes kanskje noen urter el.l. som kan ha litt samme virkning???
Noen som har erfaringer rundt dette?

Status: Har vært litt kvalm i dag, men magen føles ganske normal - ikke så oppblåst lenger og det er jo bra :)

Fikk du tilbud om dette i Porsgrunn?

Jeg fikk blodfortynnende sprøyter på sykehuset første rugeuka mi på 1. forsøk, siden jeg var overstimulert med fare for blodpropp.. men egget festet seg ikke lell..

Babyklister, akupunktur, varmeflaske og orgasmer er ting som kan hjelpe på blodgjennomstrømminga visstnok. :)

Sqatt
30-08-2008, 12:28
Da er jeg igang med første rugedagen her... og har det egentlig ganske greitt. Men blir så hard i magen, og det var jeg sist også... :sparke:Med en gang jeg begynner på crinone, så stopper det liksom opp.. Andre som opplever dette? Noen som har tips iforhold til dette?

Ellers så er det jo :sola: og varmt ute, deilig!!

eve
30-08-2008, 15:13
Da er jeg igang med første rugedagen her... og har det egentlig ganske greitt. Men blir så hard i magen, og det var jeg sist også... :sparke:Med en gang jeg begynner på crinone, så stopper det liksom opp.. Andre som opplever dette? Noen som har tips iforhold til dette?

Ellers så er det jo :sola: og varmt ute, deilig!!

Heisann Sqatt!
Så spennende da :) Jeg er på 4. rugedag :)
Jeg også ble veldig oppblåst og hard i magen de første 2 dagene, men så har det gitt seg. Kjenner bare noen stikk i magen sånn innimellom, og tar det som et godt tegn ;)

Abfoss
30-08-2008, 16:12
Velkommen til nye rugere:klemse:

Og så er jeg bare sååååååååååå spent på dere som skal teste nå jeg atte:hyper:skjønner ikke hvordan dere har klart å vente:fnise: viser sterk stålvilje spør du meg.............men at vi ikke har hørt om at dere har fått mens enda er veldig positivt:hyper:så dette må jo bare bli flere blå kryss i innspurten av august:heia:

Ha en flott lørdagskveld alle sammen, håper dere har like nydelig vær som oss:sola::sola::sola:

Anita78
30-08-2008, 16:16
Heisann til alle nye og "gamle" rugere.

Her nærmer seg testdagen stygt. Har klart å holde ut og ikke teste og er ganske stolt. :neie: Håper jeg blir belønnet for det i morgen.

De siste to dagene her har vært ganske så anstrengende. Fikk en migreneanfall som begynte på torsdag ettermiddag. Jeg håpet det ville gå over, men det gjorde det da ikke - så på fredag var jeg i :syk: helvete med et hode som var nær en eksplosjon og jeg fikk prøve hvordan det er å være kvalm og kaste opp. :spy: Uff. Hadde en anelse av at migrenemedisin var fy fy, og min gynekolog som jeg ringte i min fortvilelse bekreftet dette. "Imigran påvirker blodgjennomstrømningen i livmoren på en negativ måte - så hold deg unna. Det er bare å vente til anfallet gir seg." Jeg lurte selvfølgelig i min fortvilelse på om jeg ikke bare kunne teste nå - for å få vite om det er et foster der som jeg kan skade, men han frarådet fordi det var en mulighet der for at testen var negativ men det fantes en liten spire i min magen allikevel. Så jeg hold ut. Det var en av det verste dagen jeg har hatt - og jeg har fortsatt dårlig samvittighet for de momentene da jeg ønsket at det ikke var noe i magen min så at jeg kunne ta medisin :flaut:

Men i dag er jeg heldigvis på vei oppover igjen og klarer å holde hodet mitt noenlunde i sjakk. Håper på at jeg blir belønnet i morgen. Håper det virkelig. Mensen min har ikke kommet enda og jeg føler heller ikke noen tegn på at den nærmer seg og jeg velger å ta dette som et godt tegn. Min ellers såååå positive mann begynner nå å ta innover seg at det er en sjanse for at den lille spiren han har snakket med i 2 uker nå ikke er der. Det er trist og godt samtidig, da jeg var veldig engstelig for hvordan han ville ha taklet å bli skuffet. Jeg har jo alltid vært mer klar på at sjansene ikke ligger på 100%

Ja, da er det bare en halv dag igjen her. :kryssfingre:

Håper at jeg kan melde meg tilbake med en positiv nyhet i morgen. :lykke:

Sqatt
30-08-2008, 17:20
Heisann Sqatt!
Så spennende da :) Jeg er på 4. rugedag :)
Jeg også ble veldig oppblåst og hard i magen de første 2 dagene, men så har det gitt seg. Kjenner bare noen stikk i magen sånn innimellom, og tar det som et godt tegn ;)

Godt å høre at de kanskje gir seg etterhvert, for det er ganske ubehagelig..
Var på apoteket idag og fikk duphalac, som visst nok ikke skulle gå i blodet.. Spurte like godt etter noe for gravide jeg:fnise:

At du har stikk i magen rundt fjerde rugedag høres jo veldig lovende ut da, vi får krysse fingrer og tær for flere blå kryss fremover:hehe:

Og lykke, lykke til imorgen Anita 78:lykke::lykke::lykke:

bæææ
30-08-2008, 17:39
Velkommern til dere nye.. og gratulerer som rugere alle sammen.

Til dere som tester selv vil jeg bøye meg i støve!! dere er knall gode som ikke har testet enda.

Lykke til med testen i morgen tidlig Anita78... jeg gleder meg til å se resultatet.. som jeg nå regner med som positivt. (positive tanker hjelper har jeg hørt) Spennende.

Lykke til med uka som kommer for oss andre også.. det blir en uke full av knall og fall men forhåpentligvis også noen gledestårer rundt om kring i landet..
Vi får krysse armer og bein for det siste;)

Her skinner :sola: og siste nødskrik om sommer, må pinnholde den leeenge..

mvh (uff får ikke svar før torsdag jeg, pga hcg støtten)

Sjokolade
30-08-2008, 19:20
Eve: Ikke for å være pirkete :fnise:, men du er jo på rugedag 3 i dag? Jeg har iallfall regnet innsettingsdagen som dag 0, er ikke det riktig da?

Lykke til med testen, Anita!

eve
30-08-2008, 19:32
Eve: Ikke for å være pirkete :fnise:, men du er jo på rugedag 3 i dag? Jeg har iallfall regnet innsettingsdagen som dag 0, er ikke det riktig da?

Lykke til med testen, Anita!

Heihei!
Jo kanskje det ikke er riktig å regne med innsettingsdagen...?
Nå er det ihvertfall "kun" (:Snegle:) 10,5 dag igjen til testings :)

Frøken Smilla
30-08-2008, 20:53
Hei dere!

Jeg slenger meg på august-rugerne i siste liten! Har vært i Danmark for inseminasjon (AID) for andre gang, og ble inseminert på torsdag og fredag. Hadde kun ett egg, men nå krysser jeg fingrene for at det er et riktig gullegg.

Lykke til alle dere andre, det ville vært kjekt å lese noen positive meldinger mens tiden snegler seg fram til testdag :-)

Sjokolade
30-08-2008, 20:58
Velkommen Smilla! Ønsker deg lykke til. :lykke: Ja, nå håper vi på masse positive meldinger her altså! :blomstersmil:

Abfoss
30-08-2008, 21:03
Heihei!
Jo kanskje det ikke er riktig å regne med innsettingsdagen...?
Nå er det ihvertfall "kun" (:Snegle:) 10,5 dag igjen til testings :)

Tror de fleste regner innsettingsdagen for dag 1...............det har jeg gjort iallefall etter å ha sett hva de godt erfarne prøverne på forum gjør!!!
Og sykehusene også regner det som dag 1, egget er jo på plass, og det er mange timer igjen av det første døgnet så det venter jo ikke til neste dag før det godgjør seg der inne:blomstersmil:

eve
30-08-2008, 21:19
Velkommen og lykke til Frk. Smilla ! :) Når skal du teste?

Er en rolig dag her... Ikke noe spes å melde - kjenner nada - kun litt uggen/kvalm på morran og det får jeg tolke positivt :sola:

Frøken Smilla
30-08-2008, 21:35
Velkommen og lykke til Frk. Smilla ! :) Når skal du teste?

Takk for det!

Jeg skal vel egentlig teste fredag den 12 september, men kjenner på meg at jeg nok ikke klarer å vente så lenger før jeg tisser på pinnen for første gang:hehe:

Skal i alle fall forsøke å holde meg sterk helt til onsdag den 10!

Sjokolade
30-08-2008, 22:46
Tror de fleste regner innsettingsdagen for dag 1...............det har jeg gjort iallefall etter å ha sett hva de godt erfarne prøverne på forum gjør!!!

Og overalt hvor jeg har lest så regnes dagen etter innsetting som dag 1. :fnise: Men det spiller jo ingen rolle. Ikke et stort verdensproblem liksom. :fnise:

Anita78
31-08-2008, 08:32
God morgen jenter.
Her var det testdag i dag. Og hva skal jeg si. Det ble...

:jippi::jippi::jippi:BLÅTT KRYSS :jippi::jippi::jippi:

Jeg er så glad. Bra jeg holdt ut migrenen uten å ta noe!
Kan ikke tro på det enda.
Skal ringe gynekologen min i morgen og be om blodprøver ut uka.
Etterpå blir det en deilig to ukers ferie. Veldig fortjent syns jeg.

Oh Gud - jeg klarer ikke å tro på det!

Sqatt
31-08-2008, 08:45
God morgen jenter.

:jippi:Gratulerer så mye Anita78 med blått kryss:jippi:

june
31-08-2008, 08:45
God morgen jenter.

GRATULERER GARATULERER GRATULERER!
Her kommer det en tåre!
Har ventet på at dere skal logge dere inn i 2 timer nå,-
og endelig var du der glad som bare det.

Nyt 2 ukers ferie!!!!
Nå venter vi bare på neste glade tester :hyper:

bæææ
31-08-2008, 08:55
Gratulerer Anita78..:blomstersmil: håper vi andre kommer etter:heia:

Velkommen inn hit til frk.smilla.. lykke til i ventetiden.

Ellers er skyene kommet hit og det ser ut som høsten er skikkelig på vei.

Sjokolade
31-08-2008, 10:24
:jippi:HURRA!!!!:jippi:

Gratulerer så mye, Anita78, dette var bra nyheter å logge meg inn til! Blir jo rent sippete her jeg, hehe. Ååh, så utrolig glad og lettet du må være, NYT det!! :sola:

Mikkeline
31-08-2008, 12:07
Gratulerer så mye Anita !!!!!!!!!!!!

Fantastiske nyheter, tenker at det er deilig at denne etappen er over.Håper de neste etappene vil gå like bra .
Step by step ..

Fanfare:boogie:

Jeg er nå på 3 (4) rugedag og er egentlig ikke i ventehumør.
Men tiden går og vi får se, tror jeg vet mer om 7 dager.
Jeg fikk menstruasjon på rugedag 10 (11) sist.

Bit tennene sammen jenter, dere ser at det er muligheter for å få blåe kryss denne mnd også :-)

Hormonsiv
31-08-2008, 12:47
Gratulerer så mye Anita !!!!!!!!!!!!

Fantastiske nyheter, tenker at det er deilig at denne etappen er over.Håper de neste etappene vil gå like bra .
Step by step ..

Fanfare:boogie:

Jeg er nå på 3 (4) rugedag og er egentlig ikke i ventehumør.
Men tiden går og vi får se, tror jeg vet mer om 7 dager.
Jeg fikk menstruasjon på rugedag 10 (11) sist.

Bit tennene sammen jenter, dere ser at det er muligheter for å få blåe kryss denne mnd også :-)

Lykke til Mikkeline:)

Ser ut som vi ligger nokså likt:) Kanskje vi har vært i Porsgrunn samtidig:)
Krysser fingerene for deg/dere:)

Hormonsiv
31-08-2008, 12:49
God morgen jenter.

gratulerer sååååååååååå mye Anita!!:heia::heia:

Koooooooooos deg med ferie:)

Mikkeline
31-08-2008, 12:57
Hei Hormonsiv..

Jeg satte inn eggene 28 august. Så da blir vel du å teste en dag før meg om ikke ting skjer i mellomtiden.

Jeg ble tilbudt blodfortynnende og takket ja til dette. Jeg klorer meg fast til alt som kan få dette til å få en positiv utgang :-)

eve
31-08-2008, 13:42
:boogie: Grattis Anita78 !! :boogie:

Nå er det mange i tråden her som skal teste rundt 10. sept...
Ååååh - det blir ulidelig spennende! :dåne:

Status her i dag : Kjenner ingenting spesielt... :sukk:
Husker ikke hvordan det var på dag 5 sist heller...
Hva med dere andre som ligger likt med meg i løypa - anything?

june
31-08-2008, 13:55
Dette er litt FOR spennende for min del...
Hadde litt mensmurringer de to dagene som var, men i dag har jeg ikke kjent noe. Mensmurringer hadde jeg sist jeg ble gravid, så det er et godt tegn.. (tror jeg da). Så da vet jeg ikke hva jeg skal tro, siden jeg ikke kjenner noenting nå. Men håper det kommer tilbake!
(jeg har veldig lang syklus, så mensmurringer er ikke reelle før om 2 uker hvis jeg ikke blir gravid.

Tankene kverner,- hadde vært deilig å sove en ukes tid :fnise:
Skal teste den 9 september:Snegle:

Sjokolade
31-08-2008, 14:09
Som vanlig kjenner jeg nada. Noe som ikke bekymrer meg. På rugedag 4 er det uansett altfor tidlig å lete etter symptomer. De aller fleste får ikke symptomer før etter negativ test. Så er det disse medisinene som gjerne spiller kroppen et puss. Nei, man må vel bare smøre seg med tålmodighet ja. :sukk:

Abfoss
31-08-2008, 15:40
God morgen jenter.

:jippi:Hurra og gratulerer så masse Anita78:jippi:

haak
31-08-2008, 16:09
Inn og sniker for å svare litt......

Leit dere ikke lyktes nå, men dere har heldigvis flere sjanser foran dere:lykke:

Vi hadde fryseforsøk på Riksen i april :roert:

Startet med Progynova 2mgx2 på første mensdag, var inne til UL på syklusdag 9 (skulle vært 10, men jeg kunne ikke da pga eksamen) og fikk satt inn to vakre eskimoer på syklusdag 13.
Begynte på Progestan 200mg x 3 to dager før innsetting.

Jeg var da heldig å testet positivt og var inne til UL ved 7+3. Fikk da datoer for nedtrapping av medisiner.
Lykke til:lykke:

Riksen tiner eggene samme dag som det blir evt innsetting så du ringer etter kl 10 (0930?) den dagen for å høre hvordan det har gått og avtale tid for evt innsetting. Vi fikk beskjed om at 40-50% av eggene dessverre ikke overlevde opptining. Jeg hadde ingen tro på fryseforsøk eller at eggene i det hele tatt skulle overleve opptining, men de gjorde det begge våre to :roert: Og en av dem er en frisk og fin baby i magen akkurat nå. Håper du er like heldig!

Takk for info, fikk brev fre riksen, nå er bare å vente til neste mensen :neglebit::neglebit::neglebit::neglebit:

haak
31-08-2008, 16:11
Gratulerer så mye Anita :heia::heia::heia::bølgen:

Anita78
31-08-2008, 16:17
Dette er litt FOR spennende for min del...
Hadde litt mensmurringer de to dagene som var, men i dag har jeg ikke kjent noe. Mensmurringer hadde jeg sist jeg ble gravid, så det er et godt tegn.. (tror jeg da). Så da vet jeg ikke hva jeg skal tro, siden jeg ikke kjenner noenting nå. Men håper det kommer tilbake!
(jeg har veldig lang syklus, så mensmurringer er ikke reelle før om 2 uker hvis jeg ikke blir gravid.

Jeg har også hatt mensmurringer. Sist i går kveld. Så for en uke siden. Trodde begge gangene at løpet var kjørt. Men er var jo åpenbart ikke det :boogie: Så bare holdt troa oppe dere! :heia:

Hormonsiv
31-08-2008, 17:34

Hei Eve.

ingenting her heller.:sparke: Var ganske "daff" i formen i går, men tror kanskje det er all medisinen som spiller inn. Er ganske trøtt, og det ble jeg sist også. Av Crinone.
vi får bare prøve å slappe av og la tiden fly avgårde... Daaa! :fnise:

Lykke til:sola:

Sqatt
31-08-2008, 18:43

Ligger jo noen dager etter deg jeg da, men bortsett fra å være oppblåst i magen kjenner jeg nå ingenting... :sparke:
Har egentlig ikke begynt med den store symptomjakten enda, overbeviser meg selv med å tenke at de første dagene skal eggene likevel bruke på å dele seg - om de går videre i prosessen da. Den tanken hjelper iallefall meg til å slappe av litt... tror jeg da:sparke:

Kanskje et litt underlig spørsmål, men hvor i magen skal en kjenne det da? Ved navlen, på sidene eller..??:redface:

eve
31-08-2008, 22:18
Ligger jo noen dager etter deg jeg da, men bortsett fra å være oppblåst i magen kjenner jeg nå ingenting... :sparke:
Har egentlig ikke begynt med den store symptomjakten enda, overbeviser meg selv med å tenke at de første dagene skal eggene likevel bruke på å dele seg - om de går videre i prosessen da. Den tanken hjelper iallefall meg til å slappe av litt... tror jeg da:sparke:

Kanskje et litt underlig spørsmål, men hvor i magen skal en kjenne det da? Ved navlen, på sidene eller..??:redface:

Jeg var også veldig oppblåst de første dagene - det har gitt seg litt :)
Er nok lurt å tenke som du gjør - skjer nok ikke så mye før etter en ukes tid...(?) Ved siste forsøk fikk jeg ihvertfall en ørliten blødning etter en uke og regner med at egget festet seg da :) (men festet seg jo ikke godt nok tydeligvis :sukk:). I tillegg fikk jeg "råtne" hofter slik som jeg pleier før mens...
De hintene jeg har fått om at det skjer noe der nede nå er små stikk i området under navlen (ca. der trusetrikken går - :hehe: )

Mikkeline
01-09-2008, 08:39
Jeg har kjent mensmurringer i et par dager nå, men jeg er bare på 4(5) rugedag. Lurer på om det er crinonen, den første og andre dagen hadde jeg bare fortsatt vondt etter egguthentingen.
Jeg er ganske irritert og føler meg ikke så veldig grei for tiden.

Anita78
01-09-2008, 08:52
Jeg har kjent mensmurringer i et par dager nå, men jeg er bare på 4(5) rugedag. Lurer på om det er crinonen, den første og andre dagen hadde jeg bare fortsatt vondt etter egguthentingen.
Jeg er ganske irritert og føler meg ikke så veldig grei for tiden.

Jeg har også kjent mensmurringer innimellom. Lurte da også på hva dette betydde og hva som hadde skylda. Ble veldig redd.
Jeg tror at grunnene kan være mangt og meget og Crinone er sikkert en av dem. Men kanskje er det også et tegn for at egget holder på å knytte seg til livmora? :kryssfingre:
Prøv å tenke positiv. Alt kan være et positivt tegn til det motsatte er bevist. :)
(Vet det er vanskelig å tenke sånn, har nok ikke klart det heller... :sukk:)

june
01-09-2008, 17:17
Synes det var bra med disse murringene, jeg. For det hadde jeg sist jeg ble gravid og nå kjenner jeg NADA! Huff, blir jo helt rar av dette her!

Hormonsiv
01-09-2008, 18:00
Synes det var bra med disse murringene, jeg. For det hadde jeg sist jeg ble gravid og nå kjenner jeg NADA! Huff, blir jo helt rar av dette her!

Hei June.

Forstår godt at du blir litt "rar" av alt dette. det tror jeg samtilige av oss her inne kjenner oss igjen i:) Trenger ikke være noe negativt hverken med eller uten murring. Det har jeg snakket med gynekologen min om, og han sa at det er forskjellig fra gang til gang.

Tenk positive tanker, og så lenge det ikke er ordentlig blødning som kommer så må vi bare være glade:sola:

Klem til deg:)

Hormonsiv
01-09-2008, 18:01
Samtlige ja :) :) hi hi

june
01-09-2008, 18:08
Tusen takk for beroligende svar!
Fint at vi kan dele informasjon og erfaringer.
:blomstersmil:

Charli
02-09-2008, 08:45
Hei igjen alle sammen!

Har ikke fått vært innom her på en god stund pga flytting, men sniker innom litt på jobben.

Trist å lese om dere som har testet negativ - :klemse:

Til dere som har testet positivt - :jippi::jippi::jippi:

Selv bløtla jeg noen billigtester i helga og de var svaaake positive:neglebit:

:mannen: krevde en digital test og den er tatt idag. Der sto det gravid gett:jippi::jippi:

Endelig fikk vi se hvordan en positiv test ser ut:roert:

Lykke til alle dere som skal teste snart:lykke:

Anita78
02-09-2008, 10:04
Gratulerer Charli!

:bølgen:

Bra at det blir flere positive tester her!

Håper på enda flere :lykke:

Abfoss
02-09-2008, 10:47
Gratulerer så masse med positiv test Charli:jippi::jippi:

Sjokolade
02-09-2008, 10:49
Jippi! Gratulerer, Charli!! :jippi:

haak
02-09-2008, 11:02
:jippi::jippi::jippi:

Gratulerer Charlie

june
02-09-2008, 11:30
Grattis så mye med positiv test, Charli!
:heia::heia::heia:
Håper vi er flere som kommer etter!!!

Nervene begynner virkelig å ta overhånd her.....
:vente:

bæææ
02-09-2008, 13:16
Hei hei

Jeg har fått svar fra første blodprøve fra hausken at det er ingen tvil;
JEG ER GRAVID:jippi::jippi:

Skal ta en ekstra hcg prøve på torsdag igjen for å se om stigningen er bra.

Men tenk det etter alle disse årene... ikke til å tro.

Hadde egentlig ikke forestilt meg hvordan dette skulle føles, bare griner jeg.

håper dere andre kommer etter nå...

mvh

Sjokolade
02-09-2008, 14:08
Gratulerer, bæææ! :jippi: Her er det virkelig en positiv trend nå.. Håper det fortsetter!!

Abfoss
02-09-2008, 14:24
:jippi:gratulerer så masse med positiv test bæææ:jippi:

june
02-09-2008, 14:26
Bææææ: Må jo legge inn et hurra her også!!!
:jippi::jippi::jippi:

Anita78
02-09-2008, 15:13
Utrolig!

Gratulerer såååååå mye bæææ !!!

:bølgen::bølgen:

Den blåe bølgen ha begynt... :boogie::boogie:

Frøken Smilla
02-09-2008, 16:30
Av å lese om alle dere som har testet positivt! Hipp hurra og gratulerer!:heia:

Selv føler jeg meg utrolig pessimistisk. Synes jeg har hatt antydning til mensmurringer i hele dag (selv om det var lovlig tidlig - er jo halvannen uke igjen).

Vet ikke hva som er best: Å tenke veldig positive tanker om at jeg helt sikkert er gravid, for så evt å ta skuffelsen når den kommer, eller om jeg bare skal være pessimistisk fra børjan av og heller bli positivt overrasket. Ikke greit noen av delene..:gal:

Heldigvis har jeg masse andre ting å stresse med, både på jobb og hjemme, og tar meg stadig i å tenke "oj, nå har jeg ikke tenkt på ruging på en time!" Sånn sett går vel tida fort til det er min tur å få svar.

I mellomtida krysser jeg fingrene for dere andre som fortsatt venter og ruger:lykke::kryssfingre:

Hormonsiv
02-09-2008, 20:38
Gratulerer til Bæææ og Charli :) :) :)

Herlige nyheter!

Mikkeline
03-09-2008, 08:07
Gratulerer så mye Bææææææææææææææ, det viser at det nytter.
Gir oss andre håp.Til lykke , til lykke , til lykke.:jippi:

Hilsen meg på rugedag,,,6 (7) puh

Mensrumlinger har jeg hatt siden rugedag 2, og ømme bryst siden dagen før innsetting.'
Progesteron tilskuddet herjer med kroppen min :-)

Sukker og ruger videre med et ørelite håp på at det skal bli liv.

isabel
03-09-2008, 09:21
Gratulerer Charli og Bæææ med positiv test. :heia:

Den store testdagen i dag, men desverre nok et negativt forsøk. Kjennes litt rart ut å tenke på at dette var siste runde i det offentlige. Vi skal ha en tenkepause og finne ut hva vi ønsker å gjøre videre.

Lykke til med testing dere som fortsatt ruger.

Abfoss
03-09-2008, 09:30
Den store testdagen i dag, men desverre nok et negativt forsøk. Kjennes litt rart ut å tenke på at dette var siste runde i det offentlige. Vi skal ha en tenkepause og finne ut hva vi ønsker å gjøre videre.

Uff, dette var trist Isabel:comfort:
Fryktelig leit at det ble negativt på dere:sukk:, håper dere bestemmer dere for å kjempe videre, og finne deres vei mot ønskebarnet:lykke:

Ønsker deg lykke til videre:enrose:

june
03-09-2008, 11:08
Hei Isabel.
Ord blir jo veldig fattige nå, da.
Dere har jo kjempet så lenge, og dette var ikke utfallet dere trengte nå. Kan bare skrive under på Abfoss sitt innlegg,- håper dere ikke gir opp,-selv om det er lett å si,- koster mye tid og krefter dette her. Ikke minst nå også økonomisk...
Gir dere en stor klem og håper dere kan finne andre gleder i en tung hverdag frem til dere bestemmer dere...

bæææ
03-09-2008, 16:31
Hei Isabel;
Vet dere har det vondt nå,men håper dere finner troen og håpet tilbake til å starte igjen..

det viser at det nytter å kjempe for det vi vil her i livet...stå på og lykke til.

mvh og en god klem fra

Mikkeline
03-09-2008, 17:19
Isabel...

Du kan trøste deg med at du er 8 år yngre enn meg, og har fortsatt god tid på å sette igang med nye runder. Jeg gir meg ikke enda det skal jeg love deg.
Om du ikke orker med en gang, så om ett år eller to, its up to you and your man.
Om dere orker / har råd til det ...kjør på mens dere er i gang,

men det er mulig at det blir litt godt for deg å ta en pause.

Klemmer

sarping
03-09-2008, 18:01
Da er jeg her jeg også, endelig ! Mannen min lurte på om jeg skulle prøve tipset med varmeflaske på magen denne gangen. Selv hadde jeg glemt akkurat det tipset og prøver å leve mest mulig som vanlig mens jeg ruger. Er det noen andre her som har hørt at varmeflaske har noe for seg ?

Masse:hug: til deg Isabel.........

ingrid81
03-09-2008, 19:03
inn og sniker litt igjen....

Sarping - jeg har hørt at det hjelper å holde magen og nedre del av ryggen varm. Det stimulerer blant annet blodtilførselen til livmora...
Jeg passet på alltid å være varm rundt mage og rygg i rugetiden. Satt med pledd hjemme og hadde et lite skjerf rundt livet under klærne ellers.

Så du synes det var tidlig å ta blodprøve. Men så vidt jeg har sett så har du satt inn blastoer denne gangen, dvs at det er jo flere dager etter uttak du satte inn nå ift tidligere. På Riksen tar man blodprøve på dag 12 etter innsetting (14 etter uttak). Så da tar du kanskje kortere tid etter innsetting denne gangen, men kanskje ikke ift uttaket om du regner på det.
Lykke til. Håper dere lykkes denne gangen:lykke:

Hormonsiv
03-09-2008, 20:13
Varme tanker og god klem til deg Isabel:)

sarping
04-09-2008, 07:54
Hei. Våknet i dag tidlig med vondt i ryggen. Kjennes ut som det er i korsryggen/nyrene. Er det noen som vet om det er bivirkning av cyclogesten?
Ha en fin dag alle rugere:sola:

Anita78
04-09-2008, 09:44
Hei. Våknet i dag tidlig med vondt i ryggen. Kjennes ut som det er i korsryggen/nyrene. Er det noen som vet om det er bivirkning av cyclogesten?
Ha en fin dag alle rugere:sola:

Kjenner godt til dette.
Hadde det også en god del ubehag/tykk i korsryggen/nyreregionen i rugetida. Tenkte da også at det var Crinone som gjorde det. Sluttet med Crinone 2 dager før testdag, da forsvant det. Påbegynte med Crinone igjen dagen etter jeg testet positiv - ba min gynekolog om det, St. Olavs mente det var ikke nødvendig - og nå kjenner jeg trykket i korsryggen/nyreregionen igjen. Så jeg har nok skyvet dette på progesterontilskuddet. (Eller så kanskje er det et svangerskapstegn? :lykke:)

Sqatt
04-09-2008, 16:40
Er på rugedag 6 (7), og kjenner at brystene begynner å bli ømme.... Som de vanligvis gjør en uke før mensen.....:furt:

Hvordan er det med dere andre rugere?

june
04-09-2008, 17:32
Er på rugedag 6 (7), og kjenner at brystene begynner å bli ømme.... Som de vanligvis gjør en uke før mensen.....:furt:

Hvordan er det med dere andre rugere?

Rugedag 9 her, har ikke hatt noe symptomer i det hele tatt! Hvis jeg kjenner godt etter, kan det være svake murringer innimellom som først kom i går. Men er litt usikker på om det er noe jeg innbiller meg fordi jeg ønsker det så hardt :fnise:

Uff, jeg har desverre ikke den gode følelsen denne gangen.

Første ICSI resulterte jo i graviditet og da hadde jeg sterke symptomer tidlig i rugeperioden,- ømme bryst og mensmurringer.. Så tolk det som et positivt tegn, du!:)

Mikkeline
05-09-2008, 16:07
Rugedag 8(9) ,,,tapp tapp tapp-
Klokken tikker og går veeeeldig seint. Ingen forandringer so far.
Intet nytt er godt nytt.
Skjer det noe der ute hos dere andre da?

eve
05-09-2008, 20:42
Rugedag 8(9) ,,,tapp tapp tapp-
Klokken tikker og går veeeeldig seint. Ingen forandringer so far.
Intet nytt er godt nytt.
Skjer det noe der ute hos dere andre da?

Rugedag 9/10 her :)
Har vært kvalm på dagen og morgenen de siste 3 dagene, og kjenner stikk i magen innimellom... Hadde en mikroblødning på onsdag - håper inderlig at egget klorte seg fast da ;) Huff, ja! Dagene går ikke akkurat fort! Vi bor i samme by ser jeg - og du skal vel teste dagen etter meg (?) Blir utroooolig spennende! :dåne:

Mikkeline
07-09-2008, 10:19
Er på rugedag 10(11) og det var da det gikk galt siste forsøk, nå må jeg si at jeg hadde rosa crinone i dag ( og i går) og følelsene i rygg/mage er urovekkende .
Tok en eggløsningstest, da jeg har hørt at disse kan funke fordi de måler hcg, men det var blenda hvitt :-(
Nå er gode råd dyre.
Når dere tar crinone sitter dere på huk eller bare på toalettsete?
Jeg har gjort det siste og lurer på om det er feil stillling for injeksjonen og at jeg på en måte har gjort alt feil????????????

Mikkeline
07-09-2008, 11:50
Puppene er heller ikke ømme lenger.
Alle disse tegnene må da bety at det skjer noe negativt...
Dere andre skjer det ikke noe hos dere?

Hormonsiv
07-09-2008, 12:50
Puppene er heller ikke ømme lenger.
Alle disse tegnene må da bety at det skjer noe negativt...
Dere andre skjer det ikke noe hos dere?

Hei Mikkeline.

Har ikke kjent så mye jeg heller, bortsett fra at jeg har vært litt uggen et par dager. Tror ikke du skal kjenne så veldig etter symptomer osv, prøv å slappe av... selv om det ikke er lett! :blomstersmil:

Og ingen symtomer trenger ikke være negativt, tenk ved "normal" graviditet. Mange som ikke merker det før det har gått laaaaaang tid. Men for all del, jeg forstår deg veldig godt. Jeg kjenner at jeg blir mer og mer spent nå som det nærmer seg testing. :neglebit:

Når det gjelder Crinone så legger jeg meg rett og slett ned på ryggen. Fikk det tipset av en venninne som har gått gjennom det samme. Etter "injeksjonene" går jeg rundt omkring i huset i ca 5 min. (Sykepleier i Porsgrunn sa det var fint om jeg var i bevegelse litt etterpå. )

Bare fokuser på å få tiden til å gå. Finn på noe sammen med mannen din. Jeg har bakt kake i dag:sola: Det er ikke mange dagene igjen nå :heia: Og dette går så bra:) Tenk positivt, kjære Mikkeline. Krysser fingrene for deg!

june
07-09-2008, 14:53
Skriver her også, jeg.Testet negativt i morges, er så sinna for at jeg gjorde det! Det var ikke antydning til strek....:sukk:
Er jo for tidlig også, men nå svartmaler jeg alt!

Jeg legger meg også ned på ryggen, og går en tur med hunden i min. 10 min etterpå.. Trenger sikkert ikke det, men er kanskje litt mer på den sikre siden enn på den andre siden.

Håper symtomer og ikke symptomer som dere snakker om allikevel gir et blått kryss!!! Alle jeg snakker med sier jo at det er for tidlig å definere om det er pga graviditet eller medisiner....

Dette er forferdelig vanskelig og tungt, synes jeg... Anbefaler ingen å teste for tidlig. Det gjør bare vondt verre, hvis den ikke er positiv. Æsj!

Sjokolade
07-09-2008, 17:16
Blir en nervepirrende uke for mange av oss framover.. Rugedag 11 i dag. Fredag kveld var jeg kvalm, men da hadde jeg også reist langt med toget, og noen ganger blir jeg litt reisesyk.. I dag har jeg hatt svake mensmurringer og lyyyyserosa og brune crinonerester. Men jeg skal jo ikke få blødning på frys? Ikke før jeg slutter med Progynova. Har en følelse av at dette går til h***. Skulle gitt mye for én stk øm pupp nå altså.. :fnise:

sarping
07-09-2008, 18:08
Crinone kan nok ikke tas feil. Hvis du putter saken(vet ikke hva det heter) helt inn før du klemmer og ikke slipper før du har fått den ut går det bra. Fikk selv beskjed om å være i bevegelse etter at jeg hadde tatt det. Tok det på morran før jeg gikk i dusjen og på kvelden før jeg vannet blomster eller gikk en liten tur. Husk at det ikke kan være veldig mange muligheter for feil, da hadde vi ikke fått lov å ta det selv...............:neie:

Har selv på følelsen at det er over nå, uten at noe har festet seg. Puppene er superømme og jeg er småkvalm, men det er jo noe som heter bivirkninger da:neglebit: Syns cyclogesten har kommet ut igjen alt sammen de siste dagene, og tar det som et tegn på at kroppen ikke trenger det lenger. Vet det er bare tull, men føler meg litt tullete om dagen. Skal ta blodprøve på torsdag, tror dere jeg kan ta hjemmeprøve da også? Fikk egentlig beskjed om å vente til mandag om en uke med den. Syns det er veldig lenge:dåne:

Tenker på dere som har spottet litt. Vanskelig å være positiv, men det er jo faktisk noen som ikke vet de er gravide fordi de har hatt blødninger og trodd det var mensen:kryssfingre: alt jeg har for dere.
Dette ble litt langt, helg er ikke bra for psyken min, for mye tid:fnise:

Sqatt
08-09-2008, 00:17
Uff, det er nervepirrende dager for mange av oss nå....:neglebit:

Vet ikke helt hva jeg kjenner jeg, er så usikker på hva som skyldes medisiner og ikke... Har fortsatt ømme pupper, og mensmurringer.. Pleier alltid å være som dette en uke før mens jeg da:sukk:, har ikke hatt tegn til noen festeblødning heller.....:sparke:

june
08-09-2008, 07:26
Sarping: Anbefaler ikke å ta en for tidlig hjemmetest! Vi er jo forskjellige, men jeg testet negativt 2 dager for tidlig med negativt resultat. Føler at alt håp er ute, men samtidig like usikker som før jeg testet. Vet ikke om jeg tør teste i morgen engang som er dagen jeg skal teste i.o.m det er fryseforsøk....

Ønsker alle LYKKE LYKKE til denne uken! Blir mange testere og fryktelig spennende!

Mikkeline
08-09-2008, 08:19
Jeg har enda ikke fått tanta på besøk men det er nok like før. Siden brystene mine har mistet ømhetsfølelsen sin og blitt helt normale er det et tegn jeg tolker som at kroppen er i ferd med ¨skal skille ut det som har vært månedens oppgave. Ryggsmertene er også tydelige tegn, slo til på med ny test som var like negativ og jeg må si at jeg er så sikker som 98 prosent.
Lykke til med dere andre her inne på forumet. Men det er fortsatt 2 prosent sjangse da!

Liljen
08-09-2008, 08:39
Jeg har fulgt med dere hele tiden uten å skrive så mye.
Fikk selv satt inn ett 4 delt egg 28 august. 2 icsi forsøk. I løpet av disse dagene jeg var ruger har jeg hatt masse symptomer/bivirkinger på progrestan. Fikk mensen nå i morges etter å ha spottet og småblødd siden i går kveld. :leiseg: Tar dette fryktelig tungt, og kommer nok til å bruke en del tid for å hente meg opp igjen nå.

Lykke til dere andre, måtte dere få mangen positive tester!

eve
08-09-2008, 08:46
:sukk:Jeg fikk en blødning i går kveld og puppene er ikke så ømme lenger heller... Ringte klinikken i morges og de sa at jeg skulle fortsette med Crinone, tenke positivt og teste som planlagt på onsdag. Dette kunne jo være en "tulleblødning som mange har"... Synes det er litt mye til å være en tulleblødning... Vet ikke jeg, men må nok bestille time hos psykolog/hypnotisør for å skulle kunne tenke positivt nå ja... :sukk:

Mikkeline
08-09-2008, 09:24
Hei Liljen.

Jeg har forberedt meg selv på at det kom til å gå i dass for å si det sånn, på den måten er jeg litt psyksisk forberedt når det skjer. Vil ikke utsette meg for samme nedturen som jeg fikk på 1 IVF, da gikk jeg rett i kjelleren og hadde et sterkt ønske om bare å være totalt bevistløs inntil neste forsøk.
Men det er jo litt vanskelig .
Så denne gangen er jeg beredt til å takle det mye bedre.
De sier jo at man skal være positiv , men da vil jo nedturen være som jeg følte sist...BUNNLØS....

Mikkeline
08-09-2008, 09:27
Hei EVE...
Vi Sandefjordinger har noen prosents sjangse fortsatt.
Mirakeler skjer, selv om det er sjeldent.
It is nt over before the Fat lady sings er vel et gammelt ordtak.

Sqatt
08-09-2008, 12:00
Hei EVE...
Vi Sandefjordinger har noen prosents sjangse fortsatt.
Mirakeler skjer, selv om det er sjeldent.
It is nt over before the Fat lady sings er vel et gammelt ordtak.

Sandefjordsruger jeg og.... Skal ikke teste før fredagen jeg da, men kjenner de typiske menstegnene allerede:sukk: Ved forrrige forsøk kom tanta denne dagen, og er derfor veeeeeeldig spent. Tørr ikke ta tidlig test jeg...:sparke:

Forresten ser jeg at flere har testet negativt tidlig, men fått positivt etter noen dager. Så da må vi krysse fingrene for det altså:lykke::lykke::lykke:
Ønsker alle mine "medrugesøstre" lykke til med testingen!!! Måtte den blå trenden fortsette:lykke::lykke::lykke:

Mikkeline
08-09-2008, 13:10
Hei jenter.

Jeg har fått greie på at det er pga eggløsningssprøyten man får de ømme brystene og at det er normalt at dette vil avta etter en stund for så å komme tilbake igjen rundt rugedag14 ca. Om det var noen som lurte da!:kaffepc:

Mikkeline
08-09-2008, 13:13
Hei
Squatt og Eve..
Er litt fint å se andre her fra samme by:neglebit:.mens vi venter.

eve
08-09-2008, 16:42
Hei!
Er fint å vite at det er flere i samme situasjon i nærheten ja :)
Blødningen min har ikke gitt seg, så nå regner jeg med at løpet er kjørt for denne gang... :sad: (Men må jo teste på onsdag allikevel da - i tilfelle den feite dama har mista sangstemmen eller noe - hehe).
Det som er ekstra kjipt å tenke på er at jeg ikke har et eneste egg på frys... :sukk:

:kryssfingre: Masse lykke til jenter! :kryssfingre:

Mikkeline
09-09-2008, 12:09
Testet negativt i dag. Blenda hvitt.
I morra er den store testdagen, men regner ikke med at det skjer noe på et døgn. Er nok et negativt forsøk denne gangen også. :-(

Mikkeline
09-09-2008, 13:05
Da kom tanta også, så nå er det gjort.

The Fat lady has sung.

Dritt greier.

Hva nå liksom.....

Time will show

Lykke til dere andre.

Heier på dere.

sarping
09-09-2008, 15:03
Det er ikke mye å si Mikkeline. Sender deg masse:trøste: Dette er en tung prosess, og nedturene er enorme............

Abfoss
09-09-2008, 15:35
Det var veldig trist å lese Mikkeline:comfort:

Ønsker dere masse lykke til videre på veien mot ønskebarnet:lykke::enrose::lykke:

Hormonsiv
09-09-2008, 16:20

The Fat lady has sung.

Dritt greier.

Hva nå liksom.....

Time will show

Lykke til dere andre.

Heier på dere.

Så synd Mikkeline. :sukk:Føler veldig med deg. Håper bare at du ikke mister troen på at det kan gå veien neste gang selv om det er vanskelig å tenke på det nå. :leiseg:
en kjempeklem til deg:storklem:

Hormonsiv
09-09-2008, 16:24
For å få opp stemingen og positivismen her inne:

TESTET POSITIVT I DAG:jippi::jippi::jippi:

Så jenter, dette kan gå veien for dere oxo:sola:

Nå håper vi bare at vi slipper det samme som sist og at det endelig er vår tur.

Klem til dere alle

Sqatt
09-09-2008, 16:45

The Fat lady has sung.

Dritt greier.

Hva nå liksom.....

Time will show

Lykke til dere andre.

Heier på dere.

Vil bare gi deg en :comfort:mikkeline, veldig leit dette. har ikke troen på vårt forsøk heller... ikke lett dette, det er sikkert og visst.

Sqatt
09-09-2008, 16:47

Så jenter, dette kan gå veien for dere oxo:sola:

Nå håper vi bare at vi slipper det samme som sist og at det endelig er vår tur.

Klem til dere alle

:blomstersmil:Gratulerer så mye til deg Hormonsiv:blomstersmil:

Abfoss
09-09-2008, 17:31

:jippi:Hurra og gratulerer så masse:jippi:

june
09-09-2008, 17:54
Vil bare gi alle som har testet negativt en stor trøsteklem.
Trenger en selv, for testet negativt i dag jeg også :taarefost:

Skulle teste til morgen i dag, men orket ikke, så tok en test nå
i kveldinga og den negativ...... Så da er nok løpet kjørt her.
Vet jeg skal teste med morgeurin, kan det fortsatt være en sjans?
Føler meg ikke gravid i det hele tatt heller.

Skal ta den siste testen jeg har i skuffen i morgen tidlig, men
tror ikke mye på det, streken kom med en gang og ikke antydning til
kryss. Huff, dette er grusomt.....

Hormonsiv: GRATULERER GRATULERER GRATULERER!!!! :heia:

sarping
09-09-2008, 17:55
GRATULERER KJEMPEMASSE HORMONSIV !!!

Irene
09-09-2008, 18:01
Gratulerer Hormonsiv :D:D:D:D :sola: :heia:

Hormonsiv
09-09-2008, 18:44
Vil bare gi alle som har testet negativt en stor trøsteklem.
Trenger en selv, for testet negativt i dag jeg også :taarefost:

Skulle teste til morgen i dag, men orket ikke, så tok en test nå
i kveldinga og den negativ...... Så da er nok løpet kjørt her.
Vet jeg skal teste med morgeurin, kan det fortsatt være en sjans?
Føler meg ikke gravid i det hele tatt heller.

Skal ta den siste testen jeg har i skuffen i morgen tidlig, men
tror ikke mye på det, streken kom med en gang og ikke antydning til
kryss. Huff, dette er grusomt.....

Hormonsiv: GRATULERER GRATULERER GRATULERER!!!! :heia:

Hei June.

Ta en ny test i morgen. Og er det fryseforsøk kan det ennå gå noen dager før det slår ut på testen.

Dessuten er det et godt tegn om ikke tante rød har kommet...:fnise:
Krysser fingrene for deg:lykke:

june
09-09-2008, 18:56
Takk, klamrer meg til det lille håpet som er igjen....
Jeg har veldig sen syklus, så tanta er vel ikke å vente
før om enda en uke...

Men skal ta testen i morgen, og fortsette på medisiner og se etter 2 dager til.
Håpe håpe håpe :lykke::lykke:

eve
09-09-2008, 19:38
Føler med deg Mikkeline... Stooor trøsteklem :trøste:

Gratulerer så masse Hormonsiv! :boogie:

eve
10-09-2008, 07:21
Ja da har dama sunget her også... Testet negativt i dag :sukk:

june
10-09-2008, 09:27
Sender en klem til deg Eve! :klemse:

Jeg fikk bekreftet den negative testen jeg tok på søndag i dag.
Så da må jeg også stille meg inn i rekken av negativ augustprøver.
Alt føles veldig håpløst nå og alle drømmer om vårbabyen vår
falt i grus. Sikkert mange som kjenner seg igjen..

Når dette er fordøyd, skal vi prøve igjen, kan jo ikke gi opp,- det er mange som har flere ganger enn oss og som endelig lykkes..

Noen som vet når neste forsøk kan settes i gang?
Hører til Porsgrunn og har hørt det er forskjellig fra klinikk til klinikk...

Sjokolade
10-09-2008, 10:46
:klemse: til dere som har testet negativt!

----------------
Jeg er visst gravid jeg! :jippi:

Sqatt
10-09-2008, 11:26
:klemse: til dere som har testet negativt!

----------------
Jeg er visst gravid jeg! :jippi:

Hurra, hurra!!
:blomstersmil:Gratulerer så mye med positiv test Sjokolade:blomstersmil:

:comfort: til dere som har testet negativt. Uff, ikke lett...

Jeg :neglebit:frem til imorgen, da tør jeg kanskje forsøke en test. :neglebit:
Men ha jo ikke de store forhåpningene da, siden eggene mine visst nok var litt "rare". Og ikke delt mer enn i tre og seks.......:sparke:

Mikkeline
10-09-2008, 11:27
Hei alle sammen

Først og fremst vil jeg gratulere Hormonsiv og Sjokolade. Til lykke :spor:
Det er så utrolig fantastisk at det er mulig :-)

Eve og June,, vi sees vel som November rugere.

Jeg har fått go til 3 IVF av Porsgrunnenglene :-) Uke 48

Vi sees forhåpentligvis da....

:enrose: Til de som er foruten spire i magen, time will come .

:lykke: Til de som har spire i magen. La den vokse og gro.

:blomstersmil::heia::blomstersmil:

june
10-09-2008, 11:42
Gratulerer sjokolade! Nyt fantastiske måneder!!!!
Flott at dere pynter litt på auguststatistikken.
Skulle så ønske jeg var blandt dere, men kanskje jeg skal være med
å pynte på statistikken i November....

Abfoss
10-09-2008, 13:02
Leit med flere negative tester i august gjengen:comfort: håper dere finner styrke til å fortsette veien mot ønskebarnet:enrose::lykke::enrose:

Og til dere som har testet positivt; GRATULERER SÅ MASSE:jippi:

eve
10-09-2008, 14:45
Gratulerer sååååå masse Sjokolade !! :heia:
June & Mikkeline: Vi sees nok her inne i november ja :)
Jeg er satt opp på ICSI uke 47. :kryssfingre: for at vi lykkes da :)

Hormonsiv
10-09-2008, 16:29
Gratulerer sååååå masse Sjokolade !! :heia:
June & Mikkeline: Vi sees nok her inne i november ja :)
Jeg er satt opp på ICSI uke 47. :kryssfingre: for at vi lykkes da :)

Lykke til Eve, Mikkeline og June:lykke::lykke:

Dere ser at det går an så hold motet oppe. Skal følge dere:sola:

Gratulerer Sjokolade! Det er jo sååååååå herlig :boogie: Nå får vi krysse fingrene for våre venner her inne:sola:

sarping
10-09-2008, 17:48
GRATULERER SJOKOLADE !Skal selv ta blodprøve i morgen, men ikke hjemmetest før til mandag:neglebit: Kjenner meg ikke så positiv om dagen, men det fins jo et håp helt til tanta kommer eller testen er tatt. Tenker på dere som ikke har hatt hellet med dere denne måneden. Så bra dere klarer å se fremover, det er tungt, men det blir ikke bedre av å gruble over det som er over. Sender masse :klemse: til både dere som er gravide og dere som ikke er det - lykke til videre alle sammen:lykke:

Sqatt
10-09-2008, 18:05
Æsj.........., har akkurat testa negativt:shakehead: Kjenner det er skikkelig kjiipt altså...

Må vel ta en test til fredagen og.......:sukk:

Abfoss
10-09-2008, 18:11
Æsj.........., har akkurat testa negativt:shakehead: Kjenner det er skikkelig kjiipt altså...

Må vel ta en test til fredagen og.......:sukk:

Visst du har testa nå så bør du ikke ha tissa på minst 4 timer men det vet du kanskje???................kroppen produserer ikke så mye hcg så tidlig (som oftest iallefall) og det er derfor sikrest å teste i morgen urin:blomstersmil:

Anita78
10-09-2008, 18:50
Lenge siden jeg var inne her sist. Er for tiden paa velfortjent Tyskland-ferie (det er 26 grader og sol her nede, hva vil man mer) . Det er bra aa faa muligheten til aa slappe litt av og komme litt paa andre tanker. Men naa maatte jeg bare logge meg inn og se hvordan det gaar med dere.

Hormonsiv og Sjokolade: Gratulerer saa mye. :jippi: Haaper vi snakkes i 9 maaneder framover i endelig-gravid-klubben. :heia:

Mikkeline, Eve og June: Stor :trøste: Saa leit at det ikke gikk som dere haapet paa. Önsker dere lykke til i november. :kryssfingre:

Sqatt: Jeg er nok enig med abfoss. Kanskje bedre aa teste en gang til med morgenurin. Kanskje det forandrer resultatet?

Sqatt
10-09-2008, 19:10
Visst du har testa nå så bør du ikke ha tissa på minst 4 timer men det vet du kanskje???................kroppen produserer ikke så mye hcg så tidlig (som oftest iallefall) og det er derfor sikrest å teste i morgen urin:blomstersmil:

Hmmmm, det var jeg ikke klar over... Det fikk opp humøret igjen:fnise: Da tar jeg en til imorgen da... Klarte ikke la være å teste, fordi vi skal i barnedåp på søndagen... Ville være føre var denne gangen..Var nemlig i barnedåp forrige gang tanta kom etter forsøk også...:dåne:

june
11-09-2008, 17:30
Hei Sqatt.. Håper du forandret resultatet!

Kjenner meg igjen i å klamre meg til et håp- ringte klinikken til morgen i dag for å sette opp nytt fryseforsøk, og hun ba meg teste i morgen også. Jeg VET jo resultatet, men det er klart at et håp tennes... Det som er så kjedelig er at den lille oppturen lager nok et nederlag.- Alle 3 testene til nå har sendt meg rett i kjelleren! Men fallhøyden er ikke stor i morgen, det er bare for å utelukke ting og ikke tenke på "tenk hvis", for jeg slutter jo på medisinene i morgen..

Puh - litt på hjertet!
Krysser fingrene for dere alle, enten dere skal til pers igjen, er gravide eller ruger! Veien er lang, men det er det verdt! :lykke::lykke::lykke:

Sqatt
11-09-2008, 21:27
Hei Sqatt.. Håper du forandret resultatet!

Kjenner meg igjen i å klamre meg til et håp- ringte klinikken til morgen i dag for å sette opp nytt fryseforsøk, og hun ba meg teste i morgen også. Jeg VET jo resultatet, men det er klart at et håp tennes... Det som er så kjedelig er at den lille oppturen lager nok et nederlag.- Alle 3 testene til nå har sendt meg rett i kjelleren! Men fallhøyden er ikke stor i morgen, det er bare for å utelukke ting og ikke tenke på "tenk hvis", for jeg slutter jo på medisinene i morgen..

Puh - litt på hjertet!
Krysser fingrene for dere alle, enten dere skal til pers igjen, er gravide eller ruger! Veien er lang, men det er det verdt! :lykke::lykke::lykke:

Hei!

Tørr ikke teste jeg, ble litt lei meg igår altså.. Må heller teste til søndagen tror jeg, for da "lager" jeg ikke flere nedturer enn nødvendig... Dessuten er sånne nedturer litt skumle for min del, den igår.. endte med å selge huset:fnise:
Veldig morro med de som er blitt gravide, gir oss andre litt håp:sola:

Du er såååå heldig June, som har så mange potensielle i frysen. Alle mine ble ødelagte, så må gjennom nytt ordinært forsøk igjen... Ja, ja... men vi gir IKKE opp!!

june
12-09-2008, 16:27
Hei!

Tørr ikke teste jeg, ble litt lei meg igår altså.. Må heller teste til søndagen tror jeg, for da "lager" jeg ikke flere nedturer enn nødvendig... Dessuten er sånne nedturer litt skumle for min del, den igår.. endte med å selge huset:fnise:
Veldig morro med de som er blitt gravide, gir oss andre litt håp:sola:

Du er såååå heldig June, som har så mange potensielle i frysen. Alle mine ble ødelagte, så må gjennom nytt ordinært forsøk igjen... Ja, ja... men vi gir IKKE opp!!

Er veldig glad vi har egg på frys, må si jeg ikke hadde vært klar for et egguttak til på toppen av det hele akkurat nå.....Så føler virkelig med dere som må igjennom det også!

Synes det er leeeeeenge til november, jeg. Og greier ikke ennå å se at det skal slå til da når det ikke gjorde det nå! MEN, er jo mange her inne som har bevist at det nytter!!!!
Ha en fin helg alle sammen...

Jeg skal kose meg med et glass vin i helgen, kjenner jeg. Ville heller hatt en spire å ta hensyn til, men prøver å gjøre det beste ut av en hverdag som nå kjennes litt tom og meningsløs... Humøret kommer seg nok etter hvert!
:blomstersmil: