PDA

Se full versjon : "glemt" en dose synarela på sprøytedag 5

jenta76
31-08-2008, 14:23
I dag da jeg skulle ta sprayen, så falt hele korken av sprayen. Jeg tok den på, og skulle spraye. Men det var akkurt som om det ikke kom noe spray? Ellr jg vet ikke om det kom noe spray, jeg fikk hvertfall ikke den ekle smaken i munnen, og heller ikke sviing i nesen. Uansett så tok jeg ikke en ny spraydose etterpå fordi et står at man ikke skal ta dobbel dose.

Burde jeg ha tatt ny dose med en gang? Jeg vet jo ikke om den ikke funket for å si det sånn...... men jeg tror kanskje at den ikke funket.....

Det er jo viktig nå når jeg går på puregon at sprayen blir tatt, for den skal jo hindre eggløsningen......

jeg kommer tilå ringe Haukeland i morgen for å høre da, men da er det liksom for sent dersom det er farlig å hoppe over en dose......

Nina-79
31-08-2008, 15:24
Jeg husker iallefall at legene/sykepleierne sa at hvis jeg glemte en spraydose, så skulle jeg bare spraye en ny dose så fort jeg husket det igjen! Det var ofte at jeg glemte eller var forsinket med å spraye en dose men da sprayet jeg bare med en gang jeg husket at jeg hadde glemt det :hehe:

Angående det at du følte at det ikke kom ut noe spray når du satte korken på på nytt... da tenker jeg litt på at det kanskje virket som når sprayflasken er helt ny. For når den er helt ny så skal man jo spraye første dose ut i luften pga at det kommer så liten dusj den aller første gangen, så kanskje det var derfor det kom litt liten spray når du satte korken på på nytt igjen.

Men jeg tenkte alltid at det var bedre å ta en spraydose for mye enn en for lite :blunke: Hvis jeg feks var usikker på om jeg hadde fått en skikkelig dose, eller hadde glemt å spraye, så tok jeg bare en ekstra dose.

Lykke til videre!