PDA

Se full versjon : Leilighet i Bogota?

Amigo
04-09-2008, 19:35
Hei
21/8 kom den gledelige meldingen om at vi har fått distrikt Bogota:jippi:

Har lest litt om hotellene Halifax, Zuetana og Las Palmas. De ser jo greie ut, men har noen erfaring rundt å leie sin egen leilighet i Bogota?

Vi leker litt med tanken på å leie leilighet, men trenger litt råd rundt dette, om det er enkelt, fordelaktig, vanskelig eller bør frarådes.:kaffepc:

Vi gleder oss til tildelingen, når den måtte komme:storken-jente::storken-gutt:?

Dine
Amigos

Cali07
04-09-2008, 21:34
Hei !

:jippi: :jippi: :jippi:
Gratulerer så mye med distrikt Bogota,
måtte :denstoretelefonen: ringe med verdens beste nyheter snart.
Kan ikke hjelpe deg med leiligheter, selv har vi bodd på Halifax og Capital de få dagene vi var innom Bogota.
:lykke: til videre...

Hilsen

Almamor
04-09-2008, 21:38
HEi Amigo - og gratulerer så mye med Distrikt:heia:
Vi er førstegangsadoptanter og har heller ikke vært i Bogota tidligere så jeg kan nok ikke svare deg på spørsmålet ditt dessverre.

Men jeg spør deg jeg da, om når dere sendte papirene til Colombia?

Håper snart den store telefonen kommer til dere - lykke til :klemse:

*Camilla
04-09-2008, 21:39
Kan dessverre ikke hjelpe deg, men vil bare gratulere deg med distrikt :heia::heia:

Amigo
05-09-2008, 07:10
HEi Amigo - og gratulerer så mye med Distrikt:heia:
Vi er førstegangsadoptanter og har heller ikke vært i Bogota tidligere så jeg kan nok ikke svare deg på spørsmålet ditt dessverre.

Men jeg spør deg jeg da, om når dere sendte papirene til Colombia?

Håper snart den store telefonen kommer til dere - lykke til :klemse:

Hei Almamor. Vi sendte papirene til Columbia i Mai 2007, så tildeling av region kom overraskende tidlig på oss i en prosess som totalt sett har vært lang. Skal hilse fra min kone, som har lest dine innlegg. Vi krysser begge våre fingre for dere:lykke:om at dere skal snart få region. Hilsen deres Amigos fra Oslo

Amigo
05-09-2008, 07:13
Hei !

:jippi: :jippi: :jippi:
Gratulerer så mye med distrikt Bogota,
måtte :denstoretelefonen: ringe med verdens beste nyheter snart.
Kan ikke hjelpe deg med leiligheter, selv har vi bodd på Halifax og Capital de få dagene vi var innom Bogota.
:lykke: til videre...

Hilsen

Takk for gratulasjonen:sola:. Hvem av Halifax eller Capital kan du anbefale?

Amigo
05-09-2008, 07:14
Kan dessverre ikke hjelpe deg, men vil bare gratulere deg med distrikt :heia::heia:
Takk Camilla. Enver oppmerksomhet varmer

Fru EOS
05-09-2008, 09:00
Gratulerer masse med distrikt Bogota. Var der på hentereise for nøyaktig 3 år siden. Vi bodde på hotell Halifax, og anbefaler det på det varmeste. Håper dere snart får telefon.

venter 73
05-09-2008, 12:08
Gratulerer med distrikt Amigo! Håper:denstoretelefonen: kommer snart.

Jeg vet heller ikke noe om leilighet, men det er kjekt at det skjer noe i Colombia. Vi sendte våre papirer ned i mai i år og ble godkjent i juli. Lykke til!

Cali07
05-09-2008, 14:02
Takk for gratulasjonen:sola:. Hvem av Halifax eller Capital kan du anbefale?
Hei igjen !

Vi fikk jenta vår i Cali og har i grunnen bare vært noen få dager på Halifax på returen .De fleste vi har snakket med har vært veldig fornøyd med å bo her. Dere vil treffe mange andre familier i samme situasjon som dere og ting er veldig godt tilrettelagt .Trygt og godt å være flere sammen i et nytt land.
Vi kommer nok til å velge Capital hvis vi bare skal på gjennomreise til Bogota igjen.

Siden dere tenker på leilighet så tyder det kanskje på at dere ønsker å ha det litt mer privat...eller tolker jeg det helt feil nå :fnise:
Da vil jeg anbefale hotell Capital.
:lykke: til videre..

Hilsen

Blomsterpiken
06-09-2008, 08:37
Gratulerer med distrikt! Håper dere får den utrolig herlige telefonen snart:-)

For det første, Amigo, heter det ColOmbia ikke ColUmbia:-)
(Det bare irriterer meg at det blir skrevet feil, hvis man skal adoptere fra landet bør man hvertfall vite hvordan det skrives:-) )

Vi var i Bogota i okt 07 og var på Zuetana, men vi var bare i Bogota noen få dager på vei fra Cali til Norge.
Noen erfaringer med privat leilighet har vi da ikke, men det spørs om ikke det kanskje blir dyrere enn Zuetana eller Halifax.
Og disse stedene har jo erfaringer med adopsjonsfamilier så det er kanskje lettere hvis det er noen ting.

Trekløver
06-09-2008, 18:45
Gratulerer med flott distrikt! :sola:

Har ingen erfaring med å leie egen leilighet i Bogota, så der kan jeg ikke hjelpe deg. Personlig synes jeg det er trygt å bo på disse familiepensjonatene, jeg hadde ikke likt tanken på å bo på egenhånd i Bogota (pga sikkerheten). Og så er det nydelig å komme til dekket bord, hadde ALDRI orket å tenke på matlaging på en hentereise!

Vi har bodd på Zuetana, ingenting å klage på det, men neste gang kommer vi til å bo på Halifax..

Hvilken aldersramme er dere godkjente for?
Lykke til videre!:sola:

Almamor
08-09-2008, 09:15
Hei Almamor. Vi sendte papirene til Columbia i Mai 2007, så tildeling av region kom overraskende tidlig på oss i en prosess som totalt sett har vært lang. Skal hilse fra min kone, som har lest dine innlegg. Vi krysser begge våre fingre for dere:lykke:om at dere skal snart få region. Hilsen deres Amigos fra Oslo
Oj, ja da kom Distriktet sikkert overraskende tidlig på dere, hyggelig at det skjer noe i Colombia:blomstersmil: Takk for at dere krysser fingrene for oss, føler det trengs nå. Lykke til og håper den store telefonen kommer snart til dere :klemse:

pippi
08-09-2008, 09:36
Heisan!

Har heller ingen erfaring med å bo i egen leilighet.
Da vi fikk tildeling fikk vi en oversikt over anbefalte boplasser i Bogota.

Vi var i colombia okt/nov 07 og hentet hjem lillepia vår.
Vi bodde på hotel Halifax og kan anbefale det på det varmeste.
Det er ikke noe fænsy og lukseriøst hotell, egentlig ganske slitt og ganske små rom.
MEN personalet er bare helt fantastisk, de hjelper deg med ALT hva du har behov for.
Desverre så er det ikke så mange som kan engelsk, men det er utrolig hvor langt du kommer med fingerspråk:fnise:.
Det ligger i et rolig strøk og har tilgang på parker i gangavstand fra hotellet.
De er vant meg adopsjonsreisende og har god erfaring på det området.
Maten er god og hvis du har behov for spesiel mat er ikke det noe problem.

Neste gang vi reiser ned håper vi på muligheten for å dra tilbake.
Lykke til videre i ventingen og planleggingen.
Venter selv på at vi kan starte opp igjen med en lillebror/søster:blomstersmil:.

Hilsen Pippi

Melissa
08-09-2008, 10:18
Heisann :) Gratulerer så masse med distrikt!!

Vi hentet gutten vår i Bogota og bodde da på Halifax. Først hadde vi en uke der og fikk bli kjent med gutten vår i trygge omgivelser med god mat og andre familier i samme situasjon. Etterpå reiste vi ti dager til karibien og bodder der i bungalower. Fikk ennå alt av mat, vasking++, men der var vi alene og fikk skikkelig prøvd oss som en familie. Etterpå var den en uke igjen på Halifax før vi reiste hjem igjen :)

For vår del hadde vi gjort det samme igjen :jupp: Selv om jeg kan forstå behovet for å være ennå mer privat.

Vet det er en norsk adoptivfamilie som hentet barn nummer 5 som bodde i leilighet. De hadde tidligere en hjemmeside, men jeg ser den er nedlagt nå. Kan godt være de kjenner til dette hos AF :)

Håper TELEFONEN kommer snart!