PDA

Se full versjon : Hvor mye skal man ta det med ro på innsettingsdagen?

smash
02-10-2008, 17:48
Hei!
Var på uttak i dag og blir forhåpentligvis ruger fra lørdag av, hvis ting går som det skal.

Innsetting blir i såfall i 10-11 tiden. Det dumme er at jeg skal i stort famileselskap (90 årsdag) fra kl 15 til ca 19, for så dra rett i middag hos noen venninner kl 19. Er det dumt av meg å ha fullt program på denne dagen? De andre gangene har jeg alltid dratt rett hjem og slappet av. I følge legene skal man kunne leve som normalt (men unngå tunge løft&mye hopping), så da skulle det vel være i orden? Ser for meg å sitte ganske mye i løpet av disse selskapene og ellers ta forholdsregler som en gravid når det gjelder mat og drikke.....

Tar gjerne i mot råd!!

lille engel
02-10-2008, 21:04
Hei smash:blomstersmil:
Hvis formen er fin,og du føle deg bra,så tror jeg at du trygt kan kose deg på lørdag!
Jeg går jo alltid rett på jobb etter innsetting,men om det er lurt det hvet jeg ikke.
Men om du sitter hjemme eller i ett annet hus,det kan da umulig spille så stor rolle tror jeg.
Sist reiste jeg på hotelltur med jobben dagen etter innsetting.Og var veldig i stuss om jeg kunne danse.Men fristelsen ble for stor og jeg danset litt.
De sier jo at egget ikke fester seg på mange dager,så kos deg du min venn og lykke til med rugingen.:klemse:

smash
03-10-2008, 09:15
God morgen lille engel :-)
Takk for gode ord, tror jeg følger dem og deltar på både famile - og venninnetreff i morgen. Formen er jo bra nå etter uttak, kjenner lite til det nå, og det var jo i går. Forkjølelsen min er kanskje det jeg kjenner mest, så jeg skal ta det litt med ro uansett, sånn at ikke kroppen får en ekstra belastning der.

Ha en fin dag!

Mitab
03-10-2008, 09:45
Hei smash!
Så spennende at du er i gang med nytt forsøk, håper dere lykkes nå :klemse:
Jeg fikk beskjed om å opptre som vanlig jeg og at egget ikke vil falle ut uansett hva jeg gjorde. Det var først når en var 20 uker på vei at de satte litt begrensninger på tunge løft etc ift buktrykk og videre. Synes du skal kose deg masse på familie - og venneselskap, for da går i hvertfall første dag raskere :) Eneste grunn til å slappe mer av er vel kanskje hvis en er øm og sår i magen etter uttak og eventuelt overstimulert, men det blir noe annet!
Lykke lykke til!

Kristine68
03-10-2008, 11:30
Jeg skjønner at klinikken har ulike anbefalinger........ Da jeg var i Riga i mai, fikk jeg streng beskjed om å dra på hotellet og ta det helt med ro første dagen, og helst holde sengen......
Jeg klarte ikke å holde sengen denne dagen, gikk og på krykker da og humpet rundt....
Men nå ble jo ikke jeg gravid heller :sukk:

Men ellers i rugetiden er det viktig å ha god blodgjennomstrømning i livmor,og det krever at en rører på seg.

Jeg ville ha vært hjemme å hvilt frem til feiringen starter, og vært deltager derfra...Det er jo slik at en ofte i ettertid har lett for å bebreide seg selv, hvorfor ditt og hvorfor datt, kanskje det var derfor det ikke satt!

Og så er det bare en fødselsdag av det slaget, så det er jo hyggelig å være med :neie:

Lykke til :enrose:
:klemse:
Kristine

Katta
03-10-2008, 13:39
Klart du skal delta på begge deler, dette er jo rolige begivenheter, hyggelige og positive er de også, og det er jo kun ett pluss :-)
Egget fester seg uansett ikke første dagen, det fester seg heller ikke mindre eller detter ut om du koser deg!

LYKKE TIL!!

smash
03-10-2008, 17:18
Takk alle sammen, dette var betryggende å høre. Da blir det innsetting, 90-års lag og venninnemiddag på meg i morgen :-) Venninnene kan alltids vente, men en slik stor begivenhet som 90 årsselskapet til min grandtante er jo noe som virkelig er once in a liftetime. Men begge selskapene er rolige saker, så det blir vel greit. Og jeg trenger jo ikke være den siste som drar hjem. Søndag skal jeg hvile og kose meg hjemme.

smash
03-10-2008, 17:23
Hei Mitab!! Så utrolig spennende du må ha det om dagen, det nærmer seg jo termin!!! Tenk at du har kommet så langt og nærmer deg slutten, håper du har hatt et fint svangerskap. Selv håper jeg jo selvsagt at dette skal være det som skulle til for å bli gravid, men etter 4 innsettinger hittils (2 vanl+2frys), så tør jeg vel ikke håpe så alt for mye. Men skal jo være positiv :-) Ettersom jeg ikke var så veldig stimulert denne gangen, er formen god. Merker jo at noe er litt annerledes der inne etter uttaket, men ikke vondt.

Lykke til videre da!!!

Mitab
06-10-2008, 13:18
Koselig med hilsen smash :klemme: Sniker i kulissene fremover nå og heier på deg :heia:
Her i gården er det veldig spennende, tiden flyr nå og gleder meg veldig til å se lillegutt :)

Håper du får en skikkelig positiv overaskelse testdagen! Når skal du foresten teste?

smash
06-10-2008, 18:29
Hei Mitab !! Moro å høre fra deg også, at det går bra med deg og magen din :-) Ja det blir vel superspennende å få treffe lille babyen som ligger og gjør seg klar til å bli en ny verdensborger :blomstersmil:

Jeg skal teste med blodprøve 16.oktober. Skal prøve å holde meg til da, men blir jeg for nysgjerrig, så blir det hjemmetesting en dag eller to før. Det er jo både positive og negative sider ved det.....

Lykke til videre da, snart har du lille :prins: i armene

smash
06-10-2008, 18:31
PS Mitab; jeg ruger på 2 embryo, ikke 1 som jeg trodde. Legen sa at de gjorde dette siden det var siste (offentlige) forsøket vårt. Gulp, spennende...