PDA

Se full versjon : Ventetid i Porsgrunn. Noen som kan dele erfaringene sine??

Mayalilla
03-02-2009, 00:06
Hei. Ble videresendt fra gynekolog i dag, til Porsgrunn. Fikk beskjed om at det er hele 4 mnd ventetid! Er det noen av dere som har samme erfaring, og som kunne fortalt meg hvor kjapt/tregt det gikk etter det? Skal sannsynligvis ta TESA og icsi etterhvert.. Årsaken er lavt antall sædceller..

Går vi nå egentlig bare og venter på en samtale som forteller oss stort sett ting gynekologen fortalte oss om behanlingsforløpet, for deretter å gå og vente på Tesa? Hvor lang tid må vi regne til vi får svar på den, og hvor raskt kan vi komme igang etter dette?

:Snegle:

Mirmel
03-02-2009, 11:56
Når dere har vært inn til forsamtale, vil klinikken som regel sette i gang så fort det er mulig, både i forhold til din syklus og deres kapasitet. De fleste begynner på neste syklus, noen heldige får begynne på den de er inne i når de er på forsamtale. For dere vil sannsynligvis sommerferien komme i veien (hvis henvisningen nettopp er sendt), så da får dere kanskje begynne på forsøket i august?

Lykke til!

puselabben
03-02-2009, 14:51
Vi fikk også beskjed om 4 månders ventetid når vi fikk brev fra klinikken etter at de hadde mottatt søknaden. Men vi fikk innkallelse til forsamtale slik at ventetiden ikke ble lenger enn 3 månder for vår del.
Dette var i høst, søknad sendt i september, forsamtale i desember.
Lykke til :lykke:

Hormonsiv
04-02-2009, 10:37
Hei:)

Vi kom også inn før forventet. Men jeg ringte inn og satte meg på liste dersom noen melder avbud. Det kortet inn ventetiden med måneder!! Men jeg hadde flaks for de hadde ringt flere før meg, og de hadde ikke tatt telefonen... Så det er et lite tips i alle fall. Skjønner at du synes det er lenge å vente, jeg var helt fortvilet, syntes 3 mnd var laaaaaaaaaaang tid. Men det går faktisk fortere enn du tror, og nå sitter jeg her med mage og venter tvillinger i mai. Og når jeg tenker tilbake så har det egentlig gått utrolig fort. Ønsker deg masse masse lykke til!! Klem.

Loweley
04-02-2009, 11:00
Vi sendte søknad i begynnelsen av september 2008, fikk beskjed om 4 mnd ventetid, kom på forsamtale 24 november. Pga jula måtte vi vente, men er igang nå. Første stikk i dag

Pia
18-02-2009, 11:59
noe som vet om det går ann og sende mail til porsgrunn.....noen som har mailadresse??

puselabben
18-02-2009, 14:59
noe som vet om det går ann og sende mail til porsgrunn.....noen som har mailadresse??

http://www.sthf.no/omST/232/259/Fertilitetsklinikken-Sor/
Her er mere info, bl.a mailadressen under "kontakt oss"

Lykke til:lykke:

Ønskestjernen
18-02-2009, 18:00
Vi måtte vente i seks mndr pluss sommerferie, så jeg syns ikke fire er så gæli. Vi også var i porsgrunn..

Lille Mille
18-03-2009, 08:06
Vår henvisning mottok de 21 januar, fikk også brev om 4 mnd ventetid. Men vi var der til forsamtale igår!! :jippi:

Takket være ringelisten kom vi inn nøyaktig etter 2 mnd med venting!! Så vi er igang :jippi:

zenfoodist
19-03-2009, 09:34
Min lege i Kristiansand må ha skrevet et fantastisk brev; vi fikk svar at det var 6-7 måneds ventetid, men ble innkallet 2 uker etterpå! Dat var i slutten av 2007, og nå er jeg i gang med forsøk nr.2.

Lykke<3
19-03-2009, 20:54
Vår henvisning mottok de 21 januar, fikk også brev om 4 mnd ventetid. Men vi var der til forsamtale igår!! :jippi:

Takket være ringelisten kom vi inn nøyaktig etter 2 mnd med venting!! Så vi er igang :jippi:

Hva er ringelisten?..

Safran
30-03-2009, 22:02
Hva er ringelisten?..

Du kan be om å stå på ringeliste. Da får du beskjed på kort varsel om noen andre har avbestilt timen sin.

Vi kom inn på kort varsel nå i mars, men fikk beskjed om at de holder på med ombygging, og vi kommer ikke igang med uthenting før i juni. Men har fått resept på diverse medisiner og mye informasjon, så det er jo fint å være igang. :)

Lille Mille
13-04-2009, 19:04
Sant som Safran sier her. Ringelisten kan man sette seg opp på dersom man har mulighet til å komme på kort varsel :blunke:

De ringte meg 13 mars og fortalte at de hadde fått ledig time 17 mars :hopper: Ble så glad at jeg fløy i flint!! Endelig igang!!

Safran.. kanskje vi får forsøk samtidig?? Jeg ble fortalt at jeg skulle komme igang før sommeren dersom pergoen ikke gjorde susen.. men er litt skeptisk, de har jo så mye å gjøre etter oppgraderingen av lab'n..