PDA

Se full versjon : Oktober 2009 Skravletråd

Sider : 1 [2] 3 4

Amie
01-10-2009, 12:57
Så flott FINA :blomstersmil:
Får håpe at 1 oktober er en god dato :)

Masse lykke til!!:heia:

lille_meg79
01-10-2009, 17:14
Da er jeg ruger av 2 (4 delte) egg :hopper:

Nå er det bare å krysse alt!!

Blir spennende å følge med på dere alle :heia:

Gratulerer som ruger, Amie! Krysser fingre og tær for deg! Da er det bare å ta det med ro og telle dager...

Var på kontroll i dag, og alt så fint ut. Blir ikke mange egg denne gangen heller, men vi får håpe at gullegget er der likevel. Blir uttak til uka. :neglebit:

Cutepai
01-10-2009, 17:24
Da er jeg ruger av 2 (4 delte) egg :hopper:

Nå er det bare å krysse alt!!

Blir spennende å følge med på dere alle :heia:

Gratulerer så masse på to flotte egg.:hopper:
Sender deg :heia::heia: og la de to ukene går fort.

Cutepai
01-10-2009, 17:25
Da var jeg i gang med ruge tiden.:hopper: Det ble 01.oktober på meg så da hører jeg vel egentlig hjemme i oktoberklubben. Håper tiden skal gå for fram til bp. :vente:

Lykke til til dere andre som skal i gang denne måneden. Måtte dette være en god måned for oss alle!:grouphug:

Gratulerer som ruger:jippi:
Sender deg en :heia::heia::heia:
:klemse:

Cutepai
01-10-2009, 17:27
Gratulerer som ruger, Amie! Krysser fingre og tær for deg! Da er det bare å ta det med ro og telle dager...

Var på kontroll i dag, og alt så fint ut. Blir ikke mange egg denne gangen heller, men vi får håpe at gullegget er der likevel. Blir uttak til uka. :neglebit:

Spennende..men du trenger bare et gullegg:)
Jeg får heller ikke mangen egg,og i morgen skal jeg til ul både grue å gler meg:neglebit:

Jeg klare ikke følge med alle:fnise:
men jeg tenker på dere:)

Sjøstjerna
01-10-2009, 18:07
Oi oi oi...her skjer det store ting:jippi:
Sender noen:heia::heia::heia: jenter til klubbens første rugere.

Velkommen i oktober klubben FINA og gratulerer som ruger,det blir 2 lange uker på deg:blomstersmil:

Gratulerer som ruger av to flotte egg Amie,måtte de to ukene gå fort.

Lykke til i morgen Cutepai:blomstersmil:

Så flott at du er i rute,og at det så bra ut med eggene dine lille_meg 79,det blir en spennende uke i 41:hyper:

Sjøstjerna

KiK
01-10-2009, 19:38
Oj.... her skjer det spennende ting!!!! lykke til dere som ruger:heia::heia::heia::heia::heia::heia:og lykke til til dere som snart skal ha uttak:heia::heia::heia:

Jeg blir bare trøttere og trøttere..he he..har sovet en time etter jobb disse dagene.. er på dag 9 på spray..skal på UL kontroll på tirsdag.. ellers venter jeg påmensen.. vet dere om den pleier og være litt forsinket når man sprayer???

En god:klemse: til dere alle!!!!!!

Amie
01-10-2009, 20:12
Tusen takk jenter :klemse:

Måtte oktober bli en gullmåned! :lykke:

Da jeg sprayet så ble jeg alt annet enn trett:fnise:
Så det har ikke vært mye søvn på meg i det siste.
Min mens ble forsinket så jeg måtte vente en uke ekstra før jeg fikk starte med sprøyter.

Lykke til med uttak neste uke lille_meg79!
Håper du får ut flotte og fine egg!:heia:

Å lykke til på ul i morgen Cutepai!:heia:

:storklem:

Sjøstjerna
01-10-2009, 20:18
Tusen takk jenter :klemse:

Måtte oktober bli en gullmåned! :lykke:

Da jeg sprayet så ble jeg alt annet enn trett:fnise:
Så det har ikke vært mye søvn på meg i det siste.
Min mens ble forsinket så jeg måtte vente en uke ekstra før jeg fikk starte med sprøyter.

Lykke til med uttak neste uke lille_meg79!
Håper du får ut flotte og fine egg!:heia:

Å lykke til på ul i morgen Cutepai!:heia:

Min mens ble også forsinket,men nå ble jeg litt stresset....igjen...
hadde ikke mensen kommet før du skulle stikke siden du måtte utsette stikkingen en uke?
Min kom før stikkingen ihvertfall:sparke:

Sjøstjerna

Amie
01-10-2009, 20:23
Min mens ble også forsinket,men nå ble jeg litt stresset....igjen...
hadde ikke mensen kommet før du skulle stikke siden du måtte utsette stikkingen en uke?
Min kom før stikkingen ihvertfall:sparke:

Sjøstjerna

jepp, mens kom ikke før dagen etter jeg skulle starte med sprøyter, å siden blødningen må ha kommet i gang senest 2 dager før sprøytestar så ble jeg flyttet en uke :blunke:

Sjøstjerna
01-10-2009, 20:27
jepp, mens kom ikke før dagen etter jeg skulle starte med sprøyter, å siden blødningen må ha kommet i gang senest 2 dager før sprøytestar så ble jeg flyttet en uke :blunke:

Puhh...takk for svar,alt hva man skal bekymre seg for:blunke:
Da er nok alt i orden for meg tenker jeg.

Sjøstjerna

FINA
01-10-2009, 20:35
Takk for alle lykkeønsker. Og ja, la oss håpe at 1 oktober er en riktig god dato. Lykke til med rugingen du også Amie. Du hadde virkelig god eggproduksjon. Så det er vel et godt tegn det også for deg. :hopper:

Får håpe dere andre er like heldig med eggproduksjonen. :klemse: Lykke til med ul og uttak til uka. Dette er en spennende tid for oss alle. Måtte månen gå fort og måtte det være en skikkelig god mnd å prøve i. :heia::heia::heia:

Får håpe det er noen skikkelig gullegg du har laget lille_meg79.

KiK
01-10-2009, 21:57

Det er en stund til sprøyte start....så satser på at den kommer innen den tid:neglebit::neglebit:

dansejenta
02-10-2009, 11:04
Da har jeg fått min "pre-mens", så ringte inn i dag, skal begynne å knaske progynova på søndag :mumse:

Tenk, snart igang igjen! :fnise:

God helg jenter :blomstersmil:

KiK
02-10-2009, 13:42
Vil bare ønske alle en riktig god helg:sola::sola::sola::sola::sola::sola:

Sjøstjerna
02-10-2009, 14:57
Da har jeg vært på ul og legen sa at det så bra ut,selv om legen hadde problemer med å se den ene eggstokken.
Det virker som at eggposene utviklet seg forskjellig,den ene eggstokken hadde 4-15mm eggposer og 1 mindre,den andre håper jeg viser seg mer på søndag,da jeg skal tilbake.
Så det ser ut til at det ikke er så mange egg jeg får ut da,slik jeg tyder det.
Håper på 5 eggposer da ihvertfall:neie:
Jeg spurte om jeg kanskje burde ha større dose med puregon,men legen sa at 200 ie var nok...så vi får se...
Skal på en siste skjekk søndag-uttak regnet legen ble på tirsdag.

Sjøstjerna

Sjøstjerna
02-10-2009, 14:58
Vil bare ønske alle en riktig god helg:sola::sola::sola::sola::sola::sola:

God helg til deg også:sola:

Sjøstjerna
02-10-2009, 15:00
Da har jeg fått min "pre-mens", så ringte inn i dag, skal begynne å knaske progynova på søndag :mumse:

Så flott, da er du igang

Sjøstjerna

Missemoje
02-10-2009, 17:13

Samme her, jeg begynner i morgen :hyper:

Amie
03-10-2009, 09:37
Får håpe at di finner flotte egg på tirsdag Sjøstjerna :lykke:
Til meg sa di på første icsi at det kom ikke ann på mengden men kaliteten :blunke:

Så flott at dere er i gang igjen dansejenta og Missemoje :hopper:

Får håpe mens kommer i tide KiK :heia: ikke noe artig å bli flyttet:sukk:
Men på en måte så fikk jeg så godt resultat denne gangen så jeg er bare kjempe fornøyd :blomstersmil:

:sola:GOD HELG :sola:

Cutepai
03-10-2009, 10:57
Heia.
Igår var jeg på UL.var ikke helt store så jeg håper helgen gjør susen.
Skal tilbake på mandag,blir spennende å se hvor mye de har vokst.
Denne gang hadde jeg 10 eggposer:jippi:det har jeg aldri hatt før,jeg håper at det er egg ialle.

Lykke til alle sammen,og god helg:blomstersmil:

dansejenta
03-10-2009, 11:05
Så bra Cutepai, da satser vi på at du får ut endel egg :jippi:

Siste hormonfrie dag, det er egentlig helt uvirkelig at vi skal igang igjen så fort...
Da blir vi jo ganske likt i løypa da missemoje :blunke:

I dag er det ENDELIG :sola: i Bodø, etter verste regnmåneden på 100 år!!!

Fortsatt go helg jenter :klemse:

Cali
03-10-2009, 11:37
Hei

Jeg skal begynne på sprøyter neste helg, regner med forsøk i uke 43...men når skal jeg ha UL? Skjekker de eggposene midt i sprøytetiden slik at de evt kan justere mengden hormoner eller satser de på at dosen er riktig og tar en UL helt til slutt? Noen som vet:sparke:

Hilsen cali:sola:

dansejenta
03-10-2009, 11:58
Jeg tok UL fredag (sprøytedag 8), og fikk uttak da på mandag. MEn det avheger litt om man er stimulert rett, og om eggposene er store nok.

Vet ikke om dette gjelder alle sykehus, men sånn er det i allefall i nord :fnise:

Har du ikke fått dato for ul? Det fikk jeg når jeg startet på alle hormonene..

Amie
03-10-2009, 12:36
Heia.
Denne gang hadde jeg 10 eggposer:jippi:det har jeg aldri hatt før,jeg håper at det er egg ialle.

Så flott:jippi:
Håper de vokser seg fine å store i helgen :lykke:
Å masse lykke til på mandag!

Amie
03-10-2009, 12:45
Hei

Jeg skal begynne på sprøyter neste helg, regner med forsøk i uke 43...men når skal jeg ha UL? Skjekker de eggposene midt i sprøytetiden slik at de evt kan justere mengden hormoner eller satser de på at dosen er riktig og tar en UL helt til slutt? Noen som vet:sparke:

Jeg hadde ul på sprøytedag 9 på en fredag og fikk uttak mandagen etter.
Rart at det ikke står på info arket.
Men da er det bare å ringe på sykehuset på mandag så får du sikkert vite det:blunke:

Å masse lykke til med sprøytestart :blomstersmil:

Sjøstjerna
03-10-2009, 14:03
Heia.

Så flott med 10 eggposer Cutepai,jeg har ventet spent på hvordan det gikk med deg:sola:
Håper de vokser seg store og fine.
Jeg var også på ul fredag,hadde ikke så mange eggposer men legen sa det så bra ut alikavell.
Legen fikk ikke sett høyre eggstokk så jeg aner ikke hvordan det ligger ann der,men den venstre hadde 4 eggposer på 15 mm og 1 som var mindre.
Uff skikkelig spennende det her...håper håper håper legen finner noen i den andre også.
Skal på ny ul søndag og legen sa jeg var klar til uttak tirsdag:jippi:
Håper jeg får lagt gullegget:)

Sjøstjerna

Hildur
03-10-2009, 14:10
Ser at noen har kommet langt i prosessen og snart er klare for uttak. Her sprayes det på 11 dagen og det går bare bra. Kjenner ingenting av bivirkninger - akkurat som forventet.. Og det er bra:fnise:

Ønsker dere lykke til dere som skal på ul til uka, og så håper jeg de finner mange modne eggposer hos dere..:klemse:

Til Cali, så synes jeg det er rart at du ikke har fått time til ultralyd, for på st.olavs er man der og sjekker etter at man har tatt sprøyter i 9 dager. Veldig mange er jo klare for uttak etter denne ultralyden, mens mange av oss må fortsette med sprøyter noen dager til..
Så jeg ville nok tatt en telefon på¨mandag om du ikke har den datoen i noe papir du har fått tilsendt..
På st.Olavs får man alle datoer på samme ark, dvs dato for spraystart, sprøytestart og ultralyd.. - sammen med dosene for de ulike medisinene. Veldig kjekt å ha alt samlet på et sted...:blomstersmil:

Sjøstjerna
03-10-2009, 14:12
Hei

Det er vel forskjellig opplegg for hver person.
Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ta ul på sprøyte dag 9(fredag)på St.Olav og var jeg klar ble det uttak mandag.
Jeg måtte stikke 3 dager til da mente legen jeg skulle være klar til uttak tirsdag.
Jeg har ikke tatt ul før denne i stikke perioden,noen gjør det ser jeg,men dette er mitt første forsøk,så legene prøver seg vel frem:blunke:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
03-10-2009, 14:20
Ser at noen har kommet langt i prosessen og snart er klare for uttak. Her sprayes det på 11 dagen og det går bare bra. Kjenner ingenting av bivirkninger - akkurat som forventet.. Og det er bra:fnise:

Ønsker dere lykke til dere som skal på ul til uka, og så håper jeg de finner mange modne eggposer hos dere..:klemse:

Til Cali, så synes jeg det er rart at du ikke har fått time til ultralyd, for på st.olavs er man der og sjekker etter at man har tatt sprøyter i 9 dager. Veldig mange er jo klare for uttak etter denne ultralyden, mens mange av oss må fortsette med sprøyter noen dager til..
Så jeg ville nok tatt en telefon på¨mandag om du ikke har den datoen i noe papir du har fått tilsendt..
På st.Olavs får man alle datoer på samme ark, dvs dato for spraystart, sprøytestart og ultralyd.. - sammen med dosene for de ulike medisinene. Veldig kjekt å ha alt samlet på et sted...:blomstersmil:

Så fint at du ikke har plager med sprayingen Hildur,håper det vedvarer
seg slik:blomstersmil:

Sjøstjerna

Obella
03-10-2009, 15:33

Heia! Då følgjer me same timeplan. Eg er også på spraydag 11 og trur ikkje eg kjenner noko av det. Bare litt tett i nasen og litt irritasjon og dårlig smak rett etter eg har spraya. Kanskje litt trøtt, men trur heller det er pga drittvèret! Er det veldig viktig å spraya nøyaktig på klokkeslettet? Har litt problem med å huska det, men har alarm på mobilen . . . Lykke til vidare og god helg

Obella
03-10-2009, 15:39
Det er en stund til sprøyte start....så satser på at den kommer innen den tid:neglebit::neglebit:

Er på sprøytedag 11 og har vel eigentleg ikkje fått mens ennå. Har lange syklusar så veit sjeldan kva tid det skjer men hadde 2 dager med litt småblødning denne veka. Murrer litt i magen i dag, så HB noko skjer rett over helga. Dei 4 siste syklusane har vore ganske like på rundt 5.5 veker så HB ikkje at ein sånn laaaang syklus er i gang nå og øydelegg forsøket mitt. Eller sprayer me bare lenger og utsetter stikkinga til mensen kjem?

Obella
03-10-2009, 16:04
Eit spørsmål til dokke erfarne. Me får støtte til 3 forsøk frå staten. Betyr dette opp til 3 fullstendige runder med egguttak? Eller teller ein med innsetting av fryste egg også? Kom bare til å tenkja på det.
Nå er eg snart 1 år eldre enn i fjor og baker mange kaker og goodis i dag og HB at eg neste år på denne tid er travel opptatt med eit lite knøtt :jippi:

dansejenta
03-10-2009, 16:12
Alle egg som er på frys teller med i et forsøk, så du skal få 3 egguthentinger :blunke::blunke:

Derfor det er veldig gunstig med mange eggg på uttak og fys :fnise:

Sjøstjerna
03-10-2009, 18:43
Jeg sitter å funderer på den eggløningssprøyten.Jeg har fått pregnyl-
10000 IE.
Er det vanskelig å blande pulveret og væsken,det er jo to av hvert...
Skal jeg sette to sprøyter tro?:neglebit:
Svigerinna mi som er sykepleier kom innom for å se på det her,har ikke fått
sprøyte ennå,for legen skulle vise meg i morgen hvordan jeg blander og setter
sprøyta.
Men jeg ble veldig betengt,for svigerinna mi kom med noen MONSTER sprøytespisser som var vanlig å bruke for henne til 1 ml subkutant...
trodde jeg skulle :dåne:
Er det tykke spisser dere andre har brukt?

Sjøstjerna

Obella
03-10-2009, 19:43
Alle egg som er på frys teller med i et forsøk, så du skal få 3 egguthentinger :blunke::blunke:

Derfor det er veldig gunstig med mange eggg på uttak og fys :fnise:

okidoki! Då vart eg litt beroliga, for då skal det mykje til for å ikkje lykkast i det heile tenkjer nå eg, men det kan jo ta tid. Hadde 7-8 stk på kvar side då eg var på første kontroll, så det lover jo bra det :blunke: men det kjem jo an på kor mange dei får ut.

Lurka
03-10-2009, 21:17
Jeg sitter å funderer på den eggløningssprøyten.Jeg har fått pregnyl-
10000 IE.
Er det vanskelig å blande pulveret og væsken,det er jo to av hvert...
Skal jeg sette to sprøyter tro?:neglebit:
Svigerinna mi som er sykepleier kom innom for å se på det her,har ikke fått
sprøyte ennå,for legen skulle vise meg i morgen hvordan jeg blander og setter
sprøyta.
Men jeg ble veldig betengt,for svigerinna mi kom med noen MONSTER sprøytespisser som var vanlig å bruke for henne til 1 ml subkutant...
trodde jeg skulle :dåne:
Er det tykke spisser dere andre har brukt?

Sjøstjerna

Hei Sjørstjerna
Det er ikke vanskelig å blande pulver og væske, og jeg har ikke måttet bruke noen monster-sprøyte til å sette den...og satte kun en sprøyte :blomstersmil: Mulig jeg brukte en større spiss til å blande, og så en mindre til å sette, husker ikke helt...

Hildur
03-10-2009, 21:21
De gangene jeg har satt Pregnyl så har ikke det vært noen monsterspiss nei, men jeg har brukt en monsternål for å få blandet det.. Og den spissen jeg har stukket med har vært nesten som den som er i puregon pennen, en tynn liten kort sak..:fnise:

Så det skal nok gå bra.. Men alt skal blandes i en sprøyte.. Jeg bruker å blande væsken oppi pulveret og når det er godt blandet så trekker jeg det opp.. Og deretter bytter jeg spiss!!!!!

Lykke til!

Sjøstjerna
04-10-2009, 06:48
Takk for svar,nå ble jeg beroliget:klemse:
Er ikke fan av sprøyter akkurat,men en tynn sprøytespiss fikser jeg.
Da skal jeg vel blande alt i ei sprøyte da tenker jeg.
Jeg drar snart på siste ul,det blir spennende.
Skal sette eggløsningssprøyta i kveld håper jeg.

Sjøstjerna

Sjøstjerna
04-10-2009, 13:52
Da er jeg tilbake fra UL undersøkelsen og i dag fant legen venstre eggstokk.
Tilsammen fant legen 9 eggposer der 3 var umodne og en litt liten.
Men de andre hadde modnet flott og livmoren var fin.
Det ble ikke så mange egg som jeg håpte på men så lenge det så bra ut,får jeg bare krysse fingrene for de jeg har:heia:
I kveld skal jeg sette den eggløsningssprøyta som holdt på å skremme vettet av meg:blunke:
Uttak blir tirsdag.

Sjøstjerna

dansejenta
04-10-2009, 14:48
Så flott at det endelig bli uttak på deg sjøstjerna :jippi:

Dette blir nok bra skal du se! OG lykke til med sprøyta :blunke:

Jeg har ikke fått mens som jeg skal (!) noe som ALDRI har skjedd før! Så får ikke starta med knaskinga i dag.... :furt:

Sjøstjerna
04-10-2009, 14:56
Så flott at det endelig bli uttak på deg sjøstjerna :jippi:

Dette blir nok bra skal du se! OG lykke til med sprøyta :blunke:

Jeg har ikke fått mens som jeg skal (!) noe som ALDRI har skjedd før! Så får ikke starta med knaskinga i dag.... :furt:

Takk Dansejenta:blomstersmil:
Gleder meg,det blir spennende.
Usj..så kjedelig at mens ikke kommer som den skal da.Hva skjer da,må du bare vente noen dager da eller og fryseforsøket blir forskjøvet noen dager?
Vet så lite om dette:sparke:
NEI...den kommer skal du se ,i morgen er den der:heia:

Sjøstjerna

dansejenta
04-10-2009, 15:01
Må ringe sykehuset i morgen og høre hva som skjer..MEn turte ikke å begynne på progynova`n i dag, så da blir alt forskjøvet ja :fnise:

Bare å smøre seg med :vente:

Ja du har masse spennende å se fram mot nå :hopper:

Amie
04-10-2009, 15:32
Så flott Sjøstjerna :blomstersmil: Håper de finner flotte egg på tirsdag :lykke:
Ja det blir en spennende tid for deg fremover :heia:

Den mensen er jammen ikke lett å bli klokk på dansejenta:blunke:
Får håpe den er like rundt hjørne så du får starte opp :heia:

dansejenta
04-10-2009, 15:36
Hvordan går ruginga da AMie? Greier du å tenke på noe annet? :fnise:

Amie
04-10-2009, 15:47
Går fint, er enda veldig oppblåst å har vonde bryst, men legen sa at det var helt normalt siden jeg var en smule overstimulert.
Prøver ikke å tenke så mye på at jeg ruger, tørr ikke å håpe på noe.
I morgen får jeg vite om det ble egg på frys:neglebit:
Håper det!!
Vi har bare 1 forsøk igjen å vi har ikke fått noen egg på frys etter de andre 2 uttakene som jeg har hatt.
Så har vi bestemt oss at hvis det ikke går rette veien denne gangen å vi ikke får noen egg på frys så skal vi ta oss et års pause, er så psykisk sliten.

dansejenta
04-10-2009, 16:01
Det tar jo litt tid før kroppen "normaliserer" seg igjen ja :fnise:

Vi får håper dere får noen på frys da :lykke:

SKjønner godt dere ser slitne, dette tar på. Men nå satser vi på at dere blir gravide :jippi:

Amie
04-10-2009, 16:14
Ja det er det største som kunne ha skjedd :lykke:

Nå har vi fått drømmehuse og ble gift i påsken i år så nå er det bare ønskebarnet som mangler:baby2:

Sjøstjerna
04-10-2009, 18:30
Jeg skulle ta siste dusj med synarela i dag kl 17.00 isteden for kl 20.00 og eggløsningssprøyta kl.22.00.
Men jeg fikk ikke med meg om jeg skulle spraye i morgen.
Noen som husker/vet om de gjorde det?

Sjøstjerna

dansejenta
04-10-2009, 18:34
Jeg slutta sprayen dagen før jeg satte el sprøyta....

Altså hadde jeg en hel hormonfri dag :fnise:

Amie
04-10-2009, 18:34
Jeg skulle ta siste dusj med synarela i dag kl 17.00 isteden for kl 20.00 og eggløsningssprøyta kl.22.00.
Men jeg fikk ikke med meg om jeg skulle spraye i morgen.
Noen som husker/vet om de gjorde det?

Sjøstjerna

På UNN så skulle jeg ikke spraye dagen før uttak :blunke:

Missemoje
04-10-2009, 21:25
Hei alle sammen :grouphug:

Borte ett par dager og vips så greier jeg nesten ikke følge med :fnise:
Jeg er på dag 2 med progynova. Skal på UL 12. oktober. Gleder meg og håper såååååååååååå at vi lykkes denne gangen............alle sammen:grouphug:

Snart er det mandag, en dag nærmere.........:blunke:

Ønsker alle ei fantastisk uke :sola:

Cutepai
05-10-2009, 09:46
Da har jeg kommet hjem fra UL i gjenn....
Skal stikke i to dager igjenn så er det inn i gjenn til gyn...
Blir lenge å stikke,men jeg håper det blir uttak på onsdag
lov å håpe.
Denne gang har jeg rundt 15 egg og jeg som bare har hatt 5 egg før,men de er bare på 15mm så to dager til må gjøre susen.

Til alle som har starte opp lykke til og til alle andre tenker på dere:blomstersmil:

Missemoje
05-10-2009, 10:04
lov å håpe.
Denne gang har jeg rundt 15 egg og jeg som bare har hatt 5 egg før,men de er bare på 15mm så to dager til må gjøre susen.

Til alle som har starte opp lykke til og til alle andre tenker på dere:blomstersmil:

God morgen :klemse:

:yess: satser på at gull egget er blant de 15. Lykke til, dette blir jo kjempe spennende.
Krysser fingrene for at du får noen på frys også da. Kan være kjekt å ha til en annen gang :blunke:

Sjøstjerna
05-10-2009, 10:39
lov å håpe.

Heia!
Oi 15 egg er jo strålende,så godt det må være at det har utviklet seg så mange:blomstersmil:
2 dg til med sprøyter SKAL gjøre susen.
Du skal se du får egg på frys....håpe håpe.
Jeg skal ha uttak i morgen og er forferdelig spent...gruer meg igrunn,det er mer virkelig for meg nå hva det er vi skal igjennom jeg og mannen:neglebit:
Jeg får ikke ut så mange egg,venstre eggstokk ligger så vanskelig til at det kan bli vanskelig å tømme den forstod jeg.Men heldigvis var det 5 egg i høyre som var modne og fine så jeg setter min lit til dem:hopper:
Håper du er klar til onsdag og masse lykke til!

Sjøstjerna

Amie
05-10-2009, 11:10
Så flott Cutepai:heia:skal se du får ut mange flotte egg på onsdag :heia:

Lykke til Sjøstjerna med uttak i morgen :lykke:

dansejenta
05-10-2009, 12:00
Så flott at det nærmer seg Cutepai og lykke til med uttak Sjøstjerna :jippi:

Jeg har ENDA ikke begynt å blø skikkelig...Ringte UNN, og hun mente jeg skulle ta en gravitest :fnise:
Har en liggende, men trur ikke det er noe hensikt å ta den..

Prøvere i sør.
05-10-2009, 14:30
Hei. Begynte med nesespray for 14 dager siden. Skal begynne med sprøytene de nærmeste dagene.

Jeg er ufattelig spent på hele prosessen. Tar 1 dag av gangen... Gru-gleder meg til UL i oktober for å se hvor mange egg det blir. Noen som vil dele sine erfaringer med egguttak? Veldig spent. Håper at jeg kan være så heldig å få egg på frys. Slik at jeg slipper sprøyter, nesespray på en liten stund.

Dette er vårt første IVF forsøk. Vi har 2 inseminasjoner bak oss.

Prøver å tenke positivt. Humøret svinger som aldri før. Kan være strålende blid i det ene øyeblikket og gråte i det andre.

Krysser fingrene og håper at dette skal gå bra:):sola:

Lykke til alle andre i samme situasjon.:heia:

lille_meg79
05-10-2009, 14:48
Heia!
Oi 15 egg er jo strålende,så godt det må være at det har utviklet seg så mange:blomstersmil:
2 dg til med sprøyter SKAL gjøre susen.
Du skal se du får egg på frys....håpe håpe.
Jeg skal ha uttak i morgen og er forferdelig spent...gruer meg igrunn,det er mer virkelig for meg nå hva det er vi skal igjennom jeg og mannen:neglebit:
Jeg får ikke ut så mange egg,venstre eggstokk ligger så vanskelig til at det kan bli vanskelig å tømme den forstod jeg.Men heldigvis var det 5 egg i høyre som var modne og fine så jeg setter min lit til dem:hopper:
Håper du er klar til onsdag og masse lykke til!

Sjøstjerna

Spennende med uttak i morgen, Sjøstjerna! Det skal jeg også! Krysser alt som kan krysses for oss begge. Lykke til!
Du lurte forresten på dette med spray etter eggløsningssprøyta. Jeg skal i alle fall ikke spraye noe mer etter at den er satt...

Så flott med masse egg, Cutepai! Så heldig du er! Får alltid få egg jeg, og på begge de tidligere forsøkene har vi kun hatt ett egg som har klart seg... Så det er (litt for) spennende dette her...

Lykke til videre alle sammen! Nervepirrende tider dette... :sparke:

Cutepai
05-10-2009, 16:03
Tusen takk alle sammen:grouphug:
Det er første gangen jeg har hatt så mangen eggposer,men det er ikke sikker det er egg i alle.
Jeg tar det som det kommer blir det egg på frys er det en bonus,men ingen forhåpninger har vært gjennom mangen nedturer.
Jeg håper at det er egg i noen da blir jeg glad,kanskje det blir egguthenting på fredag vi får se håper på det beste:)

Masse lykke til med uttak i morgen Sjøstjerna:lykke:

Og tusen takk til dere andre dere er imine tanker hver dag:grouphug:

FINA
05-10-2009, 21:46
Dansejenta vi får håpe at du er gravid viss ikke mensen snart dukker opp, men forstår at du tviler. Det samme hendte meg rett før sommeren. Mensen kom ikke og jeg ble fortvilet. Jeg fikk beskjed om at hvis jeg ikke fikk mensen innen en viss dato så måtte jeg vente til etter ferien. Ble skikkelig stresset og fortvilet. Hadde jeg bare lyst å sette meg ned å grine. Var så forberedt på at vi skulle begynne. Til slutt gikk jeg til akupunktur og sa at jeg ikke fikk mensen og at graviditetstestene var negative (da var jeg 8 dager over tror jeg). Han stakk noen nåler og to dager senere kom mensen. Akkurat i tide for at vi fikk starte behandlingen.

Mensen er utrolig vanskelig å forstå seg på noen ganger. Når vi vil at den skal komme så kommer den ikke og motsatt. Første gang jeg skulle på tur med det som i dag er mannen min (bare oss to) kom den en uke før tiden og var utrolig kraftig. Ødela nesten turen, skulle sykle rallarveien.

Får håpe du får en avklaring raskt. Forstår at det er fortvilende å gå å vente. Vi ønsker jo så gjerne å få komme i gang.:klemse:

Aime skal tenke på deg. Håper det går bra med rugingen. Måtte 1.okt være en god dag for oss begge. :heia::heia::heia:

Lykke til alle dere som skal ha uttak til uka. Måtte dere få mange gode egg og måtte gulleggene finnes blandt dem.:grouphug:

Jeg for min del er nå ferdig med min 4 rugedag. Hadde bestemt meg for å være i ro mest mulig denne gangen. Blir litt sprø av å ligge på sofaen og slappe av hele dagene, men det går. Men tiden går veldig laaaannnnngggssssoooommmmttttt.:Snegle::Snegle::Sn egle:. Småverker i begge eggstokkene. Krysser fingrene for at det er et godt tegn. Ellers så begynner jeg å bli ganske sår av den crinonegelen. Den klumper seg, tørker ut skjeden og gjør meg ganske sår. Har dere andre lignende erfaringer med det? Har noen noe gode tips til hva jeg kan gjøre for å minske det?

dansejenta
05-10-2009, 21:58
Takk for langt og fint svar. "Godt" å høre andre som har værr i situasjonen.
Jeg har aldri gått over tida, men dette er jo litt spesielt, siden det er første mens siden forige forsøk.
MEn jeg har tatt akupunktur 2 ganger de siste 4 ukene, som skal ØKE blodgjennomstrømninga i livmora, og hun sa at jeg kom til å få KRAFTIGE blødninger denne mens, men så kommer dette liskom?!?! Små brune dråper, av blod som ikke er friskt engang...huff! MEn men, det kommer nok snart :blunke:

Rugetiden er jo rene torturen! Men det gikk bedre etterhvert synes jeg, og de siste dagene gikk fort.
Jeg reagerte ikke noe på crinonen, så kan desverre ikke hjelpe deg der.

Kos deg videre med ruginga :klemse:

Sjøstjerna
06-10-2009, 10:43
Hei hei!
Så var dagen her som jeg var veldig spent på.
Takk for alle ønskelykkninger det er godt med all støtten her inne:grouphug:
Uttaket gikk bra,fikk ut 6 egg,1 var umodent 1 var på kanten.men 4 skulle være bra anntar jeg.Resten hadde gått til grunne(ikke store nok)
Den største overraskelsen i dag var mannens sædprøve.....den var tilnærmet normal:jippi:
Det øker jo sjangsene vår betraktelig tror jeg.
Så nå krysser vi fingrene her om at eggene blir befruktet og at de utvikler seg perfekt:neie:

Sjøstjerna

dansejenta
06-10-2009, 10:47
Gratulerer så masse!! :jippi:

Det var jo supre resultater da. Da er det bare å vente på telefon i morgen da :neglebit:

Det går nok bare fint :klemse:

Sjøstjerna
06-10-2009, 11:04
Hei. Begynte med nesespray for 14 dager siden. Skal begynne med sprøytene de nærmeste dagene.

Jeg er ufattelig spent på hele prosessen. Tar 1 dag av gangen... Gru-gleder meg til UL i oktober for å se hvor mange egg det blir. Noen som vil dele sine erfaringer med egguttak? Veldig spent. Håper at jeg kan være så heldig å få egg på frys. Slik at jeg slipper sprøyter, nesespray på en liten stund.

Dette er vårt første IVF forsøk. Vi har 2 inseminasjoner bak oss.

Prøver å tenke positivt. Humøret svinger som aldri før. Kan være strålende blid i det ene øyeblikket og gråte i det andre.

Krysser fingrene og håper at dette skal gå bra:):sola:

Lykke til alle andre i samme situasjon.:heia:
Hei kjenner meg igjen i det du beskriver...jeg var veldig spent på hvor mange egg som modnet av stimuleringen.
Jeg fikk ikke så mange da,men det er kvaliteten og ikke kvantiteten som gjelder:blomstersmil:
Jeg er igrunn overrasket hvor lite pes jeg har hatt med medisinene,noen mener nok jeg har vært heldig.Tror nok en del sliter med de.
Den psykiske biten er jo ofte en større påkjenning,og det er fint at du greier å tenke positivt....det er bra for deg vet du.
Disse hormonene spiller oss et realt puss ja.
Du lurte på dette med uttaket,om det var vondt,og kanskje hva som skjer.
Oi oi oi...det skal jeg si jeg gjorde også.
Jeg kan gjerne fortelle deg om min erfaring...men merk den er min:
Jeg ble tatt i mot av ei hyggelig dame som viste omtanke og forståelse som var opptatt av at jeg skulle ha det bra.
Så ble det litt papirarbeid før jeg fikk en kanyle i armen som de skulle sette smertestillende i(før jeg dro til klinikken tok jeg beroligene og smertestillende).
Så bedøvde legen innvendig,det kjente jeg ikke noe av.
Så begynte legen med uttaket ved å føre et rør eller noe inn i eggstokken,da kjente jeg et press men det var ikke vondt,og tømte en og en eggpose.Når de på lab.fant egg ropte de inn for hvert egg:blunke:.
Nå hadde jeg bare 6 eggposer og tømme så det gikk raskt,men 10-15 minutt er vanlig forstod jeg.
Så sumasumarium har jeg bare en positiv opplevelse av det hele.
Spenningen nå blir å vente på tlf.om de har blitt befruktet og delt seg fint.det vet jeg om 2 dager.
Lykke til videre,håper du blir like heldig med opplevelsen(så langt) som meg.

Sjøstjerna

Sjøstjerna
06-10-2009, 11:06
Gratulerer så masse!! :jippi:

Det var jo supre resultater da. Da er det bare å vente på telefon i morgen da :neglebit:

Det går nok bare fint :klemse:

Takk Dansejenta:blomstersmil:
Blir vel å surre rundt her og vente ja....skikkelig spent altså.

Sjøstjerna

Sjøstjerna
06-10-2009, 11:16
Jeg la deg inn på resultatlista Prøvere i sør!
Det er ikke vanskelig,men jeg er knalldårlig på å forklare slikt så kanskje noen andre kan gjøre det:blunke:

Sjøstjerna

lille_meg79
06-10-2009, 14:19
Gratulerer med fint uttak, Sjøstjerna!

Har også hatt uttak i dag. 11 egg! Hurra! :jippi: Det er ny, personlig rekord. Har fått ut få begge de forrige gangene. Håper de er bra også da, i alle fall noen av dem... Blir spennende å høre i morgen hvordan befruktningen har gått. Går rundt og håper på god kvalitet, og at de setter inn to. Det må jo øke sjansene litt i alle fall!

Selve uttaket gikk kjempefint i dag. De er så flinke, og tar så godt vare på oss. Det er bra, og det gjør jo noe med totalopplevelsen også.

Går rundt med "dette er siste sjanse"-følelse i magen. Prøver å ikke slippe den til, men den ligger der bak og stresser meg... :sparke:

Cali
06-10-2009, 15:46
Lille_meg79 og Sjøstjerna....Gratulere så mye med uttakene, håper jeg får mange nok egg...

Jeg har vært hos gynykolog i dag og systen på den ene eggstokken hadde krympet ned til ca 1 cm i diameter så hun mente at jeg nå trygt kunne sarte med hormonsprøytene...må bare vente på mensen først. Tok siste p-pille i går og håper jeg skal får den før helgen, men med min vanlige flaks kommer den ikke før lang ut i neste uke...får bare smøre meg med tålmodighet:/

Men jeg har et annet spørsmål til dere jenter: Jeg fikk en telefon fra lillesøsteren min i dag, og hun fortalte meg noe som jeg burde ha hoppe i taket av...men istede brast jeg sammen på jobb og måtte gå hjem. Hun er blitt gravid, og det på første forsøk(ikke IVF)...isteden for å bli kjempeglad ble jeg sint, frustrert , lei meg og alt annet mulig rart. Jeg var til og med så grusom at jeg tenkte stille for meg selv, hun er jo bare 5 uker på vei...det kan jo enda gå galt:sukk: Jeg har slått den tanken fra meg nå, men skremmende at den kom i det hele tatt!
Noen som har lignende opplevelser...føler meg som et monster...ikke en særlig god søster. Hun vet hva vi holder på med, så hun var kjempenervøs for å fortelle det til meg...og jeg klarte ikke å si gratulere en gang:(

Hjelp meg! Trenger råd...

Cali

Amie
06-10-2009, 15:48
Gratulerer med flott uttak jenter :hopper:

Blir spennende å høre i morgen om hvordan det har gått :lykke:

Krysse krysse :klemse:

Prøvere i sør.
06-10-2009, 16:49
Hei kjenner meg igjen i det du beskriver...jeg var veldig spent på hvor mange egg som modnet av stimuleringen.
Jeg fikk ikke så mange da,men det er kvaliteten og ikke kvantiteten som gjelder:blomstersmil:
Jeg er igrunn overrasket hvor lite pes jeg har hatt med medisinene,noen mener nok jeg har vært heldig.Tror nok en del sliter med de.
Den psykiske biten er jo ofte en større påkjenning,og det er fint at du greier å tenke positivt....det er bra for deg vet du.
Disse hormonene spiller oss et realt puss ja.
Du lurte på dette med uttaket,om det var vondt,og kanskje hva som skjer.
Oi oi oi...det skal jeg si jeg gjorde også.
Jeg kan gjerne fortelle deg om min erfaring...men merk den er min:
Jeg ble tatt i mot av ei hyggelig dame som viste omtanke og forståelse som var opptatt av at jeg skulle ha det bra.
Så ble det litt papirarbeid før jeg fikk en kanyle i armen som de skulle sette smertestillende i(før jeg dro til klinikken tok jeg beroligene og smertestillende).
Så bedøvde legen innvendig,det kjente jeg ikke noe av.
Så begynte legen med uttaket ved å føre et rør eller noe inn i eggstokken,da kjente jeg et press men det var ikke vondt,og tømte en og en eggpose.Når de på lab.fant egg ropte de inn for hvert egg:blunke:.
Nå hadde jeg bare 6 eggposer og tømme så det gikk raskt,men 10-15 minutt er vanlig forstod jeg.
Så sumasumarium har jeg bare en positiv opplevelse av det hele.
Spenningen nå blir å vente på tlf.om de har blitt befruktet og delt seg fint.det vet jeg om 2 dager.
Lykke til videre,håper du blir like heldig med opplevelsen(så langt) som meg.

Sjøstjerna

Så spennende!!:blunke:

Takk for oppklaringen ... veldig interessant å høre fra de som har gjennomgått egguttak. Jeg er hormonell og har fått mye hodepine av sprayen...Men absoulutt verdt det:)

Jeg håper at det går like greit med meg! Håper at eggene dine blir befruktet:) masse lykke til:)!!!

Imorgen begynner jeg med sprøytene, gleder meg til veien videre....:blomstersmil:

Prøvere i sør.
06-10-2009, 16:58
Lille_meg79 og Sjøstjerna....Gratulere så mye med uttakene, håper jeg får mange nok egg...

Jeg har vært hos gynykolog i dag og systen på den ene eggstokken hadde krympet ned til ca 1 cm i diameter så hun mente at jeg nå trygt kunne sarte med hormonsprøytene...må bare vente på mensen først. Tok siste p-pille i går og håper jeg skal får den før helgen, men med min vanlige flaks kommer den ikke før lang ut i neste uke...får bare smøre meg med tålmodighet:/

Men jeg har et annet spørsmål til dere jenter: Jeg fikk en telefon fra lillesøsteren min i dag, og hun fortalte meg noe som jeg burde ha hoppe i taket av...men istede brast jeg sammen på jobb og måtte gå hjem. Hun er blitt gravid, og det på første forsøk(ikke IVF)...isteden for å bli kjempeglad ble jeg sint, frustrert , lei meg og alt annet mulig rart. Jeg var til og med så grusom at jeg tenkte stille for meg selv, hun er jo bare 5 uker på vei...det kan jo enda gå galt:sukk: Jeg har slått den tanken fra meg nå, men skremmende at den kom i det hele tatt!
Noen som har lignende opplevelser...føler meg som et monster...ikke en særlig god søster. Hun vet hva vi holder på med, så hun var kjempenervøs for å fortelle det til meg...og jeg klarte ikke å si gratulere en gang:(

Cali

God kveld.

Jeg vet akkurat hvordan du har det. I løpet av den siste måneden har 3 venninner blitt gravide. På første forsøk og hun 3. venninna ble gravid på en pergo kur. Jeg føler meg som det samme "monsteret" som deg. Jeg får dårlig samvittighet av å ha slike tanker, men en ting er sikkert jeg er MISUNNELIG. Det er vel derfor jeg blir litt bitter ....og holder litt avstand inntil videre.

Jeg har enda ikke funnet ut et råd som hjelper. PS. si ifra hvis du finner ut av det.:blomstersmil:

Prøvere i sør.
06-10-2009, 16:59
Jeg la deg inn på resultatlista Prøvere i sør!
Det er ikke vanskelig,men jeg er knalldårlig på å forklare slikt så kanskje noen andre kan gjøre det:blunke:

Sjøstjerna

Takker:hopper:

Cutepai
06-10-2009, 17:17
Hei hei!
Så var dagen her som jeg var veldig spent på.
Takk for alle ønskelykkninger det er godt med all støtten her inne:grouphug:
Uttaket gikk bra,fikk ut 6 egg,1 var umodent 1 var på kanten.men 4 skulle være bra anntar jeg.Resten hadde gått til grunne(ikke store nok)
Den største overraskelsen i dag var mannens sædprøve.....den var tilnærmet normal:jippi:
Det øker jo sjangsene vår betraktelig tror jeg.
Så nå krysser vi fingrene her om at eggene blir befruktet og at de utvikler seg perfekt:neie:

Sjøstjerna

Tenk nå er uttaket over og du har fått en flott fangs:hopper::hopper:
Spennende med den store tlf i morgen.
Ønsker deg masse lykke til:hopper::klemse:

Cutepai
06-10-2009, 17:19

Har også hatt uttak i dag. 11 egg! Hurra! :jippi: Det er ny, personlig rekord. Har fått ut få begge de forrige gangene. Håper de er bra også da, i alle fall noen av dem... Blir spennende å høre i morgen hvordan befruktningen har gått. Går rundt og håper på god kvalitet, og at de setter inn to. Det må jo øke sjansene litt i alle fall!

Selve uttaket gikk kjempefint i dag. De er så flinke, og tar så godt vare på oss. Det er bra, og det gjør jo noe med totalopplevelsen også.

Går rundt med "dette er siste sjanse"-følelse i magen. Prøver å ikke slippe den til, men den ligger der bak og stresser meg... :sparke:

gratulerer med flott fangst:jippi::hopper::jippi:
Masse lykke til med den store tlf i morgen.
Dette komer til å gå super bra er det ikke noe som heter alle gode ting er 3??
Masse lykke til:klemse:

Sjøstjerna
06-10-2009, 17:26

Så flott da...11 egg er jo strålende:jippi:
Gratulerer så masse!
Vi får noen spennende dager nå ja,den tlf i morra altså:neglebit:
Det skal bli gode resultat på oss begge!

Sjøstjerna

Sjøstjerna
06-10-2009, 17:30
gratulerer med flott fangst:jippi::hopper::jippi:
Masse lykke til med den store tlf i morgen.
Dette komer til å gå super bra er det ikke noe som heter alle gode ting er 3??
Masse lykke til:klemse:

Takk for lykkeønskningene og masse lykke til du også..skal krysse fingrene for at det blir uttak på deg fredag:blomstersmil:

Sjøstjerna

Amie
06-10-2009, 19:08
Aime skal tenke på deg. Håper det går bra med rugingen. Måtte 1.okt være en god dag for oss begge. :heia::heia::heia:

Takk FINA :klemse:

Vi får håpe 1 oktober er en super flott dato:heia::lykke:
Tenker på deg også og alle andre her inne :blomstersmil:

nordlandsparet
07-10-2009, 07:22

Vi har også en søster som er gravid. Og hun vet om oss, og hun var kjempenervøs for å fortelle oss det. Vi var de første som fikk vite det, men også vi har problemer med å forholde oss til det. Det har gått veldig bra, for så å bli en skikkelig nedtur, for å ende opp med en bølgedal fra veldig bra til nedtur.

Hun er også den som har vært nærmest oss i denne prosessen, og som har fått vite alt om hva vi holder på med, når vi skulle på sykehus, osv. Men hun har vært veldig åpen på at de kom til å prøve, så vi har hatt litt tid på oss på til å "forberede" oss. (Nå viste det seg at det ikke gikk an å forberede seg helt på det uansett...)

Når hun ble gravid var det også siste paret i vennegjengen som er gravid/har barn. Nå er det bare oss igjen. Og det er tungt.

Jeg skjønner godt hvordan du føler det. Vi er blitt enige om å prøve å glede oss så godt vi kan, og vi klarer stort sett det. De tunge stundene kommer, men det er nå en gang sånn at selv om vi ikke har fått vår babylykke, så kan vi jo ikke stoppe andre fra å få sin. Det vil være egoistisk.

Så får man glede seg med dem mens man kan, og prøve å overleve de verste stundene selv... De første ukene var definitivt verst, så får håpe at det blir litt bedre med tiden for deg også! :klemse:

Ellers må vi gratulere lille_meg79 og sjøstjerna med uttak, og Amie og Fina som rugere. Og dansejenta og missemoje med oppstart, og til eventuelt andre vi ikke kommer på nå :fnise:
LYKKE TIL TIL OSS ALLE!

Missemoje
07-10-2009, 07:57

Cali

God morgen alle sammen :klemse:

Først vil jeg ønske alle lykke til uansett hvor langt dere er kommet i prosessen. Skjer mye nå her inne. Nesten vanskelig å følge med på alt og alle :fnise:

Forstår godt at du føler det slik. Og klart det føles bittert. Nå får du det så nærme at det kjennes enda verre. Alle følelsene blir sterkere. Ikke at det er noen unskyldning men forståelig. Nå vet ikke jeg hvor nærme du og søsteren din er men hvorfor ikke være ærlig og fortelle henne hvordan du har det. At du er glad på hennes vene men at det likevel gjør vondt. Jeg er sikker på at hun vil forstå det. I min familie er det flere søskenbarn som har fått eller er gravide. Ikke alltid like enkelt. Og jeg føler at uansett hvor jeg er er 90% av damene enten gravide eller ute med en barnevogn. Vi fokuserer bare på oss selv og det vi går igjenom og da er det lett å glemme de rundt oss som også går gjennom ting på godt og vondt.
Dette ble nok ikke så trøstende som jeg hadde tenkt, men jeg tror og mener at det du føler nå er normalt :enrose:
Og hvem vet kanskje det er nettopp nå dere skal lykkes også!!!!

Missemoje
07-10-2009, 08:00
Så spennende!!:blunke:

Takk for oppklaringen ... veldig interessant å høre fra de som har gjennomgått egguttak. Jeg er hormonell og har fått mye hodepine av sprayen...Men absoulutt verdt det:)

Jeg håper at det går like greit med meg! Håper at eggene dine blir befruktet:) masse lykke til:)!!!

Imorgen begynner jeg med sprøytene, gleder meg til veien videre....:blomstersmil:

Jeg hadde også en fin opplevelse av selve uttaket og innsett. De smertestillende tab. derimot var veldig sterke og jeg ble så vannvittig kvalm av de og spydde flere ganger :sparke:

Sjøstjerna
07-10-2009, 09:17
Gosh....våknet i morges kl.06.00 med trillrunde øyne...lysvåken:sukk:
Ja dette skal bli en lang dag kjenner jeg...tenker på egggene mine.
Er så spent på den skumle tlf.:neglebit:
Ser at missemoje ble kvalm av smertestillende.
Jeg hadde det helt greit så lenge de var virksomme,men senere i gårkveld
kjente jeg meg litt uvell.Kaldsvetter og litt uggen.Vet ikke om det har med medikamentene å gjøre....
Tok det rolig i går...MEN i dag skal jeg en tur å shoppe på Ikea tenker jeg:blunke:

Lykke til på ul i dag Cutepai...håper du får gode nyheter:blomstersmil:

Sjøstjerna

Cutepai
07-10-2009, 09:27
Da har jeg vært hjemme en stund og ventet på tlf fra haugesund.
Da blir det 3 dager til med spray og sprøyter og uttak mandag.
Endelig en dato å forholda seg til.

dansejenta
07-10-2009, 09:36
Hurra Cutepai :jippi:

Endelig! :klemse:

Da har jeg svelget min første tablett, så jeg er i gang :hopper:

Cutepai
07-10-2009, 09:38
Hurra Cutepai :jippi:

Endelig! :klemse:

Da har jeg svelget min første tablett, så jeg er i gang :hopper:

Takk takk.
Gratulerer så masse med den først pillen:jippi:

Sjøstjerna
07-10-2009, 09:46
Så flott Cutepai,det blir spennende :jippi:
Gratulerer med den første pillen Dansejenta,bra at det gikk
greit med mens:hopper:

Sjøstjerna

FINA
07-10-2009, 09:48
Nå er du i gang. Gratulerer Dansejenta:klemse:

KSV
07-10-2009, 09:55
Hei Sjøstjerna- jeg krysser fingrer for deg og ønsker deg lykke til.
Var så fint fortalt om uttaket-og at du ikke kjente noe smerte... Jeg var selv innom på sykehuset i går og punkterte en cyste og det var ikke noe deilig...Ellers er det godt med alt som er gjort og nå er det bare uttaket som står igjen som noe "nytt og skummelt"...Kjenner jo til stikkinga så det kommer til å gå som en lek :-) Frykelig spennende å følge med i oktober tråden...Så mye som skjer med dere alle sammen og jeg fortalte min mann også at nå skjer det ting her inne. Er inne her nesten hver dag og leser om dere alle !

Til deg som skreiv om søstra di som fortalte deg at hun var gravid ( Var det Cali som skrev det?). Tror nok mange har vært i samme situasjon som deg og kjent det på kroppen. Min beste venninne venter nå nr to og hun var på besøk hos meg og vi satt rundt kjøkkenbordet -hun,min mann og jeg..Snakket om mager og det å vente barn. Hun klarte da å lire ut av seg at "hun hater å gå gravid og at det værste med det å skulle ha barn etc.." Jeg holdt på å klore ut øya på henne da hun sa det men sa bare til henne at "noen kan sitte og syte for at de er blitt gravide og andre kan ikke bli det" for å stoppe kjeften hennes....Tror nok hun forsto at hun hadde sagt noe veldig veldig dumt noe. Hun kjenner meg og min manns ønske om barn og visste at vi var på vei til å starte IVF prosessen...Veldig sårende....
Ellers har alle mine venninner nå født babyer og jeg liker å strikke så jeg produserer litt babytøy til babisene men beholder det jeg blir mest fornøyd med selv (begynner å bli ett lite lager )...Om det ikke klaffer for oss så er det alltid noen andre som kan bruke det senere...Både i går og forleden dag satt jeg men små nurk i armene mine og jeg sa at dette var sikkert den aller beste terapien min min del for å få hormonene min i gang...Jeg kosa meg stort.

Amie
07-10-2009, 09:59
Så flott Cutepai:hopper:

Å gratulerer med pillestart dansejenta :blomstersmil:

:heia::heia::heia: på dere alle!

dansejenta
07-10-2009, 10:01
Takk alle sammen :klemse: Dere er jo bare go`e!

Dette med venner og familie som blir gravide er vanskelig å takle. Jeg prøver å ikke la det gå inn på meg, men kjenner jo at det stikker litt. Jeg er så "ung" enda (ikke at jeg mener at dere er gamle altså, missforstå meg rett), at det er ikke så mange i min vennekrets som har fått enda, men i miljøet jeg jobber i, er det ALLTID noen som er gravid!
Men jeg har bestemt meg for å endre tankegangen min litt i forkant av dette forsøket. Jeg ska lvære positiv, og tenke at dette klarer vi, vi trenger bare denne lille "starthjelpa" :blunke:

KSV, så flink du er til å strikke! Skulle ønske jeg kunne (jeg kan bare strikke rett fram, ikke noe mønster osv :fnise:) Mamma har begynt å strikke et pledd, som egentlig er til babyer, men som hun sa, det er gammel overtro at man IKKE skal begynne å strikke til babyer som ikke er kommet.. Jeg er litt overtroisk av meg da, hehe

Sjøstjerna
07-10-2009, 12:47
Da har jeg fått skumle tlf.
Av de 6 eggene var 2 umodne,2 var ikke bra nok (jeg var så nervøs at jeg ikke fikk med meg alt-tror kanskje damen mente at de ikke delte seg bra):sukk:
Men 2 egg var helt perfekt og hadde delt seg slik de skal.
Så i morgen skal jeg sette inn 1 egg :jippi:
Fryser de 1 egg?
Bekymrer meg for det ene perfekte egget mitt:blomstersmil:

Sjøstjerna

dansejenta
07-10-2009, 12:54
Men, 1 egg er jo alt som skal til! :jippi: Satser på at dette er DET egget!

Vet ikke om de fryser 1 egg...Det bør de jo...

Amie
07-10-2009, 13:23
Av de 6 eggene var 2 umodne,2 var ikke bra nok (jeg var så nervøs at jeg ikke fikk med meg alt-tror kanskje damen mente at de ikke delte seg bra):sukk:
Fryser de 1 egg?

Sjøstjerna

Signerer dansejenta jeg:heia:

Tenk i morgen så får du satt inn gullegget ditt :klemse:

KSV
07-10-2009, 14:48
Fryser de 1 egg?

Sjøstjerna

Så kjekt å høre at det gikk bra. Ønsker deg lykke til!

Hildur
07-10-2009, 17:07
Fryser de 1 egg?

På St.Olavs fryser de ihvertfall 1 egg om det er bra nok å fryses ned... Hadde jeg vært deg så hadde jeg spurt om det i morgen, for hvis det er for dårlig til å fryses ned men bra nok å settes inn så må det jo være bedre å få sette inn 2....?

Sjøstjerna
07-10-2009, 20:11
På St.Olavs fryser de ihvertfall 1 egg om det er bra nok å fryses ned... Hadde jeg vært deg så hadde jeg spurt om det i morgen, for hvis det er for dårlig til å fryses ned men bra nok å settes inn så må det jo være bedre å få sette inn 2....?

Hei Hildur!
Det er på St.Olav jeg hører til...godt å vite at de fryser 1 egg.
Jeg fikk beskjed om at de ville sette inn bare 1 egg for de var så bra.
Men for å være på den sikre siden hører jeg med de i morgen,vil ikke forkaste
egget mitt nei.
Kanskje det kan forandre seg til i morgen også,ikke vet jeg hva som kan skje med eggene.
Så er det det med tilbake setting...er det vondt,fikk først beskjed om at det ikke skulle være noe ubehag,og at jeg ikke ville trenge noe smertestillende.
Men nå har jeg hørt noe annet...skeptisk ja:blunke:
Uansett det skal inn....

Sjøstjerna

lille_meg79
07-10-2009, 20:32
Hei Hildur!
Det er på St.Olav jeg hører til...godt å vite at de fryser 1 egg.
Jeg fikk beskjed om at de ville sette inn bare 1 egg for de var så bra.
Men for å være på den sikre siden hører jeg med de i morgen,vil ikke forkaste
egget mitt nei.
Kanskje det kan forandre seg til i morgen også,ikke vet jeg hva som kan skje med eggene.
Så er det det med tilbake setting...er det vondt,fikk først beskjed om at det ikke skulle være noe ubehag,og at jeg ikke ville trenge noe smertestillende.
Men nå har jeg hørt noe annet...skeptisk ja:blunke:
Uansett det skal inn....

Sjøstjerna

Min erfaring er at det IKKE overhodet er vondt å sette tilbake egg. Ikke i nærheten av det å ta ut, og jeg synes det også går helt fint. Så det er ikke noe å bekymre seg for!

Jeg tok også skumletelefonen i dag. Vi er nøyaktig like langt, jeg tok også ut i går. Jeg fikk ut 11 egg, og av de var 4 blitt befruktet. De hadde ikke noe informasjon om kvaliteten enda, det fikk vi vente med til i morgen sa de. Ble litt skuffet jeg, over at bare 4 av 11 var blitt befruktet. Hadde håpet på at det var flere denne gangen... Men men, får ikke ta sorgene på forskudd. Får håpe kvaliteten blir bra, og at det blir satt inn to flotte egg i morgen.

Har bestilt akupunktør både før og etter innsetting i morgen. Det skal øke blodsirkulasjonen i livmoren, noe som gjør at det kanskje fester seg bedre. Her skal alt prøves i håp om at det skal gå bra denne gangen!

Lykke til i morgen, Sjøstjerna! La oss håpe at det er en lykkedag for oss begge! Og så er det bare å håpe de neste to ukene går bra. Skulle gjerne bare lagt meg til å sove, for så vips å våkne opp om to uker, klar for å teste... Tålmodighet er ikke min sterkeste side...

dansejenta
07-10-2009, 21:11
Gratulerer begge to. Skjønner at dere er litt skuffet over antallet, men det er jo bedre enn ingen :blunke:

Se det positive i det, det er ikka alle som får befrukta egg engang.

Innsett er ikke noe stress i det heletatt. Kan sammenlignes med en vanlig gyn.undersøkelse. Lykke til begge to :lykke:

Sjøstjerna
07-10-2009, 21:51
Takk for svar Lille_meg79 og Dansejenta:blomstersmil:
Jeg ble litt betengt når jeg fikk høre om smertestillende og beroligene medikament,for legen jeg var hos til siste ul før uttak sa at det var en fort gjort sak,trengte ikke smertestillende sa han:blunke:
Ja ja,hun jeg snakket med har gjort dette for 5 år siden og har sikkert glemt litt hvordan det var.
Jeg ser du har fått skumle tlf.i dag du også Lille_meg79 og at du er litt skuffet over resultatet.
Signerer det som Dansejenta skriver jeg,for det er desverre ikke alle som for befruktede egg,og så håper jeg det går bra med oss begge:heia:
Når det gjelder kvaliteten fikk jeg bare vite at eggene hadde delt seg perfekt.
Mener at jeg har lest en plass at det er kvalitetsgradering på eggene,det vet jeg ikke noe om i forhold til mine.Kanskje jeg får vite noe om det i morgen da:neglebit:
DE SKAL VÆRE TOPP ALTSÅ!!

Sjøstjerna

Amie
08-10-2009, 08:01
Gratulerer med uttak lille_meg79 :blomstersmil:

Jeg har opplevd 3 ganger å ikke fått egg på frys pga mengden eller kvaliteten så jeg skjønner at dere er skuffet over antallet, men så lenge jeg får satt inn så er jeg et skritt nærmere:lykke:
Masse lykke til med innsetting i dag Sjøstjerna:lykke:
Å så håper jeg eggene dine lille_meg79 blir av max kvalitet :heia:

Selv er jeg på rugedag 7:neglebit:er litt oppblåst i dag så jeg begynner å lure på om det er mens som er på tur:sukk:
Forundrer meg ikke!

:klemse: fra meg

Sjøstjerna
08-10-2009, 08:32
Gratulerer med uttak lille_meg79 :blomstersmil:

Jeg har opplevd 3 ganger å ikke fått egg på frys pga mengden eller kvaliteten så jeg skjønner at dere er skuffet over antallet, men så lenge jeg får satt inn så er jeg et skritt nærmere:lykke:
Masse lykke til med innsetting i dag Sjøstjerna:lykke:
Å så håper jeg eggene dine lille_meg79 blir av max kvalitet :heia:

Selv er jeg på rugedag 7:neglebit:er litt oppblåst i dag så jeg begynner å lure på om det er mens som er på tur:sukk:
Forundrer meg ikke!

:klemse: fra meg
Å nei Amie....håper det er normalt...skal krysse fingrene for deg:blomstersmil:
Ja det er en nedtur å ikke få egg på frys,håpet veldig på det.
Men jeg tenker positivt og er kjempe glad for at jeg har 2 egg som vittelig var flott.
Er veldig spent i dag,våknet klokka 03.00 i natt.Måtte stå opp da,tisse litt,drikke tea og spise.Satt der med trill runde øyne og prøvde å finne trøttheten:hyper:
Vet du jeg fikk høre i går at de kan se på celledelingen om det blir gutt eller jente...er du hørt om det før?

Sjøstjerna

Amie
08-10-2009, 08:58
Å nei Amie....håper det er normalt...skal krysse fingrene for deg:blomstersmil:
Ja det er en nedtur å ikke få egg på frys,håpet veldig på det.
Men jeg tenker positivt og er kjempe glad for at jeg har 2 egg som vittelig var flott.
Er veldig spent i dag,våknet klokka 03.00 i natt.Måtte stå opp da,tisse litt,drikke tea og spise.Satt der med trill runde øyne og prøvde å finne trøttheten:hyper:
Vet du jeg fikk høre i går at de kan se på celledelingen om det blir gutt eller jente...er du hørt om det før?

Sjøstjerna

Jeg fikk heller ikke sove før innsetting:fnise:

Nei det har jeg aldri hørt om. hørtes rart ut.
Hvor har du hørt det?

dansejenta
08-10-2009, 16:26
Gratulerer som ruger Lille_meg79 :jippi:

Også to egg da gitt :lykke:

lille_meg79
08-10-2009, 16:27
Da melder jeg meg inn i ruge-gjengen! Fikk satt inn to fine egg i dag, så da er det bare å vente og håpe og vente og håpe...

Burde vel egentlig vært kjempeglad og lettet nå, men føler meg egentlig bare tom innvendig. Sliten og trist. Uffamei, for en reise dette er...

dansejenta
08-10-2009, 16:30
huff...ja det er mye som skjer på en gang, og man rekker liksom ikke å fordøye inntrykkene etterhvert. MEn det kan du jo gjøre nå :blunke:

Jeg følte meg også veldig "rar" etter innsett..

Men lykke til med ruging :klemse:

Amie
08-10-2009, 17:43
Da melder jeg meg inn i ruge-gjengen! Fikk satt inn to fine egg i dag, så da er det bare å vente og håpe og vente og håpe...

Burde vel egentlig vært kjempeglad og lettet nå, men føler meg egentlig bare tom innvendig. Sliten og trist. Uffamei, for en reise dette er...

Velkommen som ruger:hopper:

Skjønner deg godt, alle følelsene er bare kaos!
Jeg er skiftende hele tiden, det er ikke langt fra glede,sorg og sinne.

Masse lykke til :lykke::lykke:

Sjøstjerna
08-10-2009, 18:16
Hei alle sammen:blomstersmil:
Da er jeg endelig hjemme og ruger på et flott 4 delt egg.
Desverre gikk det ikke så bra med det andre egget,det utviklet seg visst ikke som det skulle til i dag:sukk:
Syns det er trist.Det var med blandede følelser jeg reiste fra St.Olav i dag.
Jeg har bare det ene lille egget mitt å håpe på.
Jeg hadde en fin tur hjem med sol og vakre høstfarger i trærne og snø i fjellene...merkelig nok fikk det humøret mitt opp igjen.
Jeg håper jeg greier å bevare den positive strømmen til testdag.

Gratulerer Lille_meg79 med rugingen...nå får vi det spennende i 14 dg:neglebit:

Sjøstjerna

dansejenta
08-10-2009, 18:19
Gratulerer som ruger også til deg Sjøstjerna :klemse:

Kjedelig med egget, men da satser vi på at du har DET egget i magen din :jippi:

Amie
08-10-2009, 18:29
Gratulerer som ruger Sjøstjerna:klemse:

:heia: på dere alle!

Nordlandspia
08-10-2009, 18:49
Hei jenter. Melder meg inn her, jeg.

Har tatt en liten pause fra forum, men nå er jeg tilbake. Etter siste forsøk i vår har jeg fullt ut konsentrert meg om alle andre ting. Har tenkt veldig lite på prøving. Men nå er plutselig datoen der og i morgen setter jeg første sprøyta.

Jeg skal ha "Crash" regime i Danmark, Copenhagen Fertility Center (tidl Nordica). Er veldig positiv til oppfølgingen jeg allerede har fått der. I tillegg får jeg oppfølging av Hausken før jeg reiser nedover. Så jeg føler meg i de beste hender :blunke: I morgen er altså oppstart. En skikkelig "bombe" med Cetrotide for å avbryte denne syklusen. Gleder meg :jippi:

Lykke til alle dere andre. :grouphug: Jeg må inn å lese på klubbsidene nå og se hvem dere er.

KiK
08-10-2009, 19:15
Hei jenter:):) her skjer det utrolig mye!!!! har vært borte noen dager....

Gratulerer til dere som har hatt uttak og endelig er rugere:heia::heia::heia:det er betryggende og høre at uttakene går bra!!!det er det jeg har gruet meg mest til..nå kan jeg jo bare glede meg:blunke: hele prosessen har gått mye bedre enn forventet!!! sprayen har jo vært en drøm..hehe...

Var hos legen i går for å kontrollere nedreguleringen-Så fint ut!! i dag har jeg startet på sprøyer-en ganske kraftig dose 300 ie Gonal F- kroppen min responderer visst ikke så godt på hormonene..så jeg måtte ha en høy dose..Hva slags doser har dere andre?? legen mente det kunne ligge an til ca 5 egg..det er jo ikke såmye...(-visste ikke engang at de kunne se det så tidlig) men det er jo som dere andre skriver at det er kvaliteten på eggene som er avgjørende..og det er jo bare 1 egg som skal til..... og fordelen er jo at det er minimal sjanse for overstimulering... det går verst ut over lommeboken... 11500 for 3 sprøyter!!! sinnsykt!!!Nå håper jeg iallefall de gjør jobben sin.. og gir meg fine egg!!!! skal til ny kontroll igjen neste fredag!!! blir spennende dager!!!!!:neglebit::neglebit::neglebit:

FINA
08-10-2009, 20:58
Ja medisinene er ganske dyre, men vi får trøste oss med at vi får igjen alt som overstiger 15 000kr.

Lykke til med prosessen!

dansejenta
08-10-2009, 21:46
Velkommen hit nordlandspia :klemse:

Ja de hormonprisene er til å grine av... men men, hva gjør vi vel ikke for ønskebarnet :fnise:

Nurket
08-10-2009, 23:03
Sniker meg innom jeg og...
Kjenner ikke så mange her fra før ser jeg...men er gammel traver på fub fra 05...

Uttak til uken.
Lykke til alle sammen!

dansejenta
08-10-2009, 23:07
Velkommen hit :klemse:

KSV
09-10-2009, 00:31
Hei Kik. Jeg skal snart begynne på 112,5 ie og ta det i 9 dager. Forrige runde fik jeg 75 ie og det var for lite...Forberderer meg på at jeg sikkert på punge ut for enda flere sprøyter... Har en fin bunke og jeg har nå kommet meg til den magiske sum av 15000,-. Venter bare på neste besøk på St.Olavs så jeg kan få en bekreftelse på behandlingen.. og så er det bare å sende inn alle kvitteringene.

Så bra at du ruger på egg nå Sjøstjerna.... Du er så aktiv her inne og der er så kjekt å følg med! Ble det ikea tur på deg da? Vi planlegger ikea tur vi og. Kan jo ikke reise langveis fra uten tur opp dit.

6 dager til sprøytestart for min del og jeg er kjempeklar :-)
Sprayingen har gått fint nå. Var kanskje bare en "trøttebyge" som gikk over heldigvis

Hildur
09-10-2009, 06:11
Så kjekt å se at mange er i gang med sprøyter og noen endatil rugere:klemse:

Her er det spray som står på plakaten fortsatt, og jeg har fortsatt noen dager fram til sprøytestart, selv om jeg allerede er på spraydag 17:dåne: Og bivirkningene har inntatt kroppen. Det tok 14 dager, men da har skallebanken vært konstant og det er slitsomt i en barnehage det.. Det kom litt overraskende på også, for ved de tre foregående rundene har jeg altså ikke merket noe til sprayen.. Nå har jeg skallebank, noen hetetokter og noe så innmari trøtt i tillegg..
Men vi klager ikke. Satser bare på at dette er måneden alt klaffer:blomstersmil:

Ha en fin dag alle sammen:lykke:

Sjøstjerna
09-10-2009, 07:09
Sniker meg innom jeg og...
Kjenner ikke så mange her fra før ser jeg...men er gammel traver på fub fra 05...

Uttak til uken.
Lykke til alle sammen!

Heia og velkommen hit:blomstersmil:
Ønsker deg masse lykke til med uttaket.

Sjøstjerna

Sjøstjerna
09-10-2009, 07:14
Så kjekt å se at mange er i gang med sprøyter og noen endatil rugere:klemse:

Her er det spray som står på plakaten fortsatt, og jeg har fortsatt noen dager fram til sprøytestart, selv om jeg allerede er på spraydag 17:dåne: Og bivirkningene har inntatt kroppen. Det tok 14 dager, men da har skallebanken vært konstant og det er slitsomt i en barnehage det.. Det kom litt overraskende på også, for ved de tre foregående rundene har jeg altså ikke merket noe til sprayen.. Nå har jeg skallebank, noen hetetokter og noe så innmari trøtt i tillegg..
Men vi klager ikke. Satser bare på at dette er måneden alt klaffer:blomstersmil:

Ha en fin dag alle sammen:lykke:

Heia:blomstersmil:
Så fint at det endelig nærmer seg,jeg syntes de neste dagene gikk utrolig fort.
Selv måtte jeg stikke 2 dager ekstra da før jeg var klar.
Legen på St.Olav snakket om at hun ønsket å sette sammen en annen behandling til meg neste gang for hun var ikke helt fornøyd med responsen....var noe med at det var lav dose eller noe.
Men jeg ville ikke fokusere noe på det,så jeg vet ikke hva det var hun ville prøve.....:fnise:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
09-10-2009, 07:23
Hei Kik. Jeg skal snart begynne på 112,5 ie og ta det i 9 dager. Forrige runde fik jeg 75 ie og det var for lite...Forberderer meg på at jeg sikkert på punge ut for enda flere sprøyter... Har en fin bunke og jeg har nå kommet meg til den magiske sum av 15000,-. Venter bare på neste besøk på St.Olavs så jeg kan få en bekreftelse på behandlingen.. og så er det bare å sende inn alle kvitteringene.

Så bra at du ruger på egg nå Sjøstjerna.... Du er så aktiv her inne og der er så kjekt å følg med! Ble det ikea tur på deg da? Vi planlegger ikea tur vi og. Kan jo ikke reise langveis fra uten tur opp dit.

6 dager til sprøytestart for min del og jeg er kjempeklar :-)
Sprayingen har gått fint nå. Var kanskje bare en "trøttebyge" som gikk over heldigvis

Så spennende at det nærmer seg snart,sikker litt ekstra spennende når det er første gangen for deg også.
Jeg hadde heller ikke så plagsomme bivirkninger av spray og sprøytene.
Jeg er kjempe glad for egget mitt:jippi:
Skryter av det vær dag:blunke:
Ikea ble inntatt onsdag (med en noe motvillig mann som mener seg allergisk mot kjøpesenter ol).
Men tankene mine flakset hit og dit så det ble så som så med handlingen.
Men jeg fikk da tak i nødvendigheter til hobbyrommet mitt:hyper:
Det var godt å komme hjem i går til pus(som holdt på å gå ut av sit gode skinn når han så meg) og senga mi....nå er det bare å vente.

Sjøstjerna

Sjøstjerna
09-10-2009, 07:29
Jeg fikk heller ikke sove før innsetting:fnise:

Nei det har jeg aldri hørt om. hørtes rart ut.
Hvor har du hørt det?

Hei,jeg spurte ikke noe mer om det...kjente at jeg ikke ville vite det.
Det var ei venninne som hadde snakket med noen som har hatt prøverørsbehandling et sted som jeg ikke husker hvor var...de hadde visst snakket om det.Venninna mi skulle høre nærmere om det.Jeg syntes det virker litt rart jeg da..derfor lurte jeg på om noen andre hadde hørt om det:blunke:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
09-10-2009, 07:34
Hei jenter. Melder meg inn her, jeg.

Har tatt en liten pause fra forum, men nå er jeg tilbake. Etter siste forsøk i vår har jeg fullt ut konsentrert meg om alle andre ting. Har tenkt veldig lite på prøving. Men nå er plutselig datoen der og i morgen setter jeg første sprøyta.

Jeg skal ha "Crash" regime i Danmark, Copenhagen Fertility Center (tidl Nordica). Er veldig positiv til oppfølgingen jeg allerede har fått der. I tillegg får jeg oppfølging av Hausken før jeg reiser nedover. Så jeg føler meg i de beste hender :blunke: I morgen er altså oppstart. En skikkelig "bombe" med Cetrotide for å avbryte denne syklusen. Gleder meg :jippi:

Lykke til alle dere andre. :grouphug: Jeg må inn å lese på klubbsidene nå og se hvem dere er.

Hei Nordlandspia og velkommen hit:blomstersmil:
Lykke til med stikkingen,spennende tid du går inn i nå.

Sjøstjerna

dansejenta
09-10-2009, 10:58
God morgen jenter :klemse:

Har vært oppe siden kl 09, da kjæresten har glemt å slå av klokkeradioen (igjen!)! Må likevel opp å ta tabletten ,så gjorde ikke noe sånn sett :blunke:

Har SKIKKELIG mensensmerter i dag, AUUUU! Har tatt 4 paracet nå, i håp om å få litt lindring. P g a endometriose er jeg ekstra plaget med eggløsnings- og menssmerter..

MEn som jeg sitter å sier inni hodet mitt: jeg skal overleve smerter 1000 ganger verre enn dette ved en evt fødsel! Så bring it on! :fnise:

Håper det står bra til med alle oktoberjentene og ønsker dere alle ei god helg :neie:

FINA
09-10-2009, 11:09
Rugetiden føles så lang. Venter og venter. Har hatt lyst til å teste for å få svaret, er så nysgjerrig og utolmodig. Håper bare tiden kan gå litt raskt, ønsker så gjerne å vite at alt er bra der nede. :Snegle:

Hvordan går det med rugingen Aime går det like tregt for deg? :hopper:

Gratulerer til Lille_meg79 og Sjøstjerna. Måtte deres rugetid gå raskt og svaret og resultatet bli bra.:jippi:

Lykke til til alle dere andre som sprayer og stikker og knasker tabeletter.

:grouphug::grouphug::grouphug:

dansejenta
09-10-2009, 11:43
Ja FINA og andre rugere, dette er den store ventetesten! Herregud som jeg føler med dere :grouphug:
Men jeg syntes den siste uka gikk fortere, så får håpe den gjør det for dere også :blunke:

nordlandsparet
09-10-2009, 13:22
Da har vi vært gjennom ultralyd, og det blir innsetting neste mandag...

Uff, det blir ulidelig spennende, som vanlig :hyper:

Ønsker alle sprøytere, stikkere og rugere en riktig god helg, og masse lykke til med forsøkene dere. Vi følger med på de fleste, og føler med dere som ikke klarer det, og gleder oss med dere som klarer det. :lykke:

Lykke til til oss alle! :sola:

dansejenta
09-10-2009, 13:34
Gratulerer nordlandsparet :jippi:

Ja dette blir spennende!

Amie
09-10-2009, 14:13
Hvordan går det med rugingen Aime går det like tregt for deg? :hopper:

Går i :Snegle::Snegle::Snegle: fart, men jeg har en følelse på at det ender dårlig.....Kjennes ut som mens er like rundt hjørne:sukk:

Amie
09-10-2009, 14:14

Ønsker alle sprøytere, stikkere og rugere en riktig god helg, og masse lykke til med forsøkene dere. Vi følger med på de fleste, og føler med dere som ikke klarer det, og gleder oss med dere som klarer det. :lykke:

Så flott:heia:

Da er det bare å prøve å slappe av å kose seg i helgen :blomstersmil:

Amie
09-10-2009, 17:00
:sola: God helg jenter og gutter!! :sola:

Sjøstjerna
09-10-2009, 18:51

Gratulerer Nordlandsparet:jippi:
Dette blir spennende må tiden frem til neste mandag gå fort!

Sjøstjerna

FINA
10-10-2009, 09:58
:klemse:Aime skal tenke på deg. Er det smertene som gjør at du tror at mensen er like om hjørnet? Jeg har hatt en del smerter i underlivet denne gangen . Har vært så spendt og kritisk, vi satte jo ikke inn et perfekt egg. Men jeg har begynt å få noen positive signaler som tyder på at dette kan gå veien for meg, så ikke fortvil over smertene. Det kan være gode smerter, grosmerter om du vil. Det er verd å tenke over at tarmen ligger rett bak og kan presse på slik at en får litt stikkede smerter der uten at det er noe gale med egget. Prøv å tenke positivt. :klemse::klemse:

Sjøstjerna
10-10-2009, 11:10
Ååå Amie og Fina dette er nervepirrende:klemse:
Det blir så vanskelig når vi ikke vet hva som skjer med eggene og
jeg må bare si at jeg aner ikke hvilke symptomer jeg kan regne med.
Jeg har inntrykk av at vi kan få ganske like symtomer,ihverfall symptomer som kan være vanskelig å tolke som noe annet en menssmerter om det er noe trøst:blomstersmil:
Jeg satte inn på torsdagsmorgen og kjenner ikke noe spesielt,annet en ømme pupper,litt press i livmoren og i område med eggstokkene og oppblåst i magen.
Det er første gangen for meg så jeg vet ikke hva jeg evt.kan kjenne etter,det eneste som foreløpig mangler er vond korsrygg som er typiske menssmerte
hos meg.
Jeg håper så inderlig at det går bra med oss alle denne gangen:heia:
Jeg skal tenke på dere og krysse fingrene.....

Sjøstjerna

Amie
10-10-2009, 13:49
:klemse:Aime skal tenke på deg. Er det smertene som gjør at du tror at mensen er like om hjørnet? Jeg har hatt en del smerter i underlivet denne gangen . Har vært så spendt og kritisk, vi satte jo ikke inn et perfekt egg. Men jeg har begynt å få noen positive signaler som tyder på at dette kan gå veien for meg, så ikke fortvil over smertene. Det kan være gode smerter, grosmerter om du vil. Det er verd å tenke over at tarmen ligger rett bak og kan presse på slik at en får litt stikkede smerter der uten at det er noe gale med egget. Prøv å tenke positivt. :klemse::klemse:

Det er så rart for det skifter hele tiden :dåne: kjennes ut som mens er på tur å så plutselig så kjenner jeg ingen ting.Prøver å tenke positivt men det er jammen ikke lett:vente:
Når skal du teste?Tenker også på deg og resten av gjengen her inne:heia:
Er like spent hver gang jeg logger på om det er noe nytt:blunke:

Fikk forresten telefon fra kusina mi som hadde sitt første ivf like før meg og hun er gravid:hopper:

:klemse: fra meg!

Amie
10-10-2009, 13:58
Ååå Amie og Fina dette er nervepirrende:klemse:
Det blir så vanskelig når vi ikke vet hva som skjer med eggene og
jeg må bare si at jeg aner ikke hvilke symptomer jeg kan regne med.
Jeg har inntrykk av at vi kan få ganske like symtomer,ihverfall symptomer som kan være vanskelig å tolke som noe annet en menssmerter om det er noe trøst:blomstersmil:
Jeg satte inn på torsdagsmorgen og kjenner ikke noe spesielt,annet en ømme pupper,litt press i livmoren og i område med eggstokkene og oppblåst i magen.
Det er første gangen for meg så jeg vet ikke hva jeg evt.kan kjenne etter,det eneste som foreløpig mangler er vond korsrygg som er typiske menssmerte
hos meg.
Jeg håper så inderlig at det går bra med oss alle denne gangen:heia:
Jeg skal tenke på dere og krysse fingrene.....

Sjøstjerna

Ja det er veldig nervepirrende:neglebit:
ømme pupper og oppblåst (+ smerter etter uttak) hadde jeg noen dager etter innsetting men så ga det seg gradvis, eneste er at jeg føler av og til at mens er like rundt gjørne:neglebit:
Gleder meg til å få teste!! Dagene går i :Snegle: fart

Håper det blir mange positive tester denne mnd:lykke::lykke::lykke:

:grouphug:

Cutepai
10-10-2009, 14:14
Her skjer det mye klare ikke få med meg alt:fnise:
To dager i gjenn så er det egguthenting...mandag 08:30:neglebit:
Jeg har gjordt det mangen ganger men denne gang grue jeg meg ekstra vet ikke hvorfor...:sukk:
Ikveld skal mannen sette eggløsning sprøyta og i morgen er det en dag uten medisiner:jippi:
Skal bli godt å bli ferdig.

Tenker på dere alle sammen.
God helg og kos dere masse:klemse:

Sjøstjerna
11-10-2009, 08:03
Våknet tidlig i dag selvfølgelig....lurer på om en ny forkjølelse er på vei....arrrg
Men det er fint å være våken da ser jeg ute,for jeg kan få meg en flott høsttur i marka i dag også.
Gikk meg en lang tur i går og ble overraskendes sliten:sparke:
Det må jeg gjøre noe med.
Egentlig så lurer jeg på noe ang.hCG..ser at mange måler den ofte.
Hvor gjøre dere det,hos legen?
Greit å vite just in case:neie:

Cutepai...Endelig blir det uthenting,ønsker det msse lykke til i morgen:heia:

Ha en strålende søndag alle sammen:sola:

Sjøstjerna

Cali
11-10-2009, 08:42
Da er jeg igang:)

Da er første sprøyte dag kommet, tror jeg tar den rundt 11 slik at jeg kan ta orgalutranen samtidig senere. Jeg begynner i dag, ultralyd mandag 19 og så får vi se hvordan jeg har respondert på medesinene. Det blir uttak enten onsdag, torsdag eller fredag den uken...og innsetting da enten fredag, lørdag eller mandag:) Hvor lenge etter innsetting skal man inn igjen for å testes?

Og hva sa dere til fastlegen deres angående skemelding. Jeg har i utgangspunktet lyst til å være sykemeldt hele den uken, og evt litt til. De sier jo at man skal ta det med ro og ikke stresse. Jeg jobber i barnehage, og har ansvar for en tre år gammel gutt med autisme og store adferdsvansker...og er det noe jeg ikke gjør så er det å ta det me ro, og stresse gjør jeg hele uken lang.(nettopp begynt i jobben). Hvor lenge har derevært/er dere sykemeldt?

Lykke til med ruging jenter!

Cali:sola:

dansejenta
11-10-2009, 09:19
Så flott at du er kommet så langt Cali, det nææærmer seg med stormskritt :hyper:

Sykemelding må du nesten høre med legen din om...Min lege ville i utgangspunktet ikke sykemelde meg, men jeg sa at jeg trodde jobben var skyld i at det ikke gikk sist gang, også fikk jeg et lite gråte-sammenbrudd, og da sa han at vi skal ordne det :blunke: Skal være sykemeldt ei uke da fra innset..Håper du også får ordnet det!

Sjøstjerna: Huffda, får håpe du ikke blir syk! Noen måler hcg ofte fordi de er usikre på om de er gravide rett og slett, og dette ereneste målingen som kan fastslå evt graviditet eller abort...
Dette skal du kunne gå til fastlegen å ta :blunke:

FINA
11-10-2009, 12:24
Cali Sist fikk jeg beskjed om at jeg skulle gjøre som jeg pleier med unntak av at jeg ikke skulle hoppe. Det gikk jo ikke så bra. Denne gangen sa akupunktøren at jeg skulle prøve å slappe mest mulig av og ta det med ro. Jeg var heldig og fikk innsetning rett før høstferien og har dermed hatt mulighet til å gjøre nettopp dette. Tror dette funket bedre.

Aime Jeg skal ta blodprøven 15.10. Gleder meg til da. Tror allikevel at jeg tar en selvtest før det. Endte opp med å kjøpe en pakke med mange tester i, så jeg har jo litt å ta av. :-) Måtte tiden likevel gå raskt no fram til blodprøven. Når skal du teste? :hopper::hopper::hopper:

Symptomene mine denne gangen er meget hovven i magen. Smerter i eggstokker og livmor, spesielt når jeg må stort på do. Har bakovervendende livmor, så den ligger kanskje nærmere tarmene. Ellers er det såre brystvorter.

Sjøstjerna og Lille_meg79. Måtte rugetiden gå raskt og resultatet bli bra! :heia::heia:

Lykke til til dere som skal ha uttak og innseningn.:grouphug:

Amie
11-10-2009, 13:41
Aime Jeg skal ta blodprøven 15.10. Gleder meg til da. Tror allikevel at jeg tar en selvtest før det. Endte opp med å kjøpe en pakke med mange tester i, så jeg har jo litt å ta av. :-) Måtte tiden likevel gå raskt no fram til blodprøven. Når skal du teste? :hopper::hopper::hopper:

Jeg skal også ta blodprøve 15.10:blunke:
Men tror jeg skal ta en hjemmetest på rugedag 12:neglebit:
Jeg bestilte 15 tester på billigtester.no:)

Huff:sukk: gruer meg litt!Er så sikker på at den vil slå ut negativ:sukk:

Men det er bare å krysse krysse:lykke::lykke::lykke:

KiK
11-10-2009, 13:43
Da er jeg igang:)

Da er første sprøyte dag kommet, tror jeg tar den rundt 11 slik at jeg kan ta orgalutranen samtidig senere. Jeg begynner i dag, ultralyd mandag 19 og så får vi se hvordan jeg har respondert på medesinene. Det blir uttak enten onsdag, torsdag eller fredag den uken...og innsetting da enten fredag, lørdag eller mandag:) Hvor lenge etter innsetting skal man inn igjen for å testes?

Og hva sa dere til fastlegen deres angående skemelding. Jeg har i utgangspunktet lyst til å være sykemeldt hele den uken, og evt litt til. De sier jo at man skal ta det med ro og ikke stresse. Jeg jobber i barnehage, og har ansvar for en tre år gammel gutt med autisme og store adferdsvansker...og er det noe jeg ikke gjør så er det å ta det me ro, og stresse gjør jeg hele uken lang.(nettopp begynt i jobben). Hvor lenge har derevært/er dere sykemeldt?

Lykke til med ruging jenter!

Lykke til med stikingen..jeg er på dag 3 og det går fint.. skal på kontroll førstkommende fredag..da håper jeg stimuleringen har gjort jobben sin..kunne visst ikke forvente så mange egg iflg legen..

Ang sykemelding. Jeg regner meg jeg blir sykemeldt en uke..får det på klinikken... vi gjør forsøket delvis hos Aleris/Odense..må derfor væreborte noen dager lenger pga reising. Klinikken har vært veldig ok ifht sykelemding..og gitt meg de dagene jeg har bedt om!!! det er godt og kunne slappe av noen dager etter insett synes jeg!!!!Når du i tillegg har en utfordrende jobb..så børdet og være et argument for å få sykemelding noen dager lengre!!!! Lykke til!!!!:)

KiK
11-10-2009, 13:51
Våknet tidlig i dag selvfølgelig....lurer på om en ny forkjølelse er på vei....arrrg
Men det er fint å være våken da ser jeg ute,for jeg kan få meg en flott høsttur i marka i dag også.
Gikk meg en lang tur i går og ble overraskendes sliten:sparke:
Det må jeg gjøre noe med.
Egentlig så lurer jeg på noe ang.hCG..ser at mange måler den ofte.
Hvor gjøre dere det,hos legen?
Greit å vite just in case:neie:

Cutepai...Endelig blir det uthenting,ønsker det msse lykke til i morgen:heia:

Ha en strålende søndag alle sammen:sola:

Sjøstjerna

Ang måling av HCG så vet jeg det er noen som måler disse ved noen dagers mellomrom for å se evt stigning....det skal jo være en viss stigning av HCG nivået når man er gravid... antar at klinikken du er hos kan rekvirere denne blodprøven.. er litt usikker på hva jeg skal selv etterhvert.. med inseminasjonsforsøkene har jeg bare tatt en urintest..

Lykke til med ruging:):) håper du holder deg unna forkjølelsen!!!!!!!

Obella
11-10-2009, 14:35
2 dager til stikking og det er kun samboeren min som gleder seg til det!!!!
Kor nøye er det at me tek denne sprøyta på same tid kvar dag? Kor lang tid kan det variera med? Har sniffa i 18 dager nå og fremdeles ingen bivirkningar (trur eg) kanskje litt uggen i underlivet. Mens kom denne veka så alt har følgt planen så langt. Løye å tenkja på at om ca 2 veker så er det gjort:neglebit:

KiK
11-10-2009, 17:41
2 dager til stikking og det er kun samboeren min som gleder seg til det!!!!
Kor nøye er det at me tek denne sprøyta på same tid kvar dag? Kor lang tid kan det variera med? Har sniffa i 18 dager nå og fremdeles ingen bivirkningar (trur eg) kanskje litt uggen i underlivet. Mens kom denne veka så alt har følgt planen så langt. Løye å tenkja på at om ca 2 veker så er det gjort:neglebit:

Hei Obella:)

Så bra at sprayen har vært snill mot deg:):)

Jeg har fått beskjed om å stikke på kvelden-mellom 18-21 , på ca samme tidspunkt hver kveld-men ikke på minuttet:) Vet ikke om det kan være forskjell på de ulike medikamentene, jeg bruker Gonal F.

Lykke til!! jeg har stukket to ganger selv.. men foretrekker at andre gjør det..så i kveld må samboeren til pers:):)

dansejenta
11-10-2009, 18:52
Lykke til alle stikkere! Dere er tøffe. Jeg er ike redd for sprøyter e l. men synes den sprøyta var litt vond å sette assa :fnise:

Da går det mot ny uke, har jo hatt 5 dager høstferie nå, det var deilig.
MEn kroppen er klar for å danse litt igjen :dans::ohyeah:

Bare 5 dager til ul, bli spennende å få vite når det blir innsett!

FINA
12-10-2009, 10:17
Har tatt test i dag. Greide ikke å vente lenger. Fikk en svak strek (i tillegg til kontrollstreken):sola:. Kan vi virkelig ha greid det denne gangen. :jippi::jippi::jippi: Med 5 celleren vår. Vet ikke helt om jeg tørr å håpe, men det er jo et positivt signal i allefall.:hopper: Er i veldig glad, men samtidig vet jeg at det endelige svaret først kommer med blodprøven. :sola:

Er ikke kvalm og så stikker det en del innimellom i eggstokker og livmor. Er det et godt tegn?

Lykke til til dere andre. :grouphug:

dansejenta
12-10-2009, 11:04
oi oioi :hopper:

Vi får håpe at testen er rett!

Tror at det skal"rive" litt i livmora, når egget "graver" seg ned :blunke:

Håpe håpe :lykke:

lille_meg79
12-10-2009, 13:34
Har tatt test i dag. Greide ikke å vente lenger. Fikk en svak strek (i tillegg til kontrollstreken):sola:. Kan vi virkelig ha greid det denne gangen. :jippi::jippi::jippi: Med 5 celleren vår. Vet ikke helt om jeg tørr å håpe, men det er jo et positivt signal i allefall.:hopper: Er i veldig glad, men samtidig vet jeg at det endelige svaret først kommer med blodprøven. :sola:

Er ikke kvalm og så stikker det en del innimellom i eggstokker og livmor. Er det et godt tegn?

Ojojoj, så spennende! Krysser fingrene for at dette stemmer, og for at det har gått bra for dere! Jippai! :klemse: Aner ikke om stikk er et godt tegn (satser på det!), men at du ikke er kvalm skal du ikke tenke på. Den typen graviditetssyndromer kommer sjelden så tidlig tror jeg. Og litt stikking i magen betyr vel at noe skjer der nede? Ble veldig glad jeg nå, hold oss oppdatert!

Er dette starten på mange gode nyheter her i oktober-gjengen? Håper det, stå på alle sammen!

Cutepai
12-10-2009, 13:35
Da har vi endelig kommet hjem fra uttaket.
Og jeg er veldig glad det er over:)
Av alle ting så fikk vi ut 12 egg det er rekord.
Jeg trodde jeg kom til å få 4-5 kanskje 6 for det er det vi har fått ut før.
Men neida idag var det 12 egg.
Nå er det bare å vente på tlf i morgen,nå skal jeg bare slappe av er ikke helt meg selv etter all smerte stillen.

lille_meg79
12-10-2009, 14:03
Nå er det bare å vente på tlf i morgen,nå skal jeg bare slappe av er ikke helt meg selv etter all smerte stillen.

Så flott, Cutepai! Da er det bare å slappe av i kveld, og prøv å ikke tenke på telefonen i morgen (lett å si). Nå har du gjort din jobb, også får ekspertene gjøre sin og sørge for masse bra, befruktede egg! 12 var jo kjempeflott da, gratulerer! :heia:

Amie
12-10-2009, 14:32
Gratulerer så mye FINA:lykkelig:

Gratulerer med ny rekord Cutepai:hopper:

Selv har jeg fått blødninger og negativ test :skjelveleppe:
Ikke har vi fått noen egg på frys så vi må igjennom alt på nytt:aanei:

emma07
12-10-2009, 14:48
Sniker inn et spm her hos dere oktober-jenter: når fikk dere som spraya blødning?
Jeg er på spraydag 13/syklusdag 32...ikke noe enda....kan den komme seint?
(jeg har vanligvis 27/28 dagers syklus)

meg75
12-10-2009, 17:30
Åh så leit å høre om negativ test, Aime... Tungt å måtte starte om igjen! Sender deg goe tanker!!

Selv har jeg frem til nå mest vært leser her, men tenkte å skrive litt og... for første gang er vi endelig kommet så langt at jeg har fått satt inn egg, og nå går jeg bare og venter på å kunne ta test i helgen. Dagene går SÅ tregt!! :vente:

Ser at flere skriver at dere skal ta blodprøve, og lurer litt på det... Jeg husker ikke å ha hørt om noen blodprøve og i papirene fra St.Olav står bare at vi skal ta en test og kontakte dem om resultatet. Skal jeg da til fastlegen og ta blodprøve etterpå eller...? Det ville jo vært naturlig det, men høres ut som fler av dere alt vet om dato for prøven osv....

Hildur
12-10-2009, 17:34
Sniker inn et spm her hos dere oktober-jenter: når fikk dere som spraya blødning?

Jeg fikk mens på spraydag 15, noe som tilsvarer syklusdag 35, og jeg har 35 dagers syklus... Men jeg tror nok det kan variere.

Hildur
12-10-2009, 17:37
Ser at flere skriver at dere skal ta blodprøve, og lurer litt på det... Jeg husker ikke å ha hørt om noen blodprøve og i papirene fra St.Olav står bare at vi skal ta en test og kontakte dem om resultatet. Skal jeg da til fastlegen og ta blodprøve etterpå eller...? Det ville jo vært naturlig det, men høres ut som fler av dere alt vet om dato for prøven osv....

Hei på deg:klemse:
På St.Olavs er rutinene slik at man tar en hjemmetest. Om de ber deg gå til fastlegen og ta en blodprøve ved positiv test vet jeg ærlig talt ikke, for der har jeg jo aldri vært foreløpig:fnise: Men jeg regner nok med at de ber deg ta en blodprøve hvis du ringer inn positiv test :klemse:

Og det tenker du vel å gjøre`???

Obella
12-10-2009, 17:39

Heia! Eg fekk litt seinare enn eg forventa, og har sjølv litt lange syklusar. Vær tålmodig så ordnar det seg sikkert. Om du ikkje får før sprøyting så må du kontakta behandlingsplassen din og høyra kva dei seier.

meg75
12-10-2009, 17:48
Ok, takk for svar, Hildur :-) Jeg tenkte jo at det måtte være sånn.

og ja, jeg tenker da bestemt å ringe inn med positivt svar på mandag!!!

Blir en spennende oktober for mange her, ser jeg.

Håper og heier på alle! :heia:

FINA
12-10-2009, 18:42

Huff så leit da. Utrolig kjipt å måtte starte helt omigjen. :klemse:

Takk for lykkeønskninger!

FINA
12-10-2009, 18:44
emma07 Tror jeg fikk beskjed at hvis ikke mensen kommer så måtte en ta en graviditetsprøve for å være sikker på at en ikke har blitt gravid. Det er bare å ringe dem så kan de nok svare deg.

FINA
12-10-2009, 18:48
Er så glad for positiv test.:jippi: Har vært på jobb i dag og kom hjem totalt utslitt og har verket mye i magen. SÅ utrolig trøtt!! ZZZ Akupunktøren sa at jeg burde ta det mer med ro og være forsiktig og i allefall ikke stresse! Tror jeg må melde meg syk i morgen og snakke med legen. Er redd for at det samme som sist skal skje. Da fikk vi lav hcg og sa. :sad:

Glad, men samtidig utrolig sliten og bekymret for å ødelegge denne gleden. :neglebit: :hopper:

Sjøstjerna
12-10-2009, 18:49

Jippi...krysser alt som krysses kan for at testen er riktig:heia:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
12-10-2009, 18:54

Uff Amie..det var leit:klemse:
Hadde håpet at det skulle gå bra denne gangen for deg,men jeg vil nå
si at du kan jo ha fått en blødning og likevell være gravid.
Det er tidlg ennå...tror jeg vil krysse fingrene litt til jeg for deg:heia:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
12-10-2009, 19:02
Er så glad for positiv test.:jippi: Har vært på jobb i dag og kom hjem totalt utslitt og har verket mye i magen. SÅ utrolig trøtt!! ZZZ Akupunktøren sa at jeg burde ta det mer med ro og være forsiktig og i allefall ikke stresse! Tror jeg må melde meg syk i morgen og snakke med legen. Er redd for at det samme som sist skal skje. Da fikk vi lav hcg og sa. :sad:

Glad, men samtidig utrolig sliten og bekymret for å ødelegge denne gleden. :neglebit: :hopper:

Skjønner at du er kjempe glad...kjempe morro å se blå streker her i oktober klubben......må det bli flere:heia::heia:
Jeg ble delvis sykmeldt selv i dag,litt på grunn av de andre plagene mine og litt på grunn av forsøket.
Jeg fikk beskjed om å ta det med ro ei stund ja,har en jobb som er veldig fysisk og stressende.

Sjøstjerna

Sjøstjerna
12-10-2009, 19:04

Hurra Cutepai...12 egg det er jo strålende:hopper:
Skal krysse fingre og tær på at de er modne og fine og befruktes:heia:
Lykke til med skumle tlf. i morgen

Sjøstjerna

lille_meg79
12-10-2009, 20:51
Tenker på deg Amie! Vi har vel alle kjent på den følelsen og skuffelsen du har nå... Vet at det føles helt håpløst å skulle gjøre alt igjen, som du sier, men unn deg selv noen dager før du tenker på det! Når du bare får det litt mer på avstand føles det ikke like uoverkommelig å begynne på nytt. Men for all del - vær sint på verden og få det ut. Det hjelper å bli litt sint og tillate seg å synes at det er urettferdig! Og så er det bare å brette opp ermene igjen. You can do it! Stor trøsteklem :klemse:

dansejenta
12-10-2009, 21:18
Først og fremst en :comfort2: til Amie, dette var ikke gøy å lese.
Bruk tide til å sørge og ta vare på hverandre! :klemse:

Gratulerer med maaaaange egg Cutepai :blunke:

Her er det ennå ingen bivirkninger på hormoner, men er trøtt og sliten for tida, mandagene tar knekken på meg på jobb. Har ikke kroppen til en 18- åring lengre, merker jeg :fnise:

FINA
12-10-2009, 21:43
Cutpai gratulerer med mange egg. Det er jo kjempebra. Håper mange blir befruktet og utvikler seg godt. Må fortelle hvordan det går.

Lykke til med :denstoretelefonen:

Pooky
12-10-2009, 22:50
Cutpai gratulerer med mange egg. Det er jo kjempebra. Håper mange blir befruktet og utvikler seg godt. Må fortelle hvordan det går.

Lykke til med :denstoretelefonen:

Signere denne jeg.

Sender en stor trøste klem til deg AMIE:trøste:

Å gratulere til deg FINA:jippi:

Det blir ikke så mye skriving av meg her inne denne gangen,for jeg føler meg helt pyton for tiden.
Null energi,hodeverk rett å slett helt tom.
Men for satse på at det bedre seg neste uke da jeg forhåpentligt vis er blitt ruger.

Så ønsker dere alle lykke til.

Stor:grouphug: fra meg til dere

dansejenta
12-10-2009, 23:08
Lykke til Pooky :lykke:

Kjedelig at du ikke er i form, men skjønner det godt :klemse:

Sjøstjerna
13-10-2009, 07:27
God morgen alle sammen:blomstersmil:
Ser at du ikke er helt i form Pooky,håper du snart får det bedre:klemse:
Er på rugedag 5 i dag og jeg leter etter tegn på at det går veien.

Lille meg 79 vi er likt i løypa,hvordan går det med deg?
Kjenner du noe?
Jeg har igjen fått vondt i puppene og hard mage inn i mellom.
Kjenner at det stikker litt og sitrer litt av og til,men ikke så voldsomt.
Kan få en mild kvalmebølge inni mellom,men regner med at det er gelen.
Mat lyst på topp og sover godt,selv om jeg våkner tidlig og tisser om natt og tidlig morgen-det gjorde jeg ikke før:blunke:

Er det noen som vet når egget/ene fester seg ved prøverørsbehandling,er det noe forskjell fra naturmetoden?
Oioioioioioi...skal si tiden:Snegle:av gårde...skjønner ikke hvordan jeg skal greie å vente med testing før neste fredag:sukk:

Sjøstjerna

lille_meg79
13-10-2009, 09:01
God morgen alle sammen:blomstersmil:
Ser at du ikke er helt i form Pooky,håper du snart får det bedre:klemse:
Er på rugedag 5 i dag og jeg leter etter tegn på at det går veien.

Lille meg 79 vi er likt i løypa,hvordan går det med deg?
Kjenner du noe?
Jeg har igjen fått vondt i puppene og hard mage inn i mellom.
Kjenner at det stikker litt og sitrer litt av og til,men ikke så voldsomt.
Kan få en mild kvalmebølge inni mellom,men regner med at det er gelen.
Mat lyst på topp og sover godt,selv om jeg våkner tidlig og tisser om natt og tidlig morgen-det gjorde jeg ikke før:blunke:

Er det noen som vet når egget/ene fester seg ved prøverørsbehandling,er det noe forskjell fra naturmetoden?
Oioioioioioi...skal si tiden:Snegle:av gårde...skjønner ikke hvordan jeg skal greie å vente med testing før neste fredag:sukk:

Sjøstjerna

Jeg har det litt som det du beskriver. Vondt i puppene og oppblåst mage, men det tror jeg nok har med gelen å gjøre også. Har ikke vært noe kvalm, men har kjent litt stikking i magen. Et godt råd til oss begge: ikke let etter gravidetstegn og bli stresset av at det ikke finnes så mange - de kommer sjeden så tidlig. Må minne meg selv på dette flere ganger om dagen, hehe... Forrige gang spurte jeg når eggene evt. fester seg - og det er 3-7 dager etter innsetting fikk jeg beskjed om. Varierer litt!

Gjør du noe spesielt disse ventedagene? Er det noe du unngår, eller lever du helt som vanlig? Jeg lever som vanlig, men unngår hard trening. Går turer for å bevege meg litt. Tar meg selv i å "angre" og bli nervøs hvis jeg har løftet noe tungt uten å tenke på det, eller hvis jeg strekker meg etter noe. Aner ikke om det har noe å si, men her analyseres alt...

Men - skal du ikke teste før neste fredag? Jeg skal ta blodprøve på tirsdag, to uker etter uttak. Har du tenkt noe på om du skal ta en test hjemme før den tid? De tidligere forsøkene gjorde jeg ikke det, men lurer på om jeg skal det nå. Slik at telefonen etter blodprøven blir litt mindre spent og følelsesladet liksom.

Lykke til videre! Jeg er blitt sykemeldt, så jeg "nyter" dagene i ro hjemme... :Snegle:

Sjøstjerna
13-10-2009, 09:51
Jeg har det litt som det du beskriver. Vondt i puppene og oppblåst mage, men det tror jeg nok har med gelen å gjøre også. Har ikke vært noe kvalm, men har kjent litt stikking i magen. Et godt råd til oss begge: ikke let etter gravidetstegn og bli stresset av at det ikke finnes så mange - de kommer sjeden så tidlig. Må minne meg selv på dette flere ganger om dagen, hehe... Forrige gang spurte jeg når eggene evt. fester seg - og det er 3-7 dager etter innsetting fikk jeg beskjed om. Varierer litt!

Gjør du noe spesielt disse ventedagene? Er det noe du unngår, eller lever du helt som vanlig? Jeg lever som vanlig, men unngår hard trening. Går turer for å bevege meg litt. Tar meg selv i å "angre" og bli nervøs hvis jeg har løftet noe tungt uten å tenke på det, eller hvis jeg strekker meg etter noe. Aner ikke om det har noe å si, men her analyseres alt...

Men - skal du ikke teste før neste fredag? Jeg skal ta blodprøve på tirsdag, to uker etter uttak. Har du tenkt noe på om du skal ta en test hjemme før den tid? De tidligere forsøkene gjorde jeg ikke det, men lurer på om jeg skal det nå. Slik at telefonen etter blodprøven blir litt mindre spent og følelsesladet liksom.

Lykke til videre! Jeg er blitt sykemeldt, så jeg "nyter" dagene i ro hjemme... :Snegle:

Hei:blomstersmil:
Ja det er nok et godt råd-å ikke lete etter graviditets tegn.
Vi kan jo ikke finne ut av noen ting før test/blodprøve:blunke:
Jeg prøver å leve som normalt,er bare litt ekstra nøye med hva jeg putter i meg.Trener ikke hardt men gjør som deg,koser meg med gåturer i skog og mark.
Føler det samme som deg om jeg skulle glemme meg å løfte noe tungt.
Kjenner at det gjør godt å være delvis på jobb,ble litt stress på meg med en gang jeg begynte på igjen,taklet ikke stresset slik jeg pleier.
Blir nok snarere sliten nå enn til vanlig.
Du skal ta blodprøve på tirsdag???
På St.Olav sa de at jeg skulle ta en graviditets test 14 dg etter innsett,dag 1 skulle være 9 oktober.
Skulle vel ta en blodprøve også,men mener den skulle tas senere.
Ble litt i tvil nå:sparke:
Da for vi se hva jeg gjør...Kanskje det var 14 dager etter uttak hun mente!!

Sjøstjerna

lille_meg79
13-10-2009, 10:01
Hei:blomstersmil:
Ja det er nok et godt råd-å ikke lete etter graviditets tegn.
Vi kan jo ikke finne ut av noen ting før test/blodprøve:blunke:
Jeg prøver å leve som normalt,er bare litt ekstra nøye med hva jeg putter i meg.Trener ikke hardt men gjør som deg,koser meg med gåturer i skog og mark.
Føler det samme som deg om jeg skulle glemme meg å løfte noe tungt.
Kjenner at det gjør godt å være delvis på jobb,ble litt stress på meg med en gang jeg begynte på igjen,taklet ikke stresset slik jeg pleier.
Blir nok snarere sliten nå enn til vanlig.
Du skal ta blodprøve på tirsdag???
På St.Olav sa de at jeg skulle ta en graviditets test 14 dg etter innsett,dag 1 skulle være 9 oktober.
Skulle vel ta en blodprøve også,men mener den skulle tas senere.
Ble litt i tvil nå:sparke:
Da for vi se hva jeg gjør...Kanskje det var 14 dager etter uttak hun mente!!

Sjøstjerna

Ja, det synes jeg du skal sjekke for å være sikker. Jeg skal ta blodprøve tirsdag (20. altså), og det er 14 dager etter uttak. De tidligere forsøkene jeg har hatt har det også vært 14 dager etter uttak. Så jeg tror det er riktig. Men det kan jo være ulike praksiser rundt omkring...? Tenker at jeg tar en hjemmetest dagen før jeg, altså mandagen. De er vel ikke helt til å stole på så tidlig, men tidligere har jeg sett at det er mange her inne som sjekker hjemme rundt de tider... Usj - gruer meg merker jeg! Men fortsatt er det jo en uke til, så vi får bare nyte den og tenke glade tanker!

Så flink du er som er nøye med hva du putter i deg - er det noe spesielt du tenker på eller unngår? Eller er det bare slik at du generelt prøver å spise litt sunt? Prøver på det jeg og, men så har jeg et ganske bra kosthold til vanlig også. Men koser meg med en god kaffe og en sjokoladebit hvis jeg har lyst på det. Det er godt og gjør godt! Viktig å kose seg litt også, spesielt i disse tider... :blunke:

Cutepai
13-10-2009, 10:34
Heia allesammen.

Da har jeg snakket med sykepleier i haugesund,av de 12 er det 10 som er befrukta.
2 er med og utvikla seg fint,men de andre 8 kan de ikke si noe om ennå.
Vi får vite mer i morgen og jeg håper på at noen til er med videre.
Blei litt skuffa...,men vi har 2 sikre med oss så da blir det innsetting i morgen:)

dansejenta
13-10-2009, 11:17
Så flott at det blir innsett Cutepai

Til dere rugere : har hørt at man skal unngå for mye koffein og raffinert sukker i rugetiden.. :blunke:

Sjøstjerna
13-10-2009, 12:37
Heia allesammen.

Da har jeg snakket med sykepleier i haugesund,av de 12 er det 10 som er befrukta.
2 er med og utvikla seg fint,men de andre 8 kan de ikke si noe om ennå.
Vi får vite mer i morgen og jeg håper på at noen til er med videre.
Blei litt skuffa...,men vi har 2 sikre med oss så da blir det innsetting i morgen:)

Så flott at det blir innsett i morgen
Skjønner at du er litt skuffet over de 10 andre men mye kan skje til i morgen.
Lykke til i morgen:blomstersmil:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
13-10-2009, 12:50
Ja, det synes jeg du skal sjekke for å være sikker. Jeg skal ta blodprøve tirsdag (20. altså), og det er 14 dager etter uttak. De tidligere forsøkene jeg har hatt har det også vært 14 dager etter uttak. Så jeg tror det er riktig. Men det kan jo være ulike praksiser rundt omkring...? Tenker at jeg tar en hjemmetest dagen før jeg, altså mandagen. De er vel ikke helt til å stole på så tidlig, men tidligere har jeg sett at det er mange her inne som sjekker hjemme rundt de tider... Usj - gruer meg merker jeg! Men fortsatt er det jo en uke til, så vi får bare nyte den og tenke glade tanker!

Så flink du er som er nøye med hva du putter i deg - er det noe spesielt du tenker på eller unngår? Eller er det bare slik at du generelt prøver å spise litt sunt? Prøver på det jeg og, men så har jeg et ganske bra kosthold til vanlig også. Men koser meg med en god kaffe og en sjokoladebit hvis jeg har lyst på det. Det er godt og gjør godt! Viktig å kose seg litt også, spesielt i disse tider... :blunke:

Kanskje jeg tar en test på mandag jeg også:blunke:
Og kan du ta blodprøve tirsdag...kan sikkert jeg gjøre det også:jippi:
ufff.....nesten litt skummelt det her kjenner jeg.
Som Dansejenta sier er det lurt å holde seg unna raffinert sukker og kaffe i store mengder nå og senere i svangerskapet.
Jeg er KJEMPE glad i kaffe så jeg har kjøpt meg koffein fri kaffe..
Ellers spiser jeg frukt og grønt hver dag,vit og mineraltilskudd,spiser mer og mer fisk heldigvis-tar omega 3 tilskudd og folat.Prøver å lage mat av rene råvarer.
Spiser grovtbrød med magert pålegg,leverpostei (nettopp begynt å like),hvitost i steden for brunost som regel....ol
Så har jeg funnet ut at melk er godt igjen....
Spiser helt vanlig mat igrunn-men er raus med paprika,tomat og agurk som stasj på maten..nam nam nam
Den eneste store forskjellen er vel at jeg er mer bevisst på hva jeg spiser nå enn tidligere da bare putta jeg inn:blunke:
Helt enig med deg at vi skal kose oss litt også!!!

Sjøstjerna

Missemoje
13-10-2009, 13:24

:klemse: Det er ikke mye å si, men føler med dere!!!!!!!!!!!!!!!!!

Prøvere i sør.
13-10-2009, 19:58
En hærlig skravletråd i oktober :jippi:

Godt å kunne snakke med flere i samme situasjon, og at alle bryr seg om hverandre.:sola:

Gøy og veldig spennede og følge med på dere andre

Gratulerer Fina med positiv test.
Cutiepai med rekord mange egg.
Dansjenta ruger
Sjøstjerna som ruger.

Lykke til alle andre som også :heia::lykke:

Nå har jeg ihvertfall 2 sprøytedager og nesespraydager igjen før UL 16/10. Merker jeg begynner å bli litt nervøs .... gru-gleder meg.Håper på mange egg som deler seg helt perfekt og at jeg får noen på frys:neglebit:

Lykke til alle og ha en strålende kveld:)

Amie
13-10-2009, 20:11
Ønsker alle masse lykke til :lykke::lykke::lykke:

:heia: på dere!

:storklem: fra Amie

Nordlandspia
13-10-2009, 20:41
:rose: Amie. Det er alltid tungt når det ikke går bra. Men heldigvis klarer de fleste å finne viljen til å fortsette og kanskje en dag.... Lykke til videre! :lykke:

Og i den andre enden er Fina! :hopper: Gratulerer så masse!

Cutepai. :klemse: Hei igjen! Gratulerer med et godt uttak! Skjønner at du ikke er fornøyd med bare to, men de sa vel ikke at resten var uten håp? Som regel ser de jo ikke mer enn at de er befruktet på dag 1, så jeg skjønner ikke helt hvordan de kan skille mellom gode og dårlige egg allerede der?

Jeg her kommet til stikkedag 2 og syns allerede at jeg kjenner det i magen. Helt unaturlig for meg, da jeg bare har hatt 3-6 eggposer. Håper at dette betyr at det er flere denne gangen. Har stor tro på det siden jeg går på "crash" regime. Kanskje det er tingen for oss "low-responders"?

KSV
13-10-2009, 23:58
:rose: Har stor tro på det siden jeg går på "crash" regime. Kanskje det er tingen for oss "low-responders"?

Hei! Lurte på hva som menes med "crash" regime?
Jeg begynner med sprøyter i morgen tidlig. Gleder meg til å endelig komme i gang! Går så fint etter all sprayinga men jeg har litt "beinværk"- litt som slik man får når man har feber- men det er nå bare å bite tenna sammen siden det er for en god sak :-) Har ikke tatt noe form for smertestillende

Selv unngår jeg kaffe og er flink til å drikke te ( grønn te/pepperminte te) - ikke helt lett å ligge unna søtsaker men jeg prøver å kompensere med litt ekstra frukt og grønt. Da min søster var gravid så kjøpte jeg svangerskaps te til henne (koffeinfri) Tenkte jeg skulle se om jeg kunne finne den og se om den smaker godt...Er litt kresen på te...
Ellers så tar jeg folat og omega-3...

En annen ting jeg lurte på: Ser det er noen som har fått smertestillende før de kom inn til uttak Er dette noe de har fått på forhånd da vi var på UL før uttak? Er pittelitt pysen når det gjelder smerte/stikk nedentil...Litt skeptisk siden det var sjukt vondt å fjerne cyste.

Stor klem til dere alle! Det er så godt å ha dere her inne på forumet!

Obella
14-10-2009, 05:14
Då har me sett første sprøyte og eg grua meg grusomt! Men gjekk jo greit :blunke: samboeren min synst at noko av væska kom ut at då han tok ut nåla, er det vanleg? Kor raskt sprøyta dere inn væska? Trur kanskje han gjorde det for seint. Vart 1 time forsinka i går så er nødt å ta sprøyta i dag 1 t før. Reknar med at det går greit sidan det er heilt i starten. Det går litt over styr å huska å ta medisinen til rett tid, så nå må eg verkeleg konsentrera meg! Er VELDIG opptatt på arbeid nå (jobbe faktisk nå), men det roer seg neste mandag så då får eg slappa av fram til UL på torsdag:blunke:
Trur faktisk at eg merka første sprøyta, ellers så må det vera innbilling!
Lykke til alle saman!

Sjøstjerna
14-10-2009, 05:53
Hei! Lurte på hva som menes med "crash" regime?
Jeg begynner med sprøyter i morgen tidlig. Gleder meg til å endelig komme i gang! Går så fint etter all sprayinga men jeg har litt "beinværk"- litt som slik man får når man har feber- men det er nå bare å bite tenna sammen siden det er for en god sak :-) Har ikke tatt noe form for smertestillende

Selv unngår jeg kaffe og er flink til å drikke te ( grønn te/pepperminte te) - ikke helt lett å ligge unna søtsaker men jeg prøver å kompensere med litt ekstra frukt og grønt. Da min søster var gravid så kjøpte jeg svangerskaps te til henne (koffeinfri) Tenkte jeg skulle se om jeg kunne finne den og se om den smaker godt...Er litt kresen på te...
Ellers så tar jeg folat og omega-3...

En annen ting jeg lurte på: Ser det er noen som har fått smertestillende før de kom inn til uttak Er dette noe de har fått på forhånd da vi var på UL før uttak? Er pittelitt pysen når det gjelder smerte/stikk nedentil...Litt skeptisk siden det var sjukt vondt å fjerne cyste.

Stor klem til dere alle! Det er så godt å ha dere her inne på forumet!

Heia.
Så kjekt at du snart er i gang med sprøytene...Lykke til:blomstersmil:
Den koffein te'n skulle jeg hatt også.
Du har helt rett i at smertestillende og beroligene er noe du sikkert vil få ved siste ul før uttak,ihverfall gjorde jeg det.
Jeg grudde meg også til uttaket,er pyse på smerter.Men vet du jeg kjente ingenting av smerte.Legen bedøvde inni litt før hun satte igang,ikke en gang det kjente jeg.
Kjente bare litt press på den en eggposen i den ene eggstokken.
Personalet var kjempe hyggelig og omtenksomme på St.Olavs ihvertfall så jeg har bare positive opplavelser fra det hele....så langt:sparke:
Nå har jeg ca 1 nervepirrende uke igjen til test:neglebit:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
14-10-2009, 05:55
Då har me sett første sprøyte og eg grua meg grusomt! Men gjekk jo greit :blunke: samboeren min synst at noko av væska kom ut at då han tok ut nåla, er det vanleg? Kor raskt sprøyta dere inn væska? Trur kanskje han gjorde det for seint. Vart 1 time forsinka i går så er nødt å ta sprøyta i dag 1 t før. Reknar med at det går greit sidan det er heilt i starten. Det går litt over styr å huska å ta medisinen til rett tid, så nå må eg verkeleg konsentrera meg! Er VELDIG opptatt på arbeid nå (jobbe faktisk nå), men det roer seg neste mandag så då får eg slappa av fram til UL på torsdag:blunke:
Lykke til alle saman!

Gratulerer med første sprøyta:blomstersmil:
Det kom ut en liten dråpe hos meg også når jeg trekte ut nåla...samme hva jeg gjorde,så jeg regner med at det er normalt.

Sjøstjerna

Sjøstjerna
14-10-2009, 06:00
:rose: Amie. Det er alltid tungt når det ikke går bra. Men heldigvis klarer de fleste å finne viljen til å fortsette og kanskje en dag.... Lykke til videre! :lykke:

Og i den andre enden er Fina! :hopper: Gratulerer så masse!

Cutepai. :klemse: Hei igjen! Gratulerer med et godt uttak! Skjønner at du ikke er fornøyd med bare to, men de sa vel ikke at resten var uten håp? Som regel ser de jo ikke mer enn at de er befruktet på dag 1, så jeg skjønner ikke helt hvordan de kan skille mellom gode og dårlige egg allerede der?

Jeg her kommet til stikkedag 2 og syns allerede at jeg kjenner det i magen. Helt unaturlig for meg, da jeg bare har hatt 3-6 eggposer. Håper at dette betyr at det er flere denne gangen. Har stor tro på det siden jeg går på "crash" regime. Kanskje det er tingen for oss "low-responders"?

Lykke til med stikkingen:blomstersmil:
Jeg kjente også med en gang noe i magen,men fikk ut 6 eggposer selv tilslutt.
Jeg skal ha et annet opplegg neste gang selv,uten at jeg er helt sikker på hva det er-tror jeg skulle bruke gonal-f penn ihvertfall.
Hva er "crash"regime?

Sjøstjerna

dansejenta
14-10-2009, 08:26
Her er mange igang med både det ene og det andre, HURRA :jippi:

Man skal få smertestillende på ul, når uttak blir bestemt. Jeg fikk to paracet og en vival, også fikk jeg petidin inn i armen når jeg kom inn. Selve uttaket synes ikke jeg var vondt, og det er jo over på null-komma-nix :blunke:
Man er veldig øm etterpå og dagen etter, men det tåler vi!

Når jeg satte sprøyta kom det også en stor dråpe ut, ingen fare. Og det har nok ikke så mye å si hvor fort/sakte man sprøyter inn

Ha en fin dag oktoberjenter :klemse:

Obella
14-10-2009, 09:20
Gratulerer med første sprøyta:blomstersmil:
Det kom ut en liten dråpe hos meg også når jeg trekte ut nåla...samme hva jeg gjorde,så jeg regner med at det er normalt.

Sjøstjerna

Takk for svar, det var godt å høyra. Uggen i dag og litt hetetokter, så eg har nok fått dosen min! Samboen gleder seg allerede til neste stikk og synst eg var ei pysa, hehe. Måtte bare minna han på alt eg måtte igjennomgå og at han slepp alt for billig unna med bare "litt pleasure". . .

Sjøstjerna
14-10-2009, 10:01
Hei!
Jeg har et spørsmål ang.den progesteron gel'n,hvordan opplever dere den,gir den en tynn utflod hos dere og litt hvit klumpete utflod innimellom?
Syns jeg kjennes litt våt ut hele tiden,men er jo knusktørr,vanskelig å få inn den der sprøyta eller hva jeg skal kalle det:sparke:
Det sildrer liksom hele tiden.....ja ja detaljer tåler dere vel:blunke:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
14-10-2009, 10:10
Hei!
Jeg har et spørsmål ang.den progesteron gel'n,hvordan opplever dere den,gir den en tynn utflod hos dere og litt hvit klumpete utflod innimellom?
Syns jeg kjennes litt våt ut hele tiden,men er jo knusktørr,vanskelig å få inn den der sprøyta eller hva jeg skal kalle det:sparke:

Sjøstjerna

øh..jeg mente crinone gel altså!

Sjøstjerna

dansejenta
14-10-2009, 10:30
Jeg opplevde det samme, føltes "våt" hele tida. Kanskje man kan bruke truseinnlegg?

Men hadde egentlig en ganske tykk utflod, hvit, klumpete...men dette kan sikert variere :blunke:

Sjøstjerna
14-10-2009, 10:50
Jeg opplevde det samme, føltes "våt" hele tida. Kanskje man kan bruke truseinnlegg?

Men hadde egentlig en ganske tykk utflod, hvit, klumpete...men dette kan sikert variere :blunke:

Takk for svar,jo har tykk innimellom også,men ikke så mye,det er den sildringa i underlive jeg syns er så snodig.....
Truseinnlegg er et must:fnise:

Sjøstjerna

dansejenta
14-10-2009, 11:04
hehe :fnise:

Prøvere i sør.
14-10-2009, 14:14
Lykke til alle saman!

Hei.:sola:

Jeg bruker puregon penn ....men jeg venter 5-10 sekunder med å ta ut sprøyta fra magen. Det står i bruksanvisningen at noe av væsken kan renne ut og av den grunn skal en vente med å trekke ut kanylen. Jeg injeserer langsomt ..

alle gjør nok forskjellig og så er det sikkert forskjellige prosedyrer uavhengig av legemiddel.:blunke:

FINA
14-10-2009, 16:00
Åååå, nå nærmer det seg tid for å ta blodprøve. Hjemmetestene har vært svakt positive, så nå er jeg spendt på hva blodprøven viser. Har en god følelse. :hopper::hopper::hopper:

Ble sykemeldt i dag. Har vært så sliten de siste dagene og hatt mye smerter i underlivet. Tørr ikke risikere noe nå som det faktisk kan se bra ut. Skal ta det med ro en uke og deretter så skal jeg starte rolig på jobb igjen. :blomstersmil:

Gleder meg sånn til i morgen. Håper så inderlig at hcg-en er høy og alt er bra.

Håper alt er bra med dere andre. Skal :heia: på dere!

Sjøstjerna
14-10-2009, 16:25
Åååå, nå nærmer det seg tid for å ta blodprøve. Hjemmetestene har vært svakt positive, så nå er jeg spendt på hva blodprøven viser. Har en god følelse. :hopper::hopper::hopper:

Ble sykemeldt i dag. Har vært så sliten de siste dagene og hatt mye smerter i underlivet. Tørr ikke risikere noe nå som det faktisk kan se bra ut. Skal ta det med ro en uke og deretter så skal jeg starte rolig på jobb igjen. :blomstersmil:

Gleder meg sånn til i morgen. Håper så inderlig at hcg-en er høy og alt er bra.

Håper alt er bra med dere andre. Skal :heia: på dere!

Så flott Fina..håper du får positivt svar på blodprøven:blomstersmil:
Det er godt å ta det med ro,vi har litt å slite med i det her gamet.
Når skal du ta blodprøven da?
Lurer slik på når jeg skal ta min:sparke:

Sjøstjerna

Cutepai
14-10-2009, 16:38
Nå har vi endelig kommet hjem fra haugesund.
Nå er jeg blitt ruger av 2 små gullhåp.
Er veldig sliten men lykkelig:hopper:

Sjøstjerna
14-10-2009, 16:44

Kjempe flott og gratulerer som ruger.
Ønsker deg masse lykke til:blomstersmil:
Åååå må de neste ukene gå fort.....

Sjøstjerna

Cali
14-10-2009, 16:46
Gratulere Fina:hopper:

Nå er jeg kommet meg til sprøyt dag 4, og det går jo helt kjempefint. Hadde gruet meg en del, men det var jo ikke vondt i det hele tatt. Jeg var til akupunktur i går og skal igjen i måren. Vet ikke hvordan det hjelper, men de sier nå at det gjør det:)

Jeg skal på ultralyd på mandag, får vite da om jeg får uttak på onsdag, torsdag eller fredag. Hvis jeg får uttak på fredag så får jeg ikke innsetting før på mandag, og det blir jo en dag ekstra. Noen som har gjort det? Hva blir forskjellen?

Lykke til med ruging og stikking folkens!

lille_meg79
14-10-2009, 18:04

Gratulerer så mye, og kjempelykke til Cutepai! :jippi:

lille_meg79
14-10-2009, 18:12
Hei!

Sjøstjerna

Hehe, ja detaljer tåler vi! Opplever dette med gel'en akkurat som du... Så da er det nok normalt!

Noe nytt med deg ellers da, Sjøstjerna? Jeg har hatt en litt tung dag i dag... Går rundt her og tror at det ikke går denne gangen heller... De første dagene merket jeg stikking i magen, ømme pupper og mye som i alle fall vitnet om at noe skjedde i kroppen. Nå merker jeg... INGENTING! Åhh, blir helt fortvila. :redd: Skulle så ønske at jeg fikk noen signaler om at noe skjer! Hva er normalt? Jeg håper jeg håper jeg HÅPER så inderlig at det skal gå denne gangen!

Gurimalla for en prosess dette er... Opp og ned i form og humør fra dag til dag. Synes alle som går gjennom dette her er skikkelig tapre og flinke!!
:bølgen:

Kreps75
14-10-2009, 18:31

Gratulerer som ruger Cutepai :jippi:
Lykke til, skal krysse fingrene for at det er deres tur denne gang. :lykke:
Blir en spennende tid fremover.

Lykke til med blodprøven, FINA!!
Venter i spenning på en positiv prøve. Krysser fingrene for deg også :lykke:

Sjøstjerna
14-10-2009, 20:21
Hehe, ja detaljer tåler vi! Opplever dette med gel'en akkurat som du... Så da er det nok normalt!

Noe nytt med deg ellers da, Sjøstjerna? Jeg har hatt en litt tung dag i dag... Går rundt her og tror at det ikke går denne gangen heller... De første dagene merket jeg stikking i magen, ømme pupper og mye som i alle fall vitnet om at noe skjedde i kroppen. Nå merker jeg... INGENTING! Åhh, blir helt fortvila. :redd: Skulle så ønske at jeg fikk noen signaler om at noe skjer! Hva er normalt? Jeg håper jeg håper jeg HÅPER så inderlig at det skal gå denne gangen!

Gurimalla for en prosess dette er... Opp og ned i form og humør fra dag til dag. Synes alle som går gjennom dette her er skikkelig tapre og flinke!!

Ja men det er flott:hyper:
Jo tankene mine flyr litt hit og dit,men har ikke noe følelse på hvordan det går
i det hele tatt.
Jeg vet liksom ikke hva som skjer med kroppen i denne prosessen.
De to siste dagene har jeg blitt markant mye trøttere,og puppene har blitt ennda mer vonde en tidligere.I dag har jeg vært ennda mer oppblåst og hatt litt vondt/press i nedre del av magen....så er det den sitringen da...
Nei jeg vet ikke jeg,men prøver å holde motet oppe og humøret opp til det motsatte er bevist.:sukk:
Uff det er vanskelig det her ja:sparke:

Sjøstjerna

dansejenta
14-10-2009, 20:54
Hopper sånn smått i taket for deg FINA og krysser for at du kjenenr rett :hopper:

Og gratulerer som ruger Cutepai :heia:

Cali: Det gjør ikke noe med en dag "ekstra" hvis uttaket blir fredag, på Unn der jeg (og flere her inne) hører til, setter de egg på dag 3 som vanlig praksis :blunke:

Lykke til allesammen, veldig spennende her inne nå :hyper:

FINA
14-10-2009, 21:16
Takk for lykke ønskninger. Jeg skal ta blodprøve i morgen tidlig og gleder meg. Vurderer å gå og legge meg for at tiden skal gå raskere. hehe. :blomstersmil:

Cutpai Gratulerer som ruger. Måtte de være noen flinke egg som klorer seg godt fast og blir der! :heia:

Sjøstjerna Ja crinonegelen er en skikkelig utfordring. Klumpene synes jeg er de værste de kan gjøre en ganske sår. Fikk et tips sist om at hvis en beveget seg og gikk en tur etter innsetning så skulle det minske klumpene. Jeg syntes ikke det virket. Denne gang har jeg prøvd å ligge i ro på ryggen i 10 minutter etter at jeg har satt inn. Det synes jeg har funket mye bedre. Mengden klumper har blitt betydelig redusert etter at jeg begynte med det.
Lykke til. :klemse: På haukeland har de rutine med blodprøve 14 dager etter innsetning.

Stor :grouphug: til alle prøvere. Måtte dette være vår måned.

Obella
14-10-2009, 21:20
Hei.:sola:

Jeg bruker puregon penn ....men jeg venter 5-10 sekunder med å ta ut sprøyta fra magen. Det står i bruksanvisningen at noe av væsken kan renne ut og av den grunn skal en vente med å trekke ut kanylen. Jeg injeserer langsomt ..

alle gjør nok forskjellig og så er det sikkert forskjellige prosedyrer uavhengig av legemiddel.:blunke:

det gjekk betre i kveld og det kom ikkje væske ut sa han som stakk. Eg gøymde meg som vanleg bak ei stor pute! Ellers så merker eg at det stikker og er ømt nede i sidene allerede. Om det er medisinen eller stikket som gjer det ømt veit eg ikkje. Litt ubehageleg å trena, men reknar med at eg ikkje treng roa ned før uttak. spennande å følgja med på resultatlista, stå på jenter!

Amie
14-10-2009, 22:07
:jippi: for deg FINA :jippi:

Gratulerer så mye som ruger Cutpai:heia::lykke:

KSV
15-10-2009, 02:49
Gratulerer så mye, og kjempelykke til Cutepai! :jippi:

Sender mange lykkeønskninger til deg Cutepai!:blomstersmil:

Sjøstjerna
15-10-2009, 07:16
Takk for lykke ønskninger. Jeg skal ta blodprøve i morgen tidlig og gleder meg. Vurderer å gå og legge meg for at tiden skal gå raskere. hehe. :blomstersmil:

Cutpai Gratulerer som ruger. Måtte de være noen flinke egg som klorer seg godt fast og blir der! :heia:

Sjøstjerna Ja crinonegelen er en skikkelig utfordring. Klumpene synes jeg er de værste de kan gjøre en ganske sår. Fikk et tips sist om at hvis en beveget seg og gikk en tur etter innsetning så skulle det minske klumpene. Jeg syntes ikke det virket. Denne gang har jeg prøvd å ligge i ro på ryggen i 10 minutter etter at jeg har satt inn. Det synes jeg har funket mye bedre. Mengden klumper har blitt betydelig redusert etter at jeg begynte med det.
Lykke til. :klemse: På haukeland har de rutine med blodprøve 14 dager etter innsetning.

Stor :grouphug: til alle prøvere. Måtte dette være vår måned.
Prøvde din variant i dag,så langt gikk det bedre ja:blunke:
Jeg har tidligere lurt på når andre tok blodprøven,for jeg mener å huske de på St.Olav sa 14 dager etter innsett.
Da tror jeg at jeg også gjør det.
Jeg teller ned men syns det går i :Snegle:fart....

Masse lykke til med blodprøven i dag,måtte den bli positiv:heia:på deg.

Sjøstjerna

dansejenta
15-10-2009, 07:22
Rart de sier på sykehuset at man skal være aktiv etter innsett av gelen da, hvis det motsatte gir bedre resultat :dåne: hehe

Ved sykehuset i Tromsø skal man ikke ta blodprøve før 3 uker etter innsett, men man kan ta hjemmestest etter 14 dager...Laaaaang ventetid ja :vente:

Sjøstjerna
15-10-2009, 07:22
det gjekk betre i kveld og det kom ikkje væske ut sa han som stakk. Eg gøymde meg som vanleg bak ei stor pute! Ellers så merker eg at det stikker og er ømt nede i sidene allerede. Om det er medisinen eller stikket som gjer det ømt veit eg ikkje. Litt ubehageleg å trena, men reknar med at eg ikkje treng roa ned før uttak. spennande å følgja med på resultatlista, stå på jenter!

He he...unnskyld men jeg syns jeg ser deg for meg bak den puta:klemse:
Skal ikke rope for høyt for jeg satte sprøytene selv,men passet på å knipe øynene godt igjen og snurpet munnen i ren konsentrasjon og skrekk:hyper:
Gikk så greit så....
Jeg ble også veldig øm på stikkstedet og i sidene.
Lykke til videre.

Sjøstjerna

Sjøstjerna
15-10-2009, 07:26
Rart de sier på sykehuset at man skal være aktiv etter innsett av gelen da, hvis det motsatte gir bedre resultat :dåne: hehe

Ved sykehuset i Tromsø skal man ikke ta blodprøve før 3 uker etter innsett, men man kan ta hjemmestest etter 14 dager...Laaaaang ventetid ja :vente:

Ja du sier noe,de sa at jeg skulle sette den om morgenen/formiddagen og ikke kveld for da smurte den best.
Rart at det er så forskjellige beskjeder vi får ang.den blodprøven da:blunke:
Hva skal man gjøre:sparke:

Sjøstjerna

dansejenta
15-10-2009, 07:30
Tja...det er forskjellig fra plass til plass, rart.... Men men :blunke:

Man kan jo høre med legen sin da. Eller sykehuset :blunke:

DollyD
15-10-2009, 08:28
Hei alle sammen. Melder meg inn her jeg etter mislykkede insiminasjonsforsøk i Danmark.
Nå er det IVF som gjelder. Jeg er på 6. dag med Gonal-F i dag og skal straks på u-lyd for å skjekke ståa. Er veldig spent :neglebit:

dansejenta
15-10-2009, 08:39
Velkommen hit DollyD :klemse:

Fint navn :fnise:

Lykke til på ul :lykke:

FINA
15-10-2009, 09:00
Tiden :Snegle: seg av gårde. Bare 3 timer og 30 minutter til de begynner å ringe rundt til oss prøvere. Måtte tiden gå litt raskt. Er så nysgjerrig på resultatet.

:denstoretelefonen:

Sjøstjerna bra at min metode kunne hjelpe deg litt. :hopper:

dansejenta
15-10-2009, 09:02
Får du svar samme dag? Jøss!

Tok du bp på sykehuset?

SKjønner godt at du er :hyper::hyper: og synes tiden :Snegle: og litt :neglebit: og veeenter på :denstoretelefonen: :vente:

FINA
15-10-2009, 10:35
Ja vi får svar samme dag. Ja det er på sykehuset.

Venter i spenning. :denstoretelefonen:

Dansejenta ser at du skal ha ul i morgen. Gleder du deg?

dansejenta
15-10-2009, 11:01
Tja, gleder meg til å høre nå det bli innsett! Er jo første gang vi har frys, så kan liksom ikke dette... :blunke:

Hildur
15-10-2009, 11:02
Mange som snart er klare for rugetiden her nå, og noen som venter på svar etter nervepirrende ruging:neglebit:

Jeg derimot er fortsatt på bare spray, og starter ikke på sprøyter før onsdag i neste uke:dåne: Men det går jo likevel unna for nå sprayer jeg på 23 dagen og nærmer meg jo med stormskritt..:fnise:

Lykke til med svaret FINA:lykke:

og lykke til til dere andre også.

dansejenta
15-10-2009, 11:06
Hvorfor går du så lenge på spray Hildur?

Jeg gjorde også det p g a endometriose (Synarela er også medisin mot dette, og de håpa da at endocystene skulle skrumpe inn).

Men det går fort mot sprøytestart for deg og vips, så er du ruger :blunke:

Selv om jeg skjønner at det er leeeeenge å vente :klemse:

Hildur
15-10-2009, 11:10
Hvorfor går du så lenge på spray Hildur?

Jeg gjorde også det p g a endometriose (Synarela er også medisin mot dette, og de håpa da at endocystene skulle skrumpe inn).

Men det går fort mot sprøytestart for deg og vips, så er du ruger :blunke:

Selv om jeg skjønner at det er leeeeenge å vente :klemse:

Grunnen til at jeg går litt lenge på spray er fordi jeg la gullegget og bestilte meg en Paristur midt oppi dette her:dåne: med avreise akkurat den dagen jeg egentlig skulle på ul... Glemte rett og slett bort hele forsøket jeg... Så da måtte jeg utsette forsøket en uke, og ergo ble det ekstra lenge på spray.. I utgangspunktet skulle jeg vel egentlig ha startet med sprøyter søndag som var... Men men, sånt skjer så jeg har ingen grunn til å klage på noen andre enn meg selv...

Men jeg gleder meg noe sinnsykt til å reise til Paris neste fredag da, så det får bare bli sånn:blomstersmil:

dansejenta
15-10-2009, 11:18
Aha :blunke:

Ja men en Paristur vil vel gjøre gost oppi alt dette :klemse:

DollyD
15-10-2009, 12:36
Da var ul overstått og gynekologen fant 8 follikler så responderer tydeligvis bra på Gonal-F da. De på Nordica sa det hørtes bra ut. Ny ul på mandag.

Jeg synes tiden går langsomt nå jeg :Snegle::Snegle::Snegle: Hvordan blir det etter insettinga da.....:fnise:

FINA
15-10-2009, 13:14
Kan de ikke snart ringe. Venter og venter. Nå må de ringe snart!!:vente::vente:

FINA
15-10-2009, 13:35
Og så kom svaret. Det var hcg på 150 og da er den positiv. :lykkelig:

Fikk ul 6.november. Gleder meg.

Nå skal jeg nyte dagen og slappe godt av ! :hopper:

Lykke til dere andre rugere, eggprodusenter og knaskere. :grouphug:

Amie
15-10-2009, 13:37

:glad: Så flott!!!

FINA
15-10-2009, 13:42
Jepp. Jeg er gravid! Å det er nydelig. Greier ikke helt å slippe all jubelen løs etter hva som skjedde sist, men det er meget :lykkelig:.

Lykke til til dere andre!

Sjøstjerna
15-10-2009, 14:19
Jepp. Jeg er gravid! Å det er nydelig. Greier ikke helt å slippe all jubelen løs etter hva som skjedde sist, men det er meget :lykkelig:.

HURRA OG GRATULERER SÅ MYE:jippi::jippi::jippi:
Nå kan du slappe av og kose deg.

Sjøstjerna

Charli
15-10-2009, 14:47

Gratulerer så mye med positiv test!!!:fest: Kose deg og nyte tiden som kommer nå da. Ikke så veldig lenge til november:blunke:

Håper du starter en positiv bølge og at mange følger etter...

Er fortsatt "bare" en sprayer, men starter på sprøyter til lørda'n. Skal bli fint!
Er blitt sykemeldt fra denne uka. Sliter noe veldig med hodepine denne gangen, så skal bare slappe av. Rusle med litt småtteri her hjemme og prøve å få gått litt flere turer enn vanlig.

Skriver ikke så mye under dette forsøket, men leser her inne hver dag. Moro når det skjer så mye som nå.

Lykke til alle sammen:lykke:

lille_meg79
15-10-2009, 15:39
Så flott, FINA!!! :hopper: Gratulerer så kjempemasse! Motiverende for alle oss andre her inne også dette, det viser at det er mulig liksom.

Nå starter de gode nyhetene dere - la dem bare fortsette å strømme på slik at vi får en fantastisk statistikk i oktoberklubben vår!!

Cutepai
15-10-2009, 16:07

Gratulerer så masse:)Endelig fikk du svaret:jippi::hopper:

DollyD
15-10-2009, 16:41

Gratulerer, moro med et slikt resultat :klemse:

dansejenta
15-10-2009, 17:11
Gratulerer Fina :jippi::jippi::jippi:

Satser på at du starter en positiv trend for oss oktoberjenter :hopper:

Cali
15-10-2009, 17:36
Gratulere Fina, du gir oss andre håp:jippi:

Da har jeg vert hos legen, er blitt sykemeldt frem til 6.november. Det å jobbe i barnehage, med en masse barn og mange gravide, gikk ikke helt i hop for meg. Nå skal jeg slappe av, gå turer og prøve å tenke positivt. Skal begynne me orgalutranen i dag. Er det noe jeg må tenke på i forhold til den eller er det bare å stikke meg og sprøyte inn?

Gleder meg til mandag, får da vite når forsøket blir!

Ha en strålendekveld jenter:sola:

Cali

dansejenta
15-10-2009, 17:41
Så bra du har fått sykemelding :klemse:

Da kan du ta det med ro og slappe litt av før du setter igang.

Ha en fin kveld

Prøvere i sør.
15-10-2009, 18:29

God kveld:heia:

Jeg merker også mye stikking, magen er oppblåst og øm til tider.:)
Det er faktisk ikke ille å stikke seg selv:heia:

Masse :lykke: fremover til deg.

Prøvere i sør.
15-10-2009, 18:50
Gratulerer med graviditeten FINA:lykke:.

Må Oktober bli en FruktBar måned for oss andre også:):grouphug:

Alle må ha masse :lykke: til.

Selv skal jeg på UL imorgen :kryssfingre:

Hildur
15-10-2009, 19:29
Gratulere Fina, du gir oss andre håp:jippi:

Da har jeg vert hos legen, er blitt sykemeldt frem til 6.november. Det å jobbe i barnehage, med en masse barn og mange gravide, gikk ikke helt i hop for meg. Nå skal jeg slappe av, gå turer og prøve å tenke positivt. Skal begynne me orgalutranen i dag. Er det noe jeg må tenke på i forhold til den eller er det bare å stikke meg og sprøyte inn?

Gleder meg til mandag, får da vite når forsøket blir!

Ha en strålendekveld jenter:sola:

Cali

Kjenner godt til den følelsen, fordi jeg selv jobber i barnehage. Ikke bare bare med den type jobb, det er helt sikkert..

Selv sliter jeg endel med hodepine nå, og det er også rimelig slitsomt i barnehage.. Lite ro å få på jobb kan man si.. Hatt opphold i hodepinen nesten en uke nå, men i kveld har den satt inn igjen, og jeg lurer på å ta kvelden rett og slett...:sukk:

dansejenta
15-10-2009, 22:46
Har det litt sånn med min jobb også. Undervis jo barn fra 3 år og oppover, så blir mye barn til tider. Er koselig noen dager og ikke fullt så gøy andre dager...

UL i mårra! Er egentlig veldig avslappet i forhold til det....MEn kjenenr nå at jeg er litt spent.

God natt jenter :klemse:

Amie
15-10-2009, 22:48
Har det litt sånn med min jobb også. Undervis jo barn fra 3 år og oppover, så blir mye barn til tider. Er koselig noen dager og ikke fullt så gøy andre dager...

UL i mårra! Er egentlig veldig avslappet i forhold til det....MEn kjenenr nå at jeg er litt spent.

God natt jenter :klemse:

Lykke til på ul :heia:

KSV
16-10-2009, 00:42

:blomstersmil::blomstersmil::blomstersmil:De beste ønsker til deg Fina :blomstersmil::blomstersmil::blomstersmil:

Nordlandspia
16-10-2009, 11:59
Hei igjen! Har nesten ikke tid til å stikke innom her, sniker litt i en pause på jobb nå for å lese meg opp. Ser at noen lurer på "crash-regime". Det er en mellomting mellom kort og lang regime. I steden for spray så får jeg en sprøyte på dag 17. Dette gir en menstruasjon og da begynner jeg på Gonal-f (dag en eller to) Dette kan kanskje gi noen flere egg. Men.... det ser ikke slik ut. Var på UL i dag og de fant 5 eggposer, så det ser ut til at jeg ender opp med 1-2 egg denne gangen også.

Nordlandspia
16-10-2009, 12:03

Gratulerer som ruger Cutepai! Håper begge to klorer seg fast! :jippi:

dansejenta
16-10-2009, 13:03
Ul i dag....Ikke tykk nok slimhinne. Den må være over 8mm tykk for at man går videre, min var fra 5,5- 7 mm på det tykkeste...:sparke:
Så skal øke dosen med tabletter og ny ul på tirsdag :blunke:

Missemoje
16-10-2009, 16:55
:grouphug: Hei alle sammen !
Jeg er ikke inne her hver dag og det må jeg vist begynne med for det er nesten umulig å følge med alt og alle. Det skjer kjempe masse her.

Jeg vil ønske alle lykke til uansett hvor langt i prosessen dere er!!!!!!

Selv ble jeg ruger i dag :hopper: skal nyte den gleden jeg føler nå så lenge jeg kan :hopper:

God helg alle sammen og husk å være stolt av dere selv! :storklem:

dansejenta
16-10-2009, 18:55
Gratulerer som ruger Missemoje :hopper:

KiK
16-10-2009, 19:12
Hei hei jenter og god helg:)

Signerer Missemoje jeg og ønsker alle lykke til uansett hvor dere er:):) det er jo spennende uansett hvor man er i prosessen!!!

Selv er jeg klar for uttak førstkommende mandag!!! er såååå happy for at stimuleringen har fungert!! legen så tilsammen 6 folikler i dag på UL..slimhinnen var perfekt..såda er det bare og lade opp til mandag:):)har fått en ukes sykemelding fra jobben..sånå skal jeg bare nyyte dagene!!!! og krysser fingrene for at eggene ser bra ut:neglebit::neglebit::neglebit:

En god:grouphug: til dere alle!!!!

Nordlandspia
16-10-2009, 20:10
Hei igjen jenter!
Har fått lest igjennom alt nå. Her skjer det så mye at det er vanskelig å ha oversikt. Den beste nyheten er i alle fall fra Fina. :blomstersmil:Gratulerer så masse med positiv blodprøve. Håper vi er mange som kommer etter deg!

DollyD: ser du holder til på Nordica. Jeg også. Er kjempefornøyd så langt, utrolig imøtekommende mennesker som jobber der. Er så spent på å komme ned dit og møte dem. Du har vært der mange ganger forstår jeg. Har du noen tips? Plasser å overnatte, spise, ting å se osv.

Masse lykke til alle sammen, uansett hvor dere er i prosessen! :lykke::lykke::lykke: