PDA

Se full versjon : Oktober 2009 Skravletråd

Sider : 1 2 [3] 4

Prøvere i sør.
16-10-2009, 20:37
Hei igjen! Har nesten ikke tid til å stikke innom her, sniker litt i en pause på jobb nå for å lese meg opp. Ser at noen lurer på "crash-regime". Det er en mellomting mellom kort og lang regime. I steden for spray så får jeg en sprøyte på dag 17. Dette gir en menstruasjon og da begynner jeg på Gonal-f (dag en eller to) Dette kan kanskje gi noen flere egg. Men.... det ser ikke slik ut. Var på UL i dag og de fant 5 eggposer, så det ser ut til at jeg ender opp med 1-2 egg denne gangen også.

Hei:lykke:
Jeg har også vært på UL idag, hadde også 5 folikkler. Hadde håpet på flere, Vi får håpet at Gullegget er ett av de 5!:) :lykke:

Sjøstjerna
16-10-2009, 20:51
Da er det endelig helg og det er godt.
Selv om jeg har jobbet lite denne uken er jeg sliten kjenner jeg.
Trøtt som ei strømpe hele dagen:sparke:
Teller ned dagene til jeg kan teste....grusomt lenge å:vente:
Men det nærmer seg nå.

Ha en strålende helg alle sammen:blomstersmil:

Gratulerer som ruger missemoje:jippi:

Sjøstjerna

kanskje
16-10-2009, 21:16
Hører vel ikke hjemme i denne klubben her, for jeg skal til forsamtale nå i neste uke. Så da blir vel ikke forsøket strengt tatt før uti november? Så da er jeg kanskje i novemberklubben da?:sparke:

Gleder oss iallfall til å ta fatt på ICSI-prosessen...:jippi:
Selv om jeg gruer meg litt til hormonene:tommelned:

Ønsker alle lykke til i med forsøkene sine:blomstersmil:

hektor
16-10-2009, 21:17
Nå har vi vært i Haugesund nok en gang, og denne gangen fikk vi telefonen om at ingen var befruktet!! igjen!!

forstår mindre og mindre!! har hatt best resultat med ivf tidligere, men det er tatt ut 11 til 21 egg hver gang, og bare 1-2 egg kan brukes!! eg ikke det veldig lite?

Nå er vi litt i kjelleren, og surfer på nettet ang klinikker i Danmark der de muligens kan si noe om kvaliteten på eggene....

Noen som kan si om dere får mer info hos klinikker i Danmark?

FINA
17-10-2009, 12:04
Dansejenta huff så utrolig kjipt at slimhinnen ikke var så tykk. Håper inderlig at økning av dosen av hormoner hjelper. :storklem:

FINA
17-10-2009, 12:05
Hektor det må være utrolig kjipt. Fortstår dere kjempegodt. Hadde vært knust jeg også vist jeg fikk en slik beskjed. Kjenner ingen klinikker i Danmark og kan derfor ikke hjelpe deg med det.

Lykke til videre. Måtte de finne en løsning! :storklem:

dansejenta
17-10-2009, 12:07
Huff Hektor, det var ikke gode nyheter :trøste:

Håper dere finner en klinikk som kan hjelpe dere.

Takk for det Fina, satser på at økning gjør susen :jippi:

FINA
17-10-2009, 12:09
Misesmoje gratulerer som ruger! :heia:

Kik lykke til med uttaket på mandag. :klemse:

Norlandspira lykke til i Danmark. :klemse:

Til alle andre: lykke, lykke til, her skjer så mye at det er vanskelig å holde oversikten over alle. Men uansett lykke, lykke til! :grouphug:

Obella
17-10-2009, 12:54
Hei:lykke:
Jeg har også vært på UL idag, hadde også 5 folikkler. Hadde håpet på flere, Vi får håpet at Gullegget er ett av de 5!:) :lykke:

Kva tid skal du ha uttak då? Lykke til i allefall =:)
Sjølv er det nokre dagar til eg skal på UL og HB at det verte vellykka. Kjenner at det er aktivitet i kroppen, og nå nærmar det seg med stormskritt og kjenner at eg er litt nervøs ja! hehe.

KiK
17-10-2009, 16:50
Misesmoje gratulerer som ruger! :heia:

Kik lykke til med uttaket på mandag. :klemse:

Norlandspira lykke til i Danmark. :klemse:

Til alle andre: lykke, lykke til, her skjer så mye at det er vanskelig å holde oversikten over alle. Men uansett lykke, lykke til! :grouphug:

Grattis med supert resultat FINA.. vi :kryssfingre::kryssfingre::kryssfingre:for at flere av oss blir såå heldige!!!!!

KiK
17-10-2009, 16:52
Er det noen av dere som har erfaring med Cyclogest stikkpiller?? og hvorfor man tar dem etter uttak?? glemte helt og spørre om dette på fredag..får vel vite litt mer på uttak påmandag..men er litt nysgjerrig!!!!

Prøvere i sør.
17-10-2009, 22:04
Kva tid skal du ha uttak då? Lykke til i allefall =:)
Sjølv er det nokre dagar til eg skal på UL og HB at det verte vellykka. Kjenner at det er aktivitet i kroppen, og nå nærmar det seg med stormskritt og kjenner at eg er litt nervøs ja! hehe.

Jeg skal ha uttak på tirsdag. Blanda følelser...syntes at det var veldig få folikkler, men håper at Gullegget er blandt disse:) Håper virkelig at det er ett egg som blir befruktet.:blomstersmil:

Masse :lykke: til deg også:)

Obella
18-10-2009, 12:12
Jeg skal ha uttak på tirsdag. Blanda følelser...syntes at det var veldig få folikkler, men håper at Gullegget er blandt disse:) Håper virkelig at det er ett egg som blir befruktet.:blomstersmil:

Masse :lykke: til deg også:)

Som eg har forstått så er det kvalitet og ikkje antal som gjeld! Lykke til, det går nok bra skal du sjå. eg skal på UL på torsdag så då er det vel stor sjangs for uttak på mandagen. Skal vertfall be om sjukemelding heile veka, kjenner at nå må eg få sjangs og tid til å roa meg ned og forbereda meg på det som nå skal skje. (Har sikket 25-30t overtid denne veka) Det er jo ein dyr behandling både for oss og samfunnet, så då må me få sjangsen til å få gjennomføra dette best mulig :sola: satser på at fastlegen forstår det.

Sjøstjerna
18-10-2009, 17:20
Ja ja,ser dårlig ut for meg denne runden:shakehead:
Har hatt blødning i dag på rugedag 10 og det kjennes desverre
ut som mens.
Fillern altså!
Har ikke testet og tenker ikke å gjøre det før onsdag/torsdag,men tror
ikke det er noe vits.
Var jo forberedt på det her da siden det er første gangen,men hvor forberedt går det ann å bli liksom........:sukk:

Sjøstjerna

lille vennen
18-10-2009, 17:31
Nå har vi vært i Haugesund nok en gang, og denne gangen fikk vi telefonen om at ingen var befruktet!! igjen!!

forstår mindre og mindre!! har hatt best resultat med ivf tidligere, men det er tatt ut 11 til 21 egg hver gang, og bare 1-2 egg kan brukes!! eg ikke det veldig lite?

Nå er vi litt i kjelleren, og surfer på nettet ang klinikker i Danmark der de muligens kan si noe om kvaliteten på eggene....

Noen som kan si om dere får mer info hos klinikker i Danmark?
Hei hektor.
Vi vurderete utlandet etter mange forsøk på Haugesund uten ønsket resultat.
Det ble så vi bestemte oss for Hausken, etter mye frem og tilbake.
Håper på positiv test der nå i november.

Amie
18-10-2009, 17:45
ut som mens.
Fillern altså!
ikke det er noe vits.
Var jo forberedt på det her da siden det er første gangen,men hvor forberedt går det ann å bli liksom........:sukk:

Sjøstjerna

:klemse:
Huff....Ikke noe artig!
Håper det ikke er mens som er på tur :kryssfingre: å at egget biter seg fast!

Prøvere i sør.
18-10-2009, 17:45
Som eg har forstått så er det kvalitet og ikkje antal som gjeld! Lykke til, det går nok bra skal du sjå. eg skal på UL på torsdag så då er det vel stor sjangs for uttak på mandagen. Skal vertfall be om sjukemelding heile veka, kjenner at nå må eg få sjangs og tid til å roa meg ned og forbereda meg på det som nå skal skje. (Har sikket 25-30t overtid denne veka) Det er jo ein dyr behandling både for oss og samfunnet, så då må me få sjangsen til å få gjennomføra dette best mulig :sola: satser på at fastlegen forstår det.

Takk for noen oppmuntrende ord:) Jeg er selv sykemeldt og det er jeg veldig glad for:blomstersmil: Det er ikke tiden forovertid.. pass på deg selv:)

Så spennede med UL på torsdag...masse :lykke: på torsdagen:) Følger med på alle her inne, spennede:grouphug:

lille_meg79
18-10-2009, 18:48
ut som mens.
Fillern altså!
ikke det er noe vits.

Sjøstjerna

Ånei, det var kjipt! Men synes ikke du skal avskrive det 100% - det er mange som har blødninger selv om de er gravide. En venninne av meg hadde vanlig mens i de tre første månedene av sin graviditet, og der gikk alt fint. Hva med å ta en test, bare for å sjekke? Kan bli lenge å gå i uvisshet helt til onsdag/torsdag...? Kjempelykke til videre i alle fall :klemse:

lille_meg79
18-10-2009, 18:54
Jeg klarte ikke å vente lenger i dag jeg... De tidligere forsøkene tok jeg ingen graviditetstest hjemme, men husker at jeg angret litt sist. Det er liksom så hardt å få beskjeden på telefonen, i stedet for å sjekke hjemme i ro og mak. I alle fall - i dag tok jeg test hjemme. Dundrende negativt. :leiseg:

Det er 12 dager siden uttak, altså rugedag 10. Noen andre som har erfaring med tidlige hjemmetester? Har hørt at de kan vise falsk negativ når man tar tidlig, men klarer liksom ikke å tro/håpe på det. Så i dag har jeg deppa... Virker som om det ikke går denne gangen heller altså. Verden føles veldig veldig urettferdig akkurat nå... :sad2:

Og jeg som virkelig hadde troen denne gangen...!

Obella
18-10-2009, 19:07
Mannfolk og alkohol, nokon som har peiling på det? hehe nei tvile vel på det! :fnise: visst det vert uttak på ein mandag, bør han halda seg edru i helga? spørsmålet kom opp i kveld, for han skal på festligheter neste helg . . . .

Sjøstjerna: ikkje gje opp endå, blødningar kan vera heilt normalt. Men forstår jo at du aller helst skulle hatt ein strek til.

Sjøstjerna
18-10-2009, 19:15
Takk for trøstene ord alle sammen:grouphug:
Jeg vet jo at mange har blødninger tidlig i svangerskapet,men for meg har jo mens vært tegn på at jeg ikke har vært gravid.
Greier ikke helt å slippe den tanken nei.
Hvor mye kan man blø da tro,uten at det er vanlig mens som er her.
Blør bra kan man si.vondt i magen har jeg også,har aldri mens smerter til vanlig så jeg vet ikke helt hva dette er. Kanskje det er hormonene som steller det i stand for meg:sukk:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
18-10-2009, 19:19
Jeg klarte ikke å vente lenger i dag jeg... De tidligere forsøkene tok jeg ingen graviditetstest hjemme, men husker at jeg angret litt sist. Det er liksom så hardt å få beskjeden på telefonen, i stedet for å sjekke hjemme i ro og mak. I alle fall - i dag tok jeg test hjemme. Dundrende negativt. :leiseg:

Det er 12 dager siden uttak, altså rugedag 10. Noen andre som har erfaring med tidlige hjemmetester? Har hørt at de kan vise falsk negativ når man tar tidlig, men klarer liksom ikke å tro/håpe på det. Så i dag har jeg deppa... Virker som om det ikke går denne gangen heller altså. Verden føles veldig veldig urettferdig akkurat nå... :sad2:

Og jeg som virkelig hadde troen denne gangen...!

uff det er ikke enkelt nei:klemse:
Men det er jo tidlig og tror vi ikke skal ta hjemmetest før dag 14,men jeg ser jo at andre tar den tidligere.
Jeg tror jeg tar en test man/tirs selv,kanskje du skal ta en litt senere du også.

Sjøstjerna

Sjøstjerna
18-10-2009, 19:25
Mannfolk og alkohol, nokon som har peiling på det? hehe nei tvile vel på det! :fnise: visst det vert uttak på ein mandag, bør han halda seg edru i helga? spørsmålet kom opp i kveld, for han skal på festligheter neste helg . . . .

Sjøstjerna: ikkje gje opp endå, blødningar kan vera heilt normalt. Men forstår jo at du aller helst skulle hatt ein strek til.

Takk Obella:blomstersmil:
Men jeg blør ganske masse skjønner du...så vet ikke jeg.
Men menn og alkohol kan jeg si noe om,min kjære var på fest helga før vi skulle til samtale og han måtte levere en sæd prøve som vi ikke trodde han måtte...du og du for et dårlig resultat det ble.
Om det hadde noe å si for prøven kan jeg ikke påstå,men han fikk ikke røre noe dagene før vi skulle ha uttak og prøven hans var da helt normal.
Jeg vet hva jeg innbiller meg:blunke: men ikke om det er tillfelle.

Sjøstjerna

Obella
18-10-2009, 19:56
Takk Obella:blomstersmil:
Men jeg blør ganske masse skjønner du...så vet ikke jeg.
Men menn og alkohol kan jeg si noe om,min kjære var på fest helga før vi skulle til samtale og han måtte levere en sæd prøve som vi ikke trodde han måtte...du og du for et dårlig resultat det ble.
Om det hadde noe å si for prøven kan jeg ikke påstå,men han fikk ikke røre noe dagene før vi skulle ha uttak og prøven hans var da helt normal.
Jeg vet hva jeg innbiller meg:blunke: men ikke om det er tillfelle.

Sjøstjerna

eg trur nok hormona kan gjera sitt også. Eg gjekk 6 mnd på pergotime og hadde blødningar i hytt og vèr. Fremdeles så har eg hatt diverse blødningar kring eggløysning for så å få mens veka etter. Føler alt har vore unormalt det siste året. Krysse fingrane for deg vertfall.

Sjøstjerna
18-10-2009, 20:34
Lykke til alle dere som skal ha uttak og innsett 19 og 20 oktober,
håper de finner mange flotte egg og som blir befruktet alle sammen:blomstersmil:

Sjøstjerna

DollyD
18-10-2009, 21:19
Nordlandspia De er kjempegreie og imøtekommende på Nordica. Ang byen: Vi har forelsket oss i byen. Det er så god og avslappet stemning der. Er mye Norgeshistorie også. Mye å se. Kan anbefale hotel Absalon. Greie rom og priser. Kos dere når dere skal avgårde:)

Kik Krysser fingrene for deg de neste dagene :kryssfingre::kryssfingre::kryssfingre:

:blomstersmil: og lykkeønskninger til alle

dansejenta
18-10-2009, 22:21
Huff, så kjedelig med blødninger og negativ test. Føler med dere! :klemse:

God klem til dere alle, fordi dere fortjener det:grouphug:

KSV
18-10-2009, 23:17
Hei Sjøstjerna.... Du får prøve å ha håpet oppe helt til du får tatt blodprøve da. Føler sånn med deg nå.Uansett hvor mye man er klar over sjangsene for å lykkes så har man uansett håp... Stor klem til deg fra meg:blomstersmil:

KSV
18-10-2009, 23:36
NÅ kjenner jeg hormonene raser i kroppen. Har skikkelig skallebank og har hatt det de siste 4-5 dagene. Kjennes ut som om jeg har på meg en hjelm som er 5 nr for liten...Sover masse gjør jeg og...9 timer i dag! Heldigsvis ikke noe hodepine når jeg sover men det kommer snikende litt etter litt etter sprayinga.
(Har ikke tatt noen smertestillende til nå)

Har til nå vært ganske "laid back" og ikke vært noe nervøs men nå kjenner jeg det skikkelig. Sikkert fordi jeg kjenner meg så fryktelig sliten og det er full fart på jobb... Tårene presser lett på.
Tenker masse på adopsjon og det å bli fosterhjem hvis det ikke skulle klaffe for oss. Tenker på hvor tøffe de er de/dere som har vært igjennom dette så mange ganger er. De står det all respekt av. Inni meg så tenker jeg at hvis det ikke skulle gå 1.gangen - vil jeg klare en gang til? Vi venter i spenning til UL fredag og forhåpentligvis noen egg som ser bra ut. :neglebit:

gina
19-10-2009, 08:30
Det er helt utrolig, men i går morges så vi to streker på testen. Kan ikke helt tro at det kan være sant, men hvor skeptisk skal man egentlig være? Har litt mensliknende smerter og var ganske sikker på at blødning var på vei, men nei da, der var den; en klar og tydelig strek ved siden av kontrollen. Har vært å tatt blodprøve i dag, og er spent på resultatet. Har allerede begynt å bekymre meg for alt som kan gå galt, vanskelig å la være med vår begredelige historie.
Lykke til dere andre også som snart skal teste.

lille_meg79
19-10-2009, 09:32
Det er helt utrolig, men i går morges så vi to streker på testen. Kan ikke helt tro at det kan være sant, men hvor skeptisk skal man egentlig være? Har litt mensliknende smerter og var ganske sikker på at blødning var på vei, men nei da, der var den; en klar og tydelig strek ved siden av kontrollen. Har vært å tatt blodprøve i dag, og er spent på resultatet. Har allerede begynt å bekymre meg for alt som kan gå galt, vanskelig å la være med vår begredelige historie.
Lykke til dere andre også som snart skal teste.

Ojoj, gratulerer så mye!!! Kjempegode nyheter... :klemse:

FINA
19-10-2009, 09:32
Sjøstjerna krysser fingrgene for at det er en ufarlig blødning. Er ikke noe gøy med de blødningene. Håper tiden går fort fram til svaret og at det er positivt. :klemse:

lille meg79 Jeg har testet tidlig alle gangene jeg har forsøkt. Det er veldig fristende. Første gang fikk jeg ikke positiv før på dag 12. Den andre gangen fikk jeg det på dag 10. Det går på hvor raskt egget fester seg og hvor raskt kroppen ragerer og begynner å danne hcg tror jeg. Du bør også være oppmerksom på hvilken type test du tar. Jeg tar slike strektester, og tolker en hver antydning til strek som en positiv test. Hvis du bruker digital test så kan ikke de uttrykke "litt gravid" og har kanskje en høyere terskel før du får positiv. Håper at alt er bra til tross for negativ test. Gleder meg til å høre hvordan det går med deg. :klemse:

Gina gratulerer med positiv test!! Det ser ut til at du er gravid! :hopper:

Til dere andre lykke lykke til! :storklem:

Fie
19-10-2009, 10:26
:jippi::jippi::jippi:

Gratulerer med positiv test, Gina! Vet akkurat følelsen av at det er for godt til å være sant. Husker selv når jeg ventet på hcg resultatet fra Riksen da vi var i marsklubben, helt ulidelig... Men her sitter jeg: Med en snart sprekkeklar kul på magen. Satser på det samme for deg utpå våren. Endelig er det din tur! Dette fortjener du, måtte det holde i ni koselige måneder. Ble kjempeglad på dine vegne da jeg leste dette!! :hopper::hopper:

gina
19-10-2009, 11:08
:jippi::jippi::jippi:

Gratulerer med positiv test, Gina! Vet akkurat følelsen av at det er for godt til å være sant. Husker selv når jeg ventet på hcg resultatet fra Riksen da vi var i marsklubben, helt ulidelig... Men her sitter jeg: Med en snart sprekkeklar kul på magen. Satser på det samme for deg utpå våren. Endelig er det din tur! Dette fortjener du, måtte det holde i ni koselige måneder. Ble kjempeglad på dine vegne da jeg leste dette!! :hopper::hopper:

Fie, jeg blir helt rørt over at du husker meg, og har sett at jeg har testet positivt. Venter nå på svaret fra riksen, og håper at testen fra i går ikke bare var et synsbedrag. Jeg vet ikke hvor mange ganger vi kikket på testen før vi turte å tro på at ja, den er faktisk positiv. Nå håper jeg bare at alt går bra. Godt å se at alt er vel med deg og magen, blir jo spennende tider for deg også dette! Lykke til med fødsel, nå er det jo bare å glede seg til den lille kommer.

Fie
19-10-2009, 11:24
Fie, jeg blir helt rørt over at du husker meg, og har sett at jeg har testet positivt. Venter nå på svaret fra riksen, og håper at testen fra i går ikke bare var et synsbedrag. Jeg vet ikke hvor mange ganger vi kikket på testen før vi turte å tro på at ja, den er faktisk positiv. Nå håper jeg bare at alt går bra. Godt å se at alt er vel med deg og magen, blir jo spennende tider for deg også dette! Lykke til med fødsel, nå er det jo bare å glede seg til den lille kommer.

Klart jeg husker deg, Gina. :)Og jeg har fulgt med i kulissene jeg vet du :blunke:. Har virkelig håpet at det snart skulle gå veien for deg.

Takk for lykkeønskninger. Og ja, det er en veldig spennende tid, nå nærmer det seg fødsel med stormskritt. Selv om nervene aldri helt slipper taket har jeg nå tro på at alt skal gå bra og at jeg er mamma om vel en måneds tid. :prins:

dansejenta
19-10-2009, 11:29
Gratulerer Gina dette ser jo veldig lovende ut :jippi:

KSV krysser fingrene for at det skal gå veien for dere nå :klemse:

Lykke til alle fantastiske oktoberjenter :grouphug:

Nordlandspia
19-10-2009, 17:22
Her skjer det mye på kort tid gitt! :grouphug:

Gratulerer Gina. Deilig å se det blå krysset. Håper det sitter helt fram.

:klemse: Det er tunge dager når man innser at ting kanskje er over for denne gang. Føler med dere Sjøstjerna og Lille meg79.

Ble litt paff i dag da jeg var på ny UL. I dag fant legen bare 2 eggposer. Sist var det jo 5. Hvor er resten blitt av? Noen av dere andre som har vært borti at eggposer ikke henger med hele veien? Håper da virkelig det er egg i de to posene, hvis ikke.... phu, vil ikke tenke på det en gang. De siste gangene har jeg hatt 4-7 eggposer men bare egg i ett eller to. Så dette lover ikke bra.

Lykke til alle dere som skal igjennom uttak/innsetting denne uka. :lykke::lykke::lykke:

Cali
19-10-2009, 19:17
Heisan

Da var det mandag igjen, tiden går fort! har vert på UL i dag, må gå noen dager til på hormonere+ øke dosen til 225 puregon(isteden for 125). Eggposene var ikke srørre en 10mm...hvor store må de bli? Og hvor fort vokser de? Skla inn igjen på ny UL på onsdag...

Ha en strålende kevld:)

Cutepai
19-10-2009, 19:28
Heisan

Da var det mandag igjen, tiden går fort! har vert på UL i dag, må gå noen dager til på hormonere+ øke dosen til 225 puregon(isteden for 125). Eggposene var ikke srørre en 10mm...hvor store må de bli? Og hvor fort vokser de? Skla inn igjen på ny UL på onsdag...

Ha en strålende kevld:)

Heia.
De skal vær 17-til 20 mm vist jeg ikke husker helt feil.
Det variere hvor fort de vokser denne gang jeg gikk på menopur holdt jeg på nesten 3 uker med sprøyter.

Missemoje
19-10-2009, 20:18
Gratulerer Gina dette ser jo veldig lovende ut :jippi:

KSV krysser fingrene for at det skal gå veien for dere nå :klemse:

Lykke til alle fantastiske oktoberjenter :grouphug:

Ville bare si hei og lykke til på UL i morgen! :klemse:

Cali
19-10-2009, 20:49
Heia.
De skal vær 17-til 20 mm vist jeg ikke husker helt feil.
Det variere hvor fort de vokser denne gang jeg gikk på menopur holdt jeg på nesten 3 uker med sprøyter.

Tre uker...ja ja, får vel bare smøre meg med tålmodighet. :vente: Når jeg kommer til onsdag har jeg stujjet i 11dager. Han sa kanskje uthenting på lørdag eller søndag, men trodde det ville bli fredag...Får vel bare høre på onsdag, krysser fingrene for at jeg ikke må vente så lenge...

Cali

dansejenta
19-10-2009, 21:41
Cali de skal helst være 20 mm eller mer :blunke:

Men det kan gå fort, særlig når du øker dosen.

Takk for det missemoje, har ikke tenkt så mye på det, det er jo i morgen :jippi:

Blir spennende :klemse:

DollyD
19-10-2009, 23:33
UL i dag viste 11 folikkler som snart er klare: Skal avgårde for uthenting på torsdag:neglebit::neglebit: Jeg gruer meg samtidig som det blir kjempespennende

Nordlandspia
20-10-2009, 06:06
Så flott at du reiser snart DollyD. :sola: Blir spennende dette. 11 eggposer ser jo ganske bra ut. Hvor lenge har du gått på sprøyter før du har uttak?

lille_meg79
20-10-2009, 06:13
Ny negativ hjemmetest i dag, så det er med klump i magen og tungt hjerte at jeg drar avgårde for å ta blodprøven i dag... :sad2:

FINA
20-10-2009, 08:28
Lille meg79 huff så trist. Får håpe at kroppen din bare er treg. Du får skrive når du har fått resultatet.:klemse:

dansejenta
20-10-2009, 09:02
Gratulerer med snart uttak DollyD Det er ikek noe å grue seg til, det bli spennende :blunke:

Huff lille_meg79 det er ikke noe gøy å trste negativt. Føler virkelig med deg :comfort2:

Hildur
20-10-2009, 10:14
Usjameg lille meg79, det er kjipt med negative tester, men vi håper jo at blodprøven kan være positiv likevel:lykke:

lykke til på ul dansejenta:lykke:

Her er det sprøytestart i morgen, og det blir greit nå ja..

dansejenta
20-10-2009, 11:21
Jess :jippi:

Innsett på mandag :hopper:

Pooky
20-10-2009, 12:01
Usjameg lille meg79, det er kjipt med negative tester, men vi håper jo at blodprøven kan være positiv likevel:lykke:

lykke til med sprøyte start Hildur:lykke:

Uff uff dette skal bli et nervepirrende døgn.

For å gjøre en lang historie kort så hadde jeg uttak i går,legen stoppet etter 8 egg. Fikk ikke tatt ut på den ene siden,fare for komplikasjoner.

Så ringe tlf i dag ser nr å vet da at alt ikke er bra,de ringer kun vis ikke alt er bra.
I går ville 7 av 8 befrukte seg å i dag hva det kun 1 egg som hva brukende.
Kansje det kunne komme noen flere for de 6 andre eggene hva fortsatt i deling:neglebit::neglebit:
Så jeg må ringe i morgen kl 9 å høre om det blir noe insett:neglebit::kryssfingre:

dansejenta
20-10-2009, 12:06
Krysser fingrene for deg Pooky :kryssfingre:

gina
20-10-2009, 12:08

lykke til med sprøyte start Hildur:lykke:

Uff uff dette skal bli et nervepirrende døgn.

For å gjøre en lang historie kort så hadde jeg uttak i går,legen stoppet etter 8 egg. Fikk ikke tatt ut på den ene siden,fare for komplikasjoner.

Så ringe tlf i dag ser nr å vet da at alt ikke er bra,de ringer kun vis ikke alt er bra.
Kansje det kunne komme noen flere for de 6 andre eggene hva fortsatt i deling:neglebit::neglebit:
Så jeg må ringe i morgen kl 9 å høre om det blir noe insett:neglebit::kryssfingre:

Pooky: utrolig nervepirrende. Men du skal se at det fortsatt er håp for de 6 andre. Og du trenger jo bare ett.
Selv endte jeg opp med to etter 11 egg ved uttaket, begge ble satt inn og nå har jeg jaggu testet positivt! Første blodprøve var 346, det må vel være bra vel? Skal på Ul 19 november, nå håper jeg bare det holder og at det ikke går som sist gang da jeg testet positivt.

Lille meg, dette er forferdelig hver gang det skjer, ikke annet å si om den saken.

dansejenta
20-10-2009, 12:35
Gratulerer Gina

Det begynner allerede å bli en god positiv bølge! Håper den fortsetter og fortsetter :jippi:

KiK
20-10-2009, 13:49
Hei jenter :sola:,følger med dere fra hotell rommet her i Danmark.. Gratulerer så mye til dere som har testet positivt:jippi::jippi:, og en ekstra god:klemse: til dere det ikke har gått veien for denne gang!!! Jeg hadde uttak på mandag og de fikk ut 6 fine egg:):) utrolig spennende å kunne følge med på hele prosessen på skjerm- selv om jeg var litt i tåka.. He he.. I dag var vi innom klinikken for å høre hvd eggene hadde utviklet seg i løpet av natten!! 4 av 6 er befruktet:) er godt fornøyd!! Så da blir det insett i morgen!!!! Vet ikke helt om det blir et eller to ennå.. Har dere noen erfaringer rundt det?? Ellers vil jeg bare ønske alle LYKKE LYKKE til, stor klem fra med her i Odense:sola:

Cutepai
20-10-2009, 14:11
Ny negativ hjemmetest i dag, så det er med klump i magen og tungt hjerte at jeg drar avgårde for å ta blodprøven i dag... :sad2:

Stor :storklem::storklem:
Tenker masse på deg:enrose:

Cutepai
20-10-2009, 14:12

lykke til på ul dansejenta:lykke:

Her er det sprøytestart i morgen, og det blir greit nå ja..

Endelig i morgen er du i gang med stikkingen:hopper::hopper:

Cutepai
20-10-2009, 14:16

Dette kommer til å gå bra ,jeg fikk ut 12 egg denne gang og når de ringte dagen etter var det bare to som hadde delt seg slik de skulle,men når vi kom opp dagen etter så hadde vi fått 3 stk på frys.
Dette er veldig berg og dale bane,jeg håper det best.
Masse masse lykke til tenker på deg:klemse:

Cutepai
20-10-2009, 14:17
Jess :jippi:

Innsett på mandag :hopper:

:hopper::hopper::hopper:
for innsetting på mandag:klemse:

lille_meg79
20-10-2009, 14:27
Tusen takk for gode tanker og hilsener! Blodprøven var dessverre også negativ... Føles helt uoverkommelig dette... :leiseg:

Har hatt så mange slike skuffelser, men de blir ikke enklere å takle av den grunn... Hva skal vi gjøre videre nå???

Amie
20-10-2009, 15:31
Tusen takk for gode tanker og hilsener! Blodprøven var dessverre også negativ... Føles helt uoverkommelig dette... :leiseg:

Har hatt så mange slike skuffelser, men de blir ikke enklere å takle av den grunn... Hva skal vi gjøre videre nå???

Huff:sukk:

Skjønner godt at det er vanskelig:klemme:
Alt blir så meningsløst..

FINA
20-10-2009, 17:16
Huff så trist lille meg79. :klemme: Forstår at disse nederlagene er tunge. Ikke gøy når verden går en helt i mot.

:storklem:

Sjøstjerna
21-10-2009, 09:05
Hei alle sammen,har hatt pc krøll så jeg har ikke fått oppdatert siden sist.
Men først:
Stor gratulasjon til GINA for positiv test:jippi:
Lykke til dere som skal på ul idag og lykke til med skumle tlf.
i dag POOKY-håper du får gode nyheter:blomstersmil:
Ønsker deg lykke til med uttaket torsdag DOLLY D 11 eggposer er jo strålende.
DANSEJENTA og KIK:lykke til med innsett,det blir kjempe spennende:hopper:
Kjekt at du endelig er i gang med stikkingen Hildur,lykke til-
LILLE MEG 79:jeg har så vondt av deg,håper det er bedre med deg i dag.
Jeg er lei for at det ikke gikk veien for deg denne gangen.
Så var det meg da:sparke:
Tok en test mandag som var negativ som bare det,blør litt fremdeles,men mindre en vanlig mens.
Blodprøven tenkte jeg å ta i morgen,tar en hjemmetest først tenker jeg.
Nei jeg er ganske sikker på at den er negativ da også.
Om den er negativ...hvor stor sjangse er det for at blodprøven viser noe annet da?:sparke:

Sjøstjerna

dansejenta
21-10-2009, 09:57
Æsj da Sjøstjerna....

Trur ikek sjangsene er så gode hvis du har testet negativt desverre. Men man skal jo ikke gi opp håpet :blunke:

Skal krysse fingrene for deg :kryssfingre:

Krølle 77
21-10-2009, 10:00
Det er jammen tøffe tider! Godt å lese at det er flere enn meg og min mann som sliter... Takk for alle delte historier!!

Vi hadde første IVF - forsøk i juni, etter nesten 4 år med prøving. I løpet av den tida har det dukket opp både PCOS, hypotyreose og endometriose jeg ikke visste om. Har vært gjennom lapraskopi og et halvt år med hormoner uten resultat. Første IVF i juni 09, men fikk ingen befruktning. Det var en stor nedtur! Andre gang var planen egguttak denne uken. Jeg har nå blitt stimulert med nøyaktig samme doser som sist, men er overstimulert!?! Er livredd for å bli avbrutt på nytt og måtte vente, vente, vente enda mer.... Ingen hormonsprøyter på to og et halvt døgn nå, blodprøver og UL hver eneste dag. Og stadig spray og kvalme. I går var blodprøven så full av hormoner at den måtte fortynnes og ikke var ferdig analysert til kontrolltimen min.... Er det noen andre som har opplevd det? Aner ikke hva jeg kan vente...

Og når man ikke bor i nærheten av klinikken heller, så er det ikke mulig å bo hjemme og være sammen med mannen.... Sitter her og graver meg ned i pessimismen mens både venner og søsken popper opp med barn nr både 1, 2 og 3. Noen som har gode råd eller litt oppmuntring å komme med?

Sukk....

gina
21-10-2009, 10:21
Det er jammen tøffe tider! Godt å lese at det er flere enn meg og min mann som sliter... Takk for alle delte historier!!

Vi hadde første IVF - forsøk i juni, etter nesten 4 år med prøving. I løpet av den tida har det dukket opp både PCOS, hypotyreose og endometriose jeg ikke visste om. Har vært gjennom lapraskopi og et halvt år med hormoner uten resultat. Første IVF i juni 09, men fikk ingen befruktning. Det var en stor nedtur! Andre gang var planen egguttak denne uken. Jeg har nå blitt stimulert med nøyaktig samme doser som sist, men er overstimulert!?! Er livredd for å bli avbrutt på nytt og måtte vente, vente, vente enda mer.... Ingen hormonsprøyter på to og et halvt døgn nå, blodprøver og UL hver eneste dag. Og stadig spray og kvalme. I går var blodprøven så full av hormoner at den måtte fortynnes og ikke var ferdig analysert til kontrolltimen min.... Er det noen andre som har opplevd det? Aner ikke hva jeg kan vente...

Og når man ikke bor i nærheten av klinikken heller, så er det ikke mulig å bo hjemme og være sammen med mannen.... Sitter her og graver meg ned i pessimismen mens både venner og søsken popper opp med barn nr både 1, 2 og 3. Noen som har gode råd eller litt oppmuntring å komme med?

Sukk....

Det er ikke så lett dette. Men jeg tenker at hvis du blir overstimulert på "vanlig" dose betyr det iallefall at kroppen din responderer på hormoner, gjelder bare å finne riktig dose, og selv om det er kjipt at det tar tid brukte du iallefall ikke opp det første forsøket ditt forrige gang.
Vet akkurat hvordan du har det når det gjelder at aller rundt deg får barn, våre venner er godt i gang med andre runde, og vi har prøvd i seks år uten å lykkes. Det er utrolig frustrerende.
Nå har jeg jo testet positivt nå da, utroli nok, men tør ikke håpe på at det ender med barn enda. Har jo opplevd å miste tidlig før, er kjempebekymra og tenker på det hele tiden.
kan ikke si annet til deg enn at det er en tøff prosess. Selv hender det at jeg går inn på forumene og leser på de som endelig har lykkes etter mange års prøving, da tenker jeg liksom at klarer de det så er det vel håp for oss også!
Lykke til videre i forsøket, jeg krysser fingrene for deg!

dansejenta
21-10-2009, 10:22
:klemse: Til deg Krølle, dette var jo ikke noe gøy!

Hvilket sykehus hører dere til?

Det er mange her inne med PCOS som får til, så du må ikke gi opp håpet! (tror de har en egen tråd her inne...men husker ikke hvor)

Har selv fått konstatert endometriose etter lap i februar og tror det er det som "ødelegger" for oss i ivf- sammenhengen.

Den ventinga er noe vi alle må igjennom i denne prosessen, men jeg synes det er stor hjelp i å bruke forumet for å snakke med jenter i samme situasjon og som forstår.

Håper du finenr hjelp og svar og at forsøket ikke blir avbrutt :lykke:

Krølle 77
21-10-2009, 10:35
Vi er på riksen.
Jeg vet jeg må prøve å være tålmodig, det er bare andre runde, men likevel bare skriker utålmodigheten og lengselen innvendig....

nordlandsparet
21-10-2009, 12:04
Du er i alle fall kommet til rett forum Krølle!

Vi er også i samme situasjon som dere, og hadde veldig mange tanker omkring dette. En urettferdig verden er det, og jeg skjønner godt dere er utålmodige.

Men vi har i alle fall hatt god nytte av å lese om andre i samme situasjon som oss. Plutselig er det ikke bare vi i hele verden som plages med å få barn, men mange andre også.

Og da har man noen å dele erfaringer med, noen å glede seg med, noen å dele sorgene med, og noen å kunne dytte frustrasjoner på. Det er ganske deilig! :-)

Ønsker deg lykke til med veien du går, måtte du lykkes! :lykke:

Og lille_meg79, vi tenker på deg...

Obella
21-10-2009, 13:56
Korleis veit me om me er overstimulert? Eg har lese litt om dette men veit ikkje kva tid bjellene skal ringa og det er lett å innbilla seg ting når ein er midt i prosessen. Eg vart fortalt på første samtale at dei skulle passa nøye på at eg ikkje vart overstimulert (var visst fare for det), men UL er jo ikkje før etter 9dager på sprøyte. Er dette vanlig? Nå er det jo ikkje lenge igjen til UL, men føler meg veldig oppblåst, har konstant verk/ubehag i mage og rygg. Dersom ein er overstimulert, kva skjer då? avbryt ein forsøket?

Krølle 77
21-10-2009, 14:33
Vært på UL, ble ikke avbrutt!! Hurra!! Overstimuleringen roet seg visst etter 3 dager uten sprøyter, så det blir uttak på fredag! Ett skritt nærmere et skikkelig forsøk, i alle fall!

Tja, hvordan merker man at man er overstimulert.... jeg har vært veldig kvalm, men jeg forsto ikke selv at jeg var overstimulert før jeg var på kontroll og de fortalte meg det... Det er så mange rare ting som skjer med alle disse hormonene at det er sikkert ikke lett å skille hva som er hva...

Takk og takk til alle sammen for oppmuntrende ord og støtte!! Jeg krysser fingre for oss alle!

Mirmel
21-10-2009, 14:43
Sniker litt her inne, jeg.

Krølle, jeg har vært overstimulert under alle forsøkene mine, i varierende grad. Det å bli tatt av sprøytene (såkalt coasting/surfing) og vente har de gjort med meg to ganger, jeg ble gravid begge gangene. Det sies faktisk at eggene kan bli bedre av det (uten at jeg aner om det er noe i det). Håper virkelig at du får innsetting, det er noe skikkelig dritt å komme så langt for så å måtte gi seg. Jeg heier på deg! :lykke:

Obella, det er vanlig å være stinn og oppblåst når man går på disse hormonene. Legen din ser på ul om du ligger an til overstimulering eller ikke. Det er forøvrig først når eggløsningssprøyta (som inneholder hcg som trigger overstimuleringen) er satt at man står i fare for å bli alvorlig overstimulert (OHSS). Jeg har linket til et par sider her: http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=4700&highlight=ohss

Dersom man blir overstimulert sjekkes nok østradiolnivået for å se om det er lavt nok til at det blir innsetting. Dersom man blir gravid og overstimulert, kan overstimuleringen bli verre (pga hcg-produksjon) derfor må de passe litt på.

Gina, jeg må bare få gratulere deg :blomster:! Synes det er utrolig hyggelig at du er gravid. Denne gangen holder det helt i mål, vettø :klemse:

Nå sniker jeg meg ut igjen...

Pooky
21-10-2009, 22:26
Jaaaaa:jippi:

Da er jeg den lykkelige ruger av 2 gullegg.

Det føltes veldigt mørkt en stund,da jeg fikk tlf i går å kun 1 egg.
Men da jeg ringte å sjekket i dag så hadde det blitt 3 egg men 1 hva gått i stykker.
Så da hva ikke valget vanskeligt,(siden de ikke ville fryse 1 egg) satte inn begge 2 gulleggene.:blomstersmil:

Da jeg ikke er så stø på alle navnene så gjør jeg det sånt.

Stor trøsteklem :grouphug: til dere så har testet negativt.
Stå på,tunnelen kan virke så mørk å lang men det er alltid lys i enden av tunnelen.

Til dere så holder på med stikking,venter på ul å uttak. Lykke til:lykke:

Til dere så har testet positivt Gratulere.

Stor stor:grouphug: klem til dere alle fra meg

Pooky
21-10-2009, 22:31
Er det noen av dere så bruker klexane???

Jeg sliter med å ta den sprøyten,er så vanskeligt å få nålen igjennom huden på en måte.
Er det noen så har noen gode råd tips,om plasser så ikke gjør så vondt??
Tar dere den sittende,liggende?

Stor :grouphug: klem

Sjøstjerna
22-10-2009, 09:03
Æsj....negativ test i dag også,så da er det nok avgjort.
Får vel ringe St.Olav å planlegge neste runde.
Dere som har testet negativt før-tar dere blodprøve
når dere testet negativt?
Vet ikke om jeg gidder å reise for å få tatt den,når jeg
er sikker på negativt svar.
Eller bør jeg det?

Sjøstjerna

dansejenta
22-10-2009, 09:21
:trøste: huff sjøstjerna dette var ikke moro. Føler med deg, ord blir så fattige.

Jeg ringte sykehuset når jeg hadde testet negativt og fått mens og fikk beskjed om at jeg trengte ikke ta blodprøven da

Sjøstjerna
22-10-2009, 09:41
:trøste: huff sjøstjerna dette var ikke moro. Føler med deg, ord blir så fattige.

Jeg ringte sykehuset når jeg hadde testet negativt og fått mens og fikk beskjed om at jeg trengte ikke ta blodprøven da

Heia,ja det var det jeg tenkte,hadde det vært noe der så ville
testen slått ut positivt.
Jeg er litt slått ut,hadde en følelse tidligere om at det skjedde noe
i kroppen,så forsvant følelsen.Da viste jeg igrunn at jeg ville teste
negativt.
Men jeg tenker fremover-på at jeg vil igang så fort som rå er,håper
jeg slipper å vente lenge.
Det som kan bli det beste er at de håper på å få flere egg neste runde med
annen medisin-det er jo flott om det skjer i min alder:blunke:
Det blir spennende for deg nå fremover,masse lykke til med fryseforsøket:blomstersmil:

Sjøstjerna

dansejenta
22-10-2009, 09:58
Ja det r så rart. MAn kjenner det på kroppen altså.
Jeg merket allerede på rugedag 2 at dette ikke kom til å gå, og drømte hele tiden at vi testet negativt...

Men tungt er det uansett. Viktig å ta seg tid til å sørge :klemse:

Bra du ser framover, satser på at du er raskt igang igjen.

Takk for det :blomstersmil:

Cinderella
22-10-2009, 11:06
Er det noen av dere så bruker klexane???

Jeg sliter med å ta den sprøyten,er så vanskeligt å få nålen igjennom huden på en måte.
Er det noen så har noen gode råd tips,om plasser så ikke gjør så vondt??
Tar dere den sittende,liggende?

Hei Pooky!
Jeg bruker Klexane. Jeg har ikke problemer med å få nålen gjennom huden min, men opplerver i jobbsammenheng at vi er ulike. Noen mennesker er litt seigere i skinnet enn andre:fnise: Det er bare å presse på så går nåla gjennom. Men jeg opplever at noen områder på magen er mer vonde enn andre, det kommer an på hvor nervene i huden er. Jeg bare flytter nåla litt hvis det er for ubehagelig. Jeg stikker i flesket som er rundt navlen og bortover mot sidene. Jeg bytter på høyre og venstre side. Jeg tar opp en hudfold mellom peikefinger og tommel før jeg stikker litt på skrå. Jeg tar den som oftes stående, men det har ingenting å si. Det er veldig vanlig at Klexane svir litt i etterkant, men det er nå bare sånn det er.

Lykke til videre og med stikkinga :)

KSV
22-10-2009, 19:30
er det UL...Det blir spennende å se om det er blitt noe eggposer...Kl o9 skal vi inn...Dere får høre fra meg etterpå!

dansejenta
22-10-2009, 21:44
Lykke til KSV :kryssfingre:

Nordlandspia
22-10-2009, 22:43
:grouphug: Nå har jeg fullstendig mistet oversikten! :fnise: Her skjer det så mye og jeg får ikke tid til å gå innom hver dag. En god klem til dere alle uansett hvor dere er i prosessen. En vanvittig berg-og-dal-bane dette her!

Vi sitter akkurat klare til å kjøre til Danmark. :hyper: Skal ta båten over i morgen tidlig, men vi har noen timers kjøring før vi kommer så langt. Er skikkelig spent nå! Uttak blir på lørdag. Jeg har i grunnen lite håp, det var jo bare to eggposer. Likevel kjenner jeg at jeg er full av forventning. Det er jo Danmark og de får jo til å hjelpe mange der. Kanskje oss også?

dansejenta
22-10-2009, 23:30
God tur Nordlandaspia og masse lykke til :lykke:

KSV
23-10-2009, 09:27
Vel hjemme fra sykehuset...Var nok ikke så mye respons på medisinen så jeg må øke dosen fra 112,5 til 187,5. Legen kunne se to eggposer på høyre side på ca 8 mm,på venstre side var det vanskelig å se. Slimhinnen var ikke mer enn 4mm så her er det bare å vente å se. Regner med at det ikke blir Trondheimstur før i uke 45...

...må vel melde meg inn i november klubben jeg da????

KSV
23-10-2009, 09:30
Ny kontroll på mandagen:-) Han sa de kunne regne med en vekst på ca 1-2 mm normalt sett men siden jeg har litt slow respons så vokser de kanskje ikke mer enn 1mm pr dag....

dansejenta
23-10-2009, 09:51
Æsj så kjedelig da KSV :klemse:

Men det ordner seg skal du se, bare kjedelig med mer venting når man har gått så lenge på hormonene :vente:

Lykke til på mandag :lykke:

lille_meg79
23-10-2009, 11:29
Da har jeg hatt noen dager og bearbeide det negative resultatet på. Begynner å se framover, og det er jo et godt tegn. Har hatt oppsummeringssamtale med legen vår på Riksen, og han kunne ikke skjønne hvorfor det ikke har gått på tre forsøk. De klarte ikke å finne noen årsak til at det ikke går, og mener vi har alle forutsetninger for å lykkes. Han forklarte det med ren uflaks, og rådet oss til å fortsette privat hvis vi orker belastningen og det psykiske. Det var en veldig fin oppsummering å få, vi lurte jo på om det var på tide å gi opp, og ønsket en anbefaling fra dem. Og det fikk vi jo. Så nå er jeg litt mer optimistisk for framtida igjen...

Så da kommer spørsmålet: hvor skal vi ta neste forsøk privat? Mange drar til Danmark - hvorfor det egentlig? Er det andre metoder der, billigere eller hva? Ser for meg at det er litt stress å reise så mye fram og tilbake jeg...? Spesielt hvis vi ser for oss tre nye forsøk... Har også fått tips om Aleris. Noen som har erfaring derfra? Er de flinke, og blir man tatt godt vare på der? Blir utrolig takknemlig for alle som har tips og råd og erfaring...

Veldig kjipt at det ble negativt for deg også, Sjøstjerna. Vi hadde jo uttak og innsetting samme dager, jeg håpte virkelig at det var lykkedagene, men neida... Stå på videre, lykke til med neste forsøk! :klemse:

Lykke til videre til alle rugere. Det er spennende tider dette! Krysser fingrene for dere alle! :lykke:

Sjøstjerna
23-10-2009, 13:13
Vært på UL, ble ikke avbrutt!! Hurra!! Overstimuleringen roet seg visst etter 3 dager uten sprøyter, så det blir uttak på fredag! Ett skritt nærmere et skikkelig forsøk, i alle fall!

Tja, hvordan merker man at man er overstimulert.... jeg har vært veldig kvalm, men jeg forsto ikke selv at jeg var overstimulert før jeg var på kontroll og de fortalte meg det... Det er så mange rare ting som skjer med alle disse hormonene at det er sikkert ikke lett å skille hva som er hva...

Takk og takk til alle sammen for oppmuntrende ord og støtte!! Jeg krysser fingre for oss alle!

Gir deg en god:klemse: lei historie du forteller,men i dag er det uttak ikke sant...
Ønsker deg masse lykke til med uttaket,befrukningen og innsett....krysser alle fingre og tær for deg.

Sjøstjerna

Sjøstjerna
23-10-2009, 13:16
Da har jeg hatt noen dager og bearbeide det negative resultatet på. Begynner å se framover, og det er jo et godt tegn. Har hatt oppsummeringssamtale med legen vår på Riksen, og han kunne ikke skjønne hvorfor det ikke har gått på tre forsøk. De klarte ikke å finne noen årsak til at det ikke går, og mener vi har alle forutsetninger for å lykkes. Han forklarte det med ren uflaks, og rådet oss til å fortsette privat hvis vi orker belastningen og det psykiske. Det var en veldig fin oppsummering å få, vi lurte jo på om det var på tide å gi opp, og ønsket en anbefaling fra dem. Og det fikk vi jo. Så nå er jeg litt mer optimistisk for framtida igjen...

Så da kommer spørsmålet: hvor skal vi ta neste forsøk privat? Mange drar til Danmark - hvorfor det egentlig? Er det andre metoder der, billigere eller hva? Ser for meg at det er litt stress å reise så mye fram og tilbake jeg...? Spesielt hvis vi ser for oss tre nye forsøk... Har også fått tips om Aleris. Noen som har erfaring derfra? Er de flinke, og blir man tatt godt vare på der? Blir utrolig takknemlig for alle som har tips og råd og erfaring...

Veldig kjipt at det ble negativt for deg også, Sjøstjerna. Vi hadde jo uttak og innsetting samme dager, jeg håpte virkelig at det var lykkedagene, men neida... Stå på videre, lykke til med neste forsøk! :klemse:

Lykke til videre til alle rugere. Det er spennende tider dette! Krysser fingrene for dere alle! :lykke:

Så fint at du tenker fremover og at samtalen gav deg trua tilbake.
Det er mange som må gjennom mange forsøk før de lykkes og gjerne så har de byttet klinikk.
Du må ha lykke til du også det må ordne seg tilslutt:blomstersmil:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
23-10-2009, 13:19
Ny kontroll på mandagen:-) Han sa de kunne regne med en vekst på ca 1-2 mm normalt sett men siden jeg har litt slow respons så vokser de kanskje ikke mer enn 1mm pr dag....

Lykke til med kontrollen mandag..håper eggene har vokst seg store og fine.
Skjønner det er fælt og vente slik når man allerede har ventet nok:blunke:
Det går bra til slutt skal du se:blomstersmil:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
23-10-2009, 13:21
:grouphug: Nå har jeg fullstendig mistet oversikten! :fnise: Her skjer det så mye og jeg får ikke tid til å gå innom hver dag. En god klem til dere alle uansett hvor dere er i prosessen. En vanvittig berg-og-dal-bane dette her!

Vi sitter akkurat klare til å kjøre til Danmark. :hyper: Skal ta båten over i morgen tidlig, men vi har noen timers kjøring før vi kommer så langt. Er skikkelig spent nå! Uttak blir på lørdag. Jeg har i grunnen lite håp, det var jo bare to eggposer. Likevel kjenner jeg at jeg er full av forventning. Det er jo Danmark og de får jo til å hjelpe mange der. Kanskje oss også?

God tur over dammen og masse lykke til på lørdag,det blir spennende:blomstersmil:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
23-10-2009, 13:23
Jaaaaa:jippi:

Da er jeg den lykkelige ruger av 2 gullegg.

Det føltes veldigt mørkt en stund,da jeg fikk tlf i går å kun 1 egg.
Men da jeg ringte å sjekket i dag så hadde det blitt 3 egg men 1 hva gått i stykker.
Så da hva ikke valget vanskeligt,(siden de ikke ville fryse 1 egg) satte inn begge 2 gulleggene.:blomstersmil:

Da jeg ikke er så stø på alle navnene så gjør jeg det sånt.

Stor trøsteklem :grouphug: til dere så har testet negativt.
Stå på,tunnelen kan virke så mørk å lang men det er alltid lys i enden av tunnelen.

Til dere så holder på med stikking,venter på ul å uttak. Lykke til:lykke:

Til dere så har testet positivt Gratulere.

Stor stor:grouphug: klem til dere alle fra meg

Gratulerer som ruger håper de 2 gulleggene klorer seg godt fast:blomstersmil:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
23-10-2009, 13:31
Heisann!
Nå har jeg fordøyd skuffelsen litt og kaver med å komme gjennom på
tlf.til St.Olav:vente:
VIL snakke med de NÅ...vil jo igang igjen helst i går vet dere.
Selv om det ikke gikk er jeg fortsatt positiv..gir ikke opp nei...og har heldigvis
positive erfaringer å se tilbake på også.
Ingen store ubehag og smerter,men håper de får frem flere egg neste runde da:sparke:
Ja ja..imens får jeg bare fortsette å mishandle hekken min med saksa og kløyve ved....ubeskrivelig godt å ta det uttover noe i disse dager:blunke:
Jeg kommer nok til å holde meg her inne å følge med dere andre ei stund,før jeg hopper over i en annen klubb.

Sjøstjerna

Prøvere i sør.
23-10-2009, 20:30
Da ble vårt forsøk avbrutt.

Var til Ul og hadde 5 folikkler. Kom til sykehuset og skulle ha uttak. Da fant legen kun 2 follikker...aner ikek hvor de 3 andre folikklene hadde tatt veien...

Det var egg i begge men de delte seg ikke, så det ble ikke uttak.

Det positivet i dette er at jeg fortsatt har 3 forsøk, siden det ble avbrutt så telte det ikke.
Jeg var litt i "ørska" når de ringte fra sykehuset...er det noen som vet hvor lang tide det tar før jeg kan prøve igjen? Fikk beskjed om at jeg skulle få en blødning pga avbrytelsen av forsøket ...noen som vet når ca denne kommer?

Jeg trenger vel ikek å ta den gel`n nå som det ikek ble innsett??

Håper på svar:klemse:

dansejenta
23-10-2009, 20:41
Nei så trist! Huff da!

Stor :storklem: til deg

Bra du ser positivt på det da. Det går vel gjerne 3 måneder mellom forsøkene, men kan hende det er annerledes når det blir avbrutt..

Du trenger nok ikke ta den gel`n nei..

Fikk du ingen informasjon fra sykehuset? Ville nok tatt en :denstoretelefonen: til dem for å få klarhet i ting

Prøvere i sør.
23-10-2009, 21:39
Nei så trist! Huff da!

Stor :storklem: til deg

Bra du ser positivt på det da. Det går vel gjerne 3 måneder mellom forsøkene, men kan hende det er annerledes når det blir avbrutt..

Du trenger nok ikke ta den gel`n nei..

Fikk du ingen informasjon fra sykehuset? Ville nok tatt en :denstoretelefonen: til dem for å få klarhet i ting

De fra sykehuset ringte og vekte meg på morran og sa at det ikke blei uttak fikk ikke med meg så mye pga stor skuffelse og at jeg svarte i halv søvne.... har prøvd å ringe MEN de hadde stengt tlf resten av dagen pga møter :(

så jeg får ikke svar før mandag! får bare vente ....

Takk for svar -

Krølle 77
24-10-2009, 08:37
Så kjedelig å bli avbrutt!!!!! Vårt første forsøk ble avbrutt i juni pga manglende befruktning. Du skal slutte å ta gelen. Den første blødningen etterpå kom for meg etter ei drøy uke. Vanligvis må du så ha en normal blødning igjen før du får begynne på din tredje syklus hvis det ikke er kø.

Akkurat nå sitter jeg kvalm i sofaen og er skrekkelig nervøs. Hadde uttak i går, fikk ut 10 egg, og det er jo fint. Men sist ble ingen egg befruktet med ivf... Nå er vi livredde for å få samme beskjed igjen, selv om det blir ICSI denne gangen. I så fall tror jeg kanskje de gir oss opp......:neglebit::sparke: Og i grunnen vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre da..... Vi skal ringe om en halvtime......

Kryss fingrene!!!

Lille Mille
24-10-2009, 08:55
Så kjedelig å bli avbrutt!!!!! Vårt første forsøk ble avbrutt i juni pga manglende befruktning. Du skal slutte å ta gelen. Den første blødningen etterpå kom for meg etter ei drøy uke. Vanligvis må du så ha en normal blødning igjen før du får begynne på din tredje syklus hvis det ikke er kø.

Akkurat nå sitter jeg kvalm i sofaen og er skrekkelig nervøs. Hadde uttak i går, fikk ut 10 egg, og det er jo fint. Men sist ble ingen egg befruktet med ivf... Nå er vi livredde for å få samme beskjed igjen, selv om det blir ICSI denne gangen. I så fall tror jeg kanskje de gir oss opp......:neglebit::sparke: Og i grunnen vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre da..... Vi skal ringe om en halvtime......

Kryss fingrene!!!

Krølle77, jeg hører ikke til her - men jeg må bare si at jeg krysser fingrene for telefonen du snart skal ta :blunke: Det skal gå bra det her, har på følelsen av at du kan glede deg til innsetting :blunke: Lykke til!

dansejenta
24-10-2009, 09:16
:lykke::lykke: Krølle 77

Satser på at ICSI er tingen!

Krølle 77
24-10-2009, 09:20
:jippi:

10 egg ut, 3 umodne, 7 modne
6 av 7 befrukta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Innsetting i morgen:hopper:

Sjøstjerna
24-10-2009, 09:34

Åååå så flott det er jo strålende:jippi:
Nå ble jeg glad på dine vegne.
Masse :lykke: til i morgen

Sjøstjerna

dansejenta
24-10-2009, 09:37
Huuuuuurrrrraaaaa :jippi: :jippi: :jippi:

Sjøstjerna
24-10-2009, 09:41
Da ble vårt forsøk avbrutt.

Var til Ul og hadde 5 folikkler. Kom til sykehuset og skulle ha uttak. Da fant legen kun 2 follikker...aner ikek hvor de 3 andre folikklene hadde tatt veien...

Det var egg i begge men de delte seg ikke, så det ble ikke uttak.

Det positivet i dette er at jeg fortsatt har 3 forsøk, siden det ble avbrutt så telte det ikke.
Jeg var litt i "ørska" når de ringte fra sykehuset...er det noen som vet hvor lang tide det tar før jeg kan prøve igjen? Fikk beskjed om at jeg skulle få en blødning pga avbrytelsen av forsøket ...noen som vet når ca denne kommer?

Jeg trenger vel ikek å ta den gel`n nå som det ikek ble innsett??

Håper på svar:klemse:

Uff så trist Prøvere i sør:storklem:fra meg.
Så godt å se at du tenker positivt og det er bra og tenke på at
når et forsøk blir avbrutt så mister man det ikke.
Jeg vet ikke hvor lenge du må vente på nytt forsøk,men håper
det ikke blir så lenge til.
Jeg venter selv på beskjed om nytt forsøk...ikke noe artig nei..
skulle helst vært igang med en gang:blunke:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
24-10-2009, 09:52
Huuuuuurrrrraaaaa :jippi: :jippi: :jippi:

Hvordan går det Dansejenta!
Bare to dager igjen til innsett:hopper::hopper:hopper:

Sjøstjerna

dansejenta
24-10-2009, 10:15
Det går veldig bra :blunke:

HAr pådratt meg en urinveisinfeksjon, så går på pencilin i tillegg til alle hormonene, så er litt redusert, men ved godt mot :jippi:

Skal starte kjøringen nordover om en times tid.

Vi "skrives" når vi er kommet til svigers :blunke:

Ha en fin lørdag alle sammen :klemse:

Sjøstjerna
24-10-2009, 10:27
Det går veldig bra :blunke:

HAr pådratt meg en urinveisinfeksjon, så går på pencilin i tillegg til alle hormonene, så er litt redusert, men ved godt mot :jippi:

Skal starte kjøringen nordover om en times tid.

Vi "skrives" når vi er kommet til svigers :blunke:

Ha en fin lørdag alle sammen :klemse:

God tur..kommer til å følge spent med her:blomstersmil:

Sjøstjerna

lille vennen
24-10-2009, 11:13
Tiden løper og boksen med brukte sprøytespisser fylles opp.
Endelig nærmer det seg ”vår uke”.:sola:
Vi var på ul fredag og det var ca 15 eggposer å finne der inne. Av litt ulik størrelse, men vi håper på å få ut ca 10 fine egg på tirsdag.
El-sprøyte på søndag kveld og endelig slutt på sprayen og kjemikaliesmaken den gir.
Vi gleder oss og krysser fingrene for at det endelig skal bli vår tur.

:enrose: :befruktning::enrose: :befruktning::enrose: :befruktning::enrose:

Krølle 77
24-10-2009, 11:38
Lykkelykkelykkelykke til med både reising, sprøyter, kvalme, urinveisinfeksjoner, uttak, befruktninger og innsettinger! Utrolig godt å ha dere her midt i bobletilværelsen!! Tenker på dere, alle sammen!!:grouphug:

Nordlandspia
24-10-2009, 12:01
:hopper: Nå har jeg hentet ut egg! :hopper: To stykker fant de og jeg er jubleden glad. Men... dette gamet er ikke for pyser! En skikkelig berg og dalbane har det vært. Lang og problemfylt reise ned til Danmark, men den er glemt nå. Når jeg endelig kom meg til klinikken fant de ingen egg på venstre side, begge posene var tomme. Da begynte jeg å grine. Men på den andre siden var det egg i den store eggposen og da roet nervene seg litt. Og sannelig meg fant han ikke en eggpose til. Denne var liten, men det var et egg i den. Så da ble det to! Håper at begge henger med nå, da blir det innsetting på mandag.

Nå skal jeg kose meg i hotellsengen og lese igjennom hva dere har skrevet de siste to dagene.

Og ja, det skulle jeg jo si. Mannen, som i utgpkt har vært negativ til å reise til Danmark, var superfornøyd. Han sa etter uttaket: dersom noen spør om det er verdt pengene, anstrengelsen og tiden så svar dem: JA så absolutt. Han var virkelig imponert over hvor flinke og profesjonelle de var her. Samt avslappet. Det var en veldig god stemning på klinikken. Vi har jo alltid vært fornøyd med Haugesund men likevel var det mye bedre her!

Ups, litt langt dette, men slik blir det når en er neddopet og i godt humør... :hyper:

Nordlandspia
24-10-2009, 12:57

:klemse: En god klem til deg! Det er ikke lett å takle dette, men det er godt du ser det positive i at det ble avbrutt. Da har du ikke "brukt opp" et forsøk. Håper stimuleringen neste gang kan tilpasses bedre, da kan du få flere egg og kanskje noen på frys også. :blunke:

Blødningen kommer som regel 10-11 dager etter at eggløsningssprøyta er satt, men det kan sikkert variere med noen dager. Dersom det ikke er fullt på klinikken kan du som regel starte opp igjen etter første vanlige mens. Den mensen du får nå regnes ikke som en vanlig mens. Lykke til! :lykke:

FINA
24-10-2009, 12:57
Her skjer det mye. :-)

Pooky gratulerer som ruger. Håper det er to sterke og fine egg som henger seg godt fast og blir værende i langlang tid. :jippi:

Sjøstjerna og prøvere i sør huff så utrolig trist. :storklem:

krølle77 gratulerer med fint uttak og mange befruktede egg! Måtte det være minst ett gullegg blandt dem! :heia:

Dansejenta lykke til med innsetning. :heia:

lille vennen lykke til med uttak. Høres ut til at dette kan det bli mange egg av. Måtte de være fine og flinke og la seg befrukte og dele seg fint.:hopper:

Nordlandspia krysser fingrer for at de to eggene er gode og at de lar seg befrukte og deler seg fint. :heia:

Med meg går alt fint. Jeg er nå 5+4 uker og i lykkerus. Til tross for kvalme, svimmelhet og utmattelse. Stå på!! Det er verd det!

Til alle dere andre. Lykke til. Måtte dette være deres måned! :grouphug:

Nordlandspia
24-10-2009, 13:01
...må vel melde meg inn i november klubben jeg da????

Du trenger ikke flytte klubb selv om du henger litt etter. :blunke: Men det kan være lurt å være med i novemberklubben også. Etterhvert blir det jo mindre aktivitet her og ikke så mange som gjør det samme som deg. Bli dobbelt-kjører du. :klemse: Lykke til på neste UL. :lykke:

Nordlandspia
24-10-2009, 13:03

Vanvittig bra!!!!!! :jippi: Lykke til i morgen! :lykke:

Cutepai
25-10-2009, 11:34
Det gikk ikke denne gang for oss,mensen kom i dag og da er det over.
Vil ønske alle lykke til:grouphug:

Sjøstjerna
25-10-2009, 12:36
Det gikk ikke denne gang for oss,mensen kom i dag og da er det over.
Vil ønske alle lykke til:grouphug:

En :storklem: til deg.
Dette var leit og du er helt sikker,har du testet ?

Sjøstjerna

aninat
25-10-2009, 14:44
heisann:sola:

må vel kanskje melde meg inn her jeg også, har sneket litt rundt å lest bare...
hadde vårt 1. forsøk i august som endte med kjemisk:sukk:

er i gang igjen med 1. fryseforsøk...hadde innsetting lørdag 24 okt:hopper:
så da håper jeg vi har litt mer flaks denne gangen.
har satt inn i naturlig syklus å det syns jeg har vært topp...
fikk 6 egg på frys sist gang å har enda 4 igjen.
men håper virkelg de får ligge en stund...

gratulerer så mye til dere som har testet positivt:jippi:
å håper dere som har testet negativt finner styrke til å prøve igjen:klemse:

håper de neste 14 dagene går fort, og håper jeg klarer å ikke teste før rugedag 14:fnise:

Krølle 77
25-10-2009, 15:29
Huff, da, Cutepai! Det var leit å høre!!! :storklem: Føler med dere!!

Og velkommen til en ruger til! Jeg har vært og satt inn et flott, 4 - delt embryo i dag, fikk se det i mikroskop! Det var helt utrolig! Lurer på hvordan de neste 14 dagene blir......

:lykke:

dansejenta
25-10-2009, 16:12
Så leit Cutepai :klemse:
Det er ikke så mye mer å si enn at jeg føler med dere.

Gratulerer som rugere aninat og krølle77

Jeg kjenner jeg begynner å bli litt spent på morgendagen :hyper:

FINA
25-10-2009, 19:15
Cutepai huff det var kjempetrist. :klemse:

krølle77 og aniant gratulerer som ruger! Måtte tiden gå raskt og eggene henge godt fast. :heia:

Dansejenta lykke til med innsetning i morgen! :hopper:

Nå skal jeg snart legge meg. Må spare masse energi til i morgen. Skal ha lang dag på jobb og energinivået mitt er helt på bånn. Tror en 80 åring kan ha mer energi enn det jeg har for tiden! :knegg: og de slipper kvalmen :-). Klager ikke. Er kjempeglad, bare merker at jeg må forandre på en del rutiner etter denne rugeperioden. :sove:

Lykke til alle sammen. Måtte uken være en god uke for oss rugere og måtte tiden gå raskt!! :storklem:

:bølgen:

Nordlandspia
26-10-2009, 08:35
Begge eggene mine klarte det!!!!! :jippi::jippi::jippi: Kl. 12 blir jeg ruger!!! :jippi::jippi::jippi::jippi:

Lykke til i dag Dansejenta! Og gratulerer til dere nye rugere! Gleder meg til å følge dere!

Cutepai: :enrose: Det er alltid frustrerende når man innser at det ikke gikk denne gangen heller. Masse lykke til på veien videre!

DollyD
26-10-2009, 10:35
Hei alle sammen.

Da ble jeg også ruger. Fikk satt inn et egg på lørdag :jippi::jippi: Det var det eneste av 6 som ville la seg befrukte. Satser på at det klorer seg fast :lykke::lykke:
Dette er første gang som ruger for min del. Synes det er litt rart å tenke på. Tidligere så har det svømt sædceller for å finne egget. Får tro at vi lykkes denne gangen da.

Lykke til med innsettinga i dag Nordlandspia og Dansejenta

-og lykke til dere andre rugere:klemse:

KSV
26-10-2009, 10:55
Var til UL kontroll i dag igjen. Ikke mye å rope hurra for- ett passe stort egg på høyre side samt to små som ikke ser ut til å vokse noe særlig og på venstre side klarte han nesten ikke å se noen ting. Dog hadde slimhinnen vokst. Måtte øke dose fra 168,5 yil 267,5 ie pr dag....Ny UL torsdag

Kjente at jeg bare ble tårevåt i øya og og fikk med meg at han snakket om at hvis det uttak men viste seg å ikke bli innsetting så telte ikke dette som 1.forsøk....Det er nå ennå godt. Ymtet frampå om det var mulig med laproskopi hvis dette ikke skulle gå.
Nei nå skal jeg tørke tårer og komme meg ut og lufte bikkje og slutte å synes synd på meg selv...

Krølle 77
26-10-2009, 12:33
Sender deg en stor, god klem, KSV!!!!!! Skjønner at dette var leit........ Ikke gi opp, selv om det går sakte, så kan det jo være dere kommer i mål til slutt!

KSV
26-10-2009, 16:09
Takk for det. Var ikke helt det jeg hadde håpet på. Fikk gått meg en tur og lufte tankene mine( og bikkja) og hentet guttongen på skola...Litt bedre form nå. Jammen er det litt av en bergogdal bane dette.... Kjenner det jobbes bra i magen men du kunne da for svingende være litt mer egg der inne...
Jaja.Inntil torsdagen så får vi bare se hva som skjer...
Stor klem til alle dere!

Sjøstjerna
26-10-2009, 16:40
Hei:blomstersmil:
Nå skjer det mye her i oktober klubben.
Gratulerer Nordlandspia,Krølle77,Aninat,DollyD som Rugere.Måtte det gå deres vei denne gangen :heia: på dere.
Lykke til Dansejenta,håper du også er blitt ruger i dag.

Jeg for min del vil takke for meg her i oktoberklubben.
Snakket med St.Olav i dag og jeg kan flytte meg over i novemberklubben.
Begynner med medisiner når jeg får mens i midten av november.
Da skal jeg ha kort regime....
Noen som kan fortelle meg litt mer hva det går ut på?
Fikk ikke vite så mye om hva det går ut på og er som vanlig nyskjerrig og
utålmodig i kjent stil:blunke:

Masse lykke til alle i oktoberklubben:klemse:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
26-10-2009, 16:44
Var til UL kontroll i dag igjen. Ikke mye å rope hurra for- ett passe stort egg på høyre side samt to små som ikke ser ut til å vokse noe særlig og på venstre side klarte han nesten ikke å se noen ting. Dog hadde slimhinnen vokst. Måtte øke dose fra 168,5 yil 267,5 ie pr dag....Ny UL torsdag

Kjente at jeg bare ble tårevåt i øya og og fikk med meg at han snakket om at hvis det uttak men viste seg å ikke bli innsetting så telte ikke dette som 1.forsøk....Det er nå ennå godt. Ymtet frampå om det var mulig med laproskopi hvis dette ikke skulle gå.
Nei nå skal jeg tørke tårer og komme meg ut og lufte bikkje og slutte å synes synd på meg selv...

Vil bare sende deg en:storklem:
Skjønner at dagen i dag ikke har vært den beste.Men sier som de andre..
ikke gi opp det ordner seg nok til slutt skal du se.
Ønsker deg masse lykke til på torsdag:blomstersmil:

Sjøstjerna

KiK
26-10-2009, 16:48
Hei:blomstersmil:
Nå skjer det mye her i oktober klubben.
Gratulerer Nordlandspia,Krølle77,Aninat,DollyD som Rugere.Måtte det gå deres vei denne gangen :heia: på dere.
Lykke til Dansejenta,håper du også er blitt ruger i dag.

Jeg for min del vil takke for meg her i oktoberklubben.
Snakket med St.Olav i dag og jeg kan flytte meg over i novemberklubben.
Begynner med medisiner når jeg får mens i midten av november.
Da skal jeg ha kort regime....
Noen som kan fortelle meg litt mer hva det går ut på?
Fikk ikke vite så mye om hva det går ut på og er som vanlig nyskjerrig og
utålmodig i kjent stil:blunke:

Masse lykke til alle i oktoberklubben:klemse:

Sjøstjerna

Hei:) vil bare ønske deg lykke til videre Sjøstjerna!!!!!!!vet ikke såmye om kortregime..men noen andre av jentene her har kanskje litt erfaring med det??? Så bra at du kan starte opp igjen allerede i november!!!! Blir spennede!!! det hadde værtså gøy om alle kunne lykkes med baby prosjektet:baby2::baby2:

KiK
26-10-2009, 17:52

Hei hei..leit det ikke gikk denne gangen..men godt at du ser fremover:):)

Vet ikke helt om du har fått noen svar ang Aleris..vi er veldig fornøyde med denne klinikken!!! og jeg anbefaler de gjerne....jeg er veldig fornøyd med behandlingsopplegget mitt der!! de har truffet blink på alt av stimulering osv..selv om det ikke har gitt helt resultat ennå..har hatt noen AID behandlinger og er igang med 1 ivf nå..vi tar forsøket delvis hos Aleris og delvis i Danmark Odense pga donor!!! ellers er jo Volvat et alternativ..dette erogsåen liten klinikk!!! ta en tlf og hør med de ulike klinikkene.. Klinikkene i Danmark ligger ganske likt i pris sammenlignet med Norge..men det blir dyrere siden kronen er så sterk....De er jo kjente for å være flinke i Danmark..kanskje for det de har litt mer erfaring i dette "gamet"?? Uansett lykke til!!!!!!!

dansejenta
26-10-2009, 17:56
:klemse: til KSV, men vi håper med deg at dette skal gå :lykke:

Lykke til som rugere Nordlandspia og Dolly :jippi:

Sjøstjerna: trur kortregime betyr at du skal sette inn i naturlig syklus, d v s ingen spray, bare sprøyter :blunke:

Er selv blitt ruger i dag :hopper:

Ett egg overlevde opptining (av 3), så det ruger jeg nå godt på :lykke:

Nordlandspia
26-10-2009, 18:28
[QUOTE=KSV;613748]Var til UL kontroll i dag igjen. Ikke mye å rope hurra for- ett passe stort egg på høyre side samt to små som ikke ser ut til å vokse noe særlig og på venstre side klarte han nesten ikke å se noen ting. Dog hadde slimhinnen vokst. Måtte øke dose fra 168,5 yil 267,5 ie pr dag....Ny UL torsdag
[QUOTE]

Det er tøft når UL ikke viser det vi ønsker, det vet jeg ALT om. Men en liten godnyhet til deg. Gonal f som du går på gir som regel få men BEDRE egg. Det mener i alle fall min lege og han har jeg stor tro på. Dette forsøket hadde jeg bare to eggposer pluss to små som dukket opp på uttak. To var tomme og to ga egg. Disse eggene ble jeg ruger på i dag og de hadde en score på 2.1 (som er topp score) og 1.0! 1.0 er ifølge klinikken over topp score, ikke så ofte de ser det sa de. Så fra å være på bunnen av berg-og-dal banen for en uke siden er jeg nå på toppen. Så det trenger ikke å være så galt som du tror. :klemse: Håper du får ut noen få, perfekte egg du også!

Kort regime, Sjøstjerna, betyr at du slipper nedregulering. Når du får mensen begynner du på sprøyter på 2./3. blødningsdag. Kroppens egne hormoner er med på prosessen og kan hjelpe til på utviklingen. Det du kan oppleve er at eggposene er av forskjellig størrelse og ikke like modne ved uttak. Noen av oss får ut flere egg på denne måten, andre ferre. Så dermed er det ikke så godt å si hvordan din kropp vil reagere. Lykke til! :lykke::lykke::lykke:

Gratulerer som rugere Dansejenta og DollyD! :lykke::lykke::lykke: Hodet mitt er ikke helt med meg for tiden, men jeg føler at jeg har glemt noen nå. Om jeg har glemt å gratulere deg så er denne til deg. :enrose: Masse lykke til alle sammen! :lykke::lykke::lykke:

KSV
27-10-2009, 07:51
Takk for det NORDLANDSPIA. Det var jo godt å høre.Får satse på at det er ett top score egg det som kommer ut av meg også da :-)
Får gratulere deg så masse som ruger! Kjempegode nyheter og stor klem til deg!

KSV
27-10-2009, 07:52
:klemse: til KSV, men vi håper med deg at dette skal gå :lykke:

Lykke til som rugere Nordlandspia og Dolly :jippi:

Sjøstjerna: trur kortregime betyr at du skal sette inn i naturlig syklus, d v s ingen spray, bare sprøyter :blunke:

Er selv blitt ruger i dag :hopper:

Ett egg overlevde opptining (av 3), så det ruger jeg nå godt på :lykke:

Gratulerer så masse som ruger DANSEJENTA!

nordlandsparet
27-10-2009, 08:28
Ser det er mange som er blitt rugere i det siste. Gratulerer og lykke til til dansejenta, Nordlandspia, DollyD, Krølle77 og Aniant. Måtte tiden gå fort og gi dere et bra resultat! :lykke::lykke::lykke::lykke::lykke:

Selv er vi på dag 8, og tida snegler seg avgårde. Er mer optimistisk denne gangen enn forrige av en eller annen grunn. Hadde litt stikkende smerter de første dagene, noe vi tok som et godt tegn... Ellers går det selvfølgelig opp og ned, fra planlegging om det skulle bli, til hvordan man skal takle nedturen om det ikke blir.

Huff, disse dagene går så seeeent! :-)

dansejenta
27-10-2009, 08:37
Føler sååååå med dere nordlandsparet!

:Snegle::Snegle::Snegle::Snegle:

All den ventinga er jo drepen!

Men godt dere er optimistiske :blomstersmil:

FINA
27-10-2009, 08:49
Gratulerer som ruger dansejenta, DollyD og KiK. Måtte dette være deres måned! Måtte tiden gå fort! :heia:

Sjøstjerna håper kortregime vil fungere passe bedre med din kropp. :klemse:

Kvs håper de eggene som er er av en meget høy kvalitet. :storklem:

Til alle dere andre prøvere: :grouphug: og :lykke: :lykke: :lykke: til!

KiK
27-10-2009, 11:04
Hei hei, hvd går det med dere andre rugere???? synes tiden går i:Snegle::Snegle::Snegle::Snegle::Snegle::Snegle: fart... det er 6 dager siden insett... er sykemeldt ennå..men skal tilbake til jobb torsdag.. kjenner jeg gruer meg litt for det.... kommer midt oppi svineinfluensaen.. jobber direkte med pasienter..og tar bla prøver av potensiellt smittede.... vaksinen er jo her snart..men er litt usikker på om man bør vaksinere seg før det har gått 3 mnd?? nå vet jeg jo heller ikke hva utfallet blir av dette forsøket..., men det er jo lov og håpe!!!!!skal teste neste torsdag:neglebit::neglebit::neglebit:

Cinderella
27-10-2009, 11:15
Hei KiK
Jeg jobber selv i helsevesenet og er i frontlinja som det kalles når det gjelder svineinfluensa. Jeg har testet positivt og har fått beskjed om at vaksinen ikke skal tas før etter uke 12 så lenge jeg ikke er i noen av risikogruppene. Har forstått det slik at vaksinen kan være skadelig for fosteret før uke 12. Det finnes svar på dette på sidene til folkehelseinstituttet og pandemi.no

Lykke til med rugingen :hyper:

Krølle 77
27-10-2009, 13:58
Enig i at tida snegler seg fram når man venter :Snegle::Snegle::Snegle::Snegle::Snegle:
Jeg satte inn søndag, og nå er det bare tirsdag.... Er sykemeldt i alle fall ut uka fordi jeg ble overstimulert, så eggstokkene er visst så store at det kan være farlig å strekke seg til øverste hylle i kjøkkenskapet... Så her sitter jeg og ser på dårlig TV og surfer på nett... Og føler på hver minste ting som skjer i kroppen. Blir lett sliten og kvalm og har en del vondt i magen. Men det har vel ingenting med det perfekte, lille embryoet mitt å gjøre.... Hvilken dag kan jeg ta hjemme - graviditetstest? Noen som har erfaring? Blodprøve fredag neste uke.

KiK
27-10-2009, 14:37
Hei KiK
Jeg jobber selv i helsevesenet og er i frontlinja som det kalles når det gjelder svineinfluensa. Jeg har testet positivt og har fått beskjed om at vaksinen ikke skal tas før etter uke 12 så lenge jeg ikke er i noen av risikogruppene. Har forstått det slik at vaksinen kan være skadelig for fosteret før uke 12. Det finnes svar på dette på sidene til folkehelseinstituttet og pandemi.no

Lykke til med rugingen :hyper:

Takk for svar og gratulerer med positiv test:jippi::jippi: Kan jeg spørre om du jobber som vanlig nå??

Jeg får bare være ekstra forsiktig på jobb fremover..selv om vi alltid tar forhåndsregler..pasientene blir jo stort sett isolert, og vi beskytter oss med munnbind, hansker. osv.. samtidig blir man litt paranoid av det hele når jeg potensielt kan være gravid!!!!! men men får satse på at denne influensaen ikke biter påmeg..har vært heldig og sluppet unna tidligere..litt får man igjen for å jobbe i Helsevesenet..man blir immun mot det meste...hehe

KiK
27-10-2009, 14:40
Enig i at tida snegler seg fram når man venter :Snegle::Snegle::Snegle::Snegle::Snegle:
Jeg satte inn søndag, og nå er det bare tirsdag.... Er sykemeldt i alle fall ut uka fordi jeg ble overstimulert, så eggstokkene er visst så store at det kan være farlig å strekke seg til øverste hylle i kjøkkenskapet... Så her sitter jeg og ser på dårlig TV og surfer på nett... Og føler på hver minste ting som skjer i kroppen. Blir lett sliten og kvalm og har en del vondt i magen. Men det har vel ingenting med det perfekte, lille embryoet mitt å gjøre.... Hvilken dag kan jeg ta hjemme - graviditetstest? Noen som har erfaring? Blodprøve fredag neste uke.

Lykke til med ruging:) kjenner igjen de samme tingene..har aldri sett såmye på tv som nå...hehe.. jeg skal ta en urintest neste torsdag..og det er jo 15 dager etter insett.... mulig jeg tester noen dager før.... skulle gjerne visst svaret nå....he he

Sjøstjerna
27-10-2009, 15:25
Kort regime, Sjøstjerna, betyr at du slipper nedregulering. Når du får mensen begynner du på sprøyter på 2./3. blødningsdag. Kroppens egne hormoner er med på prosessen og kan hjelpe til på utviklingen. Det du kan oppleve er at eggposene er av forskjellig størrelse og ikke like modne ved uttak. Noen av oss får ut flere egg på denne måten, andre ferre. Så dermed er det ikke så godt å si hvordan din kropp vil reagere. Lykke til! :lykke::lykke::lykke:

Heia:blomstersmil:
Håper du har det fint med rugingen,en spennende og litt nervepirrende tid
husker jeg.
Takk for svar ang.kort regime-håper dette er noe for meg,damen på klinikken virket positiv til det for oss ihvertfall.
Kan det stemme at det er gonal-f og puregon jeg skal ta tru?
Vet ihvertfall at det er puregon,men syns hun nevnte noe om gonal-f:sparke:
Isåfall....hvor lenge er det vanlig at man stikker de sprøytene.Stakk i 10 dg med puregon 200Ie sist.Kan det være i 11-12 dg da om det er i vanlig syklus?
Gosh...så spennende dette er:neglebit:

Sjøstjerna

gina
27-10-2009, 15:51
Takk for svar og gratulerer med positiv test:jippi::jippi: Kan jeg spørre om du jobber som vanlig nå??

Jeg får bare være ekstra forsiktig på jobb fremover..selv om vi alltid tar forhåndsregler..pasientene blir jo stort sett isolert, og vi beskytter oss med munnbind, hansker. osv.. samtidig blir man litt paranoid av det hele når jeg potensielt kan være gravid!!!!! men men får satse på at denne influensaen ikke biter påmeg..har vært heldig og sluppet unna tidligere..litt får man igjen for å jobbe i Helsevesenet..man blir immun mot det meste...hehe

Huff ja ikke lett dette med vaksine og svineinfluensa, men når man er så tidlig i prosessen som det vi er nå slipper vi jo å ta stilling til det. Man bør uansett ikke vaksinere seg før uke 12. Og så er det jo det at det er uansett veeldig liten sjanse for å bli alvorlig syk. Da skal man ha bra uflaks.

gina
27-10-2009, 16:00
Ser det er mange som er blitt rugere i det siste. Gratulerer og lykke til til dansejenta, Nordlandspia, DollyD, Krølle77 og Aniant. Måtte tiden gå fort og gi dere et bra resultat! :lykke::lykke::lykke::lykke::lykke:

Selv er vi på dag 8, og tida snegler seg avgårde. Er mer optimistisk denne gangen enn forrige av en eller annen grunn. Hadde litt stikkende smerter de første dagene, noe vi tok som et godt tegn... Ellers går det selvfølgelig opp og ned, fra planlegging om det skulle bli, til hvordan man skal takle nedturen om det ikke blir.

Huff, disse dagene går så seeeent! :-)

Dag åtte, da er det bare noen få dager til du kan ta en test. Utrolig spennende. Ja disse dagene er nesten som tortur. Jammen vanskelig å få tenkt på noe annet. Ukonsentrert på jobb.
Håper du ser to streker om noen dager!:lykke:

Cinderella
27-10-2009, 17:52

Takk for det. Tørr ikke slippe jubelen løs enda, mistet sist. Men vi håper på det beste. Jeg jobber som normalt. Det er nok ikke lenge til jeg blir avslørt på jobben. Det er ingen som vet om forsøkene der. Men jeg sier det heller enn å utsette den lille spira for noe. Men det skal mye til da før vi blir smittet, som du sier så er jo disse pasientene isolert. Og det er heller ikke noe fare for fosteret om vi får svineinfluensaen. Så dette skal gå bra:ler2:

Nordlandspia
27-10-2009, 18:54
Kan det stemme at det er gonal-f og puregon jeg skal ta tru?
Vet ihvertfall at det er puregon,men syns hun nevnte noe om gonal-f:sparke:
Isåfall....hvor lenge er det vanlig at man stikker de sprøytene.Stakk i 10 dg med puregon 200Ie sist.Kan det være i 11-12 dg da om det er i vanlig syklus?
Gosh...så spennende dette er:neglebit:

Medisinene varierer veldig fra sykehus til sykehus. Tror ikke jeg har hørt om kombinasjonen puregon og gonal, men det kan godt være det du skal ha. Vet at det er vanlig med puregon/gonal og menopur el menopur og luveris.

Ang antall dager så er kort protokoll som regel kortere. Dine egne hormoner jobber jo sammen med medisinene. Man går som regel på kontroll allerede etter 5/6 dager på medisiner. Etter denne kontrollen må man også ta Orgalutran (sprøyter for å forhindre eggløsning).

DollyD
27-10-2009, 21:46
Sjøstjerna Jeg var på kort regime og brukte 150IE gonal-f fra dag 2-11 og oralgutran fra dag 8-12. Det var de eneste medisinene jeg tok bortsett fra ovitrelle(eggløsningssprøyta). Jeg var på u-lyd dag 1+8+11

lille vennen
28-10-2009, 09:03
Gratulerer til alle rugere og dere med positive tester.

Selv fikk jeg akkurat telefon fra klinikken. Vi har 4 befruktede egg som vi håper skal dele seg fint fram til innsetting i morgen.

Vi er livredde for at eggene ikke skal dele seg som de skal. Det eneste vi kan gjøre er å vente til kl 11 i morgen, da vil det vise seg om kvaliteten holder til innsetting.

:neglebit::neglebit::neglebit:

dansejenta
28-10-2009, 09:18
Lykke til Lille vennen :lykke:

Cali
28-10-2009, 15:48
Hei jenter:)

Da var egget innet. Mye styr altså. Jeg var inne på mandagen da ver ikke eggposene store nok enda, og måtte gå på sprøyter frem til onsdag. Ny UL på onnsdag fremdeles ikke rett størrelse, flere sprøyter og eggløsningssprøyte på lørdagen. Vi hadde uttak på mandagen 9 egg! Vi ver kjempefornøyde...de ringte dagen etter INGEN var befruktet. :cry:
Jeg falt helt sammen så mamman min måtte ringe noen timer senere for å høre med klinikken va som hadde gått galt. Da viste det seg at ett enslig egg hadde begynt å dele seg...vi fikk beskjed om å komme til avtalt tid på onsdagen for å se om det ble innsetting eller om bare samtale om videre prøsedyre. Da vi komm fikk vi en tommel opp, og det viste seg att egget hadde delt seg videre og det så helt perfekt ut. Så etter mye opp og ned er jeg nå blitt ruger at ett eg, håper det er vårt gullegg:) Snakk om følelsesmessig berg og dalbane!

Håper det går fint med alle dere andre, nå må jeg bare smøre meg med tålmodighet og håpe på det beste!

Klem til alle fra en lykkelig og litt nervøs Cali:klemse:

gina
28-10-2009, 15:55
Hei jenter:)

Da var egget innet. Mye styr altså. Jeg var inne på mandagen da ver ikke eggposene store nok enda, og måtte gå på sprøyter frem til onsdag. Ny UL på onnsdag fremdeles ikke rett størrelse, flere sprøyter og eggløsningssprøyte på lørdagen. Vi hadde uttak på mandagen 9 egg! Vi ver kjempefornøyde...de ringte dagen etter INGEN var befruktet. :cry:
Jeg falt helt sammen så mamman min måtte ringe noen timer senere for å høre med klinikken va som hadde gått galt. Da viste det seg at ett enslig egg hadde begynt å dele seg...vi fikk beskjed om å komme til avtalt tid på onsdagen for å se om det ble innsetting eller om bare samtale om videre prøsedyre. Da vi komm fikk vi en tommel opp, og det viste seg att egget hadde delt seg videre og det så helt perfekt ut. Så etter mye opp og ned er jeg nå blitt ruger at ett eg, håper det er vårt gullegg:) Snakk om følelsesmessig berg og dalbane!

Håper det går fint med alle dere andre, nå må jeg bare smøre meg med tålmodighet og håpe på det beste!

Klem til alle fra en lykkelig og litt nervøs Cali:klemse:

Er det mulig! Stakkars deg, skjønner godt at du falt sammen da du fikk beskjed om ingen befruktede egg, men så kontrabeskjed da om at et perfekt overlevde! Slike opplevelser kunne vi vel strengt tatt spart oss for, men er det en ting jeg har lært i dette gamet er det at ting snur fort (på godt og vondt...) og at ting ikke alltid er som man trodde i første omgang..Gratulerer som ruger! Nå fortjener du virkelig gode nyheter om 14 dager!

Amie
28-10-2009, 17:44
Cali
Ja snakk om følelsesmessig berg og dalbane!
Det skal jammen ikke være lett :klemse:
Får håpe at dette er lykke egget :lykke::heia:

MASSE lykke til ALLE i Oktoberklubben:lykke:

dansejenta
28-10-2009, 17:49
:jippi: Cali :jippi:

Lykke til :lykke:

Krølle 77
28-10-2009, 17:53
Wow, Cali! For et sirkus, skjønner at dere må bli helt utslitt og samtidig få et skikkelig kick!! Utrolig deprimerende å få beskjed om at det ikke er noen befruktning! Det fikk vi i juni, og det var helt forferdelig!!! Men da er det nok en tøffing som våknet til live likevel, det må jo bety noe :klemse:

Nordlandspia
28-10-2009, 20:09
Selv fikk jeg akkurat telefon fra klinikken. Vi har 4 befruktede egg som vi håper skal dele seg fint fram til innsetting i morgen.

Masse lykke til Lille vennen! :lykke::lykke::lykke:

Wow, Cali :jippi: Det var litt av en historie! Håper spiren kan høre den på konfirmasjonsdagen sin. :blunke:

Ann-Ingrid
28-10-2009, 22:04
Hei, googlet meg frem til dette forumet. Hvordan kan jeg delta?

gina
29-10-2009, 06:55
[QUOTE=Ann-Ingrid;614588]Hei, googlet meg frem til dette forumet. Hvordan kan jeg delta?[/QUOTE

Nå som du har fått deg brukernavn er det bare å fortsette å skrive inn på de ulike forumene, du er allerede i gang! Velkommen hit!

gina
29-10-2009, 06:58
Og gratulerer masse til Ejlis med positiv test!!!!:jippi:

Sjøstjerna
29-10-2009, 07:02
Oi oi oi Cali snakk om triller:klemse:
Gratulerer som ruger håper det holder hele veien.
Gratulerer som ruger til deg også Cindarella
Krysser fingrene for deg i dag Lille Vennen:blomstersmil:

Takk for svar ang.kort regime,venter i spenning på hva de har
funnet på for oss denne runden.
Liker at jeg slipper sprayen selv om den plaget meg minimalt,men
det er jo noe styr å huske å ta alle medisinene til rett tid.

Lykke til alle OKTOBER damer:heia:

Sjøstjerna

Hildur
29-10-2009, 08:22
Her har forskjellig foregått mens jeg har vært borte.
Endel som nærmer seg testing, og selv har jeg ul i dag... :neglebit: Veldig spent på hvordan det ligger an med eggene nå.

Thrillercase på deg Cali, men så utrolig bra

:grouphug:

Nordlandspia
29-10-2009, 08:53
Gratulerer med positiv test Ejlis :jippi: Deilig at vi er en del som ser det blå krysset denne gang.

Nå har jeg kommet til rugedag 4 og tiden går greit framover. Vi er fortsatt i Danmark og det betyr at jeg har andre ting å tenke på. I neste uke drar jeg til Bremen med jobben, så de dagene går forhåpentligvis også fort. Men jeg er rastløs i hodet merker jeg. Ser stadig innom forum og mailen min, som om svaret plutselig skulle ligge der. Det hadde vært fint det." Du har nå mottat en mail fra skjebnen: Kjære Nordlandspia. Ville bare si at du nå bærer på to nydelige tvillingjenter. De vil bli født sommeren 2010 og alt vil gå bra både med dem og deg. Hilsen skjebnen." :fnise:

Ejlis
29-10-2009, 10:08
tusen takk for det :)

Gratulerer som ruger. Er en spennende tid du er i nå:)

Du må kose deg i danmark og ha god tur til bremen :)

dansejenta
29-10-2009, 10:39
Gratulerer Ejlis :klemse:

Krølle 77
29-10-2009, 11:09
Gratulerer , Ejlis!!! Så fantastisk!!!!

Nordlandspia, jeg forstår hvordan du har det!!!!! Samme her....rugedag 5 og nervevrak.....

dansejenta
29-10-2009, 11:20
Hiver meg på nervebølgen :neglebit:

Er jo "bare" på rugedag 3... Har hatt endel smerter, som jeg ike hadde sist..Håper det betyr at egget klorer seg fast og borer seg ned i livmora mi :lykke:

Hvordan kjennes det for dere andre rugere?

Krølle 77
29-10-2009, 11:53
Ja, det lurer jeg på, hvordan skal det egentlig kjennes ut? Jeg har vært overstimulert, eggstokkene var svære, så jeg tror det er de som gjør vondt... Vondt når blæra blir full, og magen er veldig oppblåst, spesielt om kvelden. Ellers er jeg ganske mye småkvalm, brystene er ømme og jeg har konstant lyst på lasagne... Men jeg tror det var ganske likt i juni, og da ble ingenting satt inn... Det er nok mye hormoner i kroppen... Så jeg er ikke riktig sikker. Man skal vel ikke kunne kjenne noe som helst så tidlig, egentlig, vel?:neglebit:

dansejenta
29-10-2009, 12:17
Sist hadde jeg ingen smerter, men mange "gravidtegn" fra crinonen (var stooooor og oppblåst, ømme pupper, ofte på do og sulten heeeele tida), men progestan jeg tar nå gir ikek samme effekt...Nei det er nok tidlig å kjenne noe, men man blir jo helt :gal: av dette :fnise:

lille vennen
29-10-2009, 13:17
Wow Cali, litt av en opplevelse du hadde der. Ønsker deg lykke til.

Selv sitter jeg her med tårer i øynene. Ikke triste, men gode tårer.
Våre 4 befrukta egg hadde blitt til 2, det er jo ikke til å juble av.
Men de to eggene var helt perfekte – og det er første gang i vår IVF-historie at vi sitter igjen med perfekte egg på innsettingsdagen.

:rosa::boogie::rosa: Jippi !!! :boogie::rosa::boogie:

Jeg er kjempeglad – optimistisk – sliten - redd for at det ikke skal gå bra - … - ja, tusen følelser på en gang.
Nå skal jeg bare nyte ”graviditeten” fram til test og smile hver dag.

Stort smil til dere alle sammen.
:sola::sola::sola:

dansejenta
29-10-2009, 13:21
Så flott Lille vennen :jippi::jippi:

Kos deg med rugingen :klemse:

KSV
29-10-2009, 13:50
Da var jeg kommet hjem fra sykehuset igjen...Lørdagenskveld skal jeg ta eggløsningssprøyte og på mandagsmorgen blir det uttak på St.Olavs. Nå er det to egg på min høyre side. Det ene målte 19mm og det andre 13mm så vi håper det siste er stort nok ved uttak. Skal stikke meg i dag og i morgen og så er det stop....

dansejenta
29-10-2009, 15:17
Så flott KSV :jippi:

Du skal se at det blir fin eggfangst :blunke:

Nordlandspia
29-10-2009, 17:58
Ingen tegn til noe som helst her, men det er for tidlig enda. Egget kan tidligst feste seg 5,5 døgn etter befruktning. Det er i natt for min del. Kommer nok til å kjenne etter festesmerter i hele natt :fnise:. Men jeg er VELDIG trett. Regner med at det medisinene som gjør det.

Gratulerer med innsettingen Lille vennen. :lykke: Kanskje blir vi tvillingforeldre sammen? :hyper:

Lykke til på mandag KSV :lykke::lykke::lykke: Skal krysse alt jeg har for deg!

dansejenta
29-10-2009, 18:00
Egget vi (jeg :fnise:) fikk satt inn ble befruktet på en mandag og fryst ned på en torsdag, så da er det i teorien dag 6 her :blunke: hehe

Ja hadde skikkelige rive-smerter i går kveld, spent på om det er av betydning! :hyper:

Nordlandspia
29-10-2009, 18:03
Ja da blir det vel dag 6. Da har det delt seg nok ganger til at det kan bore seg inn. :hyper: Spennende!

nordlandsparet
30-10-2009, 06:56
I dag er vi på rugedag 11. Og enda ser det bra ut. Håper bare vi "overlever" dagen i dag og i morgen, så blir det testing på søndag. :-) Må si vi har mer troa nå enn på noen av de andre to forsøkene våre. :lykke:

Ellers må vi jo gratulere Ejlis med positiv test, og ønske lykke til til alle rugere, uansett hvor langt dere er kommet i rugetida! Måtte lykken stå oss alle bi! :lykke::lykke:

dansejenta
30-10-2009, 09:06
Det blir spennende nordlandsparet :lykke::lykke:

Håper vi alle får fine resultater til slutt :kryssfingre:

Obella
30-10-2009, 16:45
Då er det endelig over og eg håpar at eg aldri må gjennom ein heil runde behandling igjen. OFF. Men forsøket var svært velykka så stor sjangs for å sleppa det vart eg fortalt, så nå er det bare å venta. Til dere som har testa postitivt, har dokke "snik-testa" litt tidlegare? Kor tidleg kan ein få positivt utslag? Å kva dag vert rekna for første rugedag for oss IVF? Reknar med at det er vanlig å vera særdeles oppblåst i magen, uten at det er luft? Kjenne meg litt mørbanka kan du seia.
Kjekt å sjå at positive testar bjynner å visa seg på resultatlista:hopper:

dansejenta
30-10-2009, 16:53
Så bra Obella :klemse:

Ja det er en tung prosess, mye lettere med frys! Så håper at det blir en mulighet for dere.

Det er vel ikke lurt å teste før på rugedag 14 (som egentlig også er for tidlig, men da kan det være påbegynt hcg produksjon)

Men vet jo om folk som har testa på dag 10 og 12 også, so mhar vist positivt, men lønner seg å vente da, så en ikke bli unødig skuffa evt :blunke:

Det er vanlig å være oppblåst og sånn ja, det går ikke over på en stund det :dåne:

God helg oktoberjenter :grouphug:

Charli
30-10-2009, 20:00
Så kjekt at du rydder opp pi resultatlista Norlandspia:blunke:

Har hatt egguttak idag og venter spent på telefonen imorgen.:neglebit:

Skal sette inn på søndag, så skulle vel egentlig flyttet meg til novemberklubben, men trives godt her. Håper det er greit for dere andre her:neie:

Lykke til videre alle sammen!

KiK
30-10-2009, 20:12
Hei jenter...vet ikke helt om jeg kan slippe jubelen løs..men testet svakt positivt i dag...dag 9 etter insett.. har egentlig følt at mensen er på vei......og har vært litt deppa... har tilgang til urintester på jobben-jobber i helsevesentet..så tok en test i kveld på jobb.. er det slik at noen av hormonene vi har tatt kan virke inn...jeg vet at eggløsningsprøyten Ovitriellen kan gi utslag..men det er jo 14 dager siden jeg satt den..tenker mer på Gonal F om den har noen innvirkning..Noen som vet??

Håper ellers det går bra med dere rugere:):)

Nordlandspia
30-10-2009, 20:27
:jippi::jippi::jippi: Så fantastisk KIK!

Eggløsningssprøyta kan gi utslag opp til 10 dager etterpå og de andre medisinene kan ikke virke på resultatet (så vidt jeg vet)

Så GRATULERER! Du er nok gravid.

Nordlandspia
30-10-2009, 20:30
Charli: Hvordan gikk uttaket ditt? Er du fornøyd? Masse lykke til med tlf i morgen. :lykke::lykke::lykke:

Jeg er på rugedag 4 (eller 5 hvis innsettingsdag tas med) Jeg kjenner og føler og funderer og grubler. Blir smårar av dette. Har en trykkende følelse i underlivet, nesten som før mensen bare ikke så sterk. Har også hatt et par omganger med "strikkepinne-vondt" på ene siden i dag. Men jeg har kanskje det vanligvis også, bare da legger jeg ikke merke til det for da ruger jeg ikke. :sparke: Ikke til å bli klok på dette.

Krølle 77
30-10-2009, 21:43
Lykke til med telefon, Charli!! Krysser fingre!!!

Og gratulerer med positiv test, KIK! Det var gode nyheter!!!! Fantastisk!!!

Nordlandspia: Jeg satte inn dagen før deg. Jeg kjenner veldig svake menssmertelignende greier i magen i ny og ne, som før en mens. Det stikker med jevne mellomrom her og der, tror det er eggstokkene som skal krympe og få normal størrelse... Er ganske trøtt selv om jeg sover nok, men kroppen har jo vært gjennom en del, så det er kanskje ikke så rart... Er livredd for å få mensen, men har fått et par kviser, så dette er jo en typisk før - mensen - følelse.... Ææææææææ! Men jeg tror egentlig ikke vi kan kjenne noe som helst.... det er vel bare å vente og se........:neglebit:

Nordlandspia
30-10-2009, 21:48
Hei Krølle. Nei, jeg tror heller ikke vi kan føle noe som helst enda. Men jeg klarer liksom ikke å la være å kjenne etter likevel. Men trett, det er jeg virkelig! Har nok mye å gjøre med det vi har vært igjennom. Masse lykke til! :lykke:

Krølle 77
30-10-2009, 21:56
Skjønner nok akkurat hvordan du har det, Nordlandspia, holder på å bli sprø....

Obella
31-10-2009, 09:09
Lykke til med telefon, Charli!! Krysser fingre!!!

Og gratulerer med positiv test, KIK! Det var gode nyheter!!!! Fantastisk!!!

Nordlandspia: Jeg satte inn dagen før deg. Jeg kjenner veldig svake menssmertelignende greier i magen i ny og ne, som før en mens. Det stikker med jevne mellomrom her og der, tror det er eggstokkene som skal krympe og få normal størrelse... Er ganske trøtt selv om jeg sover nok, men kroppen har jo vært gjennom en del, så det er kanskje ikke så rart... Er livredd for å få mensen, men har fått et par kviser, så dette er jo en typisk før - mensen - følelse.... Ææææææææ! Men jeg tror egentlig ikke vi kan kjenne noe som helst.... det er vel bare å vente og se........:neglebit:

Eg kjenner også aktivitet i magen men det bjynner å roa seg nå, men eg er jo særdeles oppblåst og buksene stramer allerede. Eg sov meg igjennom heile sist helg og dagen før uttak sovna eg i frå arbeid så det vart egenmelding. Sikkert ein reaksjon på behandlinga sidan det gjekk så greit i starten. Sjølve uttaket var ok men kvalm, svimmel og utmatta resten av dagen. Nå våkner eg til igjen men følgene av all sovinga er låsning i ryggen. Så eg lurer på om eg skal på elixia i dag og ta ein time power med dei minste vektene bare for å løysa opp. Det kan vel ikkje vera farlig? Få opp sirkulasjonen tenkjer nå eg :jippi::hopper: God helg jenter!

Nordlandspia
31-10-2009, 10:40
Enda en positiv test i klubben vår! Gratulerer Drømmemor! :jippi::jippi::jippi:

Måtte dette fortsette og fortsette....

dansejenta
31-10-2009, 10:52
Gratulerer Drømmemor :jippi:

Utrolig gøy å se at det kommer inn så mange positive resultat. Håper det fortsetter! :kryssfingre:

Også flink du er til å ordne i resultatlistene Nordlandspia :klemse:

Krølle 77
31-10-2009, 11:04
Gratulerer, Drømmemor!!!!!:jippi:

Charli
31-10-2009, 14:11
Gratulerer drømmemor:jippi:

Fint å se at det blir fler med positive tester.

Er selv passe fornøyd med uttak. Skulle jo gjerne fått ut fler egg, men vet innerst inne at jeg skal være fornøyd. Fikk ut 8 egg... 5 av de er befrukta fikk jeg vite ista, så da blir det oslotur imorgen :banan:

God helg til alle

FINA
31-10-2009, 14:40
Krølle 77 stikkingen som ligner på mensen er helt normalt. Den kommer også når egget fester seg. Ville ikke tatt det som et dårlig tegn. Selv stakk det ganske mye på meg de første to ukene og det endte med positiv test. Når det gjelder kvisene så ville jeg heller ikke bekymret meg. Jeg fikk ca 50 kviser i ansiktet på en gang i løpet av den 2.uken etter innsetning. Så heller ikke det er et dårlig tegn. Så hold motet oppe. Kanskje er det din tur denne gangen.:klemse:

Når det gjelder testing er jeg en av dem som testet tidlig. (greide ikke å vente). Jeg testet allerede 8 dager etter innsetning. Da fikk jeg en uhyre svak teststrek, men det tok jeg som et godt tegn. Den ble tydeligere for hver dag og jeg ble sterkere og sterkere i troen på at dette hadde gått bra. Det som er viktig når du tester så tidlig er at du må huske på at vi lett kan få falsk negativ fordi vi tester så tidlig. Vi kan også få positiv test i forbindelse med kjemisk graviditet.

Det jeg har tenkt er at så lenge jeg tolker negativt som at da må jeg vente lenger på svaret og ikke som noe endelig svar så har det gått greit. Og får jeg svakt positiv så kan det være et godt tegn på at dette kanskje går rette veien denne gangen. Vær oppmerksom at det kan bli lett å ta sorgene og gledene på forskudd, så du bør vurdere selv om du greier å få midlertidige beskjeder. Pass på at hvis du skal teste så tidlig så bør du bruke strektester. Du får rimelige tester på www.billigetester.no . Jeg har brukt strimler og er godt fornøyd med dem.

Når skal du ta blodprøve?
Lykke til!

FINA
31-10-2009, 14:45
Her skjer det så mye at jeg greier ikke å følge med. Så da får det bli slik:

Gratulerer til alle dere med positiv test!:jippi:

:heia: til alle dere som ruger. :heia:

Gratulerer med godt uttak Charli og alle andre.:klemse:

OG en :storklem: til alle dere som må ta en ekstra runde!

Håper dette blir en god måned for oss! Den har i allefall vært det for meg!

Krølle 77
31-10-2009, 15:07
FINA: Tusen, tusen takk for svaret, det var godt å lese! Har hatt en dårlig dag med mye vondt og vært skrekkelig trøtt enda det er over ei uke siden uttaket nå... Og kviser, småsår hals og huff og huff. Var sikker på at nå var det over om et par dager og begynne på skratsj igjen. Men så kom denne meldingen, og så fikk jeg SMS fra min høygravide lillesøster som bare ville minne meg på den fantastisk gode følelsen fra sist helt, da 6 egg ble befruktet og et perfekt egg ble satt inn etter at jeg fikk se det i mikroskopet... Prøver å fokusere positivt! Så nå skal vi spise en bedre middag og kose oss i sofaen! Jeg skal ta blodprøve til fredag, tenkte å ta en test også da, selv om det kanskje er et par dager tidligere enn optimalt.....:sola:

Charli: Fantatisk med 5 av 8 befrukta!!! Gratulerer! Du skal se den lille engelen du venter på er blant de 5 :jippi:

FINA
31-10-2009, 15:13
Krølle 77 trøtthet er også noe positivt. Jeg har vært trøtt siden 2.rugeuke. Bra at du fant litt trøst. Håper det går veien for deg denne gangen. :smile:

dansejenta
31-10-2009, 15:33
Gratulerer så mye med egg og befruktning Charli :lykke:

Nordlandspia
31-10-2009, 19:24
Gratulerer med befruktningen Charli! Håper du får en fin tur i morgen.

Tusen takk Fina for linken til billigtester. Tror jeg må ha en del slike, det blir nok tidlig testing på meg. Siden jeg er på tur med jobben akkurat i de dagene mensen kan komme, så vil jeg være litt forberedt.

Pooky
01-11-2009, 07:51
Uff uff negativt denne gangen også:taarefost:
Har ikke testdato før den 3/11 men har testet nå på rugedag 10 og 11. Ikke gravid står det på testen.
Så toget han nok gått for denne gang ja:crying:
Så nå vet jeg ikke hva vi skal gjøre. Skal vi prøve Hausken eller Danmark med tanke på alderen min.
Skal vi vente,hvor lenge eventuelt skal vi vente før vi går i gang med 1 siste førsøk.
Formen min er ikke god vondt i nedre del av magen,kvalmen til tider å noen kraftige mensmurringer til tider også.
Så hvor skal veien gå nå:anerikke:

Gratulere til deg charlie :heia:

Gratulere til dere så har testet positivt:jippi:

Å en stor trøste klem til dere andre:comfort2:

Stor stor klem:grouphug: fra meg til dere alle.

Nordlandspia
01-11-2009, 07:59
Pooky: :klemse: Dag 10 og 11 er for tidlig! Det er en grunn til at vi skal vente MINST til det har gått 12-14 dager etter innsetting før vi tester.

Dette er ulempen med oss tidlig-testere; vi må være klar over at vi kan få et negativt resultat som kanskje ikke er det riktige. Vent et par dager du og så tester du igjen.

Krølle 77
01-11-2009, 08:44
Pooky, jeg sender deg en stor, god, varm klem! Skjønner at dette ikke var noe godt....... Men kanskje det fortsatt er et lite håp, som Nordlandspia sier? :klemse:

dansejenta
01-11-2009, 09:38
:trøste: til deg Pooky,selv om det er ett lite håp igjen :lykke:

FINA
01-11-2009, 10:34
Pooky Henger meg på det de andre har skrevet. Hcg nivåene våre varierer og er ganske forskjellige. Enkelte får utslag tidlig, andre senere. Testene kan også ha noe å si. Ulike tester har nok litt ulikt krav til nivå før en får et utsag på teststreken. Dessuten finnes det folk som har hatt hcg nede i 57 på 14 dag som nå er kommet langt på vei og alt står bra til med den lille. Ikke ta sorgene for tidlig. Husk negativ test når en tester for tidlig betyr bare vent litt til! Det er lett å ta sorgene på forskudd, men prøv å la det være. :klemse: Vent til blodprøvedagen og se hva blodprøven sier!

Skal tenke på deg!

nordlandsparet
01-11-2009, 10:45
I morgen er det 14 dager siden vi satte inn. Ingen tegn på blødninger så langt denne gangen, så det var med stor spenning vi tok en test i morges. En test som var negativ. :sukk::leiseg:

Vi har begge vært så positive og sikre på at det skulle gå bra denne gangen, i motsetning til de to forrige, så det var et ganske hardt slag å få den testen i trynet. Men men.

Gratulerer til Eljis og Drømmemor med positiv test, og lykke til til alle rugere.

Og en god klem til Pooky...

Krølle 77
01-11-2009, 12:50
Huff, da, nordlandsparet!!!!!! Det var leit:comfort2:
Er det mulig at du har testet for tidlig?

dansejenta
01-11-2009, 14:38
Trøster litt her også Nordlandsparet:comfort:

Men synes dere skal holde håpet opp helt til evt mens eller lav hcg-prøve.

Fortsatt :lykke::lykke::lykke:

KSV
01-11-2009, 17:17
Ja nå holder jeg på å pakke til vi skal reise oppover i natt...Vi snakkes igjen torsdagen når vi kommer hjem igjen...Kryss fingre og tær for oss...

dansejenta
01-11-2009, 17:33
God tur KSV og masse lykke til :lykke::lykke::lykke:

FINA
01-11-2009, 19:57
Nordlandsparet huff så trist. Ikke noe kjekt det der! :klemse:

KSV god tur og lykke til. :klemse:

Nordlys
01-11-2009, 20:14
KSV Lykke til! og god tur!

Norslandsparet: Ikke artig med dårlige nyheter :-(

Nordlandspia
01-11-2009, 20:53
Nordlandsparet :comfort2:

KSV God tur og lykke til!

Hildur
01-11-2009, 22:04
Nå er oktober over og det ble jo ikke noe innsetting på meg så jeg har svingt meg over i novemberklubben. Men jeg følger jo fortsatt med her..
Jeg skal ha uttak på tirsdag, og jeg håper så inderlig at det blir to egg å ta ut og at de lar seg befrukte.. For det har nemlig skjedd igjen, det som har skjedd før, at eggene "sovner" underveis i stimuleringen og stopper på en ca. 10 mm.... Det har da skjedd med 8 denne gangen, og så er det igjen et på 20mm og et på 14mm... Men det kan jo endre seg og jeg skal sette eggløsningssprøyte om en laaaaang halvtime..

Kanskje vi ses i gangen på st.Olavs KSV`??:klemse:

Kreps75
01-11-2009, 22:57
God tur og lykke til KSV!! :lykke::lykke::lykke:

Dette var triste nyheter, Nordlandsparet :comfort2: :rose:

Gratulerer til Eljis og Drømmemor med positive tester!! :jippi:

Stor :klemse: til alle prøvere, de som har testet positivt og spesielt til de som har testet negativt. Dere er alle spesielle! :enrose:

gina
02-11-2009, 07:08
Her har det skjedd masse i helga! Jeg har vært uten nett, så måtte ta en tur innom når jeg kom på jobb, Gratulerer til alle dere som har testet positivt!, Kik, jeg husker deg fra tidligere forsøk, godt å se at du endelig har sett positiv test. Håper det er vår tur denne gangen!

En stor klem til dere som har testet negativt. Det er tungt, og fryktelig urettferdig. Skulle ønske hele oktoberklubben lagde revolusjon og alle testet positivt!

Selv blir jeg mer og mer kvalm, særlig om morgenen og på ettermiddagen. Men selv om jeg hater å være kvalm er det også litt deilig. For da begynner jeg liksom å tro på at det kan gå denne gangen...Bare litt over to uker til UL nå, utrolig spennende.

Pooky
02-11-2009, 16:11
:leiseg:

Da hva det bekreftet at dette forsøke hva negativt...:sad2:

Som jeg skrev tidligere så hva jeg veldigt usikker på hvilken vei jeg skal gå nå.
Har sendt mail til Hausken og 2 klinikker i Danmark.
Legen i Haugesund ringer meg på onsdag,vet at de nok tilbyr flere forsøk der.
Det koster jo en del det også.
Har veldigt lyst å reise til Danmark men er redd det er i det dyreste laget:sparke:
Hva ville dere ha gjort?
Tenker litt sånt,nye leger nye øyner,nye medisiner.
Uff er ikke lett dette her:sparke:
Har lyst å komme i gang fort så fly igjen.

RÅD/TIPS mottas med takk

Stor klem:grouphug:

dansejenta
02-11-2009, 18:27
Huff så kjedelig Pooky :comfort:

Det høres jo ut som du er klar for å fortsette, og da er jo det veien å gå!

Men du må neste selv finne ut hvor. MEn som du sier, kan jo være greit med nye øyne som ser!

Lykek til uansett :lykke:

Krølle 77
02-11-2009, 20:00
Huff, da, Pooky!!!! Føler med dere! Jeg har forstått det sånn at mange lykkes når de bytter klinikk og medisiner? Har lest om det på nettet, siden til Hauskenklinikken bl.a. Jeg ville snakket med dem og hørt hva de hadde å si, de vet jo hva de snakker om. Og er du klar for å prøve igjen, så gjør det! Det kan jo være verd pengene om dere kommer i mål......:klemse:

Nordlandspia
02-11-2009, 20:29
:trøste: Huff Pooky, dette var ikke kjekt!

Ang veien videre er du inne på en god tanke syns jeg. Vi har selv vært på Haugesund sykehus og har vært kjempefornøyde. De er virkelig dyktige! Men det kan være godt med nye øyne. Hausken er jo virkelig flink. Og hans spesialitet er jo nettopp de som ikke får det til andre plasser. Nå vet jeg ikke hva som er årsaken til at det ikke har fungert for dere. Er det bare uflaks, så kan det være like greit å bruke sykehuset en gang til. Dersom det er harde eggeskall så vil jeg absolutt anbefale Danmark. Der kan de gjøre noe med det.

Jeg selv var oppgitt av Haugesund. Eneste alternative de så var eggdonasjon. Så kontaktet jeg Copenhagen Fertility Center og de ga meg helt andre prognoser. Etter 4 forsøk i Hgsd som ikke resulterte i gode egg, så ruger jeg nå på to perfekte egg. Vi er i alle fall VELDIG fornøyd med det opplegget vi ble satt på. Lykke til med valget!

Cali
03-11-2009, 15:10
Jeg tror jeg går på veggen snart!
Jeg er på rugedag 6, og det er uutholdelig:vente:.Ser at flere av dere får stikkninger i magen ol. når inntreffer det. Jeg er litt kvalmen, men ellers er jeg fysisk helt fin. Noe annet er det med psyken, i dag her jeg vasket nesten hele huse fra topp til tå. Klarte ikke å bare sitte å vente. Er sykemeldt, og det er jammen meg kjedelig i lengden. Er det neo tegn jeg bør håpe på?
Går på cyklogest, noen andre som har erfaring med den? Føler jeg springer på do hele dagen, det renner liksom ut av meg:/ Normalt?

LYKKE TIL VIDERE ALLE DERE ANDRE RUGERE:grouphug:

Cali

dansejenta
03-11-2009, 15:21
:klemse: Cali, denne ventingen er ikke lett!

Vet ikke når "rivingen" begynte hos meg, på dag 2-3 kanskje..
Sist, da jeg hadde ordinært forsøk, gikk jeg på crinone og måtte tisse HELE tiden. Er ikke sånn med progestanen nå..

Jeg er også sykemeldt, litt kjedelig til tider, men godt å slappe av også.

Lykke til videre med rugingen :lykke:

Pooky
03-11-2009, 15:47
Jeg tror jeg går på veggen snart!
Går på cyklogest, noen andre som har erfaring med den? Føler jeg springer på do hele dagen, det renner liksom ut av meg:/ Normalt?

LYKKE TIL VIDERE ALLE DERE ANDRE RUGERE:grouphug:

Cali

Heisan

Jeg gikk på på cyklogest,å mine erfaringer med den hva en del bivirkninger.
Men husk nå,er ikke likt for alle.
En del mensmurringer,stikkninger fra dag 7 ca.
Magesmerter i nedre del å kvalme fra dag 8/9 ca.
Startet å små spy fra dag 10 ca å trøtthet å hodeverk.
Jeg ringte å sjekket med sykehuset siden jeg følte jeg ble ringere å ringere.
Å fikk da beskjed om dette hva bivirkniger enkelte fikk,men hodeverken hadde de ikke hørt om noe videre.
Hva ganske ofte folk fikk graviditets symptomer som bivirkninger.

MEN HUSK NÅ,ER IKKE LIKT FOR ALLE.

Masse lykke:lykke:videre med rugingen .
Gjelder dere alle.
Stor klem:grouphug:

Krølle 77
03-11-2009, 16:46
Cali: Jeg er nå på rugedag 9. Lørdag (6 dager etter innsetting) som var hadde jeg skikkelig stikking i magen og følte meg dårlig. Etter det har jeg hatt menssmerter som kommer og går, men ingen blødning. Tror det kan være bivirkninger av crinone - gelen, eller det kan være tegn på mens i anmarsj eller graviditet. Det ligner visst på hverandre. Jeg er bare glad så lenge mensen ikke kommer, panikk hver gang jeg skal på do... Skjønner godt at du holder på å bli sprø.... Det gjør jeg også med jevne mellomrom... Prøv å fokusere positivt. Tenk på de gode beskjedene du har fått underveis og hvor glad du ble av dem, tror ikke du kan konkludere med noe enda, dessverre... Så flott at du er i form til å vaske, da! Gjør andre ting, så får du noe annet å bruke energien på mens du venter...:klemse:

Nordlandspia
03-11-2009, 21:01
Her er det ei til som holder på å bli sprø! :neglebit: Er på rugedag 8 i dag. Kjenner og kjenner, men vet at det ikke er noe å kjenne etter. Det føles forskjellig for alle og det som har ført til positiv test for en, har ført til negativ test for en annen. Selv føler jeg slettes ingen ting. Ikke ømme pupper, ikke stikking i magen, ikke kvalme. Ingenting. Er veldig trett, men det er nok pga all påkjenningen.

Heldigvis er jeg i jobb denne gangen, det gjør at dagene går litt fortere. Og i morgen kveld drar jeg på personalseminar. Deilig med hotell! Men tar PCen med meg. Er helt avhengig!

dansejenta
03-11-2009, 22:13
Me three holder på å bli sprøøøø :gal:

Det er ikke ventinga egentlig som er problemet... Men overanalysering av ALLE tegn!
Jeg har til nå vært veldig positiv og hatt trua på at vi nå skal lykkes, men nå er magen skikkelig mens-oppblåst og har type mens- smerter og boblinger... :sukk:

Æsj, nå har jeg ikke troa lengre....

Krølle 77
04-11-2009, 08:37
Jo, jenter, hold på troa!! Det hjelper oss jo ikke å gi opp før vi vet noe!! Selv om jeg skjønner akkurat hvordan dere har det.... I overimorgen er det blodprøve for meg, og så tenkte jeg å ta en test også, selv om det kanskje er en dag eller to for tidlig....Æææææææ!!!!!! Når skal dere teste? Hadde ikke troa i det hele tatt forrige uke, så snudde det på lørdag, og så ble jeg negativ igjen i går... Og i dag er puppene nesten ikke ømme, og magen er ikke vond mere. Går ikke an å ikke kjenne etter... Hold ut!:grouphug:

Krølle 77
04-11-2009, 11:47
Neineineineineinei!!!!!!! Brun utflod......Kanskje mensen? Der forsvant optimismen......

Kreps75
04-11-2009, 12:02
Nei og nei!! Dette var ikke meningen at skulle skje. men jeg krysser fortsatt fingrene for deg, i tilfelle det har gått bra alikevel... :lykke:
Venter spent på svar på testen og på blodprøven

aninat
04-11-2009, 12:41
huff jeg mistet alt håpet nå, tok en clearblue digital nettopp, er på rd 11.

der sto det selvsagt ikke gravid:sukk:
vet det er 4 dager til test dag, men jeg tror nok det hadde slått ut nå hvis det hadde klaffet denne mnd...

flere som skal teste snart??
håper dere får bedre svar enn meg:klemse:

dansejenta
04-11-2009, 12:51
Æsj da Krølle og aninat :trøste:
Det var ikke noe gøy å lese! Det kan jo være for tidlig testet eller andre blødninger, men skjønner at dere tenker det verste med en gang..
Har ikke ord..

Er ikke så optimistisk her jeg sitter selv...
Er på rugedag 9, vil bare teste for å få vite..men må nok bare vente litt til

:grouphug: til dere alle

Obella
04-11-2009, 14:08
Venter i spenning her også. Etter uttak og innsett så var eg dårlig og veldig trøytt. Magen var skikkelig oppblåst, brystene ømme og følte meg gravid. I dag er det vel dag 6-7 og nå er eg heilt fin i magen men fremdeles litt ømme bryster. Treg mage som eg HB var årsaken til litt blod sist toalettbesøk. (for tidleg med mens for meg som har laaaang syklus ville eg tru) Har vore positiv fram til nå, men har som mange andre mista litt av håpet pga manglane tegn. Her forleden natt våkna eg med intens smerte i magen og ryggen men håpar ikkje at det var noko nevneverdig. Vel jenter, hold oppe motet og ta ingenting for gitt før endelig test er teken. Husk, det er jo mange som ikkje merker at dei er gravid før leeenge og det me kjenner på er nok trulig bare ettervirkning av hormon, stimulering og behandlinga me har vore gjennom. Tvi-tvi:grouphug:

nordlandsparet
04-11-2009, 14:12
Da var det helt sikkert slutt for denne gang. Ny test i dag, på dag 15, og også den negativt. Har snakket med UNN, og vi slutter på hormonene og venter på mensen for så å planlegge nytt forsøk...

Er litt kjipe dager nå, men vi har flere forsøk igjen, og prøver så godt vi kan å se fremover.

En stor :grouphug: til alle som har testet negativt som oss, og :lykke: til dem som fremdeles ruger. Håper dere har bedre hell enn oss denne gangen! :-)

Hildur
04-11-2009, 14:23
Forsøket over for min del, ingen av de to eggene jeg fikk ut i går ble befruktet på riktig vis så da ble det sånn:sukk:

Bare å brette opp ermene for nytt forsøk så fort det lar seg gjøre...

dansejenta
04-11-2009, 17:08
:storklem: til Nordlandsparet. Dere er skikkelig tøffe som klarer å se framover. Respekt!
Håper virkelig dere lykeks neste gang

Hildur, dette var skikkelig leit å høre :trøste:
Du også er jo kjempetøff som klarer å se framover allerede.

For en fantastisk gjeng dere er :grouphug:

Nordlandspia
05-11-2009, 00:13
Krølle hvordan går det med deg? Har utfloden stoppet? :klemse::lykke:

Aninat Kanskje er det litt for tidlig? Noen av oss har veldig lav HCG og da tar det lengre tid før man tester positivt. Krysser fingrene for deg!

Nordlandsparet og Hildur :trøste: Alltid like kjipt å innse at det er over. Dere er flinke som ser framover, tror det er viktig. Lykke til! :lykke:

Jeg koser meg på et hotellrom i Tyskland nå og ser frem til rolige kursdager. Deilig å komme bort fra hverdagen midt i alt dette. Venter spent nå. Mensen vil nok melde sin ankomst i morgen eller neste dag dersom dette ikke går. Vet ikke helt hvordan jeg vil takle det nå når jeg er her. Har allerede testet, men vet jo at det er ALT for tidlig. Men jeg bare måtte. Håper så inderlig at jeg snart skal se en positiv test!

:lykke: Lykke til alle medrugere. Ser vi er mange som har støtt på en kneik midt i rugingen, men det er helt normalt. Håper vi kan se fram til noe positivt.

Krølle 77
05-11-2009, 06:59
Er det mulig??!!?? For et døgn! Først utflod, var helt utafor i hele går, og så, i dag morges: POSITIV GRAVIDITETSTEST!!!! Rugedag 11. HallelujaHurraLykkesjokk!!!!!!! Vet det er tidlig å feire, men jeg klarer ikke la være!!!!!!! Blodprøve i morgen.:jippi::jippi::jippi::jippi::jippi::jippi:: jippi:

Det føles litt dårlig gjort å teste positivt når så mange av dere andre opplever det motsatte.........:sparke:
:grouphug:

KiK
05-11-2009, 07:22
Grattis Krølle.!!!!!det er jo fantastisk:hopper::hopper::hopper:selv har jeg også grunn tilå juble:):) har fått en sterk positiv strek på urintesten i dag pådag15:jippi::jippi::jippi::jippi:.Har testet siden fredag..og har hatt svak strek..som bare har blitt sterkere og sterkere hver dag..sånå kan jeg vel begynne å slippe jubelen løs:):) skal og ta blodprøve i morgen, og er vedig spent på den!!!!!!!

Ellers en god :klemse: til alle

Krølle 77
05-11-2009, 07:30
FANTASTISK, KIK!!!!! Følte vi trengte noen gode nyheter her inne..... Herlighet, dette blir en helt merkelig dag, dette har vi ventet på i fire og et halvt år............:hopper:

KSV
05-11-2009, 08:31
Nå er jeg kommet hjem fra Trondheim og ruger på ett egg!
Fikk tatt ut to fine egg men ett ble befruktet. Ved innsetting sa overlegen at det var helt perfekt egg og bedre kunne det ikke bli så nå håper vi på positiv test.
Er sliten etter lang tur til Trondheim og så utrolig godt å være hjemme...
Nå skal jeg bare kose meg resten av dagen,sløve mest mulig:-) (og så gå tur med bikkja)

Krølle 77: Gratulerer så masse! Kjempeklem!

gina
05-11-2009, 08:57
Gratulerer :applaus: så masse Kik og krølle, det er en utrolig god følelse. Og gratulerer til KSV som ruger. Stor klem til dere som har fått negativ test- håper virkelig det er deres tur neste gang....

dansejenta
05-11-2009, 09:52
For en snuoperasjon Krølle :hopper: Dette var kjempenyheter!
Og gratulerer til Kik også :jippi:

Det var godt med litt gode nyheter i oktoberklubben også :klemse:

Skjønner at det må føles "rart", når man har venta SÅ lenge på dette. Nyyyyt det og :lykke: med blodprøver

Obella
05-11-2009, 10:58
Gratla folkens! Må vera ein heilt fantastisk deilig følelse:jippi:
Kva er igrunnen første rugedag? ved uttak eller innsett? Eg testa for løye i går og den var negativ (som forventa) men då veit eg vertfall at om eg får positiv test nå seinare så er det vertfall ikkje pga eggløysningssprøyta eller hormona :fnise: hehe lurt?
Ikkje meir blødning så HB det kanskje var denne berømte festeblødninga???? Ikkje veit eg. Kjenner ikkje anna enn at eg har store og ømme meloner :fnise:
Krysser fingrene for at fleire lykkes og at det går bra med dere som har testa positivt.

FINA
05-11-2009, 14:57
Har vært innom og lest her hver dag, men har ikke vært i form til å skrive noe. Skal på ul i morgen og se at alt er bra med den lille. Selv er jeg uhyre slapp, kvalm, sår på brystene og raser nedover i vekt.

Gratulerer til Krølle77 og KiK. Så flott med positive tester. Har vært inne og sett på resultatlisten og det har blitt mange på negativ. Så det var på tide å få noen fler på den positive listen også. :hopper::hopper: Dere er hjertelig velkommen til "Endelig gravid" sommer 2010.

Til dere som har testet negativt. :sad2:. Det var kjempetrist, måtte neste forsøk være deres forsøk. Håper dere får komme igang igjen raskt. Utrolig slitsomt med slike nedturer så jeg håper dere er sterke og kommer dere gjennom dette og er klar for ny runde. :lykke: :lykke: :lykke: til alle dere! :blomstersmil::grouphug:

Lykke til som ruger KSV og Obella måtte tiden gå raskt og resultatet bli bra! :heia:

Hildur huff, ikke gøy å bli avbrutt på den måten. Måtte du være sterk og komme raskt tilbake. :klemse:

dansejenta
05-11-2009, 15:01
Lykke til på ul i morgen FINA :lykke:

gina
05-11-2009, 15:06
lykke til på ultralyd Fina! ser at du testet positivt 1510, og skal på UL allerede i morgen! Heldig! Jeg testet positivt 1910, men fikk ikke time til UL før 1911! Akkurat nå føles det leeeenge til. Jeg tør ikke melde meg inn i sommer 2010 riktig enda, fortsatt veldig redd for at det skal gå galt, men hvis alt ser bra ut på Ul, da sees vi i sommer 2010 tråden!

Sniff
05-11-2009, 17:40
Bare et spørsmål til dere med positive tester: er det obligatorisk å ta blodprøve dersom dere har testet positivt hjemme? Eller må man "krangle seg til" det? Det er vel viktig å følge med på HCG'n? Da jeg ble gravid (på egenhånd) i fjor, testet jeg meg hjemme. Ringte så lege (ikke fastlege, for jeg var et annet sted i landet da jeg testet) og ba om blodprøve, men fikk beskjed om at dersom testen fra apoteket viste positivt så stemte det - gratulerer! 10 dager senere mistet jeg:sukk:.... Er redd for at noe sånt skal skje igjen og ønsker meg tettere oppfølging:lykke:

Cinderella
05-11-2009, 18:27
[QUOTE=Sniff;616485]Bare et spørsmål til dere med positive tester: er det obligatorisk å ta blodprøve dersom dere har testet positivt hjemme? Eller må man "krangle seg til" det? Det er vel viktig å følge med på HCG'n? Da jeg ble gravid (på egenhånd) i fjor, testet jeg meg hjemme. Ringte så lege (ikke fastlege, for jeg var et annet sted i landet da jeg testet) og ba om blodprøve, men fikk beskjed om at dersom testen fra apoteket viste positivt så stemte det - gratulerer! 10 dager senere mistet jeg:sukk:.... Er redd for at noe sånt skal skje igjen og ønsker meg tettere oppfølging:lykke:[/QUOTE

Det kommer helt an på hvor du har forsøkene dine. I Haugesund er det ikke vanlig å ta HCG. Der tar vi hjemmetest. Det er godt nok. Jeg mistet sist, men det har gått bra så langt denne gangen. Jeg hadde blødning i en uke etter jeg hadde testa positivt nå og fikk derfor tatt to HCG som viste fin stigning. I går var jeg på UL og fikk se det lille bankende hjertet:jippi: Nå er det videre oppfølging hos jordmor/lege slik som "vanlige" gravide har.
Selv om en tar HCG kan det gå galt likevel. Det er det samme du måler med graviditetstesten, men du får ikke opp noe tall. De første 12 ukene er de mest kritiske. Dette er en tålmodighetstest uten sidestykke, man kan ikke annet enn å vente.

Lykke til:hyper:

dansejenta
05-11-2009, 22:30
Jeg klarte jo selvfølgelig ikke å dy meg, testa i dag, på rugedag 10.. negativ :sukk:
Men må vel ta en ny på mandag, for å være sikker.
Men føles ut som mensen melder sin ankomst snart...

Nordlandspia
05-11-2009, 22:47
Jeg testet også. Negativt. Og i løpet av dagen har det kommet bittersmå dråper med friskt blod. Men det er ikke over enda! Jeg har sterkere og sterkere tro på at dette kan gå bra. Mest fordi jeg har hatt migrene siden søndag og det er uvanlig for meg. Håper på at det er et godt tegn.

Gratulerer til Krølle77 og KiK. Så flott med positive tester.:jippi::jippi::jippi:

Lykke til på UL i morgen Fina :lykke: og gratulerer som ruger KSV! :lykke:

Cali
06-11-2009, 07:26
Er på rugedag 9 klarte ikke å vente jeg heller, den var som vanlig negativ:leiseg: Må jo teste igjen på mandag eller evt onsdag jeg også, men har lksom ikke helt troen. Vet at jeg testet tidlig, men jeg føler liksom igenting. Føler med dere andre som har teste negativt, det suger!

Cali

Hildur
06-11-2009, 08:15
Æsjameg, det er så kjedelig å teste negativt. Føler med dere jenter. Men Cali, du testet vel lovlig tidlig du da. Du får ta en til om noen dager hvis du ikke får mensen innen da...:lykke:

askeladden
06-11-2009, 09:32
Huff her var det mange negative tester.:sukk:
Men, til dere som tester tidlig, ikke mist håpet.
Jeg testet på rugedag 9 den var negativ.
Men, sitter her nå i dag med tvillinger på 3 uker.:jippi:

På dag 14 var testen positiv.
Målte HCG bare en dag, var klinikken i DK som ville måle og fikk oversendt blodprøve.

Lykke til alle sammen.

FINA
06-11-2009, 09:38
Takk for lykkeønskninger.

Nå gleder jeg meg veldig. Har ikke turt helt å tro på mirakelet enda, men håper at når jeg ser nurket så kommer sikkerheten på at dette går bra. Akkurat slik du også skriver Gina. Du måtte vente lenge på ul. I Bergen har vi ul tre uker etter positiv test. Føler det var mer en leeeennnnggggeeee nok. Håper tiden går fort fram til din ul og at alt er bra med den lille. :storklem:

Prøver å si til meg selv at så dårlig som jeg er, med kvalme, utmattelse og sløvhet, så må det være minst en der inne som får all den næringen som jeg putter i meg. :hopper: Føler jeg får melkesyre av å gå opp en liten bakke. :blomstersmil:

Til alle dere andre prøvere! Ikke gi opp! :grouphug:

Krølle 77
06-11-2009, 15:48
I alle dager, så mye negativt på en gang!!! Huff, så leit med så mange negative tester.... Håper noen har testa for tidlig..... :skjelveleppe::comfort:

Her er det en god og helt merkelig dag. På riksen må vi ta blodprøve to uker etter egguttak. Min prøve viste at jeg er gravid, 4 uker på vei!! Det er så sprøtt! Ei venninne med termin i januar kom innom med skolebrød, blomster, brus til å skåle med, et sjokoladehjerte og en stor, god klem! Fantastisk! Og hun hadde nok kommet uansett hva slags beskjed jeg hadde fått. Anbefaler alle å dele strevet og sorgen med folk rundt seg, det har hjulpet oss enormt!

Skal på UL om 4 uker, for de fører statistikk på om det er en eller to. Kommer til å holde pusten til januar av skrekk for å begynne å blø og spontanabortere.... Kryss fingrene! (Selv om det kanskje er vanskelig å være glad for meg akkurat i dag, med alle negative tester.... full forståelse!):neglebit:

Skulle virkelig ønske vi kunne testet positivt, hele bunten....:sparke:

KiK
06-11-2009, 16:44
Jeg er enig med deg Krølle....jeg skulle virkelig ønske at alle her kunne testet positivt!!!!!!!!Det fortjener alle som er i den situasjonen som vi er i:grouphug:

Det har vært en absurd dag for meg og...har endelig fått bekreftet at jeg er gravid.... det har virkelig ikke gått opp for meg ennå... HCG verdien var veldig bra..så nå senker jeg skuldrene litt:jippi::jippi::jippi::jippi: . Jeg er iallefall ett skritt videre i prosessen og det føles bra!!!har fått time til UL om litt over to uker..så hvis alt ser bra ut da joiner jeg dere i sommerklubben Fina og Gina!!!!!!Lykke til med UL!!!!