PDA

Se full versjon : Oktober 2009 Skravletråd

Sider : 1 2 3 [4]

DollyD
07-11-2009, 00:57
Gleder meg med alle som har testet positivt :jippi::jippi::jippi: og føler med alle som har testet negativt :leiseg: Er selv med i den siste gruppa desverre.

Fikk mensen i dag. Den dyreste mensen ever................. Men prøver igjen med friskt mot. Prøver å se fremover

:grouphug: til alle

dansejenta
07-11-2009, 10:41
Uffda DollyD :trøste:

Ja man blir så skuffa og lei, men man har ikke noe annet valg enn å se framover

:klemse:

Sjøstjerna
08-11-2009, 09:10
:sniker:bare innom for å gratulere dere som har testet positivt og gi en varm:klemse:til de som testet negativt.
Det er en tøff prosess det her.
Jeg skal snart igang med 2 ivf-da med kort regime og en drøss med sprøyter:hyper:Er skikkelig spent.
Starter vel opp rundt neste helg så forhåpentligvis uttak med mange flotte egg denne gangen i slutten av november en gang:kryssfingre:

Sjøstjerna

Obella
08-11-2009, 17:27
Sniktesta igjen lordagsmorgon og då kunne eg skimta ein svak ekstra strek! :heia: sidan det var negativt sist gong så er eg VELDIG spent på om den verkelig er positiv sidan det er så tidleg. Vart litt bekymra i går for eg spela kamp og fekk meg eit slag i magen, men det kan umulig ha så mykje å seia på eit så tidleg tidspunkt. Men eg må leggja om spelestilen sånn at eg unngår nærkontakt. Men det var fantastisk å få trena igjen utan å ha ubehag. Reknar med at eg "legg opp" til jul og finn alternativ trening for gravide!!!! :hopper::hopper::hopper::lykke:

KiK
08-11-2009, 17:48
Sniktesta igjen lordagsmorgon og då kunne eg skimta ein svak ekstra strek! :heia: sidan det var negativt sist gong så er eg VELDIG spent på om den verkelig er positiv sidan det er så tidleg. Vart litt bekymra i går for eg spela kamp og fekk meg eit slag i magen, men det kan umulig ha så mykje å seia på eit så tidleg tidspunkt. Men eg må leggja om spelestilen sånn at eg unngår nærkontakt. Men det var fantastisk å få trena igjen utan å ha ubehag. Reknar med at eg "legg opp" til jul og finn alternativ trening for gravide!!!! :hopper::hopper::hopper::lykke:

Det er jo fantastisk:):)jeg begynte og med tildlig testing pådag 9 og fikk svak positiv strek... som ble bare sterkere og sterkere..token blodprøve påfredag som viste HCG på1500.... så dette lover jo bra Obella Tror ikke så aktiv trening har noe å si så tidlig...men etterhvert må man vel ta litt mer hensyn!!!!! Lykke til!!!!!!!!!!!!

Obella
08-11-2009, 18:10
Det er jo fantastisk:):)jeg begynte og med tildlig testing pådag 9 og fikk svak positiv strek... som ble bare sterkere og sterkere..token blodprøve påfredag som viste HCG på1500.... så dette lover jo bra Obella Tror ikke så aktiv trening har noe å si så tidlig...men etterhvert må man vel ta litt mer hensyn!!!!! Lykke til!!!!!!!!!!!!

Jo takk trur eg var på dag 10 så stemmer jo bra det. Men trur ikkje eg skal ta noko blodprøve, sko bare testa sjølv. Men er det sånn at me tek tidleg UL? Er det på klinikken der me utførte forsøket eller hjå vanleg fastlege? Kva tid er vanleg?

KiK
08-11-2009, 18:59
Hei igjen Obella.. Tror dette med blod prøve er litt forskjellig fra klinikk til klinikk.. Du kan jo ta en tlf og høre.. Det de sa til meg er at selv om det slår ut positivt på urintest, er det ikke sikkert egget har festet seg ordentlig- derfor tar man en HCG for å få vite eksakt verdi.. Jeg har fått time til UL den 23 nov, da har jeg kommet 6 uker + 5 dager på vei sånn ca.. Vi får tilbud om dette for å se at alt ser bra ut... Jeg skal på Aleris og gjøre dette.. Videre oppfølging ettersom jeg har forstått går via fastlegen!!!

Cali
09-11-2009, 08:03
Er på rugedag tolv og testen er fremdeles blendahvit, så nå tør jeg ikke å håpe på noe lenger...Noen som vet hvor lenge det må gå mellom hvert forsøk? Kan det bi et nytt i januar kanskje?

Hvor lenge må jeg vente på mensen, kommer mensen liksom på dag 14 eller må jeg slutte med cyklogest og så vente noen dager...noen som vet?

Gratulere til alle dere andre med positive tester:jippi:, håper jeg kommer der en dag jeg også:)

Ha en fin uke alle sammen!

Cali

dansejenta
09-11-2009, 08:32
Huff Cali, føler virkelig med deg :trøste: , har selv testet negativt i dag...

Det må vel gjerne gå noen sykluser før man får begynne på nytt, hvis ikke man skal ha fryseforsøk da, det kan man starte på gange med en gang..

Jeg skal ringe sykehuset for å spørre om jeg bare skal slutte på hormonene nå, er vel ikke vits å ta de mer nå..

KiK
09-11-2009, 15:46
Hei Caliog Dansejenta en god:klemse: fra meg til dere...det er alltid leit når det ikke går veien......håper virkelig det er deres tur neste gang!!!!!!!!

Skrullis
09-11-2009, 16:14
Hei Cali,
Jeg tok testen på rugedag 12, og den var også negativ. Mensen kom ikke før dag 16 etter egginnsetting, men jeg tror det varierer fra person til person. Jeg tok cyclogest til og med rugedag 13, slik jeg skulle gjøre. Du KAN jo fremdeles få positiv test, så ikke gi opp!!! Og hvis det er noen trøst, så er det en lettelse (misforstå meg rett) når mensen kommer.. bedre å vite enn å leve i uvissheten. God varm klem!!!!!

Hildur
09-11-2009, 16:26
Så leit at dere har testet negativ Dansejenta og Cali:klemse:

Ang. spørsmålet om du kan starte på igjen med en gang, så spurte jeg om nettopp dette under min samtale med legen etter det avbrutte forsøket på fredag. Og han sa at jeg nå først måtte få den blødningen som kommer snart.. Og så kommer den første "normale" mensen igjen måneden deretter og da kan jeg få starte på igjen. Jeg tror de vil at man skal ha en normal mens før man får starte på igjen for at kroppen skal få en mulighet til å ta seg litt inn igjen hormonmessig. Men en måneds tid går jo fort.:fnise:

dansejenta
09-11-2009, 19:15
Snakket med sykehuset i dag og fikk beskjed om å ta hormonene videre, og teste på nytt på onsdag (siden mens ikke hat kommet...) og at jeg evt skal få starte opp igjen allerede i desember :blunke:

Nordlandspia
09-11-2009, 19:32
:trøste: DollyD, Cali og Dansejenta. En god klem til dere. Dette er drit! Testet selv negativt i dag. Jeg blir så sint!

Vet ikke hvor veien går videre nå. Akkurat nå føler jeg lite for å prøve enda en gang, men samtidig har jeg ikke lyst til å gi opp! :gal:

Dansejenta; her har ikke mensen kommet heller. Så jeg skal også fortsette på hormonene, men jeg har ikke store troen på at det blir et annet resultat.... Masse lykke til! :lykke::lykke::lykke:

dansejenta
09-11-2009, 19:36
Æsj daNordlandspia, var liksom ikke vår tur denne gangen heller :klemse:

Jeg har heller ikke noe håp, men må nok bare følge sykehusets anbefaling :blunke:

Skrullis
10-11-2009, 18:10
Snakket med sykehuset i dag og fikk beskjed om å ta hormonene videre, og teste på nytt på onsdag (siden mens ikke hat kommet...) og at jeg evt skal få starte opp igjen allerede i desember :blunke:

Hei Dansejenta,
Ja, så leit med negativ test.. :sukk:
Men det trenger ikke å fortsette negativt vet du. Noen har faktisk blitt gravid selv om de har hatt negativ test først, og plutselig har testen etter noen dager blitt positiv. Så det er jo et ørlite håp :heia:.
Uansett tror jeg at jeg kan sette meg inn i din situasjon, og føler MASSE med deg. Utrolig frustrerende når man får negativ test!:sukk:

Stor varm klem!! :klemse::grouphug:

Nordlandspia
10-11-2009, 20:05
Dansejenta Hvordan går det med deg? Har du begynt å blø?

Jeg har fått litt blødning, bare lyst rosa. Tror nok ikke det blir noen positiv test på meg i morgen, men jeg tar den nå likevel.... :sparke: Det kan jo kanskje, kanskje, kanskje skje et mirakel Masse lykke til i morgen! :lykke::lykke::lykke:

dansejenta
10-11-2009, 20:22
Ingen blødning her....Ingenting som tyder på det heller egenlig....Føles i ene øyeblikket som om mensen er på tur, og i neste føles det "normalt" igjen....

Kjedelig at det ser ut som du begynner å blø da... :klemse:

Ja vi får vel bare teste, selv om sjangsene er MINIMALE..men hvem vet? :blunke:

:lykke::lykke::lykke:

DollyD
11-11-2009, 07:31
:kryssfingre::kryssfingre: for dere Dansejenta og Norlandspia

:klemse: til Skrullis og Cali Kan skrive under på at dette ikke er lett ja!!!!

Selv har jeg begynt å stikke igjen(kort regime) Klinikken sa at jeg ikke trengte noe opphold. Så jeg ser fremover og håper på bedre lykke denne gang.

:grouphug: til alle her inne

Nordlandspia
11-11-2009, 07:42
Lykke til DollyD! :lykke: Så deilig å bare starte rett på det neste forsøket. Jeg snakket med dem i går og de sa det samme til meg. Men jeg går på Crash og skal da starte på dag 17. Har noen dager til å bestemme meg på. Vet ikke om jeg klarer flere runder nå.

Testen i dag var negativ. Ventet jo det, men likevel :sukk:

DollyD
11-11-2009, 08:09
Lykke til DollyD! :lykke: Så deilig å bare starte rett på det neste forsøket. Jeg snakket med dem i går og de sa det samme til meg. Men jeg går på Crash og skal da starte på dag 17. Har noen dager til å bestemme meg på. Vet ikke om jeg klarer flere runder nå.

Testen i dag var negativ. Ventet jo det, men likevel :sukk:

:trøste: til deg. Er ikke lett dette. Makan til følelsesmessige bølgedaler trodde jeg ikke fantes. At det skal være sååå vanskelig å få ønskebarnet.
Vi hadde pause i sommer og det var veldig godt. Lykke til med funderinga

:klemse:

dansejenta
11-11-2009, 10:48
:storklem: til deg Nordlandspia, det er vondt uansett hvor forberedt man er. Håpet er ALLTID der.
Var negativ her også...Så må bare vente til kl blit halv to, så jeg får snakka med sykehuset om veien videre

Nordlandspia
11-11-2009, 11:26
:storklem: Til deg også Dansejenta. Ja, man håper uansett. Lykke til med veien videre! :lykke:

Cali
11-11-2009, 13:01
Hei jenter!

Da var mensen kom og testen negativ...Snakket med klinikken, jeg må vente på neste mens og så se der i fra. De vet ikke enda om jeg skal på et nytt kort regime eller et langt. Problemet med meg er bare det at mensen ikke alltid kommer kan gå tre-fire måneder mellom hver gang. Så jeg fikk ringe dem hvis ikke den var kom innen desember. Så nå må jeg bare vente, og vente og vente litt til...Kanskje et forsøk i februar da:sparke:

Føler med dere andre som testet negativt, men det er kanskje vår tur neste gang:vente:

Stor klem til alle fra cali!

dansejenta
11-11-2009, 13:16
:klemse: til deg Cali, triste greier!

Kanskje vi sees i en seinere månedsklubb :blunke:

Det må vel bli vår tur engang også :lykke:

Krølle 77
12-11-2009, 09:57
Skal si det skjer mye leit her inne, da!!!! Åh, jeg unner dere så å lykkes! Verden er så utrolig urettferdig!!!! Selv passerer jeg 5. uke i morgen og er overlykkelig samtidig som SA - spøkelset skremmer skrekkelig.... Sender alle en gedigen stor :grouphug:

Obella
12-11-2009, 21:24
Skal si det skjer mye leit her inne, da!!!! Åh, jeg unner dere så å lykkes! Verden er så utrolig urettferdig!!!! Selv passerer jeg 5. uke i morgen og er overlykkelig samtidig som SA - spøkelset skremmer skrekkelig.... Sender alle en gedigen stor :grouphug:

Huffameg, føler med alle dere som ikkje har lykkes denne gong, ikkje gje opp! For dokke som har prøvt fleire gonger så må eg seia at dokke imponerer meg stort. Eg var absolutt ikkje klar over kva me måtte igjennom, og det var kanskje like greit!

Gratla til Krølle då! du ligger ei veke før meg. Har liksom ikkje tatt det for gitt at det skal gå godt, det er jo endå usikkert tenkjer eg. Er ikkje kvalm, bare litt oppblåst. Har spelt kamp i kveld og det var hærlig å få opp pulsen. Men eg tenkjer jo på at eg må vera forsiktig kvart sekund, minimera nærkontakt og ikkje falla. Så får me sjå kor lenge eg klarer å kamuflera tilstanden min etter kvart! Har fått tid til UL og ser fram til det.

Hildur
13-11-2009, 09:45
Hei jenter!

Da var mensen kom og testen negativ...Snakket med klinikken, jeg må vente på neste mens og så se der i fra. De vet ikke enda om jeg skal på et nytt kort regime eller et langt. Problemet med meg er bare det at mensen ikke alltid kommer kan gå tre-fire måneder mellom hver gang. Så jeg fikk ringe dem hvis ikke den var kom innen desember. Så nå må jeg bare vente, og vente og vente litt til...Kanskje et forsøk i februar da:sparke:

Føler med dere andre som testet negativt, men det er kanskje vår tur neste gang:vente:

Stor klem til alle fra cali!

Trist det gikk som det gikk:klemse:

Men jeg ser du sliter med uregelmessig mens. Det har jeg også forøvrig alltid gjort, helt til jeg begynte å trene regelmessig for et år siden. Da har den vært som ei klokke. Men det var ikke det jeg skulle fortelle deg egentlig:fnise:
Det finnes tabletter en kan ta for å kunne planlegge et forsøk.. I alle de forsøkene jeg har hatt (før dette siste her), så har jeg planlagt mensen ved hjelp av Primolut. 3 tabletter daglig i 5 dager og så kommer mensen alt fra 2-5 dager deretter. Hos meg kommer den i underkant av to døgn etter siste tablett. Det må jo du også kunne få prøve, ellers får du jo aldri planlagt noe som helst da.. Bare et lite tips altså.:blomstersmil:

KSV
13-11-2009, 13:29
Var nettopp på toalettet og oppdaget at jeg hadde blødd. Brunlig blod...Det værste er at det er så lenge igjen til jeg får testet meg (18.11).......
Ble helt ekkel i hele kroppen nå.

Cinderella
13-11-2009, 15:42
KSV:Det trenger ikke å være noe negativt. Jeg hadde blødning litt over en uke etter innsetting og var sikker på at det var over, men jeg testa positivt og er nå 8 uker på vei:hopper: Jeg hadde også småblødninger i en uke etter jeg tok testen. Det var noen forferdelige lange dager, men det kan gå bra.
Lykke til:storklem:

Charli
13-11-2009, 19:25
KSV:Det trenger ikke å være noe negativt. Jeg hadde blødning litt over en uke etter innsetting og var sikker på at det var over, men jeg testa positivt og er nå 8 uker på vei:hopper: Jeg hadde også småblødninger i en uke etter jeg tok testen. Det var noen forferdelige lange dager, men det kan gå bra.
Lykke til:storklem:

Så "fint" det var å lese dette:sparke:
Har blødd rart i noen dager og blodprøven i dag viste (antagligvis) kjemisk graviditet...igjen... Har jo ett bittelite håp, men tørr ikke håpe formye heller. Er jo ikke første gang dette her. Ny blodprøve på mandag, men regner vel med fryseforsøk i januar:sad:

Forresten noen som vet om de gjør noen forandring i opplegget når man har hatt flere kjemiske graviditeter?

KSV
15-11-2009, 09:55
Har dessverre ingen småblødning. Har aldri blødd så mye og har hatt skikkelig knip i magen. Begynte å blø på fredagen og jeg blør fortsatt... Nå venter jeg bare på testdagen så jeg kan teste negativt og ringe inn for å få dato for ny oppstart.

lille vennen
16-11-2009, 17:50
Må vel skrive meg inn blant de som blør jeg også.
Testet negativt på dag 13 og hadde en dårlig magefølelse.
På dag 14 var det testdag og jeg testet positivt. Hadde lite tro på det selv, men testen var veldig klar, ”GRAVID”.
Ble overlykkelig og noen tårer danset nedover kinnene. Endelig hadde vi lyktes, i forsøk nummer 8.
Helt utrolig!:jippi:

På fredag etter lunsj så jeg antydning til rosa farge i Cyclogest-klisset. Uff, neida, sikkert bare tull.
Men, neida, mensen kom uten tvil på lørdag.:rose:

Dermed var vårt IVF eventyr avsluttet uten den etterlengtede babyen og noen hundre tusen fattigere.

Skal ha samtale med klinikken en av de nærmeste dagene.
Tviler på at de kan gi meg noe svar på hvorfor det ikke har gitt resultater. I utgangspunktet var vi et enkelt og greit tilfelle.
:spor:
Har forstått etter alle disse forsøkene at det er langt fra alle som lykkes.
Veldig trist for alle oss som må gi oss uten barnet vi lengter etter.
Men en utrolig glede for dere som lykkes.
Ønsker dere alle, uansett om dere ”vinner” eller ikke, lykke til videre med alle gleder og utfordringer dere møter.

Stor klem fra en trist sliter.:grouphug:

Charli
16-11-2009, 20:30
Er no herk detta her!
:klemse: til deg lille venn.
Etter ny blodprøve idag er hcg-nivået synkende. Nok en kjemisk graviditet.
Vi skulle også være ett av de enkle tilfellene. Dette skulle jo gå så bra....

Sitter igjen med ett egg på frys og starter med progynova i januar. Er livredd for at egget ikke skal overleve opptiningen.
Vet noen av dere hva som skal til for å få forsøk nr 4?

Gratulerer til alle som har testet positivt her og stor klem til alle som må gå videre i prosessen. Kanskje vi ses i en annen klubb igjen.
Lykke til videre du også lille venn. Noen tanker om hva dere skal gjøre videre?

Syns det er utrolig vanskelig å tenke framover. Orker jeg/vi å gå videre hvis det ikke lykkes neste gang? Adopsjon og økonomi eller fosterforeldre? Vil jo ikke gi opp heller:cry:

dansejenta
16-11-2009, 21:04
:grouphug: til alle som ikke fikk det til denne gangen. Det er rett og slett for jævlig!

Vi er sterke, det skal vi ha, som orker denne karusellen her!

Krølle 77
17-11-2009, 09:15
Må vel skrive meg inn blant de som blør jeg også.
Testet negativt på dag 13 og hadde en dårlig magefølelse.
På dag 14 var det testdag og jeg testet positivt. Hadde lite tro på det selv, men testen var veldig klar, ”GRAVID”.
Ble overlykkelig og noen tårer danset nedover kinnene. Endelig hadde vi lyktes, i forsøk nummer 8.
Helt utrolig!:jippi:

På fredag etter lunsj så jeg antydning til rosa farge i Cyclogest-klisset. Uff, neida, sikkert bare tull.
Men, neida, mensen kom uten tvil på lørdag.:rose:

Dermed var vårt IVF eventyr avsluttet uten den etterlengtede babyen og noen hundre tusen fattigere.

Skal ha samtale med klinikken en av de nærmeste dagene.
Tviler på at de kan gi meg noe svar på hvorfor det ikke har gitt resultater. I utgangspunktet var vi et enkelt og greit tilfelle.
:spor:
Har forstått etter alle disse forsøkene at det er langt fra alle som lykkes.
Veldig trist for alle oss som må gi oss uten barnet vi lengter etter.
Men en utrolig glede for dere som lykkes.
Ønsker dere alle, uansett om dere ”vinner” eller ikke, lykke til videre med alle gleder og utfordringer dere møter.

Stor klem fra en trist sliter.:grouphug:

Åh, lille vennen, dette var en utrolig trist historie!!!!!!! Fikk helt vondt inni hele meg.....:klemse:

Obella
17-11-2009, 18:26
Oh shit LILLE VENN! Kjempe leit å lesa om det som har skjedd deg nok ein gong. Kvifor er det sånn at somme aldri skal lykkast. Dere er jo så modige og sterke som går gjennom dette om att og om att. At eg nå trulig har lykkast på første forsøk får jo litt bismak, men eg er jo sjølvsagt veldig glad. Men trur det ikkje før eg får sjå det. . . . .

Nordlandspia
18-11-2009, 06:10
Dette var trist lesing Charli, Lille venn og KSV! :trøste: Det er et tøft spill dette har, ikke noe for pyser. Håper det går bedre dersom dere prøver en gang til.

Obella: du må ikke sitte med en bismak fordi du er så heldig å ha fått det til. Du har ikke "tatt" din graviditet fra noen andre. :blunke: Så nyt det til fulle, det er vel fortjent! Vi andre kommer nok etter en dag.