PDA

Se full versjon : Oktober 2009 Skravletråd

Sider : [1] 2 3 4

Hildur
14-04-2009, 13:18
Jeg liker å planlegge jeg, så derfor er planene lagt for nytt forsøk i oktober..:hopper:

Kanskje blir jeg ikke alene her inne så veldig lenge..:klemse:

soloppgang
16-04-2009, 17:24
Jeg liker å planlegge jeg, så derfor er planene lagt for nytt forsøk i oktober..:hopper:

Kanskje blir jeg ikke alene her inne så veldig lenge..:klemse:

Da har vi fått reservert uke 42 til TESA. :neglebit::neglebit: Blir nok lang venting, så vi får vel bare hjelpe og oppmuntre hverandre underveis. Gleder meg til dette!

Blir nok flere her inne etterhvert.

Sjøstjerna
06-07-2009, 11:30
Hei!
Jeg er helt ny her inne og skal starte med første forsøk i uke 41,
så da hører jeg vel til her tror jeg:blomstersmil:

lille_meg79
15-07-2009, 08:16
Etter tøffe tak i forrige forsøk innvilget vi oss en ekstra lang pause før tredje runde. Og det har vært så godt og riktig! Men nå begynner det å nærme seg igjen...

Kos dere og lad opp batteriene, også snakkes vi utover høsten! Jeg melder meg herved inn i oktober-klubben. Håper det blir mye glede og oppfylte drømmer her inne! Heia oss!!

Charli
26-07-2009, 14:30
Hei alle samme her!

Da har jeg fått bekreftet at de hadde plass til med i uke 44, så da hører jeg til i denne gruppa. Satser med friskt mot og håper at kroppen har godt av litt medisinfri... Skulle helst begynt rett på ny runde, men får se lyst på det og være glad for at jeg fikk plass i oktober:hopper:
Fortsatt god sommer og regner med at det blir mer snakk utover høsten!

Klem

Karianne123
05-08-2009, 23:52
Hei alle oktobere!!
Lykke til alle sammen når den tid kommer.
Jeg fikk mail i dag om at vi får en eggdonor i oktober så da hører jeg vel til her.... Vet ikke helt om det blir tilbakesetting i oktober eller november ennå da....

Sjøstjerna
06-08-2009, 20:47
mye som skal klaffe før vi vet når vi skal i ilden:blunke:
Jeg fikk min syklus forskjøvet forige mnd,så det spørs om jeg må inn
i septemberklubben etterhvert.
Jeg er helt fersk i dette,vet ikke om du er det,men det er kjekt å ha noen å dele tanker med her inne og spørre om det er noe man lurer på.
Nå går jeg bare på vent og er litt:hyper:
Ønsker deg all:lykke: i okt/nov

Tosta
10-08-2009, 15:18
Hei hei!!

Jeg var i novemberklubben, men fikk vite i dag at de hadde satt av uke 44 til uttak. Ikke det at det spiller så mye rolle da, men jeg flytter meg litt frem og tilbake enn så lenge... =)

Ha en flott mandagskveld alle sammen!!

Sjøstjerna
17-08-2009, 17:26
Jeg fikk vite at jeg skal starte på spray den 3 sept.i dag.
Nå begynner det å boble innvendig:neglebit:
Jeg er glad for at det er slutt på ventingen snart da,selv om
det fortsatt er ei stund til eggene skal ut,at de er så flotte som
mulig og befruktes slik de skal.....

KSV
20-08-2009, 01:18
Hei dere!
I dag hentet min mann primolut på posten og etter å ha snakket med St.Olavs så kjenner jeg sommerfuglene i magen...Skal visst inn for uttak midten/siste halvdel av oktober...:hopper:

Når jeg kommer hjem fra jobb 27/8 skal jeg ta primolut i 5 dager og så er det da bare å vente på mens...Tror jeg forsto det riktig at jeg skulle vente 20 dager og så begynne på nesespray og så gonal-f igjen etter det...Første runden vår gikk ikke så bra etter å ha prøvd gonal- f og så "naturmetoden" så nå skal vi få IVF... Vi gleder oss masse....Dette blir kjempespennende...

Noen erfaring med nesespray anyone??

Cutepai
20-08-2009, 09:52
Hei alle sammen:)
Da kommer jeg inn i oktober klubben.
Gler meg til å bli kjennt med dere:)

Ønsker alle lykke til:blomstersmil:

Sjøstjerna
20-08-2009, 17:19
Hei alle sammen:)
Da kommer jeg inn i oktober klubben.
Gler meg til å bli kjennt med dere:)

Ønsker alle lykke til:blomstersmil:

Jeg gleder meg til å bli kjent med deg også:klemse:
Håper det blir en flott mnd.for oss.
Ser du har ordnet en resultatliste,prøvde å legge meg
inn men fikk det ikke til...HJELP!!!

Sjøstjerna
20-08-2009, 17:26
Hei dere!
I dag hentet min mann primolut på posten og etter å ha snakket med St.Olavs så kjenner jeg sommerfuglene i magen...Skal visst inn for uttak midten/siste halvdel av oktober...:hopper:

Når jeg kommer hjem fra jobb 27/8 skal jeg ta primolut i 5 dager og så er det da bare å vente på mens...Tror jeg forsto det riktig at jeg skulle vente 20 dager og så begynne på nesespray og så gonal-f igjen etter det...Første runden vår gikk ikke så bra etter å ha prøvd gonal- f og så "naturmetoden" så nå skal vi få IVF... Vi gleder oss masse....Dette blir kjempespennende...

Noen erfaring med nesespray anyone??

Har desverre ikke erfaring så jeg kan ikke hjelpe deg,men det er nok noen
som kan svare deg på det du lurer på.
Skal begynne på synarela om 14 dg.selv-også etter 1 mensdag denne syklus
Dette blir spennende for oss!
Masse lykke til :blomstersmil:

Cutepai
20-08-2009, 17:35
Jeg gleder meg til å bli kjent med deg også:klemse:
Håper det blir en flott mnd.for oss.
Ser du har ordnet en resultatliste,prøvde å legge meg
inn men fikk det ikke til...HJELP!!!

jeg skal lege deg inn på listen:)
Jeg håper andre kan forklare er ikke så flink med det....:fnise:
Hvilken sykehus hører du til?må ha det for å legge deg inn..

Sjøstjerna
20-08-2009, 17:47
Fikk hentet pakken min med medisiner i dag,var spent på hva som var der
til den nette sum av ca 9000,-:blunke:
Gravde ned i eska etter brev som beskriver dagsdose/r på nesespray
og sprøyter....
Fant ingenting:sparke:
Jeg har fått synarela -200mcg 8ml 2x 60 doser og 2 ampuller med
900IE/1,08ml puregon
Noen som aner om det er mye?
Får jeg brev fra behandlende lege eller må jeg ringe for å få vite hvor
mye jeg skal ta av hvert hver dag?
Det jeg vet er liksom muntlig info.husker ikke så mye av hva som ble sagt.
Noen som kjenner til kombinasjonen? erfaringer og slikt?
Ser at det er fra 300-900 ampuller med puregon skjønner dere så jeg lurer
på om det er en hestekur jeg har fått:sola:
_
Sjøstjerna

Sjøstjerna
20-08-2009, 17:48
jeg skal lege deg inn på listen:)
Jeg håper andre kan forklare er ikke så flink med det....:fnise:
Hvilken sykehus hører du til?må ha det for å legge deg inn..

Takker :neie:
Jeg er treglært på data:blunke:
Hører til st.Olav

Cutepai
23-08-2009, 18:36
Fikk hentet pakken min med medisiner i dag,var spent på hva som var der
til den nette sum av ca 9000,-:blunke:
Gravde ned i eska etter brev som beskriver dagsdose/r på nesespray
og sprøyter....
Fant ingenting:sparke:
Jeg har fått synarela -200mcg 8ml 2x 60 doser og 2 ampuller med
900IE/1,08ml puregon
Noen som aner om det er mye?
Får jeg brev fra behandlende lege eller må jeg ringe for å få vite hvor
mye jeg skal ta av hvert hver dag?
Det jeg vet er liksom muntlig info.husker ikke så mye av hva som ble sagt.
Noen som kjenner til kombinasjonen? erfaringer og slikt?
Ser at det er fra 300-900 ampuller med puregon skjønner dere så jeg lurer
på om det er en hestekur jeg har fått:sola:
_
Sjøstjerna

Heia.
Jeg hadde ringt sykehuset og snakket med de..ring i morgen!!!
Jeg får alltid brev på hvor mye jeg skal ta,jeg har aldri brukt puregon,men ring.
Håper du finner utav det:)
:klemse:

Sjøstjerna
23-08-2009, 20:37
Heia.
Jeg hadde ringt sykehuset og snakket med de..ring i morgen!!!
Jeg får alltid brev på hvor mye jeg skal ta,jeg har aldri brukt puregon,men ring.
Håper du finner utav det:)

Hei:sola:
Var litt utålmodig,fikk brev 2 dg etter:sparke:
Der står det at jeg skal gå på puregon 200ie i 9 dg og synarela spray 200ie
i 30dg.
Det sier meg ikke så mye om det er stor eller liten dose da,men regner med
at litt er det siden jeg er en voksen dame:blunke:
Ellers er jeg frisk da,har ingen andre plager.
Er litt spent på den stikkingen,om det er vanskelig å få til å "lade"sprøyta
riktig.Forresten ser at det er mange som spiser progyn...etter eller annet,
er det bare for de som har fryseforsøk? jeg har ikke fått det,og eggløsningsprøyta,får man den senere?Jeg har fått medisiner for den tiden som går før egguttak med spray og sprøyter,er det noe mer medisiner man skal ta?
Oi det kom litt spørsmål nå ser jeg:blunke:
Litt spennende dette,her ikke lenge til oppstart for meg nå.

Sjøstjerna

KSV
24-08-2009, 00:35
Heia alle sammen...Tenker bare på alle pengene som flyr ut av lommebøkene våre nå som vi holder på med forsøkene...er oppi 8000,- allerede og tenker jeg er oppi det dobbelte om ikke så lenge..det er vel bare noen få gonal-f penner og så er "grensa" nådd før jeg kan sende regninga til NAV... (Har en liten regning også for hotelloppholdet også som jeg ikke har sendt inn ennå. Tenkte jeg skulle be om en bekreftelse på timen jeg hadde ved UL på st. Olavs hospital når jeg ringer inn min mens)...
Ringte min mann i dag som satt og leste i en brosjyra som St. Olavs hadde sendt til oss - og leste høyt at det sto der at vi kunne regne med en hel uke på hotell...Stakkaren ble litt svett i panna og jeg tror kanskje jeg fikk roa han litt ned da jeg sa vi mest sannsynlig kunne regne med 2-3 dager siden jeg kan gå på UL hjemme i Ålesund inntil vi reiser opp for uttak:-)

Tenkte å sjekke litt om det finnes noen campingplasser i nærheten av Trondheim hvor de har fine hytter. Vi har hund og barn (min stesønn) og det er så mye friere og kjekkere da å bo på camping enn midt i byen hvis man må bo der noen dager... Barnevakt/besteforeldre bor ikke i Ålesund så vi må ha med oss "barna" opp til Trondheim...

Lurer også på hvorfor man egentlig ikke skal kjøre bil rett etter innsetting...
Tenker min mann kommer til å passe på meg og han kommer sikkert til å gjemme nøkkelen til Harleyen min så jeg ikke får startet den en gang...
Mye man funderer på for tiden gitt...og mer blir det etter hvert når man virkelig begynner å bli hormonell...

Cutepai
24-08-2009, 09:51
Hei:sola:
Var litt utålmodig,fikk brev 2 dg etter:sparke:
Der står det at jeg skal gå på puregon 200ie i 9 dg og synarela spray 200ie
i 30dg.
Det sier meg ikke så mye om det er stor eller liten dose da,men regner med
at litt er det siden jeg er en voksen dame:blunke:
Ellers er jeg frisk da,har ingen andre plager.
Er litt spent på den stikkingen,om det er vanskelig å få til å "lade"sprøyta
riktig.Forresten ser at det er mange som spiser progyn...etter eller annet,
er det bare for de som har fryseforsøk? jeg har ikke fått det,og eggløsningsprøyta,får man den senere?Jeg har fått medisiner for den tiden som går før egguttak med spray og sprøyter,er det noe mer medisiner man skal ta?
Oi det kom litt spørsmål nå ser jeg:blunke:
Litt spennende dette,her ikke lenge til oppstart for meg nå.

Sjøstjerna

Heia:)
Nå skal jeg prøve så godt jeg kan og svare på dine spørsmål:fnise:
2 dager etter på rart,men du har fått brevet da er jo alt greit,men vist du lurer på noe da må du bare ringe sykehuset og snakke me de.
Sprayen:den skal du ta hver dag-når du går på sprøyte og!
Jeg har ikke brukt den sprøyta du skal ha-men du går på en lav dose.
1.forsøket begynner en alltid med lav dose,men det er mangen som lykkes med 1.forsøk.
Progonova tror det slik det skrives:fnise:det får en ang fryseforsøk.
Nei ikke noe mer medisiner en skal ta,men du skal ta folsyre.

Håper du fikk svar på spr,dine:=)

Sjøstjerna
25-08-2009, 16:57
Heia:)
Nå skal jeg prøve så godt jeg kan og svare på dine spørsmål:fnise:
2 dager etter på rart,men du har fått brevet da er jo alt greit,men vist du lurer på noe da må du bare ringe sykehuset og snakke me de.
Sprayen:den skal du ta hver dag-når du går på sprøyte og!
Jeg har ikke brukt den sprøyta du skal ha-men du går på en lav dose.
1.forsøket begynner en alltid med lav dose,men det er mangen som lykkes med 1.forsøk.
Progonova tror det slik det skrives:fnise:det får en ang fryseforsøk.
Nei ikke noe mer medisiner en skal ta,men du skal ta folsyre.

Håper du fikk svar på spr,dine:=)

Heia:sola:

Takk for svar,det er så mye å ta stilling til med dette,greit å spørre
her inne for å komme gjennom på tlf. til sykehuset er en tålmodighets
prøve:blunke:
Folsyre har jeg tatt i flere mnd.,vitaminer og omega 3 har jeg tatt i flere år.
Driver å vurderer akupunktur,men vet ikke hva jeg kommer frem til ennå.
Mange som liker det ser jeg.
Godt at jeg ikke skal ha mer medisiner da (om jeg ikke må gå lenger-øke
dosen på puregon).
Det er vel en mulighet det...eller?
Jeg tenker ikke så mye på bivirkninger men litt da,må innrømme det.Prøver
heller å ta det som det kommer.Er igrunn mest spent på de sprøytene,om
jeg får det til:neglebit:
Det hadde vært så kjekt om det hadde gått på første forsøk,prøver å tenke
positivt,at det faktisk skal gå bra...noe annet hadde ikke hvert rett for meg
som person selv om jeg er realist opp i det hele:blomstersmil:
Håper det går bra for oss alle nå i høst/vinter.
DET FORTJENER VI!!!

Sjøstjerna

Sjøstjerna
25-08-2009, 17:11
Heia alle sammen...Tenker bare på alle pengene som flyr ut av lommebøkene våre nå som vi holder på med forsøkene...er oppi 8000,- allerede og tenker jeg er oppi det dobbelte om ikke så lenge..det er vel bare noen få gonal-f penner og så er "grensa" nådd før jeg kan sende regninga til NAV... (Har en liten regning også for hotelloppholdet også som jeg ikke har sendt inn ennå. Tenkte jeg skulle be om en bekreftelse på timen jeg hadde ved UL på st. Olavs hospital når jeg ringer inn min mens)...
Ringte min mann i dag som satt og leste i en brosjyra som St. Olavs hadde sendt til oss - og leste høyt at det sto der at vi kunne regne med en hel uke på hotell...Stakkaren ble litt svett i panna og jeg tror kanskje jeg fikk roa han litt ned da jeg sa vi mest sannsynlig kunne regne med 2-3 dager siden jeg kan gå på UL hjemme i Ålesund inntil vi reiser opp for uttak:-)

Tenkte å sjekke litt om det finnes noen campingplasser i nærheten av Trondheim hvor de har fine hytter. Vi har hund og barn (min stesønn) og det er så mye friere og kjekkere da å bo på camping enn midt i byen hvis man må bo der noen dager... Barnevakt/besteforeldre bor ikke i Ålesund så vi må ha med oss "barna" opp til Trondheim...

Lurer også på hvorfor man egentlig ikke skal kjøre bil rett etter innsetting...
Tenker min mann kommer til å passe på meg og han kommer sikkert til å gjemme nøkkelen til Harleyen min så jeg ikke får startet den en gang...
Mye man funderer på for tiden gitt...og mer blir det etter hvert når man virkelig begynner å bli hormonell...

Ja vi må regne med en del utgifter i denne forbindelsen,er ikke helt inne
på alt,sikkert noen som kan svare deg på dette.
Det er sikkert godt å bo på camping under prosessen.Du sparer noen dager
borte om alt går etter planen da,ved å ta ul hjemme før uttak.
Men det jeg ikke visste var at man kunne sende inn bekreftelse på utgifter
og regninger til NAV før man var helt ferdig med forsøket:blunke:
der lærte jeg noe nytt om det er likt på alle steder da.
syns jeg leste en plass her inne at man måtte søke om å få dekt utgiftene
og at det varierte om man fikk dekt boutgifter i sin helhet eller ikke....må
finne ut av det tenker jeg.
At man ikke skal kjøre hjem rett etter innsettingen er vel for at de vil holde
et øye med oss tenker jeg,mannen kan nok kjøre men du må holde deg
unna Harleyen ja:blunke:

Lykke til med forsøket...er kanskje ikke lenge til du skal igang heller med medisiner?

Sjøstjerna

KSV
25-08-2009, 23:56
Begynner så snart på behandling ja. Primolut på torsdagen og så er det igang...Krysser fingrer og tær på at det kommer en liten mens som planlagt da og så ringer vi det inn til St.Olavs... I mellomtiden skal jeg også inn og få sjekket om jeg har noen cyster. Håper det er det som er årsaken til smertene jeg har hatt i perioder når jeg har gått på hormontablettene mine.Har gått på trisikvens i noen år nå. Grunnen er manglende menstruasjon... Hvis det er det så skal det jammen bli godt å slippe å våkne opp på natten med krampe i magen...Kan jo nesten sammenlignes med å få strekk/krampe i leggen...

Har også sjekket med camping og det er to campinger like utenfor Trondheim og det ligger landlig til rett ved sjøen. Blir kjekt det.Dessutene har jeg familie ikke langt unna. ...Vi får ta det som en liten "weekend" tur og kose oss. Lillegutt hjemme syns dette er veldig spennende og får ta del i våre gleder.
Er så lykkelig for jeg trodde jeg skulle gå gjennom dette livet som barnløs og plutselig fikk jeg mann og barn / ble stemamma på heltid. En snill og god mann som også stiller seg åpen for evt adopsjon hvis egenfødte barn ikke skulle klaffe for oss... Vi snakkes...

evita374
27-08-2009, 13:36
Hello

Er ny her og har første forsøk i Oktober, så det blir spennende. Har akkurat vært hos legen idag og fått "planen" , starter med medisiner 18 neste måned.

Ha en find dag
E

Sjøstjerna
28-08-2009, 20:53
Hello

Er ny her og har første forsøk i Oktober, så det blir spennende. Har akkurat vært hos legen idag og fått "planen" , starter med medisiner 18 neste måned.

Ha en find dag
E

Velkommen i oktober klubben og lykke til med forsøket.
Det er også mitt første forsøk....synes også det er veldig spennende:sola:
Håper det blir en fin høst/vinter på oss alle:blomstersmil:

Sjøstjerna

Tosta
28-08-2009, 21:24
Så gøy at det begynner å komme litt folk her!! =)

Jeg henger litt bak dere andre ser jeg. Selv om jeg fikk beskjed om at jeg hadde fått reservert uke 44 er jeg så usikker på om det blir noe den uka. Syns bare det virker så kort mellom oppstart og uttak hos meg. Skal ta synarela og puregon. Jeg skal ringe inn mens i september, som skal komme rundt om 14. Så skal man vel ta spray en stund (fra dag 20?), så sprøyter, og... jeg kan ikke begripe at jeg skal bli klar til uke 44? Hmm...

Sjøstjerna
29-08-2009, 12:11
Så gøy at det begynner å komme litt folk her!! =)

Jeg henger litt bak dere andre ser jeg. Selv om jeg fikk beskjed om at jeg hadde fått reservert uke 44 er jeg så usikker på om det blir noe den uka. Syns bare det virker så kort mellom oppstart og uttak hos meg. Skal ta synarela og puregon. Jeg skal ringe inn mens i september, som skal komme rundt om 14. Så skal man vel ta spray en stund (fra dag 20?), så sprøyter, og... jeg kan ikke begripe at jeg skal bli klar til uke 44? Hmm...

Ja dette er spennende ikke sant!
Enig med deg at det er kjekt at deg begynner å bli mer aktivitet her i
oktober klubben.
Du skal gå på samme medisin som meg ser jeg.Du begynner faktisk 1mnd
etter meg:blunke:
Det går en mnd fra du begynner på synarella til du skal ta ut eggene,så det blir uke 44.
Jeg begynner på synarella 3 sept og puregon den 23 sept,uttak den 5 okt.
om alt er klart da,eggene store og fine:hopper:
Du har vel fått en plan du skal følge,der står datoene for start på medisinene.
Du skal gå på synarella når du stikker også forresten,det hadde ikke jeg fått med meg med en gang:sparke:

Sjøstjerna

Hildur
29-08-2009, 13:42
Så kjekt at det begynner å bli litt liv her inne. Såååå lenge siden jeg ordnet tråden, og har hele tiden skjøvet det foran meg med at det er så lenge til.. Men nå er det ikke så lenge igjen gitt :hyper:

Jeg venter mens om en uke og skal også på ultralyd i uke 44. Egentlig skulle jeg hatt den i uke 43, men da skal jeg til Paris så da blir det en ekstra uke på spray før sprøytene tar til. Så det nærmer seg...

Tosta: du er redd du ikke skal bli klar, men det blir du skjønner du. Det er ultralyd for å sjekke eggene som skjer i uke 44. Nå vet jeg ikke hvilken klinikk du hører til men på St. Olavs legger de ul'en til sent i uka sånn at det blir uttak tidlig uka etter. Så det skal nok helt sikkert gå bra for deg også dette.

Det er alltid spennende med den første runden, men jeg synes det er spennende jeg også. Spennende fordi håpet om at det skal klaffe er så stor. Måtte dette bli en fin fin høst jenter:klemse:

Pooky
29-08-2009, 17:58
[FONT="Century Gothic"][COLOR="Green"]Så kjekt at det begynner å bli litt liv her inne. Såååå lenge siden jeg ordnet tråden, og har hele tiden skjøvet det foran meg med at det er så lenge til.. Men nå er det ikke så lenge igjen gitt :hyper:

Jeg venter mens om en uke og skal også på ultralyd i uke 44. Egentlig skulle jeg hatt den i uke 43, men da skal jeg til Paris så da blir det en ekstra uke på spray før sprøytene tar til. Så det nærmer seg...

Heisan

Jeg ser du skal spraye en uke ekstra.
Skal du ha et forsøk med full pakke?
For jeg hva på sykehuset å fikk opplegge til et nytt førsøk,men.
Jeg skal på ferie i dette forsøke så ser jeg det nå. At jeg skal på ul på en fredag å flyet mitt lander på lørdagen:dåne:

Har ikke lyst å utsette dette førsøket.
Så nå er jeg litt rådvill på hva jeg skal gjør.:sukk:

Gode råd:sniker:

Hildur
29-08-2009, 18:37
Heisan

Jeg ser du skal spraye en uke ekstra.
Skal du ha et forsøk med full pakke?
For jeg hva på sykehuset å fikk opplegge til et nytt førsøk,men.
Jeg skal på ferie i dette forsøke så ser jeg det nå. At jeg skal på ul på en fredag å flyet mitt lander på lørdagen:dåne:

Har ikke lyst å utsette dette førsøket.
Så nå er jeg litt rådvill på hva jeg skal gjør.:sukk:

Gode råd:sniker:

Jeg anbefaler deg å ringe dem og høre om du kan spraye noen dager ekstra før du starter med sprøyter pga ferie. Det burde ikke være noe problem.. Jeg skal ha full pakke-forsøk ja..
Ikke noe problem å spraye lenger enn de minimum 14 dagene... Det går veldig fint. Så ring dem på mandag du og forklar det som det er og så regner jeg med at du får ultralyd når du kommer hjem. Det er snakk om få dager forskyvning..:klemse:

Sjøstjerna
30-08-2009, 08:24
Så kjekt at det begynner å bli litt liv her inne. Såååå lenge siden jeg ordnet tråden, og har hele tiden skjøvet det foran meg med at det er så lenge til.. Men nå er det ikke så lenge igjen gitt :hyper:

Tosta: du er redd du ikke skal bli klar, men det blir du skjønner du. Det er ultralyd for å sjekke eggene som skjer i uke 44. Nå vet jeg ikke hvilken klinikk du hører til men på St. Olavs legger de ul'en til sent i uka sånn at det blir uttak tidlig uka etter. Så det skal nok helt sikkert gå bra for deg også dette.

Det er alltid spennende med den første runden, men jeg synes det er spennende jeg også. Spennende fordi håpet om at det skal klaffe er så stor. Måtte dette bli en fin fin høst jenter:klemse:

Ja nå begynner vi å bli en fin gjeng...er så kjekt å skravle atte:sola:
Så deilig å reise til Paris da,særlig før du skal i forsøk.
Kose seg og samle krefter.
Jeg visste ikke at man kunne gå lenger på spray sånn uten videre(uten medisinsk grunn mener jeg) BRA!
Jeg tenker mye på det,hvor fantastisk det er at vi kan få hjelp vi som trenger
det.Hvor forskning,kunnskap og teknikk har utviklet seg disse årene til det
det er i dag....er kjempe takknemmelig for det:blomstersmil:
Jeg hører til st.olavs slik du gjør tror jeg,så ultralyden min er fredag 2 okt.
Det blir en spennende dag kjenner jeg.Men jeg skal ikke på noe ul før det,
syntes det var litt rart siden vi går på disse medisinene...er det vanlig?
Mener jeg har lest at det er hyppige kontroller og ul før egguttak.....og da
måtte jeg jo begynne å gruble på det der.
Ja ja tiden:Snegle: seg avsted...torsdag 3 sept. er det igang for meg:fnise:
Gruer gleder meg!

Sjøstjerna

Tosta
30-08-2009, 12:00

Å, sier du det... De sa til meg at jeg skulle ha uttak i uke 44, da har jeg bare misforstått dem. Jaja, finner nok ut av det, syns bare det var dumt siden jeg hadde tatt ferie den uka jeg skulle ha uttak og innsetting (som de sa var uke 44) så jeg slapp sykemelding fra jobb, med all nysgjerrighet den fører med seg. Men ja, dette blir helt utrolig spennende! Blir greit bare å komme i gang med medisinene egentlig, tenker og lurer mye på hvordan det blir og sånn... hehe...

evita374
30-08-2009, 16:42
Hei og takk for det - det blir en spennende høst. Prøver å ikke tenke alt for mye på det, men gjør det alikevel. Skal opp på sykehuset 14 sept for å få intruksjon angående medisiner. Hvilke anbefalinger har du fått angående etter egg innsetting ?- jeg bør vist ta 2 uker med fri, så da blir det rolige dager på sofaen

Hildur
30-08-2009, 17:17
:
Jeg hører til st.olavs slik du gjør tror jeg,så ultralyden min er fredag 2 okt.
Det blir en spennende dag kjenner jeg.Men jeg skal ikke på noe ul før det,
syntes det var litt rart siden vi går på disse medisinene...er det vanlig?

Neida, det stemmer det.. Man er på ul når man har tatt sprøyter i ca. 9 dager for å se størrelsen på folliklene (eggposene). Er de store nok, de skal være ca. 17-19 mm når de er modne, blir det bestemt uttak, som regel tre-fire dager etter ul.
Men så har man disse tilfellene der det er vanskelig å finne rett dose for stimulering, som meg, og jeg er som regel på både to og tre ul før jeg er klar for noe uttak...
Det blir kjempespennende..:lykke::klemse:

Hildur
30-08-2009, 17:18
Å, sier du det... De sa til meg at jeg skulle ha uttak i uke 44, da har jeg bare misforstått dem. Jaja, finner nok ut av det, syns bare det var dumt siden jeg hadde tatt ferie den uka jeg skulle ha uttak og innsetting (som de sa var uke 44) så jeg slapp sykemelding fra jobb, med all nysgjerrighet den fører med seg. Men ja, dette blir helt utrolig spennende! Blir greit bare å komme i gang med medisinene egentlig, tenker og lurer mye på hvordan det blir og sånn... hehe...

De kan jo ikke vite at du er klar for uttak i uke 44 før du har vært på ul så jeg er sikker på at de mener ul i uke 44 og så uttak utfra resultatet av denne.

tull@
30-08-2009, 17:40

Hei Tosta. Følger litt med dere her i oktoberklubben:) Er ikke du hos Aleris? Det er jo vanskelig å forutsi når uttaket blir, men hvis syklusen din er stabil så stemmer det nok at du har uttak i løpet av den uka... Uttaket har blitt den uka de har sakt til meg i hvertfall..men det KAN jo bli flyttet på ene eller andre veien hvis eggposene er klare før eller senere enn antatt...
Veldig lurt med ferie, jeg har gjort det samme, vil ikke ha sykmelding, for da blir det så mange spørsmål.
Lykke til alle oktober damer!

Tosta
30-08-2009, 20:19
Hei Tosta. Følger litt med dere her i oktoberklubben:) Er ikke du hos Aleris? Det er jo vanskelig å forutsi når uttaket blir, men hvis syklusen din er stabil så stemmer det nok at du har uttak i løpet av den uka... Uttaket har blitt den uka de har sakt til meg i hvertfall..men det KAN jo bli flyttet på ene eller andre veien hvis eggposene er klare før eller senere enn antatt...
Veldig lurt med ferie, jeg har gjort det samme, vil ikke ha sykmelding, for da blir det så mange spørsmål.
Lykke til alle oktober damer!

Ja, du har nok rett. Det er ikke så farlig uansett, tar det bare som det kommer!! :blomstersmil: Som jeg sa tidligere har jeg tatt ferie i uke 44, den kan ikke forandres nå, men som Hildur sier: det er jo ikke godt å vite om det blir den uka eller ikke. Så blir det vel sykemelding likevel.

Jeg var hos Aleris til å begynne med, men så skulle jeg opereres og litt sånn fram og tilbake, så jeg endte til slutt opp i Porsgrunn igjen... hehe... lang historie det der i grunnen, hehe... :fnise:

tull@
30-08-2009, 20:31
Ja, du har nok rett. Det er ikke så farlig uansett, tar det bare som det kommer!! :blomstersmil: Som jeg sa tidligere har jeg tatt ferie i uke 44, den kan ikke forandres nå, men som Hildur sier: det er jo ikke godt å vite om det blir den uka eller ikke. Så blir det vel sykemelding likevel.

Jeg var hos Aleris til å begynne med, men så skulle jeg opereres og litt sånn fram og tilbake, så jeg endte til slutt opp i Porsgrunn igjen... hehe... lang historie det der i grunnen, hehe... :fnise:

Okei, så det ble ikke Aleris nei. De er vel flinke i Porsgrunn også vil jeg tro:) Det første forsøket tok jeg egenmelding i tre dager (under uttak og innsetting) Det var heldigvis innsetting en lørdag, så jeg hadde ferie hele den påfølgende uken;) Da slipper du sykemelding, du må bare juge på deg en kraftig forkjølelse eller noe...:)

Sjøstjerna
30-08-2009, 20:43

Heia:blomstersmil:
Jeg fikk også beskjed om at jeg skulle ha uttak uke 41,5 okt og innsett 7-8oktober.Men det er nok med forbehold,eggene må være store nok:blunke:
De lager en avtale med oss som de sa he he he....så tar de det derfra.
Kanskje du også skal ha ul fredag uke 44?

Sjøstjerna

Sjøstjerna
30-08-2009, 21:00
:lykke:Neida, det stemmer det.. Man er på ul når man har tatt sprøyter i ca. 9 dager for å se størrelsen på folliklene (eggposene). Er de store nok, de skal være ca. 17-19 mm når de er modne, blir det bestemt uttak, som regel tre-fire dager etter ul.
Men så har man disse tilfellene der det er vanskelig å finne rett dose for stimulering, som meg, og jeg er som regel på både to og tre ul før jeg er klar for noe uttak...
Det blir kjempespennende..:lykke::klemse:

Takk for svar..begynte å lure på dette,har lest litt om overstimulering og tenkte det var rart de ikke skulle ta flere ul,men det er kanskje etter eggløsnings sprøyta og uttak det kan skje?
Det er jo første gangen jeg skal ha ivf,skal gå på 200ie synarella og 200ie
puregon så muligheten er jo til stede for at de må øke dosen litt på meg også.
Er en gammel dame å regne i forbindelse med dette sa legen:dåne:
fikk vel bare 4-5 eggposer på pergotime stimulering....
Ja det blir spennende,håper det går greit på den dosen da slik at jeg ikke må vente så lenge:blunke:

Sjøstjerna

Tosta
31-08-2009, 15:09
Tulla: Jeg er bare så utrooolig dårlig på å lyge... hehe...:fnise: Det går så fint atte!! Joda, har hørt mye positivt om porsgrunn, så da er jeg også positiv!! :blunke:

Sjøstjerna: Det er nok sikkert med forbehold, ja. Men tiden vil vise. Jeg får sikkert mer og nærmere informasjon når jeg skal ringe inn mensen. Jeg syns de snakket om at det kom til å bli noen ultralyder underveis (jeg skal ta dem i hjemkommunen fordi jeg har så lang reisevei), fordi jeg var (mer?) utsatt for overstimulering siden jeg var såpass ung, men jeg vet ikke om det stemmer. Jeg får spørre om alle disse tingene når jeg ringer inn i september. Skal nok bli en ordning med dette også. Jeg gleder meg, jeg, det blir så spennende! Det er ikke lenge igjen nå, tiden går heldigvis fort når man jobber mye. Enda mer spennende er og blir det nå som dere andre setter i gang, for det er jo kjempesnart!!!!!!!

Tuddelu!!! :hopper:

Sjøstjerna
31-08-2009, 16:52
Tulla: Jeg er bare så utrooolig dårlig på å lyge... hehe...:fnise: Det går så fint atte!! Joda, har hørt mye positivt om porsgrunn, så da er jeg også positiv!! :blunke:

Sjøstjerna: Det er nok sikkert med forbehold, ja. Men tiden vil vise. Jeg får sikkert mer og nærmere informasjon når jeg skal ringe inn mensen. Jeg syns de snakket om at det kom til å bli noen ultralyder underveis (jeg skal ta dem i hjemkommunen fordi jeg har så lang reisevei), fordi jeg var (mer?) utsatt for overstimulering siden jeg var såpass ung, men jeg vet ikke om det stemmer. Jeg får spørre om alle disse tingene når jeg ringer inn i september. Skal nok bli en ordning med dette også. Jeg gleder meg, jeg, det blir så spennende! Det er ikke lenge igjen nå, tiden går heldigvis fort når man jobber mye. Enda mer spennende er og blir det nå som dere andre setter i gang, for det er jo kjempesnart!!!!!!!

Tuddelu!!! :hopper:

Heia!
Jo du får nok mer info.når du ringer inn mens,det gjorde ihvertfall jeg:sola:
Det er godt at du får tatt ul i hjemkommunen din,det kan jo bli flere ul
før du er klar.Jeg skal også gjøre det før vi drar oppover,synes det er fint
om det går noen flere dager.MEN vil gjerne at vi får tatt eggene den
5 okt.da:blunke:
Jeg også gleder meg og er veldig spent...og det er kjempesnart ja:dåne:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
31-08-2009, 16:58
Litt stresset her...det kjennes ut som om at en forkjølelese kan være
underveis:sukk:
Er litt tung i hode,klør i hals og bihulene er såre.
Kan det ha noe å si for sprayen,begynner å spraye torsdag.
Det kan gå over av seg selv også,kjent symptomer siden søndag men
det bryter ikke skikkelig ut....det har faktisk hent før...litt sliten for tiden,vært hektisk på jobben i noen uker.
Bør jeg ringe sykehuset hvis jeg blir forkjølet før jeg begynner?

Sjøstjerna

KSV
01-09-2009, 10:57
ikke bare du som brygger på noe "sjøstjerna"...Ligger rett ut på sofaen jeg, Ble smitta av mann og barn og nå er det mor sin tur til å være "sjuklingen"...
Siste dagen på primolut i dag og nå er det bare å vente på mens...Gleder meg til å ringe inn til St. Olavs og få vite mer eksakt når "oppstart" blir...

Obella
01-09-2009, 14:04
Ser ut som om det vert oktober for meg også. Går og venter på å ringa sykehuset, burde vera nå snart. Ser fram til å få timeplanen slik at eg kan koordinera hausten :)

Sjøstjerna
02-09-2009, 07:03
Ser ut som om det vert oktober for meg også. Går og venter på å ringa sykehuset, burde vera nå snart. Ser fram til å få timeplanen slik at eg kan koordinera hausten :)

Heia Obella:sola:
Velkommen inn i oktober klubben.Det begynner å bli en fin gjeng her inne
og det skal bli kjekt å følge deg utover høsten.Skal du ha ordinært forsøk
eller fryseforsøk?
Jeg starter med nesespray i morgen og dette er mitt første forsøk så
det kribler noe fantastisk i magen....:blunke:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
02-09-2009, 07:10
ikke bare du som brygger på noe "sjøstjerna"...Ligger rett ut på sofaen jeg, Ble smitta av mann og barn og nå er det mor sin tur til å være "sjuklingen"...
Siste dagen på primolut i dag og nå er det bare å vente på mens...Gleder meg til å ringe inn til St. Olavs og få vite mer eksakt når "oppstart" blir...

Åååå så spennende,da nærmer det seg:jippi:
Jeg gleder meg også til å starte opp...vente tiden siden legetimen på
st.olavs har bare gått sååååå tregt.
I morgen starter jeg og er fryktelig spent,håper det går greit:blunke:
Jeg er forresten i god form,det var tydeligvis bare noe som var etter meg,
skjedd før det...

Sjøstjerna

Obella
03-09-2009, 15:02
Sjøstjerna;
heilt nytt for meg også, eg skal ha vanleg forsøk så vidt eg veit. Alt er ok både med meg og samboeren, ingen diagnosar eller unormale ting. Veit ikkje om det er mest positivt eller ikkje, for då lurer eg liksom på om eg er den uheldige som ikkje kan lykkast. Har brukt pergotime i 6 mnd og hatt EL kvar gong utan resultat, så det er bare til å kryssa fingrane. Er veldig spent på om korleis eg kjem til å reagera på medisinen, då eg har valgt å ikkje informera venner/ familie/ arbeid. Veit du om det er heilt ok å trena som vanleg (2-3 gonger/veka) når me sprayer og stikker? Må vel kanskje ta det litt rolig etter eventuell innsetting. Er det sånn at me må vera total avholds frå me starter med spraying? eller påvirker ikkje dette behandlinga? litt greit å vita om ein kan ta eit glas vin og to om ein er ute med venner for å unngå for mange spørsmål. Men eg er god å "lura" folk så ingen problem uansett.
Du må ha lykke til så snakkes me!

Cutepai
03-09-2009, 15:58
Heisann alle sammen,ja nå begynner det å bli liv her:jippi:
Det er kjempekjekkt.

Sjøstjerna gratulerer med oppstart av nesespray,du ligger noen dager før meg,
jeg begynner på tirsdag.

Obella-Trene kan du så mye du vil fram til uttak.
Mangen holder seg nok vekke-men et glass vin eller to tror jeg ikke skader,
kos deg med vinen.

Er det andre som snart starter opp?

Ønsker alle en flott torsdag-og en flott helg:grouphug:

Sjøstjerna
03-09-2009, 18:05
Cutepai;Ja da er jeg igang med spray,det gikk greit..
Takk for lykkeønskningen og lykke til på tirsdag:blunke:

Det eneste jeg kjenner nå er at jeg virker litt tett i halsen,litt
irritasjonshoste,men vet ikke om det har noe med det å gjøre da.
Kjennes bare litt hoven ut i slimhinnen....

Obella;Henger meg på det Cutepai skriver,tror det er bare sundt og godt å
trene,lade batteriene.Men når du har uttak,skal man ta det rolig og
jeg fikk beskjed om ikke å gå i svømmehallen å svømme.Kos deg med vinen
du,det med vin må hver enkelt av oss kjenne etter hva vi føler selv,tror nok
ikke det er veldig krise.Men jeg vet ikke hva jeg selv kommer til
å gjøre for jeg skal i et par Store begivenheter i spray/stikketiden..kanskje
jeg rett og slett tar et glass alkoholfritt:blunke:

Sjøstjerna

Obella
04-09-2009, 13:07
Då har eg fått oppdatering. Bjynner behandlinga i veke 39 og UL i veke 43. Då er det bare til å lada opp :)

KiK
04-09-2009, 17:01
Hei alle sammen:):) melder meg forsiktig inn her jeg:) skal igang med IVF nå i slutten av sept gjennom Aleris/Odense..begynner på spray rundt 21 sept-hvis alt går etter planen da:) hyggelig og kunne følge andre som er i akkurat samme situasjon!!!!! har vært igjennom noen AID forsøk-men nå er det på tide og gå litt videre...og håååper vi er så heldige og lykkes nå:):) vet ikke helt hvd opplegget blir ennå..men får vite mer på neste UL om hvd hormonbehandling jeg skal igjennom... er det noen av dere som benytter dere av akupunktur el i løpet av forsøket????

God helg:sola:

Pooky
04-09-2009, 23:08
Hei

Nå har jeg fått datoene,yeeees.
Blir spray start den 10/9:hopper:

Fikk spraye i 4 uker siden jeg skal vekk,(hva litt redd en stund jeg måtte vente 1 syklus å 2)
Så da blir det utt/innsett i uke 43:lykke:

Men det er en ting jeg lurer på(burde ha vist dette selv,men nei)

Når er det vi begynner på Cyclogest(progesteron) stikkpillene?
Er litt flaut dette men det står helt stilt i mitt hode:fnise:

Hva forresten å hentet medisinene i dag. Det hva dyrt(12629 kr),men det er godt jeg får pengene tilbake.

Stor klem:klemse: med ønske om en god helg til dere alle:sola:

Hildur
05-09-2009, 08:34
Jeg fikk mens i går og fikk ringt inn den, så da skal jeg vel starte med spray den 24 september. Spent på hva slags regime de har funnet på til meg denne gangen, for jeg er litt vrien å stimulere...:vente:

Men dette blir utrolig spennende, og jeg håper det blir mange positive forsøk blant oss.

Pooky: man starter vel med progesteron fra innsetting gjør man ikke det da???

KSV
07-09-2009, 09:57
I går fikk jeg mens(litt er bedre enn ingenting...) og i dag ringte jeg inn til St.Olavs...Begynner på nesespray 25.sept og skal vel begynne å stikke 14.oktober...Det er beregnet uttak uke 44 hvis jeg er klar...Å så spennende...Er happy,happy,happy...

Sjøstjerna
07-09-2009, 15:52
Då har eg fått oppdatering. Bjynner behandlinga i veke 39 og UL i veke 43. Då er det bare til å lada opp :)

Så bra at du har fått svar...ikke greit å gå å lure på hva som skal
skje:blunke:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
07-09-2009, 16:00
Hei alle sammen:):) melder meg forsiktig inn her jeg:) skal igang med IVF nå i slutten av sept gjennom Aleris/Odense..begynner på spray rundt 21 sept-hvis alt går etter planen da:) hyggelig og kunne følge andre som er i akkurat samme situasjon!!!!! har vært igjennom noen AID forsøk-men nå er det på tide og gå litt videre...og håååper vi er så heldige og lykkes nå:):) vet ikke helt hvd opplegget blir ennå..men får vite mer på neste UL om hvd hormonbehandling jeg skal igjennom... er det noen av dere som benytter dere av akupunktur el i løpet av forsøket????

God helg:sola:

Heia KIK:blomstersmil:
Velkommen hit til oktober klubben,vi begynner å bli en fin gjeng nå.
Kjekt å kunne snakke med noen som er i samme situasjon som en selv.
Lykke til med oppstart i september...dette blir spennende:sola:
Jeg har ikke begynnt med aku.ennå,vurderer det,men har ikke bestemt
meg ennå.Jeg har tatt aku. for noen år siden da hormonene mine var
helt ustyrlig...er igrunn overbevist om at det hjalp meg,syklusene stabile og
symptomene tydelige slik de skal være gjennom en syklus...ingenting stemte
med meg før behandlingene:blunke:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
07-09-2009, 16:02
I går fikk jeg mens(litt er bedre enn ingenting...) og i dag ringte jeg inn til St.Olavs...Begynner på nesespray 25.sept og skal vel begynne å stikke 14.oktober...Det er beregnet uttak uke 44 hvis jeg er klar...Å så spennende...Er happy,happy,happy...

Så bra...da er du snart igang...spennende skjønner at du er happy:sola:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
07-09-2009, 16:10
Jeg fikk mens i går og fikk ringt inn den, så da skal jeg vel starte med spray den 24 september. Spent på hva slags regime de har funnet på til meg denne gangen, for jeg er litt vrien å stimulere...:vente:

Men dette blir utrolig spennende, og jeg håper det blir mange positive forsøk blant oss.

Pooky: man starter vel med progesteron fra innsetting gjør man ikke det da???

Så kjekt at flere og flere skal i gang snart...jeg sprayer på 5 dagen i dag
Håper de har funnet en bra måte å stimulere deg på til denne gangen.
Regime!!! mener du kort eller lang regime? skjønte ikke helt forskjellen
på dette skjønner du,visste ikke at det kunne være vanskelig å stimulere
heller igrunn.
Håper ikke det blir noe slikt med meg for jeg er jo trossalt 38 år:sukk:
Ifølge legen,moden innvendig men ikke utvendig :dåne:
Alt hva man skal høre....:fnise:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
07-09-2009, 16:19
Hei

Nå har jeg fått datoene,yeeees.
Blir spray start den 10/9:hopper:

Fikk spraye i 4 uker siden jeg skal vekk,(hva litt redd en stund jeg måtte vente 1 syklus å 2)
Så da blir det utt/innsett i uke 43:lykke:

Men det er en ting jeg lurer på(burde ha vist dette selv,men nei)

Når er det vi begynner på Cyclogest(progesteron) stikkpillene?
Er litt flaut dette men det står helt stilt i mitt hode:fnise:

Hva forresten å hentet medisinene i dag. Det hva dyrt(12629 kr),men det er godt jeg får pengene tilbake.

Stor klem:klemse: med ønske om en god helg til dere alle:sola:

Heia :blomstersmil:
Da er du snart igang... bare 7 dager etter meg..kjekt at vi er to som starter
nogenlunde likt..skal spraye i 20 dager så begynner morro for meg:neglebit:
Liker ikke sprøyter altså..kan ikke får det..men jeg får det til er sta som ei
fele,tøff når jeg må :blunke:
Progesteron trodde jeg vi skulle ta etter at egget var satt inn igjen...
tror jeg må sette meg ned å lese litt og undersøke litt mer her :sparke:
Skrekkelig mye jeg ikke har satt meg inn i ser jeg.

Sjøstjerna

Sjøstjerna
07-09-2009, 16:24
Sliter litt her disse dagene...trodde jeg var kvitt sår hals og forkjølelse,
men nei da,slo til med full styrke her i helga.
Dundrende hodepine,verk i kroppen og snytens tett og lei hoste...
aaarrrggg...:sukk:
Jeg har begynt å lure på om sprayingen kan forsterke symptomene,legekontoret mitt fryktet at det kunne være influensa,men jeg er ikke overbevist om det...:sparke:
Noen som vet om spray kan forstreke forkjølelses symptomer?
Går på synarela foresten.

Sjøstjerna

KiK
07-09-2009, 18:00
Heia KIK:blomstersmil:
Velkommen hit til oktober klubben,vi begynner å bli en fin gjeng nå.
Kjekt å kunne snakke med noen som er i samme situasjon som en selv.
Lykke til med oppstart i september...dette blir spennende:sola:
Jeg har ikke begynnt med aku.ennå,vurderer det,men har ikke bestemt
meg ennå.Jeg har tatt aku. for noen år siden da hormonene mine var
helt ustyrlig...er igrunn overbevist om at det hjalp meg,syklusene stabile og
symptomene tydelige slik de skal være gjennom en syklus...ingenting stemte
med meg før behandlingene:blunke:

Sjøstjerna

Hei hei.. takk for hyggelig velkomst:) nå har jeg fått vite litt mer konkret om hva opplegget blir.. snakket med Aleris i dag..og starter på spray den 22 sept.. og hvis alt går etter planen blir det uttak i uke 43:):) veeldig spennende!!!! kan nesten ikke vente!!!!!

Og fint at det er en gjeng her som kan heie på hverandre:):)

Lykke til med spraying-håper formen kommer seg:):)....det er kjedelig og måtte oppleve dobbelt opp med bivirkninger.. etter som jeg har skjønt kan man få hodepine av sprayen også...

Cutepai
08-09-2009, 09:02
Heisann alle sammen:)
Kjekkt å se nye fjes her inne,velkommen.:blomstersmil:

I dag har jeg startet opp med nesespray...:urk:
smaker så fælt...
Men jeg er glad jeg er i gang igjenn,skal spray i 3 uker..så nå håper jeg innen 1,5uker at spraymensen er her.

Ønsker alle en flott dag:blomstersmil:

(ps:har ordnet i resultatlisten..håper det er greit....)

Tosta
08-09-2009, 09:58
Så spennende dette er!! Heldige dere er, Cutepai og Sjøstjerna som har startet sprayingen. Eller, om heldig er rett ord å bruke kan vel diskuteres, men dere skjønner hva jeg mener: gleeeeder meg så til å komme i gang! :jippi:

Venter menstruasjon rundt om til helgen, da skal jeg ringe inn og få datoer for oppstart. Syns dagene går noe sent for tiden, men sånn er det jo når man venter på noe. Men dette blir som sagt spennende, damer!!

God bedring, Sjøstjerna!!

Tosta
08-09-2009, 10:05
Hei igjen.

En annen ting jeg tenkte på; jeg skulle bare ut og kikke litt på synarela-sprayen min jeg gikk til ansaffelse av for noen uker siden for sikkerhets skyld (ikke spør, jeg er bare sånn :fnise:). Når jeg kikket nærmere sto det at den måtte oppbevares stående i pakningen. Men min har ligget nede. TYPISK MEG... :dåne:
Er det noen som har peiling på dette, må jeg kaste den nå da?

Hildur
08-09-2009, 11:55
Hei igjen.

En annen ting jeg tenkte på; jeg skulle bare ut og kikke litt på synarela-sprayen min jeg gikk til ansaffelse av for noen uker siden for sikkerhets skyld (ikke spør, jeg er bare sånn :fnise:). Når jeg kikket nærmere sto det at den måtte oppbevares stående i pakningen. Men min har ligget nede. TYPISK MEG... :dåne:
Er det noen som har peiling på dette, må jeg kaste den nå da?

du må ikke kaste den for det.. Bare set den opp du og så er den klar til bruk. Jeg har hatt min med meg i veska på jobb ved tidligere forsøk, og den har ikke stått da for å si det sånn. Jeg har likevel blitt nedregulert så det er ikke såååå viktig som det står.. Men det er jo greit å prøve å ha den stående da :fnise:

Jeg venter på brev og medisiner fra St.Olavs jeg nå.. Men oppstart av spray for mitt vedkommende blir vel 24 september. Er også spent på hva slags dose med puregon de har satt meg på denne gangen, for jeg er litt vanskelig å stimulere sies det. Det har ved tidligere forsøk blitt enten ett eller 18 egg.. Må jo kunne gå an å gi meg noe så det blir noe midt i mellom.. Hmmm, sikkert ikke så lett..

Artig at det er så mange her inne, og flere kommer vel til.. Så får vi håpe vi kan slå til med like mange gravide som augustklubben.. Der er det en hel drøss som har fått det til.:blomstersmil:

KiK
09-09-2009, 15:28
Jeg gleeeder meg og veldig til å komme igang...men vet jo ikke helt hva jeg går til ennå....skal bruke Suprecur.....er spent på hvd kroppen reagerer på den!!!!
Håper det går bra med dere som er igang med sprayingen:):):)

Og vi får satse på at vi er så heldige som mange i augustklubben:blomstersmil::blomstersmil:

Sjøstjerna
09-09-2009, 18:17
Jeg gleeeder meg og veldig til å komme igang...men vet jo ikke helt hva jeg går til ennå....skal bruke Suprecur.....er spent på hvd kroppen reagerer på den!!!!
Håper det går bra med dere som er igang med sprayingen:):):)

Og vi får satse på at vi er så heldige som mange i augustklubben:blomstersmil::blomstersmil:

Heia!
Skjønner godt at du gleder deg,man har jo lyst å begynne med en gang det er bestemt at man skal i forsøk:blunke:
Ja det er fantastisk morro det som skjer i augustklubben,gir ihverfall meg et
kikk:jippi:
Vi skal være like heldige!!
Sprayingen går fint,kjenner ikke noe fryktelige plager,hodepinen, hosten,slapphet og tretthet som jeg kjenner kommer vel
av noe annet.
Jeg bruker synarela...kjenner ikke til Suprecur...vi krysser fingrene vi for at det går greit:blunke:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
09-09-2009, 18:24
Så spennende dette er!! Heldige dere er, Cutepai og Sjøstjerna som har startet sprayingen. Eller, om heldig er rett ord å bruke kan vel diskuteres, men dere skjønner hva jeg mener: gleeeeder meg så til å komme i gang! :jippi:

Venter menstruasjon rundt om til helgen, da skal jeg ringe inn og få datoer for oppstart. Syns dagene går noe sent for tiden, men sånn er det jo når man venter på noe. Men dette blir som sagt spennende, damer!!

God bedring, Sjøstjerna!!

Takk for omtanken:klemse:
Det er noe dritt,sikkert noe mellom influensa og kjempeforkjølelse...
tror nok at sprayen forsterker symptomene....men nå begynner det å bli
litt bedre.
Krysser fingrene på at du får mensen til helgen:sola:
Da er du igang..skal bruke samme nesespray som meg ser jeg,jeg skal også
bruke puregon...

Sjøstjerna

Sjøstjerna
09-09-2009, 18:32

smaker så fælt...
Men jeg er glad jeg er i gang igjenn,skal spray i 3 uker..så nå håper jeg innen 1,5uker at spraymensen er her.

Ja da er du igang..kjekt,jeg har snart sprayet i 1 uke:blunk:
kan ikke si om jeg kjenner noe spesielle plager,ømme bryst og litt stikking
i eggstokkene anntar jeg.
Er det veldig viktig om spraymensen kommer eller? Det stod i vedlegget at det var vanlig at den ikke kom også..når er det vanlig at den kommer da?
Jeg bruker synarella og skal vel spraye i 4 uker tilsammen.
Lykke til med sprayen :blomstersmil:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
09-09-2009, 18:37

smaker så fælt...

He he he..bra! jeg skjønner ikke hva jeg trykte på da jeg la inn meg...de digre bokstavene!!! så skikkelig teit ut...men det verste var at jeg fikk ikke til å forandre skriften...mannen er bortreist og her sitter jeg å knoter på egenhånd..pleier sjelden å gå bra:hyper:
Sjøstjerna

Sjøstjerna
09-09-2009, 18:54
I vedlegget med medisinene stod det at jeg skulle ta en graviditets test
før jeg begynner på puregon....kan vel ta den når man har forventet mens i normal syklus da kanskje?
Såg at det var noen so hadde blitt gravid i spraytiden(før),greit å avklare slikt så tidlig som mulig:
Når har dere testet dere?

Sjøstjerna

Cutepai
09-09-2009, 20:47

Er det veldig viktig om spraymensen kommer eller? Det stod i vedlegget at det var vanlig at den ikke kom også..når er det vanlig at den kommer da?
Jeg bruker synarella og skal vel spraye i 4 uker tilsammen.
Lykke til med sprayen :blomstersmil:

Sjøstjerna

Jeg tror det er viktig at mensen kommer-hos meg så står det vi skal ta kontant med sykehuset vist vi ikke har fått mensen.
Da blir det en ekstra kontroll.
Jeg håper den kommer,det er derfor jeg skal spraye i 3 uker.
Idag har jeg vært kjempe dårlig veldig hodepine:(
Har vært hos legen å fått smertestillene,jeg håper det ikke blir i hele spray perioden.

Hvordan er det med dere andre?
Ønsker alle en fin kveld:klemse:

Obella
10-09-2009, 14:04
Er det nokon som veit sånn ca kor mange % som lykkes på første forsøk? Har fått eit inntrykk av at mange må prøva både 1 og 2 og 3 gonger før dei lykkes. Men kanskje naturlig at dei som lykkes 1.gong ikkje er aktive innpå sidene her?
Kjem sikkert pakke i posten snart for nå er det ikkje lenge igjen til start-sprayen. Bjynner å gå opp for meg nå kva me skal begi oss ut på . . . .
Kor mange egg er vanleg å ha i grunnen? Eg trur eg hadde 6 eller 8 på kvar og er veldig redd for å verta overstimulert. Synst det var litt rart at me ikkje skal på undersøkelse før etter sprøytinga er over, koss følgjer ein då med på om ein er overstimulert og kor går den grensa?

Lykke til vidare alle saman!

dansejenta
10-09-2009, 15:35
Hei jenter :neie:

Lurer på om det blir oktoberklubb på meg... ? Skal ha fryseforsøk, og skal ringe inn mens i beg av oktober, og starte på tablettene 2.dag mens.

Har ikke vært igjennom fryseforsøk før, så tar gjerne imot info :blunke:

Obella: Det sies at det er 30 % sjangse på forsøk, om det er første, andre eller alle sammen tør jeg ikke si...Det er mange som blir gravide allerede på første forsøket

Sjøstjerna
10-09-2009, 17:24
Hei jenter :neie:

Luere på om det blir oktoberklubb på meg... ? Skal ha fryseforsøk, og skal ringe inn mens i beg av oktober, og starte på tablettene 2.dag mens.

Har ikke vært igjennom fryseforsøk før, så tar gjerne imot info :blunke:

Obella: Det sies at det er 30 % sjangse på forsøk, om det er første, andre eller alle sammen tør jeg ikke si...Det er mange som blir gravide allerede på første forsøket

Hei Dansejenta!
Velkommen til oss her i oktoberklubben.
Synd det ikke gikk din vei med ditt første forsøk:klemse:
Lykke til med fryseforsøk nå i oktober.

Sjøstjerna

dansejenta
10-09-2009, 17:53
Takk for det :klemse:

Var med i augustklubben som må ha tidenes blåeste resultat, maaaange gravide!

Så vi må bare følge opp den positive trenden :heia:

Sjøstjerna
10-09-2009, 21:04
Takk for det :klemse:

Var med i augustklubben som må ha tidenes blåeste resultat, maaaange gravide!

Så vi må bare følge opp den positive trenden :heia:

Ja augustklubben er helt utrolig...kjempe morro med så mange graviditeter..får kikk av det kjenner jeg:blunke:
Må vi ha like stor lykke i oktoberklubben:heia:
Det gjør vi selvfølgelig!! Er i mitt første forsøk,sprayer på 8 dg,det går bra,lite plaget,kjenner litt i eggstokkene..

Sjøstjerna

Niffi
10-09-2009, 21:05
Hei, hei.

Lister meg litt forsiktig inn her. Var også med i augustklubben, men bidro dessverre ikke til det blå resultatet :sukk:

Er ganske mye mindre optimistisk denne gangen, men har såpass snev av håp at vi prøver en ny runde. Hos Hausken, denne gangen. Det kan jo være positivt å skifte klinikk :sola:

Ha en fortsatt fin kveld, jenter :blomstersmil:

Sjøstjerna
10-09-2009, 21:23
Hei, hei.

Lister meg litt forsiktig inn her. Var også med i augustklubben, men bidro dessverre ikke til det blå resultatet :sukk:

Er ganske mye mindre optimistisk denne gangen, men har såpass snev av håp at vi prøver en ny runde. Hos Hausken, denne gangen. Det kan jo være positivt å skifte klinikk :sola:

Ha en fortsatt fin kveld, jenter :blomstersmil:

Hei Niffi og velkommen hit til oktoberklubben:sola:
Trist at det ikke gikk veien i august,men godt at du er ved godt mot og klar for en ny runde:klemse:
Vi begynner å bli en fin gjeng her inne som kan støtte hverandre og oppmuntre hverandre når det trengs:blomstersmil:

Sjøstjerna

dansejenta
10-09-2009, 21:47
Ja det er godt med månedsklubb! :jippi:

Her kan vi lure på alt vi lurer på og dele erfaringer! Gull verdt :blomstersmil:

Jeg skal prøve healer nå ved fryseforsøket, skal ha første time om ei uke. Blir spennende.

Har også ei flaske med "babyklister" som skal prøves! :fnise:

Missemoje
10-09-2009, 21:55
Hei alle sammen:enrose:
Henger meg på her. Hadde ett avbrutt forsøk i april, og ett gjennomført forsøk nå i august men dessverre var det ikke vår tur denne gangen.
Skal ha et fryse forsøk allerede i oktober. Kan nesten ikke vente.
Var/er veldig viktig for meg å komme igang igjen så fort som mulig.

Gleder meg til å bli kjent med dere alle sammen:hopper:

Niffi
10-09-2009, 23:40
En god, god klem til dere alle!!!!!!

:grouphug:

dansejenta
10-09-2009, 23:58
Oppe så sent da Niffi? :fnise:

Jeg ble veldig kreativ sånn plutselig, og det passet meg bra. Driver og lager noen danser og sånn, så er det unnagjort :blunke:

Cutepai
11-09-2009, 17:04
Innom for å ønske dere en flott helg:klemse:

lille vennen
11-09-2009, 18:31
Vi skal snart starte et IVF-forsøk og tror vi havner i oktober med uttak og innsetting.
Klinikken har ikke datoene helt klare enda, men jeg skal starte med spray om 10-12 dager. Venter på at opplegget skal komme i posten.
Vet ikke om jeg føler meg helt trygg på at jeg får et opplegg skreddersydd for meg. Eller om jeg er på et samlebånd der det sendes ut standard opplegg til alle.
Hvem vet, vi får se om noen måneder om det har gitt resultater.

Hilsen ei "gammel" dame

Sjøstjerna
12-09-2009, 08:04
Er oppe slik tidlig en lørdagsmorgen,tett i nesa og tung i hode...
æsj..kjedelig med dobbelt opp med plager..kjenner at jeg er litt lei
av forkjølelsen!
Men det er igrunn ikke det som holder meg våken:sparke:
Hvilken symptomer har dere andre hatt under spray?
Jeg kjenner press over området med livmoren,som om jeg er gangsperr der..hovne og vonde bryster,tisser en del og det kjennes litt rart ut i underlivet.
Mensen lar jammen vente på seg...hva om den ikke kommer?
Hva skjer da tro..siden dere andre har fått beskjed om at den skal komme
før sprøytestart?
Jeg har ikke fått samme beskjeden mener jeg da:blunke:

Sånn da fikk jeg ut litt groms som romsterer rundt i hodet:fnise:

Så vil jeg ønske missemoje og lille vennen velkommen hit til oktober klubben.
Det skal bli hyggelig å bli kjent med dere.

Misse moje
Synd det ikke gikk veien i april,lykke til med fryseforsøk nå i oktober.

Lille vennen
Skjønner at det er mye å tenke på,og at man frykter at noe skal gå galt med forsøket...bekymrer meg innimellom selv.
Da tenker jeg at dette er et første forsøk,og et forsøk i ordets forstand som legen så greit sa:blunke:
Da kan det bli litt prøving og feiling før de vet hva som virker på oss og en spire som sitter:blomstersmil:

Sjøstjerna

dansejenta
12-09-2009, 11:00
Du har "klassiske" spraysymptomer, så ikke bekymre deg :blunke:

Hvis mensen ikke kommer, må du bare starte på sprøytene litt senere, eller teste om du er blitt gravid, mange som blir det bare av å spraye visstnok :fnise:

Velkommen til nye i klubben :grouphug:

Hildur
12-09-2009, 11:45
Jeg hører til St.Olavs, og der har jeg aldri hørt nevnt at man MÅ få mens før man starter opp på sprøyter. Det har ikke blitt nevnt i noen papirer eller under samtaler. Nå har jeg riktignok fått blødning så det har ikke vært noe problem sånn sett, men sist fikk jeg den veldig sent, dagen før sprøytestart..

Hvis du er usikker Sjøstjerna så ta en telefon.:klemse:

Selv venter jeg på brevet fra sykehuset om regimet denne gangen. Medisinene har kommet fra apoteket, men intet brev enda... Hmmmm, jeg lurer så inderlig på hva de skal gi meg denne gangen....

Jaja, mens man venter får man kose seg innendørs, for i trøndelag regner det noe helt vanvittig om dagen....:blomstersmil:

Sjøstjerna
12-09-2009, 11:57
Jeg hører til St.Olavs, og der har jeg aldri hørt nevnt at man MÅ få mens før man starter opp på sprøyter. Det har ikke blitt nevnt i noen papirer eller under samtaler. Nå har jeg riktignok fått blødning så det har ikke vært noe problem sånn sett, men sist fikk jeg den veldig sent, dagen før sprøytestart..

Hvis du er usikker Sjøstjerna så ta en telefon.:klemse:

Selv venter jeg på brevet fra sykehuset om regimet denne gangen. Medisinene har kommet fra apoteket, men intet brev enda... Hmmmm, jeg lurer så inderlig på hva de skal gi meg denne gangen....

Jaja, mens man venter får man kose seg innendørs, for i trøndelag regner det noe helt vanvittig om dagen....:blomstersmil:

Heia!
Jeg også hører til St.Olavs og det står ikke noe om at mens må komme nei.
Får håpe den kommer snart da,begynner ikke på sprøyter før om 9 dager da,så litt tid har jeg.
Kjøpte meg graviditets test i dag..når kan jeg teste meg for å få rett svar når jeg går på spray da tro?
Nå når mensen skulle ha kommet om jeg ikke hadde gått på spray?
Det tok et par dager etter at medisinene kom før jeg fikk brev fra St.Olavs om dosering på preparatene...oi..da var jeg stresset og nyskjerrig da:blunke:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
12-09-2009, 12:02
Du har "klassiske" spraysymptomer, så ikke bekymre deg :blunke:

Hvis mensen ikke kommer, må du bare starte på sprøytene litt senere, eller teste om du er blitt gravid, mange som blir det bare av å spraye visstnok :fnise:

Velkommen til nye i klubben :grouphug:

Takk for beroligende svar....så ble jeg litt:hyper:
Gravid har jeg ikke tenkt på:fnise:

Sjøstjerna

Cutepai
12-09-2009, 15:48

Jeg må ha eller jeg må ikke ha fått mensen får sprøyte start,men da må jeg til en ekstra UL før stikke start.
Rart at det er forskjelligt...jeg hører til haugesund,men jeg tror å ha lest her inne at det er andre og som må ha mensen før sprøytestart.
Skal ikke si noe sikker.....
Men uansett så skal dette bli en blå mnd:blomstersmil:

Hei og velkommen til nye fjes her inne:klemse:
Kos dere alle sammen:klemse:

Missemoje
13-09-2009, 07:43
God morgen alle sammen :grouphug:

Da har jeg sendt mannen på fjelltur. Selv så måtte jeg en tur hit.....:hyper:..........og bare for å lage mer forvirring så fikk jeg beskjed om at det var veldig viktig at jeg fikk mensen før sprøyte start. Jeg hører til ved Haugesund sykehus.

Ha en strålende da alle sammen:sola:

Sjøstjerna
13-09-2009, 07:55
God morgen alle sammen :grouphug:

Da har jeg sendt mannen på fjelltur. Selv så måtte jeg en tur hit.....:hyper:..........og bare for å lage mer forvirring så fikk jeg beskjed om at det var veldig viktig at jeg fikk mensen før sprøyte start. Jeg hører til ved Haugesund sykehus.

Ha en strålende da alle sammen:sola:

God morgen til deg også:sola:

Ja skal si vi har fått forskjellige svar rundt om i landet...syns det er merkelig jeg.Rart er det når man får forskjellige svar hos samme sykehus.
Satser på at den kommer en av dagene:blunke:
Hvorfor er det så viktig med mens før sprøytestart da egentlig?
Har ikke satt meg inn i dette,da jeg ikke har tenkt at det er så viktig:sparke:

Ha en strålende dag du også:blomstersmil:

Sjøstjerna

Missemoje
13-09-2009, 08:16
Hvorfor det er viktig har jeg ikke tenkt over. Mensen har kommet mellom første og andre uken så njeg har liksom ikke tenkt mer på det.
På det arket jeg fikk med opplysninger om dosering osv står også vdette med mensen, også at hvis jeg ikke hatt blødning innen sprøyte start så må jeg ring sykehuset...........ganske forrvirrende når det er forskjellig informasjon over alt og ikke minst på samme sykehus.
Jeg velger vert fall å følge de råd og beskjeder jeg får og satser på at de vet best :blunke:

dansejenta
13-09-2009, 15:06
God ettermiddag jenter :sola:

Jeg er ingen ekspert, men tror man må få blødning for å vite at man er ordentlig nedregulert og for å være siker på at man ike er gravid :blunke: Eller, jeg vet egentlig ikke :fnise:

Hildur
13-09-2009, 15:24
God ettermiddag jenter :sola:

Jeg er ingen ekspert, men tror man må få blødning for å vite at man er ordentlig nedregulert og for å være siker på at man ike er gravid :blunke: Eller, jeg vet egentlig ikke :fnise:

vi får jo beskjed om å ta graviditetstest før sprøytestart for å utelukke graviditet, så det er vel neppe årsaken til at vi skal ha mens... Men det kan være for å vite at man er skikkelig nedregulert..

Men som sagt, på st.olavs blir det ikke sagt noe om at man må ha blødning..

Men jeg tror jeg hadde tatt en telefon dagen før sprøytestart om mensen ikke dukker opp.... Den kan jo enda komme..:klemse:

dansejenta
13-09-2009, 15:55
Jeg tok ikke gt før sprøytestart....Fikk ikke bekjed om dette, bare at jeg måtte ha blødning minst to dager før sprøytestart. Mye forskjellig info ute og går gitt :blunke:

regina
13-09-2009, 18:40
hei alle sammen
ny her og trenger noen og skravle med.
har hatt 1 ivf og skal i gang med 4 frys i oktober. denne ventetiden er sannelig lang inni mellom. håper alle får stjernetreff i okt.

dansejenta
13-09-2009, 18:48
Velkommen hit Regina:klemse:

Ja vi satser på at denne høsten bringer masse lykke med seg :lykke:

regina
13-09-2009, 19:00
oktober er en flott måned.

hvor hører du hjemme dansejente? jeg har base på st.olavs

dansejenta
13-09-2009, 19:02
Jeg bor jo midt mellom Tromsø og Trondheim, men valget falt på UNN (Univeritetssykehuset i Tromsø) :blunke:

Missemoje
13-09-2009, 19:02
Mens eller ikke. Selv satser jeg nå på at etter oktober er ferdig så skal ikke jeg ha noen menstruasjon på 9 mnd :banan:............og det gjelder vel for oss alle sammen :grouphug:

dansejenta
13-09-2009, 19:08
Er veldig med på den Missemoje :fnise:

regina
13-09-2009, 19:09
vi alle må håpe på det:jippi:
slik det er nå er jeg glad mensen kommer hver måned slik at vi kan sette inn egg igjen:bølgen:

dansejenta
13-09-2009, 19:15
Hvor gammel er du/dere da regina?

regina
13-09-2009, 19:20
76 mod, litt treg på avtrekkeren men måtte finne mannen i livet mitt først.
vi prøvde vel litt over et år før vi kom inn på st.olavs. tok ut 8 egg i nov 08, et ble satt inn med en gang, 5 ble befruket og lagt på is de to siste gikk i søppla.

dansejenta
13-09-2009, 19:28
Det er viktigere å vente, og heller finne den rette å få barn med mener nå jeg :blunke:

Så bra dere fikk så mange på frys da! :jippi:

Vi fikk ut 7 egg, alle befrukta, satt inn 1, og 3 på frys, så nå venter vi spent på første fryseforsøket :hyper:

regina
13-09-2009, 19:29
hvor gamle er du/dere?

Missemoje
13-09-2009, 19:38
Hvis dere er gamle, hva er jeg da?????:sparke:

regina
13-09-2009, 19:43
spiller nå ingen rolle hvor gammel man er når ønsket om få barn er så sterkt.
jeg er nå glad det finnes hjelp å få fordi om jeg er utrolig utålmodig og er misunnelig på alle jeg ser som har kul på magen. men håpet er stort og troen på at det skal lykkes er veldig tilstede:blomstersmil:

dansejenta
13-09-2009, 19:43
Jeg er 25, typen blir snart 24 :blunke:

Missemoje, ingen har vel sagt at du er gammel!!? :klemse:

Missemoje
13-09-2009, 20:09
Jeg er 25, typen blir snart 24 :blunke:

Missemoje, ingen har vel sagt at du er gammel!!? :klemse:

Nei da, men likevel jeg kjenner klokken tikke alvorlig høyt. Jeg er 36 og typen 38. Vi har begge lange forhold bak oss. Vi har vært sammen i over 4 år. Ingen av oss har barn fra tidligere. Siden vi tydeligvis ikke greier dette på egen hånd så er det helt topp at det finnes metoder til å hjelpe oss :blunke:
Vi bor bare ca 10 min fra sykehuset som er helt topp for oss.

dansejenta
13-09-2009, 21:27
Skjønner at du føler at tiden går fooort, men tror at du ikke må fokusere på det, bare fokuser på at du er en fruktbar kvinne som er klar for et lite knøtt :klemse:

Så deilig å bo nært sykehuset da! :jippi:

Vi må kjøre 60 (!) mil vi, fordi noen (kremt) har flyskrekk.... :sukk:

Missemoje
13-09-2009, 21:52
:fnise: ja vi e klare som egg begge 2 :fnise:

60 mil........flyskrekk........oj, ja d e langt å kjøre.
:lykke: sende deg en firkløver da, den ska bringe deg lykke så dåkker ska slippe å kjøre så langt. Bare en tur til :lykke:

Missemoje
13-09-2009, 21:53
Kanskje dumt å skrive på dialekt her :hyper:

dansejenta
13-09-2009, 22:05
Takk for det :neie:

Dialekt e fantastisk, fortsett gjerne med det! :hopper:

Sjøstjerna
13-09-2009, 22:38
Oi her har det vært aktivitet siden jeg var innom sist.
Velkommen i oktober klubben Regina og oktober skal bli en stjerneklubb ja:sola:
Jeg har også kjent på den biologiske klokka ei stund...og jeg er 38 år.
Det har plaget meg til tider og tenke på at det haster å komme igang.
Det er mange grunner til at mange venter med å få barn og hver enkelt av de er forståelige og riktige grunner tenker jeg.
Liksom det er mange forskjellige grunner til at det er vanskelig for mange å få det til.
For oss har det vært en kombinasjon av sykdom og så måtte vi finne hverandre først:blunke:
Jeg er utrolig glad for at vi nå får hjelp da vi ikke kan få barn på egenhånd....eller som legen sa...det var ikke verdt å ta sjangsen på å prøve lenger på egenhånd.
Selv om lageret ikke lenger er overfyllt sa han ihverfall at vi hadde gode sjangser på å lykkes...det var godt å høre:blunke:

Ellers går jeg her å venter på mens og sprøyte start,blir nok til at jeg ringer opp for å høre med de forsikkerhets skyld...vet igrunn ikke når på døgnet den sprøyta skal settes heller,så ringe må jeg alikavell.

Nå å jeg vel snart krype til køys:blunke:

Sjøstjerna

dansejenta
13-09-2009, 22:42
Koselig at folk begynner å bli aktive her inne :heia:

Det var bra at legen deres satte igang prosessen for dere og at han var positiv! Det er viktig :blunke:

Da jeg dreiv med sprøytene, fikk jeg selv velge tidspunkt. Det viktigste var at den ble tatt til samme tid hver dag :blunke:

Lykke til med stikking da :lykke:

Obella
14-09-2009, 09:30
Ein ting er sikkert, sprøytene setter eg ikkje sjølv!!!!
Så darlingen MÅ vera sprøytesjef og halda seg heima den perioden og stikka meg om kvelden.
Eg svimer så utrulig fort av og har endå til gjort det etter Gyn-undersøkelse, blodprøver og til og med vanleg legebesøk!!! Så eg gruer med vanvittig til uttak . . . . men alt går jo om ein bare vil :sola:
For dei som har gjort dette før, er det vondt å ta ut egg? Tek dei ut alle egga? Så om ein har 10-16 egg så verte det så mange stikk? kremt kremt HB eg får god dose bedøving:hyper:

dansejenta
14-09-2009, 10:52
Huff, ja de sprøytene er ikke noe særlig... Jeg er ike "redd" for sprøyter, men synes det var litt vondt å sette på seg selv ja..Men det gikk bare bra :fnise:

På egguttaket så tømmer de alle eggposene (de har man ikke SÅ mange av) så blir ikke 16 stikk liksom :blunke:

Det merkes jo litt, men det er over på null komm niks! Ikke gru deg til det, vær avslappa, så trur jeg detgår mye bedre :fnise:

Masse lykke til, Vi er nå steike tøffe jenter da :heia::heia:

Missemoje
14-09-2009, 12:18
Jeg hadde 10 eggposer som gav resultatet 12 egg. Selve stikkingen gikk veldig bra men den dosen jeg fikk med smertestillende var ganske kraftig så jeg ble veldig kvalm av den. Måtte henge over doen noen ganger den kvelden. Men det gikk helt fint. IKKE MENINGEN Å SKREMME NOEN! Det var bare slik jeg hadde det.

Obella, jeg syns synd på deg som sliter med leger, sprøyter osv.
Skal se du blir kvitt denne "frykten" etter dette. Det blir mye av det meste gjennom en slik runde.
Men som du sier, man greier det meste bare man vil det sterkt nok.
:klemse: til deg. DETTE GÅR HELT FINT!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Obella
14-09-2009, 15:35
hehe ja då vett eg sannelig ikkje kva eg hadde; eggposar eller egg. Samma det, de stod vertfall veldig bra til sa legen :jippi:
ska sjå at eg verte kvitt denne legeskrekken i sama slengen.
Spraying neste veke så eg venter på pakke i posten.
Prøver å koma meg ajour med diverse ting eg har hengande over meg, sånn at eg får slappa av framover.
Har nettopp fortalt eit søskenbarn om at eg skal ha prøverør og det var faktisk veldig greit å få snakka med nokon eg stoler på. Ho er ganske direkte så det var ikkje noko bønn liksom når hu spurte, hehe. Så eg vart ganske oppmuntra og håpar at eg vert vant med tanken etterkvart. Stakkar typen min, han er nok ganske frustrert, for eg er som ein jo-jo!( men sikkert ikkje åleine om det nei)

Sjøstjerna
14-09-2009, 20:31
Da ser det ut som mensen er kommet her..godt er det,da trenger jeg ikke å tenke noe mer på det:blunke:
Skal blødningen være som normal mens eller er spraymensen annerledes?

Gruer meg litt til sprøytene jeg også...kan få faglig hjelp jeg da:fnise: om jeg skulle gå rett i dørken på eget forsøk.
Nei...har bestemt meg for å greie det selv,men får hjelp til første sprøyta,både med dosering og å sette den.
Tenker mye på uttaket jeg også...kan ikke i min villeste fantasi forestille meg hvordan det er,sikkert bra det for meg:hyper:
Er av typen som gjerne hadde tatt full narkose hos tannlegen tilogmed:blunke

Ja Dansejenta,det var kjempe bra at legen satte igang prosessen for oss og tok styringen...følte meg litt dum og liten etter at jeg hoppet av for 4 år siden da jeg ble syk.
Men det verste med det hente når jeg ringte for å få ny time til undersøkelse med tanke på nytt forsøk og bad på mine knær om å bli prioritert om mulig pga.min høye alder.
Dama frekka seg opp noe helt utrolig om at når jeg omtrent var så dum å hoppe av tidligere så måtte jeg omtrent forvente at jeg ikke ville komme til før jeg var passert 38 år.
Da ble ei lavmælt jente ganske streng,akkurat som om jeg kunne for at jeg ble syk....:yessir:
Da ble låten annerledes og mer forståelsesfull heldigvis og fortgang ble det også.

Sjøstjerna

Hildur
14-09-2009, 21:02
Så bra at mensen kom, Sjøstjerna :klemse:

Ang. uttak så kan det være ymse.. Jeg har hatt to, og et av dem var ikke noe særlig behagelig... Det første gikk veldig greit, men altså ikke nr. to. Det var rett og slett jævlig...............Bare så det er sagt, det er ikke for å skremme noen, bare litt realisme..

dansejenta
14-09-2009, 21:41
Så bra at du er i rute da Sjøstjerna.

Det var jo ikke pent av damen på telefonen! Bra du tok til motmæle :heia:

Jeg har veldig respekt for at noen "stresser" pga alder, og det burdte i allefall de på sykehuset/klinikken skjønne!

Ja det er nok forskjellig fra gang til gang osv det med egguttak... MEn satser på at det går bra :klemse:

lille vennen
14-09-2009, 22:47
Ser at mange er godt igang med medisiner.
Jeg gleder meg til å komme igang, jeg også.
Åpnet konvolutten med planen og alle de viktige datoene idag.

Jeg begynner på spray på søndag og sprøyter 13/10. Uttak ser ut til å bli i uke 44.
Men først må jeg vel fylle opp bankkortet og komme meg på apoteket for å hente ut en koffert full av ulike hormonpreparater.

Håper å kunne følge mange av dere i lang, lang tid fremover.

KSV
14-09-2009, 23:30
Test. Teksten min kommer ikke opp. Bruker ikke egen pc...

KSV
14-09-2009, 23:56
Teksten min kom opp likevel. Brukte kanskje for lang tid når jeg skrev tidligere mld..
Tenker høsten blir en fin tid for alle sammen. Dette blir en kjempespennende tid for oss.
Til deg som har sprøyteskrekk (husker ikke "navnet ditt")- jeg er i samme situasjon og blacker helt ut bare jeg ser en sprøyte... Jeg klarte å likevel å sette alle sprøytene mine selv etter de tre første dagene. Mannen min var bortreist ei helg og da var jeg bare helt nødt.. Lene meg godt tilbake i sofaen slik at jeg var sikker på at jeg ikke skulle falle om å slå meg hvis jeg svima av. Husk å puste skikkelig godt med magen ! Jeg har tidligere erfart at å holde pusten ved sprøytstikk ender med knall og fall...

Siden gonal f pennen kun har ett pittelite stikk så kjenner man den neste ikke...
Vi snakkes alle sammen......

KSV
15-09-2009, 06:36
Lurte bare på en ting..Er det noen av dere som vurderer bruke babyklister når den tid kommer? Er det noe som blir "anbefalt" av sjukehusene ?
:sola:

Tosta
15-09-2009, 08:30
Det er litt typisk, har alltid hatt mensen den dagen jeg venter den, men denne gangen når jeg skal ringe den inn lar den vente på seg (er bare 3 dager over, men likevel)... Så da blir jeg vel gjerne ikke klar til uke 44. Da blir det sikkert november-klubben på meg likevel. Får bare vente litt og se.

Tosta
15-09-2009, 12:42
Da var det oppklart. Må fått feil beskjed sist jeg ringte for nå var det ingen snakk om uke 44, kanskje jeg rakk uke 45. Så da er jeg i november-klubben. Lykke til, alle oktober-prøvere! Krysser fingrene for dere alle!!! :sola:

Hildur
15-09-2009, 17:04
I dag kom brevet med regimet fra st.olavs, og jeg tror det blir bra :sola:

Jammen sto det nevnt blødning under sprayen også, og det som sto er at noen ganger kan man få en blødning mens man går på spray og det er normalt. Det er også normalt å ikke få blødning....
Så der har jeg det svart på hvitt at blødning/ikke blødning er like normalt og det er altså ikke påkrevd blødning før sprøytestart på st.olavs. :fnise:

Missemoje
15-09-2009, 17:17
Da var det oppklart. Må fått feil beskjed sist jeg ringte for nå var det ingen snakk om uke 44, kanskje jeg rakk uke 45. Så da er jeg i november-klubben. Lykke til, alle oktober-prøver! Krysser fingrene for dere alle!!! :sola:

November er heller ingen dum måned :blunke: Ønsker all lykke til deg også :lykke: Dette går bra :klemse:

Tosta
15-09-2009, 18:17
November er heller ingen dum måned :blunke: Ønsker all lykke til deg også :lykke: Dette går bra :klemse:

Tusen takk, Missemoje!! Satser på at det går bra ja... Rart hvor skuffet man kan bli for så lite i denne tiden. Må bare prøve å holde motet oppe. :klemse:

Cutepai
16-09-2009, 18:04
Idag har jeg ringt til Haugesund,sprayen tar livet av meg.
Mye hodepine her.
Jeg har fått lov og starte ei uka tidligere på sprøyter jeg begynner på tirsdag:hopper:
Og det er jeg kjempeglad for...
Og mensen er i rute så nå er alt bare bra.

Ønsker alle en fin kveld:blomstersmil:

dansejenta
16-09-2009, 19:30
Huff ja, Cutepai, kjenner til den hodepinen, den er for j.... rett og slett!

Så bra du får begynne før da!

Jeg var og hentet pakke fra apoteket i går, masse hormoner i pilleform og vaginalpilleform, hehe :fnise:

Spent på hvordan man reagerer på disse kontra spray og sprøyter... :blunke:

Missemoje
16-09-2009, 20:03
Lykke til jenter med alle hormoner som skal inntas :fnise:
Trasig å ha så vondt i hodet hele tiden. Det blir så intenst, det nærmer seg likevel slutten når man begynner med de sprøytene......mager trøst :sparke:

Selv skal jeg ha et fryseforsøk i oktober og er veeeeldig glad for å slippe hele runden akkurat nå :hopper:

lille_meg79
16-09-2009, 21:02
Hei alle sammen! Da er jeg i gang med runde tre og har sprayet i en uke. Måtte oktober bli en fantastisk måned for oss alle. Lykke til, stå på jenter! Vi er best!! :blunke:
Krysser alt jeg har for at det nå skal være vår tur...

Sjøstjerna
16-09-2009, 21:38
Først vil jeg ønske Lille meg 79 velkommen i oktoberklubben og lykke til med ditt 3 forsøk.

Så bra at du får begynne på sprøyter 1 uke tidligere Cutepai når du sliter slik,da blir det uttak samme uke på oss da om alt går etter planen.
Jeg begynner på sprøytene de 23 sept.
Jeg har forløpig ikke de store plagene med sprayen,kjenner litt hodepine men for meg kan det like godt komme av andre ting:blunke:
Er nok litt ekstra trett og uopplagt,men jeg har jo også vært syk da.
Sliter med litt hoste,ser at andre har hatt det men det er vel kanskje når de tar sprøytene?

Lykke til i november klubben Tosta:blomstersmil:

Sjøstjerna

nordlandsparet
17-09-2009, 07:07
I går fikk vi brevet fra UNN, det blir fryseforsøk i oktober....

Vi gleder oss, og vi gleder oss med alle som gleder seg, og ønsker kjempemasse lykke til både til oss og dere!:grouphug:

KiK
17-09-2009, 18:09
Hei jenter:sola::sola::sola:

Ser det er mange av dere som er godt igang med srayingen... ognoen av dere er vel rett rundt å starte med sprøytene- spennende!!!!
selv venter jeg på oppstart som er 22 sept(tirsdag)..har pådratt meg en kraftig forkjølelse de siste dagene..som jeg håper forsvinner til uken....
Er veldig spent påhvd kroppen kommer til å reagere på sprayen.. har jo lest om bivirkningene..hodepine osv.. det må jeg vel bare regne med:):)

Vet ikke såmye om hvd stimuleringen blir... er litt spent på det.. Er det noe dere har diskutert med legen, eller er det slik at det er et gitt opplegg???? Har skjønt at det finnes ulike hormonpreparater....og har skjønt at man reagerer forskjellig på disse preparatene.. vil jo gjerne at det skal bli mest mulig otimal stimulering med en gang:):) selv om jeg og har skjønt at det kan bli en laang prosess.... jeg har vært igjennom noen AID forsøk..de fleste i naturlig syklus..men brukte sprøyter en gang Gonal F noen dager..men fikk ikke noe særlig mer utelling på egg for det..det var 75IE..

Det blir en uhyre spennende måned dette her oktober jenter:sola::sola::sola:

Hildur
17-09-2009, 18:54
Mange som er i gang ja, og så kommer det noen etterhvert.. Jeg begynner å spraye den 23.

Fornøyd med dosen puregon de har satt meg på denne gangen, jeg skal ha 200ie. Det er det samme som jeg hadde på forsøk nr. 2 (av 3) og da fikk jeg 18 egg. De mener derimot at jeg også ble overstimulert den gangen, men har likevel satt meg på samme dose, siden det ble avbrutt forsøk sist på 175ie. Så lite som skal til med andre ord.

KiK; vi har ikke så mye vi skal ha sagt, ihvertfall ikke på st.Olavs. Jeg har prøvd meg flere ganger på å komme med tips og ønsker, men de blir ikke særlig godt mottatt der i gården. Vet ikke hvordan det er på andre klinikker. Men det er jo ikke så lett å finne den optimale dosen hormoner til oss bestandig da, og de jobber jo utfra erfaring og rutine. Noen er vanskelige å behandle, mens andre er det enklere med. Men dosen du har hatt med 75ie gonal-f høres ikke særlig stor ut, så det bør jo være en mulighet for at du får litt større dose nå. Du kan jo fortelle dem hva du mener om du ikke er fornøyd med behandlingsopplegget ditt.:klemse:

Sjøstjerna
17-09-2009, 19:38
Hei jenter:sola::sola::sola:

Ser det er mange av dere som er godt igang med srayingen... ognoen av dere er vel rett rundt å starte med sprøytene- spennende!!!!
selv venter jeg på oppstart som er 22 sept(tirsdag)..har pådratt meg en kraftig forkjølelse de siste dagene..som jeg håper forsvinner til uken....
Er veldig spent påhvd kroppen kommer til å reagere på sprayen.. har jo lest om bivirkningene..hodepine osv.. det må jeg vel bare regne med:):)

Vet ikke såmye om hvd stimuleringen blir... er litt spent på det.. Er det noe dere har diskutert med legen, eller er det slik at det er et gitt opplegg???? Har skjønt at det finnes ulike hormonpreparater....og har skjønt at man reagerer forskjellig på disse preparatene.. vil jo gjerne at det skal bli mest mulig otimal stimulering med en gang:):) selv om jeg og har skjønt at det kan bli en laang prosess.... jeg har vært igjennom noen AID forsøk..de fleste i naturlig syklus..men brukte sprøyter en gang Gonal F noen dager..men fikk ikke noe særlig mer utelling på egg for det..det var 75IE..

Det blir en uhyre spennende måned dette her oktober jenter:sola::sola::sola:

Heia!
Så spennende at du skal starte opp snart da,jeg har sprayet i 2 uker alt og jeg har også vært syk (er igrunn ikke helt bra ennå).
Jeg har også tenkt at jeg vil ha mest mulig optimal stimulering med en gang,men det er nok som Hildur skriver...sykehuset setter opp en plan for oss og ikke noe vi kan gjøre med det:blunke:
Jeg synes også det virker som en liten dose du tidliger har fått,men jeg kan minimalt om dette og du har gått på noe annet en hva jeg har fått.
Jeg går på Synarela 200 ie og skal ha puregon 200 ie. Dette er mitt første forsøk også så jeg har ingen ting å sammenligne med.

Sjøstjerna

Sjøstjerna
17-09-2009, 19:40
I går fikk vi brevet fra UNN, det blir fryseforsøk i oktober....

Vi gleder oss, og vi gleder oss med alle som gleder seg, og ønsker kjempemasse lykke til både til oss og dere!:grouphug:

Heia Norlandsparet!
Tror ikke jeg har sett deg her inne før så da vil jeg ønske deg velkommen i oktober klubben:blomstersmil:
Lykke til med fryseforsøket det blir kjempe spennende.

Sjøstjerna

Sjøstjerna
17-09-2009, 19:47
Har dere fått denne sprøyten sammen med spray og sprøytene,kan ikke se at jeg har fått den sammen med de andre medisinene.
Jeg skal til ul (ikke St.Olavs der jeg skal ha forsøket) den 2 oktober og er alt klart da, blir det uttak 5 oktober.
Burde jeg ringt St.Olavs for å høre eller er det vanlig å få den etter første ul
selv om det er en annen plass en der man skal ha forsøket?
Tenk hvis jeg må vente på å få tilsendt sprøyta da hvis jeg ikke får den 2 oktober....det blir surt:dåne:

Sjøstjerna

Hildur
17-09-2009, 20:23
Har dere fått denne sprøyten sammen med spray og sprøytene,kan ikke se at jeg har fått den sammen med de andre medisinene.
Jeg skal til ul (ikke St.Olavs der jeg skal ha forsøket) den 2 oktober og er alt klart da, blir det uttak 5 oktober.
Burde jeg ringt St.Olavs for å høre eller er det vanlig å få den etter første ul
selv om det er en annen plass en der man skal ha forsøket?
Tenk hvis jeg må vente på å få tilsendt sprøyta da hvis jeg ikke får den 2 oktober....det blir surt:dåne:

Jeg har ul på st.olavs og får da eggløsningssprøyta på sykehuset etter ul. Du får sikkert din eggløsningssprøyte når du har vært på ul, siden den ikke har blitt sendt deg sammen med de andre medisinene.

Men jeg ville kanskje ha tatt en telefon for å være på den sikre siden...

KiK
17-09-2009, 20:36
Takk for svar Hildur og Sjøstjerna:) får håpe stimuleringen blir vellykket for oss alle!!!!!!Det er mitt 1 IVF forsøk så da avhenger det vel hvilke erfaringer klinikken har tenker jeg... får nok vite mer etter den første kontrollen..Vi er i behandling hos Aleris/Odense.

Ja det var en liten dose Gonal F siden det var et inseminasjonsforsøk.. Må nok belage meg på litt større doser nå:):)tør ikke tenke på hva alle disse medikamentene koster.....hehe....

Lykke til alle her i Oktoberklubben:grouphug:

Missemoje
18-09-2009, 07:32
Takk for svar Hildur og Sjøstjerna:) får håpe stimuleringen blir vellykket for oss alle!!!!!!Det er mitt 1 IVF forsøk så da avhenger det vel hvilke erfaringer klinikken har tenker jeg... får nok vite mer etter den første kontrollen..Vi er i behandling hos Aleris/Odense.

Ja det var en liten dose Gonal F siden det var et inseminasjonsforsøk.. Må nok belage meg på litt større doser nå:):)tør ikke tenke på hva alle disse medikamentene koster.....hehe....

Lykke til alle her i Oktoberklubben:grouphug:

:hyper: God morgen til deg og alle andre :hyper:
Ville bare si noe om bivirkningene. Første gangen var jeg helt ødelagt. Sov ikke på flere uker og hodet......helt forferdelig var det da.
Andre gangen, ja da var jeg forberedt og hadde bestemt meg for ikke holde ut like lenge på jobb men at jeg ville sykemelde meg tidligere enn sist. Nei da denne gangen merket jeg ingenting og var helt fin frem til egguttak.

Mitt råd er at ikke bry deg så mye om det som står om bivirkninger. Ta det som det kommer. Er du heldig så merker du ikke stort :blunke: :Lykke til:

Jeg var denne uken inne på sykehuset å fjernet en "skillevegg" der nede. Det er vel noe av det verste....grusomt var det, men hvis det kan hjelpe til å lykkes så er det greit :dåne:
Det er litt morsomt å da. Tenke seg til alt vi gjør frivillig.
Jeg hører til på sykehuset i Haugesund og vil skryte av de. Syns de er helt fantastiske alle sammen!!!!!!!! :bølgen:

Før vi vet ordet av det ser vi slik ut :gravid2: alle sammen :lykke:

KiK
18-09-2009, 09:06
Det er nok som du skriver Missemoje lurt og ta det som det kommer...vi jenter har nok en tendens til å ta"sorgene" på forskudd..iallefall er jeg litt sånn..vil jo være forberedt på hva som evt kan komme....

Ja det er mye man må igjennom i en sånn situasjon..og det føles utrolig frustrerende og urettferdig i perioder..men det er bare og tenke på resultatet..og vi får satse på en:gravid2: oktober gjeng:):):)

Missemoje
18-09-2009, 09:30
Det er nok som du skriver Missemoje lurt og ta det som det kommer...vi jenter har nok en tendens til å ta"sorgene" på forskudd..iallefall er jeg litt sånn..vil jo være forberedt på hva som evt kan komme....

Ja det er mye man må igjennom i en sånn situasjon..og det føles utrolig frustrerende og urettferdig i perioder..men det er bare og tenke på resultatet..og vi får satse på en:gravid2: oktober gjeng:):):)

Åhhhhhh ja det hadde vært kjekt :hopper:
Det verste syns jeg er å greie å være positiv hele tia. Det er vert fall godt å være to om det syns jeg.
Skjønner godt hva du mener med oss jenter :fnise: selv er jeg verdensmester i å analysere alt. Ikke alltid en god egenskap :gal:

lille_meg79
18-09-2009, 13:48
Bare lurte på en ting - jobber dere fullt som vanlig? Jeg begynner å bli veldig sliten nå, og vurderer å jobbe redusert fra neste uke (60-80% kanskje? Må sjekke hva legen min mener). Merker at jeg ikke klarer å konsentrere meg 100% gjennom en hel dag, og jeg har en jobb der det kreves... Lufta går litt ut etter en sånn 5-6 timer på jobb synes jeg. Hva er deres erfaring?

De to tidligere forsøkene har vært litt ulike, men jeg har vært helt/delvis sykemeldt i perioder begge gangene. Hadde håpt på masse ekstra overskudd etter sommeren denne gangen, men dengang ei...

Og akkurat når jeg holder på med dette forbeholder jeg meg retten til å være litt egoistisk og tenke litt på meg selv, egentlig...

God helg, nyt sola, slapp av, hent energi, stå på!!! :sola:

nordlandsparet
18-09-2009, 14:15
KSV spurte om babyklister her litt tidligere, men fikk ikke noe svar.

Vi er også litt nysgjerrige på akkurat, det så jeg gjentar KSV's spørsmål her:
"Lurte bare på en ting..Er det noen av dere som vurderer bruke babyklister når den tid kommer? Er det noe som blir "anbefalt" av sjukehusene ?"

På forhånd takk! :-)

dansejenta
18-09-2009, 14:32
Jeg har kjøpt "babyklister" og skal prøve det ved fryseforsøket nå :blunke:

Det skal ligge en egen link om "babyklister" under rugetiden :fnise:

Cutepai
18-09-2009, 14:35
Heisann alle sammen:blomstersmil:

Innom for å øsnke dere alle en flott helg:blomstersmil:
På tirsdag begynner jeg på sprøyter,har vær å henta dei idag og måtte grave dypt i lommeboka:fnise:

Men nå er de i hus.
Hvordan går det med dere andre?

Hildur
18-09-2009, 16:04
Go Cutepai. :heia: Ja disse medisinene bruker opp alle reserver en har liggende. Men vi håper jo at det en dag skal lønne seg så det er absolutt verdt det.

Ang. dere som lurer på babyklister: Jeg skal prøve det for første gang dette forsøket. Jeg tenker å starte når jeg får klarsignal til uttak, dvs ca en uke før innsetting. 10 dråper 3 ganger daglig står det på flaska.

lille vennen
18-09-2009, 19:26
Jeg har prøvd babyklister tidligere. Vi lyktes ikke med det, men det skader ikke å prøve.
Ble fortalt at det var kvaliteten på det befrukta egget som var hovedårsak til at det ikke ville feste seg.
Fikk beskjed om at hvis egget er optimalt så vil det feste seg og sitte godt.
Men i slike "krisesituasjoner" prøver vi alt, men jeg kommer ikke til å bruke det denne gangen.

Missemoje
18-09-2009, 20:15
Bare lurte på en ting - jobber dere fullt som vanlig? Jeg begynner å bli veldig sliten nå, og vurderer å jobbe redusert fra neste uke (60-80% kanskje? Må sjekke hva legen min mener). Merker at jeg ikke klarer å konsentrere meg 100% gjennom en hel dag, og jeg har en jobb der det kreves... Lufta går litt ut etter en sånn 5-6 timer på jobb synes jeg. Hva er deres erfaring?

De to tidligere forsøkene har vært litt ulike, men jeg har vært helt/delvis sykemeldt i perioder begge gangene. Hadde håpt på masse ekstra overskudd etter sommeren denne gangen, men dengang ei...

Og akkurat når jeg holder på med dette forbeholder jeg meg retten til å være litt egoistisk og tenke litt på meg selv, egentlig...

God helg, nyt sola, slapp av, hent energi, stå på!!! :sola:

Klart du skal tenke på deg selv! Dette blir så individuelt at alle må kjenne selv hvor mye de orker. Og føler du at det rette for deg er redusert arb. tid ja da er det du skal gjøre!:klemse:

KSV
19-09-2009, 00:21
Nå har jeg bestilt babyklister fra apoteket i Trondheim.
De hadde ikke Berberis fructus D4 for den var utgått fra produsent men de hadde D3 som de skulle sende meg.

Her er mailadr til apoteket i Trondeim:
homeopati.loven.trondheim@apotek.no
:blomstersmil:
Stakkars mannen min...mens jeg er på sjøen og jobber så må han hente den ene pakken etter den andre på posthuset hehe...Først medisinen min og så 10kg blomsterløker og så nå denne hehe.....

Obella
19-09-2009, 20:30
Då er pakken henta og betalt! 8000 raske, men heldigvis snart lønn igjen :hopper:
Fekk også eit drøss av stikkpiller som eg ikkje var klar over. Nokon som kan fortelja meg kva dei er til? Reknar med at eg får brev neste veke med meir forklaring. Trur eg skal ha ein dose på 125, men forstår ikkje kva dei bestemmer dosen ut frå sidan det varierer så, men stoler på dei som kan dette.

Cali
19-09-2009, 21:34
Jeg skal starte med første forsøk i oktober nå, så jeg slenger meg på her:)
Krysser fingrene for at oktober er måneden for oss!

Cali:sola:

KSV
19-09-2009, 22:56

Heisann og velkommen inn i oktober klubben!

Missemoje
19-09-2009, 23:15
Då er pakken henta og betalt! 8000 raske, men heldigvis snart lønn igjen :hopper:
Fekk også eit drøss av stikkpiller som eg ikkje var klar over. Nokon som kan fortelja meg kva dei er til? Reknar med at eg får brev neste veke med meir forklaring. Trur eg skal ha ein dose på 125, men forstår ikkje kva dei bestemmer dosen ut frå sidan det varierer så, men stoler på dei som kan dette.

Eneste stikkpillen jeg fikk var de jeg skulle ta fra egguttaks dagen......

Obella
20-09-2009, 10:26
Eneste stikkpillen jeg fikk var de jeg skulle ta fra egguttaks dagen......

Kanskje det er dei sidan eg både fekk spray og sprøyte samtidig? Kor mange er det då snakk om etter egguttak?
3 dager til spraying, nedtelling. . . .

Cutepai
20-09-2009, 10:29
Kanskje det er dei sidan eg både fekk spray og sprøyte samtidig? Kor mange er det då snakk om etter egguttak?
3 dager til spraying, nedtelling. . . .

Heisann.
Er det progestan du har fått??
Etter du har vært og henta ut egg og kommet deg vel hjem,skal du ta to progestan tab i skjeden og to om kvelden.Dette skal du fortsette med til test dagen.
Den dagen du skal ha innsetting skal du ikke ta progestan da skal du vente til du komme hjem.
Hvist du lurer på noe ring sykehuset,håper du finner utav det:klemse:

Obella
20-09-2009, 21:33
Heisann.
Er det progestan du har fått??
Etter du har vært og henta ut egg og kommet deg vel hjem,skal du ta to progestan tab i skjeden og to om kvelden.Dette skal du fortsette med til test dagen.
Den dagen du skal ha innsetting skal du ikke ta progestan da skal du vente til du komme hjem.
Hvist du lurer på noe ring sykehuset,håper du finner utav det:klemse:

Takk for svar! Cyclogest heiter dei. Tek ein tlf til sjukehuset for å vera på den sikre sida. Måtte bare vita om det var noko eg skulle ta nå med ein gong.
Jepp, jepp, ny veke nye mulighetar. :neglebit:

Missemoje
21-09-2009, 10:53
Heisann hoppsann :grouphug:

Ny uke, nye muligheter :hyper:
Egentlig ingenting veldig fornuftig å komme med i dag. Bare lufte tankene litt.
Jeg er så redd for ikke å lykkes. Vi har jo ikke hatt mange forsøk ennå, men har jo prøvd veldig lenge. Som par har vi det veldig bra. Vi reiser mye å liker å være bare oss to. Supert med gode venner, men trenger ikke masse folk rundt oss for å ha det kjekt. Så hvis vi ender opp med ingen barn så vil nok det gå fint å. Oj ble kanskje litt negativ her nå. De på sykehuset sier vi må være positive og det er klart vi er det men innimellom kommer tankene snikende enten jeg vil det eller ikke.

Herved erklærer jeg oktober som vår måned :lykke: Så jenter (med god hjelp av gutta :fnise:) må målet være å slå august klubben, de hadde rekord mange positive tester.

Ha en strålende dag alle sammen :storklem:

Obella
21-09-2009, 11:15
Heisann hoppsann :grouphug:

Ny uke, nye muligheter :hyper:
Egentlig ingenting veldig fornuftig å komme med i dag. Bare lufte tankene litt.
Jeg er så redd for ikke å lykkes. Vi har jo ikke hatt mange forsøk ennå, men har jo prøvd veldig lenge. Som par har vi det veldig bra. Vi reiser mye å liker å være bare oss to. Supert med gode venner, men trenger ikke masse folk rundt oss for å ha det kjekt. Så hvis vi ender opp med ingen barn så vil nok det gå fint å. Oj ble kanskje litt negativ her nå. De på sykehuset sier vi må være positive og det er klart vi er det men innimellom kommer tankene snikende enten jeg vil det eller ikke.

Herved erklærer jeg oktober som vår måned :lykke: Så jenter (med god hjelp av gutta :fnise:) må målet være å slå august klubben, de hadde rekord mange positive tester.

Ha en strålende dag alle sammen :storklem:

Heisan Missemoje!
Du er ikkje åleine om dei tankane. Me har vore i lag i 11-12 år og har ikkje ungar. Eg er nok den som har tenkt minst på dette for det har aldri vore eit særlig ønskje frå mi side. Men me vart på ein måte enig å prøva for 2,5 år sidan, etter at samboeren tok dette opp. Nå som prøverør står for dør så er eg faktisk ennå ikkje 100% sikker, men det er vel fordi eg er redd for tanken og noko nytt nå som livet er trygt og hærlig. Er sikker på at "neste del" av livet med ungar verte kjekt! Men nå som me starter opp, er det viktig å tenkja positivt, slappa av og ha minst mulig bekymringar. Leva som vanleg og ikkje tenkja for mykje på kva me er i gang med :blunke:
Good luck!

dansejenta
21-09-2009, 13:29
Hei jenter

Har mista nettet hjemme (!) og derfor ikke vært så aktiv den siste uka..

Missemoje, de tankene du har er vel "naturlige" i den prosessen vi er i.

Og jeg trur det er bra at man kan tenke at om det ikke skulle gå, så har vi i allefall hverandre! Jeg klarer ikke helt å tenke sånn ennå... hehe

Vi er heldige som har så fantastiske partnere! :grouphug:

Ha ei god uke jenter, dette skal vi klare! :heia:

Sjøstjerna
21-09-2009, 16:52

Heia og velkommen hit til oktober klubben:sola:

Sjøstjerna

Cali
21-09-2009, 17:01
Hei alle sammen...

Nå føler jeg at ting begynner å skje! I dag har jeg fått bestilt akupunktur timer både her i Bergen og i Haugesund når vi kommer ned på Hausken. Jeg skal ha 2-3 timer før vi reiser ned og 1-2 der nede...dette blir spennende!

Noen av dere som har prøvd akupunktur...er dere fornøyde?

I følge beregningene skal vi ha egguttak den 19.oktober...glede/gruer meg:) Men er foreløbig meget postiv, vet jeg egentlig ikke burde få for høye forhåpninger...men det er så vanskelig!

Cali:hopper:

Sjøstjerna
21-09-2009, 17:07
Jeg har ikke fått disse stikkpillene,regner med at jeg får de etter uttak da kanskje....eller kanskje jeg burde ringe om de også:sparke:
Det hadde jeg ikke fått med meg at jeg skulle ta altså...det er progesteron støtte slik at eggeneskal feste seg og trives dette da eller:fnise:
Føler meg helt grønn og dum her altså...voksne dama
Syns tiden :Snegle:seg avgårde her,to dager til sprøytestart og jeg begynner nok å kjenne på kroppen at jeg sprayer.
Noen som har vært plaget med irritasjon i luftveiene av spray?
De siste dagene har det sneket seg inn en bekymring om at vi ikke skal lykkes her,har til nå vært ukuelig positiv og opptimistisk..kanskje tatt litt lett på det.
Men liker ikke tanken på å ikke vite hva som foregår i kroppen min...hvordan står det til i eggstokkene..er jeg skikkelig nedregulert..er det mulig å kjenne tegn på det? vil jeg reagere positivt på puregon? Ja det er spenning nok i hverdagen vår må jeg si:sukk:

Vel oktober skal bli en strålende måned og dermed basta!:heia::heia:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
21-09-2009, 17:16
Hei alle sammen...

Nå føler jeg at ting begynner å skje! I dag har jeg fått bestilt akupunktur timer både her i Bergen og i Haugesund når vi kommer ned på Hausken. Jeg skal ha 2-3 timer før vi reiser ned og 1-2 der nede...dette blir spennende!

Noen av dere som har prøvd akupunktur...er dere fornøyde?

I følge beregningene skal vi ha egguttak den 19.oktober...glede/gruer meg:) Men er foreløbig meget postiv, vet jeg egentlig ikke burde få for høye forhåpninger...men det er så vanskelig!

Cali:hopper:

Heia!
Dette blir spennende,deilig når det endelig nærmer seg:sola:
Jeg tenkte på akupunktur selv,men tror ikke det blir.Driver med annen behandling så da blir det å fly på noe hele tiden:blunke:
Men jeg har prøvd akupunktur tidligere for å få orden på hormoner og syklus,er overbevist om at det fikk meg på rett kjøl ihvertfall.
Det er viktig og bra og være positiv og håpet om å lykkes driver jo oss frem i det vi driver med.
Har kjent på tvilen selv noen dager...men den skal ikke få slå rot:blunke:
Håper på det beste for oss oktober damer!!

Sjøstjerna

Sjøstjerna
21-09-2009, 17:55
Snakk om å være en premiekløne:dåne:
Nå er jeg bare så stressa,jeg har glemt å skifte sprayflaske,skulle gjort det for 3 dg.siden...att det går ann!!!
Det har kommet ut spraydose da,men aner ikke om det har vært nok,ihverfall ikke i går og i dag.Har ikke tatt siste dose i da ennå,men....uff hva skjer nå da tro??:neglebit:

Sjøstjerna

Missemoje
21-09-2009, 18:30
Snakk om å være en premiekløne:dåne:
Nå er jeg bare så stressa,jeg har glemt å skifte sprayflaske,skulle gjort det for 3 dg.siden...att det går ann!!!
Det har kommet ut spraydose da,men aner ikke om det har vært nok,ihverfall ikke i går og i dag.Har ikke tatt siste dose i da ennå,men....uff hva skjer nå da tro??:neglebit:

Sjøstjerna

Tror du kan roe helt ned!!!!!!!!!!!!!:blunke:
Jeg gjorde akkurat det samme og ingen problemer. Du kjenner godt når flasken er tom. Er du usikker om du får nok spray så bytt flaske nå og alt er bra :klemse:

Sjøstjerna
21-09-2009, 20:09
Tror du kan roe helt ned!!!!!!!!!!!!!:blunke:
Jeg gjorde akkurat det samme og ingen problemer. Du kjenner godt når flasken er tom. Er du usikker om du får nok spray så bytt flaske nå og alt er bra :klemse:

Takk Missemoje for trøstene ord:klemse:
Jeg kom på at jeg kunne ta en test av flaska og den sprayet en god dusj ut så jeg håper og tror det har gått greit.
Hodet henger ikke med for tiden:blunke:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
21-09-2009, 20:14
Lykke til med sprøytestart i morgen Cutepai...nå ligger du foran meg i løypa:sola:
Jeg begynner på onsdag:blunke:

Sjøstjerna

Nalle
21-09-2009, 21:22
Hei alle sammen! :) Tenkte å melde meg inn her sammen med dere. Virker som alle har mye god støtte i hverandre, og jeg vil gjerne ta del i det fellesskapet :)
Hadde 1. ICSI i aug, dette var dessverre negativt..
Har 1 egg på frys som jeg håper å få satt inn i slutten av oktober :lykke:

Lykke til med spraying og stikking til de som holder på/skal til å begynne med det! :)

KSV
21-09-2009, 22:51
Hei alle sammen! :) Tenkte å melde meg inn her sammen med dere. Virker som alle har mye god støtte i hverandre, og jeg vil gjerne ta del i det fellesskapet :)

Lykke til med spraying og stikking til de som holder på/skal til å begynne med det! :)

Hei Nalle!
Velkommen inn i oktoberklubben!

Missemoje
22-09-2009, 06:41

Velkommen i klubben :klemse:

Cutepai
22-09-2009, 08:35
Heia alle sammen:)
Kjekkt å se nye fjes her inne:)
Velkommen :blomstersmil:

Ja da var dagen komme til fase 2 i denne runden,sprøyte start.
Jeg skal ikke(Mannen som setter sprøyta her)
sette noe sprøyte på meg selv!!
Jeg klare det bare ikke:fnise:
Blir spennende og se hvordan det går denne gang.
Sjøstjerna-takk takk i morgen er det din tur til stikke start.

Ønsker alle en flott uke:blomstersmil:

KiK
22-09-2009, 09:50
Da er jeg igang med spray!! jippppi:):) det føles bra og endelig være igang..er veldig spent..men må jo bare ta det som det kommer..man får jo helt angst når man leser alle mulige bivirkninger!!! hehe...

Det jeg lurer litt på er hvd dere forholder dere til alhohol i spray perioden..kan jeg ta et glass vin ellerto???:):) det sto ingenting om dette i det pakningsvedlegget!!!!!

Ellers lykke til alle oktober jenter..det ser ut til at det er mange som er kommet igang nå!!!!!!

Obella
22-09-2009, 09:58
Da er jeg igang med spray!! jippppi:):) det føles bra og endelig være igang..er veldig spent..men må jo bare ta det som det kommer..man får jo helt angst når man leser alle mulige bivirkninger!!! hehe...

Det jeg lurer litt på er hvd dere forholder dere til alhohol i spray perioden..kan jeg ta et glass vin ellerto???:):) det sto ingenting om dette i det pakningsvedlegget!!!!!

Ellers lykke til alle oktober jenter..det ser ut til at det er mange som er kommet igang nå!!!!!!

Ja spørsmålet om alkohol lurer eg også fremdeles på. Trur ikkje det er farlig når ein sprayer, men kanskje lurt å unngå etter sprøyting slik at kroppen er fresh. Tenkte eg skulle ringa å høyra, me kan jo ikkje vera dei første som spør? Greit og vita på førehand, har sjølv ein del festligheter eg skal ut på og det må planleggast litt om eg skal kamuflera at eg ikkje drikk noko :)

dansejenta
22-09-2009, 13:04
Gratulerer som stikkere og sprayere jenter :heia:

Jeg drakk litt alkohol under spray perioden, skal nok ikke skade det :blunke:

Men ville nok holdt meg unna i stikkeperioden..

På sykehuset fikk jeg bare beskjed om å holde meg unna alkohol etter innsett, ikke noe annet

Sjøstjerna
22-09-2009, 17:01
Jeg tok meg et glass vin som varte og varte tidlig i sprayfasen for vi var i et bryllup....syns ikke det gjorde noe.
Har tenkt å nyte et snapsglass baileys i kveld,har jeg ja,for det er så nydelig godt.
Det gjør jeg siden jeg har tenkt at de neste 9 mnd kan jeg ikke røre noe i det hele tatt:hopper:
I morgen starter jeg med sprøyter:fnise:
Ååååjada......gruer meg noe fryktelig,etter fadesen med sprayen er jeg redd for å gjøre nye tabber.

Sjøstjerna

Sjøstjerna
22-09-2009, 17:02

Lykke til med sprayingen,dette blir spennende:blomstersmil:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
22-09-2009, 17:11
Heia alle sammen:)
Kjekkt å se nye fjes her inne:)
Velkommen :blomstersmil:

Ja da var dagen komme til fase 2 i denne runden,sprøyte start.
Jeg skal ikke(Mannen som setter sprøyta her)
sette noe sprøyte på meg selv!!
Jeg klare det bare ikke:fnise:
Blir spennende og se hvordan det går denne gang.
Sjøstjerna-takk takk i morgen er det din tur til stikke start.

Ønsker alle en flott uke:blomstersmil:
Er det veldig vanskelig å lade sprøyta og stikke...jeg har gjemt utstyret lang opp i skapet...prøvd å fortrenge hele greia:blunke:
Kanskje på tide å ta det frem og ringe på kyndig hjelp..har heldigvis den muligheten:fnise:
Du må ha ei flott uke du også:sola:

Sjøstjerna

lille vennen
22-09-2009, 17:12
Hei
Ser det er en del kommentarer på alkohol i spray-stikketiden.
Jeg fikk beskjed om å bare kose meg og slappe av. Et glass rødvin eller to av og til var bare godt for blodsirkulasjonen og humøret.
Det var en sykepleier fra klinikken som ga meg det rådet, og det rådet har jeg ingen problemer med å følge.

:rødvin: skål (med måtehold):rødvin:

Sjøstjerna
22-09-2009, 17:14

Velkommen i oktoberklubben...trist at det ikke gikk veien i august
ønsker deg all :lykke: i neste forsøk

Sjøstjerna

Sjøstjerna
22-09-2009, 17:15
Hei
Ser det er en del kommentarer på alkohol i spray-stikketiden.
Jeg fikk beskjed om å bare kose meg og slappe av. Et glass rødvin eller to av og til var bare godt for blodsirkulasjonen og humøret.
Det var en sykepleier fra klinikken som ga meg det rådet, og det rådet har jeg ingen problemer med å følge.

:rødvin: skål (med måtehold):rødvin:

Skriver under på den:sola:

dansejenta
22-09-2009, 19:02
Så bra :fnise:

Kose dere med både hormoner og godt drikke :woohoo:

Missemoje
22-09-2009, 20:08
Så bra :fnise:

Kose dere med både hormoner og godt drikke :woohoo:

:woohoo: likte denne jeg hohoho:fnise:

Hildur
23-09-2009, 08:54
Da var jeg også igang med sprayen. Nøyaktig kl. 08.00 ble de to første sniffene tatt, og jeg fikk ikke behov for å nyse før 1 1/2 time senere så det gikk fint:fnise:

Sjøstjerna
23-09-2009, 11:08
Lykke til med sprayingen Hildur,godt at du slapp nysing:blunke:
Jeg har heller ikke vært noe plaget med det,selv om jeg var snylteforkjølet en periode.

Hohoi....i dag skal jeg sette mitt første stikk med puregon.
Vet hvordan jeg gjør det med ladingen nå da,så da er det bare å få sprøyta i magen:hyper:

Det er noe jeg lurer på i forbindelse med mens i spraytiden.
Jeg blør litt fortsatt jeg,ikke mye men i flere dager en vanlig.
Er det unormalt eller kan det være slik når man sprayer?

Sjøstjerna

Cutepai
23-09-2009, 15:59
Det er noe jeg lurer på i forbindelse med mens i spraytiden.
Jeg blør litt fortsatt jeg,ikke mye men i flere dager en vanlig.
Er det unormalt eller kan det være slik når man sprayer?

Sjøstjerna

Jeg har det og slik så jeg tror det er normalt.
Gratulerer som stikker du og:heia:
Hva tid skal du på UL?

Hildur-endelig var du i gang:heia::heia:

Og til alle dere andre masse lykke til:heia::heia:

KiK
23-09-2009, 17:22
Da var jeg også igang med sprayen. Nøyaktig kl. 08.00 ble de to første sniffene tatt, og jeg fikk ikke behov for å nyse før 1 1/2 time senere så det gikk fint:fnise:

Hei hei:) da er jeg også igang...ikke merke tnoe hittil-men det er kanskje litt tidl!! startet i går..men jeg mener legen sa jeg kun skulle spraye en gangX 4 per dag.. det er kanskje individuelt hvor store doser man tar?? Jeg bruker suprecur.. vil jo gjerne gjøre det så riktig som mulig:):)

KiK
23-09-2009, 17:25
Lykke til med sprayingen Hildur,godt at du slapp nysing:blunke:
Jeg har heller ikke vært noe plaget med det,selv om jeg var snylteforkjølet en periode.

Hohoi....i dag skal jeg sette mitt første stikk med puregon.
Vet hvordan jeg gjør det med ladingen nå da,så da er det bare å få sprøyta i magen:hyper:

Sjøstjerna

Lykke til med stikkingen!!!!!!!

Hildur
23-09-2009, 17:35
Hei hei:) da er jeg også igang...ikke merke tnoe hittil-men det er kanskje litt tidl!! startet i går..men jeg mener legen sa jeg kun skulle spraye en gangX 4 per dag.. det er kanskje individuelt hvor store doser man tar?? Jeg bruker suprecur.. vil jo gjerne gjøre det så riktig som mulig:):)

Jeg bruker Synarela og skal ta en dose i hvert nesebor to ganger pr. dag. morgen og kveld. Suprecur har jeg ikke noe kjennskap til, men hvis du har fått beskjed om å gjøre det som du gjør så er det helt sikkert riktig.:klemse:

Sjøstjerna
23-09-2009, 17:36
Da er første sprøyta satt,det gikk kjempe fint jo:fnise:
Jeg skal på ul 2 okt Cutepai.
Godt at flere har det slik med mens,blir nå passe tullerusk i dette.
Legger merke til alt og tenker og lurer på alt:blunke:
Lykke til med spray og stikking dere andre også:blomstersmil:

Sjøstjerna

Missemoje
23-09-2009, 20:17
Her e i i stor form i kveld. Molde fotballklubb e best og Oslo here we come!

Og ønsker alle lykke til med sprøyter og spray. Selv skal jeg knakske proynova så fort mensen kommer =)

Og igjen en liten trall: Her kommer Molde og Molde her kommer vi........:jippi:

Sorry jenter men greide ikke dy meg:fnise:

:hopper: :hopper: :hopper: :hopper: :hopper: :hopper: :hopper:

Hildur
23-09-2009, 20:39

Og ønsker alle lykke til med sprøyter og spray. Selv skal jeg knakske proynova så fort mensen kommer =)

Bare hei alt du orker du...:klemse: Jeg er ingen fotballfan, synes det er drepende kjedelig og blåser i hvem som taper og vinner... (bare heier litt på strømsgodset i skjul):fnise:

Obella
23-09-2009, 21:11
jepp då var eg også i gang med spray:jippi:
venter på "overgangsalderen"!

KSV
24-09-2009, 00:41
Da begynner jeg....Mannen min kommer til å fotfølge meg og passe på meg hehe...Vet at jeg er ei lita vimse og plutselig glemmer meg...
Må begynne å hive innpå folat og vitaminer og...Glemte det helt bort siden forrige runde.
Lurte på om mennene deres er like "opphengt" i nesespray/medisiner/ etc som det vi kanskje er.. Er de veldig opptatt av det som skjer eller tar de det med knusende med ro? Interesserer de seg noe i ønskebarn forumet? Spør og lurer på ting??
Min mann og veldig spent og leser det han kommer over av info...Blir lett rørt og "våt i øye" når han tenker på baby.... Så god atte :-)

Niffi
24-09-2009, 14:11
Hei.

En god klem til alle sammen her inne :grouphug:

Kan jeg komme med et lite spørsmål?
Jeg har ett lite fryse-egg igjen (4-delt og av god kvalitet). Vi hadde opprinnelig vtenkt å gå privat nå (Hausken), med spraystart i oktober. Men nå tenker jeg mer og mer på å kanskje ta det fryse-egget først, og event startet privat i desember. Jeg blir 42 år i år. Hva ville dere ha gjort?
Kvier meg litt for fullt stimulerings-regime, samtidig som jeg ser at det kan være positivt å skifte klinikk.
Åsså blir jeg jo ikke yngre da........

Missemoje
24-09-2009, 15:36
Hei.

En god klem til alle sammen her inne :grouphug:

Kan jeg komme med et lite spørsmål?
Jeg har ett lite fryse-egg igjen (4-delt og av god kvalitet). Vi hadde opprinnelig vtenkt å gå privat nå (Hausken), med spraystart i oktober. Men nå tenker jeg mer og mer på å kanskje ta det fryse-egget først, og event startet privat i desember. Jeg blir 42 år i år. Hva ville dere ha gjort?
Kvier meg litt for fullt stimulerings-regime, samtidig som jeg ser at det kan være positivt å skifte klinikk.
Åsså blir jeg jo ikke yngre da........

Hei Niffi =)
Ble litt tanke full etter at jeg leste innlegget ditt.
Jeg syns du skal prøve det fryse egget som ligg å venter :blunke: hvem vet kanskje akkurat det er gullegget :hvitstork: Har jo egentlig ikke så mye å tape. Slipper hele hormon runden å. Bare det er en bonus i seg selv :fnise: Og hvis det ikke lykkes, så er Hausken der etterpå :blunke:

Mest av alt vil jeg råde deg til å følge magefølelsen din. Den tar sjelden feil!:snill:

:klemse: Klem og lykke til uansett hvilket valg du/ dere tar :lykke:

Hildur
24-09-2009, 16:07
Tja, hva gjør man???? Har du hatt egg på frys før??? Isåfall, hvordan er frysehistorikken din???
Jeg har nemlig to egg på frys, men er igang med nytt ferskt forsøk nå. Og det er fordi jeg har så utrolig dårlig frysehistorikk. Av 7 forsøkt opptinte egg så har 1 klart seg.. Derfor får mine to ligge en stund til..

Du har jo ikke heller alderen på din side, så hvis du er ute etter et råd fra meg så sier jeg: kjør på med nytt forsøk. Og spar fryseeggene til et evt. søskenforsøk....:klemse:

Sjøstjerna
24-09-2009, 17:16
Niffi:
Ja dette er noe jeg selv har tenkt på om vi ikke skulle få det til på første forsøk.Jeg har ikke stort eggforråd igjen og tenker det samme som Hildur.
Hvis jeg er så heldig å få egg på frys,så ville jeg nok spart på de og tatt en ny runde.Men det er slik jeg føler det,ikke sikkert det er rett for deg.
Jeg har jo ikke noe frysehistorik å forholde meg til.....

Sjøstjerna

Sjøstjerna
24-09-2009, 17:31
Da begynner jeg....Mannen min kommer til å fotfølge meg og passe på meg hehe...Vet at jeg er ei lita vimse og plutselig glemmer meg...
Må begynne å hive innpå folat og vitaminer og...Glemte det helt bort siden forrige runde.
Lurte på om mennene deres er like "opphengt" i nesespray/medisiner/ etc som det vi kanskje er.. Er de veldig opptatt av det som skjer eller tar de det med knusende med ro? Interesserer de seg noe i ønskebarn forumet? Spør og lurer på ting??
Min mann og veldig spent og leser det han kommer over av info...Blir lett rørt og "våt i øye" når han tenker på baby.... Så god atte :-)

Lykke til med oppstarten KSV!
Dette blir spennende:sola:
Min kjære følger med og er nyskjerrig på det jeg driver med...han bryr seg absolutt.Men jeg tror han føler seg litt hjelpesløs oppi det hele,derfor driver han og ordner med det praktiske i forbindelse med reise,opphold og hjemreise:blunke:
Han er veldig spent på dette forumet men han spør ikke så mye da..
I forhold til dette med baby,har han hvert litt distansert tidligere,det er nok fordi vi har prøvd så lenge å få det til,men jeg ser og føler hans forventninger er like så store som mine.Nå kjennes det litt mer oppnåelig ut for oss å få dette ønskebarnet:blomstersmil:
Vi er begge veldig spent ja....positive til forsøket...men prøver og være realister også da uten at vi er negative heldigvis:blunke:

Sjøstjerna

Cali
24-09-2009, 19:30
Hei hei

Jeg ser at mange av dere driver med spray...jeg er jo ung og dum....og lurer på hvorfor dere går på det. Jeg har blitt satt på en p-pille i tre uker for så å begynne rett på hormonsprøyter...?

Jeg har fått bestilt gyn. time i dag, jeg har en cyste på den ene eggstokken som legen vil skal gå vekk før jeg begynner på hormoner. Den MÅ være vekk ine 7 oktober, har time den 6 og håper at den er borte vekk da...krysser fingrene:)

Jeg trener en del, prøver å gå ned i vekt pga pco, hva har legene sakt til dere angående trening når mån skal i gang med førsøk?

Hildur
24-09-2009, 19:51
Cali; innen dette gamet er det en rekke ulike behandlingsmåter.

Sprayen brukes for å nedregulere kroppen slik at hormonsprøytene skal gi mest mulig effekt.

Jeg har også PCOS, og har aldri hørt noe annet enn at trening er helt greit under forsøket. Man trenger kanskje ikke sprengtrene de to ukene etter innsetting, men det skal heller ikke skade. Så bare tren du, og lykke til med vektreduksjon. Jeg vet veldig godt at det ikke er lett. Samme situasjon her...:klemse:

KiK
24-09-2009, 20:52

Hei hei:) blir litt "mobbet" av min samboer fordi jeg er på forumet hele tiden..he he... han er utrolig engasjert-vi har hele tiden visst at det kan by på utfordringer for oss når det gjelder å få barn.. Akkurat som Sjøstjernas mann tar han seg mye av det "praktiske"i prosessen!! Vi har forsøket i Danmark,såda må vi ordne med flybill osv på kort tid!! greit med litt "arbeidsfordeling"-og hjelpe meg med sprøyte settingen skal han få lov til!!:):)
Er i tillegg veldig glad for å ha familie&venner og i denne prosessen!!

dansejenta
24-09-2009, 22:47
Ja jenter, hva skulle vi vel gjort uten mannfolkene våre :fnise:

Jeg har en fantastisk kjæreste, men syntes ikke han begynte å interessere seg før vi faktisk reiste til sykehuset og var "ordentlig" igang! Han var veldig spent og begynte da å prate litt mer om dette. Men tror nok absolutt at de føler seg litt hjelpesløse stakars..

Han svimte by the way nesten av både på forsamtalen og under egguttaket, hihi.

Ang TRENING: jeg jobber som dansepedagog, og er konstant i bevegelse, noe som er sunt! Men jeg tror jeg anstrengte meg litt for hardt i rugetiden (fikk ikke beskjed om å ta noen spesielle hensyn av s.huset...) og skal etter evt innsett nå sykemelde meg ei uke.
Så alt med måte kanskje :blunke:

Nå venter jeg bare på mens, så jeg kan begynne med pillene! Kjenner at det nærmer seg :lykke:

KSV
25-09-2009, 07:53
Hei hei

Jeg ser at mange av dere driver med spray...jeg er jo ung og dum....og lurer på hvorfor dere går på det. Jeg har blitt satt på en p-pille i tre uker for så å begynne rett på hormonsprøyter...?

Jeg har fått bestilt gyn. time i dag, jeg har en cyste på den ene eggstokken som legen vil skal gå vekk før jeg begynner på hormoner. Den MÅ være vekk ine 7 oktober, har time den 6 og håper at den er borte vekk da...krysser fingrene:)

Jeg trener en del, prøver å gå ned i vekt pga pco, hva har legene sakt til dere angående trening når mån skal i gang med førsøk?

Vi får ønske hverandre lykke til- Har time samme dato som deg og skal også fjerne cyste...Akkurat det gruer jeg meg til da....

KSV
25-09-2009, 08:00
Nesa mi er full av spray og det gikk så fint atte. Endelig i gang!:hopper::hopper::hopper:

Nå skal jeg ta med bikkja ut i regnet og gå meg en tur...Stikke innom mannen min på jobb og si at jeg elsker han...

KiK
26-09-2009, 10:10
God helg oktober jenter:):) nå er det ut på tur med hund&mann!!!! Er på spraydag 5,og synes det går over all forventning- kanskje litt trøttere enn vanlig- men kan ikke klage:):):)

Sjøstjerna
26-09-2009, 10:59
God helg til alle oktober jenter:klemse:
Nå er vi mange som er igang med spray og stikking....:jippi:
Det er ei spennende tid vi går inn i,må den bli strålende med mange blå strek ut i okt/nov:blunke:

KiK:
Kos deg på turen med mann og hund,jeg var også en anelse trøttere i starten med spray husker jeg.

KSV:Kjekt at du er i gang,jeg er sikker på at mannen din ble glad for at du stakk innom i går:blomstersmil:

Dansejenta:
Håper mensen kommer snart,så er du i gang:blomstersmil:

Jeg er i god form,kjenner det bobler og stikker i eggstokkene.Stram og litt hard i magen,men det går helt fint:blunke:
Syntes det var tidlig å kjenne noe,men det er jo 9 dg jeg skal stikke så det er vel bra jeg kjenner noe:fnise:
Er veldig spent på hva slags beskjed jeg får neste fredag.....

Sjøstjerna

Sjøstjerna
26-09-2009, 11:03

Blir rene fylkes oppgjør det der...Molde og Ålesund:blomstersmil:

Missemoje
26-09-2009, 11:46
Blir rene fylkes oppgjør det der...Molde og Ålesund:blomstersmil:

:jippi: ja det er så kjekt. Drømme oppgjør det der :blunke:
Jeg skal til Oslo og gleder meg sååååååååå :heia:

KSV
27-09-2009, 08:12
og det regner i Ålesund. Jeg har litt svie i nesa ca en time rett etter spray men så går det over.... Jeg og mannen koser oss i helga med innearbeid og maler om soverom og loftet...Kjekt å være ferdig med alt av oppussing og malingsstank i tilfelle........
Jobbe litt og så er det bare å kle på oss regntøy og gå tur ut i regnværet...
Ha en herlig fin søndag alle sammen!

dansejenta
27-09-2009, 15:31
Her i Bodø regner det også...som det har gort 11 uker i strekk nå!!

Huff!! Litt kjedelig når man har hund, og MÅ ut i all slags vær. Men men :blunke:

Får minstebroren min på besøk i dag, koselig :jippi:

Fortsatt god helg :klemse:

Missemoje
27-09-2009, 18:10
Har hatt en knall fin dag ute i regnet i dag. Har gått tur ut til Ryvarden for de som er lokal kjent:hyper:
Lykke har i dag vært å hoppe i en sølepytt etter sølepytt etter sølepytt etter sølepytt...............................:fnise:

Ha en strålende uke alle sammen!
Klem fra Haugesund :grouphug:

Cali
27-09-2009, 18:54
Da var dagens jogetur unnagjort og jeg kan se fremover mot neste uke.

Jeg teller på dagene til jeg skal begynne med sprøyter, føler liksom ting ikke skikkelig er i gang før det(jeg går jo ikke på spray...jeg går bare å venter)

Ha en strålende uke alle sammen, og lykke til med forsøkene!

Obella
27-09-2009, 20:37
Spray dag # 5 og merker ingenting! Bare at klokka vekker meg kl 08 i helga, men sovener fort igjen etter eit sniff. Førebygger med trening 3-4 gonger i veka og har snart fått av meg det ekstra eg fekk då eg gjekk på hormon. :hopper:Ikkje at det var så mykje, men merkbart for meg. Om me lykkes så skal eg trena så lenge eg klarer, trur det er kjempe viktig og bra både for helse og sjel.
Ha ei fin, ny veke!

Sjøstjerna
28-09-2009, 18:49
Så er det ei ny uke og jeg ser det er spreke damer her,så flinke dere er:sola:
Jeg gikk meg også en tur i gårkveld....deilig selv om det regnet tollekniver og mer til.....håret blåste i vannretten:blunke:

God at du får sove igjen Obella etter sniffet,det fikk ikke jeg:sukk:
er en slik type som må opp når jeg først har våknet.

Ellers har jeg fine blå flekker på magen etter stikkingen,øm og tror det jobbes litt der inne....håper det ihvertfall.

Er det noen flere som skal starte med spray eller sprøyter snart kanskje?

Sjøstjerna

Sjøstjerna
28-09-2009, 18:54
Sorry Obella...så ikke at du hadde sendt meg en meld. før nå.
Men du har fått lagt deg inn på resultatlista så da er det i orden:blomstersmil:

Sjøstjerna

Cali
28-09-2009, 20:23
Hei

Noen her som vet hvordan det virker med sykemelding på Hausken. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte bruke egenmelding...men slik jeg ser på nette har jeg rett på sykemelding intill en uke i forbindelse meg IVF førsøk (egguthenting og innsetting). Hven er det da som skriver sykemeldingen? Gynokologen min eller fastlegen min?
Noen som vet?

Hilsen cali:blomstersmil:

Sjøstjerna
28-09-2009, 20:56
Hei Cali!
Jeg ville trodd du kunne fått sykmeld.for uttaks dato og til om med innsett dato ihvertfall,ihertfall må en kunne det hvis man ikke kan bruke egenmelding
f.eks.
Jeg leste i brevet mitt at jeg kunne få sykmeld.inntill 1 uke på St.Olav ihverfall,kan jo ikke være forskjellige regler/rutiner hos de enkelte sykehus.
Men har ikke sett noe nærmere på det jeg,for jeg skal bruke ferie har jeg
tenkt:blomstersmil:

Sjøstjerna

KiK
28-09-2009, 21:41
Hei Cali:)

I tidligere forsøk har jeg fått sykemelding de dagene jeg har trengt det..vi gjør forsøket delvis hos Aleris og Odense i Danmark..i forb med inseminasjonsforsøkene som jeg har vært igjennom har jeg hatt 3 dager..det er det jeg har hatt behov for.. nå i dette forsøket blir det lenger..regner med en uke ca..må være i Danmark under hele forsøket fra uttak til insetting..Det er legen på Aleris som har skrevet ut sykemelding..

Missemoje
29-09-2009, 07:25
Hei

Noen her som vet hvordan det virker med sykemelding på Hausken. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte bruke egenmelding...men slik jeg ser på nette har jeg rett på sykemelding intill en uke i forbindelse meg IVF førsøk (egguthenting og innsetting). Hven er det da som skriver sykemeldingen? Gynokologen min eller fastlegen min?
Noen som vet?

Hilsen cali:blomstersmil:

I Haugesund, på sykehuset får man sykemelding fra uttaksdagen til og med innsett. 3 dager. Men jeg ringte til fastlegen min og fikk sykemelding hele den uken. Ingen problem. Jeg syns det var deilig å ha fri den uken!!!!!!!!!!!!

Ha en strålende dag alle sammen :grouphug:

Obella
29-09-2009, 14:27
I Haugesund, på sykehuset får man sykemelding fra uttaksdagen til og med innsett. 3 dager. Men jeg ringte til fastlegen min og fikk sykemelding hele den uken. Ingen problem. Jeg syns det var deilig å ha fri den uken!!!!!!!!!!!!

Ha en strålende dag alle sammen :grouphug:

Fekk også same beskjed om 3 dagar i Hgs, men eg vil vurdera det alt etter kva dag eg har uttak. Vert det ein tysdag så ser eg ingen vits i å gå på arbeid fredagen. Er det ein onsdag så har ein helga i tillegg og det bør vera ok for dei fleste. Er det sjukehuset eller fastlegen som skriv ut sykemeldingen? Eg ønskjer at fastlegen skriv ut for å kamuflera dette på arbeid. Står det haugesund så forstår dei jo kva det er . . .

KSV
29-09-2009, 14:51
5. spray dagen og i går sovnet jeg på fanget til mannen min kl 22....sov hele natten uten å våkne en eneste gang og etter å ha kjørt barnet på skolen så sovnet jeg jammen til igjen...La meg i senga og sov til kl var nærmere halv tre..Bruker ikke å slye meg slik så nå har jeg litt dårlig samvittighet...Hoppet rett i middagslagingen...
Var forresten på akupunktur i går. Gikk så fint atte. Skal to ganger i neste uke og skal inn til en i Trondheim rett før og etter innsetting (forhåpentligvis innsetting da:-)
Nei nå må jeg hive meg rundt..Snart kommer mann og barn hjem...

Amie
29-09-2009, 21:47
Melder meg inn her jeg :) har vært inne på september gruppa men behandlingen vår ble forskjøvet 1 uke, så da er det bare å flytte over.
Hadde eggutak i går, fikk ut 20 egg, 17 kunne brukes å av dem ble 10 befruktet:hopper:
Nå er det bare å krysse alt for at eggene utvikler seg fint!
Skal ha innsetting 1.10:lykke:

Å masse lykke til alle oktober prøvere :heia:

Sjøstjerna
30-09-2009, 09:11
Melder meg inn her jeg :) har vært inne på september gruppa men behandlingen vår ble forskjøvet 1 uke, så da er det bare å flytte over.
Hadde eggutak i går, fikk ut 20 egg, 17 kunne brukes å av dem ble 10 befruktet:hopper:
Nå er det bare å krysse alt for at eggene utvikler seg fint!
Skal ha innsetting 1.10:lykke:

Å masse lykke til alle oktober prøvere :heia:

Hei Amie,velkommen i oktober klubben:blomstersmil:
Så flott at du fikk ut 20 egg og at så mange ble befruktet:hopper:
Det blir en spennende dag på deg i dag da....
Krysser fingre og tær for deg!
Lykke til med innsett i morgen.

Sjøstjerna

Sjøstjerna
30-09-2009, 09:19
5. spray dagen og i går sovnet jeg på fanget til mannen min kl 22....sov hele natten uten å våkne en eneste gang og etter å ha kjørt barnet på skolen så sovnet jeg jammen til igjen...La meg i senga og sov til kl var nærmere halv tre..Bruker ikke å slye meg slik så nå har jeg litt dårlig samvittighet...Hoppet rett i middagslagingen...
Var forresten på akupunktur i går. Gikk så fint atte. Skal to ganger i neste uke og skal inn til en i Trondheim rett før og etter innsetting (forhåpentligvis innsetting da:-)
Nei nå må jeg hive meg rundt..Snart kommer mann og barn hjem...

Heia!
Det er ikke greit å være så trøtt nei...men ikke ha dårlig samvittighet du KSV:klemse:
Noen reagerer veldig på medisinene slik som du beskriver og det er ikke godt.
Tror det er viktig å ta det litt med ro og lytte til kroppens behov slik du har det nå.
Det kan nok gå litt over etterhvert,noen kvikner til litt når de begynner på sprøyter ser jeg:blunke:
Selv var jeg ikke veldig trøtt,bare litt og det gikk over før jeg begynte på stikkingen.
Lykke til videre med sprayen:blomstersmil:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
30-09-2009, 09:29
Ja ja...så har tankene begynt å fly...deretter kommer bekymringene...jeg kjenner ikke så mye til stimuleringen med puregon(synarela)jeg og det plager meg litt.
Forventet igrunn at jeg skulle være veldig oppblåst,kjempe stinn og øm i mageregionen.
At det skulle være det rene trøskværk i eggstokkene som jeg uten tvil virkelig ville kjenne veldig på.
Er det noen andre som har hatt det slik med medisinene og alikavell så er alt i orden med eggutviklingene?
Vel jeg kjenner jo tydelig at det strammer til i eggstokkene,men hadde trodd det skulle være litt mer ja....ubehagelig/vondt.....
Hva kan man igrunn kjenne selv av stimuleringen?
Hadde mye mer symptomer på bare sprayen igrunn husker jeg:sparke:

Cutepai:
Hvordan går det med deg forresten? Du skal vel inn til ul de nærmeste dagene du også?

Sjøstjerna

dansejenta
30-09-2009, 09:42
Hvor lenge har du gått på spray/sprøyter?
Jeg begynte ikke å kjenen noe særlig (av betydning i allefall :fnise:) før dagen fØR ul, da hadde jeg spraya i 23 dager (3X hver dag) og stukket i 6 dager (150ie). Så tror ikke du skal bekymre deg så mye, det går nok fint :klemse:

Sjøstjerna
30-09-2009, 10:20
Hvor lenge har du gått på spray/sprøyter?
Jeg begynte ikke å kjenen noe særlig (av betydning i allefall :fnise:) før dagen fØR ul, da hadde jeg spraya i 23 dager (3X hver dag) og stukket i 6 dager (150ie). Så tror ikke du skal bekymre deg så mye, det går nok fint :klemse:

Takk for svar dansejenta:blomstersmil:
Jeg har sprayet 2 ganger daglig i 28/29 dager,stukket(2oo IE) i 7(skal sette den 8 litt senere i dag).
Skal på ul fredag da:neglebit:
Jeg er fryktelig spent.

Sjøstjerna

dansejenta
30-09-2009, 10:25
Ja det er nervepirrende assa! :neglebit:

Masse lykek til :lykke:

Amie
30-09-2009, 10:35
Hei Amie,velkommen i oktober klubben:blomstersmil:
Så flott at du fikk ut 20 egg og at så mange ble befruktet:hopper:
Det blir en spennende dag på deg i dag da....
Krysser fingre og tær for deg!
Lykke til med innsett i morgen.

Sjøstjerna

Takk Sjøstjerna :blomstersmil:

Å masse lykke til på fredag :lykke:

Cutepai
30-09-2009, 10:48
Cutepai:
Hvordan går det med deg forresten? Du skal vel inn til ul de nærmeste dagene du også?

Sjøstjerna

Heisann.
Joda her går det kjempebra begynner å bli nervøs til fredag:neglebit:håper det har skjedd noe der nere:)
Jeg kjenner ingenting i magen jeg heller,men det har jeg ikke gjordt de andre gangene heller.
Det putrer i eggsentralen skal dere se:)
Jeg håper på uttak på mandag...lov å håpe...
Ønsker alle en fin dag:blomstersmil:

Sjøstjerna
30-09-2009, 13:11
Heisann.
Joda her går det kjempebra begynner å bli nervøs til fredag:neglebit:håper det har skjedd noe der nere:)
Jeg kjenner ingenting i magen jeg heller,men det har jeg ikke gjordt de andre gangene heller.
Det putrer i eggsentralen skal dere se:)
Jeg håper på uttak på mandag...lov å håpe...
Ønsker alle en fin dag:blomstersmil:

Så fint at du har det bra:sola:
Godt å se at andre har det som meg...skikkelig triller det her:neglebit:
Vi satser på at vi får ut en drøss med flotte egg mandag begge to:lykke:
Ønsker deg en fin fin dag også:blomstersmil:

Sjøstjerna

Sjøstjerna
30-09-2009, 13:15
Hello

Ha en find dag
E

Hei Evita374 hvordan går det med deg,ser du har sprayet noen dager:blomstersmil:

Sjøstjerna

KSV
30-09-2009, 14:24
Litt mer våken i dag og sel om det regner på Sunnmøre i dag (noe som det har gjort i de siste to mnd) så var det godt å komme seg ut....Føler meg segen men ikke så grusomt zzzzzzzZZZZZzzzzzzz som jeg var i går.
Har i de siste mnd følt meg ganske "nedregulert" allerede siden jeg ikke har fått min dose med hormontabletter som jeg må gå på...
Stakkars mannen sier jeg bare... Føler jeg må sveive meg selv i gang...
Kanskje jeg bare skal krype til køys litt ekstra tidlig så det kan bli noe LOVE før jeg sovner.....

Nå skal jeg hive meg rundt her. Snakkes damer/jenter!

lille_meg79
30-09-2009, 18:52
Så godt å høre at det er flere som er trøtte og sover og sover og sover...:sleep:
Føler at jeg går rundt i en egen boble jeg... Har nå tatt sprøyter i seks dager, og skal til kontroll på Riksen i morgen. De to forrige forsøkene fikk vi veldig få egg, og få av dem ble befruktet også. Hadde vært flott med nyheter om MASSE egg denne gangen! Ser det er andre her som har fått mange egg - gratulerer, godt jobba!

Hvilken erfaring har dere med antall egg som blir satt inn? Har fått satt inn ett egg begge gangene. Er det større muligheter for å få satt inn to nå som det er siste forsøk tro? Har så lyst til å øke sjansene!

Spent på dato for uttak også, tipper det blir en dag neste uke. Begynner å nærme seg nå! Tror jeg går rundt i en slags fornektelse jeg... Etter tidligere skuffelser vil jeg liksom ikke innse at vi er i gang igjen, og jeg tør ikke engang håpe at det skal gå bra denne gangen. Tidligere har jeg håpt så veldig, og nesten vært overbevist om at det har gått bra. Skuffelsen blir bare så ekstra vanskelig å takle da... Så nå prøver jeg så godt jeg kan å distansere meg, selv om det egentlig er umulig...

Lykke til videre alle sammen!

Missemoje
01-10-2009, 10:37
Snart helg igjen :jippi: like deilig hver uke det :hopper:

Håper det står bra til med alle sammen. Selv kan jeg ikke huske noen gang å ha ventet å ønsket så intenst at mensen må komme snart :hyper: Satser på at den er på plass på søndag. Og da er det bare å sette i gang å knaske tabeletter :mumse:

Ha en strålende dag jenter:storklem:

Amie
01-10-2009, 11:09
Da er jeg ruger av 2 (4 delte) egg :hopper:

Nå er det bare å krysse alt!!

Blir spennende å følge med på dere alle :heia:

Missemoje
01-10-2009, 11:47
Da er jeg ruger av 2 (4 delte) egg :hopper:

Nå er det bare å krysse alt!!

Blir spennende å følge med på dere alle :heia:

Skal krysse alt jeg har og mere til:blunke:

Amie
01-10-2009, 12:20
Takk :klemse:

FINA
01-10-2009, 12:27
Da var jeg i gang med ruge tiden.:hopper: Det ble 01.oktober på meg så da hører jeg vel egentlig hjemme i oktoberklubben. Håper tiden skal gå for fram til bp. :vente:

Lykke til til dere andre som skal i gang denne måneden. Måtte dette være en god måned for oss alle!:grouphug:

dansejenta
01-10-2009, 12:40
Gratulerer alle rugere :jippi: