PDA

Se full versjon : Ingen egg....?

Niffi
16-04-2009, 22:53
Hei.

Var til ul i dag, etter 9 dager på puregon (300ie). Det var ingen egg!!!??? Det vil si; det var noen få på 3 og 5mm. Jeg har alltid tidligere hatt mange egg (8 - 14). Hva i all verden er det som skjer? Er jeg passert overgangsalderen? Er 41, men ved forsøk i november i fjor fikk jeg ut 12 fine egg.

Er det noen som har opplevd dette, men som likevel har harr egg ved senere forsøk?? Klinikken setter meg på max dose puregon nå (450ie) i 4 dager, for å se om eggene vokser. Er det noen som har opplevd at det skjer??? Jeg har brukt prednisisolon (10mg)siden jeg startet med sprøyter, kan det ha noe å si?

Synes dette her er tungt nå!!!!!

UTROLIG takknemlig for svar!

heike
17-04-2009, 05:39
Hei Niffi

Dette har skjedd meg også. Nå har jeg ganske få egg til vanlig, men den ene gangen tok nesten knekken på meg. Jeg kranglet meg til fortsette, og endte opp med å få ut to egg på det forsøket.

Jeg vet ikke om du fortsetter på medisiner eller ikke, men det var min erfaring den gangen.

Har fått ut egg etter det også. Ikke mange, men det har holdt for innsett.

Jeg har fått beskjed om at jeg kanskje er på vei inn i overgangsalderen, og det tok virkelig pusten fra meg, da jeg trodde den var så nærme.

Skjønner godt at du finner dette skummelt.
Vet ikke om dette hjalp så mye.

Håper du kommer med oppdateringer.

Emeline
17-04-2009, 07:10
Hei Niffi

Jeg fikk ut veldig få egg ved første IVF-forsøket. Jeg tror det var tre egg der bare ett kunne brukes. De andre to bare kastet de. Jeg ble gravid på det ene, men hadde en SA rett etterpå.

De økte dosen helt fra starten ved neste forsøk. Jeg gikk i tillegg på Glucophade, et insulinpreparat. Det forklarte Hausken med at noen ganger viste det seg at kroppen hadde nok med å produsere insulin som er et hormon. Derfor klarte ikke kroppen å danne hormoner nok til i tillegg få mange egg. Men når en fikk Glucophage, slapp kroppen å lage så masse insulin selv. Da kunne den konsentrere seg om eggproduksjon. Vet ikke om de bruker dette ved forsøk lengere, det er 5 år siden dette skjedde med meg. MEN til poenge mitt: Jeg ble kraftig overstimmulert. Fikk ut 20 egg! Havnet på sykehuset i over en uke, og ingen innsetting. 7 egg var av topp kvalitet, og ble fryst ned. Vi tok oss så en pause. Nå, så lang tid etterpå er jeg gravid med to av disse eggene.

Så i mitt tilfelle ble det mange egg andre gang. Håper det jeg skrev var forståelig. Vet at noen andre hadde samme problem, og at de maste seg til dette med Glucophage. Du kan jo i alle fall høre med legen din.

Lykke til. Håper det blir noen egg denne gangen likevel. Skal krysse fingerene for deg :lykke:

Wilma69
17-04-2009, 10:24
Hei Niffi

Jeg fikk ett forsøk avbrutt pga ingen egg. Hadde da hatt to runder med 3-4 egg. Altså ikke den store eggleggeren jeg heller.

Så byttet jeg medisiner, og fra å gå kun på Puregon, gikk jeg nå over til en blanding av Puregon og Menopur. Da fikk jeg 7 fine egg. Har gått på akkurat samme opplegg nå på mitt første forsøk i Danmark med eksakt samme resultat.

Har hørt at Menopur skal gi færre egg, men i mitt tilfelle var det stikk motsatt.

Lykke til:lykke:

askeladden
17-04-2009, 11:37
Hei
jeg hadde to forsøk med puregon 400ml fikk 3 og 2 egg.
3 forsøket startet jeg på 450ml menopure økte til 600 men ingen egg.

Kan være du bør bytte medisiner, eller blande to?
Hør med legen din.
Jeg har tidlig overgangsalder, og valgte å ta et ed forsøk ble gravid med tvillinger:jippi:
Lykke til:lykke:

Niffi
22-04-2009, 11:51
Kjære dere.

Tusen, tusen takk for svarene :blomstersmil:

Det gikk veldig skeis dette, forsøket ble avbrutt :sukk: Det hjalp ikke å øke dose puregom til 450 ie. Jeg har ett lite fryse-egg igjen, og tenkte jeg skulle prøve med det nå i mai/juni. Ellers så er vi veldig heldige som får ett forsøk til der vi går, siden dette ble avbrutt. Da skal jeg visst ta full dose puregon fra starten av.

det rare er at jeg i denne runden har tatt aku, homepati og fotsone, samt prednisolon fra første sprøytedag. Neste gang kjører jeg løpet uten noe som helst ekstra medisiner, tror jeg.

Ha en fortsatt kjempefin dag :klemse:

heike
22-04-2009, 14:02
Dette var synd.
Skjønner godt at det var en nedtur.
Men det er jo bra at du får en runde til. Håper du henger sammen og kommer du kommer raskt igang igjen.

Nurket
22-04-2009, 17:52
Har opplevd nesten det samme...

Et forsøk ble avbrutt fordi det ikke så bra ut...legen på Riksen sa at det skjedde av og til...når man har mange forsøk kan man rett og slett ha en dårlig syklus...Brukte da Gonal-F og trur selv det var grunnen..."følte" meg ikke stimulert.

Var så på et annet sykehus...fikk kun ut 2 (inn 1) og 3 (inn 3) egg...legen sa til meg at dessverre kunne jeg ikke regne med flere heretter...har bikket den magiske 40 års alderen...

På siste forsøket brukte jeg 450 ie Puregon og fikk ut 8 strålende egg, 5 befruktet, nesten egg på frys (for første gang) og hadde beste forsøket på flere år...Inn tre flotte...Ble ikke gravid...men se DET er jo en helt annen historie...

Stå på og hold motet oppe!!!

june
22-04-2009, 20:55
Kjære dere.

Tusen, tusen takk for svarene :blomstersmil:

Det gikk veldig skeis dette, forsøket ble avbrutt :sukk: Det hjalp ikke å øke dose puregom til 450 ie. Jeg har ett lite fryse-egg igjen, og tenkte jeg skulle prøve med det nå i mai/juni. Ellers så er vi veldig heldige som får ett forsøk til der vi går, siden dette ble avbrutt. Da skal jeg visst ta full dose puregon fra starten av.

det rare er at jeg i denne runden har tatt aku, homepati og fotsone, samt prednisolon fra første sprøytedag. Neste gang kjører jeg løpet uten noe som helst ekstra medisiner, tror jeg.

Ha en fortsatt kjempefin dag :klemse:

Vil bare gi deg en trøsteklem som sikkert ikke hjelper en dritt...:klemse:
Håper den lille eskimoen baner vei i mai/juni! :blomstersmil:

Niffi
24-04-2009, 20:56
Kjære dere...tusen takk for svar :blomstersmil:

Nurket: det hjalp masse, det du skrev... Nå har jeg håp om at løpet ikke trenger å være kjørt :klemse: Jeg synes vi skal holde oss til plan A, jeg, Nurket...at vi SKAL lykkes med dette!!!!!!! Masse lykke til, og gode klemmer til deg :klemse:

June; tusen takk for hilsningen... det hjalp faktisk en dritt (he,he). Lykke til til deg :klemse: