PDA

Se full versjon : September 2009 Skravletråd

Sider : [1] 2 3 4

gina
12-06-2009, 16:51
Ja ja jenter, da er det vel på tide å starte en tråd for september også. ser at vi er noen få som har skrevet oss på resultatlisten for september. Jeg hadde et forsøk nå i mai, men som vanlig gikk det ikke så bra. Så nå har jeg fått time i september og håper at tida går fort og at september blir super for oss alle.

Tuss&Troll
14-06-2009, 15:52
Melder meg inn her jeg :-)
Fryseforsøket mitt nå i juni ble dessverre avbrutt. Jeg skal ta Proverakur i sommer og er satt opp med nytt fryseforsøk med innsetting i uke 37. Nå håper jeg inderlig at dette fungerer, og at ventetiden blir fin for alle septemberjenter :lykke:

Tuss&Troll
17-06-2009, 11:34
Er det flere enn meg som synes det er lenge til september? :fnise:

Solstråla
17-06-2009, 19:22
Da kommer jeg krypende fra juni-klubben.

Fryseforsøket mitt ble avbrutt da egget ikke ville dele seg videre til tross for at det overlevde opptiningen :dåne:

Det er en stund til september, men erfaringsmessig så går tiden skremmende fort.

Håper værtet nå blir strålende slik at vi kan starte forsøkene brune og opplagte.:sola: etter en siste sommer uten barn.

:grouphug:

Tuss&Troll
18-06-2009, 15:47
Stooor sympatiklem til deg, Solstråla :storklem:

Hjertelig velkommen til septembergjengen :grouphug:

Nå er det sommer og vi skal kose oss, så vi kan gå høsten i møte med overskudd og håp :sola:

Irene
18-06-2009, 17:13
Da kommer jeg også snikende inn her. Fikk bekreftet datoer for medisinstart og sånn i dag. Uttak/innsett blir i uke 36 :) Det er jo snart juli, og da er det ferie, så begynner jeg jo på medisiner i begynnelsen av august :) Håper bare tiden går like fort som jeg tror den kommer til å gjøre. Skal flytte og litt sånn nå i sommer, så har mye å henge fingrene i :)

Tuss&Troll
19-06-2009, 01:02
Velkommen, Irene :klemse:
Alltid fint å ha noe å henge fingrene i, da går ventetiden raskere. Lykke til med flyttingen!

Solstråla
24-06-2009, 08:45
Bare en kjapp tur innom for å ønske dere alt godt i det deilige sommerværet.

I dag skal jeg reise på ferie :hopper::hopper::hopper:
Lange late dager og hvitvin på terrassen - gjett om det er fortjent :sola:

God sommer:enrose:

Ajnat
03-07-2009, 22:39
gina, tuss&troll, Solstråla og Irene, ønsker dere alle en super sommer! Og som andre her nevnte så møtes vi friske og opplagte med lave skuldre og med en meget mottakelig livmor!

Jeg skal ha innsett uke 37, og tiden går fort:sola:

Sommerklem fra meg til dere!

lenekatt
13-07-2009, 11:56
hei på dere!

Da er vi "snart" igang igjen... vi har uttak uke 38 på Riksen. Gruer meg til alt styret, men svigermor har blitt spådd at det går på 3. forsøket, så da satser vi på det ;-)

Solstråla
13-07-2009, 13:14
Velkomme Lenekatt.

Leit at fryseforsøket ikke gikk bra :klemse:, men vi satser på at din svigermor har rett.

Ha en fin sommer :sola:

lenekatt
13-07-2009, 14:12
Takk for det, Solstråla!

Syntes det var litt trist å måtte vente så lenge etter fryseforsøket, men på en annen side er det deilig å slippe medisiner i sommerferien og kunne kose meg med vin!! Hehe...

men har ikke jeg vært på tråd sammen med deg før?

Solstråla
13-07-2009, 14:44
Takk for det, Solstråla!

Syntes det var litt trist å måtte vente så lenge etter fryseforsøket, men på en annen side er det deilig å slippe medisiner i sommerferien og kunne kose meg med vin!! Hehe...

men har ikke jeg vært på tråd sammen med deg før?

Jeg tror det, men mulig at jeg bare har lest litt hos deg for jeg hadde forsøk februar, april og avbrutt fryseforsøk nå i juni.

lenekatt
13-07-2009, 16:48
Jeg tror det, men mulig at jeg bare har lest litt hos deg for jeg hadde forsøk februar, april og avbrutt fryseforsøk nå i juni.

Ok... jeg var vel medlem av aprilklubben jeg, for jeg skulle egentlig ha fryseforsøket da, men så kom aldri mensen. Herlig med en kropp som fungerer, hehe!

Må ærlig innrømme at jeg gruer meg litt til denne runden, for nå vet jeg hva jeg går til:sparke: Men, men, sånn er det vel for oss alle!

apan
13-07-2009, 20:12
Hei, jeg er ny her inne, skal ha spraystart i august og antagelig uttak i uke 37. Er jeg i riktig klubb da?

Tuss&Troll
13-07-2009, 20:29
Ja og du er hjertelig velkommen :klemse:

lenekatt
14-07-2009, 08:40
Hei, jeg er ny her inne, skal ha spraystart i august og antagelig uttak i uke 37. Er jeg i riktig klubb da?

Hei, Apan!!!

Er det første forsøket ditt eller?

apan
14-07-2009, 09:22
Hei, Apan!!!

Er det første forsøket ditt eller?
Ja, første IVF, men har hatt 5 AIH siden ifjor høst. Jeg skulle egentlig hatt AIH bare frem til jul og startet IVF i februar, men ble gravid på siste AIH og valgte da å prøve litt til etter at jeg mistet fordi det passet så dårlig med IVF nå i vår, og fordi legene mente det kunne gå på AIH igjen. Og det ville det sikkert gjort etter ørten forsøk til, men både vi og legene på Riksen mener at nå har vi ikke tid til å vente lenger.

Takk for hyggelig velkomst! :klemse:

lenekatt
14-07-2009, 09:45
Ja, første IVF, men har hatt 5 AIH siden ifjor høst. Jeg skulle egentlig hatt AIH bare frem til jul og startet IVF i februar, men ble gravid på siste AIH og valgte da å prøve litt til etter at jeg mistet fordi det passet så dårlig med IVF nå i vår, og fordi legene mente det kunne gå på AIH igjen. Og det ville det sikkert gjort etter ørten forsøk til, men både vi og legene på Riksen mener at nå har vi ikke tid til å vente lenger.

Takk for hyggelig velkomst! :klemse:

AHA! Første barnet ditt, er det laget på vanlige måten, eller ved assistert da?

apan
14-07-2009, 10:11
AHA! Første barnet ditt, er det laget på vanlige måten, eller ved assistert da?
Han er lagd helt av seg selv 2 måneder etter p-pilleslutt. Uklart hva som har skjedd etter det :knegg: .

lenekatt
14-07-2009, 11:14
Hehe, merkelig Apan.

Her har jeg vært ganske så klar over at det er no gæli siden jeg var "liten", så det kommer ikke som noen stor overraskelse at vi må ha hjelp! Men når du har fått en, så vet du ihvertfall at du kan få da! Det må jo være en trøst!

apan
14-07-2009, 18:12
Hehe, merkelig Apan.

Her har jeg vært ganske så klar over at det er no gæli siden jeg var "liten", så det kommer ikke som noen stor overraskelse at vi må ha hjelp! Men når du har fått en, så vet du ihvertfall at du kan få da! Det må jo være en trøst!
Jada, det er jo det, dessuten er vi jo veldig heldige som har fått ham, så vi skal ikke klage.

Torunn
14-07-2009, 18:45
Er det flere enn meg som synes det er lenge til september? :fnise:

Er forferdelig lenge til september og tiden den:Snegle: seg av gårde!!!

Torunn
14-07-2009, 18:51
Ja,etter mye fram og tilbake skal vi i gang med vårt første forsøk.
Og uttak/innsett blir i uke 38 ( en liten mulighet for uke 35,men den er liten...)

Tuss&Troll
15-07-2009, 00:32
Velkommen, Torunn :klemse:
Nå begynner det å bli en bra gjeng her inne. Trist at mange sliter, men fint å være flere sammen når man først sliter med noe :grouphug:
Det blir spennene å følge med på dere alle, måtte det bli en syndeflod av positive tester til høsten :lykke:
Tiden snegler seg av gårde......Vil så gjerne komme i gang, og lykkes. Men det hjelper på med deilig sommervær, for da er det jo deilig med litt "sakte tid". Jeg håper at resten av ventetiden blir fin for oss alle, for i september trenger vi all energi og overskudd vi kan få bygget opp.

Om et par dager reiser jeg på ferie. God, gammeldags Norgesferie hjem til opphavet, og rundt om kring til venner og familie. Gleder meg!
Blir nok ikke så mye jeg får tittet innom her i en 3 ukers tid fremover, så nå benytter jeg anledningen til å ønske dere alle:
GOD SOMMER :sola:

lenekatt
15-07-2009, 07:50
Ja,etter mye fram og tilbake skal vi i gang med vårt første forsøk.
Og uttak/innsett blir i uke 38 ( en liten mulighet for uke 35,men den er liten...)

Da har vi uttak/insett samme uka, Torunn! Blir spennende:neglebit:

sarping
18-07-2009, 17:23
Heisan. Da melder jeg meg på her. Skal igang med vårt 8.icsi midt i september. Bruker ikke nesespray så jeg begynner å stikke ca. den 15. sept. Regner med uttak og innsetting ved månedsskifte. Har ikke vært på forumet på ca 3 måneder siden jeg trengte tid borte fra alt dette etter at det gikk galt i påska. Har nå vært så optimistiske (og litt gale) at vi har kjøpt nok en 3-pack på volvat. Vi krysser alt vi har for at vi ikke trenger alle 3. Er vel desverre å regne som veteran på dette her nå, håper det er noen fler med noen forsøk på baken som skal tilpers i september. Vi får være positive så lenge det går, og helst litt til:neie:
Satser på at dette blir en fin måned:lykke:

tull@
20-07-2009, 16:41
Heisann! Vet ikke helt om det blir forsøk i september, pga laaange sykluser..men håper da på det i hvertfall. Så jeg henger her inne med dere til det motsatte er bevist jeg:)

Tuss&Troll
20-07-2009, 23:19
Velkommen, Sarping og Tull@ :grouphug:

loppeline
22-07-2009, 21:57
Hei jenter
Jeg tror jeg hører hjemme her jeg også. Skal ha min første IVF på Riksen nå i september og begynner å bli veldig spent/nervøs. Begynner på nesepray neste uke og har planlagt uttak uke 36. Virker som om det flere her inne som skal i gang ca samtidig? Fint å kunne dele erfaringer og opplevelser med dere andre IVFere.

Jeg lurer veldig på hvilke bivirkninger jeg kan vente meg fremover?
Har også vurdert akupunktur for å minimere bivirkninger av medisinene og øke sjansene for graviditet. Noen andre som har erfaringer med det? Eller er det bare penger ut av vinduet? Andre tips/råd for å øke sjansene for graviditet?:vente:

tull@
22-07-2009, 22:20
Hei jenter
Jeg tror jeg hører hjemme her jeg også. Skal ha min første IVF på Riksen nå i september og begynner å bli veldig spent/nervøs. Begynner på nesepray neste uke og har planlagt uttak uke 36. Virker som om det flere her inne som skal i gang ca samtidig? Fint å kunne dele erfaringer og opplevelser med dere andre IVFere.

Har også vurdert akupunktur for å minimere bivirkninger av medisinene og øke sjansene for graviditet. Noen andre som har erfaringer med det? Eller er det bare penger ut av vinduet? Andre tips/råd for å øke sjansene for graviditet?:vente:

Hei Loppeline
Spennende med første IVF-forsøk da. Råder deg til å ikke grue deg i hvertfall..vet det er lett å si, men jeg har vært igjennom dette 2 ganger, og kan si helt sikkert at dette ikke er noe å grue seg til. Vil også råde deg til å ta bivirkninger som de kommer, ikke bekymre deg for mye på forhånd. Jeg hadde hverken bivirkning av spray eller sprøyter, så det er veldig forskjellig fra person til person.
Jeg har også tatt akupunktur før uttak og innsett, og det hjalp ikke. Klinikken sa at det ikke finnes noen dokumentert bevis på at akupunktur før uttak/innsett hjelper...så jeg er veldig usikker selv.. man får bare vurdere selv. Sikkert noen som har veldig trua og som kan "overbevise" deg:)

Bortsett fra å ta dosene sine og helst holde seg unna alkohol, tror jeg ikke det er så mye mere man kan gjøre..kroppen gjør forhåpentligvis resten av jobben. Det er en følelsesmessig berg og dal bane dette her, krysser fingrene for deg!:lykke::lykke: Masse lykke til med spraystart!

:klemse:

lenekatt
23-07-2009, 07:54
Hei jenter

enig som Tulla skriver her, bivirkningene må du bare ta som de kommer... Jeg har hørt om folk som får veldig bivirkninger, men selv hadde jeg bare litt hetetokter og hodepine (men det var ikke noe å skryte av akkurat:blunke:) av sprayen. Ellers gikk det veldig bra. Sprøytene merket jeg ikke noe til i det hele tatt! Jeg var i samme aktivitet som jeg pleide, eneste var at jeg trappet litt ned på trening for å ikke slite ut kroppen... Det går sikkert kjempefint med deg!!:heia:

Jeg hører til Riksen jeg også, men har uttak uke 38 da. Kan jo hende vi sees i gangene der:fnise:.

Når det gjelder akupunktur, så prøvde jeg ikke det under forrige IVF, men tok det før vi skulle ha fryseforsøk. Hun forsøkte å rette opp "ugang" jeg hadde i kroppen, men egget vi skulle tine overlevde jo ikke, så virkningen vet jeg ikke. Jeg tror nok jeg tar akupunktur før dette forsøket, om det ikke hjelper så er det ihvertfall deilig!! (og dyrt:sparke:).

Bare å spørre hvis du lurer på noe, selv om jeg ikke er av de med mest erfaring her inne:sparke:.

MAAASSE LYKKE TIL!!!

loppeline
23-07-2009, 18:30
Tusen takk Tull@ og lenekatt for beroligende svar! Det hjelper veldig å få innspill fra dere som har vært igjennom dette før. Jeg får bare vente å se hvilke bivirkninger som dukker opp og ta de som det kommer. Greit også å vite at det går an å opprettholde et visst aktivitetsnivå mens man går på medisiner. Jeg trener vanligvis 2-3 ganger i uken og hadde håpet og kunne fortsette med det- men sikkert lurt med et litt lavere intensitetsnivå som du sier lenekatt. Hvordan er det med trening etter innsett? Ligger dere bare rett ut på sofaen da for ikke å risikere noe?!
Denne helgen skal jeg ihvertfall kose meg med et glass vin eller to eller tre! For fra neste uke blir det såvidt jeg har skjønt ikke noe alkohol på meg på en god stund. . .

tull@
23-07-2009, 19:12
Tusen takk Tull@ og lenekatt for beroligende svar! Det hjelper veldig å få innspill fra dere som har vært igjennom dette før. Jeg får bare vente å se hvilke bivirkninger som dukker opp og ta de som det kommer. Greit også å vite at det går an å opprettholde et visst aktivitetsnivå mens man går på medisiner. Jeg trener vanligvis 2-3 ganger i uken og hadde håpet og kunne fortsette med det- men sikkert lurt med et litt lavere intensitetsnivå som du sier lenekatt. Hvordan er det med trening etter innsett? Ligger dere bare rett ut på sofaen da for ikke å risikere noe?!
Denne helgen skal jeg ihvertfall kose meg med et glass vin eller to eller tre! For fra neste uke blir det såvidt jeg har skjønt ikke noe alkohol på meg på en god stund. . .

Så flink du er som trener såppas ofte:) Men etter innsetting SKAL man ta det så mye med ro som mulig. Man kan vel dra over gulvet med støvsugern, eller henge opp litt klær..men det er vel det lengste man bør strekke det. Man får tilbud om sykemelding både uttak og innsettingsdagen pluss dagene etter.

For at medisiner og hormoner skal fungere som de skal, ville ikke jeg tatt sjangs på å ødelegge noe med alkohol i hvertfall, men valget er jo ditt:) Men jeg mener, så dyrt som dette er, og følelsesmessig slitsomt (og psykisk), ville jeg ikke tatt noen sjanser:)

Ha en super helg:)

drømmeren_09
23-07-2009, 20:02
Heisan

Så glad jeg ble når jeg så dere har egen September-klubb! Starter opp med første ISCI/Tesa i September med uttak i uke 37! Er veldig spent og nervøs for å sette i gang men gleder meg veldig.. Ihvertfall nå som jeg ser vi er flere! lykke til til dere alle sammen, godt å ikke føle seg helt alene...

Har selv hatt akupunktur i noen måneder for å få kroppen i balanse så håper jo det har litt positiv effekt! Vi kan jo ikke annet enn å håpe på at september blir vår måned!

Fortsatt god sommer til alle! Klem

:sola:

Tuss&Troll
23-07-2009, 21:08
Velkommen, Loppeline og Drømmeren 09 :klemse:

Kjempespennende med forsøk, spesielt det første når alt er nytt og ukjent.
Ikke så lenge siden jeg hadde mitt første selv (januar/februar 09).
Jeg skal ha fryseforsøk nå i september, og om alt går etter planen blir det innsetting i uke 37 :kryssfingre:

Ønsker dere all mulig hell og lykke :lykke:

Tuss&Troll
23-07-2009, 22:02
Loppeline, jeg ser at du har en del spørsmål, så jeg prøver å svare deg.

Forstår veldig godt at du er spent/nervøs :klemse: Det er helt forståelig, tror nok de fleste føler på det samme.

Det er en søkefunksjon her (i den blå "verktøylinjen"), som er fin å bruke til å finne informasjon om temaene du er opptatt av.

Ang. bivirkninger:
Dette er veldig individuelt, det varierer hvilke type bivirkninger man får og i hvilken grad. Noen merker mye og andre lite til medisinene. En fin ting å huske på når man leser på nettet (både her og andre sider), er at det sannsynligvis er de som merker noe eller mye som skriver om det her. De som merker lite har kanskje ikke samme behovet for å fortelle om det. Og dermed kan informasjonen på nettet, særlig slike forum, fremstå som noe skremmende og gir ikke nødvendigvis et balansert bilde. Etter at man har blitt nedregulert (vanligvis via nesespray), begynner man med et nytt medikament som gjør at eggstokkene blir stimulert og forstørret, derfor er det ganske vanlig å kjenne litt "murring", trykk eller oppblåsthet i det området.
Jeg vet ikke hvilke medikamenter du skal bruke, men det finnes et eget underforum for medisin, der du kan finne mye informasjon.
Pakningsvedleggene til medikamentene kan "skremme Fanden på flat mark", med lange lister over bivirkninger. Jeg vil likevel anbefale deg å lese dem, slik at du er forberedt på hva som er vanlig og mindre vanlig, og i hvilke tilfeller man evt. bør kontakte lege. Spør klinikken viss du lurer på noe! Du kan finne mye informasjon på nettet, men ikke alt som står på nettet stemmer, så bruk sunn fornuft og husk at det er klinikken/legen som har behandlingsansvaret og dermed virkelig har peiling på din sak.

Ang. akupunktur
Det har vært gjort noe forskning med resultat som kan[I] tyde på at akupunktur [I]kan ha positiv effekt. Merk deg "kan". Men det er ikke gjort nok forskning med store nok utvalg til å trekke sikre konklusjoner ennå.
Jeg har selv hatt veldig god effekt av akupunktur for residiverende cystitt (hyppige, tilbakevendende urinveisinfeksjoner), og har derfor valgt å bruke akupunktur i forbindelse med ivf. Jeg vet ikke om det kan øke sjansen for graviditet. Men siden jeg har positive erfaringer i fht. tidligere behandling og opplever behandlingen som positiv (jeg slapper av og føler meg mer opplagt), så er jeg villig til å bruke penger på det.
Du må selv vurdere om akupunktur er noe for deg.

Trening etter innsetting:
I forsøk der man har uttak av egg blir eggstokkene forstørret, og fra det det nærmer seg uttak til ca. 14 dager etter uttak/innsetting bør man ta det med ro. Man behøver ikke ligge flat på sofaen, og det er bare bra å gå tur og holde seg i bevegelse. Man skal ikke jogge, hoppe eller løfte tungt, men kan ellers leve som normalt. Man skal unngå å jogge, hoppe og løfte tungt for at for at ikke eggstokkene skal vri seg. Om de vrir seg kan nerver og blodkar komme i klem, vris. Dette er svært smertefullt og kan i verste fall medføre at eggstokken dør. Det er ikke meningen å skremme deg, men jeg synes det er viktig å være klar over dette, for man vil jo ikke ha flere problemer med å bli gravid enn dem man allerede har.....
Etter uttak og innsetting skal man også unngå å bade/svømme (kar, basseng og sjø) en periode (husker ikke hvor lenge, tror kanskje det var 14 dager) pga. infeksjonsfare.

Ang. "Andre tips/råd for å øke sjansene for graviditet?"
Jeg opplever at det flommer over av "gode råd" på nettet, fra alternative behandlere og i venne-/bekjentskapskretsen. For hvert råd (enten man får det eller selv leser seg til det), så finnes det et annet råd som påstår det stikk motsatte. Dette har gjort meg, og gjør meg delvis fortsatt, ganske så frustrert...
Min klinikk (og andre leger jeg har vært i kontakt med) anbefaler å ta folat og omega-3 (tran), og ellers leve som normalt.
Ta utgangspunkt i det klinikken/legen din anbefaler, så kan du vurdere om du vil gjøre andre tiltak i tillegg. Viss du tar noen tilskudd (helsekost, naturmedisin) vil jeg anbefale deg å fortelle legen om disse.
Ta vare på deg selv og gjør det som føles riktig for deg :klemse:
Legens ordre bør ikke ignoreres, men mange andre råd kan det være veldig befriende å drite i :blunke:

Ta også min informasjon og "råd" med en klype salt, jeg er ingen ekspert og uttaler meg kun på egne vegner :fnise:

Ønsker deg masse lykke til :lykke:

loppeline
24-07-2009, 07:16
Loppeline, jeg ser at du har en del spørsmål, så jeg prøver å svare deg.

Forstår veldig godt at du er spent/nervøs :klemse: Det er helt forståelig, tror nok de fleste føler på det samme.

Det er en søkefunksjon her (i den blå "verktøylinjen"), som er fin å bruke til å finne informasjon om temaene du er opptatt av.

Ang. bivirkninger:
Dette er veldig individuelt, det varierer hvilke type bivirkninger man får og i hvilken grad. Noen merker mye og andre lite til medisinene. En fin ting å huske på når man leser på nettet (både her og andre sider), er at det sannsynligvis er de som merker noe eller mye som skriver om det her. De som merker lite har kanskje ikke samme behovet for å fortelle om det. Og dermed kan informasjonen på nettet, særlig slike forum, fremstå som noe skremmende og gir ikke nødvendigvis et balansert bilde. Etter at man har blitt nedregulert (vanligvis via nesespray), begynner man med et nytt medikament som gjør at eggstokkene blir stimulert og forstørret, derfor er det ganske vanlig å kjenne litt "murring", trykk eller oppblåsthet i det området.
Jeg vet ikke hvilke medikamenter du skal bruke, men det finnes et eget underforum for medisin, der du kan finne mye informasjon.
Pakningsvedleggene til medikamentene kan "skremme Fanden på flat mark", med lange lister over bivirkninger. Jeg vil likevel anbefale deg å lese dem, slik at du er forberedt på hva som er vanlig og mindre vanlig, og i hvilke tilfeller man evt. bør kontakte lege. Spør klinikken viss du lurer på noe! Du kan finne mye informasjon på nettet, men ikke alt som står på nettet stemmer, så bruk sunn fornuft og husk at det er klinikken/legen som har behandlingsansvaret og dermed virkelig har peiling på din sak.

Ang. akupunktur
Det har vært gjort noe forskning med resultat som kan[I] tyde på at akupunktur [I]kan ha positiv effekt. Merk deg "kan". Men det er ikke gjort nok forskning med store nok utvalg til å trekke sikre konklusjoner ennå.
Jeg har selv hatt veldig god effekt av akupunktur for residiverende cystitt (hyppige, tilbakevendende urinveisinfeksjoner), og har derfor valgt å bruke akupunktur i forbindelse med ivf. Jeg vet ikke om det kan øke sjansen for graviditet. Men siden jeg har positive erfaringer i fht. tidligere behandling og opplever behandlingen som positiv (jeg slapper av og føler meg mer opplagt), så er jeg villig til å bruke penger på det.
Du må selv vurdere om akupunktur er noe for deg.

Trening etter innsetting:
I forsøk der man har uttak av egg blir eggstokkene forstørret, og fra det det nærmer seg uttak til ca. 14 dager etter uttak/innsetting bør man ta det med ro. Man behøver ikke ligge flat på sofaen, og det er bare bra å gå tur og holde seg i bevegelse. Man skal ikke jogge, hoppe eller løfte tungt, men kan ellers leve som normalt. Man skal unngå å jogge, hoppe og løfte tungt for at for at ikke eggstokkene skal vri seg. Om de vrir seg kan nerver og blodkar komme i klem, vris. Dette er svært smertefullt og kan i verste fall medføre at eggstokken dør. Det er ikke meningen å skremme deg, men jeg synes det er viktig å være klar over dette, for man vil jo ikke ha flere problemer med å bli gravid enn dem man allerede har.....
Etter uttak og innsetting skal man også unngå å bade/svømme (kar, basseng og sjø) en periode (husker ikke hvor lenge, tror kanskje det var 14 dager) pga. infeksjonsfare.

Ang. "Andre tips/råd for å øke sjansene for graviditet?"
Jeg opplever at det flommer over av "gode råd" på nettet, fra alternative behandlere og i venne-/bekjentskapskretsen. For hvert råd (enten man får det eller selv leser seg til det), så finnes det et annet råd som påstår det stikk motsatte. Dette har gjort meg, og gjør meg delvis fortsatt, ganske så frustrert...
Min klinikk (og andre leger jeg har vært i kontakt med) anbefaler å ta folat og omega-3 (tran), og ellers leve som normalt.
Ta utgangspunkt i det klinikken/legen din anbefaler, så kan du vurdere om du vil gjøre andre tiltak i tillegg. Viss du tar noen tilskudd (helsekost, naturmedisin) vil jeg anbefale deg å fortelle legen om disse.
Ta vare på deg selv og gjør det som føles riktig for deg :klemse:
Legens ordre bør ikke ignoreres, men mange andre råd kan det være veldig befriende å drite i :blunke:

Ta også min informasjon og "råd" med en klype salt, jeg er ingen ekspert og uttaler meg kun på egne vegner :fnise:

Ønsker deg masse lykke til :lykke:

Tusen, tusen takk Tuss&Troll for utfyllende og gode svar på alle mine spørsmål. Opprinnelig var jeg litt skeptisk til sånne "skravleklubber" på nettet-men nå er jeg veldig glad for at jeg tilslutt valgte å hoppe på! Det er jo så mange av dere som har massevis av gode råd og tips på lager.

Dette med skremmende erfaringer og bivirkninger som fremgår av pakningsvedlegg og andres skremselshistorier er jo hele tiden i bakhodet mitt, og som du sier Tuss&Troll; det er jo faktisk bedre å vite om dem enn ikke. Da kan man ihvertfall minimere sjansene for at de oppstår. Jeg synes også det er skummelt at vi med medisinene i praksis settes i "overgangsalderen"- og frykter innimellom; hva hvis man ikke kommer tilbake til "normalen" og forblir i overgangsalderen etterpå?? Kan det skje?? og har det noengang skjedd med noen??

Jeg sjekket resepten min og jeg skal gå på Suprecur nesespray (4g daglig)- er det mye forresten? Ser at mange her inne kun sprayer 3g per dag?? Menopur sprøyter og Crinone. Jeg skal følge tipset ditt og sjekke under linken på forumet her mht medisinene jeg skal ta.

Når det gjelder helsekost og vitaminer så tar jeg Omega-3 kapsler og en vitaminpille som heter Gravitamin som jeg fikk anbefalt på apoteket. Den inneholder folat, men også en rekke andre vitaminer ser jeg. Bør jeg slutte med den nå ifb forsøket og heller ta kun ren folat?

Ønsker dere masse lykke til med forsøkene deres allesammen:klemse:
September er definitivt "gullmåneden"!

GOD HELG!!

lenekatt
24-07-2009, 08:11
Enig med deg Loppeline, det er mange her inne med masse erfaring som man kan dra nytte av, dessuten er det greit å ha noen i samme båt å lufte tankene med!!

Når det gjelder aktivitet etter uttak/innsetting så var jeg i mest mulig de første dagene, men etterhvert som oppblåstheten begynte å gå ned, gikk jeg rolige turer på bena og på ski. Skulle vel kanskje holdt meg helt i ro, men jeg følte meg så uggen hvis jeg bare "satt på ræva" hele tiden, så det var deilig å komme seg ut litt..

Jeg tar spray 4 ganger om dagen, tror både 3 og 4 er vanlig! Vitaminene hadde jeg fortsatt med, men det er nå meg da :sparke:

drømmeren_09
24-07-2009, 17:59
Heisan

..lurer på om noen her inne kan gi meg noen råd.. som sagt er det 1.spraystart for meg om 2 uker og har hatt regelmessig syklus de siste 6 mnd men denne måneden har vært helt rar....

Brun spotting en uke før forventet mens, mensmurring men mens kom aldri helt igang (og nå er alt over etter 2 uker..) .... Kan det være at kroppen er litt spent på det som skal komme? Litt usikker på om det kan regnes for mens eller ikke og bekymret for om det skal ha noe å si for spray-start... Har ikke fått noe svar fra riksen og nå er det jo helg..

noen som har noen råd? Typisk at dette skjer nå rett før prøvestart.. :(
:sparke:

God helg til alle!

apan
24-07-2009, 18:34
Hei drømmeren! Jeg har ingen råd, men jeg har det nærmest likt. Skulle fått mensen mandag, men her er det bare spotting (og negativ test). Og forsinket spray da sikkert... Jeg regner ikke min som startet ennå og har ikke ringt inn mens ennå, men du ligger jo litt foran i løypa. Har du testet? sånn i tilfelle?

Jeg har jo light-erfaring fra mange AIH siste året, og min erfaring er at man ikke må lese bivirkningslista altfor godt :blunke: . For meg kjente jeg mindre og mindre jo mindre jeg lette for å si det sånn. Men det er veldig individuelt. AIH er jo hormonelt mye roligere, men jeg har levd helt som normalt uten problemer.
Jeg har tatt akupunktur og har hatt god erfaring med det. En ting er at jeg ble gravid en gang (faktisk etter 4 uker med aku, men man aner jo ikke hvorfor), men også fordi jeg følte meg roligere og "freshere". Jeg sluttet til påske, men skal starte igjen nå. Jeg har tro på det for "noe" iallfall, blant annet fikk jeg igjen mens nøyaktig etter 4uker etter utskrapning med aku, og det tror jeg ikke jeg hadde fått til av meg selv.

drømmeren_09
24-07-2009, 19:53
Hei drømmeren! Jeg har ingen råd, men jeg har det nærmest likt. Skulle fått mensen mandag, men her er det bare spotting (og negativ test). Og forsinket spray da sikkert... Jeg regner ikke min som startet ennå og har ikke ringt inn mens ennå, men du ligger jo litt foran i løypa. Har du testet? sånn i tilfelle?

Jeg har jo light-erfaring fra mange AIH siste året, og min erfaring er at man ikke må lese bivirkningslista altfor godt :blunke: . For meg kjente jeg mindre og mindre jo mindre jeg lette for å si det sånn. Men det er veldig individuelt. AIH er jo hormonelt mye roligere, men jeg har levd helt som normalt uten problemer.
Jeg har tatt akupunktur og har hatt god erfaring med det. En ting er at jeg ble gravid en gang (faktisk etter 4 uker med aku, men man aner jo ikke hvorfor), men også fordi jeg følte meg roligere og "freshere". Jeg sluttet til påske, men skal starte igjen nå. Jeg har tro på det for "noe" iallfall, blant annet fikk jeg igjen mens nøyaktig etter 4uker etter utskrapning med aku, og det tror jeg ikke jeg hadde fått til av meg selv.

Hei Apan

Tusen takk for svar, har ikke tatt test ennå, vi skal ha tesa og har så og si fått beskjed om at vi ikke kan bli gravide på egenhånd så tror graviditet er usannsynlig.. men jeg har jo vært inne på tanken.. mirakler skjer jo!

:)

Jeg får vente å se om jeg får noe svar fra Riks på mandag, kjenner på kroppen at det ikke vil komme noe mer i denne perioden så ikke vet jeg..
Skal til aku på torsdag så kanskje det vil hjelpe.
Håper likevel jeg kan starte på spray som vanlig, har ikke lyst på mer utsettelse nå!

Lykke til videre, håper alt går bra for oss i september :)

Klem

apan
24-07-2009, 20:51
Da er det vel kanskje ikke så sannsynlig nei. Håper Riksen da kan gi et fornuftig svar! Hvor går du til aku da? Jeg skal igang igjen når jeg begynner å spraye.

drømmeren_09
24-07-2009, 21:23
Får som sagt bare vente å se. :) Går til aku på Klinikk Fjeld, veldig flinke. Virkelig å anbefale om du ikke allerede har en fast du går til.

Håper du snart er i rute igjen med din syklus, har forresten hørt at mye kan skje med kroppen når man går og venter.. så det er vel best og ikke bekymre seg for mye!

:sola:

apan
24-07-2009, 21:24
Jeg har gått til Fjeld jeg også og skal tilbake dit, jeg spurte mest fordi jeg lurte på om det var der du gikk. Tenkte kanskje de hadde sommerstengt ennå, men da har de ikke det. Jeg må ringe og bestille der bare jeg får dato for spraystart. Det var der jeg gikk da jeg ble gravid før jul også.

drømmeren_09
24-07-2009, 21:39
Det er jo positivt å høre at det førte til graviditet for deg :) Krysser fingrene for at du klarer det denne gangen også, og at alt går bra! Har hørt at sjansene øker med noen prosent så synes det er verdt å prøve.

Men jo, de er tilgjengelige hele sommeren ihvertfall mand-tors så bare å ringe. Kanskje ses vi på venterommet :)

:blunke:

apan
24-07-2009, 21:46
Da må jeg nok ringe og booke inn godtimen fredag morgen klokken 0700 fremover :knegg: . Er du der da?

drømmeren_09
24-07-2009, 22:08
joda vi kan jo kjøre vår egen greie... :fnise: du på meg og jeg på deg!

apan
24-07-2009, 22:11
Vi satser på at begge (og alle andre i tråden) lykkes i september tenker jeg!

loppeline
26-07-2009, 20:36
Hei dere

Jeg lurer på en ting; endrer dere noe på kostholdet ifb med forsøk? Jeg har lest/hørt at det kan være fornuftig og kutte ut/redusere inntak av rent sukker/ karbohydrater og meieriprodukter? Har det egentlig veldig mye å si hva vi spiser ifb med forsøk? Bør vi spise som kaniner eller lever dere helt som vanlig i forsøksperioden?

Torunn
26-07-2009, 22:45
Hei dere

Jeg lurer på en ting; endrer dere noe på kostholdet ifb med forsøk? Jeg har lest/hørt at det kan være fornuftig og kutte ut/redusere inntak av rent sukker/ karbohydrater og meieriprodukter? Har det egentlig veldig mye å si hva vi spiser ifb med forsøk? Bør vi spise som kaniner eller lever dere helt som vanlig i forsøksperioden?

Ja, det hadde vært kjekt å vite mer om!!!!!
Har reflektert over det før nå, aldri bra med mye sukker da så den er vel safe å ta vekk... hehe.... :blunke:

tull@
27-07-2009, 20:54
Hei dere

Hei
Når man kutter kraftig på karbohydrater, havner man i en tilstand som heter ketolyse. Denne tilstanden er farlig for gravide og fører til svangerskapsforgiftning..så jeg vil ihvertfall ikke ta sjansen på å være i ketolyse under forsøk. Jeg har gått på lavkarbo siden mars og tatt av 13 kg, men skal gi meg rett før neste forsøk. Tror det rett og slett er bra å spise sunt og variert, lite og ofte :) Kanskje passe på å ikke spise for mye fet mat.

gamla
28-07-2009, 12:12
når vi hadde avsluttende samtale på riksen - etter 3 mislykkede forsøk der - ble jeg anbefalt av legen å kutte ut sukker ved et evt. neste forsøk. han sammenligna sukker med gift. nå er jo jeg overvektig, så det kan jo ha noe med det å gjøre. legen pratet også på ketolyse, men jeg forsto det slik at det var en bra tilstand å være i, men jeg kutta ikke ut brød etc., og drakk helmelk for det er abefalt ett eller annet sted. hva som var avgjørende for at vi lykkes sist aner jeg jo ikke. vi har bl.a. brukt andre medisiner denne gangen. men jeg sitter nå her med verdens skjønneste baby sovende på armen min:sola:. skulle jeg prøvd en gang til hadde jeg bruk samme "oppskrift" da også..

loppeline
28-07-2009, 17:08
når vi hadde avsluttende samtale på riksen - etter 3 mislykkede forsøk der - ble jeg anbefalt av legen å kutte ut sukker ved et evt. neste forsøk. han sammenligna sukker med gift. nå er jo jeg overvektig, så det kan jo ha noe med det å gjøre. legen pratet også på ketolyse, men jeg forsto det slik at det var en bra tilstand å være i, men jeg kutta ikke ut brød etc., og drakk helmelk for det er abefalt ett eller annet sted. hva som var avgjørende for at vi lykkes sist aner jeg jo ikke. vi har bl.a. brukt andre medisiner denne gangen. men jeg sitter nå her med verdens skjønneste baby sovende på armen min:sola:. skulle jeg prøvd en gang til hadde jeg bruk samme "oppskrift" da også..

Jeg tror også det kan være lurt å kutte ut sukker. Vet også om flere jeg har hørt om som sverger til helfete melkeprodukter for å bli gravid. Andre undersøkelser viser jo at mye melkeprodukter gjør kroppen basisk som visstnok ikke er bra om man vil bli gravid. Det er ikke lett å bestemme seg for hvilke tips og råd man skal velge å tro på . . .

Ellers har jeg begynt på nesespray i dag og synes at det virker som alt renner ut igjen?? Ennå jeg sprayer så langt oppi nesa jeg kan. Andre som har det på samme måte?

Torunn
28-07-2009, 17:34
Jeg tror også det kan være lurt å kutte ut sukker. Vet også om flere jeg har hørt om som sverger til helfete melkeprodukter for å bli gravid. Andre undersøkelser viser jo at mye melkeprodukter gjør kroppen basisk som visstnok ikke er bra om man vil bli gravid. Det er ikke lett å bestemme seg for hvilke tips og råd man skal velge å tro på . . .

Ellers har jeg begynt på nesespray i dag og synes at det virker som alt renner ut igjen?? Ennå jeg sprayer så langt oppi nesa jeg kan. Andre som har det på samme måte?

Er nok altfor mange velmenende råd ute og går!!!
Tror det lureste er å spise sunn og god mat, droppe sukker, nikotin og lignende som en VET er skadelig for både seg selv og et evt embryo.....

Skal snart begynne på spray sjøl, så kan desverre ikke svare på det... hehe..
Lykke til!!! :blomstersmil:

Siea
28-07-2009, 20:44

:sniker: litt her jeg.

Da jeg startet på nesespray opplevde jeg det på samme måte, og spurte på klinikken om jeg skulle ta dobbel dose for å være sikker på at jeg fikk i meg riktig mengde. Det skulle jeg ikke! Men et tips som funket for meg var å legge seg ned, puste sprayen godt inn, og bli liggende til jeg følte at sprayen ikke rant ut igjen. Det tok litt lenger tid, men fungerte helt fint for meg.

Ønsker deg masse lykke til:lykke::lykke::lykke:

loppeline
29-07-2009, 20:45
:sniker: litt her jeg.

Da jeg startet på nesespray opplevde jeg det på samme måte, og spurte på klinikken om jeg skulle ta dobbel dose for å være sikker på at jeg fikk i meg riktig mengde. Det skulle jeg ikke! Men et tips som funket for meg var å legge seg ned, puste sprayen godt inn, og bli liggende til jeg følte at sprayen ikke rant ut igjen. Det tok litt lenger tid, men fungerte helt fint for meg.

Ønsker deg masse lykke til:lykke::lykke::lykke:

Takk Siea for godt tips - jeg testet ut å spraye liggende i dag og da gikk sprayingen mye bedre. Allikevel er det noen ganger når jeg sprayer at det ikke kommer en ordentlig dusj ut, og da tar jeg en spray til for å være sikker. Jeg håper at det ikke gjør noen skade- iom at du fikk streng beskjed om at kun en spray var nødvendig. Jeg tenker det må være bedre med for mye enn for lite medisin?

tull@
03-08-2009, 18:45
Heisann jenter!
Usj, hørte en skremmende melding på nyhetene idag...de sa at hvis gravide kvinner får svineinfluensaen er det stor fare for at ungen får nedsatt inteligens eller kan få hjerneskade..uff, dette skremte meg virkelig!!
Uff, vil jo ikke utsette dette forøket ENDA mere heller da, men man vet jo ikke om man får denne sjuken eller ikke... Hva tenker dere om den saken?

tull@
05-08-2009, 17:41
Her skjedde det lite om dagen.........:sukk:

Tuss&Troll
05-08-2009, 21:01
Tiden flyr ikke om dagen, nei.... Venter og venter.

Tulla, hva med å ta en telefon til klinikken din og høre hva de anbefaler?
Det er mye skremmende i nyhetene, på nettet og i rykter, så da kan det være greit å sjekke med helsepersonell for å få nøkterne og faglig baserte råd.

Jeg har faktisk ikke tenkt så veldig mye på svineinfluensaen. Eller, jeg har tenkt litt, men bekymrer meg lite.
Om jeg får svineinfluensaen eller ikke har jeg ikke kontroll over. Jeg tenker at det er bortkastet energi å bekymre meg for ting jeg ikke kan kontrollere, så da prøver jeg å "parkere" bekymringene.
Jeg lever som jeg vanligvis gjør, og det inkluderer å ta vanlige forhåndsregler for å unngå å bli syk eller smitte andre. Dvs. hovedsaklig ivareta god håndhygiene og nyse i albuen eller lommetørkle/kleenex. Så håper jeg at andre gjør det samme.
Jeg kommer til å ta forsøk når jeg får det, og håper jeg slipper unna svineinfluensaen. Men kanskje har jeg hatt den allerede? Hadde influensa tidligere i sommer.
Når vaksinen kommer på markedet, så skal jeg ta den (viss jeg får resept fra legen).

Tulla, viss du er veldig bekymret kan du kjøpe hånddesinfeksjonsmiddel, det skal jo ta knekken på uhumskheter man får på hendene.

tull@
06-08-2009, 20:03
Tiden flyr ikke om dagen, nei.... Venter og venter.

Tulla, hva med å ta en telefon til klinikken din og høre hva de anbefaler?
Det er mye skremmende i nyhetene, på nettet og i rykter, så da kan det være greit å sjekke med helsepersonell for å få nøkterne og faglig baserte råd.

Jeg har faktisk ikke tenkt så veldig mye på svineinfluensaen. Eller, jeg har tenkt litt, men bekymrer meg lite.
Om jeg får svineinfluensaen eller ikke har jeg ikke kontroll over. Jeg tenker at det er bortkastet energi å bekymre meg for ting jeg ikke kan kontrollere, så da prøver jeg å "parkere" bekymringene.
Jeg lever som jeg vanligvis gjør, og det inkluderer å ta vanlige forhåndsregler for å unngå å bli syk eller smitte andre. Dvs. hovedsaklig ivareta god håndhygiene og nyse i albuen eller lommetørkle/kleenex. Så håper jeg at andre gjør det samme.
Jeg kommer til å ta forsøk når jeg får det, og håper jeg slipper unna svineinfluensaen. Men kanskje har jeg hatt den allerede? Hadde influensa tidligere i sommer.
Når vaksinen kommer på markedet, så skal jeg ta den (viss jeg får resept fra legen).

Tulla, viss du er veldig bekymret kan du kjøpe hånddesinfeksjonsmiddel, det skal jo ta knekken på uhumskheter man får på hendene.

Sant det, vil jo "parkere" bekymringene jeg også...men de ligger der bare automatisk. Har ringt klinikken, men de har sommerstengt til 10. august!! sukk!! De sa på radioen at vaksinen kommer i september, så da roet jeg meg en god del:)

Håper alle sammen er friske og raske! BANK i bordet!

tull@
09-08-2009, 16:51
Jøss, er alle på ferie her eller? grådig lite som skjer her inne om dagen. hvordan går det med sprayerne?
Har akurat hatt EL, så da får jeg vel mens om et par uker. Da skal jeg ringe inn og trolig begynne rett på sprøyter, ikke ha nedregulering med spray. På den måten kan de kontrollere så nøye som mulig. Forsto at jeg må nok oftere inn til klinikken da men...er det andre som har hatt et sånnt regime?? De på klinikken kan ikke skjønne hvorfor ikke eggene mine blir modne nok, for når jeg eR til UL, så har jeg 6-7 egg...men når jeg skal ha uttak er det bare 1 som er brukbart, og sist var det ingen. De tror det skal funke bedre med et kortere regime bare med sprøyter...noen som har erfaring med det?

hvis jeg må oftere inn til klinikken, lurer jeg på hvordan jeg skal få klart å skjule det fra sjefen hva jeg driver med. Har klart det de forrige rundene, men det spørs denne gangen...jaja den tid den sorg.

Ha en fin dag!

Torunn
09-08-2009, 17:07
Jeg er i hvertfall på ferie, og begynner på Spray om 3 dager! :-) Har ingen erfaring med det du skal, men har erfaring med sjefen da! ;) Har vært dønn ærlig med sjefen, og for det første syns han det er bra at en kan få hjelp, og han satt pris på å få beskjed så han kunne planlegge litt i forhold til fravær osv.... Nå er nok ikke alle sjefer like i møte kommende som min, men det trenger ikke nødvendigvis være noe en MÅ skjule dra sin arbeidsgiver! :-) fortsatt god sommer! ;)

tull@
09-08-2009, 22:12
Det som er greia, er at på jobben er vi så få ansatte, så det er nesten umulig å skjule det fra de andre enn sjefen. Må i såfall komme opp med en bra dekk historie. Hadde jo vært deilig at ihevrtfall sjefen vet da. Men vi andre på jobben er så åpne om alt, så det blir vrient. Jeg og min kjære vil i utgangspunktet ikke at noen skal vite at vi får hjelp til å bli gravide. Ønsker ikke noen spørsmål av noen rundt dette, så det har igrunnen vært veldig deilig at ingen vet. Men vi får se hvordan dette går. Må kanskje lyve på meg influensa eller noe kanskje....

God ferie videre, og lykke til med spraystart:)

Lurka
10-08-2009, 20:56
Heisann :blomstersmil:

Lurer på om jeg skal melde meg inn her.... Venter på neste mens, etter en ma i ca uke 7 i juni... Håper at vi er igang i løpet av noen uker og at vi klarer å komme enda levnger denne gangen!!! :kryssfingre:

Tull@, jeg har hatt kort regime, altså uten nedregulering, og det har vært veldig greit. Nå har jo ikke jeg noe å sammenligne med, men jeg må jo si at jeg tror jeg er glad for å slippe å spraye. For meg har det betydd en drøy uke - to uker fra sprøytestart til uttak, og det er jo slett ikke så ille. Har vært inne til noen ul'er i løpet av den tida, men jeg har jobbet i Oslo (går hos Aleris) så det har ikke vært noe pes.

Nuja, jeg venter i spenning!!!!!!!!!!!!!!

Lykke til jenter :heia:

tull@
10-08-2009, 22:12

Lurer på om jeg skal melde meg inn her.... Venter på neste mens, etter en ma i ca uke 7 i juni... Håper at vi er igang i løpet av noen uker og at vi klarer å komme enda levnger denne gangen!!! :kryssfingre:

Tull@, jeg har hatt kort regime, altså uten nedregulering, og det har vært veldig greit. Nå har jo ikke jeg noe å sammenligne med, men jeg må jo si at jeg tror jeg er glad for å slippe å spraye. For meg har det betydd en drøy uke - to uker fra sprøytestart til uttak, og det er jo slett ikke så ille. Har vært inne til noen ul'er i løpet av den tida, men jeg har jobbet i Oslo (går hos Aleris) så det har ikke vært noe pes.

Uff, trist å høre om MA da, må ha vært et utrolig nederlag! Bra du er klar for ny runde:-)
Høres veldig greit ut med kort regime da,2 uker er jo helt supert! Jeg går også hos Aleris, men bor litt utenfor Oslo, så det tar litt mere tid, men det får gå. Kommer nok til å ta ferie den uka jeg har uttak tenker jeg:)

Håper mensen er rett rundt hjørnet da Lurka!

Klem

Tuss&Troll
10-08-2009, 22:20
Sant det, vil jo "parkere" bekymringene jeg også...men de ligger der bare automatisk.

Skjønner veldig godt hva du mener, Tull@. De negative tankene kommer automatisk. Jeg har lest noen veldig gode bøker, basert på kognitiv terapi, som har vært til veldig god hjelp for meg. Kognitiv terapi går bl.a. på å endre disse automatiske tankene. Jeg anbefaler "Kongen anbefaler" og "Kognitiv terapi" av Ingvard Wilhelmsen på det varmeste!
Det er ikke sikkert at du har noe interesse av dette, men ville nevne det, siden det har fungert bra for meg.
Bra at du ble beroliget at nyheten om at vaksinen kommer allerede i september. Jo før jo bedre!
Jeg har ikke erfaring med slikt kort behandlingsregime med bare sprøyter, som du nevner, men jeg håper det fungerer veldig bra for deg! Har sett at flere andre på forumet her har vært fornøyd med det.

Selv venter jeg på mensen, for på første dag med frisk blødning skal jeg starte med Progynova for fryseforsøk. Er på dag 24 i syklusen, men har hatt en del ureglmessigheter ang. blødninger, så det er ikke helt godt å vite når mensen kommer. Forhåpentligvis nærmer det seg. For noen år tilbake hadde jeg aldri trodd at jeg skulle glede meg til mensen :fnise:
Gleder meg til å komme i gang og håper inderlig på full klaff :jippi:

Håper vi alle går en superfruktbar september i møte :blomstersmil:
Hjertelig lykke til alle sammen :grouphug:

Solstråla
11-08-2009, 13:05
Hei alle sammen!

Nå er jeg tilbake fra ferie og i posten lå program og alt jeg trenger til denne runden.

Syklussene mine har virkelig tullet seg i sommer, men det gjorde ingenting for resultatet er at forsøket er fremskyndet med 2 uker :jippi:
Nå er jeg igang med p-piller og starter direkte på sprøyter den 2 september med uttak den 14.

Så i år må jeg huske å forhåndstemme på stortingsvalget siden jeg ikke tror at det er en god ide å møte opp på valglokalet i morfinrus :-)

Ellers er jeg blitt skikkelig forkjølet, men satser på at det bare skyldes våte bein på fisketur og ikke noe svineinfluensa....

Lykke til videre alle tapre damer :grouphug:

Andrea
11-08-2009, 19:24
Da var vi igang igjen :jippi: Vært lenge å vente synes jeg. Men idag har det begynt og dagen andre dose er inhalert!

tull@
11-08-2009, 22:17
Takk for info Tuss&Troll. Vet veldig godt hvordan det er å vente på mens ja. Har noen helt "gale" sykluser selv, men virker som det har stabilisert seg bittelitt i løpet av sommeren ihvertfall.

Andrea: ååå så heldig du er som er i gang!!! masse lykke til:)

Krysser fingre for oss alle!

vilje73
11-08-2009, 23:55
hei gamla..kan jeg bare spørre deg...fikk du tilbud om et fjerde ivf ved riksen, og hvorfor/evt hvorfor ikke? Hvor tok du ditt fjerde ivf?

vilje73
11-08-2009, 23:59
hei solstråla...ser du skal på ppiller, kan jeg spørre hvorfor, og hvor lenge du skal gå på det, hva det skal være godt for, og ikke minst hvilken type ppiller du står på? har nemlig fått "klarsignal" ved en privatklinikk på å prøve dette, men er litt i villrede om jeg skal gidde, hvis det feks tar mange måneder. Er utålmodig!!

Torunn
12-08-2009, 08:42
Da var vi igang igjen :jippi: Vært lenge å vente synes jeg. Men idag har det begynt og dagen andre dose er inhalert!

Da var min første spraydag komt! :-) Endelig komt i gang! :hyper:

Katti
12-08-2009, 20:45
Heia,:heia:

Skynder meg å melde meg inn i september klubben da jeg nylig fikk forflyttet behandling fra oktober til september.
Jeg har prøvd vanlig regime i juni som gikk galt pga overstimulering.:sukk:
Jeg ble veldig glad når jeg så at det er flere her i klubben som vil få behandling uten nedregulering da jeg ikke har prøvd det før og lurer på flere ting.

Jeg skal gå på puregon først og cetrotide etterpå. Cetrotide skal jeg ta kl 12. Gruer meg til å sette sprøyten i låret. På klinikken sa de at den evt. settes under navlen.
Vet du Lurka, hvor nøye man skal være med det? Puregon sprøyte brukte jeg å sette inn ca. kl. 17 under forrige forsøk. Kan den settes på ettermiddager også under kort regime?

Ønsker alle sammen lykke til! :lykke:

lenekatt
13-08-2009, 00:04
Jooohoooo alle damer!!

da er vi tilbake fra ferie, har enda ferie ut uka, men dro hjem fra fjellet i dag. Jeg er OVERHYPERAKTIV:hopper: og vil male stua og snekre gjerde og alt på en gang før jeg begynner på jobb igjen på mandag... Sambo bare rister på hodet... hehe

Men det viktigste: I morgen tidlig begynner jeg på spray! PÅ'N igjen!!

Ønsker dere alle masse lykke til!!! Dette blir spennende!!:neglebit::neglebit::neglebit::neglebit ::neglebit:

Ajnat
15-08-2009, 17:13
Selv venter jeg på mensen, for på første dag med frisk blødning skal jeg starte med Progynova for fryseforsøk. Er på dag 24 i syklusen, men har hatt en del ureglmessigheter ang. blødninger, så det er ikke helt godt å vite når mensen kommer. Forhåpentligvis nærmer det seg. For noen år tilbake hadde jeg aldri trodd at jeg skulle glede meg til mensen :fnise:
Gleder meg til å komme i gang og håper inderlig på full klaff :jippi:

Håper vi alle går en superfruktbar september i møte :blomstersmil:
Hjertelig lykke til alle sammen :grouphug:

Jeg skal også til på fryseforsøk, synes det er skikkelig vanskelig det der med "første dag med frisk blødning".... Ekle detaljer følger..heheh... Må bare spørre om du vet, eller noen andre... Jeg får frisk blod på et tørk en dag, neste dag kommer det også frisk blod på et tørk, tredje dagen kommer det litt mer... Men alle dagene er det friskt blod....Så jeg lurer egentlig på når mensen min starter ...Har så lite mens også så er ikke så lett å skjønne seg på!

September blir en veldig god måned, veldig bra faktisk har jeg hørt! Lykke til alle:lykke:

apan
15-08-2009, 19:14
Da har jeg min første dag på spray, og jeg trodde den skulle smake virkelig virkelig vondt, men kjenner nesten ikke noe? Bare en litt sånn bitter smak bakerst i halsen litt etter at jeg har sprayet. Men det funker vel likevel?

smarta
16-08-2009, 09:55
Etter 2 misslykka IVF i mars og i juni er jeg nå i gang med min 3.runde. Har gått på sprayen i 5 dager alt og ser positivt på denne runden:sola:
Jeg har 2 liggende på frys , men er anbefalt å spare di til senere, å heller kjøre på med 3.runde pga at jeg har hatt få egg. Så nå er det max dose og så krysser vi fingrene for mange mange egg:hopper:

Lykke til til alle sammen her inne:lykke:

Ajnat
16-08-2009, 17:57
Jeg sitter her å tenker...har noen spørsmål som kanskje dere drevne damer kan svar meg på?
1 -Kan man benytte basseng ol ved fryseforsøk? Ved vanlig forsøk skal man jo holde seg unna dette, er kanskje det samme ved fryseforsøk? Er det slik at man bør holde seg unna så lenge man bruker gelen?
2 - Hva med å fly?
3 - Trening? Styrketrening og løping?

Vi har så lyst å bestille oss en ferie til varmere strøk eller et cruise i okt/nov/des, men om jeg ikke kan nyte det som finnes bør vi kanskje utsette til våren...-noe jeg mer enn gjerne gjør om disse tingene ikke er å anbefale!

Gledgruer meg til å begynne på pillene før fryseforsøket i begynnelsen av september:neglebit:

lenekatt
16-08-2009, 20:31
Da har jeg min første dag på spray, og jeg trodde den skulle smake virkelig virkelig vondt, men kjenner nesten ikke noe? Bare en litt sånn bitter smak bakerst i halsen litt etter at jeg har sprayet. Men det funker vel likevel?

det gjør det sikkert! Jeg synes egentlig det smaker som vanlig nesespray jeg! Og ingen bivirkninger enda - dette lover godt!! Jippi!!!

Eneste nedturen er at jeg begynner på jobb igjen i morgen etter ferien - tuuungt!

Solstråla
16-08-2009, 21:25
hei solstråla...ser du skal på ppiller, kan jeg spørre hvorfor, og hvor lenge du skal gå på det, hva det skal være godt for, og ikke minst hvilken type ppiller du står på? har nemlig fått "klarsignal" ved en privatklinikk på å prøve dette, men er litt i villrede om jeg skal gidde, hvis det feks tar mange måneder. Er utålmodig!!

Hei Vilje

Jeg går på p-piller for å holde kontroll på mensen slik at blødningen kommer når den skal og jeg kan begynne på sprøyter på rette dagen.
Denne gangen blir det piller i 4 uker, men forrige runde var det nok med 2 uker.

Jeg bruker dette regimet siden jeg reagerer veldig på nesesprayen, kan virkelig anbefales for da er det en myk start før du setter igang med sprøytene. Et eneste minus er at du etter 5-6 dager på sprøyter må ta en ekstra sprøyte for å forsikre deg om at du ikke får eggløsning før ønsket tidspunkt.

Lykke til!:lykke:

Lurka
16-08-2009, 21:34
Heia,:heia:

Skynder meg å melde meg inn i september klubben da jeg nylig fikk forflyttet behandling fra oktober til september.
Jeg har prøvd vanlig regime i juni som gikk galt pga overstimulering.:sukk:
Jeg ble veldig glad når jeg så at det er flere her i klubben som vil få behandling uten nedregulering da jeg ikke har prøvd det før og lurer på flere ting.

Jeg skal gå på puregon først og cetrotide etterpå. Cetrotide skal jeg ta kl 12. Gruer meg til å sette sprøyten i låret. På klinikken sa de at den evt. settes under navlen.
Vet du Lurka, hvor nøye man skal være med det? Puregon sprøyte brukte jeg å sette inn ca. kl. 17 under forrige forsøk. Kan den settes på ettermiddager også under kort regime?

Ønsker alle sammen lykke til! :lykke:

Hei Katti!
Jeg satt Puregon på tidlig kveld, tror jeg valgte meg 18-tida (skulle være mellom kl 17 og 20 eller noe sånt??), det viktigste var at det skulle være ca samme tidspunkt hver dag. Cetrotide satte jeg om morgenen (9.00), og jeg satte den under navlen. Helt greit å sette, men litt mer pes enn med Puregon siden man må blande pulver og væske (men utrolig mye mindre stress enn jeg trodde det kom til å bli).

Ellers ringte jeg klinikken på fredag, da det ble dag 1 i min syklus. De ville ikke sette i gang med forsøk denne syklusen, men ta en ul med saltvann (kontrast?) for å se at alt er borte og i orden etter utskrapningen i juni :rose:

Litt kjipt, er jo utålmodig etter å komme igang men vil selvfølgelig at alt er i orden. -og så begynner jeg i ny jobb midt oppi det hele (hvis jeg skulle hatt nytt forsøk denne syklusen), da er det jo bedre å vente noen uker..

Satser likevel på å høre til her i september-klubben, så da henger jeg her litt så lenge :blomstersmil:

Lykke til til alle som er igang med medisiner i ulike former og til dere/ oss som fortsatt venter.

Ha en god uke, september-damer :lykke:

Tuss&Troll
16-08-2009, 21:44
Jeg skal også til på fryseforsøk, synes det er skikkelig vanskelig det der med "første dag med frisk blødning".... Ekle detaljer følger..heheh... Må bare spørre om du vet, eller noen andre... Jeg får frisk blod på et tørk en dag, neste dag kommer det også frisk blod på et tørk, tredje dagen kommer det litt mer... Men alle dagene er det friskt blod....Så jeg lurer egentlig på når mensen min starter ...Har så lite mens også så er ikke så lett å skjønne seg på!

Hehe, henger meg på med noen av mine egne ekle detaljer :blunke:
Jeg er også "treig" i starten. Jeg har lite blødning de første dagene, enten brunlig eller frisk blodfarge på tørk eller i bindet, og det komer litt nå og da, men det er ingen jevn strøm/flyt. Det kan ta opptil 4 dager før mensen kommer skikkelig i gang.
Herlighet, alt man skal legge merke til. Jeg har aldri studert bind eller toalettskål tidligere, men etter at Haukeland begynte å komme med detaljerte spørsmål, så måtte jeg jo bare :fnise: Men dette holder jeg til forum og spesielt interesserte veninner (helst i samme båt), dette er ikke og skal heller aldri bli et vanlig samtaletema for meg :rodme:
På Haukeland har de vært opptatt av at det skal være frisk blodfarge, ikke brunlig, og at det skal være litt mengde/flyt i blødningen. Videre spør de meg om hvordan den aktuelle blødningen er i fht. mine vanlige menstruasjoner. Men dette er heller ikke så lett å svare godt på, da mine blødninger ofte er uregelmessige i fht. både varighet og mengde.
Men de er i alle fall opptatt av at mensen skal være frisk, komt skikkelig i gang og være som en vanlig mens.
Så enkelt og så komplisert :sukk:

Ta en telefon til klinikken din og drøft din konkrete sak med dem, så får du nok bedre svar der enn av meg :-)
Lykke til!

Jeg begynte å blø i dag, med "treig" start, så det blir spennende å se utviklingen i morgen :fnise:

Gratulerer til alle dere som har startet forsøkene deres, det blir spennende å følge med fremover :lykke:

Torunn
16-08-2009, 22:03
Husker ikke hvem som snakka om influensavaksina som kommer i september...
Las på nettet at den kan gi dødelig nervesykdom!!!
Kanskje verdt å stole på sitt eget imunforsvar, er surt å bli sjuk ja, men heller det enn å ikke fungerer resten av livet!!!

Katti
16-08-2009, 22:05
Hei Lurka,

Takk for svar! Jeg fikk høre med sykehuset. De hadde omtrent samme svar. Det blir godt å slippe å sette inn sprøyte i låret.

Lykke til med ul :lykke:. Enig med legene at det er best å sjekke. Også blir du friskere før neste forsøk. Dagene går fort når du er i ny jobb. :blunke:

Hei Katti!
Jeg satt Puregon på tidlig kveld, tror jeg valgte meg 18-tida (skulle være mellom kl 17 og 20 eller noe sånt??), det viktigste var at det skulle være ca samme tidspunkt hver dag. Cetrotide satte jeg om morgenen (9.00), og jeg satte den under navlen. Helt greit å sette, men litt mer pes enn med Puregon siden man må blande pulver og væske (men utrolig mye mindre stress enn jeg trodde det kom til å bli).

Ajnat
17-08-2009, 21:35
Hehe, henger meg på med noen av mine egne ekle detaljer :blunke:
Jeg er også "treig" i starten. Jeg har lite blødning de første dagene, enten brunlig eller frisk blodfarge på tørk eller i bindet, og det komer litt nå og da, men det er ingen jevn strøm/flyt. Det kan ta opptil 4 dager før mensen kommer skikkelig i gang.
Herlighet, alt man skal legge merke til. Jeg har aldri studert bind eller toalettskål tidligere, men etter at Haukeland begynte å komme med detaljerte spørsmål, så måtte jeg jo bare :fnise: Men dette holder jeg til forum og spesielt interesserte veninner (helst i samme båt), dette er ikke og skal heller aldri bli et vanlig samtaletema for meg :rodme:
På Haukeland har de vært opptatt av at det skal være frisk blodfarge, ikke brunlig, og at det skal være litt mengde/flyt i blødningen. Videre spør de meg om hvordan den aktuelle blødningen er i fht. mine vanlige menstruasjoner. Men dette er heller ikke så lett å svare godt på, da mine blødninger ofte er uregelmessige i fht. både varighet og mengde.
Men de er i alle fall opptatt av at mensen skal være frisk, komt skikkelig i gang og være som en vanlig mens.
Så enkelt og så komplisert :sukk:

Ta en telefon til klinikken din og drøft din konkrete sak med dem, så får du nok bedre svar der enn av meg :-)
Lykke til!

Jeg begynte å blø i dag, med "treig" start, så det blir spennende å se utviklingen i morgen :fnise:

Gratulerer til alle dere som har startet forsøkene deres, det blir spennende å følge med fremover :lykke:

Takker for svar, og jeg gjør som du sier....jeg skal ringe HUS å høre hva de sier, og jeg er sikker på de sier det samme som deg!

Veldig lykke til!

Solstråla
18-08-2009, 10:14
Så er det 2 uker til sprøytestart.

I dag jeg vært og levert bunken med resepter på apoteket, klok av skade fikk jeg damen til å sjekke at alt var på lager - og det var det.:blunke:

Sist runde var jeg frem og tilbake så mangen ganger at jeg holdt på å bli sprø...så denne gangen har vi avtalt at hun ringer meg når alt er på plass og det burde det være i løpet av uken.

Så da er det bare å vente....

Noen som har brukt Menopur? Jeg skal bruke en blanding av Puregon og Menopur denne gangen. Snakket med sykehuset i dag og jeg må ta meg en tur opp dit for å hente utstyret jeg trenger til å blande Menopur.....må innrømme at jeg er litt spent på hvordan det skal gå med blandingen, men det ordner seg vel.

Ha en strålende dag jenter og lykke til videre med sprayingen dere som holder på med det :grouphug:

apan
18-08-2009, 11:26
Jeg har brukt Menopur på AIHforsøk. Det er litt knot med blandingen, men du blir vant til det. Mannen gjorde det her, han ble veldig flink til slutt.

Tuss&Troll
18-08-2009, 15:42
To uker går fort....Åh, så spennende, Solstråla!
Høres ut som du har fått en fin orden på reseptene og en god avtale med apoteket. Det er jammen mye å holde orden på, og god service er dessverre ikke noen selvfølge. Hvilket apotek bruker du?
Lykke til med blandingen. Jeg er sikker på at du kommer til å fikse det strålende :-)

Solstråla
19-08-2009, 09:39
To uker går fort....Åh, så spennende, Solstråla!
Høres ut som du har fått en fin orden på reseptene og en god avtale med apoteket. Det er jammen mye å holde orden på, og god service er dessverre ikke noen selvfølge. Hvilket apotek bruker du?
Lykke til med blandingen. Jeg er sikker på at du kommer til å fikse det strålende :-)

Hei du!

Jeg bruker apoteket som ligger nedenfor Fløybanen (Boots) de er veldig ok der, og så er det ikke så mye folk der som på de andre apotekene i sentrum.

Hvordan går det med deg? Har du fått startet med medisinene?

Kjenner at jeg gleder meg å komme igang nå......

smarta
19-08-2009, 17:44
I dag er jeg litt satt ut... Har gått på sprayen i 7 dager og fikk plutselig en følelse av at jeg var gravid. Tok test og den viste tydelig positiv. Jeg klarer ikke juble over resultatet. Har tatt 2 tester og begge to var positive. Snakket med st.olav og di sa jeg måtte stole på positivt svar og kutte sprayen, men jeg er redd å avbryte behandlingen dersom det er falsk positiv. Hva hadde dere gjort??? :neglebit:

Knerten73
19-08-2009, 18:22
:sniker:
Snikleser litt her inne for det er mange her jeg "kjenner" fra før.
:heia: på dere!!!

Oj oj, Smarta, det er jo utrolig spennende og rart. Testen viser vel ikke positivt hvis man ikke er gravid? Bare hvis man har fått behandling med preparater som inneholder hcg. Og det har du sikkert ikke. Skjønner godt at du er i tvil, og synes det er skummelt å slutte på sprayen. Hvor langt på vei kan du i så fall være?
Må jo være noen som kan hjelpe deg på sykehuset. Ta en hcg blodprøve! De sier du skal stole på den, da må du vel nesten det......... Huff, lykke til. Håper virkelig......:lykke:

tull@
19-08-2009, 18:29
Wow, smarta! Så fantastisk! DU MÅ da være gravid!?!?!?! Gratulerer!!

Idag fikk jeg resept på Puregon sprøyter i posten. I tilfelle jeg får mens i helga, så kan jeg begynne på sprøyter til rett tid:) Jeg skal ha kort regime. TIl dere som har erfaring med kort regime: På "huskelista" mi fra klinikken, står det at jeg skal ta sprøyte fra dag 2. Betyr det 2 dager etter mens?? Eller regnes første mens-dag som dag 1, sånn at jeg skal ta sprøyte dagen etter jeg får mens? Er det noen som vet???? Huff, første gangen jeg får resept i posten dette her, liker ikke å ikke kunne spørre om alt jeg lurer på til sykepleierne. Jeg kan jo ringe, men de er nesten alltid opptatt, og det er vanskelig å få tatt telefonen på jobb hvis de må ringe meg opp igjen... Håper noen vet!
Sykepleier sa også at jeg skal ta en sprøyte på dagen og en på kvelden. Er det noen som har de ideelle tidspunktene?? Jeg har dose på 225 i e, men det kan da ikke være riktig at jeg skal ta 2 SPRØYTER PÅ 225 OM DAGEN??? Da blir det jo DEN ELEFANT dosen da jo!!?!?!? Nei, jeg er vel kanskje nødt å ringe inn... Men hjelp meg den som kan:)

smarta
19-08-2009, 18:39
Snikleser litt her inne for det er mange her jeg "kjenner" fra før.
:heia: på dere!!!

Oj oj, Smarta, det er jo utrolig spennende og rart. Testen viser vel ikke positivt hvis man ikke er gravid? Bare hvis man har fått behandling med preparater som inneholder hcg. Og det har du sikkert ikke. Skjønner godt at du er i tvil, og synes det er skummelt å slutte på sprayen. Hvor langt på vei kan du i så fall være?
Må jo være noen som kan hjelpe deg på sykehuset. Ta en hcg blodprøve! De sier du skal stole på den, da må du vel nesten det......... Huff, lykke til. Håper virkelig......:lykke:

Jeg går på Synarela nesespray og tror ikke den inneholder hcg, men aner ikke. Men før jeg skal starte på sprøytene står det at jeg må ta en graviditetstest for å utelukke graviditet og da skal jeg jo ha gått på spray i 4 uker, så da er det rart viss det er hcg i sprayen for da ville ikke graviditetstesten hatt noen funksjon likavel.:neglebit: Veldig usikker på hva jeg skal gjøre med sprayingen i kveld kl 20....

isabel
19-08-2009, 20:33
Tull@: Jeg skal også ha kortregime. Den dagen du får mens er dag 1, slik at du skal begynne med Puregon dagen etter. Det er nok ikke puregon du skal sette 2 ganger om dagen, men sprøyte nr 2 er en antagonist som hindrer at vi får eggløsning i og med at vi ikke er nedregulert. Jeg skal bruke Orgalutran som antagonist.

Smarta: Gratulerer med positiv test. Det er ikke Hcg i Synarela, så du kan trygt stole på den positive testen. Hadde ikke sprayet i kveld om det var meg. Lykke til!!!:heia:

apan
19-08-2009, 20:39
Så fantastisk, Smarta! Du kan stole på det. Det er flere som blir gravide under nedregulering. Stopp spray og ring sykehuset og be om blodprøve, det hadde jeg gjort. De viser ikke falskt positive hvis det er ordentlige streker.

Jeg sprayer på 5. dagen. Litt dårlig søvn og litt stive skuldre, men ellers går det kjempefint.

lenekatt
19-08-2009, 20:43
I dag er jeg litt satt ut... Har gått på sprayen i 7 dager og fikk plutselig en følelse av at jeg var gravid. Tok test og den viste tydelig positiv. Jeg klarer ikke juble over resultatet. Har tatt 2 tester og begge to var positive. Snakket med st.olav og di sa jeg måtte stole på positivt svar og kutte sprayen, men jeg er redd å avbryte behandlingen dersom det er falsk positiv. Hva hadde dere gjort??? :neglebit:

OI!!!!!!! WOOOOW!!!!! Kan skjønne at du er satt ut ja!!!!! Dææggern er alt jeg har å si!!!! OG signerer alle de som sier at du helt sikkert er gravid!!! :jippi::jippi::hopper::jippi:

Dere andre; jeg husker ikke fra siste forsøk - hvor lang tid gikk dere på spray før dere fikk mensen? Jeg har gått en uke nå, og begynte med litt småblødninger etter bare et par dager og har fortsatt med det, men jeg får ikke mensen... Men jeg husker heller ikke om jeg fikk ordentlig mensen under forrige forsøk eller om det bare var sånn tull hele veien? anyone?

tull@
19-08-2009, 20:44
Tull@: Jeg skal også ha kortregime. Den dagen du får mens er dag 1, slik at du skal begynne med Puregon dagen etter. Det er nok ikke puregon du skal sette 2 ganger om dagen, men sprøyte nr 2 er en antagonist som hindrer at vi får eggløsning i og med at vi ikke er nedregulert. Jeg skal bruke Orgalutran som antagonist.

Hei Isabel. Takk for svar:)
Hmm..jeg har bare fått resept på puregon, som jeg skal ta i 4 dager før jeg skal til UL. Når på dagen skal Puregon tas? Har du fått noen restriksjoner på det? Ei fortalte meg før kl.12.00...

isabel
19-08-2009, 21:17
Jeg har fått beskjed om at sprøytene skal settes før kl 12. Tror noen klinikker også har sprøyte tidspunktet på kveldstid. Ser i papirene mine at jeg skal begynne på atagonisten på den 4. dagen med puregon, så da får du sikkert resept på det når du skal til 1. ultralyd.

IrmaAdele
19-08-2009, 21:28
Dere andre; jeg husker ikke fra siste forsøk - hvor lang tid gikk dere på spray før dere fikk mensen? Jeg har gått en uke nå, og begynte med litt småblødninger etter bare et par dager og har fortsatt med det, men jeg får ikke mensen... Men jeg husker heller ikke om jeg fikk ordentlig mensen under forrige forsøk eller om det bare var sånn tull hele veien? anyone?

Jeg fikk mensen i går. Spraydag 9, en dag før IKM. Ordentlig blødning med en gang.

tull@
19-08-2009, 21:28
Takk Isabel:)

Lenekatt: Jeg hadde ikke noen blødninger før mensen kom da jeg gikk på spray. Og da kom det mens med STOR M!! Overflod i strie strømmer hehhe

Tuss&Troll
20-08-2009, 00:33
Hvordan går det med deg? Har du fått startet med medisinene?

Kjenner at jeg gleder meg å komme igang nå......

Takk, det går bra, men jeg har ikke fått startet med medisinene ennå. Blør mer nå, men det er fortsatt ikke mye og ikke helt "frisk blødning" ennå, tror jeg... Litt mørkt. Men mensen skal vel ikke være ikke lyserosa heller :blunke:
Er lei av mine egne ekle detaljer, blir litt smårar av å skulle vurdere min egen mens så grundig :fnise:
I morgen (eller senere i dag, siden jeg rangler nå) er det femte dagen siden jeg begynte med småblødning, og i går øket det på. Jeg får se an utviklingen i morgen formiddag og så ta en tlf. til Haukeland og konferere med dem.

Forstår godt at du gleder deg til å komme i gang! Det gjør jeg også!
Snart, snaaaart er vi begge i gang igjen :jippi:

Du skal ikke melde deg inn i ønskebarn og få deg dagbok, da? Så kan vi skravle mere sammen der :blunke: Har veldig mye glede av dagboken min.
Snart er det "Desperate husmødre"-treff, det blir gøy å møte deg og resten av jentene igjen :klemse:

Tuss&Troll
20-08-2009, 00:36
Så fantastisk, smarta! Gratulerer :sola:
Forstår at du er litt satt ut. Men jeg ville definitivt ha gjort som klinikken anbefaler! Ring dem igjen i morgen og be om hcg-prøve, så får du svar med nøyaktige verdier.

Knerten73
20-08-2009, 08:36
Hei hei smarta.... går det bra? Du får komme inn på vår 2010 under endelig gravid når du har fått svar på hcg, for du er helt sikkert GRAVID!!!:jippi: Klart man ikke får behandling med prep som inneholder hcg når man er i en slik prosess. Ville vært tullete å be noen ta hjemmetest da.

Lykke til med ventingen til svaret på prøven kommer... den blir laaaang, men det er vi jo vant til.

Alle andre, lykke til med spraying, sprøyting og befruktning.:klemse:

Solstråla
20-08-2009, 09:10
Gratulerer Smarta så utrolig kjekt å lese at du er gravid.:hopper:

Ring sykehuset å få tatt en blodprøve og slipp jubelen løs.

Solstråla
20-08-2009, 09:14
Hei Isabel. Takk for svar:)
Hmm..jeg har bare fått resept på puregon, som jeg skal ta i 4 dager før jeg skal til UL. Når på dagen skal Puregon tas? Har du fått noen restriksjoner på det? Ei fortalte meg før kl.12.00...

Hei Tull@

Jeg har også kortregime og har fått beskjed om å ta Puregon før kl 12 og til samme tid hver dag. Når du har vært på UL får du vite når du skal begynne på sprøye nr 2 som skal hindre eggløsning. Sist runde tok jeg begge til samme tid hver dag og det fungerte helt fint så lenge du ikke stikker de på samme sted.

Lykke til med oppstart.

smarta
20-08-2009, 09:32
Hei hei smarta.... går det bra? Du får komme inn på vår 2010 under endelig gravid når du har fått svar på hcg, for du er helt sikkert GRAVID!!!:jippi: Klart man ikke får behandling med prep som inneholder hcg når man er i en slik prosess. Ville vært tullete å be noen ta hjemmetest da.

Lykke til med ventingen til svaret på prøven kommer... den blir laaaang, men det er vi jo vant til.

Alle andre, lykke til med spraying, sprøyting og befruktning.:klemse:

Har en litt rar følelse. Tok to nye tester i dag, men synst di var litt svakere, men fortsatt positiv. På Legekontoret tok jeg en urintest og den var også positiv, men ikj så sterk. Di sa at positiv er positiv uansett om den er svak eller sterk. Blodprøven får jeg ikke svar på før i morgen. Jeg må bare leve i håpet om at alt går bra denne gangen og krysse fingrene. Uansett har vi planlagt tur til kreta i morgen og jeg tar sjansen på å dra:sola:

Knerten73
20-08-2009, 12:33
Det synes jeg absolutt du skal gjøre, Smarta. Kos deg og nyt en herlig ferie. Og det spiller ingen rolle om streken er svak el sterk. Strek betyr gravid. Min strek var ikke sterk, så jeg testet mange dager, den ble ikke sterkere. Mitt hcg var på 295 på dag 14. Mange har hatt mye lavere og er fortsatt gravide. Du er jo veldig tidlig.....
Er det første gangen du er gravid?
Utrolig at kroppen din ga deg det hintet... stol på det du.

Tuss&Troll
20-08-2009, 19:28
I dag fikk jeg klarsignal fra Haukeland til å starte med Progynova, så nå er jeg endelig i gang :jippi:

tull@
20-08-2009, 19:32
Hei Tull@

Jeg har også kortregime og har fått beskjed om å ta Puregon før kl 12 og til samme tid hver dag. Når du har vært på UL får du vite når du skal begynne på sprøye nr 2 som skal hindre eggløsning. Sist runde tok jeg begge til samme tid hver dag og det fungerte helt fint så lenge du ikke stikker de på samme sted.

Lykke til med oppstart.

Heisann!
Etter maaange anrop, kom jeg endelig i gjennom til sykepleier. Jeg skal ta Puregon mellom 18-21 jeg. Åååå nå håper jeg mensen er rett rundt hjørnet, så vi endelig kan komme igang!!!

smarta
20-08-2009, 19:37
Jeg er gravid. Har tatt 7 tester i forskjellige varianter og aller positive. Så nå må jeg bare nyte det så lenge varer. Håper det går bra i 9 mnd fremover:hopper:

Masse lykke til til alle dere som skal ha ivf i september:lykke:

tull@
20-08-2009, 19:40
ååååååååååååååååå GRATUUULERER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dette er jo helt fantastisk!!!!! Håper virkelig det går bra helt i mål!!!:klemse:

smarta
20-08-2009, 19:47
Det synes jeg absolutt du skal gjøre, Smarta. Kos deg og nyt en herlig ferie. Og det spiller ingen rolle om streken er svak el sterk. Strek betyr gravid. Min strek var ikke sterk, så jeg testet mange dager, den ble ikke sterkere. Mitt hcg var på 295 på dag 14. Mange har hatt mye lavere og er fortsatt gravide. Du er jo veldig tidlig.....
Er det første gangen du er gravid?
Utrolig at kroppen din ga deg det hintet... stol på det du.

Var gravid på vanlig måte i 2006 og 2007 med sa. Siden har det ikke blitt noen positive tester. Hadde negative ivf i mars og juni. Så det er bare helt utrolig at det endelig ble en positiv test igjen, og så på vanlig måte nå når jeg akkurat startet med sprayen på 3. førsøk. Det er så hææærlig og jeg er såååå glad. Håper jeg etterhvert våger meg inn på 2010... Venter litt til..:neglebit:. Etter 2 sa vet jeg at alt kan skje.... Skal iallfall nyte graviditeten:hopper::sola:

Tuss&Troll
20-08-2009, 19:49
Gratulerer, smarta :klemse: Håper alt går bra og at jeg kan gratulere deg med bebissen om 9 mnd :lykke:
Tusen takk for lykkeønskningene.

Katti
20-08-2009, 21:15
Gratulerer Smarta!:enrose: og må graviditeten din være alle 9 mnd!

Knerten, koselig at du er innom av og til. Har ikke gjort det ennå... Gratulerer deg også med pos test og velykket forsøk gjennomført i sommer! :enrose:

Katti
20-08-2009, 21:22
Isabel, Jeg fikk beskjed om at det er greit å ta Puregon på kveldstid. Slik passer det meg best, og ta det etter middagen. Men sprøyte nr 2 bør settes inn før kl. 12:00. Dette har sikkert med sykehuset's timeplan å gjøre: slik at de lettere kan beregne uttakstidspunkt ol. Det aller viktigste er å ta sprøytene til samme tid.

Jeg venter spent på mensen :vente: . Etter forrige forsøket var det 7 dagers forsinkelse. I dag ble jeg litt bekymret når akupunktøren nevnte at jeg kan få forstyrrelser i syklusen etter behandling. Håper at det blir en positiv ”forstyrrelse” som stabiliserer syklusen min til normalen.

tull@
21-08-2009, 19:34
Isabel, Jeg fikk beskjed om at det er greit å ta Puregon på kveldstid. Slik passer det meg best, og ta det etter middagen. Men sprøyte nr 2 bør settes inn før kl. 12:00. Dette har sikkert med sykehuset's timeplan å gjøre: slik at de lettere kan beregne uttakstidspunkt ol. Det aller viktigste er å ta sprøytene til samme tid.

Jeg venter spent på mensen :vente: . Etter forrige forsøket var det 7 dagers forsinkelse. I dag ble jeg litt bekymret når akupunktøren nevnte at jeg kan få forstyrrelser i syklusen etter behandling. Håper at det blir en positiv ”forstyrrelse” som stabiliserer syklusen min til normalen.

Hei Katti. Kort regime du også ja:) godt vi er flere. Jeg skal også ta Puregon på kveldstid. Jeg går også og venter på mensen. Hvis det skulle gått etter kalenderen(hadde EL for 2 uker siden), så skulle den kommet i dag, men min syklus er ALDRI normal, så det var ingen bombe at den uteble. Syklus etter forrige forsøk var 50 dager, men sist var den på 34 dager. Håper bare den er rett rundt hjørnet, så vi får kommet i gang. Har vært å hentet første ampullen da. Så nå er jeg KLAAAR!:hopper:

Loweley
22-08-2009, 11:25
Heisann.. melder meg inn her jeg. Fikk mens i dag, noe senere enn antatt. Skal igjennom kortregime så startet med menopur i dag.... Ventetiden har vert lang, men nå er jeg igang igjen

tull@
23-08-2009, 12:12
Jippijaja jippi jippi jaaaaa!!
Mensen kom i går!! Så da begynner jeg med sprøyte i kveld! TJOHO, da er vi I GANG!! ENDELIG!!!!

Velkommen Loweley:) Vi blir en del med kort regim ser jeg, så bra!! Da har vi noen å sammenligne oss med:) lykke til!!

Loweley
23-08-2009, 20:30
Dette blir spennende ja. :blunke:
Jeg ser at vi bruker forskjellig medesiner. Jeg bruker Menopur nå og skal begynne med Orgalutran på dag 6. Forige gang gikk det 12 dager fra sprøytestart til egguttak.

Lykke til alle sammen:lykke::lykke::lykke:

tull@
23-08-2009, 21:13
Menopur ja, er det sprøytedose man må blande? Puregon er i hvertfall inmari enkelt og greit, ikke noe søl, og jeg er veldig fornøyd med det:)

Da er første dose satt. tjoho!

Lana
23-08-2009, 21:16
Da sniker jeg meg inn her jeg også!
Er i gang med mitt første fryseforsøk nå. Har knasket Progynova i 3 dager, har heldigvis ikke merket noen bivirkninger ennå (bank i bordet). Dessuten tar jeg Klexane-sprøyter.
Skal til UL 31. august.

Loweley
24-08-2009, 07:05
Menopur ja, er det sprøytedose man må blande? Puregon er i hvertfall inmari enkelt og greit, ikke noe søl, og jeg er veldig fornøyd med det:)

Da er første dose satt. tjoho!

Ja, det må blandes. Jeg har ikke sprøyteskrekk eller noe sånt, så det går veldig greit. Syns og at Puregon var greit, men jeg responerte ikke på det, eggposene ble aldri over 11mm.

Solstråla
24-08-2009, 11:32
Da har jeg hentet alle medisiner og utstyr til blanding av Menopur.
Så nå er jeg klar og tiden kan bare fly til den 2. september :blunke:

Lykke til alle dere som har satt første stikk :lykke:

Tuss&Troll
24-08-2009, 13:06
Velkommen i septembergjengen, Lana :blomstersmil:

Så flott at dere endelig er i gang igjen, Tull@ og Loweley :jippi:

Snart oppstart for deg nå, Solstråla, så spennende! Gleder meg til å møte deg på treffet i dag :klemse:

Nå har jeg knasket Progynova noen dager, og merker at dosen er større denne gangen. Har hatt et par besøk av "skjelveleppa" (blir lettere på gråten når jeg går på hormoner :fnise:) og har økt litt i omfang. Ikke mye, men et plagg som ikke pleier å knipe gjorde plutselig det. Håper ikke dette er reell vektøke, men vannansamling :sparke: Det var verst i forgårs, litt bedre i går og enda bedre i dag, så da satser jeg på at det bare er vann. Har foreskrevet meg selv en "resept" med mindre snop og mer trimturer fremover, så satser jeg på at det er god medisin for kropp og sjel :blunke:

Lykke til videre alle sammen, jeg føler spent med :heia:

tull@
24-08-2009, 20:19
Da har jeg hentet alle medisiner og utstyr til blanding av Menopur.
Så nå er jeg klar og tiden kan bare fly til den 2. september :blunke:

Lykke til alle dere som har satt første stikk :lykke:

Takk og lykke til med oppstarten Solstråla!

Velkommen i septembergjengen, Lana :blomstersmil:

Så flott at dere endelig er i gang igjen, Tull@ og Loweley :jippi:

Nå har jeg knasket Progynova noen dager, og merker at dosen er større denne gangen. Har hatt et par besøk av "skjelveleppa" (blir lettere på gråten når jeg går på hormoner :fnise:) og har økt litt i omfang. Ikke mye, men et plagg som ikke pleier å knipe gjorde plutselig det. Håper ikke dette er reell vektøke, men vannansamling :sparke: Det var verst i forgårs, litt bedre i går og enda bedre i dag, så da satser jeg på at det bare er vann. Har foreskrevet meg selv en "resept" med mindre snop og mer trimturer fremover, så satser jeg på at det er god medisin for kropp og sjel :blunke:

Lykke til videre alle sammen, jeg føler spent med :heia:

Godt det virker som det er vannansamlinger da. Har gått opp ca 4 kg under hvert forsøk jeg, så det forundrer meg ikke om jeg gjør det denne gangen og. Blir spennende å se, siden jeg har kort regime denne gangen. Har jo klart å gå ned 13 kg siden siste forsøk, så jeg er helt bestemt på å holde meg der ( med mindre jeg blir gravid da, da VIL jeg jo bli STOOOR hehe)
Men mindre snop og mere turer høres glimrende ut:)
Lykke til videre Tuss&Troll!!

Tuss&Troll
25-08-2009, 00:10
Takk, Tulla! Så flink du er som har klart å gå ned så mye i vekt :vektja: Hurra for deg!
Håper vi kan gå neste år i møte med voksende mager av riktig grunn :lykke:

vilje73
25-08-2009, 10:47
hei tusstroll...går på progynova x2 jeg...hvor stor dose har du og hvorfor er den økt?

Tuss&Troll
25-08-2009, 15:20
hei tusstroll...går på progynova x2 jeg...hvor stor dose har du og hvorfor er den økt?

Jeg tar Progynova x4. Dosen ble økt fordi forrige fryseforsøk ble avbrutt pga. for tynn livmorslimhinne, så nå håper vi at den økte dosen gir bedre forhold i livmoren :lykke:

Solstråla
25-08-2009, 15:26
I dag har jeg bestilt Babyklister fra Danmark.

Noen som har forsøkt det?

Tuss&Troll
25-08-2009, 15:33
Jeg har ikke forsøkt det før, men har tenkt på å bestille det, så takk for påminnelsen :blunke:
Håper det funker :lykke:

Solstråla
25-08-2009, 15:47
Jeg har ikke forsøkt det før, men har tenkt på å bestille det, så takk for påminnelsen :blunke:
Håper det funker :lykke:

Jeg bestilte det på helseriet.dk, på nettsiden opplyste de om leveringstid på ca 3 - 4 dager så da burde jeg ha det i tide.

Selvfølgelig virker det :blunke:

Tuss&Troll
25-08-2009, 16:23
Nå har jeg også bestilt! Jeg er jo allerede i gang med Progynova, så det blir sen forsteklister-start for meg, men jeg kommer i alle fall i gang før UL og innsetting :lykke:
Spennende tider for oss fremover. I dag har jeg for første gang i dette forsøket hatt noen små anfall av intens optimisme og vilt håp, så nå merker jeg virkelig at det nærmer seg :fnise:

tull@
25-08-2009, 20:43
Takk, Tulla! Så flink du er som har klart å gå ned så mye i vekt :vektja: Hurra for deg!
Håper vi kan gå neste år i møte med voksende mager av riktig grunn :lykke:
Takk, ja er fornøyd med det. Lavkarbo gjør susen!!! :)

Jeg venter spent på mensen :vente: . Etter forrige forsøket var det 7 dagers forsinkelse. I dag ble jeg litt bekymret når akupunktøren nevnte at jeg kan få forstyrrelser i syklusen etter behandling. Håper at det blir en positiv ”forstyrrelse” som stabiliserer syklusen min til normalen.Hvordan går det Katti?? Har mensen vist seg enda eller?

apan
25-08-2009, 20:45
Jeg har vært på Riksen idag. Nedreguleringen har funket fint og jeg starter med sprøyter fredag. Kjekt!

tull@
25-08-2009, 20:49
Jeg har vært på Riksen idag. Nedreguleringen har funket fint og jeg starter med sprøyter fredag. Kjekt!

Yeeeeyyyy! Sås bra! gode nyheter liker vi!:klemse:

Torunn
25-08-2009, 21:35

Ehm er det vanlig at de sjekker at nedreguleringen har gått som den skal???
For eg skal ikke inn igjen før den 14/9 og skal begynne med sprøyter den 2/9!!?? *forvirra*:sparke:

tull@
25-08-2009, 21:48
For eg skal ikke inn igjen før den 14/9 og skal begynne med sprøyter den 2/9!!?? *forvirra*:sparke:

Hmm... sikkert ulikt fra klinikk til klinikk. Men på Aleris tar de alltid UL før de setter dato for sprøytestart ihvertfall. Føler de sjekker og følger nøye opp, og det er jeg inmari fornøyd med i hvertfall:)

Lurka
25-08-2009, 22:25

Generell lavkarbo eller ketolyse? Bare nysgjerrig, trenger litt motivasjon for å komme i gang igjen...og trenger så sårt å komme igang igjen. Det sies jo at lavkarbo kosthold skal være veldig bra for fertiliteten...

apan
25-08-2009, 23:40
Tja, jeg vet ikke om det er vanlig å sjekke nedreguleringen? Jeg var der uansett idag, på forsamtale, men jeg trodde det var vanlig at de sjekket. Jeg har en venninne som måtte på spray i 4 uker før sprøyter feks. Men de fleste kan sikkert fint følge et standardløp.

tull@
26-08-2009, 10:04
Generell lavkarbo eller ketolyse? Bare nysgjerrig, trenger litt motivasjon for å komme i gang igjen...og trenger så sårt å komme igang igjen. Det sies jo at lavkarbo kosthold skal være veldig bra for fertiliteten...

Hei Lurka
Jeg har nok vært i ketolyse i 5 1/2 måned. de to første mnd kjøpte jeg ferdig brød og middager (Norsk senter for riktig ærnering). Etter det gikk jeg over til å lage lavkarbo maten selv, og da ble samboeren med også. Så både han og jeg har tatt av 13 kg:) Har lest at man skal ta en pause etter 6 måneder med lavkarbo, så nå har jeg spist normalt i 2 uker, og har enda gått ned en 1/2 kg!! woohoo! Lavkarbo er bare helt genialt! Man går garantert ned i vekt, og det ganske fort også. har tatt 1- 1 1/2 kg i uka.
Når man er i ketolyse, dannes ketoner i blodet som er det samme stoffet som forårsaker svangerskapsforgiftning hos gravide. Så jeg tørr ikke gå på lavkarbo nå, men det skal hjelpe på fertiliteten å ikke spise sukker i hvertfall, så jeg holder det på et minimum:)
Håper du finner motivasjonen! lykke til!

Nybegynneren
26-08-2009, 10:38

Jeg skal heller ikke kontrollere nedreguleringen. Begynte med sprøyter i dag og skal til kontroll 4/9.

Katti
26-08-2009, 15:31

Hvordan går det Katti?? Har mensen vist seg enda eller?

Ja, så herlig at det er flere som gjennomgår kortregime! Da kan man sammenligne. :hopper:

Jeg håper at mensen kommer på fredag eller over helgen hvis den blir like sein som forrige gang. Har kjent lette spasmer og andre symptomer så den er nok rundt hjørnet. Jeg var bortreist, men i morgen må jeg hente medisiner .

Katti
26-08-2009, 15:36
Jeg skal heller ikke kontrollere nedreguleringen. Begynte med sprøyter i dag og skal til kontroll 4/9.

Under forrige forsøk gikk jeg på nesespray fra 28.apr, begynte med sprøyter 28.mai og 1ste kontoll var 5.juni.

drømmeren_09
26-08-2009, 18:57
I dag har jeg bestilt Babyklister fra Danmark.

Noen som har forsøkt det?

Heisan har ikke vært så aktiv her inne men nå er jeg i gang på spray og skal snart starte på sprøyte (får vite når i morgen) :) Men jeg lurer på hva dette "Babyklisteret" dere skrev om tidligere er?

:)

Tuss&Troll
26-08-2009, 20:16
"Babyklister" er en homøopatmedisin som det hevdes at skal forbedre forholdene i livmoren, slik at egget/embryoet fester seg lettere, samt redusere abortrisikoen. "Babyklister" er et kallenavn, preparatet heter vel egentlig Fructus Femina, og består av to virkestoffer i D3-konsentrasjon. Jeg husker ikke navnene på de to virkestoffene.
Jeg er en kløne på nettet, så jeg har dessverre ingen link til deg. Men du kan finne fosterklister på www.helseriet.dk og www.netspiren.dk. Du kan også bruke søke-funksjonen her på forum, så finner du mer informasjon. Det har vært skrevet om fosterklister flere steder og flere ganger tidligere her på forum.

Håper du får starte med sprøytene snart, det er så godt å komme videre i prosessen. Lykke til med forsøket :klemse:

drømmeren_09
26-08-2009, 20:57
Tusen takk for svar Tuss&Troll!
Jeg er jo ganske ny her men skal sjekke litt rundt, man må jo prøve det man kan for å øke sjansene :) Har jo ikke vært medlem så lenge så er første gang jeg har hørt om dette men det er vel uansett litt sent for dette forsøket...?
Satser på sprøytestart til lørdag så da er det bare å krysse fingrene!

Håper det går bra med deg også hvor enn du er i prosessen :)

Tuss&Troll
26-08-2009, 21:13
Tusen takk for svar Tuss&Troll!
Jeg er jo ganske ny her men skal sjekke litt rundt, man må jo prøve det man kan for å øke sjansene :) Har jo ikke vært medlem så lenge så er første gang jeg har hørt om dette men det er vel uansett litt sent for dette forsøket...?
Satser på sprøytestart til lørdag så da er det bare å krysse fingrene!

Håper det går bra med deg også hvor enn du er i prosessen :)

Takk, drømmeren :klemse:

Jeg skal ha fryseforsøk, og får nok ikke fosterklisteret før ca. en uke før innsetting. Men jeg har tenkt å kjøre på likevel. Det er sikkert bedre jo tidligere man starter, men jeg tenker at det er aldri for sent :blunke:
Får ta en titt på bruksanvisningen når jeg får preparatet i posten, og se hva de anbefaler.

Det finnes utrolig mange alternative behandlinger, preparater og råd man kan prøve ut. Jeg ble veldig forvirret en periode, da jeg prøve å få oversikt over "alt". For hvert råd var det alltid noen som var uenig. Jeg fant ut at jeg ville stole primært på legene, og behandlinger jeg selv har prøvd med suksess tidligere. Noen råd kan man trygt drite i :blunke: Man må bruke sin sunne fornuft og prøve det man selv føler seg komfortabel med, og selv har tro på. Det som ikke kan skade, eller ikke er mer til stress enn hjelp, kan gjerne være verdt å prøve, om man føler for det.

Krysser fingrene for lørdagen din :lykke:

Solstråla
27-08-2009, 09:30
Lykke til med UL i dag Tull@ :lykke: :lykke:

Loweley
27-08-2009, 11:01
Lykke til på UL Tull@ :lykke::lykke::lykke:

I morgen er det jeg som skal på UL. Er spent på utfallet denne gangen.

Tuss&Troll
27-08-2009, 16:11
Lykke til med UL, Tull@ og Loweley :grouphug:
Blir spennende å høre om resultatene deres. Måtte det bli positivt og full fart videre i prosessen :lykke::heia::lykke:

Jeg skal på UL på tirsdag, og er ganske spent. Har nemlig begynt å blø litt i dag, bare litt og veldig uttynnet (lys blodfarget utflod), men definitivt blod...Så nå håper jeg det går fort over og ikke virker negativt inn på forsøket. Blir litt bekymret, selv om jeg tenker at det ikke er vits i å bekymre seg på forhånd. Må jo bare krysse den broa når jeg kommer dit, ikke vits i å prøve det på forhånd :blunke:

Lykke til, alle sammen :grouphug:
Nå er september snart i gang, måtte det bli vår lykkemåned :sola:

tull@
27-08-2009, 19:01
tjoho! Hadde 8 eggposer på ul idag:-D skal på ny ul mandag.da blir det uttak onsdag eller torsdag.tjoho!

tull@
27-08-2009, 19:29
takk for alle lykkeønskninger:-) lykke til tilbake Loweley!

Tuss&Troll
27-08-2009, 20:14
Så flott, Tull@, gratulerer med knallresultat! Tenk, i neste uke skjer det! :heia:

gina
27-08-2009, 21:33
Hei jenter, jeg er tilbake. Kjenner jo igjen mange av dere fra tidligere forsøk, lykke til alle sammen. Det blir forsøk på meg i slutten av september så jeg får bruke tiden fram til det på å følge med på alle dere som har kommet litt lengre i prosessen
Nå er jeg søren meg bra lei av all denne prøvingen så nå får det jammen meg være nok snart. Det verste er egentlig at det tar så mye fokus fra alt annet. HUff, dagens frustrasjon. Men dette vet jo dere alt om så ikke noe å dvele ved. Uansett, lykke til! Jeg er forsiktig optimist, men likevel litt likegyldig til det hele. vanskelig å mobilisere skikkelig når det går dritt hver gang...

Loweley
28-08-2009, 00:28
tjoho! Hadde 8 eggposer på ul idag:-D skal på ny ul mandag.da blir det uttak onsdag eller torsdag.tjoho!

Så bra... Hele 8 eggposer. Forige gang hadde jeg 5. Håper på fler nå....

Solstråla
28-08-2009, 08:47
Gratulerer med flott resultat Tull@, tenk at du har uttak allerede neste uke :hopper:

Lykke til Loweley :lykke: gleder meg til å høre hvordan det går i dag.

I dag har jeg tatt siste p-pille så da er det ikke lenge til jeg begynner med sprøytene - følse underlig å glede seg til å stikke seg med flere sprøyter for dagen - men jeg gjør nå det jeg da. :blunke:

Ha en fantastisk helg alle sammen :grouphug:

Loweley
28-08-2009, 14:08
Da var jeg tilbake fra UL. 13 eggposer. 3 på 11mm og 10 på 8mm.
I og med att jeg er ett tricky tillfelle skal jeg gå litt lengere på Menopur med samme dose. Skal tilbake på mandag for å se utviklingen.
Det er utrolig, over dobbelt så mange eggposer enn forige gang. :jippi: (uten å juble for tidlig)

tull@
28-08-2009, 17:44
Da var jeg tilbake fra UL. 13 eggposer. 3 på 11mm og 10 på 8mm.
I og med att jeg er ett tricky tillfelle skal jeg gå litt lengere på Menopur med samme dose. Skal tilbake på mandag for å se utviklingen.
Det er utrolig, over dobbelt så mange eggposer enn forige gang. :jippi: (uten å juble for tidlig)
Jippi jippi så gode nyheter da!!! Helt fantastisk!!! KRysser fingrene nå!!
:jippi::hopper::hopper:

apan
28-08-2009, 20:46
Så flott Loweley! :jippi:
Nå er jeg igang med Puregonen, det gikk veldig greit.

Lurka
28-08-2009, 23:11
Gratulerer med flotte eggmengder og størrelser :hopper:

drømmeren_09
28-08-2009, 23:37
Gratulerer med flotte resultater Tull@ og Loweley!! Krysser fingrene for dere begge!

Jeg ligger litt etter her og skal sette min første sprøyte (ever!!) i morgen.. spent men glad, dette skal gå bra!

drømmeren_09
28-08-2009, 23:50
Lykke til med UL, Tull@ og Loweley :grouphug:
Blir spennende å høre om resultatene deres. Måtte det bli positivt og full fart videre i prosessen :lykke::heia::lykke:

Jeg skal på UL på tirsdag, og er ganske spent. Har nemlig begynt å blø litt i dag, bare litt og veldig uttynnet (lys blodfarget utflod), men definitivt blod...Så nå håper jeg det går fort over og ikke virker negativt inn på forsøket. Blir litt bekymret, selv om jeg tenker at det ikke er vits i å bekymre seg på forhånd. Må jo bare krysse den broa når jeg kommer dit, ikke vits i å prøve det på forhånd :blunke:

Lykke til, alle sammen :grouphug:
Nå er september snart i gang, måtte det bli vår lykkemåned :sola:

Hvordan går det med deg Tuss&Troll? Krysser fingrene for at alt går fint på tirsdag! Ingen grunn til å ta sorgene på forskudd. Ønsker deg uansett Lykke til!

Frøken Smilla
29-08-2009, 11:32
Hei dere!

Nå er jeg virkelig i gang med forsøk, og tar omsider sjansen på å melde meg inn her:) Dette er vårt første IVF-forsøk etter fem AID uten at jeg har blitt gravid. Vi bruker donor og skal gjøre forsøket på Copenhagen fertility center (tidl. Nordica).

Jeg har kortregime og er i dag på sprøytedag 3 med Gonal-F. Neste UL blir på onsdag, så det er første delmål å se frem til:)

Lykke til dere andre september-forsøkere!

tull@
30-08-2009, 16:20
Hvordan går det med deg Tuss&Troll?? blødningen gitt seg? det er ikke lenge siden jeg leste om ei som begynte å blø rett før uttak, og legene kunne ikke forklare hva det kom av, men uttaket gikk uansett fint og innsettingen gikk også supert. så ikke ta sorgene på forskudd!

Gratulerer med flotte resultater Tull@ og Loweley!! Krysser fingrene for dere begge!

Jeg ligger litt etter her og skal sette min første sprøyte (ever!!) i morgen.. spent men glad, dette skal gå bra!

Takk takk:) Hvordan gikk det med sprøyte-premieren??

Hei dere!

Nå er jeg virkelig i gang med forsøk, og tar omsider sjansen på å melde meg inn her:) Dette er vårt første IVF-forsøk etter fem AID uten at jeg har blitt gravid. Vi bruker donor og skal gjøre forsøket på Copenhagen fertility center (tidl. Nordica).

Jeg har kortregime og er i dag på sprøytedag 3 med Gonal-F. Neste UL blir på onsdag, så det er første delmål å se frem til:)

Lykke til dere andre september-forsøkere!
Så bra, velkommen! Jeg lurer litt på hva AID er fornoe jeg?? :) Hvordan gjør dere det når dere gjør forsøket i Danmark? Har dere tatt ferie og er der nede i et par uker fra start til slutt?? Er litt nysgjerrig på det å gjøre dette i utlandet, er det mye penger spart? Vi har nemlig snakket om at hvis ikke det går denne gangen, kanskje vi skal se oss rundt i utlandet...

Alven
30-08-2009, 17:00
Melder meg inn her også nå! Har nå begynt på progynova, skal igang med mitt tredje fryseforsøk og min fjerde innsetting. Krysser alt for at denne månden skal bli vår lykke måned! Lykke til alle sammen :lykke::lykke::lykke:

tull@
30-08-2009, 18:18
Lykke til til deg og Alven:)

Har begynt å ta folat og vitaminer idag, så er i hvertfall kroppen best mulig utrustet for en kommende graviditet :hyper:
Skal inn på UL imorgen, da får jeg vite når uttaket blir. Håper bare alle eggposene har blitt store og fine, og at det ikke blir som sist. Da ble to eggposer altfor store for fort, og de andre ble aldri store nok, så ingen modne egg ut. hff, blir gaaal av å tenke og bekymre seg...

Katti
30-08-2009, 19:24
Velkommen, Alven og Fr. Smilla! La denne måneden bli en lykkemåned for oss i septemberklubben :lykke::lykke::lykke:

Gratulerer med gode (del)resultater, Loweley!

Tulla, lykke til med UL og håper du får store nok eggposer!:lykke::lykke:

Lykke til, til alle andre, med sprøyting, knasking og annet i prosessen! :blunke:

Loweley
30-08-2009, 19:34
Lykke til septemberjenter.....

Jeg håper bare at det fine resultatet holder på ul i morgen, er spent på om alle eggposene fortsetter å vokse seg store og fylles med modene egg.....

Katti
30-08-2009, 19:37
:jippi: jeg fikk mensen i dag og skal sette 1ste sprøyten i morgen. Ligger på sofa med varmeflaske pga smerter.

Jeg ble overrasket når jeg fikk samme dose (125 ie) som forrige gang da denne ("reduserte") dosen førte til overstimulering og legene nevnte at neste gang får jeg 75 i.e. så 100 i.e. Jeg ringte sykehuset fredag og pratet med legen som svarte "ja, de har tenkt på det", men at jeg får 125 dosen kun 3 dager så skal jeg gå jeg over til 100 ie. Tolker det som "det går greit" svar.
På skriftet som jeg fikk fra sykehuset står det: "Begynn med Puregon injeksjoner dag 1, evt. Dag 2". P.g.a. angst :neglebit: (og delvis fordi det er bare småblødninger i dag) velger jeg å starte med sprøyter fra mensedag 2. Jeg ønsker heller færre egg enn overstimulering (tvi-tvi).
Også ved mitt sykehus har de 1ste kontroll UL så sent som dag 9. Derfor tenker jeg at jeg får heller beskjed om å gå på en økt puregon dose (hvis eggposene ikke blir store nok) enn beskjed om overstimulering og å stoppe med puregon helt (som det har skjedd under forrige forsøk). Puregonstopp gjorde at ingen av eggene ble gode nok.

Jeg lurer på hvilken dag (1ste eller andre) dere med kortregime startet sprøytingen? og hvilken dag dere fikk beskjed om å komme på 1ste UL?

Knerten73
30-08-2009, 20:06
Lykke til Frøken Smilla.... Vi var sammen i AIH/AID klubben. Ivf funket for oss, håper for dere også.:klemse:

Lykke til alle dere andre også.:lykke:

tull@
30-08-2009, 20:20
Hei Katti
Jeg begynte med Puregon 2. blødningsdag. Første Ul hadde jeg sprøytedag 5.
Altså, mens 22. aug, 1 sprøyte 23. aug og UL 27. aug. Skal på UL igjen imorgen 31. aug som er sprøytedag 9..

Siden du ikke skal inn før dag 9, så har du vel fått reseptem på den sprøyta som hemmer eggløsning da sant? Da jeg var på UL dag 5, fikk jeg beskjed om å begynne på cetrotide morgnen etter. Så jeg tar 2 sprøyter om dagen nå.

Frøken Smilla
30-08-2009, 20:32
Så bra, velkommen! Jeg lurer litt på hva AID er fornoe jeg?? :) Hvordan gjør dere det når dere gjør forsøket i Danmark? Har dere tatt ferie og er der nede i et par uker fra start til slutt?? Er litt nysgjerrig på det å gjøre dette i utlandet, er det mye penger spart? Vi har nemlig snakket om at hvis ikke det går denne gangen, kanskje vi skal se oss rundt i utlandet...

Hei igjen!
AID er inseminasjon med donorsæd. Ettersom det i utgangspunktet ikke er noe "i veien" med meg skulle det ha gjort susen, men jeg ble altså ikke gravid. Nå håper vi at IVF er tingen for oss. Mannen min er steril etter testikkelkreft, så vi må bruke donor, og vi har valgt å reise til Danmark fordi vi kan bruke anonym donor der. Og hvordan vi gjør det: De første kontrollene hos lokal gynekolog, deretter reiser vi til Danmark for uttak og innsetting. Nå har vi bestilt flybilletter og hotell sånn at vi er i Danmark fra syklusdag elleve til dag 16 med mulighet for å endre billetter hvis nødvendig. Vi jobber begge i det offentlige, og får velferdsperm de dagene vi er borte, og det er vi veldig takknemlige for! Prismessig er det vel neppe noe å spare, vi kommer til å ta en pakke med tre forsøk til DKK 36500, dvs ca 42500 norske kroner. Og så kommer jo reise og opphold i tillegg...

Katti: Jeg fikk beskjed av legen om å starte sprøyting på syklusdag tre, og deretter UL etter seks dager med sprøyter, dvs syklusdag ni.

Knerten: Takk for lykkeønskning! :klemse: Jeg håper veldig på å kunne følge etter deg nå i september!

Loweley
30-08-2009, 20:35
Hei Katti
Jeg begynte sprøyter på mensdag 1 og Var på første UL dag 7.
Jeg bruker Menopu og Orgalutran

tull@
30-08-2009, 20:50
Hei igjen!
AID er inseminasjon med donorsæd. Ettersom det i utgangspunktet ikke er noe "i veien" med meg skulle det ha gjort susen, men jeg ble altså ikke gravid. Nå håper vi at IVF er tingen for oss. Mannen min er steril etter testikkelkreft, så vi må bruke donor, og vi har valgt å reise til Danmark fordi vi kan bruke anonym donor der. Og hvordan vi gjør det: De første kontrollene hos lokal gynekolog, deretter reiser vi til Danmark for uttak og innsetting. Nå har vi bestilt flybilletter og hotell sånn at vi er i Danmark fra syklusdag elleve til dag 16 med mulighet for å endre billetter hvis nødvendig. Vi jobber begge i det offentlige, og får velferdsperm de dagene vi er borte, og det er vi veldig takknemlige for! Prismessig er det vel neppe noe å spare, vi kommer til å ta en pakke med tre forsøk til DKK 36500, dvs ca 42500 norske kroner. Og så kommer jo reise og opphold i tillegg...

Takk for oppklaringen:) Massemasse lykke til! Håper IVF gjør susen!!:klemse:

Katti
30-08-2009, 22:03
Tusen takk for svar, jenter :grouphug:

Ja, Tull@, jeg kjøpte Puregon og Cetrotide (som hemmer EL) samtidig. Godt å høre at du begynte på dag 2, da vil jeg ikke føle at jeg gjør noe galt (som ulydig pasient :)). Jeg gjør det som føles mer riktig.
På privatklinikken sa de til meg at de alltid har UL på dag 5 og 9. Og at de kan ta meg imot på dagen om jeg ikke vil få tilbud om tidlig UL på sykehuset. Det koster 1500,- kr.
Jeg skal ringe sykehuset i morgen og si i fra om mensen. Hvis jeg ikke får UL dag 7, så tror jeg at jeg går til privatklinikken for å få min 1ste UL. Jeg er også litt bekymret pga at jeg vet at jeg har treg / forsinket EL i naturlig syklus, dag 18-19 som gyn-n sa og ikke 14 som er vel "normalen" (hvis man har ca. 30 dagers syklus). De på sykehuset vet ikke det. Jeg er derfor svært usikker på om jeg skal starte med EL hemmende sprøyte så tidlig som dag 5 (som jeg fikk beskjed om). Jeg skal ta det med sykehuset i morgen.

Loweley, lykke til med ul i morgen til deg også :lykke::lykke: og at eggene er modne nok.

Fr. Smilla, håper det blir lykkelig slutt for deg denne gangen! Og at vi alle kan melde oss i terminklubben våren 2009. De er en koselig gjeng der som jeg ble kjent med via forumet i juni :blunke:

Katti
30-08-2009, 22:15
Varmeflaska gjør susen.
Uff da, tenkte å starte med babyklister idag, men glemte av det pga all chattingen :sparke:

tull@
31-08-2009, 10:12
alt så ara ut på ul idag.skal ha uttak på fredag:)

Solstråla
31-08-2009, 10:47
Hei alle jenter

Jeg har vært borte i helgen og klarer ikke helt holde følge med alle, men lykke til alle samme med der dere er kommet i prosessen.:grouphug:

Selv går jeg og venter på mensen. Tok siste p-pille på fredag og den burde vært her nå....skulle den ikke dukke opp må jeg ta en graviditets test i morgen og så ringe sykehuset for å høre om jeg likevel skal starte med sprøytene på onsdag.
Utrolig irriterende og gå å vente sånn......men den kommer nok.

Ha en fin dag videre.

Katti
31-08-2009, 11:45
Grattis Tull@! Og lykke til med neste delmål som er uttak:lykke::lykke: Velger du et morfinlignende preparat eller akupunktur som smertebehandling?

Jeg skal på 1ste kontroll UL søndag. Det blir 7.sprøytedag (eller 8.syklusdag) :jippi:.
Uff, jeg var så nervøs ang. når tid jeg får UL at jeg sov dårlig i natt. Først sa de at UL blir neste tirsdag, men jeg fortalte om mine bekymringer vedr. overstimulering og fikk UL tidligere.

Sykepleieren sa at man starter med Cetrotide 5te dag. Nå ble jeg litt i tvil om det er 5. syklusdag eller sprøytedag hun mente...:neglebit: ...
det er sikkert 5.sprøytedag hun mente (som i ditt tilfelle Tull@)...

Katti
31-08-2009, 11:51
Hei alle jenter

Jeg har vært borte i helgen og klarer ikke helt holde følge med alle, men lykke til alle samme med der dere er kommet i prosessen.:grouphug:

Selv går jeg og venter på mensen. Tok siste p-pille på fredag og den burde vært her nå....skulle den ikke dukke opp må jeg ta en graviditets test i morgen og så ringe sykehuset for å høre om jeg likevel skal starte med sprøytene på onsdag.
Utrolig irriterende og gå å vente sånn......men den kommer nok.

Ha en fin dag videre.

Takk, Solstråla, i like så! Skjønner hvor spent du er.
Jeg var spent helt fram til jeg fikk mens i går. Også vurderte å ta graviditetstest på tirsdag, men niks, ikke gravid denne gangen heller :sukk: Ennå vi var så ivrige på å lage barn denne gangen (uansett hvor vondt det var for meg pga oppblåst mage og tørr skjede) og vi traff EL tidspunktet fordi jeg brukte ClearBlue EL test som viste stigning, men nei...:sukk:

Nå er jeg ennå mer spent på hvordan jeg kommer til å reagere på lavere doser Puregon og ny type antagonist sprøyte (Cetrotide) :hyper:.

Solstråla
31-08-2009, 13:16
Takk, Solstråla, i like så! Skjønner hvor spent du er.
Jeg var spent helt fram til jeg fikk mens i går. Også vurderte å ta graviditetstest på tirsdag, men niks, ikke gravid denne gangen heller :sukk: Ennå vi var så ivrige på å lage barn denne gangen (uansett hvor vondt det var for meg pga oppblåst mage og tørr skjede) og vi traff EL tidspunktet fordi jeg brukte ClearBlue EL test som viste stigning, men nei...:sukk:

Nå er jeg ennå mer spent på hvordan jeg kommer til å reagere på lavere doser Puregon og ny type antagonist sprøyte (Cetrotide) :hyper:.

Hei Katti

Har ikke de store forhåpningen om å være gravid, men sykehuset vil at jeg skal teste for sikkerhets skyld slik at jeg ikke pøser på med hormoner dersom det skulle ha skjedd et lite mirakel :blunke:
Men kroppen min forteller meg at det ikke er om mensen kommer som er spørsmålet snarere når....jeg er godtesyk, sur og frysete....så den kommer nok.

Når startet du med sprøytene?

Katti
31-08-2009, 16:23
Hei :sol:stråla,

Jeg var godtesyk, men ganske bli, derfor hadde jeg et lite håp...
Jeg merket at samleie kan framskynde mensen (akkurat som de sier at den kan framskynde fødselen):blunke:. Det fungerte for meg denne gangen.

Starter med sprøyter i dag (på syklusdag 2) etter middag. Har så stor appetitt etter Puregon at det er best å ta injeksjon etter middag så det ikke blir for fristende med store matmengder :popcorn:.

isabel
31-08-2009, 16:26
Solstråla: Jeg har også brukt -piller nå før forsøket, i mine papirer fra Medicus regnes 1. mensdag som 4 dager etter siste p-pille (selv om jeg egentlig ikke begynner å blø noe særlig før på torsdag..) Jeg tok min siste p-pille på lørdag, slik at onsdag blir 1. mensdag og torsdag starter jeg med puregon. Rart du ikke har fått beskjed om hvordan klinikken din regner det.

Loweley
31-08-2009, 16:47
Da har jeg vert på UL og 4-5 eggposer var modne. Det blir uttak på onsdag :kryssfingre::kryssfingre::kryssfingre:

Lana
31-08-2009, 19:17
Har vært på UL i dag for å sjekke livmorslimhinna. Den var 9,6 mm og perfekt ifølge gynekologen:jippi: Så da blir det innsetting på fredag så sant noen av de 5 eggene overlever opptiningen:lykke:

drømmeren_09
31-08-2009, 20:30
alt så ara ut på ul idag.skal ha uttak på fredag:)

Grattis med gode nyheter Tull@ og lykke til på fredag! Når det gjaldt min sprøytepremiere så gikk det greit men synes det er litt ekkelt.. alltid en bekymring om at jeg skal gjøre noe feil men det går over all forventning! Har første UL til Torsdag så er ganske spent... håper på det beste men forbereder meg på det verste!!

Klarer ikke helt å følge med på hvor alle er i løypa jeg men krysser fingrer og tær for oss alle :heia:

tull@
31-08-2009, 20:40
Grattis Tull@! Og lykke til med neste delmål som er uttak:lykke::lykke: Velger du et morfinlignende preparat eller akupunktur som smertebehandling?

Jeg skal på 1ste kontroll UL søndag. Det blir 7.sprøytedag (eller 8.syklusdag) :jippi:.
Uff, jeg var så nervøs ang. når tid jeg får UL at jeg sov dårlig i natt. Først sa de at UL blir neste tirsdag, men jeg fortalte om mine bekymringer vedr. overstimulering og fikk UL tidligere.

Sykepleieren sa at man starter med Cetrotide 5te dag. Nå ble jeg litt i tvil om det er 5. syklusdag eller sprøytedag hun mente...:neglebit: ...
det er sikkert 5.sprøytedag hun mente (som i ditt tilfelle Tull@)...
Heisann!
Jeg begynte med cetrotide morgen 6. sprøytedag:) Hun mente sikkert 5. sprøytedag da kan jeg tenke meg.
Jeg har ikke tenkt til å få akupunktur denne gangen. Syntes det funka dårlig på mitt første uttak, følte meg bare mere anspent egentlig...så jeg får en liten kopp med piller og noe flytende jeg skal ta før uttaket:)
Sov inmari dårlig i natt selv, drømte alt mulig om UL og uttak og det var ikke noe gøy. Sovnet inmari sent i natt, og våknet tidlig før klokka. Er jo helt på tuppa! hehehe...Lykke til på UL søndag da!:klemse:

Da har jeg vert på UL og 4-5 eggposer var modne. Det blir uttak på onsdag :kryssfingre::kryssfingre::kryssfingre:
Jippi, så bra!!! Du er litt fortere klar du da, masse masse lykke til!

Grattis med gode nyheter Tull@ og lykke til på fredag! Når det gjaldt min sprøytepremiere så gikk det greit men synes det er litt ekkelt.. alltid en bekymring om at jeg skal gjøre noe feil men det går over all forventning! Har første UL til Torsdag så er ganske spent... håper på det beste men forbereder meg på det verste!!

Klarer ikke helt å følge med på hvor alle er i løypa jeg men krysser fingrer og tær for oss alle :heia:
Masse lykke til på torsdag! Det er ekkelt å stikke seg selv ja, men det går stadig lettere syns jeg. Er jo renge nåleputa nå som jeg tar 2 sprøyter hver dag. Er jo småflekkete av blåmerker hihihi ikke pent!

Loweley
31-08-2009, 21:00
Heisann!
Jippi, så bra!!! Du er litt fortere klar du da, masse masse lykke til!

Ja, jeg er vist klar for uttak. Uff, har ikke noe god følelse. Er akkuratt like lenge og samme dose som forige gang, da var ikke eggene modene(selv om de var store nok) Planen var liksom at de ville la meg gå lenger på medesiner.. Jeg orker liksom ikke å håpe for mye nå. Skal sett eggløsningssprøyta(Pregnyl) i kveld kl 23.15

Solstråla
01-09-2009, 09:16
Solstråla: Jeg har også brukt -piller nå før forsøket, i mine papirer fra Medicus regnes 1. mensdag som 4 dager etter siste p-pille (selv om jeg egentlig ikke begynner å blø noe særlig før på torsdag..) Jeg tok min siste p-pille på lørdag, slik at onsdag blir 1. mensdag og torsdag starter jeg med puregon. Rart du ikke har fått beskjed om hvordan klinikken din regner det.

Sjekket papirene mine og det er kun hvis jeg ikke blør innen dag 4 etter siste p-pille at jeg må teste, men nå kom det litt småblødninger i går og litt mer i dag så da er jeg i rute og starter med sprøytene i morgen.
Skal bli deilig å komme igang :jippi:

Solstråla
01-09-2009, 09:17
Lykke til med uttak i morgen Loweley og på fredag Tull@ :lykke::lykke:

tull@
01-09-2009, 11:32
Masse massemasse lykke til imorgen Loweley! Dette er spennende! MÅ eggene være modne og fine!:klemse:

Uff, idag har jeg begynnt med tørrhoste, er sååå nervøs da! HAr hørt at det er første symptom på influensaen, men føler meg jo i fin form, bank i bordet! Så satser på at det bare er en forkjølelse på vei. Men det er jo kjipt å ligge å hoste under uttak da...yaiiiks!!!

tull@
01-09-2009, 19:39
Har vært på UL i dag for å sjekke livmorslimhinna. Den var 9,6 mm og perfekt ifølge gynekologen:jippi: Så da blir det innsetting på fredag så sant noen av de 5 eggene overlever opptiningen:lykke:
Så perfekt da! Håper og krysser fringrene for at eggene tåler opptining!!lykke til på fredag til deg også!!!:lykke::lykke::lykke:

Da har jeg satt denne rundes siste Puregon. I morgen er det dags for EL-sprøyta:):hopper:

Tuss&Troll
02-09-2009, 02:24
Har hatt så lite tro på mitt eget forsøk at jeg ikke har orket å skrive noe her på en stund. Har tittet innom og i mitt stille sinn heiet på dere alle sammen, men ikke klart å holde helt orden på alle, så nå prøver jeg å oppdatere meg litt. Håper jeg ikke glemmer noen nå, vil i alle fall ønske alle sammen hjertelig lykke til uansett hvor dere er i prosessen :grouphug:

Loweley:Lykke til med uttaket i morgen! Eller, det blir jo egentlig senere i dag, siden jeg er natteravn :fnise:

Solstråla: Lykke til med sprøytestart i morgen :lykke: Det må være deilig å komme i gang. Kos deg med "den lille mappen" din, jeg er sikker på at du fikser blandingen som en drøm!

drømmeren09: Takk omtanken og for at du spør etter meg :klemse: Lykke til med ultralyd på torsdag, så spennende!

Isabel: Lykke til med puregon-start på torsdag. Håper kortregimet gjør susen!

Katti: Katti du har jo startet på sprøytene, så lykke til videre!

Frøken Smilla: Lykke til med IVF, håper denne behandlingen er det som skal til for dere. Og god tur til Danmark!

Alven: Endelig er du i gang igjen, søteste du, unner deg virkelig full suksess etter den lange ventetiden :klemse:

Tull@: Tusen takk for oppmuntringen, og for at du spør etter meg :klemse: Lykke til med uttaket på fredag :lykke: Håper du er frisk igjen i god tid før det. God bedring!

Lana: Lykke til med innsettingen på fredag. Håper at alt går etter planen og at rugetiden blir så god og rask som mulig.

Så må jeg bare beklage til dere jeg har glemt. Det var ikke meningen å overse noen, men det er så vanskelig å holde oversikten.... Men jeg heier på alle og håper inderlig på tidenes babyboom i septemberklubben!

Jeg har vært til ultralyd i dag, og det gikk bra!
Legen var fornøyd med tykkelsen på endometriet og jeg har fått time til innsetting fredag. Jeg ble så glad og lettet at jeg løftet armene mot taket og jublet der jeg satt i gynekologstolen, så legen fikk seg en god latter :fnise:
Deilig å være et skritt videre i prosessen! Nå håper jeg inderlig at jeg får grunn til å juble mer på fredag :lykke:
Jeg bestilt akupunktur behandling til innsettingen, og i mellomtiden drikker jeg fosterklister, knasker progynova og "skyter" Crinone-raketter så det kviner etter :fnise:
Her settes alle kluter til :blunke:

Frøken Smilla
02-09-2009, 09:21
Hei hei!

Nå begynte jeg å kommentere hver og en av dere, men i frykt for å glemme noen sender jeg heller en felles lykke-til-hilsen til alle sammen!:grouphug:

Og så får Loweley en helt egen duskedame med på veien mot uttak,:heia: håper du kommer innom med gode nyheter senere i dag:klemse:

Jeg var på første UL i går, og synes egentlig ikke det gikk så veldig bra. Riktignok har jeg bare sprøytet i fem dager, men legen fant kun tre-fire follikler, og de var ganske små. Nå er dosen justert opp fra 150 IE Gonal F til 225 IE fra og med i går, og så skal jeg på ny UL i morgen. Nå lurer jeg på om dette betyr at jeg kun kan regne med tre-fire egg, eller om det kan dukke opp flere til neste UL..? Noen som vet?

Loweley
02-09-2009, 11:31
8 egg der 2 så ut som tomme skal. :jippi:Vi får 2 egg inn på fredag om dette går bra :heia:

Frøken Smilla: Det var ikke mer enn 3-4 follik de så på meg når jeg var på UL om mandag. Alt kan skje. Lyke til

Tuss&Troll
02-09-2009, 13:26
Jeg tror slett ikke det er noe dårlig resultat, Frøken Smilla. Har hørt om mange som får ut færre eller også ingen egg. Men håper de justerte sprøytedosene gjør susen, så du får ut enda flere :lykke:
Som Loweley så fikk også jeg ut flere egg enn det som viste på UL, og som hun sier: Alt kan skje!
Forstår at du ønsker deg flere egg. Det gjør vi vel alle.... Men til syvende og sist er det er jo kvaliteten og ikke kvantiteten som avgjør. Embryoene som dannes må være kodet til å bli barn. Så jeg heier på at du får ut noen av de berømte "gulleggene" :heia:

Loweley, det er jo kjempebra! Gratulerer :hopper: Vi skal ha innsetting samme dag, så nå håper jeg inderlig at vi blir terminsøstre :klemse:

tull@
02-09-2009, 17:42
8 egg der 2 så ut som tomme skal. :jippi:Vi får 2 egg inn på fredag om dette går bra :heia:

Frøken Smilla: Det var ikke mer enn 3-4 follik de så på meg når jeg var på UL om mandag. Alt kan skje. Lyke til

Gratulerer med fangsten Loweley!!! åååååå masse masse lykke til!!!:hopper::hopper:

tull@
02-09-2009, 17:45
Tull@: Tusen takk for oppmuntringen, og for at du spør etter meg :klemse: Lykke til med uttaket på fredag :lykke: Håper du er frisk igjen i god tid før det. God bedring!

Jeg har vært til ultralyd i dag, og det gikk bra!
Legen var fornøyd med tykkelsen på endometriet og jeg har fått time til innsetting fredag. Jeg ble så glad og lettet at jeg løftet armene mot taket og jublet der jeg satt i gynekologstolen, så legen fikk seg en god latter :fnise:
Deilig å være et skritt videre i prosessen! Nå håper jeg inderlig at jeg får grunn til å juble mer på fredag :lykke:
Jeg bestilt akupunktur behandling til innsettingen, og i mellomtiden drikker jeg fosterklister, knasker progynova og "skyter" Crinone-raketter så det kviner etter :fnise:
Her settes alle kluter til :blunke:

Tusen takk! OG masse masse masse lykke til på fredag til deg!:klemse:

Andrea
02-09-2009, 20:18
Var på kontroll idag, og fikk vite at eggstokken min fremdeles ligger vridd bak livmoren :( Forrige forsøk så greide de ikke å få ut noen egg fra venstre side.
Så.. idag satte jeg menopur på høyre side igjen.(Den gode siden)
Ikke noe vits i å bli overstimulert (hvis det i det hele tatt har noe betydning hvor man stikker)på venstre side igjen. Eggene ligger bare og presser uansett..
Noen kommentarer?

Loweley
02-09-2009, 20:25
Var på kontroll idag, og fikk vite at eggstokken min fremdeles ligger vridd bak livmoren :( Forrige forsøk så greide de ikke å få ut noen egg fra venstre side.
Så.. idag satte jeg menopur på høyre side igjen.(Den gode siden)
Ikke noe vits i å bli overstimulert (hvis det i det hele tatt har noe betydning hvor man stikker)på venstre side igjen. Eggene ligger bare og presser uansett..
Noen kommentarer?

Hvet ikke om det har noe å si om hvor du setter Menopur, men når jeg tenker etter var det høyere side jeg stakk oftest. Og det var der egga mine var. Venstre side var ikke noe tess denne gangen. Lykke til :lykke:

tull@
02-09-2009, 20:25
Hmmm... Tror ikke det skal ha noe å si hvilken side du stikker...bare du stikker rundt navleområdet, skal begge sider få innvirkning av innsprøytningen:)

apan
02-09-2009, 20:33
Hmmm... Tror ikke det skal ha noe å si hvilken side du stikker...bare du stikker rundt navleområdet, skal begge sider få innvirkning av innsprøytningen:)
Håper da det, jeg har ikke tenkt på dette.

Katti
02-09-2009, 20:57
Mye som skjer denne uka i klubben!

Lana og Lowely, lykke til m innsettingen på fre! :lykke:

Tuss&Troll tusen takk, det samme. Lykke til m innsettingen på fre!:lykke:

Tull@, ønsker lykke til en gang til!:lykke: "koppen med piller og noe flytende" funket for meg forrige gang. Håper det vil fungere for deg også.

Andrea, spiller ikke noe rolle hvilken side man stikker i. Man skal prøve å variere plassene at det ikke blir sår.

Ønsker andre jenter masse lykke til også!:grouphug:

Jeg møtte min kollega i dag som har rukket å få gutt nr. 2 siden vi begynte å prøve å få barn. Jeg deltok i barselgave fra oss alle, damene på jobb. Jeg er glad på hennes vegne, nydelig gutt som smilte søt til meg! Men en av tankene mine var at jeg kunne godt tenke meg å få en trøstegave for mislykket forsøk :sukk: Men det er ikke vanlig. Jeg var litt lei meg. Det var tungt.

tull@
02-09-2009, 21:01
Uff Katti, det skjønner jeg godt. Sitter i akurat samme situasjon selv. Kollegaen min får snart sin nummer to nå, og vi begynte å prøve før hennes første. Det er tungt, men så lenge man har håp og innstilling om at det SKAL bli VÅR tur om ikke lenge, så går det lettere for meg. Har en god følelse for dette forsøket, håper håper håper håper håper for alle oss!!!!:grouphug:

Loweley
03-09-2009, 10:32
Nå er det bare en halv time igjen til skumle tlf og jeg er nervøs... Sist var det klinikken som ringte meg for å fortelle at ingen lot seg befrukta, da ringte de 10.45. Uff, for hvert minutt som de ikke har ringt stiger håpet.... :vente::vente::vente:

lenalino
03-09-2009, 10:35
Får håpe du får en riktig så hyggelig telefon i dag!!!!!
krysser fingrene!
masse lykke til!

Loweley
03-09-2009, 10:40
Takk takk. denne ventingen er forferdelig.. Så lenge de ikke ringer satser jeg på at det har gått bra..... 20 min igjen :neglebit:

Loweley
03-09-2009, 11:11
:jippi: 2 egg har begynt å dele seg, og det ville se ann resten. om jeg ikke hørte fr dem i morgen skulle jeg bare komme til avtalt tid kl 13.30

lenalino
03-09-2009, 11:19
så bra Loweley!!! Gratulerer!!!
Da blir du nok snart ruger!:heia:

Nybegynneren
03-09-2009, 12:58
Hei alle i tråden!
Jeg henger meg på her, jeg.
Har ultralyd i morgen, og innsett neste uke, såvidt jeg har skjønt.

Masse masse lykke til alle sammen!

Er det forresten noen som kan fortelle meg hva et avbrutt forsøk vil si?
Jeg trodde jo (en smule naivt) at når man først var i gang var det eneste som kunne slå feil om egget festet seg eller om ikke....

Loweley
03-09-2009, 13:05
Hei alle i tråden!

Jeg trodde jo (en smule naivt) at når man først var i gang var det eneste som kunne slå feil om egget festet seg eller om ikke....

Ett avbrutt forsøk kan vere at en ikke har noe respons på medesinene, ikke fått noen egg ut eller ingen egg blitt befruktet. Ved fryseforsøk kan det vere at ingen egg overlevde tiningen.

Nybegynneren
03-09-2009, 13:11
Oj, var ikke klar over alt dette. Takk for svar!

Frøken Smilla
03-09-2009, 17:38
Gratulerer med flott resultat Loweley!

Jeg har vært på UL i dag også, og jeg synes resultatet var enda dårligere enn sist...:sparke: For det første virket det som om legen syntes det var vanskelig å i det hele tatt finne eggstokkene mine. Han mumlet om at de kanskje lå skjult bak livmora, og at de i alle fall lå veldig tett oppi hverandre. Han fant til slutt en stor follikel, 8-9 mm og så kanskje to små under 4 mm. :sukk: Den gode nyheten var at livmorslimhinna så veldig bra ut, men det hjelper jo lite hvis det ikke er egg på gang.

I morgen reiser vi til Køben, egg eller ei, og jeg får komme på ny kontroll på klinikken der. Legen i danmark syntes heldigvis at dagens funn hørtes merkelig ut, så jeg håper de kan se noe som ikke legen så i dag.

drømmeren_09
03-09-2009, 18:43
Hei jenter!

Det skjer så mye her om dagen at det er vanskelig å følge med.. men så spennende!!

Selv var jeg på min første UL idag og resultatet må ha vært bra for planlagt uttak er tirsdag.. Legen sa ikke så mye men smilte og så fornøyd ut. Han målte flere store folikler og livmorveggen var visst veldig bra! ... EL-sprøyte søndag, så TESA for sambo på mandag så krysser fingrene for at det blir et solid uttak så jeg får uttaket på tirsdag.. Mye som skal klaffe her men har jo gått veldig bra hittill!

:hopper:

Loweley Grattis med gode resultater og masse lykke til i morgen

Frøken Smilla Prøv å tenk positivt og lykke til i Køben!

Nybegynneren Er også nybegynner så da er vi i samme båt men du så spennende! Håper på full klaff for oss begge neste uke

Tull@ Masse lykke til i morgen.. (mener å huske det var i morgen?)

Til alle andre her inne i klubben, har en god følelse og fikk en positiv kommentar fra en sykepleier idag som sa at sjansen/prognosene for å lykkes har økt de siste månedene (riksen) så det lyder jo bra..!

tull@
03-09-2009, 18:56
Hei alle i tråden!

Hei. I dette gamet er det mye som må klaffe, før man kommer til uttaket. Som Loweley sier: eggposene må modnes og bli store, og viKtigst av allt må de jo inneholde egg. Noen av dem kan faktisk være tomme. Noen blir overstimulert og må avbryte. I mitt forrige forsøk ble det uttak, men ingen av eggene var modne:( Legene har en tøff og vanskelig jobb, det er helt sikkert!

I morgen reiser vi til Køben, egg eller ei, og jeg får komme på ny kontroll på klinikken der. Legen i danmark syntes heldigvis at dagens funn hørtes merkelig ut, så jeg håper de kan se noe som ikke legen så i dag.
Masse masse lykke til! Satser på at den danske legen finner eggstokkene og eggene!!!:lykke::lykke:

Selv var jeg på min første UL idag og resultatet må ha vært bra for planlagt uttak er tirsdag.. Legen sa ikke så mye men smilte og så fornøyd ut. Han målte flere store folikler og livmorveggen var visst veldig bra! ... EL-sprøyte søndag, så TESA for sambo på mandag så krysser fingrene for at det blir et solid uttak så jeg får uttaket på tirsdag.. Mye som skal klaffe her men har jo gått veldig bra hittill!

:hopper:

Loweley Grattis med gode resultater og masse lykke til i morgen

Frøken Smilla Prøv å tenk positivt og lykke til i Køben!

Nybegynneren Er også nybegynner så da er vi i samme båt men du så spennende! Håper på full klaff for oss begge neste uke

Tull@ Masse lykke til i morgen.. (mener å huske det var i morgen?)

Til alle andre her inne i klubben, har en god følelse og fikk en positiv kommentar fra en sykepleier idag som sa at sjansen/prognosene for å lykkes har økt de siste månedene (riksen) så det lyder jo bra..!

Det høres jo veldig lovende ut! MAsse lykke til på tirsdag til deg, og takk for lykkeønskninger!:klemse:

Og til Loweley: Gratulerer med suuupert resultat! Gratulerer deg som ruger på forhånd jeg:) dette er jo supert!!!:hopper:

apan
03-09-2009, 20:23
Så bra drømmeren - jeg var også på kontroll på Riksen idag :blunke: . Han målte også flere eggposer, jeg spurte hvor mange, han sa at antall er usikkert, "men det blir en håndfull". Han trodde det ble uttak onsdag, men jeg skulle komme igjen mandag for sikkerhets skyld. Bortsett fra at jeg banner over enda en fraværsdag, er jeg selvsagt fornøyd med at alt ser bra ut.
Dvs nesten alt. En av eggstokkene mine er bak livmoren. Han sa at det ikke er alltid de får ut egg av dem da. Noen med erfaring? Imidlertid var det flest eggposer i den andre eggstokken heldigvis.

Katti
03-09-2009, 20:23
Hei alle i tråden!

Hei!
Takk, og masse lykke til med UL!

I mitt tilfelle kunne de avbryte forsøk fordi jeg hadde en lettere grad av overstimulering. Og da er ikke forholdene i livmoren gode for å sette inn egg. Det va bare ett egg av 22 som va befruktet og god som de satt inn da de så (på blodprøvene) at jeg var blitt bedre.

Katti
03-09-2009, 20:39
Fr. Smilla, dere får ha en god tur til Køben og :kryssfingre: for at du får flere store og gode egg på vei dit.:lykke:

Gratulerer med en god resultat Drømmeren09 og :kryssfingre: for at alt klaffer på ma/tirs; lykke til m TESA :lykke:

Jeg har også en god positiv følelse denne gangen :grouphug:
Jeg prøver å innstille sinnet og også kroppen at snart er jeg ferdig med en la-a-a-ng utdanning og begynner i fast jobb, så det er gode vilkår for familieforøkelse (tvi-tvi).

Loweley
03-09-2009, 20:43
Jeg vil ønske alle masse lykke til med det som skal skje i nermeste fremtid.
Og så krysser :kryssfingre: jeg fingrene for oss alle og håper på mange positive tester.....

drømmeren_09
03-09-2009, 21:14
Apan, nå svarte jeg deg i RIKSEN-klubben jeg hihi men svarer kort her også :blomstersmil:

Har ingen erfaring med eggstokk bak livmoren men krysser fingrene for at de klarer å få ut litt egg der også :) Jeg tenkte ikke over å spørre om hvor mange eggposer han fant jeg... trodde de skulle informere om det underveis men det gjorde de ikke... satser da på at alt var greit.

Håper alt går bra for oss begge på mandag :heia::heia:

Så bra drømmeren - jeg var også på kontroll på Riksen idag :blunke: . Han målte også flere eggposer, jeg spurte hvor mange, han sa at antall er usikkert, "men det blir en håndfull". Han trodde det ble uttak onsdag, men jeg skulle komme igjen mandag for sikkerhets skyld. Bortsett fra at jeg banner over enda en fraværsdag, er jeg selvsagt fornøyd med at alt ser bra ut.
Dvs nesten alt. En av eggstokkene mine er bak livmoren. Han sa at det ikke er alltid de får ut egg av dem da. Noen med erfaring? Imidlertid var det flest eggposer i den andre eggstokken heldigvis.

apan
03-09-2009, 21:16
Jeg tror uansett det er vanskelig å vite antallet nå. Jeg så jo selv, han målte noen av dem, men det var flere der. Vrient å vite hvilke som blir klare tenker jeg.

drømmeren_09
03-09-2009, 21:24
Det er sant.. vi får ikke gjort stort selv for å påvirke det uansett, får bare håpe på at det blir mange positive tester i september! :lykke:

Har kjøpt "babyklister" og starter på det uttaksdagen, satser på at det gjør susen :sola:

Tuss&Troll
03-09-2009, 22:52
I dag fikk jeg beskjed om at to embryo overlevde tiningen :jippi:
Håper inderlig at alt er vel med dem i morgen også :lykke:
Er så spent!
Lykke til, alle dere andre som også skal i ilden nå :klemse:

Loweley
03-09-2009, 23:00
Er så spent!

Hurra.. :heia::heia::heia:
Håper vi begge er heldige å ruge på 2 supre gullegg i morgen.
Når skal du inn? jeg har time 13.30

Solstråla
04-09-2009, 10:32
Som dere skravler jenter :fnise: jeg har vært uten nett i to dager og jeg klarer ikke å holde følge....og nå skal jeg på reise igjen og er ikke tilbake før tirsdag.....hm... jeg kommer jo til å få kjempe abstinenser etter å lese hvordan det går med dere :grouphug:

Lykke til Tuss & Troll og Loweley med innsetting i dag :lykke::lykke:

Ser av resultatlisten vår at mange stikker og sprayer - så lykke til alle sammen.

Og Frida Elise - gratulerer som ruger!!

Selv har jeg endelig startet med sprøytene. Starter dagen med en dose Puregon og en med Menopur. Har bare stukket i 3 dager, men merker allerede at det skjer noe i magen min - det må være et godt tegn.
Det var litt styrete å blande Menopur, men det er utrolig hvor lett vi lærer ting.

Ha en fin helg jenter.

Titter nok innom en gang eller flere før jeg reiser i dag.

Loweley
04-09-2009, 10:50
Jeg måtte bare ha litt oppdatering fra klinikken, klarte ikke vente til jeg skal inn. 1 egg er det fortsatt liv i, så da blir jeg ruger på gullegget. :heia:

tull@
04-09-2009, 13:19
Er så spent!
Sååå supert! Da kan jeg gratulere deg som ruger da! GRATULERER!!!:hopper::hopper:

Jeg måtte bare ha litt oppdatering fra klinikken, klarte ikke vente til jeg skal inn. 1 egg er det fortsatt liv i, så da blir jeg ruger på gullegget. :heia:
Ååå så supert! Gratulerer som ruger til deg også Loweley!!!

Var på uttak idag. Det var ganske så ubehagelig denne gangen...Fikk ut en SUPER sædprøve av mannen min, og av meg fikk de ut 4 EGG!!!!! :hopper: Er såååå glad, det er jo 4 ganger mer enn forrige gang!!! Da er sjangsen også 4 ganger så stor for at dette skal gå bra. ååååå er såååå spent!! Da er det bare å vente på telefon i morgen:neglebit::neglebit:

Bare en ting...fikk ikke innsett før på mandag...de forrige forsøkene har det bare vært en dag i mellom uttak og innsett...skal det være "bedre" å vente en dag ekstra?? hmm...noen som vet?

Loweley
04-09-2009, 15:24
Tull@: Gratulerer med 4 egg:jippi: og lykke til med skumle tlf i morgen:lykke::lykke:

Tuss&Troll: Gratulerer som ruger. :heia:

Selv ruger jeg på ett perfekt 6 delt egg. :jippi::jippi::jippi:
Det var 2 som hadde blitt befruktet og av dem hadde det ene noe kromosomfeil, så det var ikke brukende. Men nå er det bare ett gullegg som skal til... :lykke::lykke::lykke:

myonma
04-09-2009, 15:52
Etter 2. IVF forsøk med neg resutat i går, skal jeg igang igjen i okober. Det blir min tredje IVF forsøk. håper alle gode ting er tre!

Tuss&Troll
04-09-2009, 15:55
Tusen takk for alle lykkeønskningene, jenter :grouphug:

Det hjalp :blunke: for nå er jeg tvillingruger :jippi::jippi:

Hurra, jeg er så glad! Har hatt så lite tro på dette forsøket, at nå er jeg overlykkelig over at det har gått bra hittil.

Eggene var nydelige, 8 og 9 -delte, og personalet syntes det var kjempepositivt med en så rask og god utvikling.
Nå håper jeg bare de er gulleggkodet, klekker som overivrige kyllinger og klamrer seg fastere enn apekatter :fnise:

Rugetiden er lang og spennende, men jeg skal gjøre mitt beste for å kose meg mest mulig i ventetiden.
Håper jeg kan juble over skyhøy hcg med rakettstigning om et par uker :lykke:

drømmeren_09
04-09-2009, 16:03
Tusen takk for alle lykkeønskningene, jenter :grouphug:

Det hjalp :blunke: for nå er jeg tvillingruger :jippi::jippi:

Hurra, jeg er så glad! Har hatt så lite tro på dette forsøket, at nå er jeg overlykkelig over at det har gått bra hittil.

Eggene var nydelige, 8 og 9 -delte, og personalet syntes det var kjempepositivt med en så rask og god utvikling.
Nå håper jeg bare de er gulleggkodet, klekker som overivrige kyllinger og klamrer seg fastere enn apekatter :fnise:

Rugetiden er lang og spennende, men jeg skal gjøre mitt beste for å kose meg mest mulig i ventetiden.

GRATULERER med flotte egg og som tvillingruger! :klemse:

Tuss&Troll
04-09-2009, 16:18
Så leit at det ble negativt denne gangen, Myonma :comfort: Lykke til videre, jeg håper inderlig at alle gode ting er tre :lykke:

Ser at du også har testet negativt, Gina :rose: Uff, det er så vondt. Lykke til i oktober, håper det blir din lykkemåned :lykke:

Så er det heldigvis gode nyheter også!

Gratulerer som ruger, Loweley :jippi: Jeg visste ikke at de kunne se kromosomfeil, men det er jo bare supert når at de kan luke ut egg som ikke kan bli til barn uansett. Heier på deg og håper vi blir terminsøstre :klemse:

Gratulerer med flott resultat, Tull@ :blomstersmil: Tenk å få et fire ganger bedre resultat enn forrige gang, det er jo helt utrolig! Og med en super sædprøve får vi håpe det gjør susen! Lykke til med skumletelefonen i morgen :lykke:
Ang. å vente lenger før man setter inn eggene så tror jeg at det er bare positivt (men jeg vet det ikke). Har hørt om metode der eggene blir dyrket i ca. 5 dager, til de har delt seg så mange ganger at de blir klassifiset som blastocyst og er klare til å klekke. Målet er å øke sjansen for at egget skal feste seg. Om noen av eggene faller fra under lenger skapruging (eller hva man nå skal kalle det :fnise:) så er det vel trolig at de ikke ville ha overlevd i livmoren heller? Det finnes tråder om dette her på forum, med link til mer informasjon, så du kan bruke søkefunksjonen. Jeg satte meg ikke godt nok inn i det til at jeg husker det skikkelig, å derfor kan jeg ikke garantere at jeg har gitt deg et riktig svar her.

Så flott at du kjenner noe i magen, Solstråla, da jobbes det på høygir der :heia:
Jeg visste du kom til å klare blandingen helt fint, smarte og flinke damen du :klemse: God tur og god helg! Gleder meg til å se ditt blide nærvær her igjen.

Lykke til alle dere andre også! :grouphug:

drømmeren_09
04-09-2009, 16:19
Massevis av gode nyheter idag, så spennende! Håper nyhetene bare fortsetter å strømme på!

Gratulerer til deg Loweley, med flotte resultater og som endelig ruger! Vi heier på gullegget ditt! :heia:

Tull@, grattis med 4 flott egg og lykke til med telefonen i morgen! Aner ikke om det er "bedre" å vente en dag ekstra men er sikker på at de har full kontroll og at alt går fint på mandag. :klemse:

En :grouphug: til alle i septemberklubben, håper jeg også har gode nyheter å komme med til uka! :sola:

myonma; leit å høre om neg. resultat men krysser fingrene for at "med det 3. skal det skje" Trøste-:klemse:

Antistatic
04-09-2009, 16:44
Selv ruger jeg på ett perfekt 6 delt egg. :jippi::jippi::jippi:

HURRA! Krysser alt jeg har for deg og gullegget!:hopper::lykke::hopper:

Loweley
04-09-2009, 16:56

HURRA! Krysser alt jeg har for deg og gullegget!:hopper::lykke::hopper:

Takk takk.:neie: Du får sende noen gode vibber til meg. :klemse:

tull@
04-09-2009, 17:03
Det hjalp, for nå er jeg tvillingruger :jippi::jippi:

Åååå så spennende! For en HÆRLIG følelse det må være å endelig være ruger da!!! Koooos deg med rugingen! Må det klaffe denne gangen!:lykke::lykke:

STOOOOR:klemse: til Myonma og Gina. Lykke til i neste måned!

Gratulerer med flott resultat, Tull@ :blomstersmil: Tenk å få et fire ganger bedre resultat enn forrige gang, det er jo helt utrolig! Og med en super sædprøve får vi håpe det gjør susen! Lykke til med skumletelefonen i morgen :lykke:
Ang. å vente lenger før man setter inn eggene så tror jeg at det er bare positivt (men jeg vet det ikke). Har hørt om metode der eggene blir dyrket i ca. 5 dager, til de har delt seg så mange ganger at de blir klassifiset som blastocyst og er klare til å klekke. Målet er å øke sjansen for at egget skal feste seg. Om noen av eggene faller fra under lenger skapruging (eller hva man nå skal kalle det :fnise:) så er det vel trolig at de ikke ville ha overlevd i livmoren heller? Det finnes tråder om dette her på forum, med link til mer informasjon, så du kan bruke søkefunksjonen. Jeg satte meg ikke godt nok inn i det til at jeg husker det skikkelig, å derfor kan jeg ikke garantere at jeg har gitt deg et riktig svar her.

Lykke til alle dere andre også! :grouphug:

Takk for svar Tuss&Troll. Skal gå inn å lese mer om dette. Høres jo ut som det bare er positivt å vente litt ekstra.:vente:

IrmaAdele
04-09-2009, 18:18
Da har jeg vært på ultralyd hos Aleris i dag. Alt har utviklet seg bra og jeg skal sette EL-sprøyta i morgen. Uttak på Mandag og så forhåpentligvis innsett den 09.09.09. Det må jo være lykkedatoen ikke sant??

Lykke til til alle sammen i Septemberklubben!

tull@
04-09-2009, 18:49
Da har jeg vært på ultralyd hos Aleris i dag. Alt har utviklet seg bra og jeg skal sette EL-sprøyta i morgen. Uttak på Mandag og så forhåpentligvis innsett den 09.09.09. Det må jo være lykkedatoen ikke sant??

Åååå så bra IrmaAdele! Lykke til på mandag!
:lykke::lykke:

Katti
04-09-2009, 19:16
Gratulerer som rugere, Tuss@Troll og Loweley!

Tull@, jeg tror jeg ventet 2 dager på insetting forrige gang, men det er kanskje pga min spesielle situasjon. Tror også at det er bare bra å vente 1 dag ekstra, da klamrer seg egget fast bedre, hvis jeg husker det rett.

Jeg satt inn EL hemmende sprøyte i morgest (Cetrotide). Uff så det klødde nesten hele dagen. Og jeg hadde rød utslett fram til lunsj. Men heldigvis gikk alt over før jeg skulle sette inn Puregon på kveldstid.

Katti
04-09-2009, 19:18

Takk, og masse lykke til til deg også! den 09.09.09 er en meget fin dato, og måtte den være din lykkedato :kryssfingre:

Lana
04-09-2009, 19:20
Da er jeg ruger igjen:jippi: Fikk satt inn et flott fryseegg i dag, og satser på at det er gullegget:lykke:Har dessuten 3 egg igjen i frysen.

Lykke til til alle dere andre som stikker, sniffer, knasker og ruger! Satser på at september bli en lykkemåned for oss alle:lykke:

tull@
04-09-2009, 20:32
Gratulerer som rugere, Tuss@Troll og Loweley!

Tull@, jeg tror jeg ventet 2 dager på insetting forrige gang, men det er kanskje pga min spesielle situasjon. Tror også at det er bare bra å vente 1 dag ekstra, da klamrer seg egget fast bedre, hvis jeg husker det rett.

Jeg satt inn EL hemmende sprøyte i morgest (Cetrotide). Uff så det klødde nesten hele dagen. Og jeg hadde rød utslett fram til lunsj. Men heldigvis gikk alt over før jeg skulle sette inn Puregon på kveldstid.

Gratulerer som ruger LANA!!!:hopper:
Jeg kan trøste deg med at Cetrotide ikke klør like mye hver gang du setter den. FØrste dagen klødde det noe inn i hampen! Men dagene varierte, en dag klødde det nesten ikke. snodig! Men kløen er jo verdt det da :fnise:
Det er i hvertfall helt normalt, sykepleier advarte meg at det ville klø:)

Tuss&Troll
04-09-2009, 22:15
Gratulerer som ruger, Lana :jippi: Velkommen i "hønsegjengen" :blunke:

Så lekker dato med 09.09.09, IrmaAdele, måtte det bli din lykkedag :lykke:

Usj, høres ikke godt ut med den kløen, Katti. Godt det gikk over. Og i følge Tull@ kan det jo være helt normalt. Håper alt går strålende heretter :klemse:

Nå begynner det virkelig å skje saker og ting her inne. Utrolig spennede å følge med dere alle :grouphug:

tull@
05-09-2009, 11:20
God morgen damer

Da har jeg pratet med klinikken...og jeg må innrømme at jeg fallt ned i mørket etter samtalen. Den gode nyheten var at alle 4 eggene var modne. De innjekserte (eller hva det heter) alle eggene med sædceller tidlig igår, men kunne ikke se om de var blitt befruktet idag. Hun sa hun muligens var litt sen på jobb, og kom for sent til å se det stadiet hvor man tydelig kan se om de er befruktet....
Hun sa at det hadde skjedd flere ganger at de ikke kunne se noe på dag 1, men at de allikevel har delt seg til dag 2...
Så da venter jeg på pinebenken fremdeles..de ringer igjen i morgen tidlig for å si om de er befruktet eller ikke.
Etter samtalen begynte jeg å stortute:taarefoss2: , men nå har jeg fått litt trøst av min kjære (som er veldig positiv og tror dette går bra), så nå er jeg full av håp igjen. Skylder på at jeg er full av hormoner hehe:fnise:

Er det noen som har opplevd noe av det samme som kan berolige meg enda mere, så er det bare å dele det med meg :)

Ha en fin dag damer!

Andrea
05-09-2009, 11:37

Jeg har også fått 090909 som innsettingsdato hvis alt går bra på mandag! Dette blir spennende! Er så hoven i magen allerede at jeg føler meg gravid! Skal bli godt å få ut eggene :)

Katti
05-09-2009, 11:49
Lana, gratulerer med at du har blitt ruger!

Uff, Tull@, jeg vet lite om det, men vil gi deg :storklem:. :kryssfingre: for at prosessene går bare litt tregt og eggene deler seg fint i dag. Masse lykke til! :lykke::lykke::lykke:

Dere hadde det rett, Tull@ og Tuss@Troll , det klødde ikke i dag. Jeg satt inn sprøyte kl. 8, og fortsatt å sove fram til kl. 10. Når jeg våknet, følte jeg meg kvalm. Spiste bite lite gran og maktet ikke mer. Håper at kvalmet er ikke et tegn på overstimulering, men at det er en reaksjon på Cetrotide som jeg tok på tom mage :kryssfingre:

Ha en fin fin helg, alle sammen!

Frøken Smilla
05-09-2009, 19:16
Gratulerer til dere som nå er rugere, og lykke til dere som snart blir det.:lykke:

Selv takker jeg for meg etter en lynvisitt her inne, det viste seg at jeg bare hadde èn follikkel, og forsøket blir derfor avbrutt.

Jeane
05-09-2009, 23:51
Jeg var egentlig inne i August-klubben, men tror jeg hører til her. Jeg hadde uttak 1. september, og 3. september satte de inn et fint egg! :jippi: 2 egg på frys også... Jeg håper og håper.... men tør ikke tro helt. Skal ta blodprøve 15. september! Lykke til alle som sniffer/sprayer, stikker og ruger! Håper for dere alle! :blomstersmil:

tull@
06-09-2009, 10:23
Hei
Klinikken ringte akurat, ETT av FIRE egg har delt seg og så fint ut. Ååååå jeg er sååå glad!! HVIS ting ikke endrer seg, ,blir det innsetting på meg i morgen. :hopper::hopper: Krysser alt jeg har for at det er gull egget, og at det fortsetter å dele seg til i morgen. Fy søren så nervepirrende dette er! Lå en time med HØY puls og ventet på telefon før det ringte. Huh, nå kan jeg i hvertfall slappe av litt da:)