PDA

Se full versjon : Jeg er ny her.....

Karianne123
22-07-2009, 22:51
Hei

Jeg er en jente på 38 år som har forsøkt å bli gravid siden sept. 05. Jeg giftet meg i juni og bor med mann og hans datter på 16 år litt utenfor Oslo.
Vi har hatt 3 IVF forsøk på Riksen som alle var negative, deretter et forsøk på St. Olav som ble positivt men endte med SA.
Nå skal vi snart til Finland for et nytt forsøk med donoregg.

Håper å dele nyttige erfaringer og få svar på eventuelle spørsmå her på forumet.

vilje73
22-07-2009, 22:59
Velkommen inn :) Har du lave FSH verdier siden du vurderer donoregg?
Etter 3 ivf uten positivt resultat, er jeg selv redd for at min eggkvalitet er dårlig .

Karianne123
22-07-2009, 23:06
Velkommen inn :) Har du lave FSH verdier siden du vurderer donoregg?
Etter 3 ivf uten positivt resultat, er jeg selv redd for at min eggkvalitet er dårlig .

Ja, kvaliteten er dårlig og vi fikk faktisk beskjed etter de tre første forsøkene på Riksen at de ikke ville gjort et fjerde forsøk med oss for de anså muligheten for liten.... Jeg ble fullstendig knust....

dansejenta
23-07-2009, 08:34
Velkommen hit Karianne123.

Håper dere lykkes i Finland :heia:

Karianne123
23-07-2009, 09:36
Velkommen hit Karianne123.

Håper dere lykkes i Finland :heia:

Takk! Vi krysser fingrene og håper vi også!!

tøtta
23-07-2009, 10:35
Hei, og velkommen hit.

Håper forumet kan være til både glede og støtte for deg. Jeg syns det har vært en stor trøst og gitt meg mye det siste året. Det er tøffe ting vi skal gjennom og det er veldig godt å finne andre der ute som har mye av de samme erfaringene, og som skjønner hvor vondt og fælt man kan oppleve at ting er.

Lykke til med ED, Karianne. Etter et negativt forsøk og 2 avbrutte forsøk ble vi gravide nå i april etter å ha vært i Tampere, Finland, og er nå 4 måneder lykkelig på vei. :sola:

:klemse:

Karianne123
23-07-2009, 10:45
Hei, og velkommen hit.

Håper forumet kan være til både glede og støtte for deg. Jeg syns det har vært en stor trøst og gitt meg mye det siste året. Det er tøffe ting vi skal gjennom og det er veldig godt å finne andre der ute som har mye av de samme erfaringene, og som skjønner hvor vondt og fælt man kan oppleve at ting er.

Lykke til med ED, Karianne. Etter et negativt forsøk og 2 avbrutte forsøk ble vi gravide nå i april etter å ha vært i Tampere, Finland, og er nå 4 måneder lykkelig på vei. :sola:

:klemse:

Tusen takk, Tøtta! Og grattis til dere!! :duskedame:

Kreps75
23-07-2009, 21:13
Hei Karianne123 :enrose:

Velkommen på forum, håper du vil trives her. :klemse:

Lykke til med eggdonasjon i Finland :lykke:

Klem fra Kreps75
:grouphug:

Karianne123
23-07-2009, 23:30
Hei Karianne123 :enrose:

Velkommen på forum, håper du vil trives her. :klemse:

Lykke til med eggdonasjon i Finland :lykke:

Klem fra Kreps75
:grouphug:

Takk skal du ha, og lykke til med utredning til høsten. Hvor skal dere?

Kreps75
23-07-2009, 23:35
Jeg må først til fastlegen og få henvisning videre. Men lurer på om jeg skal gå på det private markedet eller offentlige? Min søster tok utredningen via det offentlige, og det tok så lang tid. Noen som har noen formeninger om det? Tar gjerne imot forslag:fnise:

Natalia
24-07-2009, 09:59
Hei hei - og velkommen på forum!

Masse lykke til i prosessen videre :lykke::lykke::lykke:
Håper dere får noen gode svar og til slutt en etterlengtet baby-klump i armene :heia:

Karianne123
24-07-2009, 10:16
Jeg må først til fastlegen og få henvisning videre. Men lurer på om jeg skal gå på det private markedet eller offentlige? Min søster tok utredningen via det offentlige, og det tok så lang tid. Noen som har noen formeninger om det? Tar gjerne imot forslag:fnise:

Det tok nok et års tid fra vi startet utredning før vi fikk det første forsøket på Rikshospitalet men det er fordi ventelisten er så lang. Selve utredningen tar ikke så lang tid. Det er også et økonomisk spørsmål, man får dekket de tre første forsøkene i det offentlige da og det er ikke akkurat gratis....

Sjøstjerna
31-07-2009, 23:25
Hei Karianne 123 velkommen hit og lykke til med eggdonasjon i Finland

Hormona
01-08-2009, 16:46
Hei Karianne (123):sola:
Velkommen hit, håper du får utløp for tanker, gleder og frustrasjoner her inne. Det har såfall jeg:blunke:

Lykke til!

Fie
02-08-2009, 21:17
Velkommen hit og lykke til i Finland :)

vilje73
11-08-2009, 23:08
ang utredningen - ja!! det tar lang tid i det offentlige. Jeg ante ikke hvor jeg skulle begynne, så jeg brukte google, fant en gyn som hadde jobba mye med ufrivillig barnløshet, bestilte time, og så var hele karusellen igang!! hmm når jeg tenker etter så mulig jeg fikk henvisning fra fastlegen først, og så fant gyn selv, jeg ventet iallefall ikke på time på et off.sykehus og det er jeg glad for! Ting tar Tid!! Og vi har ikke all verdens tid, vi jenter over 35. Det hele endte iallefall med at den private gynekologen henviste meg til Aleris, siden han kjente legen der. Men jeg ba aleris om å henvise meg til riksen, noe de gjorde på null komma niks. Så jeg angrer ikke på at jeg gikk til den private.

vilje73
11-08-2009, 23:09
Også må jeg bare sende en klem til fie for å gi meg litt håp etter å ha lest signaturen din :)