PDA

Se full versjon : Ny på forum - vi søker om adopsjon

Helene29
08-12-2009, 20:21
Hei alle sammen.

Har vært innom og sniktittet litt her og tenkte det kunne være greit å ta skrittet inn til dere. I min verden føler jeg at "alle" andre blir gravide på et blunk, og da er det faktisk en liten trøst å se at dette er en situasjon jeg ikke er alene om.

Vi har vært ufrivillig barnløse siden 2007, og vi har vært gjennom utredning uten at noe feil er funnet. Etter mange lange samtaler og nøye overveielser er vi kommet fram til at adopsjon passer best for oss. Det er godt "å kunne senke skuldrene" med avgjørelsen vår! Veien til ønskebarnet er nok fortsatt lang, men nå aner jeg et lite lys i tunnellen langt der framme. Om noen år er vi forhåpentligvis en liten familie:-)

Henri
08-12-2009, 21:14
Hei igjen, Helene29, og velkommen nok en gang! Håper vi kan være en fin støtte for hverandre. :grouphug: Det blir flott å følge deg på ferden mot en flott barnefamilie!

Masse lykke til med adopsjonen!

dansejenta
08-12-2009, 21:22
Velkommen hit Helene :klemse:

Så godt at dere har tatt et valg. Det blir sikkert en lang vei, men som du sier, lyset er i enden av tunellen :blunke:

Det finnes egne adopsjonståder her inne, og ellers er det bare å spørre, mange kloke mennesker her inne, som kan svare på det meste :hopper:

Fie
09-12-2009, 05:34
Vil ønske dere det beste på reisen mot kjærlighetsbarnet. :prinsesse::prins:

Velkommen på forum. :klemse:

Helene29
09-12-2009, 17:44
Velkommen hit Helene :klemse:

Det finnes egne adopsjonståder her inne, og ellers er det bare å spørre, mange kloke mennesker her inne, som kan svare på det meste :hopper:

Takk for varm velkomst, jenter!

Vi er fortsatt tidlig i prosessen, og har nettopp begynt å samle informasjon om adopsjonsforeninger og land. Det er en spennende tid vi har i møte! Spesielt spent er jeg på møtene med barnevernet, selv om jeg egentlig er ganske trygg på at vi ikke har noe å frykte:blunke:

Jeg kommer nok til å bevege meg inn i adopsjonsforumet så snart vi kommer skikkelig igang, dansejenta

Natalia
09-12-2009, 20:03
Hei hei og velkommen på forum :sola:

Lykke til på veien videre mot ønskebarnet :lykke::lykke::lykke:

Rusketuska
09-12-2009, 20:45
Velkommen hit - lykke til med valg av land og forening:blomstersmil:

Helene29
09-02-2010, 15:38
Hei igjen! Da er det klart at vi søker om adopsjon fra Thailand gjennom VB. Første møte med barnevernet er allerede i begynnelsen av mars.:lykke: Jeg gleder meg til å komme skikkelig i gang!

TonjeK
09-02-2010, 22:59
Velkommen Helene!
Syns det er flott at dere har gått for valget om adopsjon. Det er en flott måte å få barn på, en flott måte å gi foreldre til et barn. Etter noen mislykkede forsøk, mye tenking og innsikt, har vi også etterhvert blir moden for tanken om adopsjon. Vi gir oss ikke helt enda med forsøk, men det er godt å vite at vi skal bli foreldre en gang. Om det blir et hvitt eller brunt barn har ikke noen betydning, så lenge det er vårt:blomstersmil:

Nikoline
10-02-2010, 05:46
Hei :blomstersmil:

Velkommen hit og lykke til på veien mot ønskebarnet :blomstersmil:

:klemse:

Helene29
05-03-2010, 19:09
I helgen skal det ryddes og vaskes. På tirsdag skal vi ha første hjemmebesøk av barnevernet. Jeg er såååååå spent! Lurer på hva de kommer til å spørre oss om.....Noen som aner hva vi kan vente oss? Kommer de til å gå rundt i hele huset? Hvor lenge kommer møtet til å vare? Må vi ha flere møter?

Gleder meg til å komme i gang. Ønsker alle en riktig god helg:klemse:

TonjeK
05-03-2010, 20:18
Så spennende! Gleder meg til å følge med dere! Masse lykke til på tirsdag!:blomstersmil:

dansejenta
05-03-2010, 21:14
Lykke til, dette blir spennende :lykke::lykke::lykke:

Sirenita
05-03-2010, 21:59
I helgen skal det ryddes og vaskes. På tirsdag skal vi ha første hjemmebesøk av barnevernet. Jeg er såååååå spent! Lurer på hva de kommer til å spørre oss om.....Noen som aner hva vi kan vente oss? Kommer de til å gå rundt i hele huset? Hvor lenge kommer møtet til å vare? Må vi ha flere møter?

Hei Helene29 og velkommen hit og lykke til med valg om å få barn gjennom adopsjon. Jeg er ganske fersk her også men har nylig vært gjennom møtene med barnevernet og har fått sendt sosialrapporten til bufetat. Jeg hadde først 2 møter hos bv deretter 1 hjemmebesøk. Dermed "kjente" jeg litt til saksbehandler før hun kom hjem. Jeg var nervøs foran første møte og også foran hjemmebesøket, men det gikk veldig fint :-) .

Men for å svare på spørsmålet ditt: ja de ser i hele huset.

Jeg syntes det var nyttig å ha lest gjennom veilederen for bv i forkant av møtene. Den kan du laste ned på bufetat sine sider om adopsjon..

Lykke til og god helg :blomstersmil:

Ullserk
06-03-2010, 17:48

Kjempekoslig å ha deg med i gjengen:heia:

Jeg er ganske fersk her. Vi hadde 2 møter på ca 2 timer med BV + ett møte for underskrivelse av sosialrapporten men jeg har hørt om noen som har hadt både 6 og 7 møter. To sosionomer en fersk og en veldig erfaren. Da jeg har litt borkete barndom var jeg veldig spent. Sosionomene var veldig greie og imøtekommende. Første møte hos BV var at vi skulle fortelle om våres liv fra barndom til i dag. Jeg fortalte alt som det var og hadde vært(barndoms prøvelsene mine er for lengst bearbeidet).
Konklusjonen som BV kom med med tanke på min barndom var at jeg hadde veldig lett for å sette meg inn i andres problemer og at jeg hadde pga min barndom utviklet xtra mye empati.:lykke:

Føltes utrolig godt å bli forstått:dåne:

BV vil ha antall rom og standard da dette kreves av adopsjonslandene. Sosrap skal jo oversettes og sendes sammen med utenlandssøknaden din:blomstersmil:

Ta ett stort pust ut møtet kommer til å gå kjempefint:klemse:

Helene29
10-03-2010, 16:51
Nå er vi endelig skikkelig i gang:nikker:

I går hadde vi en søt og hyggelig dame fra barnevernet på besøk. Hun så seg kjapt omkring i huset for å se hvor god plass vi har, og deretter hadde vi et ca tre- timers langt møte der vi fortalte om alt mellom himmel og jord om oss selv. Det er jammen rart å utlevere seg så til de grader for en fremmed person, men heldigvis gikk det veldig fint. Tre timer gikk faktisk ganske fort!

Neste møte er i april...

Takk for alle hyggelige og informative hilsner her inne. Spesielt takk til Sirenita som tipset om veiledningen for bv. Det var nyttig lesning! Dere er supre hele gjengen:grouphug:

Helenia
10-03-2010, 16:56
Heisann Helene:blomstersmil:

Så hyggelig at dere fikk en god start med barnevernet. Kjenner meg igjen med det der å skulle "utlevere" seg selv. En veldig rar følelse, men det går jo som regel veldig bra. Vi var også heldige og møtte på hyggelige mennesker fra barnevernet. De fleste er vel forhåpentligvis det. Burde ihvertfall være det:-) Ønsker deg lykke til med fortsettelsen, og håper både barnevern og BUF er effektive, slik at det ikke tar så lang tid med den norske prosessen:blomstersmil:

Sirenita
11-03-2010, 09:02
Så kjekt Helene at dere er i gang og har fått en fin start!

Selvsagt er det rart å skulle utlevere seg og snakke om sååå personlige ting med et vilt fremmed menneske! Men de i bv er jo vant til det, og så tenker jeg at de er jo barnevernspedagoger, og har nok jobbet med tunge og vanskelige barnevernssaker - så dette er nok en veldig positiv del av jobben deres, og derfor er det hyggelig for dem også. Stort sett. Tror jeg :blomstersmil:

Lykke til videre! :klemse:

Rusketuska
11-03-2010, 09:03
Har du ikke lyst å ta turen inn til generell adopsjon - og presantere deg der også?

Ullserk
11-03-2010, 11:26
Nå er vi endelig skikkelig i gang:nikker:

I går hadde vi en søt og hyggelig dame fra barnevernet på besøk. Hun så seg kjapt omkring i huset for å se hvor god plass vi har, og deretter hadde vi et ca tre- timers langt møte der vi fortalte om alt mellom himmel og jord om oss selv. Det er jammen rart å utlevere seg så til de grader for en fremmed person, men heldigvis gikk det veldig fint. Tre timer gikk faktisk ganske fort!

Neste møte er i april...

Takk for alle hyggelige og informative hilsner her inne. Spesielt takk til Sirenita som tipset om veiledningen for bv. Det var nyttig lesning! Dere er supre hele gjengen:grouphug:

Så bra at møtet gikk bra:heia:

Hvilket land har dere tenkt å adoptere i fra?

:klemse:

Abrigal
01-05-2010, 16:04
Velkommen hit på Ønskebarn.
Håper dere slipper å vente så lenge på å få ønskebarnet deres! :lykke: