PDA

Se full versjon : AID Anyone?

surro
30-06-2010, 22:03
Er det nåken som har hattt AID? Eg lurer veldi på om me skal prøve det neste gang:dromme: Me har ein liten gutt på 5 mnd no, å han fekk me med ivf med donorsæd, men er ikkje so gla i alt soom følger med ivf :s men selfølgeli hadde lett gjort da ein gong til når eg veit kass Fantastiske mirakel som kjeme utav da :lykkelig:

Sent Ute
07-07-2016, 01:51
Jeg har hatt fire slike forsøk ved jordmordrevet klinikk i DK, to med lett hormonstimulering og eggløsningssprøyte og to i naturlig syklus. Dessverre var alle negative. Jeg er usikker på hvordan disse blir utført i Norge, men jeg kan kort regissere prosedyren ved min klinikk:

1. Inseminering i naturlig syklus: Da må du måle eggløsning hjemme hver tolvte time, altså morgen og kveld. Med en gang testen blir positiv, bør du helst innfinne deg på klinikken innen 12 timer. En jordmor fører sæden inn i livmoren din med et kateter (det kan være litt ubehagelig, men er ikke direkte vondt), og så blir du bedt om å hvile i en time før du kan forlate klinikken. De neste dagene må du unngå å bade, men det er ingenting i veien for å kaste seg på neste fly hjem rett fra klinikken.

2. Inseminering med hormonstimulering: Da må du gå til gyn med ul i Norge først for å sjekke a) Antall follikler (eggposer) som er under utvikling - dersom det er flere enn to, blir det regnet som overstimulering, og da må forsøket avbrytes for å unngå at det kan bli flere enn to barn i magen:panikk: b) Størrelsen på folliklene: De må ha nådd en viss modenhet før man kan sette eggløsningssprøyten, på samme måte som ved ivf. Mener å huske at eggløsningssprøyten skal settes tolv timer før insemineringen.

Valg av donor: Jeg valgte åpen donor, og klinikken min la hver uke ut oppdaterte lister av de donorene som til enhver tid var tilgjengelige. De måtte få beskjed om valget ditt før du kom til klinikken, slik at de fikk tid til å tine opp den aktuelle sæden og dobbelsjekke kvaliteten på forhånd.