PDA

Se full versjon : Lov å være litt lei seg...?

elle elektra
18-01-2011, 11:50
Vi skal i gang med et søsken fryseforsøk med donor. Og det er jo godt å være i gang..men er så engstelig for at de ikke skal overleve..spesielt nå som det ikke finnes flere donorer....:sukk:..De sa at man må søke på nytt, siden man allerede har et barn,men siden det ikke finnes donorer...så...
Jeg vet at man skal være fornøyd med at at man har fått et barn, og tro meg, jeg er kjempetakknemlig..men det gjør faktisk vondt,tanken på at man ikke skal kunne få flere..for hvis det ikke kommer donorer, så er det heller ingen barn å få...:sukk: Blir heller ikke noe yngre..så det å søke på nytt, og stå på venteliste i lang tid...føles litt håpløst..
De sa man kan søke andre steder...:denstoretelefonen:.men det blir langt å dra...og jeg kjenner at jeg har gitt opp allerede...:sukk:
Så fryseforsøket bør bli bra:blomstersmil:
Noen andre der ute, som er fortvilet over at donorene uteblir?

Dicsi
18-01-2011, 16:18
Er ikke i samme situasjon som deg, men sender deg en klem allikevel :klemse:

Skjønner at det er tøft for dere som venter på donorer nå som det ikke er så mange. Jeg håper det løser seg for deg/dere! Jeg har stor tro på søskenforsøk :heia:

carija
18-01-2011, 16:27
JA, det er lov å være litt lei seg! Utrolig trist at det ikke er noe donortilbud på riksen nå, er ikke slik det skal være.

Da vi skulle gjennom IVF med donor i Haugesund i mai 2010 var de tom der også. Da ble det ordnet et opplegg med å bestille fra European Spermbank, der har de jo mange donorer. Var enkelt å ordne det, og fordelen er at vi fikk velge donor selv.

Om jeg skal tippe vilt her vil jeg tro at riksen også jobber med saken og vil samarbeide med en eller annen europeisk sædbank, tilbudet kan ikke forsvinne helt på ubestemt tid heller! Spørsmålet er jo hvor lang tid det tar før de får fikset en slik avtale/opplegg.

Skjønner at det er frustrerende at banken er tom, men det finnes alternativer! Eventuelt kan dere reise til Haugesund, bestille sæd fra European Spermbank som vi gjorde og gjennomføre forsøket der. Vi kommer jo fra Trondheim, og Haugesundturen ble en svært positiv reise for vår del.

Først må du fokusere på fryseforsøket, og dersom det ikke går bra kommer dette til å løse seg for dere :klem: Dere må bare finne ut hvordan dere vil gjøre det!

elle elektra
18-01-2011, 18:06
Tusen takk for oppmuntringene, jenter:grouphug:..det er derfor det er så godt å være her:dromme:
Må nå fokusere på fryseforsøket, og ta det andre senere. Min mann sa også det. Er det tomt der, drar vi et annet sted. Godt å ha en snill mann!
Ja håper for alle som søker donorer, at riksen snart kommer med tilbud om donor sperm igjen.:blomstersmil:

Fjellfrida
24-01-2011, 10:16
Hei elle:klemse:
Så spennende med søskenforsøk!!
Skjønner godt din frustrasjon over mangel på donorer...

Jeg er på Medicus i Trondheim på kontroll i forkant av behandlingen i Danmark. De har planer om å starte opp med tilbud om behandling med donorsæd, og da blir det import fra Danmark. Høres veldig fint ut synes jeg:blunke:

Sylven
25-01-2011, 19:43
Hei elle:klemse:
Så spennende med søskenforsøk!!
Skjønner godt din frustrasjon over mangel på donorer...

Jeg er på Medicus i Trondheim på kontroll i forkant av behandlingen i Danmark. De har planer om å starte opp med tilbud om behandling med donorsæd, og da blir det import fra Danmark. Høres veldig fint ut synes jeg:blunke:

Hei Fjellfrirda! Long time no see fra deg nå! Håper virkelig det klaffer for dere denne gangen, det fortjener dere virkelig:blomstersmil: Vi var så utrolig heldige med full klaff på første innsetting på siste uttaket:lykke: Etter alle nedturene på de to første uttakene...
Så her er det fryd og gammen. Følelsen av å være gravid er bare helt ubeskrivelig! Det er så deilig å se magen vokse:Hjerte:

elle elektra
26-01-2011, 18:10
Neimen hei Fjelle:lykkelig:..så godt å ha deg tilbake. Og et nytt år med gode resultater forventes:blunke:.. Nå er det jammen deres tur!!:blomstersmil:

Så flott at trondheim også vil ha donorer!! Synes det er rart Riksen holder igjen...Hun sykepleieren jeg snakka med , nevnte at problemet var økonomien..:vente: Dyrt med donor import..men andre sykehus gjør det..så..er vel noen sykehus som prioriterer litt forskjellig..og som kanskje har mer penger å hente?? ikke vet jeg..
Haugesund, har jo også tilbudet..så det går ann å reise på seg. Jeg er uansett klar for å gi fryseforsøket en sjanse..har kun 3 egg i ett strå..så blir jo med det ene..med samme donor som min sønn. Kjipt å måtte bruke en annen donor isåfall, til neste mann..men men..:sukk:

Veldig godt å se deg igjen her inne , Fjelle:klemse:..

carija
26-01-2011, 18:19
Oi, jeg visste heller ikke at Trondheim tenker på donoropplegg! Rart at Riksen ikke tenker annerledes... I Haugesund er det ikke sykehuset som betaler for donorsæden som bestilles fra European Spermbank; den må vi betale for selv. Kostet oss 8500 for 2 strå + frakt i spesialbeholder til Haugesund. Haugesund betaler kun for oppbevaring av denne donorsæden for oss, samt behandlingen. Men oppbevaring og behandling er jo noe Riksen også tilbyr i utgangspunktet uansett; de har jo egen spermbank fra før!! Så å ordne et opplegg som de har i Haugesund vil ikke koste Riksen noe ekstra... Er ikke dette noe en forrening som Ønskebarn kan ta tak i??

Blir jo for dumt at tilbudet forsvinner helt... Og å skylde på økonomien blir jo latterlig iom at det ikke vil koste de en dritt så vidt jeg kan se...

soloppgang
26-01-2011, 23:16
Men oppbevaring og behandling er jo noe Riksen også tilbyr i utgangspunktet uansett; de har jo egen spermbank fra før!! Så å ordne et opplegg som de har i Haugesund vil ikke koste Riksen noe ekstra... Er ikke dette noe en forrening som Ønskebarn kan ta tak i??

Blir jo for dumt at tilbudet forsvinner helt... Og å skylde på økonomien blir jo latterlig iom at det ikke vil koste de en dritt så vidt jeg kan se...

Skriver under på denne!! Ja, det er ikke alle som har økonomi til å drive dette privat, så dekker staten søskenforsøk så synes jeg det er utrolig trist at vi som trenger donor ikke får dekket det siden riksen ikke har det tilbudet lenger. Jeg betaler mer enn gjerne både kjøp og frakt for å få dekket søsken forsøket etterhvert. Haugesund er jo en stykke unna oslo, og det blir en ekstra belastning hvis man må reise så langt for forsøk, sånn sett er vel Danmark nærmere, men langt dyrere også. Uff blir så lei meg med tanken på at vi kanskje aldri kan få søsken til vår lille gull som er på vei. Ikke en lett fordøyelig tanke. Håper inderlig at ønskebarnet tar opp saken! Noen må jo snakke for oss også, vi som sliter med dette problemet.

:grouphug: dere her inne. Ja det er lov å være lei seg, blir det jeg også!:sukk:

elle elektra
27-01-2011, 08:56
Amen til dere begge!!!! Helt enig! :neie:Hadde gladelig betalt de tusenlappene der, for å få noen dyrebare sædceller!! Jeg visste ikke det, at dere betalte det selv, trodde det var slik som dem gjorde på Riksen før.. Når det var manko på donorer i norge, kjøpte dem fra danmark. Det er det jeg håper dem skal gjøre. Men hvis muligheten er å få kunne bestille fra spermbanken selv, f.eks gjennom Riksen er jo det en fin mulighet, som dem kanskje ikke har tenkt på der inne??( litt rart det og i grunn..:vente:.).Gjett om jeg skal nevne det, når jeg er inne for å ta ultralyd i februar.
Og Ja en fin sak for de i ønskebarn å ta tak i!! we need someone to advokate our cause!!:sniker: