PDA

Se full versjon : Trenger hjelp ang private sykehus-IVF/PGD!

frøken elvira
21-03-2011, 11:38
En liten oppdatering først.. Fikk endelig menstruasjon igår igjen etter misslykket pgd behandling hos Karolinska. Min kjære samboer ringte derfor som planlagt Karolinska i dag, og der fikk vi vite at de kanskje ikke hadde plass til oss i mai. Denne gangen var grunnen omrokkering på sykehuset, og barnmorskan hadde derfor ingen oversikt. Men hun skulle finne det ut i løpet av noen dager. Hun virket ikke særlig positiv, så da regner jeg med vi ikke kommer med...

Jeg er så lei av hele Karolinska. Når vi var der til første samtale så var de så utrolig hyggelige og positive, og vi fikk beskjed om at alt ville gå av seg selv hvis vi mistet og at vi ville slippe ventetid. I ettertid når vi "kom igang" med medisinen så har vi fått dårlig oppfølging/ informasjon og en barnmorska som er humørsyk og irritert. Så jeg vet ikke hva hun gjør for å få oss inn i køen igjen heller. Jeg føler vi ikke blir prioritert i det hele tatt.

Så, jeg orker ikke mer. Vil heller betale hele behandlingen selv og få bedre oppfølging på en privatklinikk. Men, blir selvfølgelig på Karolinska èn gang til hvis vi får komme igang nå.

Men jeg trenger hjelp, og jeg håper det er noen der ute som vet litt om dette området. Samboeren min er bærer av en alvorlig genfeil, og derfor må vi igjennom ivf/pgd behandling. Altså ikke "bare" en vanlig prøverørsbehandling, men pre genetisk diagnostistering i tillegg. Er så vanskelig å måtte finne utav alt alene, skulle virkelig ønske at det fantes ett system der det var leger som kunne hjelpe til å finne ut alt...

Så, finnes det private sykehus der ute som ikke har ventetid og samtaler først (håper de kan ta over all infoen som Karolinska har om oss) som har IVF/ PGD behandling??? Noen som vet? Pls...?

Beklager hvis innlegget ble rotete/ uoversiktelig... Er bare litt stressa og trenger så desperat ett lite håp om at det kommer til å gå bra.

-Elvira

meg75
04-04-2011, 09:14
Så kjedelig med dårlig behandling!

Usikker på om de har pgd, men Trianglen i Danmark har i hvert fald muligheten til å komme til akkurat når dere ønsker det.
Vi er fornøyde så langt og har hørt mye bra om stedet.

Lykke til!!!

Ladybug80
04-04-2011, 20:48
Hei,
vi har hatt PGD i Danmark, ved Århus sykehus. Vi gjorde dette i regi av den Norske Stat (slik som dere) men jeg tror det er mulig å ta private forsøk der også. Dessverre så har ikke vi noen særlig overveldende opplevelse av Århus, de gav oss opp etter et PGD forsøk uten noen god grunn... Men du kan jo sjekke det ut på nettet, alternativt ta en telefon.
Ellers har jeg hørt at USA er utrolig flinke på PGD, men det sier seg selv at det også er vannvittig dyrt å ha privat behandlingen der om du bor her i Norge..

Lykke til, håper det løser seg for dere!

Hilsen Ladybug