PDA

Se full versjon : Skravletråd oktober 2011

Sider : [1] 2

optimist28
26-07-2011, 18:36
Hei.

Jeg lager denne tråden for oss som har planer om å starte med forsøk i Oktober :)

optimist28
26-07-2011, 18:43
Hei.

Jeg fikk en velskapt datter i Januar 2011. Har siden fødselen hatt planer om å starte med forsøk med en gang jeg har vært ammefri i 3 mnd og har fått tilbake mensen. Jeg fikk tilbake mensen da lillemor var 2 mnd gammel, og ammingen stoppet opp i månedskiftet Juni/Juli. Så da er jeg klar for søskenforsøk:)

Har 2 egg på frys som jeg skal sette inn i Oktober, etter samtale med fertilitets klinikken ved St.Olavs Hospital.
Jeg skal sette de inn i naturlig syklus. Hvis de ikke tåler opptiningen eller forsøket blir negativt, starter vi med første søskenforsøk i November/Desmeber 2011.

Håper at det er flere som melder seg inn i gruppen etterhvert :)

Anfla
14-08-2011, 20:23
Hei. Jeg hiver meg med i denne gruppen da vi skal ha uttak nr 2 i Oktober :-)

Glees
15-08-2011, 15:27
Hei, enda ei som skal ha frys i oktober :) har 2 egg på frys. Og det er de siste offentlige eggene vi har igjen, om det da ikke blir baby ut av de så må vi gå for full egenbetalings forsøk. så håper så inderlig at vi nå skal komme i mål med en lillebrøster.

Luba
15-08-2011, 21:19
Jeg henger meg paa, october it is! Durer paa med vitaminer, mineraler, trening og yoga. Satser paa at eggene blir befruktet denne gangen, til og med ett lite embryo skal jeg vaere fornoyd med - er ikke saa kravstor :blomstersmil:

Onsker alle oktober-par lykke til! Og kommer sterkere tilbake med norsk tastatur om ikke saa lenge...

Lul
18-08-2011, 05:49
Jeg håper også på oktober-prøving og satser på at jeg er i rett gruppe. Er ved Unn og de har ferie ut denne uka. Så håper jeg det går raskt med svarene fra alle blodprøvene vi tok i midten av juli, sånn at det ikke er sååå lenge til vi starter opp.

Lykke til alle sammen!

Luba
22-08-2011, 15:29
...oktober er bare så leeeenge til...!! Og usj så vanskelig det er å få alt til å gå i hop med datoer på jobb. Planlegger en utenlandsreise i høst, og det er ikke helt enkelt... Har kommet fram til at det må bli etterpå, og så får jeg heller avlyse hvis det mot all formodning skulle lykkes denne gangen.

Blir vi ikke gravide nå heller, er det faktisk fint å ha en reise å se fram til!

Har dere noen gode ideer til hva man kan få tiden til å gå med fram til forsøket?

Hilsen utålmodig

:sniker:

Betsy81
31-08-2011, 17:30
Jeg sniker meg også inn her.. :sniker:
Jeg fikk en frisk og velskapt (les:nydelig!) gutt 22.januar i år, og snuser allerede litt på ideen om søskenforsøk når den lille nærmer seg 9 måneder, og havner forhåpentligvis i oktoberklubben. Har ikke endelig bestemt oss enda, men tror det er like greit å bare stupe i det! :blunke: Plutselig tar det tid, og da er det greit å starte i god tid. VELDIG praktisk å gjøre det mens man fortsatt er i permisjon, og slipper å ta fri for ultralyder i hytt og gevær..
Har to befruktede egg på frys på samme strå som ligger og venter på å få komme opp.. :lykkelig:

Grugleder meg!

celinn
05-09-2011, 10:50
Hei! Jeg er ny inne her, men vi skal ha første utak i oktober, gleder oss veldig. Ventet på dette i 4 år snart nå:O)

*siri*
05-09-2011, 19:23
da blir det muligens oktober på meg denne gangen, spørs når mensen kommer neste gang. st.olav regnet med at det blir innsetning i uke 40 - 42

*siri*
05-09-2011, 20:17
når jeg snakka med st.olav i dag så kunne det hende at jeg måtte bruke andre medisiner i denne omgangen i gryseforsøket mitt,
så det blir spennende å se hva di sier for noe når jeg ringer inn mens neste gang, og jeg krysser fingrene om at den ikke er forsein. :neglebit:

mange som tilhører st.olav her i denne mnd???

Luba
05-09-2011, 20:58
En ting jeg synes er litt lattermildt midt oppe i alt dette her: tenk at vi har meldeplikt på mens!! :fnise:

*siri*
06-09-2011, 07:25
En ting jeg synes er litt lattermildt midt oppe i alt dette her: tenk at vi har meldeplikt på mens!! :fnise:

ikke sant, dette er veldig rart. :heia:

minora
07-09-2011, 10:11
Hallo - da melder jeg meg inn i oktoberklubben sammen med dere :)
Er så heldig å ha en vakker jente på 3 år som vi "fikk til" etter 3 ivf. Vi prøver og prøver på en søster/bror til henne, og bretter opp ermene nok en gang.. Denne gangen skal jeg igang med uttak og begynner med sprøyter neste mens som blir i førsten av oktober, og dersom alt er i rute blir det innsetting i uke 41 i Porsgrunn.

*siri*
09-09-2011, 12:35
Hallo - da melder jeg meg inn i oktoberklubben sammen med dere :)
Er så heldig å ha en vakker jente på 3 år som vi "fikk til" etter 3 ivf. Vi prøver og prøver på en søster/bror til henne, og bretter opp ermene nok en gang.. Denne gangen skal jeg igang med uttak og begynner med sprøyter neste mens som blir i førsten av oktober, og dersom alt er i rute blir det innsetting i uke 41 i Porsgrunn.

ja vi er flere fra august som møtes her, vi får krysse alt at det går denne gangen. :lykke:

Linnea
09-09-2011, 18:56
Hei!
Melder meg også inn i oktober klubben. Hadde håpet å få fryseforsøket nå i september, men det ser ut som syklusen drøyer ettter SA'en for nøyaktig fire uker siden. Var helt knust etter SA'en, men er klar igjen nå. Har aldri hatt fryseforsøk før og er veldig spent på det. Håper inderlig at ihvertfall ett av de to overlever tiningen. Det er ihvertfall utrolig deilig å slippe et nytt ordinært forsøk nå.
Ha en fin kveld alle sammen :)

minora
09-09-2011, 20:49
ikke sant, dette er veldig rart. :heia:

Hihi, - sant nok - vi er vel over gjennomsnittet interessert i syklusene våre..:humre:

Linnea; bra du er klar igjen - det er godt å endelig klare å komme over de negative opplevelsene og se fram til neste sjangse :lykke:

Glees
09-09-2011, 21:13
når jeg snakka med st.olav i dag så kunne det hende at jeg måtte bruke andre medisiner i denne omgangen i gryseforsøket mitt,
så det blir spennende å se hva di sier for noe når jeg ringer inn mens neste gang, og jeg krysser fingrene om at den ikke er forsein. :neglebit:

mange som tilhører st.olav her i denne mnd???

Jupp, st.olavs her :blomstersmil:. Planlagt innsett (frys) i uke 41 :) Fikk du høre hvilke andre medisiner det var snakk om ? jeg skal ha progynaova men i tilegg prøve prednisolon og metformin som jeg allerde har gått på en stund nå. Så skal bli spennende å se om de har noe for seg da.

tuppelura
09-09-2011, 21:46
Hei jenter :)

Det blir oktober på meg også ettersom syklusen min ikke ville at jeg skulle få forsøk i september, men nå er det kun to uker til jeg starter på medisiner :yess:

Meldeplikt på mensen ja, jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ringt inne for å si at den er helt på styr og ikke kommer som håpet. :fnise:

tuppelura
09-09-2011, 21:48
Jupp, st.olavs her :blomstersmil:. Planlagt innsett (frys) i uke 41 :) Fikk du høre hvilke andre medisiner det var snakk om ? jeg skal ha progynaova men i tilegg prøve prednisolon og metformin som jeg allerde har gått på en stund nå. Så skal bli spennende å se om de har noe for seg da.

Hei Glees.
Er det du som har spurt om prednisolon, eller er det klinikken som har foreslått det? Har du endometriose?

:blomstersmil:

tuppelura
09-09-2011, 21:52
Hei.

Jeg fikk en velskapt datter i Januar 2011. Har siden fødselen hatt planer om å starte med forsøk med en gang jeg har vært ammefri i 3 mnd og har fått tilbake mensen. Jeg fikk tilbake mensen da lillemor var 2 mnd gammel, og ammingen stoppet opp i månedskiftet Juni/Juli. Så da er jeg klar for søskenforsøk:)

Har 2 egg på frys som jeg skal sette inn i Oktober, etter samtale med fertilitets klinikken ved St.Olavs Hospital.
Jeg skal sette de inn i naturlig syklus. Hvis de ikke tåler opptiningen eller forsøket blir negativt, starter vi med første søskenforsøk i November/Desmeber 2011.

Håper at det er flere som melder seg inn i gruppen etterhvert :)

Hei optimist28. Husker deg fra mai´10, og vil bare gratulere deg med det lille mirakelet som kom i januar :klemse:

Glees
09-09-2011, 21:54
Hei Glees.
Er det du som har spurt om prednisolon, eller er det klinikken som har foreslått det? Har du endometriose?

Hei, det var jeg selv som kom med forslaget om å prøve det, har ikke endometriose nei. Trodde igrunn jeg måtte mase meg til å få prøve det, men nei da de syntes det var et godt forslag :) og i tilegg ville de sette meg på metformin.

Luba
12-09-2011, 12:13
Jepp, da var dato satt for oppstart på medisiner! :yess: Er forsiktig optimist og tenker "alle gode ganger tre". Går det ikke denne gangen heller har vi antennene ute for alternativer. Og det føles egentlig litt greit. Suprecuren tok litt mindre knekken på meg sist, og jeg satser sterkt på at jeg greier å holde hodet høyt og unngå kjelleretasjen denne gangen.

Det blir spennende å følge denne oktobergjengen framover!

Liss
13-09-2011, 11:20
Hei jenter!

Melder meg inn her jeg da. Skal igang med 2.icsi nå, behandling i uke 42 om alt går som planlagt. Er nå igang med spray... Skal gå på en del større dose medisin denne gang, så er spent på hvordan det blir med bivirkninger og sånn. Ble ganske uggen og uvel sist... Men er jo litt mer forberedt denne gang da :blomstersmil:

Men da er det vel bare å finne roen i denne følelsesmessige berg og dalbanen og håpe på at utfallet blir en :prinsesse: eller :prins: eller begge deler :blunke:

soloppgang
19-09-2011, 17:04
Melder meg inn her jeg også. Er i gang med andre spray uke. Gleder meg til å komme i gang med sprøyter. Så får vi krysse fingrene for to blå. :grouphug:

Liss
20-09-2011, 10:41
Hvordan går det med jentene her inne?? :blomstersmil:
Jeg lurer litt på om dere andre gjør noen spesielle endringer nå som dere skal igang med forsøk. Jeg tar vanlige vitaminer + folat (selvfølgelig). Ellers så gjør jeg ikke så mye mer... Er det noe jeg bør holde meg unna f.eks? Vi får jo beskjed om å leve normalt, men vil jo at kroppen skal være mest mulig klar :blunke:

Og, noen som har erfaring med babyklister og akupunktur??

Ble litt sprikende spørsmål her, men nå som jeg er godt i gang med spraying kjenner jeg at det dukker opp mye rart jeg lurer på... Håper noen kan komme med noen kloke råd :blunke:

soloppgang
21-09-2011, 18:24
Jeg lurer litt på om dere andre gjør noen spesielle endringer nå som dere skal igang med forsøk. Jeg tar vanlige vitaminer + folat (selvfølgelig). Ellers så gjør jeg ikke så mye mer... Er det noe jeg bør holde meg unna f.eks? Vi får jo beskjed om å leve normalt, men vil jo at kroppen skal være mest mulig klar :blunke:

Ble litt sprikende spørsmål her, men nå som jeg er godt i gang med spraying kjenner jeg at det dukker opp mye rart jeg lurer på... Håper noen kan komme med noen kloke råd :blunke:

Vi er i gang med søskenforsøk. Denne gangen gjør jeg ikke noe spesielt. Men sist gang, den gang vi lykkes, holdt jeg unna koffein. Drakk tom koffeinfri te, og spiste rugbrød. Altså unngikk hvetemel mest som mulig. Vet ikke om det hadde noe betydning. Skal begynne å unngå koffein og hvete fra den dagen jeg begynner å stikke. Kan ikke si helt hvorfor, men har lest en del om hvete og koffein, så bare for å være på den sikre siden. Men kan hende det ikke har noe å si. :blunke: Lykke til med spray.

Det er bare å spørre om du skulle lure på noe mer! Bedre å spørre for mye enn for lite. Vi er her for hverandre :grouphug: og seff for oss selv. Skal bli en mnd med mange to blå. LItt optimist, men kan jo håpe på at alle oktoberjentene tester to blå. :grouphug: dere alle

Kreps75
22-09-2011, 13:12
Jeg blir også med her, i tillegg til novemberklubben. Litt usikker på hvor jeg skal holde meg, ettersom forsøket kommer midt i månedsskiftet. Håper det er greit at jeg blir i begge klubbene?

Idag kom medisinene i hus, samt en liten regning på 16.000,-. Venter på følgesbrevet med datoer og mengder. Men håper på at dette blir en blå måned med mange, positive resultater.

Me87
22-09-2011, 13:55

:sniker: Sniker meg inn her selv om jeg hører til i septembergruppa.. Jeg tar akupunktur en gang i uken, og kjører på med babyklister. I tillegg tar jeg vitaminer, folat, sink, omega 3.
Holder meg unna hvete, koffein (så godt det går, har blitt litt i form av cola zero, og sukker). Lykke til :blunke:

tuppelura
22-09-2011, 15:57
Jeg venter må mensen enda, den kommer nok ila et par dager :)
Jeg går til akupunktur en gang i uken, kuttet meieriprodukter, hvete og sukker fra kosten i mai (har bare sklidd ut et par ganger som en fiskesuppe og en cupcake) og tar vitaminer og omega3. Jeg går også på noen urter som jeg skal kutte bruken av før innsetingen i samråd med fagfolk.
Jeg skal også begynne på prednisolon pga endometriose og aborter på første mensdag denne gangen, jeg er klar som bare det til å få en stayer denne gangen!

Liss
23-09-2011, 11:46
Takk for gode råd :blomstersmil: Tenker kanskje jeg skal kutte ut koffein og redusere inntak av hvetemel og sukker... Problemet er at jeg får et veldig søtsug når jeg blir hormonell...:mumse: Noen som noen gode alternativer til boller, brus og sjokolade??

Velkommen skal du være Kreps75 :klemse:Jo flere, jo bedre!

Praten er vel ikke så varm her inne enda, men det kommer seg vel etter hvert nå når vi blir mer og mer hormonell og tankene og følelsene begynner å surre rundt i kroppen...

Jeg nærmer meg 2 uker på spray og kjenner vel at kroppen er i endring. Både gleder og gruer meg til å begynne på puregon. Er og spent på hvor mange egg vi får ut av dette forsøket. Fikk bare 4 sist, så nå skal jeg gå på dobbel dose puregon.
Betyr det dobbelt opp med bivirkninger og? Noen som har erfaring?

Jaja, god helg jenter:storklem:

Me87
23-09-2011, 11:52
Takk for gode råd :blomstersmil: Tenker kanskje jeg skal kutte ut koffein og redusere inntak av hvetemel og sukker... Problemet er at jeg får et veldig søtsug når jeg blir hormonell...:mumse: Noen som noen gode alternativer til boller, brus og sjokolade??

Sukkerfri sjokolade, nøtter, bringebær og blåbær. :) Og sukkerfri brus eller iste.

*siri*
23-09-2011, 18:08
Jeg blir også med her, i tillegg til novemberklubben. Litt usikker på hvor jeg skal holde meg, ettersom forsøket kommer midt i månedsskiftet. Håper det er greit at jeg blir i begge klubbene?

Idag kom medisinene i hus, samt en liten regning på 16.000,-. Venter på følgesbrevet med datoer og mengder. Men håper på at dette blir en blå måned med mange, positive resultater.

:klemse:

Obella
25-09-2011, 21:09
heisan! Då heng eg meg på oktober gjengen igjen. . . . to år sidan eg var med sist! Fekk ei fantastiske jenta på første forsøk som vart 1 år nå i sommar. Har jo veldig lyst at ho skal få eit søsken så det er vel bare til å hoppa i det. Hadde sett for meg å få eit søsken raskast mulig, men tida har gått så fort og eg har faktisk tronge over 1 år på å verta klar i kropp og ikkje minst hode. Hadde eit perfekt svangeskap men sleit med mykje vondt og brystbetennelse i lang tid etter fødselen. Me har heile 12 egg på frys (trur eg) så sjangsen skal vel vera STOR for å få eit søsken. Derfor har eg bestemt meg for å bare setja inn 1 egg om gongen. Byrja på progynova før helga og skal på UL på fredag. Kjempe glad at fryseforsøk er ein mykje enklare prosess enn ein heil runde, synst det var ei tøff tid den gong. Ønskjer alle lykke til og HB at det verte mange oktober-ungar på gang i år!
PS nokon som veit kor stor sjangsen for å lykkast på fryseforsøk er?

Silvija
26-09-2011, 05:54
Melder meg inn her:) starter på spray onsdag. Liss
- hvor mye puregon skal du på? Jeg får en hestedose på 400 og er selvsagt spent på bivirkninger...:panikk:

Hvordan skriver jeg meg inn på forsøksliste?

Liss
26-09-2011, 08:04
Velkommen hit Obella og Silvija:blomstersmil:

Silvija: Jeg skal gå på 300 puregon, dobbelt så mye som sist. Fikk kun 4 egg sist, så håpet denne gang er å få noen egg på frys selvfølgelig. Er som du veldig spent på bivirkningene... Lykke til :blunke:

Glees
26-09-2011, 20:36
Ja da er også glees i gang, tanta kom i dag, så nå er jeg blitt pilleknasker, første ul er satt til den 7 oktober :)

bollapinnsvin
27-09-2011, 10:13
Melder meg på her jeg også :)

Helt fersk her inne, men har vært inne å sniktittet litt på dere tidligere.

Her knaskes det primolutt og håper at jeg kan ringe inn mens i helgen.. (Så håper jeg noen er der og hører meldingen min :) )

minora
27-09-2011, 15:58
Hei alle oktoberjenter, nye og "gamle" ;)

Liss: det var en skikkelig dose, ja..

Sukkerfri sjokolade, nøtter, bringebær og blåbær. :) Og sukkerfri brus eller iste.

Hvor får jeg tak i sukkerfri sjokolade?? Har PMS, venter på mens og sprøytestart og er veelig søtsugen.. :mumse: Eelsker sjokolade og ikke mye annet som gjør nytten når suget kommer -hverken nøtter eller bær ;)

minora
27-09-2011, 15:59
Melder meg på her jeg også :)

Helt fersk her inne, men har vært inne å sniktittet litt på dere tidligere.

Her knaskes det primolutt og håper at jeg kan ringe inn mens i helgen.. (Så håper jeg noen er der og hører meldingen min :) )

Spennende tider, spesielt om det er første gangen - masse lykke til :lykke:

Tommelise
27-09-2011, 21:04
Se her ja;) Her skjer det litt:yess: Blar og leser meg helt bort innpå her jeg... Men denne ser aktiv ut! Har ikke så mange å snakke med dette om, ingen jeg kjenner som har vært igjennom noe lignende. Er i gang, og er spent på hvordan kroppen reagerer på disse hormonene... Pergotime nå og menopur sprøyter i helga. Ul på mandag...

Noen som har hatt bivirkninger på disse???

Tommelise
27-09-2011, 21:06

Hvor får jeg tak i sukkerfri sjokolade?? Har PMS, venter på mens og sprøytestart og er veelig søtsugen.. :mumse: Eelsker sjokolade og ikke mye annet som gjør nytten når suget kommer -hverken nøtter eller bær ;)

Rem 1000, Meny har endel sukkerfri sjokolade:) Evt på nettet... Avhengig av sjokolade jeg:)

Me87
27-09-2011, 21:10

Rema1000 eller Meny, eller f.eks www.goodcandy.no Masse sukkerfritt der!

Liss
28-09-2011, 14:52
Glees: Blir spennende med UL! Lykke til:lykke: Jeg skal ikke på UL før 14 okt. Syns det e leeeeenge til:vente:

bollapinnsvin: Hei :blomstersmil:

lioness*
28-09-2011, 19:09
Jeg henger meg på denne!

Er i gang med sprøyter nå, dette er andre dag. Har gått på Synarela siden 3. september og har hatt en god del hodepine, så håper at puragon skal balansere opp litt nå... skal ha uttak ca 10. oktober og innsett 14. oktober på Karolinska, med pgd (gentesting av evt. befruktede egg).

Er veldig spent... skulle ønske jeg kunne skru frem tiden og vite resultatet nå. Det tar på å satse så mye og jeg vet jeg vil bli lei meg dersom vi ikke har flaks og lykkes på første forsøk... (litt optimistisk det da... vet det).

Har en nydelig gutt fra før, dette er søskenforsøk men første prøverør-

Lykke til, oktoberjenter!!

4351
29-09-2011, 07:25
Hei hei! fryseforsøk neste uke!!! er sånn midt i mellom glede/gruer meg... Men kroppen er i form igjen nå etter uttaket (overstimulering) så krysser alt (alt unntatt bena...hahaha :dåne:)for at det går på føste forsøk...

Liss
29-09-2011, 08:37
Lioness*: Så spennende da! Forstår godt at du er spent. Tror veldig mange her inne kunne tenke seg å få skrudd frem tiden, men vi er jo med i VM i venting :skratte: MEN du må være optimistisk! Jeg tror faktisk det hjelper mye :blunke: Det hjelper hvertfall ikke å være pessimist. :heia: på deg jeg!

4351: Så bra at du er i form igjen! Jeg :kryssfingre: for deg jeg:ler:

Obella
29-09-2011, 17:17
4351: lykke til med fryseforsøket. Eg er også i gang med mitt første fryseforsøk og er veldig spent på korleis det skal gå. Skal på UL i morgon så då får eg vita om det verte innsett neste veke. Kva medisin går du på nå? Håpar at du ikkje har nokon bivirkningar denne gong :blunke: høyres ikkje godt ut å verta overstimulert nei. til nå har eg ikkje merka noko til medisinen så det er langt enklare enn ein full runde.

4351
29-09-2011, 18:07
4351: lykke til med fryseforsøket. Eg er også i gang med mitt første fryseforsøk og er veldig spent på korleis det skal gå. Skal på UL i morgon så då får eg vita om det verte innsett neste veke. Kva medisin går du på nå? Håpar at du ikkje har nokon bivirkningar denne gong :blunke: høyres ikkje godt ut å verta overstimulert nei. til nå har eg ikkje merka noko til medisinen så det er langt enklare enn ein full runde.

Takk for det! jeg skal også til UL i morgen... Nå går jeg bare på Progynova og merker ingenting! :musik: skal begynne på andre tabletter senere får vel vite det mer om det i morgen.
Hvilket sykehus/klinikk skal du til for innsetting?

Obella
30-09-2011, 12:36
Takk for det! jeg skal også til UL i morgen... (ålesund) Nå går jeg bare på Progynova og merker ingenting! :musik: skal begynne på andre tabletter senere får vel vite det mer om det i morgen.
Hvilket sykehus/klinikk skal du til for innsetting?

Koss gjekk det meg deg? Eg må øka dosen med Progynova og ta ny sjekk over helga. Har ikkje sett meg inn i denne fryse-prosessen så veit ikkje kvifor det vart sånn. satsar på at det ordner seg:vente:

4351
30-09-2011, 13:03
Koss gjekk det meg deg? Eg må øka dosen med Progynova og ta ny sjekk over helga. Har ikkje sett meg inn i denne fryse-prosessen så veit ikkje kvifor det vart sånn. satsar på at det ordner seg:vente:
Samme som deg, øke dosen og inn igjen på mandag... mangla en mm på slimhinna... :-) så det er muligens noe av det samme med deg også da kanskje..

*siri*
30-09-2011, 14:37
da har jeg begynt å knaske Progynova.
og så har jeg begynt å ta aloe vera juice på tom mage hver morgen.
og folsyre...

mensen kom i dag, veldig rart at den skulle bare komme 2 dager forseint denne gangen. :lykkelig:

tuppelura
01-10-2011, 06:04
Så kjekt å se at flere "frysejenter" er i gang med medisiner og at noen tom har vært på ul alt :) Ved det første fryseforsøket mitt hadde jeg også treg vekst av slimhinnen og måtte opp i dose, det ordnet seg fint på en liten uke. På det andre fryseforsøket begynte jeg rett på 8mg i stedet for 6mg pr dag og da så alt bra ut på første ul og jeg håper det er tilfelle denne gangen også. Jeg har litt mer bivirkninger denne gangen, mulig pga kombinasjon med prednisolon, men ikke så ille at det er noen andre enn mannen og ei god kollega som får høre litt småklaging ;)
Spennende uker dette!

*siri*
01-10-2011, 12:45
Så kjekt å se at flere "frysejenter" er i gang med medisiner og at noen tom har vært på ul alt :) Ved det første fryseforsøket mitt hadde jeg også treg vekst av slimhinnen og måtte opp i dose, det ordnet seg fint på en liten uke. På det andre fryseforsøket begynte jeg rett på 8mg i stedet for 6mg pr dag og da så alt bra ut på første ul og jeg håper det er tilfelle denne gangen også. Jeg har litt mer bivirkninger denne gangen, mulig pga kombinasjon med prednisolon, men ikke så ille at det er noen andre enn mannen og ei god kollega som får høre litt småklaging ;)
Spennende uker dette!

morro at vi er noen frysedamer i denne mnd.

jeg å knasker prednisolon denne runden.

:lykke:

Obella
01-10-2011, 14:59
Samme som deg, øke dosen og inn igjen på mandag... mangla en mm på slimhinna... :-) så det er muligens noe av det samme med deg også da kanskje..

ja sikkert same ting som deg. Dei sa slimhinna var ca 5-6 mm, kva skal den idèelt vera då? Eg har teke 3 x 2mg progynova, me nå er eg i villrede kor mykje eg skulle øka. Ho i tlf'en rolsa så fram og tilbake og tilslutt sa hu 2 x 4mg men så synst eg at hu sa eg skulle øka med 4mg! eg får ta 2 x 4mg og sjå koss det ender på mandag. Kor mykje gjekk du på og kor mykje skulle du øka til nå?

Lurer på kva tid det verte innsett, det var snakk om 5.oktober med det verte vel litt forsinka nå. jaja eg har fordrive tida med ein bytur i går og i kveld skal me ha venner på besøk.

tuppelura
01-10-2011, 17:37
Obella, da skal du nok ta to piller to ganger om dagen, altså morgen og kveld :) Det er det jeg gjør ;) Da jeg økte økte jeg bare med 2mg pr dag, dvs jeg startet på 1 pille tre ganger om dagen.

*Siri* er det noen "grunn" til at du går på prednisolon? Husker ikke om jeg har spurt før.

4351
01-10-2011, 19:21
ja sikkert same ting som deg. Dei sa slimhinna var ca 5-6 mm, kva skal den idèelt vera då? Eg har teke 3 x 2mg progynova, me nå er eg i villrede kor mykje eg skulle øka. Ho i tlf'en rolsa så fram og tilbake og tilslutt sa hu 2 x 4mg men så synst eg at hu sa eg skulle øka med 4mg! eg får ta 2 x 4mg og sjå koss det ender på mandag. Kor mykje gjekk du på og kor mykje skulle du øka til nå?

Lurer på kva tid det verte innsett, det var snakk om 5.oktober med det verte vel litt forsinka nå. jaja eg har fordrive tida med ein bytur i går og i kveld skal me ha venner på besøk.

Slimhinna skulle visst være minst 7 mm... jeg begynte med Progynova 1 tablett tre ganger om dagen (6mg tilsammen) nå skulle jeg øke til 2 tabletter to ganger pr dag (8mg tilsammen)

*siri*
01-10-2011, 20:25
Obella, da skal du nok ta to piller to ganger om dagen, altså morgen og kveld :) Det er det jeg gjør ;) Da jeg økte økte jeg bare med 2mg pr dag, dvs jeg startet på 1 pille tre ganger om dagen.

*Siri* er det noen "grunn" til at du går på prednisolon? Husker ikke om jeg har spurt før.

jeg bruker det pga av lungene

Obella
02-10-2011, 10:00
Slimhinna skulle visst være minst 7 mm... jeg begynte med Progynova 1 tablett tre ganger om dagen (6mg tilsammen) nå skulle jeg øke til 2 tabletter to ganger pr dag (8mg tilsammen)

okay, då høyres det ut som om 2 x 2 tab pr dag er korrekt! takk for svar!

Linnea
03-10-2011, 09:57
Hei, jeg har også fryseforsøk denne gangen. Jeg spiser kun 1 tablett av Progynova per dag. Det høres litt lite ut sammenlignet med dere andre? Vil det da kanskje ta lengre tid å bygge opp slimhinnen, tro? Det er første fryseforsøket jeg har så, det hele er litt uvant :)

Obella
03-10-2011, 12:55
Hesta-dose på 3 x 4mg progynova:sukk: og ny UL på fredag. Tar tid dette, men ordner seg nok :dromme:

Glees
03-10-2011, 13:04
Oi Oi Oi nå er det virkelig blitt action her ja :D Synes det er mange frysejenter her jeg kan det stemme?]Obella Vi skal ha ul samme dag :) dog det er min første ul kontroll da, jeg starta direkte på 8 mg progynova så håper det er nok :kryssfingre: Pluss at jeg starta med 20 mg prednisolon fra første mens dag og metformin som jeg har gått på noen mnd nå da. Føler jeg ikke er så veldig positiv til dette forsøket akkurat i dag, men håper tankene snur seg ettervært og at jeg blir mere positiv igjen :)

Spennt på hvordan det går med 4351 i dag :)

soloppgang
03-10-2011, 17:31
Hei,

Idag skal jeg sette ovitrelle og uttak på onsdag. Håper dette går veien, og det blir bra innhøsting :dromme:

Er så dårlig i form idag, har ikke vært så dårlig under hele hormonperioden. Har skikkelig oppblåst mage, luft i magen, løs mage, hodepine og ikke minst kvalme. Uff håper inderlig at jeg ikke er overstimulert.

Jaha, det er mange frysjenter her inne. Vet ikke helt hvordan slike forsøk fungerer, men håper at vi alle lykkes denne måneden. :dromme:

Ha en god kveld videre, jeg gleder meg til medisinfri dag imorgen. Så gruer og gleder meg til egguttak. Håper at det ikke blir like vondt som sist!

:grouphug:

lioness*
03-10-2011, 17:40
Liss: Takk for lykkeønskninger!

Jeg har vært på første ultralyd i dag, etter å ha stukket 200 IE daglig i 6 dager. 6 follikler på 8-10 mm. Ullevål mente jeg ville få beskjed om å øke dosen siden de var såpass små, men da de ringte meg fra Karolinske fikk jeg beskjed om å fortsette med samme dose. Litt rart at de er uenige synes jeg, men har hørt om at det samme har vært tilfelle for andre som sendes til Sverige.

Er seks follikler under utvikling vanlig? Og er det sannsynligvis det samme antallet de får ut om en ukes tid? Jeg skulle vel ønske det var noen flere egg på vei... skal ha pgd og risikerer jo faktisk at alle eggene har genfeil.

Antar det er noen erfarne jenter med flere forsøk bak seg her :)

4351
03-10-2011, 20:29
litt nedtur i dag på UL, ingen endring i tykkelse på slimhinna siden før helgen selv med økt dose Progynova.. men håper 12 mg daglig gjør susen til fredag! :heia: så innsetting er foreløpig utsatt til uke 41... den som venter på noe godt.. :lykke:

tuppelura
03-10-2011, 21:54
Obella og 4351 jeg krysser fingrene for at økt dose gjør susen til fredag! Sånn som det ser ut nå ligger det an til mange fryseinnsett neste uke :heia:

Lioness, håper alle eggene dine er fine.

Soloppgang, lykke til på uttak, jeg håper det blir en greiere opplevelse denne gangen.

I dag har jeg spunnet rundt meg selv , jeg er så spent på ul og tingenes tilstand. Håper virkelig at de 8mg pr dag gjør jobben sin slik de har gjort før :lykke: Ul på syklusdag tolv her, krysser alt jeg har for at akupunkturen har gjort sitt og jeg slår alle rekordene mine hva første slimhinneul angår ;)

*siri*
04-10-2011, 10:32
:lykke: så spennende til dere som har vært på UL,
det blir uke 41 på meg å, så jeg skal til UL på st.olav den 11/10 kl.11.

flere som skal dit den tirsdagen?

prøver å være posititv og håper at denne gangen går det. :lykke:

Obella
04-10-2011, 14:51
litt nedtur i dag på UL, ingen endring i tykkelse på slimhinna siden før helgen selv med økt dose Progynova.. men håper 12 mg daglig gjør susen til fredag! :heia: så innsetting er foreløpig utsatt til uke 41... den som venter på noe godt.. :lykke:

då er me i same båt! UL på fredag og muligens innsett tidlig neste veke. Kan ein fortsetja i det uendelige med stimulering eller er det ein slags frist for innsett? Var vanlig med innsett mellom dag 15 og 20, men det verte seinare for min del. Er føreløpig ganske avslappa og tek det som det kjem med ikkje alt for store forhåpningar. Innbiller meg at fryseforsøk har litt mindre sjangs enn vanlig forsøk. Tenkter på faktorar som lagring, opptining o.l. Har bestemt meg for kun 1 egg om eg skulle få valget. Dette pga eg har fleire på frys.

For dere som tek metformin, har dere ingen bivirkningar av dei? Husker eg prøvte dei i førrige runde men vart dårlig i magen/hodet av dei så kutta det ut. Skulle teke dei nå også men det endte med grusom mageknipe i fleire timar så det funker ikkje mht arbeid . . . satsar på at eg greier meg utan denne gong også!

Lykke til alle saman, det verte spennande neste veke om me verte rugere!!!!!!:yess:

minora
04-10-2011, 22:59
Hei :)
Er ikke så aktiv her inne pga skjer så mye om dagen, men leser innimellom :)
Da har jeg endelig startet prosessen - 2. dag med Puregon sprøyter her. Har vært ganske dårlig denne mensperioden med mye vondt og kvalme, og har rett og slett kapitulert og tatt ibux sammen med paraceten for å kunne fungerere. Skal på UL på fredag allerede da de vil følge litt med pga tidligere overstimulering. Gru-gleder meg til å endelig komme igang igjen! Selv om det kan gå dårlig denne gangen også, er vi iallfall snart med i lotteriet igjen :lykke:

Spennende dager framover :lykke:

saturday
05-10-2011, 16:57
Hei jenter,
fant denne tråden da jeg lette litt rundt omkring på nettet. Har så fryktelig få å snakke med dette om, så trenger å få lettet hjertet litt.

Skal ha IVF på St Olavs nå i oktober. Har PCOS, knasker metformin og setter sprøyter (75 IE Gonal F). Tredje dag i dag. Vi begynner på Cetrotide på fredag, og skal på ultralyd på mandag. Er så sykt spent på om dette funker.

Har ikke vært gjennom dette før, så gruer meg en del til uttak, og er redd for å bli overstimulert pga PCOSen.

Sjefen på jobb vet om prøverørforsøket, samt mamma og et par venninner. Ellers er det ingen som foreløpig vet, og vi ønsker å holde slik en stund til.

Lurer litt på, hvordan reagerer dere på sprøytene? Blir dere hormonelle, får dere vondt noen steder eller lignende? Enn så lenge har jeg liksom ikke merke så mye til det. Men jeg har jo svært lav dose da. Lurer på om jeg er litt overfølsom, siden jeg skjelte ut kjæresten i går kveld, og begynte å gråte da jeg så Greys Anatomy isted...:)

Ja, og så lurer jeg på hvor mye dere prater med kjæresten om dette. Min er svært flink til å sette sprøytene, siden jeg syns det er vanskelig å stikke meg selv. Han tar seg også fri på jobb hver gang vi skal på sykehuset, ringer dem ofte om jeg ikke kan pga jobb og er sikkert ganske spent. Men han er også svært realistisk. Han ønsker verken å ta gleder eller sorger på forskudd. Mens jeg verker etter å snakke om dette. Hvor mye jeg både gleder og gruer meg til uttak...Lurer på om dette er "typisk menn", eller om det er bare min som er sånn.

redlady
05-10-2011, 20:11
Første NEGATIVE blodprøve i oktober... Håper resten ikke følger i mine fotspor... :sukk: Er så lei så lei... Nå blir det pause til desember! Vi må tenke på hverandre en tid nå. :Kysse:

Obella
05-10-2011, 20:27
Hei Saturday!
Så spennande at du er i gang :) Tipper mange tanker og sommerfugler svever hjå deg nå.
Eg hadde mitt uttak for 2 år sidan men husker alt krystall-klart endå. Spray og sprøyter gjør oss så klart hormonelle, skulle bare mangla. Eg følte eg var i overgangsalder ved spraying, så vart eg veldig oppblåst i magen av sprøytene og fekk "gravidmage". Ikkje så mykje ubehag og darlingen stakk meg også mens eg låg på sofaen og gøymde meg under ei pute! (sprøyteskrekk!)

eg og darlingen er ikkje så veldig snakkesalige. Eg følte eg følgte ei oppskrift fra A til B og distanserte meg mest mulig for å ikkje verta super-skuffa om me ikkje lukkast. Darlingen var med på sjukehuset men eg var åleine under undersøkelsane, var ikkje komfertabel med å ha han med akkuratt der. Reiste aleina til innsett og synst det var heilt greit. Han var til veldig god støtte for meg under prosessen og han overlevde humørsvingingane mine.
Men må innrømma at heile prosessen svirra i hodet mitt konstant heile døgnet, surfa etter info og leste alt eg kom over. Kun eit par pers som veit om forsøket, og nå i ettertid er eg veldig glad for det. Ikkje gru deg til uttak, du får smertestillande og lokalbedøvelse. Litt ubehagelig er det jo, men det klarer du fint. Eg vart veldig kvalm same dag pga tablettane. Men neste dag var eg i god form. Ønskjer eg masse masse lykke til og HB du får god fangst!

tuppelura
05-10-2011, 21:32
Redlady :klem: Utrolig kjedelig at det ikke gikk veien.

Velkommen til dere nye :grouphug:

Ang min bedre halvdel, han har vært med på alle innsettingene men forundersøkelsene drar jeg alene på fordi han har mye lenger reisevei fra jobb i forhold til meg. Det er snakk om at hele arbeidsdagen hans går opp i reise og venting hvis undersøkelsen er midt på dagen. Alle telefonene er det jeg som tar, da det også passer best i forhold til at jeg har mulighet til å trekke meg unna på jobb for private samtaler. Under uttak og innsett har det for meg vært en utrolig støtte å ha mannen der, og jeg kvir meg litt til neste uke og håper at han kommer seg hjem fra jobbreisen før innsettingen :neglebit: Hvis han ikke gjør det må jeg nok ha en ekstra sykepleier med meg inn for å knipe i hånden og få litt oppmuntring av, jeg er ganske pinglete når det kommer til innsettings biten. :rodme:
Ellers så snakker vi ganske mye om dette sammen mannen og jeg, og jeg en del med betrodde venninner. Saturday, min tar heller hverken sorger eller gleder på forskudd men han er mer optimistisk enn meg og jeg setter pris på at han er så rolig og avbalansert ang dette.
En ting er i alle fall sikkert, vi har kommet hverandre nærmere siden vi startet dette sirkuset :inlove2:

4351
06-10-2011, 09:01
Første NEGATIVE blodprøve i oktober... Håper resten ikke følger i mine fotspor... :sukk: Er så lei så lei... Nå blir det pause til desember! Vi må tenke på hverandre en tid nå. :Kysse:

:rose:

tuppelura
06-10-2011, 17:27
Vel tilbake fra ul. Ingen cyster, eggstokkene oppfører seg som de skal og en slimhinne som vokser litt sakte. Det vil si at kroppen min oppfører seg som vanlig med prednisolon også :) Ny ul til uken og da regner både jeg og legen med a alt er tipp topp.

soloppgang
06-10-2011, 18:10
Vel tilbake fra ul. Ingen cyster, eggstokkene oppfører seg som de skal og en slimhinne som vokser litt sakte. Det vil si at kroppen min oppfører seg som vanlig med prednisolon også :) Ny ul til uken og da regner både jeg og legen med a alt er tipp topp.

Så bra tuppelura. Når tid blir det innsett da?

Jeg har ikke vært så aktiv her inne, men skal prøve å være det framover. Jeg hadde uttakk igår, og skal ha innsett på mandag. Er så støl og oppblåst i magen. Fikk ut 16 egg, så håper ikke jeg er overstimulert. Skal prøve lese meg opp i denne tråden etterhvert. Men inntil videre skal jeg følge godt med dere her inne.

:grouphug: til enhver av dere.

Selv om det har vært en negativ blodprøve denne måneden, så håper vi på mange mange positive. :dromme:

soloppgang
06-10-2011, 20:22
Sol: VI skal ha innsett samme dag. Så spennende! Får satse på at vi tester positivt begge to, og seff de andre her inne også :lykke:

Sol
06-10-2011, 20:27
Soloppgang: Spennende!! :dromme:

Ønsker ALLE sammen lykke til. Det blir spennende å følge dere. Krysser fingrene for mange positive tester!

Klem fra Sol

Kreps75
06-10-2011, 20:40

Huff, dette var triste nyheter. :enrose:
Håper det går bra med dere. Man må huske på hverandre også under denne prosessen, vet om mange forhold som har gått dukken når samlivet styres av datoer og hormoner.

Sender dere en god klem

:grouphug:

Kreps75
06-10-2011, 20:45
Min samboer har vært med meg på alle undersøkelser og samtaler i denne prosessen. Ettersom vi må dra så langt for forsøk, har jeg gitt klar beskjed om at han bør innfinne seg. Vi er to om denne prosessen, og jeg har ikke lyst til å være alene i Tr-heim hvis jeg får dårlige nyheter. Og det skjønner han, heldigvis. Men vi har hele tiden vært åpne om prosessen, både til venner og jobbene våre.

Ellers tåler jeg hormondosene veldig bra, og godt er det på mine hestedoser. :blunke: Men selv med masse bedøvelse, kjenner jeg godt uttaket. Men det avhenger også litt på antall egg, jeg får aldri mange ut, selv med mine doser. Men så tenker jeg, litt ubehag er verdt det, hvis premien er at jeg blir mamma.

Håper dette svarer litt på spørsmålene dine saturday.

Kreps75
06-10-2011, 20:59
Da er jeg endelig igang igjen, med det siste offentlige forsøket - igjen! :blunke:
Starter med Synarela nesespray i morgen tidlig. Håper virkelig dette er vår tur, ellers er det stor sjanse for at turen videre blir eggdonasjon i Finland. Har gått på hvetegress og bidronninggele i tillegg til akupunktur og vanlige vitaminer og mineraler, men vurderer å kutte hvetegresset og bidronninggeleen nå som jeg begynner med hormonene. Er redd for interaksjoner mellom hormonene og naturmedisinene. Noen som har noen synspunkt på dette?

tuppelura
06-10-2011, 21:17
Soloppgang, innsetting vet jeg ikke når blir, mulig onsdag eller torsdag?? Hakke peiling jeg, blir fornøyd så lenge det blir i neste uke :)

Det er jaggu spennende dager fremmover for de fleste nå :heia:

minora
06-10-2011, 21:25
red lady: uff, så trist.. en klem sendes herfra :klemse:

Kreps: så spennende. Jeg har ikke noe svar ang naturmedisinene da jeg ikke kjener preparatene - men generelt sett bør du nok spørre klinikken, for naturpreparater er på ingen måte "uskyldige" - dvs kan være like mye interakasjoner på slike preparater som medisiner, så hadde nok sjekket med klinikken for å være safe :)

Saturday: spennende å være igang :) Jeg drar på alle kontroller og innsettinger alene. Der er mest praktisk slik da jeg har kort vei til kontroller på hjemstedet (han pendler), og vi har lang vei til klinkken, så da må han også ta fri hele dagen. Men skal jo sies vi er "erfarne" i gamet, og det gjør meg overhodet ingeting å dra alene. De første gangene var han nok med på alle innsettingene (ikke kontroller - er jo bare en GU/UL som ikke er "viktig" syns jeg).

Mannen min tar heller ingen sorger eller lykke på forskudd - det vil jo ikke jeg heller - men det er jo komplett umulig!.. Etter innsetting pendler jeg mellom håp og frustrasjon ift hvordan jeg tror det går. Det er komplett umulig for meg å bare "la være å tenke på dette". Han tenker nok ikke like mye på som meg på dette - vi har vært så heldige å få en jente, så er ikke like viktig for han som for meg, å få en til. Men uansett, så tror jeg nok vi jentene - som kjenner alle medisiner og hormoner, smerter og bivirkninger på kroppen - ikke klarer å legge bort tankene så lett, da vi har forsøket og alt det innebærer "i kroppen" hele tiden, i motsetning til gutta, som kun må fysisk bidra en gang, satt på spissen. Mannen og jeg prater om det av og til, men jeg bruker nok mye venninner og forum for å "lufte hodet" når jeg er i min "prøveboble". Føler jeg isolerer meg litt denne tiden og tankene ang forsøk tar litt over fokus fra mye annet. Men vi er alle forskjellige for hvordan vi takler medisiner og tanker - og uansett er forumet her supert, slik at man kan møte andre i samme båt :) Masse lykke til :lykke:

Jeg har ikke klart å oppdatere meg på alle her inne enda, men kommer vel etterhvert. Jeg skal på UL imorgen for litt tidlig sjekk, så det blir en lang dag. Lykke til dere andre som er igang :)
Ble langt, dette..god natt :)

*siri*
07-10-2011, 09:55
da ble fryseforsøket vårt avbrutt :sukk:
jeg begynte i går å blø som en foss,
i løpet av en time hadde jeg blødd igjennom bindet og buksa.
ble kjempe dårlig og havnet hos lege.

så da ble lege og st.olav enige om at fryseforsøket ble avbrutt, måtte muligens vente til desember før jeg kunne forsette med neste fryseforsøk.:sukk:

ønsker dere alle sammen lykke til med forsøk. :klemse:

4351
07-10-2011, 12:59
Siri: så kjedelig, håper det går bra med deg!!! :klemse: Vårt forsøk ble også avbrutt i dag, pga en slimhinne som ikke vil vokse seg tykk nok.. Så da blir det å begynne på nytt igjen... Er en gigantisk tolmodighetsprøve dette gamet her! :Snegle:

Anfla
07-10-2011, 13:22
Så kjedelig siri og 4351 sender en :klemse:til dere begge. En kjempe stor tålmodighets prøve dette ja.

Jeg skal ha uttak til mandag og gleder meg til og få det overstått nå. Kjenner jeg er kjempe nervøs men krysser fingrene for at det blir beder enn sist.

God helg te dere alle.

*siri*
07-10-2011, 13:55
Siri: så kjedelig, håper det går bra med deg!!! :klemse: Vårt forsøk ble også avbrutt i dag, pga en slimhinne som ikke vil vokse seg tykk nok.. Så da blir det å begynne på nytt igjen... Er en gigantisk tolmodighetsprøve dette gamet her! :Snegle:

ikke enkelt dette her, tenker masse på deg. :storklem:

Obella
07-10-2011, 14:05
Så synd at det ikkje gjekk veien denne gong Siri og 4351. Tipper dere er veldig skuffa akkuratt nå men at dere ser framover og ikkje gir opp!

Eg var også på UL i dag og nå var eg visstnok klar. Tining på tysdag og innsett onsdag neste veke er planen. Nå har eg gått 17 dager på progynova så det verte innsett på dag 22! Er dette optimalt? Synst eg vart fortalt at det er normalt med innsett mellom dag 10 og 15. Er det då større fare for at eg også ender med blødning og avbrutt forsøk? Hm, nå vart eg jo litt bekymra. Men kanskje det likevel går bra sidan syklusen min i det siste har vore fra 32-40dager.

Ein annan ting eg lurer på; betaler dere som har fryseforsøk for UL med henvisning? Første plassen eg var betalte eg ikkje noko, men neste plass måtte eg betale pga det var frys og ikkje vanlig forsøk. Jaja eg tek nå vare på kvitteringane om det skulle trengast.

ha ei fin helg!:grouphug:

saturday
07-10-2011, 19:37
I morges tok vi første sprøyte med Cetrotide. Gikk helt fint (mannen som setter dem, heldigvis! Så nå tar vi to sprøyter om dagen, en på morgenen og Gonal F på kvelden. Jeg hadde faktisk grudd meg skikkelig til sprøytene, men kjenner knapt noe. Så det har så langt gått fint.

Hvor mye reagerer dere på sprøytene, sånn i fht til humør? Jeg har så langt ikke merket noe til dem sånn fysisk, kjent litt trykk/stikk i eggstokkene. Mulig jeg har litt kortere lunte enn vanlig ;)

Er så utrolig spent på hva som møter oss på sykehuset etter helga. Er det for mye å håpe på et uttak i løpet av uka? Kanskje allerede på tirsdag? Herregud, får helt sommerfugler i magen når jeg tenker på det. Men vi har jo kommet så langt, og jeg er skikkelig motivert, så satser på at det går fint.

Prøver så godt jeg klarer å ikke ha altfor store forhåpninger til dette. Jeg har prøvd å tenke at "det får gå som det går" og "det ikke stort annet vi får gjort". Men håpet sniker seg inn, enten jeg vil eller ikke. Har gått fra å ikke være så veldig interessert i babyer, til å legge merke til alle småbarn på min vei. Det virker så stort og fantastisk, nesten for godt til å være sant om dette hadde klaffet.

Og så leser jeg på nett, om alle som sliter. Hvor mange forsøk folk går gjennom før det klaffer. Og hvor liten sannsynligheten er for at dette går på første forsøk. Ventetiden er paaaaain!! Kunne nok holdt den ut bedre om jeg hadde visst at det gikk, men det er uvissheten som er verst.

Mulig jeg har mye på hjertet nå, men lurer på, hvordan takler dere sosiale sammenkomster etc i denne tiden (sprøyter, uttak, ruging)? Det virker som ALT skal skje akkurat disse to ukene vi er på sprøyter og i gang med uttak. Her snakker vi jobbsammenkomster, innflyttninsfester, konserter, bursdager og kurs på jobb. Jeg kan jo ikke drikke, og det er derfor fryktelig vanskelig for meg å være med i slike settinger. Det er ikke et alternativ å ikke drikke, da tror alle automatisk at jeg er gravid. Så jeg har så langt bare takket nei, forsøkt å komme på en unnskyldning. Og det har vært like greit, siden jeg har vært litt ekstra sliten i det siste. Bare godt å sløve på sofaen eller gå tur med kjæresten nå for tiden.

tuppelura
07-10-2011, 20:26
Siri og 4351, så utrolig kjipt med avbrudd :klem:

Obella, jeg har hatt innset i frysesyklus på hhv dag 22 og 20, og fått positiv test på begge (Det er en annen historie at de ikke holdt hele veien ut) Jeg fikk beskjed første gangen at de kunne hatt meg på progynova i enda en uke, du skal ikke bekymre deg for det :klem:

Jeg tar ul på klinikken min, så jeg betaler ikke noe for de :)

Saturday, jeg reagerte ikke på sprøytene humørmessig og "smertene" jeg fikk da eggene vokste var langt fra like ille som de eggløsningssmertene jeg er vant til. Når er det du skal på ul for å sjekke eggvekst?

Minora hvordan gik det på sjekken i dag?

Kreps, jeg har gått på en del urtepreparater frem til nå, men har fått beskjed om å slutte med dem da det ikke er noen forskning på området i forhold til IVF/graviditet og man ikke vet noe om det. Skal holde meg til det som er anbefalt fra helsemyndighetene.

Glees
07-10-2011, 20:44
Hei, jenter, nå blir det litt selvsentrert her, orker ikke skrive så mye er for trøtt i kveld :) men var på ul kontroll i dag (dag 12) alt var perfekt så det blir tining på mandag og innsett på trisdag om alt går bra :). Så en :comfort2: til de som det ikke har gått fullt så bra med og så ønsker jeg dere lykke til videre.

minora
07-10-2011, 22:25
Siri og 4351: Nei og nei.. Så utrolig kjipt og uventet..skikkelig nedtur å komme så nærme og så bli avbrutt.. klem sendes herfra :klemse:

Obella: tvi tvi for at det går fint på tross av ventingen :lykke:
Ang betaling for UL - dette har jeg faktisk aldri tenkt på - jeg tar masse UL (alle UL sjekker) privat da det går med en hel dag for å reise til klinikken for å kun ta UL. Gjelder både fryseforsøk og fersk- forsøk. Går da til en privat gyn som er eneste med godkjenning i mitt fylke, fra klinikken til å ta slike kontroller (hun har tidligere jobbet på en fert.klinikk). Jeg har tenkt som så at det er mitt valg om jeg vil reise til klinikk eller selv betale for privat UL for å slippe den lange reiseveien. Det har gått med ganske mange tusen til min private gyn. i løpet av de siste 2 årene.. Er dette noe jeg kan få dekket??

Glees: håper trøttheten gir seg.. og om det skulle vare i 9 mnd skulle vi klare det også :neie:

Saturday: Er jo typisk at det skal skje så mye mens man er i forsøk - har ikke tall på hvor mange jobbseminarer jeg har måttet skippe pga forsøk og kontroller.. Ang dette med å drikke, er det kanskje enklest å ta en liten hvit en og si du går på en antibiotikakur for urinveisinfeksjon eller noe annet uskyldig, som gjør at du ikke kan drikke alkohol. Når du først har en enkel forklaring (og at du ikke nøler dersom spørsmålet skulle dukke opp), har spørsmålene en tendens til å stoppe opp. Når du har begynt på sprøyter skal du ikke drikke alkohol, og i rugeperioden, skal du ta samme forhåndsregler som om du er gravid = 0 alkohol :)

Anfla: lykke til på mandag :lykke:

Tuppelura: gikk greit på UL (idag var jeg faktisk på klinikken da gyn her har høstferie ;)) - målte noen follikler til rundt 10mm, så har begynt å skje litt selv om det kun er dag 6 i syklus. Skal på ny UL på mandag. Startet med Orgalutran sprøyter idag i tillegg til Puregon. Forespeilet uttak tidligst onsdag - håper egentlig på fredag med innsetting på mandag for da blir det lang tids utvikling på eggene.

Ellers har jeg syndet skikkelig med Ibux om dagen :sukk: Vet jeg ikke skal ta det, men jeg har hatt sterke smerter i hofta med stråling ned i lår og kne. Jeg vet ikke om det er pga noen leddsykdom (sliter en del med symptomer på dette), men det har vært veldig påfallende siste to sykluser etter eggløsning - og inatt var det så vondt at jeg våknet av det og hadde så vondt jeg nesten bare ville grine.. Eneste som hjelper er ibux sammen med paracet, og ift ledd/muskelsmerter er jo ibux det mildeste man kan ta selv om det jo er kontraindisert når man prøver å bli gravid. Glemte selvfølgelig å spørre legen om det istad da jeg fortsatt hadde lindring etter dosen på natten.. Ringte sykepleier om dette istad, og hun sa "må man så må man" og at de med leddsykdom av og til må ta det..uff, de siste dagene har jeg måttet ta det for å fungere helt enkelt..:( Håper det gir seg snart. Slet på veien hjem i bilen idag også.

Obella
08-10-2011, 12:15
Minora: eg har også lang reise og derfor har eg fått henvisning til lokal gyn. Sist plass eg var og måtte betala, vart eg spurt om eg hadde frikort for nå bjynte det vel å verta litt utgifter. Hadde eg vore deg så ville eg ha sjekka om utgifter i forbindelse med henvisning kan setjast på frikortet, i så fall har du ein del å spara der. Det gjer meg ingenting å betala, men bare stusser når det er ulik praksis og at det er forskjell på vanlig og frys.

Sitter og jobber (jobbehelg) og nå merker eg at spenninga inntar heile meg. Onsdag er forhåpentligvis dagen! Må innrømma at eg også har litt blanda følelser. Nå har eg liksom kome meg skikkelig etter sist svangerskap og fødsel, prinsessa går og klarer seg meir og meir sjølv og dagane er enklare og alt er bare kjekt.:lykkelig: Og så er det på an igjen med svangerskap, kvalme og søvnlause netter! Men me vil jo såklart ha søsken og det er jo bare ein forbigåande tilstand pleier eg å trøsta me med. Føler ikkje at eg får heilt forståelse av samboen, men kva veit nå mannfolka om korleis det føles fysisk og psykisk? Må seia at eg beundrer dere som går igjennom førsøk etter forsøk med same iver og positivitet, dere er fantastiske! :heia:
God helg!

minora
08-10-2011, 23:35
Minora: eg har også lang reise og derfor har eg fått henvisning til lokal gyn. Sist plass eg var og måtte betala, vart eg spurt om eg hadde frikort for nå bjynte det vel å verta litt utgifter. Hadde eg vore deg så ville eg ha sjekka om utgifter i forbindelse med henvisning kan setjast på frikortet, i så fall har du ein del å spara der. Det gjer meg ingenting å betala, men bare stusser når det er ulik praksis og at det er forskjell på vanlig og frys.

Skal jammen spørre - men det hjelper vel ikke stort med frikort når det gjelder privatpraktiserende gyn uten "trygdeavtale"?

Tommelise
09-10-2011, 08:34
:klemse:til dere som har måtte avbryte...

Ser der er mange her inne som er omtrent på samme sted med uttak/innsett. Så det blir spennende å følge dere alle sammen;)

Jeg blei inseminert på fredag og går nå å venter på første blodprøve som skal vise om jeg har hatt eggløsning bare, neste er ikke før 24.okt - for å se om kroppen har begynt å produsere hcg!!!!! Har bestilt billige tester da, så jeg kommer nok ikke til å klare å vente så leeeenge med å teste:vente:
Er passe spent veit jeg, og siden det var to (tre egentlig, men den minste var bare 14mm på torsdag...), eggfollikler på 16 og 17mm lurer jeg jo veldig på om det vare egg i begge og hvordan det har gått:neglebit:Slimhinna var 11mm på første ul som var på mandag såp den var visst klar!

krølla77
10-10-2011, 09:48
Hei!!
Jeg har vært medlem en stund, men ikke den mest aktive på forumet...har tenkt flere ganger at jeg skal legge ut litt info om oss på presentasjonstråden, men er ikke kommet så langt enda...

I alle fall...vi er på vårt 3 IVF/ICSI nå, var på 2.UL i dag, der var mange egg på begge eggstokker, noe ulik størrelse, men dette er det beste til nå :yess:

Skal sette Ovitrelle i kveld, og uttak på onsdag.

Håper vi lykkes denne gangen:dromme:

Lykke til allesammen :heia:

Krøllaklem :blomstersmil:

krølla77
10-10-2011, 10:14
Hei!!
Jeg har vært medlem en stund, men ikke den mest aktive på forumet...har tenkt flere ganger at jeg skal legge ut litt info om oss på presentasjonstråden, men er ikke kommet så langt enda...

I alle fall...vi er på vårt 3 IVF/ICSI nå, var på 2.UL i dag, der var mange egg på begge eggstokker, noe ulik størrelse, men dette er det beste til nå :yess:

Skal sette Ovitrelle i kveld, og uttak på onsdag.

Håper vi lykkes denne gangen:dromme:

Lykke til allesammen :heia:

Krøllaklem :blomstersmil:

...heheh...
Nå har jeg presenter meg også...effektiv i dag :heia:

tuppelura
10-10-2011, 15:44
Planlagt innsetting på torsdag, den skumle telefonen er ventet på onsdag :neglebit: Det kan bli en mindre effektiv dag på jobben det.

Luba
10-10-2011, 15:44
Well, well. Er midt i sprayens tåkefulle daler og tror snart jeg har grått meg tom. Utrolig at man kan bli så på styr av en liten spray. Men nå er det vel ingen her inne som tror at hormoner er uskyldige...! Teller m.a.o. dager til jeg kan begynne å stikke og komme litt mer i balanse. Menopur. Må bare få mensen først. Sist vi prøvde var det like før sommerferien, og da mensen var forsinka var det et stress uten like. Nå er det jo ikke så farlig. Om det blir uke 43 eller 44, det spiller ingen trille.

Håper dere holder ut der ute, uansett hvordan dette går! Lykke til alle sammen!

saturday
10-10-2011, 17:19
Var på første ultralyd etter oppstart på sprøyter i dag, og ble veldig glad. Ser ut til at det er en del nesten modne egg der inne nå:yess:

Skal forsøke å ikke bli altfor glad, men det er det første positive resultatet vi har fått siden vi begynte med prøving! Jeg har jo PCOS, og er visstnok lett å stimulere, selv med lav dose. Tar de gleder jeg kan få, så noe positivt er det jo med de eggstokkene allikevel...

Skal tilbake på onsdag, og så får vi se åssen det går. De planlegger muligens uttak på fredag. Fra å vente og vente, skjer ting plutselig svært raskt. Innsett kan faktisk bli mandag allerede, hvis alt går som planlagt. Det er helt sprøtt å tenke på. Det er vanskelig å ikke være spent... Merker det er vanskelig å konsentrere seg på jobb for tiden, sommerfuglene (og eggene) i magen får meg til å miste litt fokus.

Har et par spørsmål til dere:
1. Kjente dere noe i magen dagene før uttak?
2. Hvordan var selve uttaket? (please ikke svar på det om du hadde en skrekkopplevelse;)

Selv kjenner jeg allerede ganske mye trykk i eggstokkene og synes det er ubehagelig å gå. Har hovne bryst og kjenner meg en del trøttere enn vanlig. Jeg har jo ikke så mye erfaring med å ha eggløsning, siden det er derfor jeg ikke blir gravid, så er jo mulig at dette er normalt ved eggløsningstider...

tuppelura
10-10-2011, 17:30
Saturday, jeg kjente faktisk mindre på hormonstimulerende vekst av egg enn jeg gjør ved en vanlig eggløsning når jeg ikke går til akupunktur, men så har jeg hatt ekstreme smerter til tider pga endometriosen min og det å sette seg eller gå har ikke vært a walk in the park ;) Takket være akupunktur og litt endringer i kostholdet har det roet seg der også :yess:

Hadde ikke skrekkopplevelse på uttaket, men generelt sett var jeg enda litt ukomfortabel med GU-settingen da. Nå der imot kler jeg omtrent av meg før døren er lukket og skravler uanstrengt om hva det måtte være mens legene holder på :blunke:
Uttaket var ubehagelig, men det gikk helt fint! God støtte i både mannen og de andre involverte.

vilje73
10-10-2011, 18:07
saturday: som deg har jeg pco, ikke syndromet, men alle eggene på eggstokken og gikk rekordlenge på sprøyter denne gangen!! kjente ikke no særlig til det, det kribler jo litt der i området men absolutt ikke i nærheten av smerter. På riksen blir vi smertelindret direkte i blodet, og sykepleier står klar med mer dersom man kjenner noe; det har alltid vært fullstendig smertefritt og nesten litt spennende å følge med ettersom laboranten sitter i hjørnet og teller egg: "her har vi ett!! nå er vi oppe i tre" osv osv.

Ble 15 egg denne gangen, og ganske etter boka endte jeg opp med en ca 1/3 av disse .. to fine og to noe mer usikre som hun ville dyrke en ekstra dag for å se de an.

Med pco er jo ofte mange egg dårlige og umodne, dog forteller jo legene at vi er fruktbare lengre, og min lege sa til og med at etterhvert som jeg nærmer meg 40 vil ofte eggløsning komme av seg selv og jeg kan til og med bli naturlig gravid :) Ja, rent bortsett fra mine tette eggledere da!
Men alt i alt, verste tida er ventetida. Ruginga, venting på nye forsøk, venting på mens osv osv.

Liss
10-10-2011, 20:36
Har vært litt borte fra forum den siste tiden p.g.a. jobb. Men nå nærmer det seg at ting skal skje her :neglebit:

:klemse: til dere som måtte avbryte. Leit å høre.

Jeg er på 7 stikkedag idag, skal på UL på fredag og er veeeeldig spent. Håper på litt flere eggposer med fine størrelser denne gang. Fikk kun ut 4 egg sist. Kjenner god stikking i eggstokkene og satser på det er et godt tegn!?!

Har av en eller annen grunn litt bedre følelse dette fosøket enn forrige gang... vet ikke hvorfor, men skader jo ikke å være litt optimist..!?!

:heia: på alle oktoberjenter :blomstersmil:

Obella
11-10-2011, 09:54
Saturday: tenk nå er du kome så langt, snart ruger! :yess:
Det er nok mange ulike erfaringar om uttak men tenkte eg kunne fortelja korleis eg hadde det. Eg vart veldig hormonell av all medisinen. Kom i skikkelig "overgangsalder" ved sprayinga. Svette, hetetokter, litt kviser og humørsvingingar. Sprøytene gjekk greit men kjente jo litt ubehag i magen, eller rettare sagt at det var noko på gang. Var ganske oppblåst (press i magen) og synst eg hadde ein liten gravidmage før uttaket. Så var eg VELDIG trøytt og kvilte middag etter arbeid :blunke:

Sjølve uttaket grua eg meg veldig til. Liker ikkje leger, sprøyter og sykehus i det heila tatt. Svimler så lett bare med tanken. Så eg ga beskjed om dette på førehand og den snille sjukepleiaren gjorde klar seng til meg til etter uttaket :blunke:. Hadde fått smertestillande tablettar på førehand og fekk i tillegg lokal bedøvelse. Kjente bare små stikk og greide å følgja med å skjermen til tider! Fasinerande. Legen var veldig behagelig og me snakka og lo om denne heller litt spesielle settingen. Fangsten var stor (13-14egg) så det var bare til å kjøpa seg ei caravelle! hehe. Eg var åleine på uttak (er litt privat akkurat der)og Samboen haldt meg med selskap då eg kvilte etterpå. Einaste bivirkninga av uttaket var kvalme (av lokalbedøvelsen) sjølv om eg hadde fått tablett mot det også. Så me måtte ha ein stopp i grøfta på vei heim. Ellers så var eg sofa-slakt resten av dagen og følte meg nesten som ny dagen etter.:yess: Følte meg oppblåst i magen ein periode etter medisineringa var over, men det er nok vanlig.
Så nå i ettertid veit eg at det ikkje er noko å grua seg til! Innsettinga går som ein lek, som ein vanleg UL undersøkelse. Den entusiastiske legen fekk meg til å sjå når egget vart plassert, for dette var jo bare såååå kult! Og det var jo faktisk det! Fekk til og med bilde av det litla egget.

Du må ha masse lykke til, dette går bra :blomstersmil:

Sol
11-10-2011, 09:54
Bare kort innom for å fortelle at vi fikk satt inn to fine fryseegg i går (3-delt og 5-delt).

Våkna i går av jenta vår kasta opp. På vei hjem fra innsetting spydde jeg og vel hjemme hadde jeg feber i 38,5 og kjempekvalm/spydde i hel går og natt. Vet ikke om det er så bra for de to små som jeg ruger på. Imunforsvaret jobber vel på spreng nå.

Følger spent med på hva som skjer her inne nå.
Klem fra Sol

minora
11-10-2011, 13:04
Sol: Gratulerer som ruger!:blomstersmil: Og god bedring..

Liss: alltid bra å være optimist. Alltid litt godt med oppstartsfasen hvor man er positiv og kjenner på håpet og en ny sjangse syns jeg :)

Saturday: Jeg syns ikke uttak er noe å grue seg for- det er ganske få som har hatt store problemer med det (men de negative historiene husker man jo alltid best). Ved min klinikk får man en dose Paracet og Vival (beroligende) først, og deretter morfinpreparat (smertestillende) i veneflon i hånda når man skal igang. Selve uttaket kan man kjenne som litt stikking, men aldri vondt for meg. Syns nesten "vaskingen" først er verst, jeg ;) 1-2 dager etterpå føler man seg ganske stinn og oppblåst (med liten "gravidmage") - det er ganske normalt.

Jeg er på stikkedag 9 og er litt øm i magen - blir mer ut over dagen når jeg har spist litt syns jeg. Siden jeg mest går med trange/smale bukser, har jeg ikke gode, vide bukser som er litt romslig i livet annet enn gravidbukser - så det går jeg med om dagen!.. Syns jo ikke, og jeg slipper å kneppe opp knapper og glidelås.. :Plystre:

Var på UL nr 2 igår, og det blir uttak på fredag, og innsetting på mandag. Gleder jeg meg til å bli ruger etter ferskforsøk nå :) Forresten var oktober måneden vi lyktes med datteren vår - så håper at det er et godt tegn :blomstersmil:

Liss
11-10-2011, 15:13
Sol: Lykke til med rugingen. Sykdom kan man ikke gjøre så mye med, og det jeg har hørt er at det ikke spiller så mye inn. Men forstår godt hva du tenker :blomstersmil:

Saturday: Uttaket går nok veldig bra, men en festlig opplevelse er det jo ikke. Jeg prøver å ha fokus på pusten, puste rolig og ned i magen. Syns det hjalp veldig. Det er jo i grunn en veldig spennende prosess det med å hente ut og sette inn igjen egg. Selv er jeg veldig spent på hvor mange egg vi får ut denne gang...

minora: Ja, nyter den gode følelsen så mye jeg kan:blunke: Tror det har litt med at jeg denne gang vet mer hva jeg går til og hele prosessen. Første forsøket gikk jeg egentlig rundt som et spørsmåltegn hele tiden. Mye som skjedde med kroppen osv... kjenner igjen den oppblåste magen:ler: Selv har jeg fått meg en aldri så liten bollemage:skratte: Håper jo selvfølgelig at den bare skal vokse :blomstersmil: Har vært på loftet og funne frem noen gamle skjørt... fungerer supert det..

Vilde29
11-10-2011, 17:10
Hei jenter.

Noen som har erfaring med tynn slimhinne og innsett av egg?

Jeg fikk innsett av et 6 delt egg i går i naturlig syklus. Det hadde delt seg fra 4 til 6 etter at det ble tint. Men slimhinnen min var veldig tynn. Bare på 6 synes jeg hun sa.

Og nå føler jeg at hele forsøket er mislykket allerede fra dag 1:-(

Tenkte å ringe inn i morgen og høre helt sikkert hva slimhinnen min var og om hva de tenker...

Men noen som har erfaring?

Glees
11-10-2011, 19:12
Ja jenter, da er jeg tilbake og har fått satt inn ett egg :) det fikk forresten kose seg i noe som heter embryoglue, fikk en tlf fra klinikken i morrest før vi skulle dra, slik at vi skulle få høre hvordan egget/ene hadde klart seg natten over, Det ene egget visste jeg jo i grunn kom til å gå til grunne, siden de mente det på tlf i går. Men de ville ringe meg bare slik at vi slapp å kjøre bomtur om det andre også skulle falle fra over natten, noe det heldigvis ikke gjorde. Så spurte de om jeg hadde hørt om embryoglue og om vi hadde lyst til å forsøke med dette. Det brukte det på de som hadde hatt en del negative forsøk og det skulle behandles med dette ca 30 min før innsett. Så er jo litt spent da om det har noen effekt. :)

Fie
11-10-2011, 19:13
Gratulerer som ruger! :heia::heia:

saturday
11-10-2011, 19:19
Hei alle,
takker så mye for at dere deler deres erfaring med uttak. Føler at dette skal gå bra. Tenker å ha med meg mannen inn, og satser på at han får meg til å huske å puste med magen. Håper jeg føler meg pigg nok til å følge med på det som skjer på skjermen. Er jo egentlig veldig spennende vil jeg tro :)

Må bli flinkere til å leve i nuet, ta en dag av gangen. Krysser fingrene for at alt ser greit ut på ultralyd i morgen, slik at det faktisk blir uttak før helgen:heia:

Så mye lykke til alle sammen!!

Glees
11-10-2011, 19:31
Hei alle,
takker så mye for at dere deler deres erfaring med uttak. Føler at dette skal gå bra. Tenker å ha med meg mannen inn, og satser på at han får meg til å huske å puste med magen. Håper jeg føler meg pigg nok til å følge med på det som skjer på skjermen. Er jo egentlig veldig spennende vil jeg tro :)

Må bli flinkere til å leve i nuet, ta en dag av gangen. Krysser fingrene for at alt ser greit ut på ultralyd i morgen, slik at det faktisk blir uttak før helgen:heia:

Så mye lykke til alle sammen!!

Lykke til på ul :lykke:, Jeg synes det som er mest ubehagelig med hele uttaket er vaskinga i forkant jeg, selve uttakene mine går utrolig godt, kjenner fint lite. bare litt press, men ikke noe vondt. Jeg får bestandig skryt av hvor rolig jeg er og hvor godt jeg slapper av under uttak og det har sikkert mye å si kanskje. Så pust godt og slapp av er også mitt råd.

Liss
11-10-2011, 19:37
Gratulerer som ruger Glees :blomstersmil: Hørtes veldig spennende ut med embryoglue. Ble litt nysgjerrig på det, så har googlet litt:hehehe: Finner mye positivt! Blir utrolig spennende å høre hvordan det går med deg! :heia:

Må bare fortelle dere. Vi var på hyttetur med tre andre par nå, og da viste det seg at alle de andre var gravide.... så det ble en del gravidprat kan du si... Og det passet jo veldig bra med alle de hormonene som herjer i kroppen min nå, så ble det en utfordring. Snek meg unna en hver anledning.. Syns jo det er veldig kjekt at andre blir gravid selvfølgelig, men det var nå ikke måte på heller akkurat den helgen... Mangt slag vi må utsettes for :dåne:

Lykke til med UL, uttak, innsett og det som er jenter:blomstersmil:

krølla77
12-10-2011, 12:32
Hei.

Jeg kom akkurat hjem nå. Har vært på egguttak i dag, å jippi, håper det er et godt tegn, men fikk ut veeeldig mange egg, sannsynligvis veldig varierende størrelse og kvalitet, men er halvparten bra er vi veldig fornøyde. Fikk ut 23 egg!!! Ringte sambo på jobb, han trodde ikke det ha hørte, men ble selvsagt veldig glad :lykkelig:

Innsetting på fredag...oppdatering kommer!!

Krøllaklem:heia:

minora
12-10-2011, 14:29
Hei.

Jeg kom akkurat hjem nå. Har vært på egguttak i dag, å jippi, håper det er et godt tegn, men fikk ut veeeldig mange egg, sannsynligvis veldig varierende størrelse og kvalitet, men er halvparten bra er vi veldig fornøyde. Fikk ut 23 egg!!! Ringte sambo på jobb, han trodde ikke det ha hørte, men ble selvsagt veldig glad :lykkelig:

Innsetting på fredag...oppdatering kommer!!

Krøllaklem:heia:

Oj, litt av en fangst - krysser fingre for at det blir mange fine :)

saturday
12-10-2011, 17:18
Var på ultralyd i dag, og det blir altså uttak på fredag, og innsetting på mandag hvis alt går bra:yess:
Den høyre eggstokken var god og full, mens den venstre lå liksom litt fast, slik at folliklene lå i klem. Legen sa at det ikke er meningen det skal være sånn, nevnte såvidt noe om mulig endometriose (skrives det sånn?), før han sendte oss videre. Det var nytt for meg, lurer på om jeg bør få utredet det...

Skal sette eggløsningssprøyte i kveld, og jobber hjemmefra i morgen. Det er skikkelig ubehagelig å gå. Ikke så mye pga eggstokkene i seg selv, men mer pga livmor, som ligger litt rart til tror jeg.

Legen vi har er sikkert flink, men veldig stresset. Greit nok på undersøkelsene, siden jeg ikke er spesielt avhengig av at han tar seg lang tid til "koseprat". Men jeg kjenner det er trasig at ting skal være stress under uttak synes jeg.

bollapinnsvin
12-10-2011, 20:22
Å herregud så mange egg som ligger der og modnes.. Var en 15 st. på hver side.. Litt redd for at det blir overstimulering (uten at jeg helt vet hva det er...), Men det er planer om uttak på fredag :)

Er veldig veldig spent.. Gruer meg litt til dette uttaket, men nå virker alt så mye nærmere at det går vel helst greit :)

Liss
12-10-2011, 21:34
Grattis med så mange egg krølla77. Det var litt av en fangst ja!!

Lykke til med uttak på fredag saturday! Blir spennende å høre om fangsten og hvordan det har gått!

Bollapinsvin: Det var ikke måte på heller det:blunke: Satse på du får ut en hel barnehage da:skratte: Lykke til med uttak fredag.

Selv skal jeg på første UL på fredag. Blir spennende å se om jeg må stimuleres mer eller om det holder:neglebit: Kunne tenke meg å bli ruger innen neste helg:kryssfingre:

Obella
13-10-2011, 11:32
Spennande dager for mange av oss. Håpar at mange forhåpningar vert innfridd og at dere som skal ha uttak får ein grei opplevelse og ikkje minst flott fangst!

Eg fekk satt inn 1 flott egg i går, det andre overlevde ikkje så då slapp me å velgja mellom 2 :blunke: Har endå 4 x 2 på lager. Etter eit par timers reise så var det heile over på null komma niks og eg var på returen. Eg er endå veldig fasinert av at det i heile tatt er mulig å tina opp egg som har vore frosne nokre år. Samboeren min lurte på om alle egga då er av same kjønn og tvillingar! hehe ein kan jo bare lura, teoretisk sett så er det vel tvillingar på ein måte. . . . Så nå skal eg passa godt på det litla frøet mitt og ser fram til test. Pre-tester nok etter 10 dager slik som sist då eg testa positivt.
Då eg kom heim vart eg møtt i døra av samboer og prinsessa vår på +1år som haldt fram ein stor bukett flotte roser og gliste fra øyra til øyra :lykkelig:

Liss
13-10-2011, 13:14
Spennande dager for mange av oss. Håpar at mange forhåpningar vert innfridd og at dere som skal ha uttak får ein grei opplevelse og ikkje minst flott fangst!

Eg fekk satt inn 1 flott egg i går, det andre overlevde ikkje så då slapp me å velgja mellom 2 :blunke: Har endå 4 x 2 på lager. Etter eit par timers reise så var det heile over på null komma niks og eg var på returen. Eg er endå veldig fasinert av at det i heile tatt er mulig å tina opp egg som har vore frosne nokre år. Samboeren min lurte på om alle egga då er av same kjønn og tvillingar! hehe ein kan jo bare lura, teoretisk sett så er det vel tvillingar på ein måte. . . . Så nå skal eg passa godt på det litla frøet mitt og ser fram til test. Pre-tester nok etter 10 dager slik som sist då eg testa positivt.
Då eg kom heim vart eg møtt i døra av samboer og prinsessa vår på +1år som haldt fram ein stor bukett flotte roser og gliste fra øyra til øyra :lykkelig:

Så koselig :blomstersmil: Lykke til med ruging! Spennende tider i møte for oss no ja :neglebit:

tuppelura
13-10-2011, 21:20
Da var jeg ruger også :lykke:

Gratulerer dere som har blitt rugere og lykke til med uttak/innsett dere som skal i ilden.

Luba
14-10-2011, 13:00
Gratulerer til alle rugere! Så utrolig spennende - og fasinerende å faktisk se at de setter inn et egg.

Jeg starter sprøyter i morgen. Gleder meg til et lite hormonoppsving. Krysser fingrene for at vi lykkes denne gangen. Vil gjerne være ruger jeg og!

:lykke:

Liss
14-10-2011, 13:17
Grattis som ruger tuppelura!:heia:

Jeg har vært på UL idag. Blir uttak onsadg og innsett(forhåpentligvis) fredag. De sa det så bra ut, men jeg har visst litt treg eggmodning... skal øke litt i dose på puregon, 350ie, så satser vi på at det setter fart på sakene.
Noen her som vet hvor mye disse eggposene kan vokse til onsdag??? Hadde 7 "poser" på mellom 10- 15, og flere mindre. Er vel individuelt tenker jeg.. De ville helst ha de opp i 18mm:neglebit: Er veldig spent... I tillegg sa han at den ene eggstokken lå litt høyt, og han håpte det ikke ble problem ved uttak:huh:

Lykke til med stikking Luba:blomstersmil: Plutselig så er du ruger:blunke:

saturday
14-10-2011, 18:34
Da var jeg ferdig med uttak! Vi sto opp i rett tid, ordnet oss og jeg tok tre smertestillende og en beroligende tablett. Samboer gjorde sitt bidrag, og med koppen på innerlommen tok vi taxi bort til sykehuset. Vi fikk se svømmerne i mikroskopet, snedige greier :D

Ble en del ventetid etterpå, for å komme inn til selve uttaket. Var svært nervøs og satt og vred meg i nærmere en time. Kjente litt av den beroligende tabletten, men det var på langt nær nok til å stagge nervene. Av alle ting er det kanylen i hånden jeg grudde meg mest til... Men det gikk fint, er mer frykten for det ukjente tror jeg.

Uttaket var vondt til å begynne med, fordi jeg var fryktelig redd og spente kroppen noe voldsomt. Fikk kvalmestillende, kald klut på pannen og holdt (mer som knuste) kjæresten i hånda. Jeg bablet kanskje litt, noe jeg kan gjøre når jeg blir nervøs, og litt omtåket. De ansatte var veldig flinke, veldig beroligende og det var unna på 10-15 minutter (tror jeg). Fikk til og med meg litt av det som skjedde på skjermen. Etter hvert greide jeg å slappe av, og da gjorde det ikke vondt mer. Så hvis det blir flere uttak på oss, har jeg lært av dette. I ettertid, etter å ha sovet og spist godt, synes jeg egentlig at dette gikk svært greit. Det var min egen redsel for det ukjente som var verst. Nå er jeg bare så utrolig glad og lettet for å være ferdig :)

Vi fikk ut 12 egg, og får vite i løpet av morgendagen om noen av dem er befruktet. Håper og heier på at det blir innsetting på mandag:heia:

Lykke til med behandling, uttak og ruging til alle:blomstersmil:

bollapinnsvin
14-10-2011, 21:09
Gratulerer til alle rugere og kryser fingrene for alle som skal eller har vært på uttak. Her var det alt for mange egg.. ble hele 27 som ble tatt ut.. :panikk: Her skulle det fryses det som fryses kunne.. og så beveger jeg meg inn i forsøksklubben for desember tenker jeg :)

Lykke lykke til til resten!

Klem

minora
15-10-2011, 09:24
Gratulerer til alle rugere og kryser fingrene for alle som skal eller har vært på uttak. Her var det alt for mange egg.. ble hele 27 som ble tatt ut.. :panikk: Her skulle det fryses det som fryses kunne.. og så beveger jeg meg inn i forsøksklubben for desember tenker jeg :)

Lykke lykke til til resten!

Klem

Oj, det var vel ny rekord - får ialle fall fylt opp fryseren! Håper formen er bra og at du ikke er/blir dårlig av overstimulering. Kort info dersom det skulle bli aktuelt; Jeg fikk beskjed om å drikke mye (ca 3 liter om dagen), og følge med ift hvor oppblåst en blir, og at drikke skal komme ut igjen. Faren er at væske siver ut i vev og i alvorlig grad kan man få væske opp i lungene. Jeg fikk ca 3 liter som satt rundt magen (moderat overstim) - var stinn, opblåst og hadde vondt, og litt tung i pusten, men var frisk i løpet av en uke. Dersom man mistenker at væsken ikke kommer ut (ikke tisser) kan det være lurt å følge med på vekten - om man går opp i vekt (betyr at man "samler" væske) Masse lykke til i desember!:lykke:

Saturday: så bra at uttaket gikk greit - vi ligge helt likt i løypa ser jeg - jeg hadde også uttak i går, og blir innsetting på mandag dersom det går etter planen :blomstersmil:

Gratulerer til alle som har blitt rugere :blomstersmil:

Jeg hadde uttak igår og fikk ut 11 egg, hvorav 6 ble befruktet - er ikke superfornøyd med det.. Jeg har tidligere fått ut så mange egg at det har blitt mange fryseforsøk ut av det også. (De har nok vært litt forsiktige med stimuleringen siden jeg har blitt overstim. tidligere også). Men denne gangen skal jeg jo ikke trenge fryseforsøk- for det skal jo klaffe denne gangen :dromme:

Her er snuppa blitt skikkelig forkjøla, så her blir det nok en rolig helg. God helg til alle mann :)

Liss
15-10-2011, 17:11
Så bra fangst saturday!! Vet du hvordan det har gått med eggene idag?? Blir så nysgjerrig vettu:blunke:

minora: Over halvparten er jo befruktet!! Vil jo si det er bra! Men forstår godt siden du fikk så mange flere sist. Gullegget finnes nok blant der:lykke: Lykke til med innsett!

Her i gården sliter jeg med å finne komfortable bukser å gå med. Vil helst gå i joggebukse og ligge på sofaen... Er oppblåst til de grader:blush2: Har enda 2 dager igjen med puregon...

saturday
15-10-2011, 18:09
Liss, det var positive nyheter fra sykehuset i dag!! 9 egg ble befruktet, så innsett blir som planlagt på mandag :lykkelig:

*siri*
15-10-2011, 20:22
innom for å heie litt på dere selv om mitt fryseforsøk ble avbrutt.

:heia:

Liss
15-10-2011, 21:23
Liss, det var positive nyheter fra sykehuset i dag!! 9 egg ble befruktet, så innsett blir som planlagt på mandag :lykkelig:

Så bra!!!! Blir spennende å høre om dere får noen på frys :heia: Mitt håp denne gang er at vi får noen på frys også :kryssfingre: Lykke til på mandag:blomstersmil:

minora
15-10-2011, 21:46
Her i gården sliter jeg med å finne komfortable bukser å gå med. Vil helst gå i joggebukse og ligge på sofaen... Er oppblåst til de grader:blush2: Har enda 2 dager igjen med puregon...

Jeg slet/sliter fortsatt med det samme - jeg tok fram mammabuksene mine forrige uke. Har noen helt ok mamma-jeans som er kjempegode å gå med siden de ikke strammer rundt livet/magen, selv om de ser smale ut i beina - slik at de er greie å ha på jobb/når jeg skal noe. Hjemme går jeg med joggebukse/"kosebukse" (velour), det er bare best :)

Tommelise
16-10-2011, 07:51

Så bra! Spennende å følge med dere:)
Masse lykke til med innsett i morra:lykke:

Tommelise
16-10-2011, 07:56
Da var jeg ruger også :lykke:

Gratulerer dere som har blitt rugere og lykke til med uttak/innsett dere som skal i ilden.

Grattis!!! Krysser fingra for at de små spirene klamrer seg fast hos alle som ruger:lykke:

Jeg begynner å bli sånn passe smågal av å vente på testdagen... :vente:

Heldigvis travelt på jobb t.o.m torsdag og tur til Kiel på fredag:) IKM på lørdag.... Testen negativt to-tre dager nå så ovitrellen er ihvertfall ute.

Liss
16-10-2011, 11:08
minora: Det er jo bare å håpe på at "problemet" fortsetter :blunke:

Tommelise: Godt å ha litt program i rugetiden. Når er det du har testdag?

krølla77
16-10-2011, 12:31
Hei.

Takk for alle gratulasjoner ang. egguttaket :-)

Jeg var å satte inn på fredag, fikk tlf. dagen før, at av de 23 eggene var 6 modne, men av ulik kvalitet/størrelse.

Det er visst unormalt mye med 23 egg, mye mer enn de ønsker og da blir det alltid et stort frafall (det visste jeg også).

Når jeg kom på fredag, var det bare 2 egg som var befruktet og hadde delt seg slik de skulle, så det ble desverre ingen egg på frys. Satte inn begge eggene, så nå håper vi viiiirkeli på at dette går veien, krysser fingrene for meg selv og alle dere andre!!!

Nå er det bare å være tolmodig noen dager.....

Krøllaklem :-)

Tommelise
16-10-2011, 17:21
minora: Det er jo bare å håpe på at "problemet" fortsetter :blunke:

Tommelise: Godt å ha litt program i rugetiden. Når er det du har testdag?

Skal ta blodprøve mandag 24.10, ikm er på lørdag 22.10! Men har jo kjøpt inn noen billige tester så det er nok fare for at jeg sjekker iløpet av uka:neglebit:

Tommelise
16-10-2011, 17:24
krølla77: Ja, da får vi satse på at det er gullegg de har satt inn nå:) Lykke til som ruger:) Dette er jaggu en spennende tid med maaaange tanker!!

krølla77
16-10-2011, 18:36
krølla77: Ja, da får vi satse på at det er gullegg de har satt inn nå:) Lykke til som ruger:) Dette er jaggu en spennende tid med maaaange tanker!!

Jepp, det er det vi satser på!!
...og at...ALLE GODE TING ER TRE....

Luba
16-10-2011, 20:01
Må bare fortelle dere. Vi var på hyttetur med tre andre par nå, og da viste det seg at alle de andre var gravide.... så det ble en del gravidprat kan du si... Og det passet jo veldig bra med alle de hormonene som herjer i kroppen min nå, så ble det en utfordring. Snek meg unna en hver anledning.. Syns jo det er veldig kjekt at andre blir gravid selvfølgelig, men det var nå ikke måte på heller akkurat den helgen... Mangt slag vi må utsettes for :dåne:

Åheidu, for en mareritthelg! Bare vær stolt over at du kom deg levende gjennom den, det står det all ære av! :klemse:

Luba
16-10-2011, 20:05
...og at...ALLE GODE TING ER TRE....

Masse, masse lykke til! Vi skal også prøve for 3. gang nå snart. Stikker for andre dag og håper alt kommer til å gå slik det skal. 3. gang må bli en vinner. Nå blomstrer til og med orkideen min, som ikke har hatt en eneste knopp omtrent like lenge vi har prøvd å bli gravide. Det må da være et tegn??! :blunke: (overtroisk, jeg?)

Tommelise
17-10-2011, 10:13
Masse, masse lykke til! Vi skal også prøve for 3. gang nå snart. Stikker for andre dag og håper alt kommer til å gå slik det skal. 3. gang må bli en vinner. Nå blomstrer til og med orkideen min, som ikke har hatt en eneste knopp omtrent like lenge vi har prøvd å bli gravide. Det må da være et tegn??! :blunke: (overtroisk, jeg?)

He, he;) Overtroisk ja, ser "tegn" overalt jeg:) He, he!!! Noe må man jo bedrive i denne ventetida:blunke:

Tommelise
17-10-2011, 10:21
Men disse mensmurringene/smerterne jeg har nå føles ganske likt som de pleier å gjøre noen dager før mensen (når den kommer)... Hm... 10 dager siden inseminasjon og ikm lørdag 22.10 (om 5 dager), så det er vel håp om å teste positivt snart eller??? Er CB digital den beste til å teste tidlig med?? Har en som ligger å venter....

Liss
17-10-2011, 11:31
Ja, du kan si det sånn Luba. Jeg prøvde underveis å snakke om andre tema, men rart med det hvordan en klarer å snu det over på graviditet... Det var ikke så veldig gode venner heller, så gikk greit å snike seg unna. Men kunne jo ikke være helt uintressert heller, så måtte jo engasjere meg litt, selv om jeg hadde en enorm motstand på det. Holdt på å bli :crazy: Heldigvis kom det ikke så mange spørsmål til oss om ikke vi og skal ha barn snart... da hadde jeg vel :dåne:

Krølla 77: Grattis som ruger! :kryssfingre: for at det er gulleggene:blunke: Tålmodighet ja :vente: hihi... tror vi her er godt rustet til å delta i VM i tålmodighet...

Tommelise: Spennende uke i vente!! Jeg har ikke erfaring med så mye testing, fikk mensen før jeg fikk anledning til å teste sist... Syns det er så skummelt å teste at jeg venter heller på TR... Men så lenge du vet at eggløysingssprøyten er ute av kroppen så er det vel bare å teste i vei:blunke:

I kveld skal jeg sette eggløysingssprøyta. Gruer meg litt, men skal bli deilig meg medisinfri dag i morgen. Fikk sambo til å sette sprøyta sist, men han var ikke så flink, så tror jeg skal prøve på egenhånd denne gang...

:heia::heia: til alle!

Tommelise
17-10-2011, 11:55
LISS - ja, får håpe det blir noe annet enn blenda hvitt på de testene snart:) Satser på en CB digital på fredag før vi drar på tur;)

Eggløsningssprøyta gikk veldig greit her ihvertfall, det er såå tynn liten nål at det gikk fint;) Verken sprenger eller svir heller så det går nok veldig bra!!! Gått på hormoner lenge?

Liss
17-10-2011, 12:21
LISS - ja, får håpe det blir noe annet enn blenda hvitt på de testene snart:) Satser på en CB digital på fredag før vi drar på tur;)

Eggløsningssprøyta gikk veldig greit her ihvertfall, det er såå tynn liten nål at det gikk fint;) Verken sprenger eller svir heller så det går nok veldig bra!!! Gått på hormoner lenge?

Vet ikke helt hvor lenge som er vanlig å gå på hormoner, men tror ikke jeg har gått lengre enn vanlig. Men jeg er litt treg med eggmodningen, så føler jeg tar hestedose med puregon(350ie). Hvis ikke vi lykkes denne gang, så lurer jeg på å prøve ut soneterapi/akupunktur. Har hørt mye positivt om det.
Men skal jo ikke trenge det for denne gangen skal det jo gå:blomstersmil:

minora
17-10-2011, 17:29
Kort tur innom - da er jeg endelig ruger på 2 gullegg - denne gansken SKAL spiren sitte :blomstersmil:
Tvi tvi for alle rugere- måtte vi fylle opp den positive statistikken :dromme:

Liss
17-10-2011, 17:58
Kort tur innom - da er jeg endelig ruger på 2 gullegg - denne gansken SKAL spiren sitte :blomstersmil:

Grattis som ruger! :heia: Statistikken skal til topps i oktober:blunke:

Tommelise
17-10-2011, 18:36

Så bra!!! Masse lykke til:lykke: Satser på at ihvertfall en klamrer seg fast;)

saturday
17-10-2011, 18:49
Og der var endelig jeg ruger også!:lykke:

Ett egg i magen og tre på frys ble det. Er egentlig fornøyd med det. Nå er jeg bare så utrolig spent på om dette går... Veksler mellom positiv og negativ tankegang.

Selve innsettingen merket jeg knapt noe til, og følte meg i fin form etterpå. Dro derfor tilbake på jobb. Etter en stund, da jeg skulle reise meg, fikk jeg veldig vondt i magen/livmor. Sånn type akutt trykk/press. Sto og snakket med noen kolleger, og tenkte at det sikkert gikk over. Men det vedvarte, og jeg kjente at jeg ble kvalm og svimmel. Til slutt måtte jeg bare gå hjem, for jeg holdt på å svime av. Det gikk over da jeg la meg på sofaen hjemme, men jeg synes det er så utrolig ekkelt å "lage en scene" på den måten ved å rushe ut. Og er det jo en ting jeg ikke ønsker akkurat nå, så er det at folk på jobben begynner å stille spørsmål og legge merke til at det skjer ting med meg.

Trodde det bare var en engangshendelse, men skjedde igjen isted. Skulle på do, med idet jeg skulle tisse kom det igjen. En brå vedvarende smerte, som gjorde meg svimmel og kvalm. Sjanglet ned på senga, og fikk slappet av. Da forsvant smerten. Jeg mener ikke å være hysterisk eller noe, men hva kan det være for noe? Kan ikke skjønne at jeg skal merke noe til innsetting, som gikk så veldig greit? Og egget er jo for lite til å feste seg eller merkes ennå? Har dere opplevd noe slikt?

tuppelura
17-10-2011, 19:39
saturday, jeg var uvell etter innsettinge denne gangen. De holdt på og knotet litt mer enn vanlig da blæren min for en gangs skyld ikke var sprengfull, men akkurat passe full.. Det viser seg at jeg har en kronglete siste del av livmorhalsen, selv om det ikke gjorde noe vondt mer enn et par- fem sekunder der og da var jeg kvalm og øm i livmorregionen lenge etter på.

Gratulerer til de nye rugerne :heia:

Mitab
17-10-2011, 20:47
Da kan jeg vel melde meg inn i denne klubben etter å ha sniklest litt!

Fikk satt inn et veldig fint egg idag. Det hadde delt seg så mye at de ikke greide å se hvor mange celler det var og det tolker jeg som positivt (var 8-delt i går). Spurte legen om sjansen for positiv test denne gang og hun mente at siden dette egget hadde utviklet seg etter læreboken i så mange dager (og ikke gått til grunne) så var det en liten økning i prosent for å lykkes og det liker jeg å høre :dromme: Test om 14 dager, men vet jeg kommer til å teste om ikke så lenge :blunke:

Obella
17-10-2011, 21:03
Kjekt å lesa om alle som er blitt rugere, Lykke til jenter, pass godt på gull-egga:yess: Eg fekk sett inn 1 egg sist onsdag så nimmer meg ei veke. Er faktisk heilt avslappa og tenker ikkje for mykje på det. Men kjenner at eg nimmer meg testing. Skulle testa på dag 12. Sist testa eg på dag 6 som var negativ men på dag 10 var det ingen tvil. Er det vanlig å ta blodprøve? Så på fredag etter arbeid skal eg jammen mota meg opp :lykkelig: innbiller meg at eg har kjent litt stikningar i brysta (litt sånn eg hadde under amming) så kanskje det er eit teikn? Samboeren synst at brysta allerede er større!!!! Optimist! Haha ikkje feil å gå opp til same størrelse eg hadde før i tida, det vart temmelig skralt etter amming.
Då er det tidlig kveld, så ønskjer dokke alle ei god natt og drøm søtt!!

krølla77
17-10-2011, 23:16

Åjjj...stilig, jeg har også fått en orkidè til å blomstre nå!!!!

saturday
18-10-2011, 08:46
Takk for svar tuppelura, kjekt å høre at det ikke bare er meg. Skal ikke gå i detaljer, men har vært skikkelig dårlig i magen både i går og i morges. Har derfor bestemt meg for å holde meg hjemme fra jobb i dag. Slipper jeg å bekymre meg for smerter, svimmelhet og mageproblemer foran kollegene. Problemet er at jeg hater å være bort fra jobb, og har skikkelig dårlig samvittighet. Føler at jeg skulker. Sjefen og min nærmeste leder vet årsaken da. Men resten av folkene på jobb er så fryktelig nysgjerrige. Fikk til og med melding fra han ene med spørsmål om jeg er gravid... Jeg er fryktelig dårlig til å lyve, men vil virkelig ikke være åpen om dette med alle og enhver. Uff!

tuppelura
18-10-2011, 22:35
saturday, hvis det vedvarer eller blir verre hadde jeg nok tatt en telefon til klinikken i morgen for sikkerhets skyld. Håper dagen ble bedre etter hvert :klemse:

Puttekanin
19-10-2011, 13:38
Hipp hurra!!
Nå er sprøytinga i gang og vi ser fram til vårt første forsøk helt i slutten av denne måneden! Dette er ulidelig spennende! :)

Tommelise
19-10-2011, 14:11
saturday: Høres ikke no allright ut nei... Jeg har desverre ingen erfaring med innsett og sånn, men håper det går over veldig fort!

Høres jo bra ut med tre på frys da, men får satse på at gullegget er på plass nå:)

Jeg går fortsatt og venter på testdagen, har noen dager igjen ennå (onsdag i dag og IKM på lørdag). Og tankene varierer veldig fra topp til bunn!!! Har tatt noen billig tester, men de viser ingenting ennå :( Har stikkinger nederst i mage, noen veldige kvalmebølger og veldig tørst hele tida... Men ingenting av det trenger å bety noe som helst. Vil sååå gjerne vite noe NÅ!!! He, he;)

Tommelise
19-10-2011, 14:13
Hipp hurra!!
Nå er sprøytinga i gang og vi ser fram til vårt første forsøk helt i slutten av denne måneden! Dette er ulidelig spennende! :)

Så bra!!! Ja, det er en usannsynlig spennende tid!!!! Går trill rundt for meg veit jeg... Alle på jobben veit hva som skjer da (ped.leder i en liten privat bhg.), så jeg har ihvertfall noen å dele det med;) Det er veldig greit for min del:)

Masse lykke til :lykke:

Tommelise
19-10-2011, 14:17
Mitab og Obella: Velkommen og gratulerer som rugere:) Vil bare ønske dere masse lykke til:lykke:

Tommelise
19-10-2011, 14:20
Vet ikke helt hvor lenge som er vanlig å gå på hormoner, men tror ikke jeg har gått lengre enn vanlig. Men jeg er litt treg med eggmodningen, så føler jeg tar hestedose med puregon(350ie). Hvis ikke vi lykkes denne gang, så lurer jeg på å prøve ut soneterapi/akupunktur. Har hørt mye positivt om det.
Men skal jo ikke trenge det for denne gangen skal det jo gå:blomstersmil:

Ja; det skal jo gå bra nå;) Var sikkert uansett godt med medisinfri dag! Første forsøk her så jeg tok fem dager med pergotime og to dager med menopur...

Tommelise
19-10-2011, 14:22
Kjekt å lesa om alle som er blitt rugere, Lykke til jenter, pass godt på gull-egga:yess: Eg fekk sett inn 1 egg sist onsdag så nimmer meg ei veke. Er faktisk heilt avslappa og tenker ikkje for mykje på det. Men kjenner at eg nimmer meg testing. Skulle testa på dag 12. Sist testa eg på dag 6 som var negativ men på dag 10 var det ingen tvil. Er det vanlig å ta blodprøve? Så på fredag etter arbeid skal eg jammen mota meg opp :lykkelig: innbiller meg at eg har kjent litt stikningar i brysta (litt sånn eg hadde under amming) så kanskje det er eit teikn? Samboeren synst at brysta allerede er større!!!! Optimist! Haha ikkje feil å gå opp til same størrelse eg hadde før i tida, det vart temmelig skralt etter amming.
Då er det tidlig kveld, så ønskjer dokke alle ei god natt og drøm søtt!!

Obella: Veit ikke hva som venlig jeg, men jeg tok ihvertfall en blodprøve for å sjekke eggløsninga og skal ta en på mandag for å sjekke hcg:) Ventetida er laaaang gitt!!!

Liss
19-10-2011, 17:46
Grattis som rugere Mitab og Obella:blomstersmil:

Puttekanin: Lykke til med stikking! Spennende tider!

Jeg var på uttak idag. Ble som sist veldig uggen midt i uttaket og fikk ikke med meg noe etter det . Tror det må være de smertestillende som gjør det, selve uttaket er jo ikke vondt. Fikk ut 11 egg:yess: nesten tredobling fra sist! Så da er det bare å :vente: på skummletelefonen i morra... Håper på å bli ruger før helgen:)

Liss
19-10-2011, 17:51
Jeg går fortsatt og venter på testdagen, har noen dager igjen ennå (onsdag i dag og IKM på lørdag). Og tankene varierer veldig fra topp til bunn!!! Har tatt noen billig tester, men de viser ingenting ennå :( Har stikkinger nederst i mage, noen veldige kvalmebølger og veldig tørst hele tida... Men ingenting av det trenger å bety noe som helst. Vil sååå gjerne vite noe NÅ!!! He, he;)

Håper du bare har vært litt tidlig ut med testingen. Forstår godt at du er utålmodig. Ventingen er det verste:vente: :lykke:

Sol
19-10-2011, 18:21
Heisann jenter!

Spennende tider for oss alle! Og jeg ser at det er flere som meg som har begynt å sjekke tegn og symptomer. Jeg har vært en del kvalm og har da vært sikker på at NÅ er jeg gravid, men neste dag er jeg sikker på at jeg IKKE er gravid. I ettermiddag har jeg begynt å få litt mensmurring, men det hadde jeg da jeg ble gravid også, så det er ikke godt å vite. :neglebit:

Skal til by'n i morgen og kjøpe test(er), tror jeg kommer til å ta en i morgen kveld og en på fredag morgen. Jeg er på dag 28 på fredag (forsøk i naturlig syklus), rugedag 12. Skal ta blodprøve 25.10, men må ta noen tester hjemme først.

Ønsker dere alle sammen masse lykke til! :grouphug:

Stor klem fra Sol

Mitab
19-10-2011, 21:27
Så spennende dager vi alle har :klemme:
Selv er jeg på rugedag 2 (eller rugedag 5 siden det er blastocyst). Hatt litt mensmurringer/tak på hø. side av magen-typisk premens for meg :sukk: Men det jeg lurer på er: Kan jeg få mensen så tidlig i naturlig syklus der syklusen ikke er bygd opp av medisiner? Testet og fant at jeg hadde eggløsning for 6 dager siden og da skal vel ikke mensen komme nå uansett om egget fester seg eller ikke? Bruker 1x3 utrogestankapsler per dag.

Kreps75
19-10-2011, 22:19
Da er jeg igang med stikkingen. :sproyte: Var på konferanse i Oslo i dag, og måtte sette både Menopur og Puregon i lunsjpausen. Men det gikk fint. Neste uke setter jeg nesa mot Tr-heim og St. Olav for aller siste gang! Håper det er med et lykkelig utfall. :lykke:

Anfla
20-10-2011, 05:59
Noen som vet hvor tidlig en graviditets test kan slå ut?

soloppgang
20-10-2011, 11:30
Noen som vet hvor tidlig en graviditets test kan slå ut?

Kan slå ut på rugedag 10-11, men synes seinest 12.

Da melder jeg meg ut av denne klubben. Negativ test på rugedag 9,10,11 pluss negativ blodprøve og mensen.

Lykke til dere andre.

Liss
20-10-2011, 11:43
Da melder jeg meg ut av denne klubben. Negativ test på rugedag 9,10,11 pluss negativ blodprøve og mensen.

Lykke til dere andre.

Huff :trøste:

saturday
20-10-2011, 17:08
Innsetting var på mandag, og i dag begynner jeg å føle meg litt mer "normal". Dvs, jeg er ikke så oppblåst lenger, og krampene i magen er borte. Jeg er riktignok utrolig trøtt og litt susete, men det går greit.

Livet som ruger er rart og vanlig på samme tid. Hverdagene fortsetter jo som før, og jeg glemmer rett som det er at jeg ruger på et egg. Merker jo liksom ikke noe til det. Litt nervepirrende å vente på testdato da, som for min del er 31. oktober. Da er vi på besøk hjemme hos svigerfamilien, som ikke vet noe om dette.

Jeg er litt stresset fordi vi skal i stort bursdagsselskap til helgen. Festen har vært planlagt lenge, og verten er ei nær venninne (som ikke vet noe om prøverør). Vet at hun blir svært skuffet hvis vi ikke kommer, men jeg kjenner jeg gruer meg. Det vil selvsagt bli lagt merke til om jeg ikke drikker, så må trikse litt, med å putte alkoholfri vin/øl i flasker som vi tar med selv. Har også ordnet med skyss til og fra, siden dette er i et lokale langt fra allfarvei, og jeg ønsker ikke å være avhengig av andre for å spleise på taxi, etc. Men som sagt, det blir skikkelig fest, og jeg føler meg ikke helt i "festform" for øyeblikket...

Må bare spørre, hvordan håndterer dere slike settinger i rugefasen?

Anfla
20-10-2011, 17:21
Huff så leit soloppgang, tenker på deg.

Birgitte
20-10-2011, 18:02

Lykke til dere andre.

Å nei, Soloppgang:klemse: Det er som alltid like vondt med negativ test.

Selv er jeg på rugedag 8, og kjenner etter alle symptomer som er der og som ikke er der. Blir litt småsprø av dette, og venner meg heller aldri til ventetiden:vente:

Blodprøve til tirsdag, så får vi se om en eller to eller ingen av de to frysehåpene våre har klort seg fast.

Lykke til dere alle andre rugere:lykke::lykke::lykke:

Sol
20-10-2011, 18:19
Stor klem til deg, Soloppgang.
Veldig leit at det ikke gikk deres vei denne gangen heller. :sukk:

Ser at du allerede er i gang med å tenke fremover inne på tråden hos søskenforsøkene. Ønsker deg all verdens lykke til videre!:kryssfingre:

klem fra Sol

-som har tilbrakt dagen på sofaen med forkjølelse og feber og dermed ikke klart å komme seg til by'n for å kjøpe tester. Har sendt mannen ut nå, så i løpet av en 1 times tid kommer jeg til å teste :neglebit:

Mitab
20-10-2011, 19:16
Så trist med negativ test Soloppgange :klemme: Bestandig kjipt dette!!

Saturday: Va med å få "omgangen" og kaste inn håndkledet? :blunke: Har vært i en del slike settinger som deg, har fungert fint der jeg har tatt med meg druejuice (som ser ut som rødvin) og sjenker opp i glasset i smug. Så drikker jeg langsomt av dette for å slippe å fylle så mye! Har fungert veldig bra for meg. Erfaringsmessig så tenker ikke folk på hva de andre drikker og hvor mye, ingen som ser hvor mange glass du har i deg. Bare pass på å danse litt og "skråle" litt :musik:

snusmumriken
20-10-2011, 20:04
Hei!
Jeg har nå lest det meste i denne tråden. Er det plass til meg også? Jeg er for tiden en ruger på dag 11 etter innsett av 2 ferske egg. Dette er vårt 3. forsøk, så vi begynner jo å føle presset..... Ser jo mange kjente problemstillinger. Jeg har begynt å kjenne mensmurring og blir jo så klart veldig nervøs for hva det innebærer. Noen som har det slik?

Sol
20-10-2011, 20:31
Kveldens test var negativ....
Men så lenge jeg ikke har fått mens så går det jo ann å ha et lite håp...

Sol

Luba
20-10-2011, 20:51
Var på ultralyd idag. Der fant de en eggpose som ser lovende ut, og 5-6 mindre. De økte menopur dosen, og det blir ny kontroll i morgen for å se om de små har utviklet seg. Hvis ikke skal vi visst satse på denne ene eggposen. Lite lovende med andre ord. Jeg skjønner ikke hvorfor det blir så få eggposer, når alle prøver er normale og jeg har tatt en ganske høy dose menopur denne gangen? Det er til og med færre der nå enn de to forrige forsøkene da dosen var lavere. Og da var nesten alle eggposene tomme eller uten modne egg. Hvordan skal det da gå med bare en eggpose?:neglebit:

Har fortsatt et lite håp, men det ser ganske mørkt ut. Krysser fingrene litt enda, men vi forbereder oss på enda et avbrutt forsøk :leiseg:

Tommelise
20-10-2011, 20:53
Negativ test her også... Men IKM er på lørdag da, så.... Kanskje ett bitte lite håp i hengende snøre.... Men regner ikke med det desverre :sukk:

Tommelise
20-10-2011, 20:55

Lykke til dere andre.

:klemse: til deg! Samme her, så kjenner følelsen veldig godt akkurat nå:sukk:

Tommelise
20-10-2011, 20:57
Kveldens test var negativ....
Men så lenge jeg ikke har fått mens så går det jo ann å ha et lite håp...

Sol

:heia: på deg og klamrer oss til håpet!

Tommelise
20-10-2011, 20:59
Var på ultralyd idag. Der fant de en eggpose som ser lovende ut, og 5-6 mindre. De økte menopur dosen, og det blir ny kontroll i morgen for å se om de små har utviklet seg. Hvis ikke skal vi visst satse på denne ene eggposen. Lite lovende med andre ord. Jeg skjønner ikke hvorfor det blir så få eggposer, når alle prøver er normale og jeg har tatt en ganske høy dose menopur denne gangen? Det er til og med færre der nå enn de to forrige forsøkene da dosen var lavere. Og da var nesten alle eggposene tomme eller uten modne egg. Hvordan skal det da gå med bare en eggpose?:neglebit:

Har fortsatt et lite håp, men det ser ganske mørkt ut. Krysser fingrene litt enda, men vi forbereder oss på enda et avbrutt forsøk :leiseg:

Klamre seg til håpet!!! Det er bare ett egg som trengs, så muligheten er jo absolutt tilstede:lykke:

Obella
21-10-2011, 08:08
saturday: anbefaler vin med skrukork og byta ut innholdet :) Det gjorde eg og lurde vennegjengen trill rundt! Eg skal på fest 5.november (ikkje mulig å unngå denne) og då må eg kanskje ty til denne løysninga igjen. Fulle folk følgjer ikkje så godt med på kva du drikker og kor mykje. Men me føler nok automatisk at det står prøverør i panna vår og anstrenger oss for mykje med å skjula det. Prøv å vær avslappa og glad på festen, men forstår godt at du ikkje akkuratt er i fest humør. Men kanskje kan det vera godt å koma seg ut blandt folk og i ein annan setting?

Utrulig trist for dere som har testa negativt:klemse:

Nevnte tidligare at eg skulle testa i dag tidlig (rugedag 9) sidan det ga positiv test sist gong. Kjente plutselig at eg var kjempe nervøs! Eg stirra og stirra til eg nesten stirra hull i testpinnen, men kunne ikkje sjå nokon klar strek :vente: la den i fra meg og etter 5 min så såg eg ein kjempe svak, svak strek (slik som sist gong) så då er eg kanskje gravid :lykkelig: Måtte sjekka mange gonger før eg reiste på arbeid og det er faktisk ein veldig svak strek!!! Skal ta ny test mandag morgen så får leva i håpet denne helga.
Samboer kommenterte i går at eg heilt sikkert er gravid for rosene eg fekk på innsett-dagen står like fint endå! Let it be true!!

God helg til dere alle!

Birgitte
21-10-2011, 11:45
Gratulerer så mye, Obella!! Håper streken er sterk og tydelig på mandag. :lykke:

Selv er jeg på rugedag 9. Ved de tidligere forsøkene har jeg testet så tidlig, men orker ikke denne gangen. Orker ikke å ødelegge en fin helg med gutta mine, i tilfellet den blir negativ. Men, våknet opp i dag en en go'følelse, så vi få se hvor lenge jeg klarer å vente.

:lykke:Lykke til alle sammen:lykke:

Luba
21-10-2011, 15:52
Hurra for deg Obella, og lykke til Birgitte! Spennende dager.

Jeg var på ekstra ultralyd i dag, og de mener vi skal satse på at de 3-4 små eggposene får fart på seg de neste dagene. Så da er det hvertfall mer enn en eneste liten eggpose å håpe på! Det blir uttak på onsdag. Merker at jeg egentlig allerede har gitt opp. Men jeg skal prøve å bygge opp litt positive vibber i løpet av helga.

Lykke til alle sammen, krysser fingrene for dere!

Liss
21-10-2011, 16:19
Sol og Tommelise: :kryssfingre: for at dere bare testet litt for tidlig!:lykke:

Alltid plass til flere snusmumrikken:blomstersmil: Jeg har ikke opplevd å bli gravid, men mensmurringer kan likså gjerne bety at egget har klamret seg fast og godgjør seg:blunke: slik jeg har forstått det hvertfall. Håper det er det for deg :lykke:

Obella: :lykkelig:

Liss
21-10-2011, 16:31
Hurra for deg Obella, og lykke til Birgitte! Spennende dager.

Jeg var på ekstra ultralyd i dag, og de mener vi skal satse på at de 3-4 små eggposene får fart på seg de neste dagene. Så da er det hvertfall mer enn en eneste liten eggpose å håpe på! Det blir uttak på onsdag. Merker at jeg egentlig allerede har gitt opp. Men jeg skal prøve å bygge opp litt positive vibber i løpet av helga.

Lykke til alle sammen, krysser fingrene for dere!

Kjenner til den følelsen ja. Skal så lite til før skuffelsen er der nå om dagen. Jeg har også utrolig treg eggmodning, tross store doser puregon. Første forsøk fikk jeg ut 4 egg, 2 befruktet med ingen graviditet. Denne gang fikk jeg ut hele 11 egg, men var bare 2 om ble befruktet her også.... MEN er jo bare gullegget vi trenger:blunke: Jeg hadde sånn håpet på å få noen på frys, så ble ganske skuffet ja. Men det jeg skulle si var at hvis du ikke har uttak før onsdag, så vil de jo utvikle seg mye enda. Hvor store var de idag? Mine fikk hvertfall fart på seg de siste dagene.

Liss
21-10-2011, 16:35
Jeg er idag blitt ruger av 2 fine 4-delte egg :blomstersmil: Ble ingen på frys for oss, så hvis vi ikke ville ha to inn, så ble det siste kastet. Og det er jo ikke aktuelt!! Så da er det jo bare å få dagene til å gå :Snegle: Hmmm....

saturday
21-10-2011, 19:41
Ja Mitab, jeg vurderer å kaste inn håndkleet og si jeg er syk eller noe. Jeg VET at folk kommer til å bli skikkelig fulle, og jeg hater å omgåes fulle folk. Jeg vet at det blir protester og skuffede blikk om vi drar tidlig (rundt tolv). Og så er jeg jo litt redd at folk skal skjønne det, at jeg drikker druejuice eller noe. Må vurdere dette litt mer... Hadde vært så mye bedre om jeg kunne vært ærlig og bare vært der et par-tre timer eller noe...

Hurra hurra Obelia!!:lykke: Svak strek er spennende, masse lykke til på mandag!

Lurer på, hva er best å bytte ut innholdet på ei vinflaske med? Druejuice? Noen som kan anbefale noen alkoholfrie viner?

Rugedag 5 nå. Kjenner ikke noe som helst. Er bare veldig dårlig i magen. Og ganske oppblåst. Ser jo gravid ut...

Mitab
21-10-2011, 20:23
Negativ test på rugedag 4! :neie: Jada...

Obella
21-10-2011, 20:56
=Mitab;744895]Negativ test på rugedag 4! :neie: Jada...

hehe trur du var litt for optimistisk der ja :heia: men heier på deg!

Liss
21-10-2011, 21:54

Skal si du er ivrig Mitab. Nå vet du hvertfall at eggløsningssprøyten er ute av kroppen :blunke:
:heia: på deg jeg og!

Birgitte
21-10-2011, 22:47

Tror ikke du skal legge noe i en negativ test i dag. Det er jo såvidt egget har rukket å feste seg ennå... Legg på 5 dager til du, Mitab, så snakker vi ;-)

Mitab
22-10-2011, 09:08
=Mitab;744895]Negativ test på rugedag 4! :neie: Jada...

hehe trur du var litt for optimistisk der ja :heia: men heier på deg!

Var bare for "moro", bestandig gøy de gangene det faktisk blir to streker selv om det denne gang va lovlig tidlig :blunke:

Skal si du er ivrig Mitab. Nå vet du hvertfall at eggløsningssprøyten er ute av kroppen :blunke:
:heia: på deg jeg og!

Fryseforsøk så ingen eggløsningssprøyte, men takk for heiing:blunke:

Tror ikke du skal legge noe i en negativ test i dag. Det er jo såvidt egget har rukket å feste seg ennå... Legg på 5 dager til du, Mitab, så snakker vi ;-)

Men synes rugetiden går såååå tregt denne gang! Vil så gjerne vite, men samtidig ikke vite og leve i god tro enda! Ikke noe skummelt å få negativ test nå, verre når vi nærmer oss dag 9-10, da føler jeg at testen strengt tatt bør bli positiv hvis en er gravid...:heia: Hvordan går det med deg?

Liss
22-10-2011, 09:39
Mitab: Du har fryseforsøk ja. Følger visst ikke helt med i timen her:blunke: Selv har jeg angst for testing så gruer meg veldig til dag 9-10, da kommer presset og tankene.... Liker i grunn å leve i troen på at kaaanskje jeg kan være gravid, har jo ikke opplevd det før...

LAMBI
22-10-2011, 14:24
Hei hei jenter! Da er jeg ruger igjen. 4 dager i dag, å tiden snegler seg avgårde. Er så utrolig dårlig, så regner med d er lutinus som tar knekken på meg, hadde d ikke sånn m crione. Sofaen er min bestevenn, men ikke enkelt å forklare d til en 2 åring.
Krysser fingrene til alle rugere her inne, å håper dette går vår vei.
Lykke til jenter!!

Liss
22-10-2011, 16:50
Hei hei jenter! Da er jeg ruger igjen. 4 dager i dag, å tiden snegler seg avgårde. Er så utrolig dårlig, så regner med d er lutinus som tar knekken på meg, hadde d ikke sånn m crione. Sofaen er min bestevenn, men ikke enkelt å forklare d til en 2 åring.
Krysser fingrene til alle rugere her inne, å håper dette går vår vei.
Lykke til jenter!!

Ja, ligger selv på sofaen. Er utrolig trøtt og uggen til tider. Men vi får vel bite det i oss:blunke: Jeg er kun på rugedag 2, så de neste 12 dagene frem til testdag beveger seg vel :Snegle: Håper det gir seg litt, lettere å finne på ting når en er litt bedre form. Lykke til med ruging du og:heia:

Sol
22-10-2011, 18:42
Heisann

Nok en negativ test i dag på rugedag 13 (syklusdag 29), men fortsatt ingen mens ennå.... Tror nok løpet er kjørt nå :sukk:

Jeg får heie på alle dere andre i stedet!:Lykke til:

Sol

Liss
22-10-2011, 19:50
Heisann

Nok en negativ test i dag på rugedag 13 (syklusdag 29), men fortsatt ingen mens ennå.... Tror nok løpet er kjørt nå :sukk:

Sol

Triste geier Sol :trøste:

Takk for lykkeønskning:blomstersmil:

LAMBI
22-10-2011, 20:43
Heisann

Sol

:trøste::trøste::trøste::trøste::

Luba
22-10-2011, 20:55
Kjenner til den følelsen ja. Skal så lite til før skuffelsen er der nå om dagen. Jeg har også utrolig treg eggmodning, tross store doser puregon. Første forsøk fikk jeg ut 4 egg, 2 befruktet med ingen graviditet. Denne gang fikk jeg ut hele 11 egg, men var bare 2 om ble befruktet her også.... MEN er jo bare gullegget vi trenger:blunke: Jeg hadde sånn håpet på å få noen på frys, så ble ganske skuffet ja. Men det jeg skulle si var at hvis du ikke har uttak før onsdag, så vil de jo utvikle seg mye enda. Hvor store var de idag? Mine fikk hvertfall fart på seg de siste dagene.

Hei, godt å høre at det ikke bare er meg som sliter med eggmodning :) Hvor stor dose puregon har du gått på? Og hvor er du i løypa nå? I går var den ene på 17 og de små på rundt 12. Fikk bare ut 2 og 3 egg (ingen befruktet) de to forrige gangene, så håper jo på flere nå. Krysser fingrene for at du har rett i at de små kommer etter... Har en dag til med menopur før ovitrelle. Lykke til, og takk for oppmuntringen. Hadde vært stas å kommet til rugestadiet denne gangen! :heia:

Luba
22-10-2011, 20:56
Så trist å høre Sol, ta vare på hverandre! :klemse:

Mitab
22-10-2011, 21:59
Så trist med negativ test Sol :klemme:

Rugedag 5 idag, testdag om 9 dager. Rugetiden snegler av gårde...:Snegle:

Liss
22-10-2011, 22:19
Hei, godt å høre at det ikke bare er meg som sliter med eggmodning :) Hvor stor dose puregon har du gått på? Og hvor er du i løypa nå? I går var den ene på 17 og de små på rundt 12. Fikk bare ut 2 og 3 egg (ingen befruktet) de to forrige gangene, så håper jo på flere nå. Krysser fingrene for at du har rett i at de små kommer etter... Har en dag til med menopur før ovitrelle. Lykke til, og takk for oppmuntringen. Hadde vært stas å kommet til rugestadiet denne gangen! :heia:

Jeg gikk på 300 puregon først, så økte de til 350 de siste dagene. Var slitsomt de siste dagene, var sinnsykt oppblåst! Så ut som jeg var 5 mnd på vei... 5 dager før uttak så lå eggposen(de største) fra 10 - 15, og de var visst veldig fine til uttak:) Men hjalp jo lite med flere egg for vår del, kun 2 befruktet denne gang også... Tror eggposene dine blir supre jeg:heia:
Jeg er på rugedag 2 idag. Fikk satt inn 2 fine 4-delte egg igår:blomstersmil: Bioingeniøren hadde en følelse av at det ble tvillinger..... meeeen, vet ikke hva jeg skal tro. Bare fornøyd om jeg blir gravid jeg:blunke:
Tenker du blir ruger til neste helg jeg :heia::heia:

tuppelura
22-10-2011, 22:56
Jeg går rundt i min egen lille boble og har falt totalt av lasset nå. Jeg prøver å ikke tenke på rugingen, men det er ganske vanskelig når man tar medisiner fem ganger om dagen.. Testdag på torsdag :neglebit:

saturday
23-10-2011, 08:48
Skjønner hva du mener tuppelura!! Er på rugedag 7 nå:lykke:

Anfla
23-10-2011, 09:56
Endelig fikk jeg en positiv test:lykkelig::lykkelig: er overlykkelig og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.

Måtte den lille spiren klamre seg fast hele veien ut:)

Liss
23-10-2011, 10:01
Endelig fikk jeg en positiv test:lykkelig::lykkelig: er overlykkelig og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.

:bølgen:

Grattis! Ser dere har holdt på en stund. Må være en fantastisk følelse :blomstersmil:

Mitab
23-10-2011, 10:03
Gratulerer Anfla!!! :vinner:

Liss
23-10-2011, 10:04
Jeg går rundt i min egen lille boble og har falt totalt av lasset nå. Jeg prøver å ikke tenke på rugingen, men det er ganske vanskelig når man tar medisiner fem ganger om dagen.. Testdag på torsdag :neglebit:

Hihi... ja er ikke lett når vi blir minnet på det hele tiden... Har du tenkt på å teste før??

Anfla
23-10-2011, 10:04
Tusen takk Liss og Mitab, ja er en helt fantastisk følelse:lykkelig:

LAMBI
23-10-2011, 10:13

:heia::heia::heia:

såååå moro, krysser alt jeg har for at dette skal gå bra. fins ingen bedre følelse når testen er positiv, etter mange negative.
masse klemmer fra meg og lykke til videre:lykke:

Luba
23-10-2011, 10:51
Jeg gikk på 300 puregon først, så økte de til 350 de siste dagene. Var slitsomt de siste dagene, var sinnsykt oppblåst! Så ut som jeg var 5 mnd på vei... 5 dager før uttak så lå eggposen(de største) fra 10 - 15, og de var visst veldig fine til uttak:) Men hjalp jo lite med flere egg for vår del, kun 2 befruktet denne gang også... Tror eggposene dine blir supre jeg:heia:
Jeg er på rugedag 2 idag. Fikk satt inn 2 fine 4-delte egg igår:blomstersmil: Bioingeniøren hadde en følelse av at det ble tvillinger..... meeeen, vet ikke hva jeg skal tro. Bare fornøyd om jeg blir gravid jeg:blunke:
Tenker du blir ruger til neste helg jeg :heia::heia:

Spennende med to egg da! Krysser fingrene for at dere lykkes. En eller to, det er bra uansett! :) Håper jeg kan joine rugegjengen neste helg ja... :heia:

Luba
23-10-2011, 10:52
Hipp hurra Anfla!! Heier på dere og spiren :heia::heia:

saturday
23-10-2011, 11:58
Gratulerer så mye Anfla! :D

Sol
23-10-2011, 13:22
Hipp hurra, Anfla!!! :yess:

stor klem fra Sol

tuppelura
23-10-2011, 13:42
Skjønner hva du mener tuppelura!! Er på rugedag 7 nå:lykke:
Godt det ikke bare er meg :)

Gratulerer :blomstersmil:

Liss, teste før torsdag? :panikk: Nei, det blir for skummelt. Jeg vil heller leve i håpet så lenge som mulig.

Tommelise
23-10-2011, 15:33
:heia: på dere Obella og Anfla!! Gratulerer sååå mye!!! Og vil ønske alle rugerne masse lykke til:lykke:

Hadde fortsatt negative test på fredag, skulle hatt mensen på fredag/lørdag, men den har ikke kommet... Tok en test i stad, ser ikke no særlig der heller dessverre.

Ringer vel Riksen når mensen starter så får vi høre hva de sier. Skal ta bp (hcg) i morra.

Tommelise
23-10-2011, 15:40
Heisann

Sol

No alla det samme her gitt, så krysser fingra for at vi kan starte neste forsøk så fort som mulig!! Har mye vondt nederst i magen, veit ikke helt hva det kommer av... Ikke mensensmerter heller (ikke sånne jeg pleier å ha ihvertfall), men regner med det er den som kommer...

Tommelise
23-10-2011, 15:49

Kjenner til det!!! Og hvor hardere man prøver å la vær å tenke på det jo verre blir det følte jeg;) :kryssfingre: for deg :lykke:

Birgitte
23-10-2011, 16:13
Er på rugedag 11 etter innsett av to fryseegg. Testet Kjapt positivt på fredag og i hele helgen. I dag kom til og med krysset opp før kontrollstreken, så dette tolket jeg som et bra og høyt hcg nivå, siden jeg har testet så sterkt så tidlig. Men, i formiddag har jeg begynt å blø lyserosa. Ikke mye, men nok til at jeg har truseinnlegg. Kjenner mer redd og litt motløs nå.

Skal egentlig ikke ta blodprøve før til tirsdag, men var en i morgen også, så har jeg noe å sammenligne med.

Tommelise
24-10-2011, 08:05
:heia: på dere Obella og Anfla!! Gratulerer sååå mye!!! Og vil ønske alle rugerne masse lykke til:lykke:

Hadde fortsatt negative test på fredag, skulle hatt mensen på fredag/lørdag, men den har ikke kommet... Tok en test i stad, ser ikke no særlig der heller dessverre.

Ringer vel Riksen når mensen starter så får vi høre hva de sier. Skal ta bp (hcg) i morra.

Den testen viser nå en svaaaaak strek, men det er vel ikke mulig??? Har en annen liggendes som også har to streker... Skjønner ingenting jeg nå... Men det er vel sånn at de kan vise falskt positivt test tida?!?!?

Skal jo ta blodprøve etterpå - noen som veit hvor lang tid det tar å få svar på den? Tar den på legekontoret her, men det er vel Riksen som får svaret????

Tommelise
24-10-2011, 08:07
Er på rugedag 11 etter innsett av to fryseegg. Testet Kjapt positivt på fredag og i hele helgen. I dag kom til og med krysset opp før kontrollstreken, så dette tolket jeg som et bra og høyt hcg nivå, siden jeg har testet så sterkt så tidlig. Men, i formiddag har jeg begynt å blø lyserosa. Ikke mye, men nok til at jeg har truseinnlegg. Kjenner mer redd og litt motløs nå.

Skal egentlig ikke ta blodprøve før til tirsdag, men var en i morgen også, så har jeg noe å sammenligne med.

Leser at det er mange som blør litt i begynnelsen uten at det skal være noe galt. Hvor mye som er "greit" veit jeg desverre ikke... Men krysser alt jeg har og:heia: påp deg og spiren:)

Luba
24-10-2011, 10:17
Den testen viser nå en svaaaaak strek, men det er vel ikke mulig??? Har en annen liggendes som også har to streker... Skjønner ingenting jeg nå... Men det er vel sånn at de kan vise falskt positivt test tida?!?!?

Skal jo ta blodprøve etterpå - noen som veit hvor lang tid det tar å få svar på den? Tar den på legekontoret her, men det er vel Riksen som får svaret????

Hurra, det høres lovende ut! Positivt er positivt :lykkelig:
Vet ikke hvor lang tid det tar å få svar jeg, men håper det går fort!

Anfla
24-10-2011, 11:45
Noen som vet hvor lenge eggløsningssprøyten henger igjen i kroppen? Jeg tok pregnyl den 8.10, kan det være den som gjør at jeg fikk positiv test?

Hildur
24-10-2011, 12:47
Noen som vet hvor lenge eggløsningssprøyten henger igjen i kroppen? Jeg tok pregnyl den 8.10, kan det være den som gjør at jeg fikk positiv test?

Nei, det er ikke mulig at den sitter igjen nå. Den kan sitte i kroppen i inntil 10 dager etter at den er satt, men den er garantert ute av kroppen da. Så du er nok gravid kjære deg:lykkelig:

Anfla
24-10-2011, 13:17
Ble litt bekymret når jeg ringte til Porsgrunn og hun jeg snakket med sa at det kunne være hcg fra eggløsningssprøyten men kommer nok til og teste hverdag frem til onsdag tenker e;)

Luba
24-10-2011, 17:03
Nå begynner jeg å merke det - presset fra eggposene som vokser. Og med det stiget håpet litt - kanskje det er blir flere enn det først så ut til? Håper så veldig at de får ut mange egg, at de er modne, blir befruktet...ja dere kjenner vel regla? Nå er det eggløsningssprøyte om et par timer, og onsdag er det egguttak. Ble typisk innkalt til 3 møter på onsdag i løpet av ettermiddagen...etter litt fram og tilbake bestemte jeg meg for late som ingenting og heller ringe inn syk på onsdag. Kan jo ikke sette opp "syk" i kalenderen heller, akkurat?

Dette blir snart litt for spennende for meg. Jeg gruer meg ikke så veldig til uttak, det er ubehagelig, men det går greit. Jeg gruer meg mer til resultatet, og til telefonen til lab'en på torsdag. Denne gangen tenker jeg at mannen min og jeg skal ringe sammen, orker ikke få svar alene hvis det ikke blir befruktet. Og blir det det, er det jo stas å høre det sammen :)

Sol
25-10-2011, 13:05
Da kom mensen i dag, så da er resultatet klinkende klart :sukk:

Men vi er strålende fornøyd med å ha fått vår lille godjente som nå er 3,5 år (hadde bare vært fint for henne å ha søsken...sukk).

Sender alle dere andre alle mine beste ønsker!

Stor klem fra Sol

Liss
25-10-2011, 16:08
Det var leit Sol:klemse:

Luba: Lykke til i morgen! Er forferdelig/uutholdelig spenning akkurat uttaksdagen og dagene etter!! Godt at du kan ringe sammen med mannen. Jeg fikk telefon av klinikken, og da var jeg alene....kjipt å være lei seg alene... :kryssfingre: for at eggposene dine har vokst og at eggene blir befruktet! Blir spennende å høre:blunke:

Birgitte: Ser du har fått positiv test! :lykkelig::lykkelig:

LAMBI
25-10-2011, 16:21
når var d du skulle teste Liss??
jeg tok en test i dag,midt på dagen) klarte ikke holde meg lenger, å den viste en skygge strek???????? kanskje d gikk denne gangen, skal egentlig ikke teste før om 1 uke, men m førstemann fikk jeg og tidlig utslag. dag 9 testet jeg da..
må ta en i morgen og kanskje......

Liss
25-10-2011, 17:58
når var d du skulle teste Liss??
jeg tok en test i dag,midt på dagen) klarte ikke holde meg lenger, å den viste en skygge strek???????? kanskje d gikk denne gangen, skal egentlig ikke teste før om 1 uke, men m førstemann fikk jeg og tidlig utslag. dag 9 testet jeg da..
må ta en i morgen og kanskje......

Oiiii.... det kan jo være. Eggløsningssprøyta skal vel være ute av kroppen nå!? Sier de ikke max 10 dager. Guri for spennende :neglebit:Du er nå tøff som tør teste så tidlig. Skikkelig pyse jeg... Jeg har ikke testdag før neste torsdag :vente: Har ikke begynt å kjenne etter på symptomer enda, men det nærmer seg... Ja, ta en test i morgen og!!! Alt for spennende dette...

Glees
25-10-2011, 21:33
Ja da var det over for meg, Neg test i dag :( ble først veldig skuffa og lei meg for jeg visste at nå må vi gå får full egenbetaling og regna med det ville ta litt tid før vi kunne hoppe på nye forsøk. Men Neida, jeg kunne alledre ringe inn neste mens og nytt fersk forsøk er satt til uke 3 ca. Og legen ville jeg skulle fortsett på metformin, og så skal jeg begynne på prednisolon igjen ved sprøytestart, embryoglue skal brukes, og om det er egg nok til å sette inn så skal de visstnok sette inn to egg. :) så nå tar jeg bare en liten hvilepause foruten prøving hjemme fra prøvinga. til oppstart av spray rett før jul selvsagt. Så null juleøl og champis på meg i jula/nyttår. Tar heller en sånn villa eller julebrus jeg :) Lykke til videre dere sor ruger, gratulere til de med positive tester og en klem til de det ikke lykktes for denne gang, bedre lykke neste gang :)

Obella
26-10-2011, 09:24
LAMBI: juhuuu då er du nok gravid gitt! :yess:
Tviler på at eggløysningssprøyta gir utslag nå. Husker fra førrige forsøk at eg testa negativt på dag 6 og så ein veldig svak strek på dag 9.
GRATULERA SÅ MYKJE!!!!:lykkelig:

Nå som eg er gravid (juhuuu) så har eg bestilt resterande medisin og UL i midten av nov. Kjempe glad men nå bjynner eg å kjenna litt på det eg har i vente. Rekner med at kvalmen kjem som ei bomba i veke 6-7 og er nødt å planleggja koss eg skal fiksa dette mht arbeid. Har ein kjempe grei sjef så blir nok nødt å informera han tidlig og arbeida ein del heima, sånn at eg slepp den laaange vegen til og frå arbeid. Sist gong fortalte eg det ikkje til kollegaer før etter 4mnd, men er ikkje så nøye denne gong om nyheten sleppes tidligare.

Anfla
26-10-2011, 09:36
LAMBI: juhuuu då er du nok gravid gitt! :yess:
Tviler på at eggløysningssprøyta gir utslag nå. Husker fra førrige forsøk at eg testa negativt på dag 6 og så ein veldig svak strek på dag 9.
GRATULERA SÅ MYKJE!!!!:lykkelig:

Nå som eg er gravid (juhuuu) så har eg bestilt resterande medisin og UL i midten av nov. Kjempe glad men nå bjynner eg å kjenna litt på det eg har i vente. Rekner med at kvalmen kjem som ei bomba i veke 6-7 og er nødt å planleggja koss eg skal fiksa dette mht arbeid. Har ein kjempe grei sjef så blir nok nødt å informera han tidlig og arbeida ein del heima, sånn at eg slepp den laaange vegen til og frå arbeid. Sist gong fortalte eg det ikkje til kollegaer før etter 4mnd, men er ikkje så nøye denne gong om nyheten sleppes tidligare.

Gratulerer så mye obella :lykkelig:

Birgitte
26-10-2011, 10:01
Birgitte: Ser du har fått positiv test! :lykkelig::lykkelig:

Tusen takk! Hadde en blødning på rugedag 10, men til tross for det hadde jeg hcg på 98 på rugedag 11 (eksl innsettingsdagen) og på 164 på dag 12. Så til tross litt urolig start, er jeg gravid! JIPPI,

Anfla
26-10-2011, 10:39
Gratulerer så mye Birgitte:lykkelig:

Mitab
26-10-2011, 13:17
Negativ test på rugedag 9 så da er det vel ikke noe håp? Har jo satt inn blastocyst så vil tro det hadde blitt positivt idag om jeg hadde vært gravid....Hadde en del anderledes mensmurringer natt til i går og en del stikninger og "knip" så har hatt litt god følelse, men vet nesten ikke lengre jeg...Tror jeg må stoppe testingen frem til testdato nå for tenker så alt for mye på dette. Får ikke sove om natta lengre, ligger bare å spekulerer og tenker på videre forsøk og hvor lenge vil skal orke dette. Det begynner å kjenens på kroppen, jeg er sliten og lei...:sukk:

saturday
26-10-2011, 17:52
Er på rugedag ni, og i natt drømte jeg at jeg testet positivt. Så selv om vi egentlig ikke skal teste før 31.okt, altså neste mandag, så måtte jeg jo i morges. Hadde jo ikke trodd at det ville vise noe, har tatt SÅ mange negative tester.

Men, etter et par minutter kom det en svaaaaak strek til syne... Tør nesten ikke håpe, men tror faktisk jeg er gravid:lykkelig: Var en sånn liten billigtest.

krølla77
26-10-2011, 19:21
Så vidt jeg klarer å sette meg ned å skrive her...dette er bare nesten så en ikke kan tro det....:heia:

...meeeen endelig...jeg ser et kryss på testen min, kan det vær mulig??? :yess: har ikke testdag før på fredag...den 28.10

Skal ta en digital test i morgen...eller senere i kveld...har den liggende + at jeg skal innom Medicus på fredag for blodprøve...nesten sånn at jeg ikke tror det er sant, så må dobbeltsjekke dette her...

Sambo er på 3T, B90 time på spinning :bodypump:...jeg trenger ikke det for å få hjertebank å pustevansker...heheh:-) Jeg tar bare en test :blunke:
- Gleder meg enormt til han kommer inn døren...jeg skal fortelle ham at han skal bli pappa :lykkelig: :lykkelig: :lykkelig:

Lykke til alle sammen, stå på...vi lyktes på 3.forsøket + 1 frys :heia:

Krøllaklem:-)

Hmmm...kan jeg melde meg inn i et "jeg er gravid"-forum nå??? hihi:yess:

Anfla
26-10-2011, 20:05
Gratulerer så mye til dere krølla 77:lykkelig:

Liss
27-10-2011, 09:57
Negativ test på rugedag 9 så da er det vel ikke noe håp? Har jo satt inn blastocyst så vil tro det hadde blitt positivt idag om jeg hadde vært gravid....Hadde en del anderledes mensmurringer natt til i går og en del stikninger og "knip" så har hatt litt god følelse, men vet nesten ikke lengre jeg...Tror jeg må stoppe testingen frem til testdato nå for tenker så alt for mye på dette. Får ikke sove om natta lengre, ligger bare å spekulerer og tenker på videre forsøk og hvor lenge vil skal orke dette. Det begynner å kjenens på kroppen, jeg er sliten og lei...:sukk:

Jeg har ikke så mye peiling på blastocyst, men hold håpet litt til kjære deg!
Er ikke sikkert toget er gått enda!! Men forstår følelsen. :klemse:

Liss
27-10-2011, 09:58
Lambi: Har du tatt flere tester???

Liss
27-10-2011, 09:59
Gratulerer til dere som har testet positivt!! :lykkelig::lykkelig::lykkelig:

Luba
27-10-2011, 14:35
Så gikk det ikke denne gangen heller. Fikk ut 4 egg på onsdag, 3 var modne. I dag fikk vi svar fra lab'en om at ingen har blitt befruktet. Hvis riks'en holder på det de sa etter sist forsøk, var dette vår siste sjanse.

Nå er vi bare utrolig lei oss. Forstår ikke hvorfor dette skjer gang på gang, når alt ellers er som det skal. :leiseg:

Lykke til dere andre :lykke:

Anfla
27-10-2011, 14:55
Så leit luba:klemse:

krølla77
27-10-2011, 16:49
Så vidt jeg klarer å sette meg ned å skrive her...dette er bare nesten så en ikke kan tro det....:heia:

...meeeen endelig...jeg ser et kryss på testen min, kan det vær mulig??? :yess: har ikke testdag før på fredag...den 28.10

Skal ta en digital test i morgen...eller senere i kveld...har den liggende + at jeg skal innom Medicus på fredag for blodprøve...nesten sånn at jeg ikke tror det er sant, så må dobbeltsjekke dette her...

Sambo er på 3T, B90 time på spinning :bodypump:...jeg trenger ikke det for å få hjertebank å pustevansker...heheh:-) Jeg tar bare en test :blunke:
- Gleder meg enormt til han kommer inn døren...jeg skal fortelle ham at han skal bli pappa :lykkelig: :lykkelig: :lykkelig:

Lykke til alle sammen, stå på...vi lyktes på 3.forsøket + 1 frys :heia:

Krøllaklem:-)

Hmmm...kan jeg melde meg inn i et "jeg er gravid"-forum nå??? hihi:yess:

Ja, testa positivt i går...tok 2 tester til og med, den digitale viste gravid 1-2 uker...men jeg blør litt.....er liiiiiivredd...ringte Medicus, og jeg skal dit i morgen..
Jeg har jo fått med meg at det er vanlig å blø litt rundt den tiden en forventer mens, men hva er mye....de spør om jeg blør mye, er det friskt blod osv...i tillegg tar jeg jo Lutinus, og noe av den kommer jo også ut....huff...jeg blir helt skjelven....

Men 2 positive tester må jo si litt vel??? Har aldri hatt positive tester i prøvinga tidligere...

Har noen erfaringer med dette?? De satte jo inn 2 egg, kan det være ett egg som har festet seg....????

Hjelp meg...prøver å tenke positivt!!!

bekymret Krøllaklem....

LAMBI
27-10-2011, 17:32
her var d masse spenende nyheter:yess:
jeg har testa hver dag nå, å streken blir bare tydligere å tydligere.
håper virkelig d er en spire på vei.

tenker på dere Luba, sender en stooor trøste klem fra meg.

Kreps75
27-10-2011, 19:46
:lykkelig: til dere som har testet positivt og :klemse: tiil dere som har testet negativt/avbrutt forsøk. Selv sitter jeg på hotellet i Tr-heim og skal på ul i morgen. Må si jeg gruer meg, redd for at det blir nok et avbrutt forsøk. :neglebit:Og da er løpet kjørt. Har startet opp med "babyklister", i tilfelle jeg skal være så heldig og få sette inn ett egg. :lykke::lykke:

LAMBI
27-10-2011, 21:19
:lykkelig: til dere som har testet positivt og :klemse: tiil dere som har testet negativt/avbrutt forsøk. Selv sitter jeg på hotellet i Tr-heim og skal på ul i morgen. Må si jeg gruer meg, redd for at det blir nok et avbrutt forsøk. :neglebit:Og da er løpet kjørt. Har startet opp med "babyklister", i tilfelle jeg skal være så heldig og få sette inn ett egg. :lykke::lykke:

Ønsker deg masse lykke til i morgen, krysser fingrene for at d går bra!!!

saturday
28-10-2011, 07:31
Testet svakt positivt på onsdag, og tok en clearblue i morges. Helt tydelig blått kryss!! Lettelse:yess:

Skal egentlig ikke teste før mandag, så det føles liksom ikke virkelig før jeg tester positivt da... Så redd for at noe skal skjære seg... Har jo hørt at PCOS damer har lettere for å miste også. Det er så veldig tidlig ennå...

Men jeg er glad, svært glad, uansett!!