PDA

Se full versjon : Oktoberklubben

Sider : [1] 2

heon
06-07-2004, 13:36
Vet det er i tidligste laget,..men åpner herved oktoberklubben.
Håper jeg får noen klubbvenner snart å lengte fremover med :D

Starter klubben med et flott dikt som
(var det deg Hønemor som gav meg det første gangen?)
jeg vet flere har sett før..

Don’t Give Up
When things go wrong as they sometimes will
When the road you’re trudging seems all uphill
When funds are low and debts are high
And you want to smile but you have to sigh
When care is pressing you down a bit
Rest a bit but do not quit

Life is queer with its twists and turns
As everyone of us sometimes learns
And many a failure turns about
When he might have won had he stuck it out

Don’t give up though the pace seems slow
You may succeed with another blow
Success is failure turned inside out
The silver tint of the cloud of doubt

And you never can tell how close you are
It may be near when it seems so far
So stick to the fight when you’re hardest hit
It’s when things seem worst
You must not quit

[smiley=vinke.gif]

Hønemor
06-07-2004, 16:43
Du kan jo ikke være helt alene i klubben, Heon, så jeg melder meg like godt inn med 3. forsøk, Riksen, uttak uke 40. Dersom blodsporene som forfølger meg om dagen [smiley=drakula.gif] mot formodning skulle være falsk alarm, så får jeg heller bli støttemedlem... Tar en hjemmetest igjen på torsdag, dersom blødningen ikke har kommet skikkelig i gang til det.

Hilsen Hønemor [smiley=venner.gif]

knerten
12-07-2004, 14:31
Hei hei..
Antagelig blir vel jeg også medlem her. Skal på samtale på Riksen i førsten av september og skal ha inseminering med donorsæd etter dette.........
Ivertfall nesten sikkert, visst ikke noe annnet skjer...

Lisemor
12-07-2004, 19:19
Åååå... tror jeg også kommer med i denne gjengen:) Har time på Omnia 30-08, kun til samtale da, og håper vel at behandlingen skal være i gang i oktober. Vi skal ha ICSI med MESA/TESA.. Er veldig spent og utolmodig. Denne måneden er det fire år siden vi begynte å prøve.
Gleder meg masse til høsten :)

Klem fra
Lisemor

Rani
20-07-2004, 10:41
Hei!
Jeg skal ha første møte med Riksen 06.september. Noe håp for at jeg havner i oktoberklubben, tro? Hvis ikke får dere telle meg som støttemedlem. Det nærmer seg uansett for meg, så vil følge med dere og se hvordan det går.
Lykke til, alle sammen!!!!

Klem, Rani

heon
21-07-2004, 11:46
Det kan nesten se ut som jeg har meldt meg inn i feil klubb. Var egentlig satt opp til uttak i uke 40, men etter samtale med lege på Riksen er det bestemt at jeg skal spraye i en evighet (starter neste uke) og ha uttak i uke 38. Så hvis det ikke skjer ytterligere justeringer så blir jeg nok bare tilskuer i denne klubben.

Fortsatt god sommer!

Demeter
27-07-2004, 12:06
Hei jenter!

Jeg vil også være med her inne (hvis de ikke er snille i Haugesund og slipper meg til i september, da :-)).

Vi er superheldige og har en hanekylling i kurven på halvannet. Nå vil vi lage søsken til ham.

Vi er såkalt uforklarlig barnløse, og kjørte standard ivf på de to forsøkene vi hadde i forrige runde. Denne gangen skal vi kjøre kort regime, det vil si ivf uten nedregulering (spray) i forkant.

Det blir spennende!

Klem fra

Kanutten
09-08-2004, 08:58
Hei på dere!

Jeg regner med at jeg blir med i oktober klubben jeg også.. Har i allefall ringt til Riksen og avtalt "tur" i uke 43....

Kort historie: Kastet pillen i -95, fikk diagonsen lett PCO (skjelden eller ingen eggløsning). Sto i kø for IVF på Ullevål i 2 år og 4 mnd... Ingen befruktning på første forsøk, men på andre forsøk ble det foretatt ICSI og vi har i dag en prinsesse på litt over 4 år.

Opplevde et svangerskap utenfor livmoren i 2001. En graviditet som vi fikk til selv. (Så det er jo mulig.....Gir aldri opp håpet etter å ha hatt både eggløsning og klart å befrukte det selv...)

Vi flyttet på oss og tok første søskenforsøk i fjor høst på Rikshospitalet. Men det var ikke antydning til graviditet engang. Nytt søskenforsøk nå i juni som endte i en spontanabort i uke 5 :-(

Men da har jeg registrert meg enda en gang på disse sidene... Så da er vi i gang igjen.. med å følge med, heie, gråte og juble med alle de flotte jentene her inne!!

I`ll be soon back!

Ciao
19-08-2004, 21:43
Hei alle sammen!!

Tenkte jeg kunne melde meg inn i oktoberklubben, jeg også. Vi skal antakelig ha uttak i uke 41 i Århus (hvis gynokologen ser at alt er bra til uka!!!) Kan si at jeg gruer meg litt til den sjekken... [smiley=redd.gif]

Håper på mange blå kryss i klubben!! [smiley=kryssfingre.gif]

Ha ei fin helg alle sammen!!

Hilsen
Ciao

My
20-08-2004, 14:28
Dette blir "min" klubb! [smiley=dans.gif]

strilejenta
25-08-2004, 12:57
Hei alle saman og lukke til med forsøket. [smiley=kryssfingre.gif]

Heon, du er hjarteleg velkomen inn i septemberklubben til oss hvis det er slik det vert. [smiley=storklem.gif]

Det er veldig spennande å følgja med på deg. Eg hugsar eg lurte på om me kom i same klubb denne gongen og.

Strilejenta

Endelig
25-08-2004, 17:50
Hei jenter! Jeg flytter fra septemberklubben og inn hit - gleder meg til aa foelge dere videre! Her er mine fakta, saa langt:

Endelig, 31 år, 1. søskenforsøk ivf, mens 24/8, spray 13/9, blodproeve 27/9, sproeyter et par dager etter dette

Lykke til, alle!

Endelig
25-08-2004, 18:05
Hei alle oktoberprøvere! Jeg har forsøkt meg på en skikkelig liste over de som har meldt seg inn så langt. Regner med at dere retter og legger til etterhvert, så blir det lettere å følge hverandre. Lykke til alle! Måtte dette bli den blåeste klubben noensinne! ;) + + + + + + + + + + + + + + + + + +

HAUGESUND

Demeter, 1. søskenforsøk ivf, kort regime

OMNIA

Lisemor, 1. forsøk icsi med mesa/tesa

RIKSEN

Kanutten, 3. søskenforsøk icsi
Hønemor, 3. forsøk, uttak uke 40
Knerten, 1. forsøk AIH
Rani, 1. forsøk

UNN

My

VOLVAT

Endelig, 31 år, 1. søskenforsøk ivf, mens 24/8, spray 13/9, blodprøve 27/9, sprøyter et par dager etter dette

ÅRHUS (DK)

Ciao, uttak uke 41

My
26-08-2004, 10:55
13/9, blodproeve 27/9, sproeyter et par dager etter dette

Blodprøve?! Hvorfor blodprøve?
Selv har jeg fått beskjed om å bestille time til UL hos gynekolog hjemme, like før sprøytestart.
Dette for å se om slimhinnnen er tynn nok, og at jeg ikke har cyster.

My
26-08-2004, 10:56
Hvordan kan jeg enklest mulig kopiere listen Endelig, for så å gjøre forandringer?

Demeter
26-08-2004, 11:52
Heisan! Jeg lister meg ut av oktoberklubben, for jeg er framskyndet og på gang alt nå. Ønsker dere alle lykke til videre!

Klem fra Demeter

OMNIA

RIKSEN

Knerten, 1. forsøk AIH
Rani, 1. forsøk

UNN

My

VOLVAT

Endelig, 31 år, 1. søskenforsøk ivf, mens 24/8, spray 13/9, blodprøve 27/9, sprøyter et par dager etter dette

ÅRHUS (DK)

Ciao, uttak uke 41

Endelig
26-08-2004, 17:32
Hei My,

Hvis du vil kopiere listen, så kan du enten bare 'gjøre det', altså med ctrl c paa tastaturet ditt, og så ctrl v for å lime inn, eller du kan velge 'svar med sitat', og så bare fjerne der det står 'quote' og klammene rundt. Se om ikke det går sånn?

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg skal ta blodprøve naa, jeg har ikke gjort det tidligere, men jeg går ut fra at det er fordi jeg er ny på Volvat, og de vil undersøke om jeg er nedregulert nok, og vite hvilke nivåer jeg ligger på. Jeg tok blodprøve før Primolut-fremkalt mens også, for å sjekke hvilke hormonnivaaer jeg ligger på til vanlig. Så når jeg har sprayet i minst tolv dager, så vil de sjekke nivåene igjen. Antar at jeg så skal inn til UL også. Siden jeg har hatt forsøk før, så har de satt meg igang - og så tar de resten litt etterhvert virker det som.

Spennende at du er igang, Demeter, lykke til!

Endelig
26-08-2004, 17:35
OKTOBERKLUBBENS LISTE, så langt:

OMNIA

RIKSEN

Knerten, 1. forsøk AIH
Rani, 1. forsøk

UNN

My

VOLVAT

ÅRHUS (DK)

Ciao, uttak uke 41

My
26-08-2004, 18:03
OKTOBERKLUBBEN oppdatering...

OMNIA

RIKSEN

Knerten, 1. forsøk AIH
Rani, 1. forsøk

UNN

My; 1. forsøk IVF. Spray 3\9. Penn 23\9. UL 1\10.

VOLVAT

Endelig, 31 år, 1. søskenforsøk ivf, mens 24/8, spray 13/9, blodprøve 27/9, sprøyter et par dager etter dette *

ÅRHUS (DK)

Ciao, uttak uke 41

My
26-08-2004, 18:06
Hei My,

Hvis du vil kopiere listen, så kan du enten bare 'gjøre det', altså med ctrl c paa tastaturet ditt, og så ctrl v for å lime inn, eller du kan velge 'svar med sitat', og så bare fjerne der det står 'quote' og klammene rundt. Se om ikke det går sånn?

Takk for hjelpen, Endelig ;D
Når jeg bare brukte kopier og lim inn-metoden, falt farger o.l bort, men fjerning av Quote fungerte utmerket!

myramona
26-08-2004, 19:23
Hei alle sammen!
Ser ut som det er en god del som skal ha forsøk i oktober. jeg vil også være med.
Vi skal inn til ivf 1. søskenforsøk på riksen men uthenting uke 43.
Jeg har tenkt minst mulig på at vi skal i gang igjen, men nå nærmer det seg faretruende. krysser fingrer og håper det går like bra som sist gang. og hvis ikke har vi jo allerede i søt jente å trøste oss med.

Kanskje jeg skal fortelle litt om meg selv siden jeg er ny her. Grunnen til at vi ikke får barn på naturmetoden er at jeg har hatt en del (les 5) tarmoperasjoner, der de sannsyligvis har tettet tubene mine. jeg har visst fra 1993 at det kunne bli trøbbel å bli gravid så vi ventet ikke så lenge før vi søkte om ivf. vi hadde første forsøk på st.olav høsten 2002 og var griseheldige og ble gravide, vi fikk en nydelig jente i mai i fjor.

Blir spennede å følge med på hvordan det går med dere andre her inne.
:D

Endelig
27-08-2004, 01:31
OMNIA

RIKSEN

Knerten, 1. forsøk AIH
Rani, 1. forsøk
Myramona, 1. søskenforsøk ivf, uttak uke 43

UNN

VOLVAT

Endelig, 31 år, 1. søskenforsøk ivf, mens 24/8, spray 13/9, blodprøve 27/9, sprøyter et par dager etter dette *

ÅRHUS (DK)

Ciao, 4. forsøk, uttak uke 41

Da har jeg oppdatert med Myramonas info også. Velkommen i klubben! Og som My og jeg fant ut, det enkleste for å oppdatere listen, er å bruke 'svar med sitat' og fjerne 'quote' og klammene før og etter det nye innlegget. Det er bare å prøve seg frem sikkert! *;)

Lone123
27-08-2004, 15:03
Sorry at jeg bryter inn her.

Jeg har et spørsmål til LISEMOR.

Jeg ser dere skal igang med deres første forsøk med Tesa på Omnia.

Vi har prøvd 3 ganger i utlandet (Tesa) uten hell så langt. Vi ser på mulighetene her til lands nå når biotekn.loven er endret.

Hvor lenge måtte dere vente på å få komme igang?
Har Omnia avtale med det norske trygdesystemet slik at disse forsøkene havner under de norske reglene for egenandel?

Ellers ønsker jeg dere og alle dine medsøstre i oktoberklubben lykke til videre.

Med vennlig hilsen
Lone123

Admin
27-08-2004, 15:10
Hei Lone123.
Omnia er privat, tidligere Røde Kors Klinikken. Du finner en prisoversikt her, men jeg har ikke fått tak i noen informasjon enda hva det eventuelt koster ekstra med Mesa/Tesa: http://www.fub.no/hva/sykehus.php

Lone123
27-08-2004, 15:25
Takk for kjapp respons!

Vet du hvilke sykehus som har fått godkjennelse for TESA så langt også?

Jeg vet Omnia er privat. Kan ikke sykehusene ha avtale med trygdeverket allikevel?

Med vennlig hilsen

Lone123

Lisemor
28-08-2004, 14:05
Kjære Lone 123!

Som du allerede har fått svar på er Omnia privat (full egenbetaling desverre). Porsgrunn har også startet opp, og der får du dekket behandlingen. Har sendt inn søknad dit også, og de regner med 6-8 mnd ventetid.
Slik at vi prøver på Omnia i mellomtiden.

Gleder meg masse til å komme igang, er ikke lenge igjen nå..
Omnia har så godt som ingen ventetid, ihverfall ikke nå som ferien er over:)

KJempe lykke til til deg også!
Si gjerne i fra hvordan det går fremover.. vi er jo (heldigvis) ikke så mange som skal igjennom mesa/tesa..

Klem fra Lisemor

Ciao
29-08-2004, 13:22
Hei alle sammen

Nå er jeg fryktelig spent på om jeg blir med i oktoberklubben. Skal til legen på torsdag for å sjekke at alt er ok!! [smiley=redd.gif] Hvis alt er ok, starter jeg på nesespray på mandag 6.sep - og sprøyter 23.sep.

Så drar vi til Århus i uke 41, for vårt 4.forsøk..
Blir ei spennende uke. [smiley=vibba.gif]

Hilsen
Ciao

Endelig
29-08-2004, 22:52
Oj, saa spennende da, Ciao! Lykke til paa torsdag. Alt gaar nok bra, skal du se! [smiley=kryssfingre.gif]

Lisemor
31-08-2004, 18:17
Tror jeg var litt vel optimistisk da jeg meldte min ankamst hit- desverre.. Jeg må nok smøre meg med tolmodighet ihvertfall til desember..

Men lykke lykke til alle sammen.. [smiley=kryssfingre.gif] alt jeg kan for dere:)

Klem Lisemor

MN
31-08-2004, 19:50
Hei, må nok melde meg inn i oktoberklubben jeg også.

Vi har hatt flere forsøk i Danmark ( TESA), men ikke lykkes. Skulle nå prøve på Omnia. Det var meningen at vi skulle ha uttak denne uken, men vi måtte avbryte forsøket pga. overstimulering. Hadde veldig høyt østradiol og rundt 50 egg. Skikkelig nedtur :(

Jeg er vistnok vanskelig å stimulere. Skal nå prøve en ny variant med p piller og pergotime, samt litt puregon. Greit å prøve noe nytt, da vi ikke har lykkes før.

Håper på uttak i uke 42.

Lever i håpet! :)

Endelig
01-09-2004, 10:52
OMNIA

MN, uttak uke 42

RIKSEN

Knerten, 1. forsøk AIH
Rani, 1. forsøk

UNN

VOLVAT

Endelig, 31 år, 1. søskenforsøk ivf, mens 24/8, spray 13/9, UL og sprøytestart 29/9

ÅRHUS (DK)

Lykke til i desember, Lisemor! Velkommen til den blå klubben vår, MN! Kjedelig med utsatt oppstart, for begge to...!

Jeg er nå hjemme fra det store utland, og har fått alle datoer på plass. Blir spennende å se om uttak faktisk blir i uke 42 - i mitt forrige forsøk satt jeg sprøyter i seks uker, så det spørs om vi holder skjema... Nå kjenner jeg at jeg gleder meg!

Hønemor
01-09-2004, 16:18
Hei

Jeg beveger meg sjelden her inne om dagen, prøver å trappe ned ettersom jeg ble veldig avhengig av både dette forumet og BIM i vår og sommer. Men jeg slenger da innom i blant for å se hvordan det går med folk. For oppdateringens skyld (hvem som nå enn tar seg av den): Jeg har spraystart 17/9 og uthenting uke 42. Det hele ble litt forskjøvet pga. forsinket mens.

Hilsen Hønemor

strilejenta
01-09-2004, 19:08
Hallo Hønemor.

Kjekt å sjå deg att. Så no er du i gong att du og.
Nye spanande dagar og veker ligg framom deg.

Håpar du er innom av og til og oppdaterer oss sjølv om du prøver å unngå å verta avhengig. Forstår kva du meiner, det er veldig freistande å stikka innom her.

Strilejenta

taran
03-09-2004, 13:40
Hei alle oktoberjenter!

Jeg hopper fra augustklubben og hit etter at 1.ivf forsøk mislyktes. Jeg fikk fryst ned 7 egg og skal ca i midten av oktober sette inn egg i naturlig syklus på St.Olav i Trondheim.

Jeg er glad for at vi fikk så mange egg å fryse ned, for da slipper jeg også og gå på hormoner. Det er veldig deilig.

Ble veldig lei meg når første forsøk ikke lyktes, men har jo etterhvert forstått på de andre jentene at man ofte må igjennon noen forsøk. Jeg har også en sønn på snart 7 år fra et tidligere forhold og er jo tross alt veldig heldig :)

Satser på at oktoberklubben er en lykkemåned for alle oss oktoberjenter ;) ;) ;)

Endelig
03-09-2004, 21:07
OMNIA

MN, uttak uke 42

RIKSEN

Hønemor, 3. forsøk, spray 17/9, uttak uke 42
Knerten, 1. forsøk AIH

ST. OLAV

Taran, 1. fryseforsøk midt i oktober

UNN

My; 1. forsøk IVF. Spray 3/9. Penn 23/9. UL 1/10

UNN

Bolof, 5. forsøk (4. icsi), uthenting uke 42

VOLVAT

Endelig, 31 år, 1. søskenforsøk ivf, mens 24/8, spray 13/9, UL og sprøytestart 29/9

ÅRHUS (DK)

Rani
07-09-2004, 12:21
Hallo, Oktoberklubben!
Må melde at det blir støttemedlemsskap på meg her inne. Den som sa at vi var vel optimistiske med tanke på oktoberklubb hadde helt rett. Vi er vel veldig heldige hvis vi rekker forundersøkelse i løpet av oktober, og under gårsdagens samtale mente legen på Riksen at vi kanskje kunne komme i gang med behandling til våren en gang. Så kanskje blir det marsklubb på meg, kanskje ikke før i mai/juni. Men jeg får lete etter tålmodigheten og smøre meg skikkelig hvis jeg finner den.....

Klem, Rani

Endelig
09-09-2004, 12:08
Hei Rani,

Så utrolig kjedelig å måtte vente så lenge! Men den som venter på noe godt... Liten trøst i det nå, sikkert...
Håper du får en gledelig overraskelse, og er igang like over nyttår!

Klem,

Bolof
09-09-2004, 16:56
Hei alle sammen :D
Er helt ny her inne og prøver å slenge meg med i Oktoberklubben; er startet med sprayen og beregnet uthenting er i uke 42 ved UNN. Dette er vårt 5. forsøk (4.icsi). Ble gravid på første ivf-forsøk, men mistet i 20.uke. :'( Dette er nå 5 år siden og dette er vårt siste forsøk i det offentl. Er allerede begynt å bli nervøs for tiden vi har foran oss, men finner trøst og håp fra alle her inne. Lykke til alle sammen

Kanutten
13-09-2004, 13:52
Hei på dere.. Pga forsiket mens, blir det ikke noe uttak og innsetting på meg før i uke 46... Så da er det jo blitt november allerede.... Så hei sveis, da er jeg ute av oktober-klubben!! Fint om noen tar meg bort, så jeg ikke blir et slikt derre ve-heng.. *ler*

Lykke til i den spennende tiden !!

Endelig
13-09-2004, 15:51
Velkommen til oss, Bolof! Her er det godt å være! Felles skjebne og felles trøst, føler jeg! Skjønner godt at du er spent for tiden som kommer, vi krysser fingrene for at det er din tur til å lykkes nå! Og at Kanutten er med på å gjøre novemberklubben blå! Lykke til, begge to!

Har begynt på sprayen i dag, jeg. Litt spent på bivirkningene. Pakningsvedlegget er jo ikke oppløftende akkurat! ;) Gikk på Synarela tidligere, husker ikke så voldsomme svingninger da, men nå er det Suprecur, så vi får se! Og så fem ganger om dagen, da! Det var det heller ikke før, men jeg har laget skjema og krysser av, så det går vel greit!

Veslemoren
13-09-2004, 20:00
Hei Endelig!
Der var du jo!
Jeg har savnet deg inne på barnimagen.com. Det er meg Lillemoren.
Jeg fant ut at jeg måtte melde min ankomst her i dag, fordi det er jo nesten ingen kjente igjen på den andre chatesiden =O(
Hvordan går det med deg?
Jeg er i september klubben. SKal hente ut egg i morgen. Nå sitter jeg her kjempe spent og synes tiden går såååååååå sent!
Gruer meg til selve uttaket, men så blir det spennende etterpå.
Går du fremdeles til Refleksolog?
Jeg lurer på om du hadde time hos henne sist du satt inn egg. Jeg er litt engstelig for at hun skal kunne svekke sjangsene mine med behandling. Har du noen peiling på dette?
Veldig kjekt å se deg igjen =o)

Stor klem fra Veslemoren som jeg nå heter

Hønemor
14-09-2004, 11:03
Hei Veslemoren og alle andre

Du er ikke den eneste som føler seg fremmed på BIM, det var nok ikke bare positivt med den omleggingen de gjorde der. På den annen side, så slipper man nå enkelte tulleinnlegg som dukket opp tidligere. Det er jo hyggelig at en del av oss kan treffes her inne i stedet, jeg har følelsen av at atmosfæren generelt er bedre her.
Du skriver om refleksolog, Veslemoren - hvor er det du bor? Jeg har lurt på å prøve refleksolog, og jeg vet at det finnes 3 stykker i Oslo, men jeg er usikker på om noen av dem har greie på IVF-behandling. Og det bør jo være en forutsetning. Hvis noen andre har noen å anbefale i Oslo, så skulle jeg gjerne vite det...

Lillemoren - håper uttaket ditt gikk fint i dag!

Hilsen Hønemor

Veslemoren
14-09-2004, 18:54
Hei!

Kjekt å høre fra deg. Ja,jeg er helt enig at det virker som et bedre miljø her inne :) Så jeg er veldig glad jeg logget meg inn her. Litt sliten etter uthenting i dag. Men synes det gikk utrolig greit og fort i dag. Det er vel ikke så rart, da jeg hadde 19 egg sist og 8 nå. FIkk to kjempe koselige sengekammerater i dag også. VI pratet hverandre i senk til vi skulle inn. Alle i sitt 2.forsøk. Veldig kjekt det å få muligheten til å prate med noen som er i samme situasjon og som skjønner hva det går i.
Prøver å få oppdatert meg om hvor langt folk er kommet. Mener jeg så deg i september klubben stemmer det?

Jeg bor dessverre i Bergen, så jeg kan ikke hjelpe deg med refleksolog i Oslo. Ta en ringe runde til dem å spør dem rett ut om de har noen erfaringer med IVF'ere. Det er jeg sikker på at de har hvis det bare er tre stykker. Lurer på om Heon er fra Oslo området. Hun har alltid gode råd om slikt, kanskje hun eller en av de andre kan hjelpe deg på dette området. [smiley=dans.gif].

Lykke til fremover.
klem fra Veslemoren

Konemor
15-09-2004, 09:48
Hei alle oktober jenter.

Jeg hopper over fra septemberklubben og hit til dere. Skulle hatt et fryseforsøk denne uken, men det ble utsatt en måned. Progestonen var ikke høy nok og da satser jeg på neste syklus.

Jeg skal ha forsøket på Omnia og dette blir 2. fryseforsøk + 3 IVF/ICSI. Regner med at eggene skal på plass i midten av oktober.

Jeg ser at det er flere kjente her og det er veldig hyggelig. Jeg gleder meg i tillegg til å bli kjent med "nye ansikter"

[smiley=storklem.gif] fra Konemor

Hønemor
15-09-2004, 12:36
Hei, hei

Typisk - hadde skrevet en lang melding, trykket "show all" nederst her for å kikke på oversikten over alle i oktoberklubben - og dermed forsvant alt jeg hadde skrevet. At jeg aldri lærer!

Prøver igjen: Velkommen i oktoberklubben, Konemor. Vi var vel sammen i juni/juliklubben, så vidt jeg husker. Jeg har også noen håpefulle i fryseren på Omnia. Tenkte å prøve meg på dem etter det forsøket jeg snart begynner med nå. Jeg hadde 1. forsøk på Riksen, 2. forsøk på Omnia (orket ikke å vente helt til høsten) og skal nå ha 3. forsøk på Riksen. Må man ofte til kontroll ved et fryseforsøk? Det virker slik på det du skriver. Jeg trodde egentlig bare man tok eggløsningstester og så satte inn eggene ved positiv test, men så enkelt er det kanskje ikke...

Veslemoren: Til lykke med 8 egg - de har forhåpentligvis Priorkvalitet! Det stemmer at Heon er fra Oslo-området, vi har faktisk møttes i korridoren på Omnia en gang. Det er hun som har funnet ut hvilke refleksologer som finnes i Oslo. Men jeg kvier meg litt for å ringe og spørre dem om de har peiling på IVF - kanskje mener de å ha det uten å være særlig erfarne.
Jeg har ikke vært i septemberklubben, men jeg var i juni/juliklubben og har vært veldig aktiv på BIM en periode. For øyeblikket er jeg nesten in-aktiv, men det endrer seg nok når jeg kommer i gang med forsøket. Det blir vel mer aktivitet her på oktoberklubben også etter hvert som vi kommer i gang med forsøkene våre. Jeg følger litt med på august og septemberklubben for å se hvordan det går med jentene der - det er jo noen jeg har fulgt med en stund.

Oktoberjenter - nå er vi snart i gang!
Hilsen Hønemor

Konemor
15-09-2004, 13:13
*Må man ofte til kontroll ved et fryseforsøk? Det virker slik på det du skriver. Jeg trodde egentlig bare man tok eggløsningstester og så satte inn eggene ved positiv test, men så enkelt er det kanskje ikke...

Hei Hønemor. Det stemmer at vi var sammen i juni/juli klubben. Da gikk det ikke så bra for noen av oss, men denne gangen skal vi imidlertid klare det ;)

Når det gjelder fryseforsøk stemmer det at man tar eggløsningstester for å se når man har eggløsning. Eggene skal deretter settes inn 3-4 dager etter utslag på testen. Man skal ta en blodprøve før de tiner eggene. Det er for å måle at kroppen produserer nok progestron. Progestonnivået skal ligge på over 10 før at de setter inn eggene. Hos meg var det kun på 1 og eggene mine ville ikke overlevd/festet seg. Nivået tyder nok også på at jeg ikke har hatt vanlig eggløsning.

Vel, det er uansett bedre å vente en måned for at forholdene for eggene skal bli optimale.

Lykke til med forsøket ditt. Håper at du kan bruke fryseeggene dine til søskenforsøk i stendenfor.

[smiley=storklem.gif] fra Konemor

Pool
16-09-2004, 13:29
Hei oktoberklubben!

Er helt fersk her i klubben og på fub så jeg får bare prøve meg frem. Har kikket litt på tegn- og språkbruk før jeg lager dette innlegget så det skal vel gå på et vis.

Skal ha 1. icsi i Porsgrunn. Begynte på spray 10. sept. og skal begynne med sprøyter 29. sept. med UL 8 okt. Antatt uttak/innsetting i uke 42.

Mannen og jeg har prøvd å bli gravide i snart 3 år, og man blir ekspert i å vente mens man da [smiley=hodeiveggen.gif]

Håper vi kan bli en blå og positiv klubb 8)

Konemor
16-09-2004, 13:54
Hei Pool.

Jeg er ny i denne klubben selv, men jeg tillater meg å ønske deg velkommen. La oss håper at dette blir en veldig blå og positiv klubb for oss alle sammen. *[smiley=dans.gif]

Lykke til med forsøket.

My
16-09-2004, 19:55
Hei oktober-jenter!

Er det ikke litt lite aktivitet i klubben vår?
Får prøve å gjøre noe med det...

Kan jo fortelle litt om hvor langt jeg har kommet, og hvordan det går; er på 14. spraydag og har forsvinnende lite bivirkninger [smiley=dans.gif]
Noe hetetokter på kveldstid, bittelitt humørsvingninger, men ikke verre enn at sambo bare ler av meg ::)
Jeg har det ikke med å få bivirkninger av hormonpreparater, ser det ut til... hverken p-piller, Pergo eller Puregon har gitt meg besvær!

Skal på UL tirsdag 21. - er kjempespent på om jeg er nok nedregulert [smiley=tenker.gif]

Så, hvordan er formen til dere andre oktober-jenter?
(Har ikke tid til å besøke alle dagbøkene, så litt oppdatering her kunne vært fint :D)

So long [smiley=vinke.gif]

Endelig
16-09-2004, 22:11
OMNIA

MN, uttak uke 42
Konemor, 2. fryseforsøk (+3 IVF/ICSI), blir nok ruger midt i oktober!

PORSGRUNN

Pool, 1. icsi, spray 10/9, sprøyter 29/9, UL 8/10, antatt uttak/innsetting uke 42

RIKSEN

Hønemor, 39 år, 3. ICSI, spray 17/9, sprøyter 7/10, UL 15/10, trolig uttak i uke 43
Knerten, 1. forsøk AIH

ST. OLAV

Hettie, 3. icsi, spray 2/10, uttak uke 44

UNN

UNN

Bolof, 5. forsøk (4. icsi), spray 7/9, spøyter 29/9, UL 8/10

VOLVAT

ÅRHUS (DK)

Denne listen kan lettest oppdateres ved å benytte "svar med Quote" og når dokumentet er åpnet fjernes "Quote" og klammene (altså disse: [quote] ) før og etter det nye innlegget.

Hyggelig hvis dere legger til mer informasjon etterhvert som dere får vite mer. Skal vi ha med alder også? Hvis dere ikke får til å oppdatere som forklart over, så kan dere legge inn eget innlegg, bare, så oppdaterer jeg gjerne...!

Endelig
16-09-2004, 22:19
Hei jenter! Hyggelig å se at det rører seg i klubben vår! Enig med MY, at det har vært litt stille. Hadde ikke sjekket innom her på noen dager, jeg nå, hatt litt for mye å gruble på privat... og det holdt jo på å gå riktig galt – kunne gått glipp av masse! Vil tro det er like før det tar av - oktober nærmer seg med stormskritt!

Konemor og Pool: Velkommen til vår knallblå klubb!

Hønemor: Vil du finne en refleksolog i Oslo, så anbefaler jeg å spørre Hanne M. Thomassen inne på ekspertforum – eller sende en øyeblikkelig melding til henne! Hun har nok tips til deg! Det er kanskje litt i lengste laget å reise til henne i Larvik, og betale 400 kroner hver gang, men jeg vet hun har tenkt på å ha en dag i uken i Oslo eller noe sånt. Bare spør - hun er en hyggelig dame!

Veslemoren: Der var du jo. Jeg har sendt deg en ØM, se om du har fått den (oppe i høyre hjørne). Nå må vi oppdatere hverandre! Lykke til med dine åtte egg - kjempebra! Snart ruger du! [smiley=kryssfingre.gif]

Jeg har sprayet siden mandag. Ikke hatt de verste bivirkningene ennå. Litt bråsint, kanskje, men prøver å ta meg i det. Synes det er i overkant å skulle spraye fem ganger om dagen med Suprecur - lettere sånn sett med Synarelaen som jeg tok sist, men det går jo på et vis. 12 dager igjen til sprøytestart. Veeeenteeee.... ;)

Pool
17-09-2004, 10:37
Hei alle sammen

Følger opp MY og Endelig slik at det blir fin aktivitet i klubben...

Har sprayet i 8 dager (Synarela) 2x kl. 08.00 og 2x kl. 20.00. Personlig har jeg ikkkkke merket noooooooooenting, men mannen er nok av en annen oppfatning. [smiley=forvirret.gif] Det er nok litt kortere lunte enn vanlig og litt hetetokter, men viss det er alt så synes jeg ikke det er noe problem.

Endelig: skjønner du synes det er i overkant å spraye 5 ganger om dagen. Godt at du ikke har hatt store bivirkninger!!

MY: Lykke til med UL, får håpe du er nok nedregulert

Skal begynne med sprøyter om 1,5 uke, og er spent på om det blir like lite bivirkninger da :-/

Me sjåast [smiley=cya.gif]

Hønemor
17-09-2004, 15:26
Hei igjen alle sammen

Endelig, her får du en mer detaljert oppdatering fra meg: 39 år, 3. ICSI, spray 17/9, sprøyter 7/10, UL 15/10, trolig uttak i uke 43.

Jeg har faktisk sendt en PM til Hanne M. Thomassen, men hun kjente ikke til noen av de 3 refleksologene jeg nevnte. Det var hun som skrev at jeg burde ringe dem og spørre om de hadde noen erfaring med kunstig befruktning. Men som jeg skrev litt tidligere, så kvier jeg meg litt for å ringe dem fordi jeg helst vil få en anbefaling fra andre, ikke dem selv. Jeg er nok litt skeptisk av meg. Har faktisk vurdert å kjøre til Larvik, men jeg er litt tafatt om dagen. Etter det forrige forsøket har jeg ikke hatt så mye initiativ som jeg pleide å ha. En slags depresjon-light, vil jeg tro. Og så har jeg vært skrekkelig bitchy de siste månedene, jeg tror kanskje hormonsystemet mitt er litt ute av lage etter all medisineringen. *[smiley=sintogforvirret.gif] Stakkars mannen min!
Dere som har prøvd refleksologi - hvordan legges behandlingen opp i forhold til forsøket? Får man behandling i alle fasene eller før oppstart eller hva? *Hvis det ikke trengs så mange behandlinger, kunne jeg kanskje tenke litt mer på å kjøre tur- retur Larvik noen ganger. Hanne skal ikke starte i Oslo ennå, for øvrig, det har Heon spurt henne om. Så det er nok fortsatt på planleggingsstadiet.

Nå ser det ut til at aktiviteten tar seg opp her inne, det er vel flere som er i gang. Selv har jeg begynt å spraye i dag. Skal spraye i 3 uker og deretter blir det sikkert sprøyter i en 10-12 dager, så det føles langt frem til det blir "alvor".

Lykke til øvrige sprayere og dere som venter...
Hilsen Hønemor

My
17-09-2004, 20:50
Hvilke erfaringer har dere; er man som regel nok nedregulert etter 18 dager Synarela (3gr/dag)?

Begynner å bli veeeldig spent/nervøs :-/

Hettie
19-09-2004, 19:26
Heisann! Lister meg forsiktig inn her. Har vært skapleser på disse sidene noen måneder nå, men i dag har jeg tatt steget videre og registrert meg :-) Vi skal igang med 3.ICSI forsøket nå. Spraystart andre oktober, og uttak i uke 44. Da blir jeg vel med i oktoberklubben?

Bolof
19-09-2004, 19:43
Hei alle sammen :)
Jeg har nok også vært altfor slapp med skrivingen her inne, synest det er kjempespennende å følge med her inne. Men skal prøve å bidra litt selv også ;)
Startet med spray 7.Sept. og skal begynne med sprøyter 29.Sept. UL 8. Okt.
Har de andre gangene brukt Suprecur og penn (sprøyte). Denne gangen bruker jeg Synarela og Gonal-f engangssprøyter. Er det noen som vet forskjellen?? ???
Har heldigvis ikke merket særlig bivirkninger til Synarela; lett hodepine av og til og noen få hetetokter. Synest det var verre med Suprecur; konstante hetetokter og totalt forvirret og glemsk (distrè!)

Lykke til alle sammen, vi har en spennende tid i venteKlem

Endelig
20-09-2004, 10:16
Hehe. Morsomt å lese om dine bivirkninger på Suprecur, Bolof! Eller morsomt og morsomt, men godt å vite at jeg ikke er helt alene om å bli glemsk! *;) Vi skal forresten begynne å sprøyte samme dag, vi!
Jeg sprayer for harde livet, fem ganger om dagen med Suprecur. Maks åtte timer mellom hver spray, står det. I går klarte jeg det store! Jeg kjørte frem og tilbake til Fredrikstad to ganger, og klarte å glemme å spraye begge gangene, enda så hardt jeg tenkte på det hele veien! *Helt koko! Og dermed gikk det 12 timer mellom... Som om det går bra med sprayingen? Eh. Hva kan egentlig skje hvis det går mer enn åtte timer? Jeg tok det egentlig med ro, for jeg har vært så skjematisk og flink til nå... Men det vaker jo en liten tanke i bakhodet - håper jeg ikke har ødelagt noe... ?

Jeg oppdaterer listen med dine data, Bolof, og velkommen i klubben Hettie!

Konemor
20-09-2004, 11:25
Håper det går bra med dere damer. Nå begynner det å røre på seg i denne klubben og det er spennede å følge med dere. Det er et slit med alle hormonene som man putter i kroppen.

Hettie: Velkommen i klubben og lykke til med forsøket.

Jeg har ikke så mye å skrive om disse dager. Jeg går bare å venter på å få satt på plass fryseeggene mine. Slipper spray og sprøyter så da er det ikke så mye å oppdatere.

Lykke til alle oktober-damer.

Pool
21-09-2004, 09:57
Velkommen Nettie, alle gode ting er 3!!!

Begynner å bli lei av å spraye, hetetoktene blir verre og jeg er helt utafor, er nok et resultat av at jeg fikk mensen på søndag i tillegg til at Liverpool tapte for Man. U. i går [smiley=frustrert.gif]

Dette er første forsøket mitt og synes det er mye å sette seg inn i. Fikk mensen på søndag, så da er jeg vel i rute før sprøyte start.

Ser at noen av oss begynne med sprøyter samtidig 29. sept. og skal på UL 8. okt. samtidig.

Har begynt å pusse opp 2. etg. Det kan bli litt stressende, men det er godt å ha noe å gjøre slik at en ikke går helt på veggen av å spaye, vente, spraye, vente...............

Et spørsmål: hvordan er det med tunge løft før egguthenting? Vet at det kan være lurt å ikke løfte tungt rett etter innsettinga, men hva med før???

Hilsen en litt frustrert dame for tiden

Endelig
21-09-2004, 16:29
Løft i vei, du Pool! Det går helt fint før, men etter skal du være forsiktig både med løfting og maling!

Her også har sprayingen tatt tak i meg. Våknet i morges og følte meg mer morgenkvalm enn noensinne. Kunne bare ønske det var om seks uker jeg var vellykket morgenkvalm, for dette var kjipt... Utover dagen har jeg vært svimmel av det helt sjeldne. Helt plutselig. Ja, ja. Åtte dager til sprøyter og mer balanserte hormoner... *telle, telle* og *veeeeeente* ;)

selma
21-09-2004, 16:35
OMNIA

MN, uttak uke 42

PORSGRUNN

Pool, 1. icsi, spray 10/9, sprøyter 29/9, UL 8/10, antatt uttak/innsetting uke 42

RIKSEN

Hønemor, 39 år, 3. ICSI, spray 17/9, sprøyter 7/10, UL 15/10, trolig uttak i uke 43
Knerten, 1. forsøk AIH

ST. OLAV

UNN

UNN

VOLVAT

ÅRHUS (DK)

Denne listen kan lettest oppdateres ved å benytte "svar med Quote" og når dokumentet er åpnet fjernes "Quote" og klammene (altså disse: ) før og etter det nye innlegget.

Hyggelig hvis dere legger til mer informasjon etterhvert som dere får vite mer. Skal vi ha med alder også? Hvis dere ikke får til å oppdatere som forklart over, så kan dere legge inn eget innlegg, bare, så oppdaterer jeg gjerne...!

Hettie
21-09-2004, 21:26
Hei igjen. Tusen takk for velkomst-hilsenen fra dere Konemor og Pool! Det er litt rart å sitte og skrive innlegg her. Har vel tenkt at jeg bare trengte "bitte litt" hjelp, så var det gjort og jeg kunne glede meg over resultatet. Men slik gikk det ikke.

Skjønner at det finnes masse kompetanse/erfaring her inne, og at det hjelper å lese at det er mange i samme situasjon. Har som sagt smuglest hele sommeren. Vi hadde siste forsøk i slutten av juni.

Vårt problem er: Mannen har lite antall sædceller, jeg har hjerteformet livmor med skillevegg. En eggleder er tett, den andre vet de ikke noe om. Dette påvist etter lap. Var veldig positiv under første forsøk, hadde liten tro på det andre, uten noen spesiell grunn forsåvidt.

Er egentlig redd både for å lykkes (positiv test) og å ikke lykkes. Innbiller meg at jeg har større sjanse for sa pga forholdene i livmoren. Dessuten er dette vårt tredje og siste forsøk i det offentlige. Huff, det skal ikke være lett!

Nå gruer jeg meg til å starte med spray og sprøyter igjen. Samtidig er det greit å være igang igjen:-)

Ser at mange av dere her inne er veldig positive/optimistiske. Skulle ønske jeg greide det samme. Akkurat nå tenker jeg bare det verste. Det bedrer seg vel etterhvert.

Dette ble rene avhandlingen, men det var godt å skrive litt om det uansett.

Håper det blir MANGE positive resultater her inne fremover. Skal følge med dere...

Hettie

Endelig
23-09-2004, 17:02
Bønn for snille og hormonelle spray-piker:

Kjære Gud,
Hittil i dag har jeg vært en snill pike. Jeg har ikke sladret på noen eller mistet besinnelsen.
Jeg har ikke vært grådig, sur, egoistisk ei heller vært selvopptatt.
Jeg har heller ikke furtet, sladret, bannet eller spist sjokolade.
Og jeg har ikke overtrukket kredittkortet mitt.
Men snart skal jeg stå opp, og da kommer jeg til å trenge en del mer hjelp.
Amen

Syntes den var litt fin! Hvordan går det med dere, jenter? Her snegler tiden seg avgårde, men dagene går jo på et vis. De verste bivirkningene varte ikke lenge heller, så alt i alt går det veldig greit! Under en uke til sprøytestart nå!

Hettie
23-09-2004, 19:18
Hei igjen! Fikk brev og snakket med St.Olav i dag. Det ser ut som jeg heller nærmer meg novemberklubben. Skal på første ultralydundersøkelse 29. oktober og ikke 25.oktober slik jeg trodde. Man skal visst alltid på ultralyd på en fredag!?, så da sprayer jeg visst litt lengre.

Min erfaring tilsier at det ikke blir uttak før 3.-4.november da. Men det er vel ingen garanti for noe! Jeg får følge med i begge klubbene fremover. Håper på mange positive tester i oktober uansett!!!

Hettie
23-09-2004, 19:19
Forresten, kjenner meg godt igjen i din aftenbønn Endelig. Det er opp og nedturer hele tiden :-(

Hønemor
23-09-2004, 23:27
Glimrende morgenbønn, Endelig!
Jeg har gått en uke på spray og kjenner ingen ting foreløpig. Har sprayet i 3 uker ved hvert forsøk, og erfaringsmessig er det siste uka at bivirkningene melder seg. Men jeg har, heldigvis, aldri merket så mye til dem - bare litt hetetokter og muskelsmerter.
Må innrømme at det føles som en hel evighet når jeg tenker på hvor langt frem det er til uttak, innsetting og til den virkelig uutholdelige perioden: rugingen! Aldri går vel tiden SÅÅÅÅ sakte!
Har vært inne og sneket litt på adopsjonssidene. Da jeg så listet opp tidsperspektivene deres, måtte jeg bare gå ut igjen - å holde ut i måneder og år føltes uutholdelig. Men, men, da blir det i hvert fall barn av det til slutt!

Nå er det leggetid, så jeg tar boken min og tusler til loppekassen. Natta.
Hilsen Hønemor

Pool
24-09-2004, 09:08
Endelig, det var en meeeget fin bønn som beskriver situasjonen veldig bra for tiden. Vurdere å henge det over senga........slik at mannen min skal unngå dette [smiley=rodbiter.gif]

Det går sakte fremover [smiley=sintogforvirret.gif], helgen står på trappa og sprøytestart nærmer seg.

Når det gjelder sprøyter så sliter jeg litt mentalt med tanken på å stikke meg selv [smiley=redd.gif], har dere noe erfaring/synspunkt på dette????

Ha en riktig god helg alle sammen, selv skal jeg slipe og lakke gulv så jeg håper jeg blir for sliten til å tenke for mye [smiley=svime.gif]

Hønemor
24-09-2004, 09:55
Hei Pool

Dette med å stikke seg selv er noe jeg alltid må kommentere... Som diabetiker har jeg satt sprøyter daglig i flere år. Det som er det fine med å stikke selv, er at du har kontrollen! Når andre setter sprøyte eller tar blodprøve på meg, så støkker jeg alltid litt. For selv om de sier "Nå stikker jeg!" så vet man aldri helt når stikket kommer. Når man stikker selv, derimot, vet man nøyaktig når nåla treffer huden. Man har et finmasket nett av nerver i overhuden. Dersom du stikker rett i en nerve, så stikker det! (Men vondt kan det ikke kalles) Dersom du treffer utenom, så kan det hende at du ikke kjenner noe i det hele tatt. Og når du er gjennom det øverste laget, så treffer du ikke noe som gjør vondt. Nåla skal bare 8-10 mm inn i huden.
Dersom du er redd for selve stikket, kan du godt føre nåla løst bortover huden før du stikker, da kjenner du hvor det er minst følelse. Og så stikker du der.
Det er ikke sikkert at dette hjelper deg i det hele tatt, kanskje du overhodet ikke er redd for at det skal gjøre vondt, men bare synes tanken på å stikke noe inn i deg selv er ekkel. Jeg vet om noen som har det slik. Akkurat den følelsen har jeg aldri hatt selv, så det kan jeg ikke si noe om. Men uansett tror jeg (som den kontrollfreaken jeg er ;)) at det hjelper så lenge man tenker på at man styrer nålen selv, man kan stikke hvor man vil (nesten, i hvert fall), så fort eller langsomt man vil, når man vil.
Skal du ta Puregon eller Gonal, forresten?
Fint at noen begynner å sprøyte snart! Når vi kommer i gang med ultralyd og uthenting og innsetting og slikt så blir det litt mer action her inne! Jenter som bare sprayer har så lite å fortelle om!
Lykke til, det går nok bra!

Hilsen Hønemor

Pool
24-09-2004, 11:24
Dette var kjapt og fint svar Hønemor. Det er ikke at det skal gjøre vondt som er problemet, men det er nok mer tanken på å stikke....

Skal ta Puregon ved sprøytestart, og ja, jeg er enig i at spraying kan bli litt kjedelig å debatere i lengden....

Det er fint å få fakta kunnskap slik at en er mer forbredt på hva som kommer så tusen takk for svaret Hønemor. :)

Hilsen Pool

Ronaldo
24-09-2004, 11:56
Ny på forumet...............
men kanskje noen av dere kjenner meg fra bim-sidene.
Jeg ser endel kjente nick her, heon, endelig, hønemor, konemor og my. Håper dere har det bra alle sammen. Jeg melder meg herver inn i oktoberklubben, og starter med spray 30/9. Skal bli spennende å bli prøver igjen, det er jo 1,5 år siden sist. Hadde 4 forsøk, og ble tilslutt gravid med med "gullet" som nå er 6mnd. Begynner å dra på årene, så derfor vil jeg ikke vente lenger. Så nå er vi snart igang med søskenforsøk på Ciconia i Århus.

Heon, hvordan går det med deg??

My
24-09-2004, 13:12
I dag stikker jeg for 2.gang i denne runden - har hatt stimulering før.
Og believe me: Når du først har gjort det en gang skjønner du ikke hva du gruet for ;)
Jeg syns det er gøy å stikke, jeg...

I dag er det bare 1 uke til UL [smiley=dans.gif]

Hønemor
24-09-2004, 13:16
Hei

Pool, nålene til Puregonpennen er veldig tynne og veldig lite skumle!

Ronaldo, velkommen i klubben! Jeg husker da jeg var rimelig fersk på forumet på BIM, så ble du etterlyst fordi du hadde termin. Og så dukket du opp med en sprell levende baby etter hvert. Har sett at du har fortsatt å følge med der inne. Nå virker det som om flere og flere dukker opp her inne i stedet.

Lykke til med forsøket!
Hilsen Hønemor

Konemor
24-09-2004, 14:17
Hei Ronaldo.

Velkommen hit. [smiley=dans.gif] Jeg husker deg svært godt fra BIM og det er fint så se at det går bra. Litt rart er det å lese at gullet er blitt 6 måneder allerede. Tiden flyr avsted.

Jeg er nesten aldri inne på BIM lengre. Etter de gjorde endringer på sidene er de blitt mindre brukervennlige. (synes jeg da)

Håper at det går bra med søskenforsøket. Det blir spennende å følge med deg.

Venta
24-09-2004, 15:00
Hei og hopp

Lister meg inn fra august-klubben for å ønske ronaldo velkommen ;D Kjenner deg igjen fra bim - hadde mitt første forsøk i jan/des og da var du veldig aktiv der inne. Så spennende at dere skal prøve igjen! Er det ikke slik at man har litt større sjanse for å bli gravid igjen også såpass kort tid etter fødselen? Vi satser på det.

ps - tror heon er aktiv i septemberklubben

Lykke til alle dere andre her i oktoberklubben også!!

Klem fra Venta

Endelig
24-09-2004, 18:53
OMNIA

MN, uttak uke 42

PORSGRUNN

RIKSEN

Knerten, 1. forsøk AIH

ST. OLAV

UNN

My, 1. forsøk IVF. Spray 3/9, sprøyter 23/9, UL 1/10

VOLVAT

CICONIA, ÅRHUS (DK)

Ronaldo, 1. søskenforsøk, spray 30/9

Denne listen kan lettest oppdateres ved å benytte "svar med Quote" og når dokumentet er åpnet fjernes "Quote" og klammene før og etter det nye innlegget -- eller legg inn en egen melding, så oppdaters listen nesten automatisk ;)

Endelig
24-09-2004, 18:57
Pool: Ser du har fått mange gode råd, og dette går nok fint! Mitt tips er å knipe hardt først, der du skal stikke, så blir du akkurat så nummen at du ikke kjenner pennen engang! Lykke til!

My: Dagene går nok kjempefort fremover. Bare syv små stikk igjen før ultralyden!

Ronaldo: Supert at du fant oss i oktoberklubben! Bli med på å gjøre den blå! Vi er flere som håper på søsken nå! ;) Hva gjør du med amming, forresten?

Og til hele resten av den fine oktobergjengen: God helg, jenter!

My
24-09-2004, 20:08
OMNIA
*
MN, uttak uke 42

PORSGRUNN

RIKSEN
*
Knerten, 1. forsøk AIH *

ST. OLAV

*
UNN
*
My, 1. forsøk IVF. sprøyter 23/9, UL 1/10 - uttak uke 41
*
VOLVAT
*
Endelig, 31 år, 1. søskenforsøk ivf, mens 24/8, spray 13/9, UL og sprøytestart 29/9 *

CICONIA, ÅRHUS (DK)
*

Denne listen kan lettest oppdateres ved å benytte "svar med Quote" og når dokumentet er åpnet fjernes "Quote" og klammene *før og etter det nye innlegget -- eller legg inn en egen melding, så oppdaters listen nesten automatisk *;)

My
24-09-2004, 20:12
Bare oppdaterte med uttaksuke for meg selv!

Endelig; jepp dette går utrolig fort - har nesten ikke tid til å dra på sykehuset ;) Klarte å glemme sprøyta i dag, men kom på det etter en time da...

kaakaa
24-09-2004, 22:33
Hei - alle damene i oktoberklubben. Her inne var det meir system på sakene ja ::)

Melder meg på her for å få Haukeland med på lista !

Me er i gang med søskenforsøk, 2. ICSI ,starta med spray 21/09, skal igang med sprøyter 06/10, UL 14/10 og uttak veke 43.
Om eg ikkje klarar å legge meg inn på lista sjølv, kan nokon putte meg på der?

Ha ein god dag/kveld/morgon alt ettersom. Desse sidene er veldig vanedannande ja.
[smiley=vinke.gif]

Ciao
25-09-2004, 14:10
Hei alle sammen

Nå er det lenge siden jeg har vært innom og lagt inn noen ord.. Har begynt på sprøyter, og det med litt skrekkblandet fryd. Er veldig nervøs for forsøket, ettersom legen fant ny endo på kontroll. Det var i den ene eggstokken, men legen sa vi skulle kjøre forsøk. SÅ, litt spent,ja. :-/ Vi satser friskt, og håper det er 4.gang som teller!! [smiley=dans.gif]

Veldig kjekt å se hvor mye aktivitet det har blitt på sidene - og VELKOMMEN til alle nye!! (litt ny selv også, da) :D

Skal på UL på fredag1.10 - og så bærer det til Danmark uka etter!! [smiley=dans.gif]

Ønsker alle en fin lørdagskveld!!

[smiley=storklem.gif]

Endelig
25-09-2004, 22:42
AVA CLINIC, FI

Moppi, 40 år, fryseforsøk 6/10 (+3 ivf/icsi)

HAUKELAND

kaakaa, 2. ICSI, 21/09, sprøyter 06/10, UL 14/10, uttak uke 43

OMNIA
*
MN, uttak uke 42

PORSGRUNN

RIKSEN
*
Knerten, 1. forsøk AIH *

ST. OLAV

Wenche, 1. fryseforsøk (etter 7 ivf), UL 5/10
*
UNN
*
My, 1. forsøk IVF. *sprøyter 23/9, UL 1/10 - uttak uke 41
*
VOLVAT
*
Endelig, 31 år, 1. søskenforsøk ivf, mens 24/8, spray 13/9, UL og sprøytestart 29/9 *

CICONIA, ÅRHUS (DK)
*
Ciao, 4. forsøk, UL 1.10, uttak uke 41

Denne listen kan lettest oppdateres ved å benytte "svar med Quote" og når dokumentet er åpnet fjernes "Quote" og klammene *(altså disse [ / ]) før og etter det nye innlegget -- eller legg inn en egen melding, så oppdaters listen nesten automatisk *;)

Endelig
25-09-2004, 22:49
kaakaa: Velkommen til oss! Likte godt nicket ditt! Originalt! KK! Vi fikk det til på KK på Haukeland, vi - så lykke til! :D

Ciao, Ciao! Ikke noe ålreit å oppdage mer endo. Får virkelig håpe det ikke spiller inn, og at forsøket går bra! Oppdaterte med dine data også, jeg. ;)

My: Kjenner igjen den glemskheten, ja! ;) Trodde det skulle bli bedre når vi begynte på sprøytene, jeg. Hmmm... ;D

Onsdag skal jeg på ultralyd, er jeg nok nedregulert er det sprøyter samme dag. Håper jeg får komme igang! Er litt spent, for det blir mitt første møte med Volvat. Har bare hatt kontakt per telefon til nå. De har vært veldig hyggelige så langt - håper de er flinke også! Har ikke støtt på noen andre her inne som holder til på Volvat, nemlig, håper ikke det er noe dårlig tegn?

Ronaldo
26-09-2004, 10:53
Hei Endelig.
Uff, har ikke helt funnet ut av hvordan jeg svarer på innlegg her............skal jeg ta bort den teksten som står i meldings-feltet fra før?? Ja,ja dere får bære over med litt rot i starten. Men til saken, Endelig.
Jeg ammet bare første uka. Fikk så kraftig brystbetennelse at det ikke gikk, så derfor går det helt greit å starte opp igjen nå. Blir spennende, men jeg føler mye større ro ift resultatet denne gang. Tenker på hvor heldige vi er, som allerede har et lite mirakel. Så da tror jeg det skal bli lettere å takle nedturene, for jeg regner med de kommer.........
Hvor langt er du kommet??? Dere har jo også en fra før, hvis jeg ikke husker helt feil...

Klem fra meg.
Pool: Ser du har fått mange gode råd, og dette går nok fint! Mitt tips er å knipe hardt først, der du skal stikke, så blir du akkurat så nummen at du ikke kjenner pennen engang! Lykke til!

My: Dagene går nok kjempefort fremover. Bare syv små stikk igjen før ultralyden!

Ronaldo: Supert at du fant oss i oktoberklubben! Bli med på å gjøre den blå! Vi er flere som håper på søsken nå! *;) *Hva gjør du med amming, forresten?

Og til hele resten av den fine oktobergjengen: God helg, jenter!

Hønemor
26-09-2004, 12:50
Uff, har ikke helt funnet ut av hvordan jeg svarer på innlegg her............skal jeg ta bort den teksten som står i meldings-feltet fra før??

Hei Ronaldo
Dersom du velger "svar" som står under det siste innlegget i stedet for "svar med quote" som står ved siden av hvert innlegg, så er det lettere. Hvis ikke du vil ha med sitat fra forrige innlegg, da, slik som jeg har gjort her... Svaret havner uansett nederst, i motsetning til på BIM hvor du kunne velge hvor svaret ditt skulle plasseres.
Hilsen Hønemor

Ronaldo
26-09-2004, 13:51
Takk Hoenemor [smiley=storklem.gif]

Wenche
27-09-2004, 09:32
Heisann:)

Håper det er plass til meg også her. Skal igang med vårt 1. fryseforsøk nå etter å ha vært igjennom 7 "vanlige" ivf. Blir litt spennende for vi har bare ett egg i frysen..... men skal innrømme at jeg har ikke så store forhåpninger.
Fikk mens i dag, så jeg skal på ul tirsdag den 5. på St. Olavs.

Ønsker dere alle lykke til.

bobla
27-09-2004, 09:51
Heisann:)

Håper det er plass til meg også her. Skal igang med vårt 1. fryseforsøk nå etter å ha vært igjennom 7 "vanlige" ivf. Blir litt spennende for vi har bare ett egg i frysen..... men skal innrømme at jeg har ikke så store forhåpninger.
Fikk mens i dag, så jeg skal på ul tirsdag den 5. på St. Olavs.

hei Wenche vennen!!

skal krysse fingrene for deg, denne gangen sitter gullegget vettu!! [smiley=kryssfingre.gif]

[smiley=klem.gif]

ps: selv har jeg søkt plass i nov. klubben....

Endelig
27-09-2004, 13:11
Wenche: Velkommen til oss! Jeg har oppdatert med dine data, og ønsker lykke til!

Ronaldo: Jo, vi har ei lita tulla fra før. 14 måneder. Helt herlig! [smiley=cloud9.gif] Jeg også trodde som deg, at nedturene umulig kunne bli så tøffe, når vi hadde lykkes fra før. Men så er det noe med at håpet bygger seg opp, og vi vil så gjerne, og ønsker så sterkt, og så går det ikke, og det er en solid smell i fleisen hver gang - uansett. Vi hadde en durabelig nedtur etter fryseforsøk i sommer... Dette blir visst aldri LETT.
Jeg hadde en liten avveiing nå, for jeg har ammet morgen og kveld hittil. Så lurte jeg; skal vi vente til tulla ikke vil ha mer, eller skal vi slutte å amme for å begynne på nytt forsøk. Prioritere det vi har, eller håpe på mer, liksom... Etter mye frem og tilbake så ble det ammeslutt og forsøk, og tulla er like fornøyd uten, hun! ;)

Ser ut til at jeg får litt blødning i dag, lurte på hvor mensen ble av, etter 13 dager med nedregulering og spray fem ganger om dagen. Får håpe det er den som kommer, slik at jeg får begynt på sprøytene etter ultralyd på onsdag, som planlagt...

Guest
27-09-2004, 13:11
Hei!

Litt nytt for meg detta, men ville melde meg inn i oktoberklubben.
Skal sette tilbake fryse egg 6 okt. Har hatt tre IVF/ICSI forsøk så langt i år. Det blev 3 egg til fryser etter siste forsøk og det er ju bra. Et av dem har visst topp kvalitet... men det hjalp ikke ved stort sist gang.

Jeg drar til Finland der jeg fått behandlingen så langt.(AVA Clinic ) Jeg får ikke behandling i Norge då jeg ikke har noen fast partner og jeg er nu 40 år.
Håper på det beste då jeg kansje ikke har flere muligheter...

Moppi

Endelig
28-09-2004, 10:25
Moppi: Hei, velkommen til den snaaaart blå klubben! [smiley=kryssfingre.gif] Jeg har oppdatert listen med dine data også, lykke til!

Hønemor
28-09-2004, 10:26
Hei jenter i Oktoberklubben, la oss hive oss på den blå bølgen i Septemberklubben [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif]

Velkommen, Moppi. Da er vi flere "gamlinger". Jeg er 39 men har ikke mistet håpet ennå.
Hilsen Hønemor

Endelig
28-09-2004, 10:33
AVA CLINIC, FI

HAUKELAND

OMNIA
*
MN, uttak uke 42

PORSGRUNN

RIKSEN
*
Knerten, 30 år, 4. søskenforsøk, 1. forsøk AIH, inseminasjon 29/9
Ping - 35 år, søskenforsøk, UL 16/9, ny UL 21/9, ny start oktober * *

ST. OLAV

*
UNN
*
*
VOLVAT
*

CICONIA, ÅRHUS (DK)
*
Denne listen kan lettest oppdateres ved å benytte "svar med Quote" og når dokumentet er åpnet fjernes "Quote" og klammene *(altså disse [ / ]) før og etter det nye innlegget, prøv deg frem med "forhåndsvisning" -- eller legg inn en egen melding, så oppdaters listen nesten automatisk! *;)

Wenche
28-09-2004, 20:26
Hei bobla [smiley=klem.gif]
Ja, får håpe dette går greit. Ellers så får jeg vel bare prøve en gang til igjen da.... har vel kanskje blitt for mange ganger med bare en gang til... Men jeg er ikke den som klarer å gi opp.

SKal krysse fingrene for deg i novemberklubben også, blir spennende å følge med.

[smiley=klem.gif]

hei Wenche vennen!!

skal krysse fingrene for deg, denne gangen sitter gullegget vettu!! [smiley=kryssfingre.gif]

[smiley=klem.gif]

ps: selv har jeg søkt plass i nov. klubben....

Ciao
28-09-2004, 20:28
Hei alle sammen

Jeg har et spørsmål, og håper noen kan hjelpe.. Vi skal i gang med 4 forsøk, og jeg har lyst til å sykemelde meg i rugetiden... Jobber i barnehage, og det er mye fysisk arbeid. Vet at sykehuset sier det ikke betyr noe, men jeg må vite at jeg ikke kunne gjort noe anderledes hvis det skulle gå galt... Det skal det ikke!!!!

Men nå er det mye vanskeligere å få sykemelding, og jeg er usikker på om jeg får det av legen.. *[smiley=tenker.gif] Er det andre som sykemelder seg i rugetiden, eller er jeg bare litt hysterisk? [smiley=redd.gif]

Klem fra en litt redd *[smiley=iik2.gif]
Ciao

knerten
28-09-2004, 21:48
:)Heisann alle sammen.... Lenge siden sist...har bae stått på sidelinja til nå for å se hvordan det går med dere....Jeg skal til inseminasjon i morra, så etter det er det bare å vente.... Lykke til alle sammen.
Klem [smiley=klem.gif]

Endelig
28-09-2004, 22:23
Ciao: Jeg er ikke så sikker på at det er blitt mye vanskeligere å få sykmelding, jeg. Du bør ihvertfall snakke med fastlegen din om dette. Fortell om hvor tungt det er fysisk å håndtere jobben din - og at du er redd for ikke å legge forholdene godt til rette. Fortell at dette tar på psykisk i tillegg, og at du er redd for hvordan du klarer å håndtere arbeidssituasjonen under sånt press. Du har jo vært igjennom forsøk før, og kan sikkert levende beskrive hvilken berg og dalbane det var. Prøv ihvertfall! Jeg holder med deg i å være på den sikre siden hvis du kan!

Wenche: Helt riktig, det! Ikke gi opp! ;)

Knerten: Lykke til i morgen! Krysser fingrene for at den sitter denne gangen! [smiley=Lykke

Ciao
29-09-2004, 06:51
God morgen...

Knerten: LYKKE, LYKKE TIL I DAG!!!! [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=Lykke

Endelig: takk for svar, og godt råd... Jeg går til legen etter innsetting.. ;D Og satser på at hun er enig med meg i hvor viktig dette er for oss!!

Ha en god dag alle sammen

Klem fra [smiley=klem.gif]
Ciao

Hønemor
29-09-2004, 09:58
Knerten, lykke til med inseminasjon i dag!!! Når kan du teste da, mon tro? Jeg krysser hønsefjærene mine for deg :)

Hilsen Hønemor

Endelig
29-09-2004, 15:52
Da har jeg fått klarsignal, og stikker for første gang i kveld! Spennende å se hvordan jeg responderer på hormonene denne gangen - tok jo seks uker på sprøyter sist... Spiller ingen rolle - er det det som skal til, så stikker jeg i seks uker, jeg! [smiley=ja.gif]

Ronaldo
29-09-2004, 16:09
AVA CLINIC, FI

HAUKELAND

OMNIA
*
MN, uttak uke 42

PORSGRUNN

RIKSEN
*
Ping - 35 år, søskenforsøk, UL 16/9, ny UL 21/9, ny start oktober * *

ST. OLAV

*
UNN
*
*
VOLVAT
*

CICONIA, ÅRHUS (DK)
*
Ronaldo, 1. søskenforsøk, spray 30/9,sprøyter 14/10, UL 22/10, uttak uke 44
Denne listen kan lettest oppdateres ved å benytte "svar med Quote" og når dokumentet er åpnet fjernes "Quote" og klammene *(altså disse [ / ]) før og etter det nye innlegget, prøv deg frem med "forhåndsvisning" -- eller legg inn en egen melding, så oppdaters listen nesten automatisk! *;)

Ciao
29-09-2004, 16:09
Hei Endelig

SÅÅÅÅÅÅ kjekt, og ikke minst spennende. [smiley=duskedame.gif] Håper du slipper å stå så lenge på sprøyter denne gangen, men som du sier, er det det som skal til... ;)

[smiley=Lykke og [smiley=kryssfingre.gif]
fra
Ciao

Karla
29-09-2004, 23:28
Hei jenter !
Kan jeg få melde meg inn litt sånn på tampen før månedsskiftet ? Skal ha fryseforsøk nå i oktober, på Riksen. 1. ultralyd 6. okt. Hatt et forsøk tidligere. ( I feb)

HAUKELAND

OMNIA
*
MN, uttak uke 42

PORSGRUNN

RIKSEN
*
Ping - 35 år, søskenforsøk, UL 16/9, ny UL 21/9, ny start oktober
Karla, 31 år, 1. fryseforsøk, UL 6/10. Innsett uke 42 ?* *

ST. OLAV

*
UNN
*
*
VOLVAT
*

CICONIA, ÅRHUS (DK)
*
Denne listen kan lettest oppdateres ved å benytte "svar med Quote" og når dokumentet er åpnet fjernes "Quote" og klammene *(altså disse [ / ]) før og etter det nye innlegget, prøv deg frem med "forhåndsvisning" -- eller legg inn en egen melding, så oppdaters listen nesten automatisk! *;) [/quote]

Konemor
30-09-2004, 07:58
Hei Karla og velkommen hit :)

Her er vi flere som skal ha fryseforsøk i oktober, [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif] for deg.

Pool
30-09-2004, 08:40
Hei alle sammen

Det har skjedd mye her mens jeg har vært borte. Velkommen til alle nye og lykke til alle sammen.

Selv begynte jeg med sprøyter i går morgen. Det gikk helt uten problemer[smiley=lettet.gif] Var spent og nervøs ifht det å skulle stikke meg selv, men fikk mange gode tips og råd på veien :)

Knerten: håper det gikk bra med inseminasjonen i går [smiley=kryssfingre.gif]
Endelig: Kjemefint at du er i gang med sprøyter, om det blir kort eller lenge man gjør det man må for at dette skal gå [smiley=ja.gif]

Til alle oss andre [smiley=Lykke

Hade såååå lenge, Pool

Ronaldo
30-09-2004, 09:08
Hei alle sammen.
Ja, nå har jeg tatt den første sprayen....rar følelse egentlig. Snart 1 1/2 år siden sist :)
Men så har det vært en fantastisk tid ! Med 9 måneders graviditet, en flott fødsel som ga oss verdens deiligste gutt. Kan nesten ikke tro hvor heldige vi har vært, og for egen del holder det i masse vis.
Det er tanken på at lille gullet skal ha noen å dele gleder og sorger med, som gjør at vi nå forsøker igjen. Vil gjerne kunne si at vi i alle fall har prøvd å gi han søsken. Så får vi se hvordan det går......... :)
Føer meg veldig avslappet ift dette forsøket.......foreløpig.
Håper at det skal bli mindre psykisk belastende.
Gleder meg til fortsettelsen. Tror jeg skal lage meg dagbok, det ser så koselig ut.

[smiley=Lykke alle sammen.
[smiley=klem.gif] Ronaldo

Endelig
30-09-2004, 09:40
AVA CLINIC, FI

HAUKELAND

OMNIA
*
MN, uttak uke 42

PORSGRUNN

RIKSEN
*

ST. OLAV

*
UNN
*
*
VOLVAT
*
Endelig, 31 år, 1. søskenforsøk ivf, mens 24/8, spray 13/9, UL og sprøytestart 29/9, UL 8/10

CICONIA, ÅRHUS (DK)
*
Ronaldo, 1. søskenforsøk, spray 30/9, sprøyter 14/10, UL 22/10, uttak uke 44

Ronaldo
30-09-2004, 19:11
Endelig.
Kan du oppdarere for meg? :)
1.søskenforsøk
spray 30/9,sprøyter 14/10, UL 22/10, uttak uke 44

På forhånd tusen takk!
Klem fra Ronaldo

Ping
30-09-2004, 19:18
Takk for at du flyttet meg over til Oktoberklubben, Endelig! Fint at vi har noen ordensmennesker her.
Jeg håper for egen del at jeg rekker å sette inn i oktober, det er aldri godt å vite når mensen dukker opp i en slik syklus jeg er inne i nå. Vente, vente...

Konemor
01-10-2004, 10:34
Hei alle oktober-damer.

Ser at mange er i gang med spray og sprøyter. Jeg er mer i samme situasjon som Ping. Vente, vente, vente.... Noe må vel vi som skal ha fryseforsøk også stri med siden vi slipper hormoner. Vel, ikke det at det ikke blir nok venting på alle sammen uansett, med eller uten hormoner, når vi er UFBere.

Jeg ville egentlig ønske alle sammen en fantastisk helg. Snart skal vi i ilden alle sammen. Vi får håpe på at graviditets-statistikken i denne klubben slår alle rekorder.

Hønemor
01-10-2004, 11:11
Hei oktoberjenter

Konemor og Ping, venter dere på mensen? Og så skal dere vente på eggløsning etter det, er det sånn å forstå? Jeg er bare nysgjerrig... Tenker på mine tre håpefulle som driver polarforskning i fryser'n på Omnia ;D

Tiden blir lett lang når man venter. Synes jeg har sprayet en evighet allerede, og så er det bare 2 uker. En knapp uke til, så begynner jeg på sprøyter. Da blir det fart i sakene, tenker jeg!
Endelig, gikk du virkelig 6 uker på oppfasing sist???? Hvordan er det mulig? Ville ikke eggene vokse, eller hva? Det må jo ha blitt skrekkelig dyrt, da, men du har vel fått dekket det. Og så fikk du jo full uttelling, da! [smiley=baby2.gif]

Jeg har fått en veldig opptur etter at Heon ble gravid. Vi har fulgt med hverandre i de siste forsøkene, og jeg ble så utrolig glad da hun lyktes. Både for hennes skyld og fordi det økte mitt eget håp om å lykkes.

Ha en deilig helg, jenter! Gå en tur i skogen i det deilige høstværet - man får energi-kick av de fine fargene [smiley=sol.gif]

Hilsen Hønemor

Konemor
01-10-2004, 13:47
Hei Hønemor.

Ja nå venter jeg bare på at mensen skal komme. Får håpe jeg har eggelønsning denne måneden slik at de små "polar-eggene" mine kan bli tilbakeført.

Jeg er forresten helt enig meg deg. Det er fantastisk å se at Heon ble gravid. Vi har vel alle tre vært i samme klubb flere ganger og da er det ekstra hyggelig at noen faktisk får det til. Det gir som du sier oss andre et håp om at man faktisk kan lykkes med dette.

Ha en fantastisk helg alle sammen, snart drar jeg på hytten ;D

Ronaldo
01-10-2004, 14:18
Vil bare få ønske dere alle sammen en fantastisk flott høsthelg!!!

Når helgen er over, har jeg allerede sprayet i 4 dager...

Tiden flyr avgårde [smiley=duskedame.gif]

[smiley=storklem.gif] til alle i oktoberklubben

Hettie
01-10-2004, 17:40
Heisann! Følger med dere i oktoberklubben selv om jeg havnet i novemberklubben til slutt. Spraystart i morgen. Ønsker dere alle kjempemye lykke til. Ha en fin helg!

Hettie

Maija
01-10-2004, 22:59
Hei!

Måtte bare skriva noen rader. Det er visst mange forskjellige "måter" å bli gravid på her inne.

Jeg skal til fryseforsøk 6 okt. Jeg begynte med Progynova på mensens førsta dag og var på UL på dag 12 for at se at livmorslimhinnan vokst nok. Og det hade den.
Ringte då kliniken i Finland og de sa jeg kunde komma dit for insettning onsdag 6 okt. ( førutsatt at eggene klarar opptining...) Jeg følte meg litt urolig for det, det ville då bli dag 21 i syklusen. Jeg har korta syklusar 24-26 dager og jeg var redd at mensen vil komme raskt på... Men der sa de at Progynovan gjør at jeg ikke vil få varken mens eller eggeløsning. Og på UL var det heller ikke antydning til eggemodning, noe som visst var forventet. ???
Det at jag i tillegg begynner med Crinone tre dager innen insettning, gjør at kroppen beter seg som om den håller på å bli gravid. Så jeg stoler på det!!

Jeg har også notert meg at det er mange som håller på å sprayer seg og det er visst litt styr å huske på det. Kan fortella at jeg ikke gått på spray en enaste gang. Førsta forsøk var kun med Gonal-F og bromsemedicin Orgalutran+Pregnyl(eggemodningssprøyte )

De to sista gangerna har vart fulle forsøk men med en medicin som heter Procren Depot som jeg tatt på dag 21 og fått mens i vanlig ordning og den sprøytens virkning er i ca 5 uker. ( nedregulering) Jeg har regelmessig mens og detta opplegget har vart "lett" for meg. Begynt med Gonal-F på dag 10 og tatt ut egg på dag 24. Kun to UL som kontroll underveis. ;)

Noen her inne som vart genom liknande opplegg? Jeg føler at "mitt" opplegg virker mindre stressande. Men det har dessvere ikke blitt noen barn for det. Har aldern emot meg... Men fikk då ut noen fina egg som jeg fortsatt håper på...

God helg til dere alle!

Moppi

Endelig
02-10-2004, 10:21
Moppi: Opplegget ditt er nøyaktig som mitt foran mitt fryseforsøk i juni. De kaller det 'Helsinki-metoden'. Jeg sto på Progynova fordi jeg ikke har eggløsning og mens fra før, og da slimhinnene var klare, var det igang med Crinone, og inn medd eggene noen dager etterpå, såvidt jeg husker. Håper det klaffer for deg! *[smiley=ja.gif]

Konemor: Hvis du er usikker på eggløsning og mens, så kan kanskje samme metode være noe for deg? Kjipt å måtte vente lenger enn nødvendig!?

Hettie: Du får være med å gjøre novemberklubben blå, du da! Lykke til der inne!

Ping: Stjal deg inn hit så fort jeg fikk sjansen! ;)

Ronaldo: Jeg oppdaterer gjerne, jeg. Får håpe sprayen farer snilt med deg denne gangen! *;)

Hønemor: Forrige forsøk varte 69 dager, står det i papirene mine. Det er lenge og vel, ja! Vi hadde flere forsøk før forandringen 1.1.2002, og da regelendringen ble varslet, var legen så kjekk at hun skrev ut resepter på en solid mengde medisiner før nyttår. Disse brukte vi da, og litt til, på forsøket høsten 2002. Tror vi slapp unna med 'bare' 7000 i medisiner jeg. Årsaken er vel at jeg ble så durabelig overstimulert første gangen, veldig mange egg, og sinnsykt vondt uttak. Dermed ville de lirke frem eggene litt etter litt istedet, uke etter uke var jeg på ultralyd og fikk vite at eggene hadde vokst en milimeter eller to. Det gikk saaaaakte! Men tilslutt - like mange egg, men uten overstimulering. Og dèt var jo greit! ;) *Og da vi i tillegg ble gravide med to etterpå, vel, seks uker på sprøyter var jo ingenting i en sånn suksesshistorie! Vi mistet den ene tvillingen, men tulla klamret seg fast, og er like over 14 måneder nå.
Helt herlig! *[smiley=duskedame.gif]

Synes det er så spennende at det nærmer seg sånn for oss alle sammen! *[smiley=kryssfingre.gif] *!!

Ciao
02-10-2004, 12:42
Hei alle sammen

Nå har jeg vært på UL, og der så legen mellom 8 og 10 flotte eggposer, så nå er det like før!!! [smiley=duskedame.gif] Han kunne også informere at både cysten og "flekken" på livmoren var BORTE!!!! [smiley=lettet.gif]

Akkurat nå er jeg full av optimisme og gode følelser [smiley=vibba.gif], så jeg håper inderlig at det er vår tur nå..
I dag skal jeg også til fotsoneterapeuten, som forhåpentligvis gjør meg enda klarere til at "gullene" [smiley=baby2.gif]skal feste.. ;D

Vi reiser til Danmark på mandag, har uttak på tirsdag og innsetting på torsdag.... Så nå [smiley=kryssfingre.gif] vi alt vi har!!

er det ikke noe som heter at alle gode ting er fire? ;D
Det tror jeg...

Og [smiley=Lykke til alle dere andre som sprayer, sprøyter og venter.. Dette skal bli den blåeste måneden.. [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif]

Nå skal jeg fortsette å [smiley=vaskehus.gif]

Stor
[smiley=storklem.gif]
fra Ciao og god helg alle sammen

Ronaldo
02-10-2004, 14:25
Hei Ciao.
Så flott med mange egg :)

Ønsker deg en riktig god tur til Danmark. Skal bli spennende å høre hvordan det gikk. Vi reiser jo til samme klinikk om 4 uker [smiley=kryssfingre.gif]

Hvordan reiser dere dit, og hvor bor dere under oppholdet. Jeg vet ikke helt hvordan vi skal gjøre ennå......

Og JA!!! alle gode ting er 4. Jeg ble gravid med min lille øyensten på 4.forsøk [smiley=duskedame.gif]

Skal blåse masse babystøv din vei, og ønsker deg [smiley=Lykke [smiley=lykkeengel.gif]

[smiley=cya.gif]Ronaldo

Karla
03-10-2004, 22:20
Takk for hyggelig velkomst ! Godt at jeg får bli med selv om jeg er litt sent ute. Som Konemor, er jeg i ventemodus. Men jeg har jo hatt mens, og har fått dato for ultralyd. Blir spennede å komme igang. Har ikke all verdens håp, men ...

God tur til Danmark, Ciao ! Og lykke til !

Klem, Karla

Pool
04-10-2004, 08:37
Heisann alle sammen det er en skikkelig pusurmandag i dag. Er trøtt og sliten og ønsker at jeg hadde blitt liggende i senga. [smiley=sove.gif]
Har et par spørsmål
1) det er mange som sier de synes jeg høres forskjølet ut, det er jeg jo ikke, men jeg tror det er nesesprayen som er litt har på bihulene, er det noen andre som har merket det???
2) Skal på UL til fredag, viss alt ser greit ut når er det vanlig at man skal ta ut eggene?? Varierer sikkert fra person til person ifht egg produksjon o.l., men jeg har ikke fått noe klart inntrykk av når en kan forvente seg at dette skjer [smiley=tenker.gif]

Ellers så merker jeg at ting begynner å skje, og at mange vil blir rugere innen meget kort tid. Har en god følelse for oktoberklubben, og prøver å holde et positivt sinn selv om jeg vet at det kan ta både 2, 3 og 4 forsøk før [smiley=duskedame.gif]

See you later

Hønemor
04-10-2004, 09:10
Hei Pool

1) "Irritasjon av neseslimhinnen" er en av utallige bivirkninger man kan få av Suprecur, så det er sikkert det du har.
2) Det varierer veldig hvor lenge man går på sprøyter, de fleste må til 2 UL før uthenting. Det tidligste tidspunkt du kan få uthenting er mandag. I så fall setter du eggløsningssprøyte lørdag kveld. Eller du kan bli bedt om å sette sprøyte søndag kveld og ha uthenting tirsdag. Om eggene ikke er store nok ennå, må du kanskje til UL mandag også, og da blir det uthenting tidligst onsdag. Selv har jeg måttet sprøyte i 12 dager hver gang, eggløsningssprøyte den 13. dagen.

Dette er sikkert 1. forsøket ditt? Lykke til!! Det er når man begynner med oppfasing og UL og uthenting og slikt at spenningen virkelig begynner! For ikke å snakke om rugeperioden, etter at du har satt inn egg! Det er 12 laaaaaaaaange dager!

Hilsen Hønemor

Konemor
04-10-2004, 09:24
Konemor: Hvis du er usikker på eggløsning og mens, så kan kanskje samme metode være noe for deg? Kjipt å måtte vente lenger enn nødvendig!?

Hei Endelig. Det er første gang jeg ikke har hatt eggeløsning så legen ville se om jeg får det denne måneden før jeg eventuelt skal få hormonbehandling. Dr. Magnus mente resultatet blir bedre i naturlig syklus. Jeg skal ha noe som heter Helsinki 0 protokoll, som jeg antar er det samme som du har hatt. Det må jo bli bra siden jeg skal en langhelg til Helsinki rett etter innsetting hvis alt går etter planen. ;D

Vel, mensen kom endelig i helgen og da regner jeg med at det blir innsetting av egg ca 18. oktober. Denne gangen skal det gå bra.

Ellers vil jeg bare ønske alle oktober-damer lykke til med venting, spraying og sprøyting.

Konemor
04-10-2004, 10:43
En liten oppdatering [smiley=lykkeengel.gif] Lykke til alle sammen. Nå blir det spennende fremover for alle sammen.

AVA CLINIC, FI

HAUKELAND

OMNIA
*
MN, uttak uke 42
Konemor, 35 år, 2. fryseforsøk (+3 IVF/ICSI), innsetting ca 18/10
PORSGRUNN

RIKSEN
*

ST. OLAV

*
UNN
*
*
VOLVAT
*
Endelig, 31 år, 1. søskenforsøk ivf, mens 24/8, spray 13/9, UL og sprøytestart 29/9, UL 8/10

CICONIA, ÅRHUS (DK)
*

Ping
04-10-2004, 19:44
Jeg har et spørsmål til dere erfarne og kunnskapsrike jenter!

Jeg skulle hatt et fryseforsøk i naturlig syklus i sept. Dette ble avlyst da det ikke dukket opp noen eggløsning. Legen mente at i lange sykluser opp mot 40 dager sånn som jeg har en gang i blant, er det som oftest ingen eggløsning. Det ble derfor bestemt at jeg skal ta Pergo i neste syklus.

Siste mens var 4. september, men sist torsdag fikk jeg el-smerter på høyre side og på fredag kom det el-slim. Tok en el-test (bare nysgjerrig) og den var posistiv. Vil det si at jeg helt sikkert hadde eggløsning eller kan man ha alle disse "symptomene" uten å ha eggløsning? Dette har ikke noen stor betydning, er bare ute etter å lære litt.

Jeg bruker å få mens ca 16 dager etter el-slim, dvs da kommer mens ca den 17. oktober. Jeg har litt lange sykluser, normalt mellom 30-35 dager. Vil Pergo innvirke på dette (altså tidligere eggløsning)?

Hvis mine beregninger stemmer så er jeg egentlig på vei inn i novemberklubben.... ja, ja....

Håper noen kan dele sine erfaringer/kunnskap med meg.

Ha en fin kveld, jenter! Håper dere har det bra.

strila
04-10-2004, 22:21
hei alle sammen ;D

Tenkte at det er på tide å melde seg inn i klubben ;D
Holder på med mitt 3 ivf forsøk på haukeland.
Har egg uttak på onsdag ;) Det gleder jeg meg faktisk til. Pleier å bli ganske ned dopet, så jeg kjenner nesten ingen ting, og ikke husker jeg noe særlig heller. Første gangen jeg var på uttak så kunne jeg ikke huske noen ting fra uttaks rommet eller hvordan det så ut der. [smiley=rolf.gif] Det jeg husker er at jeg hele tiden spurte hvor mange egg de hadde fått ut [smiley=rolf.gif]

Var på ultralyd på fredag og der var det mane fine egg. Så håper å få noen i frysen denne gang også. Legen sa det så veldig fint ut og da ble jeg så :) Så nå er jeg litt øm og oppblåst i magen,så det skal bli godt å få eggene ut. Sykemeldt har jeg allerede vært en stund og blir det i to uker til. Det har vært veldig tøft denne gang. Trøtt og sliten både psykisk og fysisk og vært plaget en del med bivirkninger

[smiley=storklem.gif] fra strila

Anna_Elise
05-10-2004, 11:51
Hei oktober damer!

Eg har ei stund luska rundt og lest litt i oktober klubben, men tar no skrittet og melder meg inn. [smiley=ja.gif]
Vi hadde vårt første IVF-forsøk ved St. Olavs hospital i august. Det gikk dessverre ikkje bra, :'( men vi har tre frosne egg som ligg og ventar.

Eg syntes det første IVF-forsøket var kjempetøft, både fysisk (bivirkningar av spray og etterpå overstimulering) og psykisk. Nedturen var stor, men vi har bestemt oss for å la fryse egga få ein sjanse no i oktober. Eg fikk mensen i helga, og skal på ultralyd den 10. for å sjekke slimhinner og eggposar. Er sjølvsagt spent, men tør ikkje å håpe for mykje. :-/

Mine data er;
Anna Elise, 35 år, 1. fryseforsøk, St. Olavs hospital, ultralyd 10. oktober

Om nokon kan ta seg bryet og legge meg inn på lista blir eg glad.

Klem frå Anna Elise

Endelig
05-10-2004, 14:32
AVA CLINIC (FI)

CICONIA, ÅRHUS (DK)
*

HAUKELAND

strila, 3. ivf, uttak 6/10

OMNIA
*
MN, uttak uke 42

PORSGRUNN

RIKSEN
*

ST. OLAV

Anna Elise, 35 år, 1. fryseforsøk, UL 10/10
*
UNN
*
*
VOLVAT
*

Velkommen i den blåeste klubben av dem alle *[smiley=kryssfingre.gif], strila og Anna Elise!

PS:Ping, håper du får svar på spørsmålene dine! Har aldri tatt sånne tester, så jeg aner ikke hvor sikre de er...

Konemor
05-10-2004, 15:58
Jeg skulle hatt et fryseforsøk i naturlig syklus i sept. Dette ble avlyst da det ikke dukket opp noen eggløsning. Legen mente at i lange sykluser opp mot 40 dager sånn som jeg har en gang i blant, er det som oftest ingen eggløsning. Det ble derfor bestemt at jeg skal ta Pergo i neste syklus.

Siste mens var 4. september, men sist torsdag fikk jeg el-smerter på høyre side og på fredag kom det el-slim. Tok en el-test (bare nysgjerrig) og den var posistiv. Vil det si at jeg helt sikkert hadde eggløsning eller kan man ha alle disse "symptomene" uten å ha eggløsning? Dette har ikke noen stor betydning, er bare ute etter å lære litt.

Jeg bruker å få mens ca 16 dager etter el-slim, dvs da kommer mens ca den 17. oktober. Jeg har litt lange sykluser, normalt mellom 30-35 dager. Vil Pergo innvirke på dette (altså tidligere eggløsning)?

Hei Ping. Vi er i samme situasjon du og jeg. Jeg skulle hatt fryseforsøk forrige måned, men eggløsningen uteble.

Jeg kan nok ikke svare på det du spør om, men jeg tok EL tester som forevist fra legen. Jeg hadde utslag på EL testen, men etter prøver hos legen viste det seg at jeg slett ikke hadde eggløsning. Så jeg vet ikke hvor pålitelig disse testene er. Dersom du tar kontakt med legen din kan du sikkert få tatt en blodprøve der for å være helt sikker.

Wenche
06-10-2004, 14:57
Heisann.

Jeg var på ul i går, og slimhinnen var litt liten. Men de fant ett egg på ca 13mm. Så jeg skulle begynne med eggløsningstester i dag, og ringe inn når jeg fikk utslag. Regner ikke med å få utslag før til helga. Jeg synes det var litt tidlig å starte å teste på dag 10, men... når legen sa det, så...:)

Ønsker dere andre lykke til.

Ping
06-10-2004, 18:57
Hei Konemor!

Tusen takk for svar! Må nok sikkert ta blodprøve for å få svar på om jeg har EL, ja.

Spennende at vi er ganske likt i løypa (og så er vi like gamle også). Er veldig nysgjerrig på fryseforsøk, men det er litt vanskelig å finne historier om vellykka forsøk... Orker nesten ikke lese om alle mislykka forsøk. Men denne trenden tror jeg vi skal snu! Ikke sant?

Hei også til deg Wenche som også skal ha fryseforsøk nå!

Krysser fingrene for alle oss her inne!

Karla
06-10-2004, 22:08
Vært på 1. ultralyd i dag. Er på dag 12, og legen trodde EL var et stykke unna. Skal tilbake igjen på fredag. Det var som forventet, pleier aldri å ha EL før dag 17. Så det er bare å vente ! Trengte ikke å ta EL test i morgen. Driver og temper også. Så jeg får jo uansett en pekepinn i forhold til tidspunktet.

Klem, Karla

Hønemor
07-10-2004, 12:05
Hei oktoberjenter

Nå begynner det vel å skje ting her inne. Ciao har vel satt inn egg i dag, Strila hadde uttak i går, My har vel uttak denne uka, noen av dere skal snart på UL. Kaakaa, vi ligger nesten likt i løypa, jeg begynner på sprøyter i dag. Og jeg gleder meg, er forferdelig utålmodig!

En del fryseforsøk også denne måneden - hvem er det som tjener fett på eggløsningstester? Clearblue? Jeg vet jeg kjøpte noen på "SnartGravid.com" en gang som ikke var så dyre.

Hvordan går det med Knerten, forresten? Når kan du teste?

Håper vi klarer å følge opp resultatene i Septemberklubben, de ligger jo på nærmere 50 % gravide! Vi får bare [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif]

Ha en fortsatt god dag.
Hilsen Hønemor

My
07-10-2004, 12:54
Hei oktoberjenter

Nå begynner det vel å skje ting her inne. Ciao har vel satt inn egg i dag, Strila hadde uttak i går, My har vel uttak denne uka,
Jepp, My hadde uttak på tirsdag kl. 0900 - og det var en særdeles smertefull opplevelse [smiley=trist.gif]
Kjæresten fikk ikke være med inn, og smertestillende kunne jeg nok bare byttet ut med sukkerbiter!
Synes ikke det var noe særlig, var ikke trøtt etterpå, bare sliten av smertene... MEN kan trøste med at jeg glemte det fort, vet ikke helt hva som skjedde, men klarte å få det på avstand på no time. Kan ha noe å gjøre med at jeg ikke hadde noe særlig blødning eller smerter å skrive hjem om i etterkant!?
Fikk ut 8 egg (2 mer enn det ble sett på UL fredag)
Bare 3 ble befruktet, så nå er jeg (vi?) dritnervøs for at delingen går til h...... (min kjære er mer positiv(naiv?) enn meg) Jeg mener...det er vel en grunn til at det har tatt oss tre år og fortsatt ingen resultat?
Dårlig sædkvalitet er det ikke, så hva da???
Alt har blitt så svart i mine øyne (kan ha noe med at underbevisstheten forbereder meg på det verste!?)
Jeg gråter en god del (i smug), og er livredd for å aldri kunne få oppleve å bli mor - livet føles bare så fordømt urettferdig, enkelte vet ikke hvor lett de har det!

(Evnt) tilbakeføring i morgen kl 1030 [smiley=redd.gif]

Konemor
07-10-2004, 12:56
Kjempebra tips Hønemor!

Jeg har nå bestilt noen tester der. [smiley=duskedame.gif]

My
07-10-2004, 13:45
Kjempebra tips Hønemor!

Jeg har nå bestilt noen tester der. *[smiley=duskedame.gif]

Håper du får dem da... jeg bestilte tester der en gang, men de kom aldri!
Etter 1. mailen dit beklaget de forsinkelsen og skulle sende dem omgående. Vel, de kom aldri, og 2. og 3. mailen min ignorerte de glatt!
I min 4. mail skrev jeg at de ikke trengte å ta seg bryet med å verken svare eller sende noe, for jeg var ikke interessert i å ha noe mere med dem å gjøre... hørte aldri noe mer - snakker om slett kundebehandling!

Ronaldo
07-10-2004, 14:00
Hei alle oktoberdamer :)

Hønemor: Heldig du som skal sprøyte i kveld... [smiley=sol.gif]
Jeg har ennå en uke på spray..., men tiden går jo så fort nå, snart jul :)

My: Forstår hvordan du har det [smiley=trost.gif]
Ikke lett å tenke positivt, selv om vi smertelig vet at ingenting blir bedre av å svartmale alt.
Så leng de ikke finner noe "galt" hos dere, så er jo sjansene store for at dere vil lykkes til slutt. Dessverre er det sånn at de fleste her inne må ha flere forsøk for å lykkes, men noen er jo heldige :)
Det kan jo være en fin ting, å håpe på det beste, men være forberedt på at det kan ta tid.
Syns det er rist at du gråter i smug. Så proppfulle vi er av hormoner, så er det helt normalt å gråte i tide og utide. Syns du skal la mannen få ta del i følelsene dine, og heller gråte litt "sammen". Tanker og problemer blir ofte bare større/værre når vi holder dem for oss selv.
La han få lov til å trøste deg, når du trenger trøst.

Tenker på deg, og kjenner meg så godt igjen.

[smiley=trost.gif]og [smiley=storklem.gif]

Ønsker oss alle masse [smiley=vibba.gif] [smiley=lykkeengel.gif] [smiley=Lykke

Konemor
07-10-2004, 14:14
Håper du får dem da... jeg bestilte tester der en gang, men de kom aldri!
Etter 1. mailen dit beklaget de forsinkelsen og skulle sende dem omgående. Vel, de kom aldri, og 2. og 3. mailen min ignorerte de glatt!
I min 4. mail skrev jeg at de ikke trengte å ta seg bryet med *å verken svare eller sende noe, for jeg var ikke interessert i å ha noe mere med dem å gjøre... hørte aldri noe mer - snakker om slett kundebehandling!

My; Det høres helt utrolig ut at de bare ikke sendte deg det du bestilte, selv etter at du purret dem opp. Jeg har bestilt noe derfra nå og gir dem en sjanse.

Ellers må jeg bare si til deg My, prøv å holde motet oppe. Dette er et tøft game, og desverre blir det en del nedturer for oss. Det viktigste er å fokusere på det som er positivt selv om det er ofte vanskelig.

Jeg [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif] krysser fingrene for at eggene deler seg videre og at du i morgen ruger på gullegget. Håper at kjæresten din er støttende nå i denne tiden. [smiley=klem.gif] Det hjelper ofte å gråte en skvett.

Endelig
07-10-2004, 19:11
Håper vi klarer å følge opp resultatene i Septemberklubben, de ligger jo på nærmere 50 % gravide! Vi får bare *[smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif]

Åh! Jeg bare kjente så veldig inni meg at DET håper jeg også! [smiley=kryssfingre.gif]

Skal på ultralyd i morgen på 10. sprøytedag. Spent på hva de finner der. Kjenner faktisk at det 'røsker' litt i eggstokkene, så jeg håper det skjer noe, og at jeg responderer godt denne gangen.

Hyggelig at det har begynt å bli fart i klubben vår!

Stor klem til alle, vi trenger en!
[smiley=storklem.gif]

Endelig
07-10-2004, 19:18
AVA CLINIC (FI)

CICONIA, ÅRHUS (DK)
*

HAUKELAND

OMNIA
*
MN, uttak uke 42

PORSGRUNN

RIKSEN
*

ST. OLAV

*
UNN
*
My, 1. forsøk IVF. *sprøyter 23/9, UL 1/10, uttak 5.10.
*
VOLVAT
*

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ->

RUGERE:
Her kommer det noen veeeeldig snart!

POSITIV TEST:
Denne listen kan lettest oppdateres ved å benytte "svar med Quote" og når dokumentet er åpnet fjernes "Quote" og klammene (altså disse [ / ]) før og etter det nye innlegget, prøv deg frem med "forhåndsvisning" -- eller legg inn en egen melding, så oppdaters listen nesten automatisk! ;)

Hønemor
07-10-2004, 20:24
Kjære My, så synd at du hadde en så uheldig opplevelse med egguttak. Det varierer veldig hva slags smertestillende man får. På Riksen får man morfin intravenøst, jeg kjente ingenting. Men det varierer fra person til person og fra forsøk til forsøk. Idiotisk at du ikke fikk ta med kjæresten inn, det får man de fleste andre steder, så vidt jeg vet. Jeg krysser fingre for eggene dine og for at du ruger fra i morgen av!

Konemor, når det gjelder bestilling fra SnartGravid.com, så husker jeg faktisk nå, når My sier det, at jeg sendte en e-mail for å etterlyse produktene når det var gått ca. en uke. Tror det står at leveringstiden skal være 5 dager, hvis den tiden går uten at du får noe, så send mail til dem! Etter at jeg sendte mail, hadde jeg produktene i posten noen få dager senere.

Spennende med UL i morgen, Endelig! Det føles som en evighet til jeg skal på UL, men det er jo bare en uke til. Trøster meg med at rugetiden går enda langsommere [smiley=hodeiveggen.gif]

Venter spent på rapporten fra det lokale "egglaget" i morgen. (Min søster hadde sommerjobb på Egglaget i vårt fylke en gang. Er det noen som burde danne et egglag, så er det vel oss ;D)

Hilsen Hønemor

Wenche
08-10-2004, 09:21
Heisann.
Fikk positiv eggløsningstest i dag. [smiley=duskedame.gif]
Da blir det innsetting på mandag hvis egget overlever opptiningen. [smiley=redd.gif]
Så nå blir det sikkert to lange dager før de ringer på søndag for å fortelle om egget overlevde eller ikke.
Men... vi har bestilt oss weekendtur i helgen. En slik pakke med minisvite og toretters middag, så nå skal vi bare prøve å slappe av og kose oss [smiley=duskedame.gif]

AVA CLINIC (FI)

CICONIA, ÅRHUS (DK)
*

HAUKELAND

OMNIA
*
MN, uttak uke 42

PORSGRUNN

RIKSEN
*

ST. OLAV

Wenche, 1. fryseforsøk (etter 7 ivf), UL 5/10, innsetting 11/10
*
UNN
*
*
VOLVAT
*

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - *- - - ->

RUGERE:

POSITIV TEST:
___________________________________________ *
Denne listen kan lettest oppdateres ved å benytte "svar med Quote" og når dokumentet er åpnet fjernes "Quote" og klammene *(altså disse [ / ]) før og etter det nye innlegget, prøv deg frem med "forhåndsvisning" -- eller legg inn en egen melding, så oppdaters listen nesten automatisk! * ;)

Endelig
08-10-2004, 19:20
AVA CLINIC (FI)

CICONIA, ÅRHUS (DK)
*

HAUKELAND

OMNIA
*
MN, uttak uke 42

PORSGRUNN

RIKSEN
*

ST. OLAV

*
UNN
*
*
VOLVAT
*
Endelig, 31 år, 1. søskenforsøk ivf, mens 24/8, spray 13/9, UL og sprøytestart 29/9, UL 8/10, UL 10/10

RUGERE:

POSITIV TEST:
Denne listen kan lettest oppdateres ved å benytte "svar med Quote" og når dokumentet er åpnet fjernes "Quote" og klammene *(altså disse [ / ]) før og etter det nye innlegget, prøv deg frem med "forhåndsvisning" -- eller legg inn en egen melding, så oppdaters listen nesten automatisk! * ;)

Endelig
08-10-2004, 19:25
Nå ble det mange lange lister på denne siden, men jeg måtte bare oppdatere med mitt også, for jeg er så glad i dag! Ultralyden på tiende sprøytedag viste mer enn 20 egg i fin modning, tenk det! De største var rundt 13 millimeter (må jo opp i nærmere 20), de andre like bak. Ikke rart jeg har kjent det røske i eggstokkene i det siste! Jeg hadde jo forberedt meg på et laaaangdrygt forsøk, som sist (69 dager), men nå varsler legen uttak onsdag eller torsdag, og jeg skal på ny ultralyd allerede søndag! Hei, hvor det går! Jeg er helt 'månebedotten' som vi sier i Bergen. Dette var over all forventning!
Jippi, jippi!

Maija
08-10-2004, 19:45
Hei alle!

Er jeg den første til å melde meg inn til rugere?

Var i Finland til fryseforsøk og det gikk fint! :) To av tre embryon hade klart seg og blev satt tilbake. Yippi!!
Test 20 oktober....
Førsta uken går som regel bra, men akk så lange dager i uke to... og nerver og hvordan føles det egentligen i maven...

Dejlig og få slippe alle hormonerna denna gang, som MY beskriver så jeg også allt i svart, vid mitt tredje forsøk. Hade mareritt i ukevis etterpå...

Har nu tatt akupunktur i forkant og ikke minst i ettertid. Håper denne kombinasjonen vil gi like god sjanse,til tross for fryseforsøk.

Håper på graviditet og jeg vil gjerne ha mange av dere andre med meg... [smiley=Lykke
Moppi [smiley=sol.gif]

My
08-10-2004, 20:27
Ja, da har jeg to embryo innabords [smiley=duskedame.gif]
Ett 8-delt og ett 7-delt (da de ble satt inn kl 1030 i dag, på dag 3 i skål)
8-delt er helt etter boka på dag 3.
Slimhinnen var fin, og legen + bioingenøren sa at alt ligger til rette for vellykket forsøk *[smiley=kryssfingre.gif]

Alt var fint, jeg var så glad - men så; noe skjedde (på det private plan), og jeg gråt og var MAX fortvilet i noen timer (reelt + hormoner, men grusomt [smiley=trist.gif])! Alt ordnet seg etterhvert, men nå er jeg redd for at en sånn psykisk trøkk kan ha noe å si for ruginga!? (Sikkert ikke, men man tenker jo på alt...)

Klem fra My, som for første gang har befruktede egg i magen *[smiley=lettet.gif]

PS: Er innsettingdagen rugedag 1?

Ronaldo
08-10-2004, 21:02
Gratulerer så mye som rugere, Moppi og My

Endelig så begynner det å skje ting i denne klubben og [smiley=duskedame.gif]
Håper på en blå oktober [smiley=sol.gif]

Pass nå godt på frøene i magen :)
Kommer etter om et par uker..................... [smiley=englevinger.gif] [smiley=englevinger.gif] [smiley=englevinger.gif]

[smiley=Lykke med ruginga, vi [smiley=kryssfingre.gif]

[smiley=storklem.gif]
Ronaldo

Hønemor
08-10-2004, 21:23
Nå begynner det å skje ting, ja! Gratulerer til de to første rugerne, Moppi og My [smiley=duskedame.gif]

My, vi regner innsettingsdagen som rugedag 1, ja. Når skal du teste?

Og Endelig, gratulerer med mange egg! Deilig å måtte slippe sprøyter i ukevis, det hørtes forferdelig slitsomt ut.

Wenche, lykke til med opptiningen! Kos dere i helgen.

God helg, jenter!
Hilsen Hønemor

Ciao
09-10-2004, 09:06
Hei, hei

Jeg vil også melde meg som ruger... Jeg er på rugedag to/tre (innsetting 7.okt) Vi fikk ut 9 egg, og 7 ble befruktet [smiley=bolge.gif]
Legen satte tilbake 2 i stjerneklasse, som han kalte det!! [smiley=duskedame.gif] Og det var 3 som gikk i fryseboksen! [smiley=sol.gif] Så vi er godt fornøyde.

Alt har bare vært positivt denne gangen, så nå håper vi fortsettelsen blir like bra. [smiley=kryssfingre.gif]
Vi hadde assisted hatching, så nå håper jeg "gullene" finner seg en god plass og blir værende der. [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif]

[smiley=Lykke til alle rugere og alle som sprayer og sprøyter.

[smiley=klem.gif] fra
Ciao

Ronaldo
09-10-2004, 09:19
Hei Ciao!!! :)

Gratulerer så mye som ruger [smiley=duskedame.gif] [smiley=duskedame.gif] [smiley=duskedame.gif] [smiley=duskedame.gif] [smiley=duskedame.gif]

Så godt å høre at det gikk så bra [smiley=sol.gif]
...og så egg i stjerneklasse.......... :)......det må jo gå bra [smiley=kryssfingre.gif].
Regner med det var K Petersen som hadde uttak og innsetting? Jeg skal jo dit for første gang om 14 dager, og hadde blitt kjempegla om du tok deg tid til å fortelle litt om hva/hvordan du opplevde oppholdet??

Reiste dere fra Egersund eller Kr.Sand?
Hvor lang tid var dere i DK?
Hvor/hvordan bodde dere?

(Du må gjerne svare i dagboka mi, hvis du ikke vil legge inn her)

[smiley=storklem.gif]
Ronaldo

My
09-10-2004, 09:55
My, vi regner innsettingsdagen som rugedag 1, ja. Når skal du teste?

Tja, si det!?
Kanskje på rugedag 10? Eller er det tidlig?

Ciao: Velkommen i rugeklubben!
Stjerneegg sier du? Hvor mange celler, og på hvilken dag?

Hønemor
09-10-2004, 10:28
Ciao, gratulerer som ruger! Jeg gleder meg veldig til å komme etter, men det er nok nærmere 2 uker til.

My, du kan få positiv test i urin så tidlig som 9. rugedag, men du kan også få negativ test da selv om du er gravid. De fleste som er gravide tester positivt på rugedag 12, men ikke alle. Ronaldo kan sikkert si deg noe om det, når var det du testet positivt forrige gang, Rinaldo? Men My, har du ikke fått rekvisisjon til blodprøve? Det er visst litt ulikt fra sykehus til sykehus. Kan jeg spørre hvor du bor, forresten, du holder vel til på sykehuset i Tromsø. Jeg er litt svak for Nord-Norge, skjønner du...

Vi øvrige jenter får spraye og sprøyte for livet, så blir det vel rugere av oss og til slutt. Forhåpentligvis langtidsrugere, nærmere bestemt 38 uker ;D

Hilsen Hønemor

My
09-10-2004, 10:57
HØNEMOR: Jepp jeg tilhører UNN ;)
Og jo; jeg har fått rekvisisjon på blodprøve, men den er på rugedag 18 (!)
Kan jeg ta den på fastlege-kontoret tro?

Hønemor
09-10-2004, 11:08
My, du kan trolig ta den på fastlegelaboratoriet, men da må de nok sende den til et laboratorium. Ikke alle leger har laboratorium på stedet, men noen legesentre har det vel. Du kan jo ringe og spørre på forhånd. Uansett, så klarer du aldri i verden å vente til rugedag 18 med å teste, det er jo direkte seigpining. Du får kjøpe det en Clearblue eller to og ta en test på dag 12. Selv er jeg ekstremt utålmodig, og begynte testingen dag 8 på første forsøk ;D. Deretter testet jeg hver dag frem til jeg begynte å blø på dag 12. På andre forsøk hadde jeg bestemt meg for å vente med å teste, men så begynte jeg å spotte rundt dag 11, og da tok jeg en test likevel. Denne gangen skal jeg absolutt klare å vente til dag 12, som er samme dag som man tar blodprøve på Riksen. Jeg orker ikke å gå fra prøvetagning kl. 9 til jeg kan ringe kl. 13 bare for å høre en eller annen sykepleier opplyse om at jeg har 0 i hcg. Selvplaging ligger ikke for meg, jeg vil heller få resultatet helt for meg selv så jeg kan grine i fred.
Det slår meg at jeg er litt negativ akkurat nå, og det var ikke meningen. Jeg mener, selvfølgelig, at jeg vil finne ut selv at jeg er gravid, så kan heller den søte sykepleieren fortelle meg at jeg har en hcg på omtrent 1000 ;D og sikkert skal ha omtrent firlinger [smiley=ja.gif]

Vel, da gjør jeg et tappert forsøk på å rive meg løs fra denne skjermen og gjøre noe annet nyttig

Hilsen Hønemor

My
09-10-2004, 11:50
Å vente til RD 18? ALDRI I LIVET [smiley=iik2.gif]

Har liggende et par tester, så de skal nok få bein å gå på ;)

Ronaldo
09-10-2004, 11:56
Hei My.

Som hønemor sier, så har nok jeg en annen erfaring enn mange. Jeg testet nemlig negativt på dag 13-14, og trodde det var over. Ringte klinikken, og de sa at da var jeg nok ikke gravid, men de ville likevel jeg skulle ta blodprøve på dag 18, som skulle sendes til DK. Da mensen ennå ikke var kommet, på rugedag 19, fikk mannen meg til å ta en test til, siden vi skulle på fest om kvelden. Da var den megapositiv :) :) :) :)
Resultatet er, som du sikkert har fått med deg 7 mnd [smiley=sol.gif]

[smiley=kryssfingre.gif]Ronaldo

strila
09-10-2004, 12:03
hei alle sammen [smiley=klem.gif]

Jeg har hatt litt problemer med pcen i det siste. Det lynte og tordnet så fælt en dag og da ble den lille boksen til pc ødelagt,men nå er det ordnet. Jeg var på uttak onsdag og fikk ut 15 egg. Fredag satt jeg inn to 4 delte egg og er nå ruger for 3 gang. 14 av 15 egg var befruktet.
Nå skal jeg ta meg tid til å lese litt her inne og se hvordan det går med dere andre [smiley=klem.gif]
og så kommer jeg til å skrive litt i dagboken min

[smiley=klem.gif] fra strila

[smiley=Lykke til alle

My
09-10-2004, 12:07
Den blodprøven fikk jeg beskjed om å ta uansett utfall, de ville ha resultatene likevell...

Hønemor
09-10-2004, 15:05
Gratulerer som ruger, Strila. 14 av 15 egg befruktet er jo kjempebra. Fikk du noen i fryser'n?

Hilsen Hønemor

strila
09-10-2004, 18:08
Jeg fikk også 1 firedelt ;D og 5 2 delte egg i frysen.

Skal ta blodprøve 22 oktober ;D,men tester hjemme også først,kanskje på rugedag 11 ;D

[smiley=klem.gif] fra strila

Karla
09-10-2004, 21:49
Oj, nå er ruginga skikkelig i gang ! Ville bare ønske alle en god helg ! Driver og jobber i helga, så jeg er bare en snartur innom. Skal veldig tidlig opp i morgen, så må vel snart til sengs. Var forresten til sjekk i går, skal bare ringe når jeg får positiv test.

Klemser og koser fra meg til dere alle !

kaakaa
09-10-2004, 22:48
Gratulerer som rugere -My, Moppi, Ciao og Strila !
Dette må vel vera ein god start - [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif] må det fortsette like godt !

Sjølv er eg snart halvvegs med sprøytinga, kjenner så smått det skjer noko i eggkorgene, har endå nokre dagar igjen til ultralyd (torsdag) Håpar veka går fort [smiley=gaa.gif]

Mange varme tankar til alle som er i gang

knerten
10-10-2004, 07:57
Hei alle sammen.... *Kommer med en liten oppdatering jeg... *Har litt vansker for å vite om det er her eller i september klubben jeg hører til. *Jeg er på den 11 dagen etter inseminasjon, og dagene er uutholdelige. ::)*Har hatt en god følelse, men det er så vanskelig å holde på den....Rett og slett i redsel for å bli så alt for skuffet..... *Syns det skulle være litt for lettvindt dette her, etter å ha gått gjennom 5 icsi før. *Men jeg [smiley=kryssfingre.gif] og lever i håpet. *Lyke til dere alle sammen.
[smiley=klem.gif] fra Knerten

HØNEMOR: *Takk for hilsen på BIM

Bolof
10-10-2004, 12:26
Hei alle Oktoberjenter!

Gratulerer så mye til dere som er kommet i gang med ruginga, jeg [smiley=kryssfingre.gif]alle fingre og alt annet som kan krysses :)

Ser at MY hadde en smertefull uthenting, gruer meg litt selv da jeg skal til uthenting på Tirsdag, også jeg ved UNN. Har jo gjort dette flere ganger tidligere, litt smertefullt men synest det har gått bra. Fikk med 2 tbl paralgin forte som jeg skal ta en time før og får vel sikkert også denne gang en sprøyte i skinka ;D
Var til UL på Fredag og har 7-9 (pluss noen små) eggposer som er klare for uthenting.

Samboer er SÅ positiv denne gang, og takk for det- for jeg er nok litt mere tilbakeholden, er redd for å ha for store forhåpninger i fall nedturen etterpå vil komme. [smiley=redd.gif]Men prøver jo å innbille meg at DENNE gangen er det gulleggene som kommer.

LYKKE TIL ALLE SAMMEN

Stor klem fra Bolof

My
10-10-2004, 12:41
Bolof, de smertene tror jeg er forbundet med at jeg ikke blir så VELDIG "smertestilt" av PForte... Jeg tar dem mot menssmerter, og de er ikke akkurat mirakuløse for å si det sånn!
Jeg tok dem nesten to timer før inngrepet, for å gi dem god tid til å virke - men likevell var det grusomt vondt [smiley=trist.gif]
Jeg må definitivt ha noe annet (en eventuell) neste gang!

Lykke til, jeg [smiley=kryssfingre.gif]

Endelig
10-10-2004, 13:18
CICONIA, ÅRHUS (DK)
*

HAUKELAND

OMNIA
*
MN, uttak uke 42

PORSGRUNN

RIKSEN
*

ST. OLAV

*
UNN

Bolof, 5. forsøk (4. icsi), spray 7/9, spøyter 29/9, UL 8/10, uttak 12/10
*
VOLVAT
*
Endelig, 31 år, 1. søskenforsøk ivf, spray 13/9, UL og sprøytestart 29/9, UL 8/10, UL 10/10, uttak 14/10, innsetting 18/10

RUGERE:
Knerten, 30 år, Riksen, 4. søskenforsøk, 1. forsøk AIH (etter fem icsi), inseminasjon 29/9
Moppi, 40 år, Ava Clinic, Finland, fryseforsøk 6/10 (etter 3 ivf/icsi), innsetting 6/10, test 20/10
Ciao, Ciconia, Århus, Danmark, 4. forsøk, UL 1.10, uttak uke 41, innsetting 7/10
My, UNN, 1. forsøk ivf, *sprøyter 23/9, UL 1/10, uttak 5/10, innsetting 8/10
strila, Haukeland, 3. ivf, uttak 6/10, innsetting 8/10, blodprøve 22/10

POSITIV TEST:

Endelig
10-10-2004, 13:20
Da blir det uttak på torsdag for meg, og innsetting mandag 18. oktober. Spent og glad! :)

My
10-10-2004, 13:32
Da blir det uttak på torsdag for meg, og innsetting mandag 18. oktober. Spent og glad! *:)
SÅ FLOTT!

Og så må jeg gi deg en god [smiley=klem.gif] for at du er så flink til å oppdatere lista vår!

My
10-10-2004, 14:05
Hmmm... lurer på en liten ting... HVIS embryoene fester seg, hvor lenge etter tilbakeføring skjer i så fall det???

Murmeline
10-10-2004, 14:45
Hei alle sammen! Jeg hører egentlig ikke hjemme her lengere, men for nøyaktig ett år siden var jeg i samme situasjon og føler med dere. Jeg har blitt helt hekta på disse sidene og leser alt. Det er mange kjente fra Barnimagen-sidene her, og siden jeg er noe av det mest nyskjerrige som finnes så må jeg jo bare få med meg hvordan det går med dere ;D. Jeg vil bare få drysse masse babystøv på dere alle, måtte alle få [smiley=baby2.gif].
Til My: Dersom de fester seg så skjer dette alt mellom 2-7 dager etter innsetting. [smiley=Lykke

Wenche
10-10-2004, 17:47
Da var vi hjemme igjen fra tur. Det var kjempedeilig å komme seg bort litt.
Ringte St. Olavs i dag, og egget hdde klart seg fint. Så da blir det innsetting i morgen på meg kl. 13.00

Endelig: Ønsker deg lykke til på uttaket på torsdag. Håper de finner gullegget da :)

strila
10-10-2004, 19:11
Hei wenkhe [smiley=klem.gif]

Lykke til på egg innsetting i morgen [smiley=klem.gif]

[smiley=klem.gif] fra strila [smiley=klem.gif]

Karla
10-10-2004, 19:28
Lykke til med innsetting av gullegget i morra, Wenche ! Så flott at det klarte opptiningen ! Og lykke til med uttak på torsdag, Endelig !

Fikk ikke posistiv EL test i dag heller ! Hm. Synes dette tar fryktelig lang tid.

Hønemor
10-10-2004, 20:49
Hei igjen, jenter.

Først vil jeg dele en erfaring med dere: Når man er ufrivillig barnløs og i tillegg proppfull av kunstige hormoner, skal man fortrinnsvis ikke gå og se musikalen "Annie"! Teppet er knapt oppe før hovedrolleinnehaveren sitter i en enslig spot og drømmer om foreldrene sine i sangen "Maybe far away..". Tårene silte og jeg måtte ta meg krampaktig sammen for ikke å begynne å hulke høyt. Heldigvis er det få scener i resten av stykket som er like gripende, så da var det lettere å beherske seg.

For øvrig - Knerten, det er klart du hører til her! Fint at du stakk innom igjen, jeg er veldig spent på hvordan det går med deg og testingen din. Wenche, så flott at eggene dine overlevde opptiningen, lykke til med innsetting i morgen!

Bolof og Endelig, så heldige dere er som har uttak denne uka! Jeg synes det er en evighet til første UL...

Ha en fin uke [smiley=sol.gif]

Hilsen Hønemor

Anna_Elise
11-10-2004, 08:27
Hei alle tøffe oktober damer!

Her skjer det mykje, lykke til alle rugarar, [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif] for alle sammen uannsett kor dåkke er i runddansen.

Eg var på ultralyd i går, og alt såg fint ut. Legen sa at oktober ser ut til å vere ein bra månad for meg. :) Eg begynte derfor med EL-testar i dag tidleg. Har vel ikkje tru på at dei vil slå ut før litt lenger ut i veka.

Til Wenche; lykke til med innsetting i dag. Dei er flinke med fryse egg på St. Olavs.

Klem frå Anna Elise

Konemor
11-10-2004, 08:56
Wow, her har det skjedd mye på et par dager [smiley=duskedame.gif]

Gratulerer som rugere Knerten, Moppi, Ciao, My og Strila. Jeg gleder meg til dere tester positivt snart.

Wenche, lykke til med innsettingen. [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif]

Og til resten av oss, nå skal vi også snart til pers. Lykke til alle sammen. Vi skal slå alle positive rekorder som har vært noen sinne. [smiley=boogie.gif] [smiley=boogie.gif] [smiley=boogie.gif]

Humla
11-10-2004, 10:15
Hei!
Jeg har akkurat blitt medlem her inne, men hører
vel egentlig til her i oktoberklubben [smiley=klem.gif]

Er på mitt 2. ivf forsøk + har hatt et fryseforsøk. Så langt har egget ikke festet seg, men jeg håper så inderlig det går bra denne gangen [smiley=kryssfingre.gif]

Skal ta blodprøve imorgen og fortsatt ingen spor av mensen, men heller ingen følelse av graviditet [smiley=forvirret.gif] Dette er til å bli sprø av [smiley=trist.gif]

Godt å høre at flere her inne har lykkes, føler med dere som har fått negativ test, vet altfor godt hvordan det føles.

Lykke til videre alle sammen, glad jeg har noen å prate med [smiley=Lykke

Humla

strila
11-10-2004, 10:44
Hei humla [smiley=klem.gif]

[smiley=kryssfingre.gif] for at det blir positiv blodprøve på deg imorgen [smiley=ja.gif]

[smiley=Lykke
[smiley=klem.gif] fra strila [smiley=klem.gif]

Humla
11-10-2004, 11:43
Takk for lykkeønskning Strila :)

Et spørsmål: Når kan man vente mens etter forsøk?
Til dere som har testet positivt, hadde dere
bivirkninger?

Nervøse Humla

Endelig
11-10-2004, 12:16
CICONIA, ÅRHUS (DK)
*

HAUKELAND

OMNIA
*
MN, uttak uke 42

PORSGRUNN

RIKSEN
*

ST. OLAV

*
UNN

*
VOLVAT
*
Endelig, 31 år, 1. søskenforsøk ivf, spray 13/9, UL og sprøytestart 29/9, UL 8/10, UL 10/10, uttak 14/10, innsetting 18/10

RUGERE:
Humla, 2. ivf forsøk + ett fryseforsøk, test/blodprøve 12/10
Knerten, 30 år, Riksen, 4. søskenforsøk, 1. forsøk AIH (etter fem icsi), inseminasjon 29/9
Moppi, 40 år, Ava Clinic, Finland, fryseforsøk 6/10 (etter 3 ivf/icsi), innsetting 6/10, test 20/10
Ciao, Ciconia, Århus, Danmark, 4. forsøk, UL 1.10, uttak uke 41, innsetting 7/10
Wenche, St. Olav, 1. fryseforsøk (etter 7 ivf), UL 5/10, innsetting 11/10

POSITIV TEST:

Endelig
11-10-2004, 12:22
Hei jenter!
Hyggelig med så mye aktivitet hos oss! Tenk, i morgen tar Humla blodprøve, som førstemann ut kan hun få positiv test! Tenk at du har klart å holde deg, og ikke testet hjemme da! Og så flott at ikke mensen har kommet!

Og så har vi enda en ruger i Wenche, regner jeg med? Mye kan jo skje med et egg i løpet av helgen, men jeg regner med at innsetting gikk som planlagt, og har flyttet deg over på rugerlista. Krysser fingrene for dere begge! [smiley=kryssfingre.gif]

Og krysser selvfølgelig for alle oss andre også! Oktober blir en blååååååå måned, håper jeg!

Ronaldo
11-10-2004, 14:37
Takk for lykkeønskning Strila :)

Et spørsmål: Når kan man vente mens etter forsøk?
Til dere som har testet positivt, hadde dere
bivirkninger?

Nervøse Humla

Hei Humla.
Jeg fikk mensen på dag 9, 9 og 10.
Den gang jeg testet positiv, var akkurat lik de andre, bortsett fra at blødningen uteble. Hadde overhodet ingen tegn på at jeg var gravid.

[smiley=kryssfingre.gif]for deg i morgen
[smiley=klem.gif]Ronaldo og lille J

bobla
11-10-2004, 15:17
Da var vi hjemme igjen fra tur. Det var kjempedeilig å komme seg bort litt.
Ringte St. Olavs i dag, og egget hdde klart seg fint. Så da blir det innsetting i morgen på meg kl. 13.00

Gratulerer med innsetting av en is prins-el. prinsesse vennen!! [smiley=duskedame.gif]

lykke til med rugingen!!!! [smiley=vibba.gif]

Wenche
11-10-2004, 19:04
Hei jenter :)

Da er jeg ruger nok en gang. Düring mente at egget så veldig fint ut, så nå er det bare å håpe at det klorer seg fast. Skal ta blodprøve den på dag 14, men regner med at jeg tar en test etter 12 dager.
Det som overrasket meg var at jeg skulle ta progestan-kapsler denne gangen. På det siste forsøket fikk jeg sånn gel, men de hadde vist fått bedre resultater med kapsler. Må ærlig innrømme at jeg synes det er det værste med hele forsøket. Jeg liker ikke disse kapslene i det hele tatt. Føler meg som en lysfabrikk... det renner jo masse ut igjen, og det ser jo ut som rinnende stearin jo ;D Så nå er jeg en ruger med rennende stearin [smiley=duskedame.gif]

Takker så mye for alle lykkeønskninger, dere er så koselige så :)

Karla: [smiley=kryssfingre.gif] for at du får omslag i morgen. Må være pyton å gå å vente slik.

Knerten, Moppi, Ciao, My og Strila gratulerer så mye som rugere.
Humla: lykke til med testingen. [smiley=kryssfingre.gif] for at det blir to blå på deg.
Bobla: Takker så mye for det. [smiley=kryssfingre.gif] for deg neste mnd. Kanskje det blir ett lykketroll til i august neste år.

[smiley=storklem.gif]

Endelig
11-10-2004, 19:12
CICONIA, ÅRHUS (DK)
*

HAUKELAND

OMNIA
*
MN, uttak uke 42

PORSGRUNN

RIKSEN
*

ST. OLAV

*
UNN

*
VOLVAT
*

RUGERE:
Wenche, St. Olav, 1. fryseforsøk (etter 7 ivf), UL 5/10, innsetting 11/10, blodprøve 25/10

POSITIV TEST:

taran
11-10-2004, 20:16
Hei jenter!

Jeg har ikke vært så veldig aktiv her inne i oktoberklubben. Tror lufta gikk litt ut av meg etter det mislykkede forsøket. Av en eller annen grunn er jeg ikke så optimistisk foran dette fryseforsøket, selv om jeg er klar over at det er vitig å være det. Synes at forhåpningene ble litt mye oppblåst sist gang med god hjelp fra St.Olav. :-/

Jeg blir helt imponert over mange her inne som klarer å holde motet oppe til tross for flere forsøk, jeg må bare si at det er beundringsverdig!!!!!!!!!

Uansett skal jeg på ul torsdag 14.oktober, så da får jeg vel vite litt mer.
Jeg har prøvd å ta eggløsningstester tidliger da vi prøvde å få barn på naturlig måte, men synes det var ganske vanskelig, så jeg er litt spent på det.

Ønsker alle som er igang lykke til [smiley=sol.gif]

taran
11-10-2004, 20:22
Anna Elise!

Vi var sammen i augustklubben også, ser at du og skal ha et fryseforsøk nå på St.Olav. Vet du hvordan sjansjene er med fryseegg i forhold til vanlig forsøk, og om man kan få satt inn to egg?

Lykke til *[smiley=Lykke

taran
11-10-2004, 20:27
quote author=Endelig link=board=klubb;num=1089117385;start=180#182 date=10/11/04 klokken 20:12:04]CICONIA, ÅRHUS (DK)
*

HAUKELAND

OMNIA
*
MN, uttak uke 42

PORSGRUNN

RIKSEN
*

ST. OLAV

Taran, 1. fryseforsøk, UL 14/10
*
UNN

*
VOLVAT
*

RUGERE:
Wenche, St. Olav, 1. fryseforsøk (etter 7 ivf), UL 5/10, innsetting 11/10, blodprøve 25/10

[color=Blue]POSITIV TEST:
Her kommer det noen veeeeldig snart![/color
Denne listen kan lettest oppdateres ved å benytte "svar med Quote" og når dokumentet er åpnet fjernes "Quote" og klammene *(altså disse [ / ]) før og etter det nye innlegget, prøv deg frem med "forhåndsvisning" -- eller legg inn en egen melding, så oppdaters listen nesten automatisk! * ;)[/quote]

Humla
12-10-2004, 08:22
Hei Humla.
Jeg fikk mensen på dag 9, 9 og 10.
Den gang jeg testet positiv, var akkurat lik de andre, bortsett fra at blødningen uteble. Hadde overhodet ingen tegn på at jeg var gravid.

[smiley=kryssfingre.gif]for deg i morgen
[smiley=klem.gif]Ronaldo og lille J

Hei Ronaldo!
Husker deg godt fra BIM, har jo vært der noen år nå.. Gratulerer med vindunderet [smiley=duskedame.gif] Håper du får et til snart :)

Har nå vært og tatt blodprøve og om noen timer vet jeg svaret. Merker litt mensensmerter, men fortsatt ingen blødninger, så jeg har fortsatt et håp om at det skal gå bra [smiley=kryssfingre.gif]

Nervøse Humla

Ronaldo
12-10-2004, 08:25
Kjære Humla :)

[smiley=kryssfingre.gif] fingre , tær, og alt som [smiley=kryssfingre.gif] kan for deg idag [smiley=sol.gif] [smiley=sol.gif] [smiley=sol.gif]

[smiley=Lykkeog [smiley=klem.gif]
Ronaldo

Konemor
12-10-2004, 08:27
Hei Humla.

[smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif] Håper du tester positivt [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif]

Venter i spenning. [smiley=Lykke

Endelig
12-10-2004, 10:20
Spennende dag i dag, Humla! Lykke til! [smiley=kryssfingre.gif] +

Hyggelig med oppdatering, taran! De sier at hvis egget først overlever opptiningen, så er sjansen den samme som ved andre forsøk. Det er opptiningen som er det kritiske!

Har akkurat satt siste dose nesespray, og skal (nesten) bare vente på å sette eggmodningssprøyte klokken 2130 presis. "Ikke før, men om du er litt sen, går det fint, et kvarter går greit", som Hazekamp sa. Det gjelder å være presis! Må være unnagjort før 'Judging Amy' ihvertfall! ;D
I morgen er det helt fri. Ingen spray eller sprøyter. Så er det uttak tidlig torsdag. Har begynt å erindre langt baki hodet at det har pleid å gjøre fryktelig vondt, og at jeg har hatt vondt i dagesvis etterpå. Mannen minnet meg på det i går, da jeg la planer for helgen. 'Tror du du klarer det, da, du pleier jo å ha så vondt'? Rart hva vi glemmer... Håper alt går vel, og at det blir innsetting som planlagt på mandag. Greit med en firedagers pause for en vond mage, sikkert?

Humla
12-10-2004, 13:15
Jeg sitter og skjelver og gråter. Prøven var positiv [smiley=sol.gif] Etter over 2 år med prøving, pergo, lap, ivf og fryseforsøk, ble det nå endelig vår tur!! Alle gode ting er tre [smiley=duskedame.gif]

Jeg var så sikker på at den var negativ for jeg hadde alle tegn på mens, men hcg var på 109 og alt over 50 er visst bra [smiley=duskedame.gif]

Takk for oppmuntring underveis [smiley=klem.gif] Dere har vært gode å ha!! Nå håper jeg inderlig å ha startet en positiv bølge som kommer til å vare helt frem til jul!!!!!!!!

Klem fra Humla

My
12-10-2004, 13:22
GRATULERER [smiley=klem.gif]

Håper det er svært smittsomt ;)

Humla
12-10-2004, 13:25
Et spørsmål: Er det noen som vet hvordan man regner termin?

Humla i lykkerus ;D

Ronaldo
12-10-2004, 14:04
Åååååååå Kjære Humla :) :)

Nå gråter jeg også, og smiler samtidig [smiley=sol.gif]
Det var en fantastisk melding å se, da jeg kom inn her nå.
Endelig var det din tur [smiley=klem.gif] [smiley=duskedame.gif] [smiley=klem.gif] [smiley=duskedame.gif] [smiley=klem.gif] [smiley=duskedame.gif]

GRATULERER SÅ MYE!

[smiley=storklem.gif] [smiley=storklem.gif] [smiley=storklem.gif]
Ronaldo

Ronaldo
12-10-2004, 14:07
Et spørsmål: Er det noen som vet hvordan man regner termin?

Humla i lykkerus ;D

Temin regnes slik: uttaksdato minus 14 dager, blir å regne som første dag i siste mens. Deretter kan du gå inn på terminkalkulator på f.eks BIM. Eller du kan telle fremover 40+2 uker

Konemor
12-10-2004, 14:12
[smiley=boogie.gif] Gratulerer Humla [smiley=boogie.gif] [smiley=boogie.gif]

Knallåpning påden (soon to be) blå oktoberklubben. [smiley=duskedame.gif] [smiley=duskedame.gif] [smiley=duskedame.gif] [smiley=duskedame.gif] [smiley=duskedame.gif] [smiley=duskedame.gif] [smiley=duskedame.gif]

Endelig
12-10-2004, 14:20
CICONIA, ÅRHUS (DK)
*

HAUKELAND

kaakaa, 2. icsi, 21/09, sprøyter 06/10, UL 14/10, uttak uke 43

OMNIA
*
MN, uttak uke 42

PORSGRUNN

Trille, søskenforsøk, kort regime

RIKSEN
*
Ping, 35 år, søskenforsøk, UL 16/9, ny UL 21/9, ny start oktober

ST. OLAV

*
UNN

*
VOLVAT
*
Endelig, 31 år, 1. søskenforsøk ivf (+1 frys), spray 13/9, UL og sprøytestart 29/9, UL 8/10, UL 10/10, uttak 14/10, innsetting 18/10

RUGERE:

POSITIV TEST/GRAVID:
Humla, 2. ivf (+ 1 frys), test/blodprøve 12/10, hcg 109

Endelig
12-10-2004, 14:27
Gratulerer, Humla! Så utrolig kult!

Her er en fin link, som forteller det meste om dager og uker:
http://www.kanalen.org/foraldrar/blandat/gravtid.php

Som Ronaldo sier, trekk fra 14 dager på uttaksdato, og sett inn den datoen som 'første dag i siste mens', så regner kalkulatoren ut resten.

Nå tar jeg en råsjans på at du tok blodprøve på rugedag 14, så trekker jeg fra 28 dager, og kommer til 14. september. Bruker jeg 14.09.04 som første dag i siste mens, regner kalkulatoren ut dette:

Termin: 21.06.2005

Du har gått 28 fulle dager (av 280).

Du är i första trimestern (av tre)
Du är i 1:e månaden (av 9 - kalendermånader)
Du är i 1:e gravmånaden (av 10 - lunarmånader)
Du är i 4:e veckan (av 40)
Du är i v4+0 (av 40+0)

Du skjønner sikkert tegningen... Kos deg med de glade nyheter, Humla! [smiley=klem.gif]

Anna_Elise
12-10-2004, 15:16
Eg har vore lite aktiv hittil i denne klubben, men er innom stadigvekk og leser. No begynner resultata å kome; Hurra, og gratulerer til Humla [smiley=applaus.gif] [smiley=duskedame.gif]

Til Taran, vi sliter visst litt med omtrent dei samme følelsane i forhold til fryseforsøk. Eg klarar ikkje å engasjere meg like mykje no, som i august. Nedturen sit i meg, og eg er redd for å håpe for mykje. Eg likar å tru at eg er litt meir avslappa, i all fall klarar eg å fungere litt bedre på jobb og heime denne gangen. Det er jo kjempe herleg å sleppe alle hormonane i forkant av innsetting. [smiley=lettet.gif]

Då eg var til ultralyd, spurte eg om sjansane ved fryseforsøk i forhold til vanleg IVF-forsøk. Legen sa at viss egget overlever opptining, så er sjansane like bra. Ho sa også at dei ved St. Olavs har blitt mykje flinkare med fryse / tine prosessen dei siste to åra (har lært av finnane), og at statistikken derfor er bra. Eg fikk litt meir håp etter den samtalen i all fall. Så prøver å finne fram pågangsmot og sjølvsagt trua på at dette skal gå bra.

Med tanke på eitt eller to egg, så forstå eg det sånn at om to egg er frosne ned i lag, og begge overlever opptining, blir begge satt inn. Sjølv har eg eitt egg som er frose ned for seg sjølv, og to som er frosne ned i lag. Derfor tiner dei først det "einslege" egget, og om ikkje det går bra, så blir det strået med to egg tint opp. Håper uannsett at i all fall eitt egg overlever. Blir spennande dagar.... ???

Lykke til, til Taran, med ultralyd. [smiley=Lykke

Klem frå Anna Elise

Humla
12-10-2004, 16:14
Tusen takk for alle lykkeønskninger!!!!!!!

Dere er en utrolig fin gjeng [smiley=trost.gif]

Man sier aldri så galt er det godt for noe, jeg føler
det litt sånn med alt vi har vært igjennom for å
få til en positiv graviditetstest. Vi har lært mye og som par har jeg og mannen min kommet enda nærmere hverandre. I tillegg setter jeg mye mer pris på å bli gravid nå, enn om det hadde skjedd med en gang. Selvfølgelig skulle jeg gjerne vært foruten flere år med bekymringer, oppturer og nedturer, men jeg har vokst på det og tar ikke alt like mye som en selvfølge lenger.

Et sitat fra et dikt som jeg kom over i en kirke i Skottland; Dont give up
The silver tint of the cloud of doubt,
And you never can tell how close you are
It may be near when it seems so far
So stick to the fight when you're hardest hit
It's when things seem worst you must not quit!
(jeg så at noen etterlyste hvor dette diktet kom fra. Jeg la hele diktet ut på BIM for noen år siden)

Gratulerer til alle som har blitt gravide og til dere som fortsatt jobber med saken: Fra bunnen av mitt hjerte håper jeg dere lykkes snart!! Stå på!! [smiley=Lykke

Tusen takk Endelig for forklaring om termin. Jeg tok blodprøve på dag 12 etter innsetting. Tok ingen hjemmetest fordi jeg tenkte jeg skulle spare meg for nedturen.. Nå tror jeg at jeg må ta en imorgen for å tro på dette [smiley=sol.gif]

En enormt glad Humla som gleder seg til de første
tre månedene er over.. Da vil jeg nok slappe mere av [smiley=lettet.gif]

My
12-10-2004, 16:35
Hvis jeg var i dine sko Humla, så ville jeg tatt en test hjemme kun for å få fornøyelsen det må være; å stå på sitt eget baderom med et + i handa ;D

Ciao
12-10-2004, 17:39
Hei Humla

GRATULERER EN MASSE MED POSITIV TEST!!1 [smiley=duskedame.gif] [smiley=duskedame.gif] [smiley=duskedame.gif] [smiley=duskedame.gif]

Håper vi er inni den blåeste bølga noensinne... [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif]

[smiley=klem.gif]
fra
Ciao

Trille
12-10-2004, 18:04
Hei!
Tror jeg kommer til å kunne være med i oktoberklubben. Starter trolig på sprøyter til helga, skal ha kort regime på Porsgrunn og trenger derfor ikke nesespray. Har ei jente og ble gravid etter naturmetoden, ønsker søsken.

Klem fra Trille.

Endelig
12-10-2004, 18:06
Humla: Da bruker du 16. september som datoen for beregnet 'første dag i siste mens' - og må belage deg på å feire St.Hans på føden! ;) Termin 23.6.05!

Her har du info fra en annen kalkulator:
http://barnemix.no/termin/
og
http://www.dagbladet.no/dinside/2000/10/13/223423.html

Befruktet cirka: 30. september 2004
Fosterets mest sårbare periode er fra: 21. oktober 2004
...og varer til: 2. desember 2004
De viktigste organene er utviklet: 2. desember 2004
Riskoen for spontanabort avtar: 9. desember 2004
Fosterbevegelser er som regel merkbare: 27. januar 2005
Et for tidlig født barn kan overleve: 10. mars 2005
Svangerskapspermisjonen bør senest begynne: 2. juni 2005 (= tre uker før termin og datoen arbeidsgiver og trygdekontor etterhvert skal ha)
Antatt termin: 23.06.05

Og her har du link til flere linker: http://www.infolinx-no.com/ssi/helsindx.shtml#gravid

Lykke til, og kos deg MASSE!! :)

aldente
12-10-2004, 18:37
Jeg måtte bare innom her og gratulere Humla med positiv test. [smiley=duskedame.gif] Da var det jo gode symptomer du hadde her for en ukes tid siden. Hurraaaaa.

Klem fra Aldente ;)

Hønemor
12-10-2004, 19:23
Gratulerer Humla!!!!!!!!!!!

For en start på oktoberklubben!! La oss fortsette slik, jenter! [smiley=ja.gif]

Klem fra Hønemor

Maija
12-10-2004, 19:56
Gratulerer Humla! [smiley=duskedame.gif]

Nyt følelsen og jeg gleder meg med deg!!!

Jeg håper jeg (og andre med meg )vil følje den positive trenden du satte igang idag.

Jeg har en uke igen at vente og fra idag begynte nerverna komma til ytan... og føler meg litt premenstruell...sukk...
Ikke så mye annet å gjøre enn vente...

Moppi

Trille
12-10-2004, 21:12
Gratulerer Humla!!!!

Jeg venter nå på mensen, starter da med sprøytene. Deilig å slippe nesespray:-) Har hatt noen mislykkede forsøk før, så jeg tør ikke glede meg for tidlig... Var i dag på apoteket og tok ut medisinene, oj...kom allerede over femten tusen (må ha litt høg puregondose), håper det blir noen gode egg ut av dette!! Porsgrunn virket forresten som en trivelig klinikk. Skal gå vanlig tid på sprøyter og i tillegg sette noen andre istedet for nesesprayen. Er det flere av dere som følger denne korte varianten? Har prøvd den før og fikk fine egg da.

Klem fra Trille.

Konemor
13-10-2004, 12:32
Vel, da var UL overstått. Eggløsning er ikke i nærheten, og slimhinnen er for tynn[smiley=forvirret.gif].

Ny UL på fredag. Dr. Magnus mente imidlertid at jeg ville få eggløsning denne måneden og at fryseeggene mine er supre. Dersom de overlever opptiningen er sjansen for å bli gravid like stor som ved et vanlig IVF forsøk [smiley=lettet.gif]

Da er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente til fredag.

taran
13-10-2004, 15:52
Hei

Gratulerer så mye Humla, det er jo helt fantastisk [smiley=duskedame.gif] [smiley=duskedame.gif] [smiley=duskedame.gif]

Tusen takk for svar Anna Elise. Det nærmer seg nå med rekordfart, men jeg klarer ikke helt å motivere meg. Men det har sikkert litt med at det virker litt uvirkelig i forhold til forrige gang da det hele tiden var så nært pga nesespray og sprøyter. Imorgen skal jeg til ul, så da får jeg vite litt mer. Da blir det kanskje litt mer virkelig.

[smiley=kryssfingre.gif] for alle rugere :)

knerten
13-10-2004, 16:57
Knerten [smiley=taarefost.gif] * Da var det over for min del. *Melder meg direkte inn i November klubben, for det er vel ingen vits i å vente, siden det blir nye regler i Januar.
Synd jeg skulle være et negativt utgangspunkt, men jeg er sikker på at dere kommer sterkere tilbake. *Skal ivertfall tenke på dere og *[smiley=kryssfingre.gif] *alt jeg har...
[smiley=klem.gif] Knerten

My
13-10-2004, 17:27
Knerten; [smiley=trost.gif]
Så lei meg på dine vegne :'(

Men du: nye regler? For AIH?

Endelig
13-10-2004, 17:30
CICONIA, ÅRHUS (DK)
*

HAUKELAND

OMNIA
*
MN, uttak uke 42
Konemor, 35 år, 2. fryseforsøk (+3 IVF/ICSI), UL 15/10

PORSGRUNN

RIKSEN
*

ST. OLAV

*
UNN

*
VOLVAT
*
Endelig, 31 år, 1. søskenforsøk ivf (+1 frys), spray 13/9, UL og sprøytestart 29/9, UL 8/10, UL 10/10, uttak 14/10, innsetting 18/10

RUGERE:

POSITIV TEST/GRAVID:

NEGATIV TEST/MENS:

Endelig
13-10-2004, 17:32
Kjære knerten,
Dette var virkelig triste nyheter! Skjønner at du fortviler! Men det høres lurt ut å hive seg på i november igjen... Lykke til! [smiley=kryssfingre.gif]

My
13-10-2004, 17:39
CICONIA, ÅRHUS (DK)
*

HAUKELAND

OMNIA
*
MN, uttak uke 42

PORSGRUNN

RIKSEN
*

ST. OLAV

*
UNN

*
VOLVAT
*

RUGERE:
My, UNN, 1. forsøk ivf, uttak 5/10, innsetting 8/10, hjemmetest 17/10

POSITIV TEST/GRAVID:

NEGATIV TEST/MENS:

knerten
13-10-2004, 17:41
Heiasnn alle sammen. Ja det blir nye regler angånde anonymiteten på donore. Derfor ønsker jeg et forsøk til før dette trer i kraft.
[smiley=klem.gif]

Karla
13-10-2004, 18:59
Gratulerer så mye Humla ! Så gøy ! *[smiley=duskedame.gif]

Nå begynner ivhertfall mitt forsøk å bli mer virkelig, skal ringe i morgen og høre hvordan opptiningen har gått. Hvis noen lever, blir det innsetting etter kl.13 en gang.

Denne "omgangen" har vi ikke fortalt noen at vi er igang med forsøk. Bare sjefen min, av praktiske årsaker. Snakket med mamma istad, og da kom jeg plutselig på at de *ikke vet om det ! Hmm. Men det er egentlig litt godt også, for hvis det går galt blir det ikke så mange som blir skuffet.

Håper det er bra med alle !

My
13-10-2004, 19:13
Heiasnn alle sammen. *Ja det blir nye regler angånde anonymiteten på donore.
Ja det visste jeg, men så så jeg i listen vår at du har hatt AIH, og lurte på om det var noe jeg ikke hadde fått med meg AIH-regler...

Hønemor
13-10-2004, 21:03
Hei jenter

Først av alt, Knerten - :'( Så trist at det ikke gikk. Håper du kommer i gang igjen allerede i november. Får man det begrenset antall inseminasjoner også, forresten? Jeg vet så lite om akkurat det.

Karla, lykke til med fryseegg og innsetting i morgen! Og Endelig, lykke til med uttak i morgen! Selv kjenner jeg at "no livnar det i lundar", dvs. i eggstokkene - det kjennes ut som om Gonalen har en viss effekt. Ser frem til Ul fredag!

Ha det fint, jenter.
Klem fra Hønemor

Humla
13-10-2004, 21:40
Det var trist å høre at det ikke gikk bra med deg Knerten. Kanskje like godt å gå over i novemberklubben og tenke fremover. Det finnes ikke mye å si for å trøste, men vær sterk. Det finnes alltid håp.

Til alle dere andre vil jeg si tusen takk for alle lykkeønskninger og støtte [smiley=klem.gif]
Lykke til med innsetting, UL, EL og uttak!

Humla

Anna_Elise
14-10-2004, 11:31
Knerten, så synd at det ikkje gikk denne gangen. [smiley=trost.gif] Stå på, og lykke til i november klubben. [smiley=Lykke

Ein liten oppdatering frå meg. I dag fikk eg utslag på EL-testen. Har ringt St. Olavs og gitt beskjed, legen skulle ringe meg og avtale når det blir innsetting, men mest sannsynlig blir det på søndag. Hjelp, no begynner det på alvor å bli spennande. Vi får besøk i helga, så eg får det rimelig travelt fram mot søndagen, heldigvis.

Karla, ser at du òg er i gang med fryseforsøk, håper opptining og innsetting går bra. [smiley=Lykke

knerten
14-10-2004, 16:41
;)Hmmmm...her går det unna. *Når får jeg vel bare melde meg inn igjen....viste seg at jeg får en ny inseminasjon allerede denne måneden, så her går det unna. *Dette blir et forsøk uten medisinering, og det skal da bli spennende å se hvordan det går. [smiley=kryssfingre.gif] *
Hønemor: *Når det gjelder antall inseminasjoner er det egentlig ingen grense, men de prøver jo ikke i det uendelige....... *
Når det gjelder meg har jeg ikke lagt merke til at det har stått AIH på lista, jeg prøver AID. *
Dette pga det min mann hadde nedfryst( som ble brukt da jeg ble gravid med min lille prins), *nå ved siste icsi ble det konstantert dødt etter oppting. *Vi ønsker oss så sterkt en liten søster eller bror til det underet vi har, og det er derfor vi prøver dette nå.
Håper jeg får komme inn i klubben igjen asså.

Bolof
14-10-2004, 18:18
CICONIA, ÅRHUS (DK)
*

HAUKELAND

OMNIA
*
MN, uttak uke 42

PORSGRUNN

RIKSEN
*

ST. OLAV

*
UNN

*
VOLVAT
*

RUGERE:
Bolof UNN 5. forsøk (4. icsi) uttak 12/10, innsetting 14/10, blodprøve 1/11

POSITIV TEST/GRAVID:

NEGATIV TEST/MENS:

Bolof
14-10-2004, 18:31
Hei alle sammen!

Har gjort et forsøk på å legge meg inn på rugelista, håper jeg ikke har rotet det til-er ikke så flink med data...
Gratulererså mye til Humla og så [smiley=kryssfingre.gif] jeg alt for oss andre.
Fikk satt inn 2 egg i dag, de var to-delt- men ett av dem så ut som det var på tur å dele seg videre, så de mente at sjangsene er tilstede men litt mindre siden eggene ikke hadde delt seg optimalt. Det optimale hadde vært fire-delt på 2.dag. Huff [smiley=redd.gif], synes ikke dette virker for oppløftende akkurat. Noen andre som har erfaringer med det samme?? Jeg spurte også om albyl-e siden jeg har lest om det her inne, legen sa det ikke var dokumentert noen virkning, men jeg kunne bruke det viss jeg ville. Så nå har jeg allerede tatt en tbl og håper jo at det virker uansett om det ikke er dokumentert... ???

Lykke til alle sammen, klem fra Bolof

Karla
14-10-2004, 18:35
Takk for hilsener ! Det ble et egg som overlevde, og ble satt inn i dag. Spl. sa at det var sjelden de så fryseegg med så god kvalitet. Men vi fikk jo gode skussmål på eggene sist også, så jeg tar ikke helt av... Det var dr. Åbyholm som satt inn denne gangen også, han husket at han lovte meg tvillinger sist. Han er utrolig hyggelig og sympatisk. Spurte sykepleier på vei ut om jeg skulle ta noe progesterontilskudd, og jeg fikk med resept på Crinone. De hadde visst nylig begynt med dette i forb. med fryseforsøk.
Skal holde sofaen varm i kveld, og få med meg det meste som går på TV.

Velkommen tilbake i klubben, Knerten !

Endelig
14-10-2004, 20:32
Fangsten vår ble på 19 egg i dag, blir spennende å høre nytt om befruktning i morgen... Ganske øm og ør etter uttaket, men trengte en pause for å sjekke nyheter her inne likevel! ;)

Gratulerer som rugere, Karla og Bolof! Og velkommen tilbake i klubben, Knerten!

Endelig
14-10-2004, 20:32
CICONIA, ÅRHUS (DK)
*

HAUKELAND

kaakaa, 2. icsi, 21/09, sprøyter 06/10, UL 14/10, uttak 18/10

OMNIA
*
MN, uttak uke 42

PORSGRUNN

RIKSEN
*
Knerten, 30 år, 5. søskenforsøk, 2. forsøk AIH (etter fem icsi), inseminasjon i slutten av måneden *

ST. OLAV

*
VOLVAT
*

RUGERE:
My, UNN, 1. forsøk ivf, uttak 5/10, innsetting 8/10, hjemmetest 17/10
Bolof, UNN, 5. forsøk (4. icsi), spray 7/9, spøyter 29/9, UL 8/10, uttak 12/10, blodprøve 1/11
Karla, 31 år, Riksen, 1. fryseforsøk, UL 6/10, innsetting 14/10

POSITIV TEST/GRAVID:

NEGATIV TEST/MENS:
Knerten, 30 år, Riksen, 4. søskenforsøk, 1. forsøk AIH (etter fem icsi), inseminasjon 29/9 - klar igjen!

taran
14-10-2004, 20:57
Hei jenter!

Velkommen tilbake i klubben knerten, så flott at det gikk så fort med nytt forsøk :)

Jeg har vært til ul i dag og Dr.Holst sa at slimhinnen var litt tynn i fohold til størrelsen på egget. Den må visst være tykkere for at egget skal kunne feste seg. Resultatene ble faxet opp til Trondheim, og da de ringte meg mente de at dette ikke var noe problem. Skal uansett på ny ultralyd hos Holst på mandag, selv om de i Trondheim mente at det ikke var nødvendig. Jeg synes selv at det ikke skader å skjekke en gang til. Skal også begynne med el-tester i morgen. Hvis alt går etter planen blir det innsetting i neste uke en gang.

Er det noen som vet hva årsaken til tynn slimhinne kan være? Jeg fikk inntrykk av at det kansjke også kan være en årsak til at jeg ikke har blitt gravid ???

Karla: Lykke til med opptining og innsetting i morgen [smiley=ja.gif] :) [smiley=Lykke [smiley=Lykke
[smiley=kryssfingre.gif] for alle rugere!

Klem

Hønemor
14-10-2004, 21:30
Wow, 19 egg, for en premiehøne du er, Endelig! Gratulerer! [smiley=duskedame.gif]

Knerten, velkommen tilbake i klubben! [smiley=klem.gif]

Anna Elise, lykke til med tining av fryseegg - det er da ganske mange med fryseegg i denne klubben! [smiley=vibba.gif] [smiley=vibba.gif] [smiley=vibba.gif]
(Dette er ikke 3 gode vibber, men 3 egg som fryser :))

Karla og Bolof - gratulerer med ny status som rugere! [smiley=lykkeengel.gif] [smiley=lykkeengel.gif]

Klem fra Hønemor

kaakaa
14-10-2004, 22:25
Hei alle damer i oktoberklubben [smiley=duskedame.gif]
Dette blir ein bra månad - tenkte på dette : Heon opna oktoberklubben - og ho er gravid no !! Humla var fyrstedame ut - også ho no gravid. [smiley=vibba.gif] Må desse sette malen for oss andre.

Vil og helse til Hønemor som skal på ultralyd imorgon. Eg er så imponert over alle dei gode og oppmuntrande svarene du har til alle, både her og på BIM.

Sjølv er eg skikkeleg oppglødd i kveld. Var på ultralyd hjå Anne Tandberg i dag og det fyrste ho seier er : "her ser det fint ut - det blir eggfest på mandag" - Der var 13 fine egg .
Ho hadde heller ikkje fått tid til å bli kjent med meg for "det var jo berre rett inn og rett ut att !!! " (gravid med gullguten vår) - "Ja slik har eg tenkt meg det no og," svarte eg, "og då er du ferdig med meg."

Så på heimturen fantaserte eg (men ikkje mann min [smiley=iik2.gif]) om tvillingar og slikt.

VELDIG EPLEKJEKK i kveld ja.Er jo klar over at nedturar kjem, men høyrer ikkje på det øyra i kveld

Vil til sist seie at De alle her er sterke og fine damer. Mange av Dykk har hatt mykje å stri med men held ut med stort sett godt humør. Må alle komme i mål - [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif]

Konemor
15-10-2004, 10:19
Vente, vente, vente....

Har vært på UL. Slimhinnen er for tynn. Ny UL på mandag.

Håper i hverfall at jeg klarer det denne måned :-/

My
15-10-2004, 10:38
Nå har jeg egentlig gitt opp håpet... blør ikke, men alle mine klassiske PMS-tegn er til stede; tung i hodet, hetetokter, trang bukse, ømme -men ikke hovne- pupper murrende mage, hofter og korsrygg og uvell i magen.
Håpet ville fortsatt vært tilstede dersom det kun hadde vært murring i magen og korsryggen, men hvordan skal man kunne forklare resten med graviditet!?
Nå prøver jeg å stålsette meg, og forberede meg selv på å se blod :'( Jeg gruer meg...

Endelig
15-10-2004, 10:39
Konemor og taran: Får dere ikke litt progesteron-støtte for å bygge opp slimhinnen, da? Ville tro det var en stor fordel... Poenget er jo, siden taran spør, at du skal ha en feit og fin slimhinne som egget skal få grave seg ned og feste seg godt i. Jeg fikk Crinone et antall dager før innsetting på fryseforsøket i sommer, samme som ved ordinært forsøk. Nå har ikke jeg eggløsning, da, så de gir progesteron slik at korppen skal tro 'oj, her er det eggløsning på gang'. Trodde det var helt vanlig med slik støtte for alle, jeg!?
Og årsaken til at slimhinnen ikke er klar når legene vil den skal være klar..? Hmmm. Lang syklus, manglende eggløsning, forvirrede hormoner? Progesteron pleier å rette på det, ihvertfall... Lykke til med fryseeggene både dere og Anna Elise!

kaakaa: Så hyggelig at god-følelsen har kommet. Vil tro eggfangsten blir bra på mandag! 18. oktober er en suveren favoritt-dag her i heimen. I 2002 ble gullegget befruktet som ble til vår lille Anna den 18/10, og nå, på søskenforsøket er det innsetting samme dato! Krysser fingrene for at det det blir en lykkedag for dere også! [smiley=kryssfingre.gif]

Selv sitter jeg og venter på at klokken skal bli 1330, da skal vi ringe inn for å høre om eggutviklingen. Spent! [smiley=redd.gif]

Endelig
15-10-2004, 10:41
Nå har jeg egentlig gitt opp håpet... blør ikke, men alle mine klassiske PMS-tegn er til stede; tung i hodet, hetetokter, trang bukse, ømme -men ikke hovne- pupper murrende mage, hofter og korsrygg og uvell i magen.
Håpet ville fortsatt vært tilstede dersom det kun hadde vært murring i magen og korsryggen, men hvordan skal man kunne forklare resten med graviditet!?
Nå prøver jeg å stålsette meg, og forberede meg selv på å se blod :'( Jeg gruer meg...

Hmmm. PMS symptomer for deg - graviditetssymptomer for meg! [smiley=kryssfingre.gif]

My
15-10-2004, 10:56
Hmmm. PMS symptomer for deg - graviditetssymptomer for meg! [smiley=kryssfingre.gif]
Tusen takk for oppmuntrende ord!
Men du Endelig; hadde du samme gravid-symptomer som du pleier å ha pms-symp., eller var det noe forskjell der?

Vive
15-10-2004, 11:15
My, vond korsrygg og stinn mage innebar graviditet for meg da jeg nærma meg teste-tid nå for snart tre uker siden...

[smiley=kryssfingre.gif]

Vennlig hilsen Vive

My
15-10-2004, 11:27
My, vond korsrygg og stinn mage innebar graviditet for meg da jeg nærma meg teste-tid nå for snart tre uker siden...

[smiley=kryssfingre.gif]

Vennlig hilsen Vive
Joooo... men jeg har alle de andre pms-greiene mine - ingen forskjell fra når jeg skal ha mens [smiley=forvirret.gif]
Men takk for at dere deler erfaringer med meg, det betyr uendelig mye, og tiden mot test blir litt mer til å holde ut!
[smiley=klem.gif]

Endelig
15-10-2004, 11:29
Heldigvis, kjære My, så er ikke testetid langt unna! Da jeg testet positivt var jeg overbevist om at det var mensen som var i emning... Det var det ikke! Håper samme er tilfelle for deg! [smiley=kryssfingre.gif]

Endelig
15-10-2004, 12:53
Dagens dom for vår del, er 15 befruktede egg! Vi er så heldige! Det blir innsetting på mandag. Nå skal jeg glede meg hele helgen! [smiley=sol.gif]
Ønsker dere alle en herlig helg! :)

Konemor
15-10-2004, 13:14
[smiley=iik2.gif] 15 befruktede egg [smiley=iik2.gif]

Gratulerer med strålende resultat! Lykke til med innsettingen på mandag.

My
15-10-2004, 13:15
15 befruktede [smiley=iik2.gif]
[smiley=kryssfingre.gif] for at delingen blir like fin!

kaakaa
15-10-2004, 14:36
ENDELIG -Utruleg bra - 15 befrukta egg !! [smiley=sol.gif]
Gratulerar og [smiley=Lykke på mandag.
Det er litt artig - vetlajento "dekans" vart laga 18. oktober 2002.
Egget som blei til vår godgut blei befrukta 15.oktober 2002. Så då ligg me heilt likt i løypa.

Sender og gratulasjoner til KARLA og BOLOF - som no ruger. [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=kryssfingre.gif]

Ha ein fin fredag ettermiddag alle -
(men eg må vel innpå i kveld - for her skjer så masse no. )

Humla
15-10-2004, 15:12
Nå er det mye spennende som skjer her [smiley=redd.gif]

Til dere som sliter med tynne slimhinner, vil jeg
si at akupunktur kan hjelpe. Jeg har gått på det en stund og denne måneden så gikk det bra ;D

Utrolig bra med 15 egg Endelig, skal se dette går veien!

My, når det gjelder mensenfølelsen kan jeg trøste deg med at den hadde jeg også, men prøven var positiv [smiley=lettet.gif]

Lykke til alle sammen [smiley=kryssfingre.gif]

Humla

som på 3. forsøk har fått en positiv test..

Hønemor
15-10-2004, 16:14
Hei igjen, oktoberjenter

Nå er det skikkelig liv her inne - deilig! [smiley=duskedame.gif]

Takk for hilsen, Kaakaa, jeg ble litt glad da jeg leste den. [smiley=sol.gif] Lykke til med eggfesten på mandag! Konemor, jeg skjønner at du er utålmodig. Men det er vel vanlig at systemet er vippet litt av pinnen etter noen hormonrunder. Min forrige mens var ekstremt forsinket. Det ble noen kroner i kassen for Clearblue... Man slutter jo aldri å håpe ;)
Endelig - gratulerer med 15 befruktede egg! Det bør jo bli et helt eggebrett i fryseren ;D
My - hold ut! De siste dagene er verst. Man leter desperat etter tegn som kan bety noe annet enn mens. Begge gangene jeg har ruget har jeg saumfart både fub og BIM's forum etter beskrivelser av symptomer på det ene eller andre. Én gang tror jeg at jeg bladde meg omtrent tre måneder tilbake på BIM for å finne et innlegg hvor jeg husket at Ronaldo skrev om hvor sent det gikk an å teste positivt. Nå har jo alle forsikret deg om at det føles likt enten man blir gravid eller ikke, så da håper jeg du ikke mister håpet.

Og til øvrige rugere: [smiley=kryssfingre.gif] [smiley=lykkeengel.gif]

Selv var jeg på UL i dag, og resultatet var som forventet: altfor små egg. Riktignok større enn 1. og 2. forsøk - skulle bare mangle, ettersom jeg nå tar 300 ie Gonal til dagen, men fortsatt alt for små. Jeg er ei seig, gammel høne og verper laaaaaaaangsomt. Men hvilken rolle spiller det, om jeg klarer å leggegullegget Ny UL mandag.

Ha en deilig helg, jenter!
Klem fra Hønemor

My
15-10-2004, 17:07
Kjære Hønemor!
Det er bare en ting å gjøre akkurat nå: gi deg en [smiley=klem.gif]

Fra My - som kommer til å bli [smiley=gal.gif]

knerten
15-10-2004, 17:13
[smiley=duskedame.gif] ENDELIG, det var jo kjempe bra! [smiley=kryssfingre.gif] for at det re din tur nå.
Og alle dere andre som ruger, hold ut!

GOD HELG ALLE SAMMEN!

Maija
15-10-2004, 17:33
Hei alle sammen!

Her er det en voldsom aktivitet! Og kjempegratulasjoner til deg Endelig som fått 15 befruktade egg. Håper mestparten av dem kan bli brukt.

Ja MY Hvad kan vi gjøre? Jag ruger på dag 10 ( visst to dager før deg ) og jeg holder også på at bli sprø...( fryseforsøk )
Jeg har også alle klassiske symptom før mens, humørsvingningar,"kall" følelse i maven og idag fikk jeg også ryddetvang. Jeg pleier og begynne å vaske å rydde i dagarna før mens, nånslags øverlopps energi som skal ut...??
Men ibland gir seg følelsen i maven før noen timer og då lever jeg på hoppet igen. Tenker på alle andre som sagt at de ikke følt noen forskjell på å va gravid eller når de fått mens.
Håper inderlig at et litet liv vil sette mine tvil på skamme... At jeg for en gangs skyld skulle ha feil...!!! [smiley=forvirret.gif]

God helg til dere alle!

Moppi

My
15-10-2004, 17:40
MOPPI; har du hatt menssymptomene lenge?

Maija
15-10-2004, 17:51
Hei My!

Jeg fikk mine symptom på dag 7 ( tisdag ). Humøret gikk i bunn då og etter det har det svingt.. [smiley=trist.gif] til godt og vont om hvarandre...

Symptom endel tidligere, enn då jeg de andre gangerna har hatt IVF/ICSI og tilhørande hormoner. Då har PMS følelsen kommet litt seinare.
Nu går jeg på Progynova og Crinone og har "hoppet " over eggeløsning i denne syklusen. Så jeg vet egentligen ikke hur jeg bør føle meg [smiley=forvirret.gif]

Vi får ta tiden til hjelp... snart vet vi hvordan vi har det.

Lykke til [smiley=klem.gif] Moppi

My
15-10-2004, 18:02
Vi får ta tiden til hjelp... snart vet vi hvordan vi har det.
[smiley=ja.gif]Godt sagt, Moppi!