PDA

Se full versjon : HCG-tolkning - trenger litt oppmuntring!

Duppen
27-09-2011, 13:45
hei alle flotte damer,

jeg trenger litt råd (gjerne beroligende ord).. for snart 3 uker siden (den 8. sept) testet jeg positivt på bp med en hcg på 175. 5 dager senere var den steget til 2074 og da jeg var 5 uker og 5 dager på vei (1 uke siden i dag) var den steget til hele 21093. Vi satte inn to egg, så da begynte vi å mistenke at det kan være to der inne... Men, natt til søndadg begynte jeg å få brun utflod (beklager detaljene)... Det kommer og går fortsatt, nå 2,5 døgn senere. Jeg fikk jo panikk og dro både til fastlege og gynekolog i går. Hos gynekologen så vi to fosterannlegg og hjerte på hvertfall den ene (usikkert på den andre). Hun var meget nøktern, men mente at dette ville gå bra så lenge jeg ikke har smerter. Fastlegen min beroliget meg også og jeg fikk beskjed i dag om at blodprøven tatt i går var på 46 000 (6+4 på vei). Men, var ikke stigningen litt dårlig? fra 21 000 til 46 000 på seks dager?? Kan det være en mulighet at et av fosterannleggene er i ferd med å stoppe opp i utviklingen?

sorry, langt og rotete innlegg med mye info, men håper noen har noen beroligende ord til meg... :neglebit:

huldra7
27-09-2011, 14:42
Hei. Jeg har forstått at etter en tid så skal det ikke øke til det dobbelte hver 72 time altså hver 3dje dag. Syntes du har flotte stigninger. Og at de så 2 fosterposer betyr jo at det i utgangspunktet så er det 2 der. Hos meg så de en fosterpose og en plommesekk. Vi kan ikke gjøre så mye fra eller til. Prøv å pust så godt du kan. Ta livet med ro. Ikke prøv å stress. Vi som tar ed får med akutt sprøyter med hjem hvis blødning. Er IKKE vanlig det kansje ? Ønsker deg masse lykke til. Tvi tvi

dixi
27-09-2011, 15:34
Jeg er ikke hCG-ekspert, men jeg tror stigningen blir mindre dess lengre man kommer i svangerskapet.

Ellers kan jeg fortelle om at jeg hadde to uker med rosa spotting og to uker med brun spotting fra da jeg var ca 4 uker på vei.

7+1 var det to fosteranlegg og det var to stykker 12+1 også.

Klara-Sofie
27-09-2011, 16:09
Stigningen blir mye mindre etter en stund, og når hjertet/hjertene begynner å slå, så skal man ikke se på hcg-stigninger lenger, men forholde seg til hjertene. Så lenge du har stigning, så synes jeg du skal ta det med ro, slappe av og tenke at dette går bra. Jeg kjenner panikken din, men så lenge du ikke har vondt, så tror jeg det går bra selv om du blør litt.

Det med akuttsprøyter er noe AVA St.Petersburg sender med. Jeg fikk det med fra AVA Riga i høst fordi jeg maste om det, og sa at de fra St.Petersburg får det -- men ellers tror jeg ikke det er spesielt vanlig, og det virket ikke som Riga-gjengen mente det hadde mye for seg. De hjalp heller ikke meg i høst.

Duppen
28-09-2011, 17:47
Takk for oppmuntring :) Har tatt ny blodprøve i dag som jeg får svar på i morgen. Blir spennende å se hvordan hcg har utviklet seg. Ellers er situasjonen den samme; hverken mer eller mindre spotting... er jo glad så lenge det ikke blir mer, men skulle gjerne sett at det gav seg!