PDA

Se full versjon : Utrogestan

4351
06-11-2011, 16:08
Heisann!
Noen som har erfaing med Utrogestan? jeg tar 600 mg pr dag. Står rød varsel trekant på pakningen... kan jeg kjøre likevel om jeg ikke føler noe spes av bivirkninger?? er bare redd om noe skjer så får jeg skylda uansett... :sukk:

Klara-Sofie
06-11-2011, 17:25
Jeg tok 10 piller pr dag i månedsvis......... men jeg kjører ikke da. Likevel, kan ikke si at jeg følte andre bivirkninger enn diare i en 3 mndrs tid.

jinxl
06-11-2011, 17:59
Jeg bruker også Utrogestan nå. På et vedlegg fra St. olav står det noe sånt som : Vis forsiktighet ved bilkjøring og maskineri. Det forekommer tretthet og svimmelhet som en av bivirkningene.
Jeg har bare gått på de i 4 dager enda, men jeg kan si at i går og i dag har jeg vært sinnsykt trøtt

Lykkekløver
06-11-2011, 18:12
Jeg gjorde alt som normalt når jeg tok det, men er lurt å ha i bakhodet at man kan bli trøtt o.l. :)

Klara-Sofie
06-11-2011, 18:29
det med ekstrem trøtthet kan like gjerne skyldes selve graviditeten. Den ekstreme trøttheten min varte ikke lenge like som jeg gikk på de pillene.

4351
06-11-2011, 20:19
takk takk for svar :grouphug:
Jeg er bare på andre dagen med de tablettene så håper bivirkningene uteblir... Innsetting på tirsdag!! uiii

Birgitte
06-11-2011, 22:18
Nå ble jeg litt nysgjerrig. Mener dere det uregistrerte vaginale preparatet Utrogestan, progesteron tilskudd? Jeg går nemlig på det samme 100 mg x6 om dagen. Det er absolutt ingen varseltrekant på noen av mine esker.

*siri*
07-11-2011, 06:46
jeg å gikk på disse under mitt første fryseforsøk og på mine stod det rød trekant. kan skjønne hvorfor for jeg ble ekstrem trøtt. så jeg holdt meg unna bilkjøring.

Klara-Sofie
07-11-2011, 10:01
Nå ble jeg litt nysgjerrig. Mener dere det uregistrerte vaginale preparatet Utrogestan, progesteron tilskudd? Jeg går nemlig på det samme 100 mg x6 om dagen. Det er absolutt ingen varseltrekant på noen av mine esker. Tror det bare finnes en variant, de runde kulene, som kan tas enten som vanlig pille (med bivirkning urolig mage og diare) eller vaginalt.

Birgitte
07-11-2011, 10:13
Tror det bare finnes en variant, de runde kulene, som kan tas enten som vanlig pille (med bivirkning urolig mage og diare) eller vaginalt.

Hmmm...Så utrolig rart. Har virkelig sett på alle pakkene jeg har hjemme (7 stk) og ingen av dem har varseltrekanten. Har hentet disse ut på apoteket på riksen med utløpsdato 2013. Kanskje de har gått bort i fra det.......

Spurte forresten legen på riksen ang. å svelge utrogestan. Tenkte at dette var mye bedre en å ta de vaginalt. Fikk da opplyst at det måtte jeg gjerne gjøre, men de ville da ikke ha noen effekt...... Rart man får så mange forskjellige opplysningen....

Klara-Sofie
07-11-2011, 10:38
Hmmm...Så utrolig rart. Har virkelig sett på alle pakkene jeg har hjemme (7 stk) og ingen av dem har varseltrekanten. Har hentet disse ut på apoteket på riksen med utløpsdato 2013. Kanskje de har gått bort i fra det.......

Spurte forresten legen på riksen ang. å svelge utrogestan. Tenkte at dette var mye bedre en å ta de vaginalt. Fikk da opplyst at det måtte jeg gjerne gjøre, men de ville da ikke ha noen effekt...... Rart man får så mange forskjellige opplysningen....

Ja, det er litt pussig. Jeg har svelget i ca 15 uker - 10 stk om dagen i 12-13 uker, og så nedtrapping. Jeg har ED også, så jeg trenger vel tilskuddet, og blodprøver har vist at progesteron har vært som den skal hele veien de første ukene, så jeg antar at legen på Riksen tar helt feil om dette.

Nikoline
07-11-2011, 11:04
Jeg har lest litt på nettet og det jeg har sett at det er ihvertfall like bra effekt med å ta de oralt. Det var å en studie jeg leste angående crinone 90 mg vaginalt vs utrogestan 300 mg oralt. Dette hadde lite forskjeller i utfallet på graviditeten, om man blir det. Men tror det er vanligere å svelge de oralt i andre land.

Men det er jo greit å gjøre som man får beskjed om av legene våre ;)

:klemse:

4351
10-11-2011, 16:03
Nå ble jeg litt nysgjerrig. Mener dere det uregistrerte vaginale preparatet Utrogestan, progesteron tilskudd? Jeg går nemlig på det samme 100 mg x6 om dagen. Det er absolutt ingen varseltrekant på noen av mine esker.

Ja der er en rød trekant på esken. Jeg spørte på apoteket, og hun sa jeg skulle bare observere selv etter jeg tok dem om jeg ble trøtt/svimmel, og ikke kjøre om det var tilfelle...

Hvordan gjør dere det når dere tar en dose forresten? ligger dere en stund etterpå?
Er på rugedag 3 i dag, har mye kramper (kjennes ut som menskramper) men det er kasnkje hormonene det?... som alltid...:blunke: