PDA

Se full versjon : Så da fikk vi den nyheten...

elle elektra
15-11-2011, 13:44
Har visst at det har vært noe med lille gull...snakker ikke, gikk når han var 21 mnd og var generelt sein...mye våkenetter, og urolig har han vært...Men har fortrengt det..og tenkt som alle andre, Det kommer nok...han kommer til å gå, og det gjorde han...han kommer til å snakke..men er nå 2år og 4 mnd, og ikke noe språk. :sukk: Han babbler heller ikke så mye..men han får sagt mamm og papp. Han forstår det meste jeg sier til ham, men det som har bekymret meg, er at han suger og slikker på alt. Og har kun interesse for rare ting. Runde ting og hjul. Han er veldig blid og hengiven. Klemmer på alle, og har god humor.Ler når vi tuller med ham. Han er dessverre ikke så opptatt av imitasjon og lek med andre, men har tenkt at han er en enestøing, som liker å være litt for seg selv...Da vi fannt ut at han trengte dren, tenkte vi, "Ahhaa"" så deilig at det var bare det. Snart kommer språket... men det kom ikke:sukk:
Så kom det jeg fryktet...Han skårer midt på treeet på autisme spekteret...:sukk:Og jeg vet det er stort...et stort spekter...men likevel...Jeg er knust. Tenker på ham og fremtiden. Bekymrer meg over mitt etterlengtende lille knøtt..som endelig kom...så skulle det skje at han skulle ha autisme...Og da kommer tanken..Hva er det med donor? Har han gener for autisme ?? Har jeg??? Var kombinasjonen feil..:sukk: Og det som også er ille, er at jeg er nå i gang med søskenforsøk, og full av hormoner. ,med uttak på fredag...kunne ikke vært værre timing...Det er ikke med samme donor denne gangen...siden det er manko på donorer på riksen...men likevel...Alt av vonde tanker dukker opp....Er så sliten..vært 5 år med mye for kroppen...først mannen mins diagnose-han er steril, så min MS diagnose, så mista jeg pappa..og nå dette...føler det ikke vil slutte å dukke opp vonde ting...Hva gjør jeg for å snu tankeprosessen min til noe godt, nå før jeg skal ha nytt utak på fredag...? Trenger alle gode tilbakemeldinger...

Firkløver :)
15-11-2011, 13:58
Fikk så vondt da jeg leste det du skrev.
Vil bare gi deg en utrolig stor klem :klemse:
Vet det ikke er noen trøst nå, men det finnes mange som klarer seg bra med autisme - det er forskjellige nivåer.

Lykke til på fredag og lykke til med utfordringene!

Stor klem fra meg

Kreps75
15-11-2011, 16:28
Huff, skjønner at dette tar på. Vil gjerne gi deg en klem.

:grouphug:

Patient
15-11-2011, 17:39
En god klem til deg.
:storklem:
Skjønner at nyheten er vond,kanskje spesielt nå som du er midt oppi
hormonene.
Ta vare på hverandre.

Nikoline
15-11-2011, 18:33
:storklem:

soloppgang
15-11-2011, 19:17
Uff dette var skikkelig trist lesing. Utrolig trist! Har ikke ord som kan hjelpe. Men vil gi deg en god klem. Livet er ikke alltid rettferdig. :sukk: Tenker på deres. Jeg skal be for dere, at deres utfordringer blir lettere for dere å håndtere :lykke:

Jeg har ikke så mye erfaring med autisme, men kan prøve å skrive noen ord. Som andre over meg nevner så finnes det grader av autisme, tror og håper at lille gullet deres vil klare det fint i livet! Og så bor jo vi i Norge, og her vil han bli tatt godt vare på av det offentlige med tanke på tilrettelegging på skole, videreutdanning, jobb, bosted osv. Så dette blir mye bedre enn du tror. Men skjønner at du er beskymret, er nok mye hormoner som også spiller inn her. :klemse:

:lykke: for at dette forsøket resulterer i positiv resultat :lykke: en god :klemse:

82_mod
15-11-2011, 19:28
Å fy søren for en tøff dame du må være som har kommet deg gjennom alt det her!
Får skikkelig vondt av deg..

Jeg vil sende deg en god :grouphug: og ønske deg lykke til med søsken forsøket og ikke minst håper jeg dere får den hjelpen dere trenger til gutten deres!Dessverre er det ofte sånn at det er de som maser mest og roper høyest som får god hjelp..Jeg jobber med utviklingshemmede og jeg vet at foreldrene deres har stått på mye i oppveksten deres.

Som soloppgang sier er det mange grader av autisme og han kan komme til og fungere kjempefint senere i livet.I tillegg er det masse dyktige fagfolk der ute som vet hva de driver med.Selvfølgelig vil det antakeligvis bli en mer utfordrende oppgave for dere som foreldre,men dette klarer dere for gutten deres som dere har lengta sånn etter!Kanskje man til ogmed blir enda litt mer glad i disse barna?

var kanskje ikke mye trøstende ord dette men det var iallefall godt ment og jeg måtte bare skrive til deg..Kommer til og tenke masse på dere!Håper du vil fortelle litt om hvordan det går videre.

tullejenta
15-11-2011, 21:46
Vil gi en :comfort: til deg. Ikke enkle nyheter og timingen er som du sier ennå mer vanskelig. Det er bra at dere finner det ut så fort for tiltakene er best når de kommer tidlig har jeg hørt. Autisme er som nevnt også et stort spekter. Noen har også asperger og ikke autisme som er ennå mildere.

Han er jo uansett godgutten deres og høres ut som en gutt som er glad og trives så dere er gode foreldre og har en herlig gutt :blomstersmil:

Ønsker dere masse lykke til og håper dere får mange gode råd og hjelp fremover

elle elektra
15-11-2011, 23:18
Takker for fine tilbakemeldinger....:grouphug:
Ja jeg elsker gutten min. jobber selv med psykisk utviklingshemmede...og derfor blir man ekstra bekymret...Men autisme trenger ikke være pysikisk utviklingshemming...men likevel er det vondt at ens barn skal ha noe som helst...:sukk: Jeg velger å tenke på at ja, vi ønsket oss så sterkt barn. Vi fikk en liten god klump som var redningen min, etter en tøff MS diagnose, og tapet av min far. Hadde jeg ikke hatt ham, ville jeg gått til grunne tror jeg...Oppi alt det vonde kom en perfekt liten krabat til verden...Jeg tenker bare på ham oppi dette. Jeg vet at vi skal klare dette. men jeg er så bekymret for ham og livet vidre. Utfordringer han kanskje måtte møte...livet er tøfft nok...:sukk: Og jeg føler at vi har hatt nok en stund..
Men livet skal ikke være enkelt...tydeligvis...:sukk: Ingen slipper unna tider med sorg og vonde ting...
Jeg prøver å senke skuldrene mine ett hakk i kveld, og være takknemlig for det jeg har fått. Han er fortsatt den samme, etter beskjeden vi fikk. Ingenting endrer at han er en gave som jeg så ydmyk tok i mot. Og han skal bæres varsomt gjennom livet...

Nå skal jeg prøve, fokusere på uttak fredag. har 11 eggposer som venter på å få tømmes. Takk for alle gode klemmer og bønner:blomstersmil:

Knitty
16-11-2011, 12:07
:klemme: Han er som du sier fremdeles den perfekte skatten deres. Han har fått en "merkelapp" som skal følge ham videre, og kanskje både gi ham hjelp og være til hinder for andre ting livet har å by på. Men en lillebrøster er uansett godt å ha da, for både ham og dere. Masse lykke til med forsøket nå!!! Tenker på dere :storklem:

elle elektra
18-11-2011, 13:33
Skulle bare inn og si at jeg fikk ut 10 egg i dag:dromme: Veldig glad for det!
Så nå håper jeg bare det deles og befruktes som det skal ...:)

rabalder
19-11-2011, 09:17
kjempebra fangst elle elektra!
:heia::heia::heia:
Klem fra Rabalder

elle elektra
19-11-2011, 13:17
Skriver det her også..så dere ser at alle de fine tilbakemeldingene jeg fikk av dere, muligens har gitt resultater:blunke: 8 av 10 er befruktet:rosa: så da ble dagen min endel lettere kan man si..og ett steg nærmere kanskje?får bare:kryssfingre:

82_mod
19-11-2011, 13:51
Wow!Det er jo supert!Lykke til videre!:klemse:

soloppgang
21-11-2011, 19:13
Skriver det her også..så dere ser at alle de fine tilbakemeldingene jeg fikk av dere, muligens har gitt resultater:blunke: 8 av 10 er befruktet:rosa: så da ble dagen min endel lettere kan man si..og ett steg nærmere kanskje?får bare:kryssfingre:

Lykke til! Heier på deg :klemse:

tullejenta
23-11-2011, 08:59

Så fantastisk! Krysser alle fingre og tær for deg!!!!

Knitty
07-12-2011, 13:43
Ser av signaturen din, elle, at det var positiv test :lykkelig:

Da er det stooor sjanse for at skjønne gullet deres blir storebror om ca. 8 mnd :kryssfingre:

82_mod
07-12-2011, 19:52
Oj,så utrolig bra..Gratulerer!:klemse:

elle elektra
08-12-2011, 10:44
Ja Knitty:klemse::dromme: jeg var heldig igjen!! Så det gjør at ting blir mye lysere.

Takk 82 mod:klemse:

Jeg skal ikke ønske meg noe mer til jul..:blunke:

Natalia
08-12-2011, 10:47
Hurra for positiv test Elle.
Gratulerer :lykkelig:

alia
15-06-2012, 13:14
Har lest historien din. Livet skal jaggu ikke være enkelt. Vil bare ønske deg masse lykke til i august og gi deg en :klemme: