PDA

Se full versjon : P-piller før forsøk?

moon
24-11-2011, 16:40
Er det noen som har tatt p-piller før oppstart av ivf-forsøk?

Hvor lenge etter p-pille stopp er det vanlig at blødningen starter? (lurer spesielt med bruk av Yasmin).
Og hvilken dag etter første dags blødning /p-pille stopp begynner man med medisiner?? Noen som har startet med medisiner så seint som dag 8 etter p-pille stopp (og selv med en liten blødning på dag 4-6)??

dixi
24-11-2011, 18:23
Jeg hadde det før mitt 7ende forsøk - gikk da på p-piller i 2,5 mnd og så rett over på spray. Fikk da spraymensen til den tiden mensen skulle kommet etter p-pillebruken.

Jeg fikk p-piller som et ledd i fertilitetsbehandlingen på min klinikk.

82_mod
24-11-2011, 18:38
Ble litt nysgjerring jeg nå..Hva er grunnen til at dere bruker dette i forkant av forsøk?Bedrer det sjansene?

dixi
24-11-2011, 20:55
Ble litt nysgjerring jeg nå..Hva er grunnen til at dere bruker dette i forkant av forsøk?Bedrer det sjansene?

Jeg fikk det som ledd i en lang nedregulering - skulle kvitte meg med "gamle" egg og ha kun nye og freshe til forsøket. Ble litt over 3 mndr nedregulering (p-piller + spray), og resultatet av det ble en SA/Kjemisk (for første gang på ørten forsøk). Forsøket etterpå sprayet jeg i 5 uker og vips så satt begge spirene (det 8ende forsøket)

moon
25-11-2011, 15:45
dixi; Takk for svar.

82 mod; Jeg har fått p-piller pga en cyste som bør være borte før oppstart av forsøk. P-piller gjør at eggstokkene roer seg og at cysten kan forsvinne..