PDA

Se full versjon : Skravletråd: Oktober-jenter 2012

Sider : 1 [2]

MrsMeoh
17-10-2012, 15:15
Nå er det over en uke siden jeg har vært her inne tror jeg, og jammen skjer det mye på kort tid!
Klem til dere med negative tester:klemse:
Og hurra til dere med positive tester:blomstersmil:

Her har det vært rolig. Var på sjekk av endometriet på lokalsykehuset i dag, og fikk vite at det ikke var mer enn 7mm. Jeg tar fire progynova om dagen, og slimhinnene har ikke vokst mer enn sist forsøk da jeg tok bare tre progynova. Mildt sagt skuffet, for jeg skjønte lite kom til å skje før helgen.

Da klinikken ringte fikk jeg beskjed om å øke dosen til fem progynova om dagen, og at jeg skal komme inn på mandag for innsett. Er glad jeg slipper en kontroll til av slimhinnene! Så da er det bare å fortsette kjøret da :blunke:
Men fem progynova om dagen synes jeg er mye:dåne:

Ulla
17-10-2012, 18:52
Godt du holder ut Krølle! Jeg har også en toåring hjemme og vet at gevinsten av alle forsøkene er uendelig stor. Dog; jeg vet også at det koster. Vi kommer nok ikke til å prøve mer enn de tre forsøkene vi "får" fra det offentlige før vi kaster inn håndkleet. Jeg syns mildt sagt det er helt ***** mens det pågår. Det er jo heldigvis ikke likt for alle, men de så har flere forsøk og hopper i det med "stål i ben og armer" imponerer meg skikkelig.

Jeg er på rugedag 9 i morgen (hvis jeg regner innsett som dag 1)... Har en hel haug med tester liggende, er det aaalt for tidlig? Ovitrelle ble satt lørdag for halvannen uke siden, den skal jo være ute av kroppen nå.

Ulla
17-10-2012, 18:53
Nå er det over en uke siden jeg har vært her inne tror jeg, og jammen skjer det mye på kort tid!

Her har det vært rolig. Var på sjekk av endometriet på lokalsykehuset i dag, og fikk vite at det ikke var mer enn 7mm. Jeg tar fire progynova om dagen, og slimhinnene har ikke vokst mer enn sist forsøk da jeg tok bare tre progynova. Mildt sagt skuffet, for jeg skjønte lite kom til å skje før helgen.

Da klinikken ringte fikk jeg beskjed om å øke dosen til fem progynova om dagen, og at jeg skal komme inn på mandag for innsett. Er glad jeg slipper en kontroll til av slimhinnene! Så da er det bare å fortsette kjøret da :blunke:

Det var ikke for lite heller! Jeg får aldri gode nok egg for frys, så jeg kjenner ikke til progynova. Hvor stor vil de ha slimhinnen? Heier på at alt ser strålende bra ut på mandag!

Ulla
17-10-2012, 18:54
Da har jeg nettopp tatt den mest nervepirrende telefonen til labaratoriet på riksen... Hadde egguttak i går og 6 av de 7 eggene de fikk ut er BEFRUKTET!!!!!!! For en utrolig herlig og delig beskjed :lykkelig: så nå har jeg forstått at det bare er å vente å se hvordan det går frem til i morgen, men velger å glede meg over denne første gode nyheten :)

Wow, kjempe bra! Dette må jo føre noe godt meg seg ;) Masse lykke til i morgen!

krible74
17-10-2012, 23:54
:panikk:UL ved dag 9 på 300 IEMenopur viste bare 2 folikler på venstre eggstokk - 1 på 8mm og 1 på 16mm, og høyre eggstokk hadde gjemt seg. Legen fant til slutt den høyre eggstokken men den hadde ingen folikler. Aner ikke hvorfor - aldri fått høre at den ikke vises før. Jeg fikk likevel beskjed om å ta siste dose Menopur den dagen og pregnyl lørdag kveld. Var på egguttak på mandag og da fikk de ut det ene egget fra den største foliklen. Fikk telefonen tirsdag morgen om at egget hadde gått til grunne over natten - :denstoretelefonen:ble veldig lei meg og hadde en kjiip dag - men sjansen var jo liten med bare ett egg. Nå aner jeg kke hva som kommer til å skje, fikk bare beskjed om å ringe dem når mensen dukker opp om et par uker.

jeg: 38, første forsøk ICSI, ingen kjente problemer hos meg men partner har dårlig motilitet og antall grunnet operasjon for lyskebrokk som liten.

Sjøstjerna79
18-10-2012, 09:39
Tusen takk ulla : ) sitter her i sofaen og strikker. Gleder meg, forventningsspenning og lurer på hvordan det står til med eggene !!! Skal snart opp på riksen :)

Sjøstjerna79
18-10-2012, 09:41
:panikk:UL ved dag 9 på 300 IEMenopur viste bare 2 folikler på venstre eggstokk - 1 på 8mm og 1 på 16mm, og høyre eggstokk hadde gjemt seg. Legen fant til slutt den høyre eggstokken men den hadde ingen folikler. Aner ikke hvorfor - aldri fått høre at den ikke vises før. Jeg fikk likevel beskjed om å ta siste dose Menopur den dagen og pregnyl lørdag kveld. Var på egguttak på mandag og da fikk de ut det ene egget fra den største foliklen. Fikk telefonen tirsdag morgen om at egget hadde gått til grunne over natten - :denstoretelefonen:ble veldig lei meg og hadde en kjiip dag - men sjansen var jo liten med bare ett egg. Nå aner jeg kke hva som kommer til å skje, fikk bare beskjed om å ringe dem når mensen dukker opp om et par uker.

jeg: 38, første forsøk ICSI, ingen kjente problemer hos meg men partner har dårlig motilitet og antall grunnet operasjon for lyskebrokk som liten.

Uff så leit, vil gi deg deg en stor klem og masse lykke til videre:klemse:

Sjøstjerna79
18-10-2012, 09:43
Godt du holder ut Krølle! Jeg har også en toåring hjemme og vet at gevinsten av alle forsøkene er uendelig stor. Dog; jeg vet også at det koster. Vi kommer nok ikke til å prøve mer enn de tre forsøkene vi "får" fra det offentlige før vi kaster inn håndkleet. Jeg syns mildt sagt det er helt ***** mens det pågår. Det er jo heldigvis ikke likt for alle, men de så har flere forsøk og hopper i det med "stål i ben og armer" imponerer meg skikkelig.

Jeg er på rugedag 9 i morgen (hvis jeg regner innsett som dag 1)... Har en hel haug med tester liggende, er det aaalt for tidlig? Ovitrelle ble satt lørdag for halvannen uke siden, den skal jo være ute av kroppen nå.

Fortsatt go rugetid :) utrolig spennende tid, skjønner godt at det er vanskelig å vente med testing ;)

Sjøstjerna79
18-10-2012, 09:45

Håper slimhinnene ser fine ut på mandag :) opplever du bivirkninger med progynova ? Klem

R-K
18-10-2012, 09:46
Her har det skjedd ting siden sist jeg var innom ser jeg.

En stor :grouphug: til Krølle77 for negativ test, det er som et slag i ansiktet det der.

Jeg er nå kommet til rugedag 8 (hvis man regner med dagen for innsetting), og jeg kløøør i fingrene etter å teste. :hehe: Har klart å holde meg enn så lenge, og bør i hvert fall komme meg over helgen før jeg sprekker. Dessverre er jeg ikke så kjent for å klare å holde meg når det kommer til testing.. *testoman* Magefølelsen går opp og ned, var veldig negativ de første dagene, så positiv og overbevist om at dette går bra. Nå er jeg litt mer i tvil igjen så kan vel ikke gjøre annet enn å vente og se.

Krysser fingrene og heier på dere alle sammen! :bølgen:

snøfnugg
18-10-2012, 09:50
Her har det skjedd ting siden sist jeg var innom ser jeg.

En stor :grouphug: til Krølle77 for negativ test, det er som et slag i ansiktet det der.

Jeg er nå kommet til rugedag 8 (hvis man regner med dagen for innsetting), og jeg kløøør i fingrene etter å teste. :hehe: Har klart å holde meg enn så lenge, og bør i hvert fall komme meg over helgen før jeg sprekker. Dessverre er jeg ikke så kjent for å klare å holde meg når det kommer til testing.. *testoman* Magefølelsen går opp og ned, var veldig negativ de første dagene, så positiv og overbevist om at dette går bra. Nå er jeg litt mer i tvil igjen så kan vel ikke gjøre annet enn å vente og se.

Krysser fingrene og heier på dere alle sammen! :bølgen:

Jeg skjønner deg godt, jeg har selv kommet til rugedag syv. Har kjøpt en stor pakke meg billige tester fra ebay, jeg kan høre de rope på meg :gal:

Masse lykke til, håper at vi begge tester positivt om noen dager :lykke:

Silje86
18-10-2012, 10:15
Så leit krible74 :klemse: Masse lykke til neste gang!

Og lykke til alle som venter på å teste :)

Her har jeg akkurat fått vite at et egg har overlevd opptining, og det blir innsetting etterpå:yess:

Kan jeg løfte og leke med jenta mi som vanlig under rugeperioden, eller bør jeg ta det mer med ro?

Sjøstjerna79
18-10-2012, 10:21
Så leit Sjøstjerna79:klemse: Masse lykke til neste gang!

Her har jeg akkurat fått vite at et egg har overlevd opptining, og det blir innsetting etterpå:yess:

Kan jeg løfte og leke med jenta mi som vanlig under rugeperioden, eller bør jeg ta det mer med ro?

Hei fortsatt alt bra med meg, skal på riksen nå snart for in setting :) gleder meg! lykke til med innsetting for deg også :)

Ulla
18-10-2012, 10:21
Rugedag 9 og negativt her hvertfall, krysser fingrene for at det bare var litt for tidlig. Dog, jeg er ikke veldig optimistisk.

Irene
18-10-2012, 10:49
Så leit Sjøstjerna79:klemse: Masse lykke til neste gang!

Jeg venter på telefon hvordan det har gått med tining av mine egg.. Spennende! Ang løfting så har jeg hørt man ikke skal løfte for mye og tungt. Jeg løfter på min uten å tenke noe over det. Men er veldig bevisst på jobb (på småbarnsavd i bhg) at jeg ikke løfter unødvendig og mye på barna der. Det lille jeg løfter på min egen tenker jeg at går bra.

Irene
18-10-2012, 10:50
Rugedag 9 og negativt her hvertfall, krysser fingrene for at det bare var litt for tidlig. Dog, jeg er ikke veldig optimistisk.

Satser på for tidlig test! :)

Silje86
18-10-2012, 10:51
Haha , unnskyld Sjøstjerna, mente krible74 ;)

Masse lykke til til deg og!!

Håper det bare var for tidlig å teste Ulla:lykke:

Silje86
18-10-2012, 13:03
Nå ruger jeg på et fint 11-delt egg:lykke:

Irene
18-10-2012, 13:17
Nå ruger jeg på et fint 11-delt egg:lykke:

Hurra!! Og så 11 delt. Da har det kommet langt allerede :)

Jeg fikk telefonen nå, innsett imorgen :) av de to eggene så iallefall det ene bra ut!

Sjøstjerna79
18-10-2012, 13:38
Hurra nå ruger jeg også på et lite embryo :):) utrolig fantastisk !!!! Fikk to på frys, så nå er jeg bare veldig veldi GLAD :blomstersmil:
Masse lykke til til dere andre og gode klemmer :grouphug:

Silje86
18-10-2012, 13:51
Hurra!! Og så 11 delt. Da har det kommet langt allerede :)

Jeg fikk telefonen nå, innsett imorgen :) av de to eggene så iallefall det ene bra ut!

Ja håper det er et godt tegn at det har delt seg så bra :D

Masse lykke til i morgen!! Håper at det er gullegget:lykke:

Irene
18-10-2012, 14:30
Hurra nå ruger jeg også på et lite embryo :):) utrolig fantastisk !!!! Fikk to på frys, så nå er jeg bare veldig veldi GLAD :blomstersmil:
Masse lykke til til dere andre og gode klemmer :grouphug:

Gratulerer! Når er TD? :)

snøfnugg
18-10-2012, 15:29
Jeg klarte ikke å dy meg, jeg MÅTTE teste :Plystre:
Er kun på rugedag 7, så når testen var negativ så konkluderer jeg med at eggløsningssprøyta ihvertfall er ute av kroppen.
Jeg har kjøpt MASSE billigtester på ebay, så nå kan testegalskapen begynne :blunke:

Knottemamma
18-10-2012, 16:05
Her var jeg til kontroll i dag. Må tilbake på tirsdag, så da regner jeg egentlig med at det ikke blir uttak for uke 44 :sukk:

Prøvde å ta opp det at det var så utrolig vondt sist gang, men var visst ikke mulig å få mer smertestillende, og blei bare husja ut derfra i full fart. Så da gruer jeg meg enda mer.

snøfnugg
18-10-2012, 16:08
Her var jeg til kontroll i dag. Må tilbake på tirsdag, så da regner jeg egentlig med at det ikke blir uttak for uke 44 :sukk:

Prøvde å ta opp det at det var så utrolig vondt sist gang, men var visst ikke mulig å få mer smertestillende, og blei bare husja ut derfra i full fart. Så da gruer jeg meg enda mer.

Jeg hadde også skikkelig vondt sist, og legen rådet meg til å ta 1 gram paracet en times tid før uttaket. Jeg tok 2 gram paracet jeg da, 1 gram når jeg sto opp og 1 gram når jeg hadde kommet på sykehuset.
Jeg hadde ihvertfall mye mindre vondt denne gangen.
Skal tenke masse på deg, uttak er noe dritt!!
:klemse:

Knottemamma
18-10-2012, 16:24
Jeg hadde også skikkelig vondt sist, og legen rådet meg til å ta 1 gram paracet en times tid før uttaket. Jeg tok 2 gram paracet jeg da, 1 gram når jeg sto opp og 1 gram når jeg hadde kommet på sykehuset.
Jeg hadde ihvertfall mye mindre vondt denne gangen.
Skal tenke masse på deg, uttak er noe dritt!!

Tenkte jeg skulle gjøre det jeg og. Han kunne jo bare bedt meg om å ta paracet liksom, men han nærmest dytta meg ut døra og gjentok gang på gang at de ikke kunne gi meg mer.

Firkløver :)
18-10-2012, 16:34

Hei
Jeg er egentlig bare inne på besøk i denne tråden, men jeg klarer ikke å la være å kommentere innlegget ditt. Kjente meg så innmari igjen. Jeg vet ikke helt hvor du holder til, men da jeg var i det offentlige, slet jeg veldig med store smerter etter de to siste forsøkene. Fikk beskjed av legen at jeg fikk maks dose smertestillende og at det ikke var mer de kunne gi meg. Den siste gangen var skikkelig fæl, og den ene natten lurte jeg på om vi skulle dra på sykehuset.

Mitt siste forsøk hadde jeg nå på Hausken, og for en forandring!!! Og det er ikke bare fordi vi endelig klarte å bli gravide(krysser fingrene for at det går bra denne gangen :) ) Jeg forklarte bekymringen min for smerter under og etter uttak. Vet du hva?De lyttet, var forsiktige + ga meg mye smertestillende, noe som medførte at dette har vært den beste opplevelsen under uttak. Den sammen dagen var jeg ute og handlet.

Så vil bare si til deg, at enten er det forskjellige regler i offentlige og private klinikker når det gjelder smertestillende, eller så er det bare at de er mer forsiktig på Hausken :)

Uansett, masse lykke til!!! :)

Knottemamma
18-10-2012, 17:01
I det private har de vel kanskje kapasitet til å ha noen til å passe på deg etter uttaket? For problemet er at de ikke har "råd" til å ha noen sittende ved sengekanten for å passe på at man ikke slutter å puste. Og det er jo greit nok, egentlig, men problemet mitt er at jeg reagerer veeeeldig lite på smertestillende. Er vokst opp med å få paralgin forte hver gang jeg hadde vondt noe sted, så smertestillende har nesten ingen effekt på meg :(

snøfnugg
18-10-2012, 17:31
I det private har de vel kanskje kapasitet til å ha noen til å passe på deg etter uttaket? For problemet er at de ikke har "råd" til å ha noen sittende ved sengekanten for å passe på at man ikke slutter å puste. Og det er jo greit nok, egentlig, men problemet mitt er at jeg reagerer veeeeldig lite på smertestillende. Er vokst opp med å få paralgin forte hver gang jeg hadde vondt noe sted, så smertestillende har nesten ingen effekt på meg :(

Jeg har det på samme måten, høy toleransegrense for smertestillende. Sist lå jeg på Riksen 5 timer etter uttaket, og det er ikke vanlig. Jeg lå nede i mange dager, og det føltes ut som jeg hadde spist piggtråd.
Denne gangen var jeg ute etter en times tid. Klarte å gå, og var til og med på butikken på vei hjem.
Dyttet i meg paracet etter forsøket også.
Synd at de ikke klarer å følge opp bedre. Jeg har jo en annen diskusjon på gang med de, jeg skjønner ikke hvorfor jeg kunne få satt inn begge de befruktede eggene når det ene var for dårlig til å fryses ned.

Er nesten så jeg gleder meg til å forsøk på en privat klinikk!!

Knottemamma
18-10-2012, 17:40
Jeg har det på samme måten, høy toleransegrense for smertestillende. Sist lå jeg på Riksen 5 timer etter uttaket, og det er ikke vanlig. Jeg lå nede i mange dager, og det føltes ut som jeg hadde spist piggtråd.
Denne gangen var jeg ute etter en times tid. Klarte å gå, og var til og med på butikken på vei hjem.
Dyttet i meg paracet etter forsøket også.
Synd at de ikke klarer å følge opp bedre. Jeg har jo en annen diskusjon på gang med de, jeg skjønner ikke hvorfor jeg kunne få satt inn begge de befruktede eggene når det ene var for dårlig til å fryses ned.

Er nesten så jeg gleder meg til å forsøk på en privat klinikk!!

Akkurat sånn var det med meg og! Svigers måtte komme for å levere guttungen i barnehagen hele den uka jeg hadde uttak (uttaket var på mandag). Var i dårligere form da enn når jeg hadde hatt lapraskopi og fjernet en eggleder. Skal jammen meg prøve å trøkke i meg paracet før uttaket denne gangen. Og jeg skal hvertfall ikke se på den teite skjermen :knegg: Fikk beskjed om å følge med på skjermen, for da fikk jeg noe annet å konse på, men det funka hvertfall ikke :knegg:

snøfnugg
18-10-2012, 17:46
Akkurat sånn var det med meg og! Svigers måtte komme for å levere guttungen i barnehagen hele den uka jeg hadde uttak (uttaket var på mandag). Var i dårligere form da enn når jeg hadde hatt lapraskopi og fjernet en eggleder. Skal jammen meg prøve å trøkke i meg paracet før uttaket denne gangen. Og jeg skal hvertfall ikke se på den teite skjermen :knegg: Fikk beskjed om å følge med på skjermen, for da fikk jeg noe annet å konse på, men det funka hvertfall ikke :knegg:

Jeg konsentrerte meg bare om å puste, har lært en teknikk kalt 7/11 (tenk på kioskkjeden). Tell til 7 mens du puster inn, og 11 når du puster ut. Da får du lange, fine pust og noe annet å tenke på. Skjermen har jeg aldri sett på, jeg lukker øynene og klemmer hånda til mannen på den ene siden og syklepleieren på den andre.
Jeg synes også at jeg hadde en mye flinkere lege denne gangen, hun var mye roligere og mer "nennsom" enn hun forrige.
Jeg ønsker deg masse, masse lykke til - jeg vet hvordan du har det :klemse:

Knottemamma
18-10-2012, 17:53
Jeg konsentrerte meg bare om å puste, har lært en teknikk kalt 7/11 (tenk på kioskkjeden). Tell til 7 mens du puster inn, og 11 når du puster ut. Da får du lange, fine pust og noe annet å tenke på. Skjermen har jeg aldri sett på, jeg lukker øynene og klemmer hånda til mannen på den ene siden og syklepleieren på den andre.
Jeg synes også at jeg hadde en mye flinkere lege denne gangen, hun var mye roligere og mer "nennsom" enn hun forrige.
Jeg ønsker deg masse, masse lykke til - jeg vet hvordan du har det :klemse:

Takk for det :klemme:

Jeg fikk høre av sykepleieren at han som gjorde uttaket sist var kjent for å være den som gjorde minst vondt. Takk for den liksom :knegg: Men de hadde jo veldig mange uttak akkurat den dagen, vi var 10 stykker, så kanskje han var litt stressa eller no.

snøfnugg
18-10-2012, 18:13
Takk for det :klemme:

Jeg fikk høre av sykepleieren at han som gjorde uttaket sist var kjent for å være den som gjorde minst vondt. Takk for den liksom :knegg: Men de hadde jo veldig mange uttak akkurat den dagen, vi var 10 stykker, så kanskje han var litt stressa eller no.

Jeg var faktisk først inn denne gangen, sist var jeg vel nest sist inn.

Knottemamma
18-10-2012, 18:41
Jeg var faktisk først inn denne gangen, sist var jeg vel nest sist inn.

Aha, jeg må løøøøpe opp straks jeg har tatt blodprøven. For jeg var nemlig også nest sist - nummer ni av ti.

Ulla
18-10-2012, 19:38
Gratulerer til dere som har blitt rugere i dag! :)

Får noen av dere *kun* paracet ved egguttaket? Vi bruker Haugesund Fertilitetssenter og får kvalmestillende, 2 gram paracet og oxynorm (5 mg morfin). I tillegg satt de lokalbedøvelse i begge eggstokkene. Jeg var så full i smertestillende at jeg bokstavlig talt gikk i dørken på vei ut av klinikken og måtte opp på rom og hvile en time før vi kjøre hjem.

Irene
18-10-2012, 20:58
Gratulerer til dere som har blitt rugere i dag! :)

Får noen av dere *kun* paracet ved egguttaket? Vi bruker Haugesund Fertilitetssenter og får kvalmestillende, 2 gram paracet og oxynorm (5 mg morfin). I tillegg satt de lokalbedøvelse i begge eggstokkene. Jeg var så full i smertestillende at jeg bokstavlig talt gikk i dørken på vei ut av klinikken og måtte opp på rom og hvile en time før vi kjøre hjem.

Jeg hører også til Haugesund :) Jeg husker ikke hva jeg fikk, men jeg har høy smerteterskel, men lett for å bli kvalm. Den kvalmestillende tabletten virka ikke på meg ;) men tror jeg reagerer på morfin, så hvis jeg fikk det så :p de forteller jo hva vi får, men jeg husker ikke det innen jeg svelger tablettene. Jeg hadde første forsøk på Hausken og andre forsøk på Haugesund Fertilitetssenter, og jeg merket ingen merkbar forskjell på smertene ved uttakene.

Sjøstjerna79
19-10-2012, 06:27
Takk irene :) testdato er 30. Oktober ! Så flott at det ene egget var bra etter tining, lykke til ved innsett

frøken elvira
19-10-2012, 10:09
Er så heldig at jeg har testet positivt super tidlig igjen:lykkelig:Fikk tydelig positiv strek på to tester i går og en i dag, testomanen som jeg er :knegg: Håper bare det varer helt til mål:lykke:

God helg og masse lykke til dere andre også :blomstersmil:

Firkløver :)
19-10-2012, 10:59

Det er nok ikke sååå luksus i det private. I allefall ikke der jeg var. Hadde ingen som passet på meg etter uttaket, men det positive var at mannen min og jeg fikk et rom som vi kunne slappe av på før uttaket og som jeg kunne slappe av litt på etter uttaket. Det var utrolig deilig, istedenfor å sitte på venterommet helt til uttaket for deretter å ligge på et lite fellesrom med "skillegardiner" etter uttaket.

Det jeg var overrasket over var da vi skulle sette inn et egg. Da satt vi på venterommet helt til vi skulle sette inn egget. Først var det en liten samtale med legen og deretter innsetting. Etterpå var det møte med sykepleieren og så dro vi hjem. Fra det offentlige har jeg vært vant til at vi skal ligge litt etterpå før vi drar hjem. Men det gikk jo bra selv om jeg ikke så etter innsettingen :)

Det er nok forskjellige opplevelser i det offentlige, men jeg satte pris på at legen satt seg ned sammen med oss før innsetting og gikk gjennom utviklingen av eggene.

Uansett, masse masse lykke til!!!! :)

Ulla
19-10-2012, 11:38
Er så heldig at jeg har testet positivt super tidlig igjen:lykkelig:Fikk tydelig positiv strek på to tester i går og en i dag, testomanen som jeg er :knegg: Håper bare det varer helt til mål:lykke:

Heldiggris! ;) Gratulerer så mye!

frøken elvira
19-10-2012, 11:41
Heldiggris! ;) Gratulerer så mye!

Takk :) Håper dere alle sammen følger etter i en stor blå bølge :heia:

Ulla
19-10-2012, 12:11
Det ser dårlig ut her, negativt i dag også :/ Dog; overstimuleringssymptomene har tatt seg kraftig opp. Det kaaan jo være et godt tegn.

Pia1979
19-10-2012, 13:25
Wow, så fantastisk frøken Elvira!!:):) Gratulerer med positiv test!:)

Irene
19-10-2012, 19:23
Gratulerer Elvira!!!

Jeg er nå ruger :) testdato 30.10. Dette egget var kommet lenger i delingen enn det jeg fikk satt inn for en mnd siden. Tar det som et godt tegn :)

Ulla
20-10-2012, 11:46
Fortsatt negativt her... Det begynner å se mørkt ut. :/

Silje86
20-10-2012, 13:48
Gratulerer så mye frøken elvira! :)

Og gratulerer som ruger Irene! Så bra at egget har kommet lenger denne gangen, håper det er et bra tegn:lykke:

Jeg hadde glemt hvor nervepirrende rugetiden er, klarer nesten ikke å tenke på annet. Føles som en evighet til testdato!

Så kjedelig med negativ test Ulla:klemse: Håper det bare er kroppen din som bruker tid på å produsere hcg.

Pia1979
20-10-2012, 17:56
Leit å høre, Ulla. Håper det er en treging.:klemse:

frøken elvira
20-10-2012, 18:31
Takk for gratulasjoner :blomstersmil: Masse lykke til dere som ruger! Satser på det er ett litt treigt egg du har, Ulla. Er utrolig leit med negativ test. Håper og heier på deg ennå :heia:

God helg alle sammen :blomstersmil:

Blå blomst
20-10-2012, 19:05

Gratulerer så mye:lykkelig:

MrsMeoh
21-10-2012, 12:17
Da forlater jeg dere jenter. :sukk:

Egget overlevde ikke opptiningen. Det var det siste vi hadde på frys, så nå skal jeg og sambo ta oss en prat over telefonen (han er nord-på og jobber), slik at vi vet hva vi vil til klinikken ringer for videre planlegging i morgen!

Masse lykke til videre jenter:blomstersmil:

Sjøstjerna79
21-10-2012, 14:53
Det var leit å høre mrs meoh, fortsatt lykke til! Gratulerer til dere med positiv test og rugere :)
Huff, jeg føler meg så utrolig sliten og lite lik meg selv de siste to dagene. Har tatt det veldig med ro siden før og etter egguttak, samt ved innsett, men i går og idag har jeg vært og gått en go tur ute, men helt knekt etterpå og SÅ utrolig irritabel, veldi slitsomt. Er det noen andre som har det slik... Vet jo at det er en slitsom prosess og tungt for kropp og sinn....hvor mye er dere i aktivitet?

Silje86
21-10-2012, 18:29
Nei, så trist MrsMeoh!!:sukk: Håper det klaffer for dere snart:klemse:

Sjøstjerna79: Uff, det tar på å være ruger:klemse: Jeg er ikke så sliten heldigvis, men veldig irritabel! Føles som skikkelig pms. Jeg er også fryktelig negativ, og har en dårlig følelse på dette forsøket. Går og venter på de samme krampene nederst i magen som jeg hadde da jeg ble gravid med snuppa, men jeg kjenner ikke et eneste stikk en gang.

Med en aktiv toåring i hus er jeg i mye aktivitet. Full fart hele tiden, og mye løfting. Liker det ikke helt, men jeg blir jo "tvunget" til å leve som normalt. Er dere veldig sunne i rugeperioden? Jeg holder meg unna koffein, men har blitt litt godteri og fet mat i helgen ;)

Irene
21-10-2012, 18:39
MrsMeoh: lykke til med veien videre!

Silje86: hadde en plan om å være sunn, men den gang ei.. Eier jo ikke matlyst så jeg får nesten ikke i meg vanlig mat. :/ MEN, jeg holder meg borte fra cola, utenom et glass i dag (svigermor hadde nok bare begynt å mast på meg om jeg ikke drakk det i familieselskapet i dag). Jeg føler også at jeg blir tvunget til å leve normalt. Som jeg sa til min kjære i dag, jeg kjenner det i psyken hver gang jeg løfter på guttungen :(

I dag har jeg en god-følelse-dag. Kjennes ut som om noe jobber på rette plassen, strekker og murrer.

Silje86
21-10-2012, 19:18
MrsMeoh: lykke til med veien videre!

Silje86: hadde en plan om å være sunn, men den gang ei.. Eier jo ikke matlyst så jeg får nesten ikke i meg vanlig mat. :/ MEN, jeg holder meg borte fra cola, utenom et glass i dag (svigermor hadde nok bare begynt å mast på meg om jeg ikke drakk det i familieselskapet i dag). Jeg føler også at jeg blir tvunget til å leve normalt. Som jeg sa til min kjære i dag, jeg kjenner det i psyken hver gang jeg løfter på guttungen :(

I dag har jeg en god-følelse-dag. Kjennes ut som om noe jobber på rette plassen, strekker og murrer.

Da er det ikke så lett å være sunn nei. Bedre å få i seg litt usunt enn å ikke få i seg noe i det hele tatt :) Et colaglass har garantert ikke noe å si :) Kjenner det i psyken hver gang jeg løfter og, men mannen har ikke helt forståelse for det. På Ullevål sa de at det var helt greit å løfte og herje, men jeg føler meg ikke helt komfortabel med det for det.

Så heldig du er som har strekkinger og murringer, det er et godt tegn!! :) Håper det fortsetter sånn, og at det snart begynner å murre litt her og:blunke:

Ulla
21-10-2012, 19:53
MrsMeoh: Uff, det var ingen god nyhet! Jammen er det et sjansespill vi driver med... Ser dere har noen forsøk bak dere, håper virkelig det er deres tur neste gang! Stor klem

Sjøstjerna: Jeg har også en toåring og bærer og styrer på det jeg må. Dagen etter uttak lå jeg bare på sofaen, men resten av tiden har jeg levd helt som normalt når det kommer til aktivitetsnivået.

Irene: Strekking er jo bra! Krysser fingrene for at det går godt :)

Negativ test igjen, rugedag 11/12 (alt etter hvordan man regner). Antar at løpet er kjørt nå og er ganske lei meg. Det har vært en utrolig kjip runde med mye magevondt og overstimulering, fortsatt verker det på kveldstid. Prøver å hente meg opp fra kjelleren og stålsette meg for nytt/nye forsøk i 2013...

frøken elvira
21-10-2012, 20:27
Off, det var trist å høre, Ulla og MrsMeoh :sukk: Har håpet på gode nyheter her inne. Masse lykke til i neste runde, krysser alt som er for at det da er deres tur:klemse:

Sjøstjerna79
22-10-2012, 07:38
Så heldige dere som har en toåring, Silje, irene og ulla :) ingenting er bedre enn å ha det gøy sammen med dem !! Har to tantebarn i den alderen som jeg treffer jevnlig :) Prøver å tenke normalt her også, men ikke så lett, sunt har jeg spist lenge lenge og økt mengde frukt og grønt etter å ha fått pco, men noe godt er jo lov og kos ;) ha en fin rugedag :grouphug:

frøken elvira
22-10-2012, 07:47
Er det noen av dere som har/ har hatt store magesmerter i starten av svangerskapet? Jeg har hatt det alle tre gangene. Første gangen ble jeg innlagt på sykehus og kjørt fra avdeling til avdeling uten å finne ut hvorfor. Nå har det begynt igjen, og i natt var det så ille at jeg spydde fordi det var vondt. Verket helt villt nede på høyre side. Skjønner ikke hva det er. Noen som har det på lignende måte? Skulle så gjerne hatt en forklaring på hva det kan være.

Silje86
22-10-2012, 09:17
Er det noen av dere som har/ har hatt store magesmerter i starten av svangerskapet? Jeg har hatt det alle tre gangene. Første gangen ble jeg innlagt på sykehus og kjørt fra avdeling til avdeling uten å finne ut hvorfor. Nå har det begynt igjen, og i natt var det så ille at jeg spydde fordi det var vondt. Verket helt villt nede på høyre side. Skjønner ikke hva det er. Noen som har det på lignende måte? Skulle så gjerne hatt en forklaring på hva det kan være.

Uff, det hørtes vondt ut!:klemse: Forrige svangerskap hadde jeg kramper i magen hver natt de første ukene. Men ikke sånn som du beskriver. Det jeg hadde var bare som veldig kraftige menssmerter som varte i noen få minutter. Håper at noen andre har en forklaring.

Jeg går og venter på krampene fra sist, og blir like skuffa hver morgen når jeg ikke har merket noen ting. Lurer på om det betyr at alt håpet er ute, eller om det kan være helt forskjellig denne gangen. Når begynte du å merke symptomer førken elvira?

Sjøstjerna: Ja jeg er så heldig som har toåringen min:glad: Så herlig med to tantebarn på den alderen :) Håper at du får din egen lille om ca. 9 mnd:lykke: Så flink du er som spiser så sunt! Må prøve å få inn ekstra mye grønnsaker på ukesmenyen denne uka (dvs. at jeg må handle og ikke mannen, hehe).

frøken elvira
22-10-2012, 09:37
Uff, det hørtes vondt ut!:klemse: Forrige svangerskap hadde jeg kramper i magen hver natt de første ukene. Men ikke sånn som du beskriver. Det jeg hadde var bare som veldig kraftige menssmerter som varte i noen få minutter. Håper at noen andre har en forklaring.

Jeg går og venter på krampene fra sist, og blir like skuffa hver morgen når jeg ikke har merket noen ting. Lurer på om det betyr at alt håpet er ute, eller om det kan være helt forskjellig denne gangen. Når begynte du å merke symptomer førken elvira?

Sjøstjerna: Ja jeg er så heldig som har toåringen min:glad: Så herlig med to tantebarn på den alderen :) Håper at du får din egen lille om ca. 9 mnd:lykke: Så flink du er som spiser så sunt! Må prøve å få inn ekstra mye grønnsaker på ukesmenyen denne uka (dvs. at jeg må handle og ikke mannen, hehe).

Denne gangen merket jeg mye aktivitet noen dager etter innsetting, men det kunne like gjerne være mensen som var på vei. Første gangen så merket jeg ikke så mye så vidt jeg husker. Hadde bare vondt pga overstimulering. Tror ikke du skal bekymre deg om lite/ mye aktivitet for det er så forskjellig, og det kan bety så mangt. Men skjønner du kjenner etter altså, vanskelig å la være :)

Silje86
22-10-2012, 09:48
Denne gangen merket jeg mye aktivitet noen dager etter innsetting, men det kunne like gjerne være mensen som var på vei. Første gangen så merket jeg ikke så mye så vidt jeg husker. Hadde bare vondt pga overstimulering. Tror ikke du skal bekymre deg om lite/ mye aktivitet for det er så forskjellig, og det kan bety så mangt. Men skjønner du kjenner etter altså, vanskelig å la være :)

Hvilken rugedag testet du? Er ikke lett å la være å kjenne etter nei :blunke: Men som du sier så er det jo forskjellig, så er vel egentlig ikke så mye poeng å kjenne etter symptomer/ikke symptomer. Rugeperioden er laaaaang, hehe.

frøken elvira
22-10-2012, 10:09
Hvilken rugedag testet du? Er ikke lett å la være å kjenne etter nei :blunke: Men som du sier så er det jo forskjellig, så er vel egentlig ikke så mye poeng å kjenne etter symptomer/ikke symptomer. Rugeperioden er laaaaang, hehe.

Jeg hadde innsett den 12 og testet positivt den 18. Det er ikke 'normalen', men vi har satt inn blastocyst og det har kommet lenger i delingen enn 'vanlig' egg som de fleste setter inn i Norge. Så vi har bare vært utrolig heldige. De fleste tester positivt fra dag 9 og utover så vidt jeg har forstått :)

Sjøstjerna79
22-10-2012, 10:17
Takk silje, det håper jeg også !!! Er litt lei meg idag, og det er ikke så stas....

snøfnugg
22-10-2012, 11:00
Jeg tester fortsatt negativt, så jeg begynner å innse at det ikke gikk denne gangen heller :sukk:

Silje86
22-10-2012, 11:28
Mange klemmer Sjøstjerna:grouphug: Sånne dager er tøffe! Det er så urettferdig at det skal være så enkelt for noen, og så vanskelig for andre.

Så trist med negative tester snøfnugg:klemse: Håper at kroppen din bare er litt treig med å produsere hcg!

Sjøstjerna79
22-10-2012, 13:27
Takk, trengte klemmen og oppmuntringen:) håper det bare er for tidlig å teste snøfnugg!!!

Silje86
22-10-2012, 14:03
Dere som blir kvalme av progesteron, blir dere det med én gang eller etter å ha gått på det en stund?

I dag har jeg stadige kvalmebyger der jeg føler at jeg må kaste opp:urk: Dag 7 på utrogestan.

Silje86
23-10-2012, 10:44
Hjelpes, i dag er jeg lei meg!:leiseg: Tårene bare renner og renner, så jeg er hjemme fra skole og jobb. Tror det er en blanding av hormoner og alle følelsene som skal ut på en gang :humre:

jornlinn
23-10-2012, 13:45
Hjelpes, i dag er jeg lei meg!:leiseg: Tårene bare renner og renner, så jeg er hjemme fra skole og jobb. Tror det er en blanding av hormoner og alle følelsene som skal ut på en gang :humre:

:grouphug: Hjelper nok ikke så mass, men sender deg en stoooor klem!

Irene
23-10-2012, 14:01

Det må ut! Og så føler man seg stort sett litt lettere etterpå. Det gjør iallefall jeg. Gråt det du orker , så har du mer plass til positive tanker og smil etterpå :) *stoooooooooor klem*

Knottemamma
23-10-2012, 14:40
Referat fra kontroll i dag :) Når jeg endelig kom inn var rommet fullt. 2 leger, en overlege og en sykepleier :knegg: Hun som skulle utføre ultralyden var under opplæring, så de trengte en del folk. De begynte med den høyre eggstokken, og der var det sukk og stønn og dårlig stilt. "Har hun fått mindre dose?" spurte dem seg. GAAH! Kjente jeg hadde mest lyst til å skrike. Så så de på den venstre, og der var de faktisk klar for høsting, så da blir det uttak på fredag allikevel :yess: Skal sette 200ie i kveld i håp om at noen av eggene på høyre side skal bli klare også, og så skal jeg sette Ovitrelle i morra. Eggstokkene mine fikk skikkelig juling da, så nå har jeg dritvondt.

Men så kom vi innpå at jeg hadde så vondt sist, og så åpner sykepleieren mappa mi og sier at da skal jeg få mye mer smertestillende neste gang, for jeg hadde jo ikke fått mye i det hele tatt! Fikk en skikkelig startdose, men etter detfikk jeg jo nesten ikkeno! Så da skal jeg få mer smertestillende, mer beroligende OG ta paralgin forte før uttaket! O lykke! :lykkelig:

Silje86
23-10-2012, 16:06
Tuuusen takk Irene:klemse: Jeg unner selvfølgelig ingen andre å føle det sånn, men det er godt å vite at man ikke er alene om å ha sånne dager. Jeg har slappet av og sluppet tårene løs i hele dag, og nå føler jeg meg mye bedre:jupp: Satser på at resten av uka blir bra:blunke: Hvordan går rugetiden for deg?

Knottemamma: Hurra for uttak på fredag, og mer smertestillende!!:heia: Håper du får ut mange fine egg, og at du får gullegget inn og noen på frys! Masse lykke til:lykke:

Irene
23-10-2012, 19:45
Det går stort sett greit, tror jeg vi sier. Kjenner veldig på at dette var siste frys og at mannen holder litt igjen på om han orker flere ordinære forsøk. De må "inn" i han også, så det er en stor belastning for han i tillegg til meg. Så kjenner jeg mer rumling og strekk i livmor-området, så jeg sliter med å holde meg nøytral. Prøver å forberede meg på at det blir litt av en nedtur hvis dette er negativt. Synes selv det er dumt at jeg ikke klarer legge vekk den tanken med at jeg føler meg gravid. Bruker en del energi på å jobbe mot meg selv.. Men, nå er det under en uke til test!!

Knottemamma: så fantastisk :D lykke til med uttak!

Silje86
23-10-2012, 20:46
Det går stort sett greit, tror jeg vi sier. Kjenner veldig på at dette var siste frys og at mannen holder litt igjen på om han orker flere ordinære forsøk. De må "inn" i han også, så det er en stor belastning for han i tillegg til meg. Så kjenner jeg mer rumling og strekk i livmor-området, så jeg sliter med å holde meg nøytral. Prøver å forberede meg på at det blir litt av en nedtur hvis dette er negativt. Synes selv det er dumt at jeg ikke klarer legge vekk den tanken med at jeg føler meg gravid. Bruker en del energi på å jobbe mot meg selv.. Men, nå er det under en uke til test!!

Knottemamma: så fantastisk :D lykke til med uttak!

Det må bli ekstra press når han ikke vet om han orker flere ordinære forsøk. Mannen min vil ikke i gang med ordinære forsøk med det første, selv om de ikke må inn i han. Vet ikke helt hva han synes er så ille. Men jeg kjenner ihvertfall igjen litt av presset på at det "må" gå på frys, selv om han sannsynligvis blir med på ordinært forsøk igjen om en stund. Håper veldig at det har klaffet for dere nå så dere slipper å vurdere om dere skal ha flere forsøk eller ikke:lykke:

Det høres jo veldig lovende ut! :) Men skjønner at du jobber litt mot deg selv for å ikke få en stor smell hvis det blir neg. Får håpe at resultatet blir like positivt som det høres ut som :) Jeg tenker nesten bare negativt for å "foreberede" meg på skuffelsen, selv om jeg vet at det ikke går an å være forberedt på det:blunke:

Irene
23-10-2012, 21:05
Silje86: jeg tror innerst inne at han blir med på fler, men han vil ikke ta stilling til det. Og da blir jo jeg usikker. Får sååå lyst til å ta en test i helga, men jeg skal klare å vente til tirsdag! Når var det du skulle teste? Klarer ikke huske alt vet du ;)

Silje86
23-10-2012, 22:26
Skjønner godt at du blir usikker da ja, men det er jo godt at han sannsynligvis blir med på fler :) Jeg har sååå lyst til å teste i helgen jeg og!! Vanskelig valg altså ;) Kommer til å bli så skuffa om den er negativ, selv om det kan være for tidlig. Samtidig er det godt å få et lite "forvarsel" om det ikke har gått, istedenfor å få et stort smell på testdagen. Hihi, jeg har testdato neste torsdag, en evighet til! Du har litt tidligere? Merkelig hvor forskjellig det er hos klinikkene.

Ulla
24-10-2012, 08:21
Da melder jeg meg ut... Negativ test i går morges og på formiddagen kom blødningen. Var ganske skuffet i helgen, men ser fram til nytt forsøk. Lykke til alle sammen!!

Silje86
24-10-2012, 08:29
Da melder jeg meg ut... Negativ test i går morges og på formiddagen kom blødningen. Var ganske skuffet i helgen, men ser fram til nytt forsøk. Lykke til alle sammen!!

Så trist å høre:grouphug: Masse lykke til med neste forsøk, håper at det blir full klaff da:lykke:

Ulla
24-10-2012, 08:35
Så trist å høre:grouphug: Masse lykke til med neste forsøk, håper at det blir full klaff da:lykke:

Tusen takk :) Håper du får en positiv test nå snart!

Silje86
24-10-2012, 10:39
Tusen takk :) Håper du får en positiv test nå snart!

Tusen takk!:sol:

Pia1979
24-10-2012, 11:46
Kjære Ulla. Det var leit. Ville bare si at jeg tenker på deg og ønsker deg lykke til neste gang. :klemse:

Ulla
24-10-2012, 13:12
Kjære Ulla. Det var leit. Ville bare si at jeg tenker på deg og ønsker deg lykke til neste gang. :klemse:

Tusen takk. Det hjelper veldig å ha en plan videre. Jeg var uendelig lei meg etter å først ha slitt med dundrende hodepine i flere uker for å så å bli overstimulert og skikkelig magevondt i to uker for... ingenting.

Heldigvis har jeg blitt lovet kort regime neste gang og kanskje (!!) allerede et forsøk før jul. Det, og all støtten jeg har fått her inne, hjelper på humøret :)

Kaja79
24-10-2012, 13:20
Så trist å høre om negativ test, Ulla! Det er virkelig en berg og dalbane dette her!

For min del er jeg i ferd med å gå på veggen! Er på rugedag 12 i dag (eller 13 hvis man regner med innsettdagen), og synes det er myyyyye tyngre å vente på test denne gangen enn sist. Alle symptomer jeg har er liksom felles for mensen og graviditet så er umulig å vite. Hver gang jeg er på do holder jeg liksom pusten mens jeg sjekker papiret...

En annen ting er denne Lutinusen - den går meg virkelig på nervene! Jeg har stort sett vært forskånet fra bivirkninger fra både synarela og puregon, men den greia her er jo helt umulig! Satt og leste om bivirkninger i går og kan faktisk krysse av samtlige alternativer. I tillegg går jeg jo rundt og tror jeg har tissa på meg hele tiden. Nei, takke meg til crinone - det skal jeg kreve hvis det blir en neste gang. Er jo et himla gris det også, men den ble jeg hvert fall ikke så dårlig av.

Et spørsmål - dere som har testet negativt - hvilken rugedag har dere fått mensen på? før eller etter testdag?
Dersom kroppen er i rute bør vel mens komme på dag 14? Eller tar jeg helt feil?

I så tilfelle blir de to neste dagene ennå mer nervepirrende for min del...

Irene
24-10-2012, 14:03
Har ikke god tid til å skrive her akkurat nå, men må gi Ulla en god klem og så krysser vi fingrene for kort regime! Og Kaja, er så enig så enig, lutinus er noe dritt! Men jeg mislikte crinone enda mer, var veldig fornøyd med cyclogest da og kan ikke forstå hvorfor vi hele tiden må prøve nye ting. Lutinus og cyclogest er etter hva jeg har skjønt litt "sterkere" enn crinone. Jeg tok cyclogest når jeg ble gravid med han jeg har..

Ulla
24-10-2012, 14:04
Kaija: Jeg hadde innsett en onsdag og fikk mensen tirsdagen nesten to uker etterpå. Hadde samme følelse som alle andre, en herlig blanding av pms og gravidsymptomer. Jeg testet meg fra rd10 og klinikken mente at jeg klart burde teste positivt rd13 om jeg var gravid.

Masse, masse lykke til, jeg håper du får et blått kryss på testen din om noen dager!

snøfnugg
24-10-2012, 14:06
Blodprøven var negativ, så da takker jeg for meg :cry:
Ønsker alle dere andre lykke til :lykke:

Ulla
24-10-2012, 14:06
Har ikke god tid til å skrive her akkurat nå, men må gi Ulla en god klem og så krysser vi fingrene for kort regime! Og Kaja, er så enig så enig, lutinus er noe dritt! Men jeg mislikte crinone enda mer, var veldig fornøyd med cyclogest da og kan ikke forstå hvorfor vi hele tiden må prøve nye ting. Lutinus og cyclogest er etter hva jeg har skjønt litt "sterkere" enn crinone. Jeg tok cyclogest når jeg ble gravid med han jeg har..

Tusen takk, det gjør godt :) Enig med deg om cyklogest, det fungerte bra når jeg gikk gravid med toåringen min også! Dessuten er tre ganger om dagen -drøyt-

Ulla
24-10-2012, 14:07
Blodprøven var negativ, så da takker jeg for meg :cry:
Ønsker alle dere andre lykke til :lykke:

Så uendelig kjipt! Ta godt vare på deg selv.

Knottemamma
24-10-2012, 15:18
Så trist med negativt ulla og snøfnugg :trøste:

Jeg er veldig fornøyd med lutinus, crinone var helt grusomt for meg. Også fikk jeg mens etter 10 dager sist, til tross for progesteronstøtte. Var ganske så forberedt på negativ blodprøve da hvertfall :sukk:

Kaja79
25-10-2012, 09:25
Da var jeg ute av dansen også :sukk:
En dråpe blod i går som jeg klarte å bortforklare som blødning fra tynne slimhinner, men i dag er det ingen tvil.

Nå skal jeg tillate meg en tur i kjelleren i helga og se om jeg ikke kan klare å se litt mer fremover til uka.

Har tre på frys - noen som vet hvor lenge jeg må vente før de kan brukes? Må det være en vanlig mens i mellom eller kan jeg starte allerede neste syklus?

Silje86
25-10-2012, 09:30
En dråpe blod i går som jeg klarte å bortforklare som blødning fra tynne slimhinner, men i dag er det ingen tvil.

Nå skal jeg tillate meg en tur i kjelleren i helga og se om jeg ikke kan klare å se litt mer fremover til uka.

Har tre på frys - noen som vet hvor lenge jeg må vente før de kan brukes? Må det være en vanlig mens i mellom eller kan jeg starte allerede neste syklus?

Jeg vet dessverre ikke svaret på spørsmålet ditt, jeg vil bare si at det var veldig leit å høre!!:grouphug: Ønsker deg masse lykke til videre, håper det blir full klaff med frys:lykke:

R-K
25-10-2012, 09:59

Så leit å høre, Kaja79.
Ser ut til at jeg mest sannsynlig følger etter... Testet svakt positivt i begynnelsen av uka, i dag helt negativ. :sukk: Jeg har en del mensmurringer også så venter bare på blødningen nå..

Når det gjelder de du har på frys, så tror jeg du kan gå direkte på nytt forsøk hvis du ønsker. Var slik jeg forsto det på sykepleieren jeg pratet med på innsetting sist i hvertfall. Hadde visst noe med at man ikke har tatt alle disse hormonene osv ved fryseforsøk. Mulig de gjør det forskjellig fra klinikk til klinikk da men.. (Jeg tilhører st.olav).

Giftjente25
25-10-2012, 15:03
Hei... Sniker meg litt inn her jeg. Hadde i grunn bestemt meg for å la det være denne gangen, men klarer det ikke. Jeg er ruger etter innsett av et fryseegg den 18/10. Testdag er 1.november, og jeg kjenner at jeg gruer meg skikkelig.
Dette er mitt siste av 6 fryseegg, hvorav jeg har fått satt inn to tidligere som ikke har lykkes:sukk:

Klarer ikke å skjønne hvorfor det skulle gå noe bedre denne gangen. Derfor blir jeg så sint på meg selv når jeg tar meg i å kjenne etter tegn, og hele tiden tenke at "kanskje jeg er gravid denne gangen???" Uff, dette er slitsomt!

Silje86
25-10-2012, 18:25
Hei... Sniker meg litt inn her jeg. Hadde i grunn bestemt meg for å la det være denne gangen, men klarer det ikke. Jeg er ruger etter innsett av et fryseegg den 18/10. Testdag er 1.november, og jeg kjenner at jeg gruer meg skikkelig.
Dette er mitt siste av 6 fryseegg, hvorav jeg har fått satt inn to tidligere som ikke har lykkes:sukk:

Klarer ikke å skjønne hvorfor det skulle gå noe bedre denne gangen. Derfor blir jeg så sint på meg selv når jeg tar meg i å kjenne etter tegn, og hele tiden tenke at "kanskje jeg er gravid denne gangen???" Uff, dette er slitsomt!

Da ligger vi helt likt :D Jeg satt også inn 18. og har testdato 1. Hvilken klinikk tilhører du? Håper at dere lykkes denne gangen!

Så klart kan du være gravid denne gangen selv om dere ikke har lykkes med to fryseegg tidligere :) Kanskje det er det siste egget som er gullegget! Men skjønner hvordan du tenker. Jeg har ikke hatt frys før, men de sa på Ullevål at de var 10% mindre sjans ved frys enn fersk. Så da ga jeg opp håpet litt med en gang ;) Men jeg kjenner allikevel etter tegn hele tiden, og blir lei meg når jeg ikke kjenner noe. Veldig redd for å få forhåpninger, for så å bli kjempeskuffa!

Ulla
25-10-2012, 19:26
Kaja: Uff, det var tydeligvis ikke vår måned dette. Jeg vet ikke hvordan det fungerer med frys, håper noen andre kan svare. Det er lov med en tur i kjelleren, heldigvis er det ikke trappen opp igjen så veldig lang. Stor klem til deg!

R-K: Hvilken rugedag er du på i dag og når testet du positivt første gang? Håper virkelig det bare var pittelitt for tidlig å teste!

Kaja79
25-10-2012, 20:16
Takk for klemmer og gode ord. Og all lykke til til dere som fortsatt ruger! Det må da være dere som trekker statistikken opp for oktober:lykke:

Har snakket med Porsgrunn og det er bestemt at vi skal forsøke fryseforsøk i naturlig syklus neste gang. Kan starte opp allerede på novembermens. Det er jeg glad for, men samtidig er det vel sånn at sjansene reduseres ganske kraftig med fryseforsøk vs fersk?
I tillegg er det mye som skal klaffe med å få eggløsning sånn at det ikke kræsjer med helg, embryoene skal oevrleve opptining osv.. Det er alltids noe å gruble på.

Men - for å være ærlig hadde jeg det faktisk verre etter at forrige forsøk ble avbrutt enn jeg har det nå. Denne gangen har vi jo faktisk gjort alt vi kan, så det var liksom bare opp til kroppen å fikse resten. Trøster meg litt med det, samtidig som jeg synes det er skummelt at vi nå går et hakk nærmere å bruke opp de tre offentlige forsøkene....

Mulig du har skrevet det før, Ulla - men hva er planen for deg videre nå?

R-K
25-10-2012, 20:35
R-K: Hvilken rugedag er du på i dag og når testet du positivt første gang? Håper virkelig det bare var pittelitt for tidlig å teste!

Er på rugedag 15 (medregnet dagen vi hadde innsetting). Testet positivt mandag og tirsdag, negativt i går og i dag.

Ulla
25-10-2012, 21:30
Takk for klemmer og gode ord. Og all lykke til til dere som fortsatt ruger! Det må da være dere som trekker statistikken opp for oktober:lykke:

Har snakket med Porsgrunn og det er bestemt at vi skal forsøke fryseforsøk i naturlig syklus neste gang. Kan starte opp allerede på novembermens. Det er jeg glad for, men samtidig er det vel sånn at sjansene reduseres ganske kraftig med fryseforsøk vs fersk?
I tillegg er det mye som skal klaffe med å få eggløsning sånn at det ikke kræsjer med helg, embryoene skal oevrleve opptining osv.. Det er alltids noe å gruble på.

Men - for å være ærlig hadde jeg det faktisk verre etter at forrige forsøk ble avbrutt enn jeg har det nå. Denne gangen har vi jo faktisk gjort alt vi kan, så det var liksom bare opp til kroppen å fikse resten. Trøster meg litt med det, samtidig som jeg synes det er skummelt at vi nå går et hakk nærmere å bruke opp de tre offentlige forsøkene....

Mulig du har skrevet det før, Ulla - men hva er planen for deg videre nå?

Dere har bare brukt opp et forsøk, ikke sant? I tillegg har du jo egg på frys, og hos meg sa de at det ofte var slik at de som fikk egg gjerne fikk det igjen og de som ikke fikk første gang fikk i stor grad ei heller i de framtidige forsøkene. Jeg tilhører den siste gruppen, så vi fikk verken fryseegg første gang eller nå denne gangen.

Jeg har blitt lovet kort regime neste gang og det er jeg skikkelig glad for. Sprayen gir meg en dundrende hodepine og som varte til sprøytedag 3 eller 4 denne gangen. Håper i det lengste at det er oppskriften som fører til en liten bror eller søster her i huset :) Vi kan få begynne på neste mens, men det er mulig det krasjer med eksamener jeg har i slutten av november / begynnelsen av desember. Mannen er også keen på en pause, mens jeg helst ville hatt uttak igjen i går.

Frysestatistikken er ikke så mye dårligere enn ferskforsøkene. Får du to egg inn?

Ulla
25-10-2012, 21:32
Er på rugedag 15 (medregnet dagen vi hadde innsetting). Testet positivt mandag og tirsdag, negativt i går og i dag.

Skal du ta blodprøve og? Det er jo litt greit bare for å få avbekrefte eller bekrefte graviditet. Jeg fikk mensen rugedag 14 (medregnet innsett).

R-K
26-10-2012, 08:04
Skal du ta blodprøve og? Det er jo litt greit bare for å få avbekrefte eller bekrefte graviditet. Jeg fikk mensen rugedag 14 (medregnet innsett).

Nei, ingen blodprøver. Tror ikke det er standard prosedyre ved St.Olav, har kun fått beskjed om å ta en hjemmetest to uker etter innsetting. :anerikke:
Men i dag våknet jeg med sterke menssmerter og jeg har fått blødning, så nå er nok løpet kjørt for denne gang..

Sjøstjerna79
26-10-2012, 08:31
Så leit å høre for dere som har fått negative tester! Tenker på dere alle og føler med dere tung ogslitsom prosess det her.fohåpninger, smågleder og gjentatte nedturer og småsorger...tenk at det skulle være så vanskelig å få barn, det hadde jeg aldri forestilt meg, selv om jeg visste det var de som ikke fikk barn....og om som jobbet lenge med det....

Jeg skal ta blodprøve på tirsdag, men kjenner på symptomer i kroppen som jeg vanligvis har i forbindelse med menstruasjon, små brenninger nedover lårene og i mageområdet, samt vondt i hodet og nakken....ventetiden er verst. Var allikevel godt å være glad da de hentet ut eggene, de ble befruktet og da et lite befruktet et ble satt inn igjen...jaja får jo bare vente til tirsdag, kan jo ikke gjøre annet. Smiler og gråter om hverandre ofte og igår ble det masse gråt, SLITSOMT det her. Tenker ofte at jeg ikke orker styre mer med det, men ønsker meg jo samtidig så inderlig å være gravid og bære frem vårt lille barn, men dersom kroppen ikke vil kan jeg jo ikke gjøre noe med det heller.....

Stor :grouphug: til alle

Ulla
26-10-2012, 09:20
Nei, ingen blodprøver. Tror ikke det er standard prosedyre ved St.Olav, har kun fått beskjed om å ta en hjemmetest to uker etter innsetting. :anerikke:
Men i dag våknet jeg med sterke menssmerter og jeg har fått blødning, så nå er nok løpet kjørt for denne gang..

Det er litt forskjellig fra klinikk til klinikk. Jeg har også alltid bare fått beskjed om å ta hjemmetest. Oktober har ikke akkuratt vært noen jubelmåned her de siste dagene, vi får bare prøve å fokusere på neste forsøk og håpe at den sitter da.

Giftjente25
26-10-2012, 10:07
Da ligger vi helt likt :D Jeg satt også inn 18. og har testdato 1. Hvilken klinikk tilhører du? Håper at dere lykkes denne gangen!

Så klart kan du være gravid denne gangen selv om dere ikke har lykkes med to fryseegg tidligere :) Kanskje det er det siste egget som er gullegget! Men skjønner hvordan du tenker. Jeg har ikke hatt frys før, men de sa på Ullevål at de var 10% mindre sjans ved frys enn fersk. Så da ga jeg opp håpet litt med en gang ;) Men jeg kjenner allikevel etter tegn hele tiden, og blir lei meg når jeg ikke kjenner noe. Veldig redd for å få forhåpninger, for så å bli kjempeskuffa!

Jeg tilhører Ullevål jeg også, så vi møttes sikkert i gangen:blunke:

Uff, ventetiden er fæl... I dag har jeg heldigvis en litt bedre dag!:neie:
Hadde vært deilig å sluppet fersk forsøk igjen, jeg blir så utrolig dårlig av hormonene.

Hva har du hatt av symptoner? Jeg er kvalm, har murringer og er helt utslitt. Vanskelig å si om det er positivt eller negativt...:sukk:

snøfnugg
26-10-2012, 10:31
I dag tenker jeg masse på deg Knottemamma :klemse::lykke::Hjerte:

Håper på en koselig oppdatering fra deg snart!! Håper at uttaket gikk greit :klemse:

Kaja79
26-10-2012, 12:09
Dere har bare brukt opp et forsøk, ikke sant? I tillegg har du jo egg på frys, og hos meg sa de at det ofte var slik at de som fikk egg gjerne fikk det igjen og de som ikke fikk første gang fikk i stor grad ei heller i de framtidige forsøkene. Jeg tilhører den siste gruppen, så vi fikk verken fryseegg første gang eller nå denne gangen.

Jeg har blitt lovet kort regime neste gang og det er jeg skikkelig glad for. Sprayen gir meg en dundrende hodepine og som varte til sprøytedag 3 eller 4 denne gangen. Håper i det lengste at det er oppskriften som fører til en liten bror eller søster her i huset :) Vi kan få begynne på neste mens, men det er mulig det krasjer med eksamener jeg har i slutten av november / begynnelsen av desember. Mannen er også keen på en pause, mens jeg helst ville hatt uttak igjen i går.

Frysestatistikken er ikke så mye dårligere enn ferskforsøkene. Får du to egg inn?

Ja, vi har bare brukt opp ett ordinært forsøk heldigvis.
Det er nok litt individuelt dette med fryseegg - mulig jeg er unntaket, men vi fikk ingen egg på frys sist runde.
Første gang (da jeg ble gravid) var det kun to egg som klarte seg - og av disse var kun det ene av topp kvalitet. Satte inn begge for å slippe å kaste ett - og det funka jo supert.

Forrige forsøk ble avbrutt fordi ingen av de 10 (kun 6 modne) delte seg riktig.
Denne gangen fikk de ut 17, hvor 8 ble befruktet og 5 klarte seg til innsettingsdagen. Vi har mao 3 på frys.
Jeg får to egg satt inn pga at det er såpass ustabil kvalitet på embryoene.
Er glad jeg slipper hormoner denne gangen, og er vel egentlig allerede der at jeg har dytta dette negative forsøket ned i sekken og har begynt å se videre. Det hjelper å ha en treåring i hus som tvinger hverdagen videre.

Da er det mulig vi møtes i desembergjengen:blomstersmil: Hvis alt er i rute tror jeg det kan bli testeing på 1. juledag.... snakk om å få lagt føringer for feriefølelsen:blunke: Lykke lykke til! Det trenger vi:blomstersmil:

frøken elvira
26-10-2012, 14:16
Trist å lese om dere som fikk negativt :sukk: Ønsker dere masse lykke til i neste runde, og håper det da blir deres tur :storklem:

Lykke til dere som ruger fortsatt :heia:

Knottemamma
26-10-2012, 17:32
I dag tenker jeg masse på deg Knottemamma :klemse::lykke::Hjerte:

Håper på en koselig oppdatering fra deg snart!! Håper at uttaket gikk greit :klemse:

Så koselig å bli husket på! Uttaket er nå unngjort. Var nest sist ute i dag, og de var veldig forsinket, så ble liggende å vente i 2,5 timer. Nervene ble bare verre og verre, så når hun kom for å sette veneflonen så bare sprutet tårene, og når jeg kom inn så bokstavelig talt hylgrein jeg :panikk: Fikk gaaanske mye dop, men fikk hun samme flinke legen som er under opplæring som jeg hadde på siste kontroll, og hun var veldig forsiktig. Også tok hun høyresiden først, og den var like grusom som sist, men siden den var først og ventre ikke var like vond så føltes det liksom ikke like ille når jeg var ferdig.

Og ikke minst, så var jeg i utrolig mye bedre form etter uttaket. Forrige gang lå jeg jo å vrei meg i smerte i nesten ei uke, men denne gangen dro vi innom å spiste og var en tur innom Fretex med et lass vi hadde i bilen. Jeg bar selvsagt ikke, men hadde aldri verden orket det sist gang. Også dro vi innom å hentet guttungen i barnehagen. Slukna som et lys når vi kom hjem da. Glemte Lutinusen og glemte å hente sykemeldinga hos fastlegen :knegg:

Kort oppsummert: Grusomt, forferdelig vondt, men en kjempefin opplevelse uansett.

Silje86
26-10-2012, 22:58
Jeg tilhører Ullevål jeg også, så vi møttes sikkert i gangen:blunke:

Uff, ventetiden er fæl... I dag har jeg heldigvis en litt bedre dag!:neie:
Hadde vært deilig å sluppet fersk forsøk igjen, jeg blir så utrolig dårlig av hormonene.

Hva har du hatt av symptoner? Jeg er kvalm, har murringer og er helt utslitt. Vanskelig å si om det er positivt eller negativt...:sukk:

Hehe, så morsomt! Det gjorde vi nok da:blunke:
Så deilig med en bedre dag! Stakkars deg som blir så dårlig av hormonene ved ferskforsøk. Synes at symptomene dine høres veeldig lovende ut, så satser på at du slipper fersk igjen :)

Jeg har vært en del kvalm, og de to siste dagene har jeg hatt murringer og vondt i bekkenet. Men i dag...INGEN ting!! Alt er borte. Så frustrerende :( Så nå er jeg veldig negativ:sukk:

Giftjente25
27-10-2012, 09:00
:lykke:Hehe, så morsomt! Det gjorde vi nok da:blunke:
Så deilig med en bedre dag! Stakkars deg som blir så dårlig av hormonene ved ferskforsøk. Synes at symptomene dine høres veeldig lovende ut, så satser på at du slipper fersk igjen :)

Jeg har vært en del kvalm, og de to siste dagene har jeg hatt murringer og vondt i bekkenet. Men i dag...INGEN ting!! Alt er borte. Så frustrerende :( Så nå er jeg veldig negativ:sukk:

Uff, det skjønner jeg, men det behøver jo ikke bety noen ting! Krysser fingrene for deg jeg.:lykke:

Syns mine symptoner er litt mer borte i dag også, men tenker kanksje det er bra. Ville vel fått mer av de jo nærmere mens en kommer? Utrolig hvordan man kan klare å snu alt til noe positivt:dromme:

Har du tenkt til å teste tidlig? Jeg er veldig fristet, men vet ikke om jeg tør... Gjorde det forrige gang og da den var negativ var jeg ikke særlig klar for å fortsette i to dager til med medisiner...

En ting er i hvertfall sikkert; Ruging er slitsomt for hodet!:klemse:

Silje86
27-10-2012, 11:08
:lykke:

Uff, det skjønner jeg, men det behøver jo ikke bety noen ting! Krysser fingrene for deg jeg.:lykke:

Syns mine symptoner er litt mer borte i dag også, men tenker kanksje det er bra. Ville vel fått mer av de jo nærmere mens en kommer? Utrolig hvordan man kan klare å snu alt til noe positivt:dromme:

Har du tenkt til å teste tidlig? Jeg er veldig fristet, men vet ikke om jeg tør... Gjorde det forrige gang og da den var negativ var jeg ikke særlig klar for å fortsette i to dager til med medisiner...

En ting er i hvertfall sikkert; Ruging er slitsomt for hodet!:klemse:

Tusen takk! :)
Hehe, kanskje du har rett i det! Håper det:blunke: Skulle ønske jeg klarte å være så positiv som deg!

Fikk akkurat telefon fra min beste venninne. Hun har testet positivt etter første prøveperiode. Kjempeglad på hennes vegne, og gleder meg til å bli "tante". Men jeg kjenner at det stikker litt, at det skulle skje akkurat midt i rugeperioden. Får håpe det blir en positiv test her og om noen dager, det hadde jo vært så koselig å få baby samtidig med henne! Men jeg har ingen god følelse:sukk:

Jeg har lyst til å teste på tirsdag, da bør det være ganske sikkert at testen stemmer. Men kjedelig å gå to ekstra dager på medisiner da ja. Kanskje jeg bare skal klare å vente til torsdag:neglebit:

Ruging er slitsomt for hodet ja:klemse:

Knottemamma
27-10-2012, 14:30
Silje86: Den er kjedelig ja. Har ikke tall på hvor mange som har blitt gravide uten å prøve engang i kretsen vår siden vi begynte å prøve på nr to. Har hatt over 20(!!) graviditeter rundt oss siden vi begynte, og godt over halvparten var ikke planlagte :sukk:

--

Hos oss har 6 av 10 egg klart seg fint over natta, så i morgen blir det akupunktur og innsetting :)

Silje86
27-10-2012, 16:25
Silje86: Den er kjedelig ja. Har ikke tall på hvor mange som har blitt gravide uten å prøve engang i kretsen vår siden vi begynte å prøve på nr to. Har hatt over 20(!!) graviditeter rundt oss siden vi begynte, og godt over halvparten var ikke planlagte :sukk:

--

Hos oss har 6 av 10 egg klart seg fint over natta, så i morgen blir det akupunktur og innsetting :)

20!!! Det kan ikke være lett:sukk:

Så flott med 6 av 10:yess: Masse lykke til i morgen!:lykke:

Jeg var dum og tok en test på kveldsurin i sta, rugedag 9/10. Blendahvit. Vet at det kan være tidlig, men nå har jeg gitt opp:sukk:

Hildur
27-10-2012, 18:32
Jeg har vel ikke vært en del av denne månedsklubben, men nå slenger jeg meg på og kan fortelle at jeg jammen har testet positivt i dag, på rugedag 12.
Dette er 2 runde med ED etter 7 ivf her hjemme (2 avbrutte).
Så nå håper jeg det holder til mål.:yess:

Lykke til til dere andre som er i klubben og som venter på å få teste.:lykke:

En stor :klemse: til dere som har testet negativt, det vet jeg alt om hvordan føles.

KSV
27-10-2012, 18:43
Jeg har vel ikke vært en del av denne månedsklubben, men nå slenger jeg meg på og kan fortelle at jeg jammen har testet positivt i dag, på rugedag 12.
Dette er 2 runde med ED etter 7 ivf her hjemme (2 avbrutte).
Så nå håper jeg det holder til mål.:yess:

Lykke til til dere andre som er i klubben og som venter på å få teste.:lykke:

En stor :klemse: til dere som har testet negativt, det vet jeg alt om hvordan føles.

Å så fantastisk Hildur. Det var herlig å lese om positiv test! Stor klem
Kan jeg spørre i hvilket land du fikk ED?

Hildur
27-10-2012, 20:10
Å så fantastisk Hildur. Det var herlig å lese om positiv test! Stor klem
Kan jeg spørre i hvilket land du fikk ED?

Takk:klemse: Vi har vært i Athen.

frøken elvira
27-10-2012, 20:17
Gratulerer så mye, Hildur:lykkelig:

Silje86
27-10-2012, 21:09
Gratulerer såå mye Hildur!!!

Blå blomst
27-10-2012, 21:13
Gratulerer så mye, Hildur:lykkelig:

Hildur
27-10-2012, 21:20
Tusen takk jenter:klemse:

Knottemamma
28-10-2012, 12:10
Bare ett av de ti eggene våre som var godt nok :sukk: Men nå er jeg hvertfall ruger igjen.

Irene
28-10-2012, 14:24
Hildur: Gratulerer så mye!!

Knottemamma: lykke til med ruging :)

Blå blomst
28-10-2012, 19:09
Bare ett av de ti eggene våre som var godt nok :sukk: Men nå er jeg hvertfall ruger igjen.

Krysser fingrene for gullegget:lykke:

Silje86
28-10-2012, 21:48

Så dumt at dere ikke fikk noen på frys:sukk: Men håper at du har fått inn gullegget! Masse lykke til:lykke:

Sjøstjerna79
29-10-2012, 07:25
Lykke til med ruging knottemamma og gratulerer så masse til deg hildur!!!! :)

Her er jeg veldig spent, skal ta blodprøven i morgen, gleder meg til at dagen kommer. Vært en symptomsfull uke og helg..jeg tok hjemmetest igår og idag, og det er to streker :) selv om den ene er veldi svak, så har ikke gitt opp håpet enda selv om jeg var langt nede på torsdag.... Tør liksom ikke glede meg over det enda.... Bare å vente til imorgen

frøken elvira
29-10-2012, 08:47

Her er jeg veldig spent, skal ta blodprøven i morgen, gleder meg til at dagen kommer. Vært en symptomsfull uke og helg..jeg tok hjemmetest igår og idag, og det er to streker :) selv om den ene er veldi svak, så har ikke gitt opp håpet enda selv om jeg var langt nede på torsdag.... Tør liksom ikke glede meg over det enda.... Bare å vente til imorgen

En strek er en strek! Gratulerer så mye med positiv test:yess:

Lykke til med rugingen, knottemamma:heia:

Hildur
29-10-2012, 10:40
Positive tester liker vi:yess: Gratulerer sjøstjerna79:klemse: selv har jeg vært og testet jeg og progesteron i dag, og får svar i morgen ettermiddag. Håper på fint tall på hcg så man slipper usikkerheten rundt den.:lykke:

Sjøstjerna79
29-10-2012, 16:35
Takk for det, men klarer ikke å slippe gleden og troen på positiv test løs før jeg får tatt blodprøven.... Er det rart? Ikke så vant til to streker på tester, selv om de er svake ;)

Blir spennende med blodprøvesvar i morgen, hildur :) vi får krysse fingrene for at det er en bra hcg!
Hvordan går det med deg elvira ? :) har blitt en en stund siden du testet positivt? Var det 18? :)

Irene
29-10-2012, 18:17
Ååååå, gruer meg så til test imorgen! Alt sier meg at jeg er gravid denne gangen, kommer jo til å bli såå skuffet imorgen hvis det ikke stemmer. Gikk liksom greit sist mnd for da var jeg ikke overbevist om at jeg var gravid. Skal ha tidligvakt imorgen (6.30) så har ikke tid til å bearbeide et evt neg resultat :(

Gratulerer Sjøstjerna!! :D

Hildur
29-10-2012, 18:22
Ååååå, gruer meg så til test imorgen! Alt sier meg at jeg er gravid denne gangen, kommer jo til å bli såå skuffet imorgen hvis det ikke stemmer. Gikk liksom greit sist mnd for da var jeg ikke overbevist om at jeg var gravid. Skal ha tidligvakt imorgen (6.30) så har ikke tid til å bearbeide et evt neg resultat :(

Gratulerer Sjøstjerna!! :D

Du vurderer ikke å vente med å teste til en dag du ikke har tidligvakt? Jeg testet på lørdag fordi jeg da hadde fri og hadde mulighet for å være så deppa som man blir av de hersens negative testene....:klemse::lykke::lykke::lykke:

Irene
29-10-2012, 18:25
Men de ringer fra Haugesund i løpet av dagen imorgen å spør om hvordan det gikk med testing.. Så føler jeg bare må, og får spare deppinga til jeg kommer hjem. Men det er ikke lett.

Hildur
29-10-2012, 18:32
Men de ringer fra Haugesund i løpet av dagen imorgen å spør om hvordan det gikk med testing.. Så føler jeg bare må, og får spare deppinga til jeg kommer hjem. Men det er ikke lett.

Såpass ja... Jeg hadde uansett testet når det passet meg, og ikke dem. Det går vel an å si at nei, jeg valgte å vente en dag fordi jeg skulle tidlig på jobb. Det spiller jo ingen rolle for dem hvilken dag du tester????:blunke:

frøken elvira
29-10-2012, 18:35
Takk for det, men klarer ikke å slippe gleden og troen på positiv test løs før jeg får tatt blodprøven.... Er det rart? Ikke så vant til to streker på tester, selv om de er svake ;)

Blir spennende med blodprøvesvar i morgen, hildur :) vi får krysse fingrene for at det er en bra hcg!
Hvordan går det med deg elvira ? :) har blitt en en stund siden du testet positivt? Var det 18? :)

Med meg går det bra:blomstersmil: Jeg har heller ikke tatt noen blodprøve denne gangen. Har ikke fått tid, og i tillegg har lille jenta vært forkjølet nesten hele uken. Men har tatt digital test og den har økt. Jeg har bestilt ul så da venter vi til den 16 nov og hååååper at alt ser bra ut inni der:lykke: følger heller med i spenning på prøvesvarene til dere andre, selv om det hadde vært ok å tatt en selv også :)

Masse lykke til med testing, Irene:heia:

Irene
29-10-2012, 19:02
Såpass ja... Jeg hadde uansett testet når det passet meg, og ikke dem. Det går vel an å si at nei, jeg valgte å vente en dag fordi jeg skulle tidlig på jobb. Det spiller jo ingen rolle for dem hvilken dag du tester????:blunke:

Tror ikke jeg klarer vente en dag ekstra ;) fordelen er jo at jeg slutter rett over ett :) og det er den "letteste" vakta :D

Silje86
29-10-2012, 19:35
Gratulerer så mye Sjøstjerna79!!!! :)

Masse lykke til i morgen Irene:lykke:

Jeg testet negativt i går, og er helt sikker på at det ikke har klaffet her:sukk:

frøken elvira
29-10-2012, 20:22

Jeg testet negativt i går, og er helt sikker på at det ikke har klaffet her:sukk:

Off:sukk: Det var trist, Silje86 :trøste:

Jente30
29-10-2012, 20:37
Hei jenter!
Etter å ha fulgt med litt på sidelinjen må jeg bare spørre om en ting: noen som vet om man kan overføre frosne embryo fra et sykehus til et annet...?

Kort om vår historie: 1.ICSI endte i neg.blodprøve i dag. TR kom lørdag så det var forventet resultat dessverre. Vi har to embryo på frys på Rikshospitalet, så vi tenkte at da er det bare å se frem til neste forsøk. Skuffelsen ble derfor stor da de meddelte på telefon i dag at de stenger lab'en i nov og des, og dermed blir neste forsøk tidligst i feb 2013!!!! Kjenner at det er LITT vanskelig å holde motet oppe når man tror at det skal gå ganske kjapt når man først er i gang med denne prosessen...

Som andre har sagt før meg - det er kun for tøffinger dette her ;-)

Giftjente25
29-10-2012, 21:15
Hei jenter!
Etter å ha fulgt med litt på sidelinjen må jeg bare spørre om en ting: noen som vet om man kan overføre frosne embryo fra et sykehus til et annet...?

Kort om vår historie: 1.ICSI endte i neg.blodprøve i dag. TR kom lørdag så det var forventet resultat dessverre. Vi har to embryo på frys på Rikshospitalet, så vi tenkte at da er det bare å se frem til neste forsøk. Skuffelsen ble derfor stor da de meddelte på telefon i dag at de stenger lab'en i nov og des, og dermed blir neste forsøk tidligst i feb 2013!!!! Kjenner at det er LITT vanskelig å holde motet oppe når man tror at det skal gå ganske kjapt når man først er i gang med denne prosessen...

Foe å svare på det du lurer på først... Det vet jeg dessverre ikke!

En ting kan jeg allikvel med sikkerhet fortelle deg;
Dette er helt klart et game for tøffinger! Det er dessverre sånn det er, venting, venting og venting. Mitt råd er å prøve å glede deg over juletiden vi snart er inne i så godt det lar seg gjøre og se frem mot februar. Juleferie har de ved de fleste sykehusene, og ganske så lang sommerferie også.

Vet at ventetiden er pyton, er ikke noe glad i den selv heller. Blir liksom aldri vant til den heller:sukk:

En god ting er jo forumet her, en flott måte å få litt forståelse fra andre i samme situasjon, og et sted å blåse ut de slitsomme tankene på:klemse:

Vet ikke om dette innlegget ga deg noe, men vil i allefall sende deg en god klem og ønske deg velkommen til forumet:enrose:

Giftjente25
29-10-2012, 21:17

Gratulerer så masse med positiv test!!:lykkelig: Skal nok se at dette går bra, jeg har trua:yess:

Giftjente25
29-10-2012, 21:21

Uff, så trist:klemse:

Kjenner jeg også har veldig lyst til å teste tidlig, men jeg tør ikke... Vil leve i håpet bare litt til:vente:

Har nå offisielt blitt splitter pine gal, sitter og leser om graviditetssymptomer og hva som skjer med egget etter tre uker...:panikk:

guro92
29-10-2012, 21:56
Hei jenter!

Heia, (Høyre eigentle til neste månads gruppa men tenkte eg nett skulle svara) Eg og mannen min ska gjennomføra PGD med ICSI den 19 nov i Sverige å han har nedfrosen sperm i Haugesund, å den ska øveførast te sverige. Rekna med at viss ein kan øveføra frosen sperm til eit anna land utan problem so kan ein nok (forhåpentlegvis) øveføra embryo til eit anna sjukehus. :blunke: Men da va Karolinska som sendte rekvision me underskrift frå eg og mannen min om at den skulle øveførast til sverige ! :blunke:

Håpar da hjelpe å masse lukka til viare!! :klemse: :lykkelig:

Jente30
29-10-2012, 22:05
Heia, (Høyre eigentle til neste månads gruppa men tenkte eg nett skulle svara) Eg og mannen min ska gjennomføra PGD med ICSI den 19 nov i Sverige å han har nedfrosen sperm i Haugesund, å den ska øveførast te sverige. Rekna med at viss ein kan øveføra frosen sperm til eit anna land utan problem so kan ein nok (forhåpentlegvis) øveføra embryo til eit anna sjukehus. :blunke: Men da va Karolinska som sendte rekvision me underskrift frå eg og mannen min om at den skulle øveførast til sverige ! :blunke:

Håpar da hjelpe å masse lukka til viare!! :klemse: :lykkelig:

Åh, det var oppmuntrende å høre! Takk for svar :-) Vi er nok på tråden med Rikshospitalet i morgen, gir meg ikke etter et kort svar på telefon når det gjelder dette ;)

Masse lykke til med forsøket i november. Krysser fingrene for dere :)

Irene
30-10-2012, 04:47
Da ble det negativ test på meg i dag :(

Blå blomst
30-10-2012, 06:29

frøken elvira
30-10-2012, 06:31

KSV
30-10-2012, 07:07

Stor klem til deg Irene .
Hadde jo egentlig meldt meg ut av tråden her men må jo snike innom innimellom

Silje86
30-10-2012, 08:44

Stor klem!!!:grouphug: Negativ test i dag her og, men jeg må gå på medisinene to dager til fordi Ullevål har testdato så sent:sukk:

Hildur
30-10-2012, 10:42
Og du som var så sikker. Kjedelig dette her altså:klemse:

Knottemamma
30-10-2012, 11:08
Irene: :klem: Det er så sykt mange nedturer i det gamet her...

--

Her har jeg hatt siste akupunktur før testing i dag. Hadde tenkt til å få gjort såååå mye her hjemme i dag, men så sto liksom sofaen der.... :knegg:

Ulla
30-10-2012, 11:44

Stor klem til deg! Negative tester er ugreit, håper du har noen hjemme som kan klemme deg litt ekstra i dag!

Sjøstjerna79
30-10-2012, 14:46
Stor klem til dere som testet negativt, vet hvordan det føles og skulle ønske ingen måtte vente så lenge og slite med å skulle bli gravid... Fortsatt MASSE lykke til og gode tanker :klemse:

Jeg har tatt blodprøven idag, og den er POSTIV :lykkelig:
Jeg merker at skremselstankene lurer baki der, men skal prøve så godt jeg kan og glede meg over denne fantastiske gode nyheten og håpe på det aller beste :) håper alt går bra og at det blir et lite sommerbarn, ikke noe vi ønsker mer !! :) masse håp og nå er de første håpene kommet i havn, uendelig glad for det
:grouphug:

frøken elvira
30-10-2012, 16:19
Stor klem til dere som testet negativt, vet hvordan det føles og skulle ønske ingen måtte vente så lenge og slite med å skulle bli gravid... Fortsatt MASSE lykke til og gode tanker :klemse:

Jeg merker at skremselstankene lurer baki der, men skal prøve så godt jeg kan og glede meg over denne fantastiske gode nyheten og håpe på det aller beste :) håper alt går bra og at det blir et lite sommerbarn, ikke noe vi ønsker mer !! :) masse håp og nå er de første håpene kommet i havn, uendelig glad for det

Gratulerer så mye med positiv test :yess: Håper vi får følge hverandre helt til mål!

Hildur
30-10-2012, 16:33
Fikk svar på hcg i dag og den var på usle 96. Synes den er litt lav, men skal ta ny prøve i morgen, og så er det bare å håpe at stigningen er bra:lykke:

Irene
30-10-2012, 17:20
Takk alle sammen!

Blir nytt forsøk i jan/feb :) så da får vi prøve å kose oss og slappe av i jula og spare opp energi til det. Noen som kjenner til kort regime med en type sprøyte som man setter en gang så varer den i syv dager? Husker ikke hva den heter:/

Hildur
30-10-2012, 18:01
Takk alle sammen!

Blir nytt forsøk i jan/feb :) så da får vi prøve å kose oss og slappe av i jula og spare opp energi til det. Noen som kjenner til kort regime med en type sprøyte som man setter en gang så varer den i syv dager? Husker ikke hva den heter:/

Jeg har brukt en sprøyte som heter Elonva og som varer i 7 dager. Det var jo praktisk at du satte kun den ene sprøyta, bortsett fra at jeg måtte fortsette på vanlige injeksjoner etter den uka da jeg ikke var klar for uttak. Fikk dårlig resultat med den, men ikke dårligere enn jeg har hatt ved puregon, så dette kan funke fint for deg:lykke:

Irene
30-10-2012, 18:14
Sist reagerte jeg veldig bra på puregon, kort regime. Lav dose (125ie) og ikke noen ekstra dager,vi fikk ut mange egg og 5 ble befruktet/delte seg fint. Fikk 4 på frys og ett inn da. Så jeg skjønner ikke hvorfor jeg må prøve noe nytt når jeg fikk bra resultat av det forrige gang. Litt lei av å måtte prøve noe nytt hele tiden når det andre funker. Denne gangen med fryseforsøk måtte jeg bruke lutinus istedet for cyclogest (som jeg brukte da vi fikk sønnen vår), og forklaringen var bare at det var det de brukte nå. Hva med hva som fungere?! Litt oppgitt :p håper vi får et skikkelig svar :)

Sjøstjerna79
30-10-2012, 20:30
Takk frøken elvira, det håper jeg også :)

Sinn
01-11-2012, 13:31
Hei alle damer!

Jeg har et spørsmål til dere som er erfarne i dette gamet:

* Jeg er på rugedag 10 og har fått en pressende følelse i underlivet, føles som om det er noe som presses ut av livmoren. Har dere noengang opplevd dette? Hva kan det være?
Jeg har en del utflod og murring i tillegg, det er skikkelig merkelig/ekkelt.:panikk:

Håpe på svar..

Sjøstjerna79
01-11-2012, 15:30
Hei sinn, har ikke erfart det samme, men hadde mye murringer og utflod før positiv test. Jeg har en fornemmelse av brenning/svie i mage, lyske og nedover lårene, kommer og går,samt luftsmerter i magen. Andre som har hatt noe lignende?

Blå blomst
02-11-2012, 07:32

Gratulerer så masse med positiv test:lykkelig:

Sinn
02-11-2012, 08:48
Hei sinn, har ikke erfart det samme, men hadde mye murringer og utflod før positiv test. Jeg har en fornemmelse av brenning/svie i mage, lyske og nedover lårene, kommer og går,samt luftsmerter i magen. Andre som har hatt noe lignende?

Heia Sjøstjerna 79. Jeg kjenner til det samme som du, føles som mensen er på tur hele tiden. Man blir smågal av dette. :neglebit:
Har du den følelsen at mensen kommer og at det renner med utflod?

Hildur
02-11-2012, 09:19
Jeg er 5+0 i dag og kjenner ikke noe til at jeg er gravid. Bittelitt ømme pupper som kom et par dager før testdag men ikke verre enn at jeg sover på magen. Ellers ingen symptomer av noe slag. Det er like vanlig som at man er kvalm og uggen og kjenner mensmurring osv. Tror det beste er å prøve å la være å kjenne etter om man kan kjenne noe jeg.:klemse:

Sinn
02-11-2012, 09:49
Jeg er 5+0 i dag og kjenner ikke noe til at jeg er gravid. Bittelitt ømme pupper som kom et par dager før testdag men ikke verre enn at jeg sover på magen. Ellers ingen symptomer av noe slag. Det er like vanlig som at man er kvalm og uggen og kjenner mensmurring osv. Tror det beste er å prøve å la være å kjenne etter om man kan kjenne noe jeg.:klemse:

Gratulerer!
Du har et poeng der, man prøver å slappe av etter beste evne. :blunke:
Men nedtrykk i skjeden i går var ny og ekkel opplevelse, håper at det er et positivt tegn.. :dromme:

Sjøstjerna79
03-11-2012, 06:45
Hei hildur og sinn, ja det er vel det beste:)
Ja, jeg kjenner det litt sånn ja, sinn. Litt ubehagelig, for er redd det ikke skal bli noe av det. Men gleder meg over at det er et lite liv som gror der inne, selv om det er pittelite :lykke:
Spennende med testen, sinn. Når skal du teste?
Go helg :)

Sjøstjerna79
03-11-2012, 07:02
Tusen takk blå blomst :)

isabel
03-11-2012, 10:50
Gratulerer til dere som har testet positivt, det er en helt utrolig fantastisk følelse.

En stor:klemse:til dere som ikke lykkes denne gangen. Lykke til videre!

Har vært litt borte fra forumet etter egguttaket. De fikk ut 12 egg, 11 var modne, 8 befruktet og 3 var gode nok på dag. Så fikk satt inn 1 og 2 i fryseren.

Denne gangen bruker jeg Progynova på ferskforsøk. Noen andre som har brukt det? I følge Medicus var det mer vanlig nå, men har ikke lest om noen andre som bruker det på feskforsøk.

Sinn
03-11-2012, 17:39
Hei hildur og sinn, ja det er vel det beste:)
Ja, jeg kjenner det litt sånn ja, sinn. Litt ubehagelig, for er redd det ikke skal bli noe av det. Men gleder meg over at det er et lite liv som gror der inne, selv om det er pittelite :lykke:
Spennende med testen, sinn. Når skal du teste?
Go helg :)

Det må være en god følelse å vite at det er noe som spirer og gror der. Jeg har ikke testedag før den 9nov. 18 dager etter innsett, men jeg lurer på om jeg skal ta hjemmetest i løpet av helga. Jeg har ved 2 tidligere forsøk kun kommet til dag 11 og 12 før det har kommet ut, så jeg går på tær i disse dager.. Dag 12 i dag... :neglebit:Slitsomt!!
Jeg satt inn 2 egg den 22. En va 8-delt og den andre 12-delt. Det er vel bra?!..

God helg til deg og.. :)

Irene
04-11-2012, 18:26
Ååå, jeg blir gal! Testet jo neg på testdag og sluttet med medisinene samme dag. Jeg var ganske kvalm pga medisinene, men, jeg er det enda! Det er på tirsdag en uke siden jeg sluttet og fikk blødningen som bestilt to dager etter med. stopp. Noen andre som har slitt med kvalme så lenge etter med. stopp?

Sjøstjerna79
06-11-2012, 15:26
Det høres jo flott ut, sinn :) hvorfor så lang ventetid med testing etter innsett. Tror jeg hadde første positive 12 dager etter uttak... Er veldi glad det er noe som spirer, men merker at jeg er så redd for å miste igjen.... Prøver å si til meg selv alle gode ting, samt alt det som er fakta og ikke det jeg bekymrer meg for... Tar en dag av gangen så godt jeg kan :)

Sinn
07-11-2012, 10:29
Det høres jo flott ut, sinn :) hvorfor så lang ventetid med testing etter innsett. Tror jeg hadde første positive 12 dager etter uttak... Er veldi glad det er noe som spirer, men merker at jeg er så redd for å miste igjen.... Prøver å si til meg selv alle gode ting, samt alt det som er fakta og ikke det jeg bekymrer meg for... Tar en dag av gangen så godt jeg kan :)

Hei igjen.. Jeg vet ikke hvorfor jeg har så lang ventetid etter innsett. Har vel aldri spurt, trodde alle hadde det sånn jeg. :)

Men nå er det over for min del. Har hatt spotting siden dag 13, og bare negative tester. Tidligere har jeg fått kraftig blødning fra første dag når mens kommer, men nå er det annerledes. Mensen kommer liksom ikke på ordentlig og har tidvis sterke smerter i magen.
Hva kan det være?
Begynner å bli litt bekymret for at det ikke kommer ut...
Er det noen som har opplevd noe slikt?

Giftjente25
07-11-2012, 11:44
Negativ test på meg også:sukk:

Knottemamma
07-11-2012, 12:00
Regner med det blir det her og. Begynte såvidt å blø i går, og hjemmetestene er negative. Så da blir det bytte av klinikk for oss, og så håper vi å være i gang igjen på nyåret.

isabel
07-11-2012, 16:40
Så utrolig trist at så mange har opplevd negativt forsøk. Håper dere finner pågangsmot til nye forsøk.

Jeg testet positivt i dag, og fikk bekreftet med Hcg på 381. Så da er d bare å vente 3 lange uker på ultralyd. Synes d er helt urolig at vi har lyktes så fort med tanke på at vi hadde 9 innsettinger før vi lyktes sist!!

Hildur
07-11-2012, 17:55
Her blir det ikke noen baby heller... Hcg synker så da er det kjørt for oss. Det startet så veldig bra, men ul på mandag (5+3) viste tom livmor. Hcg er som sagt synkende men må ta en ny hcg i morgen før jeg får slutte med medisiner.

Sjøstjerna79
07-11-2012, 18:04
Stor klem til dere sinn, knottemamma, hildur og giftjente. Veldi leit å høre :grouphug:

Gratulerer så masse til deg Isabel :) go ventetid ;)