PDA

Se full versjon : Skravletråd: Oktober-jenter 2012

Sider : [1] 2

KSV
14-06-2012, 11:13
Hei. Er det flere som har planer om prøving i oktober? Jeg skal ha søskenforsøk med kort regime. Oppstart på sprøyter 22.sept så jeg regner med jeg havner i oktober klubben. Jeg hører til St.Olavs

Kaja79
24-06-2012, 01:04
Hei!
Ser ut som jeg flytter fra august-klubben og over hit... Hvis alt går etter planen skal jeg ha uttak/innsetting i uke 40.

Nettopp kommet over skuffelsen etter avbrutt forsøk nå i juni, så samler krefter til å gå på igjen og er for øyeblikket mest irritert over at vi ikke kan komme i gang tidligere...

Søskenforsøk her også:)
Hva er egentlig greia med kort regime? Hva er det som gjør at man blir satt på det i stedet for langt (som jeg driver med...)?

KSV
24-06-2012, 09:23
Hei!
Ser ut som jeg flytter fra august-klubben og over hit... Hvis alt går etter planen skal jeg ha uttak/innsetting i uke 40.

Nettopp kommet over skuffelsen etter avbrutt forsøk nå i juni, så samler krefter til å gå på igjen og er for øyeblikket mest irritert over at vi ikke kan komme i gang tidligere...

Søskenforsøk her også:)
Hva er egentlig greia med kort regime? Hva er det som gjør at man blir satt på det i stedet for langt (som jeg driver med...)?

Hei Kaia79
Leit å høre at det ble avbrutt forsøk nå i juni. Kan jeg spørre hvorfor det ble abvrutt?
St.Olavs satte meg på kort regime denne gangen- mulig fordi jeg responderer så tregt på medisinen samt ikke har noe mens i det hele tatt. Er i allefal VELDIG glad for å slippe nesesprayen. Blir bare peist på rett på sprøyter. Klarte det på puregon da vi laget lillemann men nå blir det puregon+ en annen type og så en 3.type medisin fra dag fem av..
Gleder meg masse til å sette i gang igjen!

snøfnugg
02-07-2012, 16:50
Jeg melder meg inn her. Vi hadde et mislykket forsøk nå i juni på Riksen, og vi går nå og venter på neste forsøk.

Så, er det oktober snart? :lykke:

KSV
03-07-2012, 11:55
Jeg melder meg inn her. Vi hadde et mislykket forsøk nå i juni på Riksen, og vi går nå og venter på neste forsøk.

Så, er det oktober snart? :lykke:

Leit å høre at 1.forsøket ikke gikk Snøfnugg. Vi får håpe på at vi får en deilig sensommer og høst slik at dagene går fort...Man blir veldig utålmodig av denne ventingen...

Krølle 77
11-07-2012, 13:04
Jeg melder meg inn her! Hadde et tin - forsøk på riksen i juni, men ingen graviditet, dessverre. Ser ut som om det kan bli egguttak i uke 40. Søskenforsøk på oss også, vi har ei jente på snart to. Hun ble og til på riksen i oktober måned, så vi satser på at det er en lykkemåned :dromme:

Blå blomst
14-07-2012, 12:52
Hei alle sammen!
Jeg lurte på om jeg kunne bli medlem av oktober-jenter selv om jeg ikke skal ha noe prøverør (hvertfall forløpig).
Jeg har pcos så jeg føler meg at jeg er ufrvilligbarnløshet siden jeg har pcos og jeg skal begynne på pergotime for å få eggløsning siden jeg har pcos kan ikke og vil heller ikke sammenligne heller, men jeg må ha litt "hjelp" for å klare å bli gravid selv om vi i første gang skal prøve på egenhånd.

Krølle 77
14-07-2012, 21:48
Selvsagt er du velkommen, Blå blomst!! Jeg har og PCOS, i tillegg til endometriose. Og jeg har vært gjennom noen runder med pergotime. Håper det er det som skal til for dere, at dere slipper prøverør! Skjønner godt at du føler deg ufrivillig barnløs... Godt dere har kommet så langt som til pergo, - nå får dere i alle fall hjelp! Blir spennende å følge med deg! :klemse:

Blå blomst
14-07-2012, 23:11
Selvsagt er du velkommen, Blå blomst!! Jeg har og PCOS, i tillegg til endometriose. Og jeg har vært gjennom noen runder med pergotime. Håper det er det som skal til for dere, at dere slipper prøverør! Skjønner godt at du føler deg ufrivillig barnløs... Godt dere har kommet så langt som til pergo, - nå får dere i alle fall hjelp! Blir spennende å følge med deg! :klemse:

Takk for koselig velkommsthilsen.
Jeg er veldig glad for at vi har kommet så langt som pergo og håper jeg klarer å bli gravid på pergo slik at vi slipper prøverør.

Gleder meg også til å bli kjent med dere alle sammen:blomstersmil:

snøfnugg
10-08-2012, 19:32
Hvordan går det med dere jenter? Holder dere ut ventetiden?
Siden jeg fortiden er uten jobb og har ødelagt kneet så går dagene litt sakte. Blir husarbeid og noen korte, korte turer med fibeinten.

Holder fortsatt på med lavkarbo, og har gått ned 12,9 kilo, 10,5 igjen. Har som mål å gå ned de før uke 41, men det spørs om det går siden jeg ikke får trent noe kardio, kun enkle styrkeøvelser og svømt litt.

Hva bruker dere ventetiden på?

Blå blomst
12-08-2012, 17:14
Hvordan går det med dere jenter? Holder dere ut ventetiden?
Siden jeg fortiden er uten jobb og har ødelagt kneet så går dagene litt sakte. Blir husarbeid og noen korte, korte turer med fibeinten.

Holder fortsatt på med lavkarbo, og har gått ned 12,9 kilo, 10,5 igjen. Har som mål å gå ned de før uke 41, men det spørs om det går siden jeg ikke får trent noe kardio, kun enkle styrkeøvelser og svømt litt.

Hva bruker dere ventetiden på?

Med meg går det sånn passe bra med.
Siden jeg ikke skal ha prøverør, men prøve på egenhånd med hjelp av pergo holder jeg forløpig ut ventetiden, men spør meg gjerne igjen når det nærmer seg oktober. Da har jeg nok et helt annet svar til dere regner jeg med.

Gratulerer med kjempebra nedgang! Utrolig bra jobba!
Hvor lenge har du holdt på å spise lavkarbo?
Jeg gikk også på noe ala lavkarbo, men trynet gang på gang nå går jeg på ingenting og det merkes både fysisk og psykisk.

Knottemamma
15-08-2012, 14:44
Da melder jeg meg inn her. Akkurat fått blødning etter et avbrutt fryseforsøk. Ingen av våre 3 skatter overlevde opptining. Har fått bekreftet plass til uttak i uke 44, og står som nr. 2 på venteliste til uke 40.

Forrige uttaket mitt var ubegripelig vondt, så gruer meg veldig, men hva gjør man vel ikke for et halmstå å gripe etter.

snøfnugg
15-08-2012, 15:23
Da melder jeg meg inn her. Akkurat fått blødning etter et avbrutt fryseforsøk. Ingen av våre 3 skatter overlevde opptining. Har fått bekreftet plass til uttak i uke 44, og står som nr. 2 på venteliste til uke 40.

Forrige uttaket mitt var ubegripelig vondt, så gruer meg veldig, men hva gjør man vel ikke for et halmstå å gripe etter.

Velkommen hit. Jeg skal ha uttak i uke 41, og jeg gruer meg! Jeg hadde et forferdelig vondt uttak i juni, jeg har ikke ord for hvor vondt det var.
Hadde møte med en av legene i forrige uke, og han rådet meg til å ta 1 gram paracet noen timer før uttak slik at jeg hadde noe "innabords". De tør ikke å gi meg mer smertestillende siden de er redd for at jeg kan slutte å puste.

Ønsker deg masse lykke til :lykke:

Knottemamma
15-08-2012, 15:35
Velkommen hit. Jeg skal ha uttak i uke 41, og jeg gruer meg! Jeg hadde et forferdelig vondt uttak i juni, jeg har ikke ord for hvor vondt det var.
Hadde møte med en av legene i forrige uke, og han rådet meg til å ta 1 gram paracet noen timer før uttak slik at jeg hadde noe "innabords". De tør ikke å gi meg mer smertestillende siden de er redd for at jeg kan slutte å puste.

Ønsker deg masse lykke til :lykke:

Litt "deilig" å høre at noen andre også har hatt et sånt uttak. Synes alle har kjempelette uttak. Jeg fikk dobbel dose av hva de nå ga meg, men merket egentlig absolutt ingenting av det. Ble ikke svimmel engang. Skal ta det opp med legen når jeg skal på kontroll, så får jeg se hva de sier. Kan jo ikke være nødvendig at det skal gjøre så vondt.

Uff, nå skremmer vi sikkert alle "nye" her. Er absolutt ikke vanlig at det gjør så vondt altså!!

snøfnugg
15-08-2012, 15:43
Litt "deilig" å høre at noen andre også har hatt et sånt uttak. Synes alle har kjempelette uttak. Jeg fikk dobbel dose av hva de nå ga meg, men merket egentlig absolutt ingenting av det. Ble ikke svimmel engang. Skal ta det opp med legen når jeg skal på kontroll, så får jeg se hva de sier. Kan jo ikke være nødvendig at det skal gjøre så vondt.

Uff, nå skremmer vi sikkert alle "nye" her. Er absolutt ikke vanlig at det gjør så vondt altså!!

Nei, det er overhodet ikke vanlig at det gjør så vondt. Jeg fikk helt sjokk jeg. Hun som lå i sengen ved siden av meg kom fnisende tilbake etter uttaket og bablet i vei om at hun ikke hadde merket noe. Så da ble jo jeg så glad (hin var før meg). For henne gikk uttaket også rask.
Men jeg hadde store smerter, hylte og gråt. Det tok lang tid.
De pøste på med smertestillende etterpå også, og jeg ble liggende på Riksen i mange timer fordi jeg ikke sluttet å blø (må legges til at jeg mest sannsynlig har en blødersykdom).

Jeg håper at det går bedre neste gang. Denne gangen måtte jeg slutte med Gonal etter bare 5 dager, og jeg ble også overstimulert. Føles i etterkant ut som at alt gikk galt, men vi prøver ihvertfall én gang til.
Forhåpentligvis blir uttaket bedre for oss begge!!

Knottemamma
15-08-2012, 15:46
Nei, det er overhodet ikke vanlig at det gjør så vondt. Jeg fikk helt sjokk jeg. Hun som lå i sengen ved siden av meg kom fnisende tilbake etter uttaket og bablet i vei om at hun ikke hadde merket noe. Så da ble jo jeg så glad (hin var før meg). For henne gikk uttaket også rask.
Men jeg hadde store smerter, hylte og gråt. Det tok lang tid.
De pøste på med smertestillende etterpå også, og jeg ble liggende på Riksen i mange timer fordi jeg ikke sluttet å blø (må legges til at jeg mest sannsynlig har en blødersykdom).

Jeg håper at det går bedre neste gang. Denne gangen måtte jeg slutte med Gonal etter bare 5 dager, og jeg ble også overstimulert. Føles i etterkant ut som at alt gikk galt, men vi prøver ihvertfall én gang til.
Forhåpentligvis blir uttaket bedre for oss begge!!

Jeg tilhører også Riksen, og jeg fikk ikke tilbud om smertestillende i det hele tatt. Tror de glemte meg helt bort. Ingen som så til meg før de ba meg om å gå, og da måtte jeg be om smertestillende selv og spørre selv om hvor mange egg de fikk ut. Så satser på at det hvertfall blir en mindre traumatisk opplevelse neste gang :knegg:

snøfnugg
15-08-2012, 15:50
Jeg tilhører også Riksen, og jeg fikk ikke tilbud om smertestillende i det hele tatt. Tror de glemte meg helt bort. Ingen som så til meg før de ba meg om å gå, og da måtte jeg be om smertestillende selv og spørre selv om hvor mange egg de fikk ut. Så satser på at det hvertfall blir en mindre traumatisk opplevelse neste gang :knegg:

Huff, høres ikke greit ut. Jeg hadde en mann som fikk seg en skikkelig støkk, så han maste nok litt ekstra på sykepleierne. Jeg ble liggende så lenge han han som kom for å vaske rommene lurte på om jeg ikke skulle hjem snart :humre:

Ser at du og jeg ikke har helt ulike historier. Tenk at det skulle bli så vanskelig å lage barn..?!

Knottemamma
15-08-2012, 15:50
Altså, fikk ikke tilbud om smertestillende når jeg var ferdig.. Fikk selvsagt under selve uttaket.

Knottemamma
15-08-2012, 15:51
Huff, høres ikke greit ut. Jeg hadde en mann som fikk seg en skikkelig støkk, så han maste nok litt ekstra på sykepleierne. Jeg ble liggende så lenge han han som kom for å vaske rommene lurte på om jeg ikke skulle hjem snart :humre:

Ser at du og jeg ikke har helt ulike historier. Tenk at det skulle bli så vanskelig å lage barn..?!

Ja, det er ganske slitsomt til tider. fikk tidenes nedtur nå når ingen av eggene våre overlevde opptining, men heldigvis fikk jeg blødning etter bare to dager, så nå klarer jeg å se litt framover igjen. Denn gangen skal det gå!

snøfnugg
15-08-2012, 16:10
Ja, det er ganske slitsomt til tider. fikk tidenes nedtur nå når ingen av eggene våre overlevde opptining, men heldigvis fikk jeg blødning etter bare to dager, så nå klarer jeg å se litt framover igjen. Denn gangen skal det gå!

Jupp, denne gangen skal det gå! Heia Riksen og heia oss :heia:

jente27
16-08-2012, 10:36
Huff..!Høres ut som dere har hatt det veldig tøft ja!! Jeg tror ikke jeg vet helt hva jeg går til nei, men det gjør vel ingen :-) jeg vet egentlig ikke grunnen til at vi ikke får til dette selv, men de tror det er pga operasjoner jeg har hatt i magen! Har ikke vært på lapraskopi for de vil ikke "styre mer" inni der!! Håper dere to er heldigere på neste forsøk ihvertfall!!! ;-)

Krølle 77
16-08-2012, 22:09
Heisann!

Her var det jammen livat, plutselig! Vi nærmer oss, jenter!

Jeg har hatt to uttak før. Det ene var ikke særlig vondt, men det andre var skikkelig vondt, jeg holdt på å svime av etterpå... Så tror man kan oppleve det veldig ulikt fra gang til gang. Håper du får en bedre opplevelse nå, snøfnugg!

Her har jeg akkurat fått papirene og resepten i posten fra riksen. Begynner å spraye 31. august og er veldig klar! Blir godt å komme i gang.

Nå håper vi på opptur! Er satt opp på uttak i uke 40, - det kan jo bli et sommerbarn! :dromme:

snøfnugg
17-08-2012, 10:01
Heisann!

Her var det jammen livat, plutselig! Vi nærmer oss, jenter!

Jeg har hatt to uttak før. Det ene var ikke særlig vondt, men det andre var skikkelig vondt, jeg holdt på å svime av etterpå... Så tror man kan oppleve det veldig ulikt fra gang til gang. Håper du får en bedre opplevelse nå, snøfnugg!

Her har jeg akkurat fått papirene og resepten i posten fra riksen. Begynner å spraye 31. august og er veldig klar! Blir godt å komme i gang.

Nå håper vi på opptur! Er satt opp på uttak i uke 40, - det kan jo bli et sommerbarn! :dromme:

Jeg fikk vite at egglederne kan "ligge" ulikt i magen fra gang til gang, og at derfor er ingen uttak like.
Regner med at jeg også får resept og papirer snart, det er like spennende hver gang! Vi får håpe at oktober blir en bra måned, og at det kommer mange sommerbarn neste år :dromme:

Blå blomst
21-08-2012, 22:49
Vi får håpe at oktober blir en bra måned, og at det kommer mange sommerbarn neste år :dromme:
Ja, vi satser på at oktober blir en bra månde og at det kommer mange sommerbarn til neste år.

KSV
24-08-2012, 06:22
Ja nå nærmer det seg med stormskritt for oss.
Jeg går og venter på ultralyd for å sjekke eggstokkene mine før behandling og jeg er litt spent på om det er forskjell nå kontra slik dem så ut før vi klarte å lage lillemann... Har jo ikke mens eller noe så normalt sett har de ikke kunnet se noen eggposer i det hele tatt.... og så er jeg så spent på hvordan jeg respondere på medisinene nå siden jeg skal ha kort regime for første gang.

Å...nå er det under en mnd til medisin start! Gleder meg til å reise til Trondheim også. Til tross for litt vondt i magen og ekstrem spenning når vi venter på tlf så har vi likevel klart å kose oss med hotelopphold og ikea besøk under uttak/innsettingen...Måtte vi få flotte sommerbarn hele gjengen!

Amilia82
24-08-2012, 20:11
Melder meg inn her :)

Blå blomst
26-08-2012, 09:53
Melder meg inn her :)

Velkommen hit!:blomstersmil:

Krølle 77
28-08-2012, 20:43
Henta sprayen på apoteket i dag! Oioioi, karusellen snurrer ganske straks! :panikk:

Amilia82
29-08-2012, 21:18
Velkommen hit!:blomstersmil:

Tusen takk :klemse:

Jeg starter nok opp helt i slutten av september. Får vi lov setter vi inn to egg :lykke: :lykke:

afs
30-08-2012, 17:45
Hopper inn i denne mnd jeg da etter avbrutt forsøk nå i august :shakehead: Skal begynne å spraye igjen i starten av oktober så mulig jeg må hoppe enda en mnd etterhvert :smiley:

Knottemamma
30-08-2012, 18:04
Hopper inn i denne mnd jeg da etter avbrutt forsøk nå i august :shakehead: Skal begynne å spraye igjen i starten av oktober så mulig jeg må hoppe enda en mnd etterhvert :smiley:

Vi havner sammen igjen ja :blunke:

afs
03-09-2012, 12:28
Vi gjorde det ja Knottemamma :blunke: Satser på at det går bedre for oss begge denne gangen :lykke::lykke:

Knottemamma
03-09-2012, 18:00
Vi gjorde det ja Knottemamma :blunke: Satser på at det går bedre for oss begge denne gangen :lykke::lykke:

Jepp, denne gangen skal det gå!

snøfnugg
04-09-2012, 15:47

Jeg starter nok opp helt i slutten av september. Får vi lov setter vi inn to egg :lykke: :lykke:

Jeg har også lyst til å sette inn to egg, om de får to egg da. Sist gang fikk vi ut to, men bare det ene ble befruktet.

Masse lykke til :lykke:

Blå blomst
04-09-2012, 17:15

Masse lykke til:lykke:

Knottemamma
04-09-2012, 17:41
Da blir det oppstart for oss den 24. Fikk tantebesøk i dag - tredje gang på 5 uker pga. avbrutt fryseforsøk. Menn jeg klager ikke! Da blir det nemlig uttak i uke 43 istedenfor uke 44 :)

Blå blomst
04-09-2012, 19:34
Da blir det oppstart for oss den 24. Fikk tantebesøk i dag - tredje gang på 5 uker pga. avbrutt fryseforsøk. Menn jeg klager ikke! Da blir det nemlig uttak i uke 43 istedenfor uke 44 :)

Masse lykke til:lykke::lykke:

Sjøstjerna79
05-09-2012, 09:32
Hei, jeg er ny her. Min mann og jeg har hatt ønske om barn i 4 år nå, og vært aktive prøvere med hjelp i 1 og 1/2 av dem. Jeg hadde en spontanabort i våres i forbindelse m aih, og nå skal vi igang med vårt første ivf forsøk. Begynner nesespray i september, så tenkte jeg ville hive meg på gruppen av prøverer i oktober :)

Sinn
05-09-2012, 19:52
Jeg grugleeeder meg.. Vi skal i gang med 3 og siste offentlige forsøk. Har hatt ett års pause pga at jeg har fått lavt stoffskifte, er det noen som har hatt erfaring med det?.. Tidligere forsøk har jeg fått en del trøst fra forumet her, da vi ikke har lyktes...

Skal bli artig å følge med alle for å se hvordan det går, håper at ønsket går i oppfyllelse...

Masse lykke til.. :grouphug:

-Sinnet-

Sinn
05-09-2012, 20:00
Hei, jeg er ny her. Min mann og jeg har hatt ønske om barn i 4 år nå, og vært aktive prøvere med hjelp i 1 og 1/2 av dem. Jeg hadde en spontanabort i våres i forbindelse m aih, og nå skal vi igang med vårt første ivf forsøk. Begynner nesespray i september, så tenkte jeg ville hive meg på gruppen av prøverer i oktober :)

Ønsker dere masse lykke til.. :heia:

Blå blomst
05-09-2012, 20:51

Ønsker deg masse lykke til:lykke:

R-K
06-09-2012, 15:11
Melder meg inn her.
Hadde et positivt forsøk i juni men mistet i uke 5. Var på hysteroskopi i dag pga spørsmål om polypper i livmora, men de fant absolutt ingenting. Så nå er det bare å vente på neste mens, før det blir første fryseforsøk i løpet av oktober. :)

Sjøstjerna79
06-09-2012, 17:20
Ønsker deg masse lykke til:lykke:

Tusen takk og lykke til dere også

Sjøstjerna79
06-09-2012, 17:29
Ønsker dere masse lykke til.. :heia:

Masse lykke til i oktober dere også !!! Håper masse at det lykkes :)

Sjøstjerna79
06-09-2012, 17:32
Melder meg inn her.
Hadde et positivt forsøk i juni men mistet i uke 5. Var på hysteroskopi i dag pga spørsmål om polypper i livmora, men de fant absolutt ingenting. Så nå er det bare å vente på neste mens, før det blir første fryseforsøk i løpet av oktober. :)
Så leit å høre at du mistet. Jeg mistet også i uke 5 i vår, og det var mye vondere følelses og tankemessig enn jeg noen gang hadde forventet! Jeg var så utrolig glad da vi fikk positivt svar, men det var uendelig vondt da det lille livet ble borte !!!
Masse lykke til i oktober :)

jente27
06-09-2012, 20:41
Ønsker alle sammen lykke til!! Måtte det bli mange hærlige sommerbabyer!!:-) ca 1 mnd nå til jeg begynner på sprøytestart!!krysser fingrene for alle sammen!! :-D :-D

Blå blomst
07-09-2012, 02:51
Tusen takk og lykke til dere også

Tusen takk for det:klemse:

R-K
07-09-2012, 11:35
Så leit å høre at du mistet. Jeg mistet også i uke 5 i vår, og det var mye vondere følelses og tankemessig enn jeg noen gang hadde forventet! Jeg var så utrolig glad da vi fikk positivt svar, men det var uendelig vondt da det lille livet ble borte !!!
Masse lykke til i oktober :)

Kjenner igjen den følelsen ja! Har mistet to ganger i uke 5 nå (forrige gang var i januar -11), så nå håper jeg at alle gode ting er tre! :)

Amilia82
07-09-2012, 11:43
Da må jeg melde meg ut av septemberklubben OGSÅ :( :(
Sist mnd da vi skulle starte opp fikk jeg lungebetennelse! Nå ringte jeg akkurat klinikken å de har fullt opp i Haugesund :taarefost:
Jeg er SÅ Lei meg :(

snøfnugg
07-09-2012, 11:47
Sist mnd da vi skulle starte opp fikk jeg lungebetennelse! Nå ringte jeg akkurat klinikken å de har fullt opp i Haugesund :taarefost:

Huff, så utrolig leit! Fikk du vite når dere får starte opp?
Skjønner godt at du er lei deg :klemse:

Blå blomst
07-09-2012, 13:23

:klemse:

FINA
07-09-2012, 13:59
Ser flere har skrevet om smertefulle uttak. Jeg ba om å få en annen type smertestillende og det funket veldig bra for meg. Siste gangen så kjente jeg lite og kunne forlate avdelingen mye raskere enn de to andre gangene. Kanskje dere skulle spørre etter alternativ smertestillene.

Lykke til!!

snøfnugg
07-09-2012, 14:02
Ser flere har skrevet om smertefulle uttak. Jeg ba om å få en annen type smertestillende og det funket veldig bra for meg. Siste gangen så kjente jeg lite og kunne forlate avdelingen mye raskere enn de to andre gangene. Kanskje dere skulle spørre etter alternativ smertestillene.

Lykke til!!

Jeg fikk tips om å ta 1 gram paracetamol et par timer før uttaket.
De turte ikke å gi mer meg smertestillende sist siden de var redd for at jeg ville slutte å puste. Håper at neste uttak går bedre.
Er det like smertefullt så vet jeg ikke om det blir flere forsøk...

FINA
07-09-2012, 14:08
Jeg fikk tips om å ta 1 gram paracetamol et par timer før uttaket.
De turte ikke å gi mer meg smertestillende sist siden de var redd for at jeg ville slutte å puste. Håper at neste uttak går bedre.
Er det like smertefullt så vet jeg ikke om det blir flere forsøk...

På kk har de flere ulike smertestillende som har ulike virkestoff. Jeg fikk ikke sterkere smertestillende, bare en med andre virkestoffer. Mitt problem var at den jeg tok første gang ikke haddemoen effekt. Da de punkterte en cyste uten bedøvelse på ene fryseforsøket ( og bommet mange ganger før de fikk hull) oppdaget jeg at begge deler var like smertefulle!

Synes å huske at kk ber oss ta 2 g parasett på forhånd, men husker ikke helt.

Uansett, masse lykke til! Håper du får et fint uttak!

snøfnugg
07-09-2012, 14:13
På kk har de flere ulike smertestillende som har ulike virkestoff. Jeg fikk ikke sterkere smertestillende, bare en med andre virkestoffer. Mitt problem var at den jeg tok første gang ikke haddemoen effekt. Da de punkterte en cyste uten bedøvelse på ene fryseforsøket ( og bommet mange ganger før de fikk hull) oppdaget jeg at begge deler var like smertefulle!

Synes å huske at kk ber oss ta 2 g parasett på forhånd, men husker ikke helt.

Uansett, masse lykke til! Håper du får et fint uttak!

Tusen takk, jeg håper at det går bedre denne gangen. De sier jo at alle forsøk er ulike.

Blå blomst
08-09-2012, 09:52
Idag fikk jeg mensen og om 3dager til skal jeg begynne på pergotime håper vi klare å lykkes på første pergokur.
Jeg skal foresten til gynekologen på dag 12 for å sjekke om jeg har et egg mener det var det gynekologen sa til meg at hun skulle sjekke hos meg.

k.l
10-09-2012, 11:07
Hi
Jeg er helt ny . Jeg vil gjerne melde meg i oktober-jente. Jeg starter i nasespray i september, som min ultralyd planleger i oktober.
Lykke til til alle sammen:Lykke til:

frøken elvira
10-09-2012, 12:27
Heisann :Vinke:

Da ser det ut som at det blir fryseforsøk på oss i oktober, så da sniker jeg meg forsiktig inn her:sniker: Fikk en frisk og nydelig datter i januar, og nå hopper vi i det igjen siden vi har to eskimoer som venter på oss hos Karolinska/ Sverige. Håper så inderlig på søsken og at vi slipper hele prosessen med godkjenning, medisinering etc igjen :kryssfingre:

Ønsker dere alle sammen lykke til, og så håper jeg det blir en mnd med mange små som klorer seg fast i 9 mnd :heia:

isabel
10-09-2012, 21:38
Heisan :blunke:

Vi planer nytt søskenforsøk i oktober. Fra før har vi verdens beste gutt som vi fikk etter 5 icsi og 4 Fer i 2010. Har akkurat hatt fryseforsøk i naturlig syklus med eskimoene fra 2010, men det endte negativt.

Så hvis alt går som vi planlegger kjøper vi et forsøk hos Medicus i oktober. I påvente av at vi kan får godkjent behandling hos St Olav.

Lykke til med spraying og knasking!

Amilia82
11-09-2012, 09:18
Huff, så utrolig leit! Fikk du vite når dere får starte opp?
Skjønner godt at du er lei deg :klemse:

Takk for klem :blomstersmil:

Får heldigvis starte opp i slutten av oktober... Var bare såå mentalt innstilt på at vi skulle komme i gang. Ville egentlig i sommer men stengt, så ble jeg syk å nå fullt liksom... men men får bare smøre oss med tålmodighet!

Lykke til med ditt forsøk snøfnugg :heia:

Amilia82
11-09-2012, 09:19

:blomstersmil: :blomstersmil: :blomstersmil:

Sjøstjerna79
11-09-2012, 14:33
Idag fikk jeg resept på medisiner til vårt første ivf, forsøk.... Veldig spent, begynner med nesespray 18. September... Lurer på hvordan kroppen vil reagere på alle medisiner. Ser det er vanlig med overgangsaldersymptomer, noen erfaringer? Grugleder meg, men er veldig glad vi får muligheten til å få hjelp :)

frøken elvira
11-09-2012, 16:11
Idag fikk jeg resept på medisiner til vårt første ivf, forsøk.... Veldig spent, begynner med nesespray 18. September... Lurer på hvordan kroppen vil reagere på alle medisiner. Ser det er vanlig med overgangsaldersymptomer, noen erfaringer? Grugleder meg, men er veldig glad vi får muligheten til å få hjelp :)

Jeg ble koko på alle tenkelige måter, og gikk i krig med hele verden. Mens andre igjen merker ingenting. Du får satse på at du blir en av de sistnevnte :blunke:

Knottemamma
11-09-2012, 16:44

Jeg fikk sinnsyke hetetokter og humørsvingninger. Og forferdelig hodepine. Er plaget med det til vanlig også, og det blei myyye verre. Og sliten og trøtt. Men hadde det egentlig verre når det nærmet seg uttak jeg da. Da blei jeg rett og slett nødt til å ta to dager for meg selv på slutten, enda jeg hadde uttak etter helga. Så denne gangen er jeg forberedt med full flexi-konto, så jeg kan bruke av dem hvis det trengs.

snøfnugg
12-09-2012, 09:02

Jeg ble litt hormonell på nesesprayen, men formen var fin de to første ukene. De to neste ukene fikk jeg en grusom hodepine (migrene-lignende), og jeg orket ikke lys eller lyd. Var kvalm og svimmel. Heldigvis ble det bedre når jeg begynte med sprøytene (pga. ujevn syklus gikk jeg på nesespray i over 4 uker før jeg begynte med sprøytene).

Noen merker ingenting, mens andre reagerer mye. Håper at du blir en av de som ikke får noen store plager. Masse lykke til :lykke:

Sjøstjerna79
13-09-2012, 18:17
Jeg ble koko på alle tenkelige måter, og gikk i krig med hele verden. Mens andre igjen merker ingenting. Du får satse på at du blir en av de sistnevnte :blunke:

Hehe, ja jeg satser på det;) men er innstilt på litt krøllette følelsesregister

Sjøstjerna79
13-09-2012, 18:18
Jeg ble litt hormonell på nesesprayen, men formen var fin de to første ukene. De to neste ukene fikk jeg en grusom hodepine (migrene-lignende), og jeg orket ikke lys eller lyd. Var kvalm og svimmel. Heldigvis ble det bedre når jeg begynte med sprøytene (pga. ujevn syklus gikk jeg på nesespray i over 4 uker før jeg begynte med sprøytene).

Noen merker ingenting, mens andre reagerer mye. Håper at du blir en av de som ikke får noen store plager. Masse lykke til :lykke:

Tusen takk :) masse lykke til til deg også :)

Amie
13-09-2012, 21:34
Melder meg inn her jeg:blomstersmil:
Jeg skal ha søskenforsøk med kort regime ved UNN nå i oktober..
Godt å snart være igang igjen!Håper vi slipper like mange runder som sist:kryssfingre:

jente27
14-09-2012, 06:29
Er det noen her som har prøvd kort regime før? Hvor lenge gikk det da fra sprøytestart til egguthenting? Vet at dette er individuelt, men spennende å høre!! ;-)

Krølle 77
14-09-2012, 12:44
Ser det dukker opp stadig flere her, velkommen! Oktober nærmer seg fort som bare det!

Jeg har gått på spray i to uker nå. I dag måtte jeg bare gi opp å gå på jobb, hodet eksploderer snart. Det har gått greit til nå, jeg har bare vært litt tung i kroppen og hodet har murret litt, men i dag er det helt vanvittig. Hodepine og kvalme. Synes ikke det hjelper med paracet, er det noen som har gode råd? Tirsdag blir det kontroll på riksen og forhåpentligvis er jeg i gang med sprøyter fort etter det.

Litt av en greie vi skal gjennom! Men når jeg ser på husets toåring er det ikke et sekunds tvil om at det er verd hver eneste plage :blomstersmil:

Knottemamma
14-09-2012, 18:05
I dag kom endelig papirene fra Riksen. Er litt bekymret, for jeg tror kanskje jeg hadde EL på onsdag, en uke for tidlig. Forrige syklus hadde jeg EL 8 dager for tidlig da også. Det er nok pga. avbrutt fryseforsøk i syklusen før. Men da blir jo alt feil. Heldigvis temper jeg, men tempen har vært litt tvetydig i går og i dag, så jeg får se det an over helga og hvis den fortsetter å stige så får jeg ringe inn på mandag å høre hva jeg skal gjøre. Litt panisk da, for hvis jeg må flytte oppstarten like mye som dagene EL kanskje er for tidlig, så skal jeg begynne å spraye på tirsdag, og suprecuren kommer ikke til apoteket før tirsdag :panikk:

Blå blomst
15-09-2012, 18:43
Hei!
Lurer på om det er greit at jeg blir med i denne klubben, selv om det er ED jeg skal igjennom?:) Ønsker dere alle all mulig hell og lykke i oktober og i tiden fremover!:)
Klem fra Pia:)

Selvsagt er du velkommen i klubben:klemse:
Går selv på pergotime, men jeg er likevel med i klubben for det.

Masse lykke til deg også:lykke:

Pia1979
15-09-2012, 20:04
Tusen takk for det, Blå blomst:)

snøfnugg
16-09-2012, 19:59
Ser det dukker opp stadig flere her, velkommen! Oktober nærmer seg fort som bare det!

Jeg har gått på spray i to uker nå. I dag måtte jeg bare gi opp å gå på jobb, hodet eksploderer snart. Det har gått greit til nå, jeg har bare vært litt tung i kroppen og hodet har murret litt, men i dag er det helt vanvittig. Hodepine og kvalme. Synes ikke det hjelper med paracet, er det noen som har gode råd? Tirsdag blir det kontroll på riksen og forhåpentligvis er jeg i gang med sprøyter fort etter det.

Litt av en greie vi skal gjennom! Men når jeg ser på husets toåring er det ikke et sekunds tvil om at det er verd hver eneste plage :blomstersmil:

Jeg sliter også veldig med hodepine. Det eneste som hjelper meg er smertestillende med koffein, enten Fenazon koffein eller Fanalgin, disse får man uten resept på apoteket.
Jeg har også hodepine og er kvalm - men forhåpentligvis så er det verdt det :lykke:

Knottemamma
16-09-2012, 21:44
Å guri, dere sier noe. Hadde sinnsyk hodepine de siste dagene før sprøytene forrige gang, og denne gangen skal jeg gå på spray fem dager lenger før jeg begynner med sprøyter. Og så skal jeg begynne på 112,5 ie. Begynte på 75 forrige gang, men gikk opp til 150 ved førstekontroll, og måtte gå på det ganske så lenge, så synes godt jeg kunne begynt på det... Men vet jo at de er forsiktige siden jeg har PCO, så får vel bare være takknemlig for det.

jornlinn
17-09-2012, 18:29
Hei, jeg vil gjerne meld meg inn her!
Nå er vi endelig igang igjen, og skal ha uttak i uke 44. Fikk meld fra apoteket på st.olav om at medisinene skulle komme med posten i morgen!:yess:
Vi skal ha siste offentlig forsøk og jeg kjenner nervene mine er i høyspenn! For første gang gruer jeg meg skikkelig til forsøket!

Håper vi alle får positive resultater denne mnd og mnd som kommer! :lykkelig:

jente27
18-09-2012, 17:17
Hei, jeg vil gjerne meld meg inn her!
Nå er vi endelig igang igjen, og skal ha uttak i uke 44. Fikk meld fra apoteket på st.olav om at medisinene skulle komme med posten i morgen!:yess:
Vi skal ha siste offentlig forsøk og jeg kjenner nervene mine er i høyspenn! For første gang gruer jeg meg skikkelig til forsøket!

Håper vi alle får positive resultater denne mnd og mnd som kommer! :lykkelig:

Så spennende!! :) Jeg fikk mine medisiner på døra idag!!:heia: Så nå er det ikke lenge til.. Men jeg fikk bare puregonen. Er det vanlig å ikke få med den andre sprøyta i samme leveringen som en skal begynne på etter 5. dagen? Føler meg egentlig som et vandrende spørsmålstegn for tiden...:neglebit:

hverdagsdiva77
18-09-2012, 17:51
Ny her inne... Mensen i går, så skal i gang med fryseforsøk...Det er mitt andre frys på mitt første uttak. Dette blir i naturlig syklus så går inn i det med begrenset iver siden jeg antagelig får eggløsning på en dag som gjør at det blir avbrutt. men det er lov å håpe:)

snøfnugg
18-09-2012, 17:56
Ny her inne... Mensen i går, så skal i gang med fryseforsøk...Det er mitt andre frys på mitt første uttak. Dette blir i naturlig syklus så går inn i det med begrenset iver siden jeg antagelig får eggløsning på en dag som gjør at det blir avbrutt. men det er lov å håpe:)

Velkommen hit :klemse:

jornlinn
18-09-2012, 20:38
Så spennende!! :) Jeg fikk mine medisiner på døra idag!!:heia: Så nå er det ikke lenge til.. Men jeg fikk bare puregonen. Er det vanlig å ikke få med den andre sprøyta i samme leveringen som en skal begynne på etter 5. dagen? Føler meg egentlig som et vandrende spørsmålstegn for tiden...:neglebit:

Spennende for deg og da! :blunke:
Når skal du ha forsøk og hvor?

Fikk medisinene på døra i dag tiiiidlig :sleep: Og jeg fikk og bare Puregon.Og synarela da. Eggløsningssprøyta tror jeg man henter på apoteket på St.olav da man har vært på Ul. Bare noe jeg tror, siden det er første gang vi skal til St.olav (har tilhørt Porsgrunn før)

Krølle 77
18-09-2012, 21:07
Hei, damer!

Velkommen til alle nye! skal si vi begynner å bli mange!

Jeg har gått på nesespray i nesten tre uker nå. Var på kontroll på riksen i dag og håpte å begynne på sprøytene med en gang, men jeg må visst fjerne en cyste først. Så det skjer torsdag, og sprøytestart blir samme dagen. Spent! Så blir det UL - kontroll tirsdag. Hodet dundrer til det snart eksploderer.

Merker det begynner å bli litt rart på jobb. Jeg er lærer på videregående, og elevene spurte i går hvor jeg skulle da jeg sa de skulle ha vikar i dag.. Og så blir jeg borte torsdag og tirsdag og, og sikkert en dag til neste uke. Ikke rart de lurer. Men arbeidsgiveren min er helt super og tilrettelegger så godt han kan. Utrolig godt at de skjønner litt...

Stå på, jenter!
:grouphug:

Knottemamma
18-09-2012, 21:28
Ja det er viktig med støttespillere i arbeidsgiver når man holder på med det her altså. Jeg er heldig, for vi har flexitid på jobben, så nå har jeg fylt på 30 timer på flexien min i løpet av de to siste ukene. Da kan jeg ta fri de dagene jeg skal på Riksen, og gå hjem tidlig hvis jeg blir like dårlig som jeg har vært ved forrige forsøk. Sjefen min spille på lag, og jeg trenger bare å si i fra hvis jeg må gå. Det er virkelig gull verdt! Ble kalt inn til møte med personalavdelingen plutselig, for de ser ikke lenger når man krysser av for "svangerskapsrelatert" på sykemeldingsskjema, så de hadde ikke fått med seg at de kunne søkt om tilbakebetaling. Men nå vet de det, så da slipper de å ta den utgiften.

jente27
18-09-2012, 22:04
Spennende for deg og da! :blunke:
Når skal du ha forsøk og hvor?

Fikk medisinene på døra i dag tiiiidlig :sleep: Og jeg fikk og bare Puregon.Og synarela da. Eggløsningssprøyta tror jeg man henter på apoteket på St.olav da man har vært på Ul. Bare noe jeg tror, siden det er første gang vi skal til St.olav (har tilhørt Porsgrunn før)

Jeg skal ha mitt første forsøk på St. Olavs jeg også! Forventet mens er ca. 1. oktober! Så det er ikke så lenge til! :lykkelig:

Jeg skal sikkert ta UL på det lokale sykehuset tror jeg, for så å reise til St. Olavs når alt er klart.. Så da får jeg vel Eggløsningssprøyta her!

Når skal du i gang da?

jornlinn
18-09-2012, 22:20
Jeg skal ha mitt første forsøk på St. Olavs jeg også! Forventet mens er ca. 1. oktober! Så det er ikke så lenge til! :lykkelig:

Jeg skal sikkert ta UL på det lokale sykehuset tror jeg, for så å reise til St. Olavs når alt er klart.. Så da får jeg vel Eggløsningssprøyta her!

Når skal du i gang da?

Er det første gang du er på St.Olav? Er litt nervøs nå siden jeg aldri har vært der...
Absolutt ikke lenge til 1 Oktober! Litt skummelt og liksom være igang og!

Jeg skal vel begynne med Spray 29 september. Skal iallefall ha uttak i uke 44!

hverdagsdiva77
19-09-2012, 08:53
Er det noen som holder til i porsgrunn her da?

jornlinn
19-09-2012, 10:11
Er det noen som holder til i porsgrunn her da?

Ikke nå, men ha hatt noen forsøk der før. Veldig koselig folk! :lykkelig:

jente27
19-09-2012, 10:16
Er det første gang du er på St.Olav? Er litt nervøs nå siden jeg aldri har vært der...
Absolutt ikke lenge til 1 Oktober! Litt skummelt og liksom være igang og!

Jeg skal vel begynne med Spray 29 september. Skal iallefall ha uttak i uke 44!

Ja jeg også syns det er litt skummelt! Har ikke gått gjennom noe av dette før, så det er første gang på St. Olavs ja! Jeg tenker de er hyggelige der også!!:blunke: blir spennende å følge med alle sammen!!:grouphug:

KSV
19-09-2012, 19:23
wii.. da er det bare tre dager igjen til jeg starter på kort regime. Dagene kan nesten ikke gå fort nok så jeg får begynt... Regner med det blir Trondheimstur på oss i slutten av 1 uken/ begynnelsen av 2 uke i oktober hvis jeg responderer slik som vanlig på medisinen...
Kollegaer og sjefer er informert og jeg tar ut sykemld i hele turnusperioden min så jeg kan se frem til lang fri...

jornlinn
19-09-2012, 20:35
Ja jeg også syns det er litt skummelt! Har ikke gått gjennom noe av dette før, så det er første gang på St. Olavs ja! Jeg tenker de er hyggelige der også!!:blunke: blir spennende å følge med alle sammen!!:grouphug:

Første gangen så skjønner jeg at det litt skrekkblandafryd! MAsse lykke til fremmover!
Og de er nok koselige p St.Olav og! Er bare at man veit hva man har, men ikke hva man får! :blunke:

jornlinn
19-09-2012, 20:36
wii.. da er det bare tre dager igjen til jeg starter på kort regime. Dagene kan nesten ikke gå fort nok så jeg får begynt... Regner med det blir Trondheimstur på oss i slutten av 1 uken/ begynnelsen av 2 uke i oktober hvis jeg responderer slik som vanlig på medisinen...
Kollegaer og sjefer er informert og jeg tar ut sykemld i hele turnusperioden min så jeg kan se frem til lang fri...

Masse lykke til! :enrose:

Blå blomst
20-09-2012, 06:48

Må ha lykke til:klemse:

Krølle 77
20-09-2012, 20:18
Se det, en cyste på 3 x 4 cm fjernet fra venstre eggstokk i dag og første sprøyte med menopur er satt i magen min! Vi er i gang! :dromme:

jornlinn
20-09-2012, 22:55
Se det, en cyste på 3 x 4 cm fjernet fra venstre eggstokk i dag og første sprøyte med menopur er satt i magen min! Vi er i gang! :dromme:

:yess: MAsse lykke til! Håper alt går som det skal og med positiv test til slutt!!

KSV
21-09-2012, 08:10
[QUOTE=Krølle 77;780386]Se det, en cyste på 3 x 4 cm fjernet fra venstre eggstokk i dag og første sprøyte med menopur er satt i magen min! Vi er i gang! :dromme:[/QUOT

Ønsker deg lykke til Krølle 77---
Jeg begynner i morgen så jeg holder følge med deg:-)

Blå blomst
21-09-2012, 08:41
Burde ikke være lei meg siden det er første runde med pergotime, men kan ikke noe for det.
Var hos gynekologen onsdag i denne hvor gynekologen kunne fortelle meg at hun så ingen egg på UL og hadde masse cyster på eggstokker.
Hadde nok litt for store forhåptninger må jeg innrømme.

Krølle 77
21-09-2012, 10:33
Burde ikke være lei meg siden det er første runde med pergotime, men kan ikke noe for det.
Var hos gynekologen onsdag i denne hvor gynekologen kunne fortelle meg at hun så ingen egg på UL og hadde masse cyster på eggstokker.

Huff, så kjedelig, Blå blomst! Skjønner godt hvor stor skuffelsen føles!! Hver gang det håpet man har bygget opp knuses, så knuses hjertet litt og... :( Har du PCOS? Og har du hatt lapraskopi? Håper de finner en god måte å hjelpe deg på!!! Hos meg er det og mye cyster, men prøverør gikk på første runde med icsi for tre år siden... Så det er fortsatt håp, men det føles alltid forferdelig med nederlag og enda mer ventetid og uvisse.... :klemse:

Blå blomst
21-09-2012, 13:36
Huff, så kjedelig, Blå blomst! Skjønner godt hvor stor skuffelsen føles!! Hver gang det håpet man har bygget opp knuses, så knuses hjertet litt og... :( Har du PCOS? Og har du hatt lapraskopi? Håper de finner en god måte å hjelpe deg på!!! Hos meg er det og mye cyster, men prøverør gikk på første runde med icsi for tre år siden... Så det er fortsatt håp, men det føles alltid forferdelig med nederlag og enda mer ventetid og uvisse.... :klemse:

Jeg har PCOS og i sterk grad i følge gynekologen, men det sier ingenting hos meg.
Jeg har ikke tatt lapraskop.

Takk for klemmen! Den varmet godt.

snøfnugg
21-09-2012, 15:26
Er det noen av dere her inne som har forsøkt akupunktur i forhold til IVF?

Jeg har bestilt time dagen før jeg skal på UL, og et av interesseområdene til behandleren er infertilitet.
Da har jeg jo gått på sprøyter i noen dager allerede, men har funnet ut at det ikke kan skade.

Sist fikk de jo bare ut to, små egg, og bare et ble befruktet. Håper at jeg får gått på sprøytene i litt mer enn 5 dager denne gangen, og at de får ut litt flere fine egg.

Jeg har brukt akupunktur mot stress-smerter i rygg og nakke, og det fungerte på meg. Vet ikke om det er placebo-effekt eller hva, men når det kommer til IVF så betaler jeg gjerne for placebo!

En uke til jeg begynner på sprøytene i dag, er godt å ha en uke unnagjort!!

Krølle 77
21-09-2012, 21:29
Jeg har stor tro på akkupunktur! Jeg har selv gått til det i mange år. Han har tatt bort ryggsmerter, urinveisinfeksjoner, bihulebetennelser og sår hals. Han behandler endometriosen og, og jeg merker at den forandrer seg, i alle fall. Tenker at han i forbindelse med forsøket nå kan sørge for at jeg holder meg frisk og at energien er på topp slik at kroppen kan konsentrere seg om det den skal.
Kjør på, du!

Knottemamma
21-09-2012, 21:49
Jeg har brukt akupunktur mot hodepine, muskelspenninger og stress sånn til vanlig, og mot kvalme, bekkenløsning, modning og generell velvære som gravid. Denne gangen SKAL jeg bruke akupunktur under forsøket. Forrige gang var vi helt skrapa og hadde rett og slett ikke råd, men denne gangen er det ingen kjære mor, om jeg så må ta det på kredittkortet.

Me87
21-09-2012, 23:28
:sniker: og sniker litt. Jeg har stor tro på akupunktur, og brukte det selv før og etter forsøket for et år siden, og vi har nå en liten gutt.

Heier på dere alle sammen :heia::lykke:

KSV
22-09-2012, 18:47
Yes. Da er jeg offisielt i gang med 1.søskenforsøket!

Krølle 77
23-09-2012, 13:46
Så bra, KSV! Moro at vi er så likt i løpet! Følger med :blunke:

Sjøstjerna79
24-09-2012, 11:58

Så bra, masse lykke til :) du høres så positiv og glad ut! Så flott:) jeg er ganske pjusk, begynte vel litt på fredag, holdt på med nesespray en uke i morgen, og har vondt mange steder i kroppen, synes det er slitsomt, men prøver å holde motet oppe ;) skal på kontroll 2. Oktober

Sjøstjerna79
24-09-2012, 12:04

Det var leit å høre. Jeg skjønner deg godt !! Det har vært mange emosjonelle nedturer siden vi først startet, selv de uten medisiner. Det kommer et lite håp hver måned!! Jeg har PCO er jeg også, så jeg prøver å forsone meg med at vi ikke klarer det på egenhånd... Har vært en utrolig tøff prosess det også.. Er utrolig spent på hva nedreguleringen vil gjøre med meg nå og hvor mange modne egg som kan produseres... fortsatt lykke til :)

Krølle 77
24-09-2012, 13:40
Takk, Sjøstjerna, for at du synes jeg er positiv! Jeg var nok mye nærmere depresjonen før jeg fikk den lille snuppa mi for to år siden. Nå vet jeg jo at det kan gå, for vi klarte det for tre år siden... Og så er livet så travelt akkurat nå at jeg ikke har tid til å tillate meg å tenke for mye... Men om jeg tenker litt, så er jeg nok livredd for å ikke lykkes. For hvert nederlag blir det verre og verre, synes jeg. Og så drømmer jeg veldig om at dette kan være siste gangen jeg må gjennom dette her...

Skjønner hvordan du har det etter ei uke på spray! Jeg har gått på sprayen i tre og en halv uke, synes det ble bedre etter mensen. Hadde fryktelig hodepine, var veldig trøtt og verket i beina. Følte kondisen forsvant på noen dager. Helt sprøtt! Nå har jeg tatt sprøyter med menopur også siden torsdag. Føler meg nokså oppblåst i magen allerede, men hodet er bedre og kroppen generelt føles ok. Håper du og blir bedre etterhvert! Vi må minne oss på at ved målet er det verd alt og enda mer!

Kontroll på meg i morgen, håper alt ser bra ut. Blir vel en kontroll til i slutten av uka, regner jeg med, og forhåpentligvis uttak neste uke. :panikk:

Blå blomst
24-09-2012, 19:13
Det var leit å høre. Jeg skjønner deg godt !! Det har vært mange emosjonelle nedturer siden vi først startet, selv de uten medisiner. Det kommer et lite håp hver måned!! Jeg har PCO er jeg også, så jeg prøver å forsone meg med at vi ikke klarer det på egenhånd... Har vært en utrolig tøff prosess det også.. Er utrolig spent på hva nedreguleringen vil gjøre med meg nå og hvor mange modne egg som kan produseres... fortsatt lykke til :)

Amilia82
24-09-2012, 19:58
VI fikk plass ALLIKEVEL på fertiliteten!!!:lykkelig: Begynte på elenova tror jeg den heter på torsdag. I gang med orgalutran i dag og fortsette til torsdag så er det kontroll på sykehuset. Krysser fingrene for alle dere andre her inne :lykke:

Krølle 77
25-09-2012, 20:09
Så bra, Amilia!! Det var gode nyheter!!

Jeg har vært på kontroll i dag, etter fem dager med sprøyter. Det hadde ikke skjedd så mye, da, men de er redde for å overstimulere, - som de gjorde sist. Nå har jeg trappet opp dosen og fått beskjed om å komme tilbake fredag.

Sliten nå. Har tre timers kjørevei til riksen, og nå var det tredje gangen jeg var der på ei uke... Og så lurer jeg på hvordan dere opplever ultralyden? Jeg synes det gjør vondt... Føler meg så øm i hele magen. Lurer på om det er endometriosen min som gjør det. Det er jo ikke mye eggposer enda, så skjønner ikke at det kan være eggstokkene? Cysten jeg fjernet på torsdag syntes enda. Legen lurte på hva i alle dager det var, for det så ut som en cyste fylt med mye rart. Men det kunne visst hende det var størknet blod fra de tappet den.. Noen som har erfaring med det? Kanskje det er den som gjør vondt når de vender og vrir på UL - apparatet?

Kaja79
26-09-2012, 00:20
Hei igjen! Meldte meg såvidt inn i sommer, men så måtte jeg bare ta en pause fra å tenke på hele opplegget:utålmodig:

Men nå er jeg i gang igjen! Startet på Synarela 11.9 og skal starte på sprøytene i morgen 26. Uttak i uke 41 hvis alt går etter planen. Måtte avbryte forsøk i juni siden ingen av de befruktede eggene klarte seg, så nå håper jeg så inderlig at det går veien denne gangen.

Har økt dosen på Puregon fra 150 til 200, så er spent på om jeg merker noen forskjell mtp bivirkninger. Jeg er såpass heldig at jeg merker null og niks av Synarelaen, men på Puregon blir jeg helt tappet for energi.

Er det flere som hører til Porsgrunn her?

Lykke til til oss alle sammen:duskedame:

snøfnugg
26-09-2012, 18:18
Æsj, jeg må utsette sprøytestarten!! :sukk: Mensen kommer ikke, og jeg er ikke gravid (haha, som om det hadde skjedd. Morsomme de på Riksen :ringe:)

Så nå må vi bare vente...

krible74
27-09-2012, 03:17
Ser ut som jeg kan føye meg til denne tråden. :Kina: Første gang med prøverørsforsøk her (ICSI), så må innrømme det er litt skummelt.:neglebit: Går på Synarela nå og har sprøytestart med Menopur 3 oktober. Uttak blir uke 42 (Porsgrunn) dersom alt går etter planen. Har ikke hatt noen bivirkninger med Synarela - noen som har erfaring med Menopur?

Nannica
27-09-2012, 22:32
Hei alle sammen,

Melder meg også inn her. Blir spennende å følge dere opp å se at det blir mange positive gravid tester fremover:dromme:

Vi skal ha fryse forsøk for første gang, vet ikke helt hva som skjer og hvor mye medisiner jeg trenger, vet at jeg skal begynne med piller, 1 mens dag. Som jeg håper kommer når den skal. For da er det innsetting i uke 42.

Jeg heier på dere alle sammen:heia:

Ønsker alle en god natt.

Amilia82
27-09-2012, 23:29
Hei alle sammen :grouphug: En liten oppdatering fra her i huset. Etter mye frem og tilbake, mislykket forsøk i sommer, lungebetennelse og fullt på fertiliteten er vi kommet hit. Vi fikk allikevel plass pga en avlysning. I forgårs brakk jeg foten å her er jeg. Fikk heldigvis fortsette på forsøket :lykke: På en måte tror jeg det er en mening med alt. Brukken fot tilsvarer en rolig tilværelse så kanskje det er det som skal til for at jeg slapper av og alt går bra. Krysser fingrene for dere andre her inne :lykke: Vi skal ha uttak i neste uke og innsett i slutten. Så er det bare å vente da i håp om å få :storken-jente: :storken-gutt: eller :storken-jente::storken-jente: :storken-gutt::storken-gutt: :blunke:

KSV
28-09-2012, 07:26
Første Ul om noen timer.. Er spent på om vi finner noen fime eggposer.- Kjenner det "romler" i eggstokkene mine så noe skjer i alle fall i kroppen...

Krølle 77
28-09-2012, 20:07
Oi, Amilia! Brakk foten, rett og slett? Hva skjedde? Håper formen er ok... Bra du kan ta det med ro nå, da, - håper det er et godt tegn, på sin rare måte ;)

Lykke til, KSV! Håper det er masse fine egg å finne!

Jeg har brukt menopur tre runder, Krible74, uten å merke noe særlig annet enn litt stikking i magen. Synes hodepinene og de andre plagene med spray har gitt seg litt og etter sprøytestart. Håper du opplever det samme :)

Håper alle mensener kommer i tide og at dere er i rute og holder motet oppe, dere andre :)

Vi har vært på kontroll, og her var det mange ettposer! Jippi! Men de var for små enda, så vi skal tilbake på kontroll mandag. Siden jeg ble overstimulert for tre år siden følger de jammen opp tett, synes jeg er på kontroll hele tiden. Men bedre det enn avbrutt forsøk. Cysten jeg liksom fjernet for ei uke siden syntes enda, og den lå i veien så den ene eggstokken ikke syntes... Dermed må vi kanskje basere oss på å bruke bare en eggsokk... Æsj, kjente jeg ble bekymret for om det ble bra nok. Men vi får stole på legen og håpe det ordner seg. Spent på neste uke!!!!!

KSV
28-09-2012, 21:51
Ja da var første Ul over og Montzka kunne se muligens 5-6 på hver side...De var små og slimhinnen var tynn så her er det bare å fortsette med stikkingen og ny UL onsdagen... Er slow responder på medisinen og har stikket i 17-19 dager før så her er det bare å smøre seg med tålmodighet...

Krølle 77
30-09-2012, 17:08
I natt har jeg hatt skikkelig vondt i magen, - sånn at jeg ikke har sovet. Er skikkelig øm og småkvalm i tillegg. Har ligget på sofaen siden jeg sto opp. Lurer på om det er bivirkninger, overstimulering, cyste som sprekker eller "bare" endometriose.. Litt redd, må jeg innrømme. Lurte på å ringe legevakt, - riksen har jo ikke åpent på søndager for annet enn innsetting, tror jeg, så det er vel ikke vits i å ringe dem. Veldig ekkelt! Skal på kontroll i morgen, heldigvis. Håper bare alt er i orden så vi kan fortsette....Bekymra.. Har satt menopur i 10 dager. 112,5 nå, forrige kontroll var fredag, så om det er overstimulering synes jeg det kom plutselig. Ble litt overstimulert for tre år siden, men ventet tre dager etter siste menopursprøyte før jeg satte el - sprøyte, og så gikk det veldig, veldig bra.... Men kan jo hende det er den cysten de prøvde å fjerne, men som fortsatt ligger der, som lager bråk... :neglebit:

Nannica
01-10-2012, 11:21
God dag alle sammen,

Krølle77 lykke til i dag, håper det snart er uttak for deg, med masse fine eggposer. Vi krysser for at det ikke er overstimulering, du kunne helt sikkert ringt å snakket med dem, hvis du er usikker en annen dag, så ring riksen, de skal jo være der for deg. Gleder meg å høre om hvordan det gikk med deg.

KSV Så flott meg mange eggposer. Veldig bra, føste gangen jeg tok IVF fikk de kun ut 3 poser og den ene var tom og en ble befrukten den dagen vi kom til sykehuset. Så jeg er veldig positiv på dine vegne.

Amilia Stakkars deg, helt utroli at du brakk foten. Godt at de forsatte med forsøket ditt.

Jeg begynte med prog på fredag, så skal jeg til UL på mandag 8. Er det noen som vet hvordan frys er, siden jeg skal på UL på mandag, kan det hende at jeg skal inn på sykehuset alt neste uke? Føler at jeg maser på sykehuset for jeg spør om så mye. :neglebit:

Ønsker alle sammen en fantastisk dag.:grouphug:

Krølle 77
01-10-2012, 18:59
Takk, Nannica! Det gikk bra i dag! Skal sette eggløsningssprøyta i kveld og ha egguttak onsdag morgen! Yess!! Har skikkelig vondt i magen, da. Og er kvalm. Men blodprøven min var ok, så det ser ikke ut til å være overstimulering på gang. Legen sa det kunne være eggstokkene roterte litt fordi de er så store nå (fordi jeg har veldig mange eggposer), så jeg måtte ta livet veldig med ro. Ikke strekke meg eller gjøre brå bevegelser. Håper det roer seg fort etter uttak, merker allerede det er leit å ikke kunne leke med husets toåring som jeg pleier....

Jeg har vært gjennom fryseforsøk en gang. UL er for å se at medisinene virker, at du ikke produserer egne egg denne syklusen og at livmorslimhinnen er tykk og klar for å ta imot det befruktede egget. Så om alt er i orden tror jeg nok du skal sette inn ganske fort :)

Irene
02-10-2012, 21:46
Jeg vil inn til dere! Negativt frys nå i dag, men vi får neste frys allerede nå i okt så sant blødningen kommer en av førstkommende dager.

KSV, vi var jo i samme klubb forrige gang også! :D

KSV
02-10-2012, 23:14
Jeg vil inn til dere! Negativt frys nå i dag, men vi får neste frys allerede nå i okt så sant blødningen kommer en av førstkommende dager.

KSV, vi var jo i samme klubb forrige gang også! :D

Hei Irene- Så leit å høre at det ble negativ frys i dag... Håper du ikke trenger å vente så lenge på neste frys da

Kjempekjekt å kanskje ende gravid samtidig igjen da! Det er vel full fart i huset med en liten en i huset deres også?? Har en her hjemme som er høyt og lavt og ikke redd for noe hehe...

I morgen skal jeg på ny UL- stikket i 11 dager nå så det blir vel ikke noe uttak for helgen er omme sikkert.'

Krølle: Lykke til i morgen!!! Spennende å høre hvordan det går

Blå blomst
03-10-2012, 00:07

Leit å høre at det blei negativ frys idag! Håper heller ikke dere trenger å vente så lenge på neste frys da.

Krølle77: Masse lykke til i morgen! Blir spennende å høre hvordan det går.

KSV:Lykke til deg også!

Nannica
03-10-2012, 07:38
Så spennende Krølle77, masse lykke til i dag, skal krysse fingre ög ben slik at det kommer mange fine egg ut, og at det perfekte egget kommer inn igjen. Så testen om ca 14 dager smiler positivt til deg:yess:

Irene, så trist at du fikk negativ test, fint at du får ny prøve allerede. Vet godt hvor vondt det er når testen er negativ:klemse:

Kvs, lykke til i dag du også, håper mange egg viser seg:lykkelig:

Ønsker alle en fantastisk dag.

Irene
03-10-2012, 08:39
KSV, ja, her er vi overalt. Han ble syk i går med feber og utslett så jeg og han hadde en rolig dag hjemme igår. Jeg håper og få blødning innen imorgen, så starter jeg på medisiner igjen :D og da er det ca to uker til innsett. Lykke ti i dag!

jente27
03-10-2012, 11:01
Det umulige har vist seg å være mulig! Jeg har gått å ventet på mensen skulle komme så jeg kunne begynne med sprøytene til IVF behandlingen. I dag er mensen 3 dager over tiden. Tok en test bare for å sjekke.. Hadde IKKE forventet resultatet som kom opp! Et blått kryss! Akkurat nå sitter jeg å er veldig forvirret og veldig glad! Måtte bare få det ut en plass!

KSV
03-10-2012, 11:28
Det umulige har vist seg å være mulig! Jeg har gått å ventet på mensen skulle komme så jeg kunne begynne med sprøytene til IVF behandlingen. I dag er mensen 3 dager over tiden. Tok en test bare for å sjekke.. Hadde IKKE forventet resultatet som kom opp! Et blått kryss! Akkurat nå sitter jeg å er veldig forvirret og veldig glad! Måtte bare få det ut en plass!

Åå så herlig! Gratulerer!!!

KSV
03-10-2012, 11:42
Da var jeg kommet hjem fra UL og det ser ut til at blir uttak mandag:-) Neste og forhåpentligvis siste kontroll blir fredag... Slimhinnen var perfekt og venstre eggstokk hadde mange eggposer og høyre side litt færre. Må gå to dager til på medisiner og så ser vi om de blir noen mm større
Magen er stor og øm. Gr medisiner og veskeansamling har vekta økt med 2 kg på noen få dager. Merkes på bukselinningen..

Nå skal det ryddes hus. Greit å komme hjem til shinet hus i tilfelle jeg er skikkelig øm og dårlig i magen etter uttak /innsetting. Var ille på forrige forsøket men det var jo verdt det ;-)

Ha en strålende fin onsdag...
Irene; har din fått den 15mnd vaksina? Min fikk skikelig feber og utslett over hele kroppen og sår i munnen etter den....Han var hjemme en uke fra barnehagen stakkar... Klarte ikke å ta smokken i det hele tatt eller få i seg noe særlig av mat...

Krølle 77
03-10-2012, 15:11
Tilbake fra uttak! 7 egg fant de. Håper det er et superegg blant dem! Det var ganske vondt, for cysten de prøvde å fjerne før sprøytestart ligger der, midt i veien. Ikke godt... Det gikk helt fint på høyre eggstokk, da. Og så fikk de tømt en del poser på venstre. Er skikkelig øm i magen og går som en gammel krok, men håper det kommer seg fort! Nervøs for morgendagens telefon, vi skal ringe riksen halv tre. Første forsøket vårt fikk vi beskjed om at ingen egg var befruktet, så det er alltid ekkelt med den telefonen... Og håper eggene er modne og klare. Har fått ut 10 og 11 før, så håper ikke 7 er få... Håper på innsetting fredag! :dromme:

Gratulerer med fantastiske nyheter, Jente27!!! :lykkelig: Så stas med et mirakelbarn!!

Spennende med uttak mandag, KSV! Håper ikke du blir så øm i magen denne gangen... selv om jeg skjønner akkurat hva du mener her jeg ligger...

Håper oktober er lykkemåneden, Irene! Krysser fingrene for at mensen kommer når den skal!

snøfnugg
03-10-2012, 15:59

Gratulerer så mye!! :lykkelig:

Irene
03-10-2012, 18:17
Irene; har din fått den 15mnd vaksina? Min fikk skikelig feber og utslett over hele kroppen og sår i munnen etter den....Han var hjemme en uke fra barnehagen stakkar... Klarte ikke å ta smokken i det hele tatt eller få i seg noe særlig av mat...

Nope, men det er skarlagensfeber. Må ringe legen igjen imorgen, han hadde spurt min kjære om det var andre hjemme som var syke. Nei, sa han, og her sitter jeg med vondt i halsen og hoste og litt sånn.. Hehe

Irene
03-10-2012, 18:18
Jente27: Gratulerer!!:lykkelig:

Blå blomst
03-10-2012, 19:05

Gratulerer så mye:lykkelig:

Knottemamma
03-10-2012, 19:37
Gratulerer så mye jente27 :vinner:

Her var jeg på første time hos ny akupunktør i dag, og hun var egentlig gansker sikker på at hun visste grunnen til at vi sliter sånn, men var ikke sikker på om det hjalp denne gangen. Men om ikke det gjør det var hun veldig positiv til neste gang, hvertfall.

jente27
03-10-2012, 21:05
Tusen takk for det jenter!! :) :) :) Har kjøleskapet fullt med medisiner som jeg ikke får bruk for !:blunke: men det betyr faktisk INGENTING!! Ønsker alle dere andre lykke til!! :heia: Jeg heier på dere!! :grouphug:

MrsMeoh
04-10-2012, 11:10
Hallo, her er jeg *vinker til*

Er i lykkerus akkurat nå, sitter og skravler og ler høyt sammen med papegøyene:heia:

Hadde nettopp et fryseforsøk som gikk i dass, tr kom i går kveld. Ringte St.Olavs og ga beskjed om at tr hadde kommet. Gjett hvem som hadde EN plass igjen da? Og gjett hvem som fikk den? :yess::heia:

Så fra og med ti minutter siden knasker jeg progynova igjen! Allerede! :heia:

GLEDER meg til å være her inne hos Oktober-jentene! :D

snøfnugg
04-10-2012, 11:41
Her var jeg på første time hos ny akupunktør i dag, og hun var egentlig gansker sikker på at hun visste grunnen til at vi sliter sånn, men var ikke sikker på om det hjalp denne gangen. Men om ikke det gjør det var hun veldig positiv til neste gang, hvertfall.

Jeg skal til akupunktør for andre gang i dag, og jeg gleder meg skikkelig. Jeg blir så avslappet etterpå.
Hva mente din akupuntør er grunnen til at dere sliter? (trenger ikke å svare om du ikke vil).

Jeg får akupunktur som skal styrke og forberede kroppen siden jeg allerede er i gang med sprøytene. Skal også få nåler den dagen vi har innsett, hvilken dag det blir får vi vite i morgen :lykke:

Krølle 77
04-10-2012, 13:55
Velkommen til oktobergjengen, MrsMeoh! Så flott at du slapp all ventingen og kunne gå rett på!!

Her sitter jeg og holder på å krepere av spenning og nervøsitet... Skal ringe riksen halv tre og høre hvordan befruktningen har gått. Livredd for å oppleve det jeg gjorde første forsøket vi hadde, - at ingen var befruktet. Prøver å puste med magen og holde meg i gang til tida er inne for telefon... :ringe:

snøfnugg
04-10-2012, 14:01
Velkommen til oktobergjengen, MrsMeoh! Så flott at du slapp all ventingen og kunne gå rett på!!

Her sitter jeg og holder på å krepere av spenning og nervøsitet... Skal ringe riksen halv tre og høre hvordan befruktningen har gått. Livredd for å oppleve det jeg gjorde første forsøket vi hadde, - at ingen var befruktet. Prøver å puste med magen og holde meg i gang til tida er inne for telefon... :ringe:

Den telefonen er så nervepirrende. Sist så klarte jeg ikke å ringe selv, det måtte mannen gjøre :denstoretelefonen:
Håper at dere får gode nyheter om 29 minutter :lykke:

Kaja79
04-10-2012, 14:06
Gratulerer så mye, Jente27!!! Du har fått til det vil alle vel innerst inne går og håper på. Ønsker deg all mulig lykke til videre, det er jo egentlig nå det begynner:lykkelig:

Krølle77 - hvordan har det gått? Den telefonen er fæl... Fikk negativ beskjed sist jeg også så vet dessverre hvordan du har det.

Her går det sakte, men sikkert mot uttak i neste uke. Var innom for ekstra UL i går siden jeg har vært plaget av mye magevondt siste dagene. Alt så greit ut, men det vokser ikke akkurat med rekordfart der inne. Skal tilbake i morgen for den egentlige UL'en, men de regnet med at jeg nok ikke ble satt opp til uttak før onsdag.

Er spent og drittlei og klar på en gang. Håper håper håper at det er noen gullegg der inne, er så utrolig lite klar for nok et avbrtt forsøk...

Krølle 77
04-10-2012, 15:10
5 av 7 befruktet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I morgen blir det innsetting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :yess::yess::yess::yess:
Helt utrolig!!!!!!!!!!!!! :dromme::dromme::dromme:

snøfnugg
04-10-2012, 15:19
5 av 7 befruktet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I morgen blir det innsetting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :yess::yess::yess::yess:

Gratulerer sååå mye, så fantastiske nyheter :lykkelig:

Knottemamma
04-10-2012, 16:59
Jeg skal til akupunktør for andre gang i dag, og jeg gleder meg skikkelig. Jeg blir så avslappet etterpå.
Hva mente din akupuntør er grunnen til at dere sliter? (trenger ikke å svare om du ikke vil).

Jeg får akupunktur som skal styrke og forberede kroppen siden jeg allerede er i gang med sprøytene. Skal også få nåler den dagen vi har innsett, hvilken dag det blir får vi vite i morgen :lykke:

Kald livmor :knegg: Høres kanskje rart ut, men alt stemmer. Blandt annet at jeg satt mye på kalde underlag rundt den tida jeg fikk mens for første gang. Da kan kulda sette seg i livmoren, og da blir det vanskelig for en liten en å holde seg fast. Så nå skal jeg ikke fryse (spesielt på magen og beina), ikke spise kaldt og ikke drikke kaldt.

Vi bare styrker foreløpig, men når jeg begynner med sprøytene skal vi jobbe mer med det hormonelle, og rett før og i tiden etter innsetting skal hun jobbe godt med både "innemiljø" og hormonene. Så får vi se. Hun var litt tilbakeholden i denne omgangen siden jeg helst burde gått til behandling i tre mnd før forsøk, men hvis vi ikke får det til skal vi ha tre mnd før nytt forsøk og da var hun veldig optimistisk.

Blå blomst
04-10-2012, 18:47

Fantastiske nyheter! Gratulerer så masse:lykkelig:

Irene
04-10-2012, 19:20
MrsMeoh: hvilken dag fikk du mens? Jeg testa jo på tirsdag og sluttet med medisiner da, men ingen blødning enda.. Vente vente..

KSV
04-10-2012, 19:26
[QUOTE=Krølle 77;781752]5 av 7 befruktet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I morgen blir det innsetting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :yess::yess::yess::yess:
Helt utrolig!!!!!!!!!!!!! :dromme::dromme::dromme:[/Q

å så herlig! Lykke til i morgen!!! :lykkelig:

Irene
04-10-2012, 19:29
Krølle: kooos deg med innsett imorgen (hvis man kan si det, det er iallefall mer kos enn uttak ;) ) :heia:

Irene
04-10-2012, 20:59
Og der kom blødningen, da ringer jeg haugesund imorgen og regner med innsett om ca to uker! :D

Amilia82
04-10-2012, 21:08
Heia
Liten oppdatering her. Kom på uttakk og til sykehusets tydeligvis overraskelse var eggene alt for små!! Fikk ut 6 egg hvor kun 1 ble befruktet. Jeg ble såå skuffa. Ville jo sette inn to. Å ikke sikkert det ene overlevde sa de. Evt innsett i morgen. Vi betaler privat da vi har for lengst passert våre 3 forsøk. Har vi rett til å klage?
Jeg var på ultralyd sist uke onsdagen. Og på mand satt jeg e.l sprøyta. Jeg tenker når vi utsetter oss for dette og betaler 35 000 kr for det er det vel deres ansvar å følge opp om eggene er store nok??? :taarefoss2:

MrsMeoh
04-10-2012, 21:10
Takk for velkomsten jenter :blomstersmil:

MrsMeoh: hvilken dag fikk du mens? Jeg testa jo på tirsdag og sluttet med medisiner da, men ingen blødning enda.. Vente vente..

Jeg hadde siste dagen med medisiner søndag, testdato var på mandag, og siden jeg testet negativt, så var det første medisinfri dag. Mensen kom den tredje oktober, altså i går, etter klokken ni på kvelden. St.Olavs sa at jeg bare kunne bare begynne med progynovaen allerede nå i dag...

Ta det med ro, tr kommer nok snart:blunke:
Den blir fort at tr er litt treig av seg pga medisinene, men det vet du sikkert:blunke:

Irene
04-10-2012, 21:28
Jeg hadde siste dagen med medisiner søndag, testdato var på mandag, og siden jeg testet negativt, så var det første medisinfri dag. Mensen kom den tredje oktober, altså i går, etter klokken ni på kvelden. St.Olavs sa at jeg bare kunne bare begynne med progynovaen allerede nå i dag...

Ta det med ro, tr kommer nok snart:blunke:
Den blir fort at tr er litt treig av seg pga medisinene, men det vet du sikkert:blunke:

Da ble det ganske likt som deg her, tr kom nå ikveld :) siste dag med medisiner var mandag. Jeg må ringe klinikken morgen tidlig, vil tro jeg skal starte da.

Blå blomst
04-10-2012, 22:15
Heia
Liten oppdatering her. Kom på uttakk og til sykehusets tydeligvis overraskelse var eggene alt for små!! Fikk ut 6 egg hvor kun 1 ble befruktet. Jeg ble såå skuffa. Ville jo sette inn to. Å ikke sikkert det ene overlevde sa de. Evt innsett i morgen. Vi betaler privat da vi har for lengst passert våre 3 forsøk. Har vi rett til å klage?
Jeg var på ultralyd sist uke onsdagen. Og på mand satt jeg e.l sprøyta. Jeg tenker når vi utsetter oss for dette og betaler 35 000 kr for det er det vel deres ansvar å følge opp om eggene er store nok??? :taarefoss2:

:storklem:

Ellers må jeg beklage at jeg har ikke svar på det du lurer på, beklager så mye.

Sinn
04-10-2012, 22:28
Hei alle sammen..

Ser at det er en del gleder og sorger her..:klemse:
Kjenner mest til det siste..
MEN..

Nå er jeg i gang med sprøyter etter 1års pause.
Grugleder meg..:neglebit:

Jeg lurer på om det er noen av dere her som har brukt kombinasjonen Gonal-F og fostimon? Jeg har ikke hørt om det tidligere..

Klemma fra meg..

MrsMeoh
04-10-2012, 22:36
Da ble det ganske likt som deg her, tr kom nå ikveld :) siste dag med medisiner var mandag. Jeg må ringe klinikken morgen tidlig, vil tro jeg skal starte da.

Jøss, så flott da! Blir det rart om jeg sier "herlig"?? hehe :blunke:

Åh, dette blir så bra det Irene! :lykkelig::yess:

Amilia82: Kjempetrist å høre at du har hatt en slik erfaring. Må føles maks urettferdig! Ang klagerett må du rett og slett forhøre deg. Vil tro det skal gå an levere en formell klage, men hva som kan forventes etter en slik er levert, aner jeg ikke! Håper du finner de svarene du søker. Masse lykke til med egget deres:lykke::lykke:

Sinn: Velkommen som prøver igjen:blunke: Har ikke hørt om den fostimon før engang, men håper noen av de andre jentene her kan svare deg :lykke:

Irene
05-10-2012, 09:46
Nei, det var litt herlig MrsMeoh ;) har fått ul sjekk 15 okt! En mandag, som sist, og da satte jeg inn på fredagen samme uke. Medisinstart i dag :)

MrsMeoh
05-10-2012, 13:31
Nei, det var litt herlig MrsMeoh ;) har fått ul sjekk 15 okt! En mandag, som sist, og da satte jeg inn på fredagen samme uke. Medisinstart i dag :)

Supert at du allerede er på medisiner! :heia:

Sjøstjerna79
05-10-2012, 18:19
Mange forskjellige tråder her, så klarer ikke helt å henge med i svingene ;) men oktoberforsøkere er vi jo alle :) håper det lykkes med egget dere har fått, amilia! Og fortsatt lykke til til dere andre oxo!!!
Jeghar satt min andre dose puregon, skal på kontroll på tirsdag og gleder meg til å se hvordan det blir med eggposene! Håper på mange gode og fine egg!! Er litt over det mørke dalhenget emosjonelt sett, for denne gang og nyter dagene der gleden er størst :0) go helg til alle sammen

Krølle 77
05-10-2012, 18:23
Da er jeg i gang med ruging! Tre timer kjørevei hver vei til riksen er langt med en dårlig form etter uttak, så det har vært en lang dag! Men ett av de fem eggene var i fin utvikling og ble satt inn. De andre hadde ikke så god kvalitet, så de dugde dessverre ikke til å fryses. Det betyr at vi begynner fra skratsj om vi må på igjen. Men det håper vi jo å slippe, så klart :dromme: Testdag onsdag 17. oktober! Spennende!

Høres utrolig kjipt ut, Amilia! De burde da hatt deg inn på ny kontroll før helga? Merkelig. Skulle tro det gikk an å klage...? Håper det!

Sjøstjerna79
05-10-2012, 18:34
God rugetid, krølle :)

Da er jeg i gang med ruging! Tre timer kjørevei hver vei til riksen er langt med en dårlig form etter uttak, så det har vært en lang dag! Men ett av de fem eggene var i fin utvikling og ble satt inn. De andre hadde ikke så god kvalitet, så de dugde dessverre ikke til å fryses. Det betyr at vi begynner fra skratsj om vi må på igjen. Men det håper vi jo å slippe, så klart :dromme: Testdag onsdag 17. oktober! Spennende!

Høres utrolig kjipt ut, Amilia! De burde da hatt deg inn på ny kontroll før helga? Merkelig. Skulle tro det gikk an å klage...? Håper det!

Sjøstjerna79
05-10-2012, 18:58
Såååå fantastisk!! Gratulerer så masse :):)

Amie
05-10-2012, 19:08

Gratulerer så mye! :blomstersmil:

Irene
05-10-2012, 20:10
Kos deg så godt du kan klare krølle! :D

snøfnugg
07-10-2012, 10:56
Hvordan går det med dere jenter?
Vi var på UL på Riksen på fredag, og skal på ny kontroll i morgen.
Noe skjer i magen ihvertfall, det stikker til skikkelig innimellom.
Veldig spent på hva de sier i morgen, regner med at det blir uttak til uka. Gruer meg skikkelig til det, opplevelsen sist sitter i...

Håper at alle har hatt en fin helg!

Sjøstjerna79
07-10-2012, 11:22
Hei snøfnugg :) da er vi noenlunde likt i løypa vi. Jeg begynte på sprøyter på torsdag og skal på ultralyd tirsdag, på riksen. Litt pjusk og hetetokter i dag, går litt opp og ned.... Gleder meg til ultralydene merker jeg, vitti ! Vi har planlagt egguttak i uke 42, spennende. Har ikke noe å sammenligne med, da det er første egguttak, men ser det er mange ulike erfaringer med det her inne. Fortsatt lykke til, snøfnugg :)

snøfnugg
07-10-2012, 12:09
Hei snøfnugg :) da er vi noenlunde likt i løypa vi. Jeg begynte på sprøyter på torsdag og skal på ultralyd tirsdag, på riksen. Litt pjusk og hetetokter i dag, går litt opp og ned.... Gleder meg til ultralydene merker jeg, vitti ! Vi har planlagt egguttak i uke 42, spennende. Har ikke noe å sammenligne med, da det er første egguttak, men ser det er mange ulike erfaringer med det her inne. Fortsatt lykke til, snøfnugg :)

Så spennende :-) Ingen uttak er like, og de er kjempeflinke på Riksen. Jeg var bare skikkelig uheldig sist gang.
Har også hetetokter, men formen ble bedre når jeg begynte med sprøyter. Blir spennende med UK da, jeg håper at alt ser bra ut på kontrollen i morgen.
Masse, masse lykke til, vi satser på mange sommerbarn neste år :lykke:

Sjøstjerna79
07-10-2012, 12:13
Jaaa, det gjør vi !! :blomstersmil:

snøfnugg
07-10-2012, 18:16
Iiik! Brått begynte nesesprayen å fuske, den begynner å bli tom. Har mest sannsynlig bare 4 doser igjen før Ovitrellen, typisk om jeg må kjøpe en ny spray for et par doser. Flere enn meg som synes at flasken er dum, med buet bunn? Umulig å få ut alt!

Me87
07-10-2012, 18:36
Man skal ikke få ut alt!

Det står et antall doser, og en skal ikke bruke mer enn det.

Det ble iallefall vi informert om i Porsgrunn.

Knottemamma
07-10-2012, 19:56
Nei, det er bare et visst antall doser. Suprecur skal bare brukes 21 dager av samme flaske, f.eks. Da er det fortsatt rundt 1/5 igjen i flaska. Det er for å være sikker på at man får full dose hver gang.

Krølle 77
07-10-2012, 19:59
Lykke til med kontroller, Snøfnugg og Sjøstjerna! Bra det stikker i magen, da skjer det ting og tang! Og sant at ingen uttak er like. Jeg har vært gjennom tre. Det første var nærmest smertefritt. Det andre var veldig vondt, - da var jeg overstimulert. Det tredje jeg hadde for ei halv uke siden var helt greit på den ene siden, men på den siden der det satt en cyste var det veldig vondt... Jeg sa fra på forhånd at jeg hadde opplevd det veldig vondt sist, så de var forsiktige og passet godt på meg både under og etter uttaket, synes jeg. :blunke:

Her ruges det på et vis. Har hatt så vondt i magen siden dag 10 med sprøyter (for ei uke siden) at jeg ikke har fått sove skikkelig, og det å gå på do (beklager detaljene) er så vondt at jeg føler jeg har valget mellom å spy og å besvime... Følte det roet seg litt i går, - endelig, men bråvåknet i natt av samme smertene. Pustet så godt jeg kunne gjennom det og gikk på do. Med tom blære ble det nok bedre plass i magen, så kom det seg. Er usikker på om det er cysten eller om det er endometriosen som gjør dette. Prøvde å spørre på riksen, men ingen svarte, i grunnen... Og det virket som om det bare var sånn det var, - de brydde seg liksom ikke. Så da må vel jeg og prøve å ikke bekymre meg... Men jeg må i alle fall ringe legen og be om sykemelding i morgen. Noen andre som har erfaring med det? Husker det var litt sånn sist, da jeg var overstimulert, men ikke får uttaket, og husker ikke hvor lenge det varte etter.

Ellers ingen tegn til graviditet, men det er vel altfor tidlig uansett. Hadde masse mensmurringer i går ettermiddag, men i dag har magen vært så vondt at den har overskygget det meste... Heldigvis går rugedagene foreløpig ganske fort, da. Med en toåring i hus er det aldri pause...:blomstersmil:

snøfnugg
07-10-2012, 20:14
Men jeg er på dag 21 i dag. Håper at det er nok til kveldens dose ihvertfall.

Blå blomst
07-10-2012, 20:14
Lykke til med kontroller,Snøfnugg og Sjøstjerna!

------------------
Vet ikke om det er det rette stedet å legge inn innlegget her, men gjør det for det.
Mensen dukket overrasket opp i denne uken og jeg begynte på pergotime dag3 i syklus,men nå er jeg plutselig i tvil om jeg skulle ha latt være å gått på pergotime nå denne gangen? Rett og slett hoppet over denne syklusen?
Har jeg gjort noe galt i forhold til pergotime? Må nevnes at jeg går på enkelkur.

frøken elvira
08-10-2012, 10:56
Trodde jeg ikke fikk være med i denne mnd likevel, men nå ble det bestemt at det blir innsetting på Karolinska nå på fredag :yess: Prøver oss på søskenforsøk og har to egg på frys. Håper bare de overlever opptiningen:neglebit: Er fryktelig spent og håper det er mulig å vinne i Lotto to ganger. Dette er siste forsøket vårt før vi må søke alt på nytt igjen :kryssfingre:

Lykke til allesammen! Håper det blir en positiv mnd:lykke:

Endelig
08-10-2012, 11:03
SÅ spennende, frøken E! Lykke, lykke til! Det blir flotte barn av isroser - se bare på mi vakre tulle som ble skapt i 2007, født i 2012 :lykkelig:

frøken elvira
08-10-2012, 11:06
SÅ spennende, frøken E! Lykke, lykke til! Det blir flotte barn av isroser - se bare på mi vakre tulle som ble skapt i 2007, født i 2012 :lykkelig:

Tusen takk, Endelig:klemse: Håper vi er like heldige:blomstersmil:

Krølle 77
08-10-2012, 14:22
Lykke til, Elvira! Krysser fingrene for lykke på første runde!

Og lykke til med uttak i morgen, Amie!

Hva skjedde, Nannica? Ser forsøket deres ble avbrutt...m:klemse:

Irene
08-10-2012, 16:48
Frøken Elvira: lykke til! Ser du hadde planlagt ks med forrige, fikk du noe beskjed ang hvor lenge etterpå du kunne bli gravid igjen? Min gutt er 15 mnd nå, og til meg sa de 15-18 mnd. Men nå klarer vi ikke vente lenger ;)

frøken elvira
08-10-2012, 17:00
Frøken Elvira: lykke til! Ser du hadde planlagt ks med forrige, fikk du noe beskjed ang hvor lenge etterpå du kunne bli gravid igjen? Min gutt er 15 mnd nå, og til meg sa de 15-18 mnd. Men nå klarer vi ikke vente lenger ;)

Fikk du beskjed om det? Jeg spurte legen min på sykehuset om det, men han sa at det ikke var noe problem. Men nå ble jeg litt skremt her. Hvorfor må vi vente hvis det er ks da? Er ikke det grodd ferdig? :dåne:

Tusen takk for lykkeønskinger! Masse lykke til dere også :blomstersmil:

Nannica
08-10-2012, 18:03
Hei alle sammen,

Da melder jeg meg ut av oktober klubben:denstoretelefonen: Siden vi ble avbrutt i dag.

Krølle77.På UL i dag fikk jeg beskjed at alt så bra ut, men så får jeg telefon fra sykehuset og de forteller at jeg må avbryte grunnet jeg hadde en folikkel. Noe som ikke skulle skje, grunnet medisinene. Ble så skuffet, siden gynokologen sa at alt så bra ut og han regnet med at jeg skulle sette inn slutten av denne uken eller beg. av neste. Det er så kjedelig at man må stelle seg i ny kø, så nå vet jeg ikke når vi får prøvd igjen. Takk for:klemse:

Men ønsker alle dere damer lykke til, og håper at det blir full pott med positive gravidtester. Krysser fingre og ben for dere.

Ha en fin dag:grouphug:

KSV
08-10-2012, 18:39
Da var det uttak i dag og jeg fikk ut 18 egg!
Nå er det bare å vente på skumletlf i morgen. Håper det blir noen knakenede gode egg. Spurte om jeg kunne få to egg inn med nix det fikk jeg ikke..For stor risiko med tvillingsvangerskap sa Dr Düring.. Kjente jeg ble litt skuffa. Prøvde å argumentere for å få inn to men kom ingen vei...
Da tvinner vi bare fingrene og håper det blir 1 gull egg:-)

Irene
08-10-2012, 20:11
Fikk du beskjed om det? Jeg spurte legen min på sykehuset om det, men han sa at det ikke var noe problem. Men nå ble jeg litt skremt her. Hvorfor må vi vente hvis det er ks da? Er ikke det grodd ferdig? :dåne:

Tusen takk for lykkeønskinger! Masse lykke til dere også :blomstersmil:

Det er veldig mange forskjellige svar på det, tror ikke helt det er noe fasit på når det har grodd skikkelig. Vi er jo så forskjellige alle. Men ja, det er slik at såret har grodd skikkelig. Jeg fødte på Stavanger US. Det var der jeg fikk den beskjeden. Tror ikke du skal bekymre det :) din lege har jo svart deg.

Irene
08-10-2012, 20:17
KSV: gratulerer med dagens fangst! Håper formen er grei :) krysser fingrene for glad-telefon imorgen :D

snøfnugg
08-10-2012, 20:58
Vi var på kontroll igjen på Riksen i dag, og det blir uttak på onsdag. Klarte å holde ut 8 dager på sprøyter, forrige gang ble det bare 5.
Så ikveld setter vi Ovitrellen og krysser fingrene :lykke:

Kaja79
08-10-2012, 23:59
Her er EL-sprøyta også satt i kveld. Uttak på onsdag...

Krysser fingre for at vi i det minste kommer helt frem til innsettingen på fredag, er ikke klar for å avbryte nå. Har til og med fått medhold i å sette tilbake to egg (hvis det er to som utvikler seg da...) så det er nesten så jeg har trua...

Lykke til alle andre som skal til pers denne uka:lykke::lykke:

snøfnugg
09-10-2012, 10:14
Her er EL-sprøyta også satt i kveld. Uttak på onsdag...

Krysser fingre for at vi i det minste kommer helt frem til innsettingen på fredag, er ikke klar for å avbryte nå. Har til og med fått medhold i å sette tilbake to egg (hvis det er to som utvikler seg da...) så det er nesten så jeg har trua...

Lykke til alle andre som skal til pers denne uka:lykke::lykke:

Masse, masse lykke til i morgen! Og kos deg med hormonfri dag i dag, det skal jeg :klemse:

Krølle 77
09-10-2012, 14:54
Lykke til i morgen, Kaja og Snøfnugg! Håper dere får gode opplevelser og masse egg! Og gratulerer med hele 18(!!) egg, KSV! HVordan har den skumle telefonen gått? Tenker på deg!

Her ruges det. Jeg har fått sykemelding ut uka fordi jeg har hatt så forferdelig vondt i magen siden sprøytedag 10. Får ikke på meg andre bukser enn vide joggebukser, og det gjør fortsatt kjempevondt å gå på do. Verre igjen i natt og dag tidlig. Lurer på hva som gjør det... Synes det er litt ekkelt og håper ikke det står i veien for spiren min... Har ikke helt troa for tida, kjenner overhodet ingenting som minner om graviditet, tror jeg. MEn vanskelig å si, så klart, når jeg har så vondt i magen..

Kan jeg spørre hvorfor du bare holdt ut 5 dager på sprøyter sist, Snøfnugg? Og hvordan det gikk med 8 dager nå?

snøfnugg
09-10-2012, 15:02
Lykke til i morgen, Kaja og Snøfnugg! Håper dere får gode opplevelser og masse egg! Og gratulerer med hele 18(!!) egg, KSV! HVordan har den skumle telefonen gått? Tenker på deg!

Her ruges det. Jeg har fått sykemelding ut uka fordi jeg har hatt så forferdelig vondt i magen siden sprøytedag 10. Får ikke på meg andre bukser enn vide joggebukser, og det gjør fortsatt kjempevondt å gå på do. Verre igjen i natt og dag tidlig. Lurer på hva som gjør det... Synes det er litt ekkelt og håper ikke det står i veien for spiren min... Har ikke helt troa for tida, kjenner overhodet ingenting som minner om graviditet, tror jeg. MEn vanskelig å si, så klart, når jeg har så vondt i magen..

Kan jeg spørre hvorfor du bare holdt ut 5 dager på sprøyter sist, Snøfnugg? Og hvordan det gikk med 8 dager nå?

Jeg ble overstimulert. Gikk på 225 IE, og på kontrollen sa bare legen "OI! Vi må sette eggløsningssprøyten ikveld!". Var stinn i magen og skikkelig oppblåst, jeg så rett og slett gravid ut.

Nå fikk jeg 200 IE. Sykepleieren mener at jeg er en av de som reagerer veldig fort på hormonene. Problemet er at jeg burde ha høyere dose for å få flere egg, men samtidig burde man jo gå på hormoner i minst en uke.
Så jeg er redd for at de ikke får ut noen egg denne gangen...

Er skikkelig stinn i magen, og jeg så flere eggposer på UL igår, men jeg vet ikke hvor mange de var.

Krølle 77
09-10-2012, 15:19
Oi, ja, da skjønner jeg! Bra du har klart 8 dager, da, og flere eggposer høres jo lovende ut! Kanskje det gjør noe med kvaliteten og, når de har fått flere dager å modnes på? Krysser fingre :klemse:

snøfnugg
09-10-2012, 15:23
Oi, ja, da skjønner jeg! Bra du har klart 8 dager, da, og flere eggposer høres jo lovende ut! Kanskje det gjør noe med kvaliteten og, når de har fått flere dager å modnes på? Krysser fingre :klemse:

Det var jo mange eggposer sist gang også, men de aller fleste var jo tomme. Så håper at det er litt bedre denne gangen :lykke:
Jeg reagerer skikkelig på alle hormonene, så i dag nyter jeg en hormonfri dag :yess:

KSV
09-10-2012, 19:31
Fikk tlf i dag (eller mannen fikk han siden jeg sto og bestilte mat)... 4 av 18 egg var blitt befruktet. Håper bare de deler seg fint til i morgen
Husker ikke fra forrige gang men tror de ringte på morgenen...

frøken elvira
09-10-2012, 19:54
:lykkelig:Fikk tlf i dag (eller mannen fikk han siden jeg sto og bestilte mat)... 4 av 18 egg var blitt befruktet. Håper bare de deler seg fint til i morgen

Masse lykke til! Spennende! :heia:

snøfnugg
10-10-2012, 11:44
Da ble det 3 egg på uttaket i dag. Færre enn jeg håpet på, men det er 1 mer enn forrige gang.

Krølle 77
10-10-2012, 12:15
Mer enn forrige gang er framgang, i alle fall, Snøfnugg! Krysser fingre for at superegget er blant de tre! Gikk uttaket greit?

Hvordan har det gått med deg, KSV?

Kaja79
10-10-2012, 12:57
Hei!
Da var jeg også hjemme igjen etter uttak. Håper det har gått bra med dere andre som skulle i ilden i dag!

Hos meg fikk de ut 17 egg - det er ny rekord. So far so good. Problemet vårt er at de ikke deler seg fint etter befruktning. men jo flere egg de har som utgangspunktet jo bedre er selvsagt sjansen for at flere overlever...

De var litt bekymret for overstimulering, så fikk beskjed om å drikke masse vann, ta det med ro og komme tidlig fredag morgen for blodprøve. ER prøven dårlig må embryoene fryses og innsetting utsettes... Det håper jeg virkelig ikke! Flere som har opplevd dette?
Fikk ikke noe ordentlig svar på om det var sannsynlig at jeg ble dårlig eller om det bare er for sikkerhets skyld de gjør det...

(også blir jeg så himla svimmel av den vivalen at jeg må innrømme at jeg ikke akkurat husker alle detaljer i den samtalen:oh: )

Sjøstjerna79
10-10-2012, 16:20
Fikk tlf i dag (eller mannen fikk han siden jeg sto og bestilte mat)... 4 av 18 egg var blitt befruktet. Håper bare de deler seg fint til i morgen

Så flott, spennende!! Fortsatt lykke til :)

Sjøstjerna79
10-10-2012, 16:23
Da ble det 3 egg på uttaket i dag. Færre enn jeg håpet på, men det er 1 mer enn forrige gang.

Så bra at det er ett mer!! Spennende! Fortsatt lykke til :)

Sjøstjerna79
10-10-2012, 16:28
Håper det ikke er overstimulering, kaja79 og at du får satt inn egg ! Ha noen Gode hviledager og fortsatt lykke til :)

KSV
10-10-2012, 23:13
Fikk tlf i dag tidlig fra sykehuset om at ingen av eggene hadde klart seg over natta så da ble forsøket avbrutt. Dritkjipt!
Kjente det så på meg på morgenen da jeg våknet at dette ikke gikk rette veien og sa det til mannen at jeg de kom til å ringe og det gjorde de. Tok imot tilbudet om å beholde timen og kom for samtale. Ble satt opp på forsøk i januar. Skal ta få langt regime igjen og begynne på nesespray før jula og så første UL etter stikking ca 11.jan... Ble enig om å prøve å gå ned litt i vekt også så nå er det bare å stålsette seg og sparke seg selv i rompa

Magen er stor og øm ennå og det føles helt rart. Likev el er både jeg og mannen glad det heller ble avbrutt enn at de skulle sette inn ett dårlig egg. Hadde heldigvis mannen min og lillegutten ennå i Trondheim og det var god trøst da mor gråt sine modige tårer...

Nei dette gamet er ikke for pyser det skal være sikkert...

Kaja79
11-10-2012, 01:26
Så fryktelig triste nyheter KSV. Vet dessverre altfor godt hvordan du har det. Krever mye å hente seg inn og gå videre, men så får man jo til det også etter hvert.
Trøsta er jo som du skriver at det er bedre å bryte enn å sette inn et forsøk som vil mislykkes. Så regnes det i det minste ikke som et forsøk.

Pass på kroppen og hodet. Klem til deg

KSV
11-10-2012, 07:27
Så fryktelig triste nyheter KSV. Vet dessverre altfor godt hvordan du har det. Krever mye å hente seg inn og gå videre, men så får man jo til det også etter hvert.
Trøsta er jo som du skriver at det er bedre å bryte enn å sette inn et forsøk som vil mislykkes. Så regnes det i det minste ikke som et forsøk.

Pass på kroppen og hodet. Klem til deg

takk...Ja hodet må man passe godt på...Jeg og mannen har hele tiden prøvd å tatt turen opp til Trondheim også som en kosetur og vi er begge flinke til å snakke ut om det er noe. I dag har mannen kjørt lillegutt i barnehagen og jeg skal gå en lang tur. Heldigvis er magen bedre i dag. Ikke så hoven som i går kveld...Vært oppe og tisset masse i natt så var nok masse veske i mageområde for magen er mye flatere nå.

Noen som vet om man får en "bortfallsblødning" siden forsøket ble avbrutt?
Har jo aldri mensen ellers så greit å være forberedt hvis det skulle komme noe...

frøken elvira
11-10-2012, 09:07
Dette var veldig trist å høre, KSV. Ta godt vare på deg selv og masse lykke til neste gang :klemse:

Krølle 77
11-10-2012, 10:16
Åh, KSV! Mange gode klemmer og tanker til deg! SKjønner den skuffelsen.... Måtte felle noen tårer med deg og... Dere høres ut til å være flinke til å ta vare på hverandre, det er gull nå.. Regner med at det er mye trøst i lillegutt også..

Pia1979
11-10-2012, 13:39
Så leit å høre KSV:( Sterkt av deg å planlegge neste runde allerede. Masse lykke til når den tid kommer!:)

Kaja79
11-10-2012, 14:06
Så har de ringt fra Porsrgunn med "dommen". 5 av 17 egg er befruktet. Det var 14 egg som var modne og på disse tok de 50/50 icsi og ivf.

5 befruktede er ny rekord for oss, men klok av skade jubler jeg ikke før jeg ser hva de sier i morgen... har dessverre opplevd to ganger at få eller ingen overlever natt nummer to så vi får nå se. I tillegg til at de skal ta blodprøve først for å se om jeg er overstimulert eller ikke.

Krysser fingre for at vi kommer i mål i morgen:)

snøfnugg
11-10-2012, 14:22
Så har de ringt fra Porsrgunn med "dommen". 5 av 17 egg er befruktet. Det var 14 egg som var modne og på disse tok de 50/50 icsi og ivf.

5 befruktede er ny rekord for oss, men klok av skade jubler jeg ikke før jeg ser hva de sier i morgen... har dessverre opplevd to ganger at få eller ingen overlever natt nummer to så vi får nå se. I tillegg til at de skal ta blodprøve først for å se om jeg er overstimulert eller ikke.

Krysser fingre for at vi kommer i mål i morgen:)

Gratulerer! Håper at alle klarer seg over natten. Vi skal ringe Riksen om 11 minutter for å høre om noen av våre egg ble befruktet.
Jeg har ingen god følelse, men jeg har tatt feil før.
Håper at du ikke er overstimulert. Ikke lett dette prøverørsgreiene, alltid noe å bekymre seg for! :neglebit:

snøfnugg
11-10-2012, 14:59
2 egg har blitt befruktet og har overlevd natten :lykkelig:
Nå må de bare overleve nok en natt! Jeg vil jo gjerne sette tilbake to, men det spørs om vi får lov til det.
:lykke:

Kaja79
11-10-2012, 15:09
Grattis til deg, Snøfnugg:)
Blir spennende for oss begge i morgen skjønner jeg.... heia heia! :blomstersmil:

Pia1979
11-10-2012, 15:12
Så bra, Snøfnugg!!!!:):) Masse lykke til i morgen!!:) Og til deg også Kaja79!:) Tvi tvi!

R-K
11-10-2012, 18:07
Lykke til i morgen til dere som skal inn da. :)

Vi er nå i vårt første fryseforsøk, var på innsetting i dag. Hadde 6 på frys og første de tinte overlevde og delte seg fint videre. Så håper at denne eskimoen blir med oss hele veien!

MrsMeoh
11-10-2012, 19:14
KSV - Trist å høre! Stoor klem:klemse:

Kaja79 - Herlig med rekord-resultat da! Grattis! Krysser og håper på god tilbakemelding! :lykke:

R-K - Gratulerer som ruger! Håper du blir rugende leeeeeenge:lykke:

snøfnugg - Hurra! Blir spennende med oppdatering fra deg! :neglebit::blunke:

Her er det rolig om dagen. Fikk ny forsendelse av progynova i posten i går. Var på tide, det går unna noen piller når man knasker fire stykk om gangen altså! Sambo skal reise vekk for å jobbe, så han får ikke blitt med på innsettet denne gangen. Vi trenger pengene, men faen - jeg har lite lyst til å gjøre det der alene. Det betyr at jeg må ta bussen til Trondheim dagen før, og at jeg må overnatte på hotell når han ikke kan kjøre (jeg har ikke tatt lappen enda). Kjenner jeg gruer meg litt. Kommer til å høre med en venninne, men det er langt fra noen selvfølge at noen kan bli med - de har jo sitt eget liv med jobb osv de må ta hensyn til! Gruer meg hakket mer enn normalt kjenner jeg....

Krølle 77
11-10-2012, 19:56
Wow, her var det mange egg! Og mange befrukta egg og! Fantastiske nyheter, Kaja, R-K og Snøfnugg! Krysser fingre for dere, alle sammen! Ikke verst at det settes så mange rekorder i oktober, - det må vel love godt?

Skjønner det er kjedelig å måtte reise aleine, MrsMeoh! Andre folk er jo alltid to tilstede når barna blir til... Har følt litt på det de gangene jeg har måttet reise aleine.. Håper du får med deg ei venninne eller noe så du slipper være helt aleine.. Og så skal du se det ordner seg, det og :klemse:

snøfnugg
12-10-2012, 11:39
Da ruger jeg på et fint, firedelt egg. Det andre egget var for dårlig til å fryses ned, men vi håper på at jeg ruger på gullegget :lykkelig:

Pia1979
12-10-2012, 12:19
Så flott, Snøfnugg!:) Skal heie på deg!:)

MrsMeoh
12-10-2012, 12:22
Skjønner det er kjedelig å måtte reise aleine, MrsMeoh! Andre folk er jo alltid to tilstede når barna blir til... Har følt litt på det de gangene jeg har måttet reise aleine.. Håper du får med deg ei venninne eller noe så du slipper være helt aleine.. Og så skal du se det ordner seg, det og :klemse:

Har spurt en venninne, og hun kan være med om det bli avreise på søndag og innsett mandag. Skjer det før helga, så har hun ikke mulighet. Da får jeg bare dra alene tenker jeg, prøve å treffe broren min som bor i byen om han ikke jobber. Har klart å roe meg ned (enn så lenge) på at det ikke er noe krise uansett:blomstersmil:

Da ruger jeg på et fint, firedelt egg. Det andre egget var for dårlig til å fryses ned, men vi håper på at jeg ruger på gullegget :lykkelig:

Gratulerer så mye som ruger:lykke:

Sjøstjerna79
12-10-2012, 13:15
Godt å høre snøfnugg :):) go rugetid!!

KSV
12-10-2012, 15:46
takker for meg i oktoberklubben... Går vel inn i januar klubben når den settes opp. Håper i allefall å få begynne da. Skal ned noen kg ifl St. Olavs så nå er det kniven på strupen og spise sunnerere og trene mer...

Ha en fin høst og lykke til videre
Klem

Sjøstjerna79
12-10-2012, 15:57
takker for meg i oktoberklubben... Går vel inn i januar klubben når den settes opp. Håper i allefall å få begynne da. Skal ned noen kg ifl St. Olavs så nå er det kniven på strupen og spise sunnerere og trene mer...

Ha en fin høst og lykke til videre
Klem

Fortsatt go høst til deg også og lykke til :)

Sjøstjerna79
12-10-2012, 15:59
Har vært på riksen idag, blir egguttak på tirsdag i neste uke, veldi spennende og gleder meg :) go helg alle sammen :)

Irene
12-10-2012, 19:39
Klarer ikke helt henge med her...

KSV: du må ha masse lykke til i januar!!

Lykke til med ruging dere som har kommet så langt <3

Gratulerer med gode befruktningsresultater til dere det gjelder :D

Selv skal jeg på kontroll på mandag, regner med insett fredagen samme uke eller mandagen etter.

Kaja79
13-10-2012, 00:52
Hei hei!
Lykke til videre KSV, håper 2013 blir ditt lykkeår:blomstersmil:

Nå ruger jeg også... Dette har virkelig være forsøket med rekordene for min del.. Av de fem eggene som var befrukta overlevde alle fem og delte seg fint til i dag. Stilte tidlig på sykehuset for blodprøver og ekstra kontroll pga risiko for hyperstimulering, men alle prøver var fine.

Så nå har jeg fått to gullegg godt plantet innabords og tre på frys. Første gang vi har noe på frys, så det var en opptur.

Eneste skåret i gleden nå er at jeg fortsatt har mye vondt etter uttaket -pluss at jeg begynner å lure på om jeg har fått en urinveisinfeksjon ifb med hele greia. Blæra kjennes full ut HELE tiden, men jeg klarer liksom ikke tømme meg helt så flyr på do hvert 5. minutt - uten å overdrive. Har vondt som man får når en holder seg altfor lenge.

Noen som vet om dette er vanlig å få i tilknytning til medisiner og undersøkelser etc? Eller er det bare uttak/innsett som har skapt litt ubalanse i systemet?

Heia alle de som venter på uttak eller ruger! :duskedame::duskedame::duskedame:

Sjøstjerna79
14-10-2012, 07:59
Så flott og høre med eggene dine, Kaja 79! Go rugetid :) vet ikke i forhold til uttak/ uvi.. Har aldri vært gjennom det før. Første uttak på tirsdag!! Ser du har fått satt to egg inn. Er det vanlig i porsgrunn? Hører de sier på riksen at de ikke setter inn flere enn ett...

Krølle 77
14-10-2012, 19:48
Huff, denne rugetida, altså... Har hatt skikkelig ømme pupper, men i går forsvant det... Ingen tro på dette her akkurat nå. Tester tirsdag morgen, og blodprøve onsdag. Hadde håpt så veldig! Om det ikke går må jeg nok ha en lapraskopi før neste forsøk, var litt mye rot i magen denne gangen, virket det som. Så da går tida...

Håper dere er mer optimistiske enn meg!

snøfnugg
14-10-2012, 20:20
Huff, denne rugetida, altså... Har hatt skikkelig ømme pupper, men i går forsvant det... Ingen tro på dette her akkurat nå. Tester tirsdag morgen, og blodprøve onsdag. Hadde håpt så veldig! Om det ikke går må jeg nok ha en lapraskopi før neste forsøk, var litt mye rot i magen denne gangen, virket det som. Så da går tida...

Håper dere er mer optimistiske enn meg!

Det går veldig opp og ned, enkelte dager er jeg veldig optimistisk, andre dager er jeg sikker på at det går dritt.
Håper fortsatt på at oktober blir en magisk måned da :lykke:

Knottemamma
14-10-2012, 20:33
Det går veldig opp og ned, enkelte dager er jeg veldig optimistisk, andre dager er jeg sikker på at det går dritt.
Håper fortsatt på at oktober blir en magisk måned da :lykke:

Samme her, det er opp og ned. Og jeg har ikke hatt uttak engang :knegg:

Nå har vi foreløpig hatt 2 avbrutte og ingen testing enda, så da synes jeg at resten kan få positiv denne gangen :blunke:

Ulla
14-10-2012, 20:53
Henger meg med i denne tråden! Er på rugedag 4 (5 om vi teller med innsett dagen) og syns tiden går fryyyktelig sakte ;)

frøken elvira
14-10-2012, 21:03
Henger meg med i denne tråden! Er på rugedag 4 (5 om vi teller med innsett dagen) og syns tiden går fryyyktelig sakte ;)

Lykke til, Ulla! Skriv deg inn på resultatlisten også :heia: Du får prøve å kose deg så masse som mulig disse dagene. Fryktelig spennende og nervepirrende! Håper på en god måned! :blomstersmil:

Ulla
14-10-2012, 21:06
Lykke til, Ulla! Skriv deg inn på resultatlisten også :heia: Du får prøve å kose deg så masse som mulig disse dagene. Fryktelig spennende og nervepirrende! Håper på en god måned! :blomstersmil:

Tusen takk! Jeg er nokså fersk bruker av nettsidene (men jeg har lest masse), så det må jeg prøve å få til. Jeg prøver å henge litt med på hvordan dere andre ligger i løypa ;)

Jeg skrev forsåvidt dette i en annen tråd, slenger det inn her også om noen skulle være i samme båt:

Jeg hadde innsett onsdag 10.10 og legen som gjorde innsettet kunne fortelle at jeg hadde litt væske i magen. Han sa ikke noe mer enn det, men ba meg ringe om jeg ble skikkelig dårlig. Denne gangen fikk jeg ut 15 egg, men hadde flere tomme eggposer og enda noen mindre som han ikke tømte. På ultralyden dagen før Ovitrelle hadde jeg flere follikler som var 20 mm++ og det har sikkert sammenheng med at ikke alle eggene kunne injiseres (ICSI).

Dagene før uttakk var jeg relativt stinn og øm, og etter uttaket var magen blitt noe større og det føles som en konstant eggløsning. Hver kveld vokser magen seg helt abnormalt stor (jeg sammenlignet bilder med forrige graviditet og ser at jeg er like stor som når jeg var 17-18 uker på vei). Dog; jeg er bare litt redusert og "uggen", jeg har ikke krampetrekninger og ekstremt vondt. Det er litt bedre midt på dagen, men fortsatt er jeg ganske stor.

Forrige forsøk (hvor jeg ble gravid) var ikke likt i det hele tatt, men her var det også færre egg ut og mindre follikler.

frøken elvira
14-10-2012, 21:16
Tusen takk! Jeg er nokså fersk bruker av nettsidene (men jeg har lest masse), så det må jeg prøve å få til. Jeg prøver å henge litt med på hvordan dere andre ligger i løypa ;)

Jeg skrev forsåvidt dette i en annen tråd, slenger det inn her også om noen skulle være i samme båt:

Jeg hadde innsett onsdag 10.10 og legen som gjorde innsettet kunne fortelle at jeg hadde litt væske i magen. Han sa ikke noe mer enn det, men ba meg ringe om jeg ble skikkelig dårlig. Denne gangen fikk jeg ut 15 egg, men hadde flere tomme eggposer og enda noen mindre som han ikke tømte. På ultralyden dagen før Ovitrelle hadde jeg flere follikler som var 20 mm++ og det har sikkert sammenheng med at ikke alle eggene kunne injiseres (ICSI).

Dagene før uttakk var jeg relativt stinn og øm, og etter uttaket var magen blitt noe større og det føles som en konstant eggløsning. Hver kveld vokser magen seg helt abnormalt stor (jeg sammenlignet bilder med forrige graviditet og ser at jeg er like stor som når jeg var 17-18 uker på vei). Dog; jeg er bare litt redusert og "uggen", jeg har ikke krampetrekninger og ekstremt vondt. Det er litt bedre midt på dagen, men fortsatt er jeg ganske stor.

Forrige forsøk (hvor jeg ble gravid) var ikke likt i det hele tatt, men her var det også færre egg ut og mindre follikler.

Jeg hadde fryktelig vondt etter begge uttakene mine og klarte nesten ikke å gå på en hel uke. Magen var skikkelig svær også. Jeg burde ha ringt legen begge gangene, men lot være. Er du usikker og føler at dette ikke er greit så ring legen for å få en sjekk. Det hadde jeg gjort nå hadde det skjedd igjen :blomstersmil:

Kaja79
15-10-2012, 12:06
Hei igjen!
Siste nytt herfra: det viste seg at det jeg mistenkte var en urinveisinfeksjon var starten på nyrebekkenbetennelse. Har tilbrakt helgen på legevakta:sukk: Skal til legen igjen i dag. Dette kan umulig være bra for embryoene mine så er mildt sagt bekymret. Skal ringe Porsrunn så snart de åpner telefonen og be om råd. Fastlegen min vet ikke mer om ivf enn det jeg forteller henne. Har fått antibiotika som forsåvidt har tatt toppen av smertene, men er på ingen måte i form. Så må innrømme at jeg håper på en sykemelding så jeg kan være i ro og prøve å ta vare på kroppen.

Sjøstjerna: Jeg tror ikke det er vanlig å sette inn to egg i Porsgrunn. Vi fikk det første gangen (2008) fordi det bare var to egg som delte seg og det ene hadde for dårlig kvalitet til å fryses. Så da var det bedre å bruke det.
Denne gangen har vi fått bekreftet at embryoene er veldig skjøre - de klarer seg fint noen timer, men så stopper delingen opp. Så fikk to denne gangen også for å øke sjansen for at et av dem klarer seg.

Ulla: jeg ville tatt en telefon til legen og bedt om en blodprøve for sikkerhets skyld. Bedre med en prøve for mye enn en for lite tenker nå jeg...

Lykke til alle medrugere og dere som skal i ilden denne uken:lykke:

Krølle 77
15-10-2012, 15:44
Oi, Kaja, det hørtes ikke godt ut!! Har hatt det selv to ganger, så skjønner hvordan det kan være... Men ikke med gigantiske eggstokker etter uttak samtidig.. God, god bedring! Håper antibiotikaen tar knekken på bakteriene fortere enn fy! Finnes jo antibiotika som ikke skal skade spiren i magen...

Her er troa på bunnen, skal ta en hjemmetest i morgen, blodprøve onsdag. Gruer meg til å få negativt svar i fleisen, selv om jeg føler jeg er forberedt. Og skulle den være positiv, så tror jeg jeg besvimer..

Er ellers tilbake på jobb etter ei uke i sykemelding. Har hatt så sinnsykt vondt i magen med den cysten som lå i veien, så jeg har ikke kunnet gå normalt. Men nå virker det som om det går seg til, heldigvis. Om testen er negativ blir det lapraskopi før nytt forsøk, må nok rydde litt i systemet.

En god :grouphug: til dere! Stå på med uttak, ruging, oppblåste mager, stikking og det som er! Vi er jammen meg tøffe!

snøfnugg
15-10-2012, 15:55
*rugerugeruge*

Flere som er oppblåste? Jeg ser jo gravid ut!! Varierer litt fra dag til dag, enkelte dager ser jeg ut som jeg er flere måneder på vei. Vil jo gjerne det, men ikke før om noen måneder.

Og så flyr jeg på do ørten ganger om dagen, begynner å lure på om blæra har krympet... Sånn var det forrige gang også, så det er noe med crinonen og meg...

Hvordan går det med dere andre som ruger? 9 dager til vi skal ta blodprøve, det er minst like nervepirrende som sist.

:lykke:

Ulla
15-10-2012, 20:04
Kaja79: Det hørtes fryktelig vondt ut. Heldigvis tåler jo embryoene en del, håper fertililetsklinikken kan svare deg på det du måtte lure på. Heier på at det går fint og at du snart føler deg bedre! En sykemelding er absolutt på sin plass, det burde du kunne forvente uten videre.

Snøfnugg: Jeg er på rugedag 6 i dag og er like stor som jeg var i uke 17 som gravid med "storesøster". Det er litt rar følelse.

Er alle flinke og venter med testing til testdag eller blodprøve? Jeg klarer hvertfall ikke det og går og teller minutter til første test.

Silje86
15-10-2012, 20:11
Kan jeg henge meg på her?

Vi er i gang med fryseforsøk. Har 3 egg på frys etter at vi hadde ICSI i 2010, noe som resulterte i vår herlige jente:storken-jente: Var på UL tidligere i dag, og alt så fint ut. Hvis et av eggene overlever blir det innsett på torsdag :)

Masse lykke til alle sammen:lykke:

Irene
15-10-2012, 21:57
Silje86: da ligger vi helt likt, var også på kontroll i dag. Men her blir det innsett på fredag, siden eggene våre ble nedfrosset på dag tre (dag to er mest vanlig). Så jeg må bare gå en ekstra dag på lutinus før innsett :)

Silje86
15-10-2012, 23:26
Så gøy at vi ligger helt likt, blir spennende å følge hverandre :D Jeg hadde innsett på dag tre, så tror at eggene mine også ble frosset ned da. Håper ikke det har mye å si at jeg får innsett allerede på torsdag.

Begynte du på lutinus i dag? Jeg har begynt på utrogestan :)

Irene
16-10-2012, 07:58
Det vanligste er uttak en dag, en dag der man får beskjed ang befruktning og så neste dag innsett, men den dagen vi skulle hatt innsett med de eggene var den dagen en helligdag, så de utsatte det til dagen etter med å sette inn ett, å frøs resten. Jeg begynte med lutinus igår, ja :) så nå er det bare å huske å ta medisinene, jeg glemmer det nesten :/

Hvilken klinikk hører du til?

Silje86
16-10-2012, 09:41
Da jeg hadde ICSI tok jeg ut egg på en torsdag, fikk telefon fredag, og satt inn et 8-delt egg på søndag. Lurer på om det hadde noe med kapasiteten å gjøre :)

Lett å nesten glemme medisinene ja. Jeg har satt på alarm på telefonen for å huske det :blunke: Har du hatt noen bivirkninger av medisinene? Jeg tilhører Ullevål. Du tilhører Haugesund?

Irene
16-10-2012, 12:04
Hmm, rart hvor forskjellig sykehusene gjør det.

Ja, det gjør vi. Nja, veldig trøtt av progynovaen, og sist ble jeg kvalm etterhvert etter jeg hadde begynt med lutinusen. Du da?

Krølle 77
16-10-2012, 12:25
Negativ test på meg. Helt blendahvit :sukk:

Irene
16-10-2012, 12:29

*endigerbamseklem*

snøfnugg
16-10-2012, 12:40

Å kjære deg :klemse:
Krysser fingrene for at det bare var for tidlig å teste :lykke:

Kaja79
16-10-2012, 15:04
Kjære Krølle, så triste nyheter. Vet det ikke hjelper mye, men her får du hvert fall en klem:grouphug:
Dette var hjemmetest sant, så du skal ta blodprøve i morgen?

Jeg lever fortsatt i håpet... Ser Ulla spurte om alle ventet til testdagen eller noen tyvstarter.... Første runden vår ventet jeg faktisk 16 dager... Var så lei av å se negative tester etter 2 år som prøvere, så synes faktisk det hadde vært enklere å få avslag i form av mensen... Men da fikk vi jo også positivt resultat :storken-gutt:.
Denne gangen tror jeg det blir test neste fredag, altså 14 dager er innsetting.
Det er nesten sånn at jeg utsetter så jeg slipper å forholde meg til et negativt resultat før jeg absolutt må.:sukk:

Jeg ble sykemeldt - heldigvis. Er fortsatt ikke i form og siden jeg følte meg rimelig rundjult etter uttak/innsett vet jeg ikke hva som er hva av vondtene. Snakket med fertilitetsklinikken som sa at så lenge jeg hadde fått antibiotika tilpasset situasjonen hadde det ingenting å si for embyroene. Krysser fingre for det!

Silje86
16-10-2012, 15:21
Krølle 77: Så trist at testen ble negativ:trøste: :grouphug:

Irene: Veldig rart at de gjør det så forskjellig ja! Jeg hadde skikkelig hodepine de første dagene på progynova, men heldigvis har det gått over. Føler meg litt oppblåst etter jeg begynte med utrogestan, men ellers merker jeg ikke stort. Har kanskje litt pms-humør:mumle: Håper du slipper kvalme denne gangen!

Blå blomst
16-10-2012, 17:27

Ulla
16-10-2012, 20:11

Det skikkelig kjipt. Stor klem fra meg også!

Krølle 77
16-10-2012, 20:24
Takk, jenter! Håper dere er heldigere enn meg! Denne gangen har jeg hatt så vondt at jeg virkelig har håpt det var siste runde... Håper det hjelper med en lapraskopi.. Og håper ikke jeg må vente altfor lenge. Var skikkelig skuffa da testen var negativ. Da jeg ble gravid for tre år siden føltes kroppen helt annerledes enn nå, og testen var superpositiv dagen før blodprøva. Så jeg har ingen tro på at det er tidlig test som gjør utslaget, dessverre...

Men klarte å kare meg på jobb, og det var lurt. Fikk distrahert meg selv litt, så etter noen timer hadde jeg det bedre. Fint å møte kolleger som har fulgt med og som måtte gråte med meg da jeg kom! Glad vi har vært åpne med hva vi går gjennom.

Og så må jeg jo si at da jeg klarte å komme litt i gang, så klarte jeg å løfte blikket og skamme meg litt over hvor trist jeg var. Det er ok å være kjempeskuffet, - men guri land, - jeg har ei helt ufattelig datter på to år, - jeg har ikke rett til å klage så veldig mye, jeg som er så heldig å ha fått akkurat henne! Så nå skal jeg fokusere på henne fram til neste forsøk. Håper jo for hennes skyld også at vi klarer å få et barn til... Unner henne å ha søsken å leke og krangle med, og å ha søsken når hun blir voksen. Vi får se...

Håper alt jeg kan at dere lykkes, jenter! Jeg synes vi er utrolig tøffe som går gjennom dette her gang på gang. Det er en skikkelig karusell. Kroppen får gjennomgå, og skuffelse, håp, skuffelse, håp snur livet på hodet gang på gang. Takk og pris får vi skikkelig belønning for strevet en sjelden gang! Håper det er deres tur i oktober 2012!

:grouphug:

KSV
17-10-2012, 07:24
Stor trøsteklem til deg Krølle 77....:klemse:

Sjøstjerna79
17-10-2012, 09:09
Stor klem til deg, krølle 77:klemse:

snøfnugg
17-10-2012, 09:20
Er det flere enn meg som er kjempetørst?? Jeg føler at jeg drikker og drikker, men alt jeg klarer bare å drikke meg mett - ikke utørst...
I dag er det en uke igjen til blodprøva, og dagene går så utrolig sakte...

Sjøstjerna79
17-10-2012, 15:10
Da har jeg nettopp tatt den mest nervepirrende telefonen til labaratoriet på riksen... Hadde egguttak i går og 6 av de 7 eggene de fikk ut er BEFRUKTET!!!!!!! For en utrolig herlig og delig beskjed :lykkelig: så nå har jeg forstått at det bare er å vente å se hvordan det går frem til i morgen, men velger å glede meg over denne første gode nyheten :)