PDA

Se full versjon : IVF og anti depressiva

Clarisse
27-03-2014, 19:21
Ny på forumet her og vet ikke helt om dette innlegget hører hjemme her, men jeg prøver lykken.

Er det noen her som har erfaring med å gjennomføre IVF forsøk mens en går på anti depressiva? Lurer liksom litt på om dette er greit??
Ifølge legen var det ikke noe problem. Har ikke snakket med fertilitetsklinikken enda da, så vet ikke hvordan de eventuelt forholder seg til dette.

Takknemlig for svar, tanker, råd... :)

Clarisse
28-03-2014, 11:12
Skjønner at dette kanskje er noe folk flest ikke vil snakke så åpenlyst om. Blir takknemlig for en pm eller to dersom du har erfaring med dette.

Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg skal forholde meg til dette. Hva er best for meg og hva er best for et eventuellt barn osv?
Bør en slutte på tabletter ved en eventuell graviditet eller bør man fortsette?

Lia
28-03-2014, 11:25
Dersom legen sier det er greit, og det ikke er fare for skade på fosteret så er det vel ingenting i veien for det.
Det som kan være verdt å vite er at enkelte medisiner "slås i hjel" av hormonene. Mine gjør det, det er ikke antidep men stemningsstabiliserende. De påvirkes av hormonene og effekten reduseres så det er lurt å følge med på.

Lykke til!

Clarisse
28-03-2014, 11:29
Takk for svar :)

Skal forhøre meg med både legen og fertilitetsklinikken i forhold til dette. Tenkte ikke tanken på at hormonene kunne "slå ut" effekten av medisinene akkurat, så det må jeg få klarhet i.

Nå går jeg ikke på noen høy dose (under normal dose), men det kan vel også være greit å vite om enkelte typer anit depressiva er bedre å bruke under graviditet enn andre? Vil tro det er en del forskjeller ute å går.

Skal oppdatere litt etterhvert for de av dere som måtte være interessert :)

Clarisse
09-04-2014, 12:27
Har da snakket med fertilitetsklinikken. Sykepleieren jeg snakket med mente at det ikke skulle være noe problem å gjennomføre IVF selvom jeg går på antidep medisiner. Hun skulle forhøre seg med den aktuelle legen og gi meg beskjed dersom det skulle være noe.

Så da venter jeg i spenning da.

Er alt i orden blir det nytt forsøk i mai :sol: