PDA

Se full versjon : Oktoberklubben 2015

Sider : [1] 2

Vesla12
28-08-2015, 14:09
Da starter jeg oktoberklubben 2015. Jeg går inn i mitt 3.IVF forsøk. Veldig optimistisk på denne runden og håper jeg vil sitte med en positiv test i slutten av oktober.

Håper flere vil melde seg inn og at vi blir en god og fin gjeng som kan finne støtte og glede hos hverandre :grouphug:

MariHøna
30-08-2015, 21:28
Jeg går over fra septemberklubben! Så da er vi i alle fall to:blomstersmil:

Qbee
03-09-2015, 20:01
Melder meg inn her foreløpig. Usikker på om det blir oktober, men nå er finansiering ordnet og vi er gjennom undersøkelse og blodprøver, så nå står det vel egentlig bare på oss. Går på p-piller kontinuerlig, så bestemmer selv når jeg vil få mensen, og sette i gang.

Er hos Hausken, etter å ha fått to barn gjennom det offentlige. Har totalt hatt tre uttak på sykehuset i haugesund, og utav det fikk vi 7 innsettinger og som sagt 2 søte små. Veldig lyst på en tredje, men vet at vi har vært utrolige heldige som har to fra før ❤️

Qbee
04-09-2015, 11:43
Nå har jeg fått snakket med klinikken og avtalt start av behandling, innsetting blir sannsynligvis i uke 42, dvs midten av oktober.

Blir lang protokoll, 300iu bemfola samt prednisolon fra stimulering og klexane etter innsetting.

Vesla12
04-09-2015, 22:18
Så hyggelig at vi iallefall er tre stykker 😊 Jeg har innsett i uke 43 eller 44, avhengig av når mensen kommer. Har vel mest tro på at det blir i uke 44.

Kjenner jeg er såå klar for å komme i gang igjen! Har som sagt ment å spørre om å få satt inn 2 denne gangen. Ellers har jeg begynt å lese litt om private klinikker men vanskelig å velge. Håper vi slipper ta stilling til det!

Qbee
05-09-2015, 07:36
Så hyggelig at vi iallefall er tre stykker 😊 Jeg har innsett i uke 43 eller 44, avhengig av når mensen kommer. Har vel mest tro på at det blir i uke 44.

Kjenner jeg er såå klar for å komme i gang igjen! Har som sagt ment å spørre om å få satt inn 2 denne gangen. Ellers har jeg begynt å lese litt om private klinikker men vanskelig å velge. Håper vi slipper ta stilling til det!

Det er siste offentlige forsøket deres? Da bør du få sette inn to!
Jeg er også klar, samtidig som jeg ikke er det 😂
Vi har to barn, og ikke verdens beste økonomi, så et forsøk i det private er nok for oss. Men gruer meg veldig til å gi slipp, og slå meg
til ro med at det ikke blir flere, hvis det kommer til det. Prøver å tenke positivt, men må jo være realistisk.
Startet med et håp om egg på frys slik at vi får mer enn et innsett utav dette, har alltid fått det før. Men nå målte amh bare 2, så må nok belage oss på maks en innsetting.

MariHøna
05-09-2015, 23:17
Da har jeg fått foreløpig vurdering av kirurgen. Muskelknutene sitter vanskelig til, så det blir et stort inngrep og må vente 6 måneder før innsett dersom jeg skal opereres.:dåne:De er ikke store da (største er 19 mm.), så det er sannsynlig at de ikke har hatt betydning for negative resultat, men det kan jo ikke garanteres da.:sukk:Hva skal man gjøre:neglebit:Jeg er veldig usikker nå. En annen sak er at de har funnet ut at jeg er bærer av en type autoimmun sykdom, noe som kan forklare SA'ene jeg hadde som ung og nå i 2013. De vil jeg skal prøve prednisolon ved et nytt forsøk. Jeg er 46 og burde vel gitt opp nå - på den annen side, så lenge jeg har eskimoer så er det jo potensielle små Marihøner og haner:blunke: HUff så mye å tenke på.

MariHøna
05-09-2015, 23:18
Jeg trodde de kunne fjerne knutene med hysteroskopi, men de må gjøre det kirurgisk med bikinisnitt (som ved keisersnitt). Det har jeg veldig lite lyst til altså....

tmh83
07-09-2015, 23:55
Jeg melder meg inn i oktober klubben, og krysser fingrene for at man ikke får avbrutt forsøk to mndr etter hverandre. Hadde en stor cyste, og skal undersøke den igjen. Dette blir 7.IVF, 9. innsett og vi håper å se en positiv test i oktober. Første forsøk på Serum klinikken i Athen. Reiser videre fra ferie til Athen på onsdag for å lage vaksine (for å ikke avvise mannens sperm),og se på cysten. Håper på mange positive tester i oktober😊

MariHøna
08-09-2015, 16:42
Masse lykke til på Serum:blomstersmil:

tmh83
08-09-2015, 17:05
Masse lykke til på Serum:blomstersmil:

Takk for det😊 Masse lykke til til deg og:klemse:

Qbee
11-09-2015, 08:50
Jeg trodde de kunne fjerne knutene med hysteroskopi, men de må gjøre det kirurgisk med bikinisnitt (som ved keisersnitt). Det har jeg veldig lite lyst til altså....

Jeg har bikinisnitt etter operasjon for 10 år siden, ikke en gang da jeg var 21 og veldig opptatt av kropp så brydde jeg meg om det. Er ikke stygt, og ligger akkurat i trusekanten, så det viser ikke. Hvis det var arret du vegret deg for og ikke selve operasjonen da?

Qbee
11-09-2015, 08:54
Første spraydag for meg i dag. Merker at jeg har gjort dette før, og ikke har samme behovet for informasjon som tidligere. Sprayet i dag tidlig, og slengte den i veska og dro på jobb. Så plutselig husket jeg et eller annet om at nesesprayen skulle oppbevares stående, leste pakningsvedlegget og jada, den skulle jo det. Er jo 5 år siden siste forsøk, så burde kanskje ikke gå utifra at jeg kan alt om dette lenger 😂

tmh83
11-09-2015, 14:55
Obee: Gratulerer med oppstart! Jeg hadde min i vesken ved alle forsøk. Den var aldri stående, og jeg ble nedregulert helt fint alle 5 gangene jeg brukte sprayen👍

tmh83
11-09-2015, 15:00
Var på Serum klinikken i går og mannen leverte ny sædprøve. Denne var MYE bedre enn sist, og ble byttet ut med den vi fryste ned i juli👍 På mandag tar jeg første dose med vaksine og gruer meg litt til bivirkningene. Kløe, svie, utslett og hoven. Om det er det som skal til for å se den positive testen, skal jeg ikke klage😊

moi
12-09-2015, 14:18
Kan vel egentlig melde meg inn her :)
Oppstart av sprøyter til uka en gang.
Regner med uttak/innsett i mnd skiftet september/oktober.

Mirabella
17-09-2015, 16:19
Melder meg inn i oktoberklubben eg og. :) Ventar mensen 1. oktober, og startar då opp med medisinar. Eg er 38 år gammal, og har to jenter frå før, på snart 7 og snart 3 år. Ønskjer meg veldig fleire barn før det er for seint.

Problemet vårt er sannsynligvis dårlig eggmodning hos meg, kombinert med at mannen min har dårlig sædkvalitet. Fordi me har to barn frå før, brukar me privat klinikk (Klinikk Hausken).

Eg både gruar og gledar meg til å gå i gang med forsøk. Kjekt at me her inne kan følgja kvarandre gjennom dette, så får me håpa på mange positive testar etter kvart, her i oktoberklubben :)

moi
17-09-2015, 18:37
Melder meg inn i oktoberklubben eg og. :) Ventar mensen 1. oktober, og startar då opp med medisinar. Eg er 38 år gammal, og har to jenter frå før, på snart 7 og snart 3 år. Ønskjer meg veldig fleire barn før det er for seint.

Problemet vårt er sannsynligvis dårlig eggmodning hos meg, kombinert med at mannen min har dårlig sædkvalitet. Fordi me har to barn frå før, brukar me privat klinikk (Klinikk Hausken).

Eg både gruar og gledar meg til å gå i gang med forsøk. Kjekt at me her inne kan følgja kvarandre gjennom dette, så får me håpa på mange positive testar etter kvart, her i oktoberklubben :)

Velkommen hit :)
Jeg hører også til Klinikk Hausken. Avd Bergen :)
Blir spennende å komme i gang da :)
Jeg startet med sprøytene i går. Regner med å kanskje reise til Hausken til neste helg om alt ser bra ut. :)
Ønsker deg masse lykke til!

Mirabella
18-09-2015, 11:30
Velkommen hit :)
Jeg hører også til Klinikk Hausken. Avd Bergen :)
Blir spennende å komme i gang da :)
Jeg startet med sprøytene i går. Regner med å kanskje reise til Hausken til neste helg om alt ser bra ut. :)
Ønsker deg masse lykke til!

Takk for det! :)

Eg høyrer også til Klinikk Hausken, avd. Bergen. :) Kjekt at det er andre her inne som brukar samme klinikk! Er det første forsøket ditt ved Klinikk Hausken, eller? Me hadde eit prøverørsforsøk på Haukeland, då me prøvde på nr. 2. Men kom aldri så langt som til egguttak, fordi forsøket måtte avbrytast pga overstimulering. Så akkurat det med egguttak og innsett er heilt nytt for meg.

Spennande med sprøytestart allerede. :) Kva slags sprøyter er det du tar? Eg har brukt Gonal-f før. Den pennen var så enkel og grei å bruka. Denne gangen skal eg prøva Menopur, og synst dei sprøytene virkar litt meir avanserte. Får håpa det går bra likevel! Er det kort eller lang protokoll du skal ha? Eg skal ha kort protokoll. :) Glad for å sleppa nasesprayen denne gangen. :smiley:

Masse lykke til, til deg og! :)

Mirabella
18-09-2015, 12:02
Øverst i alle månadsklubbane ligg det ein klistra tråd som heiter "Rugetidforumet". Eg kjem meg ikkje inn på den. Kva er det egentlig for noko?

moi
18-09-2015, 20:17
Takk for det! :)

Eg høyrer også til Klinikk Hausken, avd. Bergen. :) Kjekt at det er andre her inne som brukar samme klinikk! Er det første forsøket ditt ved Klinikk Hausken, eller? Me hadde eit prøverørsforsøk på Haukeland, då me prøvde på nr. 2. Men kom aldri så langt som til egguttak, fordi forsøket måtte avbrytast pga overstimulering. Så akkurat det med egguttak og innsett er heilt nytt for meg.

Spennande med sprøytestart allerede. :) Kva slags sprøyter er det du tar? Eg har brukt Gonal-f før. Den pennen var så enkel og grei å bruka. Denne gangen skal eg prøva Menopur, og synst dei sprøytene virkar litt meir avanserte. Får håpa det går bra likevel! Er det kort eller lang protokoll du skal ha? Eg skal ha kort protokoll. :) Glad for å sleppa nasesprayen denne gangen. :smiley:

Masse lykke til, til deg og! :)

Er vårt andre forsøk hos klinikk Hausken. :)
Har hatt 3 forsøk + et fryseforsøk hos St.Olavs tidligere.
Ikke vært borti overstimulering, men hørt det er veldig ubehagelig...

Jeg bruker Menopur og Bemfola denne gangen. Hadde kun Menopur sist gang. Hos St.Olav brukte jeg bare Gonal-F. ;)

Er litt mer med menopur når du må blande og ordne selv..i forhold til disse ferdig fyllte pennene. Men det går bra da :)
De siste 3 forsøkene mine har vært kort protokoll. Virker som jeg reagerer bedre på det. Utrolig glad for å slippe lang protokoll selv. Synes sprayen var utrolig slitsom. Mange bivirkninger.

loppelisa09
19-09-2015, 19:21
Hei!

Jeg ser det er to andre "Hausker" her også, det var gøy. Mannen min og jeg skal i gang med vårt andre forsøk nå i slutten av september, langt regime. Innsett blir vel helt i slutten av oktober/begynnelsen av november.

Vi er spente, men mye roligere denne gangen kontra første forsøk.

Håper det blir jackpot på oss alle!

moi
20-09-2015, 23:49
Hei loppelisa09!

Er nok sant at man blir litt roligere ettehvert.
Var veldig mye spenning rundt det forrige forsøket her. Men har hatt en lang ivf pause..samt at vi har byttet klinikk så alt ble jo litt nytt. Likevel så tar vi det mye mer med ro nå..

Ønsker deg masse lykke til med forestående forsøk ;)

MariHøna
21-09-2015, 16:34
Da er det avklart - det blir ikke fjerning av muskelknuter! Second opinion er innhenta og de mener samla sett at det ikke bør gjøres, de ligger vanskelig til, blir lang rekonvalesens, mindre sannsynlig at har negativ effekt. Så da er DET avklart og så var det videre i prosessen, planlegging av scratching etter neste mens.:blunke: Det er jo to år siden siste forsøk, så hadde glemt hvor mye styr det er. Huff. I helga så har angsten snika seg innpå, har sånn innmari dårlig følelse, at det er håpløst, at vi ikke kommer til å lykkes denne gangen heller, husbonden er nokså lunken til hele greia, han har jo barn fra før og det betyr ikke så veldig mye for han.Så jeg sover dårlig, føler jeg har en klump i halsen hele tiden, er kjempetrøtt og uopplagt. Og så begynner jeg å tenke, skal jeg ha det slik er det jo ikke noen sjangs for at noe frø tar sjangsen på å feste seg i meg...:ringe:Sukk & stønn - dette ble sutring an mass damer, men nå trenger jeg jammen oppmuntring dere.

fødti1991
23-09-2015, 17:58
Hei! :)
Er flyttet over fra Septemberklubben og her til! En utrolig nedtur, samtidig som man bare MÅ se fremover, og satse på at man er mye nærmere enn man noen gang har vært!!
Etter 1.forsøk Ivf - mensen kom på rugedag 8...... Fikk heldigvis ett egg på frys, og dette skal settes inn i slutten av oktober.

Noen erfaringer med østrogenplaster? Skal gå på det fra første dag i neste mens...

moi
24-09-2015, 16:39
Da er det avklart - det blir ikke fjerning av muskelknuter! Second opinion er innhenta og de mener samla sett at det ikke bør gjøres, de ligger vanskelig til, blir lang rekonvalesens, mindre sannsynlig at har negativ effekt. Så da er DET avklart og så var det videre i prosessen, planlegging av scratching etter neste mens.:blunke: Det er jo to år siden siste forsøk, så hadde glemt hvor mye styr det er. Huff. I helga så har angsten snika seg innpå, har sånn innmari dårlig følelse, at det er håpløst, at vi ikke kommer til å lykkes denne gangen heller, husbonden er nokså lunken til hele greia, han har jo barn fra før og det betyr ikke så veldig mye for han.Så jeg sover dårlig, føler jeg har en klump i halsen hele tiden, er kjempetrøtt og uopplagt. Og så begynner jeg å tenke, skal jeg ha det slik er det jo ikke noen sjangs for at noe frø tar sjangsen på å feste seg i meg...:ringe:Sukk & stønn - dette ble sutring an mass damer, men nå trenger jeg jammen oppmuntring dere.

Hvordan går det med deg Marihøna?
Ja det er litt av en prosess dette..En følelsesmessig berg og dalbane...
Mannfolka blir jo på en måte litt tilside satt under hele opplegget også, da det er vi som stapper i oss all denne medisinen osv. Men er ikke helt enkelt for dem eller. Jeg vil tro han har et bra ønske om dette han også..selv om han har barn fra tidligere. Han hadde nok ikke vært med deg gjennom denne prosessen ellers ;)
Man vet aldri når gullegget sitter ;) Har du hatt scratching før? Hadde det for første gang selv forrige mnd :) Spent på om det gjør noen forskjell for forsøket vi har nå.
Ønsker deg masse masse lykke til videre :) Krysser fingrene for et kjempe flott gullegg ved neste forsøk.:klemse:

Luna_li
24-09-2015, 16:47
Hei alle sammen :) Etter mislykket fryseforsøk i august er jeg nå igang med ny uttaksrunde, med lang protokoll. Har gått på Synarela siden begynnelsen av oktober, og etter nesten en uke forsinkelse har endelig tanta kommet. Setter da igang med sprøyter på lørdag og håper på uttak om mindre enn to uker!

Dette er min andre uttaksrunde, og jeg stiller meg helhjertet det som blir sagt her om at man er mye roligere. Så langt har jeg nesten ikke hatt bivirkninger, og energinivået er bra!

Lykke til videre, damer, blir spennende fremover..

fødti1991
24-09-2015, 18:56
luna_li: Velkommen til deg og :) Har også flyttet meg over fra september --> Oktober... Mislykket ferskforsøk på rugedag 8 :/

Var det ditt første forsøk? Eller har du hatt fryseforsøk i tillegg? Føler meg litt nyere her enn mange andre....

Masse lykke til med sprøytestart i helgen iallefall :))

Mirabella
24-09-2015, 21:43
Er vårt andre forsøk hos klinikk Hausken. :)
Har hatt 3 forsøk + et fryseforsøk hos St.Olavs tidligere.
Ikke vært borti overstimulering, men hørt det er veldig ubehagelig...

Jeg bruker Menopur og Bemfola denne gangen. Hadde kun Menopur sist gang. Hos St.Olav brukte jeg bare Gonal-F. ;)

Er litt mer med menopur når du må blande og ordne selv..i forhold til disse ferdig fyllte pennene. Men det går bra da :)
De siste 3 forsøkene mine har vært kort protokoll. Virker som jeg reagerer bedre på det. Utrolig glad for å slippe lang protokoll selv. Synes sprayen var utrolig slitsom. Mange bivirkninger.

Ja, då veit eg litt mer om deg. :) Eg merka faktisk ingenting då eg vart overstimulert. Legen såg på UL at eg hadde veldig mange nesten modne egg. Så då måtte eg ta ein blodprøve, som viste at eg var overstimulert. Fekk derfor ikkje setta eggløysingssprøyte, og det vart ikkje noko egguttak. Men forsøket vart på ein måte vellykka likevel. For i syklusen etter vart eg naturlig gravid, heilt uventa. :) Eg er ganske overbevist om at det var på grunn av alle medisinene eg hadde tilført kroppen under forsøket vårt, og at dei ikkje var ute av kroppen enda. Resultatet vart ei lita jente, som snart er 3 år gammal. :)

Eg har ikkje hatt bivirkninger av medisinane i det heile tatt, verken av nesesprayen eller av sprøytene. Men eg synst det var stress å hugsa på å spraya til alle mulige tider på døgnet. Og så var eg innimellom usikker på om eg fekk i meg nok nesespray, altså om det kom nok ut, enkelte gangar når eg spraya. Forkjøla vart eg også i løpet av den perioden eg brukte nesespray, og då følte eg meg iallfall usikker på om eg fekk i meg den dosen eg skulle.

Korleis fungerer Orgalutran, i forhold til Menopur? Har skjønt det sånn at det er eingangssprøyter, men at ein må blanda ut noko først. Kjenner at eg gruar meg litt, sidan eg ikkje har brukt verken Menopur eller Orgalutran før. Er iallfall bra at eg skal ha kort protokoll denne gangen. Får berre håpa at eg reagerer bra på kort protokoll, eg og.

Mirabella
24-09-2015, 21:55
Hei!

Jeg ser det er to andre "Hausker" her også, det var gøy. Mannen min og jeg skal i gang med vårt andre forsøk nå i slutten av september, langt regime. Innsett blir vel helt i slutten av oktober/begynnelsen av november.

Vi er spente, men mye roligere denne gangen kontra første forsøk.

Håper det blir jackpot på oss alle!

Så kjekt at me er tre her inne som brukar klinikk Hausken. :) Tilhøyrer du avd. Bergen eller avd. Haugesund?

Blir spennende å koma i gang med forsøk, ja. Men eg er nok ikkje like rolig som deg. Føler at dette blir noko heilt nytt. For eg har ikkje brukt dei medisinane før, som eg skal bruka denne gangen. Og me kom heller aldri så langt som til egguttak/innsett, då me hadde første forsøk heilt i starten av 2012.

Ja ja, det går forhåpentligvis bedre enn eg fryktar. Kjekt å ha andre å prata med her inne, som er i samme situasjon. :)

sherider
25-09-2015, 19:57
Hei allesammen 😊
Jeg fikk begynte på Progynova i dag, skal på ultralyd 6. oktober og rett etter det skal jeg få satt inn to befruktede fryseegg
Har i tillegg til Progynova begynt å ta Bidronninggele og "Babyklister" i dag
Og folat/folsyre , jern og kosttilskudd har jeg tatt lenge
Etter innsett av de to "eskimoene" skal jeg ta Wild Yam i seks dager
Så jeg krysser fingrene for at jeg endelig lykkes denne gangen
Men riktig nok ikke lett å være optimist etter alle de forsøkene jeg har vært igjennom

Ønsker dere alle masse lykke til med forsøk 😊

moi
27-09-2015, 11:20
Hei allesammen 😊
Jeg fikk begynte på Progynova i dag, skal på ultralyd 6. oktober og rett etter det skal jeg få satt inn to befruktede fryseegg
Har i tillegg til Progynova begynt å ta Bidronninggele og "Babyklister" i dag
Og folat/folsyre , jern og kosttilskudd har jeg tatt lenge
Etter innsett av de to "eskimoene" skal jeg ta Wild Yam i seks dager
Så jeg krysser fingrene for at jeg endelig lykkes denne gangen
Men riktig nok ikke lett å være optimist etter alle de forsøkene jeg har vært igjennom

Ønsker dere alle masse lykke til med forsøk 😊

Lykke til :)
Her satser vi på innsett i morgen. Kommer jo an på om eggene har klart seg over helgen.

tmh83
27-09-2015, 14:01
Lenge siden jeg har vært her inne. Skal ha kort regime, og venter bare på mensen for å starte med sprøytene. Skulle hatt den i dag, men hadde en cyste forgje mnd og fikk pregnyl sprøyte i håp om at jeg ikke skulle få cyste denne mnd. Så den vil nok bli litt forsinket. Gleder meg til å starte opp igjen etter nesten 5 mnd. Ønsker dere alle lykke til med uttak, innsett, rugingen og testen😊

Luna_li
27-09-2015, 19:41
Masse lykke til i morgen, moi!!

sherider
28-09-2015, 09:06
Lykke til :)
Her satser vi på innsett i morgen. Kommer jo an på om eggene har klart seg over helgen.

Takk for det 😊
Masse lykke til i dag 😊

moi
28-09-2015, 21:21
Da ruger jeg på 2 egg :)
Det var enda et som så flott ut så vi får se om det blir en blastocyst av det som kan fryses :)

Så nå er det Lutinus og Klexane samt en dose med gonapeptyl som venter fram mot test dag :P

loppelisa09
29-09-2015, 07:05
Det var enda et som så flott ut så vi får se om det blir en blastocyst av det som kan fryses :)

Så nå er det Lutinus og Klexane samt en dose med gonapeptyl som venter fram mot test dag :P

Så herlig, Moi! Måtte naturen og vitenskapen være på din side!

Fikk du se overføringen på UL eller gjorde de det uten?

tmh83
29-09-2015, 13:16

Gratulerer som ruger moi😊

sherider
29-09-2015, 21:46

Gratulerer som ruger Moi 😊
Spennende med to egg 😊
Masse lykke ønskninger 😊😊

sherider
29-09-2015, 21:48
Er det flere enn meg som skal ha innsett av egg i neste uke ?

moi
30-09-2015, 15:28
Så herlig, Moi! Måtte naturen og vitenskapen være på din side!

Fikk du se overføringen på UL eller gjorde de det uten?

De gjorde det uten UL denne gangen. Ikke vært borti det før.
Ble ikke noe blastocyst på frys, da det ikke utviklet seg slik de ønsket.

Så ble det en aldri så liten ambulanse tur til sykehuset mandags natten med sterke magesmerter. De konkluderte med overstimulering.
Har fått reise hjem igjen nå da. Men med LAV terskel for å dra dit igjen.
Prøver å opp og gå litt, men er for det meste soffa tjeneste som gjelder kjenner jeg.

Luna_li
30-09-2015, 19:38
Huff, moi, det var ikke bra!! Ta det rolig og pass på deg selv :) jeg regner med de har sagt det samme som jeg fikk beskjed om når jeg var overstimulert: sjansene blir bedre!

loppelisa09
30-09-2015, 19:44
De gjorde det uten UL denne gangen. Ikke vært borti det før.
Ble ikke noe blastocyst på frys, da det ikke utviklet seg slik de ønsket.

Så ble det en aldri så liten ambulanse tur til sykehuset mandags natten med sterke magesmerter. De konkluderte med overstimulering.
Har fått reise hjem igjen nå da. Men med LAV terskel for å dra dit igjen.
Prøver å opp og gå litt, men er for det meste soffa tjeneste som gjelder kjenner jeg.

Uff, det hørtes veldig skremmende ut. Vet ingenting om overstimulering, men jeg håper det går bedre snart!

De brukte heller ikke UL under forsøket vårt, jeg håper de gjør det denne gangen. Jeg skal spørre om det, men mindre det er gode grunner til og la være.

tmh83
30-09-2015, 22:07
I dag har jeg vært på UL, og det var ingen cyste denne gangen. Begynner på sprøyter i morgen. Skal ta 150 iu puregon, 75 iu menopur, klexane, prednisolon, doxycycline, valtrex og melatonine. Har tidligere brukt menopur eller gonal F og prednisolon, så det blir mye nytt ved dette forsøket:) Hadde mellom 16-20 follikler, så det er tydelig at eggstokkene mine har hatt godt av nesten 5 mndr med fri fra hormoner. Stortsett hatt 8-12 stk. Skal bli godt å sette de første sprøytene i morgen og være i gang igjen. Hvordan går det med dere andre? Spennende å følge dere fremover:)

moi
01-10-2015, 15:14
Huff, moi, det var ikke bra!! Ta det rolig og pass på deg selv :) jeg regner med de har sagt det samme som jeg fikk beskjed om når jeg var overstimulert: sjansene blir bedre!

Tro meg..Det er rolige dager her for tiden..hehe!
Dagene tilbringes på sofaen eller i senga. Trimturene mine er do turene.
Ser ut som en krokete eldre dame som går i slow motion når jeg er oppe å går. :P
Ikke hørt noe om at sjansene skal bli bedre ved overstimuli..Ikke hørt at de blir dårligere for den saks skyld eller..
Vondt er det vertfall!
Hva er det som gjør at sjansene for lykkes bedres ved dette??

moi
01-10-2015, 15:16
Uff, det hørtes veldig skremmende ut. Vet ingenting om overstimulering, men jeg håper det går bedre snart!

De brukte heller ikke UL under forsøket vårt, jeg håper de gjør det denne gangen. Jeg skal spørre om det, men mindre det er gode grunner til og la være.

Aldri vert borti dette før jeg eller. Ikke noe behagelig vertfall.
Lurer på hvorfor de evt ikke bruker UL noen ganger?
Det brukes jo for å se at egget/eggene settes på plass riktig.
Må få høre hva de sier når du spør :)

moi
01-10-2015, 15:19
I dag har jeg vært på UL, og det var ingen cyste denne gangen. Begynner på sprøyter i morgen. Skal ta 150 iu puregon, 75 iu menopur, klexane, prednisolon, doxycycline, valtrex og melatonine. Har tidligere brukt menopur eller gonal F og prednisolon, så det blir mye nytt ved dette forsøket:) Hadde mellom 16-20 follikler, så det er tydelig at eggstokkene mine har hatt godt av nesten 5 mndr med fri fra hormoner. Stortsett hatt 8-12 stk. Skal bli godt å sette de første sprøytene i morgen og være i gang igjen. Hvordan går det med dere andre? Spennende å følge dere fremover:)

Så bra at det ikke var noen cyste der :yess:
Og spennende med sprøyte start igjen da :)
Var en bra medisinliste du har :dåne:
Lykke til vertfall :lykkelig:

Me87
01-10-2015, 17:30
Det stemmer at OHSS øker sjansene for graviditet, men om en blir gravid når en er overstimulert kan det bli noen tøffe uker i starten av svangerskapet. Kjenner til flere tilfeller som havnet på sykehus og måtte tappe store mengder væske daglig. De sa det var store smerter.

tmh83
01-10-2015, 17:45
Takk for det :) Kjenner meg oppblåst allerede, så blir spennende å se på tirsdag.

Hørtes ikke noe godt ut å være overstimulert, men som noen andre her sier kan det gå positivt:blomstersmil: Ønsker deg god bedring videre, og at du kan bevege deg igjen om litt :)

moi
02-10-2015, 00:02
Det stemmer at OHSS øker sjansene for graviditet, men om en blir gravid når en er overstimulert kan det bli noen tøffe uker i starten av svangerskapet. Kjenner til flere tilfeller som havnet på sykehus og måtte tappe store mengder væske daglig. De sa det var store smerter.

Høres jo koselig ut :P
Jeg ble sendt til sykehus ca 13 timer etter innsetting.
Har litt veske i buken,men ikke no tapping. Håper det holder seg sånn. Men smertefullt er det vertfall! Kan ikke forestille meg hvordan det er når man må tappe.

Mirabella
02-10-2015, 10:32

Då ligg me heilt likt an, for eg begynte også med sprøyter i går, 1. oktober. :) Kva er planen for deg vidare? Eg skal på kontroll på klinikken neste fredag, på sprøytedag 9. Viss alt går etter planen, blir det sannsynligvis egguttak rett etter neste helg - mandag, tirsdag eller onsdag.

Eg tar Menopur denne gangen, 150 IU. Grua meg veldig til å blanda ut medisinen, og til å fylla i og setja sprøyta, for eg var så redd for å gjera noko feil. Men det gjekk overraskende greit, og eg trur eg gjorde alt riktig. :-) På sprøytedag 6 starter eg med Orgalutran, i tillegg til Menopur.

Blir spennande veker framover for oss dette! Eg både gledar og gruar meg på ein gang. :hyper: :neglebit:

Luna_li
02-10-2015, 11:40
Jeg er ikke helt stødig på teknikalitetene, men har lest at det høye hormonnivået overstimulering skyldes er positivt for evn graviditet.

Har vært på kontroll i dag, har nå tatt 125 Gonal-F siden lørdag. Det så bra ut! 4 store follikler på høyre side, med et par som kan komme de neste dagene, og 12-15 stk på venstre! Håper bare ikke det betyr ny runde med overstimulering, for det var ca sånn det så ut sist også... Antar jeg får mer info fra Karolinska i løpet av dagen, stay tuned!

tmh83
02-10-2015, 13:09
Då ligg me heilt likt an, for eg begynte også med sprøyter i går, 1. oktober. :) Kva er planen for deg vidare? Eg skal på kontroll på klinikken neste fredag, på sprøytedag 9. Viss alt går etter planen, blir det sannsynligvis egguttak rett etter neste helg - mandag, tirsdag eller onsdag.

Eg tar Menopur denne gangen, 150 IU. Grua meg veldig til å blanda ut medisinen, og til å fylla i og setja sprøyta, for eg var så redd for å gjera noko feil. Men det gjekk overraskende greit, og eg trur eg gjorde alt riktig. :-) På sprøytedag 6 starter eg med Orgalutran, i tillegg til Menopur.

Blir spennande veker framover for oss dette! Eg både gledar og gruar meg på ein gang. :hyper: :neglebit:

Så gøy at vi ligger helt likt :blomstersmil:

Jeg skal ha kontroll på tirsdag, sprøytedag 6. Får nok litt mer informasjon da rundt medisiner. Regner med ny kontroll på sprøytedag 8.Sprøytedag 9 reiser jeg ned til Athen, kontroll der på sprøytedag 10.

Syns det går greit å blande menopure, men jeg liker ikke å knekke "hodet" på flasken med veske :(

Mirabella
04-10-2015, 00:44
Så gøy at vi ligger helt likt :blomstersmil:

Jeg skal ha kontroll på tirsdag, sprøytedag 6. Får nok litt mer informasjon da rundt medisiner. Regner med ny kontroll på sprøytedag 8.Sprøytedag 9 reiser jeg ned til Athen, kontroll der på sprøytedag 10.

Syns det går greit å blande menopure, men jeg liker ikke å knekke "hodet" på flasken med veske :(

Ja, gøy det! :)

Ser at det er ganske vanlig med kontroll på sprøytedag 6. Anar ikkje kvifor eg må venta heilt til sprøytedag 9, før eg skal på kontroll. Litt dumt viss det skal visa seg at eg har tatt for lav eller for høg dose med medisinar. Då er det jo litt i seinaste laget å gjera noko med det.

Likte ikkje å knekka av det der loket på Menopurglaset, eg heller. :sad: Med ein gang det knakk av, var eg redd for at eg hadde tatt for hardt i, og ødelagt noko. Og etter at eg hadde sett sprøyta, prøvde eg å skru på igjen loket, men det gjekk jo heller ikkje. :panikk: Ja ja, trur alt gjekk bra då. Eg klarte å blanda medisinen og å måla opp og setja sprøyta. Og det er jo det viktigaste. :jupp:

sherider
05-10-2015, 09:14
Skal på UL i morgen for å avtale dag for insett av to fryseegg 😊 Spennende 😊
Regner med at det blir innsett på onsdag eller torsdag denne uken

tmh83
05-10-2015, 16:33
Litt vrien den der Menopure :) Dette er andre gangen jeg får kontroll på sprøytedag 6, ellers har jeg ikke fått før på sprøytedag 9. I Athen er det vanlig å ha tett oppfølging fra sprøytedag 6. Kjenner at det jobber godt i magen, og at tightsen og bhen begynner å bli strammere. Veldig spent på UL i morgen :) Hvordan går det med dere andre?

tmh83
06-10-2015, 16:13
UL i dag viste en stor follikel på hver side, og 8-10 mindre på hver side. Fortsetter med 150iu Perugon, øker Menopure fra 75 iu til 150iu og oppstart av Cetrotide i morgen:) Akupunktøren anbefalte Intravenous intralipid therapy ettersom ingen egg har festet seg. Sendte mail til klinikken, og fikk beskjed om at jeg kunne få første dose på lørdag:) Nå håper jeg det blir Bebi😊 Om testen blir negativ må vi nok gå for sperm og egg donor.

sherider
07-10-2015, 12:21
Var på UL i går for å avtale innsett av egg, men på UL kunne de se at jeg enten hadde eggløsning eller hadde en liten cyste på eggstokken. De var ikke sikker på om det var eggløsning eller cyste. Men siden vi ikke skal få eggløsning nå vi går på Progynova så fikk jeg ikke sette inn egg denne gangen allikevel :vente:
Jeg må vente til neste menstruasjon og prøve igjen da, men fikk beskjed om at hvis det på neste UL i november viser det samme ( cyste eller eggløsning) , så får jeg ikke sette inn egg da heller :neglebit:
Utrolig irriterende 😣

Luna_li
07-10-2015, 18:40
Hei alle,

Så kjedelig å måtte vente med innsett, krevende å måtte omstille seg sånn antar jeg?

Jeg har hatt UL både på dag 6 og dag 8, avhengig av hvordan helgen har falt. Har da ikke hatt oppfølging etter dette, før uttaksdagen. Et unntak denne gang, siden jeg var OVERBEVIST om at forsøket var ødelagt etter at jeg glemte Synarela på fredag og alle symptomer på at det rumlet i magen ble borte over helgen. Heldigvis var alle follikler fortsatt der og det blir uttak på fredag!

Noen som har noen kjerringråd til de av oss som blir utrolig trege i magen av disse rundene?

Mirabella
07-10-2015, 22:43
Var på UL i går for å avtale innsett av egg, men på UL kunne de se at jeg enten hadde eggløsning eller hadde en liten cyste på eggstokken. De var ikke sikker på om det var eggløsning eller cyste. Men siden vi ikke skal få eggløsning nå vi går på Progynova så fikk jeg ikke sette inn egg denne gangen allikevel :vente:
Jeg må vente til neste menstruasjon og prøve igjen da, men fikk beskjed om at hvis det på neste UL i november viser det samme ( cyste eller eggløsning) , så får jeg ikke sette inn egg da heller :neglebit:
Utrolig irriterende 😣

Kva er i så fall grunnen til at du kan ha hatt eggløysing, når du har gått på medisinar som skal hindra for tidlig eggløysing? Utrulig kjedelig uansett. :-(

tmh83
08-10-2015, 00:15
Utrolig kjedelig med avbrutt forsøk Sherider:( Fikk selv avbrutt forgje måned pga cyste. Håper det går bra med deg, og at cysten er borte neste måned:)

moi
08-10-2015, 16:37
:sad2: Da gikk det skeis denne gangen å da..
Begynner å føle meg rimelig mislykka (dårlig dag).
Lurer på hva som egentlig skal til for å få til dette...Og om det noen gang kommer til å skje..??
Kommer meg jo aldri så langt som til test dag en gang...
Jaja....Dagen er dritt og det regner jeg med de neste dagene vil være også :skjelveleppe:

loppelisa09
08-10-2015, 19:44
Lurer på hva som egentlig skal til for å få til dette...Og om det noen gang kommer til å skje..??
Jaja....Dagen er dritt og det regner jeg med de neste dagene vil være også :skjelveleppe:

Det var veldig trist å høre. Forstår følelsene dine så innmari godt, spesielt det med å føle seg mislykka.

Dere har et forsøk igjen? Det er dessverre sånn i dette gamet at man bare må riste av seg og prøve på nytt hvis man skal få det til.

Håper dere pleier hverandre og sorgen i kveld. God klem til deg.

sherider
08-10-2015, 22:50
Utrolig kjedelig med avbrutt forsøk Sherider:( Fikk selv avbrutt forgje måned pga cyste. Håper det går bra med deg, og at cysten er borte neste måned:)

Tusen takk for gode ord tmh83 😊
Ja får håpe det går bedre neste gang 😊

Fikk du også beskjed om at cysten kanskje kom til å være der neste gang ?
Skal du ha fryseforsøk denne gang ?
Masse lykke til til deg ihvertfall 😊 Krysser fingrene for at lykken smiler til deg 😊😊

sherider
08-10-2015, 22:53

Huff det var trist å lese
Forstår hvordan du føler det
Men ikke gi opp
Håper det klaffer for deg neste gang 😊

sherider
08-10-2015, 22:57
Hei alle,

Så kjedelig å måtte vente med innsett, krevende å måtte omstille seg sånn antar jeg?

Jeg har hatt UL både på dag 6 og dag 8, avhengig av hvordan helgen har falt. Har da ikke hatt oppfølging etter dette, før uttaksdagen. Et unntak denne gang, siden jeg var OVERBEVIST om at forsøket var ødelagt etter at jeg glemte Synarela på fredag og alle symptomer på at det rumlet i magen ble borte over helgen. Heldigvis var alle follikler fortsatt der og det blir uttak på fredag!

Noen som har noen kjerringråd til de av oss som blir utrolig trege i magen av disse rundene?

Heisan Luna 😊
Ja det er en litt rar følelse når man plutselig får en slik beskjed, men ikke noe å gjøre med det. Så jeg holder motet oppe allikevel jeg 😊
Godt å lese at alle folliklene var der hos deg 😊
Masse lykke til 😊 Håper det klaffer for deg denne gang 😊

sherider
08-10-2015, 23:01
Kva er i så fall grunnen til at du kan ha hatt eggløysing, når du har gått på medisinar som skal hindra for tidlig eggløysing? Utrulig kjedelig uansett. :-(

Hei Mirabella 😊
Legen sa bare at det er slikt som kan skje. Jeg har hatt mange fryseforsøk før, og det har aldri skjedd meg før, men, men. Jeg får bare håpe på at jeg har bedre lykke neste gang

Masse lykke til deg med ditt forsøk 😊 Håper det klaffer for deg denne gang 😊😊

tmh83
09-10-2015, 11:43
Tusen takk for gode ord tmh83 😊
Ja får håpe det går bedre neste gang 😊l

Fikk du også beskjed om at cysten kanskje kom til å være der neste gang ?
Skal du ha fryseforsøk denne gang ?
Masse lykke til til deg ihvertfall 😊 Krysser fingrene for at lykken smiler til deg 😊😊

Jeg fikk beskjed om at cysten kunne være der neste mnd og, men siden jeg skulle ha eggløsning når jeg sjekket fikk jeg pregnyl som de satte der. Dette for å være sikker på at jeg fikk ordentlig eggløsning. Dette ble gjort i Athen, vet ikke om de gjør det i Norge. Jeg skal ha vanlig IVF med egguttak. Reiser ned til Athen om noen timer, og skal på klinikken i morgen. Håper jeg snart er klar for egguttak. Er i dag på sprøytedag 9😊👍 Takk for lykkeønskningene😊😊

Mirabella
09-10-2015, 14:59
Hei Mirabella 😊
Legen sa bare at det er slikt som kan skje. Jeg har hatt mange fryseforsøk før, og det har aldri skjedd meg før, men, men. Jeg får bare håpe på at jeg har bedre lykke neste gang

Masse lykke til deg med ditt forsøk 😊 Håper det klaffer for deg denne gang 😊😊

Huff, så kjedelig. :( Det høyrst heilt merkelig ut. Og du har ikkje gløymt å ta medisinane ein dag heller?

Eg tar Orgalutran denne gangen, som skal hindra eggløysing. Får virkelig håpa at den virkar som de skal, og at ikkje det samme kan skje med meg. Trur nemlig det skjedde ved forrige forsøk, då eg brukte nasespray for å hindra eggøysing. Då kjente eg nemlig skikkelige eggløysingssmerter eit par dagar før planlagt egguttak. Men eg fekk ingen UL for å sjekka om eggløysinga virkelig hadde skjedd. Måtte berre ta en blodprøve, og fekk beskjed om at forsøket måtte avbrytast fordi eg var overstimulert. Eg trur derimot ikkje at eg var overstimulert, men at eg hadde hatt eggløysing, sjølv om eg gjekk på nasespray som skulle forhindra det.

Masse lykke til med neste forsøk! Håpar alt går som det skal neste gang. :klem:

Mirabella
09-10-2015, 15:08
Ja, no er kontrollen over, og alt gjekk fint. :)

Eg fekk UL med ein gang eg kom inn til legen i dag. På høgre eggstokk fann legen mange eggposar, mens det ikkje var så mange på venstre eggstokk. Typisk det, for det er alltid på høgre side i magen eg kjenner smerter ved eggløysing og mens, sånn til vanlig. Så eg trur rett og slett den høgre eggstokken min jobbar litt bedre enn den venstre.

Det var iallfall meir enn nok egg til saman, men ikkje så mange at legen trudde det var nokon stor sjanse for overstimulering. Den største eggposen var på 20 mm, og det synst eg var veldig mykje. Den må vel allerede vera overmoden, og går nok til grunne før egguttak? Dei andre eggposane var i forskjellige størrelsar. Lurer om legen sa at dei nest største var på 17 mm, og dei minste på 8 mm.

Så fekk eg beskjed om at det blir egguthenting allerede på mandag! :) Legen rekna med at eg kunne få ut 10-15 egg då, og det var visst eit heilt flott antal egg.

Så då blir det faktisk siste dag med sprøyter (Menopur og Orgalutran) i dag, på sprøytedag 9! Men eg blir ikkje heilt ferdig med sprøytene før i morgon, for då skal eg setja eggløysingssprøyte (Ovitrelle), kl. 22 om kvelden. Så blir det faktisk ingenting søndagen, før egguttaket kl. 10.00 på mandag. Eg fekk også med meg nokre tablettar (smertestillande), som eg skal ta ein time før egguthenting.

Eg synst desse dagane har gått utrulig fort! Kan ikkje heilt skjønna at eg har kome så langt allerede. No er eg berre veldig glad for at alt såg fint ut på UL i dag. Så er det berre til å venta på mandagen, når det store skal skje. Gruar meg veldig til egguthentinga, men eg håpar det ikkje blir like ille som eg fryktar.

Luna_li
10-10-2015, 09:58
Mirabella: så gode nyheter, gratulerer!! Da ligger vi rimelig likt, blir spennende å følge deg :)

Jeg hadde egguttak i går, fikk ut 13 fine :) var et eller to egg igjen der inne, men de måtte avbryte pga smerter... Den gode nyheten er at jeg ikke har behøvd så mye som en paracet etter at jeg kom hjem, det er en positiv endring fra forrige gang! Det blir da innsett på onsdag, håper på bedre utfall en de 2 (av 25) vi fikk igjen sist... God helg til alle!

tmh83
10-10-2015, 16:42
Vært på UL i dag. Setter pregnyle i kveld og har uttak på mandag! Blir uttak i narkose:) Mirabella: Da ligger vi helt likt:) Hvor mange dager skal du ha mellom uttak og innsett? Ønsker deg masse lykke til på mandag!

Mirabella
10-10-2015, 18:21
Mirabella: så gode nyheter, gratulerer!! Da ligger vi rimelig likt, blir spennende å følge deg :)

Jeg hadde egguttak i går, fikk ut 13 fine :) var et eller to egg igjen der inne, men de måtte avbryte pga smerter... Den gode nyheten er at jeg ikke har behøvd så mye som en paracet etter at jeg kom hjem, det er en positiv endring fra forrige gang! Det blir da innsett på onsdag, håper på bedre utfall en de 2 (av 25) vi fikk igjen sist... God helg til alle!

Takk for det! :) Gratulerer med overstått egguttak, og masse lykke til med innsett på onsdag i veka som kjem. :klem: Kjekt at me ligg omtrent likt an i løypa!

Huff, var egguttaket så smertefullt altså, sjølv om du hadde tatt smertestillande på forhånd? Gruar meg ikkje akkurat mindre til egguttaket, når eg høyrer sånt. :neglebit: Eg skal jammen vera glad når det er overstått!

Mirabella
10-10-2015, 18:31
Vært på UL i dag. Setter pregnyle i kveld og har uttak på mandag! Blir uttak i narkose:) Mirabella: Da ligger vi helt likt:) Hvor mange dager skal du ha mellom uttak og innsett? Ønsker deg masse lykke til på mandag!

Ja, det gjer me då! :) Spennande med egguttak på samme dag til og med! Eg anar ikkje kor mange dagar eg skal ha mellom uttak og innsett, det sa ikkje legen noko om då eg var på UL i går. Eg har tatt sprøyter i til saman 9 dagar. I kveld set eg eggløysingssprøyte. Så blir det ein dag uten nokon ting på søndag, før egguttaket på mandag.

Kvifor skal du ha egguttak i narkose? På grunn av sterke smerter ved tidligare uttak? Kjenner at eg får heilt angst, når eg høyrer om smertefulle egguttak. :redd: Veit ikkje om eg kjem til å takla det, viss det blir uutholdelig vondt.

Må ha masse lykke til på mandag, du og! :klem:

tmh83
10-10-2015, 19:17
Ja, det gjer me då! :) Spennande med egguttak på samme dag til og med! Eg anar ikkje kor mange dagar eg skal ha mellom uttak og innsett, det sa ikkje legen noko om då eg var på UL i går. Eg har tatt sprøyter i til saman 9 dagar. I kveld set eg eggløysingssprøyte. Så blir det ein dag uten nokon ting på søndag, før egguttaket på mandag.

Kvifor skal du ha egguttak i narkose? På grunn av sterke smerter ved tidligare uttak? Kjenner at eg får heilt angst, når eg høyrer om smertefulle egguttak. :redd: Veit ikkje om eg kjem til å takla det, viss det blir uutholdelig vondt.

Må ha masse lykke til på mandag, du og! :klem:

Det er visst vanlig å ta egguttak i narkose her. Jeg er virkelig glad for det, for jeg får alltid store smerter under uttak. Jeg er operert i magen flere ganger og har en del sammenvoksninger som gjør det smertefullt. Mange skriver at de ikke kjenner noe, så det er veldig individuelt. Ønsker deg masse lykke til! Spent på å høre hvordan det går, og hvor mange egg du får ut!

Luna_li
10-10-2015, 19:43
Hei Mirabella! Ikke meningen å skremme deg, forrige gang var det ikke ubehagelig i det hele tatt, selv om jeg tok ut dobbelt så mange egg! Legen hadde ingen god forklaring på hvorfor det ikke var sånn nå også. Jeg er helt sikker på at det ikke hjelper å bekymre seg i alle fall :) Om ikke annet må du huske at det er fort gjort og at det forhåpentligvis er en flott gevinst på den andre siden!

Me87
10-10-2015, 21:45
Jeg har hatt fire uttak, og har opplevd dem forskjellige. Et var vondt (men da fikk de ikke satt venflon, så fikk ikke det de pleier å sette), resten var mer ubehagelig - ikke smertefulle. :blomstersmil:

Lykke til :lykke:

Mirabella
10-10-2015, 23:44
Takk alle saman! :klemse: Eg skal prøva å ikkje bekymra meg altfor mykje for egguttaket. Eg kjem meg vel gjennom det, forhåpentligvis uten altfor store smerter!

No i kveld har eg satt eggløysingssprøyta (Ovitrelle), så no er det ingen fleire sprøyter på meg før egguthentinga på måndag! :)

tmh83
12-10-2015, 12:53
Egguttak vel overstått! Takk og lov for narkose👍 12 egg ble det tilsammen. Får vite mer i morgen om når innsettningen vil bli. De neste ukene skal jeg ta: Cyclacur, prednisolon, doxycycline, 800mg utrogestan, baby aspirin og clexane. Jaja..... Ble nok medisiner under rugeperioden og. Viser testen positiv skal jeg fortsette videre. Hvordan gikk det med deg i dag Mirabella? Hvordan går det med dere andre?

Mirabella
12-10-2015, 14:27
Egguttak vel overstått! Takk og lov for narkose👍 12 egg ble det tilsammen. Får vite mer i morgen om når innsettningen vil bli. De neste ukene skal jeg ta: Cyclacur, prednisolon, doxycycline, 800mg utrogestan, baby aspirin og clexane. Jaja..... Ble nok medisiner under rugeperioden og. Viser testen positiv skal jeg fortsette videre. Hvordan gikk det med deg i dag Mirabella? Hvordan går det med dere andre?

Gratulerer så mykje med overstått egguttak, og mange flotte egg ut! :klem: Kjekt når alt går som det skal. Det var jammen ein haug med medisinar du skal ta framover! Eg skal ikkje ta noko anna enn Lutius, eg. Spennande å få vita når det blir innsett på deg.

Det gjekk heldigvis fint med meg og i dag, og egguthentinga er vel overstått! :yess: Me hadde time kl. 10.00 i dag tidlig. Eg hadde fått 3 smertestillande tablettar, som eg skulle ta ein time før egguthentinga. Tok dei bilen, på vei til klinikken. Merka ingenting då eg sat i bilen, men då me var framme og eg skulle gå ut av bilen, vart eg skikkelig svimmel. :sad: Måtte setja meg ned igjen, og det tok litt tid før eg klarte å gå inn. Fekk då beskjed om at tablettane var sterke, så det var heilt normalt at eg vart svimmel av dei. Men fy så ekkelt det var.

Etter kort tid fekk me koma inn på eit rom, der eg skulle gjera meg klar til egguthentinga. Var heldigvis ei seng der, så eg fekk lagt meg nedpå litt, mens mannen min gjekk på eit anna rom for å gjera det han måtte.

Etterpå kom legen inn til oss, og kunne fortelja at sædprøven til mannen min var enda dårligare enn sist, så det var nødt til å bli ICSI. :sad: Og eg som hadde håpa at me skulle sleppa det! Forrige gang var det 20% av sædcellene som bevegde seg normalt, denne gangen var det under 10%. :sukk: Eg skjønnar virkelig ikkje kva som har skjedd med sædkvalitet til mannen min i løpet av dei siste åra.

Så var det tid for egguthenting! :smile: Eg grua meg veldig, og var spent på om det var nokon egg igjen der inne, og det var det heldigvis! :jupp: Først fekk eg sjå eggposane på skjermen, så kjente eg eit lite stikk når legen sette lokalbedøvelse. Kjente eit nytt lite stikk, då nåla kom inn i eggstokken. Egga i høgre eggstokk vart henta ut først, og der var det mange! Eg fulgte med på skjermen mens eitt og eitt egg vart sugd ut av eggposane. Kjente nesten ingenting i starten, men det vart litt vondare etter kvart. Venstre eggstokk gjekk veldig greit og fort, for der var det så få egg. Alt i alt var sjølve egguttaket mindre vondt enn eg hadde trudd, så no treng eg ikkje å grua meg så mykje til akkurat det, viss eg må gjennom det fleire gangar. Men eg var veldig øm i magen etterpå, og blødde litt.

I alt fekk eg ut 17 egg! :thumbs: Veldig fornøyd med å ha fått ut mange egg, men det var kanskje litt i overkant mange? Får berre ikkje håpa antalet går ut over kvaliteten på egga. Kjempegodt at det er overstått iallfall!

Etter egguttaket sa legen at det vart innsett allerede på onsdag! Meinar det var kl. 11.00. Er ikkje det litt tidlig? Eg trudde det var ein fordel å sjå an egga i 4-5 dagar, for å vera sikker på at det er det/dei beste egget/egga som blir sett inn igjen.

Eg følte meg i grei form rett etter egguttaket, og smertene i magen no etterpå har ikkje vore så ille. Men då me kom i bilen og begynte å kjøra, så vart eg så kvalm, og begynte å svetta. Me har ca 1 time å kjøra heim, og me måtte ta fleire stopp på veien. Eg kasta opp ein gang på turen, og ein gang når me akkurat kom heim og eg gjekk ut av bilen. Skikkelig guffent. :urk: La meg rett på sofaen då me kom heim, og her ligg eg enda. Og no føler eg meg heldigvis mykje bedre. :) Men trur eg skal ta det mest mulig med ro resten av dagen.

Sjukepleiaren skal ringa meg på formiddagen i morgon, for å fortelja kor mange egg som har blitt befrukta. Blir spennande og skummelt å venta på den telefonen altså!

I kveld skal eg begynna med Lutinus, som eg skal ta 3 gangar om dagen heilt fram til testdagen. Blir nok nokon lange veker framover no, før eg veit om eg har blitt gravid, eller ikkje.

Luna_li
12-10-2015, 14:53
Gratulerer med flott uttak, Mirabella! Jeg er så glad at det ikke var for ille for deg, og tror 17 er et bra antall :) Jeg fikk ut 25 på mitt første uttak, og da sa de at alt over 20 var litt for mye, men i forhold til det tallet har du jo fortsatt litt å gå på.

Jeg har snakket med Karolinska i dag, og vi har sendt 7 av de 13 til gentesting. Det er jeg kjempefornøyd med, og det er en mye bedre relativ utteling enn sist. Da hadde vi 10 test til gentesting og fikk OK på 2... Statistisk sett skal det være ca. 50/50 av det som testes som skal være bra, så håper at vi i alle fall får like mange som sist. Innsett blir da onsdag klokken 14 :)

Gentestingen er årsaken til at vi venter såpass lenge med innsett, Mirabella, ellers tror jeg at alt mellom 3-5 dager er normalt på Karolinska. I Oslo har jeg fått inntrykk av at 3 dager er ganske standard - det vet kanskje noen av dere andre mer om?

Tmh83: Grattis med uttak til deg også, 12 egg er jo også veldig bra! Høres ut som om du har en del piller å knaske på - går det bra med bivirkninger?

tmh83
12-10-2015, 16:51
Gratulerer så mykje med overstått egguttak, og mange flotte egg ut! :klem: Kjekt når alt går som det skal. Det var jammen ein haug med medisinar du skal ta framover! Eg skal ikkje ta noko anna enn Lutius, eg. Spennande å få vita når det blir innsett på deg.

Det gjekk heldigvis fint med meg og i dag, og egguthentinga er vel overstått! :yess: Me hadde time kl. 10.00 i dag tidlig. Eg hadde fått 3 smertestillande tablettar, som eg skulle ta ein time før egguthentinga. Tok dei bilen, på vei til klinikken. Merka ingenting då eg sat i bilen, men då me var framme og eg skulle gå ut av bilen, vart eg skikkelig svimmel. :sad: Måtte setja meg ned igjen, og det tok litt tid før eg klarte å gå inn. Fekk då beskjed om at tablettane var sterke, så det var heilt normalt at eg vart svimmel av dei. Men fy så ekkelt det var.

Etter kort tid fekk me koma inn på eit rom, der eg skulle gjera meg klar til egguthentinga. Var heldigvis ei seng der, så eg fekk lagt meg nedpå litt, mens mannen min gjekk på eit anna rom for å gjera det han måtte.

Etterpå kom legen inn til oss, og kunne fortelja at sædprøven til mannen min var enda dårligare enn sist, så det var nødt til å bli ICSI. :sad: Og eg som hadde håpa at me skulle sleppa det! Forrige gang var det 20% av sædcellene som bevegde seg normalt, denne gangen var det under 10%. :sukk: Eg skjønnar virkelig ikkje kva som har skjedd med sædkvalitet til mannen min i løpet av dei siste åra.

Så var det tid for egguthenting! :smile: Eg grua meg veldig, og var spent på om det var nokon egg igjen der inne, og det var det heldigvis! :jupp: Først fekk eg sjå eggposane på skjermen, så kjente eg eit lite stikk når legen sette lokalbedøvelse. Kjente eit nytt lite stikk, då nåla kom inn i eggstokken. Egga i høgre eggstokk vart henta ut først, og der var det mange! Eg fulgte med på skjermen mens eitt og eitt egg vart sugd ut av eggposane. Kjente nesten ingenting i starten, men det vart litt vondare etter kvart. Venstre eggstokk gjekk veldig greit og fort, for der var det så få egg. Alt i alt var sjølve egguttaket mindre vondt enn eg hadde trudd, så no treng eg ikkje å grua meg så mykje til akkurat det, viss eg må gjennom det fleire gangar. Men eg var veldig øm i magen etterpå, og blødde litt.

I alt fekk eg ut 17 egg! :thumbs: Veldig fornøyd med å ha fått ut mange egg, men det var kanskje litt i overkant mange? Får berre ikkje håpa antalet går ut over kvaliteten på egga. Kjempegodt at det er overstått iallfall!

Etter egguttaket sa legen at det vart innsett allerede på onsdag! Meinar det var kl. 11.00. Er ikkje det litt tidlig? Eg trudde det var ein fordel å sjå an egga i 4-5 dagar, for å vera sikker på at det er det/dei beste egget/egga som blir sett inn igjen.

Eg følte meg i grei form rett etter egguttaket, og smertene i magen no etterpå har ikkje vore så ille. Men då me kom i bilen og begynte å kjøra, så vart eg så kvalm, og begynte å svetta. Me har ca 1 time å kjøra heim, og me måtte ta fleire stopp på veien. Eg kasta opp ein gang på turen, og ein gang når me akkurat kom heim og eg gjekk ut av bilen. Skikkelig guffent. :urk: La meg rett på sofaen då me kom heim, og her ligg eg enda. Og no føler eg meg heldigvis mykje bedre. :) Men trur eg skal ta det mest mulig med ro resten av dagen.

Sjukepleiaren skal ringa meg på formiddagen i morgon, for å fortelja kor mange egg som har blitt befrukta. Blir spennande og skummelt å venta på den telefonen altså!

I kveld skal eg begynna med Lutinus, som eg skal ta 3 gangar om dagen heilt fram til testdagen. Blir nok nokon lange veker framover no, før eg veit om eg har blitt gravid, eller ikkje.

Gratulerer så mye til deg og med flott uttak! Så bra at du ikke kjente så mye. Trist å høre om prøven til mannen, håper de finner noen flotte svømmere og at det gir mange befruktede egg:) Stortsett blir 90-100% av mine egg befruktet, men på dag 2 skjer det alltid noe rart. Da detter 80-90% fra. Håper ikke det samme skjer denne gangen. Har aldri fått dyrket dem lenger enn til dag 3, men håper på blastocyste denne gangen og innsett av 2 eller 3. Blir spennende å høre i morgen. Hold meg gjerne oppdatert på resultatet av befruktningen:)

Trippi
12-10-2015, 21:23
Hei!
Tør endelig å snike meg inn her ... har satt inn et fryseegg i dag - vi prøver på et søsken til den lille isci-krabaten vår! Håper vi får henge med her en stund.

Mirabella: vi hadde samme tidsskjema som deg sist, altså innsett to dager etter uttak. Så det er nok ganske normalt, dersom det ikke er spesielle grunner til å vente.

Det er første søskenforsøk og første fryseforsøk for oss, så det kjennes i grunnen like nytt ut som forrige gang. Vi har fryseforsøk i naturlig syklus, så det har vært veldig uvant å ikke har rutinene med medisiner og faste klokkeslett. Det føltes som om ting var mer "under kontroll" sist gang. Men veldig behagelig å slippe, for all del.

Var veldig spent på å høre om egget hadde overlevd da vi ringte inn i morges, men det hadde heldigvis gått bra. Så nå krysser vi fingre og tær og det vi har.

Lykke til til alle i oktober-klubben!

Mirabella
13-10-2015, 12:46
Gratulerer med flott uttak, Mirabella! Jeg er så glad at det ikke var for ille for deg, og tror 17 er et bra antall :) Jeg fikk ut 25 på mitt første uttak, og da sa de at alt over 20 var litt for mye, men i forhold til det tallet har du jo fortsatt litt å gå på.

Jeg har snakket med Karolinska i dag, og vi har sendt 7 av de 13 til gentesting. Det er jeg kjempefornøyd med, og det er en mye bedre relativ utteling enn sist. Da hadde vi 10 test til gentesting og fikk OK på 2... Statistisk sett skal det være ca. 50/50 av det som testes som skal være bra, så håper at vi i alle fall får like mange som sist. Innsett blir da onsdag klokken 14 :)

Gentestingen er årsaken til at vi venter såpass lenge med innsett, Mirabella, ellers tror jeg at alt mellom 3-5 dager er normalt på Karolinska. I Oslo har jeg fått inntrykk av at 3 dager er ganske standard - det vet kanskje noen av dere andre mer om?

Eg er veldig glad for at egguthentinga gjekk fint, uten store smerter. :) Men eg var ikkje heilt forberedt på svimmelheten før, og kvalmen etter egguttaket! :sad: Ja eg håpar 17 egg er innanfor normalen, og at det ikkje for mange. :) Kor mange av dine egg var det som vart befrukta og delte seg som dei skulle, då du fekk ut 25 egg?

Betaler dåke ekstra for gentesting, og er det ein spesiell grunn (arvelig sjukdom eller liknande) til at egga skal gentestast?

Så spennande at me skal ha innsett på samme dag! :) Eg har time kl. 10. Lykke til i morgon! :klem:

Mirabella
13-10-2015, 12:51
Gratulerer så mye til deg og med flott uttak! Så bra at du ikke kjente så mye. Trist å høre om prøven til mannen, håper de finner noen flotte svømmere og at det gir mange befruktede egg:) Stortsett blir 90-100% av mine egg befruktet, men på dag 2 skjer det alltid noe rart. Da detter 80-90% fra. Håper ikke det samme skjer denne gangen. Har aldri fått dyrket dem lenger enn til dag 3, men håper på blastocyste denne gangen og innsett av 2 eller 3. Blir spennende å høre i morgen. Hold meg gjerne oppdatert på resultatet av befruktningen:)

Takk for det! :) Flott med mange egg ut og lite smerter, ja - og litt kjipt med dårlige svømmarar hos mannen min.

Huff, høyrest ikkje noko særlig ut at så mange egg dett frå på dag 2 hos deg. :( Håpar virkelig ikkje det samme skjer hos meg, og at det ikkje skjer hos deg igjen. Eg får berre krysa fingrane, og håpa på det beste! :)

Eg håpar også på innsett av 2 egg, dersom det blir ein mulighet. Men eg får høyra med klinikken i morgon. :)

Mirabella
13-10-2015, 12:57
Hei!
Tør endelig å snike meg inn her ... har satt inn et fryseegg i dag - vi prøver på et søsken til den lille isci-krabaten vår! Håper vi får henge med her en stund.

Mirabella: vi hadde samme tidsskjema som deg sist, altså innsett to dager etter uttak. Så det er nok ganske normalt, dersom det ikke er spesielle grunner til å vente.

Det er første søskenforsøk og første fryseforsøk for oss, så det kjennes i grunnen like nytt ut som forrige gang. Vi har fryseforsøk i naturlig syklus, så det har vært veldig uvant å ikke har rutinene med medisiner og faste klokkeslett. Det føltes som om ting var mer "under kontroll" sist gang. Men veldig behagelig å slippe, for all del.

Var veldig spent på å høre om egget hadde overlevd da vi ringte inn i morges, men det hadde heldigvis gått bra. Så nå krysser vi fingre og tær og det vi har.

Lykke til til alle i oktober-klubben!

Velkommen inn hit til oss! :klem: Kjekt med fleire damer her i oktoberklubben. :)

Så bra å høyra at innsett etter to dagar er ganske vanlig. :) Dette er første forsøket vårt, så då er det vel sikkert ikkje vanlig med noko langtidsdyrking, viss det ikkje er spesielle grunnar for det.

Så spennande med søskenforsøk! :) Og så bra at egget overlevde opptininga. :heia: Når blir det innsett på deg då?

Mirabella
13-10-2015, 13:05
Å, endelig har eg fått snakka med ein sjukepleiar på Klinikk Hausken! :) Eg begynte å bli litt smågal av å venta her no. :crazy2:

Eg meinar sjukepleiaren eg snakka med i går, sa at dei skulle ringa meg i dag tidleg mellom kl. 9 og 10. Så eg venta spent, men telefonen min var like stille. Tenkte at eg kanskje hadde høyrt feil, og at det var mellom 10 og 11 dei skulle ringa. Då klokka nærma seg 11, og telefonen enda ikkje hadde ringt, begynte eg å bli litt stressa. For tenk om eg ikkje høyrte noko fordi ingen av egga hadde blitt befrukta? :neglebit:

Når klokka nærma seg 11 og eg fortsatt ikkje hadde høyrt noko, fann eg fram papira frå klinikken, og begynte å lesa. Me skulle betala for 3-pakken i går før egguthentinga, og det gjorde me. Men sidan sædprøven til mannen min var så dårlig, fekk me beskjed om at me kunne betala for det etterpå, for det kom i tillegg. Det gløymte me, så me gjekk berre rett etter egguttaket. Kom på det i bilen, men mannen min sa at me sikkert kunne betala det i morgon, når eg har time til egginnsetting. Og eg tenkte at det sikkert gjekk greit, så me kjørte berre heim. Men når eg no leste i kontrakten, så stod det at dersom innbetaling ikkje var registrert, så kunne behandlinga avbrytast! :panikk:

Det var då eg kjente panikken koma for alvor! For tenk om dei rett og slett ikkje hadde gjennomført ICSI for å befrukta egga, sidan me ikkje hadde betalt for det? Og at alle egga mine no hadde gått dukken på grunn av det! Begynte nesten å grina, så redd vart eg. :rodme: Det er jo sjølvsagt mest sannsynlig at dei ville ha ringt oss frå klinikken for å etterlysa pengane først, om det var viktig, og ikkje berre avbryta behandlinga uten å kontakta oss i det heile tatt. Men eg tenker alltid det verste, så eg var faktisk skikkelig redd. ​

Klokka 11 klarte eg ikkje å venta eit sekund lenger, så då ringte eg rett til Klinikk Hausken. Vart sitjande i kø ei heil stund, men så var det endelig ein sjukepleiar som svarte på telefonen. Ho sa at eg kunne slappa heilt av, for det var ingen fare for at behandlinga var avbrutt. :) Me fekk rekning seinare, på det som ikkje var betalt. Grunnen til at dei ikkje hadde ringt meg enda, var fordi dei hadde hatt det travelt i dag.

Så gjekk sjukepleiaren for å henta papira mine. Då ho kom tilbake, kunne ho fortelja at av dei 17 egga som vart henta ut i går, så var det 14 av dei som var modne. Og av dei 14 modne egga mine, så var det så mykje som 10 av dei som hadde blitt befrukta! :jippi: Ho sa at det var eit kjempebra resultat. Men det var først i morgon dei kunne sjå kva egg som hadde delt seg som dei skulle, så eg reknar jo med at nokre av egga fell frå til i morgon. Uansett, så er eg superfornøyd med resultatet så langt. :jupp: Og veldig spent på kor mange av egga som overlever til innsett i morgon! ​ ​

moi
13-10-2015, 14:21
Å, endelig har eg fått snakka med ein sjukepleiar på Klinikk Hausken! :) Eg begynte å bli litt smågal av å venta her no. :crazy2:

Eg meinar sjukepleiaren eg snakka med i går, sa at dei skulle ringa meg i dag tidleg mellom kl. 9 og 10. Så eg venta spent, men telefonen min var like stille. Tenkte at eg kanskje hadde høyrt feil, og at det var mellom 10 og 11 dei skulle ringa. Då klokka nærma seg 11, og telefonen enda ikkje hadde ringt, begynte eg å bli litt stressa. For tenk om eg ikkje høyrte noko fordi ingen av egga hadde blitt befrukta? :neglebit:

Når klokka nærma seg 11 og eg fortsatt ikkje hadde høyrt noko, fann eg fram papira frå klinikken, og begynte å lesa. Me skulle betala for 3-pakken i går før egguthentinga, og det gjorde me. Men sidan sædprøven til mannen min var så dårlig, fekk me beskjed om at me kunne betala for det etterpå, for det kom i tillegg. Det gløymte me, så me gjekk berre rett etter egguttaket. Kom på det i bilen, men mannen min sa at me sikkert kunne betala det i morgon, når eg har time til egginnsetting. Og eg tenkte at det sikkert gjekk greit, så me kjørte berre heim. Men når eg no leste i kontrakten, så stod det at dersom innbetaling ikkje var registrert, så kunne behandlinga avbrytast! :panikk:

Det var då eg kjente panikken koma for alvor! For tenk om dei rett og slett ikkje hadde gjennomført ICSI for å befrukta egga, sidan me ikkje hadde betalt for det? Og at alle egga mine no hadde gått dukken på grunn av det! Begynte nesten å grina, så redd vart eg. :rodme: Det er jo sjølvsagt mest sannsynlig at dei ville ha ringt oss frå klinikken for å etterlysa pengane først, om det var viktig, og ikkje berre avbryta behandlinga uten å kontakta oss i det heile tatt. Men eg tenker alltid det verste, så eg var faktisk skikkelig redd. ​

Klokka 11 klarte eg ikkje å venta eit sekund lenger, så då ringte eg rett til Klinikk Hausken. Vart sitjande i kø ei heil stund, men så var det endelig ein sjukepleiar som svarte på telefonen. Ho sa at eg kunne slappa heilt av, for det var ingen fare for at behandlinga var avbrutt. :) Me fekk rekning seinare, på det som ikkje var betalt. Grunnen til at dei ikkje hadde ringt meg enda, var fordi dei hadde hatt det travelt i dag.

Så gjekk sjukepleiaren for å henta papira mine. Då ho kom tilbake, kunne ho fortelja at av dei 17 egga som vart henta ut i går, så var det 14 av dei som var modne. Og av dei 14 modne egga mine, så var det så mykje som 10 av dei som hadde blitt befrukta! :jippi: Ho sa at det var eit kjempebra resultat. Men det var først i morgon dei kunne sjå kva egg som hadde delt seg som dei skulle, så eg reknar jo med at nokre av egga fell frå til i morgon. Uansett, så er eg superfornøyd med resultatet så langt. :jupp: Og veldig spent på kor mange av egga som overlever til innsett i morgon! ​ ​

Skjønner du ble litt småstresset. hehe!
Men så utrolig bra med 10 befruktede egg da :)
Det var nok litt å gjøre hos dem i dag ja. Satt selv og ventet på tlf fra en av legene der. :)
Masse lykke til med innsetting.

tmh83
13-10-2015, 16:25
Velkommen hit Trippi, og gratulerer så mye som ruger😊 Mirabella, gratulerer med flott befruktning😊 Håper det blir noen på frys og. Lange dager det her. Mye venting og tidspunkter å forholde seg til. Hva gjør dere i rugeperioden for å få tiden til å gå? Syns alltid tiden går så sakte, men plutselig er testdagen der👍 Vært på klinikken i dag, og 7 av eggene var befruktet. Ikke overveldet siden jeg vet at mange faller fra i morgen. Blir spennende å høre på torsdag!

Luna_li
13-10-2015, 17:17
Mirabella: Jeg mener å huske at 16 egg ble befruktet sist. Siden gentesting krever høy standard på eggene var det 10 som kvalifiserte for testing sist, men kan godt hende de andre hadde fått en second chance i et "vanlig" løp. Vi får dekket forsøkene våre av det offentlige som følge av at jeg er bærer av et alvorlig, ikke-behandlingsbart genetisk avvik. Men vi har også max 3 forsøk og må dekke evn overskytende forsøk selv. Har hørt rykter om at prisen da er i 100.000-kronersklassen, så takk til den Norske Stat :) Det er heller ikke mange klinikker som tilbyr dette. Alternativet vårt er eggdonasjon/adopsjon eller å håpe på det beste med naturmetoden, men jeg er redd det er mange krevende problemstillinger man kan møte på der.

Ellers har jeg fått kjedelige nyheter i dag: det blir ikke innsett i morgen :( De klarer rett og slett ikke å lese resultatene fra gentesting skikkelig, og vil gjerne ta en test til. Det krever flere dager, og da er det visstnok like greit å fryse ned de som evn er ok for fryseforsøk senere. Så jeg har tatt min siste Lutinus og får bare vente på tanta... Skulle få lov å ringe inn på fredag, da hadde de endelig resultat til meg. Jeg er fryktelig spent og usikker på hva dette egentlig betyr for utfallet av dette forsøket, håper virkelig ikke vi har brukt nest siste forsøk til ingen nytte!

Men lykke til med innsett Mirabella og jeg håper rugingen din gir gode resultater, Trippi!

Mirabella
13-10-2015, 18:03
Skjønner du ble litt småstresset. hehe!
Men så utrolig bra med 10 befruktede egg da :)
Det var nok litt å gjøre hos dem i dag ja. Satt selv og ventet på tlf fra en av legene der. :)
Masse lykke til med innsetting.

Takk for det! :) Det blir virkelig spennande med innsett i morgon, og å få vita kor mange egg som fortsatt ser fine ut. :)

Eg var nok meir enn berre litt småstressa eit lite øyeblikk, skal eg innrømma. :rodme:

Høyrest ut som om det har vore ein travel dag på klinikken i dag då. :blunke:

Mirabella
13-10-2015, 18:15
Velkommen hit Trippi, og gratulerer så mye som ruger😊 Mirabella, gratulerer med flott befruktning😊 Håper det blir noen på frys og. Lange dager det her. Mye venting og tidspunkter å forholde seg til. Hva gjør dere i rugeperioden for å få tiden til å gå? Syns alltid tiden går så sakte, men plutselig er testdagen der👍 Vært på klinikken i dag, og 7 av eggene var befruktet. Ikke overveldet siden jeg vet at mange faller fra i morgen. Blir spennende å høre på torsdag!

Takk for det! :) Hadde vore kjekt med nokon egg på frys og, så det blir spennande å høyra korleis det står til med egga mine i morgon. :)

Eg synst faktisk det har gått veldig fort fram til no, frå eg begynte med sprøytene. Men eg vil tru at det blir eit par lange veker mellom innsett i morgon, og fram til testing. Anar ikkje heilt kva eg skal gjera, for å få tida til å gå fortare. Prøva å tenka på og vera opptatt med andre ting kanskje, men det er nok lettare sagt enn gjort. :vente:

Det er jo ganske bra med 7 befrukta egg då. :) Eg har 10 befrukta egg, og sjukepleiaren sa at det var veldig bra! Håpar det ikkje blir like mange som faller frå hos deg denne gangen. Skal du ha innsett på torsdag, eller?

Mirabella
13-10-2015, 18:30
Mirabella: Jeg mener å huske at 16 egg ble befruktet sist. Siden gentesting krever høy standard på eggene var det 10 som kvalifiserte for testing sist, men kan godt hende de andre hadde fått en second chance i et "vanlig" løp. Vi får dekket forsøkene våre av det offentlige som følge av at jeg er bærer av et alvorlig, ikke-behandlingsbart genetisk avvik. Men vi har også max 3 forsøk og må dekke evn overskytende forsøk selv. Har hørt rykter om at prisen da er i 100.000-kronersklassen, så takk til den Norske Stat :) Det er heller ikke mange klinikker som tilbyr dette. Alternativet vårt er eggdonasjon/adopsjon eller å håpe på det beste med naturmetoden, men jeg er redd det er mange krevende problemstillinger man kan møte på der.

Ellers har jeg fått kjedelige nyheter i dag: det blir ikke innsett i morgen :( De klarer rett og slett ikke å lese resultatene fra gentesting skikkelig, og vil gjerne ta en test til. Det krever flere dager, og da er det visstnok like greit å fryse ned de som evn er ok for fryseforsøk senere. Så jeg har tatt min siste Lutinus og får bare vente på tanta... Skulle få lov å ringe inn på fredag, da hadde de endelig resultat til meg. Jeg er fryktelig spent og usikker på hva dette egentlig betyr for utfallet av dette forsøket, håper virkelig ikke vi har brukt nest siste forsøk til ingen nytte!

Men lykke til med innsett Mirabella og jeg håper rugingen din gir gode resultater, Trippi!

Takk, det blir spennande med innsett i morgon. :)

Ja, då skjønnar eg. Jammen bra at dåke får dekka forsøka av det offentlige, når det er så dyrt!

Så kjedelig at resultata frå gentestinga ikkje var bra nok, og at du ikkje får innsett i morgon likevel. :klem: Dumt når ting ikkje går som planlagt. Håpar du får vita meir på fredag, og at dåke i det minste får nokon egg på frys.

tmh83
13-10-2015, 21:23
Luna_li: Håper at resultatene på fredag er fine, og at du får fryseforsøk allerede neste måned. Litt av en prøvelse dette her med mye usikkerhet. Ønsker deg masse lykke til! Mirabella: Blir spennende for deg i morgen, ønsker deg masse lykke til. Hold meg gjerne oppdatert! Ellers går det i veldig late dager her i Athen helt alene😊

jelena83
14-10-2015, 12:14
Jeg melder meg inn i oktoberklubben. Dere kan se i signaturen at dette er min andre ICSI/IVF på Riksen. Jeg har begynt med Synarela 19.9. og med Menopur for 8 dager siden (de første fire dagene 225, etter dette 150), og i morgen er det første UL.
Krysser fingrene for alle!

Qbee
14-10-2015, 15:05
Har ikke oppdatert eller fulgt med så mye her inne, men skrev tidligere at jeg hadde lave forventninger pga amh på 2.

Har nå fått egguttaksdato på mandag, og får mest sannsynlig ut 4-5 egg. Noe som er helt ok, og jeg er veldig fornøyd. Ender på 17 (!) sprøyter med 300ie bemfola, så begynner å bli ganske blakk, hehe.
Men pengene betyr så lite dersom vi lykkes!

Trippi
14-10-2015, 20:14
Velkommen hit, Jelena83. Håper det ser fint ut på UL i morgen, og at dette forsøket blir det beste!

Lykke til med egguttak Qbee.

Kos deg i Athen tmh83. Late dager trenger ikke være dumt, fint å senke skuldrene og lade batteriene.

Spent på hvordan det har gått med deg i dag, Mirabella. Ble det fine delte egg og noen på frys?

Kjedelig med avbrutt forsøk, Luna_li. Men håper testene gir gode resultater og at det blir klaff på fryseforsøk!

Rugedag to har gått fort. Har hatt mye å gjøre, så da blir det liten tid til å fundere. Men konsentrasjonen er ikke alltid helt på topp skal jeg innrømme.

loppelisa09
14-10-2015, 21:07
Jeg har satt min første Menopur-sprøyte i kveld. Det gikk kjempebra. Måtte dessverre kjøpe en ny pakke da jeg grunnet en misforståelse ødela den første...

MEN.. Nå er vi i gang! Sprayer og sprøyter og kontroll fredag neste uke. Gleder meg!

Mirabella
14-10-2015, 21:59
Mirabella: Blir spennende for deg i morgen, ønsker deg masse lykke til. Hold meg gjerne oppdatert! Ellers går det i veldig late dager her i Athen helt alene😊

Tusen takk for det! :) Det har vore ein spennande dag, ja.

Kos deg vidare i Athen. :) Er det i morgon du skal få vita om det er nokon egg som overlever til innsett? Masse lykke til i morgon iallfall! :klem:

Mirabella
14-10-2015, 22:19
Spent på hvordan det har gått med deg i dag, Mirabella. Ble det fine delte egg og noen på frys?

Ja, no er innsettinga overstått, og eg har blitt rugar! :grin:

Eg var veldig spent på kor mange egg som hadde overlevd natta, då me kom til klinikken i formiddag. Me hadde time kl. 11, og måtte venta litt før me fekk koma inn.

Då det vart vår tur, fekk me først snakka med legen. Han sa at av dei 10 egga som var befrukta i går, var det eitt perfekt, firedelt egg i dag. :) Det var det egget som skulle setjast inn i dag. I tillegg var det 3 andre egg som dei ville sjå an til i morgon, for å sjå om dei egna seg til frys. Så då vart det ingen mulighet for å få sett inn to egg.

Etter at me hadde snakka med legen, var det tid for innsett. Me fekk sjå egget på skjermen, før legen sette det inn - eit fint, firedelt egg. :smiley: Sjølve innsettet var heilt smertefritt, og alt gjekk som det skulle.

Eg er superglad for det eine, fine egget som vart sett inn. :) Men eg må innrømma at eg er bittelitt skuffa over at det ikkje var fleire firedelte egg i dag, når eg hadde så mykje som 10 befrukta egg i går.

Ja ja, eg får berre prøva å tenka positivt, og kryssa fingrane for at det er gullegget eg ruger på no! :nikker:

Dei skulle ringa meg frå klinikken i morgon, og seia frå om det var nokon av dei 3 gjenverande egga som egna seg til frys. No er det berre til å venta, og håpa på at egget festar seg. :kryssfingre:

tmh83
15-10-2015, 12:48
Nå skjønner jeg ingenting. Det er fortsatt 7 embryos, og de forventer at jeg har 3 blastocyster klare for innsett på lørdag:) Aldri hatt så mange på dag 3, og ikke vært i nærheten av å få blastocyster. Kjenner at håpet steg litt, men etter så mange negative forsøk klarer jeg ikke å la være å tenke at mye fremdeles kan gå feil. Mirabella: Gratulerer så mye som ruger av et flott egg! Vet du hvordan det har gått med de 3 andre? Loppelisa 09: Gratulerer med oppstart av sprøyter. Ønsker deg masse lykke til! Jelena83: Hvordan gikk det på UL i dag? Trippi: Takk for det! Hvordan går det med deg? Qbee: Ønsker deg masse lykke til på mandag, og krysser fingrene for at det er flotte egg de får ut!

jelena83
15-10-2015, 14:13
Nå skjønner jeg ingenting. Det er fortsatt 7 embryos, og de forventer at jeg har 3 blastocyster klare for innsett på lørdag:) Aldri hatt så mange på dag 3, og ikke vært i nærheten av å få blastocyster. Kjenner at håpet steg litt, men etter så mange negative forsøk klarer jeg ikke å la være å tenke at mye fremdeles kan gå feil.
Jeg skjønner deg veldig godt! Etter så mange nedturer tørr man ikke å være glad fordi det er alltid så mye som kan gå feil vei. Jeg hadde samme følelse når jeg fikk høre om positiv blodprøve. Desverre hadde jeg rett.
Men likevel er det kjempe stor nyhet! Du er et steg nærmere til målet! :kryssfingre:.
Det gikk fint på UL, legen har ikke snakket mye, men jeg så at han målte minst 5-6 egg som var ca 10 mm. Så økte han dosen til 225 igjen, og da er det ny blodprøve og UL-undersøkelse på mandag.

Mirabella gratulerer som ruger! :heia:

Vesla12
15-10-2015, 19:38
Da har jeg satt Elonva så da er jeg også i gang 😊 Forhåpentligvis uttak mandag om 1,5 uke! Håper på at vi får satt inn 2 embryo og også får på frys. Spennende dager fremover :rabla: Lykke til alle sammen, hvor enn dere er i forløpet!

Mirabella
15-10-2015, 22:04
Mirabella: Gratulerer så mye som ruger av et flott egg! Vet du hvordan det har gått med de 3 andre?

Mirabella gratulerer som ruger! :heia:

Takk for det, tmh og jelena! :klem:

I dag fekk eg telefon frå klinikken. Dei 3 egga mine som fortsatt ligg til dyrking, som dei skulle sjå an til i dag, var visst litt "uklare" (kva no det måtte bety). Beskjeden eg fekk var iallfall at dei ville sjå an egga vidare, heilt til lørdag. Då var det visst mykje lettare å sjå om egga var av god kvalitet, og egna seg til frys. Så då blir altså egga mine liggjande til dyrking heilt frå egguttaket på måndag, og fram til lørdag! Det blir då på dag 5 etter egguttaket. Er det på det tidspunktet egga skal ha utvikla seg til blastocystar?

Dei skulle ringa meg igjen frå klinikken på lørdag. Det blir spennande å sjå om egga ser fine ut då, og om me får nokon egg på frys, eller ikkje. Det hadde vore kjekt om me gjorde det! :) Med tanke på at eg fekk ut heile 17 egg, der 14 av egga var modne, og 10 av dei vart befrukta, så synst eg at me hadde fortjent nokon egg på frys. :luck:

Mirabella
15-10-2015, 22:08
Nå skjønner jeg ingenting. Det er fortsatt 7 embryos, og de forventer at jeg har 3 blastocyster klare for innsett på lørdag:) Aldri hatt så mange på dag 3, og ikke vært i nærheten av å få blastocyster. Kjenner at håpet steg litt, men etter så mange negative forsøk klarer jeg ikke å la være å tenke at mye fremdeles kan gå feil.

Så bra då! :) Spennande med innsett på lørdag. Kryssar fingrane for at egga dine deler seg sånn som dei skal fram til lørdag. :kryssfingre:

Mirabella
15-10-2015, 22:15
Det gikk fint på UL, legen har ikke snakket mye, men jeg så at han målte minst 5-6 egg som var ca 10 mm. Så økte han dosen til 225 igjen, og da er det ny blodprøve og UL-undersøkelse på mandag.

Så spennande! :)

Masse lykke til med UL på mandag! :kryssfingre:

Mirabella
15-10-2015, 22:20
Da har jeg satt Elonva så da er jeg også i gang 😊 Forhåpentligvis uttak mandag om 1,5 uke! Håper på at vi får satt inn 2 embryo og også får på frys. Spennende dager fremover :rabla: Lykke til alle sammen, hvor enn dere er i forløpet!

Ja, då blir det spennande dagar framover for deg og :) Masse lykke til! :)

Mirabella
15-10-2015, 22:25
Vart litt feil her, ser eg. :blomstersmil:

Mirabella
15-10-2015, 22:28
Har ikke oppdatert eller fulgt med så mye her inne, men skrev tidligere at jeg hadde lave forventninger pga amh på 2.

Har nå fått egguttaksdato på mandag, og får mest sannsynlig ut 4-5 egg. Noe som er helt ok, og jeg er veldig fornøyd. Ender på 17 (!) sprøyter med 300ie bemfola, så begynner å bli ganske blakk, hehe.
Men pengene betyr så lite dersom vi lykkes!

Masse lykke til med egguttak på mandag! :kryssfingre: Må jo vera veldig bra om du får ut 4-5 egg, når du har så lav amh. :)

Mirabella
15-10-2015, 22:33
Rugedag to har gått fort. Har hatt mye å gjøre, så da blir det liten tid til å fundere. Men konsentrasjonen er ikke alltid helt på topp skal jeg innrømme.

Sånn er det med meg og. Har hatt ein travel dag, så eg har ikkje hatt så mykje tid til å tenka og kjenna etter. Men det følest veldig spesielt å vera rugar altså, og litt skummelt! :neglebit: Rar følelse å koma heim i går etter innsett, og vita at eg ruger på eit 4-delt egg. :hyper:

Når har du fått testdato? Min testdato er 27. oktober. Men eg kjem nok sikkert til å testa litt før, viss eg har ein mistanke om at eg kan vera gravid.

Mirabella
15-10-2015, 22:42
Jeg har satt min første Menopur-sprøyte i kveld. Det gikk kjempebra. Måtte dessverre kjøpe en ny pakke da jeg grunnet en misforståelse ødela den første...

MEN.. Nå er vi i gang! Sprayer og sprøyter og kontroll fredag neste uke. Gleder meg!

Så gøy at du også er i gang! :heia:

Ødela du eit heilt sånn glas med 600 eller 1200 IU Menopur? Då hadde eg blitt skikkelig frustrert altså, for Menopur kostar jo flesk. :panikk: Bra at du fekk det til neste gang du prøvde iallfall. :)

Lykke til med kontroll neste fredag! :)

Trippi
16-10-2015, 11:03
Det var jo kjempegode nyheter, tmh83! :yess: Nå er det bare en dag igjen - vi bestemmer oss for at det går veien denne gangen, gjør vi ikke?

Jelena83 og Vesla12: Nærmer seg for dere også. Nå er det siste innspurt igjen.

Jeg er ikke helt inne på dette med blastocyster, men jeg tror du har rett, Mirabella. Hvilken klinikk er du på? Enig i at du fortjener noen på frys. Men nå er det ruging som gjelder! Så satser vi på at du ikke får bruk for fryseeggene på en stund. :-)

Jeg skal teste 25.10 - og venter nok helt fram til da. Blir mest nervepirrende på slutten, tenker jeg. Sist gang var jeg ***nervøs hver gang jeg gikk på do i dagene før. Alltid like redd for at mensen skulle ha meldt sin ankomst. Og sånn blir det nok nå og. Men frem til da ruger jeg som best jeg kan, og forsøker å tenke på mest mulig annet. Har nettopp lest en fin bok om å ikke bekymre seg og ta sorgene på forskudd, og øver på å omsette dette i praksis. (Sist var det motsatt, da tenkte jeg at alt hadde gått galt inntil det motsatte var bevist). Men teori og praksis har nå alltid vært to ulike ting da, så det er ikke alltid jeg klarer det ...

Ønsker en fin helg til alle her inne . Både de som ruger, sprayer, stikker, venter ... :grouphug:

Luna_li
16-10-2015, 15:59
Gratulerer til alle rugere og lykke til med dere som har kommet igang! tmh83 og Trippi: Jeg heier på dere i morgen, skal sende masse energi deres vei :)

Selv har jeg fått ganske nedslående nyheter i dag; av et uttak på 13 egg har vi kun ett som kanskje kan brukes. Endelig beskjed får vi først i løpet av neste uke. Av 7 egg som ble gentestet var 4 helt sikkert syke. 2 andre egg fikk man ikke testet skikkelig pga teknisk svikt, og i mellomtiden hadde de sluttet å dele seg slik med en slik takt at de kunne ta nye biopsier. Det er ordentlig frustrerende å hele tiden få resultater som er dårligere enn statistikken skulle tilsi, spesielt når vi nå bare har et uttak igjen!

Lurer på om vi bare skal få oss en hund i stedet...

tmh83
16-10-2015, 22:04
Trippi: Kjenner at jeg mangler litt positivitet til forsøket. Veldig spent på endelig resultat av dyrkningen i morgen. Håper jeg får en positiv boost da😊 Mirabella: Hold oss oppdatert på resultatet i morgen. Ellers håper jeg alt er bra med deg i rugetiden😊 Luna_li: Takk for det, blir veldig spennende. Vet det ikke er den store trøsten, men det er kun et friskt og sterkt egg som trengs. Krysser fingrene for at egget er fint over helgen😊

Mirabella
17-10-2015, 01:05
Jeg er ikke helt inne på dette med blastocyster, men jeg tror du har rett, Mirabella. Hvilken klinikk er du på? Enig i at du fortjener noen på frys. Men nå er det ruging som gjelder! Så satser vi på at du ikke får bruk for fryseeggene på en stund. :-)

Jeg skal teste 25.10 - og venter nok helt fram til da. Blir mest nervepirrende på slutten, tenker jeg. Sist gang var jeg ***nervøs hver gang jeg gikk på do i dagene før. Alltid like redd for at mensen skulle ha meldt sin ankomst. Og sånn blir det nok nå og. Men frem til da ruger jeg som best jeg kan, og forsøker å tenke på mest mulig annet. Har nettopp lest en fin bok om å ikke bekymre seg og ta sorgene på forskudd, og øver på å omsette dette i praksis. (Sist var det motsatt, da tenkte jeg at alt hadde gått galt inntil det motsatte var bevist). Men teori og praksis har nå alltid vært to ulike ting da, så det er ikke alltid jeg klarer det ...

Ønsker en fin helg til alle her inne . Både de som ruger, sprayer, stikker, venter ... :grouphug:

Ja, eg sjekka det på nettet, og fann ut at det stemmer. Egget skal ha utvikla seg til blastocyst på dag 5. :) Me brukar klinikk Hausken, avd. Bergen. Blir jammen spennande å sjå om eg får nokon blastocystar på frys i morgon!

Flink du, som klarar å tenka på andre ting! Eg klarar det innimellom, men det blir nok mykje tenking og. Lykke til med vidare ruging, og testing når den dagen kjem! Og god helg til deg og! :blomstersmil:

Mirabella
17-10-2015, 01:16
:yess: Mirabella: Hold oss oppdatert på resultatet i morgen. Ellers håper jeg alt er bra med deg i rugetiden😊

Ja, det skal eg :) Alt er bra med meg! Formen er fin no i rugetida, det er vel litt for tidlig å begynnar kjenna etter symptom enda. ;)

Mirabella
17-10-2015, 01:21
THåper jeg får en positiv boost da😊 Mirabella: Hold oss oppdatert på resultatet i morgen.

Takk for det! :-) Det skal eg gjera!

tmh83
17-10-2015, 15:49
Da har jeg fått satt inn en perfekt blastocyste og en fin morula😊 Ingen fragmentering! Penny (legen) og laboratoriet mente at minst en av dem burde feste seg, og at sjansen for tvillinger var stor. Tar det rolig og klarer ikke å være helt i skyene, men veldig fornøyd hittil👍 Håper alt er bra med dere andre, ha en fin lørdag😊 Sola skinner i Athen i dag☀️

Mo cuishle
17-10-2015, 16:29
Da har jeg fått satt inn en perfekt blastocyste og en fin morula😊 Ingen fragmentering! Penny (legen) og laboratoriet mente at minst en av dem burde feste seg, og at sjansen for tvillinger var stor. Tar det rolig og klarer ikke å være helt i skyene, men veldig fornøyd hittil👍 Håper alt er bra med dere andre, ha en fin lørdag😊 Sola skinner i Athen i dag☀️

Masse lykke til tmh83:blomstersmil:
Hva er morula for noe?
Kos deg som ruger og nyt late dager i Athen.:klemse:

Mirabella
17-10-2015, 19:12
Eg fekk telefon frå klinikken tidlegare i dag. To av dei tre egga mine som skulle dyrkast vidare fram til i dag, hadde det ikkje blitt noko av. :sad: Men det eine av egga hadde utvikla seg fint, til blastocyst (på dag 5 etter egguttak), og blitt fryst ned. Så då har me iallfall eitt egg på frys, i tillegg til det egget eg har fått sett inn. :)

Eg må innrømma at eg hadde forventa eit litt bedre resultat med 14 modne egg, og 10 av dei vart jo befrukta. Kun 2 egg igjen av i alt 10 befrukta egg, er absolutt dårligare enn forventa. Men eg får vera glad for dei to egga som har klart seg så langt, og kryssa fingrane for at eitt av dei er gullegget! :blomstersmil:

Mirabella
17-10-2015, 19:15

Det høyrest jo kjempebra ut! :) Masse lykke til som rugar! :klem: Det blir spennande veker framover her i oktoberklubben no. :)

tmh83
17-10-2015, 19:41
Mo Cuishle: Morula er stadiet før blastocyste, dag 4/5😃 Ser du testet positivt på mandag. Gratulerer så mye, må være en deilig følelse😊 Er det din første blastocyste? Mirabella: Kjenner så altfor godt til det å ha 'få' egg igjen, men virker som det er ganske vanlig. Flott at dem dyrket de så lenge, slik at du ikke hadde 'kastet' bort tid på egg som ikke ville ha klart seg. Krysser fingrene for at du har gullegget i magen og lillebror/lillesøster i fryseren👍

Mirabella
17-10-2015, 22:47
Mirabella: Kjenner så altfor godt til det å ha 'få' egg igjen, men virker som det er ganske vanlig. Flott at dem dyrket de så lenge, slik at du ikke hadde 'kastet' bort tid på egg som ikke ville ha klart seg. Krysser fingrene for at du har gullegget i magen og lillebror/lillesøster i fryseren👍

Er det ganske vanlig altså, å få ut mange egg, men enda opp med få igjen til slutt? Eg var ikkje heilt forberedt på det, for å vera heilt ærlig. Tenkte at når så mykje som 10 egg vart befrukta, så kom eg til å enda opp med mange egg. Men der tok eg feil...

Eg er kjempeglad for at dei dyrka dei 3 gjenverande egga så lenge, etter innsett av det egget som såg best ut på dag 2 etter egguttak. :) For det hadde vore kjedelig om alle tre egga hadde blitt fryst ned på dag 2, og så var to av dei egentlig heilt ubrukelige.

Ja, me får berre kryssa fingrane for at gullegget er i magen min, og at eg har enda eit gullegget på frys! :)

sherider
18-10-2015, 11:10
Hei jenter 😊
Jeg er innom denne tråden innimellom å ser hvordan det går med allesammen , og jeg krysser fingrene for at dere skal bli gravid denne gangen 😊
Selv går jeg rundt å mistenker at jeg er gravid. Jeg har hatt så mange symtomer som tyder på det. Hodepine, øm i korsryggen, ømme tenner og tannkjøtt, føler meg trøtt hele tiden og har en slags influensafølelse.
Jeg har også hatt noen rare blødninger som jeg ikke pleier å få : syklusdag 12 liten kort og lett blødning og i går hadde jeg også en liten lett og kort blødning. Og blødningen i går var 6 dager før jeg vanligvis får mensen.
Har ikke blødd etter det.
Disse tingene gjør at jeg mistenker en hjemmelaget graviditet.
Hvis det viser seg at det er riktig , så kommer jeg til å sverge til Bidronninggele, Wild Yam og Babyklister 😊
Jeg tester meg ikke før om 5 dager, men dette er spennende.

Ps! Jeg vet at det sannsynligvis bare er innbildning 😳😁
Men det er litt spennende også 👍

Mirabella
18-10-2015, 11:27
Hei jenter 😊
Jeg er innom denne tråden innimellom å ser hvordan det går med allesammen , og jeg krysser fingrene for at dere skal bli gravid denne gangen 😊
Selv går jeg rundt å mistenker at jeg er gravid. Jeg har hatt så mange symtomer som tyder på det. Hodepine, øm i korsryggen, ømme tenner og tannkjøtt, føler meg trøtt hele tiden og har en slags influensafølelse.
Jeg har også hatt noen rare blødninger som jeg ikke pleier å få : syklusdag 12 liten kort og lett blødning og i går hadde jeg også en liten lett og kort blødning. Og blødningen i går var 6 dager før jeg vanligvis får mensen.
Har ikke blødd etter det.
Disse tingene gjør at jeg mistenker en hjemmelaget graviditet.
Hvis det viser seg at det er riktig , så kommer jeg til å sverge til Bidronninggele, Wild Yam og Babyklister 😊
Jeg tester meg ikke før om 5 dager, men dette er spennende.

Ps! Jeg vet at det sannsynligvis bare er innbildning 😳😁
Men det er litt spennende også 👍

Så spennande! :) Høyrest jo ut som om du har mange graviditetssymptom, så eg kryssar fingrane for at ein liten spire har klart å klora seg fast! :lykke:

sherider
18-10-2015, 12:20
Så spennande! :) Høyrest jo ut som om du har mange graviditetssymptom, så eg kryssar fingrane for at ein liten spire har klart å klora seg fast! :lykke:

Ja jeg synes det er spennende 😊 Men det er riktig nok ikke første gangen jeg har trodd jeg var gravid, så jeg er forberedt på at det bare er innbildning.

Masse lykke til til deg med spiren i magen din 😊😊

ingunnsj
18-10-2015, 16:53
Melder meg inn i oktoberklubben! Første gang på forumet her også faktisk.

Prøvd i 5 år. Har hatt 3 IVF forsøk i Norge (IVF klinikken) og 1 tidligere donoreggforsøk ved Instituto Marques i Barcelona. Aldri blitt gravid.

Innsett av donor egg (5 dags blastocyst) 2. oktober, og fikk positiv test 13. oktober!!! :yess:

HCG 13 okt: 161
HCG 15 okt: 535

Veldig spennende nå! Krysser alt jeg har for at dette skal gå bra!

sherider
18-10-2015, 17:06

Prøvd i 5 år. Har hatt 3 IVF forsøk i Norge (IVF klinikken) og 1 tidligere donoreggforsøk ved Instituto Marques i Barcelona. Aldri blitt gravid.

Innsett av donor egg (5 dags blastocyst) 2. oktober, og fikk positiv test 13. oktober!!! :yess:

Gratulerer 😊 Det var jo fantastiske nyheter :vinner:
Velkommen til forumet, og gratulerer så mye:yess:

tmh83
18-10-2015, 18:15
Sherider: Utrolig spennende med symptomene dine. Tenk deg om det faktisk stemmer😊 Krysser det jeg har, og følger med. Ingunnsj: Velkommen hit, og gratulerer så mye med positiv test😊

sherider
18-10-2015, 18:26
Sherider: Utrolig spennende med symptomene dine. Tenk deg om det faktisk stemmer😊 Krysser det jeg har, og følger med. Ingunnsj: Velkommen hit, og gratulerer så mye med positiv test😊

Ja det hadde vært fantastisk hvis det viser seg at jeg tror rett 😊
Og masse lykkeønskninger til deg med dine to spirer 😊
Utrolig spennende fremover 😊 Og så spennende hvis det blir tvillinger i magen din 😊😊

tmh83
19-10-2015, 14:59
Sherider: Takk for det😊 Hvordan går det med deg? Tatt en test? Jeg er helt stinn i magen, får ikke tregt inn magen, men ellers føler jeg ingenting. 9 dager til test dato, men har mange billigtester og tenkte å begynne testingen i morgen. Orker ikke å vente. Føler tiden går litt raskere om jeg tester hver dag😂

sherider
19-10-2015, 17:23
Sherider: Takk for det😊 Hvordan går det med deg? Tatt en test? Jeg er helt stinn i magen, får ikke tregt inn magen, men ellers føler jeg ingenting. 9 dager til test dato, men har mange billigtester og tenkte å begynne testingen i morgen. Orker ikke å vente. Føler tiden går litt raskere om jeg tester hver dag😂
Forstår deg godt, for jeg holder også på å bli gal av å vente 😬 Jeg er også helt stinn i magen, har veldig ømme bryster og er såå ufattelig trøtt hele tiden 😳
Det er så lange dager når man går rundt å venter på å ta testen, men jeg prøver å vente . Bare for å ikke ta testen for tidlig.
Jeg har bestillt meg sånne billigtester. Og jeg fikk mail i dag om at de var sendt, så hvis jeg får de i morgen eller på onsdag så tester jeg da tror jeg 😊
Håper du får en positiv test 😊
Spennende dette her 😊

jelena83
19-10-2015, 17:41
Det blir satt eggløsningsprøyte i kveld. UL har vist flere store eggpose (20 mm), så jeg håper at det blir flere fine egg på onsdag.:eggsæd:
Nå er jeg ganske oppblåst og prøver å finne måte å ikke jobbe i morgen, orker ikke å stå og løpe etter barn i 8 timer, har så lyst å bare ligge på sofaen. :sove:

sherider
19-10-2015, 17:44
Det blir satt eggløsningsprøyte i kveld. UL har vist flere store eggpose (20 mm), så jeg håper at det blir flere fine egg på onsdag.:eggsæd:
Nå er jeg ganske oppblåst og prøver å finne måte å ikke jobbe i morgen, orker ikke å stå og løpe etter barn i 8 timer, har så lyst å bare ligge på sofaen. :sove:

Forstår at du har lyst å ha fri fra jobb nå ja . Og såå spennende at det var flere store eggposer 😊
Krysser fingrene for at du får ut mange gode egg 😊

sherider
19-10-2015, 17:46
Jeg pleier å være flink til å spise sunt, lite og ofte i ukedagene. Men nå sliter jeg med det 😬😬😳 Er sååå utrolig sulten hele tiden. Holder på å bli sprø av det 😣😣
Hehe ... Håper det er en grunn til at jeg er så sulten ... Hvis ikke så er det ihvertfall kjedelig ...

Mirabella
19-10-2015, 23:00
Ja jeg synes det er spennende 😊 Men det er riktig nok ikke første gangen jeg har trodd jeg var gravid, så jeg er forberedt på at det bare er innbildning.

Masse lykke til til deg med spiren i magen din 😊😊

Kryssar fingrane for at det ikkje er innbilning denne gangen! ;)

Tusen takk for det! :) Eg har dessverre ingen god følelse i dag. Har ikkje kjent eit einaste lite graviditetssymptom sidan dagen etter innsett, torsdag som var. Og i ettermiddag fekk eg litt smerter på høgre sida i ryggen, som minnar om dei abortsmertene eg har kjent dei to gangane eg har mista. :(

Men eg får prøva å ikkje gi opp håpet heilt enda, sjølv om det kjem til å bli vanskelig. :sukk:

Mirabella
19-10-2015, 23:13

Velkommen til oktoberklubben. og gratulerer så mykje med ein liten spire i magen! :heia: Så fantastisk at det endelig klaffa, etter så lang tid med prøving og forsøk. :klem:

sherider
19-10-2015, 23:58
Kryssar fingrane for at det ikkje er innbilning denne gangen! ;)

Tusen takk for det! :) Eg har dessverre ingen god følelse i dag. Har ikkje kjent eit einaste lite graviditetssymptom sidan dagen etter innsett, torsdag som var. Og i ettermiddag fekk eg litt smerter på høgre sida i ryggen, som minnar om dei abortsmertene eg har kjent dei to gangane eg har mista. :(

Men eg får prøva å ikkje gi opp håpet heilt enda, sjølv om det kjem til å bli vanskelig. :sukk:
Hei Mirabella 😊
Tusen takk for det 😊 Ja jeg har no ett lite håp 😊
Ikke gi opp håpet, for det er mange som ikke har noen symtomer i begynnelsen. Men så er de allikevel gravid 😊
Smertene i ryggen kan være symtomer på at du er gravid, og ikke at du mister. Jeg krysser fingrene for at du har lykken med deg denne gang 😊
Men jeg forstår at det er lett å få slike tanker når du har mistet før.
Jeg kommer til å være veldig bekymret for å miste hvis jeg blir gravid igjen.
Fordi jeg har mistet to ganger før

tmh83
20-10-2015, 10:23
Jelena83: Gratulerer med fine eggposer, krysser fingrene for flott uttak i morgen😊 Mirabella: Jeg har ingen spesielle symptomer bortsett fra en veldig oppblåst mage. Alle de andre gangene, som har vært negative, har jeg hatt mye forskjellig. Krysser fingrene for at lite/ingen syptomer er positivt. Sherider: Hvordan går det med deg? Tok en test i dag. Negativ som forventet. Det som er positivt er at eggløsningssprøyten er ute, og at når den blir positiv er det rett😊 Nå sitter jeg på flyplassen. Første stopp blir København med en overnatting, og båten hjem i morgen. Kommer i land torsdag morgen og tar over den nye leiligheten torsdag ettermiddag. Håper det er fler enn kun meg og mannen som flytter inn😊😊

Mirabella
20-10-2015, 10:24
Hei Mirabella 😊
Tusen takk for det 😊 Ja jeg har no ett lite håp 😊
Ikke gi opp håpet, for det er mange som ikke har noen symtomer i begynnelsen. Men så er de allikevel gravid 😊
Smertene i ryggen kan være symtomer på at du er gravid, og ikke at du mister. Jeg krysser fingrene for at du har lykken med deg denne gang 😊
Men jeg forstår at det er lett å få slike tanker når du har mistet før.
Jeg kommer til å være veldig bekymret for å miste hvis jeg blir gravid igjen.
Fordi jeg har mistet to ganger før

Det blir spennande for deg dette her, når du har ein følelse av at du kan vera gravid! :)

Eg føler det akkurat motsatt, og det er kjedelig. :( Eg har dessverre dårlig erfaring med mensliknande smerter i ryggen, for eg har mista begge gangane eg har kjent det før. Men då har det sjølvsagt vore på eit litt seinare tidspunkt, omtrent ei vekes tid etter IKM. Så eg kan sjølvsagt ikkje garantera at liknande smerter så tidlig, treng å bety at egget har gått til grunne. Men eg fryktar jo det. :sukk:

Då eg var gravid med minstejenta mi, hadde eg fleire gangar svake menssmerter før eg testa positivt. Men det var i magen, ikkje i ryggen. Men eg får prøva å ikkje gi opp håpet heilt enda, før eg veit noko sikkert.

Takk for lykkeønskningar, det treng eg! :) Eg har og mista to gangar før, så det å bli gravid er absolutt ikkje berre lykke for meg heller. Vekene fram til tidlig UL, for å sjå om hjertet slår, er heilt grusomme. Eg kjem ikkje til å klara å gleda meg over ein eventuell ny graviditet med det første, med tanke på dei erfaringene eg har frå før. Og sånn er det sikkert for deg og. :klem:

Mirabella
20-10-2015, 10:31
Mirabella: Jeg har ingen spesielle symptomer bortsett fra en veldig oppblåst mage. Alle de andre gangene, som har vært negative, har jeg hatt mye forskjellig. Krysser fingrene for at lite/ingen syptomer er positivt. Sherider: Hvordan går det med deg? Tok en test i dag. Negativ som forventet. Det som er positivt er at eggløsningssprøyten er ute, og at når den blir positiv er det rett😊 Nå sitter jeg på flyplassen. Første stopp blir København med en overnatting, og båten hjem i morgen. Kommer i land torsdag morgen og tar over den nye leiligheten torsdag ettermiddag. Håper det er fler enn kun meg og mannen som flytter inn😊😊

Ja, det er jo lov til å håpa, sjølv om eg må innrømma at eg ikkje har trua på dette her. :sparke:

God tur til København i dag! :blomstersmil:

jelena83
20-10-2015, 11:58
Det blir spennande for deg dette her, når du har ein følelse av at du kan vera gravid! :)

Eg føler det akkurat motsatt, og det er kjedelig. :( Eg har dessverre dårlig erfaring med mensliknande smerter i ryggen, for eg har mista begge gangane eg har kjent det før. Men då har det sjølvsagt vore på eit litt seinare tidspunkt, omtrent ei vekes tid etter IKM. Så eg kan sjølvsagt ikkje garantera at liknande smerter så tidlig, treng å bety at egget har gått til grunne. Men eg fryktar jo det. :sukk:

Då eg var gravid med minstejenta mi, hadde eg fleire gangar svake menssmerter før eg testa positivt. Men det var i magen, ikkje i ryggen. Men eg får prøva å ikkje gi opp håpet heilt enda, før eg veit noko sikkert.

Takk for lykkeønskningar, det treng eg! :) Eg har og mista to gangar før, så det å bli gravid er absolutt ikkje berre lykke for meg heller. Vekene fram til tidlig UL, for å sjå om hjertet slår, er heilt grusomme. Eg kjem ikkje til å klara å gleda meg over ein eventuell ny graviditet med det første, med tanke på dei erfaringene eg har frå før. Og sånn er det sikkert for deg og. :klem:

Mirabella, jeg synes det er tidlig å kjenne hva som helst unntatt evt.bivirkningene av medisiner . Men det jeg er nesten sikker på at vi må være positive for å lykkes. Prøv å si ofte til deg selv at alt er bra og blir bare bedre. Jeg vet at det høres litt galt ut, men jeg er sikker at jeg har ødelagt mine forrige forsøk (med perfekte egg, alle hadde overlevd opptinning ) med negativ holdning og bekymringer. Positive tanker garanterer ikke at det blir positiv resultat, men man føler seg bedre i hvert fall. Klem fra meg!:klemse:

sherider
20-10-2015, 13:12

Jeg forstår tankene dine 😊 Det er en vanskelig å tung opplevelse for oss som prøver, men prøv å hold motet oppe 😊
Jeg heier på deg og eggene dine 👍😉

Mirabella
20-10-2015, 18:34
Mirabella, jeg synes det er tidlig å kjenne hva som helst unntatt evt.bivirkningene av medisiner . Men det jeg er nesten sikker på at vi må være positive for å lykkes. Prøv å si ofte til deg selv at alt er bra og blir bare bedre. Jeg vet at det høres litt galt ut, men jeg er sikker at jeg har ødelagt mine forrige forsøk (med perfekte egg, alle hadde overlevd opptinning ) med negativ holdning og bekymringer. Positive tanker garanterer ikke at det blir positiv resultat, men man føler seg bedre i hvert fall. Klem fra meg!:klemse:

Trur det skal mykje til å ødelegga eit forsøk med negative tankar. Då skulle det i så fall aldri ha gått bra, då eg vart gravid med minstejenta mi. Eg var redd og bekymra, og var 100% sikker på at det ikkje var liv, fordi eg hadde opplevd å mista gangen før då eg vart gravid, og var overbevist om at det samme kom til å skje igjen.

Men det er klart at det er ein fordel å vera positiv og glad. For konstant stress i kroppen er sjølvsagt ikkje bra for den lille spiren. Men det er jo heller ikkje sånn at eg går rundt og er konstant deppa. Eg vart berre litt ekstra lei meg i går, for eg følte så veldig på meg at håpet var ute, då eg kjente sånne smerter i ryggen, sjølv om dei var veldig svake.

Det går heldigvis litt bedre i dag, så eg skal ikkje gi opp håpet heilt enda. :)

Mirabella
20-10-2015, 18:41
Jeg forstår tankene dine 😊 Det er en vanskelig å tung opplevelse for oss som prøver, men prøv å hold motet oppe 😊
Jeg heier på deg og eggene dine 👍😉

Takk for det! :) Eg skal prøva å halda motet oppe litt til.

Me87
20-10-2015, 19:18
Anbefaler boka "the secret" :)

Har troa på positiv tankegang jeg altså. :blunke:

sherider
20-10-2015, 19:53
Jelena83: Gratulerer med fine eggposer, krysser fingrene for flott uttak i morgen😊 Mirabella: Jeg har ingen spesielle symptomer bortsett fra en veldig oppblåst mage. Alle de andre gangene, som har vært negative, har jeg hatt mye forskjellig. Krysser fingrene for at lite/ingen syptomer er positivt. Sherider: Hvordan går det med deg? Tok en test i dag. Negativ som forventet. Det som er positivt er at eggløsningssprøyten er ute, og at når den blir positiv er det rett😊 Nå sitter jeg på flyplassen. Første stopp blir København med en overnatting, og båten hjem i morgen. Kommer i land torsdag morgen og tar over den nye leiligheten torsdag ettermiddag. Håper det er fler enn kun meg og mannen som flytter inn😊😊
Spennende med ny leilighet da 😊 Gratulerer 😊
Ja det var nok litt tidlig å teste, så du trenger ihvertfall ikke å miste håpet nå.
Krysser fingrene for at du får positv test en av dagene som kommer 👍😊
Jeg har ikke testet enda, fordi jeg har ikke fått graviditetstestene mine med posten enda. Men jeg får vanligvis mensen etter 26 - 28 dager, og i morgen er dag nr.: 27. Så jeg er redd hver gang jeg er på do nå for at det skal være blod på papiret. 😁😳
Men ikke no blod enda heldigvis 😊

Trippi
21-10-2015, 10:40
Hei jenter!

Jeg har begynt å spotte/blø - har vært litt til og fra de siste dagene, så det ser dessverre ikke ut som dette går veien for oss. Ringer sykehuset i dag tenker jeg hvis det fortsetter og hører om de kan sette oss opp på nytt forsøk neste måned.

Ellers skjønner jeg veldig godt at det er vanskelig å tenke optimistisk. Jobber hardt med meg selv også - det går opp og det går ned. Tror ikke det har så mye å si for selve resultatet, men det har jo mye å si for hvordan man har det underveis. Jeg har ikke lest the Secret, men en norsk og litt mer nøktern "light-utgave" om man kan kalle det det. Den tar bl.a. opp dette med ikke å ta sorgene på forskudd, men vente til de (eventuelt) kommer. Tar man sorgene på forskudd, har man bare hatt sorger. Klarer man å slappe litt av og glede seg før de kommer, har man i alle fall hatt det fint og kjekt en stund. Så det øver jeg på.

Men som sagt - teori og praksis ... :Snegle:

Lykke til til dere som venter på uttak, innsett og testing! :blomstersmil:

jelena83
21-10-2015, 11:04
Ferdig med utakket, denne gangen var det ganske smertefull, men nå skal jeg prøve å glemme det. De har sett fem egg når vi gikk ut fra rommet, færre enn første gang, men jeg vet at det ikke betyr noe. I morgen ringer de og så får jeg beskjeden hvor mange blir befruktet og om det blir innsetning på fredag.

Qbee
21-10-2015, 13:18
Da ble forsøket vårt avbrutt.
Fikk ut to egg på mandag, som hadde topp kvalitet 👍
Men dessverre var det væske i livmoren så det ble ikke noen innsetting.
Så da satser vi sterkt på fryseforsøk i desember!
Lykke til videre til dere andre :)

sherider
21-10-2015, 15:16

Åhh det var synd at forsøket ble avbrutt 😔
Forstår følelsen, siden forsøket mitt også ble avbrutt
Men gratulerer med to egg av topp kvalitet da 👍👍
Det er forhåpentligvis de som fester seg ved neste forsøk 😊
Masse lykke til deg 😊

sherider
21-10-2015, 15:18
Ferdig med utakket, denne gangen var det ganske smertefull, men nå skal jeg prøve å glemme det. De har sett fem egg når vi gikk ut fra rommet, færre enn første gang, men jeg vet at det ikke betyr noe. I morgen ringer de og så får jeg beskjeden hvor mange blir befruktet og om det blir innsetning på fredag.

Godt at selve uttaket er ferdig da ihvertfall 👍👍
Krysser fingrene for at du får mange egg av topp kvalitet ut av det 😊
Masse lykke til 😊

sherider
21-10-2015, 15:21
Hei jenter!

Jeg har begynt å spotte/blø - har vært litt til og fra de siste dagene, så det ser dessverre ikke ut som dette går veien for oss. Ringer sykehuset i dag tenker jeg hvis det fortsetter og hører om de kan sette oss opp på nytt forsøk neste måned.

Ellers skjønner jeg veldig godt at det er vanskelig å tenke optimistisk. Jobber hardt med meg selv også - det går opp og det går ned. Tror ikke det har så mye å si for selve resultatet, men det har jo mye å si for hvordan man har det underveis. Jeg har ikke lest the Secret, men en norsk og litt mer nøktern "light-utgave" om man kan kalle det det. Den tar bl.a. opp dette med ikke å ta sorgene på forskudd, men vente til de (eventuelt) kommer. Tar man sorgene på forskudd, har man bare hatt sorger. Klarer man å slappe litt av og glede seg før de kommer, har man i alle fall hatt det fint og kjekt en stund. Så det øver jeg på.

Men som sagt - teori og praksis ... :Snegle:

Lykke til til dere som venter på uttak, innsett og testing! :blomstersmil:

Huff .. Alltid like trist når man begynner å blø 😔
Føler med deg . Jeg har mange ganger vært i samme situasjon 😔
Krysser fingrene for at det går bedre ved neste forsøk for deg 😊
Ønsker deg masse lykke fremover 😊

sherider
21-10-2015, 15:24
Sjekker papiret hver gang jeg er på toalettet. Ingen blødning enda heldigvis.
Jeg er på dag 27 i syklusen min nå, så det er nervepirrende.
Håååååper at det ikke kommer noe blod i det hele tatt 😬😳
Men vet at det er litt vel optimistisk tenkt 😔
Har ikke tatt noe test enda, fordi jeg har enda ikke fått graviditetstestene mine 😁

tmh83
21-10-2015, 18:39
Qbee: Trist å høre om avbrutt forsøk, men gratulerer med to flotte egg😊 Krysser fingrene for at de fester seg i desember. Jelena83: Gratulerer med vellykket uttak, hold oss oppdatert på resultatet og lykke til med innsett. Trippi:Trist å høre at det ikke gikk veien denne gangen. Håper alt er bra med deg, og at du straks er klar for nytt forsøk igjen. Det er en tøff prosess. Har selv hatt mange negative forsøk. Sherider: Veldig positivt at du ikke har fått mensen foreløpig😊 Håper du snart får testene, så du får noe svar. Mirabella: Hvordan går det med deg? Ellers kjenner jeg ikke noe spesielt, syns det er litt rart. Tisset før jeg tenkte på å teste i dag tidlig, prøve å huske på det i morgen. Er så spent! En uke til test dag😊

sherider
21-10-2015, 19:57
Qbee: Trist å høre om avbrutt forsøk, men gratulerer med to flotte egg😊 Krysser fingrene for at de fester seg i desember. Jelena83: Gratulerer med vellykket uttak, hold oss oppdatert på resultatet og lykke til med innsett. Trippi:Trist å høre at det ikke gikk veien denne gangen. Håper alt er bra med deg, og at du straks er klar for nytt forsøk igjen. Det er en tøff prosess. Har selv hatt mange negative forsøk. Sherider: Veldig positivt at du ikke har fått mensen foreløpig😊 Håper du snart får testene, så du får noe svar. Mirabella: Hvordan går det med deg? Ellers kjenner jeg ikke noe spesielt, syns det er litt rart. Tisset før jeg tenkte på å teste i dag tidlig, prøve å huske på det i morgen. Er så spent! En uke til test dag😊

Hei tmh83 😊
Nå har jeg fått testene 👍👍
Så i morgen er det testing på meg 😬😳
Blir spennende, men jeg er fæl til å bygge opp for store forventninger på meg selv.. huff.. Det er jo størst sjans for at testen blir negativ... Men hvis den blir negativ, så får jeg trøste meg med at det snart er tid for nytt fryseforsøk 😊

Så da tester både du og jeg i morgen tidlig da 😊
Spennende 😊
Masse lykke til med testingen i morgen, men husk at det er litt tidlig å teste. Så ikke mist motet hvis den ikke blir positiv. Det er jo veldig tidlig å teste enda for deg. Men jeg krysser fingrene for at du får maaange positive tester i dagene fremover 😊

Men hvis jeg får negativ test i morgen, så er det 100 % sikkert at jeg ikke er gravid. Fordi jeg er på rundt om mens tid nå 😁😣

jelena83
22-10-2015, 10:32
Sherider, tmh 83, har dere testet? :vente:
Jeg har snakket med dem fra laboratoriet, fire av fem egg var modne, to er befruktet. Hvis alt går sin vei, blir det innsetning i morgen 13:15. Forrige gang hadde fikk vi 5 på frys, vet ikke om det er Menopur som gjorde at det har vært færre egg denne gangen, men jeg håper at en av de to er gullegget. :lykke:

sherider
22-10-2015, 10:59
Jeg har snakket med dem fra laboratoriet, fire av fem egg var modne, to er befruktet. Hvis alt går sin vei, blir det innsetning i morgen 13:15. Forrige gang hadde fikk vi 5 på frys, vet ikke om det er Menopur som gjorde at det har vært færre egg denne gangen, men jeg håper at en av de to er gullegget. :lykke:

Gratulerer med to gullegg 😊
Krysser fingrene for at de betyr lykke og gir deg positive graviditetstester fremover 😊😊

Her ble det negativ test, men jeg tar det fint 😊
Nå satser jeg på mine to fryseegg som skal settes inn i november 👍👍

jelena83
22-10-2015, 11:04
Krysser fingrene for at de betyr lykke og gir deg positive graviditetstester fremover 😊😊

Det er imponerende hvor positiv du er! Det er ikke lenge til november! Lykke til :lykke:

sherider
22-10-2015, 11:24
Det er imponerende hvor positiv du er! Det er ikke lenge til november! Lykke til :lykke:

Tusen takk for det jelena83 😊
Gode lykkeønskninger til deg fra meg 😊👍

tmh83
22-10-2015, 12:05
Jelena83: Gratulerer med fine egg😊 Satser på at det er gulleggene! Sherider: Hadde håpet testen din var positiv! Godt at du har et nytt forsøk igjen om litt, og noe å holde fokus på😊 Jeg testet litt i tåka i natt, trodde det var morningen. Men kun 2-3 timer siden jeg hadde vært på do sist, og den var negativ. Ellers har jeg hatt en mindre hyggelig velkomst til Oslo i dag, hos tollen på Danske båten. Det endte opp i full naken kroppsvisitering! Koffert full av medisiner for de tre neste månedene. Hadde resept fra klinikken, men de mistenkte tydeligvis at jeg hadde med andre ting og. Ble veldig stresset og varm, og følte at eggene datt ut etter dette. Håper de fortsatt er der.

jelena83
22-10-2015, 12:24
Så kjedelig tmh83. Jeg trodde de er bedre psykologer.
Men nå kan du slappe av. Skal du fortsette å teste hver dag?

tmh83
22-10-2015, 12:35
Trodde jeg og. Følte jeg ikke trengte det oppi alt dette her. Bare håper de fortsetter å klamre seg fast om de er der😊 Kommer til å teste hver dag. Har akkurat nok tester til selve testdagen. Hvordan går det med deh etter uttaket?

Trippi
22-10-2015, 12:41

Lykke til i morgen! Krysser fingrene for et gullegg! :lykke:

Jeg har ringt klinikken i dag, og vi kjører på med nytt forsøk neste måned. Så nå gjelder det bare å flytte fokus framover. Men fortsetter å heie på alle dere som henger igjen her.:blomstersmil:

Me87
22-10-2015, 13:11
Jelena83: Gratulerer med fine egg😊 Satser på at det er gulleggene! Sherider: Hadde håpet testen din var positiv! Godt at du har et nytt forsøk igjen om litt, og noe å holde fokus på😊 Jeg testet litt i tåka i natt, trodde det var morningen. Men kun 2-3 timer siden jeg hadde vært på do sist, og den var negativ. Ellers har jeg hatt en mindre hyggelig velkomst til Oslo i dag, hos tollen på Danske båten. Det endte opp i full naken kroppsvisitering! Koffert full av medisiner for de tre neste månedene. Hadde resept fra klinikken, men de mistenkte tydeligvis at jeg hadde med andre ting og. Ble veldig stresset og varm, og følte at eggene datt ut etter dette. Håper de fortsatt er der.

Så utrolig ubehagelig :dåne:

Synes det var veldig unødvendig gjort, når du hadde med resept og alt!

tmh83
22-10-2015, 17:11
Syns jeg og. Utrolig hvordan de klarte å sammenligne IVF medisiner på resept med at man da kanskje hadde stoff i kroppen når man i tillegg har satt inn egg. Det var tre damer, og ingen hadde hørt om prøverør. Dette syns jeg var enda mer merkelig! Alltid noen som kjenner noen som driver med det syns jeg. Større koffert enn kabin koffert på danskebåten anbefales ikke. Da er man tydeligvis et lett bytte. Ellers håper jeg det går bra i rugetiden med dere andre, måtte bare få det ut😊

Mirabella
22-10-2015, 21:31

Synd at det ikkje vart nokon innsetting, men du må iallfall ha masse lykke til med fryseforsøk i desember! :) Er jo veldig kjekt å vita at egga dine som har blitt fryst ned, er av topp kvalitet! :)

Mirabella
22-10-2015, 21:40
Mirabella: Hvordan går det med deg? Ellers kjenner jeg ikke noe spesielt, syns det er litt rart. Tisset før jeg tenkte på å teste i dag tidlig, prøve å huske på det i morgen. Er så spent! En uke til test dag😊

Ikkje noko nytt her. Eg har fortsatt ingen graviditetssymptom, føler meg heilt som vanlig. Så viss eg testar positivt, så kjem eg til å bli veldig overraska! Tar kanskje ein test i løpet av helga, og heilt sikkert på måndag, viss mensen ikkje har kome innan den tid. Eg vil jo ha eit svar - men gruar meg sånn til å få ein endelig bekreftelse på at eg ikkje er gravid, sjølv om eg er veldig forberedt på det.

Mirabella
22-10-2015, 21:44

Så spennande med innsetting i morgon! :) Kryssar fingrane for at det eine av dei to befrukta egga, er gullegget! :lykke:

Mirabella
22-10-2015, 21:49

Så synd at testen var negativ i dag. :sad: Kryssar fingrane for fryseegga dine i november! :klem:

Mirabella
22-10-2015, 21:55
Jeg testet litt i tåka i natt, trodde det var morningen. Men kun 2-3 timer siden jeg hadde vært på do sist, og den var negativ. Ellers har jeg hatt en mindre hyggelig velkomst til Oslo i dag, hos tollen på Danske båten. Det endte opp i full naken kroppsvisitering! Koffert full av medisiner for de tre neste månedene. Hadde resept fra klinikken, men de mistenkte tydeligvis at jeg hadde med andre ting og. Ble veldig stresset og varm, og følte at eggene datt ut etter dette. Håper de fortsatt er der.

Kjedelig med negativ test, men det er vel tidlig enda?

Huff, for ein guffen opplevelse det må ha vore. :( Høyrest ille ut at dei ikkje berre kunne la deg gå, når du til og med hadde med resept frå klinikken!

Mirabella
22-10-2015, 21:57
Lykke til i morgen! Krysser fingrene for et gullegg! :lykke:

Jeg har ringt klinikken i dag, og vi kjører på med nytt forsøk neste måned. Så nå gjelder det bare å flytte fokus framover. Men fortsetter å heie på alle dere som henger igjen her.:blomstersmil:

Synd at det ikkje gjekk veien denne gangen, men supert at dåke får gå i gang med nytt forsøk allerede neste månad! Masse lykke til, eg kryssar fingrane for deg! :lykke:

sherider
22-10-2015, 22:56
Så synd at testen var negativ i dag. :sad: Kryssar fingrane for fryseegga dine i november! :klem:

Tusen takk for det Mirabella 😊
Håper du er gravid nå jeg 😊👍

sherider
22-10-2015, 23:00

Huff... Det hørtes ut som en veldig ubehagelig opplevelse...
Og ekstra kjedelig når man er ekstra følsom midt under forsøk 😳😣

Qbee
23-10-2015, 07:32
Synd at det ikkje vart nokon innsetting, men du må iallfall ha masse lykke til med fryseforsøk i desember! :) Er jo veldig kjekt å vita at egga dine som har blitt fryst ned, er av topp kvalitet! :)

Ja, er ganske fornøyd når det likevel bare ble 2 stk. Topp kvalitet var vel kanskje å ta hardt i så tidlig i deleprosessen, men på dag 2 så de iallfall foreløpig så bra ut at klinikken syntes det smarteste var å fryse istedenfor å sette inn.
Frysing koster jo i grunnen 4900,- hos Hausken, nå fikk vi det gratis siden vi ble avbrutt. Og siden de er fryst hver for seg så kan vi (i teorien) få to innsettinger. Så håpet er sterkt fortsatt!

Nærmer seg testdag med stormskritt for deg, krysser fingrer og tær :)

Qbee
23-10-2015, 07:35
Åhh det var synd at forsøket ble avbrutt 😔
Forstår følelsen, siden forsøket mitt også ble avbrutt
Men gratulerer med to egg av topp kvalitet da 👍👍
Det er forhåpentligvis de som fester seg ved neste forsøk 😊
Masse lykke til deg 😊

Tusen takk og i like måte :) Trist å høre at du også ble avbrutt, man føler seg litt snytt etter å ha gått gjennom så mye.

Qbee
23-10-2015, 07:39

Ser nå at det ikke var dette forsøket som ble avbrutt. Alltid leit med negative tester, men er en god trøst med egg på frys.

sherider
23-10-2015, 09:02
Ser nå at det ikke var dette forsøket som ble avbrutt. Alltid leit med negative tester, men er en god trøst med egg på frys.

Ja det er sant at det er en god trøst med egg på frys 😊 Da har man neste forsøk i fokusere på 😊👍
Jeg har 5 egg på frys, og skal sette inn 2 av de ved neste fryseforsøk 😊😊

Mirabella
23-10-2015, 12:16
Tusen takk for det Mirabella 😊
Håper du er gravid nå jeg 😊👍

Ja, det hadde vore kjekt. :) Men graviditetssymptom har eg fortsatt ikkje merka noko til, så eg må nok ha utrulig flaks om eg er gravid!

Mirabella
23-10-2015, 12:23
Ja, er ganske fornøyd når det likevel bare ble 2 stk. Topp kvalitet var vel kanskje å ta hardt i så tidlig i deleprosessen, men på dag 2 så de iallfall foreløpig så bra ut at klinikken syntes det smarteste var å fryse istedenfor å sette inn.
Frysing koster jo i grunnen 4900,- hos Hausken, nå fikk vi det gratis siden vi ble avbrutt. Og siden de er fryst hver for seg så kan vi (i teorien) få to innsettinger. Så håpet er sterkt fortsatt!

Nærmer seg testdag med stormskritt for deg, krysser fingrer og tær :)

Så bra at dåke slapp å betala for nedfrysing av egga. :) Ja, det kostar pengar å få fryst ned egga. Me brukar også klinikk Hausken.

Ja, no nærmar testdagen seg virkelig! Eg har ikkje noko særlig håp om å vera gravid, men eit ørlite håp er det jo alltid. :)

tmh83
23-10-2015, 12:52
Da har jeg testet igjen, og om jeg virkelig legger viljen til kan jeg skimte en strek ved siden av kontrollstreken:) Håper den blir sterkere de neste dagene. Ellers har jeg en del mensmurringer og puppene er litt større, men ikke ømme. Jaja, blir spennende. Ønsker dere andre fortsatt lykke til hvor enn dere er i prosessen:)

Qbee
23-10-2015, 13:24
Da har jeg testet igjen, og om jeg virkelig legger viljen til kan jeg skimte en strek ved siden av kontrollstreken:) Håper den blir sterkere de neste dagene. Ellers har jeg en del mensmurringer og puppene er litt større, men ikke ømme. Jaja, blir spennende. Ønsker dere andre fortsatt lykke til hvor enn dere er i prosessen:)

Såå spennende, håper den blir sterkere etterhvert :heia:
Når satte du inn?

tmh83
23-10-2015, 13:46
Såå spennende, håper den blir sterkere etterhvert :heia:
Når satte du inn?

Jeg satte inn en perfekt balstocyste og en fin morula lørdag 17.oktober :) Føler meg annerledes denne gangen enn de forgje gangene, vanskelig å beskrive. Håper håper det er min tur denne gangen. Blir spennende med eggene du har i fryseren :) Skulle nesten bare mangle at det ikke var gratis når de ikke kunne settes inn på denne syklusen :)

jelena83
23-10-2015, 14:36
Tmh83 krysser fingrene at denne streken blir sterkere i morgen!
Jeg fikk en embrio tilbake og en på frys, må vente på blodprøve som er 4.11. Denne gangen har jeg ingen billig test hjemme, forrige gangene testet jeg hver dag fra rugedag 7 ☺. Vi får se om jeg klarer å holde meg unna apotek og vente helt til den 4. :neglebit:

tmh83
23-10-2015, 14:59
Tmh83 krysser fingrene at denne streken blir sterkere i morgen!
Jeg fikk en embrio tilbake og en på frys, må vente på blodprøve som er 4.11. Denne gangen har jeg ingen billig test hjemme, forrige gangene testet jeg hver dag fra rugedag 7 ☺. Vi får se om jeg klarer å holde meg unna apotek og vente helt til den 4. :neglebit:

Gratulerer som ruger jelena83, og med et på frys :) Jeg klarer ikke lenger å vente til selve test dagen, dagene er for lange. Krysser fingrene for at resultatet blir positivt hos deg :)

Mirabella
23-10-2015, 18:01

Så spennande! :) Kor mange dagar er det sidan egguttak?

tmh83
23-10-2015, 18:40
Så spennande! :) Kor mange dagar er det sidan egguttak?

Ja:) Det er 12 dager siden egguttak.

sherider
24-10-2015, 09:39

Åhh så utrolig gode nyheter :yess: Gratulerer så mye :lykkelig:
Nå ble jeg virkelig glad på dine vegne 😊
Blir spennende dager nå fremover 😊

sherider
24-10-2015, 09:42
Er kommet til syklusdag 30 og mensen er ikke kommet enda.
Kjedelig å vente så lenge på mensen siden jeg skal begynne på Progynova når mensen kommer..men, men..

tmh83
24-10-2015, 11:28
Er kommet til syklusdag 30 og mensen er ikke kommet enda.
Kjedelig å vente så lenge på mensen siden jeg skal begynne på Progynova når mensen kommer..men, men..

Typisk at den ikke kommer når man ønsker. Håper du får den snart! I dag var det ingen strek på pinnen. Jeg var oppe i natt for å gå på do, og teste 3-4 timer etterpå. Håper det bare ikke var lenge nok siden jeg var på do, og at streken kommer tilbake igjen i morgen😊 Fortsatt 4 dager igjen til testdato.

Vesla12
24-10-2015, 16:07
Spennende å følge dere damer selv om jeg ikke er så aktiv på å skrive så leser jeg alt :)

Jeg hadde UL på torsdagen og ble satt på Puregon frem til mandag. Har uttak på onsdagen som kommer. Blir kjempe spennende. Så 8-10 eggposer på ene siden og 3-5 på andre siden. Er ganske så likt som de to andre forsøkene. Skal prøve Lutinus i stedet for Crinone denne gangen. Noen som har noen erfaringer? Jeg har også ment å spørre om å få satt inn to embryo om det er mulig. Er så mye mer nervøs denne gangen.. Håper så innmari og tar meg selv i å ha veldig skiftende tanker; "dette går bra, snart gravid" til "dette går ikke.. Hvor skal veien gå videre?" Har også veldig mye mer EL- slim enn tidligere. Veldig slitsomt men håper det er verdt det i det lange løp!

Masse lykke til dere som skal teste snart og til deres som snart er rugere :) Synes det kan komme mange positive tester snart nå!

sherider
24-10-2015, 19:23
Typisk at den ikke kommer når man ønsker. Håper du får den snart! I dag var det ingen strek på pinnen. Jeg var oppe i natt for å gå på do, og teste 3-4 timer etterpå. Håper det bare ikke var lenge nok siden jeg var på do, og at streken kommer tilbake igjen i morgen😊 Fortsatt 4 dager igjen til testdato.

Det var nok det at det bare var noen få timer siden du hadde vært på do som gjorde at det ikke var noen strek på pinnen
Krysser fingrene for positiv strek for deg i morgen 😊😊
Ja her venter jeg fremdeles på mensen :vente:
Men den kommer nok snart 😊

sherider
24-10-2015, 19:26
Spennende å følge dere damer selv om jeg ikke er så aktiv på å skrive så leser jeg alt :)

Jeg hadde UL på torsdagen og ble satt på Puregon frem til mandag. Har uttak på onsdagen som kommer. Blir kjempe spennende. Så 8-10 eggposer på ene siden og 3-5 på andre siden. Er ganske så likt som de to andre forsøkene. Skal prøve Lutinus i stedet for Crinone denne gangen. Noen som har noen erfaringer? Jeg har også ment å spørre om å få satt inn to embryo om det er mulig. Er så mye mer nervøs denne gangen.. Håper så innmari og tar meg selv i å ha veldig skiftende tanker; "dette går bra, snart gravid" til "dette går ikke.. Hvor skal veien gå videre?" Har også veldig mye mer EL- slim enn tidligere. Veldig slitsomt men håper det er verdt det i det lange løp!

Masse lykke til dere som skal teste snart og til deres som snart er rugere :) Synes det kan komme mange positive tester snart nå!

Heisan 😊
Jeg har aldri prøvd Lutinus , så er ikke mye hjelp i meg der
Men utrolig positivt med så mange fine eggposer da 😊😊
Krysser fingrene for at du får mange fine befruktede egg ut av dette forsøket 😊
Masse lykke til 😊👍

Mirabella
25-10-2015, 09:34
Negativ graviditetstest i dag, 13 dpo. :sad:

tmh83
25-10-2015, 10:32
Vesla12: Høres ut som at du har mange flotte egg :) Lykke til med egguttaket på onsdag!
Mirabella: Jeg føler med deg. Min test i dag var og negativ. Jeg har sendt mail til to klinikker for å høre litt om egg- og sperm donasjon program. Etter 9 forsøk, ser jeg ikke mye håp om at mine egne egg med mannens sperm vil feste seg. Det vanskelige her blir å få mannen med på det, han vil absolutt ha sine gen. Jeg personlig orker ikke flere runder med hormoner, og kun negative tester.

Mirabella
25-10-2015, 21:54
Mirabella: Jeg føler med deg. Min test i dag var og negativ. Jeg har sendt mail til to klinikker for å høre litt om egg- og sperm donasjon program. Etter 9 forsøk, ser jeg ikke mye håp om at mine egne egg med mannens sperm vil feste seg. Det vanskelige her blir å få mannen med på det, han vil absolutt ha sine gen. Jeg personlig orker ikke flere runder med hormoner, og kun negative tester.

Takk for det - og så synd at du også testa negativt i dag! :klem:

Skjønnar godt at du vurderer egg/sæddonasjon, etter 9 forsøk uten positivt resultat. Får berre håpa du klarar å overbevisa mannen din om at det er den beste løysinga. Er det du som har lave eggreservar/dårlig eggkvalitet, mannen din som har dårlig sædkvalitet - eller er det ein kombinasjon av alt dette?

Ønskjer deg masse lykke til vidare! Håpar virkelig at dåke lykkast til slutt. :klemse:

Me87
25-10-2015, 22:06
:grouphug:

Til alle dere som har testet negativt.

En tøff prosess dette.

tmh83
25-10-2015, 22:38
Takk for det - og så synd at du også testa negativt i dag! :klem:

Skjønnar godt at du vurderer egg/sæddonasjon, etter 9 forsøk uten positivt resultat. Får berre håpa du klarar å overbevisa mannen din om at det er den beste løysinga. Er det du som har lave eggreservar/dårlig eggkvalitet, mannen din som har dårlig sædkvalitet - eller er det ein kombinasjon av alt dette?

Ønskjer deg masse lykke til vidare! Håpar virkelig at dåke lykkast til slutt. :klemse:

Jeg har fine egg og mannen har fin sperm, men vi har et likt gen som gjør festningen vanskelig. Prøvde en vaksine denne gangen som ble laget av blodet til mannen i håp om at kroppen min ikke skulle 'kaste' ut eggene. Klinikken i Danmark og Hellas har sagt at våre sjanser er 10-15% med egne, men med donor egg og sperm øker den til 55-70%. Mannen har fått denne informasjonen og mener at så lenge prosentene er der bør man prøve med egne. Ved endelig testdag skal jeg sende mail til Hellas og høre hva vi bør gjøre videre for å få ønskebarnet😊 Hvordan går det med deg? Når er endelig testdato? Klem:klemse:

tmh83
25-10-2015, 22:39

En tøff prosess dette.

Takk Me87:klemse:

Mirabella
26-10-2015, 00:38

En tøff prosess dette.

Takk. :klem: Ja, det er virkelig heilt sant!

Mirabella
26-10-2015, 00:56
Jeg har fine egg og mannen har fin sperm, men vi har et likt gen som gjør festningen vanskelig. Prøvde en vaksine denne gangen som ble laget av blodet til mannen i håp om at kroppen min ikke skulle 'kaste' ut eggene. Klinikken i Danmark og Hellas har sagt at våre sjanser er 10-15% med egne, men med donor egg og sperm øker den til 55-70%. Mannen har fått denne informasjonen og mener at så lenge prosentene er der bør man prøve med egne. Ved endelig testdag skal jeg sende mail til Hellas og høre hva vi bør gjøre videre for å få ønskebarnet😊 Hvordan går det med deg? Når er endelig testdato? Klem:klemse:

Så merkelig at egga ikkje festar seg av ein sånn grunn. Eg har aldri høyrt om det før.

Går det ikkje an å enten bruka dine egg eller mannen sin sperm då? Altså at dåke ikkje nødvendigvis må bruka både donoregg og donorsæd, men berre ein av delane. Då kunne du jo ha brukt dine egg saman med donorsæd. Og viss det gjekk bra, så kunne dåke ha brukt mannen din sin sperm saman med donoregg neste gang, om dåke ville hatt eit barn til. Eller omvendt! Hadde det vore ein mulighet, eller?

Eg har ikkje akkurat hatt nokon topp dag, etter å ha testa negativt i dag tidlig. :sukk: Eg var veldig forberedt på at det ikkje hadde gått veien, for eg har ikkje hatt eit einaste symptom. Men ein håpar jo alltid i det lengste! Tok ein billigtest i dag (strimmel), og i morgon tidlig tar eg ein Clear Blue-test, berre for å vera 100% sikker før eg ringer klinikken på tirsdag. Testdato er egentlig på tirsdag, men eg er 14 dpo i morgon (mandag) - så heilt negativ test i morgon betyr sjølvsagt at håpet er ute. Ja, eg veit det jo allerede, sidan det ikkje var antydning til strek i dag. Men eg kan jo nesten ikkje ringa klinikken før testdato heller!

Må innrømma at eg hadde forventa fleire egg ut av dette forsøket. Med 17 egg ut på uttaksdagen, der 14 av egga var modne, og 10 av dei vart befrukta - så hadde eg forventa eit bedre resultat enn berre eitt egg inn på innsettinga, og eitt egg på frys. :( Det egget eg fekk sett inn var tydeligvis heller ikkje av god nok kvalitet, sidan eg ikkje vart gravid no. Eg er så redd for at me ikkje skal få klaff på dei 3 forsøka me har betalt for, for mannen min har sagt at han ikkje vil betala for fleire forsøk enn det. Så det står mykje på spel her følar eg, sjølv om dette var vårt første forsøk! :sad:

jelena83
26-10-2015, 07:59
Tmh83 og Mirabella jeg vet ikke hva man kan si etter negative tester enn å gi en stor trøsteklem :grouphug:
Tmh jeg også lurer på hvordan man får denne diagnosen om genetisk inkompatibilitet. Er det sånt det heter? Når jeg spurte Riksen er det noen utredning vi kan gjennomføre siden i forrige forsøk vi hadde 6 "flotte emryoer" ifølge dem og bare en av dem festet seg (hcg var 64 og etter dette begynte å senke ned helt til 0),
fikk jeg beskjed at det er bare hysteroskopi igjen, men at de ikke pleier å gjøre det før siste forsøk. Ingen sa noe om genetiske analyser.

Eg er så redd for at me ikkje skal få klaff på dei 3 forsøka me har betalt for, for mannen min har sagt at han ikkje vil betala for fleire forsøk enn det. Så det står mykje på spel her følar eg, sjølv om dette var vårt første forsøk! :sad:

Det er samme hos meg, når vi begynte vår IVF-historie, var mannen min ganske tydelig om at han ikke vil bruke mer tid og penger på det etter de tre offentlige forsøkene. Jeg var enig i det fordi jeg synes man må vite når er det tid for å akseptere det. Noen trenger mye mer tid til det, og jeg er imponert over alle som er sterke nok til å kjempe med dette lenge. Men det er ikke meg.

Mirabella
26-10-2015, 10:55
Tmh83 og Mirabella jeg vet ikke hva man kan si etter negative tester enn å gi en stor trøsteklem :grouphug:
Tmh jeg også lurer på hvordan man får denne diagnosen om genetisk inkompatibilitet. Er det sånt det heter? Når jeg spurte Riksen er det noen utredning vi kan gjennomføre siden i forrige forsøk vi hadde 6 "flotte emryoer" ifølge dem og bare en av dem festet seg (hcg var 64 og etter dette begynte å senke ned helt til 0),
fikk jeg beskjed at det er bare hysteroskopi igjen, men at de ikke pleier å gjøre det før siste forsøk. Ingen sa noe om genetiske analyser.

Det er samme hos meg, når vi begynte vår IVF-historie, var mannen min ganske tydelig om at han ikke vil bruke mer tid og penger på det etter de tre offentlige forsøkene. Jeg var enig i det fordi jeg synes man må vite når er det tid for å akseptere det. Noen trenger mye mer tid til det, og jeg er imponert over alle som er sterke nok til å kjempe med dette lenge. Men det er ikke meg.

Takk for trøsteklem, jelena! :klem:

Nei, eg veit heller ingenting om den diagnosen. Eg har faktisk aldri høyrt om det før!

Eg er forsåvidt også enig i at tre forsøk er nok. Både med tanke på alderen min ( eg blir snart 39), og fordi eg og mannen min har to barn saman frå før. Men viss me ikkje lykkast på desse tre forsøka, så veit eg at eg kjem til å ha lyst til å prøva litt til. For ønsket mitt om fleire barn er så sterkt! Eg har alltid hatt lyst på stor familie, og ønskjer meg minst 4 barn. Og då er det ikkje så lett å gi opp den draumen, uten å først ha gjort alt eg kan for å få draumen min oppfylt!

Men sidan me har to barn frå før, og må bruka privat klinikk, så blir det jo veldig dyrt! Så det seier seg jo sjølv at ein gang må me seia stopp, og det blir sannsynligvis når me har brukt opp desse 3 forsøka våre. Håpar virkelig me lykkast innan den tid, for eg kjem til å takla det utrulig dårlig viss me må gi opp, uten å ha fått det/dei barna eg ønskjer meg så sterkt!

tmh83
26-10-2015, 12:35
Takk for trøsteklemmen jelena83 :) Det er utrolig godt å ha et slikt forum når man får de negative testene. Jeg har ikke gjort noe annet enn å gråte i hele dag. Hadde et litt større håp for denne gangen siden vi fikk satt inn det de kalte en "perfekt" blastocyste og en fin morula. Lengste vi noen gang har kommet i denne prosessen. Jeg hadde aldri hørt om testen før jeg var i kontakt med klinikken i Hellas. Den heter Alloimmune problems: http://www.ivfserum.com/immunological-treatment-for-ivf/#1383229536-2-63 Siden det "ikke" er noen feil med oss, valgte vi å ta alle tester de kunne tilby oss der nede, inkludert hysteroskopi. Dette var den "eneste" feilen de fant. Det var tungt å ta det innover seg, men jeg har jo hørt om flere hvor de ikke er en match til å lage barn.

Vi kan prøve med mine egg og en annen manns sæd, men ikke omvendt siden det er sæden til mannen min kroppen ikke vil ha. Men for å oppnå det beste resultatet er vi anbefalt å bytte ut begge deler. For meg er det ikke lenger viktig hvor barnet kommer fra. Det viktigste er at vi skal få oppleve å holde en bebi, høre barnegråt, barneskritt, se det vokse og bli veldig veldig glad i den lille :)

Mirabelle: Fikk dere de to første barna naturlig? Skjønner veldig godt ønske ditt om flere. Jeg selv ønsker meg 3 barn.

Mirabella
26-10-2015, 17:42
Takk for trøsteklemmen jelena83 :) Det er utrolig godt å ha et slikt forum når man får de negative testene. Jeg har ikke gjort noe annet enn å gråte i hele dag. Hadde et litt større håp for denne gangen siden vi fikk satt inn det de kalte en "perfekt" blastocyste og en fin morula. Lengste vi noen gang har kommet i denne prosessen. Jeg hadde aldri hørt om testen før jeg var i kontakt med klinikken i Hellas. Den heter Alloimmune problems: http://www.ivfserum.com/immunological-treatment-for-ivf/#1383229536-2-63 Siden det "ikke" er noen feil med oss, valgte vi å ta alle tester de kunne tilby oss der nede, inkludert hysteroskopi. Dette var den "eneste" feilen de fant. Det var tungt å ta det innover seg, men jeg har jo hørt om flere hvor de ikke er en match til å lage barn.

Vi kan prøve med mine egg og en annen manns sæd, men ikke omvendt siden det er sæden til mannen min kroppen ikke vil ha. Men for å oppnå det beste resultatet er vi anbefalt å bytte ut begge deler. For meg er det ikke lenger viktig hvor barnet kommer fra. Det viktigste er at vi skal få oppleve å holde en bebi, høre barnegråt, barneskritt, se det vokse og bli veldig veldig glad i den lille :)

Mirabelle: Fikk dere de to første barna naturlig? Skjønner veldig godt ønske ditt om flere. Jeg selv ønsker meg 3 barn.

Skjønnar godt at du er ekstra skuffa og lei deg denne gangen, når egga såg så ekstra fine ut før innsett. :klem: Det gjer godt å grina og få ut alt det som følest vondt og urettferdig. Så følest forhåpentligvis ting litt bedre etterpå. Det er forferdelig når ein håpar så veldig på positivt resultat, og så går det ikkje veien likevel! Håpar virkelig me lykkast til slutt, heile gjengen her inne. :lykke:

Er jo flott at det går an å ta ein test for å finna ut av sånt. Det hjelper å få eit svar på kvifor ein ikkje klarar å bli gravid. Eg trudde det var egga dine og mannen din sin sperm som ikkje passa saman. Men viss det er kroppen din som ikkje vil ha sæden til mannen din, så blir det jo noko anna. Håpar iallfall du får mannen din med på å bruka donor, sånn at dåke får ein større sjanse til å lykkast! :klem:

Eldstejenta vår på snart 7 fekk me naturlig, etter 8 månaders prøving. Minstejenta på snart 3 fekk me også naturlig, i syklusen etter vårt første prøverørsforsøk, som måtte avbrytast før egguttak, fordi eg vart overstimulert. Reknar med at eg vart gravid då, fordi eg hadde så mykje hormon i kroppen etter forsøket. For problemet mitt er dårlig eggmodning i naturlige syklusar.

Eg har også blitt gravid to gangar til, men mista tidlig (MA). Første gangen etter at eg hadde brukt Pergotime, då me prøvde på nr 2. Siste gangen seinast no i vår, heilt naturlig! Det må ha vore ekstremt flaks, med tanke på mi dårlige eggmodning, og at den siste sædprøven til mannen min var heilt elendig, med under 10% av sædcellene som bevegde seg!

Det bør jo fortsatt vera mulig for oss å få det til med litt hjelp, så me får berre kryssa fingrane for at det går veien for oss til slutt. :)

loppelisa09
26-10-2015, 17:50
På overtid bærer turen snart til klinikken. Har måtte stimulere en del dager ekstra (les hentet ut medisiner to ganger til!), men nå drar vi endelig.

Logger derfor ut av forumet for en stund, kanskje hele 2ww... Ble så negativ av å lese sist runde, så klok av skade har vi en annen strategi denne gangen.

Mirabella
26-10-2015, 23:40
På overtid bærer turen snart til klinikken. Har måtte stimulere en del dager ekstra (les hentet ut medisiner to ganger til!), men nå drar vi endelig.

Logger derfor ut av forumet for en stund, kanskje hele 2ww... Ble så negativ av å lese sist runde, så klok av skade har vi en annen strategi denne gangen.

Masse lykke til med egguttak! :klemse: :lykke:

Mirabella
27-10-2015, 13:55
Eg tok ein ny graviditetstest (strimmel) i dag, berre fordi det er den egentlige testdagen min i dag. Og testen var sjølvsagt akkurat like negativ som dei to forrige testane eg har tatt. :sukk:

No ventar eg berre på mensen, sånn at eg kan få ringt klinikken og avtalt kva me skal gjera vidare. Ingen tegn til at mensen er på vei enda. Men den kjem mest sannsynlig i løpet av denne dagen, seinast i løpet av morgondagen.

jelena83
27-10-2015, 16:06
Eg tok ein ny graviditetstest (strimmel) i dag, berre fordi det er den egentlige testdagen min i dag. Og testen var sjølvsagt akkurat like negativ som dei to forrige testane eg har tatt. :sukk:

No ventar eg berre på mensen, sånn at eg kan få ringt klinikken og avtalt kva me skal gjera vidare. Ingen tegn til at mensen er på vei enda. Men den kjem mest sannsynlig i løpet av denne dagen, seinast i løpet av morgondagen.
Jeg får mensen alltid tre dager etter jeg har sluttet med progesteron. Og alltid har jeg håp til blodprøve selv om testen er klart negativ. Det er så vanskelig med alle disse følelsene vi har. Håper mensen kommer snart så blir det lettere psykisk. :klemse:

tmh83
27-10-2015, 19:17

Trist å lese Mirabella😞 Håper virkelig du klarer det ved neste forsøk. Jeg har brukt kvelden i går, og dagen i dag på å lete igjennom hele nettet etter informasjon om dobbeldonor og surrogati. Krysser fingrene for at det blir dobbeldonor😊 Kjenner det går mye bedre i dag, når jeg bare jobber fremover mot neste forsøk.

Me87
27-10-2015, 19:25

Mirabella
27-10-2015, 21:44
Jeg får mensen alltid tre dager etter jeg har sluttet med progesteron. Og alltid har jeg håp til blodprøve selv om testen er klart negativ. Det er så vanskelig med alle disse følelsene vi har. Håper mensen kommer snart så blir det lettere psykisk. :klemse:

Det var bra du sa! Eg visste ikkje at progesteron kunne forsinka mensen. Då må eg vel vera forberedt på å måtte venta enda i nokre dagar på at mensen skal koma.

Mirabella
27-10-2015, 21:53
Trist å lese Mirabella😞 Håper virkelig du klarer det ved neste forsøk. Jeg har brukt kvelden i går, og dagen i dag på å lete igjennom hele nettet etter informasjon om dobbeldonor og surrogati. Krysser fingrene for at det blir dobbeldonor😊 Kjenner det går mye bedre i dag, når jeg bare jobber fremover mot neste forsøk.

Ja, det er det. Var ikkje sånn eg hadde håpa at forsøket vårt skulle enda. :sad:

Blir spennande med dobbeldonor, viss det blir noko av. :) Er mannen din litt meir positiv til bruk av donor no, eller har du ikkje prata meir med han om det? Masse lykke til vidare iallfall! :lykke: Flott at du allerede klarar å sjå framover mot neste forsøk!

Me får nok ikkje nokon mulighet for nytt ferskforsøk før i februar, på grunn av jobben til mannen min (han jobbar i Nordsjøen), juleferie m.m. Men eg håpar på at me kan klara å få til eit fryseforsøk i månadsskiftet november/desember. Men først må mensen koma, så ringer eg klinikken for å avtala kva me skal gjera vidare. :)

tmh83
28-10-2015, 11:42
Ja, det er det. Var ikkje sånn eg hadde håpa at forsøket vårt skulle enda. :sad:

Blir spennande med dobbeldonor, viss det blir noko av. :) Er mannen din litt meir positiv til bruk av donor no, eller har du ikkje prata meir med han om det? Masse lykke til vidare iallfall! :lykke: Flott at du allerede klarar å sjå framover mot neste forsøk!

Me får nok ikkje nokon mulighet for nytt ferskforsøk før i februar, på grunn av jobben til mannen min (han jobbar i Nordsjøen), juleferie m.m. Men eg håpar på at me kan klara å få til eit fryseforsøk i månadsskiftet november/desember. Men først må mensen koma, så ringer eg klinikken for å avtala kva me skal gjera vidare. :)

Akkurat nå tror jeg ikke mannen min helt vet hva han vil. Når jeg fortalte om surrogati tror jeg han syns prosessen ble litt for innviklet, og at dobbel donor virket lettere, og ikke minst mye billigere. Nå har jeg sendt mail til klinikken. Hun ville ikke gi meg noen tilbakemelding på mail om hva hun ville anbefale videre, men skulle ringe meg neste uke :)

Jeg krysser fingrene for at det klaffer på fryseforsøket. Det er jo det egget som har kommet lengst i prosessen. Overlever det tiningen er det et sterkt egg du har :)

Tenker selv å vente til februar/mars uansett hva vi gjør. Kjenner at kroppen har godt av å være litt uten hormoner en periode :)

Vesla12
28-10-2015, 13:12
Da er mitt uttak over. Vi fikk ut 12 egg og de telte enda når jeg gikk. Blir spennende å høre hvordan befruktningen har gått i morgen! Det er planlagt innsett av 2 stk(hurra!) på fredag:yess:

Hva tenker dere om sykemelding i rugeperioden? Jeg var sykemeldt frem til testdagen på vårt 2 forsøk og ble jo gravid da selv om det var kortvarig.. Jobber på en travel intensivavdeling så heller jo litt mot at ro og rolige turer er mer optimalt? Hva gjør dere andre?

jelena83
28-10-2015, 14:07
Da er mitt uttak over. Vi fikk ut 12 egg og de telte enda når jeg gikk. Blir spennende å høre hvordan befruktningen har gått i morgen! Det er planlagt innsett av 2 stk(hurra!) på fredag:yess:

Hva tenker dere om sykemelding i rugeperioden? Jeg var sykemeldt frem til testdagen på vårt 2 forsøk og ble jo gravid da selv om det var kortvarig.. Jobber på en travel intensivavdeling så heller jo litt mot at ro og rolige turer er mer optimalt? Hva gjør dere andre?
Gratulerer med antall egg! Hvordan føler du deg? Gikk det bra?
Kjempefint at du får 2 tilbake! :yess:
Nå tror jeg at du og jeg blir siste rugere i oktoberklubben!
Jeg synes at det med sykemelding er litt individuelt. Jeg var sykemeldt i forrige ferskforsøk, de tre fryseforsøk jobbet jeg (selv om jeg følte at jeg burde ikke det) og nå er jeg sykemeldt helt til testdagen. Jeg sliter mye med kvalme og svimmelhet hver gang pga progesteron og det blir enda verre når jeg kjører (ellers byttet jeg tre transportmidler til jobb - det tar mer enn en time). Psykisk er jeg etter alle hormonene så ustabil at jeg orker ikke å være på jobb. Opplever jobben min som ganske slitsom både fysisk og psykisk, og når jeg er i et forsøk er alt 50 ganger vanskeligere. Har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke er tøffere, men vi er forskjellige, ikke sant?

Vesla12
28-10-2015, 14:20
Gratulerer med antall egg! Hvordan føler du deg? Gikk det bra?
Kjempefint at du får 2 tilbake! :yess:
Nå tror jeg at du og jeg blir siste rugere i oktoberklubben!
Jeg synes at det med sykemelding er litt individuelt. Jeg var sykemeldt i forrige ferskforsøk, de tre fryseforsøk jobbet jeg (selv om jeg følte at jeg burde ikke det) og nå er jeg sykemeldt helt til testdagen. Jeg sliter mye med kvalme og svimmelhet hver gang pga progesteron og det blir enda verre når jeg kjører (ellers byttet jeg tre transportmidler til jobb - det tar mer enn en time). Psykisk er jeg etter alle hormonene så ustabil at jeg orker ikke å være på jobb. Opplever jobben min som ganske slitsom både fysisk og psykisk, og når jeg er i et forsøk er alt 50 ganger vanskeligere. Har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke er tøffere, men vi er forskjellige, ikke sant?

Uttaket gikk greit. For meg er ikke uttaket det som er vondt men innsettet.. Gruer meg derfor en del til fredag men får medisiner denne gangen så håper det hjelper.

Jeg er helt enig med deg og kommer nok til å be om en sykemelding i morgen. Er jo siste offentlige forsøket også så vil vite jeg har gjort alt jeg kan! Pleier også bli trøtt så er nok lurt.

Det som er litt skummelt er at jeg har litt trua på dette forsøket. Litt samme følelse jeg hadde sist jeg ble gravid.. Redd for å bli skuffa, men må jo bare prøve å tenke positivt. Får ikke styrt noe verken fra eller til nå!

Hvordan har du det da? 😊

jelena83
28-10-2015, 15:12
Uttaket gikk greit. For meg er ikke uttaket det som er vondt men innsettet.. Gruer meg derfor en del til fredag men får medisiner denne gangen så håper det hjelper.

Jeg er helt enig med deg og kommer nok til å be om en sykemelding i morgen. Er jo siste offentlige forsøket også så vil vite jeg har gjort alt jeg kan! Pleier også bli trøtt så er nok lurt.

Det som er litt skummelt er at jeg har litt trua på dette forsøket. Litt samme følelse jeg hadde sist jeg ble gravid.. Redd for å bli skuffa, men må jo bare prøve å tenke positivt. Får ikke styrt noe verken fra eller til nå!

Hvordan har du det da? 😊

Jeg er ganske avslappet denne gangen, har en god følelse, men det hadde jeg før også, så det betyr nok ikke noe ☺. Jeg har en filosofi at noen ikke blir født tilfeldig, hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg er ikke religiøs, er agnostik og tror at det er noen plan i alt som skjer, at det er noen mening i dette at jeg mistet i februar. Det er vanskelig å se, men er i hvert fall lettere å akseptere men sånn holdning.
Krysser fingrene at det blir mange befruktete egg i morgen, håper du skal informere oss! :lykke:

tmh83
28-10-2015, 17:47
Vil bare si at jeg heier på dere jelena83 og vesla12 :) Kommer til å følge dere frem til testdagen, og krysser det jeg har for at det blir positive tester her i oktoberklubben :)

jelena83
28-10-2015, 18:49
Vil bare si at jeg heier på dere jelena83 og vesla12 :) Kommer til å følge dere frem til testdagen, og krysser det jeg har for at det blir positive tester her i oktoberklubben :)

Så snill du er :rosebukett:!
Denne gangen er jeg tom for graviditetstester, og kjenner at det ikke blir lett å vente en uke til blodprøve. Jeg vil ikke kaste penger på tester, skal evt.kjøpe en eller to. Hva synes dere, når er det lurt å teste tidligst? Utakket var forrige onsdag, det vil si at det er 7 dpo i dag.

Mirabella
28-10-2015, 22:20
Akkurat nå tror jeg ikke mannen min helt vet hva han vil. Når jeg fortalte om surrogati tror jeg han syns prosessen ble litt for innviklet, og at dobbel donor virket lettere, og ikke minst mye billigere. Nå har jeg sendt mail til klinikken. Hun ville ikke gi meg noen tilbakemelding på mail om hva hun ville anbefale videre, men skulle ringe meg neste uke :)

Jeg krysser fingrene for at det klaffer på fryseforsøket. Det er jo det egget som har kommet lengst i prosessen. Overlever det tiningen er det et sterkt egg du har :)

Tenker selv å vente til februar/mars uansett hva vi gjør. Kjenner at kroppen har godt av å være litt uten hormoner en periode :)

Skjønnar at mannen din synst det kan vera vanskelig, for det er jo ikkje noko lett valg å ta. Håpar iallfall dåke blir enige, og at begge to føler seg klare for nytt forsøk i februar/mars. :)

Ja, det hadde vore supert om fryseegget var av god kvalitet. Men eg føler meg litt usikker på akkurat det. For på dag to etter egguttak, var det kun det eine egget eg fekk sett inn, som var 4-delt. Dei andre 3 egga som dei dyrka vidare, var berre 2- delt på dag to. Så eg veit liksom ikkje heilt kor god kvalitet det er på fryseegget, sjølv om det vart dyrka i 5 dagar. :anerikke:

Eg får sjå korleis det eventuelt vil passa med eit fryseforsøk i november/desember, når eg ringer klinikken. Viss det ikkje blir noko av det, så reknar eg med at me startar med nytt ferskforsøk i februar. :)

Vesla12
29-10-2015, 09:31
For en fantastisk telefon jeg nettopp fikk! Hele 9 egg ble befruktet og alle så veldig bra ut hittil. Blir innsett av 2 stk som ønsket i morgen så starter det to lange uker. Med dette bør det jo bli noen på frys også.. Forhåpentligvis til søskenforsøk ;)

Skal til fastlege nå i dag for å få en sykemelding. Synes det er vanskelig og kjedelig som sagt. Føler jeg har vært så mye borte fra jobb dette året, men håper virkelig det blir verdt det!

Kjenner jeg er lettet nå. Det er jo faktisk et egg mer befruktet enn tidligere :yess:

jelena83
29-10-2015, 10:14
For en fantastisk telefon jeg nettopp fikk! Hele 9 egg ble befruktet og alle så veldig bra ut hittil. Blir innsett av 2 stk som ønsket i morgen så starter det to lange uker. Med dette bør det jo bli noen på frys også.. Forhåpentligvis til søskenforsøk ;)

Skal til fastlege nå i dag for å få en sykemelding. Synes det er vanskelig og kjedelig som sagt. Føler jeg har vært så mye borte fra jobb dette året, men håper virkelig det blir verdt det!

Kjenner jeg er lettet nå. Det er jo faktisk et egg mer befruktet enn tidligere :yess:

Så så så bra :yess:!
Du få sikkert noen på frys!
Føler samme som deg, har vært så mye borte fra jobb, og disse periodene jeg var der var det faktisk ikke meg. Hele livet har stoppet pga forsøkene. Skulle bytte jobb for lenge siden, men hvem skal gi meg en jobb når jeg er midt i forsøket. Tørr ikke å begynne å studere fordi jeg ikke vet hvordan skal livet mitt se ut om seks måneder.

Trippi
29-10-2015, 10:46

Så kjekt!! Lykke til!

tmh83
29-10-2015, 10:47

Gratulerer Vesla12! Du får nok noen på frys :)

Jeg har prøvd å jobbe under rugetiden, hatt ferie og vært sykmeldt. Man må gjøre det som føles best for en selv, det kan være veldig tungt psykisk i rugetiden. Jeg syns tiden før uttak/rugetiden blir lettere for hvert forsøk, men selve rugetiden syns jeg blir tyngre og tyngre. Lykke til med innsett i morgen :blomstersmil:

Mirabella
29-10-2015, 22:50

Så bra! :) Gratulerer med mange fine, befrukta egg! :klemse:

Mirabella
29-10-2015, 22:54
I dag kom mensen, to dagar etter testdato (17 dpo). Eg ringer klinikken i morgon for å informera om resultatet, og avtala tid for oppstart av nytt forsøk.

Vesla12
30-10-2015, 13:44
Da er mitt innsett over. Jeg har jo alltid veldig smertefulle innsett så fikk Oxynorm denne gangen. Føler meg kjempe dårlig og er svimmel men hjalp kanskje noe på smertene. Siden jeg har vanskelig innsett så var både avdelingsoverlegen og en annen lege med i dag. Det var veldig betryggende og de var veldig flinke. Skal ikke si noe annet enn at tårene trilla og det var smertefullt men de var effektive og trygge. Nå er det to små frø på plass i min livmor og jeg håper de har ment å flytte inn <3 Fikk også 3 på frys så er alt i alt veldig fornøyd. Det skumle nå er at jeg har litt tro på at dette vil lykkes.. Nå blir det sofaen og sove ut rusen! Kanskje unne meg en god middag og litt sjokolade i kveld 😊

jelena83
30-10-2015, 15:05
Da er mitt innsett over. Jeg har jo alltid veldig smertefulle innsett så fikk Oxynorm denne gangen. Føler meg kjempe dårlig og er svimmel men hjalp kanskje noe på smertene. Siden jeg har vanskelig innsett så var både avdelingsoverlegen og en annen lege med i dag. Det var veldig betryggende og de var veldig flinke. Skal ikke si noe annet enn at tårene trilla og det var smertefullt men de var effektive og trygge. Nå er det to små frø på plass i min livmor og jeg håper de har ment å flytte inn <3 Fikk også 3 på frys så er alt i alt veldig fornøyd. Det skumle nå er at jeg har litt tro på at dette vil lykkes.. Nå blir det sofaen og sove ut rusen! Kanskje unne meg en god middag og litt sjokolade i kveld 😊
Så fint med fem embryo! Kos deg i kveld med sjokolade, det har du fortjent! Hvorfor har du lite tro, er det følelse eller..?
Jeg har flaks med innsett, det er ganske smertefritt for meg, når de setter spekulum er liksom verste, røret merker jeg ikke noen ganger. Hvorfor har du vondt ved innsett, har legene forklarte dette?

Vesla12
30-10-2015, 15:30
Så fint med fem embryo! Kos deg i kveld med sjokolade, det har du fortjent! Hvorfor har du lite tro, er det følelse eller..?
Jeg har flaks med innsett, det er ganske smertefritt for meg, når de setter spekulum er liksom verste, røret merker jeg ikke noen ganger. Hvorfor har du vondt ved innsett, har legene forklarte dette?

Takk skal du ha! Jeg har faktisk litt troen på at vi kan lykkes denne gangen. Noe med magefølelsen som sier at det nå er vår tur. Veldig skummelt for da er liksom fallhøyden større. Har hatt dårlig magefølelse hver gang bortsett fra 2 ferskforsøk hvor jeg faktisk ble gravid men mista. Så håper magefølelsen viser seg stemme!

Jeg har vonde innsett pga en trang mormunn og litt vridd livmor. Har visst ingenting å si annet sånn praktisk. Bortsett fra når man har innsett ved IVF 😉

Hvordan har du det i dag?

jelena83
30-10-2015, 17:05
Takk skal du ha! Jeg har faktisk litt troen på at vi kan lykkes denne gangen. Noe med magefølelsen som sier at det nå er vår tur. Veldig skummelt for da er liksom fallhøyden større. Har hatt dårlig magefølelse hver gang bortsett fra 2 ferskforsøk hvor jeg faktisk ble gravid men mista. Så håper magefølelsen viser seg stemme!

Jeg har vonde innsett pga en trang mormunn og litt vridd livmor. Har visst ingenting å si annet sånn praktisk. Bortsett fra når man har innsett ved IVF 😉

Hvordan har du det i dag?

Ok, jeg har ikke forstått riktig ☺. Da er det bra, jeg tror vi blir skuffet uansett når det skjer en negativ test. Jeg har samme følelse at det er vår tur denne gangen, vi får se om magefølelsen har rett 😉.
Det går greit i dag, i går var det mye stikking i eggstokkene og nedre delen av mange, en gang var det skikkelig vondt. I dag er det nesten borte. Har litt problemer med å puste, det skjer av og til når jeg er i en stressende period, har følelse at jeg ikke kan puste inn nok. Massøren min sa at diafragma (mellomgulvet ) er stiv, fastlegen synes jeg også bør slappe av (hater når jeg får en sånn beskjed, ingen er stresset med vilje).
Jeg må innrømme hva jeg har gjort ☺. Jeg har ikke graviditetstester hjemme, men har flere eggløsningstest. Har lest om de også kan vise om det er hcg i urin. Så testet de siste tre dagene. Første dag var en lys strek, i går var nesten ingen, og i dag er streken som den første dagen. Jeg skal sjekke i morgen så får se om det har noen betydning 😊.

jelena83
02-11-2015, 09:57
Hei jenter! Jeg hadde ikke tilgang til nettsiden de siste dagene. Var det samme hos dere?
Jeg har en nyhet! I går en CB graviditetstest visste andre strek :lykkelig:! Det var på rd 9 eller 11 dager etter befruktning. Håper virkelig at det skal gå bra denne gangen. Har begynt å ha en del vondt i magen, ligner på mensmurringer, men jeg har lest at det er ganske normalt, så prøver å ikke tenke så mye på det.
Min største bekymring nå er hvordan å skaffe henvisning til andre blodprøve (for å sjekke hcg stigning). Fastlegen min gar allerede sagt at han ikke ser hva jeg får med dette, og når jeg forklarte ham hvorfor jeg vil sjekke det, ombestemte han seg ikke. Vet noen av dere om det finnes noen privat laboratorium hvor man kan betale for blodprøve uten henvisning?

Mirabella
02-11-2015, 10:13
Hei jenter! Jeg hadde ikke tilgang til nettsiden de siste dagene. Var det samme hos dere?
Jeg har en nyhet! I går en CB graviditetstest visste andre strek :lykkelig:! Det var på rd 9 eller 11 dager etter befruktning. Håper virkelig at det skal gå bra denne gangen. Har begynt å ha en del vondt i magen, ligner på mensmurringer, men jeg har lest at det er ganske normalt, så prøver å ikke tenke så mye på det.
Min største bekymring nå er hvordan å skaffe henvisning til andre blodprøve (for å sjekke hcg stigning). Fastlegen min gar allerede sagt at han ikke ser hva jeg får med dette, og når jeg forklarte ham hvorfor jeg vil sjekke det, ombestemte han seg ikke. Vet noen av dere om det finnes noen privat laboratorium hvor man kan betale for blodprøve uten henvisning?

Gratulerer så mykje, jelena! :blomster: Så utrulig kjekt med positiv test. :klemse: Kryssar fingrane for at spiren klorar seg godt fast! :lykke:

Eg har heller ikkje hatt tilgang til nettsida dei siste dagane. Men no er jo heldigvis alt i orden igjen. :)

Vesla12
02-11-2015, 14:17

Gratulerer så mye! For en skjønn nyhet å få en mandagsmorgen :lykkelig: Nyt tiden! Om du har furst i nærheten av deg så tror jeg du kan betale privat hos de? Evt volvat?

tmh83
02-11-2015, 15:43

Gratulerer så mye med positiv test😊 Krysser fingrene for at det klorer seg fast:klemse: Så rart at fastlegen din ikke ville gjøre en slik test. Håper du finner et sted så du får målt HCG. Betryggende å se den stige vil jeg tro.

jelena83
02-11-2015, 16:29
Gratulerer så mye! For en skjønn nyhet å få en mandagsmorgen :lykkelig: Nyt tiden! Om du har furst i nærheten av deg så tror jeg du kan betale privat hos de? Evt volvat?

Takk! Jeg leste på Furst sin nettside at man må ha med henvisning. Skal prøve med Volvat, håper at man ikke må til konsultasjon hos lege.

loppelisa09
03-11-2015, 12:13
Hei!

Klarte ikke å holde meg helt vekk :)

Liten oppdatering: uttaket gikk smertefritt, syv egg, men bare fra den ene eggstokken. Den andre hadde ikke vokst i det hele tatt. Hva tror dere kan være grunnen til det?

Av syv egg ble seks befruktet. Satte inn et, mens klinikken ville dyrke et annet til i dag. De ringte nå og det egget klarte seg ikke.

Har vært så positiv og hatt god følelse, men nå føler jeg at dette ikke går så bra.

Testdato fredag den 13 i tillegg :)

jelena83
03-11-2015, 20:16
loppelisa09 gratulerer som ruger! :lykke: Hvordan føler du deg?

Vesla12, går det bra med deg?

Vesla12
03-11-2015, 21:05
loppelisa09 gratulerer som ruger! :lykke: Hvordan føler du deg?

Vesla12, går det bra med deg?

Så koselig du spør! Det går egentlig ganske bra med meg. Kjenner jeg er litt utålmodig.. Kjenner fortsatt litt på den følelsen av at dette lykkes men synes det er skummelt å tenke også. Så prøver tenke negativt også for å unngå den største skuffelsen evt! Tenkte jo egentlig starte teste på fredag men kjenner jeg er frista til å starte tidligere for å se om eggløsningssprøyten har gått ut..

Hvordan går det med deg?

jelena83
04-11-2015, 14:34
Blodprøve har bekreftet graviditet. Beta hcg er 74, og sykepleieren sier det ikke er et tall jeg burde være bekymret over. Hun har vært så snill og har sagt det er ingen problem å sende en rekvisisjon til laboratorium slik at vi kan se om hcg stiger som den skulle. Da skal jeg sjekke det neste tirsdag. Spennende :dromme:!

Vesla12
04-11-2015, 14:47
Blodprøve har bekreftet graviditet. Beta hcg er 74, og sykepleieren sier det ikke er et tall jeg burde være bekymret over. Hun har vært så snill og har sagt det er ingen problem å sende en rekvisisjon til laboratorium slik at vi kan se om hcg stiger som den skulle. Da skal jeg sjekke det neste tirsdag. Spennende :dromme:!

Så bra! Jeg har trua på deg og frøet i magen 😊 I dag har jeg en sånn dag hvor jeg ikke har en eneste følelse for hvordan dette går.. En uke igjen til testdag! Tok en test i dag for å se om eggløsningssprøyten var ute. Og det var den! Så tror kanskje jeg vil teste fremover bare for å se.. Skikkelig teit og vil trolig ikke få noe utslag før søndagen(?) om det skulle være slik at jeg faktisk er gravid..

Trippi
04-11-2015, 20:18

Gratulerer så mye! :yess:

tmh83
04-11-2015, 22:16

Gratulerer så mye jelena83:blomstersmil:

jelena83
05-11-2015, 06:44
Takk jenter! Deres støtte betyr utrolig mye! :grouphug:
I dag begynner jeg å jobbe, må si at jeg ikke gleder meg særlig, men har ikke noen valg. Jeg skal prøve å holde humøret oppe og ikke tenke negativt.

Vesla12
05-11-2015, 13:25
Hvordan har det gått på jobb i dag? 😊

Jeg kjenner nesten ingenting jeg nå.. De siste dagene har følelsen av at jeg er gravid blitt borte. Men har liksom ikke følelsen av at jeg ikke er det heller. Så ja, jeg kjenner ikke verken fra eller til men blir spennende å teste fremover! Har hatt mye mer symptomer/bivirkninger i de andre forsøkene mine enn nå. Håper selvsagt i det lengste 😊 Kanskje det å kjenne lite er bra når det kommer til meg?

jelena83
05-11-2015, 17:15
Jeg hadde ingen symptomer utover bivirkningene av progesteron. Og de ga seg 7 dager etter innsett. Jeg har blitt litt kvalm når jeg kjører og det er eneste, men det er jeg vanligvis så jeg kan ikke regne det som en ordentlig symptom. Puppene er ikke følsomme, må ikke tisse ofte. Nå har jeg begynt å være litt mer kvalm og veldig trøtt. Uff, arbeidsdagen var skikkelig lang, jeg er ikke sikker hvordan skal det gå videre. Det verste er reisevei og det at jeg ikke kan sitte mye på jobb, det er også en del av arbeidsdagen jeg må være ute stående. Synes det hadde blitt mye lettere hvis jeg hadde hatt en kontorjobb. Jeg skal i hvert fall ikke tøffe meg og skal prøve å høre hva kroppen signaliserer.

jelena83
07-11-2015, 11:28
Vesla12 noen nyheter? Hva sier testene? Hvordan føler du deg?
Jeg er nesten sikker at dette ikke skal gå denne gangen. I dag har jeg fått papirene fra Riksen, blant annet henvisning til UL i uke 8 hvor det står min hcg resultat. Det var bare 44, ikke 74 som jeg har forstått. Det er utrolig lavt for 14 dpo. Nå er jeg kjempe sint fordi sykepleieren sa det ikke er tall jeg skulle bekymre meg over! 25-50 hcg må sjekkes fordi det ikke regnes som graviditet. Er utrolig lei meg 😩

Vesla12
07-11-2015, 12:24
Vesla12 noen nyheter? Hva sier testene? Hvordan føler du deg?
Jeg er nesten sikker at dette ikke skal gå denne gangen. I dag har jeg fått papirene fra Riksen, blant annet henvisning til UL i uke 8 hvor det står min hcg resultat. Det var bare 44, ikke 74 som jeg har forstått. Det er utrolig lavt for 14 dpo. Nå er jeg kjempe sint fordi sykepleieren sa det ikke er tall jeg skulle bekymre meg over! 25-50 hcg må sjekkes fordi det ikke regnes som graviditet. Er utrolig lei meg 😩

Jeg har testa siden torsdag. I dag så tror jeg at jeg ser en svak svak strek, nesten som skyggestrek. Har jo egentlig mistet litt håpet siden jeg ikke kjenner noe. Føler meg som meg selv igjen bortsett fra litt svimmelhet, spesielt på kvelden og lette mensmurringer. Håper selvsagt i det lengste men tør liksom ikke håpe nå.. Blir spennende å teste i morgen og mandag for da bør jeg få en sterkere strek i allefall. Du fikk vel på rugedag 9? Det er min rugedag 9 i morgen..

Jeg skjønner din bekymring! Jeg hadde HCG på 30 når jeg mista men jeg har lest om flere som har hatt lav hvor det går bra😊 Var det slik at du skulle få tatt ny prøve eller fikk du ikke? Krysser alt jeg har for deg!

jelena83
07-11-2015, 14:30
Jeg har testa siden torsdag. I dag så tror jeg at jeg ser en svak svak strek, nesten som skyggestrek. Har jo egentlig mistet litt håpet siden jeg ikke kjenner noe. Føler meg som meg selv igjen bortsett fra litt svimmelhet, spesielt på kvelden og lette mensmurringer. Håper selvsagt i det lengste men tør liksom ikke håpe nå.. Blir spennende å teste i morgen og mandag for da bør jeg få en sterkere strek i allefall. Du fikk vel på rugedag 9? Det er min rugedag 9 i morgen..

Jeg skjønner din bekymring! Jeg hadde HCG på 30 når jeg mista men jeg har lest om flere som har hatt lav hvor det går bra😊 Var det slik at du skulle få tatt ny prøve eller fikk du ikke? Krysser alt jeg har for deg!

Så fint Vesla! Skyggestrek er et godt tegn, det må være litt hcg siden streken er der. Krysser fingrene at den blir sterkere hver dag :kryssfingre:. Min første strek fikk jeg på rd 9 (11 dpo).
Takk, du er så snill! Ja, jeg fikk ny prøve etter min insistering.

Vesla12
07-11-2015, 14:40
Så fint Vesla! Skyggestrek er et godt tegn, det må være litt hcg siden streken er der. Krysser fingrene at den blir sterkere hver dag :kryssfingre:. Min første strek fikk jeg på rd 9 (11 dpo).
Takk, du er så snill! Ja, jeg fikk ny prøve etter min insistering.

Blir spennende å se fremover.. Skal oppdatere deg 😊
Det er bra! Når skal du ta den?