PDA

Se full versjon : Dagsrevyen 21 igår

confused1
09-10-2015, 08:59
Hei,

jeg fikk dessverre ikke med meg debatten om egg donasjon i Dagsrevyen 21. Kan noen sende meg en link til dette? Har prøvd, men fikk ikke til, dressverre!!! :panikk:

Me87
09-10-2015, 15:30
https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen-21

vaffelhjerte
09-10-2015, 16:24
Hei,

jeg fikk dessverre ikke med meg debatten om egg donasjon i Dagsrevyen 21. Kan noen sende meg en link til dette? Har prøvd, men fikk ikke til, dressverre!!! :panikk:

Her er det fra Dagsnytt 18 i går: https://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/NNFA56100815/08-10-2015#t=31m52s

Helt vanvittig irriterende å høre på Sp-politikeren som for det første ikke har satt seg ordentlig inn i saken, og for det andre ikke har noen egentlige argumenter, bare vage betraktninger om at "dette er veldig annerledes enn sæddonasjon" og at de er redd for at det vil medføre at surrogati også skal bli tillatt. Kjenner at jeg blir så sint! Hvis man skal uttale seg om temaer som er så utrolig såre og viktige for noen mennesker, bør man iallfall sette seg inn i fakta først!:sinna::sinna:

Me87
09-10-2015, 18:46
Fikk lyst til å si noen ord til hun SP dama :dåne:

loppelisa09
09-10-2015, 19:50
Fikk lyst til å si noen ord til hun SP dama :dåne:

Gjør det!! Jeg sender ofte mail til politikere og får alltid svar. Det er den eneste måten å påvirke dem på..!

lillestjerne
11-10-2015, 22:58
Jeg sendte en mail til hun fæle politikeren. Kjersti Toppe. En seriøs og saklig mail selvsagt. Ser hun har lest mailen men ikke svart...

Minsten
12-10-2015, 00:19
Jeg sendte en mail til hun fæle politikeren. Kjersti Toppe. En seriøs og saklig mail selvsagt. Ser hun har lest mailen men ikke svart...

Så bra du sendte Mail. Forhåpentlig vis fikk hun flere, og er derfor travelt opptatt med å svare?! :kokko:

lillestjerne
12-10-2015, 19:11
YEAH RIGHT!!!!! Nei Minsten tror ikke det. Kjenner lusen på gangen. Hun der ser ikke oss som sliter i det hele tatt. Her er kopi av mailen jeg skrev:

"Hei.
Jeg hørte/så debatten på nrk der du tydelig er imot eggdonasjon.
Det er så trist og ufattelig provoserende at du ikke bryr deg om eller har forståelse for hvordan det er å slite med å få barn.Jeg tror ikke du aner hvor emosjonelt dette er. Hvem er du til å bestemme at jeg som kvinne ikke skal få den hjelpen som alle menn får. Min mann og jeg er en av de som mot din vilje dro utenlands. Og vi er IKKE rike. Vi har ikke en godt betalt politikerlønn. Vi har helt vanlig butikklønn og hjelpepleierlønn. Vi er ikke verken rike eller bemidlet. Vi har tatt opp lån og brukt alt av sparepenger. To forsøk måtte vi ha men en fantastisk kvinne i utlandet hjelp oss med et lite egg slik at vi skulle få vår nydelige datter. Hun er perfekt. Hun er enormt ønsket. likevel mener du at hun aldri skulle vært her!!!! Og at vi ikke på noen måte har krav på denne hjelpen i Norge. Jeg tror at dersom dere politikere en dag selv kom i en lignende situasjon ville pipen fått en annen lyd...Å sitte å høre på argument som genetisk, biologisk mor. Det er bare tøys. Min mann og jeg er mamma og pappa. Hun er vår elskede datter og ditt syn er arkaisk og totalt utdatert og fullstendig uten støtte i folket"

vaffelhjerte
12-10-2015, 21:39
YEAH RIGHT!!!!! Nei Minsten tror ikke det. Kjenner lusen på gangen. Hun der ser ikke oss som sliter i det hele tatt. Her er kopi av mailen jeg skrev:

"Hei.
Jeg hørte/så debatten på nrk der du tydelig er imot eggdonasjon.
Det er så trist og ufattelig provoserende at du ikke bryr deg om eller har forståelse for hvordan det er å slite med å få barn.Jeg tror ikke du aner hvor emosjonelt dette er. Hvem er du til å bestemme at jeg som kvinne ikke skal få den hjelpen som alle menn får. Min mann og jeg er en av de som mot din vilje dro utenlands. Og vi er IKKE rike. Vi har ikke en godt betalt politikerlønn. Vi har helt vanlig butikklønn og hjelpepleierlønn. Vi er ikke verken rike eller bemidlet. Vi har tatt opp lån og brukt alt av sparepenger. To forsøk måtte vi ha men en fantastisk kvinne i utlandet hjelp oss med et lite egg slik at vi skulle få vår nydelige datter. Hun er perfekt. Hun er enormt ønsket. likevel mener du at hun aldri skulle vært her!!!! Og at vi ikke på noen måte har krav på denne hjelpen i Norge. Jeg tror at dersom dere politikere en dag selv kom i en lignende situasjon ville pipen fått en annen lyd...Å sitte å høre på argument som genetisk, biologisk mor. Det er bare tøys. Min mann og jeg er mamma og pappa. Hun er vår elskede datter og ditt syn er arkaisk og totalt utdatert og fullstendig uten støtte i folket"

Så fantastisk bra skrevet, lillestjerne!:blomstersmil: Tusen takk for at du orket å skrive til hun ignorante politikeren. Skal jammen meg prøve å få gjort det samme☺️