PDA

Se full versjon : Testet først Gravid 2-3, deretter 1-2

Mille_1985
18-12-2015, 08:22
Hei alle tapre damer :) Jeg trenger virkelig råd fra dere.

Jeg er på rugedag 11 etter ICSI-behandling. Jeg skal egentlig ikke teste før på rugedag 14, men jeg greide selvfølgelig ikke å la være. Tok en test i går kveld, altså på rugedag 10, i kvelsurin bare 1 time etter siste dobesøk, så jeg var selvølgelig forberedt på super-negativ test. Brukte en Clearblue digital med ukesindikator. Den viste "Gravid 2-3" etter bare 10 sekunder! Hvordan skal det være mulig? Man kan da ikke være 2-3 uker på vei på rugedag 10? Jeg har bare satt inn 1 egg, så det er ikke tvillinger. Skjønte fint lite av dette. Spesielt siden jeg testet 4 dager før tiden og i kveldsurin i tillegg. Slik jeg har forstått det skal ikke HCG være spesielt høy i kveldsurin kort tid etter forrige dobesøk, så hvordan kan "Gravid 2-3" være mulig? :huh: Sjekket testen igjen og igjen den neste timen, men resultatet var det samme.

Så til neste spørsmål. Jeg våknet i dag tidlig av at jeg måtte veldig på do å tisse, og hadde sinnsyke smerter i ryggen og i sidene!
Jeg tok en ny test i dag tidlig, altså i morgenurin på rugedag 11. Da brukte testen mye lenger tid på å få frem resultatet, det tok vel nesten 2 minutter, mot 10 sekunder i går kveld. Nå viste testen "Gravid 1-2" som vil være mye mer riktig på rugedag 11. Men jeg klarer ikke helt å være glad, jeg er mest redd kjenner jeg. Hvorfor viser den plutselig 1-2 uker i dag? Er HCG lavere i dag enn i går kveld? Skal vel ikke være mulig? Kan dette være denne fryktede kjemiske graviditeten? At HCG nå er på vei tilbake? Håper noen har innspill eller erfaring som gjør meg litt klokere, for nå er jeg både redd og forvirret:neglebit:

Klem til dere :blomstersmil:

Tussi85
22-12-2015, 13:27
Hei Mille,

Hvordan går det med deg? Jeg har desverre ikke noe erfaring å dele her selv ettersom jeg alltid har fått negative tester etter mine forsøk men jeg kjenner meg igjen i tankene dine! Jeg hadde testdag i går og fikk en veldig svak positiv strek men så fikk jeg også mensen på søndag. I dag hadde jeg en enda svakere positiv strek på testen så jeg antar det har vært kjemisk eller en graviditet på vei som har sviktet. Var det samme med deg eller har du endelig fått et positivt resultat? :)

Klem til deg!

Mcbaby
22-12-2015, 14:40
Jeg stoler ikke på disse testene. Mine har vist negative på sånne tester under test dagen mens blodprøve på test dagen var positiv. Du kan ikke stole på dem sånn 100% selv om de er 99% sikkre.

Det jeg derimot vet er at, disse testene viser ikke positiv hvis du ikke er gravid. Nå vet ikke jeg hva du bruker av medisiner, men crionone skal ikke vise positive i følge legen min. Jeg har tidligere gitt blodprøve i rugedag 11 og vist positiv. Altså test dagen min var i 11. rugedag så hvis det er positivt test er du garantert gravid 😀.

Legene mine har alltid testa meg mellom rugedag 11-14. Så du tester ikke for tidlig. Hcg skal stiger rett etter at egge fester seg. Det lille jeg var gravid hadde jeg ofte vondt i ryggen, etter å ha snakket med fysioterapeut min er det vanlig fordi ting er under forandring der inne. Du bør ikke bekymre deg så mye.

Du har rett om at testen med kvelds urin kan vise negative, men ikke heng deg opp i detaljer. Vet det er vanskelig. Prøv å slapp av og ta en ny test i morgen. Hvis det viser negative har antagelig mistet.

Jeg trodde jeg var gravid helt til UL timen min. Og da hadde jeg ikke tatt noen tester hjemme. Der viste seg at fostere antagelig døde i uke 3. Men hcg min steg likevel fordi kroppen trodde at den levde. Men så gikk den ned, og morgen kvalmene minsket osv. Så fikk vi de dårlige nyhetene. Så om jeg hadde tatt hjemmetest etter uke 3 ville den antagelig vist positiv for morkaka produserer hcg.

Tussi85
23-12-2015, 15:21
Tusen takk for så omfattende svar McBaby! Det høres ut som du får veldig god oppfølging! Hvilken klinikk hører du til? Jeg er også litt skeptisk til testene, og spesielt siden kroppen kan ha HCG selv om man har hatt en graviditet og mistet.
Jeg har kun brukt Lutinus etter innsetting og det er 5 dager siden jeg tok siste nå.
Så utrolig kjipt med så dårlige nyheter!!! Det høres helt forferdelig ut! Håper du er flinkere å takle nedturer enn det jeg er.

Jeg tok en test til i dag tidlig som viste Gravid 1-2. Jeg hører til Trondheim og de tar ikke UL som jeg kjenner til, de ber oss ta hjemmetest også er det UL først om 3 uker. Det blir 3 laaange uker i spenning! Jeg kommer nok til å teste et par ganger i mellomtiden. Det er ganske nervepirrende hele opplegget i grunn, føler litt alle tankene spinner rundt og rundt :p

Mcbaby
23-12-2015, 19:17
Da er det bare å gratulere deg.

Alle er ulike med ulike erfaringer. Selv om fostere er dødt, er det ikke nødvendigvis at kroppen kvitter seg med det første. Andre gangen tok jeg test hjemme den viste positiv og blodprøven. To dager etter tok jeg ny test og den var negativ. Var ikke lett, ble ganske deprimert av det. Går bedre nå.

Jeg tilhører rikshospitalet i Oslo. De er greie her, og gir ganske grei oppfølging. Her skal det gis blodprøve ingen hjemme test for legen. Det er mye bedre synes jeg. Krysser fingrene for deg, hadde vært mer sikkert med blodprøve da man kan måle hcg. Du kan jo be om det hos fastlegen din.

Tussi85
28-12-2015, 22:04
Takk for tipset- jeg har avtalt at jeg skal ta blodprøve med fastlegen i morra. Jeg er ganske nervevrak og spent på om alt er bra. Har UL 12 jan men det virker så lenge til :p det virker som Riksen følger bedre opp i etterkant, men jeg bor ganske langt unna Trheim, det kan kanskje spille inn.