PDA

Se full versjon : Oktober 2016 - vi krysser det vi har!

Marit81
09-10-2016, 05:24
Noen flere som har forsøk i oktober 2016?
Vi har vårt første fryseforsøk denne måneden. Har gått på Progynova et par uker og skal til innsett onsdag 12. hvis embryoene klarer seg :neglebit:

lillestjerne
09-10-2016, 05:30
Så spennende Marit81 😄 Jeg skal ha forsøk ved Gynem i Praha i slutten av oktober. Håper sånn på et søsken til vår lille toåring ❤️

mellie
10-10-2016, 21:51
Så spennende dere. Vi håper på ED evt EA innsett 29 oktober. Krysser fingrene for alle :)

Marit81
11-10-2016, 10:05
Så spennende mellie og lillestjerne! Jeg har vært i skikkelig dårlig form de siste dagene, håper formen bedre seg litt til, så ikke bilturen til klinikken blir alt for slitsom i morgen. Nå drikker jeg te og venter i spenning på telefon fra labben - har eggene våre overlevd tiningen?! :neglebit:

Marit81
11-10-2016, 16:33
Spennende dere 😉 Haha 😂 Men fra spøk til alvor - det er virkelig spennende! Våre to eskimoer overlevde opptining 😍 Så da er det bare å krysse fingrene for at de deler seg fint til i morgen 😍 Bare denne formen min kan bedre seg nå... blir Imodium i morgen, for å si det sånn 😷😵

Sent Ute
11-10-2016, 22:19
Spennende dere 😉 Haha 😂 Men fra spøk til alvor - det er virkelig spennende! Våre to eskimoer overlevde opptining 😍 Så da er det bare å krysse fingrene for at de deler seg fint til i morgen 😍 Bare denne formen min kan bedre seg nå... blir Imodium i morgen, for å si det sånn 😷😵

Så bra at eskimoene har overlevd den farefulle ferden:lykkelig:
Apropos reaksjon på hormonstimulering, så har magen min også reagert på både opptrapping og nedtrapping, enten det har vært østrogen eller progesteron (tok sistnevnte også delvis oralt), og den har vekslet mellom å være løs og hard, så ganske slitsomt, ja. Ved opptrapping ble jeg i tillegg kvalm, fikk vonde bryst og vondt i hodet:dåne: En tilleggseffekt av bare progesteronet var svimmelhet og utmattelse. Så føler sterkt med deg:klemse:
Men nå satser vi på to fulltreffere:vinner: Når har du innsett?

Marit81
12-10-2016, 15:45
Juhu! Begge eggene overlevde opptining og utviklet seg videre! 👏🏻👏🏻 Så i dag ble det satt inn to flotte åttedelte embryo 😍 Så nå er vi igang med denne herlige ventingen 😂

Marit81
20-10-2016, 11:37
Nå nærmer vi oss testdag med stormskritt 😊👍 Skal egentlig teste på tirsdag, men tenkte å ta det mandag morgen, da det passer bedre med tanke på både min jobb og min pendlende mann. Det viste seg at det var et magevirus jeg hadde forrige uke, men legen mente det ikke ville påvirke utfallet. Etter innsett har formen vært grei, ganske sliten etter sykdom, men det kom seg. Nå har det begynt å murre litt i magen og jeg kjenner meg fyllesyk 😂 I går var jeg hos en venn, spiste lunsj og skravlet. Måtte gå hjem til sofaen, da jeg ble overmannet av trøtthet. I forigårs oppdaget jeg at neglene mine har vokst mye og blitt veldig sterke 👍 Alt dette kjenner jeg igjen fra forrige gang, og da var jeg jo jammen gravid! Blir jo smågal av denne ventingen 😂 Murring i magen og kvalme kan jo så klart være medisinene og/eller det faktum at jeg er ekstra obs... men neglene hadde jeg ikke tenkt over før jeg plutselig la merke til at de er uvanlig fine 👍 Får prøve å fylle dagene med jobb og aktiviteter, selv om jeg helst vil sove...

Sent Ute
20-10-2016, 22:37
Nå nærmer vi oss testdag med stormskritt 😊👍 Skal egentlig teste på tirsdag, men tenkte å ta det mandag morgen, da det passer bedre med tanke på både min jobb og min pendlende mann. Det viste seg at det var et magevirus jeg hadde forrige uke, men legen mente det ikke ville påvirke utfallet. Etter innsett har formen vært grei, ganske sliten etter sykdom, men det kom seg. Nå har det begynt å murre litt i magen og jeg kjenner meg fyllesyk 😂 I går var jeg hos en venn, spiste lunsj og skravlet. Måtte gå hjem til sofaen, da jeg ble overmannet av trøtthet. I forigårs oppdaget jeg at neglene mine har vokst mye og blitt veldig sterke 👍 Alt dette kjenner jeg igjen fra forrige gang, og da var jeg jo jammen gravid! Blir jo smågal av denne ventingen 😂 Murring i magen og kvalme kan jo så klart være medisinene og/eller det faktum at jeg er ekstra obs... men neglene hadde jeg ikke tenkt over før jeg plutselig la merke til at de er uvanlig fine 👍 Får prøve å fylle dagene med jobb og aktiviteter, selv om jeg helst vil sove...

Det med neglene som vokste i rekordfart, var noe jeg også la merke til mens jeg var gravid:blunke: så dette lover jo VELDIG godt:blomstersmil::dromme:

Marit81
22-10-2016, 19:13
Det med neglene som vokste i rekordfart, var noe jeg også la merke til mens jeg var gravid:blunke: så dette lover jo VELDIG godt:blomstersmil::dromme:

Tror jeg blir litt smårar av denne ventingen altså! 😝 Er såååå sliten, uggen og "ustabil" om dagen. Gleder meg til å få unna testingen! Det hadde vært så fint om alt dette ubehaget ikke er medisinene, men at det kommer noe godt ut av det 😍

Sent Ute
22-10-2016, 22:25
Tror jeg blir litt smårar av denne ventingen altså! 😝 Er såååå sliten, uggen og "ustabil" om dagen. Gleder meg til å få unna testingen! Det hadde vært så fint om alt dette ubehaget ikke er medisinene, men at det kommer noe godt ut av det 😍

Ja, vi vil jo gjerne få litt igjen for alt strevet:klemse:

mellie
23-10-2016, 21:31
Så spennende. Heier på deg og testen i morgen☺ Kjenner spenningen stiger når jeg er på nesten samme sted i forløpet. Nå er det satt dato for innsett 31 oktober. Blir spennende nå fremover. Dere snakker mye om symptomer i perioden på opp og nedregulering. Jeg har gjennom alle mine forsøk ikke hatt noen symptomer. Synes det er veldig rart. Etter innsett heller ikke noen symptomer. Men det er nå kanskje ikke rart når jeg ikke har hatt positiv test😕 Men prøver å ikke gruble på det å... Lykke til i morgen😄😄😄

Sent Ute
24-10-2016, 00:20
Så spennende. Heier på deg og testen i morgen☺ Kjenner spenningen stiger når jeg er på nesten samme sted i forløpet. Nå er det satt dato for innsett 31 oktober. Blir spennende nå fremover. Dere snakker mye om symptomer i perioden på opp og nedregulering. Jeg har gjennom alle mine forsøk ikke hatt noen symptomer. Synes det er veldig rart. Etter innsett heller ikke noen symptomer. Men det er nå kanskje ikke rart når jeg ikke har hatt positiv test😕 Men prøver å ikke gruble på det å... Lykke til i morgen😄😄😄
Du skal bare være veldig glad for at du ikke reagerer på hormonkurene, for det er virkelig en stor belastning i seg selv. Kjenner folk som er blitt gravide slik også:blunke:

Masse lykke til begge to:grouphug:

Marit81
24-10-2016, 05:49
Nå har jeg nettopp sett et positivt kryss på CB 😍 Da hadde jeg jammen rett i mine antagelser 😍

Sent Ute
24-10-2016, 14:07
Nå har jeg nettopp sett et positivt kryss på CB 😍 Da hadde jeg jammen rett i mine antagelser 😍

Jippi:vinner: Så fantastisk:lykkelig: Jeg visste det!:yess: Det var neglene som gjorde utslaget:blunke: Når skal du på ul?:sniker:

lillestjerne
24-10-2016, 15:52
Så spennende å lese om dere Mellie, Marit 81 og Sent ute. Håper så inderlig for dere alle 💖 Jeg kommer fra
ultralyd på Hausken nå. Går på 50 mg ESTRADOT plaster 4 ganger per uke pluss prednisolon og clexane. Slimhinnene er 9 mm nå på dag 11 i syklus og går alt etter planen blir det innsett mandag 31. Okt. Det blir akkurat på dagen 3 år etter vårt vellykkede forsøk som resulterte i vår nydelige 2 år gamle datter 💗 Håper det er et godt tegn...
Så fantastisk med positiv test Marit 81. Det er magisk med den streken / krysset. Og Mellie? Det ser ut som vi får samme dag for innsett...😉

Sent Ute
24-10-2016, 18:07
Så spennende å lese om dere Mellie, Marit 81 og Sent ute. Håper så inderlig for dere alle 💖 Jeg kommer fra
ultralyd på Hausken nå. Går på 50 mg ESTRADOT plaster 4 ganger per uke pluss prednisolon og clexane. Slimhinnene er 9 mm nå på dag 11 i syklus og går alt etter planen blir det innsett mandag 31. Okt. Det blir akkurat på dagen 3 år etter vårt vellykkede forsøk som resulterte i vår nydelige 2 år gamle datter 💗 Håper det er et godt tegn...
Så fantastisk med positiv test Marit 81. Det er magisk med den streken / krysset. Og Mellie? Det ser ut som vi får samme dag for innsett...😉

9 mm livmorslimhinne på dag 11 høres jo veldig bra ut:yess: Hva er det som gjør at de vil vente helt til 31.10 med innsett da - hva er de de vil prøve oppnå, vet du det?

mellie
24-10-2016, 20:46
Så spennende det var her da. Gratulerer Marit81 med fantastiske nyheter. Heier videre på deg :lykkelig: Lillestjerne, så artig det blir å følge deg med samme dag innsetting dag. Jeg å hadde fine og klare slimhinner på torsdag i forrige uke. Men må vente på at donor å skal bli klar. Så nå venter ett par fine dager i Riga før vi har innsetting mandag. Krysser alt jeg har av fingre for oss😚 Tidligere lykkedato for deg og vi begge fra Bergen, det må være vår tur nå :heia: Sent Ute, julemarked og innsetting- høres ut som en god match. Det er fantastisk at du fortsetter og står på:lykkelig: Stor klem til dere alle😍

Marit81
25-10-2016, 05:37
Takk for lykkeønskninger! :) Dere er gode! :) :lykkelig: Vi skjønner ikke helt hva som har skjedd, men det synker vel snart inn tenker jeg. Søte mannen har ihvertfall litt problemer med å skjønne det - fem min etter at vi hadde sett resultatet spurte han; "er streken der fortsatt?" Tok bilde av testen og sendte til han, så han kan se på bildet innimellom om han tviler ;) Tar en ny test i morgen tenker jeg, bare for å se at stigningen øker, gjorde det sist også, det var veldig betryggende.

Lillestjerne: Supert med 11 mm! Mye mer enn jeg hadde på dag 11 ;) Lurer også litt på hvorfor de vil vente så lenge med innsett? Jeg hadde 6,5 på dag 11 (som var litt i minste laget) og innsett dag 17. Går også til Hausken - har full tillit til at de gjør det som er best for deg :)

Mellie: Du skal være glad du slipper bivirkninger - det er ikke stas! Det er med IVF-medisiner som med andre - noen opplever bivirkninger, andre er så heldige at de slipper. Slik er det jo med symptomer på graviditet også - noen kjenner at noe skjer flere dager før IKM, mens andre ikke merker noe særlig før magen begynner å bli stor ;) Men jeg skjønner jo at det hadde vært fint å kjenne at noe skjer med kroppen også :)

Sent ute: Det var bla de neglene som gjorde at jeg hadde en god følelse også - gøy, gøy! Vi har UL 14. november - er såååå spent! Herreminhatt - tenk om det er to bankende hjerter inni der!?! Hvordan var det for deg - hadde du en mistanke før ul? Sånn utover det faktum at to egg ble satt inn mener jeg :)

Masse lykke til videre jenter! :)

Optimisten
25-10-2016, 23:19
Hæli Marit!!!! Gratulerer med positiv test. :lykkelig: Det gir masse motivasjon og lese suksesshistorier. Selv reiser jeg til Riga i morgen for å sette inn FET. Har bestilt akupunktur, embryo glue og assisted Hatching. Så da gjenstår det bare å vente..... tråkke seg gjennom noen lange dager som jeg har gjort så altfor mange ganger før. Iiiiik - dette er spennende.

Kroppen kriger med hormonene. Går på 3 x Progynova og 3 x 3 Lutinus. For noe klin :panikk: Tenk om disse kunne svelges i stedet for å sette de vaginalt.....

-Optimisten- :lykke:

Sent Ute
26-10-2016, 01:12
Hæli Marit!!!! Gratulerer med positiv test. :lykkelig: Det gir masse motivasjon og lese suksesshistorier. Selv reiser jeg til Riga i morgen for å sette inn FET. Har bestilt akupunktur, embryo glue og assisted Hatching. Så da gjenstår det bare å vente..... tråkke seg gjennom noen lange dager som jeg har gjort så altfor mange ganger før. Iiiiik - dette er spennende.

Kroppen kriger med hormonene. Går på 3 x Progynova og 2 x 3 Lutinus. For noe klin :panikk: Tenk om disse kunne svelges i stedet for å sette de vaginalt.....
Hvis noen har tips eller råd for å slippe for mye søl tar jeg gjerne imot de.

Jeg fikk Utrogestan i stedet for Lutinus av klinikken. Både de og Utrogest er av en type som kan tas både oralt og vaginalt. De anbefaler riktignok vaginalt, men jeg brukte dem oralt som sovepiller om kvelden :blunke: Legen sa det var helt greitt å ta dem oralt, så lenge det ikke gjorde noe at jeg fikk hjernetåke og ble svimmel og ukoordinert:dåne:. Så jeg turte ikke ta dem slik når jeg skulle ut av huset. Denne gangen er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre, for overlegen ved sykehuset her hjemme insisterte på at forskning viste at de hadde best virkning vaginalt ... Okke som gikk det jo godt for meg da. Sånn utenom sølet mislikte jeg å ta dem vaginalt fordi jeg var redd for infeksjoner. Dessuten ble jeg litt sår av dem etterhvert og mistenkte at de framprovoserte småblødninger i de skjøre slimhinnene mine, så etterhvert som det ble stadig flere ettermiddagslurer, tok jeg dem gjerne oralt midt på dagen også.

Sent Ute
26-10-2016, 01:20
Takk for lykkeønskninger! :) Dere er gode! :) :lykkelig: Vi skjønner ikke helt hva som har skjedd, men det synker vel snart inn tenker jeg. Søte mannen har ihvertfall litt problemer med å skjønne det - fem min etter at vi hadde sett resultatet spurte han; "er streken der fortsatt?" Tok bilde av testen og sendte til han, så han kan se på bildet innimellom om han tviler ;) Tar en ny test i morgen tenker jeg, bare for å se at stigningen øker, gjorde det sist også, det var veldig betryggende.

Lillestjerne: Supert med 11 mm! Mye mer enn jeg hadde på dag 11 ;) Lurer også litt på hvorfor de vil vente så lenge med innsett? Jeg hadde 6,5 på dag 11 (som var litt i minste laget) og innsett dag 17. Går også til Hausken - har full tillit til at de gjør det som er best for deg :)

Mellie: Du skal være glad du slipper bivirkninger - det er ikke stas! Det er med IVF-medisiner som med andre - noen opplever bivirkninger, andre er så heldige at de slipper. Slik er det jo med symptomer på graviditet også - noen kjenner at noe skjer flere dager før IKM, mens andre ikke merker noe særlig før magen begynner å bli stor ;) Men jeg skjønner jo at det hadde vært fint å kjenne at noe skjer med kroppen også :)

Sent ute: Det var bla de neglene som gjorde at jeg hadde en god følelse også - gøy, gøy! Vi har UL 14. november - er såååå spent! Herreminhatt - tenk om det er to bankende hjerter inni der!?! Hvordan var det for deg - hadde du en mistanke før ul? Sånn utover det faktum at to egg ble satt inn mener jeg :)

Masse lykke til videre jenter! :)
Jeg tok en blodprøve som målte hcg samme dag som urinprøven. Da den viste 205, begynte jeg å mistenke tvillinger. Jeg kjente aktivitet hver dag etter innsett og hadde såpass mye ubehag og vondt etterhvert at jeg begynte å frykte svangerskap utenfor livmoren:neglebit: Dessuten kom svangerskapskvalmen for fullt allerede fra og med uke 5:sukk: Holder pusten fram til ul!:heia:

lillestjerne
26-10-2016, 09:41
Heisan igjen jenter. Det er veldig koselig å få så mye god støtte på veien fra dere. Og veldig gøy å være en gjeng som skal samme vei og med felles mål :dromme:

Marit 81 Fantastisk med positiv test. Skjønner godt at det er vanskelig å ta det helt inn med en gang :blunke:

Mellie. Det blir kjekt å få følge deg og håper sånn at vi begge får full klaff på mandag. Har du vært der lenge? Det er en fin by. Vi hadde Riga på listen vi og men endte til slutt opp med Praha.

Sent ute. Grunnen til at det blir innsett mandag 31 er nok en blanding av flere ting.

Jeg har gått på synfase for å regulere mens fordi den har vært så uregelmessig helt siden vi fikk jenten vår for 2 år siden. Jeg fikk beskjed av klinikken om å slutte på medisiner lørdag for 3 uker siden og vente på mens. Den skulle komme etter 2-3 dager. Jeg fikk en ørliten blødning etter 5 dager. Den var så liten at jeg var usikker på om det faktisk var mens og slutt på forrige syklus. Det ble litt mye frem og tilbake mellom klinikken og meg og til slutt gikk jeg til gynekolog som kunne bekrefte at det hadde vært mens jeg hadde hatt og slimhinnene var tynne 3 mm. Klinikken mente da at mandag 31 var en bra dag for innsett. Det samme sa legen jeg målte slimhinner hos på Hausken. Fredag er det helligdag i Tjekkia så da erklinikken stengt. Det kan også ha væer avgjørende.

Uansett så vil jo slimhinnene være tykkere og det er jo alltid gunstig. Da jeg ble gravid med jenten vår var slimhinnene 13,6

Det jeg kaver med akkurat nå er å få ordnet med bekreftede papirer til klinikken. De skal ha en offesiell bekreftet underskrift på min manns signatur og han er selvsagt superopptatt på jobben. Han driver verksted og er midt i dekksessongen :hmm:

Sent Ute
27-10-2016, 00:41
Heisan igjen jenter. Det er veldig koselig å få så mye god støtte på veien fra dere. Og veldig gøy å være en gjeng som skal samme vei og med felles mål :dromme:

Marit 81 Fantastisk med positiv test. Skjønner godt at det er vanskelig å ta det helt inn med en gang :blunke:

Mellie. Det blir kjekt å få følge deg og håper sånn at vi begge får full klaff på mandag. Har du vært der lenge? Det er en fin by. Vi hadde Riga på listen vi og men endte til slutt opp med Praha.

Sent ute. Grunnen til at det blir innsett mandag 31 er nok en blanding av flere ting.

Jeg har gått på synfase for å regulere mens fordi den har vært så uregelmessig helt siden vi fikk jenten vår for 2 år siden. Jeg fikk beskjed av klinikken om å slutte på medisiner lørdag for 3 uker siden og vente på mens. Den skulle komme etter 2-3 dager. Jeg fikk en ørliten blødning etter 5 dager. Den var så liten at jeg var usikker på om det faktisk var mens og slutt på forrige syklus. Det ble litt mye frem og tilbake mellom klinikken og meg og til slutt gikk jeg til gynekolog som kunne bekrefte at det hadde vært mens jeg hadde hatt og slimhinnene var tynne 3 mm. Klinikken mente da at mandag 31 var en bra dag for innsett. Det samme sa legen jeg målte slimhinner hos på Hausken. Fredag er det helligdag i Tjekkia så da erklinikken stengt. Det kan også ha væer avgjørende.

Uansett så vil jo slimhinnene være tykkere og det er jo alltid gunstig. Da jeg ble gravid med jenten vår var slimhinnene 13,6

Det jeg kaver med akkurat nå er å få ordnet med bekreftede papirer til klinikken. De skal ha en offesiell bekreftet underskrift på min manns signatur og han er selvsagt superopptatt på jobben. Han driver verksted og er midt i dekksessongen :hmm:

Da har du sikkert respondert kjappere enn de har forutsett, og det lover jo bare bra:dromme: Da jeg hadde forrige forsøk, var slimhinnen min 10 mm på dag 11 av stimuleringen og 10,7 mm ved innsett, så den ble ikke så mye tykkere av å vente, men det funket jo:blunke: Er det forresten noen som vet om veksten av slimhinnen stopper opp idet man begynner å ta progesteron? Jeg tok det i tre døgn før innsett.

Akkurat nå er jeg havnet i et dilemma, for planen var først å starte rett på østrogenstimulering i styrt syklus siden jeg fortsatt var naturlig nedregulert etter fødsel (slimhinne på 2 mm og ingen aktivitet i eggstokkene), men før vi fikk kastet oss rundt, har jeg nå en sprekkeferdig moden follikel på 23 mm og en slimhinne på 11 mm:panikk: Gyn sa jeg var klar for egguttak i dag, men jeg skal jo bruke fryseeggene mine, så den galeien har jeg ikke tenkt å kaste meg ut på, men nå ble det plutselig veldig fristende å ha innsett i naturlig syklus allikevel:dromme: Kroppen er jo klar nå, så hvorfor utsette bare for å kjøre den gjennom et lass med hormoner for å bli klar igjen? Da holder det jo ikke bare lenger med østrogen, men jeg må i tillegg nedreguleres først med Procren og vente på kunstig blødning før vi kan sette i gang med selve stimuleringen:neglebit:

Så mao blir det heller nytt ul på fredag, og dersom jeg har hatt eggløsning da og alt annet fortsatt ser fint ut, kan jeg havne i Riga for innsett tidlig neste uke istedet:blomstersmil: Herreminhatt, her går det kjapt i svingene:dåne: Koordinator ville ikke gi meg dato før resultatet av neste ul foreligger, men jeg tipper på tirsdag 1.11.

Byråkratisk papirarbeid er særdeles stressende når man er opptatt med ti tusen andre ting - håper det går i boks uten altfor mye strev for dere!:klemse:

lillestjerne
27-10-2016, 07:13
Oj da! Her går det unna i svingene Sent ute 😀 Da får jo du og jeg og Mellie omtrent samme dag for innsett.
Så spennende. Skjønner at ting ikke ble helt som planlagt
med stimuleringen men enda bra at det ordnet
seg til det beste uansett. Heier på oss alle sammen 😉😆
Det blir sommerbabyer på hele gjengen 💖
💖

Optimisten
27-10-2016, 09:08
Hei og god morgen.

Vi hadde to egg på frys. Begge overlevde opptiningen.:yess: Det ene var i følge legen vår et perfekt embryo som vokste fort, var stort og som hadde delt seg fint. Vi satte inn dette med glue og AH (assisted Hatching). Så da er jeg ruger igjen :lykkelig:Det andre dyrker de vidre til i morgen for å se om kvaliteten er god nok til å fryse ned igjen. Litt spennende det også.

Jeg fikk akupunktur før og etter. Så avslappende. Det anbefaler jeg på det sterkeste!! Jeg byttet ut Lutinus med en annen type de solgte på klinikken. Det er samme type medisin, men mindre = også MYE mindre søl og klin :Snegle:

Eller har jeg hatt en lat ettermiddag i hotellsengen med varmeflaske og pysj. Godt å rømme litt fra hverdagens jag også. Nå går turen hjem og jeg tar fatt på rugetiden

Testdag 8. november :lykke::lykke::lykke:

lillestjerne
27-10-2016, 16:41
Så spennende Optimisten! Da er du jo offisielt ruger 😉
Ønsker deg alt godt og krysser fingre for at dette er et perfekt lite frø 😆 Denne tiden eralltid nervepirrende. Prøv å tenk mest mulig på deg selv og ha så rolige dager som mulig. 💖

Sent Ute
28-10-2016, 10:51
Ja, Lillestjerne, nå satser vi på sommerbabyer på oss alle sammen:lykkelig: Du kan få det travelt med to barnebursdager i samme måned i årene framover:blunke:

Ville bare spørre deg om en ting - hvor mye D-vitamin tok du hver dag ifbm. forsøkene i Athen? Husker du har nevnt det i en kostholdsdiskusjon som SK90 startet i vår en gang ....

Optimisten
28-10-2016, 12:20
Tusen takk lillestjerne :blomstersmil:

Jeg kjenner at jeg er i ferd med å begynne å skrulle...... Kjenne etter alt som kan være et tegn.... er bare på rd2, og jeg husker veldig godt hvorfor jeg syns disse dagene alltid går sakte. Jeg har så mye jeg kunne gjort hjemme i dag, men har ikke klart annet enn å se Farmen og Nobel på nett-tv, samt gått en tur i skogen med hunden vår. Og tankene mine er et sted..... pju.....

Optimisten
28-10-2016, 12:22
Hvordan har det gått med deg i dag Sent ute? Det var i dag du skulle på UL? Gosh hvor mye du skal måtte ta stilling til. Spent på hva de / du kommer frem til etter UL.

-Optimisten-:lykke:

Sent Ute
28-10-2016, 17:14
Hvordan har det gått med deg i dag Sent ute? Det var i dag du skulle på UL? Gosh hvor mye du skal måtte ta stilling til. Spent på hva de / du kommer frem til etter UL.

-Optimisten-:lykke:

Dette er en triller med ukjent antall kapitler ...:neglebit:
Da jeg kom på ul i dag:sniker: fant gyn fortsatt en follikkel på 23 mm:panikk: Den hadde altså sluttet å vokse, men hadde fortsatt ikke sluppet egget:sukk: Den gode nyheten var at endometriet hadde økt til 13 mm:yess: Gyn sjekket deretter for eggløsningsslim og fant rikelig - mao et annet tegn på at el ennå ikke hadde funnet sted:Snegle:

Gyn klødde seg i hodet og sa som forrige gang at egget kunne løsne når som helst:vente: Etter å ha tenkt seg litt om, foreslo hun at det kanskje kunne vært tingen å sette en eggløsningssprøyte og deretter dra av gårde?

Riga svarte at eggløsningssprøyte ikke gav noe sikkert tidspunkt eller garanti for eggløsning, så de ville heller at jeg skulle ta en ny ul på mandag:dåne: Hvorfor de ikke heller ville sjekke i morgen, er meg fortsatt en gåte ...

mellie
28-10-2016, 17:35
Hmmmm Alltid er det noe er mitt inntrykk. Ikke vært i den problemstillingen, så her håper jeg bare at valgene de tar er de beste for deg:klemse:

SK90
28-10-2016, 19:53
Hei! :-) Så spennende det er å lese om alle sammen her inne. 2017 blir nok eit bra år, og satser på at alle får babyer! :grouphug: Eg har ikkje skrevet på lenge, siden legene på siste ul sa eg hadde 8mm slim igjen (hadde en MA) og burde derfor vente til eg har fått en mens, før eg prøver på nytt igjen. Eg får ikkje nytt forsøk før i januar, og eg har enda ikkje fått mensen. Men eg tok en blodprøve på onsdag, som viste at hcg var under 5. Betyr det at slimet er vekke, og at eg kan prøve igjen nå? Er det evt noe fare viss det evt skulle vert litt gammelt slim igjen frå MA-en, viss eg evt hadde blitt gravid? Er det f.eks. lettere å miste da? Takker for svar! Håper det går bra med alle sammen! :klemse:

Sent Ute
29-10-2016, 16:24
Hei! :-) Så spennende det er å lese om alle sammen her inne. 2017 blir nok eit bra år, og satser på at alle får babyer! :grouphug: Eg har ikkje skrevet på lenge, siden legene på siste ul sa eg hadde 8mm slim igjen (hadde en MA) og burde derfor vente til eg har fått en mens, før eg prøver på nytt igjen. Eg får ikkje nytt forsøk før i januar, og eg har enda ikkje fått mensen. Men eg tok en blodprøve på onsdag, som viste at hcg var under 5. Betyr det at slimet er vekke, og at eg kan prøve igjen nå? Er det evt noe fare viss det evt skulle vert litt gammelt slim igjen frå MA-en, viss eg evt hadde blitt gravid? Er det f.eks. lettere å miste da? Takker for svar! Håper det går bra med alle sammen! :klemse:

Velkommen tilbake, SK90:klemse: Jeg har lurt litt på hvordan du har hatt det siden sist?

Det du spør om, har jeg dessverre ingen erfaring med, så jeg tror nesten du må spørre legene igjen som gav deg den opprinnelige beskjeden, ev. ta nytt ul:sniker:

Så imidlertid at noen skrev inne på et gravidforum at legen hennes hadde forklart rent generelt at grunnen til at man ofte ble anbefalt å få en menstruasjon før man prøvde igjen, var at det kunne være rester fra aborten i den gamle slimhinnen som kunne forstyrre et nytt svangerskap, og i verste fall føre til SA:neglebit: Så personlig ville jeg ikke tatt sjansen uten å få en undersøkelse først.

Sent Ute
29-10-2016, 16:41
Hmmmm Alltid er det noe er mitt inntrykk. Ikke vært i den problemstillingen, så her håper jeg bare at valgene de tar er de beste for deg:klemse:

Takk skal du ha:blomstersmil: Om det bare betyr utsettelse i noen dager, er det ikke så farlig, for da rekker jeg også å bli med på utvelgelse av gravsted før jeg drar (vil nødig overlate den avgjørelsen til andre), men den store skrekken er jo at noe skal skjære seg helt slik at jeg ender opp med å måtte ta nedreguleringssprøyten likevel og forsøket ikke blir før langt uti desember en gang:neglebit::Snegle: Siden jeg endte opp med flyforbud :fly:sist, hadde det vært fint å få avklart om jeg er gravid eller ei i god tid før julefeiringen:vente:

Masse lykke til på mandag:heia:

Optimisten
29-10-2016, 19:03
Sent ute: Så egentlig ble du ikke noe klokere? Jeg skjønner heller ikke noe. Skulle det finnes en logisk forklaring er at kroppen din må bare få gjøre seg ferdig og klar igjen. Du har jommen hatt nok nå så jeg hadde heiet på at du fikk en klar fin beskjed i dag :klemse: Så håper jeg at de er kommet frem til noe over helga og du slipper å måtte ta stilling til alt nå i forhold til en evnt. flyfobud, jula og ikke minst at du får være med på å bestemme gravplass selv. Du er ei tøff dame. Jeg bøyer meg i støvet for hva du har måtte oppleve og alikevel klarer å stå i. En diger klem til deg!!!

SK90: Det er vel slik at de vil vi skal ha både en og to blødninger for at kroppen skal få renset seg og ryddet opp. Og det er jo veldig typisk at når man går å venter på noe så kommer den ikke eller kommer sent..... Du som Sent Ute så sender jeg deg en kjempeklem. Det er ikke måte på hva man skal måtte gå igjennom i tillegg til en langt ei å gå for å oppleve gleden av å se en positiv g. test. :klemse:

Her har symptomjakten begynt. Blir halt sliten av meg selv. I går hadde jeg litt stikkinger på venstre side og da jeg la meg i går kveld kjentes det ut som svak leamus/sommerfugl inni maten. I dag tidlig var jeg kvalm, men siden da har jeg ikke kjent på noe som helst bortsett fra veldig trøtt. Men det kan like så godt være progestronstøtten og progynova`n.... Dagene går saaaaakte og det virker som en evighet til neste mandag.

Sent Ute
30-10-2016, 14:34
Sent ute: Så egentlig ble du ikke noe klokere? Jeg skjønner heller ikke noe. Skulle det finnes en logisk forklaring er at kroppen din må bare få gjøre seg ferdig og klar igjen. Du har jommen hatt nok nå så jeg hadde heiet på at du fikk en klar fin beskjed i dag :klemse: Så håper jeg at de er kommet frem til noe over helga og du slipper å måtte ta stilling til alt nå i forhold til en evnt. flyfobud, jula og ikke minst at du får være med på å bestemme gravplass selv. Du er ei tøff dame. Jeg bøyer meg i støvet for hva du har måtte oppleve og alikevel klarer å stå i. En diger klem til deg!!!

SK90: Det er vel slik at de vil vi skal ha både en og to blødninger for at kroppen skal få renset seg og ryddet opp. Og det er jo veldig typisk at når man går å venter på noe så kommer den ikke eller kommer sent..... Du som Sent Ute så sender jeg deg en kjempeklem. Det er ikke måte på hva man skal måtte gå igjennom i tillegg til en langt ei å gå for å oppleve gleden av å se en positiv g. test. :klemse:

Her har symptomjakten begynt. Blir halt sliten av meg selv. I går hadde jeg litt stikkinger på venstre side og da jeg la meg i går kveld kjentes det ut som svak leamus/sommerfugl inni maten. I dag tidlig var jeg kvalm, men siden da har jeg ikke kjent på noe som helst bortsett fra veldig trøtt. Men det kan like så godt være progestronstøtten og progynova`n.... Dagene går saaaaakte og det virker som en evighet til neste mandag.

Nei, jeg fikk ikke noe mer beskjed etter det. Vurderte en stund å dra til gyn på eget initiativ i går, men så tenkte jeg at Riga kanskje likevel ville forlange en ny undersøkelse på mandag for å sjekke slimhinnen og diverse selv om jeg hadde kunnet påvise eggløsning ved undersøkelsen på lørdag, så da slo jeg det til slutt bare fra meg:vente:

Jeg hadde også store problemer med å skille mellom bivirkninger av hormonstimuleringen og graviditet forrige gang:sukk: Men sett i ettertid tilskriver jeg den leamusfølelsen som jeg plutselig fikk mens jeg var i butikken på rugedag 5, festingen:blunke:Stikninger fikk jeg med en gang etter innsett, så de tenkte jeg sikkert handlet om at livmoren registrerte at det var to fremmedlegemer der. De fortsatte gjennom hele svangeskapet:fat:

SK90
30-10-2016, 22:45
Velkommen tilbake, SK90:klemse: Jeg har lurt litt på hvordan du har hatt det siden sist?

Det du spør om, har jeg dessverre ingen erfaring med, så jeg tror nesten du må spørre legene igjen som gav deg den opprinnelige beskjeden, ev. ta nytt ul:sniker:

Så imidlertid at noen skrev inne på et gravidforum at legen hennes hadde forklart rent generelt at grunnen til at man ofte ble anbefalt å få en menstruasjon før man prøvde igjen, var at det kunne være rester fra aborten i den gamle slimhinnen som kunne forstyrre et nytt svangerskap, og i verste fall føre til SA:neglebit: Så personlig ville jeg ikke tatt sjansen uten å få en undersøkelse først.

:klemse: Eg har egentlig hatt det greit. Men synes det har vert litt tungt, siden eg har ingen andre enn mannen eg kan snakke med. Og så synes eg det var leit å ikkje kunne prøve igjen med en gang, men at eg måtte vente på mensen. So no venter eg og venter, og ble så glad for å høre at hcg var under 5, for da tenkte eg at vi kunne prøve igjen. Men eg vil jo ikkje forstyrre eit eventuelt nytt svangerskap med restene. Så kanskje eg burde ta en ny ul, slik at eg er sikker. Og håpe på at mensen kommer snart. Håper det går bra med deg! :klemse:

SK90
30-10-2016, 22:48

Takk! :klemse: Det er vel lurt å vente. Men ja, det tar tid. Håper den er rett rundt svingen..

Marit81
31-10-2016, 08:26
Her var det mye spennende på gang! :)

Optimisten: Gratulerer som ruger! Man blir virkelig litt tussete av den ventingen altså :neglebit:

SK90: så hyggelig å høre fra deg igjen! Stor klem til deg! Jeg måtte vente en ekstra måned etter MA, siden det var litt rester igjen. De så det på UL. Kjedelig å måtte vente, men det er jo best at kroppen er helt klar.

Sent ute: Virkelig mye action altså! Blir spennende å høre fortsettelsen!

Selv venter jeg på UL 14. november. Blødde litt på tirsdag i forrige uke, tok derfor blodprøver tirsdag og torsdag for å sjekke tilstanden. Stigningen var normal, så det er nok bare Lutinusen. Har blødd litt etter det også, ikke mye, bare litt fargede lutinusrester. Så jeg prøver å slappe av. Men gleder meg veldig til neste milepæl! Kjenner meg konstant "fyllesyk" og vil helst bare hvile og sove. I tillegg har jeg slitt med bekkenlåsning i ca et halvt år, får behandling nå da, håper det skal hjelpe. Så må si jeg er spent på hvordan de neste ukene på jobb vil bli. Har ganske slitsomme arbeidstider, og kan ikke gjemme meg så mye på et bakrom ;) Håper kvalmen ikke eskalerer for mye her...

Masse lykke til til dere alle! :blomstersmil:

SK90
31-10-2016, 08:54
Her var det mye spennende på gang! :)

Optimisten: Gratulerer som ruger! Man blir virkelig litt tussete av den ventingen altså :neglebit:

SK90: så hyggelig å høre fra deg igjen! Stor klem til deg! Jeg måtte vente en ekstra måned etter MA, siden det var litt rester igjen. De så det på UL. Kjedelig å måtte vente, men det er jo best at kroppen er helt klar.

Sent ute: Virkelig mye action altså! Blir spennende å høre fortsettelsen!

Selv venter jeg på UL 14. november. Blødde litt på tirsdag i forrige uke, tok derfor blodprøver tirsdag og torsdag for å sjekke tilstanden. Stigningen var normal, så det er nok bare Lutinusen. Har blødd litt etter det også, ikke mye, bare litt fargede lutinusrester. Så jeg prøver å slappe av. Men gleder meg veldig til neste milepæl! Kjenner meg konstant "fyllesyk" og vil helst bare hvile og sove. I tillegg har jeg slitt med bekkenlåsning i ca et halvt år, får behandling nå da, håper det skal hjelpe. Så må si jeg er spent på hvordan de neste ukene på jobb vil bli. Har ganske slitsomme arbeidstider, og kan ikke gjemme meg så mye på et bakrom ;) Håper kvalmen ikke eskalerer for mye her...

Masse lykke til til dere alle! :blomstersmil:

Takk! Ja, det er det. Så eg får bare vente 😊 Bra du sjekket det med blodprøver. Og så godt å høre at stigningen fortsatt var normal. Spennende med ul 14.nov. lykke til videre! :klemse:

lillestjerne
31-10-2016, 11:03
oj saa spennende SK90. bloedning er utrolig ekkelt men trenger ikke aa vaere alvorlig. Slimhinnene er som du ogsaa nevner litt saare etter hormonbehandlingen.

Jeg hadde ogsaa bloedninger i uke 6,7 og 8 med lillegullet vaart og det gikk helt fint.

jeg sitter i lobbyen paa hotellet i Praha og benytter meg av internettservice der mens tlf min lader. Derfor ingen norske bokstaver paa tastaturet :blunke:

Oensker deg saa masse lykke til til neste milepael. Det er rart med det. Det er stadig noe aa bekymre seg for....:neglebit:

Det er rart og litt ensomt aa vaere her alene men det er jo for en god sak :blomstersmil:

En god venn av meg som ogsaa har slitt en del er naa gravid med termin i juni. Hun vet om reisen hit til Praha og vi krysser fingre for to smaa bebisser i juni-juli....men kjenner at jeg bare toerr droemme. Det er en lang vei dit...

innsett blir klokken 13 ca og saa fly hjem kl 1725 med mellomlanding paa Schipol foer jeg er hjemme i Bergen sent i kveld.

Haaper du snart faar kommet i gang Sent ute. Jeg er imponert over hvor sterk du er og sender mange varme tanker i din retning.

Optimisten. Mange god tanker til deg ogsaa. Den rugeperioden er superstressende synes jeg. Og snart er jeg med i rugegjengen jeg ogsaa. :neglebit:
Og har ikke glemt deg Mellie (mulig jeg roter med nicket ditt men du vet hvem du er :blunke:)

Det er saa spennende dette jenter. Gleder meg veldig til aa vaere kommet i gang.

Sent ute. Jeg fikk aldri svart deg paa det med D vitaminer. Jeg husker faktisk ikke hvor stor dose jeg tok. Siden det ikke gikk veien vaar i januar har jeg ikke vaert saa flink med de D vitaminen denne gangen. Burde kanskje det men har tatt gode doser multivitaminer, ekstra sink, E vitaminer og omega 3 i tillegg til Folsyre selvsagt. Det er D vitaminer i baade omega 3 og i mulitvit pillene saa det faar holde denne gangen.

Vel da skal jeg gi meg for denne gangen.

Ha en fin fin dag jenter.:blomstersmil:

Optimisten
31-10-2016, 13:46
innsett blir klokken 13 ca og saa fly hjem kl 1725 med mellomlanding paa Schipol foer jeg er hjemme i Bergen sent i kveld.

Haaper du snart faar kommet i gang Sent ute. Jeg er imponert over hvor sterk du er og sender mange varme tanker i din retning.

Optimisten. Mange god tanker til deg ogsaa. Den rugeperioden er superstressende synes jeg. Og snart er jeg med i rugegjengen jeg ogsaa. :neglebit:

Ha en fin fin dag jenter.:blomstersmil:

Så spennene :lykkelig: I skrivende stund er du også ruger. Skulle du sette inn et eller to?
Jeg er nå på rugedag 5 (teller ikke dagen for innsett). Tenker stort ikke på annet skal jeg innrømme. Og kjenner etter alt som kan være et tegn..... Legen min sa at jeg sannsynligvis kunne få et resultat hvis jeg testet f.k fredag, men at testedag er ikke før tirsdag 8/11. Gosh - det er fortsatt over en uke til :Snegle::Snegle:

God tur hjem i ettermiddag / kveld. Og oppdater oss når du er vel hjemme igjen da :lykke:

-Optimisten- :enrose:

lillestjerne
01-11-2016, 08:52
Ja nå er jeg ruger jeg også 😄 Klinikken var fin og moderne med kjempekoselige ansatte. Alle har sin coordinator. Petra var så skjønn og fulgte meg i hele prosessen og tok seg god tid.

Jeg fikk tatt noen bilder av klinikken og meg og henne pluss embryologen. Høres kanskje litt merkelig ut men om dette går veien har jeg lyst å lage en liten dagbok til barnet om hvordan hun/han ble til og svangerskapstiden.

Jenten vår har en slik bok som hun skal få se når hun er litt større. Forrige gang fikk jeg ikke tatt noe særlig bilder og derfor ville jeg gjerne ha det denne gangen :blunke:

Det jeg stusser litt på ved klinikken var dette med Pregnylstøtte. Det er ikke vanlig der. Jeg spurte etter det men fikk beskjed om at det ikke var nødvendig...Vi har alltid fått dette på Serum ivf i Aten. Aner dere hva som er vanlig og om det har noe å si? De har gode suksesstall og virker ellers å være topp notch.

Vi fikk et flott forstørret bilde av blastocystene med oss hjem sammen med det vanlige ultralydbilde der man så vidt ser to små prikker. Utrolig rart å se akkurat hvordan de ser ut. Det har jeg aldri vært med på før. Vi et egg som var 4AA og et som var 5AA. Jeg fikk en lang og god samtale med embryologen. Han pratet så lenge at det nesten var JEG som måtte avbryte samtalen 😂
Jeg spurte etter embryoglue. Jeg kunne gjerne få det men han mente at assisted hatching var et mye bedre alternativ. Da brenner de med en ørtynn laser et lite hakk i kanten av egget. Assited hatching gjorde også blastocystene svært klebrige i tillegg til å hjelpe til med deling og utvikling. Og også å bryte gjennom eggets yte hinne.

Jeg hadde i det hele tatt en veldig god opplevelse hos Gynem. Legen under insettet var også svært flink og empatisk. Etterpå mens jeg hvilte i 30 min kom jeg i snakk med en trivelig amerikansk dame som også hadde innsett samtidig med meg. Vi har utvekslet kontaktinfo og vil holde kontakt med hverndre. Hun hadde ingen ivf erfaring verken i usa eller Europa og dette var hennes første forsøk.

Vel nå går skravla her 😄 Er nok fordi jeg er så lettet over å være hjemme og at alt gikk etter planen.

Optimisten
01-11-2016, 12:49
Hei på deg lillestjerne og gratulerer som ruger :yess:

Skjønner at det var deilig og komme hjem. Du måtte mellomlande også du?! Da er det bare å slappe av i dag. Reiste du alene?

Ikke sant det var kult å se embryoet etter AH! Du ser godt "hakket" som er laget i skallet. Vi fikk både AH og embryoglue vi. Men vi leser jo at det er forskjellige måter å gjøre samme ting på her inne. Når er din testedato?

Som sagt er det symptomjakt om dagen, og rugetiden går litt sakte. Men jeg koser meg. Godt å pleie seg selv og planlegge litt julegaver etc. Jepp - dag er det 1 november og da begynner julegaveplanleggingen for min del.

Lykke til med skulletiden og måtte dette gå veien for oss begge!! :lykke::lykke: Og la oss skravle litt..... det er så stille inne på disse forumene om dagen...

Marit81
04-11-2016, 10:59
En liten titt innom her, med en dårlig nyhet dessverre. Blødningene eskalerte, jeg var inne på UL, og tok blodprøve. Vi har dessverre mistet igjen 😥 Så nå har jeg sluttet på medisinene, og skal la kroppen "rydde opp" og nullstille seg igjen. Håper så inderlig at lykken er med dere andre 💞

Sent Ute
04-11-2016, 11:28
Ja nå er jeg ruger jeg også 😄 Klinikken var fin og moderne med kjempekoselige ansatte. Alle har sin coordinator. Petra var så skjønn og fulgte meg i hele prosessen og tok seg god tid.

Jeg fikk tatt noen bilder av klinikken og meg og henne pluss embryologen. Høres kanskje litt merkelig ut men om dette går veien har jeg lyst å lage en liten dagbok til barnet om hvordan hun/han ble til og svangerskapstiden.

Jenten vår har en slik bok som hun skal få se når hun er litt større. Forrige gang fikk jeg ikke tatt noe særlig bilder og derfor ville jeg gjerne ha det denne gangen :blunke:

Det jeg stusser litt på ved klinikken var dette med Pregnylstøtte. Det er ikke vanlig der. Jeg spurte etter det men fikk beskjed om at det ikke var nødvendig...Vi har alltid fått dette på Serum ivf i Aten. Aner dere hva som er vanlig og om det har noe å si? De har gode suksesstall og virker ellers å være topp notch.

Vi fikk et flott forstørret bilde av blastocystene med oss hjem sammen med det vanlige ultralydbilde der man så vidt ser to små prikker. Utrolig rart å se akkurat hvordan de ser ut. Det har jeg aldri vært med på før. Vi et egg som var 4AA og et som var 5AA. Jeg fikk en lang og god samtale med embryologen. Han pratet så lenge at det nesten var JEG som måtte avbryte samtalen 😂
Jeg spurte etter embryoglue. Jeg kunne gjerne få det men han mente at assisted hatching var et mye bedre alternativ. Da brenner de med en ørtynn laser et lite hakk i kanten av egget. Assited hatching gjorde også blastocystene svært klebrige i tillegg til å hjelpe til med deling og utvikling. Og også å bryte gjennom eggets yte hinne.

Jeg hadde i det hele tatt en veldig god opplevelse hos Gynem. Legen under insettet var også svært flink og empatisk. Etterpå mens jeg hvilte i 30 min kom jeg i snakk med en trivelig amerikansk dame som også hadde innsett samtidig med meg. Vi har utvekslet kontaktinfo og vil holde kontakt med hverndre. Hun hadde ingen ivf erfaring verken i usa eller Europa og dette var hennes første forsøk.

Vel nå går skravla her 😄 Er nok fordi jeg er så lettet over å være hjemme og at alt gikk etter planen.
Gratulerer som ruger, Lillestjerne:yess: Endelig var det din tur igen:klemse:

Om jeg husker riktig, er Pregnyl en type blodfortynnende? Tror jeg fikk slike sprøyter mot blodpropp da jeg var innlagt på sykehuset fordi jeg nesten ikke beveget meg ut av sengen ...

Ved Ava Riga er det ikke vanlig å gi slik støtte med mindre man er disponert for blodpropp (i morkaken eller andre steder i kroppen). Jeg ble bedt om å ta såkalte blodkoaguleringstester på forhånd, og da de var negative, fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte blodfortynnende. Fastlegen sa det var veldig sjelden at folk testet positivt på disse prøvene, men det er noe de sjekker her til lands når man utredes for habituell abort.

Eller er jeg anbefalt både embryo glue og assisted hatching ved fryseforsøk. Ved ferskforsøk gjør de ikke assisted hatching fordi de mener det er unødvendig, mens embryo glue ansees som kjekt å ha for de som vil det.

Klinikken påstår for øvrig at sjansen for eneggede tvillinger er akkurat den samme ved assistert befruktning og naturmetoden, men på nettsider i USA sier man at både blastocystdyrking, assistert klekking og pgs øker forekomsten av eneggede tvillinger. Så kan man jo se på det som positivt:dromme: eller negativt :neglebit: alt etter som:blunke:

Når har du fått beskjed om å teste?:vente:

Sent Ute
04-11-2016, 11:46
En liten titt innom her, med en dårlig nyhet dessverre. Blødningene eskalerte, jeg var inne på UL, og tok blodprøve. Vi har dessverre mistet igjen 😥 Så nå har jeg sluttet på medisinene, og skal la kroppen "rydde opp" og nullstille seg igjen. Håper så inderlig at lykken er med dere andre 💞

Huff, så leitt Marit:klemse: Var det altså en SA denne gangen og ikke MA? Alt hva du skal igjennom:dåne: Det er dessverre ikke langt mellom oppturene og nedturene i dette gamet:neglebit:

Har dere noen egg igjen på frys? :dromme: Har dere fått noen mulig forklaring fra legene på hvorfor dette skjer, annet en ren uflaks? :sukk: Krysser fingrene for at kroppen din ordner opp raskt og smertefritt selv!

Sent Ute
04-11-2016, 11:53
Så spennene :lykkelig: I skrivende stund er du også ruger. Skulle du sette inn et eller to?
Jeg er nå på rugedag 5 (teller ikke dagen for innsett). Tenker stort ikke på annet skal jeg innrømme. Og kjenner etter alt som kan være et tegn..... Legen min sa at jeg sannsynligvis kunne få et resultat hvis jeg testet f.k fredag, men at testedag er ikke før tirsdag 8/11. Gosh - det er fortsatt over en uke til :Snegle::Snegle:

God tur hjem i ettermiddag / kveld. Og oppdater oss når du er vel hjemme igjen da :lykke:

Nå nærmer det seg testdag for deg med stormende skritt:vente::blunke::dromme: Hvordan får det med symptomjakten?:klemse: Satte du inn ett eller to:fat: denne gangen?

Sa forresten Riga at du skulle ta to blodprøver for å sjekke hcg-stigning? Jeg tok bare den ene, og da de så resultatet, sa de at det holdt ...

SK90
04-11-2016, 16:07

Herlighet! Så forferdelig og så leit å høre Marit81! Eg sender deg varme tanker. :klemse: Ta vare på deg selv og hverandre opp i det hele, og håper kroppen ordner raskt opp. :klemse:

Optimisten
04-11-2016, 19:08
Hei Marit81
Jeg er så lei meg på deres vegne. Nå er det jammen meg deres tur. Sender deg mange gode klemmer og alt godt for videre forsøk. :blomstersmil:

Ta vare på hverandre :klemse:

Og hei til deg SentUte :blunke:

Ja nå nærmer det seg :neglebit: Jeg er så redd jeg nå...... for jeg vet at dette er enten svart eller hvitt. Tidligere har jeg vært et skikkelig teste-tøs... og svei av tester i hytt og pine. Men nå........ Niks. På første ED forsøk testet vi på rugedag 10 (teller ikke dagen for innsett) Og da testet vi klart positivt før kontrollstreken kom frem. Rugedag 10 for meg er i morgen - men jeg tør altså ikke teste...........

Vi har satt inn et egg - pga tidligere operasjoner får jeg kun lov å sette inn et egg.

Går det fint med deg? Og har du klart å sortere alle tankene og den nye infoen?

Sent Ute
04-11-2016, 22:13
Hei Marit81
Jeg er så lei meg på deres vegne. Nå er det jammen meg deres tur. Sender deg mange gode klemmer og alt godt for videre forsøk. :blomstersmil:

Ta vare på hverandre :klemse:

Og hei til deg SentUte :blunke:

Ja nå nærmer det seg :neglebit: Jeg er så redd jeg nå...... for jeg vet at dette er enten svart eller hvitt. Tidligere har jeg vært et skikkelig teste-tøs... og svei av tester i hytt og pine. Men nå........ Niks. På første ED forsøk testet vi på rugedag 10 (teller ikke dagen for innsett) Og da testet vi klart positivt før kontrollstreken kom frem. Rugedag 10 for meg er i morgen - men jeg tør altså ikke teste...........

Vi har satt inn et egg - pga tidligere operasjoner får jeg kun lov å sette inn et egg.

Går det fint med deg? Og har du klart å sortere alle tankene og den nye infoen?

Kjenner meg veldig igjen der:neglebit: Jeg turte heller ikke teste før offisiell testdag og gruet meg skikkelig:sukk: Brent barn skyr ilden og alt det der etter fire mislykkede inseminasjonsforsøk i Danmark ... Så jeg ville ihvertfall ikke risikere å utsette meg selv for skuffelsen ved en falsk negativ ved å teste for tidlig, særlig ikke siden klinikken la slik vekt på psykisk likevekt i rugetiden:dromme: Til slutt testet jeg med urin om morgenen på offisiell testdag, bare fordi jeg ville være paykisk forberedt på blodprøveresultatet:vente: Men noen ganger har man bare godt i vente:blunke:

Det går forsåvidt fint med meg, har bare vært litt bekymet for at den lille blødningen jeg fikk da gyn og jeg trodde jeg fikk eggløsning forrige helg, likevel var mensen, siden den har vart helt til nå. Vil nødig måtte vente en hel måned på neste syklus:Snegle: Så tar en ny tur til gyn i morgen ettermiddag for å se om hun kan finne ut noe mer om hvor jeg befinner meg i post partum-land:panikk: Syklusene mine gikk som ei klokke fram til jeg ble spontant gravid første gangen for elleve år siden, men etter det har det bare gått nedover:dåne:

Smurfeline
05-11-2016, 09:31

Spennende med nytt forsøk på ny klinikk:klemse:
Lykke til med ruging!

Sent Ute
06-11-2016, 10:54
Hei igjen:grouphug:

Jeg var hos gynekolog i går ettermiddag og fikk bekreftet at det er mensen jeg har nå, men det er uvisst hvilken dag den har startet:sukk: Hun rådet meg til å begynne på p-pillene med en gang - "ellers kan du risikere å bli gående slik i 2-3 måneder til":panikk: Kroppen min ser ut til å være i full forvirring og produserer nå egg på løpende bånd:bodypump: For det var allerede en ny follikel på 11 mm på gang :neglebit: Gyn mente at kanskje eggstokkene mine trengte å hvile:dåne:

Nå håper jeg klinikken er enig i denne avgjørelsen; i så fall vil jeg få en foreløpig behandlingsplan i morgen:vente: Målet er nå å havne i desemberklubben:dromme:

Masse lykke til til alle rugerne:heia:

Optimisten
06-11-2016, 12:17
Hei god søndag :blomstersmil:

Sent ute: Så fint at det endelig er mensen som er kommet. Og da er vel kroppen i ferd med å rydde opp litt. Men skjønner jo at du blir svimmel av at kroppen din produserer i hytt i pine. Du vil jo helst at den skal samarbeide litt nå. Men kanskje det kan være lurt at du får hvile litt? Både kropp og hode?
Sender deg mange gode tanker!!:lykke:

-Optimisten-

lillestjerne
06-11-2016, 13:13
☺ Tja Hvor skal jeg begynne...Hadde jo tenkt å vente til testdag denne gangen...men klarte ikke å vente. Mye mensverk i går og småkvalm i morges. Tok en test i morges som ble POSITIV og det var ikke engang på morgenurin 😁 Håper så inderlig at dette går veien.
Ville dere bedt om blodprøve i morgen eller ventet til testdag?

mellie
06-11-2016, 13:15
Sent ute: Skal si kroppen driver deg hardt :) Håper du klarer å nullstille hormonene med p-piller nå da:)

Denne skrulleuken som dere så fint kaller det går meg lettere på nervene. Kjenner etter symptomer konstant, og har egentlig lyst å bare sette meg ned og tute og er langt fra optimisitsk... Har til og med testet i dag, selvsagt ikke noe utslag. Dagen frem til onsdag som er testdagen min blir tøffe kjenner jeg. Men, må bare stålsette meg og håpe på det beste:)

Heier på dere som er på sammenbruddets rand før testing, eller har en god følelse:) Heier på dere alle:)
Ha en strålende søndag folkens :)

mellie
06-11-2016, 13:21
Så uendelig trist Marit81. Tenker på dere. Måtte dere snart lykkes. Ta vare på hverandre...

Marit81
06-11-2016, 13:36
Tusen takk for varme tanker dere! Det skjedde jo heldigvis tildligere i prosessen denne gangen, så vi falt ikke helt i kjelleren, selv om det så klart er vondt for oss begge. Denne gangen var det en SA, ikke MA som sist. Kjenner at det er mye lettere å takle, og at det er godt å slippe å dra på sykehuset og ta medisin for å sette det i gang. Det var virkelig en helt forferdeig opplevelse!

Vi har ikke fått noe svar på hva som skjedde, så håper at det bare er ren uflaks at det skjer to ganger på rad. Jeg er jo så klart redd for at det skal være noe mer som er galt, men prøver å ikke tenke for mye på det. Vi har to egg igjen på frys, men jeg lurer på om vi skal gå for fersk neste gagn, siden vi har ett ferskførsøk igjen i pakken vi har kjøpt. Jeg skal snakke med de om det, samtidig som jeg vil høre om vi kan prøve litt anderledes, for å se om det da kan lykkes bedre.

Lillestjerne: Gratulerer! :lykkelig:

Store klemmer til dere alle :grouphug:

lillestjerne
06-11-2016, 14:26
Så utrolig lei på dine vegne Marit81 😯 den er virkelig ikke
lett denne prosessen mot ønskebarnet! Tenker masse på deg. Og mange varmer og tanker til dere andre som er ulike steder i prosessen.

Selv er jeg så usikker. Sendte melding til klinikken men fikk Ingen gratulasjoner bare et "krysser fingre" og at jeg må vente til neste mandag med å teste...Betyr det at positiv test nå ikke er til å stole på...

mellie
06-11-2016, 14:52
Lillestjerne: Gratulerer med positiv test :) Men skal du egentlig teste neste mandag den 14?
Vi satte jo inn samme dag, og jeg fikk beskjed om å teste den 9 november. Satte inn to blastocyster på vei ut av skallet, så kanskje det har noe å si...Testet i dag uten å ha snev av symptom, og den var selvsagt negativ.
Krysser fingrene for deg :)

Optimisten
06-11-2016, 16:29
Oy - her har det da skjedd ting i ettermiddag..... Hva man skal tro og mene om tidlig testing, om de kan stoles på osv. vites ikke. Men èn ting vi VET er at vi er alle forskjellig. Noen produserer raskt HCG i kroppen og kan få utslag tidlig, mens noen er tregere og må vente til testedag for å få et pålitelig resultat.

Det opereres også forskjellig i forhold til hvor lenge vi skal vente til testing fra klinikk til klinikk. Jeg satte inn et FET 26/10 = altså 11 dager siden og har ikke testdag før på tirsdag 8/11, med morgenurin og blodprøve med to dagers mellomrom for evnt. å se en stigning på HCG.

Så mellie; lit tidlig for test kanskje? Og at HCG din er litt tregere i avtrekker`n enn lillestjerne sin?

lillestjerne
06-11-2016, 17:16
Ja det ER veldig tidlig for å teste! Jeg tørr ikke
helt å tro på dette. Men har en god følelse liksom. En strek skal jo være en strek...Mellie det er fremdeles veldig tidlig å teste og testdagen din er jo ikke før onsdag. Symptom hadde jeg så og si ikke med førstemann. Jeg heier på alle dere fine damer og at det går veien.

Sent Ute
06-11-2016, 21:32
Hei god søndag :blomstersmil:

Sent ute: Så fint at det endelig er mensen som er kommet. Og da er vel kroppen i ferd med å rydde opp litt. Men skjønner jo at du blir svimmel av at kroppen din produserer i hytt i pine. Du vil jo helst at den skal samarbeide litt nå. Men kanskje det kan være lurt at du får hvile litt? Både kropp og hode?
Sender deg mange gode tanker!!:lykke:

-Optimisten-

Takk, det samme til deg!:klemse:

Tja, jeg tviler på om kroppen rydder opp i mitt tilfelle, for det var allerede ganske "ryddig" der fra før med knapt målbar slimhinne og ingen rester etter utskrapningen av morkakene som hadde satt seg bom fast etter fødslene ... Men systemet er tydeligvis i "overdrive" etter at det begynte å ta seg opp igjen, og jeg tolker disse frenetiske forsøkene på eggproduksjon som at kroppen er helt desperat etter å bli gravid på nytt:panikk: Samtidig tror jeg dessverre du har helt rett i at det er hvile den fortsatt trenger:Snegle:

Gratulerer med positiv test, Lillestjerne:lykkelig: Dette går jo over all forventning:yess: Regner med klinikken fortsatt er litt avventende fordi de er redde for kjemisk graviditet:vente: Men jeg har troen:blomstersmil: Er du sykemeldt i rugetiden denne gangen?

Mellie, det er ikke så lenge siden ei jeg kjenner, testet for tidlig som deg og ble kjempeskuffet da testen var negativ:dåne: Men da testdagen endelig kom, var hcg-nivået så høyt at alle var helt overbevist om at det bare måtte være tvillinger ombord:blunke: Det viste seg likevel at det bare var en huleboer der da hun kom på ul:sniker: så man kan virkelig aldri vite noe sikkert.

lillestjerne
06-11-2016, 22:02
Ja jeg er livredd for at dette er en kjemisk graviditet. Jeg hadde mest sannsynlig en slik en i januar. Den gang kjemte jeg ingenting men nå er det mye murring som jeg regner med er bra 😄 Sent ute - håper du snart er i gang igjen og at kroppen roer seg og blir klar for nytt forsøk. Jeg syns du har fått nok av utsettelser og tøffe opplevelser dette året...unner deg så veldig et nytt svangerskap og at alt går bra denne gangen.

Jeg er ikke sykemeldt. Begynte i ny fast jobb dagen etter innsett og da kan man liksom ikke starte arbeidsforholdet med en 100% sykemelding men dette er et helt nystartet botiltak for lett utviklingshemmede og det har vært en rolig start. Tror dette blir en super jobb ❤️

Sender mange gode klemmer og masse babystøv til hele gjengen 💞🤗

Optimisten
07-11-2016, 10:16
:enrose::lykkelig:JEG HAR TESTET POSITIVT!! :lykkelig:

Opp å tisse i natt..... jeg og mannen ble enige i går at vi skulle teste i dag. (testdag er i morgen) Og iom at klokken var 04.17 så var det jo i aller høyeste grad morgenurin :neglebit::neglebit:Så tre tester ble brukt. En Clear blue og to billigtester av forskjellig merke. Prøver å legge ved bilde.

Jeg har hatt en god følelse hele dette forsøket - uten at jeg har turt å si det høyt. Men etter et par rugedager kom den tette nesen og emne smaken i munnen jeg også hadde tidlig i forrige svangerskap. Samtidig som jeg har vært sulten og fysen hele tiden siste uken. (har hatt mange av de samme symptomene som sist - og magefølelsen har vært god)

Rd 2: hadde jeg litt stikkinger og sommerfugl inni venstre side av magen etter at jeg hadde lagt meg. Fikk ikke sove. Urolig i kroppen.
Rd 3: Sov lenge. Så trøtt hele dagen. Nedre mageregion var blitt stein hard. Antydninger til markerte blodårer på venstre bryst (samme som sist) Da jeg la meg på kvelden kjentes det ut som strekking i livmoren. Og som om det var noen som tok "kvelertak" der inne.
Rd 6-10: De detaljerte drømmene er tilbake. Farger, lukter, lyder.... Fortsatt disse "takene" nederst i magen og kortpustet av å gå opp trappene. Litt murring i magen.
Rd 11: Murriger i magen. Og våknet av at jeg var så kvalm. Har også vært oppe å tisset om natta.
Rd 12: Positiv test :lykke::lykke:

Oy oy oy - jeg er høy på meg selv og har en så god morgen så langt. Tusen takk AVA Riga!!!

"So far so good" - måtte leieboeren min bli boende i 9 mnd og at vi kan se hverandre i juni/juli :elsker:

-Optimisten-

lillestjerne
07-11-2016, 11:30
FANTASTISK! Hurra for positiv test.:vinner::yess:
Tror dette går veien for flere av oss som ønsker seg en liten baby (sommerbaby) :blunke:

lillestjerne
07-11-2016, 11:51
Det har blitt svidd av en del tester her i heimen. Både med og uten morgenurin. Og de er fremdeles positive:lykkelig:

Klinikken i Praha ber meg vente til testdagen som ikke er før på mandag 14! Det er jo en evighet til. :panikk:
Tenker de at alt er usikkert frem til testdagen? Er en så tidlig gr test reell? Eller kan jeg ikke stole på den når den er gjort så tidlig? Ser jo også at klinikken opererer med en veldig sen dag for testing i forhold til mange andre her inne. Blastocystene var jo 4 AA og 5AA . Den eldste var klar for å klekke gjennom skallet...Dette var jo fryseforsøk men det skal vel egentlig ikke ha noe å si? Mannen ber meg holde meg unna Google men det er jo helt umulig :sniker: Ser også at assisted hatching på frosne blastocyster gir 2-8 prosent større sjanse for eneggede tvillinger...Og jeg har jo testet veldig tidlig.. hmmm en del å tenke på her. Mye murring og stikking i mageregionen. Kvalm i går morges og i dag morges pluss mye doløping og en merkelig sug/sultenfølelse. Det virker jo som det er noe i emning her:lykke:

Optimisten
07-11-2016, 14:34
Lillestjerne:

Jeg hadde også fryseforsøk med et egg og assisted hatching. Mitt egg var 16 delt og "veldig klart" som de sa.

26/10 satte jeg inn, og 8/11 satte de som test dato. Det er 13 dager.

Du satte tilbake 31/10 og har fått testdato 15/11? Du har satt inn to, noe som kan gi tidlig utslag på HCG. Har du god kontakt med legen din da? Evnt. be om å få ta en blodprøve for å se...........

Jeg skjønner deg så innmari godt og jeg kjenner meg igjen. Google er min beste enn og min verste fiende.

mellie
07-11-2016, 15:38
Merkelig det med testdatoer. Satte inn 31/10 og har testdato 9/11. Lurer neste på om de har telt feil på kalenderen...
:)
Gratulerer til dere med positiv test :)

Optimisten
07-11-2016, 16:00
Hei mellie. :blomstersmil:

Ja det kan nesten se ut som om de har sett feil på kalenderen for deg. Vi var jo også på AVA Riga og fikk testedato 13 dager etter innsett. Og du har bare fått 9 dager. Jaja..... men skulle den være negativ så husk at det er TIDLIG å teste så raskt etter innsett!!!

Sent Ute
07-11-2016, 22:48
Ja jeg er livredd for at dette er en kjemisk graviditet. Jeg hadde mest sannsynlig en slik en i januar. Den gang kjemte jeg ingenting men nå er det mye murring som jeg regner med er bra 😄 Sent ute - håper du snart er i gang igjen og at kroppen roer seg og blir klar for nytt forsøk. Jeg syns du har fått nok av utsettelser og tøffe opplevelser dette året...unner deg så veldig et nytt svangerskap og at alt går bra denne gangen.

Jeg er ikke sykemeldt. Begynte i ny fast jobb dagen etter innsett og da kan man liksom ikke starte arbeidsforholdet med en 100% sykemelding men dette er et helt nystartet botiltak for lett utviklingshemmede og det har vært en rolig start. Tror dette blir en super jobb ❤️

Sender mange gode klemmer og masse babystøv til hele gjengen 💞🤗

Så fint at du har fått en mindre stressende jobb - gratulerer:lykkelig: Du kan jo få det ekstra travelt på hjemmefronten til sommeren:blunke:

Jeg har endelig fått en ny behandlingsplan:vinner: Om den holder, blir det innsett rett før jul:dromme: Største kneiken blir første ul nå den 25.11:sniker: Krysser alt jeg har for at alt av follikelcyster vil være borte innen den tid:neglebit: slik at jeg får klarsignal til å sette nedreguleringssprøyten:lykke: Etter det burde alt gå mer eller mindre på skinner:blomstersmil:

tmh83
08-11-2016, 20:32
Gratulerer så mye med positivtest lillestjerne og optimisten :)

Mellie: Hvordan går det med deg? Veldig tidlig testdato du fikk. Har du hørt med klinikken at det stemmer?

Sent ute: Gratulerer med ny behandlingsplan :) Krysser fingrene for at alt er klart for innsett før jul, og at du starter det nye året med verdens beste gave :)

mellie
08-11-2016, 23:20
Heia flotte damer. Litt negativt innstilt nå kjenner jeg. Tester i morgen, men mistenker negativt resultat. Sendt mail ang testdata til klinikken, men de har ikke svart. Har fått fastlege kontoret til å sende rekvisisjon på hcg til dit jeg jobber. Lettere å ta prøven der. Så da vet jeg kanskje mer torsdag.... Spennende er det selv lm motet ikke er på topp. . :sukk:

mellie
09-11-2016, 11:58
Ultrahvit test :sukk:Vet ikke hva jeg skal si jeg

lillestjerne
09-11-2016, 12:35
Å nei Mellie. 🙁 Men er det ikke ennå litt tidlig? Gi det noen dager og se om du får et annet resultat

tmh83
09-11-2016, 21:59
Trist å lese Mellie :( Forsøkte å sende deg innboksmelding i går, men jeg vet ikke om den ble sendt. Sender deg en god klem, og håper på at testen vil bli positiv om noen dager:)

Optimisten
10-11-2016, 09:18
Kjæreste mellie!!

Hva skal jeg si....... er det for tidlig å teste?

Jeg sender deg i alle fall en bamseklem og jeg vet så godt hvordan du har det akkurat nå.....:klemse: