PDA

Se full versjon : Oktober 2017

Mar85
12-10-2017, 22:40
Flere enn meg som er i gang i løpet av oktober? :vinker:

Jeg hadde mitt første «forsøk» (avbrutt pga manglende respons på gonal-f) i mars, og har ikke fått starte opp igjen før nå. Er nå på dag 2 med menopur, satser på et faktisk forsøk denne gangen. :heia::neglebit:

Sent Ute
12-10-2017, 23:51
Hei:blomstersmil:

Kjenner godt til frustrasjonen over avbrutte forsøk i mitt forrige liv:dåne: Håper du blir behandlet av dyktige fagfolk som greier å finne fram til den rette miksen for akkurat deg:heia:

Her er jeg i ferd med å avslutte en abort etter MA fra forrige forsøk:sukk: Skal på kontroll i morgen for å se om alle restene er ute:neglebit: Hcg var så høyt som 14 000 i forgårs, så det tar nok ennå en stund før systemet er i gang igjen, men så snart jeg får tilbake mensen, blir det fryseforsøk ca. tre uker etter:dromme: Tipper det blir i november:vente:

Har du fått noe foreløpig tidsskjema for planen videre, inkl. egguttak?:klemse: Hvorfor fikk du ikke lov til å starte opp igjen før nå?

Mar85
13-10-2017, 11:11
Det var trist å høre, får håpe at hcg-nivået senkes kjapt da slik at dere kommer fort i gang igjen. :vente:

Skal på første UL på onsdag, så får nok en liten oversikt da. Kjenner at jeg ikke har høye forventninger etter sist gang da jeg bare produserte mange og små egg.

Vi blir behandlet på Haukeland, så det var en kombinasjon av venteliste, ferieavvikling og en avlysning fra vår side og enda mer venteliste som gjorde at det tok så lang tid. Vi hadde egentlig ikke avsatt tid før i november, men jeg har lært at det er lurt å ringe og høre om de har ledig tid for det er som regel noen som har avbestilt av ulike årsaker :denstoretelefonen:

Er du på kort eller lang protokoll når du gjennomfører dine forsøk?

Sent Ute
13-10-2017, 14:08
Det var trist å høre, får håpe at hcg-nivået senkes kjapt da slik at dere kommer fort i gang igjen. :vente:

Skal på første UL på onsdag, så får nok en liten oversikt da. Kjenner at jeg ikke har høye forventninger etter sist gang da jeg bare produserte mange og små egg.

Vi blir behandlet på Haukeland, så det var en kombinasjon av venteliste, ferieavvikling og en avlysning fra vår side og enda mer venteliste som gjorde at det tok så lang tid. Vi hadde egentlig ikke avsatt tid før i november, men jeg har lært at det er lurt å ringe og høre om de har ledig tid for det er som regel noen som har avbestilt av ulike årsaker :denstoretelefonen:

Er du på kort eller lang protokoll når du gjennomfører dine forsøk?

Etter tre avbrutte forsøk med egne egg, er jeg nå over på ed. Jeg hadde to forsøk med kort protokoll og ett med lang. Det siste satte meg så ut at det tok seks måneder før jeg følte meg sånn noenlunde normal igjen, så da jeg omsider greide å samle krefter til å prøve på nytt, orket jeg ikke tanken på ny stimuleringsrunde med egne egg en gang. Mitt problem var at jeg ikke fikk fram flere egg med hormonkur enn i naturlig syklus; dessuten fikk jeg spontan eggløsning før uttak, noe som så å si aldri skjer, så det viste seg å være en blindvei for meg. Men det fins heldigvis mange veier til Rom:blomstersmil:

Blir spennende på onsdag da:heia:

aboutJune
13-10-2017, 14:57
Så spennende, Mar85! Krysser fingrene for at menopur er det som skal til! :lykke: Jeg har også et par avbrutte forsøk bak meg og skal starte med nytt ferskforsøk siste uka i oktober:blomstersmil:

Prøvende
17-10-2017, 18:06
Har heilt nye medisinar denne gangen. Går på progynova i frå sykulsdag 22 og totalt i 27 dagar. Så pergoveris, orgalutran, klexane, prednisolon. Ul 3 november og uttak veka etterpå dersom alt går etter planen :yess:

aboutJune
17-10-2017, 21:50
Krysser fingrene for at den nye medisin-miksen fungerer topp, Prøvende! Det må bli bra:dromme: Har du brukt noen av medisinene før? Spennende å starte med progynova, den har jeg ikke hørt før. Ser ut som vi kommer til å ligge ganske likt denne runden, jeg har antagelig uttak samme uke som deg. Blir spennende å følge deg:blomstersmil:

Hvordan går det Mar85? Har du hatt UL?

Prøvende
20-10-2017, 21:36
Krysser fingrene for at den nye medisin-miksen fungerer topp, Prøvende! Det må bli bra:dromme: Har du brukt noen av medisinene før? Spennende å starte med progynova, den har jeg ikke hørt før. Ser ut som vi kommer til å ligge ganske likt denne runden, jeg har antagelig uttak samme uke som deg. Blir spennende å følge deg:blomstersmil:

Hvordan går det Mar85? Har du hatt UL?

Har ikkje hørt om detta før eg heller. Fått ein del vatn i kroppen så er glad for at eg bare har 5 dagar igjen på progynova. Så er da ein haug med medisiner som eg aldrl har prøvd før. Har brukt menopur før, men etter avbrutt forsøk i juni vil dei prøva nåke nytt. Skummelt og spennande på ein gang. Kva medisin bruker du?

aboutJune
22-10-2017, 15:49
Har ikkje hørt om detta før eg heller. Fått ein del vatn i kroppen så er glad for at eg bare har 5 dagar igjen på progynova. Så er da ein haug med medisiner som eg aldrl har prøvd før. Har brukt menopur før, men etter avbrutt forsøk i juni vil dei prøva nåke nytt. Skummelt og spennande på ein gang. Kva medisin bruker du?

Så kjedelig med vann i kroppen, håper det blir bedre med de andre medisinene. Det er spennende og skummelt ja å prøve noe nytt. Krysser fingrene for at det blir bra :blomstersmil: Jeg har brukt gonal-f begge ganger. Første gang lang protokoll med synarela og andre gang kort protokoll med orgalutran. Også primolut først for å få i gang mens/"time" forsøket. Denne gangen blir der kun gonal-f og orgalutran, samme doser som sist. Legene har tro på det, så da får jeg tro på det også👍😅 Også Lutinus da som progesteronstøtte om jeg kommer så langt🤞🤞

Frøken Håpefull
22-10-2017, 18:58
Hei 😊

Leeenge siden jeg har vært her inne nå, er i gang med forsøk nå 💖

Men til min store forskrekkelse ser Jeh at jeg har tatt progynova i 5 dager for mye!!!
Skulle visst sluttet på dem da jeg skulle starte opp med sprøyter. Tatt menopur 5 dagen i dag og skal begynne med orgalutran i kveld også.

Hva tror dere om at jeg har tatt progynova så lenge 😱 skikkelig engstelig her nå.. Men gjort er gjort og er jeg heldig har,det ikke mye å si da det er østrogen som skal bygge opp livmoren.

Noen andre så er litt surrete som meg å har gjort noe slikt 😂

Ul på fredag ;)

aboutJune
23-10-2017, 20:43
Hei 😊

Leeenge siden jeg har vært her inne nå, er i gang med forsøk nå 💖

Men til min store forskrekkelse ser Jeh at jeg har tatt progynova i 5 dager for mye!!!
Skulle visst sluttet på dem da jeg skulle starte opp med sprøyter. Tatt menopur 5 dagen i dag og skal begynne med orgalutran i kveld også.

Hva tror dere om at jeg har tatt progynova så lenge 😱 skikkelig engstelig her nå.. Men gjort er gjort og er jeg heldig har,det ikke mye å si da det er østrogen som skal bygge opp livmoren.

Noen andre så er litt surrete som meg å har gjort noe slikt 😂

Ul på fredag ;)

Hei og så spennende med nytt forsøk! Krysser fingrene for deg:blomstersmil: Skjønner det er litt stress å oppdage sånt.. Jeg kan skrive under på surrete, særlig under forsøk😉 men har ikke prøvd akkurat det. Så har egentlig ikke peiling. Får satse på at det bare er positivt med litt ekstra østrogen:klemse: Har du spurt klinikken din? Uansett, lykke til på UL på fredag!

Frøken Håpefull
23-10-2017, 22:56
Ringte i dag og heldigvis kunne de fortelle at det gjorde ikke noe om jeg hadde gjort det, det er østrogen så det går ikke på overstimulering heldigvis. Jeg skulle fortsette så vanlig og de var like spent som meg på høre hvordan det går på fredag på ultralyd. Tenk at om 2 uker kan jeg være ruger 💕 foreløbig går dette veldig fint. Hvor er dere i prosessen?

Takk for hyggelig svar :)

Prøvende
25-10-2017, 21:06
Ringte i dag og heldigvis kunne de fortelle at det gjorde ikke noe om jeg hadde gjort det, det er østrogen så det går ikke på overstimulering heldigvis. Jeg skulle fortsette så vanlig og de var like spent som meg på høre hvordan det går på fredag på ultralyd. Tenk at om 2 uker kan jeg være ruger 💕 foreløbig går dette veldig fint. Hvor er dere i prosessen?

Gu så spennande! Har du brukt denne medisinkombinasjonen før? Prøvd å lesa meg opp, men ser ut til at få bruker progynova som oss 🤔

aboutJune
26-10-2017, 12:54

Å det var godt å høre! Krysser fingrene for fin UL i morgen og ruging om to uker :lykke: Jeg håper veldig at jeg kan følge deg en ukes tid etter! Her blir det sprøytestart på lørdag!:yess::neglebit:

aboutJune
30-10-2017, 14:47
Frøken Håpefull, hvordan gikk UL?:blomstersmil:

Og Prøvende, hvordan går det? Plages du med bivirkninger fortsatt? Lykke til med UL fredag!:lykke: Jeg har begynt sprøytingen nå og har også UL på fredag!🤞

aboutJune
30-10-2017, 14:51
Hei:blomstersmil:

Kjenner godt til frustrasjonen over avbrutte forsøk i mitt forrige liv:dåne: Håper du blir behandlet av dyktige fagfolk som greier å finne fram til den rette miksen for akkurat deg:heia:

Her er jeg i ferd med å avslutte en abort etter MA fra forrige forsøk:sukk: Skal på kontroll i morgen for å se om alle restene er ute:neglebit: Hcg var så høyt som 14 000 i forgårs, så det tar nok ennå en stund før systemet er i gang igjen, men så snart jeg får tilbake mensen, blir det fryseforsøk ca. tre uker etter:dromme: Tipper det blir i november:vente:

Har du fått noe foreløpig tidsskjema for planen videre, inkl. egguttak?:klemse: Hvorfor fikk du ikke lov til å starte opp igjen før nå?

Og du da Sent Ute, hvordan er det med deg? Begynner det å gå seg til?:klemse:

Prøvende
30-10-2017, 16:21
Frøken Håpefull, hvordan gikk UL?:blomstersmil:

Og Prøvende, hvordan går det? Plages du med bivirkninger fortsatt? Lykke til med UL fredag!:lykke: Jeg har begynt sprøytingen nå og har også UL på fredag!🤞

Hei og takk som spør.

Her går alt bra, litt rier i magen. Håper da er eit godt tegn, men etter forrige forsøk blei avbrutt så har eg blitt litt skeptisk kjenne eg. Fekk melding om at ul blei flytta til torsdag så da nærme seg raskt.

Korleis går da med deg og sprøytene? 😊

Sent Ute
30-10-2017, 18:30
Og du da Sent Ute, hvordan er det med deg? Begynner det å gå seg til?:klemse:

Spennende med sprøytestart:dromme: Når er foreløpig estimert egguttak?

Den ul-kontrollen viste dessverre at både fosteranlegg, morkake, fostersekk og plommesekk fremdeles var intakte, til tross for 17 dagers blødning med klumper:dåne: Så måtte ta cytotec samme kveld:neglebit: og det var minst like vondt som jeg fryktet:sukk: Hcg var nede i 398 for ti dager siden. Skal ta en ny måling ons eller tors denne uka og på etterkontroll hos gyn nå på fre. Håper hcg er under fem da og at han går med på å ta saltvannsultralyd.

Planen er å starte med progynova dagen etter at jeg får mensen tilbake. Har også tatt en del prøver i det siste, bl.a. Faktor V Leiden, som var normale, men må til Riga for immunologiske og genetiske prøver:fly: som aller helst bør være klare til innsett:panikk: Og så prøver jeg å få lagt mest mulig av intralipidbehandlingen dit, siden Ava Clinic tar 15 euro for å sette intravenøst mot 2000 kroner her hos Hausken. Siden hotellprisene ikke pleier å være så dyre utenom sommersesongen, vil det sannsynligvis lønne seg å være der lenger. Ideelt sett kunne jeg kommet ei uke før innsett og kombinert prøvetaking med 1. intralipidbehandlingen dersom analyseringen av prøvene ikke tar lenger enn ei uke å få svar på:vente:

Ellers savner jeg både gravidmagen og katten min:enrose:

syktlangtnord
31-10-2017, 01:00
Spennende med sprøytestart:dromme: Når er foreløpig estimert egguttak?

Den ul-kontrollen viste dessverre at både fosteranlegg, morkake, fostersekk og plommesekk fremdeles var intakte, til tross for 17 dagers blødning med klumper:dåne: Så måtte ta cytotec samme kveld:neglebit: og det var minst like vondt som jeg fryktet:sukk: Hcg var nede i 398 for ti dager siden. Skal ta en ny måling ons eller tors denne uka og på etterkontroll hos gyn nå på fre. Håper hcg er under fem da og at han går med på å ta saltvannsultralyd.

Planen er å starte med progynova dagen etter at jeg får mensen tilbake. Har også tatt en del prøver i det siste, bl.a. Faktor V Leiden, som var normale, men må til Riga for immunologiske og genetiske prøver:fly: som aller helst bør være klare til innsett:panikk: Og så prøver jeg å få lagt mest mulig av intralipidbehandlingen dit, siden Ava Clinic tar 15 euro for å sette intravenøst mot 2000 kroner her hos Hausken. Siden hotellprisene ikke pleier å være så dyre utenom sommersesongen, vil det sannsynligvis lønne seg å være der lenger. Ideelt sett kunne jeg kommet ei uke før innsett og kombinert prøvetaking med 1. intralipidbehandlingen dersom analyseringen av prøvene ikke tar lenger enn ei uke å få svar på:vente:

Ellers savner jeg både gravidmagen og katten min:enrose:
masse masse lykke til, Sent ute! håper virkelig prøvene snart viser at du kan starte på nytt forsøk..! og at intralipid-beh hjelper. spennende med de immunologiske testene. ja, spennende i det store og hele. skjønner deg forresten godt med pusen... jeg har også en som er umistelig. klem

aboutJune
31-10-2017, 10:06
Hei og takk som spør.

Her går alt bra, litt rier i magen. Håper da er eit godt tegn, men etter forrige forsøk blei avbrutt så har eg blitt litt skeptisk kjenne eg. Fekk melding om at ul blei flytta til torsdag så da nærme seg raskt.

Korleis går da med deg og sprøytene? 😊

Så spennende, da nærmer det seg! Skjønner skepsisen.. men denne gangen skal det gå fint, vettu:dromme: :lykke: Å kjenne det litt i magen må vi tro er et godt tegn. Det går bra her, begynte å kjenne stikkinger på dag to, så noe skjer. Jeg bare håper det ikke skjer altfor mye.. for mitt problem er at jeg reagerer gjerne litt for kraftig:neglebit:

aboutJune
31-10-2017, 10:19
Estimert uttak er neste fredag, men det er bare mitt estimat da :blunke: Det er litt på grensa til helgeuttak, men vi får se.. De gjør det også om de må.

Usj, så mye du må igjennom SentUte! Håper det endelig ser bra ut nå denne uka, krysser fingre og tær for det! Bra med normale prøver og veldig spennende med de immunologiske testene og behandlingene. Det kommer til å gå bra til slutt:dromme: Men skjønner godt du savner både katt og mage. Gravidemagen kommer i alle fall tilbake:lykke::lykke: Styrkeklem herfra:klemse:

Sent Ute
31-10-2017, 15:46
Estimert uttak er neste fredag, men det er bare mitt estimat da :blunke: Det er litt på grensa til helgeuttak, men vi får se.. De gjør det også om de må.

Usj, så mye du må igjennom SentUte! Håper det endelig ser bra ut nå denne uka, krysser fingre og tær for det! Bra med normale prøver og veldig spennende med de immunologiske testene og behandlingene. Det kommer til å gå bra til slutt:dromme: Men skjønner godt du savner både katt og mage. Gravidemagen kommer i alle fall tilbake:lykke::lykke: Styrkeklem herfra:klemse:

Så spennende at det skjer så fort nå:heia: Har de sagt noe om hvor lenge de vil dyrke før innsett, eller avhenger det litt av om helgen kommer imellom eller ei? Regner med at de ikke gjør uttak på lørdag?

Tror kanskje jeg kan være så heldig at blødningen endelig har stanset nå - har ihverfall ikke sett noe mer i dag:dromme:

aboutJune
31-10-2017, 16:42
Så spennende at det skjer så fort nå:heia: Har de sagt noe om hvor lenge de vil dyrke før innsett, eller avhenger det litt av om helgen kommer imellom eller ei? Regner med at de ikke gjør uttak på lørdag?

Tror kanskje jeg kan være så heldig at blødningen endelig har stanset nå - har ihverfall ikke sett noe mer i dag:dromme:

Ja:dromme: Regner med at det avhenger litt av hvilken dag uttaket blir, men i utgangspunktet dyrker de to dager før innsett. Muligens de venter til mandag om uttaket blir fredag.. For tror nok de vil ha minst mulig i helga. Men de kan gjøre uttak på lørdag også. Første uttaket mitt var på en lørdag. Det var stille og rolig og bare meg:blunke: Og jeg har vært til kontroll både på lørdager og søndager.

Så bra om du endelig er ferdig med blødningen! Satser på det:lykke::heia:

Frøken Håpefull
03-11-2017, 21:19
Jeg beklager for lite oppdatering, jeg trodde Jeg fikk varsel på mail om noen skrev på tråden 😂 som.sagt flere år siden sist jeg var her inne. Men gud så godt det er å ha dere her og vite at man ikke er alene.

Siste nytt her er: jeg tok ho som.dere hvet litt for meget av progynova det gikk heldigvis veldig fint. Kroppen tar kun til seg det den kan så livmor vegg var 11 mm nå mandag så var noe som visstnok var veldig bra.
Lite fremgang på eggenes str så litt ekstra dose på menopur i uken før jeg fikk hentet ut 10 egg i dag 😘
Det er flott men jeg velger å være realistisk og tror nok noen av dem er umoden da størrelsene var noe små. Venter på tlf i morgen om kvalitet 💞

Klarte å gjennomføre egguthenting med paracet og dobbel dose lokal bedøvelse, da jeg blir ekstremt dårlig av morfin. Det gikk som en drøm kjente ingenting!

Hvor langt er dere kommet nå?
Så lyst å høre fra alle :)

Forresten første gang jeg er bortobegguttal på en fredag og innsett etter helg... Andre så har vært borti dette?

Masse baby støv sendes alle 💖

Frøken Håpefull
04-11-2017, 10:46
Jeg beklager for lite oppdatering, jeg trodde Jeg fikk varsel på mail om noen skrev på tråden 😂 som.sagt flere år siden sist jeg var her inne. Men gud så godt det er å ha dere her og vite at man ikke er alene.

Siste nytt her er: jeg tok ho som.dere hvet litt for meget av progynova det gikk heldigvis veldig fint. Kroppen tar kun til seg det den kan så livmor vegg var 11 mm nå mandag så var noe som visstnok var veldig bra.
Lite fremgang på eggenes str så litt ekstra dose på menopur i uken før jeg fikk hentet ut 10 egg i dag 😘
Det er flott men jeg velger å være realistisk og tror nok noen av dem er umoden da størrelsene var noe små. Venter på tlf i morgen om kvalitet 💞

Klarte å gjennomføre egguthenting med paracet og dobbel dose lokal bedøvelse, da jeg blir ekstremt dårlig av morfin. Det gikk som en drøm kjente ingenting!

Hvor langt er dere kommet nå?
Så lyst å høre fra alle :)

Forresten første gang jeg er bortobegguttal på en fredag og innsett etter helg... Andre så har vært borti dette?

Masse baby støv sendes alle 💖

Så kom tlf netopp 4 befruktede egg 💕💕

Sent Ute
04-11-2017, 11:26

:yess::lykkelig::klemse:

aboutJune
04-11-2017, 11:33

Så flott, gratulerer! :heia: Krysser fingrene for at de utvikler seg fint over helga. Tre-dagers embryo blir perfekt! Det var det jeg satte inn på mitt siste forsøk, men da hadde det vært innom fryseren. Men hørt om mange som setter inn på dag tre, så det blir bra :blomstersmil:

Her har jeg vært til kontroll og er sånn passe fornøyd med det. Eggene vokser som de skal, ca 10 folikler 9-10 mm på den ene eggstokken. Men den andre eggstokken er forsvunnet... Det er den som ble operert i våres og mannen tror dem har gått til grunne.. Kanskje, men det presser mye i ryggen på den siden, så jeg tror den bare har gjemt seg. Noen som har opplevd det samme? Så nå er jeg bekymret for at vi ikke får høstet fra den.. Evt at den skal lage noe trøbbel med smerter eller rotasjon igjen:neglebit:

Prøvende
04-11-2017, 17:43
Så flott, gratulerer! :heia: Krysser fingrene for at de utvikler seg fint over helga. Tre-dagers embryo blir perfekt! Det var det jeg satte inn på mitt siste forsøk, men da hadde det vært innom fryseren. Men hørt om mange som setter inn på dag tre, så det blir bra :blomstersmil:

Her har jeg vært til kontroll og er sånn passe fornøyd med det. Eggene vokser som de skal, ca 10 folikler 9-10 mm på den ene eggstokken. Men den andre eggstokken er forsvunnet... Det er den som ble operert i våres og mannen tror dem har gått til grunne.. Kanskje, men det presser mye i ryggen på den siden, så jeg tror den bare har gjemt seg. Noen som har opplevd det samme? Så nå er jeg bekymret for at vi ikke får høstet fra den.. Evt at den skal lage noe trøbbel med smerter eller rotasjon igjen:neglebit:

Så flott med befrukta egg Frøken Håpefull og fleire follikla aboutJune :vinner:

Eg var på UL på torsdag. Såg 9 follika på 10 mm, 2 på 12mm og 1 på 14mm. Ellers var det 5-6 under 9 mm. Eg har før hatt ca 10-11 follikla på menopur så er ein del fleire no. Fekk beskjed om ny kontroll på mandag. Siden eg ikkje hadde meir medisin enn til i dag, måtte eg bestilla meir. Når eg skulle henta den ut i dag så hadde sjukehuset glømt å senda ny resept :panikk: Da skal jo seriøst ikkje vera mulig. Så der stod eg på apoteket og grein. Medisinen var klar i kjøleskapet, men fekk den jo ikkje ut. Fertilitetsavdelingen så klart stengt i helga. Heldigvis fekk vi etter fleire telefonar tak i ein gynekolog som skreiv ut ein resept. Eg trudde løpet var kjørt, men ordna seg heldigvis. Får håpa detta er da mest dramatiske vi oppleve under detta forsøket 😥

Frøken Håpefull
05-11-2017, 01:35
Oi da hadde jeg også fått panikk!! Milde måne, er så utrolig fort det snur i ene øyeblikket er det god nyhet og andre øyeblikk så kan det være spolert.. Fysj helt enig med deg satser på dette var verste opplevelsen og som heldigvis ordnet seg 💖

Så flott med 10 folikler!!! jeg var så overrasket denne gang hadde ikke så store egg så jeg var litt pessimist :p men jaggu var de fruktbar. Håper de oppfører seg fint nå.. Spenningen er til å gal av :p
Men ikke bra med denne eggstokken som er borte.. Regner med de att deg på ny time så de finner utav det?
Lykke lykke til :)

Sent Ute
05-11-2017, 12:26
[QUOTE=aboutJune;835138]Så flott, gratulerer! :heia: Krysser fingrene for at de utvikler seg fint over helga. Tre-dagers embryo blir perfekt! Det var det jeg satte inn på mitt siste forsøk, men da hadde det vært innom fryseren. Men hørt om mange som setter inn på dag tre, så det blir bra :blomstersmil:

Her har jeg vært til kontroll og er sånn passe fornøyd med det. Eggene vokser som de skal, ca 10 folikler 9-10 mm på den ene eggstokken. Men den andre eggstokken er forsvunnet... Det er den som ble operert i våres og mannen tror dem har gått til grunne.. Kanskje, men det presser mye i ryggen på den siden, så jeg tror den bare har gjemt seg. Noen som har opplevd det samme? Så nå er jeg bekymret for at vi ikke får høstet fra den.. Evt at den skal lage noe trøbbel med smerter eller rotasjon igjen:neglebit:[/]

Mente altså legen at han ikke kunne finne ene eggstokken din igjen fordi folliklene som holdt på å vokse der, var gått til grunne? Og når eggstokken er tom, blir den så liten at den ikke vises? Skjønner godt at du er bekymret for nye krumspring fra den kanten:panikk: Når det er sagt, hadde jeg vondt på venstresiden da høyre egglederen sprakk, så nervebanene kan lure oss iblant. Kan pressfølelsen komme av den andre egglederen som du vet er full av follikler nå; kjenner du fornemmelsen igjen?

Sent Ute
05-11-2017, 12:37

Eg var på UL på torsdag. Såg 9 follika på 10 mm, 2 på 12mm og 1 på 14mm. Ellers var det 5-6 under 9 mm. Eg har før hatt ca 10-11 follikla på menopur så er ein del fleire no. Fekk beskjed om ny kontroll på mandag. Siden eg ikkje hadde meir medisin enn til i dag, måtte eg bestilla meir. Når eg skulle henta den ut i dag så hadde sjukehuset glømt å senda ny resept :panikk: Da skal jo seriøst ikkje vera mulig. Så der stod eg på apoteket og grein. Medisinen var klar i kjøleskapet, men fekk den jo ikkje ut. Fertilitetsavdelingen så klart stengt i helga. Heldigvis fekk vi etter fleire telefonar tak i ein gynekolog som skreiv ut ein resept. Eg trudde løpet var kjørt, men ordna seg heldigvis. Får håpa detta er da mest dramatiske vi oppleve under detta forsøket 😥

Jeg stresset også veldig med å få tak i nok medisiner i tide da jeg holdt på med eggstimulering. Løp i skytteltrafikk mellom byens apoteker:panikk: Og resepten fra klinikken i Dk godtok de ikke på utskrift fra e-post, måtte istedet få den sendt på faks (som jeg ikke hadde tilgang til) eller i posten som tok sin tid:Snegle: Det krevde utrolig mye planlegging og evne til å forutse alle mulige slags hindringer i veien:sukk: Fikk etterhvert mobilnr. til gyn her hjemme som backup, men hun skrev helst bare ut når det ikke fantes noen annen utvei siden det ikke er lov å hjelpe single med fertilitetsbehandling her til lands:neglebit:

Masse lykke til videre:heia: Dette ser jo veldig lovende ut ihvertfall:dromme: Når skal du til neste kontroll? Min erfaring med Menopur er at det lenge gikk ganske tregt, men så vokste plutselig folliklene i rekordfart, så det er viktig med hyppige undersøkelser mot slutten.

Sent Ute
05-11-2017, 12:45
Ja:dromme: Regner med at det avhenger litt av hvilken dag uttaket blir, men i utgangspunktet dyrker de to dager før innsett. Muligens de venter til mandag om uttaket blir fredag.. For tror nok de vil ha minst mulig i helga. Men de kan gjøre uttak på lørdag også. Første uttaket mitt var på en lørdag. Det var stille og rolig og bare meg:blunke: Og jeg har vært til kontroll både på lørdager og søndager.

Så bra om du endelig er ferdig med blødningen! Satser på det:lykke::heia:

Her spottes det fremdeles bittelitt beige, så er ikke helt ferdig enda:Snegle: Var på etterkontroll hos gyn på fredag. Han fant heldigvis ingen rester, men litt blod og væske igjen i livmoren. Endometriet var knapt målbart (hos privat gyn åtte dager før var det fremdeles 8,8 mm), og han fant heller ingen follikler:sniker: Venter nå på svar på hcg-prøven:vente: Så alt ser bra ut, men jeg begynner å innse at jeg ikke rekker noe nytt forsøk før nærmere jul:sukk:

aboutJune
05-11-2017, 15:12

Så mange fine folikler! Lykke til videre på mandag :blomstersmil: Og håper du slipper mer dramatikk:neglebit:

aboutJune
05-11-2017, 15:16
Oi da hadde jeg også fått panikk!! Milde måne, er så utrolig fort det snur i ene øyeblikket er det god nyhet og andre øyeblikk så kan det være spolert.. Fysj helt enig med deg satser på dette var verste opplevelsen og som heldigvis ordnet seg 💖

Så flott med 10 folikler!!! jeg var så overrasket denne gang hadde ikke så store egg så jeg var litt pessimist :p men jaggu var de fruktbar. Håper de oppfører seg fint nå.. Spenningen er til å gal av :p
Men ikke bra med denne eggstokken som er borte.. Regner med de att deg på ny time så de finner utav det?
Lykke lykke til :)

Lykke til i morgen :blomstersmil: Her blir det ny kontroll i morgen og antagelig hver dag framover pga fare for overstimulering. Legen var vel egentlig ikke så bekymret som meg for den forsvunnende eggstokk.. Det er kanskje sånt som skjer..😅

aboutJune
05-11-2017, 15:33
[QUOTE=aboutJune;835138]Så flott, gratulerer! :heia: Krysser fingrene for at de utvikler seg fint over helga. Tre-dagers embryo blir perfekt! Det var det jeg satte inn på mitt siste forsøk, men da hadde det vært innom fryseren. Men hørt om mange som setter inn på dag tre, så det blir bra :blomstersmil:

Her har jeg vært til kontroll og er sånn passe fornøyd med det. Eggene vokser som de skal, ca 10 folikler 9-10 mm på den ene eggstokken. Men den andre eggstokken er forsvunnet... Det er den som ble operert i våres og mannen tror dem har gått til grunne.. Kanskje, men det presser mye i ryggen på den siden, så jeg tror den bare har gjemt seg. Noen som har opplevd det samme? Så nå er jeg bekymret for at vi ikke får høstet fra den.. Evt at den skal lage noe trøbbel med smerter eller rotasjon igjen:neglebit:[/]

Mente altså legen at han ikke kunne finne ene eggstokken din igjen fordi folliklene som holdt på å vokse der, var gått til grunne? Og når eggstokken er tom, blir den så liten at den ikke vises? Skjønner godt at du er bekymret for nye krumspring fra den kanten:panikk: Når det er sagt, hadde jeg vondt på venstresiden da høyre egglederen sprakk, så nervebanene kan lure oss iblant. Kan pressfølelsen komme av den andre egglederen som du vet er full av follikler nå; kjenner du fornemmelsen igjen?

Nei, fredagens lege hadde vel egentlig ingen forklaring bortsett fra at den ikke var synlig og at den muligens kunne komme fram når foliklene ble større. Dette er tredje eller fjerde gangen den har vært vanskelig/umulig å finne. Tidligere begrunnet de de med at den kunne være vanskelig å se uten folikler (dette var under fryseforsøket og på progynova, så da er det jo naturlig at de er små). Det er mannen min som tror den er helt borte fordi vi ikke har sett noe til den på noen måneder. Som du sier kan nok pressfølelesen komme av den andre eggstokken altså, kan nok lures av disse nervebanene. Presset/smertene er nok helt klart pga masse folikler som vokser og kjennes på begge sider, men spørsmålet er om det kanskje bare er den ene likevel. Får se om vi finner ut av det i løpet av uka. Det blir nok daglige kontroller de neste dagene. Om det bare er en eggstokk med folikler så får vi bare håpe det holder.. 10 egg er jo nok for mange da :dromme:

Bra at det går i riktig retning for deg da selv om det går sakte.. Så da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet som vanlig:vente: Kanskje det blir et juleforsøk på deg da:lykke::lykke::blomstersmil:

Frøken Håpefull
06-11-2017, 14:14
Sprakk virkelig eggstokken?? Var ikke det veldi veldig vondt 😱 huff det hørtes ikke bra ut!

Sitter på vei hjem fra Haugesund nå og ruger. 3 av eggende døde desverre og et 6 delt ble satt inn (skulle vært 8 ideelt sett) på denne dagen. Litt fragmenter var også mem trengte ikke bety noe.. Så klamrer oss til det håpet som.er der.. Hver liksom ikke helt hva jeg sjal tenke jeg.

Skal du gå på samme mengde medisin eller øker de format de skal bli litt større?
Når er ca tid for uttak?

God klem

aboutJune
06-11-2017, 15:37
Gratulerer som ruger Frøken Håpefull! Krysser fingrene for at det er gullegget selv om det ikke så sånn ut 🤞💗 Det er jo ikke alt man kan se på utsiden😊 og de ville jo ikke satt det inn om det ikke var noe sjans. Jeg har troa, lykke til!:klemse:

Det er stadig overraskelser i dette gamet.. her har foliklene vokst veldig fort i helga og er allerede klare😅 Har gått på samme dose siste fem dagene og uttak blir på onsdag. Bare fra en eggstokk da.. den andre er fortsatt borte. Men de så 9 folikler på den ene, så håper det holder.. mellom 17 og 19 mm. Synes de var litt små..(?) i forhold til hva de har vært i tidligere forsøk, men får håpe det er en positiv endring.

Prøvende
06-11-2017, 16:50
oj, masse som skjer her. Eg var på kontroll i dag. Nedslåande resultat. Alle små folliklane er borte. Bare ein på høgre side som har overlevd og den har bare vokst 2mm siden torsdag. Så såg dei 6-7 på venstre eggstokk som ligg slik til at dei må pressa på for å få ned. Alle på venstre var 12-15 mm. Altså mange færre og lite vekst til tross for at eg bruke maxdose på 450 pr dag (brukt i 12 daga no). Er satt opp på uttak på fredag så får vi sjå om det blir bra da :panikk:

aboutJune
06-11-2017, 18:59
oj, masse som skjer her. Eg var på kontroll i dag. Nedslåande resultat. Alle små folliklane er borte. Bare ein på høgre side som har overlevd og den har bare vokst 2mm siden torsdag. Så såg dei 6-7 på venstre eggstokk som ligg slik til at dei må pressa på for å få ned. Alle på venstre var 12-15 mm. Altså mange færre og lite vekst til tross for at eg bruke maxdose på 450 pr dag (brukt i 12 daga no). Er satt opp på uttak på fredag så får vi sjå om det blir bra da :panikk:

Usj, så dumt med de små.. Heier på de andre da og krysser alt for at de er fine og perfekte på fredag!🍀 Det er jo ikke antallet som teller her, men kvalitet. Så det må vi satse på blir bra:klemse: Jeg skjønner jeg skal være takknemlig for at jeg responderer så bra.. selv om det blir litt mye av det gode noen ganger😉 Hvordan er formen med så høy dose egentlig? Synes det er slitsomt med lav dose jeg.. 75 i 4 dager og 150 i 5 dager ble det denne gangen.

aboutJune
08-11-2017, 13:13
Håper det går bra med dere, både ruging og stimulering 💗🤞

Hatt uttak i dag og det gikk ok med paracet, voltaren og litt mer beroligende enn tidligere og lokalbedøvende. Men vondt er det, det kan man ikke komme fra. Ellers må jeg nok venne meg til litt færre egg heretter siden det ser ut som den ene eggstokken har sluttet å funke:sukk: Det er leit og førte til at jeg fikk ut bare 5 egg i dag. Siden jeg hadde 20 sist og vi sliter med befruktningen er det jo litt nedslående. Men de skal prøve noe nytt, så det er spennende. Testene av mannen har vist at han antagelig mangler en faktor som er viktig for aktivering av egget, så derfor blir det gjort en kalsium ionofor behandling av eggene etter icsi og dette gir jo litt håp:lykke::lykke: Det var denne behandlingen du linket til for en stund siden, Sent Ute, fra klinikken din eller var det en annen klinikk. Uansett det blir fryktelig spennende til i morgen om vi har funnet problemet og om det lar seg løse:klemse:

Prøvende
08-11-2017, 18:33

Hatt uttak i dag og det gikk ok med paracet, voltaren og litt mer beroligende enn tidligere og lokalbedøvende. Men vondt er det, det kan man ikke komme fra. Ellers må jeg nok venne meg til litt færre egg heretter siden det ser ut som den ene eggstokken har sluttet å funke:sukk: Det er leit og førte til at jeg fikk ut bare 5 egg i dag. Siden jeg hadde 20 sist og vi sliter med befruktningen er det jo litt nedslående. Men de skal prøve noe nytt, så det er spennende. Testene av mannen har vist at han antagelig mangler en faktor som er viktig for aktivering av egget, så derfor blir det gjort en kalsium ionofor behandling av eggene etter icsi og dette gir jo litt håp:lykke::lykke: Det var denne behandlingen du linket til for en stund siden, Sent Ute, fra klinikken din eller var det en annen klinikk. Uansett det blir fryktelig spennende til i morgen om vi har funnet problemet og om det lar seg løse:klemse:

Kjenner så godt til kor skuffa ein blir av desse egga. Her hos oss har mannen også utfordring med sperm i tillegg til mine utfordringar. Eg har aldri hørt om detta med kalsium ionofor behandling. Gjer ein dette offentlig i Norge?

Eg krysse fingrane for god klaff med befruktning :klemse:

aboutJune
08-11-2017, 19:27
Kjenner så godt til kor skuffa ein blir av desse egga. Her hos oss har mannen også utfordring med sperm i tillegg til mine utfordringar. Eg har aldri hørt om detta med kalsium ionofor behandling. Gjer ein dette offentlig i Norge?

Eg krysse fingrane for god klaff med befruktning :klemse:

Takk:klemse: Ja de gjør det, men tror ikke det er helt standard eller at det er litt nytt. Fikk prøve det fordi vi har hatt veldig mange egg og nesten ingen befruktning. Spennende om det funker. Vet dere hva som er problemet hos dere? Lykke til på fredag:blomstersmil::lykke::lykke:

aboutJune
10-11-2017, 15:33
Da er jeg ruger :lykkelig: Et seksdelt, 2- dagers embryo. Også ble det til og med ett på frys. Så nå blir det to lange uker til test... Håper det går bra med dere andre!:blomstersmil:

Prøvende
10-11-2017, 15:43
Da er jeg ruger :lykkelig: Et seksdelt, 2- dagers embryo. Også ble det til og med ett på frys. Så nå blir det to lange uker til test... Håper det går bra med dere andre!:blomstersmil:

Så kjekt!

Fekk ut seks egg i dag så no krysse vi fingrane 🤞🤞

Mannen meinte da var hans dårligste prøve til no og var skuffa, men den var godkjent så vi får sjå kva dei seier i morgon.

aboutJune
10-11-2017, 16:07
Så kjekt!

Fekk ut seks egg i dag så no krysse vi fingrane 🤞🤞

Mannen meinte da var hans dårligste prøve til no og var skuffa, men den var godkjent så vi får sjå kva dei seier i morgon.

Så bra, krysser fingrene for god befruktning og deling:lykke:🤞 Håper du ikke har veldig vondt etter uttak. Jeg kjenner det godt fortsatt, men tror det går riktig vei. Ha en fin kveld, vi er tøffe :klemse:

Sent Ute
10-11-2017, 18:24

Gratulerer så mye:yess: Seksdelt etter to dager er jo kjempebra:vinner: Nå ble jeg glad:lykkelig: Må innrømme at jeg ikke lenger husker hvilken nettside jeg tipset deg om vedr. befruktning og hjelp til mannens svømmere, men er jo veldig gledelig at de faktisk kunne prøve ut metoden:lykke:

Her går jeg og kjenner på at kroppen endelig ser ut til å normalisere seg. Syns disse abortene blir stadig mer langdryge for hver gang. Det verste er vel i grunnen at det medfører at det tar så lang tid til neste forsøk:Snegle: Har sett planlagt innsett forflytte seg fra oktober/november til nærmere jul, og nå snakker vi sannelig om januar:vente: Men da skal det også skje:dromme: Forhåpentligvis runder du 1. trimester når jeg tester positivt:klemse:

Frøken Håpefull
10-11-2017, 20:10

Huff forstår det er en lei nyhet :( samtidig får vi klamrer oss til tanken om.at det er kun ett sin skal til 💖 hadde selv rundt 20 egg ut tidligere men nå er det mer en halvert usikkert hvorfor. Men de vil prøve likevel og det synes jeg er bra! Så flott tanke du har der også alt de vil prøve er bra! Hold oss gjerne oppdatert :) tenker på dere alle her inne.
Hvordan går det med deg prøvende?? Skulle du hente ut i dag? Så spent og krysser alt jeg har xxx
Jeg er dom dere hvet ruger, tok en test i dag kun for å se at ovitrelle er ute av kroppen. Og ikke gir falsk positiv test. Den var blanda hvit sp det er jo fint. Foreløbig :p
Men begynner å miste motet fordi jeg kjenner ingen verdens ting i magen. Bare meget ømme pupper og tisset hele tiden. Men det er nok lutinus så gjør.

God helg allesammen 🌼

Frøken Håpefull
10-11-2017, 20:15
Å leste noe nytt etterpå så gratulerer så ruger abaout june ;) yes!!!!! Nå håper vi på goooode nyhter snart 😘

aboutJune
11-11-2017, 09:55
Gratulerer så mye:yess: Seksdelt etter to dager er jo kjempebra:vinner: Nå ble jeg glad:lykkelig: Må innrømme at jeg ikke lenger husker hvilken nettside jeg tipset deg om vedr. befruktning og hjelp til mannens svømmere, men er jo veldig gledelig at de faktisk kunne prøve ut metoden:lykke:

Her går jeg og kjenner på at kroppen endelig ser ut til å normalisere seg. Syns disse abortene blir stadig mer langdryge for hver gang. Det verste er vel i grunnen at det medfører at det tar så lang tid til neste forsøk:Snegle: Har sett planlagt innsett forflytte seg fra oktober/november til nærmere jul, og nå snakker vi sannelig om januar:vente: Men da skal det også skje:dromme: Forhåpentligvis runder du 1. trimester når jeg tester positivt:klemse:

Tusen takk Sent Ute! Det var virkelig fart på det egget, håoer det er positivt med rask deling. Uansett helt fantastisk med litt framgang og noe positivt fra den kanten. Klarer heller ikke finne tilbake til den linken, men vi fikk prøve det og det funka faktisk:blomstersmil:

Så bra at kroppen endelig begynner å normalisere seg! Det er sikkert bra med en liten pause, selv om jeg vet hvor vanskelig det er med den ventinga.. Du må bare nyte medisinfrie uker og juletid og samle masse krefter tik januar! Da blir det positiv test og 1.trimester, det høres ut som det blir en helt fantastisk måned!:klemse: 2018 blir året vårt:lykke::lykkelig:

aboutJune
11-11-2017, 10:07
Å leste noe nytt etterpå så gratulerer så ruger abaout june ;) yes!!!!! Nå håper vi på goooode nyhter snart 😘

Takk takk Frøken Håpefull! Det er så deilig å komme litt videre! Når man holder på i dette gamet er det virkelig ikke noe særlig å plutselig få redusert fertiliteten så mye.. Men vi må beholde troa på at det skal gå likevel, det er jo bare ett egg som skal til:blomstersmil: Og færre egg, mindre fare for overstimulering og det er deilig.

Nå kan vi rute sammen:klemse: Når har du testdag? Der blir så spennende. Jeg har troa👍 Hva man kjenner har jeg skjønt varierer veldig mye, og med de ekstra hormonene er det ikle godt å si hva som lurer seg der inne😊 Krysser fingrene for deg i alle fall :heia:

Frøken Håpefull
11-11-2017, 15:34
Takk takk Frøken Håpefull! Det er så deilig å komme litt videre! Når man holder på i dette gamet er det virkelig ikke noe særlig å plutselig få redusert fertiliteten så mye.. Men vi må beholde troa på at det skal gå likevel, det er jo bare ett egg som skal til:blomstersmil: Og færre egg, mindre fare for overstimulering og det er deilig.

Nå kan vi rute sammen:klemse: Når har du testdag? Der blir så spennende. Jeg har troa👍 Hva man kjenner har jeg skjønt varierer veldig mye, og med de ekstra hormonene er det ikle godt å si hva som lurer seg der inne😊 Krysser fingrene for deg i alle fall :heia:

Kloke ord june :)
Ja nå kan vi ruge så best vi bare kan 💖 min test dag lørdag 18 november. Om en uke. . Håper å vente med. Teste til den dagen 😂

Prøvende
11-11-2017, 20:34
Fekk telefon i dag frå sjukehuset om at dei injiserte alle 6 egga, 3 blie befrukta så då får vi håpa at dei overleve til mandag :neglebit:

Frøken Håpefull
12-11-2017, 15:42
Fekk telefon i dag frå sjukehuset om at dei injiserte alle 6 egga, 3 blie befrukta så då får vi håpa at dei overleve til mandag :neglebit:

Juhuuuu good News ;)

Krysser alt jeg kan for en ny uke med nye muligheter og god nyhter :)

aboutJune
12-11-2017, 16:55

Så flott! Krysser alt for god deling og innsett i morgen :klemse:

syktlangtnord
12-11-2017, 22:24

Jeg er også med og krysser fingrene for innsett i morgen - og til rugerne! :)

Prøvende
13-11-2017, 14:32
Takk for alle lykkeønskninger og heiarop 😊 Da funka for å sei da sånn for no ruge eg på to flotte egg med embryoglue. Mannen meinte da eine såg ut som ein firkløver så han har trua 😉 så fekk vi oss ein overraskelse for vi fekk plutselig kanskje to på frys! Eine egget skøyt fart i går og skal bli dyrka til blastocyst før nedfrysing. Så digg!! :lykkelig:

Håpe da går bra med alle dåke andre :grouphug:

aboutJune
14-11-2017, 09:54
Takk for alle lykkeønskninger og heiarop 😊 Da funka for å sei da sånn for no ruge eg på to flotte egg med embryoglue. Mannen meinte da eine såg ut som ein firkløver så han har trua 😉 så fekk vi oss ein overraskelse for vi fekk plutselig kanskje to på frys! Eine egget skøyt fart i går og skal bli dyrka til blastocyst før nedfrysing. Så digg!! :lykkelig:

Håpe da går bra med alle dåke andre :grouphug:

Så flott, gratulerer som ruger:blomstersmil: Også to stk da, spennende. Turte ikke det jeg.. Krysser fingrene for mange positive tester de neste ukene:grouphug:

Frøken Håpefull
14-11-2017, 16:02
Dette lover bra jenter :blomstersmil: gratulerer med så flotte gode egg og for en gledelig nyhet om frys i tillegg da.

Hvordan går det rugere? Kjenner dere noe? Murring eller noe.. For noen er det tidlig enda.

Jeg går snart ut avgitt gode skinn her jeg ruger, kjenner ingenting i magen / livmoren. Men ømme bryst, og en smule hormonell :) spenningen er til å ta og føle på. Var å kjøpte meg clear blue i dag til testdag.

Ruge ruge..

Prøvende
14-11-2017, 17:25
Så flott, gratulerer som ruger:blomstersmil: Også to stk da, spennende. Turte ikke det jeg.. Krysser fingrene for mange positive tester de neste ukene:grouphug:

Å ja, setter alltid inn to eg. Dvs at eine fryseforsøket hadde eg bare 1 å setta inn ellers har eg satt inn to egg 7 gonger, uten at eg har fått hverken ein eller to så typisk at eg skulle fått to når eg først lykkes. Og då sleppe eg å gjera detta ever igjen :neie::yess:

aboutJune
15-11-2017, 14:31
Dette lover bra jenter :blomstersmil: gratulerer med så flotte gode egg og for en gledelig nyhet om frys i tillegg da.

Hvordan går det rugere? Kjenner dere noe? Murring eller noe.. For noen er det tidlig enda.

Jeg går snart ut avgitt gode skinn her jeg ruger, kjenner ingenting i magen / livmoren. Men ømme bryst, og en smule hormonell :) spenningen er til å ta og føle på. Var å kjøpte meg clear blue i dag til testdag.

Ruge ruge..

Nå nærmer det seg testing for deg🍀🍀🍀 Krysser og håper for deg🤞❤

Planen min var å ikke kjenne på symptomer..hehe.. for jeg vet av erfaring at jeg kan få alle graviditetssymptomer bare av hormonene.. Men selvfølgelig klarer jeg ikke det😉 Veldig ømme bryst her også, og oppblåst og kjenner det i mage og rygg, men kanskje mer eggstokker enn livmor.. Men man trenger vel uansett ikke kjenne noe i magen så tidlig selv om man er gravid. De fleste som blir gravide på vanlig måte merker vel ikke noe så tidlig i alle fall. Får vel bare smøre oss med tålmodighet :blomstersmil:

aboutJune
15-11-2017, 14:36
Å ja, setter alltid inn to eg. Dvs at eine fryseforsøket hadde eg bare 1 å setta inn ellers har eg satt inn to egg 7 gonger, uten at eg har fått hverken ein eller to så typisk at eg skulle fått to når eg først lykkes. Og då sleppe eg å gjera detta ever igjen :neie::yess:

Ok👍💕 7 ganger to ja, da er det på tide at du lykkes:klemse: Ja, det hadde vært fint å slippe dette igjen! Kanskje tvillinger er løsningen ja😅 Blir nok to inn neste gang her også om det blir mulig. Men nå håper jeg jo først å slippe neste gang da:neglebit:

aboutJune
16-11-2017, 19:03
Skikkelig vondt i ryggen her, korsryggen og litt oppover. Noen andre som har hatt det i rugetida?

Frøken Håpefull
17-11-2017, 21:01
Skikkelig vondt i ryggen her, korsryggen og litt oppover. Noen andre som har hatt det i rugetida?

Hatt litt stikninger bare, men ikke slik du har det har lest at det kan være positivt tegn. Det graver seg jo ned og treffer sikkert på litt underveis.

Her har jeg blødd 3 dager nå, på en merkelig måte lite og lyst noe friskt blod innimellom.. :( tror desverre mitt håp er ute. Test dag i morgen men negativ i dag.. Andre så har fått positiv etter dag 14?
Er det håp?

God klem

aboutJune
18-11-2017, 00:03
Hatt litt stikninger bare, men ikke slik du har det har lest at det kan være positivt tegn. Det graver seg jo ned og treffer sikkert på litt underveis.

Her har jeg blødd 3 dager nå, på en merkelig måte lite og lyst noe friskt blod innimellom.. :( tror desverre mitt håp er ute. Test dag i morgen men negativ i dag.. Andre så har fått positiv etter dag 14?
Er det håp?

God klem

Å ja, får håpe det er positivt tegn:blomstersmil:

Så kjedelig med negativ test i dag.. Har ikke testet positivt så seint selv (men har dårlig statistikk med positiv kun en gang), men har håpet på det mange ganger og søkt masse på nettet og det finnes jo de som tester positivt seint så det finnes håp. Jeg håper du får en skikkelig positiv overraskelse i morgen :klemse::lykke:

Prøvende
19-11-2017, 14:29

Er det håp?

God klem

Eg har fått positiv test ca 4 dagar før testdag når den har slått ut positiv vel og merka. Håper du fekk positive test i går :klemse:

Sent Ute
19-11-2017, 18:57
Jeg har aldri prøvd å teste før 14 dager etter befruktning, men da har jeg også testet svakt positivt de gangene jeg har vært gravid. Den gangen jeg testet negativt etter 14 dager, var jeg heler ikke gravid. Ble bekreftet med ny negativ test og blodprøve etter 16 dager. Siden jeg alltid har testet svakt positivt såpass seint, har jeg ikke turt å teste før for å unngå å risikere falsk negativ test. Da jeg drev med inseminasjon, ble jeg anbefalt å vente i 16 dager av samme grunn, selv om de aller fleste visstnok tester positivt etter 14 dager, men ikke alltid. Fikk også beskjed om å teste etter 16 dager selv om man hadde fått menstuasjonslignende blødning, sånn i alle tilfelle. Har ellers hørt at noen begynner å produsere hcg litt senere ved ed:Snegle:

aboutJune
19-11-2017, 20:07
Håper det går bra med deg, Frøken Håpefull :klemse:

Når er din testdag, Prøvende? :dromme:

Så lurt å ikke teste før 14 dager etter befruktning, Sent Ute:vente: Det er alltid målet her, men har ikke klart det denne gangen heller🙈 Og nå har testen vært positiv hele veien.. også i dag 11 dpo. Jeg begynner å håpe veldig på at det snart er mer enn eggløsningssprøyte-strek:dromme: Men den er ganske svak, så er jo usikker på om den eggløsningssprøyta fortsatt lurer meg. Det er bare å smøre seg med tålmodighet:vente:

Prøvende
19-11-2017, 20:42
Håper det går bra med deg, Frøken Håpefull :klemse:

Når er din testdag, Prøvende? :dromme:

Så lurt å ikke teste før 14 dager etter befruktning, Sent Ute:vente: Det er alltid målet her, men har ikke klart det denne gangen heller🙈 Og nå har testen vært positiv hele veien.. også i dag 11 dpo. Jeg begynner å håpe veldig på at det snart er mer enn eggløsningssprøyte-strek:dromme: Men den er ganske svak, så er jo usikker på om den eggløsningssprøyta fortsatt lurer meg. Det er bare å smøre seg med tålmodighet:vente:

Wow! Så bra med positiv no..når starte du med testing?

Eg har testdag 25.11, men siden eg har null selvkontroll så komme.eg vel til å testa snart for å sjå om hcg ee ute, 9 dpo i dag. Eg tar ovitrelle på dag 4 og 7 også pga kort lutealfase så hcg sitte jo i ei stund så greit å veta om eg teste falsk positiv eller ei :neglebit:

aboutJune
19-11-2017, 21:02
Wow! Så bra med positiv no..når starte du med testing?

Eg har testdag 25.11, men siden eg har null selvkontroll så komme.eg vel til å testa snart for å sjå om hcg ee ute, 9 dpo i dag. Eg tar ovitrelle på dag 4 og 7 også pga kort lutealfase så hcg sitte jo i ei stund så greit å veta om eg teste falsk positiv eller ei :neglebit:

Hehe, som du skjønner.. ingen selvkontroll her heller. Testa 6dpo og 8dpo for jeg var nysgjerrig på ovitrellen, og da var jeg hekta så det ble 10 og 11 dpo også:neglebit:

Prøvende
20-11-2017, 07:57
Så teit av meg å begynna å testa no, men gjorde da likevel. Fekk positiv test i dag og då begynne googledronninga veit du. Tok første ovitrelle 6.11, så den skal jo vere ute av kroppen. Så skulle eg liksom dela ei sprøyte i to dosar fordelt på 13.11 og 16.11. Da var ikkje så enkelt så oppdaga at eg tok den største dosen 13.11. Bare ca 1/3 igjen 16.11. Lure på om eg skal rekna 10 dagar for at den også skal vere ute av kroppen i sin heilhet eller 5 dagar pr gang? Arg, crazytrain 🤔

Rekne med at det er ovitrelle som sitt igjen fremdeles, men filosofere over når eventuelt kroppen tar over. Ja, eg veit. Hadde eg bare klart å holda meg til skjema :neglebit:

aboutJune
20-11-2017, 10:03
Så teit av meg å begynna å testa no, men gjorde da likevel. Fekk positiv test i dag og då begynne googledronninga veit du. Tok første ovitrelle 6.11, så den skal jo vere ute av kroppen. Så skulle eg liksom dela ei sprøyte i to dosar fordelt på 13.11 og 16.11. Da var ikkje så enkelt så oppdaga at eg tok den største dosen 13.11. Bare ca 1/3 igjen 16.11. Lure på om eg skal rekna 10 dagar for at den også skal vere ute av kroppen i sin heilhet eller 5 dagar pr gang? Arg, crazytrain 🤔

Rekne med at det er ovitrelle som sitt igjen fremdeles, men filosofere over når eventuelt kroppen tar over. Ja, eg veit. Hadde eg bare klart å holda meg til skjema :neglebit:

Uff, håper ikke det var min skyld 😅 Vet hvordan det er, det er jo så veldig spennende og veldig lett å ta den testen. Men det er jo vanskelig med den ovitrellen, særlig når du har tatt flere doser. Jeg vet ikke helt helt hvordan det blir riktig å regne, men har du tatt mindre dose tar det nok færre dager før den er ute. Krysser i alle fall fingrene for at streken blir sterkere i løpet av uka! Lykke til:blomstersmil:

Jeg begynner snart å tro på min strek, 2 uker siden ovitrellen i dag:dromme: Men det er litt skummelt å tro for mye også, det er så langt å falle..

Prøvende
20-11-2017, 12:07
Uff, håper ikke det var min skyld 😅 Vet hvordan det er, det er jo så veldig spennende og veldig lett å ta den testen. Men det er jo vanskelig med den ovitrellen, særlig når du har tatt flere doser. Jeg vet ikke helt helt hvordan det blir riktig å regne, men har du tatt mindre dose tar det nok færre dager før den er ute. Krysser i alle fall fingrene for at streken blir sterkere i løpet av uka! Lykke til:blomstersmil:

Jeg begynner snart å tro på min strek, 2 uker siden ovitrellen i dag:dromme: Men det er litt skummelt å tro for mye også, det er så langt å falle..

Heilt og holdent din feil 😂 neida, bestilte testa på egenhånd til detta formålet så kan bare skylda på meg sjølv. Når er din offisielle testdag?

aboutJune
20-11-2017, 17:26
Heilt og holdent din feil 😂 neida, bestilte testa på egenhånd til detta formålet så kan bare skylda på meg sjølv. Når er din offisielle testdag?

Hehe, bra😉 Skal ta blodprøve på onsdag.

Sent Ute
20-11-2017, 19:11

Dette høres jo veldig lovende ut:dromme:

Frøken Håpefull
21-11-2017, 23:16
Desverre lykkes vi ikke denne gang heller :(
Negativ test, og negativ blodprøve.
Legen anbefaler en pause og minnet meg på at 11 behandlinger er mye.
Så her måvi tenke litt ;)
Følger spent med på dere andre 💖💖💖💖

Prøvende
22-11-2017, 06:22

Så forbaska! Utrulig kjedelig når det vert slik. Unne deg ein gpd og lang juleferie til å nyta livet og tenka om du orke melr :klemse:

Prøvende
22-11-2017, 06:25
Hehe, bra😉 Skal ta blodprøve på onsdag.

Blir spennande med blodprøve i dag 😊 Her har testane blitt svakare og svakare. I dag skal du legga vveldig godvilje til og rett vinkel etc for å sjå strek så då veit eg at a) ovitrelle er ute av kroppen b) går sikkert ikkje denna gangen heller. Har mykje som skjer i magen med stikking og strekking så tr kjem sikkert snart 🤔

Lykle til i dag 😊

aboutJune
22-11-2017, 09:49

Uff så leit :klemse: fryktet det.. Og føler med deg :sukk: Det er mange behandlinger ja, sikkert lurt å roe ned ned i jula og tenke litt. Og om ikle annet samle litt krefter. Styrkeklemmer og god jul herfra:blomstersmil:

aboutJune
22-11-2017, 09:58
Blir spennande med blodprøve i dag 😊 Her har testane blitt svakare og svakare. I dag skal du legga vveldig godvilje til og rett vinkel etc for å sjå strek så då veit eg at a) ovitrelle er ute av kroppen b) går sikkert ikkje denna gangen heller. Har mykje som skjer i magen med stikking og strekking så tr kjem sikkert snart 🤔

Lykle til i dag 😊

Takk❤ Men uff da, Prøvende! Det er veldig leit å høre:klemse: Kjenner følelsen så godt. Krysser fortsatt fingrene for deg fram mot testdag og håper inderlig at stikkinga er noe annet og at hcg snart stiger igjen🤞🤞 Ikke helt over ennå da:lykke: Har du hatt noen positive i de tidligere innsettene dine? :lykke:

aboutJune
22-11-2017, 10:04
Vet nesten ikke om jeg tør å fortelle om meg selv nå... Men for å understreke de voldsomme kontrastene i denne prosessen... mine tester blir stadig sterkere ❤ :lykkelig: Og nå venter jeg bare spent på om hcg-verdien er som den skal.. Bortsett fra litt for mye magesmerter, så går det altså veldig fint her. Håper det er sånn det skal være...

Prøvende
22-11-2017, 11:02
Takk❤ Men uff da, Prøvende! Det er veldig leit å høre:klemse: Kjenner følelsen så godt. Krysser fortsatt fingrene for deg fram mot testdag og håper inderlig at stikkinga er noe annet og at hcg snart stiger igjen🤞🤞 Ikke helt over ennå da:lykke: Har du hatt noen positive i de tidligere innsettene dine? :lykke:

Får håpa da går rette veien, men er ikkje sånn veldig positiv. Skjønne ikkje heilt kva som skjer med den informasjonen om meg for ser ut som den er borte. Eg har hatt to positive før. 1 ma veke 10 og 1 bo veke 8. Så får vi sjå korleis dette går 🤔

Men fantastisk kjekt at dine testa blir tydeligare 😊

Sent Ute
22-11-2017, 18:58
Vet nesten ikke om jeg tør å fortelle om meg selv nå... Men for å understreke de voldsomme kontrastene i denne prosessen... mine tester blir stadig sterkere ❤ :lykkelig: Og nå venter jeg bare spent på om hcg-verdien er som den skal.. Bortsett fra litt for mye magesmerter, så går det altså veldig fint her. Håper det er sånn det skal være...

Litt for mye magesmerter høres akkurat riktig ut:blunke::vinner:

aboutJune
22-11-2017, 19:54
Får håpa da går rette veien, men er ikkje sånn veldig positiv. Skjønne ikkje heilt kva som skjer med den informasjonen om meg for ser ut som den er borte. Eg har hatt to positive før. 1 ma veke 10 og 1 bo veke 8. Så får vi sjå korleis dette går 🤔

😊 ja ser at informasjonen er borte. Uff, det er jammen mer enn nok du har vært gjennom.. Nå blir det snart din tur:lykke::lykke: Forhåpentligvis om et par dager!:klemse:

aboutJune
22-11-2017, 19:55
Litt for mye magesmerter høres akkurat riktig ut:blunke::vinner:

Det høres bra ut:blomstersmil: Hcg var 65 i dag, 14 dpo.

Prøvende
23-11-2017, 17:21
Det høres bra ut:blomstersmil: Hcg var 65 i dag, 14 dpo.

:vinner: gratulera så mykje!

Frøken Håpefull
23-11-2017, 19:56

Gud så spennende 💖💖💖 håper så innderlig!!! Hold oss oppdatert jeg har troen!

Frøken Håpefull
23-11-2017, 20:16

Hvordan gpr det med deg prøvende? Tenker på deg oh krysser fingrene,når er din test dag?
Klem

syktlangtnord
25-11-2017, 01:43
Både triste og fantastiske nyheter her, ser jeg. Takk for at dere deler, jeg følger (om enn litt sporadisk akkurat nå) med, heier og lever meg inn i det. Håper så veldig at det skal lykkes alle til slutt.

Prøvende
28-11-2017, 20:18
Alt er skikkelig mega dritt akkurat no. Ikkje nok med at forsøket var negativt, men oppdaga at vi ikkje har egg på frys likevel. Eg bare what? Vi fekk beskjed om at det var 2 på frys, betalte gildet og heile greia. Sjukehuset beklaga at vi hadde misforstått. Veldig spesielt, føle meg frarøva eit forsøk. Var liksom trøsten vår at vi hadde frys igjen.

Etter 8 forsøk var vi usikker på om vi orka fleire ferskforsøk, men har komt fram til at vi føle oss uferdig siden vi var innstilt på fryseforsøk. Vi bestemte oss for å undersøka kliniklar i utlandet, eg er særlig ivrig på assistent hatching. Har kontakta Maigården i Danmark som meinte dei kunne tilby oss forsøk vi kan ha nytte av. Har også sendt prøve av menstruasjonblod til Serum i Athen i dag for undersøkelse av infeksjon og immunologiske faktorar. Nokon som har tips til andre klinikkar i utlabdet som er lovande?

Frøken Håpefull
28-11-2017, 22:10
Nei og nei for en påkjenning :( så trist å lese.

Håper litt ro gir deg styrke til å fortsette.

Føler med deg, vi mistet Fryseforsøk fordi fryseren røk..
Ble henvist med feil mann, men det verste av alt var i fjor vi reiste til klinikken og skulle ha et nytt Fryseforsøk så finner de det rett og slett ikke igjen.. Skikkelig vondt å gjennomgå slikt i tillegg til å måtte gjennomgå å bli gravid med hjelp.

Masse lykke til 😘

tmh83
29-11-2017, 11:55
[QUOTE=Prøvende;835370]Alt er skikkelig mega dritt akkurat no. Ikkje nok med at forsøket var negativt, men oppdaga at vi ikkje har egg på frys likevel. Eg bare what? Vi fekk beskjed om at det var 2 på frys, betalte gildet og heile greia. Sjukehuset beklaga at vi hadde misforstått. Veldig spesielt, føle meg frarøva eit forsøk. Var liksom trøsten vår at vi hadde frys igjen.

Så utrolig trist å lese, Prøvende :( Jeg har selv vært på Maigaard og vil ikke anbefale den klinikken for slitere. De gjør ikke så mye annerledes enn Norge. Fikk og anbefalt assisted hatching og at det skulle hjelpe, men embryoene var av like dårlig kvalitet, så det hadde ikke noe for seg. De to klinikkene jeg kan anbefale som virkelig jobber for pasientene sine og setter seg inn i din historie er Serum i Athen (som du er i kontakt med) og Ava Peter, St.Petersburg. På disse to klinikkene jobber det damer med god erfaring! Ava Peter kommer til Oslo nå på søndag og skal holde seminar. Vet ikke hvor du bor i landet, men om du har mulighet anbefaler jeg deg å gå på det. Var selv på det i juni før jeg gjorde forsøk hos dem. Link til siden her: http://www.avapeter.com Ellers er det bare å sende dem informasjon fra dine tidligere forsøk. Så gir dem deg en tilbakemelding på hva de anbefaler. Kan være greit å høre med flere. Ønsker deg lykke til med valget videre :)

Sent Ute
29-11-2017, 22:13
Kan bare signere tmh83 her:neie:
Ellers har jeg hørt at Ovumia-klinikkene i Finland skal være gode, men har bare hørt om folk som har vært der for ed. Ivi-klinikkene i Spania er særlig kjent for å ligge i tet med forskning og siste nytt innen metoder og teknologi i bransjen, men er dyre og ikke alltid like flinke med kommunikasjonen etter det jeg har hørt.
For øvrig fikk jeg en grundig gjennomgang av saken min da jeg var i kontakt med Serum Ivf etter å ha sendt inn abortblod i høst og fikk mange nyttige innspill:kaffepc: Var bare litt arbeid med å fylle ut skjemaet deres først, puh:dåne: Har ikke hørt om nordmenn som har dratt dit for bruk av egne egg, men vet det er flere som har gjort det ved Ava Peter og endelig lyktes der:lykkelig:

aboutJune
29-11-2017, 23:04
Alt er skikkelig mega dritt akkurat no. Ikkje nok med at forsøket var negativt, men oppdaga at vi ikkje har egg på frys likevel. Eg bare what? Vi fekk beskjed om at det var 2 på frys, betalte gildet og heile greia. Sjukehuset beklaga at vi hadde misforstått. Veldig spesielt, føle meg frarøva eit forsøk. Var liksom trøsten vår at vi hadde frys igjen.

Etter 8 forsøk var vi usikker på om vi orka fleire ferskforsøk, men har komt fram til at vi føle oss uferdig siden vi var innstilt på fryseforsøk. Vi bestemte oss for å undersøka kliniklar i utlandet, eg er særlig ivrig på assistent hatching. Har kontakta Maigården i Danmark som meinte dei kunne tilby oss forsøk vi kan ha nytte av. Har også sendt prøve av menstruasjonblod til Serum i Athen i dag for undersøkelse av infeksjon og immunologiske faktorar. Nokon som har tips til andre klinikkar i utlabdet som er lovande?

Uff da, så fryktelig leit å høre, Prøvende :sukk: Dobbelt skuffende.. At det går an... Ønsker deg masse lykke til videre i utlandet. Det er sikkert lurt å teste ut noe nytt. Det skal gå til slutt. Håper du får hvilt deg i jula og samlet krefter til å kjempe videre. Det er tøft altså:klemse:

Prøvende
16-12-2017, 09:00
Takk for tilbakemeldinger. Her har vi konkludert med at vi ikkje gjer oss på tap denne gangen. Kontakta Serum i Athen og sendte ned menstrasjonsnlod for test. Der kom dei fram til at eg har ein rekke utfordringa blant anna skjult klamydia, ureaplasma species og ubalanse i bakterieflora. Dette er jo ikkje anerkjent i Norge. Ved utskrift av journal fant vi ut at mannen gjentatte ganger har fått påvist unormale sædprøver, særlig på grunn av høgt tall med kvite blodlegemer i spermen. Dette blir ofte behandla med antibiotika også i Norge, men vi har ikkje hørt noko om dette. Samtlige klinikker vi har dialog med i utlandet har reagert på dette og foreslått antibiotikakur. Etter forslag frå Serum ska eg ta kur på 25 dager basert på prøven medan mannen skal ha kur på 40 dager så skal vi ned for meir undersøkelse.

Etter tilbakemeldinger om ulike klinikker følte eg meg tryggare på valget vårt så setter utrulig pris på tips og råd 😊

syktlangtnord
16-12-2017, 15:45
Gratulerer med valget! Godt å høre at de har en plan. Jeg har aldri hørt om slik mensblodtest før, og det høres veldig grundig og bra ut. De ber ikke om det på AVA Peter, eller kanskje det gjøres om man slår ut på visse kriterier..? Blir spennende å se hvordan det slår ut, og når dere kan prøve igjen :) Lykke til!

aboutJune
20-12-2017, 15:22
Så ble der ikke noen lykkelig slutt her heller... Tom fostersekk på UL i dag 8+0:sukk: Fryktelig trist syn.. Håper det går bra med dere her inne og at vi alle finner troen og styrken igjen:grouphug:

Sent Ute
21-12-2017, 01:23
Gratulerer med valget! Godt å høre at de har en plan. Jeg har aldri hørt om slik mensblodtest før, og det høres veldig grundig og bra ut. De ber ikke om det på AVA Peter, eller kanskje det gjøres om man slår ut på visse kriterier..? Blir spennende å se hvordan det slår ut, og når dere kan prøve igjen :) Lykke til!

Jeg tror det med testing av mensblod er noe de bare gjør ved Serium Ivf i Athen. Jeg har også sendt inn blod til dem. Testet negativt på alle prøvene, men mye tydet på jeg hadde overvekst av bakterier som de ikke hadde testet for, i skjeden - de tippet på ulike former for tarmbakterier. Tok vaginaltester hos gyn her hjemme etterpå for å se om det dukket opp noen tarmbakterier, samt urinprøve, og alle var negative. Men jeg var likevel litt småirritert i underlivet, så fikk antibiotika i form av stikkpiller i tre dager, og etterpå har symptomene vært borte. Tror imidlertid ikke at hpv var på den smørbrødlista som man testes for i Athen, men det går jo an å sende dem en e-post og spørre. Grunnen til at de vil ha blod fra livmoren, er at visse infeksjoner ikke sitter i skjeden, men kun i livmoren. Så dermed kan man teste negativt t på vaginal prøve for klamydia her hjemme, men likevel ha skjult chlamydia i livmoren:neglebit:

Sent Ute
21-12-2017, 01:32
Så ble der ikke noen lykkelig slutt her heller... Tom fostersekk på UL i dag 8+0:sukk: Fryktelig trist syn.. Håper det går bra med dere her inne og at vi alle finner troen og styrken igjen:grouphug:

Åh nei:dåne: Nå som det gikk så bra:sukk: Grusom følelse:neglebit:
Men nå vet du ihvertfall at du kan bli gravid:dromme:
Håper du blir ferdig med den verste delen før jul:klemse: Skulle du sette pillene allerede i dag?

Selv prøver jeg å nyte en hormonfri jul mens jeg venter på neste forsøk som jeg regner med blir i månedsskiftet januar/februar om alt går på skinner framover:lykke:

aboutJune
21-12-2017, 11:48
Takk for tilbakemeldinger. Her har vi konkludert med at vi ikkje gjer oss på tap denne gangen. Kontakta Serum i Athen og sendte ned menstrasjonsnlod for test. Der kom dei fram til at eg har ein rekke utfordringa blant anna skjult klamydia, ureaplasma species og ubalanse i bakterieflora. Dette er jo ikkje anerkjent i Norge. Ved utskrift av journal fant vi ut at mannen gjentatte ganger har fått påvist unormale sædprøver, særlig på grunn av høgt tall med kvite blodlegemer i spermen. Dette blir ofte behandla med antibiotika også i Norge, men vi har ikkje hørt noko om dette. Samtlige klinikker vi har dialog med i utlandet har reagert på dette og foreslått antibiotikakur. Etter forslag frå Serum ska eg ta kur på 25 dager basert på prøven medan mannen skal ha kur på 40 dager så skal vi ned for meir undersøkelse.

Etter tilbakemeldinger om ulike klinikker følte eg meg tryggare på valget vårt så setter utrulig pris på tips og råd 😊

Lykke til med antibiotikakurer, krysser fingrene for at det er det som skal til🤞 Det blir spennende:blomstersmil:

aboutJune
21-12-2017, 11:58
Åh nei:dåne: Nå som det gikk så bra:sukk: Grusom følelse:neglebit:
Men nå vet du ihvertfall at du kan bli gravid:dromme:
Håper du blir ferdig med den verste delen før jul:klemse: Skulle du sette pillene allerede i dag?

Selv prøver jeg å nyte en hormonfri jul mens jeg venter på neste forsøk som jeg regner med blir i månedsskiftet januar/februar om alt går på skinner framover:lykke:

Ja, det er sant😊 Men synes det er så rart at kroppen ikke tok seg av det... for utviklingen må jo ja stoppet veldig tidlig. Men ser jo at det er "vanlig". Pillene ble tatt i går ja, en smertefull opplevelse.. Men det vet du jo alt om. I dag ha4 smertene gitt seg, bare litt sliten. Tror det gikk bra, virket som det kom ut i alle fall. Kontroll om en uke. Også må vi ha noen måneder pause:sukk: Det tar på kropp og sjel dette her.

Du nå ha en riktig fin og hormonfri jul! Og nå må snart ting begynne å gå på skinner:lykke::lykke: Krysser fingrene for neste forsøk:klemse:

Sent Ute
22-12-2017, 01:00
Ja, det er sant😊 Men synes det er så rart at kroppen ikke tok seg av det... for utviklingen må jo ja stoppet veldig tidlig. Men ser jo at det er "vanlig". Pillene ble tatt i går ja, en smertefull opplevelse.. Men det vet du jo alt om. I dag ha4 smertene gitt seg, bare litt sliten. Tror det gikk bra, virket som det kom ut i alle fall. Kontroll om en uke. Også må vi ha noen måneder pause:sukk: Det tar på kropp og sjel dette her.

Du nå ha en riktig fin og hormonfri jul! Og nå må snart ting begynne å gå på skinner:lykke::lykke: Krysser fingrene for neste forsøk:klemse:

Det er visst de som går helt til oul før de oppdager BO, så vi kan jo være glade for at prøverørsregimet sørger for tidlig ul. Ellers lurer jeg litt på om det er flere tilfeller der kroppen ikke ordner opp selv blant oss som går på hormoner? For med en gang jeg sluttet å ta dem i påsken, ordnet jo kroppen opp selv.

Jeg har blitt tvunget til å ta lange pauser etter hvert av de to siste forsøkene fordi kroppen har brukt så lang tid på å nullstille seg, men jeg tror det har vært viktig for sjelen også. Først nå føler jeg meg som meg selv igjen, og da kom det ikke som noen bombe akkurat at ul i dag viste at jeg nærmer meg el. Tok også saltvannsultralyd, og der var det hverken rester, polypper eller muskelknuter å se:yess:

Jeg trøster meg med at for hvert av de tre forsøkene jeg har hatt etter tvillingene, er jeg kommet litt lenger, og det tenker jeg gjelder for deg også:klemse: Men det er beintøft, ingen grunn til å legge skjul på det, og akkurat nå står du midt oppi den hardeste biten. Ikke så enkelt å feire jul med lett hjerte da, hvertfall ikke om man må gjøre gode miner til slett spill:sukk:

aboutJune
22-12-2017, 18:46
Det er visst de som går helt til oul før de oppdager BO, så vi kan jo være glade for at prøverørsregimet sørger for tidlig ul. Ellers lurer jeg litt på om det er flere tilfeller der kroppen ikke ordner opp selv blant oss som går på hormoner? For med en gang jeg sluttet å ta dem i påsken, ordnet jo kroppen opp selv.

Jeg har blitt tvunget til å ta lange pauser etter hvert av de to siste forsøkene fordi kroppen har brukt så lang tid på å nullstille seg, men jeg tror det har vært viktig for sjelen også. Først nå føler jeg meg som meg selv igjen, og da kom det ikke som noen bombe akkurat at ul i dag viste at jeg nærmer meg el. Tok også saltvannsultralyd, og der var det hverken rester, polypper eller muskelknuter å se:yess:

Jeg trøster meg med at for hvert av de tre forsøkene jeg har hatt etter tvillingene, er jeg kommet litt lenger, og det tenker jeg gjelder for deg også:klemse: Men det er beintøft, ingen grunn til å legge skjul på det, og akkurat nå står du midt oppi den hardeste biten. Ikke så enkelt å feire jul med lett hjerte da, hvertfall ikke om man må gjøre gode miner til slett spill:sukk:

Ja uff, jeg synes dette var seint nok.. jammen bra vi får tidlig UL. Jeg også tenker at det må være flere tilfeller av dette ved hormoner og prøverør. Legen påstod at de ikke hadde flere tilfeller der på klinikken enn blant naturlig gravide. Men nå tror ikke jeg på alt legen sier da😉

Blir spennende å se hvor lang tid det tar før kroppen er nullstilt ja, det kan nok ta litt tid. Og kjenner at for psyken tar det i alle fall ta litt tid. Men blir man ikke tøffere av motgang.. Håper det!

Så flott at du endelig har blitt deg selv igjen og at alt er som det skal :heia: Det er en deilig følelse. Og sant det at vi begge kommer stadig lengre, det er en bra motivasjon. Neste gang! Nyt jula:blomstersmil: Jeg skal prøve det også, selv om den nok blir litt tung også. I alle fall skal vi være mest med de nærmeste og alle vet hva vi har vært gjennom, det er fint:klemse:

syktlangtnord
22-12-2017, 23:41
:grouphug: Jeg har trua på 2018 for oss alle, Sent Ute, Prøvende, aboutJune og alle andre som prøver! :grouphug:

Me87
23-12-2017, 19:20
Heier på dere alle :heia:
Må 2018 bli deres år :grouphug:

God jul!

Prøvende
28-12-2017, 12:46

Fy flate så tris å høyra! Eg fekk også oppdaga bo på ul i veke 7 no i april. Forferdelig følelse. Følte meg lika gravid som eg skulle vera og legane på Haugesund sjukehus kunne fortella at detta kunne gå uoppdaga i lang tid siden kroppen innbille seg at den er gravid pga fostersekken. Eg syns da var så kjipt og skulle heller hatt negativ test. Da positive er at dei då ofte endre regime i forhold til medisin etter eventuell positiv test neste gang. Da har eg til gode å oppleva då, men me får ha trua på at det skal gå. Lykke til framover :klemse:

aboutJune
03-01-2018, 16:22
Fy flate så tris å høyra! Eg fekk også oppdaga bo på ul i veke 7 no i april. Forferdelig følelse. Følte meg lika gravid som eg skulle vera og legane på Haugesund sjukehus kunne fortella at detta kunne gå uoppdaga i lang tid siden kroppen innbille seg at den er gravid pga fostersekken. Eg syns da var så kjipt og skulle heller hatt negativ test. Da positive er at dei då ofte endre regime i forhold til medisin etter eventuell positiv test neste gang. Da har eg til gode å oppleva då, men me får ha trua på at det skal gå. Lykke til framover :klemse:

Å så du har også vært gjennom det Prøvende:klemse: Jeg hadde heller ingen tegn til at boe var galt. Brotsett fra den den litt dårlige følelsen.. men det tror jeg bare var angst for å tro og angst for skuffelsen som man har kjent så mange ganger før. Det er så vanskelig og jeg skulle heller hatt negativ test ja. Tror kanskje sorgen og skuffelsen nesten er like stor ved "bare" negativ test, men alt dette fysiske i tillegg. Her startet blødningen opp igjen nå, nesten to ukene etter cytotec, skikkelig langpining det her. Akkurat som det ikke var nok langpining i forkant...

Her blir det ikke noe endringer heller. Eller kanskje øke dose da for å få flere egg.. :panikk: Ellers blir det å vurdere sæddonasjon, eller tro på teknologien en runde til...:sukk: Uansett må jeg ha en pause. Trenger noen uker å føle meg frisk, gjerne uten kvalme også😉

Hva er din plan framover Prøvende?