PDA

Se full versjon : Det går tregt...

tinkerbell
09-12-2004, 09:18
Er litt frustert om dagen, siden det tilsynelatende ikke går videre med BV hos oss.

Vi har jo tatt opp møtene igjen etter den leie SA-episoden, men...

... 1) så ble alenemøte til mannen min avlyst pga sykt barn hjemme uten at han fikk ny time, og jeg er redd at selv om det skjer før jul, så er det for sent nå til å få sosialrapporten i julegave [smiley=hodeiveggen.gif].

... 2) hun har sagt at hun skal prøve å ha sosialrapprten fertig før jul, men som sagt vet jeg allerede at hun ikke klarer det. Hun har antakeligvis ikke engang begynt å skrive. Veldig hyggelig dame sånt sett, men uten mye struktur i jobben sin. Virker veldig uorganisert. Hun kommer alltid uforberedt på møtene uten å aha opparbeidet det vi snakket om sist, og jeg begynner å bli UTÅLMODIG [smiley=frustrert.gif]. Vi startet møtene tross alt allerede i August, og vi mistet ikke mer enn en uke pga SA'en...

Måtte bare få ut litt frustrasjon, jeg ;)

Fru_Pietra
09-12-2004, 09:43
[smiley=klem.gif] Du har valgt riktig sted å få ut litt frustrasjon :D

Tror nok vi er mange her som kjenner den ekle kriblete følelsen av å ha lyst å gi noen et solid spark der sola ikke skinner ;D

Vi måtte mase temmelig mye før hjemmebesøk. Ikke nødvendigvis fordi de brukte så uhorvelig lang tid, men fordi de hele tiden lovet noe som de ikke helt fikk til å gjennomføre og det er bra frustrerende... [smiley=gal.gif]

Og ærlig talt. Hvis møtene startet i august burde det være mulig å avslutte før jul. Dere fortjener å komme et skritt videre nå [smiley=protest.gif]

[smiley=Lykke
Lykke til. Det kan jo hende hun overrasker stort, jeg krysser fingrene for det ;D

Klem fra (Fru)Pietra

Brasilmamma
09-12-2004, 11:34
:) Hei :)

Vil bare si at jeg føler med deg, våre møter ble også utsatt gang på gang, men vi kom i havn til slutt. Begynte med bv i januar i fjor, og fikk akkurat sendt sos.rapp. til Bufa før fellesferien, så det tok ca. 1/2år. Det var ett laaaangt halvt år :(

Ønsker deg lykke til videre, også håper jeg damen får ut finger'n ::)

Ally
09-12-2004, 11:43
Hei,

Føler med deg og kjenner igjen frustrasjonen. ???
Hold humøret oppe og forsøk å kos deg i julen.

Stor juleklem fra Ally ;D

tinkerbell
09-12-2004, 12:41
Hun har i mellomtiden fått ut litt av fingeren ;D. Mannen til tinkerbell skal ha alenemøte (det siste møte vårt før sosialrapporten kan ferdigstilles) nå førstkommende mandag.

Det gir jo kanskje rom for noen bittesmå forhåpninger??

Lija
09-12-2004, 15:30
Da kan det jo hende det går raskt. Det er lov å håpe ;D
[smiley=Lykke

Adriana
09-12-2004, 16:05
Kanskje hun er av den typen som liker å ha det rent og ryddig før jul?? Da er det sikkert godt å få sendt av gårde alle de kjedelige sosialrapportene ;D

Jeg krysser fingrene for dere!

Adriana

kinaputten
09-12-2004, 17:03
Hei Tinkerbell!

Så flott at det ser ut til å lösne litt! Håper BV-dama tar en skikkelig "storrengjöring" för jul og gjör seg ferdig med rapporten!

[smiley=Lykke videre!

Ha en fin adventshelg, Tinkerbell!

[smiley=storklem.gif]

Noraforr
10-12-2004, 08:12
Kjære Tinkerbell,

nå håper jeg at det løsner for dere i forhold til BV - at de klarer å holde det de lover [smiley=kryssfingre.gif]

I fjor stod vi i deres sko. Vi startet opp med BV i september og ble lovet sosialrapporten ferdig i god tid før jul. Vi holdt trykket oppe hele veien - og vår saksbehandler var som deres - hyggelig, men ikke særlig strukturert i jobben. Vi hadde tilsammen 5 møter med saksbehandler i løpet av knappe 2 mnd - hadde siste møte 11.11.

Den 23.12 ble vi invitert til kontoret for å lese igjennom og signere. Vi hadde ikke sett utkast til rapporten tidligere en gang - og i full fart fikk vi lese igjennom og rette på de nødvendigste feil. Rapporten bar preg av hastverksarbeid, så trolig var den skrevet samme dag som vi var der!!
....men det ble da før jul på oss - og vi sørget selv for å få konvolutten i posten.

Håper at dere kan legge BV og kommunen bak dere i løpet av relativt kort tid.

[smiley=Lykke

klem fra Noraførr

tinkerbell
14-12-2004, 07:27
Da var siste møte unnagjort i går, og det føles GODT. Men, som jeg tenkte meg, så har hun fortsatt ikke begynt å skrive. Hun har moderert tidsaspekten litt, og håper hun får sosialrapporten ferdig i romjula, slik at vi kan underskrive på nyåret.

Det er greit nok for meg, i hvert fall dersom det ikke drøyer enda lengre. Regner uansett med at det ikke skjer alt for mye hos region øst i romjula registreringsmessig sett...

Gleder meg til denne etappen endelig er overstått!!!

Ahava
14-12-2004, 07:43
Kanskje vi skulle starte en innsamlingsaksjon for bv-pedagoger? Et touch-kurs til alle sammen! Det er utrolig hvor lang tid man kan bruke på å "skrive ut" den rapporten.. Det er visst ingen som skriver ut det de får etter hvert møte, for så å "bare" legge til de siste info'ene, lese korrektur og skrive ut etter siste møte! Kan det være så vanskelig..? Grattis til dere, i alle fall! Vi har et møte igjen vi, 14. januar, så kanskje rapporten er ferdig til 1, februar? ??? [smiley=storklem.gif]

Noraforr
14-12-2004, 08:16
Hei Ahava,

to sjeler og samme tanke. Ved begge rundene i BV irriterte jeg meg grønn over at de jobbet på "steinaldernivået" [smiley=frustrert.gif]

Kulepenn og papir - piler hit og dit - stjernepkt. 1, 2 og 3 - nytt sjernepkt. 2a - ..... - ingen skriving mellom møtene - vi hadde 5 møter tilsammen - det ble mange løsark ........... [smiley=hodeiveggen.gif]

Sist var vi som sagt lovet rapporten ferdig før jul. Da jeg snakket med saksbehandler rundt 15.12 hadde hun ikke begynt å skrive ennå ... men mente at det trengte hun bare 1-2 dager på.
Det gikk 6 uker fra siste møte til underskriving .... og det kan ikke være lett å "ta igjen" alt så lenge etterpå. [smiley=tenker.gif]

Første rapporten var omtrent på samme måte, men det ble en god rapport til slutt. Hun kontaktet oss en rekke ganger undervegs for at hun ikke husket helt hvordan ting var eller at hun hadde skrevet det litt uklart i notatene sine. Hun brukte nok mange dager for å framstille rapporten.
Den vi fikk nå sist bar tydelig preg av hastverksarbeid - at hun måtte bli ferdig før jul siden hun hadde lovet oss det.

Jeg er helt klart med på kronerulling til skrivekurs til BV-ansatte ;D

Nå er heldigvis BV og sosialrapporter et tilbakelagt stadium - Rart hvor fort man glemmer hvor frustrert man har vært ..... [smiley=lettet.gif]

Klem fra Noraførr

Amalie
14-12-2004, 09:20
Min mann og jeg skrev i stor grad sosialrapporten vår selv vi...
Vi leverte i forkant en avhandling hver til BV hvor vi beskrev oss selv som barn, vårt forhold til våre foreldre, søsken, øvrig famile, etc.
I vårt eneste møte med BV ble vi intervjuet utfra våre beskrivelser og vi fikk anledning til utfylle våre "fortellinger" ytterligere. Da sosialrapporten forelå var den basert på det vi selv hadde skrevet med utfyllende kommentarer. Våre egne formuleringer var i stor grad benyttet.
Er ikke dette vanlig prosedyre?
Jeg skjønner ikke da hvorfor ting skal ta så tid.....???

Amalie [smiley=sol.gif]

tinkerbell
10-01-2005, 15:26
Det er dessverre anledning til å hente fram den tråden igjen. Først skulle sosialrapporten bli ferdig før jul, så i romjula og nå er den fortsatt ikke påbegynt, og hun har sluttet å sette tidspunkt, bare sagt hun har den på lista si, og det var andre ting som måtte prioriteres. Men hvis hun aldri prioritere den, da blir den jo aldri skrevet...

Jeg er så oppgitt!!!!!!!!!

Rusketuska
10-01-2005, 17:50
Forstår deg så inderlig godt. Selv måtte vi vente i over 2 mnd fra 1. BV-besøk til sos.rapporten ble undertegna [smiley=angry.gif]

[smiley=sinna2.gif] Bare få ut din frustrasjon her, vi skal støtte deg så godt vi kan [smiley=hodeiveggen.gif]

[smiley=storklem.gif] fra Rusketuska

Ahava
10-01-2005, 18:26
2 måneder fra FØRSTE møte til underskriving? Eh.. Beklager, men.. mener du ikke siste? Eller var dere av de heldige som hadde bare 1-2 møter i full fart? Det er så mange forskjellige måter dette blir gjort på, at man ikke skulle tro de hadde retningslinjer å gå etter, men det HAR de jo.. [smiley=forvirret.gif]

tinkerbell
11-01-2005, 08:30
Hei Rusketuska,

vi hadde første møte i beg. av September (September teller altså med!)! Og vi har hatt hele 5 (!!!!!!!!) møter, og uten at hun har skrevet i mellomtiden!
Man skulle tro at dette bør holde for å lage en sosialrapport??? Når man først setter seg ned med den, er det ikke en gang så mye jobb, men den kjære dama har nok enten ikke særlig lyst eller papirskrekk eller begge deler. Det som er ekstra ille er jo at man ikke har noen sted å klage til og heller ikke vil sette et godt forhold med BV på spill (kan hende man trenger de senre en gang til). Så man MÅ jo bare vente og vente og vente og håpe og håpe og håpe.

Ahava: Hos dere ser det jo også veldig smidig ut (ikke mer enn to måneder mellom 1. møte og signering)!

Tidligere bruker
11-01-2005, 08:34
[smiley=frustrert.gif] Åååå så trøttende, føler masse med deg. Vi har snart ventet i 4 måneder for å få dato til første møte, håper vi snart får starte.
Lykke til [smiley=Lykke

Rusketuska
11-01-2005, 10:52
Ahava, du har lest rett; 2- 2,5 mnd fra FØRSTE møte til signering. Vi hadde et møte hjemme hos oss, der vi begge deltok, deretter hvert vårt møte hos BV. Fra første til 3. møte tok det ca. 3 uker. Var det kjapt det da, eller? Føltes ikke slik når det stod på

Ettersom dere har barn, kan jeg tenke meg at det er litt mere møtevirksomhet pga. av det :)

fillolin
11-01-2005, 13:52
Eh... det kjennes jo lenge når en står midt oppi det og er klar som et "egg", men mange vil nok regne det som et heldig tilfelle, egentlig. Selv om det selvfølgelig kan gå ennå kjappere! Men nå husker jeg ikke hvor lenge dere måtte vente på 1. møte - kanskje det var lenge?

[smiley=klem.gif]

Rusketuska
11-01-2005, 17:02
Eh... det kjennes jo lenge når en står midt oppi det og er klar som et "egg", men mange vil nok regne det som et heldig tilfelle, egentlig. Selv om det selvfølgelig kan gå ennå kjappere! Men nå husker jeg ikke hvor lenge dere måtte vente på 1. møte - kanskje det var lenge?

[smiley=klem.gif]

Vet ikke om det var meg du mente nå, eller hva. For oss gikk det over 5 mnd fra vi sendte søknad til BV til vi hørte noe mere.... Totalt manglet det bare 7 dager på at det gikk 8 mnd fra 1. kontakt til sos.rapport ble sendt.
[smiley=klem.gif] Rusketuska

Rusketuska
11-01-2005, 17:11
Hei Rusketuska,

vi hadde første møte i beg. av September (September teller altså med!)! Og vi har hatt hele 5 (!!!!!!!!) møter, og uten at hun har skrevet i mellomtiden!
Man skulle tro at dette bør holde for å lage en sosialrapport??? Når man først setter seg ned med den, er det ikke en gang så mye jobb, men den kjære dama har nok enten ikke særlig lyst eller papirskrekk eller begge deler. Det som er ekstra ille er jo at man ikke har noen sted å klage til og heller ikke vil sette et godt forhold med BV på spill (kan hende man trenger de senre en gang til). Så man MÅ jo bare vente og vente og vente og håpe og håpe og håpe.

Tinkerbell, ser nå at jeg har vært litt ukonsentrert når jeg leste innlegget ditt i sted. Beklager [smiley=trist.gif]

1. møte i september, og rapport ennå ikke ferdig! Måtte dere vente lenge før 1. møte forresten? Dette er jo nesten uholdbart!!! [smiley=sinna2.gif] Er det ingen fin måte på purre opp på? [smiley=sintbrev.gif] Det må jo være en etat over BV som går ann å sende en liten klage til? Hmmm, noen som vet.?
Er vi prisgitt saksbehandlerene i BV helt og holdent i denne prosessen. Jeg forstår jo at BV er overarbeidet. Men 4-5 mnd for å skrive en sos.rapport er nå veldig drøyt da!!! En ting er å vente på at de tar kontakt, en annen ting er tiden etter at man har kommet i gang!

Nok en gang, jeg er lei meg for at jeg ikke leste innlegget ditt ordentlig

[smiley=storklem.gif]

fillolin
11-01-2005, 17:16
Hei Rusketuska!
Ja, det var deg jeg mente, det var det der med 2,5 måneder fra første møte til signering jeg kommenterte på. Leser alltid igjennom innleggene før jeg sender dem, og sletta noe underveis, men ser nå [smiley=iik2.gif] at jeg har sletta for mye...
8 måneder er mer enn lenge nok! Det jeg mente å si var at 2,5 måned kanskje ikke var spesielt lang tid på den aktive delen av prosessen. Siden du spurte om det i innlegget før :-/ Men som jeg antydet (skrev det gjorde jeg jo ikke, siden innlegget tilslutt ble helt annerledes enn i hodet mitt...), det er jo totaltiden som skaper følelsen... Uff, dette ble bare dumt...og verre og verre?....håper du bærer over med meg! [smiley=trist.gif]

[smiley=klem.gif]

Lija
11-01-2005, 17:16
Tinkerbell
En vil fortasatt ha et godt forhold til Bv selv om en sier i fra at en synes det har tatt lang tid. skjønner at du ikke ønsker å gjøre det, men det er jo grenser for hvor lang tid dem kan bruke på en rapport.
Vet om et par som sa i fra, lignet på deres tilfelle, og da ble det fart på sakene, så noen trenger et spark bak. Og det er vel ikke til å stikke under en stol at vi som er i denne situasjonen er veldig redd for å mase, bli oppfattet utålmodig etc, fordi vi er så avhengig av deres syn og meninger. Og på den måten havner vi kanskje nederst i bunken fordi andre sier i fra og det er saker som ikke kan vente. Men egentelig så kan ikke våre saker vente heller.
Vi har så langt vært veldig heldige, også lenge vi måtte vente så lenge på 1møte skulle de gjøre det så raskt de bare klarte. det var dem selv som satte dead-line i midten av februar.
håper det går som dem hadde tenkt [smiley=sol.gif]

Rusketuska
11-01-2005, 17:18
Fillolin, forstår hva du mener :)

[smiley=klem.gif]

Fru_Pietra
11-01-2005, 21:25
Tinkerbell, jeg er veldig enig med Lija. Dere har lov å stille krav, selv om vi er i en fryktelig sårbar situasjon...

Vi måtte mase for å komme i gang, men vi følte også at vi måtte gjøre det på en slik måte at vi ikke mistet opparbeidet goodwill. :-/ Vi passet nøye på å fortelle at grunnen til at vi maste er at dette betyr så utrolig mye for oss og at vi allerede har ventet veldig lenge på å få en familie. vI "forsto" svært godt ([smiley=gal.gif]) at de hadde viktige saker som måtte prioriteres, men at vi visste at andre kommuner da leide inn ekstern hjelp for at adopsjonssakene ikke skulle hope seg opp... Blablabla [smiley=telefon.gif] Ikke lett å forholde seg saklig når utålmodigheten vokser proporsjonalt, men tror det lønte seg...

Jeg [smiley=kryssfingre.gif] fingre og tær for at det blir skikkelig fart i sakene!!

[smiley=storklem.gif]
Fra fruPietra

pippi
11-01-2005, 21:38
Heisan..
Ser dere diskuterer Bv og saksgang.
For vår del har prosessen hittil gått ganske greit, skjønner at jeg ikke kan klage i forhold til mange her inne,men vi ble lovet at det ikke skulle gå mer en to uker før raporten var ferdig, og da vi ikke hørte noe fra dem på tre uker ringte jeg.
Det er selvsakt viktig og være hyggelig men det er for all del låv til å spørre... det er min erfaring.
Etter at jeg hadde pratet med Bv gikk det litt i overkant av en uke til raporten var ferdig

pippi

tinkerbell
12-01-2005, 08:49
Jeg har ringt på mandag, siden vi egentlig hadde ventet rapporten senest uken før etter det hun sa sist til mannen min.

Jeg prøvde å være veldig diplomatisk *;D, og spurte rett og slett hvordan det sto til med rapporten vår. Jeg sa at vi ville veldig gjerne komme oss et steg videre nå etter hvert.

Det er ok hvis kommunen sier de ikke har kapasitet og en må vente en stund til prosessen kommer i gang. Men jeg er ikke enig i at de tar imot en og så drøyer det til de grader.

Jeg skal også mase videre på en hyggelig måte, sånn alle to uker, omtrent. Men jeg er frustert og oppgitt for det. Hun vet veldig godt at vi (som de aller fleste som søker om adopsjon) har vanskelige år bak oss. Da behøver hun jo egentlig ikke å gjøre det enda vanskeligere. Men jeg skjønner at hun ikke ser det på den måten. Jeg har en mistanke om at hun prioriterer fosterbarn/foreldre foran adopsjon. Det første hun spurte oss var om vi kunne tenkt oss å bli fosterforeldre i stedet for å adoptere, og hun har i mellomtiden plassert et fosterbarn hos naboene våre. Så når det gjelder den biten er hun tydligvis ivrig. Skulle ønske hun var like ivrig for å gjøre unna rapporten vår.

Jeg forstår heller ikke helt hva problemet er, siden det var aldri vanskelig å få time til møtene, og møtene har vært hyggelige og mange (det hadde hun tid til, til 5 (!!) møter!). Så det må være skrivingen og det å gjøre seg ferdig som er problemet.

Jeg kan bare håpe at hun etter hvert blir lei masingen min og setter i gang rumpa si.

fillolin
12-01-2005, 09:13
Dette hadde jeg ikke funnet meg i! Og jeg forstår ikke at det ikke er mulig å rette en klage noe sted. Er det bare denne dama som jobber i BV, eller er det hun som er sjefen? Hva med en skriftlig henvendelse, evt. klage? Hvis hun ikke er sjefen i BV, vil det vel være en sjef der som holder seg orientert om all post og kanskje tar affære? Har hun sagt om hun kommer til å anbefale dere? For isåfall kan hun jo ikke gå tilbake på det, selv om dere klager (og SÅ uprofesjonell er hun dessuten neppe!) En ting er at dere har ventet lenge, en annen ting er at det er faglig uholdbart å la det gå så lang tid fra møtene og til rapportskriving. Hukommelsen har sine grenser - detaljer og nyanser kan fort bli glemt, mens andre minner kan bli "forvrengt" over tid.
Det er selvfølgelig lett å ha forståelse for at hun prioriterer fosterhjemsplasseringer - det er jo viktig, det haster, og det er nær. Men det er jo faktisk et barn som "venter" på dere også. Det er jo også viktig! Selv om det er langt unna... Jeg synes du har vært tålmodig lenge nok! Og hvis du er usikker på formuleringer eller konkret fremgangsmåte, så er det mange proffer her som kan gi deg råd!

Lykke til- [smiley=klem.gif] fra fillolin

tinkerbell
12-01-2005, 11:41
.Hei fillolin,

hun har nok sagt at hun vil anbefale oss. Jeg skal gi henne denne og neste uken, så har hun meg på telefonen igjen. Og hvis det drøyer til slutten av måneden, så skal jeg se om det er noen overordnede å klage til.

I mellom tiden håper jeg bare at BUFA virklelig klarer å få køtiden ned, slik at vi kan hente litt inn ijgen der.

Tusen takk dere alle som har svart! Jeg har litt bedre samvittighet for å være oppgitt nå ;D.

pippi
12-01-2005, 17:39
Heisan tinkerbell!!!!

Forstår veldig godt at du er frustrert, vi får [smiley=kryssfingre.gif]for en fortgang på deres vegner...
Vis ikke får du undersøke hvor du kan hennvende en klage, lurer på om du kan klage til noen i BUFA [smiley=tenker.gif] er ikke sikker men har hørt snakk om det ...

pippi

kinaputten
14-01-2005, 11:00
Heisan!

Historien din er helt utrolig, Tinkerbell! At det går an... Det er til å [smiley=taarefost.gif] av!

Selv om man er veldig sårbar i en adopsjonsprosess, så kan man ikke godta alt. Syns dere skal skrive en höflig forespörsel om hvorfor det dröyer så lang tid til hennes overordnede hos BV. Dersom det ikke förer frem sender dere en klage til Fylkesmannen. Skjönner godt at dere kvier dere til å gå til det skrittet å klage, men som sagt: DET GÅR IKKE AN å behandle dere sånn!

Fillolin og jeg har kokt sammen en idé tidligere om at vi kanskje kunne trengt en interesseforening for oss adoptivsökere. En forening som kunne gå i bresjen og ta tak i slike situasjoner som dere er midt oppe i nå.
FILLOLIN: Föler du deg fremdeles kallet til å väre forkvinne? ;D Neida, tuller... Men idéen er ikke så dum!

Indignert hilsen og [smiley=storklem.gif]

Ahava
14-01-2005, 12:07
Synes idèen er GOD, jeg... [smiley=tenker.gif]

Lija
14-01-2005, 12:24
Kjempegod ide. [smiley=duskedame.gif]

fillolin
14-01-2005, 23:33
[smiley=ja.gif] Ja, sant det hadde vært lurt?! (MÅTTE jo bare gi lyd fra meg nå...)
Jeg har ikke forutsetninger for å starte no' sånt. Men hvis noen andre gjør det, så kan jeg gjerne bidra med skarpe eller formelle eller ironiske eller [smiley=sintbrev.gif] eller hyggelige brev...Det er jeg ganske flink til. Og det kommer sikkert til å trengs alle slaga... ;)

Fru_Pietra
15-01-2005, 08:00
En strålende god ide [smiley=ja.gif]!!!

Wanda
16-01-2005, 13:33
Ja, kjempegod idè!!!

Jeg sitter akkurat og lurer på om jeg skal sende et klagebrev ang. saksbeh.tiden i Bufetat. Syns ikke den heller er noe å rope hurra for. Vet at de gjør sitt beste på magre budsjetter, men det må da gå an å få økt bevilgningene tilstrekkelig til at de får utført de oppgavene de har påtatt seg? F.eks. få leid inn en vikar til å få unna køen, eller en ekstra ansatt som har adopsjoner som hovedoppgave? Hvis jeg har forstått det riktig tar tilsvarende vedtak i Sverige ca en uke fra avsluttet "sos.rapport" (Tar forbehold om at jeg har misforstått dette). Jeg forstår det sånn at region Øst behandler ca 1,5 søknad pr. arbeidsdag (ca 140 søknader i løpet av 4 - 5 mnd.). Vi bør vel kunne forvente bedre?

Er litt usikker på hvem jeg bør sende klagen til? Er det BFD, Bufdir, eller er det Bufetat som skal ha den for å videresende til de som kan gjøre noe med dette?

Tar gjerne imot forslag, synspunkter, osv.

Klem fra Wanda

Smurf
16-01-2005, 18:12
Skulle bare si at jeg Synes det er bra at noen sender de et brev jeg :)

Ahava
16-01-2005, 20:36
Hvorfor ikke sende det direkte til departementets øverste leder, nemlig ministeren? Da blir det ikke "personlig" for noen, samtidig som det "sklir rett inn" mht til den smule oppmerksomhet adopsjon har fått den senere tid.. Dessuten har man KRAV på svar derfra ;D
[smiley=klem.gif]

kinaputten
17-01-2005, 16:31
[smiley=ja.gif] Ja, sant det hadde vært lurt?! (MÅTTE jo bare gi lyd fra meg nå...)
Jeg har ikke forutsetninger for å starte no' sånt. Men hvis noen andre gjør det, så kan jeg gjerne bidra med skarpe eller formelle eller ironiske eller [smiley=sintbrev.gif] eller hyggelige brev...Det er jeg ganske flink til. Og det kommer sikkert til å trengs alle slaga... *;)

Hvis noen föler seg kallet til å stille som lederkandidat, tror jeg vi kunne fått en stor og slagkraftig forening. Mange kloke hoder her inne...

Men Fillolin og jeg vil ha copyright på idéen, altså! [smiley=ja.gif]