PDA

Se full versjon : Frustrert

Cec
07-01-2005, 17:55
Hei !

I dag fikk jeg legeerklæringen i posten - og fikk en skikkelig bekymring: i 2002 ble jeg nemlig plutselig nummen i hender og føtter og jeg ble undersøkt fra topp til tå på nevrologisk avdeling ved sykehuset her. Symptomene kunne indikere mye rart, bl.a. MS, men det ble til slutt konkludert med at det sansynligvis var en lavgradig virusinfeksjon. Etter et halvt år med flere oppfølgingsundersøkelser skrev legen i journalen min at jeg var "nærmest normalisert og en ser ikke behov for ytterligere kontroller".

Alt dette fortalte jeg selvsagt til barnevernskonsulenten som skrev sosialrapporten vår, og hun mente at det ikke var relevant for søknaden vår og utelot det fra sosialrapporten. Fastlegen min ville heller ikke ta det med når jeg var hos henne for å få den første legeerklæringen.

Men nå hadde fastlegen min laaaang juleferie, og jeg hadde ikke tålmodighet til å vente til hun kom tilbake - var redd det skulle ta noen uker å få svar på blodprøvene også. Derfor gikk jeg til en annen lege ved det samme legekontoret Jeg fortalte også henne om dette og igjen fikk jeg til svar at det ikke var relevant så lenge jeg føler meg frisk nå. MEN så har hun antagelig satt seg ned og lest journalen min og nå har hun altså strøket ut "nei" og istedet skrevet "ja" på neuropati under sykehistorie på erklæringen som skal sendes til Kina, og hun har skrevet en forklaring til dette der hun har sakset fra journalen fra sykehuset. Det er fullt av medisinske uttrykk og slutter med; "pasienten har ikke værrt plaget med dette i senere tid".

Mulig at jeg overdramatiserer, men jeg blir helt kvalm ved tanken på at CCAA skal lese dette og reagere negativt på det. Jeg ER jo frisk, men måten det er skrevet på får det til å høres ut som jeg egentlig kanskje er syk, og det kan til og med være en ukjent og FARLIG sykdom, jeg er bare ikke plaget av det for tiden....... [smiley=redd.gif]

Beklager at dette ble fryktelig langt og tungt og trist - jeg måtte bare få det av meg, for jeg får jo ikke snakket med legen om muligheten for å få det skrevet om en smule før på mandag, og det er frustrerende. Alle de andre papirene er klar........

Takk for at dere orket å lese dette !

Klem fra Cec

Rusketuska
07-01-2005, 19:03
Forstår din frustrasjon veldig godt. Og her inne finner du jenter som du godt kan tømme din frustrasjon over - underveis til vårt barn har vi alle våre frustrasjoner [smiley=hodeiveggen.gif]

Jeg håper at legen kan skrive om, evet. at din fastlege kan lage ny legeerklæring for deg. Du måtte jo avgi helseerklæring i forb. med godkjennelsen av Bufetat, og den ble jo avgitt nærmere "sykdomstilfellet" ditt i tid en erklæringen som er avgitt nå. Og når du ikke har symptomer i mellomtiden, så bør jo ikke sist avgitte erklæring være "dårlige" enn den første!!!

[smiley=storklem.gif]

Cec
07-01-2005, 21:20
Takk for støtten, Rusketuska !

Og det var faktisk et godt poeng det med at den siste legeerklæringen ikke bør være dårligere enn den første !
Den skal jeg bruke hvis hun "bøller"........ ;D

Og jeg kommer til å kontakte fastlegen når hun kommer fra ferie på torsdag hvis ikke alt har ordnet seg til da !

Søren ta den utålmodigheten....... [smiley=redd.gif]

[smiley=storklem.gif]

fillolin
07-01-2005, 21:37
Oj, oj, veldig frustrerende, ja!:o Men jeg er enig med dere i at det virker best å få omgjort den erklæringen, enten den samme legen gjør det eller at du venter til fastlegen er tilbake. En uke ekstra ventetid er tross alt peanuts sammenlignet med nervepirrende uker og måneder der du er redd det skal slå negativt ut. Dessuten, blir det ikke LID februar uansett?

Stor sympati [smiley=klem.gif] fra fillolin

kinaputten
07-01-2005, 22:42
Hei Cec!

Skjönner godt at du er litt nedfor nå, ja! Jeg ville iallefall fått en ny legeattest fra fastlegen. Heller ta den ekstra uka det tar nå, enn å vente i flere måneder i angst for hva CCAA vil mene. Jeg har hatt noe lignende det du har hatt, og legen min tok det ikke med i noen av helseattestene, fordi hun mente at det var fortid og at det ikke gikk ut over mine evner som mamma. Takk og pris for at jeg har en forståelsesfull lege, jente selvfölgelig!!! ;D

Snakk med fastlegen din på mandag, det ordner seg helt sikkert!

Er det ikke deilig å ha et sted å kunne få utlöp for frustrasjonene og engstelsene sine? Hipp hurra for FUB!! [smiley=duskedame.gif] [smiley=duskedame.gif]

Lykke til, Cec! Tror ikke denne lille forsinkelsen får så mye å si for LID'n. Husk nå er det snart CNY + at UD kanskje ikke har all verdens kapasitet om dagen til å legalisere våre adopsjonssöknader! Tror vi blir litt forsinket alle sammen...

La oss höre hvordan det går, da!

[smiley=storklem.gif]

Cec
07-01-2005, 23:14
Tusen takk for støtten alle sammen !
Enig med deg Kinaputten; Hipp hurra for FUB !!!!! [smiley=duskedame.gif]
Det er virkelig godt å ha dere - fantastisk å kunne slippe ut litt frustrasjon, og så få fornuftige og trøstende svar !
Skal holde dere oppdatert !

Fikk en telefon fra lokalforeningen til Adopsjonsforum nå i kveld, med spørsmål om vi vil ta en avbestillt plass på adopsjonsforberedende kurs allerede neste helg !
Måtte styre litt for å få det til, men siden neste kurs ikke er før i oktober og det forhåpentligvis er litt i seineste laget for oss - enten midt i reiseforberedelser, eller allerede reist til Kina....... - så takket vi ja. Gleder oss til det !

Og bildepresentasjonen er ferdig ! Fornøyd !

Cec :) med et forsiktig, optimistisk smil.

Ahava
08-01-2005, 15:13
Vi håper på kurs nå til våren.. :) Ikke alle lokal-lag som er like "lokale", så vi får bare håpe de har et bra hotell i nærheten, så kanskje vi tilogmed får spist en middag sammen, bare jeg og Ahuv'en! ;D Ordner seg sikkert med den legeattesten, det er jo deg NÅ som skal på den, ikke HELE helsehistorien din.. Oj.. Ferdog med bildene alt? Effektivitet! Kanskje jeg skulle mase litt på søstersen, så vi får kommet igang, vi har jo bare ca 4 måneder på oss.. lol.. [smiley=klem.gif]