PDA

Se full versjon : Fortelle på jobben i morgen

ashley
23-11-2004, 22:57
I morgen skal jeg ha utviklingssamtale og skal da fortelle at jeg nok skal ha permisjon utpå høstparten i 2005. Har bare vært her i 3 1/2 måned så det er med litt sommerfugler i magen jeg nå skal fortelle om våre planer for adopsjon.

Regner med at helt sikkert blir tatt imot bra for jeg har en utrolig flott sjef, men det er med en del spenning jeg går til det møtet allikevel.

Ahava
23-11-2004, 23:54
Lykke til! ! ! ! ! [smiley=duskedame.gif] [smiley=duskedame.gif] [smiley=duskedame.gif] det går sikkert bra :)

soulla70
24-11-2004, 07:38
[smiley=kryssfingre.gif] for at det går bra. Du sier jo selv at du har en flott sjef, så det ordner seg helt sikkert.

[smiley=Lykke

Mammamia
24-11-2004, 08:08
Lykke til på møtet! [smiley=Lykke Det blir sikkert masse spørsmål - akkurat som når man forteller det til andre venner og bekjente. Det er jo tross alt litt mer annerledes og ukjent for de fleste enn å stikke innom fødeavdelingen.

Har dere fått sendt papirene til Kina forresten? Det begynner jo å bli en stund siden dere fikk gokjenning nå, så jeg er litt nysgjerrig på hvor lang tid sånt tar.

[smiley=klem.gif]

Fru_Pietra
24-11-2004, 09:07
Ville bare ønske deg lykke til. Regner med at du blir møtt med et unisont "Åhhhhhhh, så koselig"- og mange nysgjerrige spørsmål ;D

Gleder med til den dagen vi kan "komme ut av skapet".

[smiley=Lykke

Hilsen (fru) Pietra

kinaputten
24-11-2004, 09:33
Hei Ashley!

Vil bare önske [smiley=Lykke med mötet hos sjefen! Det går sikkert kjempebra! Jeg fikk en [smiley=storklem.gif] av min sjef, den förste på 15 år!

Klem fra

yogi
24-11-2004, 10:18
Håper at det har godt riktig greit Ashley. Har dere fått sendt papirene deres av gårde til Kina forresten?

Hilsen

Rusketuska
24-11-2004, 11:06
Regner med at du har snakket med din sjef når du leser dette :)

Håer at møtet gikk bra [smiley=klem.gif]

Slenge meg på spm. som Yogi stiller, har dere fått sendt papirene til Kina?

[smiley=storklem.gif]

Noraforr
24-11-2004, 12:42
[smiley=kryssfingre.gif] for at møtet med sjefen gikk bra!

Lykke til videre i prosessen! [smiley=Lykke

klem fra Noraførr

tinkerbell
25-11-2004, 13:32
Og hvordan har det gått?

Nykjerrig og spent...

Ahava
25-11-2004, 15:24
Flere som er spent! Fortell, fortell.. :D

ashley
25-11-2004, 19:45
Det gikk veldig bra ;D - ikke noen klem og gratulerer og slikt. Hun var nok rimelig overrasket, men tok det veldig profft.

Vi får noen utfordringer ift hvordan vi skal løse dette med permisjonen, men vi tar det etterhvert. Hun ønsker å være fleksibel, men det må jo fungere på jobben også. Ikke helt enkelt å ta ut permisjon over lengre tid i en slik jobb som jeg har - enten det heltid eller deltid.

Antageligvis gjør vi det slik at jeg starter med et par måneder på heltid og så går over til deltid med å jobbe 3 dager i uken på kontoret og så være tilgjengelig på mail/telefon de andre dagene.

Nå har det seg slik at han jeg er gift med ønsker å ta ut så mye permisjon han kan, og hvertfall opptil 50%. Og da er det for meg/oss å finne løsninger slik at vi begge kan få tatt ut omtrent like mye.

Selve utviklingssamtalen gikk veldig bra og de var svært fornøyd - så fornøyd at jeg lovnad om lønnsøkning ifbm fast ansettelse om 2 1/2 mnd. Og den lovnaden kom ETTER at jeg fortalte om permisjonen.

Hun (sjefen) syntes det var fantastisk at vi ville adoptere - hun hadde selv et vennepar som har adoptert fra Kina. [smiley=lettet.gif]

Ang. papirer til Kina så regner vi med¨å ha de ferdige i neste uke. De sendes da til AF for gjennomgang og oversettelse før de sannsynligvis sendes til Kina i januar.

Vi har bevisst drøyd det en stund fordi ventetiden har gått så mye ned og vi har mentalt hatt høsten 2005 i hodet hele tiden. Siden jeg også fikk denne jobben så var det uansett hensiktsmessig å ha vært i den ca 1 års tid før jeg går ut i permisjon. Da har de fleste ting falt på plass og jeg kan konsentrere meg om det nye barnet og resten av familien i mye større grad.

(høres litt ut som Tårnfrid nå [smiley=tenker.gif] [smiley=redd.gif])

Rusketuska
25-11-2004, 19:56
Så fint at det gikk bra [smiley=duskedame.gif]

Vi skal også dele permisjonen omtrent 50/50, men for vår jobbsituasjon passer det best at vi tar ca. 3 og 3 mnd hver.

Ahava
25-11-2004, 19:59
Flott! Vi skal dele permisjonen 0/100 :D Jeg jobber allerede hjemme, i betalt arbeide, så det er liksom greit at mannen tar den permisjonen. Tror ikke han tar hele perioden, det er nok en grense for hvor lenge vi klarer å tråkke i hælenen på hverandre.. lol..

tinkerbell
26-11-2004, 07:43
Gratis, ashley, det ser ut som om de setter pris på deg ;)!

Adriana
26-11-2004, 15:31
Så fint å høre at det gikk bra, Ashley! Jeg skal begynne i en ny jobb i februar neste år, og må nok fortelle omtrent umiddelbart at vi skal adoptere. Gruer meg veldig til det... Jeg fikk allerede noen spørsmål om det på jobbintervju, man valgte ikke å svare [smiley=iik2.gif].

Vi har også tenkt å fordele permisjonen 50/50, og mannen min skal ta første halvår. Det gjør det litt lettere å fortelle om adopsjonen på den nye jobben :)

Egentlig et interessant spørsmål, det med permisjon. I prinsippet er vi adoptivforeldre jo helt likestilt, men jeg fikk det inntrykk på adopsjonsforberedende kurs at jentene skulle ta mesteparten av permisjonstiden alikevel. Hvordan har dere andre tenkt å fordele tiden??

Adriana

Rusketuska
26-11-2004, 15:56
Jeg søkte meg ny jobb her i høstes, og skev faktisk i jobbsøknaden at vi var i gang med adopsjonsprosess.

Jeg fikk jobben jeg, men jeg takket nei (av helt andre grunner).

Tidligere bruker
26-11-2004, 17:17
Gratulerer Ashley - med samtalen på jobben [smiley=sol.gif]

Mannen min og jeg jobber sammen, og håper nok på å få dele permisjon 60/40 (eller noe sånt). Jeg har jo drømt om at jeg kunne jobbe 2 dager og han 3 dager - men det er vel kanskje ikke mulig? Noen som har erfaring med dette?

Vi har ikke vært på noe kurs, så jeg lurer på det du skriver Adriana. Det høres jo litt utrolig ut da....??

God helg til alle sammen :)