PDA

Se full versjon : Vi har vært i Kina og hentet jenta vår!

tango
21-04-2004, 21:59
Har lenge prøvd å komme inn her uten å greie det. Hadde tenkt å fortelle om både tildeling og reiseforberedelser, men nå har maskina vært på service, så nå kan jeg endelig fortelle den glade nyheten: Vi har fått en vidunderlig vakker lita jente fra Jiangxi som vi hentet like før påske. Har vært hjemme noen uker nå, men det føles som om hun har vært hos oss bestandig :D Sitter igjen med så masse inntrykk og følelser etter Kina-turen; umulig å oppsummere kort her. Men dere kan glede dere!! Dette har vært en vanvittig stor og sterk opplevelse for hele familien - fra den dagen vi fikk telefonen fra verdens barn, fra vi fikk bilde av lille, vakre I, fra vi dro til Kina med storesøster på 3 1/2 og til vi endelig kunne holde lillesøster tett og godt inntil oss.

Nå nyter vi dagene med en glad og aktiv lita jente som nettopp fylte ett år. Storesøster er stolt og sjalu som storesøstre skal være, jeg er stolt og glad og har akkurat like tett ammetåke som jeg hadde da jeg fødte storesøster. De som måtte være i tvil: Følelsene og den intense kjærligheten kom som et prosjektil den dagen vi fikk bilde av lille I - fra da av har denne måten å få barn på vært til forveksling lik den forrige :D

Jeg har ikke vært så aktiv her inne, men har i løpet av de siste 5 årene brukt mye tid og energi på dol, først som ivf-er til vi fikk vår første datter, så via adopsjonsforum til vi fikk vår andre. Kjenner meg så veldig heldig og priviligert som får oppleve to flotte måter å få barn på!! Vil ønske alle dere som venter på sosialkontoret eller bufa eller tildeling eller reise lykke, lykke til! Det er lenge å vente, men du verden så vidunderlig godt det er å komme i mål!!

Stolt og glad hilsen fra tobarnsmamma Tango!!

yogi
22-04-2004, 19:32
Hei Tango

Så bra at PC`en endelig fungerer slik at vi får høre fra deg. Tenk endelig tobarnsmamma da. Litt misunnelig jeg, men jeg kommer snart etter. ;)

Bare lurte på en ting. Vaskinerte dere dere før reisen? Hvis så, når begynte dere å vaksinere dere? Lurer bare da jeg følger med på DTC listen for februar. Der er det noen fra USA som har angst for at de ikke skal komme i mål med vaksineprogrammet før de skal reise. Jeg har hatt hele roen jeg, men nå begynner jeg å lure.

Hilsen [smiley=applaus.gif]

tango
23-04-2004, 08:38
Hei yogi!
Ja vi vaksinerte oss, det tok ca en måned fra første til vi var ferdige. Det er bare hepatittvaksinen som krever litt tid fordi dere må revaksineres to ganger. Egentlig tre for å ha livslang immunitet, den tredje skal tas ca et halvt år etter den andre, men det kan dere gjøre etter at dere kommer hjem. Vi ble anbefalt å vente med nr. 2 til nærmest mulig reise for at den skulle virke mest mulig. Nr. 2 tas en måned etter nr. 1. Så dere skulle vel ha tid til det :D
Anbefaler drikkevaksinen til alle tre (ducoral) - vi spiste og drakk ALT og hadde ikke noe magetrøbbel. Eneste lille magereaksjon hadde A etter at hun badet i bassenget på hotellet i Beijing - kastet opp en dag, sikkert pga supersterkt klorvann. Så jeg tror jeg vil anbefale å holde lilletuppa deres unna.

Når venter dere tildeling??

heon
23-04-2004, 12:01
Gratulerer med den nye lille jenta deres tango! :D

Synes det er godt å lese om den positive opplevelsen deres. Deilig å se at det er et likeverdig alternativ. Får bare mer og mer lyst selv. Tusen takk!

[smiley=duskedame.gif]

Tidligere bruker
23-04-2004, 14:59
Gratulerer så mye med jenta deres [smiley=duskedame.gif]

Kos dere videre :D

MonaH
23-04-2004, 22:44
:D Gratulerer så mye med vesle jenta deres ;D
Det var utrolig koselig å lese. Kos dere masse fremover alle sammen.

Rusketuska
24-04-2004, 09:35
Så hyggelig å høre, om jeg ikke tar feil, så er dette første barnet som er hentet av jentene her inne! (Flere skal det bli ettervert!)

Hyggelig at alt har gått så bra, og at hele familien har det bra i sin nye 4-i-familien-tilværelse. ;D

Gratulerer!!!

Tidligere bruker
24-04-2004, 09:45
Så flott, gratulerer så masse. Må være helt utrolig å endelig få hentet barnet dere har ventet på så lenge. Kos dere masse fremover alle sammen :)

Louise
26-04-2004, 20:02
Gratulerer med jenta! Det må være en stor opplevelse
ja! :)

Klem fra Louise

ashley
26-04-2004, 22:43
Gratulerer med den lille kinaprinsessen!!

Det må være stort å endelig få henne innlemmet i familien. Gleder meg veldig til det bli vår tur!

Hilsen ashley

Liselotte
28-04-2004, 15:11
Lykke til videre. Høres deilig ut å ha kommet så langt og at alt har gått fint. Kos deg med de søte små og hold oss gjerne oppdatert fremover.

Liselotte