PDA

Se full versjon : Bli mor som 22-åring

Anne_i_FUB
04-07-2003, 09:35
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=66481

Ny forskning viser at det er minst risiko å få barn i begynnelsen av 20-årene, og ekspertisen ved Medisinsk Fødselsregister er bekymret over stadig økende alder på førstegangsfødende.

En bekymring vi kan dele med de, og håpe at eventuell stimulans også vil være til fordel for de ufrivillig barnløse!

Chiquita
04-07-2003, 11:59
Jah, det er vel bare å stå på nå da (siden jeg nå er 21 år) ;)

Bringebaer
04-07-2003, 12:16
Argh >:( >:( irriterer meg at avisene er så sabla opptatt av hvor bekymringsfullt det er med alle disse gamle førstegangsfødende. Det er liksom akkurat det vi trenger - at man fyrer enda mer opp under opinionens fordommer om at folk som er over tretti og ikke har/får barn kan skylde seg selv, setter sine barn i fare etc. etc.

Chiquita: lykke til i jobben med å få rettet litt på statistikken her ;D
FUB: Derer gjør en kjempejobb med pressen, med tabloidene kan dere gjerne strekke enda litt mer i øra for min skyld... ;D

Sidsel
04-07-2003, 12:26
Hei Bringebær og dere andre

Vil bare skyte inn at det ikke er så enkelt å holde tabloidene i øra. Uansett hvor mye vi forsøker å få innpass med våre meninger og våre synspunkter, enten ved direkte kontakt med journalistene eller ved leserinnlegg, så er det en meget fin sil på hva som kommer inn og med i avisene. Og vi er nok ikke finkornet nok til å komme oss inn der, dessverre... ;)

Men vi jobber med saken! ;)

Bringebaer
04-07-2003, 12:59
Hei Sidsel :)

Ingen kritikk ment - synes dere er kjempeflinke, jeg :D :D. Vet at pressen er helt håpløs å holde styr på. De elsker dramatikk og skjebner, så den enste måten vi barnløse kan få mer oppmerksomhet i tabloidene er å være villige til å stå frem som stakkarer og brette ut vår eledighet. Og det er vi vel alle enige om at vi ikke er tjent med. Synes strategien deres er helt riktig - seriøs informasjon til seriøse medier!

Hilsen Bringebær

P.S: Jobber med blant annet skriving og presse, og lover å gjøre en innsats for dere når jeg "kommer ut av skapet" - om et halvt års tid omtrent, dersom det ikke har skjedd noe mer :P. Det er bare å sende meg en mail i mellomtiden hvis dere trenger avlastning eller større ressurser på "skrivefronten." (Anonymt foreløpig, da. Sorry at jeg er så pysete inntil videre :-[).

Siw
04-07-2003, 14:32
Jeg leste den der ja.. *Akkurat som om man ikke tenker nok fra før, skal man ha alderen i mot seg, i en alder av 25 og nå.. ::)

Og Bringebær, det var noen av oss som stilte opp i media i forbindelse med egenbetalingssaken, jeg fikk ikke inntrykket av at vi ble sett på som stakkarer akkurat.. *Heller tvert om. *Så jeg håper da at noen var tjent med at vi svelget angsten og viste oss stolte! *;)

Hopp frem og hjelp til, når du er klar! Alle monner drar vet du. :)

yogi
04-07-2003, 14:43
Hva med oss som ikke fant mannen vi kunne tenke oss å få barn med før vi var rundt 30? Hrmmmf...... >:(

Egget
04-07-2003, 19:21
Hørtes fint ut ja:)

Blir 23 i desember so......