PDA

Se full versjon : Hvor lenge skal\bør jeg ta sink?

kelly
21-11-2004, 08:17
Jeg er 12 uker på vei,og tar 25 mg sink hver dag.Noen som vet hvor lenge jeg bør holde på med det??
[smiley=klem.gif] Kelly

uglemor
21-11-2004, 10:38
Hei :)

Du kan godt gå over på et multivitaminpreparat, som inneholder alle de vitaminene og mineralene dere to trenger nå i denne tiden, Gravitaplekx foreksempel, jeg vil anbefale ialle fall 15mg sink daglig i hele resten av svangerskapet.

Ta tran, det er flere studier som tyder på at dysleksi kommer av lite fettsyrer i mors mage, omega fettsyrene. De samme studiene viser en sammenheng mellom barnets ferdighetet (iq) og om det fikk nok av disse eller ikke, både i mors mage og etterpå.

Deilig å høre at du er passert 12 uker [smiley=duskedame.gif] lykke til videre.

klem fra uglemor

kelly
21-11-2004, 19:56
Tusen takk for svar,er takknemlig for det.Jeg tar tran,ellers lite vitaminer.Får spørre jordmor og gjøre noen innkjøp.

Kelly

bille
21-11-2004, 20:31
Jeg var hos legen/gynekolog på torsdag og fikk da beskjed om at tran/omega3 var det eneste jeg trengte å ta (selvfølgelig folsyre frem til uke 12). Dersom jernlageret viste seg å være lavt skulle jeg ta jern, men ellers mente hun at de gravidevitaminene ikke var nødvendig. Har også en venninne som er lege og det hun sier er at så lenge man har et normalt kosthold trenger man ikke alskens vitaminer...ikke sunt med for mye vitaminer heller og iallefall ikke når man er gravid [smiley=tenker.gif] Dette er iallefall det jeg har fått beskjed om og forholder meg til, men det er helt sikkert mange meninger om dette. Håper du finner ut av det Kelly :)