PDA

Se full versjon : Oktober- jentene

Sider : [1] 2 3

Hege
06-07-2005, 22:02
Hei hei..

Tenkte å sette startskuddet for oktober.
Jeg hadde egentlig forsøket mitt i september, men må utsette det en mnd pga skole. (Oktober er også den beste mnd for meg i følge horoskopet :) )

Litt om meg selv: Er barnløs pga endometriose. Har vært gjennom 2 forsøk. begge med negativt utfall.. :trist:
Men jeg håper det er min tur nå.

Velkommen til klubben!!

(PS! vanligvis tror jeg ikke på horoskop :) )

knerten
07-07-2005, 22:22
Heisann, henger meg med........

Planlagt uttak uke 42..:lykkeeng:
Dette blir 4 søsken forsøk, og antagelig det siste....:neglebit:
Har fått et privat forsøk på Riksen, og da hopper jeg i det....gir oss ikke så lett!
Har en liten icsi prins født 2002.

Hege
07-07-2005, 23:49
Hei hei.. Velkommen hit. :blomster:
Godt å se at jeg ikke blir alene her..
Håper det går bra denne gangen da. Dere er heldige som har en liten en fra før. Men skjønner at dere ønsker dere flere. Spennende at vi skal inn samme uke..
Hvorfor valgte du å ta privat forsøk på Riksen?

knerten
09-07-2005, 14:14
Hei hei.. Velkommen hit. :blomster:
Godt å se at jeg ikke blir alene her..
Håper det går bra denne gangen da. Dere er heldige som har en liten en fra før. Men skjønner at dere ønsker dere flere. Spennende at vi skal inn samme uke..
Hvorfor valgte du å ta privat forsøk på Riksen?

Heisann...

Valgte det fordi der kjenner de oss, og fordi da er det meste greit!
Blir det ikke flere nå er det nok ikke meningen m flere!
Lykke til du og, vi blir nok bedre kjent etterhvert....

Hege
10-07-2005, 13:16
Er også veldig fornøyd med Riksen, men det virker som når de 3 ofentlige forsøkene er tatt, reiser folk utenlands. Men er enig med deg, greit å være på et sted der de kjenner historien din.
Hvis jeg ikke blir gravid i løpet av de to neste forsøkene, reiser vi nok til en privat klinikk utenlands. Har hørt om en del gode klinikker i danmark, men familien til kjeresten min er fra polen, så vi har vurdert å skjekke mulighetene der også.
Men vi håper selvfølgelig at i oktober er det vår tur.

knerten
11-07-2005, 18:33
hEI hEGE...

Vi har nok vurdert frem og tilbake vi og, har egentlig mailet en del med meigaard, og der var det vel ca 30 000 for 3 forsøk, men på Riksen blir det 17 000 for et....
Men men, det blir nok dette ene på Riksen, og da må vi bare satse på at det går i boks!
Kommer antagelig ikke til å være så veldig aktiv i tiden fremover, mht ferie ol., men det skal bli koselig å bli kjent m deg!:duskedam:

Skjønner det m Polen, når det er en mulighet er det greit å sjekke det!

GOD SOMMER:boogie:

Hege
15-07-2005, 10:55
Forstår at dere velger Riksen.. Dere sparer en del penger + reise og hotel utgifter. Jeg håper virkelig det vil gå bra for dere denne gangen.
Reiser også på ferie nå om ett par dager.. Vi får prates mere over sommeren.
Ha en god sommer videre.. :)

Livmor
08-08-2005, 23:54
Hei Hege og Knerten!

Melder meg inn her etter å ha pratet med Riksen i dag. Fikk holdt av tid for uttak i uke 43.

Litt om meg:
Er 28 år, fikk i mars 2004 konstantert endometriose, så det er årsaken til vår barnløshet, min samboer på 30 er alt i orden med. Har vært gjennom 2 negative forsøk. Ser ut til at jeg ikke er noen særlig verpehøne, får ut få egg, og de er ikke av god kvalitet. Setter nå min lit til at alle gode ting er 3 og håper oktober blir en nmd jeg aldri vil glemme.

Ønsker alle oktoberjenter lykke til!

:megaklem:
Livmor

donald
10-08-2005, 17:22
Hallo, jeg er fra Bergen og skal begynne på mitt andre IVF forsøk nå snart.
Det er planlagt uttak i uke 40 hvis mensen kommer når den skal nå. Det er litt morsomt at som regel vil vi ikke ha mensen, men like før ett nytt forsøk så venter vi med lengsel.

Hege
13-08-2005, 21:46
Hei hei..
Nå er ferien over for min del.. :trist: Lite lyst til å begynne å jobbe igjen på mandag..

Velkommen hit Donald og Livmor.:blomster:
Rart det der med at vi nå venter på mensen, og håper den kommer til riktig tid. :kokko: For ellers renner jo tårene i takt med den.

Livmor, vi er jo i akkurat samme situasjon vi.. Har også endo, få egg med dårlig kvalitet. Sist gang fikk jeg ikke ut noen.

Apropo det, mitt siste forsøk ble avbrutt pga 0 egg.
Riksen sa at dette ikke tellere som forsøk. Så jeg har fortsatt 2 forsøk til. Trygde kontoret vil en gang til få ett krav fra meg der det står forsøk nr. 2. Vil trygdeverket forstå at jeg skal ha penger igjen for 2. og 3. førsøk en gang til? Eller er det kun 3 ganger de dekker?
(Håper det var ett forstårlig spørsmål.. )

Klem

huldra
14-08-2005, 21:18
Hei!

Har vært litt aktiv inne ved tidligere forsøk. Fikk ei lita jente ved 2 icsi forsøk mai-04. Skal ringe inn på mens nå er avtalen, men er veldig usikker på om vi skal hoppe i forsøkskarusellen igjen, men blir nok til at vi gjør det.
Kjekt å slå følge med noen. Hadde også diagnosen alvorlig endometriose, men skal visstnok være noe bedre nå etter graviditet og amming.

Agnes
15-08-2005, 14:40
Melder meg inn hos dere jeg! Skal igang m 8.IVF, puhhhh! Begynner med p-piller som nedregulering i begynnelsen av september og uttak ca midten av oktober. Veien har blitt mer kroket og lang enn jeg hadde trodd for 5 år siden, men nå håper jeg det blir full klaff!

Hilsen Agnes

Hege
15-08-2005, 21:21
Hei hei Agnes og Huldra. Velkommen hit.. :blomster:
Skriv litt om dere selv, så kan vi få lagt dere inn på resultat listen.

Du må være en tøff dame Agnes. 8. gang, og det virker som motet og troen er der ennå. Beundringsverdig. Håper også at det vil klaffe for dere denne gangen. :)

Du er heldig Huldra som har en liten pike. Men ta sjangsen igjen. Har lest at man blir lettere gravid ved IVF/ICSI hvis man har vært det før.

Klem

Hege
16-08-2005, 22:33
Cat!! Gratulerer med dagen!! :feire2:

Huldra, har lagt deg inn på listen. Hvilket sykehus skal du behandles på? Og , så lurer jeg på om jeg kan legge inn alderen din også..?

Wit
18-08-2005, 10:08
Hei :)
Melder meg inn her jeg. Jeg er 37 år. Dette er mitt 3. og siste søskenforsøk. Har fra før en herlig datter på snart 2 år fra første forsøk med ICSI. Hos meg benyttes både ICSI og IVF på de senere forsøkene, men første gangen ble kun ICSI benyttet. Jeg starter med nesespray 24.8 og skal på UL ved Ullevål 20.9 for å sjekke nedregulering. Blir nok uttak og innsetting i starten av oktober tenker jeg.

Hvis vi ikke lykkes denne gangen setter vi strek for flere forsøk. Har ikke ork til mer hormoner og testinger osv.... Vi har en herlig datter, og det holder dersom vi ikke lykkes nå.

Hege
20-08-2005, 20:17
Velkommen hit Wit!! :blomster:

Håper det vil klaffe denne gangen. Lykke til!! :)

Mariemin
21-08-2005, 00:28
Hei alle sammen!! Vi hadde også et negativt forsøk i Mai/juni. Husker deg så godt, Hege :trøst: Jeg begynner høyst sansynlig på sprayen i uke 39. Dette blir da vårt andre søskenforsøk. Vi har en TESA/MESA/ICSI prinsesse født i 2002. Hun ble laget på Ciconia i Århus. På den tiden var jo ikke TESA/MESA lov i Norge!

Både gruer og gleder meg til forsøket. Vet liksom ikke om vi orker å gjøre så mange flere søskenforsøk enn dette. Jeg blir 37 år i mars og føler på kroppen at det sliter veldig med hormonsparyen!

Gleder meg til å følge dere alle sammen! :Lykketil:

strilejenta
21-08-2005, 12:20
Så kjekt at det er folk i klubben som har klart det før. I alle fall 3 stk om eg ikkje tar feil.

Får vel melda meg inn her er og sjølv om det er fare for at det kanskje vert november. Men eg VIL ha oktober. Orkar ikkje venta meir.

Eg er 41 år. Har hatt 3 icsi, og 2 fryseforsøk på St. Olavs. No har eg ikkje fleire fryseegg. Dei seier at sjansen for å få til til med mine egg er mindre enn 10%. Difor la me vekk tanken på vanleg ivf/icsi. Eg har ikkje psykisk helse til å gå gjennom det der med så liten sjanse på suksess.

Så no satsar me på donoregg i Finland. Var over til samtale i slutten av august. Og dei sa først at det vart oppstart i oktober, men endra det etterpå til kanskje november. Så då får eg vel heller hoppa over i den klubben.

Dei seier sjansen er ca 50%. Det er jo hæla i taket og full jubel når ein samanliknar med sjansen for å få det til med mine eigne egg.

Så no er eg veldig klar.

Strilejenta

Karla
21-08-2005, 19:42
Hei jenter !

Da var det endelig på tide å melde seg inn i oktoberklubben ! Har fått spraystart 11. september (!) Ikke noe hyggelig dato, men.. Skal ha egguthenting i uke 41. Har hatt et vanlig forsøk og et fryseforsøk i 2004, dette var del av et prosjekt på Riksen. Så de teller ikke i "3- pakka". Har en nudelig datter på sju fra før, som vi gjerne vil ha et liten søster eller bror til ! Ellers kan jeg fortelle at jeg er 32 år, og har endometriose. Ikke så mye, tror jeg. Men jeg har antagelig en tett eggleder etter en stygg infeksjon i forb. med fryseforsøket. Tok en lap i våres for å "rydde opp" litt. Synd at det var så lang ventetid for neste forsøk, redd for at det ikke er så "ryddig" lenger. Går til akupunktur for å bedre forholdene litt ( håper jeg ihvertfall at det gjør ).

Vi prates ! Klem, Karla

donald
22-08-2005, 18:11
Jeg hadde en rar opplevelse på Haukeland forrige mandag. Jeg ble innlagt for operasjon pga en betent kjertel. Ble bedt om å ta en graviditetstest selv om jeg hadde fått mensen to daer før. Grunnen var at jeg sa at jeg kun hadde blødd en dag. Fikk svar om at testen var positiv og at jeg var gravid.
Jeg trodde jo at jeg skulle bevime av glede. Mellom forsøken og på gamle måten, jippi tenkte jeg. Likevel forlangte jeg å få det konstantert og forlangte en blodprøve. Takk og pris .Legene og sykesterne kom inn og gratulerte meg i fleng og garanterte at prøven var positiv. Jeg var litt avholdende, men de overbeviste meg om at jeg var gravid. Dagen etter fikk jeg vite at den var negativ. Da fallt verden litt sammen igjen. Går det virkelig ann å gjøre en så stor feil?
Trøster meg med at det ikke er lenge til spray start og denne gangen skal ungen holde ut.
Jeg har begynt med akkupantur nå for å øke sjangsene mine.

donald
22-08-2005, 18:16
Strilejenta: Håper du får fine egg fra Finnland. Det er tøft psykisk dette her som du går gjennom. Jeg håprer endelig at resultatet blir bra og at du slipper å vente neda en måned. :Lykketil:

strilejenta
22-08-2005, 20:49
Kor tragisk å få ein sånn beskjed og alle er tøffe i trynet og gratulerer deg, og så er det feil.

Kan ikkje forestilla meg det. Håpar dei gjekk litt i seg sjølv når dei oppdaga feilen.

Fint at du heiar litt på oss. Men eg er nesten sikker på at det vert november. Eg har berre så grådig behov for at noko skal skje så eg MÅTTE melda meg inn i oktoberklubben. Etter kvart får eg vel gå over til å vert cheerleader.

Strilejenta

donald
22-08-2005, 22:12
Strilejenta: Jeg syntes at det er bra at du meldte deg inn her for det er nok her du hører hjemme skal du se. :blomster: Vi skal sprenge alle statistikker i oktober så ikke prøv å lure deg over i en annen klubb. :duskedam: :duskedam: :duskedam:

Wit
23-08-2005, 06:29
Donald: Du er samme Donald som på SG eller???

Imorgen starter jeg med spray. Siden jeg spraye litt lenge er det jo greit å komme igang.....

donald
23-08-2005, 16:07
Jada Wit, jeg er den samme. Er overalt. Som bergensere flest klarer man aldri å lure seg unna dem. Da har du sikkert lengre syklus enn meg eller noe i den duren siden du må spraye så lenge.

Jeg var på Haukeland på kontroll i dag . Legen så i journalen at jeg var gravid. Det stod ikke noe om at blodprøven var negativ, kun at jeg hadde pos graviditetstest.
Jeg ble sendt inn for ny blodprøve for legen syntes det hele var veldig rart.
Begge prøvene ble tatt dag 28 i syklus så han lurte på om det var for tidlig for en blodprøve og kunne tro at urinen fanget opp hcg fortere enn i blodet.
Tror ikke selv at jeg er gravid nå, men blir forvirret av forskjellige svar. Det hjelper heller ikke at legene ikke skjønner så mye. :frustrer:

Wit
24-08-2005, 11:09
Nei, jeg har ikke lenger syklus. Må bare spraye lenger på grunn av dårlig kapasitet ved Ullevål. Gjør dette for å slippe å vente en hel mnd..... Syklusen min er på 28 dager til vanlig...

Nå har jeg forresten sprayet da :)

Livmor
25-08-2005, 11:01
Hei Jenter!

Så hyggelig med flere medlemmer av oktober klubben. Velkommen til alle nye!

Wit gratulerer med spraystart! Du er førstemann ut. Lykke til!

Livmor

Bippemor
25-08-2005, 15:05
Jeg melder meg inn i oktober-klubben jeg :treff:

Det er liksom så ålreit å "henge" et sted!
For meg blir det uttak i uke 42, og da blir det vårt 3.forsøk ved Ullevål.
Jeg er 26 år, og har som alle sier veeeldig god tid...Nå ja, det er nå øynene som ser sier nå jeg.

Ønsker dere alle hell og lykke!

Klem Bippemor

Caroline
25-08-2005, 15:27
Hei alle oktoberjenter!

Da var jeg også klar for oktoberklubben! Ser det er mange kjente her fra før - både trist og hyggelig...

Jeg er 29 år og har et ICSI-forsøk og et avbrutt fryseforsøk bak meg.
Har tre egg i fryseren på Riksen som jeg håper overlever opptiningen (i alle fall ett av dem). Jeg har fått reservert tid for innsetting i uke 40 - dvs. første uken i okotber.
Fram til fryseforsøket skal jeg utredes for gjentatte spontanaborter. Jeg har vært så heldig å se det etterlengtede blå krysset tre ganger, men har aldri kommet lenger enn 12 uker :trist: . Jeg håper og tror at det bare er uflaks, og at de ikke finner noe galt.

Ser fram til å følge dere i tiden framover, og krysser fingrene for mange gode nyheter! (Var det ikke slik at fjorårets oktoberklubb var superblå..?)

Klemmer fra Caroline

tommy
25-08-2005, 17:07
Hei Damer i oktoberklubben.

Vil bare gi en beskjed til alle i trondheimsområdet jeg hvis det er greit.
Vi planlegger treff og håper dere vil komme, gå inn på treff sidene og få flere opplysninger.

Hilsen Tommy ( snikende fra augustklubben)

strilejenta
25-08-2005, 20:33
Tenk at nokon er i gang allereie. Heia Wit:applaus:

Det tyder jo på at det nærmar seg for oss andre og. Håpar det vert ein kort og fruktbar haust.

Eg ser jo at eg kjem til å ramla ut av denne klubben, men eg NEKTAR :sinna2: å ta meg vekk før eg veit at eg MÅ utsetja det. Eg trur nemlig at dette er ein klubb som vert full av :gravid2: :gravid2: :gravid2: :gravid2:

Strilejenta

Fersken
26-08-2005, 10:36
Så er det min tur igjen!

Først vil jeg hilse alle modige damer, medl.av Oktoberklubben (ordet minner om Oktoberfest i Munchen :) )

Litt om bakgrunnen:
I 1998 og 1999 har vi hatt 2 donorforsøk i Dk fordi mannen min fikk klar beskjed om at det ikke var noen levende sædceller i prøven pga. brokkoperasjon i en ung alder.
Da vi var i Dk tok legen UL av testiklene til Ferskenmannen og sa at det var liv der inne :tenker: :takker: slik at det var mulig å utføre TESA/MESA/ICSI. (han som ikke en gang hadde drømt om det!...)
2000-1.ICSI (de fant 2 levende sædceller i vanlig prøve!!) i Ciconia Kopenhagen-neg.
2001-2.ICSI/TESA Ciconia i Århus-3 egg tilbake-neg.

Hadde en laaaang pause og i mellomtiden fikk vi vite at TESA er lovlig i Norge.
Etter 3 ukers ringing og masing til Haugesund fikk jeg endelig i dag en behandlingsplan.
Så statusen er: Ringer inn 1.mens (om ca 1 uke) og får vite om det er ledig termin til TESA (er det slik at det kun utføres så mange og så mange? Forstår ikke dette helt)
Så hvis noen kan være så grei og klistre meg på medlemslista under "Venter på oppstart", blir jeg veldig glad :tilbe: ) Glemte å si-jeg er 32 år.

Som noen tidligere har sagt, jeg både gruer meg og gleder meg.
Skal bli spennende å følge med dere andre...

Klem fra Fersken

donald
26-08-2005, 11:21
Fersken: Velkommen skal du være. Du har virkelig vært gjennom mange opp og nedturer. Det er jo fantastisk at din mann har litt futt i greiene. Jeg skal krysse alle fingrene for at dette går bra for det er tydelig at det ikke er noe annet som står høyere på ønskelisten enn en liten :baby2: som dere kan være glad i . :lykkeeng:

Bippemor: Hei igjen, vi var begge i juni/juli klubben. Det var trist at det ble kjemisk graviditet forrige gang. Jeg skjønner ikke helt hva det er og hvordan det kan forekomme egentlig jeg da.
VBi får krysse fingrene for at det klaffer denne gangen. :lykkeeng:

Caroline: Velkommen til deg også. Du var jo også med i juni/juli klubben.
Jeg støtter deg i tanken om at oktober blir en KNALL BLÅ måned. Nå skal det skje for oss også, demed basta

olebrum
26-08-2005, 15:17
Hei på dere.. så det er flere her som ikke får ut egg.. jeg har hatt 2 forsøk IVF en eggpose på første og ingen egg på andre.. skal inn til forsøk igjen sept/okt.. men da skal jeg ikke nedreguleres men gå direkte på sprøyter Menopur (før har jeg gått på Gonal F) noen her som kjenner til eller har brukt Menopur ??
Du får igjen alt over 15000 uansett hvor mange ganger :-)

donald
26-08-2005, 18:21
Halloen Olebrum. Hvor lenge skal du ta sprøyter da? Jeg kjenner ikke til Menopur i det hele tatt. Det finnes så utallige mange medisiner og måter å gjøre dette på at jeg blir helt forvirret. Det er nå bra at legene har mer peiling enn meg.
Et forsøk regnes ikke før det befruktede egget er satt inn, så det andre forsøket gjelder ikke.
Jada du får igjen allt over 15000 kr (3 fullstendige forsøk) uansett.

Fersken
28-08-2005, 18:52
Tusen takk Donald for oppmuntrende ord, det ser ut som om alle her inne har vært gjennom litt av hvert. Leste om din merkelig opplevelse på sykehuset :storøye: , men jeg tror vi etter hvert blir vant til mye rart i denne situasjonen. Medisinvitenskap og biologi er merkelige ting...
Ja, nå har jeg fått mensen ( etter ca 2 år kom den på dagen, ellers alltid 5 dager for sent...) så jeg ringer i morgen for å høre hva de sier. Blir spennende å høre om det er ledig til ICSI den uka når EL skal skje.
Må innrømme at jeg blir mer og mer skeptisk når jeg tenker på dette. Er litt engstelig for at jeg igjen skal gå på et smell etter hormonene og negativt svar. Kan ikke forestille meg at eggene skal henge der de skulle, tror ikke på under før et skjer. Sist gang tok det 2 år før jeg begynte tenke positivt igjen. Alt var pyton, vi kranglet masse, jeg fikk angstanfall... ( jeg er så fæl med å kjenne etter alt som skjer med kroppen min, må aktivisere meg masse for å slippe å tenke for mye. Men når jeg finner på masse å gjøre, har jeg ingen grenser og blir utbrent. Hvordan takler dere jobbsituasjon og behandlinger?????) Så fikk jeg alt på avstand og fikk kontrollen tilbake. Jeg tror jeg begynte å tenke anderledes. Derfor er det viktig med en sånn møteplass hvor vi kan råde og støtte hverandre.
Jeg får ellers ingen trøst i omverden fordi vi vil ikke noen skal vite om dette. Folk vet liksom ikke hvordan de skal forholde seg til deg etterpå hvis/når svaret er negativt. Føler at alle tenker: jeg visste det. Det er så få som sier: hold motet oppe, og er positive. Det er mange som tenker at en må lære å leve med at det kanskje aldri vil skje :forvirre: ,men vi prøver å være :sterk: og reiser oss opp og opp igjen.
Denne posten var litt pessimistisk, men jeg må få det ut :Plystre:

Lykke til alle sammen

Kolbuparet
29-08-2005, 13:57
Heisann alle sammen!

Hadde veldig lyst til å bli med i oktoberklubben får å holde følge med alle sammen. Det er virkelig ei spennende tid framover. Jeg er vel ganske naiv på dette området kanskje siden dette er vårt første forsøk. Vi har prøvd å få vårt kjærlighetsbarn i 2,5 år nå. Vi har hatt kontakt med lokalt sykehus allerede siden høsten 2003 da vi skjønte at noe var galt siden jeg aldri fikk mens etter kutt m p-piller. Etter lap. våren 2004 og diverse krangler med gynekolog på lokalt sykehus krevde jeg journalen min. Der sto det at jeg har diagnosen PCOS og mannen min nedsatt sædkvalitet. Snakk om null informasjon. Han ville ikke sende søknad til ivf så det gjorde vi selv med hjelp fra dere her inne. Bor på Toten men ville gjerne til St. Olavs så vi sendte søknaden vår dit. Vi er med i en studie der hvor de skal vurdere om metforminbehandling til normalvektige kvinner med PCOS kan være gunstig før ivf. Vi skal ha ICSI forresten.Å nå venter vi som sagt på oppstart med første spraydag den 12.09. Jeg er akkurat fylte 24 år og min bedre halvdel er 33.

Ha en flotters dag alle sammen!

Klem fra Kolbufrua

Wit
30-08-2005, 08:53
Da er jeg på dag 7 med spray. Birkningene begynner å komme. Hete-tokter i massevis. Er litt ubehagelig å sitte på jobb når det plutselig bare blir veeeeldig varmt.... I natt våknet jeg også gjennomvåt av svette....

Velkommen alle nye :)

Fersken
30-08-2005, 16:43
Uff da Wit, det høres lite spennende ut rett før jeg skulle begynne på det samme...Husker godt hvordan det var.

Nå har jeg endelig fått en dato: begynner med sprayen 16.09 og sprøytene 11.10 (veldig lenge på sprayen)-uttak uke 43!

Har endelig forstått forskjellen på kort og lang protokoll-med lang protokoll (nedregulering med spray) innstilller de uttakstiden slik at eggeløsningen skjer når de vil at den skal skje (de holder den i sjakk), det vil si når det er ledig tid til uttaket på klinikken! Dette har jo absolutt ingenting å gjøre med kroppen vår og fysikken, kun praktisk-administrativt. :confused: Dette visste jeg ikke før-har vært 2 ganger i Dk og dette var aldri tilfellet.
Hun som tok telefonen i Haugesund sa til meg at hvis jeg bestemmer meg for å utsette til neste syklus så skulle jeg gått 2,5 uker på spray og dette er jo ikke så stor forskjell mellom 3,5 og 2,5 uker-KUN 1 uke! :blafre:
Ikke stor forskjell på gå 7 dager lenger med skallebank, hetetokter, trøtthet og kvalme...(hun sa:hvis jeg hadde vært deg hadde jeg begynt nå-og det gjorde jeg)

Så nå skjer det...

donald
30-08-2005, 21:27
Fersken: Det var vel deilig å ta avgjørelsen på at du begynner den 16 tenker jeg. Det kommer helt sikkert til å gå bra denne gangen. Jeg prøver å tenke mer positivt denne gang og det håper jeg skal hjelpe meg til et positivt resultat. Er det noe jeg skjønner så er det skuffelsen over at det ikke klaffet. Nå er det et nytt kapittel ed nye fargestifter. :lykkeeng: :Lykketil: '

Kolbuparet: :duskedam: Velkommen skal du være. Har aldri hørt om så dårlig informasjon i mitt liv. Kunne tro at de skulle betale behandlingen fra egen lomme. Lykke til videre i prosessen :lykkeeng:

Wit: :duskedam: :duskedam: :duskedam: 7 dager med hormoner. Det nermer seg.

kari-25
30-08-2005, 22:05
Hei alle dere!
Nå trodde jeg det nærmet seg, helt til dama på ivf avdelingen så brutalt kunne informere om at det ville gå så mye som to til tre måneder mellom forundersøkelse og forsøk. Lange ventelister.
Jeg som trodde at forundersøkelsen var startskuddet for hele barnebaletten. Nå må jeg nok smøre min verpesyke sjel med en ekstra dose tålmodighet.
Er det veldig tungt i nedregulerigstiden? Hadde håpet å kunne leve som vanlig mens jeg sprayer og stikker og styrer. Nå begynner jeg å lure på om det er veldig optimistisk.. Noen som har erfaring med nedregulering og skole? Gir det tretthet og konsentrasjonsvansker?
Wit: Lykke til fremover. Heier på deg.

Wit
31-08-2005, 06:29
Fersken: Jeg er også i samme situasjon som deg. Må spraye litt ekstra pga kapasiteten ved ullevål....

Kari-25: Jeg lever helt som normalt under spray, sprøyter osv... Man merker litt på kroppen, men det fungerer stort sett greit allikevel. Man kan bli litt ukonsentrert, få hodepine, hete-tokter osv....

Ja, i går var ikke hetetoktene så ille heldigvis, men humøret mitt er ikke helt på topp kan man si........ Har også begynnende hodepine... Vel, vel. Vet jo egentlig hva jeg går til, så jeg skal bare holde ut noen uker til før jeg starter med sprøytene.....

donald
31-08-2005, 10:52
Halloen Kari 25
Vil det si at du må vente et par mnd til før du kan starte? Det må itilfelle være tøft psykisk så lenge du har innstilt deg på å begynne nå.
Jeg var helt "normal" forrige gang jeg sprayet. Var kansje en smule ekstra amper, men det har vel med forventningene til forsøket å gjøre tror jeg. Jeg hadde ikke hodepine eller noe.:engleving

Endelig
31-08-2005, 12:19
Oktoberklubben 2004 ble fort til BLÅktoberklubben. 43 prosent ble gravide!
Krysser fingrene for at oktober 2005 blir en like fantastisk klubb! :kryss:

Lykke til allesammen! :lykke: :lykke: :lykke:

donald
31-08-2005, 16:28
Den er god Endelig. Vi skal toppe den statistikken i år med mange prosent. Så nå er det bare til å ta kubbe røyken, kutte mned på kaffe drikkingen og :sengeval: til ørene står ret ut. Så bloir det mange :fodsel: i juli. Vi satser på baby boom i juli.

Karla
31-08-2005, 21:24
Hei jenter ! Spennende tider i møte ! Venter spent på post fra Riksen, ikke fått resepter og sånt ennå. Håper de kommer snart ! Lurer fælt på hva slags bivirkninger som dukker opp. Merket ingenting sist, men da fikk jeg bare en sprøyte ( kort regime). Satser sterkt på at dette blir en BLÅ KLUBB ! !

Klem, Karla

Fersken
31-08-2005, 21:39
Yes! Stemmer fullstendig for BLÅOKTOBERKLUBBEN og mange flere prosenter enn 43! Er helt enig med deg Donald-skal øyeblikk kutte ut festrøyking og kaffebesøk :bank: ! Begynner å gjøre meg klar til den store dagen :bodypump:

huldra
02-09-2005, 18:53
Heisann!
Er det noen andre som også skal begynne med spray snart? Jeg har tatt mine først sniff i dag. Huff, jeg syns det er alfor lenge å gå tre og en halv uke på spray, men var problemer med kapasiteten ved sykehuset. Har hatt en del plager med hodepine og hetetokter ved tidligere forsøk, får håpe plagene lar vente på seg en stund til.

kari-25
03-09-2005, 11:22
Donald: Det stemmer. Skuffende og høre ja, men prøver å tenke positivt. Større sjanse til å fullføre skoleåret hvis det skulle bli klaff, kanskje muligheter for å slappe mer av i rugeperioden hvis den treffer juleferien osv.. Satser på at disse månedene går fort. Hva er vel noen måneder mot 2 1/2 år.. Nå som jeg vet at det ikke er noe jeg kan gjøre selv for å bli gravid, slapper jeg mer av, og vi kan kose oss sammen og nyte livet i ventetiden. Får jeg en dato på forundersøkelsen, kanskje? Gøy at vi skal på samme sykehuset.

Hege
04-09-2005, 15:11
Hei hei..

Vært lenge borte jeg nå.. Har vært på ferie, blirr ett år eldre! :mumle: og begynt på skole...
Ser det har kommet mange nye her. Velkommen til dere alle sammen .. :blomster:
Mariemin, vi er jo gamle "romkamerater" :) Ser vi har uttak i samme uke nå også.. Håper sluttreaultatet for oss blir bra denne gangen . Det knyter seg i magen med tanken på at det samme som sist skal skje igjen..

Gratulelere til dere som sniffer. Et skritt nærmere..

Lykke til alle sammen..

Klem

donald
05-09-2005, 16:19
Huldra Jeg begynte å aniffe samme dag som deg.
Jeg har ikke noen bivirkninger enda, men man vet ikke om de dukker opp denne gangen. :mumle: Jeg syntes også at tiden går like fort som en :snegle:. Har begynt på folat også i dag for det er 4 uker igjen til uttak. Dette er så spennende at jeg nesten får vondt i magen. Ellers så hadde jeg min første bryllupsdag i går :bryllup: Det ble en :romantisk kveld med middag ute og kino.

Fersken
05-09-2005, 18:36
Donald!
Gratulerer masse med 1.bryllupsdag! Måtte denne komme mange,mange ganger til!! :Hjerte: :familie: :Hjerte: :familie: :Hjerte:

Wit
06-09-2005, 09:46
Huldra: Jeg sprayer også ekstra lenge pga kapasitet. Begynte spraying 24/8 og skal på UL for å sjekke slimhinna 20/9. Begynner da evt på sprøyter 21/9. Jeg har mange bivirkninger. Vondt i hodet, hetetokter, ustabilt humør, kraftig mens osv....

men, men. Jeg holder ut.

Nynne
06-09-2005, 11:54
Tror det der sprøyte/spraye greiene er litt annerledes for meg.... (egg donasjon) Det blir vel som et fryseforsøk?
Har nå vært 1 dag i overgangsalder. Så langt har det vært ok. Når slår evt. bivirkninger inn?

olebrum
06-09-2005, 20:41
har nå hatt andre forsøk som ble avbrutt.. men nå er jeg over en uke forsinket med mensen... er det noen som har hatt veeeeldig forsinket mens etter et forsøk ?? første forsøk var det bare 3 dager forsinket.. håper noen kan svare meg er inne... får jo ikke begynnt neste forsøk før jeg har hatt denne.. så jeg blir jo helt frustrert av å vente :-(

Livmor
06-09-2005, 20:52
Olebrum!

Etter begge mine forsøk har mensen vært en uke forsinket i først syklus, så noen dager mindre forsinket i de neste syklusene.

Tror dette er helt normalt.

Lykke til!

Livmor

jave
06-09-2005, 20:55
Hadde et avbrutt forsøk nå i august,å mensen hoppet rett og slett over en syklus. Det va visst ikke helt uvanlig i følge sykehuset, så ha tålmodighet så dukker den nok sikkert opp.

Hilsen Jave

olebrum
06-09-2005, 21:18
Takk for svaret begge to :-) nå ble jeg litt roligere... får bare håpe den kommer snart så jeg slipper å vente enda en mnd. på neste ....

donald
06-09-2005, 21:58
Fersken: Tusen takk :neie: for gratulasjonen.
Wit: Det er synd at du har fått så mye bivirkninger. Misunner ikke verken deg eller din mann. Håper det bedrer seg fremover nå som kroppen har blitt litt mer vant til det. :lykkeeng:
Nynne: Jeg er ikke helt inne på prosedyrene du går gjennom ved ED, hvilke medisiner tar du nå da?
Olebrum: Skjønner godt at du begynner å bli skikkelig utolmodig nå. Det er ikke gøy å gå å vente i all evighet. :lykkeeng:

Ellers så er det drittvær her i Bergen som alltid. Har begynt å bli skikkelig :syk: . Håper bare ikke mannen min blir smittet slik at han ikke klarer å befrukte eggene mine om 4 uker. Det gikk noen uker etter forrige gang han var forkjølet før det var sus i serken.

Mariemin
06-09-2005, 22:21
Ja, Hege, vi får krysse fingre for bedre resultat for oss begge denne gangen!!

Har nå fått dato for spraystart og det er 26/9. Både gruer og gleder meg. Vet av erfaring at hodepinen vil komme. Har dessuten startet opp med akupunktur for å bedre klimaet i livmoren. Kanskje det vil hjelpe??

Lykke til videre alle sammen! :Lykketil:

Fersken
07-09-2005, 08:50
Det er så kjekt å se at det er masse aktivitet her inne!
Wit: det er noe :blæh: med alle disse bivirkningene! Ennå mer dumt at vi må spraye ekstra lenge pga.kapasitet...Men, men-kvinner/mødre har en spesiell egenskap-vi henter vår styrke i kjelleren når vi trenger den!
Nynne: nå må du forklare litt mer, hva slags medisiner tar du og hvor lenge skal du ta dem?
Olebrum: håper du snart få mensen så dere kan få sette i gang!
Mariemin: det høres fornuftig ut med akupunktur. Har selv vurdert det...
Hege: det er en fin klubb du har startet her :blomster:

Og, ja Donald, det er ikke noe bedre her på Sørlandet i dag. Vi har hatt en skikkelig sommer i noen dager, men nå begynner drittværet! Hadde :mannen: din mye feber forrige gang? Jeg trodde vanlig forkjølelse ikke spilte så stor rolle?

Hilsen til alle oktoberjentene

Nynne
07-09-2005, 09:50
Oppklaring:

Jeg har fått satt en procen depot injeksjon. Skal samkjøres med donors syklus, tror jeg.....
Tror ikke denne blir brukt så mye her?
Skal begynne med progynova piller i tillegg om ca. to uker....

Er dette noe liknende det dere andre gjør?

Wit
07-09-2005, 13:31
Ja, vi kvinner er flinke til å overleve sånn bivirkninger og sånt. Tenk om mennene måtte gått gjennom det samme.... Hadde ikke blitt mange IVF/ICSI barn da nei........

Er sliten for tiden. Kjenner at disse hormonene virker på kropp og humør..... MEN, nå er det under 2 uker igjen til UL og forhåpentligvis sprøyte start....

donald
07-09-2005, 19:45
WIT Når vi endelig begynner på sprøyer så må vi jo fortsette med å spraye. Denne gangen skal jeg kun spraye 2 ganger mot forrige gang 3 under stikkingen
Nei det hadde blitt få barn i gatene hvis mennene skulle gått gjennom dette her ja.
MarieminTror det er lurt å gå til "stikkemannen" og få noen nåler før uttak. Det gjør jeg nå. Går til Norges ledende på dette området her i Bergen. Han sier at jeg må ha 6 behandlinger, en i uken før uttak for at det skal være noen vits.Så du må undersøke hvem som er bra i din by.
Fersken: Jeg tror jeg målt feberen til mannen min til 39, men hvis jeg spør han så ar den jo oppi 42. Du vet jo hvordan mannfolk er.

Karla
07-09-2005, 19:58
Puh.. Nå er medisinene handlet inn ! 8.778 kr kostet herligheten ! Var litt spesielt å dra kortet for en slik sum på apoteket ! Er veldig spent nå, begynner spraying til søndag. Skal inn og ta blodprøver 30. sept. og blodprøver og ultralyd 7. oktober. Jippi - snart i gang !

Wit
08-09-2005, 08:49
WIT Når vi endelig begynner på sprøyer så må vi jo fortsette med å spraye.

Ja, jeg sprayer to ganger når jeg tar sprøyter, men bivirkningene fra sprayen forsvinner da i løpet av to-tre dager. Det er utrolig deilig....

Sliter med søvnen for tiden. Er trøtt og sliten, men får ikke sove....

Fersken
08-09-2005, 16:52
Wit: tror du ikke søvnløsheten kommer av at du er så spent for utfallet? Det kan selvfølgelig ha noe med medisinene å gjøre, men jeg pleier å sove dårlig når jeg ikke vet hva er det som kommer. Det er ikke rart at vi mister søvnen når vi lever etter klokka, slåss med bivirkningene og ennå vet vi ikke hva som skjer etterpå. Blir jeg gravid, blir jeg ikke gravid...Hvis, hvis, hvis...Alt dette påvirker oss psykisk uansett hvor sterke vi er.
Når det gjelder mannfolk så må jeg si at min skal faktisk gjennom TESA(operativt uthenting av sædceller, men det er jo bare et lite stikk i forhold til :rødme: :sprøyte: :sprøyte: :spy: :fodsel: )
Karla: vi har vært 2 ganger i Dk og betalt 15000 medisinene+25000 behandlingen pr.forsøk! :herregud: For å ikke nevne reisen og oppholdet! Helt sykt. Damen på apoteket spurte forsiktig om jeg visste hvor mye jeg skulle betale for medisinene og om jeg skulle betale kontant? Hun bare :woohoo: med øynene. Så måtte jeg åpne esken med sprøytene for hun var så nysgjerrig på hva er det som koster så sinnsykt mye!
Donald: ja, ja du vet mannfolk og sykdom...
Mariemin: ser at vi skal gjennom det samme med uttak i uke 43. Tenk at jeg skal begynne med sprayen 16/9!!!

Karla
08-09-2005, 20:43
Ja, da må du ut med mye penger, Fersken ! Forhåpentligvis blir det verdt det ! Hun dama jeg handla med lurte også på om jeg var klar over prisen. Akupunktøren jeg går hos, sa at noen pasienter hadde fortalt at dette med prisen kom helt overraskende på dem da de skulle betale- så de hadde skjelt ut apotek-personalet ! Men her på FUB er vi godt informerte heldigvis ! Jeg hadde vært rimelig uvitende uten dette flotte forumet !
Siden jeg ikke har sprayet før, lurte jeg på om dere har noen gode tips om tidspunkter & jobb-spraying ! ? Begynner med spray til søndag. Da skal jeg dessverre på jobb,men det er vel bare å venne seg til å spraye i skjul !

Ha en strålende kveld !

Fersken
09-09-2005, 09:31
Ja, det er flott at vi har dette forumet! Det er her jeg fikk vite at TESA var lovlig i Norge fra 2004 da vi akkurat skulle sette i gang donorinseminasjon i Haugesund!
Det med spraying går helt fint. Jeg husker første gangen da vi var i behandling hadde jeg en jobb på gamlehjemmet som assistent i tillegg til studiene. Tror jeg sprayet 3 ganger om dagen og da var det bare til å gå på :toalett: og spraye der (hadde den i veska mi og før jeg skulle på do la jeg sprayen i lommen). Men det er viktig å notere hver gang hvilket nesebor du sprayer i for det kan du fort glemme (jeg ble så sår etterhvert at det kjentes som om jeg sprayet i begge hver gang-det blir du fort vant med)

Det er verre med sprøytene. Flere ganger hadde vi besøk på kvelden så vi måtte snike oss ut på soverommet for å stikke (det er mannen min som foretar seg denne torturen). Kan tro det er mange som lurte etterpå hva vi hadde gjort der inne siden jeg var så rød i ansiktet :rødme: :rødme: !!!
Det er kanskje lurt å stikke senere på kvelden? Hva sier dere andre?

Mariemin
09-09-2005, 11:37
[QUOTE=donald][COLOR=DarkGreen]MarieminTror det er lurt å gå til "stikkemannen" og få noen nåler før uttak. Det gjør jeg nå. Går til Norges ledende på dette området her i Bergen. Han sier at jeg må ha 6 behandlinger, en i uken før uttak for at det skal være noen vits.Så du må undersøke hvem som er bra i din by.
[QUOTE]

Hei Donald!

Jeg går hos min svigerinne. Hun er nyutdannet, men har satt seg skikkelig inn i dette med UFB og en fra kullet hennes har skrevet en vahandling. Er ganske sikker på hva hun gjør ;) Nå er det jo ikke noe "galt" med meg, så jeg tar nåler for å optimalisere mulighetene for å lykkes. Bl.a. har jeg minimalt med mensturasjon, så hun setter nåler for å øke blodmengden osv. Lite mens=tynn slimhinne!

Masse lykke til alle sammen!

Wit
09-09-2005, 11:55
Fersken: Jeg har slitt med søvnløshet hver gang jeg sprayer. Denne gangen er jeg helt rolig med tanke på forsøket og tenker ikke noe på det enda... Det gir seg når jeg starter med sprøyter, og da stiger egentlig nervene...

Ellers har jeg en vanvittig hodepine idag. Er glad det endelig er helg...

donald
09-09-2005, 19:57
Mariemin: Du er jammen heldig med svigerinnen din som kan "stikke deg så du blir på tjukka". Det er heller ikke bevist noe "galt" med meg eller min mann heller. Det er rart at det ikke har klaffet på gamlemåten. Det kan jo hende at vi begge har vært gravide mange ganger ,men ikke klart å holde på det. Hvem vet? Nåler hjelper mot det iallefall. Vi får krysse fingrene.

Karla: Jeg llå opp sprayplanen min etter når jeg vanligvis sovnet om kvelden. Jeg valgte 8-15 og 24. Du må bare finne ut hva som er best for deg.

Fersken: Er det veldig viktig å huske hvilke nesebor man sprayer i egentlig? Det går jo samme vei uansett. Jeg har ikke helt kontroll, og tar det sånn cirka. Er det dumt det da? :neglebit:

Karla
09-09-2005, 22:20
Takk for råd, Donald og Fersken ! Ser forresten at jeg skal spraye fire ganger daglig, er det uvanlig ?

Driver også med "stikking ", håper at det skal gjøre susen ! Hadde time i går, og når jeg kom jeg datt det plutselig en nål utifra skjorteermet mitt ! Ble litt ekstra behandling kan man si !

Synes jeg ser dere for meg Fersken, med "stikkeseanser" i hemlighet ! Tror jeg må ta meg av sprøytene sjøl, er sykepleier - så det bør jeg vel klare ?

Ha en strålende helg alle sammen !

donald
10-09-2005, 12:48
Hei Karla
Det er sikker forskjell fra person til person på hvor mye hormoner man trenger vil jeg tro.
Stakk han nåler på armen? Jeg har bare fått på føttene, lårene og magen. "Stikkemannen" min sa at det var kun der han kom til å stikke for det var det som hadde med livmoren å gjøre. :frustrer:
Det er jo litt ekkelt å ta sprøyter på seg selv selv om man er sykepleier.
Min svigerinne er lege og hun satt på meg forrige gang for jeg var litt redd foro det. Det endte opp med at sprøyten ble kun fylt opp med luft i 5 dager fant vi ut på KK og hele prosessen holdt på å gå i vasken. Etter det gjorde jeg det selv. Det var bare ekkelt 1 og gang.

Karla
11-09-2005, 13:45
Ja da var sniffingen i gang ! Var så vidt jeg husket på det i morges, skulle på 7 -vakt og greier ! Hadde ikke åpnet esken engang, måtte "montere" sprayen i garderoben ! Men det gikk nå greit. Synes ikke akkurat at lista over bivirkningene var særlig lystig lesning ! Stakkars mann og barn ! Kommer vel til å bli en furie ! :sinna2:

Donald : Jeg får nåler i armen fordi jeg har så vondt i nakken og skuldrene. Skjønner at du setter sprøyter selv etter slik "luftbehandling" ! Tror nok det går greit for meg å sette selv. Satt eggløsningssprøyte selv sist gang. Men da var jeg med på et prosjekt, slik at de andre sprøytene ble satt av sykepleier på Riksen. Da hadde jeg nedregulering i sprøyteform også. Det gikk jo veldig kjapt og greit. Synd man ikke får det til vanlig.

huldra
11-09-2005, 19:10
Her sprayes det for fullt, 3 ganger daglig, nå 10 dagen på spray, 17 dager igjen til sprøytestart. Har begynt nedtellingen selv om det er tidlig, for her har bivirkningene tatt sitt inntog for fullt............sinne som grenser til det hysteriske, trøtt, hetetokter, sinne.....sinne......hissig. Huff og huff, men men går jo over, det er verd det.

Er dere andre som sniffer flinke med å holde klokkeslettet akkurat? Her blir det både tett og ofte en halvtime forsinket pga. at jeg glemmer det eller ikke har sprayen tilgjengelig, var mer punktlig ved de forrigerforsøkene ja.

Gruer meg som en hund til sprøytene som jeg må ta selv, ettersom mannen min er bortreist da, aldri gjort det før, må bare psyke meg skikkelig opp.

Håper dere har det fint i ventetiden!

donald
11-09-2005, 20:59
Karla: Gratulerer som sniffer. Nå er du endelig i gang. Håper du slipper unna humørsvingningene og alt det derre. :lykke:

Huldra: Jeg setter alarm på mobilen så det blir lettere å huske det. I helgen har jeg lagt 1,5 t skjevt, men har jobbet meg nermere og nermere normal tid.

Jeg er litt bekymret for at jeg ikke får i meg nok spray for jeg har ikke hatt de voldsomme humørsvingningene. Det føles som om at jeg ikke får nok i det venstre neseboret. Har problemer m å trykke med venstre hånden.

Wit
12-09-2005, 09:09
Jeg bruker også alarmen på mobiltlf og det går ganske greit. Er nok ikke like nøyaktig som første gangen, men sprayer alltid senest 15 min etter alarmen har ringt. Det betyr nok ikke så mye....

Hodepinen min går veldig opp og ned for tiden. Humøret det samme. Er blitt flink til å "skjerpe" meg sånn at jeg ikke eksploderer for ingen ting....

Kolbuparet
12-09-2005, 10:13
Da er også vi igang :bokse: Klar til kamp her iallefall. Ikke akkurat lystig lesning her med tanke på bivirkninger. Men jeg har da noen dager "fri" enda for jeg går ut i fra at jeg skal spraye noen dager før "overgangsalderen" slår meg helt ut. Skal bare spraye 2 ganger per dag eller 4 sniff da. Men det skal vel gå greit håper jeg. Jeg skal heldigvis ikke spraye så forferdelig lenge. Det ser i allefall ikke slik ut på kalenderen men tida kan vel gå sakte nok den tenker jeg. Nesten skummelt å tenke på hva en skal i gjennom den neste måneden. Det kan endre livet radikalt både den ene og andre veien. Det blir virkelig spennende å se hvordan jeg takler utfordringene men med min bedre halvdel skal det vel gå greit selv om han kanskje går seg en tur innimellom.Et nytt kapitell i livet vårt har nå startet, så nå håper jeg bare at det blir en lykkelig slutt.

Ønsker alle en super flotters dag! :boogie:

donald
12-09-2005, 11:18
Kolbuparet: Grattis med spraystart. Håper det blir en periode uten for mange bivirkninger. Det er ikke alle som får bivirkninger ser jeg på pakningsvedlegget. Når beregner dere å sette inn egg? :Lykketil:

Wit
12-09-2005, 13:31
Lykke til med spraying Kolbuparet :)
Det er ikke sikkert bivirkningene blir så ille. Uansett er det verd det hvis dere lykkes :)

asa74
13-09-2005, 07:07
Er det plass til en til i klubben deres?
Jeg/vi venter på vårt første ICSI- forsøk på St. Olavs i oktober. Uttak blir i uke 42 og jeg skal begynne å spraye den 20 september.

Så langt har barnløshetshistorien vår vart i tre år og innbefattet to aborter (uke 12 og 8) og fjerning av skillevegg i livmora. Nå er jeg veldig spendt på at det endelig skjer noe igjen for jeg er sååååå lei av å vente og vente på at ingentig skjer. Men gruer meg også...

asa74

kari-25
13-09-2005, 08:53
Fått vite at jeg trolig skal ha egguthenting i uke 47. Flytter derfor over til novemberklubben. Kan noen flytte meg ned til heiagjeng på resultatlisten?
Ønsker dere alle lykke til. Skal følge med dere.

donald
13-09-2005, 10:56
[QUOTE=asa74]Er det plass til en til i klubben deres?
Jeg/vi venter på vårt første ICSI- forsøk på St. Olavs i oktober. Uttak blir i uke 42 og jeg skal begynne å spraye den 20 september.

Så langt har barnløshetshistorien vår vart i tre år og innbefattet to aborter (uke 12 og 8) og fjerning av skillevegg i livmora. Nå er jeg veldig spendt på at det endelig skjer noe igjen for jeg er sååååå lei av å vente og vente på at ingentig skjer. Men gruer meg også...

Wit
13-09-2005, 12:15
Velkommen asa74 :)

Caroline
13-09-2005, 13:24
Hei Oktober-jenter!

Har ikke vært så aktiv her inne ennå, men følger spent med nå som det sakte men sikkert begynner å nærme seg oktober.
Ser at flere av dere allerede er i gang med spray: Gratulerer og lykke til! Håper ikke bivirkningene er alt for slemme mot dere.

Det begynner å nærme seg spennende tider for meg også. Skal ringe inn mens om en uke, så om alt går etter planen ruger jeg på et lite fryseegg om drøye tre uker - det er ikke lenge til. Både gleder og gruer meg til å bli ruger igjen. Prøver å forberede meg på at det nok ikke kommer til å gå, men håpet er jo alltid der...

Krysser fingrene for mange juli-:baby2: ! Det er jo en fantastisk tid å bli mamma på - drømme, drømme...

Ønsker dere alle en fortsatt god uke!

Klem fra Caroline

huldra
13-09-2005, 19:13
Sitter her småstresset og vet ikke hva jeg skal tro! Jeg tok en cb graviditetstest her tidligere i dag og den var svakt positiv.

Kan ikke tro jeg er gravid etter alle disse årene med prøving, lurer på om synarelaen kan føre til positivt resultat på en graviditetstest? Er det noen som vet noe om dette?
Sykehuset ville anbefale meg å slutte med spray og ta en ny test i morgon, tenk dersom den da er negativ, da er jo hele forsøket gått i vasken!!!!!!!!!Arrrrhhhhhh så irriterende og ikke vite. Føler meg ikke gravid i det hele tatt, tok bare en test for å utelukke graviditet ettersom jeg ikke har fått noen blødning ennå.

Endelig
13-09-2005, 21:49
Oj, Huldra! Så spennende! Graviditetstester slår ut på hcg - og det hormonet finnes ikke i Synarela. Tenk at dere har klart det på egenhånd!
Gratulerer, og lykke til!:duskedam:
Fra pakningsvedlegget (http://www.felleskatalogen.no/default.asp?mainPage=/ecom/StaticPages/NO/EA323682-24A2-42D0-BB92-A96BD162F953/BD8C0A83-17C0-4F5E-A622-702052781BB7/869DC4E9-7AD1-4317-8672-3B303C00A920.asp) til Synarela: Graviditet/Amming: Bør ikke gis under graviditet eller ved mistanke om graviditet. Graviditet må utelukkes før behandling startes. Regelmessig bruk i anbefalte doser hindrer eggløsning. Hvis pasienten likevel blir gravid under behandlingen, skal behandlingen avbrytes.

Fersken
13-09-2005, 22:07
Ja, Huldra, sier meg enig med Endelig. Forstod at du hadde endometriose og denne sprayen er også brukt i slik behandling.
GRATULERER SÅ MASSE!. Venter spent på resultatet fra legen...

Caroline, håper du får noen nydelige og spretne egg ved opptiningen!
Asa74, så klart det er plass til deg her! Velkommen! Uansett hvor mange ganger en prøver er det like spennende hver gang. :neglebit:

Husker ikke hvem som spurte ang.nesebor-fikk beskjed de forrige gangene i Dk at jeg skulle spraye hver gang i det andre. Vet ikke hvorfor, kanskje pga.slimhinnene...

Trøtt hilsen fra Fersken
Skal hoppe i seng snart. Har mor på besøk og hun er :syk: Håper ikke jeg får det samme for det er ikke noe kjekt å spraye når man er tett i nesa...begynner på fredag...

Livmor
14-09-2005, 14:52
Hei Jenter!

Så gøy at flere er i gang allerede! Da skjønner man at alvoret nærmer seg.

Huldra, Gratulerer så mye. Du er nok gravid ja! Utrolig artig at dere klarte det på egenhånd midt oppi alt dette! Lykke til videre!

Jeg har gått lenge å ventet på mensen nå, og i dag 1 1/2 uke for sent var den på plass. Typisk at den er forsinket når man venter på den for å få ringt inn til sykehuset. Trodde nesten at det var skjedd et under jeg, men testen jeg tok mandag var veldig klar på at det hadde det ikke gjort. Vel, mensen er ringt inn og på første mensdag neste syklus er jeg i gang med siste forsøket. Fryktet at det kanskje måtte utsettes på grunn av forsinket mens, men det slapp jeg heldigvis!

Lykke til alle dere som er i gang og dere som fortsatt venter på oppstart!

Livmor

huldra
15-09-2005, 16:05
Fikk svar på blodprøve tidligere, og jeg er faktisk utrolig nok gravid. Er så glad, men det er veldlig uvirkelig. Vet at det er tidlig og at mye kan skje.......

Vil ønske alle dere andre lykke til med forsøkene, stå på jenter!

strilejenta
15-09-2005, 17:43
Fikk svar på blodprøve tidligere, og jeg er faktisk utrolig nok gravid. Er så glad, men det er veldlig uvirkelig. Vet at det er tidlig og at mye kan skje.......

Stilig Gratulerer så mykje

Strilejenta

strilejenta
15-09-2005, 17:47
Har fått beskjed frå klinikken om å ringja inn neste mens, som eg håpar er på søndag. Han vert vel for sein no når eg ventar på han. Så det vert vel oppstart på medisinar mot slutten av september og sikkert ikkje innsetjing før i november.
Men eg heldt meg her i klubben inn til eg veit litt meir.

Det er veldig rart dette her. Vanlege forsøk veit eg liksom "alt" om. Men no når min syklus skal samkjørast med ei anna dame og eg skal få egg derifrå føler eg meg som ei novise att. Jaja, me finn vel ut av det.

Strilejenta

Mariemin
16-09-2005, 12:01

Grattis!!

Så utrolig hyggelig! å føles litt rart, ja ;)

Lykke til videre :duskedam:

donald
16-09-2005, 17:42
Sjekk denne den var morsom.:http://www.flickerlab.com/pregnancy

donald
16-09-2005, 17:55
Hei Huldra. Jeg ville ikke sluttet med spray før du har tatt blodprøve. Jeg spurte også legen min g han sa at nesessprayen kunne hjelpe å holde på fosteret. Du har nok klart å bli gravid på gamlemåten skal du se. Ta en blodprøve for å være sikker. Jeg fikk nemlig en pos prøve på sykehuset mellom forsøkene, men blodprøven dagen etter var negativ. Det skal ikke være mulig, men i mitt tilfelle var det det. Lykke til med testen

donald
16-09-2005, 18:06
Huldra: :applaus: :bølgen: :woohoo: :dans: :feire2: :konge: :fest: :jippi:Så utrolig flott at du har klart det!!! Gratulerer så mye. LYkke til videre i svangerskapet. Vi andre puster deg snart i ryggen. Tenk at vi allerede har fått en gravid i klubben vår før mnd har begynt. Du har tjustartet:: :Positiv_:

Strilajenta: Det må være rart å samkjøre seg med en fremmed dame vil jeg tro. Det blir veldig spennende å prøve den måten vil jeg tro. Vil iallefall ønske deg lykke til :lykkeeng:

knerten
16-09-2005, 18:20
:frustrer: Nå er jeg sniffer, og da er det vel på tide å melde seg litt mer inn.... skal begynne ,med sprøyter 7/10, og UL er 13/9. Skal rett på 300 med gonal...
Gleder meg til å følge dere alle....

Chiquita
16-09-2005, 23:27
Hei jenter.

Fåer jeg også melde meg inn hos dere?

Jeg og mannen min skal igang med 1. fryseforsøk - i et forsøk på å gjøre Lillebana (født januar-05 etter IVF i april -02) til storebror.
Vi har 4 embryo på frys ved St.Olavs, og planlagt tilbakeføring er i uke 43

donald
17-09-2005, 11:51
Hei Chiquita. Velkommen skal du være. Er dere klar for fryseforsøk allerede nå? Det er tøft av dere å få to såpasse tett. Ingenting er bedre for barna med liten aldersforskjell vil jeg tro. Ser du skrev at gutten din ble født i januar etter IVF i april -02, men regner med at det var -04 for ellers hadde det vært et langt svangerskap :fnise: Siden du skal ha fryseforsøk nå er det egg som ble tatt ut ved forrige uttak som skal brukes nå? Lykke til med fryseforsøket.[

Knerten: Gratulerer som sniffer. :Lykketil:
I dag skal jeg ta meg en øl :feire: for nå er det lenge til neste gang jeg kan ta den ut. Jeg begynner jo på :sprøyte: på onsdag så da er det ikke så lurt å drikke. Forrige runde ble jeg drita ful på 3 glass vin drukket over 3 timer og etter at jeg tok nesesprayen kl 24 ble jeg enda fullere. Det var ekkelt, så jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal gjøre den tabben en gang til. PÅ sykehuset sa de at jeg kunne drikke så mye jeg bare ville så lenge jeg husket å ta sprayen. :megaklem:

Pjusken
17-09-2005, 12:24
Hei jeg vil også melde meg i oktober klubben. Hadde ett ivf forsøk nå i september som var negativ så nå er jeg satt oppp til fryseforsøk i oktober. regner med det blir i uke 43 hvis alt går etter planen. Jeg skulle ihvertfall ringe inn neste mens som blir ca10 oktober og da skulle jeg få ultralyd time. Håperalt er bra da slik at jeg ikke må utsette det. Ønsker alle dere andre lykke til med forsøket. Håper vi får mange :gravid2: denne høstmåneden....

Fersken
17-09-2005, 21:16
En liten, trøtt hilsen til alle. Har begynt på spray i går og må si at det svir fryktelig i nesa i en halv time etterpå og at det høres ut akkuratt som om jeg er veldig forkjølet....Dette er bare begynnelse, skal ta denne i 1 mnd!
Men det gode forløpig er at jeg ikke merker noe av de "herlige" bivirkningene.
Knerten:ser at vi har begynt samtidig, jeg skal starte 11.10 med sprøytene, det vil si uttak i uke 43. Blir spennende å følge med andre.
Har dere de samme svi-problemene ved sniffing?

Stooor :megaklem: til nye oktobermedlemmene!

donald
18-09-2005, 15:12
Knerten: Gratulerer som sprayer :duskedam: :duskedam: :duskedam:

Pjusken:Det var trist å høre at IVF forsøket ditt ikke gikk bra nå denne mnd. Så flott at du ikke må vente mer enn en måned før fryseforsøket da. Håper det går bedre denne gangen. :Lykketil:

Nå er det ikke mer enn 3 dager før jeg begynner med sprøyter. Jeg både gleder og gruer meg. Stikkingen er ikke så kul syntes jeg, men jeg må jo igjennom det også. Tenk på allt det vi må gjøre for å bli på "tjukka" mens andre bare spriker litt med beina en gang så sitter den.
Jeg tenker litt på hvordan jeg kommer til å reagere hvis ikke dette forsøket går bra. Tror nok at jeg kommer til å bli mer deppa enn forrige gang ja.

Karla
18-09-2005, 19:37
Hei !

Gratulerer så mye med full klaff før forsøk, Huldra !

Og så ville jeg ønske de nye jentene velkomne ! Det blir spennende å følge dere også !

Var på fest i går, merket alkoholen meget godt ja ! Men er i fin form i dag heldigvis ! Håper jo at det blir lenge til neste gang jeg kan drikke ! (Rekker forresten en vinklubb om to uker. )

Kjenner lite til sprayen, bortsett fra litt sårhet i nesa og svelget. Blitt forkjøla også da.. Nyser i et sett.

Lurte på om når det er vanlig å få blødning etter oppstart av spray ? Er på dag 31 nå, men ingen tante dukket opp ennå. Blir det en lettere blødning ?

Klem, Karla

Chiquita
18-09-2005, 22:45
Hei Chiquita. Velkommen skal du være. Er dere klar for fryseforsøk allerede nå? Det er tøft av dere å få to såpasse tett. Ingenting er bedre for barna med liten aldersforskjell vil jeg tro. Ser du skrev at gutten din ble født i januar etter IVF i april -02, men regner med at det var -04 for ellers hadde det vært et langt svangerskap :fnise: Siden du skal ha fryseforsøk nå er det egg som ble tatt ut ved forrige uttak som skal brukes nå? Lykke til med fryseforsøket.[

*ler*
Var i -04 vi hadde forsøket vårt ja selvfølgelig.
Ikke så lett å stokke fingrene alltid da, vet du ;)

Vi har 4 egg på frys etter april-04 forsøket ja, Og vi håoer nå at et av disse vil tåle opptiningen.
Ellers så tror vi at vi venter litt med å gjennomgå et fult IVF-forsøk igjen. Blir ikke før neste vår, om ikke fryseforsøk går.
Vi er enige om å gjøre et forsøk nå i høst, så får vi se hva som skjer da.

Vi har tenkt lenge på at vi har ønsket enda en tett.
Det er vårt håp i alelfall.
Vi begynte å snakke om det allerede i mars/april tror jeg, og har prøvd "naturmetoden" siden april/mai (husker ikke helt)
Vi vet j egentlig at "dobbeltseng-metoden" nok ikke vil hjelpe oss, men det skader jo ikke å prøve.

donald
19-09-2005, 14:11
Karla: Jeg fikk mensen 4 dager etter normalen. Noen får den sterkere enn vanlig og andre,slike som meg hadde den bare i 2,5 dager.
Det er rart det med alkohold og hormoner. Det er veldig lett for å feilberegne,men pytt pytt da er vi billige i drift. Akkuret som i 16 års alderen .

Chiquita:Det er jo utrolig bra at eggene tåler å ligge på frys så lenge. Det gjør det mye lettere for søskenforhold. Teknisk sett får dere tvillinger nå dere da

Nynne
19-09-2005, 17:35
Syklusen min er også rykket med fire-fem dager.... Må utsette innsetting til uke 41...

Pjusken
19-09-2005, 18:13
Hei donald. J heldigvis kommer man rask til på fryseforsøk for da trenger man som regel ikke hormoner iforkant. Bare crinonen etter innsett. Jeg har hatt 3 ivf forsøk og ett frys før. Ble gravid på frys og ivf nr 2 men mistet begge gangene.Så dette er min siste sjangse i det offentlige. Har 15 egg på frys så jeg satser på at noen overlever. Lykke til alle sammen :lykkeeng:

huldra
19-09-2005, 18:14
Jeg har begynte å blø i dag, og det er nok en spontanabort på gang i følge gynekologen. Graviditetstesten jeg tok hjemme i går var også negativ. Følte på meg at noe var galt. Ikke noen bombe akkurat, var jo for godt til å være sant. Er lei meg, men orker ikke bruke så mye krefter på dette, nytter så lite. Syns det er dumt at jeg må vente en stund til oppstart og nytt forsøk. En ting er sikkert, prøvingen blir iallefall lagt på hylla den syklusen jeg skal starte med spray neste gang.

Vil ønske alle dere andre lykke til, skal følge med dere videre og krysse fingrene for at det skal gå bra for flest mulig her i oktoberklubben.

Chiquita
19-09-2005, 22:00
Ja, det er kjekt at egg kan fryses ned.
Men jeg er litt redd for at ikke noen av eggene skal tåle opptiningen, men men. Får bare håpe på det beste.

Jeg må igjennom et "fint" hormonkjør under fryseforsøket også, siden jeg ikke har regelmessig syklus.
Så først får jeg tabletter for å få mens (skal starte med disse 30.9), så skal jeg ta noen andre tabletter 3 ganger daglig frem til UL på dag 9,10 eller 11, og etter UL skal jeg (dersom alt ser greit ut) ta vaginalkapser 3 ganger daglig i tillegg til de andre tablettene.
Dette skal jeg bruke frem til negativ blodprøve eller 10. svangerskapsuke.
*pjuh*
Litt av et styr, men forhåpentligvis verdt det

Karla
19-09-2005, 22:45
Du er tøff som begyner på`n igjen, Chiquita ! Siden du ble gravid på 1. forsøk, er det nok noen gullegg som ligger i frysen og venter !

Her i gården har tanta gjort sitt inntog, såvidt ihvertfall. Kjente det på kroppen i morges at noe var på gang. Svimmel og uggen i magen. Ble noen dager på overtid, men ting går vel sin gang likevel.

Det var utrolig leit at du mistet den lille spiren, Huldra ! Føler med deg ! Skal heie på deg når det blir tid for nytt forsøk igjen for deg. :trøst:

Klemmer, Karla

asa74
20-09-2005, 09:19
Nå er jeg endelig(?) i gang med å spraye (jeg vet ikke om jeg drakk for mye kaffe i går eller om de var nerver som gjorde det, men sov dårlig i natt). Siden dette er første gang for meg er jeg veldig spent på hvilke bivirkninger som melder seg.

Nynne: Tusen takk for forklaringen på hvordan listen kan oppdatteres.

Huldra: Håper at du får kommet igang raskt igjen.

Alle andre: Jeg synes vi bør prøve å ta litt ekstra godt vare på oss selv i tilden framover. Det er lov til det noen ganger.

asa74

Fersken
20-09-2005, 14:54
Uff da Huldra! Det var godt sagt-for godt for å være sant...Ønsker deg alt vel neste gang! :Lykketil:

Utrolig nok merker jeg veldig lite av bivirkningene forløpig. Det svir ikke lenger i nesa, men har hele veien lyst på mat!

Hva slags blødning er det vi får under denne spraynga? Forstår at det ikke er snakk om menstruasjonsblødning, men en slags blødning...
Fersken

Tidligere bruker
20-09-2005, 15:25
Heisan,

Har fått bekreftet at jeg kan få ta 2. Frys i Oktober :)

Håper jeg kan få slenge meg med dere?
Venter bare på mensen, etter misykket frys i September...

Fersken
20-09-2005, 19:15
Ville bare ønske deg vekommen. Har fulgt med deg en stund...Håper det går bra denne gangen! :blomster:

donald
20-09-2005, 19:50
Huldra: Det var utrolig synd at det ikke gikk bra :rose: :comfort: .
Likevel så vet du at du kan bli gravid uten hjelp og det må du jo være litt glad for. Forstod det slik at dere har bestemt dere for nytt forsøk nå så fort som mulig. Vil ønske deg lykke til videre Huldra. :Lykketil:
Pjusken: 15 egg på frys, skal si du er litt av en verpehøne. Det må jo bare gå bra med så mange egg.

Nynne: Det var dumt at du må utsette innsettingen til uke 41. En uke blir plutselig veldig lenge sant?

Asa74: gratulerer som sprayer.

Fersken: Jeg vil vel si at mensen min var ganske normal , kanskje llitt kortere. Fint å høre at det er andre som også får matkick: herre gud vi kommer til å bli smell feite hvis vi blir gravide :neglebit:

Sunny: Velkommen til oss og lykke til med fryseforsøket.

Nå er det bare en natt til den første sprøyten skal settes. Jeg både gleder og gruer meg. Jeg er glad for å ha kommet så langt men gruer meg til å kanskje få vite at jeg ikke har blitt gravid likevel.
Det er så vanskelig å prøve å holde seg avslappet til det for jeg blir jo oppgiret ettersom tiden går.

Pjusken
20-09-2005, 22:03
ja jeg har vært heldig og fått ut mange egg m god kvalitet så da får jeg jo ekstra sjangser siden jeg har brukt opp de 3 ordinære forsøkene. Får håpe gulleggene ligger på frys. Og etter operasjonen som jeg hadde i mai er livmoren min blitt "normal" så jeg håper så iderlig at de fester seg og at jeg ikke aborterer flere ganger. Det skal bli spennende å følge med alle her inne. Tenk hvis vi alle ble :gravid2: det hadde vært noe det.....Lykke til m forberedelsene til forsøket jenter :Lykketil:

Wit
21-09-2005, 06:22
Nå har jeg vært på UL og sjekket slimhinner, så da er det oppstart med sprøyter :)
Godt å være kommet ett skritt videre siden jeg har sprayet en uke ekstra....

sivalang
21-09-2005, 09:00
Kan jeg få være sammen dere?

Jeg har fått beskjed fra St.Olav i dag at jeg kan
få mitt 2. Fryseforsøk i uke ca 43.
Så jeg skal ringe inn mens i midten av oktober...............

Caroline
21-09-2005, 18:48
Hei jenter!

Da er jeg dessverre nødt til å flytte meg ned til heia-gjengen.
Vi har bestemt oss for å utsette fryseforsøket en stund. Grunnen er at jeg skal ha noen flere undersøkelser i forbindelse med utredningen for habituell abort først.
Er litt :trist: over å måtte bryte nok en gang, men det er nok det mest fornuftige.

Heier på dere. Sørg for at denne oktober-klubben blir like blå som fjorårets, jenter!
Lykke til alle sammen!

Caroline

Wimsa
21-09-2005, 19:35
Kan jeg også få være med?
Hei Sivalang. Gøy å se igjen flere fra augustklubben!! :) Håper vi lykkes denne gangen. :duskedam:

Litt om meg: Jeg er 26 år, har tette eggledere. skal ringe inn mens i begynnelsen av oktober... Neste helg håper jeg :D Mitt 1. frys forsøk. hadde første 1. IVF i august, endte desverre negativt. Men har fortsatt 3 egg på frys, så sjansene er mange enda. Tilhører St. Olavs hospital. :vinke:

Noen som kan føre meg på resultatlisten? Synes det er litt vanskelig enda.. :)

Chiquita
21-09-2005, 20:56
Kan jeg få være sammen dere?

Jeg har fått beskjed fra St.Olav i dag at jeg kan
få mitt 2. Fryseforsøk i uke ca 43.
Så jeg skal ringe inn mens i midten av oktober...............

Hei du.

Jeg skal også ha fryseforsøk ved St.Olavs i uke 43.
I allefall så fikk jeg høre at jeg skulle inn i uke 43.
Men jeg starter med tabletter for å få mens i uke 39, og får da mens i slutten uke 40, og det er jo i begynnelsen av oktober.
Hvorfor skal jeg få innsettingen så sent i forhold til deg da?
Er det fordi jeg har forsøk i "kunstig syklus", mens du har i naturlig syklus?

*lurer*

knerten
21-09-2005, 21:53
:frustrer: Sprayer på, og merker gudsjelov ikke så mye av det...ivertfall ikke enda.... Reiser til Sverige å kjøper medisiner i morgen, sparer ivertfall noen tusen.....:Plystre:

Vil ønske dere alle lykke til..... Velkommen Sunny....koselig å høre fra deg her inne, selv om jeg nok heller kunne tenkt meg å sett deg på en annen liste! Lykke til ivertfall!

Chiquita
21-09-2005, 22:00
:frustrer: Sprayer på, og merker gudsjelov ikke så mye av det...ivertfall ikke enda.... Reiser til Sverige å kjøper medisiner i morgen, sparer ivertfall noen tusen.....:Plystre:

Har du undersøk om du får regnet dette med inn under egenandelen din da (om det er aktuelt)
Har hørt om noen som ikke har fått medisiner kjøpt i utlandet regnet med når egenandelen skulle regnes på....
Bare så du er oppmerksom på det

sivalang
22-09-2005, 07:07
Hei ~Chiquita~!

Dette vet jeg ikke mye om, men det kan nå være det da.....
Jeg skal ha fryseforsøk i naturilg syklus, og venter mensen rundt 12 okt.

sivalang
22-09-2005, 07:09
Er du her og ja....... :fnise:

Håper det går veien for oss dene gang :Lykketil:

Tidligere bruker
22-09-2005, 13:55
Tiden min ble knapp her. Men var helt fult i denne mnden. Hadde visst misforstått litt. Lykke til med dere andre!

En spesiell hilsen til Heon og Knerten. Krysser alt for at Oktober er måneden deres :lykkeeng: :lykkeeng: :lykkeeng:

petrine
23-09-2005, 08:48
Heisann!

Jeg melder meg like gjerne inn i oktoberklubben, i håp om at den skal gi like gode resultat som fjorårets klubb med 43 prosent gravide. :)

Jeg er 32 (snart 33), min mann er 42. Vi er uforklarlig barnløse. Har bak oss 3 IVF-forsøk og 3 fryseforsøk. Tredje fryseforsøk i februar/mars i år endte i graviditet, men egget hadde festet seg i egglederen. Etter noen ukers lykkerus ble det operasjon i hui og hast og vi er takknemlige for at jeg overlevde. Samtidig ga det meg en såpass knekk at jeg først nå på nytt har begynt å se optimistisk på sjansene for å klare det en gang.

Vi har fire egg frosset ned i fryseren på Haukeland sykehus i Bergen. Vi satser på at de overlever og at det blir innsetting av egg ca. uke 43. :)

Petrine

Fersken
23-09-2005, 09:28
Velkommen til alle fra August-klubben! Har fulgt med dere en stund...Dere får det sikkert mye koseligere her hos oss :boogie:
Caroline: så dumt at du måtte avbryte, men det er sikkert viktigere å undersøke saken fra alle sider før du fortsetter. Lykke til!

Ser at det er mange som skal til fryseforsøk. Så bra at dere kommer i gang så fort etter nedturen. Det hjelper sikkert på psyken.

Donald: masse lykke til med :sprøyte: Det går fort over!

Hilsen til alle!

buzz
23-09-2005, 14:24
Hei alle sammen!

Etter en laaang betenkningstid har jeg bestemt å melde meg inn.Skal ha min 1. fryseforsøk nå i oktober :kryss: .

Litt om meg selv: Jeg er 33 år og samboeren er 29. Jeg har tette eggledere og litt endo. Vi har vært gjennom 1.IVF forsøk i juni som ble avbrutt pga overstimulering. Fikk ut 10 egg (8 befruktet), og skulle hatt innsetting 5 dager etter uttak. Men... jeg ble sikkelig overstimulert slik at jeg 2 dager etter uttak havnet på sykehus. Heldigvis kunne de fryse 7 av de 8 befrukta egg. Så nå skal jeg endelig begynne med fryseforsøk. Sogner til UNN.

sivalang
24-09-2005, 08:26
Da jeg var med i august-klubben,
var det mange av de som testet positivt som følte litt
på det å stå under "Gr :Hjerte: vid,
mange mente det skulle stått Testet Positivt :Plussign:
Og jeg er litt enig.........for det er jo mye som kan skje fordi om man tester positivt............

Hva tror dere?

Nynne og Fersken er enig - Flott!

Koselig at flere melder seg inn i oktober-klubben;
Velkommen buzz og petrine

Agnes
24-09-2005, 11:46
Her begynner det å skje saker og ting,spennende!Jeg har ikke vært så aktiv på klubbsiden, har hatt nok med mitt.....Håper humøret stiger i takt med lykkerus her inne!

Har tatt siste p-pille som jeg har tatt i 25 dager som nedregulering i stedet for spray.Skal til UL 28/9 for å se om jeg er klar for å begynne med sprøyter 30/9.Begynner å bli veldig klar for forsøket!

Håper dere er ved godt mot og at oktoberklubben blir kjempeblå!

Klem fra Agnes

Hege
25-09-2005, 11:37
Hei hei.. Først vil jeg si velkommen til alle nye :blomster: Ser det har skjedd mye her inne den siste tiden.. Holdt meg litt i bakgrun. Har vært veldig usikker på om jeg orker å gjennomføre et nytt forsøk.
Fortsatt usikker, men har alikevel bestemt meg for å prøve et forsøk.
Begynner å spraye om noen dager..
Ang det Sivalang mener om det å stå under Gravid eller testet positiv, så mener jeg at det fortsatt burde stå Gra:Hjerte: id. Det er jo gravide vi er hvis vi får en positiv test. Men uansett spiller det ingen rolle hva det står. Det er jo bare ord.

Ha en fin søndag..
Klem :)

donald
25-09-2005, 20:48
Sivalang: Velkommen og lykke til med fryseforsøket ditt i uke 43. Det blir spennende.
Caroline:Lykke til videre og håper ikke utsettelsen blir så lenge :blomster:
Vimsa Velkommen skal du være i klubben :Lykketil:
Knerten: Er du på egenbetaling av medisin nå? Og går det an å bruke norsk resept i utlandet? Er nyskjerrig for hvis det er penger å spare så er det jo veldig interesangt for alle som ikke klarer det på 3 forsøk.
Sunny Trist å høre at det ble utsatt :blomster:
Petrine Håper det går bra med denne graviditeten du skal gjennom nå. Trodde ikke at det var så arlig at egget festet seg i eggledere. :blomster: Lykke til med forsøket i uke 43.
BuzzVelkommen skal du være til klubben.
Agnes: P Piller istedenfor spray , det var nytt for meg. Men det er mye som er nytt innefor dette. Lykke til med nålen den 30.
Hege:Kjekt å høre at dere har bestemt dere for å gå for forsøket istedenfor å vente :Lykketil:

donald
25-09-2005, 20:52
Glemte helt å skrive noe om meg. Jeg er på min 5 dag med sprøter. I dag er jeg en skikkelig humør bombe. Kjempe sint for ingenting.
Har gått på pencelin nå i noen dager,men i går reagerte jeg skikkelig. Så ut som en flambert oppblåst ballong. Det føles som at jeg har brannsår.Det skal alltid være noe. Er kjempe lei nå. En liten kul på magen hadde gjort allt mye bedre.

petrine
26-09-2005, 08:13
Hei,

Donald: Jo, det er nok farlig når egget fester seg i egglederen. Den er som kjent smal. Når embryoet vokser, vil det til slutt sprenge egglederen dersom det ikke blir oppdaget i tide at egget sitter på feil plass. Når egglederen sprekker, får du indre blødninger og kan blø ihel om du ikke blir operert.

Da jeg ble operert, fant de 1,5 liter blod i buken min. Blodprosenten var nede i 6,5 (mot 14 normalt) og både embryo og eggleder måtte opereres bort. Så graviditet utenfor livmor er ikke til å spøke med.

Heldigvis er det sjeldent at det skjer, så man trenger ikke uroe seg. Problemet er at om du har opplevd det en gang, er risikoen mange ganger høyere for at det skal skje igjen. Jeg er lovet tett oppfølging dersom jeg skulle være så heldig å bli gravid igjen.

Ha en fin uke alle oktober-damer!

Petrine :)

Fersken
26-09-2005, 17:07
Hei Petrine!
Jeg har er søskenbarn som hadde det samme. De måtte fjerne den ene eggestokken og deler av eggelederen. Selv om legene sa at hun og mannen kanskje måtte gjennom assistert befrukting, ble hun gravid på naturlig måte 1,5 år etterpå-har ei jente på 1,5 år og er gravid igjen! Undere skjer...

Har ellers spørsmål angående blødning under Synarela...Stiller det i Generelt.

Hilsen Fersken

buzz
26-09-2005, 17:44
Sivalang: Velkommen og lykke til med fryseforsøket ditt i uke 43. Det blir spennende.
Caroline:Lykke til videre og håper ikke utsettelsen blir så lenge :blomster:
Vimsa Velkommen skal du være i klubben :Lykketil:
Knerten: Er du på egenbetaling av medisin nå? Og går det an å bruke norsk resept i utlandet? Er nyskjerrig for hvis det er penger å spare så er det jo veldig interesangt for alle som ikke klarer det på 3 forsøk.
Sunny Trist å høre at det ble utsatt :blomster:
Petrine Håper det går bra med denne graviditeten du skal gjennom nå. Trodde ikke at det var så arlig at egget festet seg i eggledere. :blomster: Lykke til med forsøket i uke 43.
Agnes: P Piller istedenfor spray , det var nytt for meg. Men det er mye som er nytt innefor dette. Lykke til med nålen den 30.
Hege:Kjekt å høre at dere har bestemt dere for å gå for forsøket istedenfor å vente :Lykketil:

Siden jeg er ny og det tar tid å bli kjent med alle så signerer jeg denne.

Donald: Uff , sender deg en :klemmer:. Håper at humøret ditt blir bedre etterhvert.

Jeg venter mensen i disse dager og plages av PMS. Jeg er sint og deppa om hverandre. Stakkars sambo :Plystre: . Ellers går dagene som :snegle: . Blir vel mer aktiv når innsettinga begynner å nærme seg.

sivalang
26-09-2005, 17:50
Hei hei.. Først vil jeg si velkommen til alle nye :blomster: Ser det har skjedd mye her inne den siste tiden.. Holdt meg litt i bakgrun. Har vært veldig usikker på om jeg orker å gjennomføre et nytt forsøk.
Fortsatt usikker, men har alikevel bestemt meg for å prøve et forsøk.
Begynner å spraye om noen dager..
Ang det Sivalang mener om det å stå under Gravid eller testet positiv, så mener jeg at det fortsatt burde stå Gra:Hjerte: id. Det er jo gravide vi er hvis vi får en positiv test. Men uansett spiller det ingen rolle hva det står. Det er jo bare ord.

Ha en fin søndag..
Klem :)

Hei sann!

Jeg har testet positivt 2 ganger..............kjemisk graviditet. Altså jeg var ikke gravid...............ingen god opplevelse.

Men det er ikke så viktig for meg................. :blomsters

knerten
26-09-2005, 21:22
Hei alle sammen........

Må bare starte m å hilse til Sunny, håper du stikker innom å følger litt med... Dumt det ikke ble oktober, men da kommer du sterkere tilbake i November... Lykke til min venn! Og Heon.......tenker så mye på deg, håper d går bra...:lykkeeng:

Hm, jeg er nå på egenbetaling ja....... Har hatt to ICSi, før jeg fikk en nydelig sønn i 2002. Har etter dette hatt fire søskenforsøk, ett avbrutt etter uttak. I tillegg har jeg hatt fire inseminasjoner.... PHU....tror jeg skulle melde meg inn i en ny klubb, kalt søskensliterne....:baby2:
Nei, bare tuller.... Reiser derfor til Sverige for å kjøpe medisiner, og har spart mange tusen på det... Brukte min Norske resept, og ringte å bestilte medisinene på forhånd.

Sprayer på min andre uke, og merker egntlig ikke mye...måtte det fortsette!

Lykke til alle sammen!
Kommer forresten til å bli borte ei stund... skal inn å opereres på onsdag, og blir nok noen dager!

Kommer sterkere tilbake, ønsker dere alle lukke til!:duskedam:

donald
27-09-2005, 11:55
Pe[COLOR=Indigo]Petrine: Å herre gud det er ikke noe å spøke med . Det var utrolig bra at det gik bra med deg. Skjønner at du var litt usikker på å hive deg inn i dette igjen nå. Det er bra at du får ekstra oppfølging for da blir det mye tryggere for deg. Det går nok bra denne gangen [/COLOR

Mariemin
28-09-2005, 15:01
Hei alle nye og velkommen hit! Jeg har som Hege holdt meg litt i bakgrunnen. Begynte å spraye nå på mandag og bivirkningene lar ikke vente på seg. Vondt i hodet, søvnvansker osv. Men jeg er ved godt mot og tar et forsøk av gangen!!

Masse lykke til til alle!

Cat
28-09-2005, 20:06
Nå har jeg sprayet i 12 dager. Føler meg veldig sliten i kroppen og av og til litt tung i hodet. Kan ikke huske at jeg har vært så sliten de andre gangene, mulig at jeg brygger på et eller annet. Trodde også en bivirkning var hetbølger, men jeg har vært mer kald en varm. Gruer meg til å begynne å stikke om en uke, men heldigivs mindre nå enn ved tidligere forsøk. Har jo erfart at det ikke er så farlig...Gruer meg enda mer til uttaket, men trøster meg med at det er jo veldig fort overstått.

donald
29-09-2005, 14:47
Hei jenter.
Cat: jeg er også trøtt og slapp til de grader. Det er jo høst og ekkelt vær i tillegg til at vi prpper i oss hormoner.

Ellers så har jeg vært på UL i dag. ror det var 6 eggposer jeg har. Den største var på 14 mm og den minste på 3. Det så litt svart ut or jeg hadde ingen på høyre side. Da vart æ skræmt ja.
Nå har jeg fått økt dosen med Gonal til 375 IE så da må det jo bli fyr i teltet.
Skal ta eggløsnings sprøyten på mandag og uttak på onsdag.
Først nå føler jeg at jeg virkelig er i gang for nå har jeg jo sett påskjermen at det har skjedd noe med kroppen min. :vinker:

Pjusken
29-09-2005, 17:38
Misunner dere ikke disse medisinene og symtomene. Jeg tok dem for siste gang i august. Det var mitt 3 forsøk og jeg har aldri reagert så sterkt som da på de andre forsøkene. på ivf nr 1 og 2 fikk jeg gonal 150ie men denne siste gangen fikk jeg 225 og 300 ie de siste dagene. Så det kan jo være derfor. Vi får håpe dere får ut gode egg som blir til søte små :baby2: . Jeg skal jo ha fryse forsøk i oktober og da slippr jeg medisiner. Litt enklere...

donald
29-09-2005, 21:20
Pjusken: Jeg skal krysse fingrene for deg ved fryse forsøket ditt. :Lykketil: :Lykketil: :Lykketil:

Wit
30-09-2005, 11:11
Jeg har også holdt meg litt i bakgrunnen, men her er oppdatering etter UL igår :)

Hadde 5-6 store eggposer på ene siden (18-19 mm) og ca like mange men mindre på andre siden. Slimhinna var kjempefin. Satte normal dose for meg med Puregon i går (125 IE) men bare 75 IE i kveld siden noen av eggposene var så store. Det går veldig fort med meg selv om jeg går på små doser.
I morgen kveld setter jeg eggløsningssprøyte, og har uttak på mandag :)

mg
30-09-2005, 15:56
Melder meg inn her nå når vi endelig besemte oss for å forsøke en ny runde med aid( mens vi venter på utredning for tesa, å håper på å lykkes før den tid :laugh: )
Skal til UNN på ul 11 okt.

KLem MG

Fersken
30-09-2005, 16:38
Hei!
Wit: ikke verst med 5-6 poser. Jeg hadde 9 totalt sist gang med 300 IE Gonal F (6 befruktet-3 egg tilbake, 3 på frys og ingen graviditet...)Skal ha den denne gangen også om noen dager. Lykke til på mandag! Hvorfor setter du eggeløsningssprøyten i morgen kveld? Trodde den skal settes kvelden før uttaket :forvirre:

Donald: hvordan går det med deg? 6 poser er bra, det blir helt sikkert noe på den andre siden også nå når du har økt dosen :sterk:

En liten bivirkningoppdatering :tunge: :
Ellers så må jeg opplyse at denne gangen merker jeg nesten INGENTING til sprayen. Har tatt den nå i 14 dager og har kun 2 ganger hatt litt trykk i hode og svimmelhet. I begynnelsen svidde det noe grusomt i nesa, men det er også vekke. Det skifter kanskje etterhvert og blir sikkert verre når jeg begynner å stikke, men forløpig har jeg ingenting å klage over :sparke: Blødningen som er i ferd med å forsvinne nå har vært som vanlig forferdelig og kanskje ennå kraftigere, men den varte like lenge som vanlig mensen.
Det eneste som egentlig ikke påvirker meg men dem rundt meg er at jeg plutselig kan :sinna2: :moahaha: :krangle: og som regel alltid :gråter: til slutt!

Hilsen Fersken

Karla
01-10-2005, 12:17
Hei, oktoberjenter ! Har vært litt fraværende en stund, pga. mye å gjøre på jobben ! Men nå er jeg klar for å være mer tilstede !
Må bare si at jeg fikk en pangstart (not) på stikkingen igår. Som nevnt har jeg vært travel, så jeg ikke hadde sjekka ut dette sprøytegreiene. Kjøpte jo alt for flere uker siden, så jeg regna med at alt var klart. MEN dengang ei ! For jeg hadde nemlig ingen puregon penn ! Har liksom gått glipp av den undervisningen man får på Riksen i starten, fordi jeg ble tatt med på prosjekt og "snek" i køen for 1 1/2 år siden. Har gjort de oppmerksom på det, men jeg ante jo virkelig ikke at man fikk utdelt sprøytepennene der ! Verste er at jeg snakka med de i går ettermiddag for å høre om noe med oppbevaring av medisinene. Og da nevnte jeg også at jeg ikke hadde fått undervisnig om det. Men,men. Ihvertfall ble dette oppdaga sånn i 18-tiden, og jeg ringte først apoteket, som sa at dette var noe jeg skulle fått på sykehuset. Fint ! Fikk heldigvis tak i et hyggelig menneske på gyn, som tok kontak tmed bakvakten - som var en kjent doktor for meg. Hurra ! Han ringte meg etterhvet så jeg fikk spurt hvilken ampulle jeg burdte begynne med. I tillegg var jeg på vinkveld, så denne sprøyten måtte monteres og settes på toalettet hos vertinnen ! Ja,ja..kommer ikke til å glemme denne kvelden!
Synes de burdte spurt på apoteket når man mottar disse medisinene, om man har det utstyret som trengs. Og de på Riksen burdte vel også sjekket det. Men sprøyten ble nå satt.
Håper alle får en deilig helg ! Selv om været er en smule kjipt..

Klem, Karla (ops... dette ble mye..)

hansine
02-10-2005, 18:57
Heisann alle oktoberjenter.
Jeg vil gjerne være med i klubben hos dere og melder meg herved inn.
Har tidligere hatt 4 mislykka AID-forsøk i danmark, men nå er vi endelig kommet oss inn her hjemme og skal igang med vårt første IVF-forsøk med doner på UNN.

Begynte med spray 23/9 og det synes jeg går veldig greit. Er jo litt nytt og spennende dette her, men jeg håper jo og tror at alt går som det skal. Er satt opp til UL 11/10 og sprøytestart 13/10. Mere enn dette vet jeg egentlig ikke.

Stor klem til dere alle fra

mg
02-10-2005, 21:32
Jeg har og time til ul på UNN den 11/10 så da ses vi vell. Regner med at mann og barn blir med så jeg er vell ganske lett å kjenne igjen :fnise:
Vi skal forsøke oss med AID igjen. Skulle egentlig testes for TESA mende viste ikke når de fikk dratt til riksen for undervisning så det kan ta lang tid før de er klar med denne behandlingen og jeg hadde ikke lyst å vente. Så da er vi her igjen.
Satt i bilen tidligere å tenkte på at hvis det blir inseminering på fredag (14/10 ), er det akkurat to år siden Iselin ble laget på UNN. Så vi håper dette er en lykkedag for oss :kryss:

Vil ønske alle i oktober klubben :Lykketil: måtte det bli mange :gravid2:

Klem MG

Agnes
02-10-2005, 22:34
Da er jeg igang med stikkingen, har jo gjort dette noen ganger nå, så det er hverken noe stas eller stress lenger...3 sprøyter satt allerede. Fy søren Karla; jeg hadde også blitt temmelig stresset hvis jeg hadde opppdaget at jeg ikke hadde noen penn.....Godt at det ordnet seg til slutt!

Jeg håper dagene før uttak går greit og fort!!!, he,he, og at det ikke blir lenge til noen positive overraskelser!Skal på ul til uka, og da håper jeg det blir egguttak man eller tirs i uke 41.Står fortsatt på høy doser, men legen satt meg litt ned nå, fra 450IE til 430IE med Puregon.Det koster å være kar!Vi har brukt over kr.150.000,- vi nå, på kjøp av forsøk og medisiner etter den offentlige pakka var brukt opp....Men, hva er 150.000 hvis det gir oss det vi lengter etter, he,he!Nødt til å bruke litt galgenhumor oppi dette hvis vi skal klare å overleve!Hadde brukt det dobbelte vi hvis vi fikk en garanti for at en da, ja en dag skal dere få et barn!Men, den garantien får vi jo ikke....

Håper dette blir en skikkelig positiv klubb i ordets rette forstand!Håper dere alle får en fin uke med spray, sprøyter og fint høstvær!Klem fra Agnes

sivalang
03-10-2005, 07:03
Ser det er full aktivitet her inne med både :sprøyte:
og spaying. Håper det går bra med dere alle!

Jeg skal igang med fryseforsøk nr 2....
Det er jo en stund til enda....så jeg er ikke så ofte innom.

Men nå tenkte jeg å se etter hvor mange det
var i oktober - klubben som skulle ha fryseforsøk.
:duskedam: Og det var jo faktisk 6 sty; :duskedam:
BUZZ - uke 41
NINNI - uke 42
PJUSKEN - uke 43
PETRINE - 42
SKRÅLLAN - når???
SIVALANG - uke 43

Og det var en gledelig nyhet...
Når jeg var i august - klubben, var det så få...
så jeg følte meg litt alene om prosessen.
Men det slipper jeg nå! :jippi:

Dere venter vel dere også?
Har dere i naturlig syklus?

Lykke til da Buzz........du som er først i rekken :ja:

petrine
03-10-2005, 09:22
Hei, oktober-jenter!

Sivalang: ja, er det ikke gøy med alle fryseforsøkene? :)

Jeg fikk menstruasjonen på lørdag. Har nå fått time til ultralyd neste mandag, og innsetting blir trolig i uke 42. Jeg skal ha forsøk i naturlig syklus, altså uten progynova. Vi har fire egg frosset ned ett og ett. Håper noen overlever.

Ha en fin dag, alle damer! En fin dag ønskes selvsagt også mennene deres! :)

Petrine

buzz
03-10-2005, 18:23
Tusen takk Sivalang http://www.snartgravid.com/plassen/images/smilies/klemme.gif (http://www.snartgravid.com/plassen/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=1&forumid=47#). Ja, det ser ut at jeg er første av alle fryseforsøks damene.. ble plutselig http://www.snartgravid.com/plassen/images/smilies/nervos.gif (http://www.snartgravid.com/plassen/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=1&forumid=47#)...

Jeg er på min 5. dag med Progynova og foreløpig har ikke særlig med bivirkninger, unntatt godt humør http://www.snartgravid.com/plassen/images/smilies/fnis.gif (http://www.snartgravid.com/plassen/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=1&forumid=47#). B-mannen bemerket i dag at jeg har blitt så avbalansert http://www.snartgravid.com/plassen/images/smilies/daane.gif (http://www.snartgravid.com/plassen/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=1&forumid=1392#). Antar vel at jeg blir snill på mine gamle dager :Plystre: . Har fått time til UL nå på torsdag. Håper virkelig at noen av de 7 jeg har i fryseren overlever tininga. Vi har 2 strå, en med 3 egg og en med 4. Hvorfor har de fryst slik vet jeg ikke http://www.snartgravid.com/plassen/images/smilies/anerikke.gif (http://www.snartgravid.com/plassen/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=1&forumid=1392#).

Lykke til alle sammen. satser at det blir sikkelig blå bølge i oktober.

Pjusken
03-10-2005, 18:42
Jeg skal ha fryseforsøk i naturlig syklus. Skal bare bruke crinonen etterpå. Håper kroppene våre er klare for å ta imot egg, slik at vi alle kan bli :gravid2: Lykke til det skal bli spennede å følge med alle sammen :duskedam:

Wit
04-10-2005, 09:13
Da hadde jeg uttak i går. Fikk ut 11 egg, men ett var litt umodent. 6 stk ble forsøkt befruktet med ICSI (5 ble befruktet) og de siste 4 litt mer umodne forsøkt befruktet med IVF (1 ble befruktet).

Da venter jeg bare på innsetting på torsdag :)

hansine
04-10-2005, 09:21
Hei igjen alle sammen.
mg - det var da et pussig sammentreff at vi begge skulle til UL den 11. Vi møtes nok der da...

Jeg er nå på 11. spraydag og foreløpig går det bra. Jeg blir innmari kvalm innimellom av denne spryen. Er det noen andre som har det på samme måte? Ellers har jeg ikke merket noe av symptomene som var nevnt og godt er jo det.
Forøvrig ble jeg syk i går. Kom som kastet over meg ved middagsbordet og plutselig lå jeg helt utslått med høy feber. Kan det komme av sprayinga??? I dag er jeg litt bedre, men har fått meg en sykemelding ut uka.

Wit - så kjekt at alt gikk bra med uttaket. Lykke til med innsettinga. Måtte det bli full klaff for deg.

Til alle dere andre ønsker jeg masse lykke til framover.

Stor klem fra

asa74
04-10-2005, 09:27
Det er fint å se at det skjer ting inne på klubben. Det skal bli spennede å følge med på alle sammen framover!

Wit: Gratulerer med eggene!

Selv skal jeg starte med sprøyter i morgen. Er ganske spent egentlig, men hvis andre får til å sette sprøytene, så må da vi også få det til. Så langt har det gått over all forventning med spayen. Hummøret har vært svingene, men det man man vel regne med når man er i enn sånn stessene situasjon som et forsøk er. Første dag med spray var forferdelig, men det viste seg at mesteparten skyltes en begynnende forkjølelse, så da så.

Lykke til i tiden som kommer alle sammen. Dette er spennede dager og uker!

asa74

petrine
04-10-2005, 09:52
Vel overstått uttak, Wit! :)

Seks befruktede egg er jo bra.

God bedring, Hansine. Det er nok mest sannsynlig at du har fått en vanlig forkjølelse/influensa. Så vidt jeg vet er ikke slike symptomer nevnt som bivirkninger av sprayen.

Ha en god dag, alle oktober-damer! :)

Petrine

Agnes
04-10-2005, 09:55
Hei!

Wit:kjempebra med 6 befruktede egg da!Dette ser lovende ut!Lykke til med innsetting på torsdag!Nå satser jeg på at du starter den positive bølgen her inne!

asa74:Det går så fint med sprøytene skal du se!Ikke noe å grue seg for!Da må jeg få øsnke deg lykke til med første stikk!

Hilsen Agnes som er på 5.sprøytedag og skal på UL i morgen

Akatt
04-10-2005, 10:30
Spennende å følge med dere alle sammen her i oktoberklubben!
Jeg begynner også stikkinga i morra. Sprayinga har gått helt greit. Har hatt litt hodepine og vært trøtt, men det har gått mye bedre enn forventet. Starta den 23.sept, og tiden har gått kjempefort, bare to uker til uttak og innsetting, om alt går som planlagt..

Akatt

Wit
04-10-2005, 13:43
Hei!

Wit:kjempebra med 6 befruktede egg da!Dette ser lovende ut!Lykke til med innsetting på torsdag!Nå satser jeg på at du starter den positive bølgen her inne!

Jeg skal gjøre mitt beste :)

Fersken
04-10-2005, 14:57
Wit- nå kan du slappe av, det verste er over. Skal krysse alt som krysses kan for deg framover!
Hansine-jeg har også vært kvalm i 2 omgang de siste dagene. Jeg skrev tidligere at jeg ikke merket noen ting av sprayen, men det var visst "too good to be true". Sliter litt med søvn og kvalme innimellom. Men det med feberet ditt kan godt skyldes influensa el. Går sikkert fort over.

Et spørsmål:er det meningen at blødningen under spraying skal vare lenge? Har blødd nå i 11 dager. (vanlig mens. 6 dager)

Asa, Agnes, Akatt lykke til med stikkinga!
Til de andre, lykke til med fryseforsøkene og innsettinger!

Det begynner å nærme seg med min stikking også. Fikk medisinene i posten, har ikke hentet dem ennå...

Wit
05-10-2005, 12:03
Blødning under spray kan godt vare lenger enn normalt. Det står det i skrivet jeg fikk fra sykehuset. Hos meg varer den ikke lenger, men er mye kraftigere. Slimhinna skal jo helt ned, så det er nok derfor.

donald
05-10-2005, 14:50
Hei,nå har jeg endelig hatt uttak. Er fremdeles veldig susete i hodet og litt bedøvet i kroppen. Jeg hadde ikke mer enn to egg som var store nok. De sluttet bare å vokse av en eller annen grunn. Er veldig spent påom de klarer seg,men tviler strekt på det. Legen rørte så mye rundt der nede at hun var redd for at jeg skulle få infeksjon. Ble derfor satt på noe betennelses dempende som jeg fikk intrevenøst og skal fylle på med piller senere.
Er ikke i noe særlig bra humør i dag siden jeg er temmmelig sikker på at eggene ikke kommer til å klare seg. :cry:

donald
05-10-2005, 14:59
Mg: :duskedam: Velkommen til oss.
Fersken: Bra du ikke har noe særlig med bivirkninger av sprayen. Det er normalt å blø ekstra lenge. Jeg blødde litt hver dag frem til sprøytestart.
Karla: Gratulerer som stikker :applaus: . Tror nok jeg hadde fåt sjokk hvis jeg ikke hadde fått noe å stikke med jeg også ja. Lykke til med nålen
Hansine: :duskedam: Velkommen skal du være og gratulerer med spraystart.
Det er normalt å ha hetetokter(feber) under spraying.Sjek bivirknigningene på pakkningsvedlegget så ser du.
Agnes: Det er sånne som deg som gjør at vi må betale så mye skatt ja, hmmm.Jeg er vel godt over 70.000 så jeg puster deg sikkert snart i nakken.
Gratulerer som stikker forresten.
asa74: Gratulerer med sprøytestart. håper det ikke blir så mange bivirkninger på deg :duskedam:

Pjusken
05-10-2005, 17:43
Hei Donald. Håper eggene dine lar seg befukte og at du får ihertfall ett innsatt. :Lykketil: Skjønner at du er litt nervøs, men la oss håpe på det beste. Skal krysse fingrene for deg....

Fersken
05-10-2005, 21:00
Donald-bra at alt er overstått, dumt med den der infeksjonen. Jeg husker sist gang etter uttaket måtte jeg tisse i et sett og det gjorde veldig vondt. Det kjentes også akkuratt som om en kald nål stakk rundt blæra (???merkelig å kjenne der inne at noe er kaldt??).
Du trenger egentlig ikke mer enn ett godt befruktet egg så jeg :kryss: fingrene for deg. Vet at det er vanskelig å gå rundt og lure spent på hva som kommer til å skje, men heldigvis er ventetiden ikke så lang. Prøv å ikke tenke så mye på det.
Bra at det også er noen som har disse kjedelige blødninger. Blør litt hver dag, så mye så jeg kan klare meg med 2 truseinnlegg.

Fikk :sprøyte: i posten i dag og nå er jeg frustrert. Har ikke vært borti FERDIGFYLTE PENN så nå håper jeg at dere kan hjelpe meg å forstå.
Skal ha 300IE. Pennen inneholder 900IE og doseringspil står på 75IE. Hva gjør jeg? (har tidigere hatt helt vanlige sprøyter og medisinen i separate glass som vi selv måtte lade)

Klem fra Fersken

Fersken
05-10-2005, 21:10
Glemte å spør: Asa74 hvordan går det med stikkinga? :tøff:

Karla
05-10-2005, 21:17
Her er det action, gitt !
Wit : Grattis med seks befrukta egg ! Lykke til med innsetting i morgen !
Donald : Så dumt at det ble vanskelig å få ut eggene, får håpe det ikke blir noe infeksjon, for det er veldig kjipt. Men det går nok fint når du har fått medisin !
Fersken : Hva slags medisin får du ? På min puregon penn kan jeg skru opp dosen, men hvordan doseres din da ?
Agnes : Lykke til med UL i morgen !
Lykke til resten av gjengen også !

Klem, Karla

Akatt
05-10-2005, 22:06
Hei dere!
Satte min første sprøyte i dag. Var litt usikker på hvordan dette skulle gjøres, og dro derfor på St.Olav for å få dem til å vise meg det. Har den fordelen at jeg bor i Trondheim. Ikke helt sikker på enda om jeg har forstått det med doseringa, men skal prøve alene i morra. Greit å kunne ringe vakttelefonen om det er noe som er uklart.

Fersken: Anbefaler deg å ringe og spørre om du er usikker.

Lykke til, alle sammen! :)

asa74
06-10-2005, 08:11
Hei
Første sprøyte er satt og det gikk egentlig greit. (Men morsomt er det jo ikke.) Mannen min har fått jobben og han synes at det gikk så greit som bare det, og han har kanskje rett.

Nå er det spennende å følge med dere andre her inn!
Donald: Jeg krysser fingrene for deg
Wit: Lykke til i dag

asa74

petrine
06-10-2005, 08:53
Hei!

Donald: Jeg krysser fingrene for at begge eller i alle fall ett av eggene deler som de skal. Du får vel beskjed i dag?

Wit: Håper innsettingen går bra.

På mandag skal jeg til ultralyd for å se om kroppen er i rute til fryseforsøket. Det blir spennende. :)

Ha en fin dag, alle sammen!

Petrine

donald
06-10-2005, 14:51
Tusen takk for støtten alle sammen
Fersken ,jeg trodde de var ferdig opplaget de pennene jeg,men har ikke vært borti de selv. Ta en tlf til sykehuset eller apoteket så får du vite hvordan du skal gå frem.Lykke til iallefall.
I dag fikk jeg tlf fra sykehuset om at kun ett egg hadde blitt befruktet. Det er het sprøtt,men jeg føler veldig sorg.Er fremdeles proppfull av hormoner.
Jeg hadde lyst på tvillinger,men nå blir det kanskje ingen denne gang.
Legen sa på UL at det ble helt uaktuellt å kun sette inn ett egg denne gangen. Jeg tenker på om hvis egget overlever denne natten så kan det kanskje være lurt å kutte ut innsettingen. TO egg øker jo sjangsen og da har jeg kun ett forsøk igjen.Har likevel gått til akunpunktur for å klare å holde på eggene lenger så det kan jo hende det hjelper. Oy oy jeg er helt forvirret. :neglebit:

donald
06-10-2005, 14:56
Akatt og asa74: Gratulerer som stikkere :duskedam: :duskedam: :duskedam:
Wit: gikk det bra med innsettingen i dag? Er kjempe spent på å høre hvordan det har gått. Stor klem

Pjusken
06-10-2005, 14:58
Kjære Donald. Dette er nervepirrende. Håper inderlig at egget er av god kvalitet når du skal ha innsett. Vet ikke om du kan velge å avbryte så lenge du har ett egg som kan settes inn? Jeg har også sett for meg tvillinger, men nå denne på mitt 3 ivf fikk jeg "bare" inn ett egg til tross for 14 perfekte befruktede. Hun ville ikke lage tvillinger på meg sa hun. Hun hadde ikke trengt å bekymre seg for mensen kom etter 8 dager! Så resten av eggene havnet i fryseren. Ønsker deg lykke til. Følger spent med deg :Lykketil:

huldra
06-10-2005, 19:11
Jeg følger med dere selv om jeg måtte melde meg ut av oktoberklubben, satser på forsøk i desember eller januar.

Ser at det er mange som er i gang for fullt nå, lykke til med stikking uttak og ruging.

Donald: Forstår at du må ha det kjempevanskelig nå, men jeg ville bare si at det trengs jo bare ett egg for å bli gravid. Da jeg ble gravid med tulla vår fikk vi et klart inntrykk av at dette ikke kom til å gå bra ettersom de delte eggene var av ganske dårlig kvalitet. Vi fikk likevel beskjed om at det kan bli nydlige barn av dårlige egg, mens perfekt delte egg mange ganger ikke blir til barn. Å få tvillinger har du ingen garanti for uansett, heller ikke at utfallet blir annerledes neste gang.
Håper det løser seg for deg! Krysser fingrene..................

donald
06-10-2005, 20:18
Tusen takk Pjusken og Huldra. Jeg ble så rørt :takker: :cry: av oppmuntringen fra dere at tårene kom. Det er ikke lett å gå gjennom dette her. Jeg er utrolig glad for at jeg har dere å dele det sammen med. Før jeg leste innleggene deres forådet jeg meg med svigerinnen min(legen) om råd og vi ble vel enige om å følge rådene til sykehuset,men helst avbryte siden det er det nest siste forsøket. Nå vet jeg ikke helt. Det var jo helt teit at du Pjusken ikke fikk satt inn to egg. Da må kvaliteten ha vært helt utsøkt på eggene dine. Håper det klaffer denne gangen iallefall :Lykketil:

Akatt
06-10-2005, 20:54
Det høres ikke ut som noen enkel situasjon, Donald! Kan godt skjønne at du vil prøve med det ene egget, men så var det det med å følge rådene fra legene da..Ikke noe enkelt valg.
Uansett; lykke til!

Greit å kunne ha dette forumet og dele erfaringer og tanker med andre i samme situasjon. Ikke like lett for utenforstående å sette seg inn i hvorfor man går rundt og er trøtt og ukonsentrert om dagene.

Her stikkes og sprayes det. Må begynne å sette på varsling på mobilen, ikke så enkelt å huske på alle disse tidene.

Nervepirrende og spennende dager for oss alle!

Akatt :)

Karla
06-10-2005, 22:44
Uff, så vanskelig Donald ! Skjønner at dette skaper hodebry ! Vet sannelig ikke hva jeg hadde valgt heller. Håper natten fører med seg løsninger !

Skal på ultralyd i morgen, er veldig spent på om det er noen egg på gang. Kjennes ikke akkurat ut som noe "klekkeri" inni der ! Redd for at jeg har for liten dose. Skal rett på jobb etterpå, så dagen blir nok lang i morgen.

God helg ! Klem, Karla

donald
07-10-2005, 09:54
Egget mitt klarte seg over natten. Så det blir inntak nå om 20 min. Må løpe

hansine
07-10-2005, 11:40
Så utrolig flott Donald at egget ditt klarte seg. Nå ble jeg virkelig glad.

Ønsker deg masse :Lykketil: med innsettinga og tiden som kommer.
Måtte det bli full klaff med gullegget ditt.
:bølgen:

Agnes
07-10-2005, 11:55
Hurra for egget til Donald! :duskedam: :duskedam: :duskedam: :duskedam:

Du skal se at det egget der en skikkelig fighter som blir der!Masse lykke til!

Hilsen Agnes

Fersken
07-10-2005, 12:31
:regnbue: :regnbue:
Så bra!!! Det er ikke sikkert at du trenger et nytt forsøk,bare vent og se!

Fersken
07-10-2005, 12:36
Karla: det er Gonal-F. Pennen inneholder 900IE og står nå på 75IE. I bruksanvisningen står at jeg først må stille inn på 37,5IE, lade den og så stille inn den forskrevne dosen :confused: :huh:
Ringer på mandag og spør. Skal begynne på tirsdag.
Blør ennå...blir sprø snart!

Agnes
07-10-2005, 14:23
Ja, da blir det uttak på mandag 10/10. Skal bruke helgen til å lade batteriene!Imorgen settes 11. og forhåpenligvis siste EL sprøyte!

Ønsker dere alle lykke til videre med spray, sprøyter, uttak, innsetting og ruging!Her inne er det jaggu mye energi!

Ha en fin helg alle sammen! Hilsen Agnes

donald
07-10-2005, 20:25
Tusen takk alle sammen. Dere er søte :takker: Håper bare at tiden fremover kommer til å gå fortere enn en :snegle:. Det er fantastisk deilig å slippe å tenke på spray tider, sprøyter og telle ned til ut-og inntak. Deilig å få hvile litt noen dager før tankene begynner å spinne på om det er for tidlig å ta test. Det skal alltid være noe.
Karla hvordan gikk det med UL i dag?
Agnes: Gratulerer med uttaksdato. Du kommer sikkert tilå gå rundt deg selv nå som du ikke skal sette sprøyte på morningen og på søndag har du heølt fri. Det må du bare nyte.

Nille34
07-10-2005, 20:48
Gratulerer med innsatt egg i dag!!! :duskedam: Nå kan du bare legge deg på sofaen, slappe av og ruge. Ruger selv på ellevte dagen, så velkommen på rugevaglen! Kos deg og :Lykketil:
Nille 34

Karla
07-10-2005, 22:20
Gratulerer med fighter -egg, Donald ! Du får slappe av og ruge godt !

Agnes, du får også hvile deg og gjøre deg klar til mandagens dyst !

Fersken, hørtes kjedelig ut med den blødningen ! Sikkert greit å ringe og sjekke opp det med medisin. Du er litt mer i forkant enn det jeg var liksom !

Har vært på UL i dag, ikke direkte oppløftende. Er så kjipt at det er aldri noen av de legene som vet hvem man er, eller har satt seg noe som helst inn i tidligere sykehistorie. Legen så ihvertfall endo på høyre side, og få og små eggposer. Men på venstre var det bedre. Det var jo i grunn min dårlige side, den har vært gjemt bak tarmen og det var der jeg hadde infeksjon. Der hadde jeg bedre eggposer.Tarmen var heller ikke i veien. Synes det er ergelig at alt var bra etter lap i mai, også må jeg vente helt til oktober med forsøk. Det var akkurat det jeg fryktet, at endoen var tilbake. Hun sa at hvis jeg ikke ble gravid denne gangen, fikk vi gjøre noe med endoen til neste gang. Mmm. Men hun syntes ikke det var grunn til å avbryte forsøket. Trodde det ble uttak til onsdag. Skal til ny sjekk på mandag. Hva har dere gjort i forhold til jobb? Går dere på jobb mellom blodprøve kl. 9 og UL kl. 13 ?

God helg ! Klem, Karla

donald
08-10-2005, 10:54
Karla: Det var nå bra at dette forsøket ikke blir avbrutt iallefall. Det er helt pyton når det er sykdom som kan være den avgjørende biten i dette. Jeg har selv problemer med tamene men i en annen grad.JEg har betennelse itykktarm(som er fjernet) og tynntarm. Jeg har blitt rådet til åbli gravid av legene for det kan "kurere"problemet iallefall for en stund.
Jeg ønsker deg lykke til med UL på mandag så skal jeg krysse både armer og bein for deg.

Fersken
08-10-2005, 11:40
Karla-jeg hadde ikke gått på jobb de få timene der. Først og fremst er det mye stress og så må vi også tenke på at vi egentlig går gjennom noe tøft fysisk. Det er ikke bare bare det vi gjør, selv om vi prøver å glemme og fungere helt normalt.
Jeg jobber på skolen og har heldigvis ikke hatt så mye bivirkninger ennå, men i går var jeg helt slått ut av hormonene, klarte ikke stå beina pga.svimmelhet. Det var min fri dag, men ellers hadde jeg vært hjemme.
Har ikke vært borti endo så mye, har bare lest litt om det. Det høres veldig komplisert og plagsomt ut. Det høres litt lovende ut med den framtids planen for å gjøre noe med endo hvis det ikke blir noe av denne gangen. Men vi får :kryss: for denne gangen! Du har jo en bra side-høyre!(ikke noe politisk altså)
Donald-du er en kjemper! :blomster:

Hvordan går det ellers jenter? Nille-når skal du teste?

Pjusken
08-10-2005, 13:07
Gatulerer med innsatt egg Donald. Håper det er gullegget du har fått. Blir spennende å følge med de neste ukene. Synes rugeperioden er den verste med hele forsøket jeg. Kan bli lange dager. Jeg har begynt å spotte litt i dag så da er vel mensen like rundt hjørne så jeg kan få ringe inn mens og få ultralyd time. Så er jeg forhåpentlig igang med fryse forsøket mitt. Lykke til alle oktoberjenter :Lykketil:

donald
08-10-2005, 18:10
Så spennende da Pjusken. Nå er det like før spenningen virkelig begynner. Forskjellen på denne og forrige gang er at denne gangen skal det klaffe, sant? Vi kan jo ikke holde på med dette for all evighet heller. Vi må jo bli på tjukka snart vi også. Ha en fin lørdagskveld.

Nille34
08-10-2005, 18:36
Hei- Donald, Fersken, Pjusken og alle andre oktoberdamer!!
Går det greit med dere? Jeg sitter og har skikkelig ANGST for å teste i morgen tidlig. Er på 12.rugedag i dag, og har fått beskjed om å teste 9/10, altså i morgen. Denne gangen har jeg vært "flink pike" :lykkeeng: og ikke testet før tiden (klarte ikke vente mer enn til dag 9 ved forrige forsøk...) Vet ikke om det er bedre å leve videre i uvitenhet, eller få negativt svar nå! :neglebit: Nei, huff, dette hørtes dramatisk ut. Får vel bare tisse på den j... pinnen i morgen og bli ferdig med det!
Donald, fortsatt lykke til med ruginga :duskedam:
God helg til dere alle! :blomster:
Nille34

Nille34
09-10-2005, 05:21
Jeg testet nettopp nå og fikk et knallblått kryss.
Detta tør jeg ikke tro på.
Nille34

Tidligere bruker
09-10-2005, 10:05
WOW! Så flott! Gratulerer så mye, Nille34! :duskedam: Dette er jo helt flott! For en god nyhet å få en søndags morgen!

Jeg skal teste neste søndag, og håper jeg kan bidra til flere slike positive nyheter her inne!

Klem, tanteK

Pjusken
09-10-2005, 10:14
Gratulerer så mye med positiv test Nille 34. Det var en god nyhet en søndagsmorgen. Jeg blir alltid så glad når jeg ser andre her inne får det til. Det gir håp for oss andre også. Jeg har forresten aldri tatt en graviditetstest hjemme jeg. Har alltid ventet til blodprøven. Ikke når jeg var vanlig prøver heller. Ventet alltid til mensen kom og da hadde jeg jo svaret! Håper du får ett flott svangerskap uten de altfor store plagene. Gleder meg masse på dine vegne. Lykke til videre :duskedam: Ps. du må få deg en dagbok så vi kan følge deg videre....

sivalang
09-10-2005, 10:24
Først vil jeg GRATULERE NILLE34 med blått +

Ninni; hvordan går det med deg og rugingen?

Jeg venter på mensen disse dager. Da skal jeg ringe inn til St. Olav for å få time til 1 UL.

Håper :tante: kommer i tide denne gangen.....................

Lykke til alle sammen, med ruging og stikking og spraying!!

petrine
09-10-2005, 11:26
Gratulerer Nille!

Skikkelig oppløftende for oss andre. Nyt det! :)

Klem fra Petrine

Karla
09-10-2005, 11:40
Gratulerer så mye Nille ! Dette var jo en flott nyhet å få en søndagsmorgen ! Håper alt går flott fremover !

Tusen takk for lykkeønskninger og gode ord, Donald og Fersken ! Lurer veldig på hva jeg skal gjøre i morgen. Må på et møte kl. 10. Får nesten gå,men antagelig blir jeg vel borte resten av uka, pga uttak og innsett. Merker også det med svimmelhet, slitsomt dette her gitt !
Ha en flott uke alle sammen !

Klem, Karla

Nille34
09-10-2005, 12:40
Hei alle sammen! Takk for gode lykkeønskninger, det varmet virkelig, jeg er ganske så overveldet! Nå har det gått noen timer siden positiv test :Positiv_: , og jeg klarer fortsatt ikke forholde meg til den på annen måte enn at jeg ihvertfall må ha to knallblå kryss til :Positiv_: :Positiv_: for at jeg tør juble. Svirrer rundt her, er veldig glad, men liksom litt redd for å slippe gleden løs. Når man er ufb'er så vet vi jo av erfaring at det ofte er mange hindre og uforutsette ting som kan dukke opp underveis.. :sinna2:

Hadde liksom ikke trodd at jeg skulle få pos. test nå. Hadde innstilt meg på det motsatte for ikke å bli skuffet ved negativ test, slik jeg ble sist gang.
Dessuten fikk jeg beskjed ved innsettingen av disse to eggene, at det var vanskelig å få dem inn pga svært trang livmorhals, og at de før neste forsøk ville "blokke" den ut litt. Nå blir jo kanskje ikke det noe, men det var det jeg mentalt hadde begynt å forberede meg på!! Den psyken altså.....

Tror jeg står noen dager til blandt rugerne til jeg føler meg klar for å bytte kolonne, hvis det er greit for dere!!!

Ellers heier jeg :duskedam: :duskedam: :duskedam: på dere alle sammen!
Dere er så gode!!!

mvh Nille 34

Cat
09-10-2005, 18:18
Gratulerer med positiv test Nille. En fin start på testing i oktoberklubben, får håpe at det fortestter like bra for alle oss andre.

Jeg er selv på sprøytedag fem. Ser frem til at stikking, uttak og insetting er overstått, men vet jo at det følger en periode etter det som er veldig psykisk tøff. Har aldri kommet så langt som til et blått kryss, men jeg forstår deg Nille mht at du ikke tørr å slippe gleden helt løs, for nå er jo fallhøyden ekstra stor. Det høres jo veldig betryggende ut med et knallblått kyss.
Dette går sikkert bra Nille! :duskedam:

Fersken
09-10-2005, 18:19
:bølgen: til Nille!!!
Dette er bra, det er en slik start oktoberklubben trenger!
Skulle tro at den trange livmorhalsen holdt fast på gulleggene dine! :blomsters
Du får bare glede og kose deg og ta det så det kommer etterhvert!

Klem til alle

buzz
09-10-2005, 19:56
Gratulerer Nille :duskedam:

Nynne
09-10-2005, 21:30
:sola: Så bra nille!

strilejenta
10-10-2005, 07:07
Donald korleis går det med deg?

Nille :applaus: :applaus: :applaus:

Strilejenta

Ninni
10-10-2005, 08:01
Gratulerer Nille!! Kjempeflott :fest:

Jeg er komt til rugedag 5. Ett fint firedelt gullegg :kryss: Håper jo så inderlig at det skal gå bra denne gangen, men vil samtidig ikke skru opp disse forventningenen - da blir skuffelsen så stor hvis det ikke går bra.

Lykke til alle oktoberdamer :duskedam: :duskedam:

hansine
10-10-2005, 12:00
Jeg må bare slenge meg på i gratulasjonskøen Nille. Det må være en
utrolig deilig følelse. Jeg er så glad på dine vegne.

Får håpe trenden for oktoberklubben nå er satt og at det blir mange flotte
blå kryss her etterhvert.

Jeg skal på UL i morgen og det skal bli spennende. Gruer meg litt og er samtidig
veldig spent på hva vi får høre. Har jo ikke vært igjennom dette før, så det skal
bli spennende.

Ha en fin dag alle oktoberjenter.

Agnes
10-10-2005, 17:56
Gratulerer Nille!Det var en veldig fin nyhet!

Donald:Yesssss!Selvfølgelig har du fått et fighteregg!Lykke, lykke til som ruger!

Ninni:Fortsatt lykke til i rugeperioden.Nå er det bare en drøy uke igjen....

I dag har jeg gjort en kjempejobb!!!!!Jeg har jo bare èn eggstokk, og den var virkelig tess denne gangen!Legen fikk ut 9 egg!Det er ny rekord!Nå håper jeg bare det blir bra befruktning på noen av de og at de klarer seg til innsetting onsdag.... Dette var min 10. egguthenting, på mandag den 10/10!Det må sikkert bety lykke eller?Blir skikkelig skrudd av dette, he,he!Er temmelig øm i magen.Legen sa at eggstokken min var på str med en grapefrukt før uttak, og at den sikkert kom til å fylles opp med blod og væske, så jeg skal ta det med ro noen dager...

Hilsen en optimistisk Agnes

Fersken
10-10-2005, 21:05
Agnes så bra! Det med 10 tall betyr sikkert noe. Bare ta det med ro og lykke til på onsdag.
Også lykke til til Hansine i morgen!
Jeg begynner å stikke i morgen :neglebit: :neglebit:

Nille34
10-10-2005, 21:11
Hei alle Oktobersøstre!!

Agnes - :applaus: for fantastisk egguttak! Håper ikke du får så store smerter de neste dagene. Vær snill med deg selv og slapp godt av!!

Donald og Ninni - lykke til videre som rugere! Går tiden langsomt? :snegle:

Og Hansine: lykke til på UL i morgen, det går helt sikkert kjempefint!!

Jeg heier på dere alle! :duskedam: :duskedam: :duskedam:

Jeg selv testet jo positivt i går, men klarte ikke forholde meg helt til det, svimet rundt og var helt i ørska! Måtte ta ny test i dag tidlig for meg selv, som viste et enda mørkere blått kryss. Ingen tvil!! Ringte til Haugesund i dag og "rapporterte", de ba meg komme til UL i uke 8, dvs i begynnelsen av november for å sjekke om det er et el to bankende hjerter..... (helt sprøtt).
De ba meg slappe av og kose meg og ikke bekymre meg. Det skal jeg nå prøve på.

Jeg tror jeg er klar for å flyttes over i Gravid-kolonnen - kan noen hjelpe meg med det? Som sagt ikke særlig datakyndig.
Lov meg at dere kommer dere over i den kolonnen snart dere også, ikke sant?! :duskedam:
mvh Nille34

Akatt
10-10-2005, 21:15
Her skjer det mye for tiden!

Så flott med 10 egg Agnes, jeg krysser fingrene!

Gratulerer med positiv test, Nille!

Fersken: Stikkinga kommer til å gå helt fint. Synes det var litt vanskelig å stikke seg første gang, men nå går det kjempefint. Kjenner ikke den lille nåla.

Lykke til i morra Hansine! Torsdag er det UL på meg, veldig spent på om det blir uttak i neste uke..

Fortsatt lykke til til dere andre også!

Karla
10-10-2005, 21:20
Lykke til på ultralyd, Hansine !
Fortsatt god ruging på deg, Ninni !
Og lykke til med sprøytestart, Fersken !
Sist,men ikke minst - gratulerer med 9 flotte egg, Agnes ! 10 er helt klart lykketallet ditt !
En hilsen til alle andre flotte jenter i oktoberklubben også :duskedam:

Var selv på ny ultralyd i dag. Legen var fornøyd med blodprøven, og eggene på venstre side ser bra ut. På høyre er de mindre. Hun ville gi meg en dag ekstra, så egguttak blir torsdag. Synes jeg har litt vondt i venstre side nå, håper ikke det blir verre. Skulle ønske jeg skulle ta ut på onsdag. Er litt redd for "eggkartongen" min. Utrolig at det har dannet seg eggposer på den venstre siden, hadde infeksjon og absess der for et år siden. Fikk treningsforbud nå, men det er helt greit. Føler ikke for noen store sportslige utskeielser nå. Skal være svært forsiktig nå.

Klem, Karla

hansine
11-10-2005, 12:34
Heisann folkens.

Agnes - Gratulerer med prestasjonen. 9 egg er jo supert. Ønsker deg masse lykke til på onsdag. Du skal se at det blir full klaff...

Fersken - Lykke til med stikkingen. Det går nok bra...

Nille - Så flott med nytt blått kryss. Lykke til videre framover. Skal selvfølgelig prøve å følge etter deg i klubben, men kan ikke love noe da...

Akatt - Good luck på UL. Går nok bra skal du se.

Og til dere alle andre - Masse lykke til alle sammen framover.

Jeg var som kjent på UL i dag og det gikk jo helt strålende. Hadde flotte eggstokker og slimhinna var helt perfekt. Som legen sa, jeg var klar som eg egg... Og det lover jo bra. Var veldig spent og "livredd" for at ikke alt skulle være normalt, men nå ble jeg jo beroliget. Nå er det bare å mote seg opp stil stikkinga begynner på torsdag og så er det ny UL 21/10 (dagen etter bursdagen min - hadde jo håpa å få uttak den dagen men det rakk vi ikke...). Uttak blir mest sannsynlig 24/10.

Kos dere videre alle sammen - Stor klem

Karla
11-10-2005, 14:35
Så fint at alt så bra ut på ultralyd i dag, Hansine ! Er ganske nervepirrende dette her ! Godt å få bekrefta at alt er klart ! Lykke til med sprøytestart på torsdag.

Jeg setter (forhåpentligvis) min siste sprøyte i kveld, nemlig eggløsningssprøyten. Skal bare sniffe to ganger til også ! Godt å bli ferdig med det ! Har vært hos akupunktøren i dag. Skal komme til henne en time før innsetting på lørdag. Blir spennende å se om det har noe positiv innvirkning på forsøket !

Klem, Karla

Fersken
11-10-2005, 15:39
Jeg la ut et spørsmål under generelt slik at det blir flere som leser.
Jeg har ennå ikke funnet ut om hvordan jeg skulle dosere de forb.pennene!
Ringte sykehuset i dag og hun sa at jeg skulle først trykke ut i lufta det som pennen står på. Jeg påpekte at pennen står på 75EI og hun sa at det skal ut først!!
Jeg tipper 75EI er omtrent 2cm væske- kan det være mulig at jeg skulle sløse med så mye? Så skal det være 3x300 igjen i den????
Jeg er bare så frustrert og lei meg, fordi hver gang jeg ringer sykehuset er det ei spesiell sykepleier som tar telefonen og jeg føler det er fullstendig kommunikasjonsvikt mellom oss. Hun hører ikke etter når jeg snakker og vil bare gjøre seg ferdig med det hun har å si!!

Kan noen hjelpe fordi jeg kan risikere at jeg kjører i meg enten for mye eller for lite...

Pjusken
11-10-2005, 16:14
Hei Ferskn. Jeg fikk en slik penn en gang istedet for sprøytene som jeg er vandt til. Jeg bare stilte den fra der den står (75ie) til den dosen jeg skulle ha. Trykket ikke ut noe av innholdet først. Da jeg fikk kontakt med sykehuset igjen sa de at jeg hadde gjort riktig. Lykke til.

Akatt
11-10-2005, 16:18
Hei!

Har sendt deg et privat svar og håper du skjønner forklaringen. Synes det er ille at du ikke føler deg hørt, og jeg synes du bør si til denne sykepleieren hvordan du føler det. Det er faktisk jobben hennes, og hun bør ikke ta det for gitt at det er en smal sak å skjønne disse sprøytene eller alt det andre vi må igjennom. Jeg var også frustrert da jeg skulle sette første sprøyta, var livredd for å gjøre noe feil, men var nede på St. Olav og fikk en tålmodig sykepleier til å hjelpe meg. Det synes jeg sykepleierne ved ditt sykehus også bør være!

Lykke til!

donald
11-10-2005, 17:02
Nille 34:bølgen: :dans: :jippi: :feire: :applaus: :duskedam:
Nå ble jeg innmari glad. Gratulerer så mye meg graviditeten. :duskedam:

donald
11-10-2005, 17:18
Nille 34: Det er helt fantastisk flott at du har blitt gravid. Jeg forstår at det blir sprøtt å gå tilUL for å sjekke om det er to søte små der. Dette her unner jeg deg selv om det er trist for oss å miste deg her inne. Lykke til videre i svangerskapet.
Sivalang: Lykke til på UL.
Karla: Skal ikke se bort fra at du blir borte fra jobb resten av uka ja.
Skulle det være vanskelig å få frem eggposer på den siden du hadde abses på ? Jeg hadde det også i fjor og jeg fikk mange forrige gang. Fikk ingen nå da for jeg ble jo lagt under kniven dagen før uttak. Legen sa at det ikke var grunnen til at jeg ikke hadde fått egg der, men jeg må jo innrømme at jeg lurte litt da.
Hansine: Tenk at du blir stikker på torsdag. Gratulerer på forskudd.
Agnes: Dette lover godt 10,10/10. Tipp lotto eller på hester også for du vet jo hva lykke tallet blir der også vil jeg tro

donald
11-10-2005, 17:22
Jeg glemte jo å skrive litt om meg selv, ble så oppslukt i allt som har hendt siden helgen.
Jeg er nå på rugedag 5. Jeg føler meg så utrolig gravid, men det kan jo være psykisk. Er morgenkvalm, murring i magen, svimmel, trøtt og stadig på do.
Håper bare dette klaffer for oss alle for det er inn i h... slitsomt å gå gjennom dette gang på gang. Vi må toppe alle statistikker sammen med Nille 34. :boogie: :duskedam: :duskedam:

Hanne1
11-10-2005, 18:12
Hei - jeg har kommet inn på resultatlisten, og håper jeg får bli med i oktoberklubben. Jeg er 30 år (selv om jeg av en eller annen grunn har lagt inn 31 år tidligere....), samboer i snart 6 år. Startet opp med forsøk på Ullevål for ett år siden, ble den gangen overstimulert og har ikke forsøkt igjen før nå. Denne gangen har jeg også veldig mange egg, men så langt er blodprøver fine - hvilket gjør at jeg skal til uthenting på torsdag :neglebit: :boogie:

Både gruer og gleder meg - godt å være et skritt videre...selv om jeg engster meg litt for selve uthentingen. Etter stimuleringen for ett år siden fikk jeg en cyste (visstnok som bivirkning av spray), og denne skal også punkteres samtidig... Ja, ja - målet er :gravid2: , så vi får vel bare holde ut og ikke tenke på øvrige ting..

Gleder meg til å følge dere andre også - og til å bli bedre kjent!

mg
11-10-2005, 19:06
Da har jeg vært på ul idag og det blir inseminering allerede i morgen :boogie:

Håper på full klaff på første forsøk :lykkeeng:

Lykke til til alle sammen

Klem fra MG

Nille34
11-10-2005, 20:46
Hei alle sammen!
Selv om jeg nå har flyttet til Gravid-kolonnen, så er jeg fortsatt her i oktoberklubben og kjenner meg som "prøver" fortsatt, den følelsen forsvinner ikke med det første ihvertfall! Klarer fortsatt ikke forholde meg helt til dette. Men det kommer vel..... Dessuten vil jeg ha flere av dere over i Gravid-kolonnen nå, stå på oktoberjenter :duskedam: :duskedam: :duskedam: Som du sier Donald, nå skal vi sprenge alle statistikker!

Så, MG- lykke til på insemineringen i morgen - det blir full klaff!
Donald - rug og kos deg - den gravide følelsen låter som et positivt tegn!
Hanne 1 - lykke til meg egguthenting på torsdag, det kommer til å gå så fint skal du se. Det gjør ikke så vondt, og det går veldig fort. Vips så har du en haug med egg ute som bare gleder seg til å bli :befrukt: Det kommer til å gå kjempebra. Gleder meg til å følge deg videre.
Jeg venter på dere i "neste kolonne". :sparke:
Hilsen Nille34

Livmor
11-10-2005, 20:52
Hei Oktober jenter!'

:duskedam: Gratulerer Nille, akkurat en sånn start vi ville ha på klubben vår! Lykke til! Håper at det er mange som følger etter ja.

Har ikke vært særlig aktiv her inne ennå, men det tar seg vel opp nå som jeg nærmer meg oppstart. Skal i gang med spray på 1. mensdag og det blir en eller annen gang etter fredag tenker jeg, sist mnd var mensen 1 1/2 uke forsinket så det er ikke godt å vite når den kommer nå.

Ønsker alle sammen masse lykke til uansett hvor dere er i prosessen!

Livmor

Hege
12-10-2005, 00:14
Yohooo!! Gratulerer så mye Nille!! :)

Har sprayet en stund nå.. Sliter med å sove om nettene pga hetetokter!! :frustrer:
Var på apoteket i dag for å kjøpe resten av medisinene mine. På resepten sto det forsøk nr 3. Forstår ikke det helt.
Sist forsøk (som var nr 2) ble avbrutt pga av mangel på egg. Da ble jeg fortalt at det forsøket ikke telte, så jeg får forsøk nr 2 om igjen.
Har det noe å si at det står forsøk nr 3? Tanken er vel hva trygdekontoret sier hvis jeg må gjennom enda ett forsøk. Da blir det jo liksom 4. gangen..
Noen som skjønte hva jeg mete nå? ( :) )

Klem

Agnes
12-10-2005, 03:34
Jeg er bare kjempe trist.....Ingen av mine 9 egg ble befruktet.... Hva skal jeg si? Vi har aldri opplevd dette før, det har alltid blitt befrukning.... 0 reaksjon - ingen ting. Ønsker ikke å skremme dere som er "nye" i gamet, men hva fa.. skal til. Dette var mitt 10. forsøk....

Vær så snill, kan noen av dere gi meg det håpet jeg trenger til å fortsette????

Jeg er i ferd med å gi opp, men klarer ikke å gi slipp på tanken om å bli mor....

Hilsen en kjempetrist Agnes som fortsetter å vare tapper.....

asa74
12-10-2005, 08:05
Her skjer det mye for tiden!

Nille: Gratulerer så mye. Måtte ukene framover gå raskt.
Agnes og Buzz: Verden er ikke rettferdig, :trøst: Jeg har ingen ord som jeg tror gir trøst.

Ellers ønsker jeg alle dere andre lykke til videre i prosessen. Jeg synes vi er tøffe damer jeg.

Selv skal jeg på ultralyd på fredag. Uttak blir nok i neste uke hvis alt går etter planen. Har begynt å merke virkninen av sprøytene nå; sliten, vanskelig å sove, og tidvis vondt der jeg mener eggstokkene ligger.

asa74

Fersken
12-10-2005, 10:12
Kjære Agnes, det ER urettferdig og vanskelig å forstå, men vi som har opplevd mye vondt og slitt med å få barn finner alltid en indre drivkraft som får oss til å gjøre det mest utroligste.
Var dette ICSI eller IVF? Kan ikke begripe at ikke et eneste ett ble befruktet. Hva sier legene?
Nå det var på det verste for meg (har opplevd sterk depresjon og angst en stund etter forrige mislykkede forsøk-hadde en 3års pause)sa jeg til meg selv: bare jeg beholder friskt sinn og overlever (fordi jeg var så sikker på at jeg kom til å dø)så finnes det alltid andre muligheter. Det første jeg måtte LÆRE meg til å gjøre var å sette pris på det jeg allerede har. Og dette var vanskelig fordi ingenting var godt nok som en liten baby.
Men så etter en stund begynte jeg å oppdage at jeg var flink også til andre ting enn det å passe på klokkeslettene og kjenne etter bivirkningene. Jeg brydde meg rett og slett ikke lenger om de store magene til mine stadig gravide svigerinner eller samtaler om "når legger du sønnen din om kvelden"...Fordi jeg kunne så mange andre ting som de ikke kunne!
Så, jeg fikk roen i sjela mi, og først da da jeg fikk kontroll på mine følelser begynte vi forsiktig å små-snakke om barn igjen. Men dette var fremdeles ikke det viktigste. Vi fant ut at vi skulle prøve donor igjen-i naturlig syklus, uten stress og dette skal denne gangen passe inn i MITT liv, ikke et liv jeg glemmer å leve pga forsøket.
Så finner jeg FUB igjen og gitt,her leser jeg om TESA i Norge! Så var vi på'n igjen, fortere jeg visste ordet! Telefoner,telefoner,telefoner,nedreguleringen,klok keslettene,bla,bla,kvalme-stress,stress,stress!
Og her er jeg IGJEN- i ferd med å glemme at det finnes andre folk rundt meg, og at jeg har 2 dansegrupper å ta vare på før opptreden, og at jeg IKKE må gruble så mye men la det gå sin gang...

Det som skjer nå er at jeg skal reise meg opp fra PC-an, prøve å glemme at jeg er utrolig kvalmen og svimmel etter min 1.sprøyte og gå tur med ei vennine og hundene våre.
Men i dette øyeblikket har jeg kun en tanke i mitt hode-dette er mitt siste forsøk (selv om jeg har 2 igjen) og skal heller donorinsemineres eller adoptere.

Dessverre så klarer jeg ikke å hjelpe på andre måter enn gjennom min egen erfaring, og det er kanskje litt lite EMPATI i dette jeg skriver, men alle vet hva er det som er BEST for dem. Føler din smerte, Agnes og ønsker deg lykke til uansett hva du bestemmer deg for å gjøre. Livet går sin gang uansett.

Har likevel ikke gitt opp håpet på at en dag...

donald
12-10-2005, 11:15
Agnes: Det er i en sådan stund det er vanskelig å komme med noen trøstende ord. Du har jo vært igjennom dette 10 ganger nå. :rose: :comfort: Jeg beundrer den drivkraften og styrken du har hatt gjennom forsøkene. Vet ikke om jeg hadde hatt psykisk styrke til å gått gjennom det. :blomster:
Ikke vet jeg om det er eggene dine det er dårlig kvalitet på eller om det er sæden til din mann. Hvis det er en av delene så er det jo en mulighet til å donere egg eller sæd fra en som er lik på dere. Det vil jo bli deres barn uansett og ingen trenger noengang å få vite om det. Jeg skal be til oven om dere.Lykke til videre i kam pen mot fruktbarheten. Oi det hørts ut som en realityserie.

donald
12-10-2005, 11:23
Hanne: Velkommen til oss. Lykke til med utthentingen på torsdag. Håper du får mange fine store egg. :Lykketil: GLeder meg til å følge med deg iutviklingen.

Livemor :duskedam: :duskedam: :duskedam: Nå går snart startskuddet og du er i gang.

Hege: Det er jo litt rart at de skriver forsøk 3 på resepten når det forrige ble strøket. Ville snakket med de på sykehuset om det neste gang så det ikke skjer noe gale. :Lykketil:

I dag er det rugedag 6 inkl innsetingsdagen. Jeg er helt sikker på at tiden har stoppet for det føles slik. Er kvalm, slapp og uvell + at puppene mine strutter rett til værs. De har aldri vært så store og fine før. Det er litt rart å ha så innmari ømme pupper for det er jo litt ubehagelig og så er de litt i veien. Før merket jeg de ikke men nå kjenner jeg jo det godt bare jeg beveger meg litt. Jeg håper så innmari at det klaffer denne gang. Regner meg at dere følger meg. Vi skal sprenge statistikken til himmels i denne klubben. Sant jenter? :duskedam: :duskedam: :duskedam:

hansine
12-10-2005, 11:39
Kjære Agnes. Jeg blir så ufattelig trist av å lese slikt. Føler virkelig med deg i den tunge stunden du nå går gjennom. Men ord blir nok for fattige. Du har tross alt vært igjennom litt for mye allerede og burde slippe dette.

Sender deg en stor god klem i sorgen og ønsker deg lykke til videre.

Hanne1
12-10-2005, 16:56
Huff, Agnes. Dette hørtes ikke bra ut - men det er bra at du tross alt klarer å holde en liten spire av håp!!! Det er masse følelser, og de har du jo helt sikkert vært igjennom så vanvittig mange ganger allerede... Hva er planen videre nå da? Får du noen slags oppfølging fra sykehuset, eller er dette følelser som du og din mann må "beherske" på egen hånd? Vet dere noe om hva som gikk galt? Kanskje ikke noe stort poeng i finne ut hvorfor det ikke gikk...men iblant kan det vel være lettere å være sint på noen for å få ut litt frustrasjon??

TENKER PÅ DEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pjusken
12-10-2005, 17:04
Ufattelig trist og lese Agnes. Helt utrolig. Ni egg er jo ganske mange og ikke ett befruktet! Vet ikke hva jeg skal si for å trøste. :trøst:

Karla
12-10-2005, 21:22
Mine tanker går til deg, Agnes ! Det er umulig å vite hvordan dette føles, kan bare ane hvor vondt dette må være. Så utrolig blodig urettferdig dette var ! Håper du finner trøst og støtte i mannen din.

Tenker på deg ! :trøst:

Klem, Karla

Hege
12-10-2005, 23:34
Kjære Angnes.. Det er ikke så mange ord jeg kan si, men kan forstå fortvilelsen din.. Ønsker deg alt godt videre.. Klem

Agnes
12-10-2005, 23:43
Vil bare takke for omtanken dere viser. Ingen har sagt at livet er lett....

Vi har fått time hos legen, må ta en prat om dette forsøket, hva vi gjør ved neste forsøk....Det har jo vært både fin eggkvalitet og sædprøve ved alle de tidligere forsøkene, det var det jo nå også, men det er jo ikke alt en får svar på.Det var vanlig ivf vi hadde, har aldri vært snakk om icsi for oss før siden befrukningen ikke har vært noe problem.

Kroppen trenger vel en pustepause nå, så det blir vel først neste år med nytt forsøk for vår del.Aner ikke noe særlig akkurat nå.Er heldig og har verdens flotteste mann som støtter og trøster.

Nå håper jeg dere andre får noen bra forsøk med full uttelling, jeg krysser fingrene for dere! Hilsen Agnes

Karla
13-10-2005, 12:48
Godt at du og mannen din er sammen om dette, Agnes ! Får håpe at det finnes en forklaring på hvorfor det gikk galt nå, og at dere får en god oppfølging av legen.

Har kommet meg hjem etter egguttak. Vært hjemme en stund alt, for jeg var første og eneste til uttak på Riksen idag. Det var utrolig rolig og deilig igrunn. Synes det gikk fint, absolutt ikke ulidelig vondt. Oldereid var flink ! Fikk skryt for at jeg var så flink til å slappe av ! Mm.. Det er nok noe av det jeg er flinkest til + at jeg fikk vel hjelp av litt dop! Fikk faktisk ut hele 15 egg !!! Trodde ikke jeg var en sånn storklekker ! Trodde max det var 6-7 egg, det var det på forrige opptelling ihvertfall. Men mistenker at en del av dem er små. Håper vi får noen å sette inn på lørdag !

Klem, Karla

donald
13-10-2005, 20:46
Agnes: Det er bra du får en samtale med legen så dere kan se om dere kan gjøre det på en annen måte. Gravid blir du nok skal du se.
Karla: Gratulerer med egguttak. Skal si du fikk mange egg. Var alle like store og fine også? Gleder meg til å høre i morgen om hvordan det har gått med befrukningen. Sant det er deilig å være eneste mann el kvinne på uttak.

Jeg sitter nå her i ventreskuret og venter på å få ta den blodprøven,men det er jo en hel uke til. Jeg blir gal av ventingen.

Karla
13-10-2005, 20:57
Takk for det, Donald ! Jeg glemmer alltid å spørre om sånne esensielle ting som størrelse og kvalitet. Men får vel høre det i morgen.
Skjønner at den ventinga er uholdbar ! Synes ventingen før ventingen er slitsom også jeg !

Klem, Karla

Fersken
13-10-2005, 22:09
Karla, så bra at alt gikk bra og nesten smertefritt. 15 egg er bra. Lykke til på lørdag.
Agnes, høres fornuftig ut med en pustepause. Ønsker deg masse lykke til i framtiden!
Donald, hvordan går det med deg fysisk, har du kommet deg etter uttaket? Jobber du?
Hanne1-velkommen! :vinke:

Karla
13-10-2005, 22:52
Var jo veldig eplekjekk etter uttaket, men jammen har jeg fått veldig vondt i løpet av kvelden. Husker ikke at jeg hadde så vondt ved forige uttak. Men da hadde jeg også færre egg. Det som er kjipt, er at smertene er på den siden jeg hadde infeksjon. Angrer litt på at jeg ikke tok antibiotika, så hadde jeg visst at det ikke var infeksjon. Er det vanlig å ha veldig vondt etter uttak ?

Karla

seke
13-10-2005, 23:07
Det overrasker med alltid hvor mange jenter vi her er inne på FUB?!?
... som strever med det mest "naturlige" i verlden?
Grattis til Nille 34 og la oss håpe vi alle følger etter :gravid2:

Kort om meg selv...
Hadde 1 a IVF forsøk i mai, ble overstimulert og testet negativt på BP. :trist:
Heldigvis fikk vi frosset ned 8 egg. Siden mai har jeg ikke hatt eggløsning og kunne derfor ikke gjennomføre planlagt fryseforsøk i september. I september oppdaget legen at min livmorslemhinne er alt for tynn til at et egg skal kunne feste seg :frustrer: dette etter 2 år med tester og et forsøk!?
De ville prøve en ny metode så jeg startet på progynova 5/10 og crinone 10/10. Så tinte de opp 4 egg 12/10 hvor 2 var gode som de satte in selv om min livmorslemhinne kun er 6,5 mm tykk, nedre grense er visst 6 mm for forsøk. Så her sitter jeg i soffaen og håper...

Ønsker alle :Lykketil:

SEKE

seke
13-10-2005, 23:18
Under mitt forsøk i mai hentet de ut 28 egg, da bedøvelsen slepte samme kveld fikk jeg "store" smerter i buken. Legen sa at de stikker et hull for hvert egg, flere egg flere stikk,etter på fylles eggstokkene opp med vetske som rinner ut i bukhulen og kan gi smerte. Fikk anbefalt om å drikke lite og ikke spise så mye salt i perioden etter uttak.
SEKE

Var jo veldig eplekjekk etter uttaket, men jammen har jeg fått veldig vondt i løpet av kvelden. Husker ikke at jeg hadde så vondt ved forige uttak. Men da hadde jeg også færre egg. Det som er kjipt, er at smertene er på den siden jeg hadde infeksjon. Angrer litt på at jeg ikke tok antibiotika, så hadde jeg visst at det ikke var infeksjon. Er det vanlig å ha veldig vondt etter uttak ?

Karla

hansine
14-10-2005, 01:46
Heisann jenter.
Karla - Skal si du er flink å produsere. 15 egg er jo helt utrolig. Ønsker deg lykke til i morgen. Håper du får mange befrukta egg.

Seke - Velkommen hit. Skal si du har vært igjennom litt av hvert. Ønsker deg masse lykke til med forsøket ditt. Blir spennende å følge deg.

Donald - Hvordan går det med ruginga? Er formen fin?

Ellers til alle dere jenter her inne - Jobber dere før, under og etter uttak?

Jeg har i dag satt min første sprøyte. Gikk veldig greit selv om Hansinemannen som må gjøre jobben svetta litt... Nå er vi liksom ett skritt nærmere ønskebarnet vårt... Får håpe neste uke går riktig fort fram til neste blodprøve og UL. Når jeg leser om alt det fæle og triste som kan skje, må jeg jo si at jeg blir litt engstelig. Får bare håpe at alt g år bra med oss så det blir både uttak og innsetting som planlagt.

Ha en fin dag alle sammen og stor klem til dere alle

Akatt
14-10-2005, 09:11
Hei!

Fortsatt mye aktivitet her. Synd å lese når det ikke klaffer for noen, men man kan vel si at de er veldig heldige som får det til å klaffe på første forsøk. Jeg kan godt skjønne de som ikke prøver mer enn én gang, det er jo en stor påkjenning. Og jeg beundrer de som prøver igjen og igjen. Vet ikke enda hvordan det vil bli for min del.

Hansine, du lurte på om folk jobber før under og etter uttak, og det er nok litt individuelt. Jeg driver med første ivf-forsøk, og jeg er i full jobb. Var på UL i går, men fikk beskjed om å høyne dosen og sprøyte tre dager til. Ny Ul på søndag. Sykepleieren sa at jeg kunne sykemelde meg i tre dager i forbindelse med uttaket, og det kommer jeg nok til å gjøre. Men skal prøve å komme meg tilbake i jobb igjen så fort som mulig, så lenge jeg føler meg pigg nok til det.

Jeg er nok ikke så mye tilstede i hodet når jeg er på jobb, men synes likevel det er greit å være fysisk tilstede ihvertfall, føler at tiden går fortere da.

Fortsatt lykke til alle sammen!

buzz
14-10-2005, 11:15
...... Fikk anbefalt om å drikke lite og ikke spise så mye salt i perioden etter uttak.
SEKE

Se der, nå begynner jeg å bli ganske lei av hele UNN:sinna2: (http://www.fub.no/forum/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=1&forumid=82#). Jeg fikk anbefalt å drikke mest mulig etter eggutak for å "skylle" ut av kroppen hcg.
Til nå har jeg fått minst tre forskjellige og motsigende beskjeder fra folk på IVF avd. på UNN :frustrer: . Nå vurderer jeg seriøst for å bytte sykehus.

Vet noen når kan man starte med neste forsøk etter fryseforsøk (brukte progynova og progestan ved fryseforsøket)?

Lykke til alle sammen. Sender :klemme: (http://www.fub.no/forum/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=1&forumid=82#) til dere som mislykkes denne gangen og :kryss: (http://www.fub.no/forum/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=1&forumid=82#) for dere andre.

Karla
14-10-2005, 13:49
Frustrerende med ulike beskjeder og råd, Buzz ! Blir vanskelig å vite hva man skal gjøre, og hvem man skal høre på.

Hansine : Jeg jobbet inntill kvelden før uttak (torsd.), og skal på jobb igjen mandag.

Nå har jeg ringt Riksen, og fikk vite at seks av mine 15 egg er befruktet. Ikke så ille det. Skal ha innsetting i morgen kl. 10, og akupunktur før innsett kl.9. Så da blir det tidlig opp ! Og det er helt greit så lenge det er for en god sak !

God helg !

Klem, Karla - som skal kose seg med "gullrekka" på NRK, og god mat ikveld !