Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Eggdonasjon (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Innsett i naturlig syklus vs medisiner (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=30439)

Smurfeline 15-06-2016 15:08

Innsett i naturlig syklus vs medisiner

Hei
Noen som har erfaring med innsett i naturlig syklus ifht ED?
Får plutselig beskjed om at det er en mulighet hos Ava clinic, og sjansene er like store som ved hormontabl styrt etter hva jeg skjønner. ( blir stadig overrasket over hvor mye som ikke blir presentert som en mulighet før jeg etterspør, men det er jo en annen historie)

Vi er i tenkefasen vedr om vi skal forsøke et nytt fryseforsøk med de 2 siste eskimoene, eller gå rett på et nytt ferskforsøk ved Ava eller Barcelona IvF. Skal ha skypemøter med begge legene neste uke( ikke samtidig), så bestemmer oss nok etter det

Kjekt å se alle rugere som har positiv test for tiden!

Sent Ute 15-06-2016 16:03

Jeg har ingen personlig erfaring med dette, men så lenge syklusen din er regelmessig, og du fremdeles har eggløsning, syns jeg det virker som en god løsning å satse på så naturlig som mulig. Det blir ihvertfall en mye mindre belastning for kroppen, og så sparer du dessuten noen kroner på medisiner og litt tid ved å slippe nedregulering først. De vil vel uansett måle endometriet ditt på veien for å se om det blir tykt nok uten stimulering? Noens kropper fungerer faktisk bedre når de får styre seg selv. Så ja, jeg ville først satset på å bruke opp de siste eskimoene i naturlig syklus, før jeg vurderte et nytt ferskforsøk ved ev. en ny klinikk.

Noen andre her som har erfaring med innsett i naturlig syklus?

Smurfeline 15-06-2016 18:09

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Sent Ute (Innlegg 828235)
Jeg har ingen personlig erfaring med dette, men så lenge syklusen din er regelmessig, og du fremdeles har eggløsning, syns jeg det virker som en god løsning å satse på så naturlig som mulig. Det blir ihvertfall en mye mindre belastning for kroppen, og så sparer du dessuten noen kroner på medisiner og litt tid ved å slippe nedregulering først. De vil vel uansett måle endometriet ditt på veien for å se om det blir tykt nok uten stimulering? Noens kropper fungerer faktisk bedre når de får styre seg selv. Så ja, jeg ville først satset på å bruke opp de siste eskimoene i naturlig syklus, før jeg vurderte et nytt ferskforsøk ved ev. en ny klinikk.

Noen andre her som har erfaring med innsett i naturlig syklus?

Jepp, de måler endometriet, og denne første eggløsningen vil nok komme midt i en planlagt ferie, så må bli neste syklus vi satser på evt. Og ja, vi heller vel mot de frosne først, men i og med at vi må vente, så kunne vi sikkert kommet like fort igang med fersk forsøk m ny donor..med større sjanse..( som det sikkert lyser lang vei her, ikke helt sikker). Spare noen kroner på medisiner og ikke minst kroppen er et godt argument!

Men utrolig hvor utålmodig man blir i en slik situasjon..vil bare komme i gang

Me87 15-06-2016 18:10

Vet at ved IVF/ICSI er det mange som lykkes når det er naturlig syklus, og ikke når det er styrt. Vet ikke om det er noe forskjell ved ED?
Jeg hadde to fryseforsøk i styrt syklus i 2015, og det ble da bestemt at ved neste fryseforsøk skulle det være naturlig syklus. Ble ikke noe av da, da jeg lot egget ligge på frys, og gikk for et forsøk privat.

Avjoli 17-06-2016 20:38

Snart

Jeg har foreløpig ingen erfaring, men skal også sette inn en blastocyst i naturlig syklus nå i sommer. Min klinikk sa det ga lavere abortrisiko å sette inn i naturlig syklus hvis mulig.

Smurfeline 18-06-2016 09:31

[QUOTE=Avjoli;828242]Jeg har foreløpig ingen erfaring, men skal også sette inn en blastocyst i naturlig syklus nå i sommer. Min klinikk sa det ga lavere abortrisiko å sette inn i naturlig syklus hvis mulig.[/QUOTE

Aha, det var jo interessant! Ava har ikke sagt noe om noe mer sjanse etc, men ikke hørt noe om at sjansen er mindre heller. Kritiske punkt er vel at endometriet må utvikle seg som det skal etc. Skal skype med legen på tirsdag, så satser på bli litt klokere:blunke:

Kjenner det uansett er deilig med litt medisinfri for kroppen, når det nå likevel ikke gikk ved forrige innsett..litt mer kontroll på følelser og reaksjoner gitt:dåne:

Så må jeg bare jobbe med meg selv siden jeg synes tiden går seeeeent:Snegle:

Sent Ute, Rose45, Lillestjerne og alle dere andre prøvere/ rugere etc...kossen går det med dere?

Sent Ute 18-06-2016 12:07

[QUOTE=Smurfeline;828245]
Sitat:

Opprinnelig skrevet av Avjoli (Innlegg 828242)
Jeg har foreløpig ingen erfaring, men skal også sette inn en blastocyst i naturlig syklus nå i sommer. Min klinikk sa det ga lavere abortrisiko å sette inn i naturlig syklus hvis mulig.[/QUOTE

Aha, det var jo interessant! Ava har ikke sagt noe om noe mer sjanse etc, men ikke hørt noe om at sjansen er mindre heller. Kritiske punkt er vel at endometriet må utvikle seg som det skal etc. Skal skype med legen på tirsdag, så satser på bli litt klokere:blunke:

Kjenner det uansett er deilig med litt medisinfri for kroppen, når det nå likevel ikke gikk ved forrige innsett..litt mer kontroll på følelser og reaksjoner gitt:dåne:

Så må jeg bare jobbe med meg selv siden jeg synes tiden går seeeeent:Snegle:

Sent Ute, Rose45, Lillestjerne og alle dere andre prøvere/ rugere etc...kossen går det med dere?

Jeg holder på å trappe ned på Estrofem nå og kjenner jeg får litt samme reaksjon som da jeg først begynte å ta det: Labil i humøret, urolig om nettene, kramper i leggene (spent i kroppen) og problemer med fordøyelsen:sukk: Er annerledes (mer uttalt) enn de rene graviditetsplagene, men håper det tar slutt så snart "avvenningen" er ferdig!

Jeg syns det gir mening at det gir mindre abortrisiko med innsett i normal syklus. Må jo være mye bedre å la kroppen få styre seg selv, så lenge den fortsatt fungerer som den skal.

Jeg er 11+3 i dag og var på ny ul i går:sniker: Alt står heldigvis veldig bra til, med unntak av en smule ubehagelig (men ikke sykelig) lavt blodtrykk hos mor:dåne: Siden blodfortynnende brukes bl.a. ved for høyt blodtrykk slik jeg har forstått det på AVA Clinic, bør jeg kanskje være glad nå for at jeg ikke går på det, siden jeg heller har tendenser i motsatt retning? Jeg delte den generelle bekymringen min med gyn om MA, men hun forsikret meg om at de to krabatene så ut til å ha klort seg fast for å bli nå, puh! De er fortsatt akkurat like store og følger normalkurven:blomstersmil:

Og ja, Smurfeline, tiden går alltid altfor sent når man føler man ikke har et sekund å miste på å sette i gang med neste behandling:vente: :Snegle: Men bruk tiden til å lade opp nå, for når du vel sitter der med positiv test i hånden, kommer du snart til å savne ditt ikke-hormonelle jeg:blunke:

Smurfeline 19-06-2016 13:49

[QUOTE=Sent Ute;828246]
Sitat:

Opprinnelig skrevet av Smurfeline (Innlegg 828245)

Jeg holder på å trappe ned på Estrofem nå og kjenner jeg får litt samme reaksjon som da jeg først begynte å ta det: Labil i humøret, urolig om nettene, kramper i leggene (spent i kroppen) og problemer med fordøyelsen:sukk: Er annerledes (mer uttalt) enn de rene graviditetsplagene, men håper det tar slutt så snart "avvenningen" er ferdig!

Jeg syns det gir mening at det gir mindre abortrisiko med innsett i normal syklus. Må jo være mye bedre å la kroppen få styre seg selv, så lenge den fortsatt fungerer som den skal.

Jeg er 11+3 i dag og var på ny ul i går:sniker: Alt står heldigvis veldig bra til, med unntak av en smule ubehagelig (men ikke sykelig) lavt blodtrykk hos mor:dåne: Siden blodfortynnende brukes bl.a. ved for høyt blodtrykk slik jeg har forstått det på AVA Clinic, bør jeg kanskje være glad nå for at jeg ikke går på det, siden jeg heller har tendenser i motsatt retning? Jeg delte den generelle bekymringen min med gyn om MA, men hun forsikret meg om at de to krabatene så ut til å ha klort seg fast for å bli nå, puh! De er fortsatt akkurat like store og følger normalkurven:blomstersmil:

Og ja, Smurfeline, tiden går alltid altfor sent når man føler man ikke har et sekund å miste på å sette i gang med neste behandling:vente: :Snegle: Men bruk tiden til å lade opp nå, for når du vel sitter der med positiv test i hånden, kommer du snart til å savne ditt ikke-hormonelle jeg:blunke:

går veien dette, Sent ute:-). Prøv å nyt det videre:blomstersmil:

Sent Ute 20-06-2016 08:39

[QUOTE=Smurfeline;828250]
Sitat:

Opprinnelig skrevet av Sent Ute (Innlegg 828246)

går veien dette, Sent ute:-). Prøv å nyt det videre:blomstersmil:

Jeg prøver så godt jeg kan, Smurfeline:blunke: Men hver gang jeg tør å slippe gleden løs:lykkelig: sitter det en djevel på skulderen og hvisker meg i øret at det er mye som kan gå galt ennå:neglebit::panikk::sukk: Men nå er det heldigvis bare to dager igjen til den berømmelige 12-ukers grensa:yess: Ellers er visst hyppig ul:sniker: det eneste som hjelper mot at fantasien min løper helt løpsk:dåne: Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli en slik overnervøs gravid, men brent barn og alt det der gjør noe med en, dessverre. Det gjør det heller ikke bedre at jeg har levd meg inn i alle de triste historiene her inne ... Kanskje ikke det aller smarteste da jeg regner med at folk her har gjennomgått mer enn gjennomsnittet - det er vel derfor vi har havnet her, ihvertfall de fleste av oss?

Når er det dere skal i gang igjen da?:heia::vinner: Er dere på ferie nå?

Sent Ute 21-06-2016 05:18

Helt hormonfri?

En ting jeg lurer på ifbm. innsett i naturlig syklus, er om man da slipper all hormonstøtte? Altså ikke bare under forberedelse til innsett, men også under rugefasen og begynnelsen av graviditet?

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 18:32.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.