Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Småbarnsforeldre (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Skravletråd for høstforeldre 2012 (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=28435)

Katti 19-10-2012 19:54

Skravletråd for høstforeldre 2012

Jeg føler at det er på tide å videreføre vår tråd Endelig gravid høst 2012 til her da flere av oss er blitt mødre og har begynt å skravle om amming osv :) Gratulerer alle som nybakt mødre :blomstersmil:

Endelig (administrator) lovet å klistre tråden når hun er tilbake fra ferien :blunke:

Vi har vært på vektkontroll tirsdag. Tv1 N har lagt på seg 460 gr på bare en uke! Tv2 A - 200 gr som er normalt. Etter kl. 9 kveldsamming har Kattimann vakt og flaskemater tvillingene kl. 00.00 og 3.00-4.00. Han sier det går i ett. De våkner hele tiden og spør etter flaske :sukk: Jeg overtar fra kl 5-7. Vi er ferdig med amming kl. 8 og da får jeg av og til sove litt frem til neste måltid rundt kl. 10-10.30. I går gikk det i ett og jeg begynte å bli sulten og svimmel av å holde på med amming og stell i 3 timer. I dag fikk jeg sove en time ekstra og har begynt å drømme om amming :fnise:

Endelig 20-10-2012 12:41

Klistret fra et fly over Europa. Service! :blunke:

katrine 20-10-2012 17:32

Så gøy, så da er det her det skal skrives:blomstersmil:

Katti 21-10-2012 07:16

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Endelig (Innlegg 782898)
Klistret fra et fly over Europa. Service! :blunke:

:storklem:

Katti 21-10-2012 07:22

Storebror som er storeter har begynt å bite. Det går bedre å amme m brystskjold på og jeg stikker finger i minnviken hans av og til.
Vi var på første skogstur i går. Gutta sov utrolig godt fra 3 til 6 ute og videre til 9 inne! Vi måtte vekke dem for å opprethode våre vanlige måltider m riktig kl.slett. Så rart! Etter bytur eller en tur på kafe våknet de like etter at vi kom hjem. Oksygen er greia :heia:

FINA 21-10-2012 13:58

katti så fint at du har fikset tråd. er litt nysgjerrig på matrutinene deres. Vi har ikke faste klokkeslett, gir mat når de ber om det (hylskriker). Har begynt å gi smokk en sjelden gang fordi de har et enormt sugebehov og vil ha mat rett etter forrige måltid. Vi har nå 9 måltider og jeg fullammer. Blir ikke mye søvn på meg og føler mye av dagen går med til amming og soving. (Sov aldri mer enn 2 timer sammenhengende). Håper og drømmer om at disse (slik storesøst gjorde) sover 5-6 timer sammenhengende om natten. Da skal det bli mye bedre. :dromme:

Hvor mange måltider har dere i løpet av et døgn? Våkner de og krever mat eller må de vekkes?

Snuskepusi 21-10-2012 19:48

Her er jeg:yess:

katrine 22-10-2012 09:20

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Snuskepusi (Innlegg 782989)
Her er jeg:yess:

Velkommen hit:blunke:

Katti 22-10-2012 16:25

Sitat:

Opprinnelig skrevet av FINA (Innlegg 782967)
katti så fint at du har fikset tråd. er litt nysgjerrig på matrutinene deres. Vi har ikke (...)

Hvor mange måltider har dere i løpet av et døgn? Våkner de og krever mat eller må de vekkes?

Første dager etter hjemkomst holdt vi oss til sykehusregime: mat hver 3.time, dvs 8 måltider med pupp og sonde. Da ble de vekket. Tv1 har lagt på seg for mye og gutta fikk derfor styre litt selv. Mer pupp og flaske fikk de. Tv1 våkner nå hver tredje time og hylskriker etter mat. Tv2 sover som oftest og vekkes.
Etter kl. 9 kveldsamming har Kattiman vakt og flaskemater tvillingene kl. 00.00 og 3.00-4.00. Han sier det går i ett. De våkner hele tiden og spør etter flaske. Jeg overtar fra kl 5-7. Vi er ferdig med amming kl. 8 og da får jeg noen dager sove litt frem til neste måltid rundt kl. 10-10.30. I dag gikk det i ett og jeg begynte å bli sulten og svimmel av å holde på med amming og stell i 3 timer på rad. På dagen varierer det. Når vi er ute så sover de godt. Vi vekker ikke de og det kan hende vi hopper over en måltid.
På innendørsdager blir det fort småspising døgnet rundt. Jeg aner ikke hva vi skal gjøre når mannen min begynner å jobbe. Det er SÅ greit å kunne få sammenhengende søvn...

katrine 23-10-2012 07:41

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Katti (Innlegg 783079)
Første dager etter hjemkomst holdt vi oss til sykehusregime: mat hver 3.time, dvs 8 måltider med pupp og sonde. Da ble de vekket. Tv1 har lagt på seg for mye og gutta fikk derfor styre litt selv. Mer pupp og flaske fikk de. Tv1 våkner nå hver tredje time og hylskriker etter mat. Tv2 sover som oftest og vekkes.
Etter kl. 9 kveldsamming har Kattiman vakt og flaskemater tvillingene kl. 00.00 og 3.00-4.00. Han sier det går i ett. De våkner hele tiden og spør etter flaske. Jeg overtar fra kl 5-7. Vi er ferdig med amming kl. 8 og da får jeg noen dager sove litt frem til neste måltid rundt kl. 10-10.30. I dag gikk det i ett og jeg begynte å bli sulten og svimmel av å holde på med amming og stell i 3 timer på rad. På dagen varierer det. Når vi er ute så sover de godt. Vi vekker ikke de og det kan hende vi hopper over en måltid.
På innendørsdager blir det fort småspising døgnet rundt. Jeg aner ikke hva vi skal gjøre når mannen min begynner å jobbe. Det er SÅ greit å kunne få sammenhengende søvn...

Siden de vil ha mat hele tiden, så lenge den ene har lagt på seg så mye, så kan det godt tenkes at han har økedager ofte.Han vokser jo fort, og trenger mer mat:blomstersmil:
Du finner fort ut en rutine som fungerer for deg når mannen begynner på jobb. Og oftest går det utern problemer, men selvsagt stritt når det står på:klemse:

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 15:17.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.