Ønskebarn forum

Ønskebarn forum (http://forum.onskebarn.no/index.php)
-   Eggdonasjon (http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Klinikkvalg (http://forum.onskebarn.no/showthread.php?t=30714)

Postmannen 02-05-2018 20:12

Klinikkvalg

Hei!
Helt ny her på forumet. Samboern og jeg må til utlandet for å få egg. Derfor lurer vi litt på hvilke klinikker dere her anbefaler, hvilke erfaringer dere har gjort dere osv.
Vi har sett litt på klinikker i Spania og Latvia. Vi føler det er uoversiktlig mange klinikker å velge mellom.
Lurer på hvordan møte med klinikkene var og hvordan dere ble ivaretatt.

Setter pris på svar for dette er virkelig en jungel å komme inn i.. :panikk:

Veggie 02-05-2018 20:35

Hei!

Jeg anbefaler Ava Peter i St. Petersburg. Er nok litt dyrere enn andre klinikker men da er man godt ivaretatt. Før det har jeg også vært på Ivf Riga i Latvia, de anbefaler jeg ikke. Lykke til med valget!

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Postmannen (Innlegg 836732)
Hei!
Helt ny her på forumet. Samboern og jeg må til utlandet for å få egg. Derfor lurer vi litt på hvilke klinikker dere her anbefaler, hvilke erfaringer dere har gjort dere osv.
Vi har sett litt på klinikker i Spania og Latvia. Vi føler det er uoversiktlig mange klinikker å velge mellom.

Rose45 02-05-2018 20:50

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Postmannen (Innlegg 836732)
Hei!

Jeg vil også anbefale Ava Peter i St.Petersburg. Første gang jeg ble tatt på alvor og behandlet ut fra mine behov. Da lykkes vi.
Har vært på Ivf Riga og Ivf Barcelona. Anbefales ikke. Bare samlebånd og ikke personbehandling. Lykke til :lykke::lykke::lykke:

Newbie 02-05-2018 21:52

Jeg hører også til på AVA Peter, og er veldig fornøyd med den individuelle oppfølgingen der. Ingenting blir overlatt til tilfeldighetene. Valgte denne fordi Ciconia klinikken i Aarhus anbefalte dem, og har ikke angret et sekund :blomstersmil: Lykke til med prosessen!

mellie 03-05-2018 12:48

Hei
Vi var en tur på vistahermosa i Alicante. Der opplevde jeg først og fremst at vi hadde et språkproblem siden legene ikke snakket engelsk og vi måtte ha tolk.
Vi endte opp på AVA riga (ikke ivf riga) Her var det en annen tilnærming. Ikke minst var legen tydelig og flink med formidling av informasjon og valg vi hadde, og så på ulike innfallsvinkler. Og viktigst av alt, vi lyktes.
Anbefaler disse :)

DansendeLøve 03-05-2018 16:44

Har inntrykk av at de fleste er fornøyd med klinikken der de lykkes. Vi hadde kontakt med klinikker i Aten, Praha og Riga og endte opp med Ava Riga. Det som var viktige kriterier for oss var: god kommunikasjon med klinikken, godt rykte, kort reisevei, pris og tilgang til donor med nordisk utseende. Følte oss godt ivaretatt gjennom hele prosessen. Vi endte opp med baby på første forsøk :) masse lykke til!

morbær 03-05-2018 17:43

For oss var åpen donor viktig, så derfor valgte vi Fertinova i Finland. Var først i Helsinki, men ble pga venteliste anbefalt å bytte til Tampere eller Åbo. Valgte det siste og er veldig fornøyd med det, men så lykkes vi også på første forsøk og har i dag ei nydelig jente på snart 2 1/2 år <3

Ønsker dere all mulig lykke til :)

BeReal 03-05-2018 17:45

Anbefaler IVF Cube i Praha. Kordinatoren var helt fantastisk hele veien. Fikk alltid svar på det vi måtte lure på innen veldig kort tid. Kostet heller ikke all verdens i forhold til flere andre steder. Vi lykkes på første forøk og har nå en nydelig ED gutt :lykkelig:

Lykke til :lykke:

Sent Ute 04-05-2018 08:09

Jeg holder til ved Ava Clinic i Riga. Har hele tiden vært veldig fornøyd med den praktiske biten. Koordinator svarer som regel innen en halv dag på e-post og på timen på sms og er alltid veldig behjelpelig. Har egen koordinator, og det er deilig å slippe å forholde seg til flere slik jeg måtte i Danmark. Kan alltid kontakte henne utenom arbeidstid ved krise, som f.eks. blødninger.

Dersom dere imidlertid tror at dere allerede nå er definert som slitere og trenger grundig utredning, ville jeg ha vurdert Ava Peter i Russland, Serum Ivf i Hellas eller IVI-klinikkene i Spania.

Tror klinikken min ligger omtrent midt på treet her, og det kan være veldig greit om man ikke har behov for så mye utredning. Jeg var også veldig lettet over at jeg slapp å oversette journalene mine fra Norge og Danmark. Kommuniserer for øvrig på engelsk med alle. Man kan ellers velge om man vil ta forsamtalen og forundersøkelsene ved klinikken, eller om man heller vil gjøre undersøkelsene hjemme og ta samtalen med legen i Riga på Skype. Om man ikke har behov for det, trenger man heller ikke å snakke med legen i det hele tatt på forhånd.

Jeg valgte også Latvia pga. kort reisevei og hyppige flyavganger. Riga er dessuten en liten by som det er enkelt å ferdes i. Man kan nå alt til fots i gamlebyen og sentrum, og det er billig å ta drosje fra flyplassen.

Rubia 04-05-2018 11:05

Vi har vært ved IVF Riga og IVF BCN i Spania. Hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde jeg gått rett til Ava Peter.
Det er mange meninger i dette gamet og vanskelig å vite hva man skal tro. Gynekologen min sender folk til flere klinikker og hun mener Ava Peter ikke er noe bedre enn andre. Andre sier IVF klinikkene kun følger samme opplegg på alle pasienter. Det viktige for meg er å bli sett og få et opplegg som er tilpasset min/vår situasjon. Der virker Ava Peter å skille seg ut.

Alle klokkeslett er GMT +1. Klokken er nå 11:15.

Drevet av: vBulletin versjon 3.8.2
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.