Tråd: Klinikkvalg
Vis ett enkelt innlegg
Gammel 20-05-2018, 11:06   #13
Newbie
Stamgjest

Newbie sin avatar

Medlem siden: Feb 2018
Sted: Sørlandet
Standard

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Newbie Vis innlegg
Jeg hører også til på AVA Peter, og er veldig fornøyd med den individuelle oppfølgingen der. Ingenting blir overlatt til tilfeldighetene. Valgte denne fordi Ciconia klinikken i Aarhus anbefalte dem, og har ikke angret et sekund Lykke til med prosessen!
Føler jeg må legge litt til her, for det er ikke bare fordi AVA Peter har individuell oppfølging og er tett på når noe uventet skjer, som for eksempel blødninger at vi valgte dem. Man blir rett og slett tatt godt vare på under hele prosessen. Både før man skal ha innsett og under oppholdet. Man får bistand til visumsøknad. Man blir hentet og levert på flyplassen. Man får en guidet sightseeing til byens severdigheter under oppholdet, man blir invitert til seminar sammen med andre som er i samme prosess hvor man får grundig informasjon om alt fra gradering av kvalitet på blastocycster, til hva man man ta spesielt hensyn til ved graviditet ved bruk av eggdonor. Alle på klinikken snakker godt engelsk, så det er lite språkbarrierer. Og til syvende og sist bestemte vi oss for å bruke litt mer penger i utgangspunktet enn det det koster endel andre steder, og kanskje lykkes tidlig og slippe å gå igjennom en rekke forsøk (som til syvende og sist blir veldig dyrt). Jeg ble f. eks anbefalt å først komme til en undersøkelse/behandling som kunne optimalisere sjansene for at egget skulle feste seg. Ja, det kostet også litt ekstra penger, men nå sitter jeg her i dag, etter 1. forsøk, med en positiv graviditetstest