Vis ett enkelt innlegg
Gammel 09-03-2010, 21:14   #4
Brummeline67
Fullstendig hekta

Brummeline67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Standard

Føler med deg, uregistrert!

Å bearbeide sorgen over å ikke få barn er noe man må gjøre for å kunne gå videre i livet, men det er ikke noe man klarer å gjøre før man føler at man har kommet til veis ende, er min erfaring. Og der høres du ikke helt å være, selv om du kanskje snuser på det.

I og med dere fortsatt har forsøk igjen hos det offentlige synes jeg du skal kjenne på den magefølelsen og gå for å gjennomføre disse - hvis det egentlig er det du har lyst til (og det ikke er andre, f.eks. helsemessige grunner til at du bør avstå fra å gå videre med forsøk). Ellers er jeg redd du kan kommet til å slite mer, og kanskje bebreide deg selv senere, for ikke å ha tatt de/det siste offentlige forsøket.

Men, så klart - har du allerede vært gjennom mange forsøk privat, uten å lykkes, så blir det kanskje litt annerledes... Da er kanskje tiden nå kommet for å kjenne mer på den smertefulle tanken om å gå videre i livet - uten egne biologiske barn - som psykologen din har påpekt. For noen går veien via adopsjon, andre velger å bli fosterforeldre - mens noen få, som min mann og jeg, velger å forbli barnløse. Bare du og mannen vet hvilken vei som blir riktig for dere å gå.

Kanskje kan sykemelding være en løsning for en periode, så du slipper å føle skyldfølelse overfor jobben i tillegg til å slite med barnløsheten. Det gjorde godt å være sykemelddt den tiden jeg var det, selv om jeg i begynnelsen slet med at det var psykiske grunner og ikke konkrete fysiske grunner, som en brukket fot. Kanskje kan også anti-depressiva være til hjelp, men vet av egen erfaring vet at det kan sitte langt inne å ty til denslags. Men, det behøver ikke være for alltid, men for en periode.

Håper du får hjelp til å komme deg ut av bølgedalen du er i for tiden, og at mannen er en god støtte for deg! For oss har det kommet én god ting ut av vår tunge barnløsprosess - vi har kommet enda nærmere hverandre.
Ønsker deg lykke til på veien videre!

Går videre i livet uten barn.

Brumboken
Brummeline67 er ikke logget på   Svar med sitat